بهترین اسپری برای گرفتگی بینی بعد از عمل

بهترین اسپری برای گرفتگی بینی بعد از عمل

آیا می‌دانید بهترین اسپری برای گرفتگی بینی بعد از عمل چه می‌باشد؟ برای شناخت بیشتر این‌ موضوع با ما همراه باشید.

یکی از دغدغه‌هایی که ممکن است برخی از افراد بعد از انجام عمل جراحی زیبایی بینی با آن مواجه شوند، تورم در بینی می‌باشد. افرادی که به دلیل انحرافات بینی تحت جراحی بینی قرار می‌گیرند، بسیار خوش‌بین هستند که بتوانند بعد از آن به‌ راحتی تنفس کنند.

البته برخی دیگر از افراد به دلیل زیبایی برای انجام عمل بینی اقدام می‌کنند. این افراد نیز تصور می‌کنند با داشتن بینی جدید و زیباتر، تجربه بهتری از تنفس را کسب خواهند کرد.

اما یکی از مهم‌ترین نکاتی که بعد از انجام عمل جراحی بینی یا رینوپلاستی صورت می‌گیرد، این است که ممکن است راه تنفسی افراد مسدود گردد و فرد دچار گرفتگی گردد.به ‌همین دلیل نمی‌تواند به‌ سادگی از بینی نفس بکشد.

لطفا از پست بسته بودن یکی از سوراخ های بینی بعد از عمل دیدن کنید.

فهرست مطالب

ویدئو بهترین اسپری برای گرفتگی بینی بعد از عمل

حال درمان‌های متعددی برای گرفتگی بینی بعد از عمل زیبایی وجود دارد که این کار باعث می‌شود تا استرس و نگرانی افراد از اختلالات تنفسی که بعد از عمل بینی ایجاد شده است، برطرف شود.

به ‌عنوان نمونه در صورت داشتن آلرژی، بیمار می‌تواند از بهترین اسپری برای گرفتگی بینی بعد از عمل استفاده داشته باشد.

در غیر این‌ صورت هیچ‌ گونه مشکلی وجود ندارد و بیمار می‌تواند تا کاهش یافتن تورم و ترشحات موجود در بینی صبر کند، سپس بهبودی برای او حاصل خواهد شد. حال برای این‌ که بیشتر به درک این ‌موضوع برسید، در ادامه اطلاعات کامل‌تری در اختیار شما قرار خواهیم داد.

فهرست مطالب این مقاله شامل موارد زیر می‌شود:

گرفتگی بینی بعد از عمل زیبایی چگونه است؟

دلیل ایجاد گرفتگی و مشکلات تنفسی بعد از عمل بینی چیست؟

رفع گرفتگی و انسداد بینی به تدریج

گرفتگی و انسداد  بینی در صورت آلرژی

گرفتگی بینی بعد از عمل چقدر ادامه دار خواهد بود؟

گرفتگی بینی بعد از عمل سپتوپلاستی

افراد مستعد استفاده از سپتوپلاستی

چگونه می‌توان به مشکلات گرفتگی بینی و تنفس بعد از عمل کمک کرد؟

دلیل رابطه سینوس‌ها با گرفتگی بینی بعد از عمل زیبایی

روش‌ های درمان گرفتگی بینی بعد از عمل

دلیل خشکی بینی بعد از عمل زیبایی چه مواردی می‌باشد؟

درمان خشکی بینی بعد از عمل جراحی

بهترین روش برای کاهش گرفتگی بینی بعد از عمل چیست؟

راه جلوگیری از مشکلات تنفسی بعد از عمل

تاثیر تمیز کردن خون‌های خشک ‌شده بعد از عمل زیبایی بینی چیست؟

تمیز و مرطوب نگه ‌داشتن بینی بعد از عمل

استفاده از گوش پاک کن و پماد

شرایط نفس‌ کشیدن بهتر بعد از انجام عمل بینی

جمع ‌بندی مطالب

 

گرفتگی بینی بعد از عمل زیبایی چگونه است؟

گرفتگی بینی بعد از عمل زیبایی چگونه است؟
گرفتگی بینی بعد از عمل زیبایی چگونه است؟

اگر شما نیز از دسته افرادی هستید که علاقه‌ مند به استفاده از راینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی هستید.

اما دچار گرفتگی بینی شده‌اید، قطعا این سوال در ذهن شما پیش می‌آید که چگونه می‌توانید از گرفتگی‌های بعد از عمل بینی رها شوید. این‌ که بیمار تا مدت ‌زمانی بعد از انجام عمل بینی قادر به نفس‌ کشیدن راحت از بینی نمی‌باشد و دچار انسداد و گرفتگی بینی شده‌ است، امری کاملاً طبیعی می‌باشد.

البته لازم به ذکر است بدانید که در جلسات مشاوره با پزشک خود در باره تمامی نکات صحبت خواهد شد و شما کاملاً با این ‌موضوع آشنا خواهید شد تا بعد از انجام عمل، هیچ ‌گونه نگرانی و استرسی نداشته باشید. خبر خوب این است که گرفتگی بینی در یک مدت ‌زمان کوتاه انجام می‌گیرد و هیچ ‌گونه نگرانی را برای بیمار در بر نخواهد داشت.

با انجام دادن نکاتی که پزشک برای شما گوشزد می‌کند، قطعا می‌توانید این پروسه را درمان کنید و از آن عبور کنید. مهم‌ترین اصل برای داشتن یک جراحی بینی صبر و حوصله است.

زیرا هر چه که بیمار بیشتر صبر کند، نتیجه بهتری از جراحی بینی خود مشاهده خواهند کرد و میزان رضایت‌ بخشی او از نتیجه افزایش پیدا می‌کند. زیرا مهم‌ترین موضوعی که اغلب پزشکان جراح بینی روی آن تاکید دارند، این است که با گذشت زمان نتیجه بهتری از عمل بینی مشاهده خواهد شد.

پیشنهاد می کنیم از پست جراح بینی دیدن کنید.

لخته‌های خون و ترشحاتی که در حین عمل در بینی مانده‌ است، باعث مسدود شدن راه هوایی بیمار می‌گرد

مهم‌ترین موضوع این است که لخته‌های خون و ترشحاتی که در حین عمل در بینی مانده‌ است، باعث مسدود شدن راه هوایی بیمار می‌گردد و امکان دارد افراد را کلافه کند.

البته نباید از تورم بافت‌های داخلی بینی نیز غافل ماند که این مشکل در بازه زمانی کوتاهی برطرف خواهد شد. همان ‌طور که گفتیم، روش‌های مختلفی برای برطرف نمودن این گرفتگی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از برخی اسپری‌ها این مشکل را رفع کنید.

برای این‌ که بدانید بهترین اسپری برای گرفتگی بینی بعد از عمل چه می‌باشد، لازم است بگوییم که اگر فردی هستید که دارای آلرژی‌های فصلی می‌باشید، از اسپری‌های مخصوص برای شما توسط پزشک تجویز خواهد شد. در غیر این صورت، گرفتگی بینی به دلیل ورم و افزایش ترشحات است و به ‌مرور زمان بهبود پیدا می‌کند و جای هیچ ‌گونه نگرانی وجود نخواهد داشت.

دلیل ایجاد گرفتگی و مشکلات تنفسی بعد از عمل بینی چیست؟

دلیل ایجاد گرفتگی و مشکلات تنفسی بعد از عمل بینی چیست؟
دلیل ایجاد گرفتگی و مشکلات تنفسی بعد از عمل بینی چیست؟

برای این ‌که بیشتر به این‌ موضوع پی ببرید که وجود گرفتگی‌ها بعد از عمل بینی کاملاً طبیعی است، بهتر است بگوییم بعد از این ‌که عمل رینوپلاستی تحت پزشکی حاذق انجام می‌گیرد، از طریق گاز یا پانسمان‌های مخصوص سوراخ‌های بینی پر خواهد شد.

این کار کمک می‌کند تا از بینی محافظت شود و شکل جدید بینی حفظ گردد. فقط در روزهای اولیه جراحی، این پانسمان روی بینی وجود خواهد داشت. یکی از دغدغه‌های برخی از افراد بعد از انجام عمل زیبایی بینی این است که تا هنگامی ‌که این پانسمان و گازهای تولید شده در بینی او قرار دارد، تنفس خوبی را تجربه نخواهد کرد.

به‌ همین دلیل است که امروزه تعداد بسیار زیادی از جراحان روز بعد از جراحی اقدام به خارج کردن این گازها از درون ‌بینی بیمار می‌کنند. در صورتی‌ که برخی از افراد دیگر برای مطمئن شدن از بهبودی بینی چندین روز صبر می‌کنند.

بعد از این ‌که گازهای لوله شده و پانسمان‌ها توسط جراح از درون بری خارج می‌شود، بیمار انتظار این را دارد که یک ‌نفس عمیق و راحت بکشد. در صورتی ‌که هیچ‌ گونه مواد خارجی باعث انسداد بینی نشده ‌است، اما همچنان ممکن است بیمار نتواند تنفس راحتی را تجربه کند و قطعا دچار گرفتگی بینی می‌شود.

تورم‌هایی که شما در بخش خارجی بینی خود می‌بینید، همچنان در بخش داخلی نیز وجود دارد

مهم‌ترین نکته این است که بدانید تورم‌هایی که شما در بخش خارجی بینی خود می‌بینید، همچنان در بخش داخلی نیز وجود دارد و به دلیل وجود ترشحات بیش ‌از اندازه، فضای کافی برای تنفس افراد وجود ندارد و راه تنفس مسدود شده ‌است.

اگر دچار آلرژی می‌باشید، می‌توانید از بهترین اسپری برای گرفتگی بینی بعد از عمل استفاده داشته باشید. در این ‌باره اسپری‌های مخصوصی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا به دلیل بروز آلرژی، تنفسی بهتری را تجربه کنید.

در غیر این صورت اگر فردی بدون وجود آلرژی می‌باشید، بهتر است تا کاهش یافتن تورم و خالی شدن ترشحات موجود در بینی، صبوری کنید. سپس بعد از آن به ‌خوبی می‌توانید نفس بکشید.

رفع گرفتگی و انسداد بینی به تدریج

رفع گرفتگی و انسداد بینی به تدریج
رفع گرفتگی و انسداد بینی به تدریج

این گرفتگی‌ها و وجود ترشحات بعد از انجام عمل بینی با گذشت ۲ تا ۳ هفته همچنان ادامه‌دار خواهد بود. زیرا به ‌مرور زمان و به ‌تدریج، ورم‌های موجود در بینی کاهش پیدا می‌کند و ترشحات موجود از بینی خارج خواهند شد.

سپس، همزمان با کم شدن تورم‌های موجود روی بینی، تنفس بیمار نیز بهبود بخشیده می‌شود. بهتر است هنگامی ‌که با پزشک خود ملاقات می‌کنید، در رابطه با خشکی بینی و گرفتگی و ناراحتی‌های تنفسی دیگر خود صحبت کنید و راهکاری درمان انسداد بینی خود را از او بخواهید.

زیرا تنها شخصی که قادر است بهترین توصیه را برای شما داشته باشد، شخص جراحی است که عمل بینی را روی صورت شما انجام داده‌ است. این فرد می‌تواند به بهترین نحو ممکن در زمان گرفتگی بینی به شما کمک کند و در صورت لزوم، استفاده از بهترین اسپری برای گرفتگی بینی بعد از عمل را برای افرادی که دچار آلرژی می‌باشند، تجویز کند.

در غیر این صورت، فقط بهتر است صبوری کنید تا تورم و ترشحات موجود از داخل بینی در بازه‌های زمانی مشخص‌ شده برطرف شود.

گرفتگی و انسداد بینی در صورت آلرژی

گرفتگی و انسداد بینی در صورت آلرژی
گرفتگی و انسداد بینی در صورت آلرژی

پس می‌توان گفت که گرفتگی‌های بینی اغلب در مواقعی بروز پیدا می‌کنند که فرد دچار آلرژی و ویروس سرماخوردگی و یا آنفلوآنزا شده باشد. اما در حالت کلی ممکن است موارد زیر، دلیل اصلی گرفتگی بعد از انجام عمل شده باشد.

  • انحراف تیغه بینی یکی از مهم‌ترین مواردی است که ممکن است باعث گرفتگی تنفس افراد شود.
  • بروز آلرژی و حساسیت از مهم‌ترین نکات بعد از انجام عمل زیبایی و گرفتگی تنفس است.
  • مشکلات سینوس نیز از دیگر موارد بروز تنگی نفس بعد از عمل بینی می‌باشد.
  • داشتن پولیپ بینی یکی دیگر از دلایل پیدایش گرفتگی بینی است.

بعد از انجام عمل بینی اگر دچار آلرژی و حساسیت شدید، ممکن است از اسپری‌های مخصوص برای شما استفاده شود. در غیر این صورت به دلیل تورم و افزایش ترشحات موجود و گرفتگی بینی در بدن شما در صورت گرفتگی بینی اتفاق افتاده ‌است که به‌ مرور زمان بهبود پیدا می‌کند.

توصیه می کنیم از صفحه کجی بینی بعد از عمل دیدن کنید.

گرفتگی بینی بعد از عمل چقدر ادامه دار خواهد بود؟

گرفتگی بینی بعد از عمل چقدر ادامه دار خواهد بود؟
گرفتگی بینی بعد از عمل چقدر ادامه دار خواهد بود؟

این‌که گرفتگی بینی برای افراد بعد از انجام عمل بسیار ناراحت‌ کننده می‌باشد، قابل ‌درک است. اغلب افراد به‌ دنبال پاسخ این پرسش هستند که بدانند چه مدت بعد از انجام عمل بینی این گرفتگی‌ها برطرف خواهد شد؟ لازم است بدانید که در مدت‌ زمان ۲ تا ۳ هفته بعد از انجام عمل بینی، این گرفتگی همچنان ادامه دارد.

هنگامی‌ که به‌ مرور زمان بینی رو به بهبودی می‌رود و ورم‌های موجود روی آن کاهش پیدا می‌کند، تنفس افراد نیز رو به بهبودی خواهد رفت. شما نیز در مراجعات بعدی به نزد پزشک خود می‌توانید ناراحتی‌های موجود در زمینه گرفتگی و خشکی بینی و مشکلات تنفسی خود را گزارش دهید تا پزشک بتواند با راه‌حل‌های موجود خود درمان کافی را برای انسداد بینی شما مطرح کند.

زیرا فقط جراح مد نظر قادر است اطلاعات دقیقی در زمینه پروسه بهبودی برای شما داشته باشد و به گرفتگی بینی شما و درمان آن کمک بسیار زیادی کند.

هر چند که در اغلب مواقع در صورتی ‌که فرد دارای آلرژی باشد، از اسپری‌های مخصوص برای او تجویز خواهد شد. تشخیص بهترین اسپری برای گرفتگی بینی بعد از عمل بر عهده پزشک معالج شما می‌باشد.

اما اگر فرد درگیر بیماری‌های درگیر مشکلات آلرژی نباشد، بهتر است تا کاهش یافتن ترشحات و تورم موجود روی بینی صبوری کند تا مشکلات و اختلالات تنفسی وی نیز رفع گردد.

گرفتگی بینی بعد از عمل سپتوپلاستی

گرفتگی بینی بعد از عمل سپتوپلاستی
گرفتگی بینی بعد از عمل سپتوپلاستی

در راستای گرفتگی و انسداد بینی بعد از عمل ممکن است این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که آیا استفاده از عمل سپتوپلاستی، ارزش این گرفتگی را خواهد داشت؟ بهتر است که نگران این ‌موضوع نباشید.

به دلیل این ‌که بروز این اختلال کاملاً رایج است و به‌ مرور زمان می‌توان آن را کاهش داد. در ابتدا بهتر است اطلاعات کافی در رابطه با سپتوپلاستی برای شما داشته باشیم و بگوییم که چگونه می‌تواند برای درمان شما کارساز و مفید باشد.

سپتوپلاستی به جراحی انحراف بینی گفته می‌شود که یک جراحی بسیار سبک است و در راستای عمل زیبایی بینی نیز می‌توان این مشکل را برطرف نمود. در این حین، پزشک جراح برای تنظیم کردن مجدد تیغه و انحرافات بینی تلاش خواهد کرد.

این عمل به‌ قدری برای برخی از افراد ضروری است که کمک می‌کند تا مجاری مسدود شده‌ی بیمار درمان شود و از این‌ پس جریان هوا از حفره‌های بینی به ‌خوبی انجام بگیرد.

قطعا انجام این عمل به‌ صورت سرپایی است و نیاز به شکستن استخوان‌های بینی ندارد. البته در بسیاری از مواقع، افراد نیازمند تغییرات زیبایی نیز نخواهند بود، اما اگر فردی قصد تغییرات زیبایی نیز داشته باشد، پزشک در کنار عمل سپتوپلاستی قادر به تغییرات این‌ چنینی می‌باشد. با گذشت یک هفته بعد از عمل، روند بهبودی افراد صورت می ‌گیرد.

افراد مستعد استفاده از سپتوپلاستی

افراد مستعد استفاده از سپتوپلاستی
افراد مستعد استفاده از سپتوپلاستی

در صورتی ‌که بیمار دارای علائم بزرگ شاخک‌ها یا انحراف سپتو باشد، قطعا بهترین درمان برای او سپتوپلاستی است. در این خصوص، حتما پزشک شما تصمیم نهایی را خواهد گرفت که آیا استفاده از این روش می‌تواند برای شما مناسب باشد یا بهتر است از روش‌های جایگزین دیگر استفاده داشته باشید.

در ابتدای امر ممکن است که پزشک از بیمار بخواهد از طریق اسپری‌های بینی و آنتی ‌هیستامین‌ها درمان را آغاز کند تا با استفاده از بهترین اسپری برای گرفتگی بینی بعد از عمل نتیجه بگیرد.

در صورتی که علائم فرد بدتر شود، زمان آن است که فرد با استفاده از عمل سپتوپلاستی برای کاهش شاخک‌ها تلاش کند. در صورتی‌ که هر کدام از علائم زیر را دارید، بهتر است در این زمینه از پزشک خود مشورت بگیرید تا بهترین راه‌حل درمانی برای شما صورت بگیرد.

  • گرفتگی مزمن بینی
  • سردردهای سینوسی روزانه
  • فشار روزانه صورت
  • آبریزش شدید بینی یا قطرات بعد از بینی
  • عفونت های مکرر و طولانی سینوس
  • خواب قطع شده یا خر و پف قابل توجه

چگونه می‌توان به مشکلات گرفتگی بینی و تنفس بعد از عمل کمک کرد؟

چگونه می‌توان به مشکلات گرفتگی بینی و تنفس بعد از عمل کمک کرد؟
چگونه می‌توان به مشکلات گرفتگی بینی و تنفس بعد از عمل کمک کرد؟

تعداد بسیاری از مراجعین بلافاصله بعد از انجام عمل زیبایی بینی نگران این ‌موضوع هستند که تنگی نفس و گرفتگی برای آن‌ها همیشگی باشد و دیگر قادر به نفس‌کشیدن راحت نباشند.

درست است که همه افراد بعد از جراحی بینی گرفتگی را مشاهده می‌کنند، اما همان ‌طور که در مطالب بالا بارها به آن اشاره کردیم، دلیل اصلی گرفتگی بینی، تورم ایجاد شده بعد از عمل در داخل و خارج از بینی می‌باشد و این گرفتگی و انسداد جای نگرانی ندارد و در مدت‌ زمانی کمتر از یک ماه ناپدید خواهد شد.

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات این است که زخم‌های داخلی بینی را می ‌بندد و این مسئله امری طبیعی است که می‌ تواند باعث جلوگیری از تنفس عادی افراد گردد.

اما خبر خوب این است که این مشکل در مدت ‌زمان کوتاهی برطرف خواهد شد.

اگر شما نیز از افرادی هستید که تحت عمل زیبایی بینی قرار گرفته‌اید و نگران تنفس‌ خود شده‌اید، بهتر است بدانید که با رعایت برخی از موارد زیر می ‌توانید مشکل تنفسی و گرفتگی بینی را در این دوره برطرف کنید.
  • بهتر است در هنگام استراحت، سر خود را بالاتر از سطح بدن قرار بدهید.
  • بعد از دوره عمل بینی، از بلند کردن و جابجایی اجسام سنگین خودداری کنید.
  • حتما به دستورالعمل‌های مراقبتی پزشک خود در دوره نقاهت پای‌بند باشید.
  • داروهای تجویزی که برای کاهش تورم توسط پزشک در این دوره تجویز شده ‌است، برای شما مفید می‌باشد.
  • استفاده از مرطوب کننده‌ها و یا شست و شوی بینی و از طریق اسپری محلول نمک می‌تواند باعث از بین بردن خشکی بینی گردد. در صورت بروز آلرژی، استفاده از بهترین اسپری برای گرفتگی بینی بعد از عمل توصیه خواهد شد و این اسپری‌ها مخصوص می‌باشند که فقط برای افرادی که دارای آلرژی می‌باشند، مورد استفاده قرار می ‌گیرند.
  • بهتر است از مصرف غذاهای شور، نوشیدن الکل و گرفتن دوش آب داغ پرهیز کنید. زیرا تمامی این موارد باعث افزایش بیش از اندازه تورم برای بینی خواهد شد.
  • اگر دچار بیماری‌ها و درگیر حساسیت‌های بینی می‌باشید، بهتر است از قرار گرفتن در معرض محرک‌هایی همچون گرده گل‌ها، پشم حیوانات، گرد و غبار و دیگر موارد این‌ چنینی در این دوره خودداری کنید.
  • اگر به دلیل گرفتگی بینی دچار فشار صورت، تخلیه مخاط درشت از بینی و سرفه شدید، احتمالاً درگیر التهاب سینوس هستید که بهتر است برای برطرف نمودن آن اقدام کنید.

دلیل رابطه سینوس‌ها با گرفتگی بینی بعد از عمل زیبایی

دلیل رابطه سینوس‌ها با گرفتگی بینی بعد از عمل زیبایی
دلیل رابطه سینوس‌ها با گرفتگی بینی بعد از عمل زیبایی

وضعیت اصلی سینوس‌ها به شکل حفره‌های فرو رفته در اطراف چشم، استخوان گونه و پشت بینی می‌باشند. حفره‌های سینوس دارای مخاط بسیار زیاد هستند که کمک بسیار زیادی به مرطوب کردن و تمیز کردن هوایی که در آن نفس می‌کشید، خواهند کرد.

حال هنگامی ‌که جسم‌های مختلفی مانع می‌شوند تا مخاط داخل سینوس‌ها خارج شود، قطعا این سینوس‌ها در جای خود تجمع می‌کنند و باعث بروز عفونت خواهند شد.

در اولین مرحله، فردی که قصد جراحی بینی دارد، تحت نظر یک متخصص جراح معایناتی در زمینه‌ی گوش و حلق و بینی خواهد داد. داروهای مختلف از جمله داروهای شست و شوی بینی برای بیمار تجویز می‌گردد تا در صورتی‌ که فرد دچار عفونت‌های سینوسی باشد، این مشکل را برطرف کنند.

اما بعد از انجام عمل در برخی مواقع، پزشک و بیمار به این نتیجه می‌رسند که به ‌طور مکرر سینوس‌ها و عفونت آن‌ها در بدن بیمار اتفاق می‌افتد. روش‌های درمانی اولیه و داروها پاسخ نخواهند داد و ممکن است برای این امر از عمل جراحی سینوس نیز استفاده شود.

در واقع می‌توان گفت که سینوس‌ها نیز یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی هستند که باعث گرفتگی بینی بعد از عمل خواهند شد و باعث می‌شوند تا مشکلات تنفسی افراد افزایش پیدا کند. بنابراین با کمک گرفتن از جراح متخصص خود برای برطرف نمودن و بهبودی این مشکل می‌توانید تلاش کنید.

حال برای این ‌که از  مشکل گرفتگی‌های بعد از عمل بینی خلاص شوید، بهتر است مدت زمانی برای کاهش تورم و کاهش ترشحات موجود در بینی صبوری کنید. اما اگر درگیر مشکلات آلرژی می‌باشید، اسپری‌های مخصوصی برای شما در نظر گرفته می‌شود که با تشخیص پزشک خود می‌توانید از بهترین اسپری برای گرفتگی بینی بعد از عمل استفاده داشته باشید.

روش‌ های درمان گرفتگی بینی بعد از عمل

روش‌ های درمان گرفتگی بینی بعد از عمل
روش‌ های درمان گرفتگی بینی بعد از عمل

مهم‌ترین کاری که بیمار باید بعد از انجام عمل زیبایی انجام بدهد، پیدا کردن و یافتن راه ‌حل‌های آسان برای رفع گرفتگی می ‌باشد. این اطلاعات تحت نظر پزشک شما حاصل خواهد شد. زیرا او بهترین شرایط را برای شما در نظر می ‌گیرد.

البته معمولاً دلایل متفاوتی باعث گرفتگی بینی بعد از عمل خواهد شد. به‌ همین دلیل است که باید اطلاعات کافی در رابطه با تمامی راه‌های درمان گرفتگی بعد از عمل زیبایی داشته باشید.

به ‌همین ‌منظور در تلاشیم تا در ادامه این مطلب به بررسی برخی از مواردی که برای روش‌های رفع گرفتگی بینی به شما پیشنهاد می‌ شود، اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم تا هر چه سریع‌تر بتوانید نگرانی‌های موجود در این زمینه را رفع کنید.

  • مدت ‌زمان استحمام بعد از عمل جراحی زیبایی بینی باید به‌ شدت کوتاه باشد.
  • موقع استحمام لازم است تا از دوش کم‌فشار و دمای ولرم رو به سرد استفاده کنید.
  • بعد از حذف تامپون ها، به دستور پزشک خود از سرم شست و شوی بینی استفاده داشته باشید.
  • مصرف الکل و سیگار در این دوره برای شما کاملاً ممنوع می‌باشد.
  • بهتر است به توصیه پزشک خود از داروهای ضد احتقان استفاده کنید.
  • از خم شدن و جا به ‌جا کردن اجسام بسیار سنگین خودداری کنید.
  • داروهای تجویز شده توسط پزشک خود را برای کاهش یافتن تورم بینی حتما استفاده کنید.
  • در مراقبت‌های بعد از عمل بینی کاملاً جدی و مصر باشید.
  • از تمامی موارد آلرژی‌زا و ریسک بروز تورم در بینی و سینوس‌ها پرهیز کنید.

دلیل خشکی بینی بعد از عمل زیبایی چه مواردی می‌باشد؟

دلیل خشکی بینی بعد از عمل زیبایی چه مواردی می‌باشد؟
دلیل خشکی بینی بعد از عمل زیبایی چه مواردی می‌باشد؟

برای برخی از افراد ممکن است که بعد از انجام عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی، دچار خشکی در بینی شوند. برای این‌ که در این زمینه اطلاعات کافی کسب کنید، بهتر است بگوییم که این مشکل هنگامی در بینی پدید می‌آید که توربینیت، تا میزان بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کند.

این بخش از مهم‌ترین اجزای بینی می‌باشد که باعث گرم نگه ‌داشتن هوای محیط خواهد شد و با ارزیابی حسگرهای محیطی نمی‌تواند هوای مناسب را به داخل ریه‌ها هدایت کند.

حال در صورتی‌ که مشکلاتی در پی توربینیت بینی ایجاد گردد، تنظیمات هوا و رطوبت موجود برای بینی صورت نخواهد گرفت و در این شرایط فرد بعد از انجام عمل بینی دچار خشکی خواهد شد. البته در این مواقع ممکن است استفاده از بهترین اسپری برای گرفتگی بینی بعد از عمل کارساز و مفید باشد.

فقط به تشخیص پزشک می‌توانید از این اسپری‌ها استفاده داشته باشید. در ادامه خواهیم گفت که چه مواردی در درمان خشکی بینی بعد از عمل جراحی مفید شمرده می ‌شوند.

درمان خشکی بینی بعد از عمل جراحی

درمان خشکی بینی بعد از عمل جراحی
درمان خشکی بینی بعد از عمل جراحی

عموماً برای این که خشکی بینی بعد از انجام عمل زیبایی درمان گردد، نیازمند استفاده از برخی داروهایی می ‌باشید که فقط این داروها باید تحت نظر پزشک شما تجویز گردد.

به ‌عنوان نمونه استفاده از اسپری‌های مختلف یا سرم شست‌ و شو می ‌تواند باعث افزایش یافتن رطوبت ناحیه بینی گردد. البته اگر دچار آلرژی می ‌باشید، اسپری‌های مخصوصی در این صورت برای شما وجود دارد.

اما اگر فقط دچار گرفتگی بینی هستید، می ‌توانید در این مواقع برای برطرف نمودن ورم و ترشحات موجود صبوری کنید تا این مشکل حل شود. به این نکته دقت کنید که اگر خشکی بینی بعد از عمل درمان نشود و از بهترین اسپری برای گرفتگی بینی بعد از عمل استفاده نکنید، ممکن است درگیر احساس ناخوشایندی در تنفس باشید.

از طرف دیگر بروز خشکی‌ها در بینی می‌تواند باعث خون‌ریزی در رگ‌های داخلی بینی گردد و فرد بعد از انجام عمل به ‌صورت مداوم دچار خون‌دماغ خواهد شد.

بهترین روش برای کاهش گرفتگی بینی بعد از عمل چیست؟

بهترین روش برای کاهش گرفتگی بینی بعد از عمل چیست؟
بهترین روش برای کاهش گرفتگی بینی بعد از عمل چیست؟

کاملاً طبیعی است که برخی از افراد بعد از انجام عمل جراحی بینی به دلیل این ‌که جراحتی روی بینی صورت گرفته ‌است، دچار خون‌ریزی شوند.

حال این خون‌ریزی‌ها در داخل بینی تجمع پیدا می‌کند و خشک خواهد شد که می‌تواند باعث گرفتگی بینی شود. پس بهترین روشی که در اغلب مواقع پزشکان برای بیماران خود تجویز خواهند کرد، شست و شوی بینی بعد از انجام عمل زیبایی می‌باشد.

این کار باعث می‌شود تا خون‌های خشک‌ شده در ناحیه بینی هر چه سریع‌تر خارج شوند و راه تنفسی افراد بازگردد. البته ناغافل نمانید که میزان زیادی از گرفتگی‌های بینی به دلیل تورم و وجود ترشحات دیگر در بینی می ‌باشد که به‌ مرور زمان بعد از گذشت عمل زیبایی بینی برطرف خواهد شد.

در غیر این صورت اگر شما فردی هستید که دچار آلرژی می‌باشید، بهتر است از بهترین اسپری برای گرفتگی بینی بعد از عمل استفاده کنید. این اسپری‌ها مخصوص افرادی است که دارای آلرژی می ‌باشند که با استفاده از آن‌ها قادر هستند تا گرفتگی بینی خود را برطرف کنند.

راه جلوگیری از مشکلات تنفسی بعد از عمل

راه جلوگیری از مشکلات تنفسی بعد از عمل
راه جلوگیری از مشکلات تنفسی بعد از عمل

نکته مهمی که ممکن است برخی از افراد قبل ‌از انجام عمل زیبایی بینی به آن توجه داشته باشند، این است که چه عملکردها و راهکارهایی می‌تواند به آن‌ها کمک کند که بعد از انجام عمل دچار گرفتگی بینی نشوند و مشکلات تنفسی را تجربه نکنند.

قطعا برای این‌ که بتوانید این شرایط را کنترل کنید و دیگر درگیر اقدامات لازم برای گرفتگی‌های بعد از عمل نشوید، باید برخی از نکات مربوط به پیشگیری از مشکلات تنفسی را بدانید.

اگر از یک پزشک باتجربه و متخصص در زمینه انجام عمل رینوپلاستی کمک بگیرید، قطعا ریسک‌های اختلالات تنفسی بعد از جراحی برای شما به حداقل می‌رسد.

به‌ همین دلیل است که بر این ‌موضوع تاکید می‌شود که حتما در راستای پزشک جراح خود دقت بسیار زیادی به خرج بدهید. این کار می‌تواند تا حد بسیار زیادی باعث رسیدن به یک نتیجه مطلوب بعد از جراحی بینی برای شما باشد.

در کنار آن، استفاده از توصیه‌ها و استفاده از داروهایی که پزشک برای شما تجویز کرده ‌است، کمک بسیار زیادی به برطرف نمودن گرفتگی‌های بینی و مشکلات تنفسی خواهد کرد. این نکته را از خاطر نبرید که پیشگیری تا حد زیادی برای رفع گرفتگی‌های بینی کارساز می‌باشد.

پس تا حد امکان تلاش کنید تا از روش‌های معقول همچون استفاده از اسپری‌ها برای وجود آلرژی‌ها استفاده کنید. البته در صورتی‌ که فرد دچار آلرژی نمی‌باشد، گرفتگی‌های موجود بر بینی به دلیل ورم و افزایش ترشحات است که به‌ مرور زمان بهبود خواهد یافت و جای هیچ ‌گونه نگرانی برای بیمار وجود نخواهد داشت.

تاثیر تمیز کردن خون‌های خشک ‌شده بعد از عمل زیبایی بینی چیست؟

تاثیر تمیز کردن خون‌های خشک ‌شده بعد از عمل زیبایی بینی چیست؟
تاثیر تمیز کردن خون‌های خشک ‌شده بعد از عمل زیبایی بینی چیست؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که پزشکان برای بیماران خود در نظر می‌گیرند، این است که بعد از انجام عمل زیبایی بینی تا جای ممکن برای برطرف نمودن گرفتگی بینی اقدام به تمیز کردن خون‌های خشک‌ شده داخل بینی کنند.

این کار می‌ تواند باعث برطرف نمودن انسداد بینی گردد و پاک کردن این دسته از خون‌های خشک ‌شده باعث می ‌شود تا سرعت بهبودی برای افراد بیشتر حاصل گردد.

در صورتی ‌که به توصیه‌های پزشک خود گوش بدهید و تا وقت ممکن به بینی خود دست نزنید، قطعا می ‌توانید هر چه سریع‌تر گرفتگی موجود بر تنفس و بینی را برطرف کنید.

معمولاً هنگامی ‌که ترشحات بینی متوقف شده ‌است، یعنی بعد از گذشت ۱ تا ۲ روز از جراحی، خون‌های خشکیده در این نواحی وجود دارند که این مساله کاملاً عادی می‌باشد.

در این مواقع اغلب پزشکان به بیماران خود پیشنهاد می‌دهند که برای چند بار در طول روز از بهترین اسپری برای گرفتگی بینی بعد از عمل استفاده داشته باشند. البته این اسپری‌ها اغلب برای افرادی که دارای آلرژی می‌باشند، بیشتر توصیه می‌گردد.

این اسپری می‌تواند ناحیه عمل را مرطوب کند و افراد بتوانند به‌ آرامی خون‌های خشک ‌شده در آن را توسط یک گاز استریل آغشته به محلول تمیزکننده برطرف کنند. اسپری‌های بینی کمک می‌کند تا غشاهای داخل بینی که بعد از انجام عمل زیبایی خشک شده و رطوبت خود را از دست داده‌اند، دوباره مرطوب بمانند.

تمیز و مرطوب نگه ‌داشتن بینی بعد از عمل

تمیز و مرطوب نگه ‌داشتن بینی بعد از عمل
تمیز و مرطوب نگه ‌داشتن بینی بعد از عمل

یکی از بهترین نکاتی که می‌تواند برای بر طرف کردن گرفتگی بینی بعد از انجام عمل زیبایی کمک کند، این است که بیمار همواره به نظافت و مرطوب نگه ‌داشتن ناحیه بینی خود اهمیت بدهد. وجود خون در بینی بعد از انجام عمل جراحی کاملاً عادی و طبیعی می‌باشد.

حال ممکن است این خون‌های خشک‌ شده در اطراف بخیه‌ها در داخل بینی جمع شود که مانعی برای نفس ‌کشیدن راحت افراد می‌باشد. استفاده از برخی پمادهای مختلف همچون پماد تتراسیکلین چشمی و اسپری‌های مختلف می‌تواند به شما کمک کند تا خون‌های خشک‌ شده در این نواحی را حذف کنید.

می‌توانید از آن‌ها روی یک گوش‌ پاک ‌کن استفاده کنید و همواره بینی خود را مرطوب نگه دارید. در صورتی ‌که در طول روز ۳ بار این کار را انجام دهید، قطعا در برطرف نمودن خشکی‌های موجود در بینی خود مؤثر واقع می شوید.

البته بهتر است قبل ‌از انجام هر گونه فعالیتی از پزشک خود مشورت بگیرید و به ‌جز اسپری‌هایی که پزشک برای شما در نظر می‌گیرد، از هیچ اسپری دیگری به‌ صورت خودسرانه استفاده نکنید.

فقط در صورتی‌ که پزشک جراح برای شما تجویز کرده باشد، می‌توان از آن استفاده نمود. شناخت بهترین اسپری برای گرفتگی بینی بعد از عمل، تحت نظر پزشک جراح شما اتفاق خواهد افتاد که فقط در راستای بودن حساسیت و آلرژی می‌توانید از آن استفاده کنید.

استفاده از گوش پاک کن و پماد

نکته مهم این است که در ابتدا بینی خود را با گوش ‌پاک ‌کن آغشته به پمادهای مختلفی که پزشک برای شما تعیین می‌کند، تمیز کنید تا همگی خون‌های خشکیده در ناحیه بینی حل شود. در کنار آن باعث چرب نگه ‌داشتن ناحیه بینی خواهد شد و کمک می‌کند تا مجدداً خون ها در بینی انباشته نشود.

تمیز کردن ناحیه بینی از خون‌های خشک ‌شده بر ترشحات مختلف به بیمار کمک می‌کند تا روند بهبودی را سرعت ببخشد و در دوران نقاهت بعد از عمل نیز احساس بسیار بهتری در بینی و نفس‌کشیدن داشته باشد.

اما هر گونه مخاط و یا ترشح یا پوسته‌ای که در بینی بر اثر انجام این عمل حاصل ‌شده است، با مراقبت‌های لازم تا ۲ هفته بعد از عمل برطرف خواهد شد. بهتر است همچنان به دستور پزشک خود از برخی داروها همچون پماد و اسپری ها برای گرفتگی بینی استفاده داشته باشید. این کار کمک می‌کند تا بخیه‌های شما به‌ خوبی جذب شوند و نتیجه بهتری دریافت کنید.

برای شناخت بهترین اسپری برای گرفتگی بینی بعد از عمل، حتما باید از پزشک خود مشورت بگیرید. زیرا در برخی از مواقعی که بیمار دچار آلرژی و حساسیت می‌باشد، قادر به استفاده از این اسپری‌ها می‌باشد. در غیر این صورت با رعایت مراقبت‌های بعد از عمل می‌تواند تورم موجود و ترشحات بینی را برطرف کند و به‌ سادگی نفس بکشد.

شرایط نفس‌کشیدن بهتر بعد از انجام عمل بینی

مخاط و خون خشک‌ شده روی بینی می‌تواند مشکلاتی در زمینه نفس‌ کشیدن افراد ایجاد کند. بیمار موظف است در طی دوره درمان، مراقبت‌های بسیاری از محل جراحی داشته باشد و طبق دستوراتی که پزشک جراح برای او در نظر گرفته ‌است، برای تمیز کردن بینی حتماً دقت کند.

در مراقبت‌های بعد از انجام عمل، فشار دادن بینی با دست و انگشت و دستکاری کردن مداوم آن کار درستی نمی‌باشد و ممکن است این مسئله به‌ عنوان مشکلی بزرگ برای بیمار تبدیل گردد.

در مرحله نهایی کاری که بهتر است برای مراقبت از خود بعد از انجام عمل بینی صورت بدهید، این است که زخم‌های مد نظر را تمیز کنید و در رابطه با شرایط مناسب تمیز کردن ناحیه برش‌ها از پزشک خود سوال بپرسید تا با رعایت تمامی نکات بتوانید هر چه سریع‌تر گرفتگی بینی را برطرف کنید. البته در برخی از مواقع به تشخیص پزشک، خود قادر به استفاده از بهترین اسپری برای گرفتگی بینی بعد از عمل می‌باشید.

هر چند که از نظر ما فقط این اسپری‌ها در صورت داشتن آلرژی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما در صورتی ‌که به ‌مرور زمان تورم و ترشحات موجود در بینی کاهش پیدا کند، بهبودی حاصل می‌گردد و گرفتگی‌ها برطرف می شود.

جمع ‌بندی مطالب

جمع ‌بندی مطالب
جمع ‌بندی مطالب

قطعا می‌دانید که به چه اندازه استفاده از عمل زیبایی بینی، مزایا و ویژگی‌های منحصر به ‌فردی دارد و می‌تواند زیبایی چهره افراد را دوچندان کند. این عمل باید تحت نظر پزشک حاذق انجام بگیرد تا نتیجه آن برای شما رضایت‌بخش باشد. اما نکات مهم دیگری که در این راستا وجود دارد، مراقبت‌های قبل و بعد از انجام عمل زیبایی می‌باشد که در صورت عدم توجه ممکن است شما را درگیر مشکلات بسیار زیادی کند.

یکی از بارزترین مشکلات به ‌وجود آمده برای افراد بعد از انجام عمل زیبایی بینی، مشکل گرفتگی بینی و تنفس می‌باشد. طبق این مطالب دریافتیم که گرفتگی بینی به دلیل تورم موجود روی ناحیه بینی و وجود ترشحات و مخاط بینی کاملاً امری طبیعی است و جای هیچ ‌گونه نگرانی وجود ندارد. اگر شما نیز قصد دارید اقدامات لازم برای رفع گرفتگی بینی را در حین انجام عمل زیبایی بهتر بشناسید، باید اطلاعات خود را در این زمینه گسترش دهید.

این کار به شما کمک می‌کند تا هر چه سریع‌تر به بهترین شکل ممکن برای برطرف نمودن گرفتگی‌های بینی بعد از انجام عمل زیبایی اقدام کنید. عملکردهای بسیار ساده، می‌تواند در برطرف نمودن گرفتگی‌های بینی کمک کند و به بهترین شکل ممکن بتوانید این مشکل را برای رسیدن به بینی زیبا مدیریت کنید.

در صورت وجود آلرژی بهتر است از اسپری‌های مخصوص استفاده داشته باشید

حال مهم‌ترین موضوعی که در این مطلب گفتیم، این است که در صورت وجود آلرژی بهتر است از اسپری‌های مخصوص استفاده داشته باشید. شناخت بهترین اسپری برای گرفتگی بینی بعد از عمل توسط پزشک شما اتفاق خواهد افتاد و می‌توانید از او برای استفاده از این دسته از اسپری‌ها کمک بگیرید. اما در صورتی ‌که هیچ ‌گونه آلرژی ندارید، بهتر است تا زمان برطرف نمودن تورم و ترشحات موجود بر بینی صبر کنید.

سپس گرفتگی بینی شما در کمترین زمان ممکن برطرف خواهد شد. بنابراین می‌توان گفت جای هیچ ‌گونه نگرانی در راستای گرفتگی‌های بینی وجود ندارد و مسئله کاملاً طبیعی است که با مراقبت‌های بعد از عمل می‌توانید آن را در کمترین زمان ممکن کنترل کنید. امیدواریم که استفاده از این مطلب، سطح اطلاعات شما را در این زمینه افزایش داده تا بتوانید هر چه سریع‌تر به یک بینی زیبا برسید و زیبایی صورت خود را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.