مصرف قرص آهن بعد از عمل بینی

مصرف قرص آهن بعد از عمل بینی

در این مقاله، به بررسی موضوع مصرف قرص آهن بعد از عمل بینی خواهیم پرداخت.

از متداول ترین اختلالات که اغلب افراد ممکن است در رده های سنی مختلف در دنیا با آن درگیر باشند، کم خونی است. مبتلایان بسیاری، از ابتلا به عارضه آنمی مطلع نیستند.

زمانی که شخصی برای انجام جراحی زیبایی اقدام می کند، علاوه بر سایر عوامل، بایستی به مهمترین موضوع یعنی آنمی در جراحی رینوپلاستی به منظور حفظ سلامتی بیشتر بدن توجه بسیار داشته باشد.

جراحی زیبایی فوق جزء آن گروه از جراحی های پرطرفدار در کشورمان و حتی در سرتاسر جهان است. اشخاص بسیاری به دلیل بروز ایرادات و یا مشکلات تنفسی تحت این متد جراحی زیبایی قرار نمی گیرند و تنها هدف آن ها از جراحی فوق، زیبایی بیشتر چهره و متناسب بودن این عضو با دیگر اعضای موجود در صورت است.

تمامی زیباجویان که در پی این متد زیبایی هستند، بایستی کلیه آزمایشات تجویزی را پیش از جراحی انجام دهند و از همه مهمتر به منظور بهره مندی از مزایای این تکنیک جراحی، در سلامت کامل وضعیت جسمی و روحی قرار داشته باشند.

فهرست مطالب

ویدئو مصرف قرص آهن بعد از عمل بینی

با این که ممکن است ابتلا به این بیماری حاد و یا خفیف باشد، قصد داریم تا در ادامه به مصرف قرص آهن بعد از عمل بینی بپردازیم و در این رابطه، توضیحات لازم را در اختیار شما قرار دهیم. در این راستا، می توانید با خانم دکتر جمشیدی در ارتباط باشید. خانم دکتر جمشیدی، از معتبرترین متخصصین در این حوزه شناخته می شودو جراح بینی با قیمت مناسب در تهران هستند. با ما همراه باشید.

اینفوگرافیک مصرف قرص آهن بعد از عمل بینی

اینفوگرافیک مصرف قرص آهن بعد از عمل بینی
اینفوگرافیک مصرف قرص آهن بعد از عمل بینی

پیشنهاد می کنیم از پست خشک شدن داخل بینی بعد از عمل دیدن کنید.

فهرست مطالب:

کم خونی (آنمی) چیست و تاثیر آن در جراحی زیبایی بینی را توضیح دهید.

هموگلوبین و افراد کاندیدای جراحی رینوپلاستی

چه میزان از هموگلوبین مانع از عمل رینوپلاستی می شود؟

دلیل خطر آنمی در جراحی رینوپلاستی چیست؟

آیا با کنترل آنمی، انجام جراحی rhinoplasty امکانپذیر است؟

رژیم غذایی برای تامین کم خونی بعد از عمل رینوپلاستی

شیوه معالجه کم خونی بعد از عمل رینوپلاستی

هدف از عمل رینوپلاستی چیست؟

انواع بینی را بیان نمایید.

شیوه های جراحی رینوپلاستی را توضیح دهید.

مهمترین عوامل موثر در عملکرد جراحی زیبایی بینی

مراقبت های بعد از عمل جراحی زیبایی بینی را نام ببرید.

نکات کلیدی بعد از جراحی رینوپلاستی را ذکر کنید.

نتیجه گیری

 

کم خونی (Anemia)

کم خونی (Anemia)
کم خونی (Anemia)

آنمی زمانی در فرد رخ می دهد که مقدار RBS و یا (اریتروسیت ها) از اندازه توصیه شده و نرمال آن کمتر باشد. در واقع جابجایی اکسیژن به کل سلول های موجود در بدن، وظیفه اصلی گلبول های قرمز است. لذا کاهش تعداد آن، روند جابجایی Oxygen را به دیگر بافت های بدن با تقلیل روبرو می سازد.

دقیقاً جایی است که آنمی رابطه مستقیمی با جراحی رینوپلاستی پیدا می کند. به این دلیل که در زمان عمل، شخص بیمار به شکل طبیعی با اندکی خونریزی مواجه خواهد بود و چنانچه پیش از این به عارضه کم خونی مبتلا باشد، ممکن است این مشکل تشدید یابد و در نتیجه اختلالات جدی تری را برای شخص به همراه داشته باشد.

در حقیقت Hemoglobin همچون Protein اصلی RBS (سلول های قرمز خون) شناخته می شود. همان طور که گفتیم، اریتروسیت ها جابجایی و دریافت اکسیژن به کل بدن را بر عهده دارند.

در رابطه با جراحی زیبایی بینی و ابتلای شخص به بیماری فوق باید متذکر شد که کمبود آهن و یا پایین بودن هموگلوبین، ضعف و حس خستگی بعد از این عمل زیبایی را در فرد تا حد بسیاری افزایش می دهد.

آنمی انواع متعددی دارد

آنمی انواع متعددی دارد که هر یک از آن ها بنا به دلایل خاص در فرد ایجاد می شود. گفتنی است که هموگلوبین پایین از نوع خفیف تا حاد و یا طولانی و حتی زودگذر یا ناپایدار، متغیر است.

البته دلایل ارثی و یا مادرزادی می تواند از دیگر دلایل ابتلای شخص به کم خونی باشد که بهتر است پیش از انجام جراحی زیبایی بینی، این موضوع را با خانم دکتر جمشیدی در میان بگذارید.

تحقیقات پزشکی گسترده ای نشان می دهد که در اغلب موارد، ابتلا به آنمی بنا به دلایل متعدد در فرد ایجاد می شود. چنانچه از ابتلا به این عارضه مردد هستید، بهتر است قبل از عمل زیبایی به خانم دکتر جمشیدی مراجعه کنید زیرا نشانه هشدار دهنده ای از ابتلا به مشکل جدی در بدن وجود دارد که نیاز به درمان و مراقبت های لازم دارد.

تاثیر کم خونی در جراحی Rhinoplasty

تاثیر کم خونی در جراحی Rhinoplasty
تاثیر کم خونی در جراحی Rhinoplasty

پیش از انجام هر نوع عمل زیبایی مانند رینوپلاستی، خانم دکتر جمشیدی تست های مورد نیاز قبل از جراحی مانند CBC را تجویز می کنند تا ابتلای شخص به بیماری آنمی را بهتر تشخیص دهند.

زیرا این بیماری ممکن است مشکلی را در زندگی روزانه شخص به دنبال نداشته باشد. زمانی که بیمار با نوع خفیف این عارضه همراه باشد، شخص تنها از طریق انجام تست مربوطه از ابتلا به کم خونی باخبر خواهد شد.

رینوپلاستی با حساسیت های بسیاری همراه است و امری کاملاً مهم تلقی می شود که پیش از هر اقدامی، جراح متخصص در رابطه با موقعیت سلامتی شخص، اطلاعات لازم را در اختیار داشته باشد.

شخص درخواست کننده جراحی فوق بایستی پیشینه درمانی و یا حتی دارویی خود را در اختیار جراح معالج قرار دهد

از سویی، شخص درخواست کننده جراحی فوق بایستی پیشینه درمانی و یا حتی دارویی خود را در اختیار جراح معالج قرار دهد. بنابراین، نتایج تست های انجام شده بیانگر این است که موقعیت شخص برای بهره مندی از مزایای این تکنیک درمانی به چه صورت است.

اگر شخص مایل است که تحت عمل زیبایی بینی قرار بگیرد، ممکن است آنمی فاکتور ریسک پذیری و مهمترین عامل بازدارنده برای رینوپلاستی محسوب شود. در چنین شرایطی اگر شما طبق تشخیص خانم دکتر جمشیدی تحت این عمل جراحی قرار بگیرید، حتماً بایستی به مصرف قرص آهن بعد از عمل بینی توجه بسیار داشته باشید.

گفتیم که کمبود آهن از علل اصلی در ابتلا به آنمی است. در برخی موارد شاید ابتلا به عارضه فوق در اثر پارامترهای موروثی در شخص ایجاد شود که تالاسمی نامیده می شود و دارای انواع متعددی است و با توجه به نوع آن، به دو دسته ماژور و یا مینور تقسیم بندی می شود.

به این ترتیب انواع آن می تواند در روند جراحی رینوپلاستی موثر باشد و در موارد حاد، پزشک، انجام این عمل زیبایی را با مصرف قرص آهن بعد از عمل بینی به دلیل بروز مشکلات متعدد توصیه نمی کند.

هموگلوبین و افراد کاندیدای جراحی رینوپلاستی

هموگلوبین و افراد کاندیدای جراحی رینوپلاستی
هموگلوبین و افراد کاندیدای جراحی رینوپلاستی

بنا بر تست هایی که به تجویز و تشخیص جراح متخصص برای شخص متقاضی معین می شود، بر حسب نتایج به دست آمده، کاندیدای مناسب برای این جراحی زیبایی از سوی پزشک متخصص مشخص خواهد شد.

طبق بررسی های انجام شده، شاید شخص دچار کم خونی نباشد اما در اغلب جراحی هایی همچون رینوپلاستی، احتمال این که شخص به عارضه کم خونی پس از جراحی دچار شود، بسیار است که در چنین شرایطی مصرف قرص آهن بعد از عمل بینی امری الزامی است.

چنانچه پیش از این مبتلا به آنمی باشید، باید به این نکته توجه داشته باشید که بعد از جراحی عارضه فوق حادتر خواهد شد.

لذا مقدار و نوع آنمی، تعیین کننده جراحی زیبایی بینی است. به عبارتی تاثیر قابل توجهی برای این که شخص، کاندیدای این عمل زیبایی است یا خیر، به همراه دارد. به طور کلی تعداد هموگلوبین ها روی واجد شرایط بودن برای رفع نواقص موجود در صورت از طریق رینوپلاستی اثر زیادی دارد.

زیرا Hemoglobins در ابتلای شخص به آنمی نقش تعیین کننده ای دارند. در صورتی که به مقدار کافی هموگلوبین در خون شخص متقاضی این جراحی وجود داشته باشد، رینوپلاستی طبق تشخیص نهایی خانم دکتر جمشیدی منعی ندارد. غیر از آن، نخست بایستی شرایط خونی بیمار مورد تحقیقات بیشتر قرار گیرد و به منظور بهبود موقعیت فوق، راهکارهای درمانی موثری لحاظ شود.

بررسی های صورت گرفته حاکی از آن است که برخی از مبتلایان به آنمی که پیش از جراحی مراقبت های خاصی را طبق تجویز پزشک معالج انجام می دهند، با دستیابی به بهبودی کامل تمامی موانع برای انجام rhinoplasty را حذف نموده و اقدامات لازم قبل از جراحی را انجام داده و سعی می کنند مصرف قرص آهن بعد از عمل بینی را نیز فراموش نکنند.

مقدار هموگلوبین در عدم جراحی رینوپلاستی

مقدار هموگلوبین در عدم جراحی رینوپلاستی
مقدار هموگلوبین در عدم جراحی رینوپلاستی

گفتیم که میزان پروتئین hemoglobin موجود در خون که وظیفه انتقال oxygen به کل بدن و حتی اندام ها را بر عهده دارد، چنانچه تغییر و یا فقدان فرم آن در بعضی از اشخاص ایجاد شود، سبب بروز آنمی (کم خونی) می شود.

این بیماری که در واقع Thalassemia نام دارد، می تواند در واجد شرایط بودن شخص برای انجام جراحی زیبایی بینی موثر باشد. مبتلایان به Thalassemia minor کمتر با عدم انجام رینوپلاستی مواجه خواهند شد.

به طور معمول این گروه از افراد به منظور رفع نواقص موجود در این عضو بسیار حساس صورت، کمتر دچار مشکل خواهند شد و همچون سایر اشخاص می توانند با موفقیت، این جراحی را با رعایت مصرف قرص آهن بعد از عمل بینی پشت سر بگذارند.

اگر چه آنمی منجر به خستگی های زود هنگام و بعضی از بیماری های ضعیف در فرد می شود، اما مقدار آنمی در تالاسمی خفیف به اندازه ای نیست که پزشک انجام این متد جراحی را برای شخص متقاضی منع کند.

چنانچه میزان hemoglobin موجود در CBC زیر (10) باشد، شخص، کاندیدای این عمل زیبایی نخواهد بود

براساس بررسی های انجام شده، چنانچه میزان hemoglobin موجود در CBC زیر (10) باشد، شخص، کاندیدای این عمل زیبایی نخواهد بود. زیرا خطر جراحی علاوه بر این که برای جراح متخصص بسیار است، احتمال دارد برای فرد بیمار پیامدهای منفی را به دنبال داشته باشد و درصد این که این گروه از مبتلایان در زمان جراحی با مرگ مواجه شوند، بسیار است.

در این عمل زیبایی همچون دیگر جراحی های مرتبط به زیبایی، مهمترین اولویت، سلامتی شخص بیمار است و بدون شک هر مشکلی که سبب تهدید وضعیت سلامتی شخص متقاضی شود، مانع از انجام جراحی خواهد شد.

برخی از زیباجویان حاضرند تحت هر شرایطی از این عمل زیبایی برخوردار شوند، اما جراحان حاذق و خبره در این امر همچون خانم دکتر جمشیدی، زیر بار چنین جراحی که ممکن است عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد، نمی روند.

به این ترتیب برای انجام رینوپلاستی در این گروه از مبتلایان، بایستی تمامی جوانب مورد بررسی و ارزیابی بیشتر قرار گیرد و تاکید جراح متخصص در مصرف قرص آهن بعد از عمل بینی به شخص بیمار برای پیشگیری از پیامدهای احتمالی فراموش نشود.

دلیل خطر آنمی در جراحی Rhinoplasty

دلیل خطر آنمی در جراحی Rhinoplasty
دلیل خطر آنمی در جراحی Rhinoplasty

کارکرد خون در بدن بسیار است که در بخش قبلی به اصلی ترین وظایف آن در سراسر بدن اشاره کردیم. مبتلایان به آنمی با نشانه هایی نظیر بی حسی، بی حالی، سرگیجه و یا خستگی همراه هستند که تمامی این موارد در کنار هم عدم اکسیژن رسانی کافی به سایر ارگان های بدن را در شخص ایجاد می کند.

بر همین اساس، طبق نظر اغلب جراحان متخصص در این امر مانند خانم دکتر جمشیدی، جراحی زیبایی بینی در افراد مبتلا به کم خونی با ریسک بسیار زیاد همراه است. زیرا از دست دادن خون بسیار در زمان جراحی، ممکن است سلامت شخص بیمار را با خطرات جدی سلامت روبرو کند.

به طور مثال آنمی سبب آریتمی قلبی در هنگام رینوپلاستی و در نتیجه منجر به ایست قلبی در شخص می شود. طبیعی بودن مقدار خون موجود در بدن برخی از افراد، بی شک در حین جراحی با مشکل خاصی در خصوص از دست دادن خون مواجه نخواهند شد، اما اشخاصی که بنا به دلایل متعدد در مقایسه با سایر افراد با خون کمتری در بدن همراه هستند، شاید در هنگام جراحی، با صدمات غیر قابل جبران روبرو شوند.

آنمی اثر قابل توجهی روی کارکرد مغز به همراه دارد

از همه مهمتر، آنمی اثر قابل توجهی روی کارکرد مغز به همراه دارد و در زمان جراحی، مانع از اکسیژن رسانی به مغز می شود و در نتیجه شخص با ریسک فلج مغزی در rhinoplasty مواجه خواهد شد.

در ضمن شخص متقاضی جراحی زیبایی بینی در هنگام جراحی، خون بسیاری را از دست خواهد داد که مصرف قرص آهن بعد از عمل بینی طبق تجویز خانم دکتر جمشیدی برای این گروه از بیماران ضروری است.

لازم به ذکر است که پس از جراحی، احتمال این که شخص با مشکلاتی همچون حالت تهوع و یا سرگیجه، ضعف و یا خستگی شدید همراه شود، بسیار است. به همین منظور رعایت تمامی دستورالعمل های پزشکی در رژیم غذایی پس از جراحی و مصرف منظم داروهای تجویزی برای بانوان مبتلا به کمبود آهن، می تواند تا حد بسیار در روند بهبودی شخص موثر باشد.

کنترل anemia برای انجام جراحی Rhinoplasty

کنترل anemia برای انجام جراحی Rhinoplasty
کنترل anemia برای انجام جراحی Rhinoplasty

فقر یا کمبود آهن از رایج ترین علل ابتلا به عارضه آنمی است که در بانوان نسبت به آقایان بیشتر مشاهده می شود. ممکن است تغذیه نامناسب و یا مشکلات وراثتی عامل اصلی این بیماری در افراد باشد که رعایت برخی از دستورالعمل های پزشکی می تواند در رفع و یا کنترل این نوع عارضه موثر باشد.

مصرف منظم آهن، قسمتی از مشکل فوق را می تواند برای همیشه برطرف کند و در کل شرایطی را ایجاد کند که شخص بدون هیچ مشکلی بتواند اقدامات لازم برای جراحی رینوپلاستی را انجام داده و در نهایت عمل زیبایی موفقیت آمیز را تحت نظر با تجربه ترین جراحان متخصص در این امر انجام دهد.

البته شاید شخص تا پایان عمر هم با مشکل فقدان آهن در بدن همراه باشد و با توجه به این که آهن در تولید protein موجود در RBS نقش موثری دارد و مسئولیت اکسیژن رسانی بدن بر عهده هموگلوبین است؛

لذا فقدان آهن برای مبتلایان به این عارضه که مایلند تحت این عمل زیبایی قرار گیرند، گزینه مناسبی نخواهد بود. البته رعایت برخی نکات می تواند شانس شخص برای انجام جراحی بینی را افزایش دهد.

به طور مثال جراح به فردی که به آنمی مبتلا است، متذکر می شوند که تا چندین هفته پیش از رینوپلاستی، از مواد غذایی نظیر حبوبات و یا اسفناج که آهن بالایی دارند، در برنامه رژیم غذایی خود استفاده کنند.

از مصرف خوراکی های بازدارنده جذب آهن در این مدت اجتناب کنند

همچنین از مصرف خوراکی های بازدارنده جذب آهن در این مدت اجتناب کنند. علاوه بر این، جراح معالج داروهایی را برای شخص بیمار تجویز می کند تا با مصرف به موقع آن، مقدار هموگلوبین موجود در خون را پیش از رینوپلاستی به حد نرمال برسانند.

در واقع برای مواجهه با آنمی بدن، شیوه های متعددی وجود دارد که با مصرف اسید فولیک، مکمل های غذایی، استفاده از یک برنامه غذایی مملو از مواد معدنی و یا حتی ویتامین ها، تزریق Vitamin B12 می توانید پیامدهای حاصل از آنمی را تا حد بسیار کاهش دهید.

دقت داشته باشید چنانچه شیوه های نامبرده، مشکل فوق را کاملاً رفع نکند، با تقلیل مقدار آن، شخص را برای این عمل زیبایی آماده تر می کند و شرایط بهتری را برای وی به همراه دارد. اطلاعات تکمیلی را از خانم دکتر جمشیدی دریافت نمایید.

حال با توضیحات ارائه شده، ممکن است این سوال مطرح شود که چه نوع تالاسمی برای انجام رینوپلاستی خطرساز است؟

در مجموع؛ آنمی در زمان جراحی در زیباجویانی که مایلند تحت این عمل زیبایی قرار گیرند، امری متداول است و حتی در شرایطی ممکن است خطرناک بوده و یا خطر مرگ را در پی داشته باشد.

در بیشتر اشخاص؛ دلیل اصلی آنمی، فقر آهن است

در بیشتر اشخاص؛ دلیل اصلی آنمی، فقر آهن است که این مشکل با عمل رینوپلاستی تشدید می یابد. در برخی موارد، جراح متخصص در طی جراحی مجبور به تزریق خون به شخص بیمار می شود که شاید این امر هم خطراتی را برای شخص به همراه داشته باشد.

بهتر است بدانید که تزریق خون در زمان جراحی به فرد بیمار از جمله عمل های پرخطر به شمار می آید و احتمال دارد روند جراحی در حین عمل زیبایی از کنترل جراح متخصص خارج شده و پیامدهای جبران ناپذیری را ایجاد کند. مقدار خون اضافی تزریقی به مبتلایانی که دچار آنمی هستند، به مراتب تا سه برابر در اشخاصی که پیشینه آنمی دارند، بیشتر است.

مبتلایان به عارضه هموفیلی با توجه به این که عارضه فوق آنمی به شمار نمی آید، اما به علت عدم تولید ماده ضد انعقاد خون (Anticoagulant)، در خون اشخاص فوق و یا به عبارتی لخته شدن خون به شکل طبیعی در مبتلایان فوق برای جراحی رینوپلاستی انجام نشود، می تواند برای آن ها خطرساز باشد.

زیرا شاید خون این گروه از مبتلایان در زمان عمل بند نیاید و از شدت بسیار خونریزی، شخص با مرگ مواجه شود. توصیه اغلب متخصصین حاذق ما در این امر به این افراد این است که برای ایجاد تغییرات لازم در فرم کلی بینی، از سایر شیوه های جراحی استفاده کنید.

تعیین معتبرترین مراکز درمانی و یا کلینیک ها می تواند برای عمل رینوپلاستی موثر باشد زیرا این مراکز علاوه بر انجام تست های مرتبط و بررسی لازم، جلسات مشاوره ای را برای این گروه از زیباجویان در نظر می گیرند.

دقت داشته باشید تبحر و تخصص جراح معالج، رابطه مستقیمی با نتیجه نهایی جراحی زیبایی بینی دارد و در عین حال می تواند پیامدهای جانبی بعد از جراحی را تا حد چشمگیری کاهش دهد و رضایت بیماران را جلب کند.

رژیم غذایی موثر برای تامین کم خونی بعد از جراحی بینی

رژیم غذایی موثر برای تامین کم خونی بعد از جراحی بینی
رژیم غذایی موثر برای تامین کم خونی بعد از جراحی بینی

با توجه به عنوان مقاله مصرف قرص آهن بعد از عمل بینی، لازم است به یک برنامه رژیم غذایی استاندارد و مفید که می تواند در درمان کم خونی پس از رینوپلاستی مفید باشد، مواردی را متذکر شویم:

آناناس از جمله میوه هایی است که مصرف آن بعد از عمل زیبایی فوق به دلیل داشتن ascorbic acid، Citric acid و یا Vitamin C جذب آهن در بدن را تا حد بسیاری افزایش می دهد.

مس و آهن موجود در این میوه بسیار است و خوردن آن به علت افزایش RBC بعد از رینوپلاستی می تواند در معالجه آنمی و تامین خون از دست رفته در حین جراحی مفید باشد.

به همین منظور اغلب جراحان متخصص مانند خانم دکتر جمشیدی، توصیه می کنند که زیباجویان محترم در دوران نقاهت حتما از این نوشیدنی مفید و اثربخش استفاده کنند.

بروملین موجود در این میوه به گوارش مواد غذایی بعد از جراحی کمک بسیار می کند

علاوه بر این، بروملین موجود در این میوه به گوارش مواد غذایی بعد از جراحی کمک بسیار می کند. در واقع رژیم غذایی که بر مبنای مصرف این نوشیدنی باشد، به دلیل بهبود کارکرد سیستم گوارش می تواند سبب تسریع در روند بهبودی پس از جراحی شود.

البته ناگفته نماند مبتلایان به تالاسمی که طبق تشخیص جراح متخصص و انجام آزمایشات لازم کاندیدای این عمل جراحی بوده اند، باید به این نکته توجه داشته باشند که مصرف قرص آهن بعد از عمل بینی در کنار این برنامه رژیم غذایی، امری بسیار مهم در راستای حفظ سلامتی بدن محسوب می شود.

در ادامه بایستی متذکر شویم که:

علاوه بر مصرف این نوشیدنی مفید، مصرف سوپ سبزیجات حاوی اسفناج، جعفری (برگ سبز تیره) که در ترکیب آن ها از کمی عدس هم استفاده شده است، می تواند در این برنامه غذایی مفید باشد.

این غذای نرم و مقوی که بایستی کاملاً میکس شود

این غذای نرم و مقوی که بایستی کاملاً میکس شود، نه تنها سبب بهبود سیستم گوارش می شود، بلکه می تواند در درمان کم خونی هم بسیار موثر باشد.

دقت داشته باشید هر دو مورد ذکر شده از جمله گروه های غذایی هستند که اغلب برای تسریع در روند بهبودی در دوران بازیابی پس از عمل زیبایی بینی توسط جراحان متخصص بسیار به بیماران توصیه می شود.

همچنین از بین آب میوه های تازه می توان به پرتقال، سیب و گلابی که سرشار از مواد مغذی و ویتامین ها هستند و حتی اسفناج آب پز و یا کلم بروکلی طبخ شده که مملو از فیبر می باشند، قبل و یا بعد از عمل برای تامین کمبود آهن در جراحی رینوپلاستی توصیه نمود.

شیوه معالجه کم خونی قبل از عمل زیبایی بینی

شیوه معالجه کم خونی قبل از عمل زیبایی بینی
شیوه معالجه کم خونی قبل از عمل زیبایی بینی

چنانچه برای انجام rhinoplasty تمایل بسیاری دارید اما به عارضه آنمی مبتلا هستید، در وهله نخست بایستی برای معالجه کم خونی تحت نظر متخصصین این امر اقدامات لازم را انجام دهید. معالجه anemia به پارامترهای شکل گیری و نوع آن بستگی دارد.

به طور معمول ابتلا به این بیماری که به علت کمبود آهن و یا Vitamin B12 به تدریج در فرد نمایان می شود، از طریق مکمل های غذایی و رعایت برخی نکات پزشکی در کوتاهترین زمان معالجه می شود.

پژوهش های پزشکی انجام شده حاکی از آن است که اختلالات گوارشی در برخی موارد سبب آنمی در فرد می شود

پژوهش های پزشکی انجام شده حاکی از آن است که اختلالات گوارشی در برخی موارد سبب آنمی در فرد می شود، به این دلیل که سیستم گوارش بدن نمی تواند ویتامین های لازم بدن مانند B12 را جذب کند.

بنابراین در چنین شرایطی، تزریق این ویتامین در این گروه از بیماران می تواند مفید باشد. اما توصیه می شود بیمار برای رفع ریشه اصلی بروز این مشکل یعنی مشکلات موجود در دستگاه گوارش، اقدامات لازم را انجام دهد.

در مجموع، رعایت یک برنامه رژیم غذایی استاندارد و سالم تحت نظر مجرب ترین متخصصین تغذیه می تواند در پیشگیری از اختلالات حاصل از کم خونی کمک زیادی به شما کند.

اگر مقدار آنمی از حد طبیعی آن بیشتر باشد، طبق تشخیص پزشک برای تولید RBS ممکن است تزریق erythropoietin به مغز استخوان، متد درمانی موثری توصیه شود. البته در شرایطی که شخص به تالاسمی ماژور مبتلا باشد، صرفاً انتقال خون می تواند اثربخش باشد.

هنگامی که از طریق یکی از شیوه های نامبرده مشکل آنمی به طور کامل رفع شود، شخص متقاضی جراحی رینوپلاستی با مراجعه به جراح متخصص مورد نظر می تواند اقدامات لازم را برای عمل زیبایی فوق انجام دهد. برای کسب آگاهی بیشتر، با خانم دکتر جمشیدی مشورت نمایید.

آزمایشات قبل از عمل رینوپلاستی

آزمایشات قبل از عمل رینوپلاستی
آزمایشات قبل از عمل رینوپلاستی

قبل از انجام rhinoplasty جراح متخصص تست هایی مانند آزمایش خون (CBC)، تست کم خونی، اوره، قند و در برخی از اشخاصی که با انحراف بخش داخلی بینی همراه هستند، انجام C.T Scan را تجویز می کنند.

در بین آزمایشات تجویزی، یکی از مهمترین تست ها، CBC است که در آن مقدار گلبول های قرمز موجود در خون به طور دقیق مشخص می شود.

چنانچه نتیجه آزمایشات کاملاً طبیعی باشد و شخص با مشکل خاصی مواجه نباشد، برای زیباجویان متقاضی رده سنی کمتر از چهل سال، آمادگی لازم به منظور انجام جراحی توصیه می شود.

اما متقاضیان رده سنی بالاتر (40+) علاوه بر تست های نامبرده، بایستی Chest X-ray، مشاوره ریه و یا قلب را تحت نظر جراحان متخصص مربوطه انجام دهند.

در صورت تایید متخصصین قلب و عروق، شخص بایستی اقدامات لازم را برای جراحی رینوپلاستی انجام دهد و چنانچه نتیجه آزمایشات انجام شده منفی باشد، شخص با منع بهره مندی از این تکنیک جراحی زیبایی همراه خواهد شد.

هدف از انجام Rhinoplasty

هدف از انجام Rhinoplasty
هدف از انجام Rhinoplasty

در ادامه مقاله مصرف قرص آهن بعد از عمل بینی، بهتر است به انگیزه اصلی افراد از انجام جراحی زیبایی بینی بپردازیم:

هماهنگی میان اعضای متعدد در صورت، اعم از بینی که در مرکزیت قرار دارد و چشم ها، لب ها و … در کنار هم یک صورت زیبا و جذابی را برای فرد به ارمغان می آورد.

برآمدگی و یا افتادگی نوک بینی به دلیل این که نسبت به سایر اجزای موجود در صورت بیشتر جلب توجه می کند و حتی ایرادات کوچک روی آن می تواند اثرات منفی در دیگر اجزای مختلف چهره به همراه داشته باشد، انگیزه افراد برای انجام جراحی زیبایی بینی را تا حد قابل توجهی افزایش می دهد.

علاوه بر زیبایی این عضو در صورت که مهمترین هدف زیباجویان متقاضی محسوب می شود، باید گفت که رفع مشکلات و نواقص موجود در آن می تواند تاثیر چشمگیری بر راندمان تنفسی داشته باشد.

بعضی اشخاص که با کجی تیغه بینی (septum) و یا پولیپ و حتی با شکستگی بینی بر اثر تصادف در این ناحیه مواجه شده اند، ممکن است با مشکل در کارکرد طبیعی این عضو در چهره روبرو شوند.

این گروه از افراد چنانچه با مشکل کم خونی و یا فقدان آهن در بدن طبق آزمایش CBC روبرو نباشند، می توانند به منظور بهره مندی از این متد جراحی، اقدامات لازم را انجام دهند.

به طور کلی دو هدف در رینوپلاستی دنبال می شود که عبارتند از:

عمل زیبایی بینی

چنانچه رینوپلاستی به منظور رفع نواقص و ایرادات کلی در شکل بینی مانند انحراف بینی، افتادگی نوک بینی، نامتقارن بودن سوراخ های بینی، غیر طبیعی بودن بینی و بزرگ بودن پره های آن و یا قوز موجود در ناحیه پل بینی برای بیماران متقاضی انجام شود، Rhinoplasty  (عمل زیبایی بینی) می گویند.

عمل درمانی بینی

در صورتی که جراحی بینی به منظور از بین بردن مشکلات عملکردی در این ناحیه روی فرد متقاضی صورت پذیرد، در واقع به این تکنیک زیبایی، جراحی درمانی بینی می گویند.

هر دو گروه، زیباجویان متقاضی انجام عمل زیبایی رینوپلاستی به مصرف قرص آهن بعد از عمل بینی نیاز دارند تا خون از دست رفته در حین جراحی مجدداً جبران شود.

انواع بینی

انواع بینی
انواع بینی

عوامل مهمی مانند غضروف هایی که تشکیل دهنده اسکلت بینی هستند و همچنین مقدار ضخامت پوست آن، از جمله مواردی به شمار می آیند که سبب طبقه بندی بینی اشخاص به گروه bony nose و Fleshy nose می شود که در زیر در مورد هر یک، توضیحات لازم را بیان خواهیم کرد:

Bony nose (بینی استخوانی)

اسکلت این نوع بینی (استخوانی) به این گونه است که استقامت استخوان ها بسیار بالا است و پوست آن ها کمترین ضخامت را دارد.

Fleshy nose (بینی گوشتی)

این نوع بینی ها بر خلاف bony nose هستند. شکل بینی های گوشتی به این صورت است که استخوان ها و حتی غضروف های موجود، سست و یا بسیار نازک بوده و در عین حال ضخامت و یا قطر آن نسبت به بینی های استخوانی بیشتر است.

زیباجویانی که با هدف رفع مشکلات موجود در بینی استخوانی و یا گوشتی قصد انجام جراحی رینوپلاستی را دارند، بهتر است برای پیشگیری از پیامدهای جانبی بعد از جراحی و بهبودی سریع تر، مصرف قرص آهن بعد از عمل بینی را به صورت منظم و تحت نظر خانم دکتر جمشیدی استفاده کنند.

پیشنهاد می کنیم از پست هزینه رینوپلاستی بینی گوشتی دیدن کنید.

شیوه های جراحی رینوپلاستی

شیوه های جراحی رینوپلاستی
شیوه های جراحی رینوپلاستی

بیمارانی که با مشکل آنمی خفیف (مینور) یا حاد (ماژور) همراه هستند، انجام روش جراحی در این متد زیبایی به دلیل رعایت مصرف قرص آهن بعد از عمل بینی امری بسیار حائز اهمیت برای آن ها تلقی می شود.

معمولاً رینوپلاستی به دو روش باز و بسته روی بیماران کاندیدای این عمل زیبایی انجام می شود.

با هدف دسترسی بیشتر جراح متخصص به بخش تحتانی پوست، از شیوه باز (Open Rhinoplasty) استفاده می کنند که با ایجاد شکاف در قسمت میانی Columella و با جدا کردن پوست از ساختار کلی بینی، پزشک دسترسی کامل به بخش زیرین پوست موجود در این ناحیه خواهد داشت و بعد تغییرات لازم را به منظور رفع نواقص و ایرادات ظاهری روی شخص انجام می دهد.

Closed rhinoplasty

اما در شیوه بسته (Closed rhinoplasty) که روش دیگری به منظور دستیابی بیشتر پزشک به قسمت تحتانی پوست در این عمل زیبایی است، هیچ شکافی در قسمت بیرونی پوست ایجاد نخواهد شد.

همان طور که از نام روش جراحی پیداست، کلیه شکاف های ایجاد شده توسط جراح متخصص درونی بوده و در قسمت داخلی پره های بینی انجام خواهد شد. در هر دو روش نامبرده، بیمار با از دست دادن خون در طی پروسه جراحی مواجه خواهد شد که پزشک قبل از جراحی تاکید بسیار به مصرف قرص آهن بعد از عمل بینی دارد.

دقت داشته باشید تعیین مناسب ترین شیوه جراحی زیبایی بینی، با توجه به شرایط و وضعیت جسمی شخص بیمار از سوی مجرب ترین جراحان متخصص در این امر انجام می شود. لذا توصیه می شود پافشاری به انجام شیوه های نامبرده نداشته باشید و انتخاب نهایی را بر عهده جراح متخصص بگذارید.

حال سوالی که در این بین ممکن است برای اغلب زیباجویان محترم مطرح شود، تفاوت بین هر دو شیوه جراحی است؟

به دلیل جدا کردن پوست از اسکلت بینی در Open rhinoplasty (شیوه باز)، گستردگی دید متخصصین زبده مانند خانم دکتر جمشیدی در این حوزه بیشتر خواهد بود و در نتیجه سخت ترین تغییرات لازم روی بینی شخص متقاضی انجام خواهد شد.

به این ترتیب عمل های پیچیده و دشوار مانند عمل ترمیمی بینی و یا بینی گوشتی، بهتر است تحت این متد جراحی قرار گیرد. اما در Closed Rhinoplasty  (شیوه بسته) وسعت دید پزشک در مقایسه با شیوه قبلی به مراتب کمتر است و در نهایت قدرت ایجاد تغییرات بیشتر در بینی میسر نخواهد بود. گفتنی است که زمان لازم به منظور انجام جراحی بسته بینی، به نسبت شیوه باز کمتر است.

مهمترین عوامل موثر در عملکرد جراحی زیبایی بینی

مهمترین عوامل موثر در عملکرد جراحی زیبایی بینی
مهمترین عوامل موثر در عملکرد جراحی زیبایی بینی

پارامترهای متعددی در نتیجه عمل رینوپلاستی موثر است که زیباجویان محترم برای دستیابی به بهترین نتایج که مهمترین آن ها مصرف قرص آهن بعد از عمل بینی است، بایستی دقت بسیار داشته باشند. این عوامل عبارتند از:

جراح بینی

همان طور که همه شما می دانید و قبل از انتخاب جراح متخصص به آن توجه بسیار دارید، هر چه تبحر و تخصص پزشک در امر انواع جراحی های رینوپلاستی بیشتر باشد، درصد رسیدن به بهترین نتایج حاصل از rhinoplasty به مراتب بیشتر خواهد بود.

مشخصه های چهره شخص

اشخاص متقاضی این عمل زیبایی بایستی در زمان تعیین شکل بینی، به مشخصه های چهره خود توجه بسیار داشته باشند. قطعاً بینی فانتزی به چهره ای که دیگر اعضای آن درشت تر و ناهموارتر هستند، متناسب نخواهد بود و بدون شک نتیجه نهایی در چهره فرد رضایتبخش نمی باشد.

نوع بینی

مهمترین موردی که در شکل بینی پس از رینوپلاستی بسیار حائز اهمیت است، نوع بینی شخص متقاضی این عمل زیبایی است. به شکلی که جراحان متخصص برای Fleshy nose (بینی گوشتی) تنها فرم طبیعی را گزینه درمانی مناسب معرفی می کنند.

این در حالی است که چنانچه طبق تشخیص پزشک، افرادی که دارای بینی استخوانی هستند، به دو شکل فانتزی و یا طبیعی می توانند تحت این عمل زیبایی قرار بگیرند.

مراقبت های پس از عمل رینوپلاستی

مراقبت های پس از عمل رینوپلاستی
مراقبت های پس از عمل رینوپلاستی
  •   احتمال این که بعد از جراحی، شخص با کبودی و یا ورم در نواحی چشم مواجه شود، بسیار است. به همین منظور توصیه می شود تا چهل و هشت ساعت پس از عمل در ناحیه فوق از کمپرس سرد به منظور تقلیل نشانه های حاصل از جراحی استفاده کنید.
  •   به منظور پیشگیری از آنمی، مصرف قرص آهن بعد از عمل بینی الزامی است.
  •   برای تقلیل دردهای ناشی از جراحی رینوپلاستی، جراح معالج مسکن هایی را تجویز می کند که بیمار بایستی در زمان مشخص آنه ا را مصرف کند.
  •   پزشک، آنتی بیوتیک هایی را بعد از عمل به بیماران تجویز می کنند که برای اثربخشی بیشتر و پیشگیری از عفونت های ناشی از رینوپلاستی، بیمار بایستی به شکل منظم استفاده کند.
  •   استراحت به میزان کافی یکی از مهمترین الزامات بعد از جراحی زیبایی به منظور تسریع در دوران نقاهت است. بهتر است موقعیت شما برای استراحت به شکل طاق باز (به پشت خوابیدن) باشد و حتماً چند بالش را در زیر سر خود برای تقلیل ورم و بالاتر آمدن سر از بدن قرار دهید.

نکات کلیدی پس از جراحی زیبایی بینی

نکات کلیدی پس از جراحی زیبایی بینی
نکات کلیدی پس از جراحی زیبایی بینی

در رابطه با مصرف قرص آهن بعد از عمل بینی، مهمترین الزامات را متذکر شدیم. در ادامه لازم است به نکات کاربردی که می تواند برای تسریع در امر بهبودی و رسیدن به بهترین نتایج حاصل از جراحی موثر باشد، نکاتی را بیان کنیم.

بهتر است به صورت منظم روزانه از سرم های شست و شوی مخصوص برای بینی استفاده کنید. از فین کردن، جویدن مواد غذایی سخت و یا سفت به منظور ممانعت از فشار بسیار به بینی خودداری کنید.

جراحان متخصص به تمامی بیماران متذکر می شوند که بعد از رینوپلاستی، سرفه و یا عطسه را حتماً با دهان باز انجام دهند. در برنامه رژیم غذایی خود، مصرف مواد غذایی تند و پر ادویه و حتی نمک را برای پیشگیری از تورم و التهابات موجود در این ناحیه کاهش دهید.

دقت داشته باشید که مصرف دخانیات و یا سیگار، پروسه بهبودی پس از عمل رینوپلاستی را با مشکل همراه می سازد. لذا طبق توصیه خانم دکتر جمشیدی، بایستی تا مدتی از مصرف آن ها بپرهیزید. پیاده روی سبک در دوران بازیابی می تواند موثر باشد، اما بایستی از انجام تمرینات فیزیکی سنگین در این بازه زمانی دوری کنید.

توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله عوارض حرف زدن بعد از عمل بینی را مطالعه کنید.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

به طور معمول اشخاصی که با عارضه آنمی ماژور (شدید) و یا حتی مینور همراه هستند، بایستی برای بهره مندی از مزایای این متد جراحی، چندین ماه پیش از عمل زیبایی، شیوه های معالجه موثر را تحت نظر حاذق ترین متخصصین این امر انجام دهند.

این گروه از بیماران چنانچه طبق تشخیص خانم دکتر جمشیدی به عنوان معتبرترین متخصص این حوزه، کاندیدای رینوپلاستی باشند، بایستی تا مدتی مصرف قرص آهن بعد از عمل بینی را به صورت منظم رعایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.