آب هویج برای کاهش ورم بینی

آب هویج برای کاهش ورم بینی

در این مقاله، موضوع آب هویج برای کاهش ورم بینی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

آب هویج برای کاهش ورم بینی های جراحی شده و خواباندن حجم ورم آن ها بسیار مفید و موثر است. این روزها عمل بینی علاوه بر جنبه های درمانی، یک جنبه ی زیبایی هم به خود گرفته است.

بسیاری از زنان و دختران یا حتی پسرها، دوست دارند بینی زیبا و به اصطلاح قلمی داشته باشند. در این مطلب سعی داریم تا به تاثیرات هویج و آب هویج برای کاهش ورم بینی بپردازیم و موضوع آب هویج برای کاهش ورم بینی را دقیق تر بررسی کنیم. در این راستا از تجربیات خانم دکتر خدیجه جمشیدی نیز بهره مند خواهیم شد.

فهرست مطالب

ویدئو آب هویج برای کاهش ورم بینی

خانم دکتر جمشیدی، از معتبرترین و موفق ترین متخصصین در این زمینه می باشد. همچنین در خلال نوشتار آب هویج برای کاهش ورم بینی، به پرسش های گوناگونی پاسخ خواهیم داد

و همچنین با کمک دکتر جمشیدی، به سوالات دیگری که ممکن است برای شما مطرح شود، پاسخی مناسب داده شده است.

عناوین مقاله:

تاثیر آب هویج برای کاهش ورم بینی چگونه است؟

آب هویج برای کاهش ورم بینی به چه صورتی عمل می کند؟

چه نکات مراقبتی بعد از عمل بینی ملزم به رعایت کردن است؟

تاثیر تک تک نوشیدنی های معروف و همیشگی روی ورم بینی های عمل شده چگونه است؟

بررسی خواص هویج بر کبودی و سیاهی بینی پس از جراحی

تاثیر آب هویج بر کبودی بینی چگونه خواهد بود؟

میزان اثر گذاری آب هویج بر سیاهی دور چشم پس از جراحی بینی چقدر است؟

اثرات آب هویج برای کاهش ورم بینی های استخوانی به چه شکل است؟ آیا اثری دارد یا خیر؟

آیا آب هویج برای کاهش ورم بینی های گوشتی هم تاثیری دارد یا خیر؟

نقش تغذیه ای میوه جات، صیفی جات و سبزیجات روی ورم بینی چگونه است؟

آیا مصرف آب هویج برای همه ی بینی های عمل شده مفید است؟

نحوه ی استفاده از هویج یا آب هویج برای کاهش ورم بینی های گوشتی چگونه است؟

آیا آب هویج برای ورم بینی جراحی شده عوارضی دارد یا بدون عارضه است؟

رژیم غذایی برای بعد از جراحی بینی چگونه باید باشد؟

تا چه مدت بعد از عمل جراحی بینی باید آب هویج بخوریم؟

کلام پایانی

 

تاثیر آب هویج برای کاهش ورم بینی چگونه است؟

استفاده از آب هویج برای کاهش ورم بینی، یکی از راه های بسیار موثر در کاهش حجم بینی می باشد. عمل رینوپلاستی به معنی بریدن بافت استخوانی یا گوشتی و یا هر دو در بینی می باشد.

جراحی بینی به خاطر این که یک جراحی تقریبا تهاجمی به حساب می آید، ورم و پف آلود شدن نقاط اطراف آن و همچنین خود بینی در آن، امری اجتناب ناپذیر است.

بعد از جراحی بینی، به طور معمول بینی تا دو هفته دارای ورم حاصل از زخم و آسیب بافتی می باشد. این ورم در روزهای اول کمی زیاد است ولی رفته رفته کاهش می یابد.

با این حال می توان ورم حاصله را تا حدود زیادی کاهش داد. مصرف آب هویج، یکی از همان کارهایی است که می توان بعد از جراحی انجام داد تا حجم بینی، کمتر شود.

البته اگر بینی از نوع گوشتی باشد، ورم آن ممکن است بین 4 الی 6 ماه همچنان وجود داشته باشد. این ورم در بینی های گوشتی، کاملا طبیعی است.

این ورم ها دیگر حاصل جای زخم و بافت آسیب دیده نمی باشد. این ورم ها ناشی از ضربات یا بریدن استخوان بینی می باشد.

حتی غضروف بریده شده نیز می تواند ورم ایجاد کند. آب هویج روی هر دو نوع ورم تاثیر گذار است. به خصوص ورمی که تا یک ماه اول روی بینی می باشد، با آب هویج کمتر می شود.

نکات مراقبتی بعد از عمل بینی برای کاهش ورم

نکات مراقبتی بعد از عمل بینی برای کاهش ورم
نکات مراقبتی بعد از عمل بینی برای کاهش ورم

جراحی رینوپلاستی، یک جراحی کامل می باشد. یعنی باید برای انجام آن، شخص حتما بیهوشی کامل داشته باشد.

در جراحی های تهاجمی که قرار است بافت نرم یا استخوانی دچار تغییرات شود، ایجاد شدن ورم بعد از عمل، کاملا طبیعی است. پس از جراحی، این ورم ها کاملا مشهود است.

رینوپلاستی از آن دست جراحی هایی می باشد که ورم بعد از عمل، کاملا و به طرز واضحی روی صورت و گردی آن تا زیر چشم ها، مشخص است.

اگر شخص، نکات مراقبتی که دکتر جمشیدی به او گوشزد می کند را به کار بگیرد، زودتر از این ورم ها خلاص می شود.

دکتر خدیجه جمشیدی خوش، فارغ التحصیل گوش و حلق و بینی و  جراحی سر و گردن از دانشگاه شیراز، یکی از بهترین پزشکان متخصص جراحی رینوپلاستی در ایران می باشد که دوره های جراحی بینی و رینوپلاستی را نزد اساتید بسیار مجرب در دنیا گذرانده و هم اکنون به عنوان یکی از اعضای انجمن حرفه ای راینولوژی در ایران می باشد.

تخصص دکتر جمشیدی در جراحی انواع بینی های گوشتی و استخوانی است.

تجربه ی جراحی بینی با وضعیت های مختلف درمانی و زیبایی، در پرونده ی کاری ایشان خیلی زیاد است که تمام این جراحی ها موفقیت آمیز بوده است.

خانم دکتر خدیجه جمشیدی

اگر تصمیم به جراحی بینی داشتید، می توانید خانم دکتر خدیجه جمشیدی خوش را به عنوان یکی از گزینه های قطعی و مطمئن در نظر بگیرید.

توصیه های ایشان برای کاهش ورم بینی بسیار کارساز بوده و هست. یکی از توصیه های مراقبتی دکتر جمشیدی بعد از جراحی بینی، مصرف آب هویج است. تا به امروز، مصرف آب هویج و تاثیر آن روی کاهش ورم بینی، از نظر علمی بسیار ثابت شده است.

ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت است که بینی های جراحی شده وقتی متورم می شوند، نباید انتظار داشت که سریعا این ورم با مصرف یکی دو بار از آب هویج، از بین برود. چند مدتی باید صبر کرد تا آب هویج و مواد ویتامینی آن در گردش خون اثر بگذارند و باعث کمتر شدن ورم بینی بشوند. انتظار خوب شدن ورم در چند روز، انتظاری تقریبا بی مورد و غیر منطقی می باشد.

پیشنهاد می کنیم از سایر مطالب سایت دکتر جمشیدی دیدن کنید.

نوشیدنی ها و به خصوص آب هویج برای کاهش ورم بینی، به چه صورتی عمل می کند؟

آب هویج از نوشیدنی های پر طرفدار مردم به خصوص در فصل گرما می باشد. خوردن آب هویج به گردش خون و روان تر شدن این گردش، کمک شایانی می کند. وقتی گردش خون در بدن زیاد باشد، مواد غذایی بیشتر و بهتر به بافت ها و اندام می رسند. در نتیجه اندام مورد نظر بهتر کار می کند و بافت آن اگر نیاز به ترمیم داشته باشد، ترمیم می شود.

وقتی شخصی عمل رینوپلاستی می کند، بینی او به شدت ورم می کند. البته میزان ورم در بینی های گوشتی خیلی بیشتر از استخوانی است. ولی به هر حال ورم بینی بعد از عمل، حاصل تهاجم و بریده شدن بافت توسط اسکالپل و تیغ جراحی می باشد.

نه تنها بینی، بلکه اگر یک برش کوچک روی انگشت هم ایجاد شود، بعد از چند دقیقه آرام آرام شروع به ورم می کند. ورم، ناشی از تجمع مایع و سلول ها و گلبول های سفید زیر پوست می باشد.

این سلول ها برای مبارزه با عوامل میکروبی و باکتری ها به آن قسمت می آیند. همین عوامل می توانند جلوی خونریزی را هم بگیرند. یعنی ورم، تا حدی هم باعث جلوگیری از خونریزی می شود.

در واقعیت، ورم بینی بعد از عمل، خیلی هم بد نیست

پس در واقعیت، ورم بینی بعد از عمل، خیلی هم بد نیست. اما ممکن است از نظر درد و التهاب و به خصوص ظاهر، کمی اذیت کننده باشد. به همین دلیل باید در کاهش دادن آن اقدام کرد.

آب هویج سرشار از ویتامین های A و C و همچنین قند فروکتوز می باشد. این مواد باعث گردش خون بیشتر و بهتر در ناحیه ی آسیب دیده می شوند. رفته رفته با تکرار این عمل، سلول های مرده ی بافت، گلبول های سفید و ورم حاصل از آن ها کمتر می شود.

تقریبا تمام نوشیدنی هایی که نه خیلی سرد باشد و نه خیلی گرم، برای بعد از جراحی مناسب هستند. فقط مصرف نوشیدنی های کافئین دار کمی باید به تعویق بیفتند. نوشیدنی های آب میوه ای مثل آب هلو و آناناس و به خصوص آب هویج، بسیار کارساز است و ورم بینی را کم می کند.

نوشیدن آب و آب میوه، می تواند خون را رقیق کند. خونی که رقیق باشد، حرکت بیشتر و بهتری دارد. در نتیجه بر سر راه خود، مواد زائد را شسته و با خود می برد.

عواملی که در ناحیه ی ورم وجود دارند، با خون شسته شده و آرام آرم محل زخم را ترک می کنند. در نتیجه بعد از مدتی، ورم بینی کاهش پیدا می کند.

خواص هویج و آب هویج برای بینی

آب هویج یکی از نوشیدنی هایی است که سرشار از مواد مغذی می باشد. اگر نگاهی به خود هویج بیندازید، می بینید که هویج دارای انواع ویتامین هایی است که در مرکبات و سبزیجات وجود دارد.

میزان ویتامین آ و ویتامین سی در آن به شدت بالاست. همچنین هویج سرشار از کاروتن و بتا کاروتن می باشد. ویتامین کا در هویج تا حد بسیار زیادی بالاست.

با این تفاسیر مشخص است که وقتی آب 10 عدد هویج گرفته می شود، میزان بالایی از ویتامین کا و آ و سی، یکجا در یک لیوان جمع می شود.

حالا وقتی این حجم از آب هویج وارد معده و روده می شود، اولین اتفاقی که می افتد، این است که به محض جذب شدن در روده، ویتامین K فعال شده و جلوی زخم هایی که در بدن ایجاد شده را گرفته و خونریزی های احتمالی را کم می کند.

ویتامین C در آب هویج نیز کمک کننده به همین موضوع خواهد بود. ویتامین K نیز در بهبود گردش خون، بازسازی استخوان ها و بافت استخوانی، به شدت اثر گذار است.

ویتامین A در آب هویج نیز به بافت نرم کمک می کند تا بهتر بازسازی شود. بینی یکی  از اعضای اصلی صورت است که اگر خواستید تغییری در آن ایجاد کنید، باید تا مدتی ورم آن را هم تحمل کنید.

ورم بینی طبق همان مکانیسم اثری که قبلا گفته شده، به آرامی با مصرف آب هویج، از بین می رود. اگر نمی توانید ورم بینی را تحمل کنید، پیشنهاد می کنیم به طور منظم و پیوسته، آب هویج مصرف کنید و در این راستا حتما با دکتر جمشیدی در ارتباط باشید.

تاثیر آب هویج بر کبودی و ورم بینی

تاثیر آب هویج بر کبودی و ورم بینی
تاثیر آب هویج بر کبودی و ورم بینی

وقتی بینی مورد جراحی قرار می گیرد، علاوه بر ورم، ممکن است دچار کبودی هم بشود. طبیعی است که هر جا از استخوان یا غضروف بدن دچار ضربه و آسیب شود، جایش کبود شود.

حتی این اتفاق برای بافت نرم هم ممکن است پیش بیاید. اگر برشی سطحی یا عمقی روی پوست بیفتد، علاوه بر ورم ممکن است سیاه و کبود شود. حال باید ببینیم که چرا این اتفاق می افتد و اگر بینی تحت عمل رینوپلاستی قرار بگیرد، چگونه باید سیاهی و کبودی آن را از بین برد؟!

وقتی بینی جراحی شود، در اثر آسیب ها و ضرباتی که حین جراحی به بینی وارد می گردد، پوست بینی و اطراف آن کبود می شود. عروق خونی در این قسمت ها به دام می افتند و زیر پوست گرفتار می شوند. در نتیجه کبودی پیش می آید. علاوه بر ورم بینی بعد از عمل، شاهد کبودی هم خواهید بود.

این کبودی به خاطر جمع شدن سلول ها و گلبول های سفید زیر پوست به وجود می آید. این سلول ها می توانند سلول های رنگ دانه ای زیر پوست را تحت تاثیر قرار دهند و باعث سیاهی و کبودی اطراف بینی شوند.

علاوه بر رنگدانه های زیر پوست، خون موجود در عروق به دام افتاده زیر پوست، حالت کبودی و بنفش رنگی به اطراف بینی می دهند.

رفع تیرگی ها

استفاده از آب هویج می تواند خیلی در رفع این تیرگی ها موثر باشد. اگر آب هویج را همراه با بستنی بخورید، علاوه بر کاهش ورم، می توانید از خونریزی بینی هم جلوگیری کنید. آب هویج سرشار از ویتامین های C و A می باشد که نقش ترمیم کنندگی فوق العاده ای دارند.

بهترین زمان برای جراحی بینی، فصل بهار و تابستان است. البته این به معنای آن نیست که در پاییز و زمستان نتوان جراحی کرد.

ولی فصل گرم، یک سری مزیت هایی برای جلوگیری از ورم بینی بعد از جراحی و همچنین کبودی دارد. مثلا وجود هویج ارگانیک در بازار، وجود بستنی تازه و مهم تر از همه، کمتر شدن حساسیت های ناشی از هوای سرد، از این دست مزایاست.

میزان اثرگذاری آب هویج بر کبودی چشم بعد از عمل بینی

میزان اثرگذاری آب هویج بر کبودی چشم بعد از عمل بینی
میزان اثرگذاری آب هویج بر کبودی چشم بعد از عمل بینی

اگر جراحی بینی انجام داده باشید، بیان مطلبی که می خواهیم ذکر کنیم، برای شما قابل لمس تر خواهد بود.

بعد از جراحی بینی، وقتی بینی متورم است، کم کم می بینید که ناحیه ی اوربیتال صورت و اطراف چشم ها نیز دچار تورم و کبودی می شود. خانم ها روی این موضوع خیلی حساس هستند.

دیدن چشم های کبود و بینی پف دار و ورم کرده، تصویر ناخوشایندی است که خانم ها از دیدن آن اعصابشان به هم می ریزد و دوست دارند که این مشکل خیلی زود رفع شود. چون روی اعتماد به نفس آن ها نیز خیلی اثر می گذارد.

نوشیدن آب هویج به صورت منظم و روزانه، گردش خون در زیر پوست را بهتر و بیشتر می کند. در نتیجه بعد از مدتی، این کبودی ها از دور چشم کمتر و کمتر می شود.

البته این کبودی ها و ورم بینی بعد از جراحی، تا حدودی طبیعی است. اگر بینی استخوانی داشته باشید، ورم بینی شما زودتر از بین می رود ولی بینی های گوشتی ممکن است ورمشان تا 6 ماه بعد از جراحی، ماندگار باشد.

البته قبلا این اتفاق بیشتر رخ می داد ولی الان به مدد پیشرفت تکنولوژی و حرفه ای انجام شدن جراحی ها، ورم در بینی استخوانی و گوشتی تقریبا در یک سطح خواهد بود. تبحر و تخصص پزشک جراح در این زمینه خیلی موثر است.

دکتر خدیجه جمشیدی خوش، عضو انجمن جراحان راینولوژی ایران و با کارنامه ی کاری بسیار درخشان، در انجام رینوپلاستی به قدری دقیق و با تجربه عمل می کند که ورم های ناشی از جراحی را به حداقل می رساند.

اگر می خواهید زمان ورم بینی و کبودی دور چشمتان کمتر شود، بهتر است از توصیه های دکتر جمشیدی خوش غافل نشوید و همچنین در رژیم غذایی خود، از آب هویج استفاده کنید.

تاثیر آب هویج برای کاهش ورم بینی های استخوانی چگونه است؟

ورم بینی در بینی های استخوانی یا گوشتی، زیاد تفاوت چندانی ندارد. اما ورم بینی های استخوانی کمی کمتر از بینی های گوشتی است.

هنگام جراحی اگر نیاز به تراشیدن یا بریدن تاج بینی و قسمت های استخوانی باشد، این کار با دقت و ظرافت خاصی صورت می گیرد. اما بعد از عمل، این استخوان نیاز به ترمیم شدن دارد.

مادامی که این استخوان در حال ترمیم باشد، ورم آن هم وجود دارد. اگر در رژیم غذایی به قدر کافی نوشیدنی مصرف شود، این استخوان زودتر ترمیم می شود. مواد مغذی مثل لبنیات و سبزیجات می توانند سرعت ترمیم بافت استخوانی را بالا ببرند.

آب هویج از آن دسته از نوشیدنی هایی است که به شدت می تواند ورم ناشی از تراش استخوان بینی را کم کند و با ترمیم بافت استخوان، سبب تشکیل و ترمیم آن شود.

عناصر تشکیل دهنده ی بافت استخوان، کلسیم و فسفر و منیزیم می باشند. این مواد از طریق ویتامین k در کنار یکدیگر قرار گرفته و بیشتر و بهتر جذب می شوند. آب هویج سرشار از ویتامین k می باشد. به همین خاطر به افرادی که بینی استخوانی دارند و جراحی می کنند، گفته می شود که حتما آب هویج مصرف کنند.

چرا آب هویج برای ورم بینی گوشتی عمل شده مفید است؟

چرا آب هویج برای ورم بینی گوشتی عمل شده مفید است؟
چرا آب هویج برای ورم بینی گوشتی عمل شده مفید است؟

بینی هایی که تحت عمل جراحی قرار می گیرند، یا گوشتی هستند و یا استخوانی. اگر بینی استخوانی باشد، ورم آن بهتر و کمی زودتر فروکش می کند. اما بینی های گوشتی، کمی دردسر دارند.

دلایل این اتفاق، واضح و روشن است. بافت نرم بینی که همان گوشت بینی می باشد، شکل پذیری سخت تری هنگام جراحی دارد.

هر چقدر میزان بافت نرم و گوشتی نقاط جراحی شده بیشتر شده باشد، به خاطر عبور عروق خونی و به دام افتادن آن ها زیر پوست و همچنین آسیب بافتی، در نهایت ورم بیشتری خواهد داشت.

اما در بینی های استخوانی، بیشترین آسیب به بافت استخوانی می رسد که آن هم بعد از مدتی، آرام آرام فروکش می کند.

تا اینجا متوجه شدیم که بینی های گوشتی، مدت زمان بیشتری طول می کشد تا ورمشان بخوابد. اما بینی های استخوانی کمتر. حالا باید بررسی کنیم که مکانیسم عمل آب هویج روی ورم بینی های گوشتی پس از جراحی، چگونه می باشد؟

اصولا وقتی یک جایی از بدن زخم می شود، در مدت زمان بسیار کوتاهی و درست در همان ثانیه های اول، گلبول های سفید خون که نقش محافظتی و مبارزه کننده دارند، سریعا در محل زخم تجمع می کنند و با میکروب ها و باکتری ها مبارزه می کنند تا زخم آرام آرام بسته شود.

ویتامین k

یکی از ویتامین هایی که نقش انعقادی در خون دارد و جلوی خونریزی را می گیرد، ویتامین k می باشد. این ویتامین در خون موجود می باشد.

هر چقدر میزان آن بالاتر باشد، احتمال باز شدن مجدد زخم و خونریزی دوباره کمتر است. اگر در ناحیه ی آسیب دیده غیر از پوست و گوشت و بافت نرم، بافت استخوان هم آسیب ببیند، باید برای ترمیم خود از همین ویتامین k استفاده کند تا کلسیم و فسفر و منیزیم را به سوی آن قسمت بکشاند تا ترمیم بافت استخوانی زودتر انجام شود.

در محل آسیب دیدگی که در اینجا منظور همان بینی جراحی شده می باشد، گلبول های سفید و خون به همراه میکروب و باکتری ها تجمع می کنند و کم کم این تجمع باعث پدید آمدن ورم بینی بعد از عمل می شود.

آب هویج در کاهش ورم بینی و کبودی آن بسیار تاثیرگذار است. آب هویج با دارا بودن میزان بالای ویتامین k و c و a می تواند ایمنی بدن را بالا برده و سبب ترمیم بافت های آسیب دیده بشود. همچنین آب هویج سبب گردش خون بالا می شود و ورم در ناحیه ی زخم را کاهش می دهد.

تاثیر آب هویج در کاهش ورم بینی های استخوانی تا چه حدی است؟

تاثیر آب هویج در کاهش ورم بینی های استخوانی تا چه حدی است؟
تاثیر آب هویج در کاهش ورم بینی های استخوانی تا چه حدی است؟

بینی های استخوانی کمی دردسرشان کمتر است ولی بینی های گوشتی این طور نیستند. طبیعی هم هست. استخوان به خاطر بافت سفتی که دارد، راحت تر شکل می گیرد و عروق خونی زیادی از بافت استخوان رد نمی شود اما در بافت نرم، دقیقا بر عکس است. شکل پذیری بسیار پایینی دارد و برای شکل دادن به آن بخش زیادی از آن بریده می شود.

در نتیجه خون مردگی، تیرگی و ورم، نتیجه ی این آسیب ها خواهد بود. آب هویج به راحتی می تواند با ویتامین k موجود در خود، جذب کلسیم در استخوان را بالا برده و زودتر باعث ترمیم آن شود.

اگر آب هویج در افرادی که بینی استخوانی داشته و جراحی کرده اند، مصرف شود، بافت استخوانی خیلی زودتر ترمیم پیدا می کند در نتیجه ورم و کبودی آن کمتر می شود. البته باید گفت که اگر پزشک مورد نظر حرفه ای باشد، میزان ورم ها کمتر خواهد بود.

دکتر خدیجه جمشیدی خوش، از جراحان زیبایی بینی در ایران و عضوی از جامعه ی جراحان زیبایی، در اوج دقت و تبحر، این عمل را انجام می دهد. شما می توانید برای عمل جراحی به دکتر جمشیدی مراجعه کنید تا کمترین میزان ورم بینی بعد از عمل را تجربه کنید.

نقش تغذیه با میوه جات در کاهش ورم بینی عمل شده

نقش تغذیه با میوه جات در کاهش ورم بینی عمل شده
نقش تغذیه با میوه جات در کاهش ورم بینی عمل شده

نقش تغذیه با میوه و سبزیجات در کاهش ورم بینی، بسیار چشمگیر است. میوه ها و سبزیجات سرشار از مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز برای افزایش ایمنی بدن در مقابل زخم ها می باشند.

هویج هم یکی از همین ها می باشد. شاید هویج در ظاهر نتواند میزان زیادی ویتامین A و C و K داشته باشد، اما وقتی چندین و چند هویج را آب بگیرید و در یک لیوان بریزید، خواهید دید که چطور میزان ویتامین های آن افزایش می یابد.

ویتامین های مذکور، در میوه و صیفی جات و سبزیجات، به وفور یافت می شود. این موارد نقش بسیار مهمی در کم کردن ورم بینی دارند.

اگر بینی خود را جراحی کردید، بهتر است تا 72 ساعت پس از جراحی، از آب میوه هایی استفاده کنید که نکتار و تفاله ندارند. بهترین گزینه برای این کار، آب هویج است.

آب هویج سرشار از ویتامین A است. ویتامین A می تواند به همراه ویتامین D موجود در سبزیجات، در ترمیم زخم ها و کاهش ورم بینی و دور چشم، مفید واقع شود. سبزیجات، حاوی مقادیر بالای ویتامین C و D می باشند. اگر آب هویج را با آب برخی از سبزیجات مخلوط کنید، موثرتر خواهد بود.

انواع بینی عمل شده و مصرف آب هویج

انواع بینی عمل شده و مصرف آب هویج
انواع بینی عمل شده و مصرف آب هویج

بینی هایی که مورد جراحی قرار می گیرند، یا گوشتی هستند و یا استخوانی. پزشکی که جراحی بینی را انجام می دهد، از قبل این آگاهی را به بیمار می دهد که بعد از جراحی باید خود را برای یک دوره ی چند هفته ای تا چندین ماه، آماده کند تا یک بینی بزرگ و ورم کرده را تحمل کند.

گاهی تا بیش از یک سال این ورم برای بینی وجود خواهد داشت. ورمی که بعد از  خارج شدن از اتاق جراحی  به وجود می آید، تا دو هفته کاملا طبیعی است.

این ورم به خاطر آسیب بافتی به وجود می آید. تا 6 ساعت پس از جراحی نباید هیچ چیزی خورد یا نوشید. بهتر است تا 72 ساعت پس از عمل، آب هویج خورده شود. آب هویج بدون نکتار و تفاله است.

در نتیجه کاملا مایع بوده و سریعا از روده جذب می شود. همان طور هم که قبلا بارها اشاره شد، ویتامین های آب هویج، نقش ترمیم کنندگی و ضد التهابی دارد.

التهاب ایجاد شده پس از جراحی از لایه های زیرین و عمیق شروع می شود و به سطح پوست می رسد. روی سطح پوست، این التهاب سبب تغییر رنگ پوست و ایجاد تیرگی  و کبودی می شود. آب هویج می تواند این تیرگی را هم از بین می برد.

عوارض استفاده از آب هویج برای ورم بینی عمل شده

عوارض استفاده از آب هویج برای ورم بینی عمل شده
عوارض استفاده از آب هویج برای ورم بینی عمل شده

آب هویج نقش شایانی در کاهش التهابات و ورم ناشی از جراحی دارد. تا کنون گزارشی از ایجاد عارضه توسط آب هویج برای کاهش ورم بینی گزارش نشده است.  فقط حواستان باشد خیلی زیاده روی نکنید چون ویتامین a در بدن باقی می ماند و دفع نمی شود و ممکن است که در کبد انباشته شود.

در اینجا لازم است یکی از عوارضی که ممکن است گریبانگیر افراد شود را بگوییم. درست است که آب هویج التهاب بینی و ورم را همیشه کاهش می دهد؛

ولی اگر پزشک جراح، متبحر و با تجربه نباشد، کمی التهابات و ورم بینی بعد از جراحی بیشتر خواهد شد. پزشک با تجربه سعی می کند آسیب کمتری به بافت پوست و گوشت برساند. هر چقدر این آسیب ها کمتر باشد، التهاب بینی، ماندگاری کمتری در پی خواهد داشت.

رژیم غذایی برای کاهش ورم بینی عمل شده

رژیم غذایی برای کاهش ورم بینی عمل شده
رژیم غذایی برای کاهش ورم بینی عمل شده

بهترین رژیم غذایی بعد از عمل بینی، استفاده از مواد غذایی نرم و نوشیدنی ها است. مواد غذایی که ایجاد یبوست نمی کنند، بهترین گزینه هستند.

نوشیدنی هایی مثل آب هویج و کرفس و آناناس به خاطر داشتن میزان بالایی از ویتامین k و ویتامین c برای بالا بردن مقاومت بدن، در مقابل ورم بینی بسیار مهم و ضروری است.

بینی بعد از عمل، کم کم ورم می کند. این ورم به دور ناحیه ی چشم و اوربیتال صورت سرایت می کند. علاوه بر ورم، این ناحیه با کبودی زیادی نیز همراه می شود.

باید در رژیم غذایی، از موادی استفاده کرد که بتواند گردش خون را بالا برده و ضایعات زیر پوست و ناحیه ی آسیب دیده را کمتر کند. نوشیدن مایعات، به خصوص آب و آب هویج می تواند در کاهش ورم بینی بسیار موثر باشد.

رژیم غذایی باید حاوی ویتامین های c و a و  k باشد. همچنین ضرورت ویتامین d نیز در این بین حس می شود. خوشبختانه آب هویج تمام این ویتامین ها را در خود دارد و می تواند یک تنه در مقابل ورم بینی، به خوبی عمل کرده و آن را کاهش دهد.

تا چند وقت بعد از عمل بینی باید آب هویج بخوریم؟

تا چند وقت بعد از عمل بینی باید آب هویج بخوریم؟
تا چند وقت بعد از عمل بینی باید آب هویج بخوریم؟

اگر تصمیم به جراحی کردن بینی دارید، باید ورم بینی را هم بپذیرید زیرا ورم بینی ناشی از رینوپلاستی، امری اجتناب ناپذیر است. اما می توانید با مصرف آب هویج، ورم بینی را کاهش بدهید.

حالا باید ببینیم که آب هویج را چقدر، چطور و تا چه مدت مصرف کنیم. آیا مصرف مداوم آن ضرری برای بدن ندارد؟

حالا باید ببینیم که آب هویج را چقدر، چطور و تا چه مدت مصرف کنیم. آیا مصرف مداوم آن ضرری برای بدن ندارد؟
حالا باید ببینیم که آب هویج را چقدر، چطور و تا چه مدت مصرف کنیم. آیا مصرف مداوم آن ضرری برای بدن ندارد؟

آب هویج سرشار از ویتامین a می باشد که می تواند بدن را از ابتلا به عفونت نجات دهد. ممکن است به هر علتی، بینی جراحی شده عفونت کند که آب هویج از این اتفاق جلوگیری می کند.

ویتامین c و k موجود در آن می تواند باعث شود ترمیم بافت ها زودتر صورت بگیرد. حالا اگر بیش از حد مصرف شوند، ممکن است ویتامین a در کبد انباشته شود که خطرناک است. ویتامین c موجود در آن به میزان خیلی زیاد و انفجاری نیست که بتواند عارضه ای پدید بیاورد.

ویتامین k موجود در آب هویج با این که جزء ویتامین های محلول در چربی است و مصرف بالای آن می تواند خطرناک باشد، اما چون منشاء آن از هویج است و طبیعی می باشد، خطری ایجاد نمی کند.

وقتی جراحی انجام شد، تا 6 ساعت نباید چیزی خورد. اما بعد از آن تا 72 ساعت باید آب میوه مصرف کرد. بهترین گزینه، مصرف آب هویج است. آب هویج می تواند ورم بینی را کمتر کند.

اما می توانید بعد از گذشت 72 ساعت، همچنان به خوردن آن ادامه دهید. اگر بتوانید هر روز یا یک روز در میان از آب هویج مصرف کنید، تاثیر خوبی خواهد داشت. فقط مواظب باشید که میزان مصرف بالای آن به خاطر انباشت ویتامین a کمی خطرناک است. همچنین قند بالایی هم دارد.

تاثیر مخلوط آب هویج و آب کرفس روی ورم بینی بعد از عمل

تاثیر مخلوط آب هویج و آب کرفس روی ورم بینی بعد از عمل
تاثیر مخلوط آب هویج و آب کرفس روی ورم بینی بعد از عمل

بعد از عمل بینی، کاهش ورم با آب هویج به تنهایی هم امکانپذیر است ولی بهتر است علاوه بر آب هویج، از آب میوه های دیگر هم استفاده کرد. آب آناناس و هلو خیلی مفید است.

اما ترکیب جالب تر و خوشمزه تری هم هست که افراد عادی از آن استفاده می کنند و اگر بتوانید شما هم بعد از جراحی بینی از آن استفاده کنید، خیلی عالی خواهد بود.

ترکیب آب هویج و آب کرفس. این ترکیب شامل ویتامین و املاح مورد نیاز استخوان و بافت گوشت بینی است. ویتامین a و k و c در هویج و ویتامین های گروه b و آهن و ویتامین d به همراه املاحی همچون کلسیم در آب کرفس، خیلی زیاد است. ترکیب این دو می تواند روند  افزایشی ورم بینی را کاهش دهد.

خواص آب هویج برای ورم بینی عمل شده

خواص آب هویج برای ورم بینی عمل شده
خواص آب هویج برای ورم بینی عمل شده

کاهش ورم بینی با آب هویج، تا حد زیادی قابل انجام است. تا این بخش، مطالب متنوعی در مورد آب هویج برای کاهش ورم بینی گفتیم. اما می خواهیم ببینیم که آب هویج چه خواصی برای بدن افرادی که رینوپلاستی کرده اند، دارد.

هویج یکی از سبزیجات بسیار مفید است که ویتامین ها و مواد معدنی در آن بسیار بالاست. فرقی هم نمی کند که نارنجی باشد یا زرد و یا سفید. در هر صورت سرشار از ویتامین های مفیدی است.

فقط هویج نارنجی، ویتامین A و  C بیشتری دارد. هویج نارنجی برای آبگیری و ترکیب با بستنی بسیار بهتر و معمول تر است. این ترکیب به خاطر پایین آوردن دمای بدن در فصل گرم، می تواند روی افرادی که رینوپلاستی انجام داده اند، موثر باشد و تا حدودی از خونریزی های داخل بینی جلوگیری کند.

اما آب هویج خواص بیشتری هم دارد. این خواص تا حدودی قبلا ذکر شده است. در اینجا خواص آب هویج برای کاهش ورم بینی را یک بار دیگر به صورت دسته بندی شده ذکر می کنیم تا مطلب بیشتر برایتان جا بیفتد.

خواص آب هویج برای کاهش ورم بینی

خواص آب هویج برای کاهش ورم بینی
خواص آب هویج برای کاهش ورم بینی
  • آب هویج سرشار از ویتامین K می باشد. ویتامین K نقش مهمی در انعقاد خون و کاهش خونریزی بینی جراحی شده دارد. همچنین این ویتامین می تواند در ترمیم استخوان بسیار موثر باشد. اگر استخوان و بافت اطراف آن زودتر ترمیم شوند، ورم بینی کاهش می یابد.
  • آب هویج سرشار از ویتامین C می باشد. این ویتامین می تواند در رقیق شدن خون موثر باشد. در نتیجه گردش خون بهتر و سریعتر انجام می شود. به همین خاطر عوامل ورم زا روی بینی کمتر می شود.
  • آب هویج سرشار از ویتامین A می باشد. این ویتامین می تواند نقش سازنده ای در ترمیم بافت نرم گوشتی و ترمیم استخوان بینی داشته باشد. همچنین این ویتامین می تواند ورم و کبودی دور چشم را هم کاهش دهد. این ویتامین، ایمنی بدن شخص جراحی شده را بیشتر می کند.
  • آب هویج سرشار از آلفاکاروتن است که می تواند به ویتامین A تبدیل شود.
  • آب هویج گرمای تن را کم می کند. در نتیجه فشار خون تنظیم شده و فشار طرف بالا نمی رود. فشار بالا می تواند منجر به خونریزی بیشتر شود در نتیجه ورم بیشتر می شود. اما آب هویج جلوی این اتفاق را تا حد زیادی می گیرد.
  • پتاسیم در آب هویج، فشار خون را کنترل می کند. فشار خون بالا در نهایت منجر به خونریزی بیشتر و در آخر سبب افزایش ورم بینی می شود.

تاثیر تجربه ی جراح در کاهش ورم بینی تا چه حدی است؟

تاثیر تجربه ی جراح در کاهش ورم بینی تا چه حدی است؟
تاثیر تجربه ی جراح در کاهش ورم بینی تا چه حدی است؟

کاهش ورم بینی بعد از عمل، خواسته ی مشخص و به حق یک شخص جراحی شده می باشد. گذشته از این که ورم بینی بعد از جراحی کمی طبیعی است، اما برخی از عوامل نیز در افزایش یا کاهش این ورم خیلی تاثیرگذار هستند.

اگر شخص بعد از جراحی تک تک نکات مهمی که دکتر جمشیدی ارائه داده اند را رعایت کند، قطعا روند ورم بینی، کاهشی خواهد بود. مصرف مکرر آب هویج، آب و نوشیدنی های مجاز می تواند در کاهش ورم بینی بسیار موثر باشند.

اما یکی از عواملی که می تواند باعث شود ورم بینی به حداقل برسد، تخصص و تبحر و تجربه ی کافی جراح می باشد. جراح متخصص و کاربلد می تواند در هنگام جراحی با دقت بیشتر و آسیب کمتری این کار را انجام دهد. در نتیجه ورم بینی کمتر خواهد شد.

دکتر خدیجه جمشیدی خوش از جراحان زیبایی و گوش و حلق و بینی در ایران و همچنین عضوی از انجمن جراحان زیبایی و راینولوژی در ایران هستند که در انجام این جراحی، بسیار دقیق عمل می کنند.

همچنین دکتر جمشیدی به عنوان یک پزشک متبحر، توصیه می کنند که پس از جراحی حتما آب هویج مصرف شود. آب هویج برای کاهش ورم بینی بسیار موثر است.

کلام پایانی

کلام پایانی
کلام پایانی

درست است که آب هویج در کاهش ورم بینی بسیار موثر است، اما دقت کنید که مصرف بیش از هر چیزی می تواند اثرات نامطلوبی ایجاد کند.

بدن به خاطر جراحی رینوپلاستی، نیازمند مایعات فراوانی است و آب هویج می تواند ورم بینی را کاهش دهد ولی اگر خیلی زیاد مصرف شود، کمترین کاری که می کند، این است که شما را وادار به دفع ادرار زیاد می کند.

اگر در این بین به هر دلیلی موقع تخلیه ی ادرار، فشار به بینی وارد شود، سبب درد و التهاب و خونریزی می شود. در نتیجه ورم بیشتر خواهد شد. پس دقت کنید.

159 دیدگاه

  • Good post. I learn something new and challenging on sites I stumbleupon everyday. Its always interesting to read articles from other authors and practice something from other sites.

    پاسخ
  • A fascinating discussion is worth comment. I do think that you ought to publish more about this issue, it may not be a taboo matter but typically folks dont speak about such topics. To the next! Cheers!!

    پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • [url=http://synthroid.life/]synthroid 125 mcg[/url]

    پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • lasix 100 mg cost where to buy lasix 40 mg lasix cost

    پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • how to buy retin-a cream 0.05% retin-a cream 0.025% nz retin-a cream generic

    پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • motrin 400mg medication motrin without a doctor prescription motrin cost

    پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • پاسخ
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با مطب

    ۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

    ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

    واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

    روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

    میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

    Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.