از بین بردن سریع کبودی بعد عمل

از بین بردن سریع کبودی بعد عمل

در این مقاله، موضوع از بین بردن سریع کبودی بعد عمل را بررسی می نماییم.

حتما قبل از این مقاله، صفحه مربوط به آب هویج برای کاهش ورم بینی را مطالعه نمایید.

همچنین لازم است از علت ورم بینی بعد از عمل چیست نیز مطلع شوید.

امروزه زیبایی ظاهری و چهره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کمتر فردی وجود دارد که به زیبایی ظاهری خود اهمیت ندهد.

امروزه جراحی های زیبایی بسیار محبوب و پرطرفدار شده است و از محبوبیت بالایی برخوردار است. یکی از مهمترین اجزای صورت که در زیبایی صورت تاثیر فراوانی دارد، بینی می باشد.

بینی هر فرد جزء مهمترین اجزای صورت و اعضای بدن انسان می باشد که علاوه بر زیبایی ظاهری، نقش مهم و اساسی در عملکرد تنفسی افراد خواهد داشت. امروزه جراحی بینی از رایج ترین انواع جراحی های زیبایی محسوب می گردد.

البته جراحی بینی خاصیت درمانی هم دارد که به رفع مشکلات ساختاری بینی خواهد پرداخت. در کشور ما، جراحی بینی و جراحی زیبایی بینی از پرطرفدارترین نوع جراحی ها محسوب می شود که بالاترین عدد جراحی زیبایی را به خود اختصاص داده است.

فهرست مطالب

ویدئو از بین بردن سریع کبودی بعد عمل

دلایل متعددی مانند انحراف بینی، مشکلات تنفسی، جراحات شدید، مشکلات مادرزادی و …، باعث شده که چنین افرادی به منظور رفع مشکل بینی خود، اقدامات موثری انجام دهند.

همچنین لازمه نتیجه بخش بودن جراحی بینی، اقدامات مراقبتی قبل و بعد از جراحی بینی می باشد که از اهمیت بالایی برخوردار است.

همچنین عمل بینی مانند دیگر جراحی ها ممکن است با عوارضی همراه باشد که امری طبیعی است. یکی از طبیعی ترین عوارض جراحی بینی، کبودی بعد عمل می باشد.

ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی دقیق جراحی زیبایی بینی و انواع بینی بپردازیم و در نهایت به بررسی یکی از مهمترین عوارض بعد جراحی بینی یعنی کبودی بینی پردازیم و در مورد راه حلی برای از بین بردن سریع کبودی بعد عمل، توضیحاتی را ارائه دهیم.

همچنین شما می توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد جراحی زیبایی بینی و همچنین حل مشکلات بعد از جراحی بینی از جمله کبودی بعد عمل، نزد یکی از بهترین متخصصان حوزه جراحی بینی یعنی سرکار خانم دکتر جمشیدی مراجعه نمایید. دکتر جمشیدی، از معتبرترین متخصصین این حوزه شناخته می شوند.

ما در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

آناتومی بینی چگونه است؟

عمل زیبایی بینی چیست؟

ترمیم بینی چیست؟

انجام جراحی بینی به چه کسانی توصیه می شود؟

انواع بینی چیست؟

تفاوت جراحی بینی استخوانی و گوشتی چیست؟

عمل بینی طبیعی چیست؟

عمل بینی فانتزی چیست؟

ورم و کبودی بعد از عمل بینی چیست؟

عوامل موثر در میزان تورم و کبودی پس از جراحی بینی چیست؟

علل کبودی چشم بعد از عمل بینی چیست؟

آمادگی قبل از جراحی بینی برای کاهش میزان کبودی بعد عمل چه مواردی می باشد؟

نکات و مراقبت های لازم برای از بین بردن سریع کبودی بعد عمل چیست؟

روند بهبودی کبودی چشم بعد عمل بینی چگونه است؟

نکاتی دیگر برای از بین بردن سریع کبودی بعد عمل کدامند؟

آیا کبودی دور چشم و کبودی بینی بعد از عمل جراحی بینی، خطرناک است؟

نتیجه گیری

 

آناتومی بینی

بینی انسان دارای اجزای مختلفی می باشد که قسمت های تشکیل دهنده آن را می توان به قسمت بالایی بینی، استخوان و غضروف بینی و قسمت انتهایی یا زیرین بینی اشاره کرد.

در جراحی بینی و جراحی زیبایی بینی، بر تمامی اجزای بینی تغییرات مهمی ایجاد خواهد شد. البته نوع تغییرات و فرایندهای جراحی، بستگی به شرایط بیمار، نوع مشکل ایجاد شده و هدف جراحی بستگی دارد که در نهایت امر، توسط پزشک جراح، اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

عمل زیبایی بینی چیست؟

عمل زیبایی بینی چیست؟
عمل زیبایی بینی چیست؟

عمل زیبایی بینی یکی از محبوبترین و رایج ترین انواع جراحی زیبایی می باشد که امروزه رواج بسیاری دارد. چنین جراحی توسط متخصصین گوش و حلق و بینی انجام می شود.

هدف از جراحی زیبایی بینی، ایجاد تغییرات ساختاری مهم و اساسی روی ساختمان بینی می باشد که تغییرات فرم بینی و رفع مشکلات تنفسی از جمله آنان می باشد.

همچنین افرادی که دچار مشکلات مختلفی مانند قوز بینی، شکستگی بینی، انحرافات داخلی بینی و … هستند، می توانند توسط جراحی زیبایی بینی، اقدام به اصلاح مشکلات پیش آمده از طریق جراحی زیبایی بینی نمایند.

در کشور ما میزان جراحی زیبایی بینی و آمار جراحی بینی، عدد قابل توجهی می باشد که این نشاندهنده این است که افراد به ظاهر صورت و بینی خود اهمیت بسیار فراوانی می دهند.

لازمه نتیجه بخش بودن جراحی زیبایی بینی، استفاده از پزشکی متخصص و باتجربه می باشد تا بتواند با ایجاد تغییرات ساختاری در بینی، آن را به فرم دلخواه برساند.

همچنین مهارت یک پزشک متخصص در جراحی زیبایی بینی تعیین کننده نتیجه عمل خواهد بود و مهارت پزشک و همچنین مراقبت های بیمار می تواند عوارض جراحی زیبایی بینی را تا حد زیادی کاهش دهد و به منظور از بین بردن عوارض آن از جمله از بین بردن سریع کبودی بعد عمل، اقدامات موثری نیز انجام دهد.

سرکار خانم دکتر جمشیدی که یکی از بهترین متخصصین گوش و حلق بینی و جراحی بینی می باشد، می تواند پزشک جراح مناسبی برای شما عزیزان باشد.

ترمیم بینی

جراحی تیغه بینی که بهجراحی رفع نقص ها و اشکالات بینی معروف است، می تواند به دلایل مختلفی انجام شود که شاید از مهمترین اهداف ترمیم بینی، رفع انحرافات بینی ناشی از نواقص مادرزادی، یا ضربه و جراحات سنگین باشد.

تیغه بینی می تواند بر اثر عوامل متعددی دچار ایراد و اشکال شود که مهمترین عارضه به وجود آمده از آن، مشکلات تنفسی و ایجاد حساسیت های شدید در فرد می باشد. ترمیم بینی و جراحی تیغه بینی به حل این مشکل خواهد پرداخت.

در اینجا می توان به صورت همزمان جراحی زیبایی بینی نیز انجام دهد. یعنی علاوه بر جراحی درمانی بینی، اقدام به زیباسازی بینی نمود که به روش های مختلفی می توان انجام داد و به فرم دلخواه بیمار رساند.

معمولا جراحی ترمیم بینی حدود 2 ساعت به طول می انجامد که از بیهوشی کامل استفاده می شود. اگر همزمان با جراحی تیغه بینی، جراحی زیبایی بینی هم انجام شود، ممکن است مدت زمان جراحی کمی افزایش پیدا کند.

در جراحی تیغه بینی، عوارضی مانند کبودی بینی ممکن است رخ بدهد که امری طبیعی می باشد و عملا جای نگرانی نخواهد داشت و می توان با انجام اقداماتی موثر و کارساز برای از بین بردن سریع کبودی بعد عمل، گام برداشت.

ما در این مقاله به بررسی دقیق این موضوع خواهیم پرداخت که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در تمام موارد مربوط به جراحی بینی و مراقبت های بعد عمل، لازم است به صورت دائم با پزشک متخصص خود و یا دکتر جمشیدی در تماس باشید.

پیشنهاد می کنیم از پست جراح بینی دیدن کنید.

انجام جراحی بینی به چه کسانی توصیه می شود؟

انجام جراحی بینی به چه کسانی توصیه می شود؟
انجام جراحی بینی به چه کسانی توصیه می شود؟

حال سوالی مهم برای افراد پیش می آید که به عنوان یک دغدغه محسوب می شود. سوال این است که چه کسانی واجد شرایط انجام عمل جراحی بینی هستند و بهترین کسانی که می توانند چنین جراحی را انجام دهند، چه کسانی هستند؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت که افراد مختلفی می توانند برای رفع مشکلات گوناگون و متفاوتی اقدام به جراحی بینی نمایند که این مشکلات عبارتند از:

  • انجام اصلاحات لازم در فرم بینی
  • از بین بردن افتادگی نوک بینی
  • افرادی که دارای بینی کج و انحراف دار هستند، می توانند از جراحی بینی استفاده کنند.
  • اصلاح در پهن بودن نوک بینی
  • از بین بردن گوشت ها و بافت اضافه در بینی
  • از بین بردن قوز بینی که از مشکلات رایج افراد می باشد.

شما در حال مطالعه مقاله از بین بردن سریع کبودی بعد عمل می باشید.

انواع بینی

انواع بینی
انواع بینی

افراد مختلفی نیز دارای بینی های گوناگون می باشند. از آنجایی که نوع بینی و ساختمان بینی و ویژگی های ساختاری آن در انجام عمل جراحی بینی موثر است، باید در ابتدا از نوع بینی خود اطلاعات کافی به دست آوریم و با توجه به نظر پزشک، اقدامات موثر در جراحی بینی را انجام دهیم. ما در ادامه مبحث، به بررسی انواع بینی خواهیم پرداخت:

بینی استخوانی

بینی های استخوانی یکی از انواع بینی می باشد که دارای پوستی نازک و استخوان و غضروف محکم می باشد و در بینی استخوانی، تمامی استخوان ها و غضروف ها قابل مشاهده و لمس می باشند.

در بینی های استخوانی، میزان غضروف و استخوان بیشتر از بینی های گوشتی می باشد و به همین دلیل ممکن است کسانی که دارای بینی استخوانی هستند، بعد از جراحی بینی، دچار افتادگی نوک بینی کمتری شوند. زیرا نوک بینی دارای غضروف و استخوان مستحکمی می باشد.

در اکثر بینی های استخوانی، یک قوز مشاهده می شود. به همین دلیل است که این نوع بینی ها به بینی های عقابی مشهور هستند و جراحی قوز بینی در بین بینی های استخوانی بسیار فراوان می باشد.

بینی های استخوانی، میزان وجود چربی در پوست کمتر است

در بینی های استخوانی، میزان وجود چربی در پوست کمتر است. زیرا بینی های استخوانی دارای ضخامت پوست کمی می باشند.

در بینی های استخوانی، میزان رضایت مندی از جراحی بیشتر از بینی های گوشتی می باشد. زیرا به دلیل ضخامت کم پوست و چربی در چنین فرمی از بینی، باعث می شود که کوچکترین تغییرات در ظاهر بینی دیده شود.

بینی های استخوانی دارای ظرافت و دقت عمل بالایی در هنگام جراحی می باشد و پزشک جراح باید دقت بالایی در این زمینه به خرج دهد.

بعد از جراحی بینی های استخوانی، احتمال بازگشت بینی به حالت قبلی بسیار کمتر است و تا سال ها بینی به همان حالت جراحی شده باقی خواهد ماند.

بینی استخوانی دارای ساختاری آسیب پذیرتر نسبت به بینی گوشتی می باشد و بیمار بعد از جراحی باید تا ماه ها مراقبت های لازم را انجام دهد.

ویژگی بینی گوشتی

ویژگی بینی گوشتی
ویژگی بینی گوشتی
  1. بینی های گوشتی بر خلاف بینی های استخوانی، دارای محدودیت های مختلفی به لحاظ جراحی می باشد.
  2. بینی های گوشتی دارای ضخامت پوست بالاتر و ضخیم تری نسبت به بینی های استخوانی می باشد و به همین دلیل یک وجه تمایز نسبت به بینی های استخوانی محسوب می گردد.
  3. بینی های گوشتی دارای پوستی ضخیم تر می باشد و چربی های زیادی در نواحی پوست بینی وجود دارد.
  4. بینی های گوشتی بر خلاف بینی های استخوانی، دارای استخوان و غضروف کمتری می باشد و بیشترین قسمت تشکیل دهنده بینی های گوشتی، پوست و چربی می باشد.
  5. در بینی های گوشتی، پهنای نوک و پل بینی بسیار زیاد است.

ویژگی بینی نیمه استخوانی نیمه گوشتی

در بسیاری از موارد مشاهده شده که در بین افراد، بینی هایی وجود دارد که اکثر ویژگی های بینی استخوانی و گوشتی را با هم دارند و نمی توان به صورت دقیق در مورد نوع بینی آن ها نظر داد و گفت که در کدام دسته بندی قرار دارد.

به عنوان نمونه، بینی هایی وجود دارد که دارای قوز می باشد و در دسته استخوانی قرار دارد و در عین حال دارای پوست و چربی بیشتری هستند که این مورد در دسته بینی گوشتی قرار می گیرد. یعنی می توان گفت که هم در دسته بینی گوشتی قرار دارد و هم در دسته بینی استخوانی.

در چنین مواردی مهارت و تخصص پزشک متخصص می تواند تشخیص دهد که بینی فرد دقیقا در کدام دسته قرار دارد تا بتواند اقدامات لازم را انجام دهد.

همچنین بینی های نامتقارنی وجود دارند که می توانند هم در دسته بینی گوشتی باشند و هم در دسته بینی استخوانی. همچنین در چنین بینی هایی، احتمال کبودی بعد از جراحی وجود دارد که جزء عوارض بعد جراحی می باشد و برای از بین بردن سریع کبودی بعد عمل، باید اقدامات لازم انجام شود.

سرکار خانم دکتر خدیجه جمشیدی یکی از بهترین متخصصین حوزه جراحی بینی می باشد که می تواند راهنمایی های لازم  را در این مورد در اختیار بیماران قرار دهد.

تفاوت جراحی بینی استخوانی و گوشتی

تفاوت جراحی بینی استخوانی و گوشتی
تفاوت جراحی بینی استخوانی و گوشتی

در روش انجام جراحی زیبایی در بینی های گوشتی و استخوانی هیچ گونه تفاوتی وجود ندارد و روش انجام آن یکی می باشد. اما از آنجایی که تفاوت ساختاری بینی های گوشتی و استخوانی در ضخامت پوست و ساختار استخوانی آن می باشد،

همین امر می تواند تفاوت هایی را در جراحی بینی های گوشتی و استخوانی رقم بزند. به عنوان مثال ممکن است در جراحی بینی های گوشتی، از روش جراحی باز استفاده شود تا مشکل مورد نظر رفع شود.

اما ممکن است در جراحی بینی های استخوانی، از روش جراحی بسته استفاده کنند و با همین روش، مشکل فرد حل خواهد شد.

تفاوت در ضخامت پوست و همچنین میزان مشکل به وجود آورده در بینی می تواند تفاوت های جراحی را رقم بزند. از آنجایی که ساختار بینی های گوشتی و استخوانی باهم تفاوت دارند، نوع زدن بخیه بعد جراحی و مراقبت های آن می تواند متفاوت باشد.

یکی از مهمترین و کلیدی ترین تفاوت در میان بینی های گوشتی و استخوانی

یکی از مهمترین و کلیدی ترین تفاوت در میان بینی های گوشتی و استخوانی، تفاوت عمده در بافت های غضروفی و استخوانی آن ها می باشد که بینی های استخوانی دارای استخوانی محکم و غضروفی قوی تر می باشد و در عین حال بینی های گوشتی دارای ضخامت پوستی بیشتر و استخوانی نازک تر و ظریف تر می باشند.

در بینی های استخوانی، میزان تغییر پذیری و همچنین آسیب پذیری بعد جراحی به مراتب بیشتر خواهد بود و مراقبت های بییشتری لازم است.

همچنین جراحی بینی های گوشتی دشواری بیشتری نسبت به بینی های استخوانی دارد و جراحی به منظور تغییر اندازه و ساختار آن به مراتب پیچیده تر می باشد.

یکی دیگر از تفاوت های میان جراحی بینی گوشتی و استخوانی، میزان عوارض بعد جراحی می باشد که عموما در بینی های استخوانی به دلیل آسیب پذیرتر بودن آن، میزان عوارض و التهاب و کبودی بعد جراحی بیشتر خواهد بود.

البته این امری طبیعی است و نیازمند مراقبت های لازم بعد جراحی می باشد تا بهبودی حاصل گردد و برای از بین بردن سریع کبودی بعد عمل، اقدامات لازم باید انجام شود.

سرکار خانم دکتر جمشیدی به عنوان یکی از بهترین متخصصین حوزه جراحی بینی می تواند راهنمایی های لازم را برای تشخیص نوع بینی و نوع جراحی برای بیماران انجام دهد. حال می خواهیم در مورد فرم بینی ها بعد از جراحی مباحث مهمی را اشاره کنیم که می تواند در میزان تورم و التهاب بعد جراحی موثر باشد. ما دو نوع فرم بینی برای جراحی داریم که فرم طبیعی و فرم فانتزی نام دارد.

حال در ادامه مقاله از بین بردن سریع کبودی بعد عمل، به توضیح این دو فرم بینی خواهیم پرداخت.

عمل بینی طبیعی چیست؟

عمل بینی طبیعی چیست؟
عمل بینی طبیعی چیست؟

جراحی بینی ممکن است برخلاف عموم که به جنبه زیبایی قضیه می پردازند، جنبه درمانی داشته باشد و عملا به رفع مشکلات مختلفی مانند حل مشکلات تنفسی، بهبود جراحات و آسیب دیدگی ها و … بپردازد.

چنین جراحی هایی به نام جراحی فرم طبیعی نام دارد که صرفا به رفع اشکال و ایرادات جزئی بینی خواهد پرداخت و در چنین جراحی هایی، بینی فرد حالت طبیعی خود را حفظ می کند. می توان گفت که بعد از جراحی بینی طبیعی، نمی توان تشخیص داد که بینی فرد جراحی شده است یا خیر.

در روش جراحی فرم طبیعی، بینی فرد دچار تغییرات جزئی و کوچکی خواهد شد که برای رفع ایرادات ساختاری قدم بر می دارد.

در این روش جراحی، روی پره های بینی تغییرات ایجاد نمی شود، بینی فرد کوچک تر نخواهد شد و هیچ گونه قوسی بر پل بینی به وجود نخواهد آمد و زاویه بینی به حالت 90 درجه باقی می ماند و سربالا نخواهد بود.

این روش جراحی بیشتر در بین مردان رایج است و مایل نیستند که بینی خود را به شکل زنانه و عروسکی در بیاورند.

هدف از انجام جراحی بینی طبیعی، علاوه بر حل مشکلات بینی، تناسب درست بین صورت و بینی خواهد بود و هیچ گونه تغییری در ابعاد و اندازه بینی و پره های بینی به وجود نخواهد آمد.

عمل بینی فانتزی چیست؟

عمل بینی فانتزی چیست؟
عمل بینی فانتزی چیست؟

نوع دیگری از جراحی بینی وجود دارد که امروزه از طرفداران بیشماری برخوردار است و بیشتر این افراد، بانوان هستند.

در جراحی بینی فانتزی، تمامی جوانب بینی مورد تغییر قرار خواهد گرفت که از مهمترین آن، ایجاد قوس روی پل بینی و ایجاد زاویه در نوک بینی می باشد که حالت سربالایی به خود خواهد گرفت.

در جراحی بینی فانتزی، تغییرات عمده ای در ابعاد و اندازه بینی ایجاد می شود و پره های بینی دستخوش تغییراتی خواهد شد.

اگر جراحی بینی فانتزی به درستی و با دقت و ظرافت بالایی انجام شود، می تواند باعث جوان تر شدن صورت فرد و جذابیت بیشتر فرد شود. اما این نکته را باید یادآور شد که نباید بیش از اندازه، زاویه و قوس بینی در فرد ایجاد کرد.

در جراحی بینی های فانتزی، میزان عوارض و التهابات بعد جراحی بیشتر خواهد بود

زیرا ممکن است بینی فرد به شکل خوکی در بیاید که ظاهری ناموزون می باشد. در جراحی بینی های فانتزی، میزان عوارض و التهابات بعد جراحی بیشتر خواهد بود.

زیرا در بینی طبیعی، صرفا تغییرات کوچکی اعمل شده است و عوارض کمتری به سراغ فرد می آید. به همین دلیل در جراحی بینی فانتزی به دلیل تغییرات اساسی در ظاهر بینی، می تواند التهابات بیشتری از جمله کبودی بیشتری را تجربه نماید که چنین افرادی باید برای از بین بردن سریع کبودی بعد عمل، اقدامات موثرتری انجام دهند

و از روش هایی مانند کمپرس سرد به مدت 24 ساعت بعد جراحی و سپس استفاده از کمپرس گرم استفاده کنند و همچنین استفاده از میوه آناناس تازه و قرص آناهیل می تواند در بهبود کبودی بعد جراحی بینی فانتزی موثر باشد.

سرکار خانم دکتر خدیجه جمشیدی به عنوان یک جراح زیبایی بینی می تواند راهنمایی های لازم را برای بیماران خود انجام دهد.

ورم و کبودی بعد از عمل بینی

ورم و کبودی بعد از عمل بینی
ورم و کبودی بعد از عمل بینی

همان طور که گفته شد، جراحی بینی مانند هر جراحی دیگری دارای عوارض متعددی می باشد که امری طبیعی است. جراحی بینی دارای عوارض متعددی می باشد که بستگی به شرایط جسمی بیمار و نوع جراحی انجام شده خواهد داشت.

یکی از مهمترین عارضه هایی که در زمان طی کردن دوران نقاهت بعد جراحی بینی به سراغ افراد می آید، تورم و کبودی بعد جراحی بینی می باشد که یک دوره طبیعی محسوب می شود.

زیرا تغییرات ساختاری روی بینی و جراحی انجام شده بر آن باعث خواهد شد که بدن برای وفق دادن به شرایط جدید، طی دوره مدتی کوتاه، دچار التهاب و کبودی شود.

این تورم و کبودی به مرور زمان از بین خواهد رفت. ممکن است در برخی از افراد این تورم و کبودی بیشتر و در برخی کمتر باشد که تمام این عوامل بستگی به شرایط جسمی فرد و نوع جراحی و مراقبت های بعد جراحی خواهد داشت.

تورم و کبودی گاهی برای افراد می تواند نگرانی به وجود بیاورد

تورم و کبودی گاهی برای افراد می تواند نگرانی به وجود بیاورد که به همین دلیل سعی می کنند برای از بین بردن سریع کبودی بعد عمل، اقدامات موثری نیز انجام دهند.

مهمترین سوال و دغدغه ای که برای افراد به وجود می آید این است که کبودی بعد از عمل بینی ممکن است تا چند روز طول بکشد؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت که می تواند طول دوره نقاهت بعد جراحی بین یک هفته تا 10 روز به طول بیانجامد و بعد از گذشت مدت زمانی، این کبودی ها از بین برود. البته رعایت نکات و مراقبت های بعد جراحی می تواند این روند را تسریع کند.

به عنوان مثال می توان از کمپرس سرد به مدت 24 ساعت بعد عمل استفاده کرد و سپس با کمپرس گرم، التهابات به وجود آمده را کاهش داد یا می توان با استفاده از مصرف میوه هایی مانند آناناس تازه یا استفاده از داروهایی مانند قرص آناهیل، می تواند روند کبودی بعد جراحی را کاهش دهد.

عوامل موثر در میزان تورم و کبودی پس از جراحی بینی

عوامل موثر در میزان تورم و کبودی پس از جراحی بینی
عوامل موثر در میزان تورم و کبودی پس از جراحی بینی

بسیاری از عوامل دست به دست هم خواهد داد تا میزان تورم و کبودی بعد جراحی بینی تاثیرات مختلفی بگذارد. از جمله این عوامل می توان به شرایط جسمی فرد اشاره نمود.

نوع جراحی انجام شده که به روش باز بوده یا بسته نیز می تواند موثر باشد. همچنین نوع فرم بینی به وجود آمده که طبیعی باشد یا فانتزی نیز می تواند عوامل موثر بر کبودی بعد عمل باشد.

همچنین اگر فردی دچار جراحات سنگین مانند تصادف شده باشد، بعد از جراحی بینی ممکن است میزان التهاب و کبودی بیشتری نیز تجربه کند. از عوامل شاخص تاثیرگذار در کبودی هم می توان به نوع بینی که استخوانی یا گوشتی است، اشاره کرد.

علل کبودی چشم بعد از عمل بینی

علل کبودی چشم بعد از عمل بینی
علل کبودی چشم بعد از عمل بینی

یکی از عارضه های مربوط به کبودی بعد عمل بینی، کبودی زیر  چشم می باشد که دلیل آن به سبب خارج شدن قطرات خون از عروق خونی ملتهب می باشد که می تواند منجر به ایجاد کبودی زیر چشم و اطراف چشم شود.

به دلیل این که تغییرات ساختاری متعددی بر ساختمان بینی صورت گرفته است، این عوامل دست به دست هم خواهد داد که کبودی های متعددی در اطراف بینی و خود بینی ایجاد شود که کبودی زیر چشم هم از جمله آن هاست.

از جمله عوامل موثر در کبودی بینی و چشم بعد از جراحی بینی می توان به موارد زیر اشاره کرد که افراد مختلف می توانند بر اساس شرایط مختلفی اقدام به از بین بردن سریع کبودی بعد عمل نمایند. این عوامل عبارتند از:

  • نوع جراحی انجام شده که جراحی باز بوده یا بسته
  • پیچیدگی عمل و میزان تغییرات ساختاری روی بینی
  • مشکل در انعقاد خون بیمار می تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد.
  • عدم رعایت مواردی مانند بالا نگه نداشتن سر بعد از جراحی بینی
  • در هنگام خواب به سمت پهلو یا شکم خوابیدن می تواند باعث کبودی شود.
  • انجام فعالیت های سنگین و بلند کردن اجسام سنگین
  • حرکت دادن بیش از اندازه صورت می تواند باعث کبودی و تورم شود.
  • عواملی مانند سن فرد، ضخامت پوستی، میزان جراحات وارد شده و …

سرکار خانم دکتر جمشیدی که یکی از بهترین متخصصین حوزه جراحی بینی می باشد، می تواند راهنمایی های لازم را برای از بین بردن سریع کبودی بعد عمل برای بیماران انجام دهد.

آمادگی قبل از جراحی بینی برای کاهش میزان کبودی بعد عمل

آمادگی قبل از جراحی بینی برای کاهش میزان کبودی بعد عمل
آمادگی قبل از جراحی بینی برای کاهش میزان کبودی بعد عمل

عوامل موثری نیز در عدم وجود التهابات کمتر بعد از جراحی بینی دخیل است که افراد می توانند با انجام مراقبت هایی قبل از عمل جراحی، باعث کاهش میزان تورم و کبودی بعد عمل شوند. این عوامل عبارتند از:

از مصرف داروهایی که باعث رقیق شدن خون می شود، خودداری کرد مانند آسپرین و …

عدم استفاده از سیگار به مدت 2 هفته قبل از جراحی می تواند التهابات ناشی بعد از جراحی را کاهش دهد. زیرا مصرف دخانیات باعث می شود که عمل خونرسانی به اجزای صورت به خوبی صورت نگیرد و کمبود اکسیژن به وجود آمده باعث ایجاد کبودی و ورم خواهد شد.

وجود یک همراه بیمار قبل از جراحی، چرا که در روز عمل امکان رانندگی برای شما وجود ندارد و همراه می تواند مراحل اداری و تهیه دارو و نسخه را پیگیری نماید.

به همراه داشتن یک همراه قبل از جراحی می تواند موثر باشد و تمامی امور مربوط به جراحی را انجام دهد تا فشار کمتری به فرد وارد شود.

در صورتی که پزشک متخصص اقدام به تجویز داروهای قبل از جراحی می نماید، لازم است که این داروها سر موقع و درست مصرف شود تا دوران نقاهت بعد عمل کمتری تجربه کنید.

بهتر است قبل از جراحی حمام کنید

بهتر است قبل از جراحی حمام کنید. زیرا بعد از جراحی نمی توانید به مدت 4 روز حمام کنید و حمام کردن می تواند باعث ایجاد التهاب و کبودی شود.

پیشنهاد می شود قبل از جراحی کیسه های یخ تهیه نمایید تا بعد از جراحی استفاده نمایید.

قبل از جراحی بهتر است برای کمپرس سرد بعد از جراحی، تعدادی یخ آماده شود تا التهابات به وجود آمده به حداقل خود برسد.

قبل از جراحی بهتر است تمرین هایی مانند از دهان نفس کشیدن را انجام دهید تا بعد از جراحی از بینی خود نفس نکشید تا دچار مشکلاتی نشوید.

قبل از عمل بینی سعی کنید تمرین کنید که مستقیم بخوابیدن توصیه می شود بعد از جراحی به پهلو و روی صورت نخوابید. با استفاده از بالشتک در کنار سر خود می توانید سر خود را مستقیم و ثابت در هنگام خواب حفظ نمایید.

استفاده از داروهای غیر استروئیدی قبل از جراحی اکیدا ممنوع می باشد

استفاده از داروهای غیر استروئیدی قبل از جراحی اکیدا ممنوع می باشد. زیرا این داروها می تواند باعث مشکلاتی مانند تشدید خونریزی در حین عمل و بعد از عمل شود.

در تمامی مراحل قبل از عمل، حتما به صورت مداوم با پزشک خود و یا دکتر جمشیدی در تماس باشید. پزشک متخصص شما با انجام معاینات و آزمایشات متعددی قبل از جراحی، از وضعیت کلی بدن شما آگاهی خواهد یافت و می تواند کمک بسیار فراوانی در موفقیت آمیز بودن جراحی بینی نماید و همچنین می تواند باعث کاهش التهابات و عوارض بعد جراحی بینی از جمله کبودی بعد بینی شود.

سرکار خانم دکتر جمشیدی که یکی از بهترین و باتجربه ترین متخصصین حوزه جراحی بینی می باشد، می تواند تمامی نکات و راهنمایی های لازم قبل از جراحی بینی را برای بیماران خود انجام دهد.

نکات و مراقبت های لازم برای از بین بردن سریع کبودی بعد عمل

نکات و مراقبت های لازم برای از بین بردن سریع کبودی بعد عمل
نکات و مراقبت های لازم برای از بین بردن سریع کبودی بعد عمل

برای جلوگیری از بروز عوارض شدیدتر و التهابات جدی تر می توان اقدام به انجام مراقبت های بعد از جراحی بینی نمود که پزشک متخصص می تواند توصیه های لازم را در اختیار بیماران خود قرار دهد.

انجام چنین مراقبت هایی می تواند میزان التهاب های به وجود آمده مانند کبودی و ورم بینی و اطرف بینی را تا حد فراوانی کاهش دهد و در از بین بردن سریع کبودی بعد عمل موثر باشد. این اقدامات لازم شامل موارد زیر می باشد:

از مصرف داروهایی که باعث افزایش جریان خون و رقیق شدن خون می شود، جدا خودداری کرد. داروهایی مانند آسپرین باعث رقیق شدن خون خواهد شد که می تواند باعث بروز التهاب و کبودی های مختلفی در ناحیه بینی بعد از جراحی شود.

پس مصرف آن اکیدا ممنوع است. مدت ممنوعیت آن بین 2 هفته تا یک ماه بعد از جراحی می باشد که تشخیص نهایی با نظر پزشک متخصص است.

در 3 روز اولیه بعد از جراحی از مواد غذایی که می تواند باعث کاهش کبودی و ورم شود استفاده شود. استفاده از آناناس تازه و همچنین آبمیوه آن می تواند از جمله مواد غذایی مفید برای کاهش تورم و کبودی شود.

در طی 24 ساعت اول بعد از جراحی لازم است استراحت مطلق کنید. سپس می توانید مقداری تحرک داشته باشید و پیاده روی سبک می تواند در کاهش کبودی و تورم بعد عمل بینی بسیار موثر باشد.

عدم تحرک باعث انعقاد و لخته شدن خون در بدن، به خصوص در ناحیه بینی می شود

لذا عدم تحرک باعث انعقاد و لخته شدن خون در بدن، به خصوص در ناحیه بینی می شود که می تواند برای فرد دردسرساز باشد.

در طی هفته های اولیه بعد از جراحی، برای جلوگیری از لخته شدن خون و کبودی در اطراف بینی، باید در هنگام خوابیدن، سر خود را بالاتر از بدن خود قرار دهید.

برای این کار می توانید از بالش بیشتر استفاده کنید. انجام این کار باعث می شود تا جریان خون بیشتری در بدن شما انجام شود و باعث کاهش تورم و کبودی بعد عمل شود.

استفاده از داروهایی که پزشک متخصص برای فرد تجویز می کند، بسیار مهم است. از جمله داروهایی که می توان برای از بین بردن سریع کبودی بعد عمل مصرف کرد، قرص آناهیل می باشد که دارای فواید مختلفی از جمله بهبود گردش خون در نواحی ملتهب می باشد.

استفاده از کمپرس یخ به مدت 24 ساعت

استفاده از کمپرس یخ به مدت 24 ساعت بعد از جراحی توصیه می شود. زیرا انجام این کار باعث کاهش تورم و التهاب و کبودی خواهد شد. همچنین بعد از گذشت 24 ساعت از کمپرس یخ می توانید از کمپرس گرم استفاده کنید که باعث بهبود گردش خون در نواحی بینی شود.

از دست زدن و ضربه زدن به بینی در زمان داشتن پانسمان یا حتی بدون پانسمان جدا خودداری کنید. زیرا باعث خونریزی خواهد شد.

تا ماه ها از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید. زیرا چنین عاملی باعث ایجاد التهاب و کبودی در نواحی بینی خواهد شد.

همان طور که گفته شد، از مصرف دخانیات قبل از جراحی خودداری کنید. همچنین استفاده از سیگار و مشروبات الکلی بعد از جراحی می تواند باعث بروز مشکلاتی مانند خونریزی شدید و ایجاد تورم و التهاب و کبودی شدیدی در ناحیه بینی شود که حتی لازم است بار دیگر در بیمارستان بستری شوید و تحت درمان قرار بگیرید.

سرکار خانم دکتر خدیجه جمشیدی از بهترین متخصصان جراحی زیبایی بینی می باشد که می تواند در هنگام مراقبت های بعد از جراحی بینی، توصیه های لازم را در اختیار بیماران قرار دهد.

روند بهبودی کبودی چشم بعد عمل بینی

روند بهبودی کبودی چشم بعد عمل بینی
روند بهبودی کبودی چشم بعد عمل بینی

بعد از جراحی بینی، عموما بلافاصله بعد از جراحی هیچ گونه علائمی مانند کبودی و تورم در بینی مشاهده نخواهد شد.

بلکه این التهابات و کبودی ها بعد از گذشت 24 ساعت رخ می دهد که ممکن است تا 3 الی 4 روز بعد از جراحی طول بکشد. البته استفاده از کمپرس یخ به مدت 24 ساعت بعد از جراحی و استفاده از کمپرس گرم می تواند این دوره را کوتاه تر نماید.

کبودی هایی که به وجود می آید بعد از گذشت 7 الی 10 روز بعد از جراحی به طور کامل از بین خواهد رفت. افراد مختلف می توانند برای از بین بردن سریع کبودی بعد عمل، از داروهایی مانند قرص آناهیل یا میوه هایی مانند آناناس تازه استفاده کنند تا این دوره نقاهت سریع تر طی شود.

بعد از گذشت 10 روز و با رعایت نمودن نکات فوق، کبودی به طور کامل از بین می رود. به طوری که بعد از برداشتن پانسمان، هیچ گونه علائمی مشاهده نخواهد شد.

لازم به ذکر است که طی کردن دوران نقاهت و دوران کبودی و ورم بعد از جراحی بینی بستگی به مراقبت های بیمار دارد که هر چه بهتر و بیشتر در این زمینه مراقبت نماید، دوران نقاهت و کبودی سریعتری را طی خواهد کرد و می تواند بعد از گذشت مدت زمانی به روال عادی زندگی خود بازگردد. همچنین مشورت با پزشک متخصص می تواند در از بین بردن سریع کبودی بعد عمل، موثر باشد.

نکاتی دیگر برای از بین بردن سریع کبودی بعد عمل

نکاتی دیگر برای از بین بردن سریع کبودی بعد عمل
نکاتی دیگر برای از بین بردن سریع کبودی بعد عمل

استراحت مطلق به مدت 24 ساعت بعد از جراحی بسیار ضروری است و به هیچ وجه نباید فعالیت سنگینی انجام داد.

از حرکت دادن سر، خندیدن بیش از حد و صحبت کردن زیاد تا 10 روز اول جدا خودداری شود تا کبودی به وجود آمده سریعتر از بین برود.

در هنگام حمام و دوش گرفتن بهتر است از آب ولرم استفاده شود. استفاده از آب داغ می تواند باعث تورم و کبودی بینی شود.

استفاده از کمپرس گرم از 48 ساعت بعد از عمل بینی تا یک هفته کمک شایانی به کاهش تورم و کبودی بینی خواهد نمود.

همان طور که مکررا گفته شد، استفاده از کمپرس سرد بعد از جراحی بینی به مدت 24 ساعت ضروری می باشد و بعد از گذشت 24 ساعت می توان از کمپرس گرم استفاده کرد. استفاده از میوه های تازه مانند آناناس می تواند در روند بهبودی فرد موثر باشد.

آیا کبودی دور چشم و کبودی بینی بعد از عمل جراحی بینی، خطرناک است؟

آیا کبودی دور چشم و کبودی بینی بعد از عمل جراحی بینی، خطرناک است؟
آیا کبودی دور چشم و کبودی بینی بعد از عمل جراحی بینی، خطرناک است؟

کبودی های ایجاد شده در نواحی چشم و بینی، امری طبیعی بعد از جراحی می باشد که ممکن است تا 10 روز به طول بیانجامد.

اما اگر طول دوره کبودی و ورم بینی بیشتر از این مقدار طول کشید و حتی تورم و کبودی بیشتری نیز به وجود آمده باشد، می تواند باعث مشکل و دردسر شود و باید سریعا به پزشک خود مراجعه کرد.

علائمی مانند، سرگیجه، تهوع، استفراغ، تب شدید، اختلال در بینایی مانند تاری دید و … می تواند باعث بروز علائم خطرناکی شود. پس بهتر است سریعا به پزشک مراجعه کرد و از مشورت ها و راهنمایی های لازم برخوردار شد.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی کردیم در مورد یکی از مهمترین و رایج ترین انواع جراحی های زیبایی یعنی جراحی بینی نکاتی مهم و اساسی را اشاره کنیم.

امروزه جراحی بینی از محبوبیت بالایی برخوردار است. زیرا جراحی بینی علاوه بر خاصیت درمانی، خاصیت زیبایی دارد و می تواند باعث زیباتر شدن صورت فرد شود.

البته لازم به گفتن است که نتیجه بخش بودن جراحی بینی، بستگی به تخصص و مهارت پزشک و همچنین شرایط جسمی بیمار دارد.

در این مقاله در مورد عوارض بعد از جراحی بینی از جمله کبودی و ورم بعد از عمل، نکات مهمی اشاره شد که این عوارض امری طبیعی است و بهتر است برای از بین بردن سریع کبودی بعد عمل، اقدامات موثری انجام داد که ما در این مقاله به بررسی این موضوع مهم پرداختیم.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه جراحی بینی و انجام آن و همچنین مراقبت های لازم به منظور از بین بردن سریع کبودی بعد عمل، به یکی از بهترین متخصصین حوزه جراحی بینی یعنی سرکار خانم دکتر خدیجه جمشیدی مراجعه نمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

1 دیدگاه

  • Itís difficult to find experienced people in this particular topic, but you seem like you know what youíre talking about! Thanks

    پاسخ
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با مطب

    ۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

    ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

    واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

    روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

    میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

    Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.