انواع عمل بینی

انواع عمل بینی

در این مقاله، انواع عمل بینی را مورد بررسی قرار می دهیم.

ما با همراهی خانم دکتر خدیجه جمشیدی و در مقاله انواع عمل بینی، می خواهیم  در مورد روش ها و گونه های مختلف جراحی بینی مطالب مهمی را برای شما بیان نموده و به صورت اختصار و البته مفید، به  انواع عمل بینی و روش ها و همچنین معایب و مزایای این روش ها بپردازیم و در این مقاله به صورت جامع در این موارد صحبت نماییم.

لازم به ذکر است که خانم دکتر خدیجه جمشیدی، از معتبرترین و خوشنام ترین متخصصین این حوزه به شمار می آیند. همچنین ایشان جراح بینی با قیمت مناسب در تهران نیز هستند.

قطعاً برای بسیاری از شما عزیزان که قصد انجام جراحی بینی برای رفع بیماری های تنفسی و یا اصلاح وضعیت ظاهری خود را دارید، یکی از مهمترین سوالاتی که می تواند برای شما مطرح شود، همین موضوع می باشد که برای انجام دادن جراحی بینی، چند روش و گونه در دسترس جراح قرار دارد و به صورت کلی ما با چند روش از انواع عمل بینی مواجه هستیم.

فهرست مطالب

اینفوگرافیک انواع عمل بینی

اینفوگرافیک انواع عمل بینی
اینفوگرافیک انواع عمل بینی

جالب است بدانیم که در هر کدام از این روش ها، چه مزایا و معایبی وجود دارد و کاربرد هر کدام از انواع عمل بینی در چه مورد و شرایطی است و معمولاً پزشکان متخصص و جراحان بینی در چه مواردی دست به این انواع عمل بینی خواهند زد.

در کنار همه این موارد و در ادامه مقاله جامع انواع عمل بینی، به ماهیت و اهداف عمل بینی خواهیم پرداخت و با روش ها و همچنین نکاتی که باید در انجام عمل بینی رعایت کنیم، آشنا شده و در کنار همه این موارد، خانم  دکتر خدیجه جمشیدی را به عنوان یکی از بهترین جراحان و متخصصان عمل زیبایی بینی در شهر تهران به شما معرفی می کنیم.

پیشنهاد می کنیم از پست راینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی دیدن کنید.

ویدئو انواع عمل بینی

شما عزیزان می توانید با مراجعه به خانم دکتر خدیجه جمشیدی در شهر تهران و مشورت گرفتن با این متخصص مجرب، به بهترین روش های درمان و اصلاح سازی صورت بپردازید و از دست زدن به این اندام حساس، نتیجه درست و مطلوب بگیرید.

در واقع باید بگوییم که عمل جراحی بینی انواع و اقسام مختلفی دارد که به پزشکان امکان خواهد داد تا هنر و پزشکی را با یکدیگر مخلوط کرده و از دل این دو، ظاهری  زیبا و  جذاب را برای افرادی که از فرم و شکل بینی خود راضی نیستند و حس می کنند این حالت به  ظاهر آن ها آسیب زده است، به ارمغان آورند.

در مورد اهمیت بینی و رابطه مستقیمی که این عضو در صورت و یا ظاهر ما دارد نیز باید بگوییم که بینی به خاطر جایگاه کانونی و مرکزی خود در وسط صورت، به عنوان عضوی شناخته می شود که علاوه بر اهمیت هایی که در زمینه های سلامتی برای بدن به ارمغان می‌آورد، از جنبه ظاهری بسیار بالایی نیز برخوردار است

و می توان رابطه بسیار مستقیمی بین بینی خوش فرم و ایده آل با زیبایی صورت فرد دانست و به همین دلایل می‌توان گفت که جراحی بینی دارای اهمیت بسیار زیادی است و اگر ما از شکل و فرم بینی خود راضی نبوده و به هر دلیلی می خواهیم برای انواع عمل بینی همچون رینوپلاسنی و … اقدام نماییم،

مشورت با خانم دکتر جمشیدی

حتماً قبل از هر گونه اقدامی باید با متخصصین مجرب و خوش سابقه این امر مانند خانم دکتر جمشیدی مشورت نموده و سپس با راهنمایی‌های ایشان و افرادی که تحت نظر ایشان به عمل بینی دست زده اند، تصمیمات لازم را برای انجام انواع عمل بینی اتخاذ نماییم.

حال در ادامه مقاله جامع و بسیار مهم انواع عمل بینی، به انواع و اقسام عمل بینی خواهیم پرداخت و سپس نکاتی را برای شما بیان می‌کنیم که می‌تواند تکمیل کننده و مکمل بحث اصلی ما در مقاله انواع عمل بینی باشد و به شما این امکان را می‌دهد تا با دید بازتر و فراخ تری نسبت به انجام انواع عمل های بینی اقدامات لازم را به انجام برسانید و روش های مطمئن و جامعی نسبت به این جراحی ها را اتخاذ کنید.

موارد و بخش های مهمی که در مقاله انواع عمل بینی به آن خواهیم پرداخت، به شرح زیر می باشد:
  • انواع عمل بینی را نام ببرید.
  • رینوپلاستی باز چیست؟
  • نکاتی که قبل از جراحی بینی باز باید بدانید.
  • مزایا و محدودیت های جراحی بینی باز را توضیح دهید.
  • رینوپلاستی بسته چیست؟
  • نکاتی که قبل از جراحی بینی بسته باید بدانید.
  • مزایا و محدودیت های جراحی بینی بسته را توضیح دهید.
  • تفاوت بین عمل بینی باز و بسته چیست؟
  • برای جراحی بینی، به چه مواردی باید توجه نمود؟
  • بزرگ کردن بینی با روش خاص صاف کردن بینی و مزایای آن
  • چه افرادی کاندید بزرگ کردن بینی با روش صاف کردن بینی هستند؟
  • اقدامات احتیاطی برای جراحی زیبایی بینی چیست؟
  • مراقبت از خود؛ قبل از عمل جراحی بینی
  • ویژگی های اشکال مختلف بینی و نکاتی که قبل از جراحی باید بدانید.
  • آمادگی های قبل از عمل جراحی بینی
  • مراقبت از خود؛ بعد از جراحی بینی
  • جمع بندی

 

انواع عمل بینی

انواع عمل بینی
انواع عمل بینی

بینی عضوی است که به دلیل قرار گرفتن در وسط صورت، صورت برجسته و ظاهری متفاوت از افراد دیگر را ایجاد می کند. هنگام انجام جراحی پلاستیک، کوچک کردن بینی یا بزرگ کردن بینی می تواند به وضوح شکل صورت را تغییر دهد.

در حال حاضر هنگام جراحی زیبایی بینی، هم جراحی پلاستیک و هم جراحی زیبایی را می توان همزمان انجام داد و تکنیک های زیادی وجود دارد. یک پزشک ماهر روشی را انتخاب می کند که متناسب با شکل بینی باشد تا جراح، طبیعی ترین نتایج را به دست آورد.

به صورت کلی 2 نوع جراحی بینی وجود دارد که محبوب هستند: رینوپلاستی باز و جراحی بینی بسته.

رینوپلاستی باز چیست؟

این یک روش جراحی زیبایی بینی با باز کردن ساختار بینی است. از این  جراحی از جمله برای اصلاح ناهنجاری های بینی استفاده می شود و نتایج بسیاری از آن دیده می شود.

پس به دلیل باز شدن ساختار بینی در این جراحی، می توان اجزای بینی را به وضوح مشاهده کرد. بر همین اساس، جراح می تواند ساختار داخلی بینی را برای رفع تمام مشکلات تنظیم کند.

چه کسانی برای جراحی بینی باز مناسب هستند؟

چه کسانی برای جراحی بینی باز مناسب هستند؟
چه کسانی برای جراحی بینی باز مناسب هستند؟

رینوپلاستی باز تکنیکی است که می تواند به وضوح شکل بینی را تغییر دهد. زیرا بازسازی بینی از طریق جراحی با باز کردن برشی در پایه بینی و جداسازی بافت بینی است و امکان دیدن کل ساختار داخلی را برای جراح فراهم می کند.

در این عمل با استفاده از مواد طبیعی در بدن کسانی که می خواهند جراحی شوند، مانند آوردن غضروف به عنوان ساختار جدیدی از بینی برای تقویت بخشی نقاط مختلف بینی استفاده می شود.

بخش هایی از غضروف که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند، عبارتند از: غضروف پشت گوش، غضروف هسته بینی و غضروف دنده ای؛ غضروف این قسمت ها به صاف شدن بینی کمک می کند تا نوک بینی زیباتر شود و از سوراخ شدن آن جلوگیری شود. (پیشنهاد می کنیم از پست غضروف نوک بینی بعد از عمل دیدن کنید. )

بنابراین جراحی بینی باز یک تکنیک مناسب برای افرادی است که مشکلات بینی کوتاه، پل بینی انحرافی، پل بینی بسیار بزرگ، بینی خمیده و ساختار ناهنجار دارند. در این خصوص می توانید با خانم دکتر جمشیدی مشورت نمایید.

نکاتی که قبل از جراحی بینی باز باید بدانید

نکاتی که قبل از جراحی بینی باز باید بدانید
نکاتی که قبل از جراحی بینی باز باید بدانید

رینوپلاستی باز یک جراحی بزرگ است که در آن، بینی باید باز شود تا ساختار داخلی بینی به وضوح دیده شود و می تواند شکل بینی را برای رفع نیازها تنظیم کند یا مشکل را در همان نقطه حل کند و فرد بیشترین نتیجه را ببیند.

جراحی بینی باز باعث ایجاد زخم در سوراخ های بینی می شود و یک برش در وسط بین دو سوراخ بینی ایجاد خواهد شد.

همچنین جراحی بینی باز سیلیکون اغلب همراه با غضروف دنده استفاده می شود که می توان غضروف گوش، استخوان مصنوعی برای اصلاح یا شکل دادن به یک بینی خاص که جزئیات متفاوتی خواهد داشت را شامل شود و پزشک، تکنیک مناسب را برای هر مورد تجزیه و تحلیل انتخاب می کند.

رینوپلاستی باز تکنیکی است که می تواند ساختارهای پیچیده بینی مانند رینوپلاستی را ترمیم کند. ناگفته نماند که باید بدانیم جراحی بینی باز به طور متوسط ​​برای هر فرد بیش از 4 ساعت یا بیشتر طول می کشد.

اطلاعات تکمیلی را از خانم دکتر جمشیدی کسب نمایید.

مزایای جراحی بینی باز

  • رینوپلاستی باز اجازه می دهد تا دید واضحی از ساختار داخلی بینی داشته باشید.
  • این تکنیکی است که می تواند انواع مشکلات شکل و فرم بینی را اصلاح کند.
  • جراح می تواند نوک بینی را بدون خطر شکستن شاکله بینی، با غضروف تزئین کند تا بالا بیاید یا کشیده شود.
  • این تکنیکی است که می تواند فرد به وضوح نتایج را حس کند و آن را ببیند.
  • شکل بینی؛ زیبا، ایمن، بدون سوراخ شدن می گردد و احتمال مشکلات مربوط به سیلیکونی را کاهش می دهد.

محدودیت های جراحی بینی باز

  • رینوپلاستی باز تکنیکی است که انجام آن زمان زیادی می برد.
  • این تکنیکی است که نیاز به تخصص بیشتر یک پزشک دارد و باید مهارت بالایی در این زمینه داشته باشد.
  • جراحی بینی باز در حین جراحی از بیهوشی استفاده می شود چون ساختار بینی کاملا باز خواهد شد.
  • دوره نقاهت طولانی تری دارد.
  • هزینه این روش بالاتر از عمل جراحی بسته است.

رینوپلاستی بسته چیست؟

رینوپلاستی بسته چیست؟
رینوپلاستی بسته چیست؟

رینوپلاستی بسته تکنیکی برای جراحی بینی است که هیچ زخم قابل مشاهده ای از بیرون وجود نخواهد داشت زیرا برش داخل بینی فقط در یک طرف است که البته برش های کوچکی است.

پزشک یک ابزار سیلیکونی را وارد بینی می کند که به شکل مناسب طراحی شده است و با استفاده از آن، طبق فرمی که جراح می خواهد داخل پل بینی تا نوک بینی برود، از همان قسمت اصلاحات را به انجام می رساند.

در رینوپلاستی بسته، زمان کوتاه، یکی از مزیت ها است که زمان زیادی نمی برد و به طور متوسط ​​فقط 1-2 ساعت طول می کشد.

چه کسانی برای جراحی بینی بسته مناسب هستند؟

رینوپلاستی بسته تکنیکی برای برجسته‌تر کردن بینی با استفاده از سیلیکون است. این تکنیکی است که امروزه رایج شده است.

رینوپلاستی بسته یک عمل بزرگ‌کردن و یا اصلاح بینی از پل بینی تا نوک بینی است و روشی راحت و سریع، مناسب افرادی است که دارای مشکلاتی هستند یا ویژگی‌های بینی به شرح زیر را دارند:

  • مناسب افرادی است که می خواهند ارتفاع کمی به بینی خود اضافه کنند و هیچ مشکل دیگری ندارند.
  • مناسب برای افرادی که شکل اصلی بینی آن ها از قبل خوب است اما می خواهند شکل بینی را برای دلخواه خود تنظیم کنند و بیشتر متمایز شوند.
  • این تکنیکی است که برای افرادی که نمی خواهند زخم جراحی را از بیرون ببینند، مناسب است.
  • مناسب افراد شاغلی است که مرخصی ندارند و یا نمی توانند زمان زیادی برای بهبودی داشته باشند.
  • مناسب برای افرادی که بافت بینی زیادی دارند و پایه بینی و شاکله خوب و خوش فرمی دارند.

نکاتی که قبل از جراحی بینی بسته باید بدانید

نکاتی که قبل از جراحی بینی بسته باید بدانید
نکاتی که قبل از جراحی بینی بسته باید بدانید
  • رینوپلاستی بسته محبوب ترین جراحی بینی است. زیرا این تکنیکی است که انجام آن آسان است. زیاد طول نمی کشد و دردسر کمتری هم دارد.
  • جراحی بینی بسته، با توجه به تخصص و تجربه، جراح فقط در 1 یا 2 سوراخ بینی برش کوچک ایجاد می کند. انتخاب کلینیک و پزشک در این موضوع نقش مهمی ایفا می کند.
  • در جراحی بینی بسته، این یک تکنیک محبوب است که همراه با استفاده از بافت مصنوعی برای حمایت از نوک بینی استفاده می شود.
  • تورم و کبودی بعد از جراحی بینی بسته کم و بیش وجود خواهد داشت اما بهبودی سریع تر خواهد بود که این مورد نیز بستگی به تکنیک دکتر دارد و به سلامت فردی نیز بستگی دارد.
  • رینوپلاستی بسته میانگین زمان جراحی 30 دقیقه تا 1 ساعت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر، به خانم دکتر جمشیدی مراجعه نمایید.

مزایای جراحی بینی بسته

  • جراحی داخل سوراخ های بینی است. روش جراحی خیلی پیچیده نیست. مدت زمان آن طول نمی کشد.
  • این جراحی بینی زیبا و بدون جای زخم، در قسمت بیرونی بینی را ایجاد می کند.
  • در روش جراحی بینی بسته، بیهوشی لازم نیست.
  • بعد از جراحی بینی، هیچ روند درمانی پیچیده ای وجود ندارد. تورم و کبودی کمتر و دوره نقاهت کوتاهی وجود دارد.
  • هزینه جراحی کمتر از جراحی بینی باز است.

محدودیت های جراحی بینی بسته

  • رینوپلاستی بسته نمی تواند به طور مستقیم شکل بینی را اصلاح کند. زیرا یک جراحی با برش کوچک است و دیدن ساختار بینی به وضوح برای جراح غیر ممکن می شود.
  • احتمال انحراف یا کج شدن بینی در حین جراحی وجود دارد که البته به تجربه و مهارت جراح مرتبط است.
  • جراحی نمی تواند باعث بالا آمدن بینی، بیرون زدگی یا بالا رفتن نوک بینی شود.
  • در دراز مدت به دلیل نازک شدن بینی یا تغییر شکل بینی در آینده، بافت بینی ممکن است نازک تر شود.
  • جراحی بینی بسته برای افرادی که بینی بسیار کوتاهی دارند، مناسب نیست.

تفاوت بین جراحی بینی باز و بسته

تفاوت بین جراحی بینی باز و بسته
تفاوت بین جراحی بینی باز و بسته

در جراحی بینی باز، پزشک برشی را زیر بینی باز می کند که در ناحیه بین سوراخ های بینی در دو طرف برای تنظیم شکل به انجام می‌رسد اما در جراحی بینی بسته، پزشک از داخل سوراخ بینی، بدون باز کردن زخم بیرونی عمل می کند.

در رینوپلاستی، این جراحی برای حل مشکل پل بینی صاف یا داشتن فرم بینی خوب است. جراحی بینی باز برای حل مشکلات بینی مانند کج شدن بینی، یا تمایل به سربالا بردن و … به کار خواهد رفت.

رینوپلاستی بسته هیچ برشی ندارد که از بیرون قابل مشاهده باشد. متفاوت از جراحی بینی باز که یک زخم خارجی وجود دارد، اما زخم بسیار کوچک است و محل زخم در یک منطقه نامرئی پنهان است. هنگامی که زخم بهبود یابد، قابل مشاهده نخواهد بود.

جراحی بینی باز یک تکنیک پیچیده است

جراحی بینی باز یک تکنیک پیچیده است و مناسب افرادی است که می خواهند انواع مشکلات کانتور بینی و رینوپلاستی را حل کنند. در مورد رینوپلاستی بسته نیز محدودیت هایی وجود دارد و برای افرادی این جراحی بینی مناسب است که با ساختار بینی مشکلی ندارد.

در واقع رینوپلاستی بسته، یک جراحی جزئی است و متوسط ​​زمان جراحی با تزریق بیهوشی 30 تا 60 دقیقه است. در مورد رینوپلاستی باز، این یک جراحی بزرگ است که با استفاده از بیهوشی عمومی پیچیده است و به طور متوسط ​​بیش از 4 ساعت طول می کشد. (بسته به سختی مورد)

خانم دکتر خدیجه جمشیدی، از حاذق ترین متخصصینی است که به تکنیک های فوق، تسلط کاملی دارد. خانم دکتر جمشیدی، مناسب ترین روش را به شما توصیه می کنند.

برای جراحی بینی، به چه مواردی باید توجه نمود؟

مطالعه کنید و کلینیک جراحی را انتخاب کنید که خدماتی را برای رفع نیازهای شما ارائه دهد. اطلاعاتی در مورد تخصص و تجربه جراح به دست آورید که بسیار حائز اهمیت است.

هنگام انتخاب کلینیک، پزشک سوالاتی می پرسد تا بتواند بر مبنای نظر شما میان دو تکنیک جراحی، یکی را انتخاب کند و شما باید تمام نظرات خود را با پزشک جراح در میان بگذارید و اطلاعات کاربردی از او بگیرید.

روش جراحی بینی به صورت متداول شامل مراحل زیر است:

  • بی حسی موضعی یا داروی بیهوشی توسط متخصص بیهوشی تزریق می‌شود که در آن استفاده از بیهوشی یا بی حسی موضعی عمدتاً به تکنیک مورد استفاده در جراحی بینی بستگی دارد.
  • فرآیند تیز کردن سیلیکون که با فرم بینی هر فرد مطابقت داشته باشد یا مطابق شکل مورد نظر در صورت استفاده، از سیلیکون استفاده می شود و فرم دادن به آن کمی زمان بیشتری می برد. (در این روش، از سیلیکون برای بزرگ کردن بینی استفاده می شود یا استفاده نمی شود که به نوع جراحی بستگی دارد.)
  • پزشک پس از اثربخشی بیهوشی یا بی حسی، عمل جراحی را انجام خواهد داد.
  • پس از تقویت یا بازسازی ساختار بینی، پزشک زخم را با بخیه می بندد که آخرین مرحله جراحی است. بسته به نظر پزشک، ممکن است از بخیه های قابل جذب برای بستن زخم استفاده شود. در برخی موارد، پزشک ممکن است آتل را نیز روی بینی قرار دهد.
  • بهبودی 5-7 روز طول می کشد. در این مدت، بیمار می تواند شخصا از زخم مراقبت کرده و آن را تمیز کند.

لطفا مقاله بیهوشی جراحی بینی چند ساعت است را مطالعه نمایید.

بزرگ کردن بینی با روش خاص صاف کردن بینی

بزرگ کردن بینی با روش خاص صاف کردن بینی
بزرگ کردن بینی با روش خاص صاف کردن بینی

جراحی زیبایی بینی برای داشتن فرم بینی زیبا و برجسته یا جراحی برای اصلاح ساختار بینی بدفرم، یا بزرگ کردن بینی؛ همه از روش ها و انواع عمل بینی محسوب می شود و تکنیک ویژه صاف کردن بینی، یکی دیگر از تکنیک های منحصر به فرد است که با پر کردن بینی از مواردی همانند غضروف و … استفاده می شود.

بزرگ کردن بینی معمولا مناسب افرادی است که از کوچک بودن بیش از حد بینی به صورت مادرزادی و … رنج می برند.

مزایای بزرگ کردن بینی با تکنیک خاص صاف کردن بینی

  • تکنیک و روش جراحی بزرگ کردن بینی که می تواند به بلندتر شدن بینی کمک کند تا بلندتر، کشیده تر یا بزرگتر به نظر برسد، دارای اهمیت بسیار است و مزایایی در این روش وجود دارد که به شرح زیر است.
  • این روش ویژه، تقویت شده توسط گوشت دنبالچه و غضروف گوش به نگه داشتن نوک بینی، بیش از حد معمول کمک می کند.
  • یک تکنیک خاص است که باعث می شود بینی نرم و طبیعی به نظر برسد.
  • به رفع مشکل افرادی که نوک بینی نازک، بافت کوچک بینی دارند و … کمک می کند.
  • این تکنیکی است که در آن زخم بخیه شده و در داخل بینی پنهان می شود. به طوری که آن قدر صاف است که نمی توانید لبه بافت اطراف نوک بینی را ببینید.
  • جراحی بینی با تکنیک های خاص با افزودن گوشت دنبالچه و غضروف گوش و … به انجام می‌رسد.

جراحی بینی با روش صاف کردن بینی، برای چه کسانی مناسب است؟

بزرگ کردن بینی با یک تکنیک خاص صاف کردن بینی به انجام می‌رسد و استفاده از 2 ماده اصلی دنبالچه و غضروف گوش برای حمایت از نوک بینی برای بزرگ کردن نوک بینی است. هر دو ماده برای افرادی با پایه های بینی متفاوت به شرح زیر مناسب هستند.

مکمل با غضروف پشت گوش: این یک تکنیک خاص است و مناسب کسانی است که پایه بینی ضخیم و سفت دارند.

مکمل با گوشت دنبالچه رینوپلاستی با تکنیک های خاص با افزودن گوشت به دنبالچه: این روش مناسب افرادی است که پایه بینی نازک، بینی لاغرتر و بینی کوچک دارند، اما نوک برجسته و لطیفی می خواهند.

در صورت استفاده از غضروف پشت گوش، امکان دیدن لبه وجود خواهد داشت. این تکنیک برای کسانی که به سیلیکون حساسیت دارند و نمی خواهند در عمل بزرگ کردن بینی دارای اجسام خارجی باشند، مناسب است و شکل بینی نرم و طبیعی است.

برای کسب آگاهی بیشتر، با خانم دکتر جمشیدی در ارتباط باشید.

اقدامات احتیاطی برای جراحی زیبایی بینی چیست؟

اقدامات احتیاطی برای جراحی زیبایی بینی چیست؟
اقدامات احتیاطی برای جراحی زیبایی بینی چیست؟

جراحی بینی با وجود این که یک جراحی زیبایی محبوب است و در آن  تکنیک های زیادی وجود دارد؛ اما این عملی است که جای زخم را بر جای می گذارد و شامل عملی  است که پزشک فقط از بی حسی موضعی استفاده می کند یا در جراحی های بزرگتر نیاز به بیهوشی عمومی دارد.

همچنین این یک جراحی زیبایی است که نیاز به نتایج واضح و روشنی دارد و روی ظاهر فرد، کاملا تاثیر گذار است. پس برای ایمنی و کمک به جراحی بینی و برای گرفتن نتایج خوب، برخی از اقدامات احتیاطی وجود دارد که باید از آن ها آگاه باشید:

کلینیک یا بیمارستانی را انتخاب کنید که دارای گواهینامه معتبر باشد

جراحی بینی اگر چه در بسیاری از کلینیک ها یا مراکز جراحی زیبایی برای ارائه خدمات انجام می شود، اما قرار نیست هر جایی برای این عمل انتخاب شود.

برای ایمنی بالا و گرفتن نتایج خوب، باید کلینیک یا بیمارستانی را انتخاب کنید که استانداردها را رعایت کند و تیم پزشکی  و جراحی باید این عمل را انجام دهد که در هر زمینه از جراحی تخصص دارد.

فرم بینی مناسب فرم صورت

در جراحی بینی، چیزی که نباید از آن غافل شد، انتخاب فرم بینی است که متناسب با فرم صورت باشد یا بتواند مشکل را در محل برطرف کند.

هنگامی که جراحی بینی به پایان رسید، نتایج باید در حد مطلوب یا تا حد امکان نزدیک به آنچه مورد نظر است، باشد.

اگر چه اکثر جراحان زیبایی بینی، شکل مناسب را آنالیز و توصیه می کنند، اما مطالعه قبل از عمل، خوب و مفید است. یک فرم بینی خوب که مناسب فرم صورت هر فرد باشد را می توان به صورت زیر در نظر گرفت.

جراحی زیبایی بینی باید کاری کند تا شما شکل بینی متناسب با صورت خود داشته باشید. انتخاب یک شکل بینی برجسته یا مراقبت بیش از حد علاوه بر عدم تطابق با صورت، ممکن است خطر سوراخ شدن سیلیکون را نیز در پی داشته باشد. ویژگی های یک بینی زیبا که با چهره هر فرد مطابقت دارد، بسیار مهم است.

پل بینی نباید بالاتر از پیشانی باشد

همچنین پل بینی نباید بالاتر از پیشانی باشد. افرادی که پیشانی آن ها صاف است، نباید پل بینی بالایی داشته باشند. زیرا باعث می شود که پل بینی با پیشانی همیشه بالا به نظر برسد و همچنین منجر به از بین رفتن شکاف بین بینی و پیشانی می شود.

بزرگ کردن بینی متناسب با عرض صورت در مورد افرادی که گونه های پهنی دارند، اهمیت دارد.

جراحی بینی باعث بلندتر به نظر رسیدن صورت میانی می شود و به صورت کلی باریک تر به نظر می رسد. برای کسانی که صورت باریکی دارند، عمل زیبایی بینی بیش از حد بالا یا برجسته توصیه نمی شود چون  باعث می شود که صورت گود رفته به نظر برسد.

بینی بیش از حد برجسته شود و باعث می شود نامتناسب به نظر برسد. بنابراین در بزرگ کردن بینی برای زیبایی صورت، نقطه اوج بینی نیز باید متناسب با عرض صورت باشد.

انتخاب مواد برای جراحی بینی

انتخاب مواد برای جراحی بینی
انتخاب مواد برای جراحی بینی

رینوپلاستی یک جراحی زیبایی برای تنظیم سایز بینی و فرم بینی متناسب با فرم صورت است که با افزودن موادی، سبب بالا آمدن یا کشیده شدن بینی می شود. انواع مختلفی از مواد استفاده می شود که اغلب، این انتخاب بستگی به تکنیک و آنالیز پزشک دارد

موادی همانند:  سیلیکون، غضروف دنده، کاشت غضروف گوش یا گوشت دنبالچه و …

هر ماده مزایا و معایب خود را دارد و نتایج متفاوتی به دنبال دارد:

  • بزرگ کردن بینی با سیلیکون؛ این یک ماده متداول است. سیلیکون بزرگ کننده بینی را می توان به 2 نوع تقسیم کرد که یک دسته سیلیکون معمولی هستند و مناسب افرادی است که بافت بینی ضخیم دارند. دسته دوم سیلیکون مخصوص است که مناسب کسانی است که بافت بینی کمتری دارند.
  • غضروف دنده؛ استفاده از استخوان بیمار برای بزرگ کردن پل بینی است که مزیت آن این است که این ماده می تواند 100% با بدن بیمار سازگار باشد زیرا بافتی از بدن خود بیمار است.
  • بزرگ کردن بینی با بافت مصنوعی؛ این ماده ای است که از کلاژن ساخته می شود و یک نوآوری جدید در جراحی است که مناسب کسانی است که مشکل نازک شدن بافت بینی و سیلیکون استفاده شده را دارند و یا کسانی که می خواهند نوک بینی خود را بلند کنند.

البته روش و مواد دیگری نیز وجود دارد که اطلاعات بیشتر را می توانید از خانم دکتر جمشیدی کسب نمایید.

مراقبت از خود؛ قبل از عمل بینی

مراقبت از خود قبل و بعد از جراحی بینی یک اقدام احتیاطی است.

به این دلیل که آمادگی یا مراقبت صحیح از خود، هم قبل از جراحی و هم خودمراقبتی بعد از جراحی در تمام جراحی ها نتایج خوبی دارد و رعایت نکردن آن نیز ممکن است عوارضی ایجاد کند یا ممکن است باعث سوراخ شدن یا از دست دادن شکل جراحی بینی شود.

مراجعه به خانم دکتر جمشیدی برای مشاوره در مورد خودمراقبتی قبل از جراحی و بعد از عمل، امری مهم و ضروری است.

داشتن یک بیماری مادرزادی

افرادی که مبتلا به بیماری های زمینه ای و بیماری هایی که بر جراحی بینی تاثیر می گذارد مانند دیابت و فشار خون بالا هستند، باید حتما با پزشکان خود مشورت نمایند.

مثلا در مورد فشار خون بالا اگر سطح فشار قابل کنترل نباشد، باعث می شود که در حین جراحی، خونریزی زیاد  شود و پس از جراحی، هنوز احتمال خونریزی وجود دارد. در نتیجه زخم به مدت طولانی بسیار متورم می شود.

یا مثلا دیابت سطوح بالای قند بر عملکرد گلبول های سفید خون که با عفونت مبارزه می کنند، تأثیر می گذارد و خطر عفونت بعد از جراحی وجود دارد و زخم دیرتر از حد معمول بهبود می یابد.

بنابراین قبل از تصمیم به جراحی بینی، ابتدا باید به پزشک اطلاع داده شود یا در مورد بیماری مادرزادی، با جراح مشورت کند.

ویژگی های اشکال مختلف بینی و نکاتی که قبل از جراحی باید بدانید

ویژگی های اشکال مختلف بینی و نکاتی که قبل از جراحی باید بدانید
ویژگی های اشکال مختلف بینی و نکاتی که قبل از جراحی باید بدانید

در حال حاضر جراحی زیبایی بینی یک موضوع شخصی است که هر کسی چه زن و چه مرد می تواند انجام دهد. اما پس از انجام آن، فرم بینی متناسب با فرم صورت را به دست خواهید آورد.

یا فرم بینی را دریافت می کنید که پاسخگوی نیازهای شما باشد که مدل انتخابی شما نیز بستگی به مهارت پزشکان دارد. زیرا جراح از قبل شکل بینی مورد نظر را دارد و شما می توانید با کمک به پزشکان در انتخاب یک آرایه مورد نظر خود، شکل بینی را ارزیابی کنید یا در مورد شکل بینی مناسب مشورت نمایید.

ویژگی های اشکال مختلف بینی که باید قبل از جراحی شناخته شود، به شرح زیر است:

بینی شیب دار و نوک تیز

بینی شیب دار با نوک تیز، شکل بینی طبیعی است که چهره برجسته ای داشته و روی پل بینی باریک، نوک بینی نوک تیز تاکید می کند و صورت را صاف به نظر می رساند.

به نظر نمی رسد مانند میله باشد یا به اندازه یک نوار سیلیکونی جامد به نظر نمی رسد. این افراد علاوه بر این که شکل بینی طبیعی و زیبایی دارند، همچنین چهره را زیبا و جذاب نشان می دهد و اعتماد به نفس جراح را نیز افزایش می دهد.

بینی شیب دار و نوک تیز برای چه کسانی مناسب است؟

ساختن بینی شیب دار با نوک تیز است که صورت را زیبا و لطیف می کند و مناسب افرادی است که مشکل پل بینی و بریج کوتاه دارند و به آن ها کمک می کند تا صورت آن ها جذاب و صاف به نظر برسد.

بینی باربی

بینی باربی این است که پل بینی را کمی بالاتر ببرید. زاویه بین پیشانی و بینی 120-140 درجه است و بین ابروها باید گرد باشد. رینوپلاستی در نوک بینی از بافتی در بینی استفاده می کند تا نوک بینی صاف تر به نظر برسد و در قسمت پل بینی از سیلیکون برای کمک به تقویت پل بینی استفاده خواهد شد.

بینی باربی برای چه کسانی مناسب است؟

بینی باربی برای چه کسانی مناسب است؟
بینی باربی برای چه کسانی مناسب است؟

بینی باربی مناسب افرادی است که می خواهند بینی طبیعی داشته باشند یا می خواهند چهره ای جوان تر و جذاب تر داشته باشند.

بینی قطره ای

بینی قطره ای
بینی قطره ای

قطره اشک بینی یک روش بزرگ کردن بینی شیب دار است که بینی را بلند و متناسب با ابعاد و یا نسبت صورت نشان می دهد و دارای یک ویژگی متمایز است. در نتیجه بینی به شکل خیلی برجسته دیده نمی شود.

بینی رو به بالا

بینی رو به بالا
بینی رو به بالا

نوک رو به بالا شکلی است که بر بالا بردن نوک بینی  تمرکز دارد. این شکل بینی بسیار محبوب است. به خصوص در میان افراد مشهورکه اعتماد به نفس فرد را افزایش داده و ظاهری جذاب تر به افرادی که این روش متناسب با صورت آن ها است، می دهد.

فرم بینی مردانه

فرم بینی مردانه
فرم بینی مردانه

جراحی بینی فقط بین خانم ها رایج نیست زیرا جراحی زیبایی بینی یک امر زیبایی است و همچنین به تقویت شخصیت واعتماد به نفس افراد کمک می کند.

امروزه در میان آقایان نیز جراحی بینی طرفداران زیادی پیدا کرده است. اما در بینی زن و مرد ممکن است تفاوت هایی وجود داشته باشد.

زیرا مردان اسکلت و بینی بزرگتری دارند و پل بینی با قوز یا برآمدگی استخوانی و در نتیجه، رینوپلاستی مردان تا حدی دارای تکنیک‌های بزرگ‌کردن، شکل‌ها و روش‌های بینی متفاوتی است. فرم بینی مردان باید به گونه ای باشد که تیزتر به نظر برسد. متفاوت از فرم بینی زنانه که منحنی است.

با ما در ادامه مقاله جامع انواع عمل بینی همراه باشید.

آمادگی قبل از جراحی بینی

آمادگی قبل از جراحی بینی
آمادگی قبل از جراحی بینی

آمادگی برای رسیدن به نتیجه باید حداقل 6 ماه قبل به شرح زیر شروع شود:

6 ماه قبل از جراحی بینی، داروهای آکنه حاوی ویتامین A باید قطع شود زیرا بر بهبود زخم های جراحی تأثیر می گذارد و از انجام فیلر اطراف بینی خودداری شود.

3 ماه قبل از جراحی بینی باید از انجام لیزر خودداری کرد.

در صورت داشتن هر گونه بیماری مادرزادی مانند فشار خون بالا، دیابت یا موارد دیگر، باید برای درمان و کنترل علائم به پزشک مراجعه کنید تا در شرایط طبیعی قرار بگیرید. با استراحت کافی بدن را آماده کنید و به طور منظم ورزش کنید.

1 ماه قبل از جراحی زیبایی بینی در مورد خانم ها اگر خانم نزدیک یا در حین قاعدگی است، با پزشک خود صحبت کنید تا برنامه ای برای به تعویق انداختن قاعدگی شما ارائه دهد. در این دوران، از استعمال دخانیات و … بپرهیزید.

2 روز قبل از جراحی بینی از مصرف داروهایی که بر انعقاد خون تأثیر می گذارند خودداری کنید

2 روز قبل از جراحی بینی از مصرف داروهایی که بر انعقاد خون تأثیر می گذارند، مانند داروهای ضد انعقاد، مسکن ها و … خودداری کنید. برخی از انواع قرص های خواب آور، پرهیز از ویتامین ها، انواع مکمل ها که ممکن است بر لخته شدن خون تأثیر بگذارد و سابقه هر گونه حساسیت دارویی را قبل از عمل به پزشک اطلاع دهید.

در روز عمل جراحی بینی، باید لباس هایی را انتخاب کنید که به راحتی پوشیده شوند، مانند پیراهن با دکمه های جلو، تا خطر ساییدگی روی زخم بینی را کاهش دهید.

قبل از عمل ناشتا باشید. مدت زمان پرهیز از آب و غذا بستگی به جراحی دارد. اگر بیهوشی عمومی باشد، برای جلوگیری از خفگی غذا بدون اطلاع بیمار باید حداقل 6-8 ساعت از غذا و آب پرهیز کرد و ناشتا باشید.

برای پیشگیری از بیماری، مراقب خود باشید

برای پیشگیری از بیماری، مراقب خود باشید. در زمان ملاقات با پزشک اگر بیمار هستید، مطرح کنید. زیرا پزشک در هنگام سرماخوردگی، سرفه، تب یا بیماری، از جراحی خودداری می کند.

در روز ملاقات با پزشک، از استفاده از لنزهای تماسی، دندان مصنوعی، یا در صورت لق شدن دندان ها یا تاج ها، باید به متخصص بیهوشی یا پرستار اطلاع داده شود.

در روز ملاقات با پزشک، باید موهای خود را کاملا بشویید زیرا بعد از عمل بینی، سر شما در معرض آب قرار نمی گیرد و اگر آلوده باشد، می تواند باعث عفونت شود.

در روز جراحی باید یک دوست یا خویشاوند همراه خود داشته باشید.

برای تهیه مدارک و آمادگی برای جراحی، باید 1 ساعت قبل از زمان واقعی جراحی در کلینیک حضور داشته باشید.

زمانی که پزشک جراحی را انجام می دهد، پرستاران و تیم پزشکی علائم را پس از جراحی ارزیابی خواهند کرد، در صورت طبیعی بودن، می توانید به خانه بروید.

اطلاعات تکمیلی را از خانم دکتر جمشیدی بخواهید.

مراقبت از خود بعد از جراحی بینی

مراقبت از خود بعد از جراحی بینی
مراقبت از خود بعد از جراحی بینی

علاوه بر آماده سازی قبل از جراحی، مراقبت های بعد از عمل نیز جراحی بینی مطلوب را حفظ کرده و بر بهبودی پس از جراحی تاثیر می گذارد.

خودمراقبتی بعد از جراحی بینی یکی دیگر از عوامل مهم برای نتیجه دادن و شکل گیری بینی است و از بسیاری از عوارض جانبی که رخ خواهد داد مانند سفتی زخم در محل جراحی، تورم، خشکی پوست یا درد بعد از جراحی بینی، می تواند کنترل و جلوگیری کند.

خود مراقبتی بعد از جراحی بینی را می توان به صورت زیر انجام داد:

دارو را برای کاهش تورم و التهابی که ممکن است رخ دهد، طبق دستور پزشک مصرف کنید.

برای کاهش تورم و جلوگیری از التهاب، از کمپرس سرد روی گونه ها و پیشانی استفاده کنید.

هر روز با استفاده از یک پنبه مرطوب شده با آب تمیز برای پاک کردن لکه های خون اطراف نوک بینی، زخم را تمیز کنید و به مدت 7 روز از آرایش خودداری کنید.

از تماس زخم با آب جلوگیری کنید. دستمال های پاک کننده برای کاهش باکتری های روی صورت الزامی است.

بعد از جراحی بینی به مدت 3-6 ماه باید از تابش مستقیم نور خورشید اجتناب شود.

پس از جراحی بینی در 7 روز اول، از دراز کشیدن یا به پهلو خوابیدن خودداری کنید. با استفاده از بالش گردن برای بالا بردن سر استفاده کنید، این به این دلیل است که خوابیدن به پشت ممکن است باعث شود خون به ناحیه چشم برگردد.

خوابیدن به پهلو باعث از بین رفتن شکل بینی شما می شود و به بخیه ها و فرم بینی که هنوز شکل نگرفته، فشار می آورد.

از غذاهای تخمیر شده، از جمله خوردن تخم مرغ خودداری کنید. در طی دوره 2 هفته تا 1 ماهه باید غذاهای نرم بخورید.

1 ماه بعد از جراحی بینی از بلند کردن اجسام سنگین باید اجتناب شود

1 ماه بعد از جراحی بینی از بلند کردن اجسام سنگین باید اجتناب شود. زیرا باعث آسیب دیدن بینی شده و ممکن است باعث تغییر شکل بینی شود.

پس از برداشتن بخیه ها، زخم را با یک پنبه پاک کنید. برداشتن بخیه ها به تشخیص پزشک بستگی دارد. اما بیشتر اوقات، حدود 2 هفته پس از جراحی است.

باید به مدت 4 هفته از ورزش خودداری کرد و طبق دستور پزشک به طور منظم پیگیری کرد.

بعد از جراحی بینی باید بستگانی برای مراقبت از بیماران پس از جراحی در 24 ساعت اول پس از جراحی وجود داشته باشند.

تا 24 ساعت پس از جراحی، از رانندگی با وسیله نقلیه یا کار با ماشین آلات خودداری کنید.

بعد از جراحی بینی، در صورت وجود علائم غیر طبیعی مانند التهاب، تورم، قرمزی و تب که قبلا به عنوان عوارض شایع مطرح نشده، بلافاصله با خانم دکتر خدیجه جمشیدی تماس بگیرید.

جمع بندی

جمع بندی
جمع بندی

بار دیگر ما در مقاله انواع عمل بینی، به شما یکی از بهترین متخصصان جراحی بینی در شهر تهران را معرفی می کنیم. دکتر خدیجه جمشیدی با تجربه و علم مدرن خود می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای مشورت و سپس جراحی بینی شما باشد.

پس اگر از فرم و حالت و حتی اندازه بینی خود راضی نیستید، می توانید با دکتر خدیجه جمشیدی مشورت کرده و سپس برای انجام جراحی بینی، اقدام نمایید.

ناگفته نماند که مطالب این مقاله صرفا مختصری از انواع عمل بینی متداول بود و قطعا شما با مراجعه به پزشکان مجرب می توانید به انواع و اقسام روش های جراحی و فرم دهی پی ببرید که متناسب با حالات صورت و ظاهر شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.