ایا تیپ پلاستی دائمی است

ایا تیپ پلاستی دائمی است

ایا تیپ پلاستی دائمی است؟

این سوالی است که بیشتر متقاضیان عمل جراحی بینی از متخصصین جراحی دارند.

به گفته بهترین دکتر تیپ پلاستی، تیپ پلاستی روشی است که در چند سال اخیر به طور تخصصی توسط بیشتر پزشکان و جراحان بینی انجام می شود و به دلیل شرایط آن استقبال خوبی از آن شده است.

البته همیشه صحبت از عوارض تیپ پلاستی نیز مطرح است.

برخی عوارض مانند ورم بینی بعد از تیپ پلاستی موقتی هستند.

این روش که یکی از انواع جراحی زیبایی بینی است نسبت به جراحی سنتی ساده تر و کم خطرتر است اما مشکلات خاص خود را هم به همراه دارد که یکی از آن ها نگرانی بابت دائمی یا موقتی بودن نتیجه آن است.

فهرست مطالب

ویدئو ایا تیپ پلاستی دائمی است

در این مقاله قصد داریم با توضیح روش تیپ پلاستی، مزایا و معایب آن و تمام نکاتی که برای انجام آن باید در نظر داشت به این سوال هم پاسخ دهیم که ایا تیپ پلاستی دائمی است یا خیر، اگر متقاضی این عمل هستید با ادامه مقاله همراه باشید.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

تیپ پلاستی چیست؟

تیپ پلاستی مناسب کدام گروه از افراد است؟

چه افرادی نمی توانند از تیپ پلاستی استفاده کنند؟

تیپ پلاستی نوک بینی چند حالت دارد؟

تیپ پلاستی چه مزایایی دارد؟

تیپ پلاستی چقدر زمان می برد؟

چه اقداماتی قبل از تیپ پلاستی مورد نیاز است؟

بعد از تیپ پلاستی چه مراقبت هایی باید انجام شود؟

عوارض تیپ پلاستی چیست؟

تیپ پلاستی چه تفاوتی با جراحی بینی دارد؟

بیهوشی در تیپ پلاستی به چه صورت انجام می شود؟

هزینه تیپ پلاستی به چه صورت است؟

ایا تیپ پلاستی دائمی است؟

ایا می توان فقط از تیپ پلاستی استفاده کرد؟

تیپ پلاستی به چه صورت انجام می شود؟

ایا بعد از تیپ پلاستی نیاز به استراحت است؟

مراقبت هایی که به دائمی کردن نتیجه تیپ پلاستی کمک می کنند، به چه صورت می باشند؟

 

تیپ پلاستی چیست؟

تیپ پلاستی چیست؟
تیپ پلاستی چیست؟

بینی یکی از قسمت هایی است که فرم و ظاهر آن تاثیر مستقیم در زیبایی کل صورت دارد به همین دلیل افراد از روش های مختلف برای زیباسازی این عضو صورت تلاش می کنند.

یکی از راه های زیباسازی بینی که امروزه مورد توجه بسیاری از افراد به خصوص جوانان است، جراحی بینی است. جراحی بینی به شکل های مختلف قابل انجام است و با انجام آن بیشترین تغییرات ظاهری در بینی ایجاد می شود. تیپ پلاستی یکی از انواع جراحی بینی است.

چرا افراد به عمل بینی اقدام می کنند؟

چرا افراد به عمل بینی اقدام می کنند؟
چرا افراد به عمل بینی اقدام می کنند؟

بینی برجسته ترین عضو صورت است که از مهم ترین فاکتورهای زیبایی هم محسوب می شود. زیبایی این عضو صورت بیشتر از سایر اعضا مانند چشم، ابروها و… به چشم می‌ آید به همین دلیل افرادی که فرم و ظاهر بینی آن ها دارای مشکل است از هر طریق برای درمان و بهبود آن تلاش می کنند.

زیبایی بینی و زیبا دیده شدن صورت تاثیر مستقیم در اعتماد به نفس فرد هم دارد، تا جایی که بیشتر افراد بعد از انجام عمل بینی بهتر از قبل در اجتماع حضور پیدا کرده و روابط موفق تری با دوستان، همکاران و اقوام خود خواهند داشت.

البته گاهی اوقات مشکلات ظاهری در بینی می تواند ایجاد مشکلاتی در سلامتی فرد هم داشته باشد که از جمله آن می توان به مشکلات تنفسی اشاره کرد.

پیشنهاد می کنیم از پست جراح بینی دیدن کنید.

تیپ پلاستی، از انواع جراحی بینی

تیپ پلاستی، از انواع جراحی بینی
تیپ پلاستی، از انواع جراحی بینی

به هر دلیلی که فرد تمایل یا نیاز به زیبایی بینی داشته باشد چاره کار جراحی رینوپلاستی است. این جراحی با هدف زیبایی یا درمان مشکلات بینی انجام می شود و امروزه افراد زیادی متقاضی آن هستند.

رینوپلاستی، عمل بینی یا جراحی زیبایی بینی به طور کلی دارای 15 مرحله است که با بیهوشی بیمار آغاز و به سپری کردن دوران نقاهت ختم می شود، یکی از این مراحل تیپ پلاستی است که در واقع شکل ساده تر جراحی بینی چه از نظر فرآیند انجام و چه از نظر مراقبت های بعد از عمل است.

در تیپ پلاستی برخلاف جراحی بینی که از پل تا نوک بینی تغییر می کند، تمرکز اصلی جراح روی نوک بینی است، این جراحی بدون بیهوشی و در مواردی حتی بدون نیاز به بیحسی انجام می شود و دوران نقاهت بعد از آن نیز بسیار ساده می باشد، به همین دلیل مورد استقبال بسیاری از بیمارانی است که به دنبال تغییر جزئی در بینی خود هستند.

تیپ پلاستی مناسب کدام گروه از افراد است؟

تیپ پلاستی مناسب کدام گروه از افراد است؟
تیپ پلاستی مناسب کدام گروه از افراد است؟

همان طور که گفته شد جراحی تیپ پلاستی یکی از مراحل یا زیرمجموعه های عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی است که با تمرکز اصلی بر نوک بینی انجام می شود

اما ظاهر بینی را به طور کل تغییر می دهد، در این جراحی می توان پهنا و افتادگی بینی را گرفت و شکل زیباتری به آن و به صورت داد. در تیپ پلاستی اقدامات دیگری مانند تغییر سایز سوراخ های بینی هم قابل انجام است تنها باید پزشک مناسب را برای انجام این کار انتخاب کرد.

با توجه به اینکه تیپ پلاستی بدون بیهوشی و مشکلات عمومی جراحی بینی انجام می شود بسیاری از بیمارانی که صرفا به دنبال تغییر ظاهر و زیبایی بینی هستند این روش را به دیگر روش های جراحی بینی ترجیح می دهند

اما ممکن این سوال ایجاد شود که آیا تیپ پلاستی روشی مناسبی برای جایگزینی با جراحی عمومی و زیبایی بینی است یا نه و به طور کل این روش به کدام گروه از بیماران توصیه می شود.

کاندیداهای مناسب برای عمل تیپ پلاستی

اولین گروه از افرادی که گزینه ای مناسب برای عمل تیپ پلاستی می باشند بیمارانی هستند که در ناحیه پل بینی یا بخش میانی آن مشکل چندانی ندارند، اگر قوز بینی در این نواحی شدت زیادی نداشته باشد این امکان وجود دارد که عمل زیبایی را تنها در ناحیه نوک بینی انجام داد.

دیگر گروه از افرادی که می توانند به جای عمل رینوپلاستی از تیپ پلاستی استفاده کنند بیمارانی هستند که انحراف بینی کمتری دارند یا به طور کلی به این مشکل دچار نمی باشند.

همچنین بیمارانی که بینی سربالا، فرم مورد علاقه آن ها برای بینی است نیز می توانند از عمل تیپ پلاستی استفاده کنند و با استفاده از این عمل فرم و ظاهر بینی خود را تغییر دهند.

بیمارانی که پره یا سوراخ های بینی آن ها بیش از اندازه بزرگ بوده و هدف آن ها از عمل زیبایی بینی تنها حل این مشکل است هم این امکان را دارند که عمل تیپ پلاستی را برای زیبایی بینی خود انتخاب کنند.

چه افرادی نمی توانند از تیپ پلاستی استفاده کنند؟

در تمامی عمل های جراحی همان طور که گروهی از افراد کاندیدای مناسب انجام عمل هستند، گروهی نیز وجود دارند که عمل جراحی برای آن ها ممنوع می باشد.

حتی اگر ممنوعیت کامل هم وجود نداشته باشد بعضی از گروه ها هستند که یک نوع خاص از جراحی برای شرایط آن ها مناسب نیست و احتمال بروز مشکلاتی در اثر انجام آن جراحی برای آن ها وجود دارد.

این افراد حدالامکان باید از دیگر روش ها برای جراحی خود استفاده کنند، در غیر اینصورت عمل را تنها توسط پزشکانی انجام دهند که تجربه بالایی در زمینه آن جراحی داشته باشند.

در مورد عمل تیپ پلاستی هم چنین شرایطی وجود دارد و این جراحی مناسبی بعضی از بیماران نیست که در این بخش از مقاله ایا تیپ پلاستی دائمی است به معرفی آن ها می پردازیم.

گروه هایی که تیپ پلاستی مناسب آن ها نیست

اولین گروه از بیمارانی که تیپ پلاستی مناسب آن ها نیست و در صورت نیاز به جراحی بینی باید رینوپلاستی یا دیگر جراحی های زیبایی را انجام دهند بیمارانی هستند که سابقه جراحی بینی را پیش از تیپ پلاستی داشته اند.

زمانی که بینی یک بار جراحی می شود، چسبندگی غضروف ها افزایش یافته و این موضوع مشکلاتی گاها خطرناک برای بیماران ایجاد می کند.

همچنین بیمارانی که قوز بینی آن ها بیش از اندازه نامناسب است یا قسمت پل بینی آن ها بیشتر از نوک بینی نیاز به جراحی دارد نیز نمی توانند از عمل تیپ پلاستی استفاده کنند و برای درمان مشکلات بینی خود باید رینوپلاستی را انتخاب کنند.

بیمارانی که بینی آن ها در قسمت نوک پوستی ضخیم داشته باشد نیز جز گزینه های مناسب برای انجام تیپ پلاستی نمی باشند. این گروه از بیماران نیز برای نتیجه گیری بهتر و انجام بی خطر عمل بینی باید از رینوپلاستی استفاده کنند.

تیپ پلاستی نوک بینی چند حالت دارد؟

همان طور که گفته شد عمل تیپ پلاستی بیشتر عملی است که تغییرات آن روی نوک بینی انجام می شود. به عبارت دیگر تیپ پلاستی مناسب افرادی است که با ایجاد تغییر روی نوک بینی، فرم بینی آن ها به مناسب ترین حالت ممکن تغییر می کند.

تیپ پلاستی انجام شده روی نوک بینی به حالت های مختلفی امکان پذیر است که در این بخش از مقاله ایا تیپ پلاستی دائمی است به توضیح هرکدام از آن ها خواهیم پرداخت.

جراحی غضروف بینی

اولین حالت جراحی تیپ پلاستی، جراحی غضروف بینی است. در این جراحی بینی نیاز به اضافه کردن غضروف برای تغییر حالت دارد، این غضروف از گوش بیمار یا با استفاده از غضروف های مصنوعی تامین می شود،

سپس پزشک با استفاده از آن ها فرم نوک بینی را تغییر می دهد، برای بیمارانی که دغدغه دائمی بودن نتیجه را دارند باید گفت که این حالت از تیپ پلاستی روشی دائمی است.

کوچک کردن سوراخ های بینی

یکی دیگر از حالت های تیپ پلاستی در نوک بینی کوچک کردن سوراخ های بینی است، در این حالت غضروف بیمار تغییر نمی کند و هدف تغییر سایز نوک بینی نیست.

این حالت از تیپ پلاستی معمولا برای بیمارانی استفاده می شود که سوراخ های بینی آن ها سایز یکسان ندارند و قصد مساوری کردن آن ها را دارند. این بیماران ممکن است دارای پوست اضافه در کنار سوراخ های بینی باشند که برای کوچک کردن سوراخ ها باید آن ها را حذف کرد.

بستن پره های بینی

از دیگر حالت های تیپ پلاستی می توان به بستن آن اشاره کرد که مانند حالت قبل روی پره ها و سوراخ های بینی انجام می شود. در این حالت از تیپ پیلاستی یک برش کوچک داخل بینی ایجاد می شود و از طریق آن پوست میان بینی بسته می شود، با انجام این عمل سوراخ های بینی به هم نزدیک شده و فرم ظاهری آن زیباتر می شود.

گره غضروفی نوک بینی

برای گره غضروفی که از دیگر حالت های تیپ پلاستی است با ایجاد یک گره نوک بینی تیزتر و قسمت پهن آن جلوتر آورده می شود. این جراحی مورد علاقه افرادی است که به دنبال داشتن یک بینی نوک تیز هستند.

تغییر دادن وضعیت غضروف های بینی

دیگر حالت تیپ پلاستی نوک بینی تغییر وضعیت غضروف های بینی است. این عمل پیچیده ترین حالت تیپ پلاستی است که در آن تیغه میانی بینی جابجا شده و اگر وضعیت آن نامناسب باشد آن را بهبود می بخشند.

افرادی که غضروف بینی آن ها شکل فرو رفته داشته باشد گزینه مناسبی برای این حالت از تیپ پلاستی هستند.

تیپ پلاستی چه مزایایی دارد؟

تیپ پلاستی چه مزایایی دارد؟
تیپ پلاستی چه مزایایی دارد؟

به طور کلی تیپ پلاستی جز روش های محبوب پزشکان است که اگر مشکل بیمار به شکلی باشد که با تیپ پلاستی و حالت های مختلف آن برطرف شود، این عمل را به بیماران خود توصیه می کنند که این به علت مزایای زیادی این نوع از جراحی بینی می باشد. در این بخش از مقاله ایا تیپ پلاستی دائمی است در مورد مزایای این روش صحبت خواهیم کرد.

مزایای تیپ پلاستی

همان طور که گفته شد در این روش برش ها حداقل تعداد ممکن را دارند به همین دلیل بهبودی زخم های بیمار بعد از جراحی سریع تر اتفاق افتاده و مشکلات رایجی که زخم های حاصل از جراحی خواهند داشت، مانند اسکار و… احتمال بروز کمتری دارند.

طبیعتا کمتر بودن برش ها نیاز به بخیه را هم کاهش می دهد بنابراین این روش به طور کلی می توان جز روش های با مزایای زیاد جراحی بینی معرفی کرد.

در تیپ پلاستی اقدامات انجام شده توسط پزشک بسیار ساده تر از رینوپلاستی و… هستند، همین مسئله باعث می شود که خونریزی حین جراحی کمتر شده و دوران نقاهت بعد از آن هم با حساسیت های کمتری نسبت به عمل رینوپلاستی سپری شود.

تیپ پلاستی گزینه ای بسیار مناسب برای افرادی است که علاقه، توانایی مالی یا شرایط رینوپلاستی را ندارند، بعضی از بیماران به دلیل دوران نقاهت و مراقبت های سخت عمل بینی تمایل دارند که تنها ظاهر بینی خود را تا حدودی تغییر دهند که برای این افراد تیپ پلاستی بسیار مناسب است.

هزینه تیپ پلاستی با توجه به سادگی فرآیند جراحی نسبت به رینوپلاستی کمتر است و مدت زمان خود عمل هم کمتر از جراحی رینو می شود، تمام این مزایای تیپ پلاستی را به یکی از عمل های مورد علاقه پزشکان و بیماران تبدیل می کنند.

تیپ پلاستی چقدر زمان می برد؟

تیپ پلاستی چقدر زمان می برد؟
تیپ پلاستی چقدر زمان می برد؟

یکی از مسائل مهم برای بیماران در زمینه جراحی های مختلف مدت زمان عمل است که در مورد تیپ پلاستی هم جز دغدغه های اساسی بیماران محسوب می شود.

جراحی هایی که زمان آن ها طولانی است معمولا عوارض بیشتری دارند، جراحی های طولانی حتما نیاز به بیهوشی یا بی حسی دارند و اگر این کار انجام نشود پزشک قادر به جراحی بیمار نخواهد بود،

بنابراین با همین نکته که تیپ پلاستی نیاز به بیهوشی ندارد، می توان این مسئله را حدس زد که این عمل مدت زمان زیادی نداشته و نسبت به جراحی های دیگر به خصوص جراحی رینوپلاستی کوتاه تر است.

با این حال اگر زمان دقیق این جراحی دغدغه شماست، باید بدانید که این عمل تقریبا 1 ساعت زمان می برد. البته تمام این 1 ساعت صرف جراحی بیمار نمی شود و بخش زیادی از آن برای آمادگی بیمار قبل از عمل و اطمینان پزشک از وضعیت بیمار بعد از جراحی صرف می شود و خود تیپ پلاستی معمولا حدود 30-40 دقیقه زمان برده و به اتمام می رسد.

در موارد نادری ممکن است تیپ پلاستی بیشتر از این زمان ببرد و آن شرایطی است که بیمار مشکل به خصوصی داشته باشد،

به عنوان مثال اگر بیمار مبتلا به بیماری خاصی باشد که آن را به پزشک گزارش نداده باشد این امکان وجود دارد که با بروز اختلال و مشکل حین عمل مدت زمان جراحی تیپ پلاستی بیشتر از 1 ساعت شود که باز هم بخش زیادی از زمان افزوده شده صرف مراقبت از بیمار و جلوگیری از بروز مشکل برای او می شود.

چه اقداماتی قبل از تیپ پلاستی مورد نیاز است؟

چه اقداماتی قبل از تیپ پلاستی مورد نیاز است؟
چه اقداماتی قبل از تیپ پلاستی مورد نیاز است؟

شاید تیپ پلاستی فرآیند جراحی های دیگر را نداشته باشد و بدون بی حسی نیز بتوان آن را انجام داد اما به هر حال مانند تمام جراحی ها نیاز است که اقداماتی قبل از آن انجام شود که مهم ترین آن ها، آزمایشاتی است که توسط پزشک تجویز شده و وضعیت بیمار را برای او مشخص می کنند.

اقدامات قبل از تیپ پلاستی کمک می کنند که این جراحی با کمترین خطر و در سریع ترین زمان ممکن انجام شود. همچنین بیمار بعد از جراحی زودتر به شرایط عادی بازگشته و کمتر دچار مشکل شود.

اقدامات قبل از تیپ پلاستی

قبل از تیپ پلاستی بیمار باید توسط پزشک به طور دقیق معاینه شود، این کار به منظور اطمینان از امکان انجام عمل تیپ پلاستی انجام می شود،

در واقع یکبار معاینه کامل قبل از قطعی کردن انجام تیپ پلاستی انجام می شود که در آن شرایط و وضعیت بینی بیمار از نظر انجام جراحی تیپ پلاستی مورد بررسی قرار گرفته و در صورتی که امکان این جراحی برای او وجود داشته باشد، این اقدام انجام می شود.

ممکن است پزشک در معاینه اولیه بینی بیمار و بررسی وضعیت او تست یا آزمایشاتی را برای او تجویز کند که باید در زمان مقرر و به شکل توصیه شده توسط پزشک انجام داده و نتیجه آن را در اختیار پزشک بگذارد.

با بررسی آزمایشات و اطلاعاتی که بیمار در اختیار پزشک خود قرار می دهد ممکن است داروهایی برای بیمار تجویز شوند که این داروها باید مطابق با دستورالعمل تعیین شده توسط پزشک و از زمان مقرر مورد استفاده قرار گیرند،

همچنین بیمارانی که داروهای خاصی مانند آسپرین یا داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند نیز ممکن است از ادامه مصرف این داروها برای مدت مشخصی منع شوند.

همچنین پزشک دستور برخی تغییرات در سبک زندگی بیماران را نیز به آن ها می دهد، به عنوان مثال بیمار موظف است که مصرف دخانیات به خصوص سیگار را قطع کند.

بعد از تیپ پلاستی چه مراقبت هایی باید انجام شود؟

بعد از تیپ پلاستی چه مراقبت هایی باید انجام شود؟
بعد از تیپ پلاستی چه مراقبت هایی باید انجام شود؟

علاوه بر اقدامات قبل از جراحی، مجموعه ای از اقدامات هم وجود دارند که زمان انجام آن ها بعد از جراحی است و معمولا به اقدامات دوران نقاهت یا مراقبت های بعد از عمل معروف هستند.

این اقدامات به منظور  بهبودی سریع تر بیمار انجام می شوند و ممکن است در بیماران مختلف شرایط متفاوتی داشته باشند که در جلسات معاینه قبل از تیپ پلاستی توسط پزشک مشخص شده و بیمار موظف است که به محض ترخیص و اتمام عمل فرآیند آن ها را آغاز کند. این مراقبت ها در این بخش از مقاله ایا تیپ پلاستی دائمی است بررسی خواهند شد.

مراقبت های بعد از تیپ پلاستی

با توجه به اینکه برای انجام عمل تیپ پلاستی بیهوشی اتفاق نمی افتد فرآیند مراقبت ها و دوران نقاهت بعد از آن تا حد زیادی ساده تر از رینوپلاستی و دیگر جراحی های بینی است.

با این حال بعضی مراقبت های خاص این جراحی هم وجود دارند که بهبودی بیمار بعد از این عمل را تسریع می بخشند که اولین مورد آن ها عدم انجام فعالیت های سنگین مانند ورزش هایی است که انرژی زیادی از فرد کسب می کنند و احتمال آسیب به بینی در آن ها وجود دارد،

همچنین بیمار تا مدت زمانی خاص که توسط پزشک تعیین می شود قادر به استفاده از دخانیات، کشیدن سیگار و قلیان و استفاده از مشروب نخواهد بود.

برخی اقدامات رایج مانند فین کردن که یک عادت معمول در میان افراد است هم بعد از تیپ پلاستی ممنوع بوده و باید از آن جلوگیری کرد چون احتمال خونریزی با انجام آن وجود دارد.

بعد از تیپ پلاستی بیمار باید تا حد امکان از عطسه های محکم یا سرفه شدید خودداری کند، به منظور رعایت این موضوع اولا بیمار باید از ابتلا به مشکلاتی مانند سرماخوردگی جلوگیری کرده و ثانیا در صورت ابتلا فورا درمان های دارویی را آغاز کند.

تیپ پلاستی بخیه زیادی ندارد اما همان مقدار هم باید مراقبت شده و از دستکاری کردن آن ها جلوگیری کرد. برخی اقدامات که به فک آسیب می رساند مانند مسواک و… نیز باید با رعایت احتیاط و دقت کافی انجام شود.

عوارض تیپ پلاستی چیست؟

یکی  از سوالات و نگرانی های رایج بیماران در مورد تیپ پلاستی عارضه داشتن این جراحی است. با توجه به اینکه تیپ پلاستی بدون بیهوشی و… انجام می شود بسیاری از بیماران نگران این موضوع هستند که چنین شیوه ای برای جراحی به آن ها آسیب زده و مشکلاتی را برای آن ها ایجاد کند،

در حالیکه جای نگرانی نیست و تیپ پلاستی عارضه چندانی ندارد. به طور کلی تا به حال عارضه یا مشکل خاص و حادی از جراحی تیپ پلاستی گزارش نشده است

اما اگر بیمار این جراحی را توسط پزشکان مبتدی یا بی تجربه انجام داده یا صرفا برای هزینه کمتر به مراکزی که اعتبار کافی برای عمل ندارند مراجعه کرده باشد این احتمال وجود دارد که مشکلاتی برای بیمار به وجود آید.

تقریبا اکثر بیمارانی که این جراحی را با تحقیق و شناسایی بهترین پزشک انجام می دهند، کاملا از نتیجه عمل راضی بوده و دقیقا همان چیزی را به دست می آورند که به دنبال آن بوده اند اما بیمارانی که این عمل را در مراکز نامعتبر انجام می دهند در درجه اول، ممکن است نتیجه دلخواه آن ها نبوده و ثانیا مشکلاتی مانند اسکار در محل بخیه ها، خونریزی شدید، عفونت محل بخیه ها و… برای آن ها به وجود آید.

البته عوارض بعد از تیپ پلاستی تا حد زیادی به مراقبت های بعد از عمل هم بستگی دارند، به عبارت دیگر اگر بیمار مراقبت های بعد از عمل را جدی گرفته و به خوبی آن ها را رعایت کند احتمال بروز مشکل و عارضه بعد از این جراحی تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

تیپ پلاستی چه تفاوتی با جراحی بینی دارد؟

تیپ پلاستی چه تفاوتی با جراحی بینی دارد؟
تیپ پلاستی چه تفاوتی با جراحی بینی دارد؟

اگر تا اینجای مقاله را مطالعه کرده باشید احتمالا این موضوع را فهمیده اید که تیپ پلاستی عملی متفاوت با رینوپلاستی است و هرچند از نظر پزشکی یکی از مراحل رینوپلاستی محسوب می شود

اما فرآیند آن کاملا متفاوت با رینوپلاستی است اما اگر هنوز هم به طور دقیق متوجه این موضوع نشده اید، در این بخش از مقاله به تفاوت های این دو نوع جراحی بینی به طور واضح تر خواهیم پرداخت.

اولین و اصلی ترین تفاوت رینوپلاستی با تیپ پلاستی در نحوه انجام آن هاست، در تیپ پلاستی نیازی به بیهوشی بیمار نیست و بدون این کار هم پزشک قادر به انجام جراحی خواهد بود اما در رینوپلاستی باید بیمار تحت بیهوشی کامل قرار گیرد تا پروسه جراحی برای او آغاز شود.

دیگر تفاوت تیپ پلاستی و رینوپلاستی در میزان برش روی بینی است. در تیپ پلاستی هدف تغییر ظاهر بینی با کمترین میزان جراحی است و ابتدا جراحی روی نوک بینی انجام می شود

و اگر نیاز به تغییرات بیشتری روی بینی بود پره ها و نواحی اطراف آن هم تغییر می کنند اما در رینوپلاستی قوز یا پل بینی تحت جراحی قرار گرفته و در مواردی نوک آن هم تغییر می کند.

هزینه های رینوپلاستی نسبت به تیپ پلاستی بالاتر است که با توجه به تفاوت های این دو عمل کاملا طبیعی است.

تنوع مدل هایی که با رینوپلاستی برای بینی ایجاد می شود بیشتر از تیپ پلاستی است که این مورد هم از تفاوت های تیپ پلاستی و رینوپلاستی می باشد.

بیهوشی در تیپ پلاستی به چه صورت انجام می شود؟

همان طور که تا اینجا گفته شد، تیپ پلاستی برخلاف رینوپلاستی که رایج ترین شکل جراحی بینی است بدون بیهوشی انجام می شود.

حال ممکن است این سوال برای بیماران و متقاضیان این جراحی ایجاد شود که با توجه به اینکه در این عمل هم مانند رینوپلاستی روی نوک بینی برش خورده و تغییراتی به وسیله تیغ و ابزار جراحی انجام می شود چرا برای انجام آن نیازی به بیهوشی نیست و به چه صورتی جراح مانع درد و مشکلات انجام عمل می شود.

در پاسخ به این سوال باید گفت که نوک بینی حالت غضروفی دارد و غضروف دارای گیرنده های درد نیست بنابراین در صورت برش یا آسیب دیدگی نوک بینی دردی احساس نمی کند و نواحی اطراف آن درد را حس کرده و در کل بینی منتشر می کنند. با توجه به این موضوع برش آن برای تیپ پلاستی هم درد چندانی ندارد.

البته برای ساده تر کردن فرآیند جراحی و جلوگیری از بروز مشکل برای بیمار مانند احساس درد یا ترس شدید پزشک برای انجام این عمل از بی حسی استفاده می کند.

برای تیپ پلاستی بی حسی از نوع موضعی استفاده می شد و مواد آن زیر پوست تزریق می شود. برش های انجام شده برای تیپ پلاستی در سطح پوست هستند و آنقدر عمیق نیستند که به لایه های پایینی نفوذ کنند

بنابراین بیمار با یک بی حسی ساده هم به راحتی درد این جراحی را تحمل خواهد کرد. مواد بی حسی برای عمل تیپ پلاستی ترکیبی از اپی نفرین و لیدوکائین می باشند و غلظت و مقدار آن به گونه ای است که بیمار تا پایان جراحی هیچ دردی احساس نمی کند.

هزینه تیپ پلاستی به چه صورت است؟

هزینه تیپ پلاستی به چه صورت است؟
هزینه تیپ پلاستی به چه صورت است؟

هزینه یکی از مهم ترین فاکتورها در درمان و از نگرانی های اصلی بیماران است. گاهی اوقات بیماران به دلیل هزینه یک روش درمان از انجام آن سر باز زده و مشکلات زیادی برای آن ها به وجود می آید، در مورد عمل تیپ پلاستی که یک جراحی زیبایی محسوب می شود اما موضوع متفاوت است.

گاهی اوقات بیماران با هدف هزینه پایین تر برای این جراحی، مراکزی را انتخاب می کنند که اعتبار کافی نداشته و مشکلات زیادی بعد از عمل برای آن ها ایجاد می شود.

با توجه به این موضوع در این بخش عوامل موثر بر هزینه تیپ پلاستی را بررسی می کنیم تا با در نظر گرفتن آن ها، هزینه این جراحی را به راحتی مدیریت کرد.

عوامل موثر بر هزینه تیپ پلاستی

پارامترهای مختلفی در هزینه عمل تیپ پلاستی تاثیرگذار هستند که یکی از آن ها پزشک جراح است.

جراحان با سابقه که تجربه بالایی در زمینه انجام این جراحی دارند معمولا هزینه بیشتری دریافت می کنند که بخشی از این هزینه به دلیل کیفیت بالای کار آن ها و تضمین سلامت بیمار و موفقیت آمیز بودن عمل آن هاست. دیگر پارامتر موثر در هزینه تیپ پلاستی محل جراحی است.

انجام جراحی در بیمارستان های دولتی هزینه کمتری دارد، طبیعتا افرادی که این عمل را در بیمارستان های خصوصی یا کلینیک های شخصی انجام می دهند باید هزینه بالاتری را پرداخت کنند.

نوع بی حسی، نوع عمل و… نیز در هزینه های تیپ پلاستی موثر است. البته مسائلی مانند داشتن بیمه می تواند هزینه این عمل را کاهش دهد.

ایا تیپ پلاستی دائمی است؟

ایا تیپ پلاستی دائمی است؟
ایا تیپ پلاستی دائمی است؟

بعضی از پزشکان کم سابقه و مبتدی و بعضی از کلینیک های غیرمعتبر که صرفا به دنبال کسب درآمد هستند با این تبلیغ که تیپ پلاستی یک روش موقتی است و نتایج دائمی ندارد بیماران را به صرف هزینه بیشتر و انجام رینوپلاستی تشویق می کنند

در حالیکه این موضوع درست نیست و گاهی اوقات جایگزین کردن تیپ پلاستی با رینوپلاستی نه تنها فرآیند عمل را ساده تر کرده و هزینه ها را برای بیمار کاهش می دهد بلکه از مشکلات جدی برای او هم جلوگیری می کنند.

بنابراین به قطعیت می توان گفت که تیپ پلاستی هم مانند رینوپلاستی و دیگر جراحی های زیبایی روی بینی یک روش دائمی است و در صورت انجام آن بینی تا پایان عمر فرم و شکل مورد نظر را پیدا می کند.

با این حال، در مواردی ممکن است غضروف بینی در اثر مراقبت نامناسب بعد از عمل جراحی به شکل سابق بازگشته یا فرم مورد نظر بیمار را پیدا نکند. به منظور جلوگیری از این مشکل دو اقدام چاره ساز است.

اولین اقدام انجام جراحی زیر نظر پزشک باتجربه و معتبر است و اقدام بعدی مراقبت های کامل بعد از انجام جراحی است که به دریافت بهترین نتیجه از عمل کمک می کنند.

ایا می توان فقط از تیپ پلاستی استفاده کرد؟

ایا می توان فقط از تیپ پلاستی استفاده کرد؟
ایا می توان فقط از تیپ پلاستی استفاده کرد؟

در پاسخ به این سوال که ایا تیپ پلاستی به عنوان یک جراحی بینی مستقل و به تنهایی قابل انجام است یا خیر ابتدا باید این نکته را گفت که در اکثر بیمارانی که نیاز به جراحی بینی دارند برای ایجاد فرم مورد نظر بیمار و شکل ظاهری جدید و مناسب برای بینی تغییرات اعمال شده تنها محدود به نوک بینی نخواهند شد و کل بینی باید جراحی شده و تغییر کند.

بنابراین تنها در مواردی نادر ممکن است تیپ پلاستی به عنوان یک عمل مستقل محسوب شده و کارآمد باشد که تنها با جراحی نوک بینی وضعیت آن اصلاح شده و بیمار نیازی به تغییر بیشتر نداشته باشد.

با این حال این موضوع چیزی از اهمیت تیپ پلاستی کم نمی کند، تیپ پلاستی بخشی بسیار مهم از رینوپلاستی است که انجام آن نیاز به دقت و مهارت کافی دارد. در بسیاری از موارد انجام صحیح تیپ پلاستی کمک می کند که رینوپلاستی به شکل ساده تری انجام شده و دوران نقاهت بعد از آن ساده تر شود.

همچنین تیپ پلاستی می تواند جراحی مرحله دوم برای بیمارانی باشد که یک بار جراحی کامل بینی را انجام داده و از وضعیت بینی خود رضایت ندارند و تشخیص پزشک نیاز به تغییر نوک بینی برای ایجاد ظاهر جدید و مناسب برای بینی بیمار است.

تیپ پلاستی به چه صورت انجام می شود؟

تیپ پلاستی به چه صورت انجام می شود؟
تیپ پلاستی به چه صورت انجام می شود؟

تیپ پلاستی امروزه توسط بیشتر پزشکان به عنوان گزینه اول جراحی بینی پیشنهاد می شود تا با تغییرات اولیه وضعیت بینی بیمار را بررسی کرده و اگر با همان میزان جراحی در تیپ پلاستی نتایج مورد نظر حاصل نشد سپس به سراغ رینوپلاستی و جراحی های کامل تر بروند.

البته همان طور که در بخش قبل گفته شد این عمل به صورت مستقل تنها برای گروه های خاصی از بیماران انجام می شود و در واقع بیمار کاندیدای مناسبی برای تیپ پلاستی باشد تا پزشک آن را برای او مورد استفاده قرار دهد.

اگر بیمار در یکی از گروه های معرفی شده در بخش های قبل مقاله ایا تیپ پلاستی دائمی است باشد، پس از معاینات و انجام آزمایشات مشخص تاریخ عمل برای او مشخص می شود.

تیپ پلاستی عملی ساده است و مراقبت و آمادگی خاصی برای آن نیاز نیست بنابراین بیمار می تواند کمتر از 1 ساعت پیش از جراحی در بیمارستان یا کلینیک حضور پیدا کرده تا برای عمل آماده شود.

مهم ترین آمادگی جهت انجام تیپ پلاستی تزریق بی حسی و اطمینان از اثرگذاری آن برای شروع جراحی است. بعد از بی حسی بیمار و آماده شدن او با یکی از حالت های گفته شده در بخش های قبل جراحی آغاز می شود.

اگر بیمار نیاز به حذف غضروف از ناحیه بینی برای کوچک کردن پره ها یا نوک بینی داشته باشد این اقدام با برشی در نزدیکی نوک بینی انجام می شود و اگر برای بستن پره ها نیاز به تکنیک دیگری باشد تمام آن ها بعد از بی حسی کامل بیمار انجام می شود.

ایا بعد از تیپ پلاستی نیاز به استراحت است؟

ایا بعد از تیپ پلاستی نیاز به استراحت است؟
ایا بعد از تیپ پلاستی نیاز به استراحت است؟

بسیاری از بیماران تیپ پلاستی را به دلیل فرآیند ساده عمل انتخاب می کنند و تصور می کنند که با انجام آن دیگر نیازی به مراقبت های سخت بعد از جراحی بینی نیست و بیمار خیلی راحت می تواند فعالیت های روزمره را از سر بگیرد.

هرچند که در تیپ پلاستی نیازی به استراحت طولانی مدت نیست و بیمار خیلی زود آماده بازگشت به فعالیت های روزمره است اما استراحت اولیه به خصوص در روزهای اول بعد از عمل اهمیت زیادی در بهبودی سریع تر و ساده تر شدن دوران نقاهت دارد.

بنابراین حتی اگر بیمار دچار ضعف یا مشکلات رایج بعد از جراحی نشده باشد هم بهتر است که حداقل 3 روز بعد از این عمل را به استراحت پرداخته و سپس فعالیت های روزمره را از سر گیرد.

مراقبت هایی که به دائمی کردن نتیجه تیپ پلاستی کمک می کنند، به چه صورت می باشند؟

مراقبت هایی که به دائمی کردن نتیجه تیپ پلاستی کمک می کنند، به چه صورت می باشند؟
مراقبت هایی که به دائمی کردن نتیجه تیپ پلاستی کمک می کنند، به چه صورت می باشند؟

موضوع اصلی این مقاله این پرسش بود که ایا تیپ پلاستی دائمی است یا نه، در پاسخ به این سوال و در بخش های قبل گفته شد که این روش می تواند روشی دائمی باشد به شرطی که مراقبت های بعد از عمل به خوبی رعایت شده و پزشک ماهری برای انجام آن انتخاب شود.

از جمله مراقبت هایی که به دائمی کردن تیپ پلاستی کمک می کنند استراحت اولیه در نخستین روزهای بعد از جراحی حداقل به مدت 72 ساعت است.

بعد از آن باید دقت کرد که فشار زیادی به بینی وارد نشده و از خوابیدن روی صورت یا ضربه خوردن بینی نیز جلوگیری کرد تا فرم بینی تثبیت شده و بعد از آن دیگری نیازی به نگرانی بابت نتیجه این جراحی نخواهد بود.

https://cutt.ly/1KSD3Dt

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.