باید و نبایدهای بعد از عمل بینی

باید و نبایدهای بعد از عمل بینی

در این مقاله می خواهیم راجع به باید و نبایدهای بعد از عمل بینی با شما صحبت کنیم تا عمل موفقیت آمیزی را تجربه کنید و از نتیجه آن رضایت کامل داشته باشید.

موضوعاتی که در این مطلب به آن پرداخته می شود، عبارتند از:

جراحی بینی چیست؟

انواع فرم و شکل بینی

روش های جراحی بینی چند نوع هستند؟

چه زمانی برای انجام جراحی بینی مناسب است؟

تفاوت جراحی بینی به روش طبیعی و فانتزی در چیست؟

بعد از عمل بینی، چه مدت زمانی برای به ثبات رسیدن فرم نهایی بینی لازم است؟

چه افرادی بهتر است تحت عمل جراحی بینی قرار نگیرند؟

چه کسانی می توانند کاندیدای جراحی بینی شوند؟

توصیه هایی برای عمل بینی

مراقبت های بعد از عمل بینی چیست؟

وضعیت افراد یک هفته بعد از عمل بینی به چه صورت است؟

شرایط اورژانسی بعد از عمل بینی چگونه است؟

تغذیه بعد از عمل بینی بهتر است چگونه باشد؟

مزایای عمل جراحی بینی چیست؟

آیا مشکلات ظاهری بینی می توانند ریشه در مشکلات تنفسی نیز داشته باشند؟

مهم ترین مشکلات قبل از تصمیم به انجام جراحی بینی را بیان نمایید.

بینی زیبا چگونه تعریف می شود؟

سخن پایانی

 

جراحی بینی یکی از جراحی زیبایی بینی می باشد که در کشور ما بسیار متداول شده است و یک امر عادی می باشد.

فهرست مطالب

ویدئو باید و نبایدهای بعد از عمل بینی

به طور معمول، این جراحی حدود دو تا سه ساعت زمان می برد ولی نتیجه ای که برای افراد به ارمغان می آورد، تا آخر عمر با آن ها همراه خواهد بود.

اینفوگرافیک باید و نبایدهای بعد از عمل بینی

اینفوگرافیک باید و نبایدهای بعد از عمل بینی
اینفوگرافیک باید و نبایدهای بعد از عمل بینی

به همین دلیل، باید قبل از عمل، با یک دکتر حرفه ای و مجرب مشورت کنید که ما به شما، خانم دکتر خدیجه جمشیدی را پیشنهاد می دهیم. خانم دکتر جمشیدی، از معتبرترین و خوشنام ترین متخصصین در این زمینه به شمار می آیند.

جراحی بینی چیست؟

جراحی بینی چیست؟
جراحی بینی چیست؟

همان طور که می دانید، این جراحی در دسته عمل های زیبایی پرطرفدار در کشور ما قرار دارد و یک عمل رایج در سراسر جهان می باشد. البته هدف از این عمل جراحی، هم درمانی و هم زیبایی می تواند باشد؛ زیبایی از آن جهت که ظاهر آن بهبود پیدا کند و جذاب تر از قبل به نظر بیاید.

اما منظور از جنبه درمانی آن مشکلاتی مانند پولیپ بینی و انحراف آن می باشد که با جراحی ساده به راحتی رفع می شود. برای این که این جراحی با نهایت دقت و کیفیت انجام بگیرد، باید در انتخاب پزشک دقت کنید، چون پزشکان متخصص، اغلب انجام این عمل را بر عهده می گیرند. می توانید در مورد این عمل با خانم دکتر خدیجه جمشیدی صحبت کنید.

همچنین در این عمل، قسمت پایینی بینی را با دقت برش می دهند و جراحی را شروع می کنند. در این مرحله، استخوان و غضروف های بینی را طبق مدلی که تعیین کرده اید، فرم می دهند و در آن ها تغییرات لازم را ایجاد می کنند؛ حتی پره های بینی نیز تغییر می کند. انجام تغییرات در همه افراد یکسان نیست و بستگی به فرم اولیه بینی آن ها دارد، به همین علت، پزشکان در این عمل فقط در حد نیاز تغییرات لازم را اعمال می کنند.

پیشنهاد می کنیم از پست جراح بینی دیدن کنید.

انواع فرم و شکل بینی

انواع فرم و شکل بینی
انواع فرم و شکل بینی

بینی هر کسی منحصر به خود اوست و ممکن است شباهت هایی با بینی افراد دیگر داشته باشد که باعث شود فرم و شکل بینی آن ها در یک دسته مشخصی قرار بگیرند. شکل و فرم بینی همه افراد با دیگری با ویژگی های مخصوص و متفاوتی خلق می شود که به نوعی از تفاوت های میان انسان ها می باشد. فرم ها و شکل های زیادی برای بینی انسان ها موجود می باشد که عبارتند از:

بینی گوشتی

بینی افراد، فرم های متفاوتی دارد که یکی از آن ها بینی گوشتی می باشد و امروزه جزو مدل بینی های نرمال است. این مدل از بینی دارای پوست کلفت و ضخیم می باشد و غضروف زیر آن از قدرت کافی برای نگهداری بافت و پوسته آن برخوردار نیست و ضعیف است.  به همین خاطر ممکن است با اشتباه یک جراح ناکارآمد، غضروف این نواحی به خوبی تقویت نشود و بینی فرد بعد از جراحی هم به همان مدل اولیه بازگردد.

بینی گوشتی جراحی پیچیده ای می باشد و زحمت بیشتری برای پزشکان در پی دارد، به همین خاطر انتخاب یک پزشک حاذق قبل از جراحی برای بینی های گوشتی بسیار حائز اهمیت می باشد، در این مقاله دکتر خدیجه جمشیدی را به شما توصیه می کنیم تا برای دانستن باید و نبایدهای بعد از عمل بینی، به ایشان مراجعه کنید.

بینی استخوانی

بهترین نوعی که برای انجام راینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی مناسب است، بینی های استخوانی هستند. در این گونه از بینی ها، پوست روی بینی نازک است و دارای بافت بسیار کمی است یا تقریبا بدون بافت است؛ همچنین غضروف در این مدل از بینی دارای جایگاهی مناسب و مطلوب است. بنابراین پیوند غضروف بینی و یا استعمال غضروف مصنوعی احتیاج نمی باشد. اغلب بینی های استخوانی دارای مقداری انحراف هستند که در طول جراحی، این مشکل به خوبی حل می شود.

بینی قوز دار

در اطرافیان خود می توانید شاهد وجود افرادی باشید که در بینی آن ها قوزهای متفاوتی وجود دارد. حدود ۹درصد از کل مردم جهان دارای قوز بینی هستند. اگر در زمان کودکی یا بزرگسالی به بینی شما ضربه ای عمیق و شدید وارد شده باشد، احتمال داده می شود که این قوز در اثر آن ضربه ایجاد شده باشد.

قوز یک ناهمواری می باشد که در بینی به وضوح قابل مشاهده است و حین جراحی به راحتی می توان آن را برطرف کرد و یک بینی زیبا با قوس ملایم ایجاد کرد.

روش های جراحی بینی چند نوع هستند؟

روش های جراحی بینی چند نوع هستند؟
روش های جراحی بینی چند نوع هستند؟

روش های متفاوتی برای انجام این عمل زیبایی وجود دارد. انتخاب نوع جراحی به شرایط بیمار و فرم بینی او بستگی دارد. تغییراتی که لازم است در حین جراحی انجام شود نیز مهم است.

در هر نوع جراحی بینی، می توان از روش بیهوشی عمومی و موضعی استفاده کرد؛ اما برای انتخاب جراحی باید از پزشکان حاذق مانند دکتر خدیجه جمشیدی مشورت بگیرید.

احتمال دارد تکنیک های جراحی انتخاب شده برای بیمار اشتباه باشد که جای نگرانی نیست چون پزشکان شیوه های گوناگون دیگری را پیشنهاد می دهند و باید و نبایدهای بعد از عمل بینی را به شما گوشزد می کنند. در ادامه مبحث، روش های گوناگون عمل جراحی بینی را بریتان شرح می دهیم که عبارتند از:

عمل جراحی بینی به شیوه باز

از طریق برخی از کلینیک های معتبر امریکا، نظریه های مختلفی انتشار یافته است مبنی بر این که شیوه باز در جراحی بینی بسیار متداول تر از شیوه های دیگر است تا بتوان به راحتی تغییرات دلخواه را در بینی مورد نظر ایجاد کرد.

در این شیوه نیز دست پزشکان بازتر است و می توانند به سادگی به تمام نقاط بینی اشراف کامل داشته باشند و هر تغییری که مد نظر دارند را روی بینی افراد پیاده کنند. در این روش، پل بینی که دقیقا وسط سوراخ های آن قرار دارد، برش می خورد و از غضروف و استخوان به آهستگی جدا می شود.

به گونه ای که از بافت های زیرین تفکیک داده می شود. در این مرحله، ساختار بینی کاملا تحت اختیار پزشک قرار می گیرد و جزئیات آن به وضوح قابل مشاهده است.

اگر بخواهیم راجع به مزایای این شیوه سخن بگوییم، بهتر است به در دسترس بودن تمام اجزای بینی اشاره کنیم که ایجاد هر گونه تغییر در آن به سادگی صورت می گیرد و اگر مشکلی از قبل در بینی وجود داشته باشد، در این روش به خوبی برطرف می شود.

اگر بینی شما گوشتی و یا دارای قوز باشد و حتی انحراف داشته باشد، می توانید با کمک خانم دکتر جمشیدی، از این شیوه بهره ببرید. تقریبا هر گونه تغییری را با این نوع عمل جراحی می توان روی بینی لحاظ نمود. همچنین زمان مورد نیاز برای اتمام جراحی در این شیوه بیشتر از شیوه جراحی بسته است.

عمل جراحی بینی به شیوه بسته

این جراحی نیز در مواقع مخصوص مورد استفاده قرار می گیرد، به خصوص زمانی که آزادی زیادی وجود ندارد و بینی به تغییرات چندانی احتیاج ندارد. در این شیوه نیز برش بسیار کوچکی در ناحیه وسط بینی ایجاد می شود، اما هرگونه تغییری فقط از همین ناحیه کوچک قابل اجرا است. در این شیوه؛ پزشکان هیچ گونه تغییری روی پوست بینی ایجاد نمی کنند.

به همین خاطر پس از جراحی؛ تورم، درد و مشکلات دیگر در کمترین حد ممکن برای بیماران به وجود می آید. اگر در این عمل برشی نیاز باشد، در داخل خود بینی ایجاد می شود و در قسمت بیرونی آن به هیچ عنوان برشی ایجاد نمی شود، فقط همان برش کوچک وسط بینی است که مدت کوتاهی پس از جراحی التیام می یابد.

شاید برایتان سوال باشد که در این شیوه، تغییرات چگونه ایجاد می شود؟ بهتر است بگوییم که پزشکان با ابزارهای پیشرفته از طریق سوراخ های بینی عمل را انجام می دهند.

اگر بخواهیم فواید این روش را نیز شرح بدهیم، شایسته است تا به کم بودن برش ها اشاره کنیم، چون به پوست صدمه ای وارد نمی شود و سبب زیبایی و جذابیت بیشتر می شود؛ زیرا ردی از جای برش و اسکار باقی نمی ماند.

چون تغییرات محدودی در این روش می توان روی بینی پیاده کرد. فقط کسانی که قصد انجام تغییرات چندانی ندارند، بهتر است از این شیوه استفاده کنند. همچنین مدت زمان جراحی در این شیوه نیز بسیار کمتر است.

آلار پلاستی

از روش های نوین عمل جراحی بینی به حساب می آید. از این روش اغلب برای بیمارانی استفاده می شود که دوست دارند به دلخواه خود تغییرات مختصری در سوراخ های بینی انجام بدهند.

در شیوه آلارپلاستی، پزشک به غضروف نوک بینی دسترسی کامل دارد و می تواند آن را محدود نماید، همچنین کوتاه یا بلند کردن پایه آلار نیز در این شیوه امکانپذیر است.

این شیوه جدید جراحی بینی را دست کم نگیرید! چون موجب می شود تا بینی فرم باریک تری پیدا کند و شکل جذاب تری به خود بگیرد. برای این که باید و نبایدهای بعد از عمل بینی را یاد بگیرید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

چه زمانی برای انجام جراحی بینی مناسب است؟

چه زمانی برای انجام جراحی بینی مناسب است؟
چه زمانی برای انجام جراحی بینی مناسب است؟

برای این که نتیجه مطلوب تری از جراحی بینی بگیرید، باید در شرایط مخصوص و تحت آمادگی کامل این کار را انجام بدهید. اگر از ظاهر بینی خود راضی نیستید و همیشه بابت شکل آن ناراحت هستید، بهترین زمان برای جراحی شما می باشد، چون اعتماد به نفس خود را از دست داده اید و با یک جراحی ساده می توانید مشکلات پیش آمده را رفع کنید.

اما گفتن این نکته الزامی می باشد که واقعا بینی شما دارای مشکل ظاهری است و یا فقط احساس و تلقین شما می باشد؟ برای این که به نتیجه مناسبی راجع به ظاهر بینی برسید، باید به پزشکان متخصص مراجعه کنید که در این مطلب، دکتر خدیجه جمشیدی پیشنهاد می شود تا بتوانید به کمک آن ها به درک درستی از فرم بینی خود برسید و باید و نبایدهای بعد از عمل بینی را یاد بگیرید

و سپس اقدام به انجام جراحی کنید. پزشکان با علوم مختلف مانند علم زیباشناسی و تکنیک های دیگر، میزان تناسب بینی با باقی اجزای چهره شما را تعیین می کنند و مشخص می شود که به جراحی نیاز است یا خیر.

تفاوت جراحی بینی به روش طبیعی و فانتزی در چیست؟

تفاوت جراحی بینی به روش طبیعی و فانتزی در چیست؟
تفاوت جراحی بینی به روش طبیعی و فانتزی در چیست؟

در جراحی هایی که از روش طبیعی استفاده می شود، عیب های بینی برطرف می شود و بینی کاملا با صورت بیماران هماهنگ و متناسب می باشد، پس بعد از عمل زخم و بخیه زیادی بر جای نمی ماند و سوراخ های بینی نیز کمی کوچک تر از گذشته می شود اما تغییرات زیادی در آن به وجود نمی آید.

به گونه ای که اگر کسی چهره شما را مشاهده کند، متوجه تغییرات اعمال شده نخواهد بود. اگر روش های طبیعی را برای جراحی خود انتخاب می کنید، بهتر است بدانید که فقط عیب بینی از بین می رود و تحولات زیادی در آن به وجود نمی آید. به همین علت ظاهر بینی به صورت غیر طبیعی در نمی آید.

اما در مدل های فانتزی، بینی بسیار کوچک تر از سابق می شود و حتی نوک بینی رو به بالا فرم داده می شود. در این مدل، و البته به صلاحدید خانم دکتر جمشیدی، قوس بسیار جذابی نیز به خواست بیمار می توان ایجاد کرد.

بنابراین تیغه بینی خمیده تر از حالت معمول می شود و این خمیدگی انحنای زیادی به وجود می آورد که شکل ظاهری بینی مصنوعی و از حالت نرمال خارج می شود، اما جذابیت های خاص خود را دارد.

همچنین سایز بینی بیماران نیز به عروسکی تغییر پیدا می کند که سبب می شود تا با سایر اعضای صورت هماهنگی چندانی نداشته باشد و کوچک تر به نظر برسد. در ادامه مقاله، در مورد باید و نبایدهای بعد از عمل بینی با شما صحبت خواهیم کرد. پس تا انتها همراه ما باشید.

بعد از عمل بینی چه مدت زمانی برای به ثبات رسیدن فرم نهایی بینی لازم است؟

بعد از عمل بینی چه مدت زمانی برای به ثبات رسیدن فرم نهایی بینی لازم است؟
بعد از عمل بینی چه مدت زمانی برای به ثبات رسیدن فرم نهایی بینی لازم است؟

عمل بینی یکی از جراحی های بسیار متداول است و روز به روز تعداد افرادی که اقدام به انجام آن می کنند، زیادتر می شود. هدف از این جراحی، بهبود تنفس و زیباسازی بینی می باشد. ساختار بینی به گونه ای است که بخش استخوانی در بالا قرار گرفته و بخش غضروفی در انتهای آن خلق شده است که نوک بینی می باشد.

در عمل بینی علاوه بر این که می توان استخوان و غضروف بینی را مورد تغییر قرار داد، پوست روی بینی و بافت های آن را نیز می توان به حالتی زیباتر و جذاب تر تغییر داد.

زمانی که ورم بینی و کبودی های آن بهبود پیدا کرد، فرم ثابت بینی شما ظاهر می شود. اما طبق گفته پزشکان متخصص مانند دکتر خدیجه جمشیدی، ۹ماه تا یک سال زمان لازم است تا شکل نهایی بینی شما نمایان شود و به ثبات برسد. شاید کمی طولانی به نظر برسد ولی بهتر است صبور باشید و منتظر نتیجه نهایی آن بمانید تا رضایت کامل از بینی خود داشته باشید.

چه افرادی بهتر است تحت عمل جراحی بینی قرار نگیرند؟

چه افرادی بهتر است تحت عمل جراحی بینی قرار نگیرند؟
چه افرادی بهتر است تحت عمل جراحی بینی قرار نگیرند؟

انجام این جراحی نیاز به واقع بینی دارد، پس اگر هنوز با خودتان کنار نیامده اید و مطمئن به انجام آن نیستید، بهتر است بیشتر فکر کنید تا به نتیجه مناسب برسید. همچنین اگر جسم شما دارای ضعف است، باید تا بهبودی آن صبر کنید. البته امکان دارد عمل بینی برای بینی شما نتیجه عکس داشته باشد و جراحی نکردن آن به نفع خودتان باشد، جراحی بینی فرم بینی شما را بهتر از قبل می کند.

اما نمی توانید بینی خود را دقیقا به شکل و شمایل بینی افراد دیگر دربیاورید، پس این نکته را به خوبی در نظر بگیرید و به جراحی فکر کنید. بهتر است بگوییم که اگر سیستم ایمنی شما نیز دارای ضعف است و زخم های بدن به ندرت بهبود پیدا می کند، باید از انجام جراحی خود داری کنید؛

زیرا مناسب شما نمی باشد. در انتخاب روش طبیعی و فانتزی نیز باید دقت لازم را داشته باشید تا دچار پشیمانی نشوید. عمل بینی حساسیت ها و چالش های خاص خود را دارد که با کمی دقت و مشاوره با خانم دکتر جمشیدی، می توانید با موفقیت از آن ها عبور کنید.

چه کسانی می توانند کاندیدای جراحی بینی شوند؟

چه کسانی می توانند کاندیدای جراحی بینی شوند؟
چه کسانی می توانند کاندیدای جراحی بینی شوند؟

عده ای از افراد در انجام عمل بینی جزو کاندیداهای مناسب هستند، یعنی نتیجه جراحی روی آن ها به بهترین شکل ممکن نمایان می شود. همچنین طبق تحقیقات webMD برخی از افراد از شرایط بهتری برای انجام جراحی بینی برخوردار هستند که عبارتند از:

  • اشخاصی که مشکلات خاصی در بینی خود دارند، طبق دلایل پزشکی می توانند جراحی درمانی بینی را انجام بدهند.
  • اگر در تصادف و حادثه های این چنینی دچار شکستگی بینی شده اید و بینی شما ضربه خورده است.
  • اگر به صورت مادرزادی و به علت ژنتیکی دارای بینی بزرگ و دفرمه هستید.
  • همچنین اشخاصی که از بینی خود راضی نیستند و به ایجاد تغییرات در آن تمایل دارند.

با کمک پزشکان متخصص می توانید باید و نبایدهای بعد از عمل بینی را به خوبی یاد بگیرید و جراحی موفقی داشته باشید که در اینجا دکتر خدیجه جمشیدی را پیشنهاد می کنیم.

توصیه هایی برای عمل بینی

توصیه هایی برای عمل بینی
توصیه هایی برای عمل بینی

در این بخش، نکات مهمی را برای شما بیان می کنیم تا بتوانید بعد از جراحی بینی به خوبی به کمک پزشکان متخصص مانند دکتر خدیجه جمشیدی از بینی خود مراقبت کنید و در پایان دوران نقاهت از آن رضایت کافی داشته باشید؛ باید و نبایدهای بعد از عمل بینی عبارتند از:

اگر دو هفته تا جراحی شما باقی مانده است، نباید آسپرین مصرف کنید.

همچنین دو هفته قبل از عمل بینی نباید دخانیات را مصرف نمایید، مصرف دخانیات و نیکوتین باعث تنگ شدن عروق خونی می شود و به همین علت سرعت جریان خون با اختلال مواجه می شود.

روز عمل باید کاملا ناشتا باشید تا بعد از به هوش آمدن دچار حالت تهوع و استفراغ نشوید. پس حداقل ۸ ساعت قبل از جراحی از خوردن و آشامیدن اجتناب کنید.

یک روز قبل از عمل، بدن خود را به خوبی هیدراته کنید

یک روز قبل از عمل، بدن خود را به خوبی هیدراته کنید و به میزان مناسب آب بنوشید.

شب قبل از عمل بهتر است به حمام بروید تا هم به تمیزی و نظافت خود برسید و هم آرایش باقیمانده بر پوست شما از بین برود. مانند انواع کرم و لوسیون، چون روز عمل باید کاملا بدون آرایش حضور پیدا کنید. علاوه بر پاک شدن آرایش، حمام کردن برای ریلکس شدن شما نیز مناسب است.

در حین جراحی نباید هیچ گونه لاک و یا مانعی روی ناخن های شما وجود داشته باشد.

شایسته است قبل از روز عمل، مسیر محل جراحی را طی کنید و با آن آشنا شوید تا در روز عمل از استرس شما کاسته شود.

اگر از زیور آلات استفاده می کنید، باید قبل از عمل آن ها را از بدن خود خارج کنید.

همان طور که گفتیم، در روز جراحی نیز باید ناشتا باشید و از خوردن و نوشیدن اجتناب کنید.

باید در روز عمل، آزمایش ها و مدارک پزشکی خود را به همراه داشته باشید.

مراقبت های بعد از عمل بینی چیست؟

مراقبت های بعد از عمل بینی چیست؟
مراقبت های بعد از عمل بینی چیست؟

ممکن است در۲۴ساعت بعد از عمل، شرایط سختی را تجربه کنید. چون هنوز آثار بیهوشی به طور کامل از بین نرفته است و در حالت خواب آلودگی قرار دارید. همچنین در این مرحله؛ داشتن سردرد، ورم، کبودی و خونریزی بینی طبیعی می باشد.

استراحت در این مدت زمان جزو واجبات است و باید از مسکن هایی که دکتر توصیه کرده است استفاده کنید. در این بخش از مقاله می خواهیم راجع به باید و نبایدهای بعد از عمل بینی و نکات قابل توجه آن صحبت کنیم که عبارتند از:

بعد از جراحی بینی نمی توانید هر زمان که بخواهید به حمام بروید. پس باید زمان مناسب برای استحمام بعد از عمل بینی را از پزشک خود پرس و جو کنید.

تا ۲۴ساعت، باید از کمپرس یخ استفاده کنید و آن را روی نواحی که دارای ورم و کبودی است، قرار دهید.

تا زمانی که ۲۴ساعت از جراحی شما نگذشته است، موظف هستید که غذاهای نرم و میکس شده بخورید، خوردن مایعات نیز مانعی ندارد. اما از خوردن غذاها و میوه های جویدنی اجتناب کنید مانند سیب و هویج.

از مسافرت با هواپیما بپرهیزید

اگر به تازگی جراحی کرده اید و روزهای اول آن را سپری می کنید، باید از مسافرت با هواپیما بپرهیزید.

اگر قصد عطسه و سرفه دارید، باید دهان خود را باز کنید تا به بینی فشار کمتری وارد شود.

تا یک ماه پس از جراحی بینی نباید فین کردن را انجام دهید و یا فشاری به بینی خود وارد کنید، چون دارای تورم است و ممکن است هر گونه فشاری سبب خونریزی در آن شود.

در هفته های اول جراحی نباید زیاد صحبت کنید و جلوی خندیدن خود را تا حد امکان بگیرید.

تا جای ممکن نمک کمی در غذاها استفاده کنید تا ورم بینی شما افزایش پیدا نکند.

خوراکی ها و غذاهایی را مصرف نمایید که در کاهش تورم شما موثر واقع شوند. آب آناناس، کرفس، آلوئه ورا در کم کردن ورم بینی بسیار مناسب هستند. اگر طعم کرفس را دوست ندارید، می توانید آن را با آب هویج ترکیب نمایید.

بعد از عمل باید دوتا چند بالش، بسته به نیاز خودتان زیر سر قرار دهید تا مانع افزایش تورم شود.

استفاده از مسواک نرم بعد از عمل ضروری می باشد.

اگر چشمان شما ضعیف می باشد، تا دوماه نمی توانید از عینک طبی یا آفتابی استفاده کنید

اگر چشمان شما ضعیف می باشد، تا دوماه نمی توانید از عینک طبی یا آفتابی استفاده کنید، به همین سبب، توصیه می شود در صورت لزوم، از لنز استفاده کنید.

در هفته های اول نباید سر خود را به سمت پایین خم کنید، نباید اجسام سنگین را بلند کنید، همچنین نباید ورزش های سنگین و حرفه ای انجام بدهید.

مدت زمان زیادی برای کم شدن تورم بینی احتیاج است تا پوست بینی روی استخوان آن به خوبی بچسبد. همچنین وجود ورم در بخش های مختلف بینی متفاوت است؛ اگر همه جای بینی به صورت یکدست عمل شده باشد نیز باز هم میزان ورم متفاوت خواهد بود. پس جای نگرانی نیست و این مشکلات برطرف خواهد شد.

دلیل چسب زدن فقط برای این می باشد که ورم بینی کمتر شود و پوست روی استخوان آن بچسبد؛ بنابراین چسب زدن بعد از عمل بینی بسیار حائز اهمیت است و انجام این کار لازمه دقت فراوان است.

از آنجایی که تا ماه های اول، بینی شما هنوز دارای تورم است، پس شکل نهایی آن غیر مشخص است و باید تا کاهش ورم آن صبر کنید و به دیگران نیز اجازه ندهید که راجع به بینی شما نظری بدهند و قضاوت کنند. در حال حاضر در حال خواندن مقاله باید و نبایدهای بعد از عمل بینی هستید و بهتر است قبل از انجام آن با پزشکان متخصص مانند دکتر خدیجه جمشیدی مشورت نمایید.

وضعیت افراد یک هفته بعد از عمل بینی به چه صورت است؟

وضعیت افراد یک هفته بعد از عمل بینی به چه صورت است؟
وضعیت افراد یک هفته بعد از عمل بینی به چه صورت است؟

حال که با باید و نبایدهای بعد از عمل بینی آشنا شدید، بهتر است سایر موارد را با شما در میان بگذاریم. در این زمان، اغلب اولین وقت ویزیت با پزشک معالج می باشد. زمانی که یک هفته از جراحی شما گذشت، درد و ورم کمتری را مشاهده می کنید و احساس بهتری خواهید داشت.

بنابراین می توانید حتی به محل کار خود بروید و زندگی روزانه خود را شروع کنید. اما حواستان باشد که هنوز به طور کامل خوب نشده اید و باید از انجام فعالیت های سنگین و شدید اجتناب کنید.

گفتن این نکته نیز ضروری است که تا یک سال تورم بینی همواره ادامه دارد و پس از آن می توانید از نتیجه نهایی شگفت زده شوید. اگر می خواهید عمل جراحی بینی خود را با موفقیت طی کنید، بایستی مراقبت های پس از آن را جدی بگیرید و باید و نبایدهای بعد از عمل بینی را با دقت کامل انجام بدهید.

شرایط اورژانسی بعد از عمل بینی چگونه است؟

شرایط اورژانسی بعد از عمل بینی چگونه است؟
شرایط اورژانسی بعد از عمل بینی چگونه است؟

پس از این که عمل جراحی شما به پایان رسید و مرخص شدید، احتمال دارد دچار مشکلاتی شوید که به شما صدمه وارد شود. به همین دلیل بهتر است با باید و نبایدهای بعد از عمل بینی آشنایی داشته باشید و با پزشک معالج خود تماس بگیرید که در اینجا دکتر خدیجه جمشیدی را پیشنهاد می کنیم.

همچنین شرایط اورژانسی که ممکن است برای شما خطرآفرین باشند، عبارتند از:

  • خونریزی از داخل بینی که شفاف نیست و با ترشح طبیعی بینی تفاوت دارد.
  • داشتن تب بیش از حد به گونه ای که بیشتر از ۳۸.۵ درجه باشد.
  • مبتلا شدن به حالت تهوع و استفراغ که به صورت دائمی احساس شوند.
  • سرگیجه
  • اسهال
  • درد غیر طبیعی و شدید در بینی
  • ضربان قلب شدیدتر از حالت نرمال و به نفس نفس افتادن
  • ظاهر شدن جوش هایی روی بدن
  • تنگی نفس

تغذیه بعد از عمل بینی بهتر است که چگونه باشد؟

تغذیه بعد از عمل بینی بهتر است که چگونه باشد؟
تغذیه بعد از عمل بینی بهتر است که چگونه باشد؟

یکی از موارد مهم که جزو باید و نبایدهای بعد از عمل بینی می باشد، تغذیه است. در روز عمل بهتر است مایعات نوشیده شود، استفاده از آب و برخی از آبمیوه ها مانعی ندارد. اما نوشیدن برخی از آبمیوه ها ممنوع می باشد، مثلا نوشیدنی های اسیدی مانند آب پرتقال ممنوع هستند.

چون به خاطر حالت اسیدی، به معده صدماتی وارد می آورند و نباید دراین دوران استفاده شوند. انبه و آناناس جزو مواردی هستند که خوردن آن ها مجاز است؛ چون فواید بسیاری در این دوران دارند. البته مصرف آبمیوه های طبیعی به جای نمونه های صنعتی می تواند برای بهبود شما کمک کننده تر باشد.

در این دوران باید غذاهای نرم و پخته شده مصرف کنید

در این دوران باید غذاهای نرم و پخته شده مصرف کنید، به گونه ای که نیاز به جویدن نداشته باشند و جزو خوراکی های جامد نباشند. به عنوان مثال سوپ مرغ، پوره سیب زمینی و سبزیجاتی که به خوبی طبخ شده باشند، جزو بهترین گزینه ها هستند. همچنین مصرف خوراکی هایی که سبب ایجاد سوء هاضمه می شوند، ممنوع است.

بهتر است حتی از نوشیدن شیر نیز خودداری شود. در ضمن برای این که از ابتلا به یبوست جلوگیری شود، باید مواردی را مصرف نمایید که سرشار از فیبر باشند تا قضای حاجت، به بینی فشار زیادی وارد نکند. همچنین در وعده های غذایی باید از مصرف بی رویه ادویه ها به خصوص ادویه های تند مانند انواع فلفل پیشگیری شود.

مزایای عمل جراحی بینی چیست؟

مزایای عمل جراحی بینی چیست؟
مزایای عمل جراحی بینی چیست؟

بهتر است قبل از این که مورد جراحی های زیبایی قرار بگیرید، در وهله اول با مزایا و فواید آن آشنا شوید تا انگیزه بیشتری برای انجام آن پیدا کنید و از استرس خود بکاهید. مزایای جراحی بینی نیز همین طور می باشد و افراد را ترغیب به انجام عمل می کند.

همچنین در این بخش، برخی از مزایای جراحی بینی را نام برده و شرح می دهیم که انجمن جراحی پلاستیک امریکا آن ها را انتشار داده اند و عبارتند از:
  • داشتن بینی خوش فرم و متناسب با صورت
  • نمایان شدن زیبایی اجزای دیگر صورت
  • بهبود خلق و خوی افراد و داشتن انرژی مثبت
  • بهبود افسردگی و روابط اجتماعی

مزایای گفته شده تاثیرات مهمی در بهبود زندگی افراد می گذارند و سبب می شوند تا فرد به خود و زندگی احساسات بهتری داشته باشد. همچنین با دانستن باید و نبایدهای بعد از عمل بینی می توانید به مزایای شگفت آورتری دست پیدا کنید.

عمل زیبایی بینی در جهان و در کشور ما جزو محبوب ترین جراحی های زیبایی است و دفعات انجام آن همه ساله بیشتر می شود؛ اغلب به زیبایی چهره بیشتر از اعضای دیگر بدن توجه می شود، به همین خاطر، افراد در صدد آن هستند تا روی زیبایی های صورت خود تمرکز کنند و برای آن هزینه کنند.

از اساسی ترین موارد در زیبایی صورت می توانیم به بینی اشاره نماییم که سبب تقارن چهره می باشد. این عضو صورت، برجسته تر از اجزای دیگر صورت است و دقیقا در وسط قرار دارد. به همین خاطر بیش از هر عضو دیگری مشکلات خود را به نمایش می گذارد.

مدل های مختلفی در بینی می توانند در زیبایی صورت اثر منفی بگذارند

مدل های مختلفی در بینی می توانند در زیبایی صورت اثر منفی بگذارند. مانند بینی بلند، بینی کج، افتادگی شدید نوک بینی، قوز بلند، نوک بینی بلند و بزرگ، پره های بزرگ و به طور کلی هر نوع مشکلی می تواند به سادگی در زیبایی صورت تاثیر گذار باشد؛

به همین منظور، بهتر است با جراحی بینی توسط پزشکان مناسب مانند دکتر خدیجه جمشیدی، عیب های بینی خود را برطرف کنید و با اعتماد به نفس بیشتر به ادامه زندگی خود بپردازید.

همچنین برخی از عیوب روی بینی باعث می شوند تا سن افراد بیشتر از حد معمول نشان داده شود. حتی برخی از افرادی که تحت جراحی قرار گرفته اند، بیان کرده اند که سن آن ها تا چند سال کمتر شده است! طبیعتا اگر مدل بینی به جای قوز و افتادگی نوک بینی به یک بینی قوس دار و کمی سربالا تغییر پیدا کند، افراد را جوان تر و سرحال تر نشان می دهد.

همچنین در برخی موارد که دارای قوز بلند هستند، عنوان کرده اند که با انجام جراحی زیبایی بینی، احساس کرده اند که چشم های آن ها درشت تر دیده می شود و گونه ها حالت برجسته تری به خود گرفته اند.

جراحی بینی می تواند مزایای بی نظیری در راستای زیبایی شما به همراه داشته باشد که پس از جراحی و انجام باید و نبایدهای بعد از عمل بینی، دستیابی به آن ها امکانپذیر است.

لطفا از پست هزینه رینوپلاستی بینی گوشتی دیدن کنید.

آیا مشکلات ظاهری بینی می توانند ریشه در مشکلات تنفسی نیز داشته باشند؟

آیا مشکلات ظاهری بینی می توانند ریشه در مشکلات تنفسی نیز داشته باشند؟
آیا مشکلات ظاهری بینی می توانند ریشه در مشکلات تنفسی نیز داشته باشند؟

جواب این سوال مثبت است. تا حدود زیادی این برداشت صحیح می باشد، چون احتمالا در داخل بینی انحرافاتی ایجاد شده است و تیغه بینی نیز دارای مشکلاتی از داخل است که سبب شده است بینی از نمای بیرون نیز کج مشاهده شود که این موضوع مشکلات تنفسی را برای افراد در پی دارد.

معمولا کسانی که در اثر شکستگی و ضرب دیدگی بینی دارای مشکلاتی مانند کج شدن بینی و بد فرم شدن آن شده اند، ممکن است از مشکلات تنفسی بسیاری رنج ببرند.

همچنین اکثر بیمارانی که دارای افتادگی نوک بینی هستند، بارها عنوان کرده اند درصورتی که نوک بینی خود را با دست به سمت بالا نگاه می دارند، تنفس آن ها بهبود پیدا می کند یا کسانی هستند که در وسط بینی فرو رفتگی دارند و زمانی که پره ها را به طرف گوش ها می کشند، راه تنفس مناسبی برای آن ها ایجاد می شود.

موارد گفته شده نمونه هایی از مشکلات تنفسی و زیبایی بینی بود که با انجام یک جراحی ساده به راحتی می توانید از تمامی آن ها خلاص شوید و مانند افراد نرمال در جهان به ادامه زندگی خود بپردازید.

مهم ترین مشکلات قبل از تصمیم به انجام جراحی بینی کدامند؟

دلایل بی شماری وجود دارد که افراد تصمیم به انجام جراحی بینی می گیرند. اما مشکلاتی که افراد را مصمم به انجام عمل بینی می کنند، به شرح زیر می باشد:

  • وجود قوز بینی
  • کج بودن بینی
  • افتادگی نوک بینی
  • پهن بودن نوک بینی
  • پهن بودن قسمت استخوان بینی
  • بزرگ بودن نوک بینی
  • بلند بودن طول بینی

بینی زیبا چگونه تعریف می شود؟

بینی زیبا چگونه تعریف می شود؟
بینی زیبا چگونه تعریف می شود؟

از نظر علمی برای زیبایی بینی، ویژگی ها و خطوط گوناگونی در نظر گرفته می شود و زوایای بینی نیز متفاوت است. اما مدل هایی از بینی که فاقد قوز بینی هستند و پل بینی آن ها کاملا صاف و یکدست است، جزو بینی های زیبا محسوب می شوند.

در بینی هایی که به زیبایی معروفند، پل بینی می تواند در حد ۲ تا ۳ میلیمتر قوس داشته باشد، طول بینی در هر حدی که باشد، باید با صورت افراد و طول آن دارای تناسب باشد، نوک بینی با ظرافت خاصی خلق شده باشد و دارای یک نمای چرخشی به سمت بالا باشد.

پره های بینی نیز حالت قرینه داشته باشند و طول آن ها زیاد نباشد. همچنین در قسمت قاعده بینی و پره ها، میزان پهن بودن بینی باید متناسب با گوشه داخلی چشم ها باشد تا زیباتر نشان داده شود.

ایجاد هر کدام از تغییرات در بینی هایی که دچار مشکل هستند، بستگی به نوع بینی و شرایط آن دارد و نمی توان برای همه افراد یک مدل بینی ایجاد کرد، چون همان طور که در بخش های قبلی عنوان کردیم، بینی هر فردی مختص به خود اوست و طبق نیاز می توان در آن تغییر و تحولات گوناگونی توسط پزشکان ماهر مانند دکتر خدیجه جمشیدی ایجاد کرد.

سخن پایانی

سخن پایانی
سخن پایانی

به عنوان سخن پایانی بهتر است بگوییم که قبل از هر گونه اقدامی با پزشکان حاذق مانند دکتر خدیجه جمشیدی صحبت و مشورت کنید تا بتوانید باید و نبایدهای بعد از عمل بینی را به خوبی یاد بگیرید و در انجام آن ها کوتاهی نکنید.

به یاد داشته باشید که در عمل های زیبایی، انتخاب پزشک مناسب بسیار حائز اهمیت است تا بتوانید پس از جراحی، رضایت شما را جلب کند و بینی سالم و زیبا و خوش فرم به شما تحویل بدهد.

داشتن آرامش بعد از عمل نیز بسیار مهم است، چون باید تا ماه های آینده صبوری کنید و منتظر از بین رفتن تورم و کبودی باشید تا نتیجه ای که منتظرش بودید، حاصل شود.در پایان توصیه م یکنیم از صفحه خشک شدن داخل بینی بعد از عمل دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.