برای کاهش ورم بینی چه بخوریم

برای کاهش ورم بینی چه بخوریم

در این مقاله سعی داریم تا به بررسی موضوع برای کاهش ورم بینی چه بخوریم بپردازیم. چنان چه شما نیز به این موضوع علاقه مند می باشید و تمایل به انجام عمل جراحی زیبایی بینی دارید، از شما دعوت می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

امروزه، عمل جراحی زیبایی بینی به عنوان یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی در سرتاسر جهان شناخته شده است.

بدون تردید، زیبایی صورت بیشتر از هر عضو دیگری در بدن انسان خودنمایی می نماید. در این میان، بینی به سبب قرار گیری آن در مرکز دید و عاملی تاثیر گذار بر تقارن صورت، مهمترین عامل تاثیر گذار بر زیبایی فرد می باشد.

داشتن یک بینی بیش از اندازه نرمال، بلند و یا کج و یا افتادگی شدید در قسمت نوک بینی و هر نوع مشکل ظاهری دیگری در بینی، در زیبایی فرد تاثیرات بسیار منفی را به جای می گذارد.

در نتیجه انجام عمل جراحی زیبایی بینی، نه تنها به خود بینی ظاهری زیبا و متقارن هدیه می کند، بلکه در ظاهر کلی فرد نیز تاثیرات بسیار مثبتی را خواهد گذاشت.

از طرف دیگر، داشتن یک بینی بد فرم و نا هماهنگ با سایر اعضای صورت، نه تنها از لحاظ ظاهری و دید دیگران، بلکه از دید خود فرد نیز یک نقصان محسوب می گردد.

از دست دادن اعتماد به نفس

این کمبود در فرد، سبب از دست دادن اعتماد به نفس می گردد. در بیشتر مواردی که اقدام به انجام عمل زیبایی نموده اند، افزایش اعتماد به نفس، از جمله موارد مشترک در میان این افراد می باشد.

از طرف دیگر، یک بینی بلند و قوز دار و افتاده، سن فرد را بیشتر از سن اصلی وی نشان می دهد. هر گونه ناهماهنگی در ظاهر بینی، سبب می گردد که سن فرد بالاتر نشان داده شود و اصلاح این مشکلات، سبب می گردد که سن فرد پایین تر و چشمانی نمایان تر و گونه هایی برجسته در صورت خود داشته باشد.

اما ذکر این نکته بسیار اساسی است که عمل جراحی زیبایی بینی، بخشی از کار می باشد و مراقبت های خود بیمار پس از انجام عمل جراحی زیبایی، بخش اصلی و عمده کار می باشد و گرفتن نتیجه مطلوب، خود به عملکرد بیمار و مراقبت های وی پس از عمل جراحی زیبایی بینی، بستگی دارد.

در این راستا می توانید از مشاوره های دکتر جمشیدی نیز بهره ببرید. دکتر جمشیدی از معتبرترین متخصصین جراحی بینی در این زمینه می باشند.

در میان مراقبت های بعد از عمل جراحی زیبایی بینی، بایدها و نبایدهای رژیم غذایی از اهمیت والایی برخوردار است. لذا در این مقاله به بررسی این موضوع که برای کاهش ورم بینی چه بخوریم خواهیم پرداخت. ما را دنبال نمایید.

عناوین مقاله:

ورم بینی پس از عمل جراحی زیبایی بینی

راهکارهایی برای کاهش ورم بینی

علت تورم پوست پس از انجام عمل جراحی زیبایی بینی

ورم بینی بعد از عمل جراحی زیبایی به چه عواملی بستگی دارد؟

زمان مناسب برای تزریق کورتون و تریامسینولون بعد از عمل جراحی زیبایی بینی

شرحی بر قرص آناهیل

تاثیر آناناس بر بهبود ورم بینی

تاثیر آب کرفس بر بهبود ورم بینی

فواید مصرف فیبر پس از انجام عمل زیبایی بینی

مصرف ویتامین ها پس از عمل جراحی زیبایی بینی

تاثیر نمک بر افزایش ورم بینی

جمع بندی

 

فهرست مطالب

ورم بینی پس از عمل جراحی زیبایی بینی

ورم بینی پس از عمل جراحی زیبایی بینی
ورم بینی پس از عمل جراحی زیبایی بینی

عمل جراحی زیبایی بینی علاوه بر بسیاری از محاسنی که برای سلامتی و ظاهر فرد دارد، مشکلاتی را نیز به همراه دارد. حل مشکلات پس از انجام عمل جراحی بینی، می بایست گام به گام و تحت نظر جراح زیبایی و با توجه به توصیه های وی برطرف گردد.

از جمله مواردی که بعد از عمل جراحی، بیماران با آن مواجه می گردند، ورم بینی بعد از انجام عمل جراحی زیبایی بینی می باشد.

عموماً پس از انجام عمل جراحی زیبایی بینی، بینی بیمار ورم خواهد کرد

عموماً پس از انجام عمل جراحی زیبایی بینی، بینی بیمار ورم خواهد کرد. این ورم بسته به نوع مراقبت بیمار، حتی ممکن است تا یک سال به طول انجامد. البته میزان ورم بینی در بیمار، بستگی مستقیم با مشکلات بینی پیش از انجام عمل جراحی زیبایی بینی نیز دارد.

بدین صورت که هر چه میزان مشکلات بینی بیشتر باشد، میزان ورم بینی و مدت زمانی که طول می کشد تا ورم بینی از بین برود، افزایش می یابد.

این امر به این دلیل رخ می دهد که جراح زیبایی بینی، مجبور است تا کار بیشتری را روی بینی فرد انجام دهد تا بتواند تقارن و تناسب را در آن به وجود آورد.

در این مقاله، سعی داریم تا به این موضوع بپردازیم که برای کاهش ورم بینی چه بخوریم.

در همین راستا، به برخی از توصیه های دکتر جمشیدیبهترین جراح متخصص زیبایی در زمینه جراحی زیبایی بینی می پردازیم. چنان چه شما نیز به این موضوع علاقه مند می باشید، به شما توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

پیشنهاد می کنیم از مقاله جراح بینی دیدن کنید.

در بینی های گوشتی میزان ورم بینی بیشتر است

به طور نمونه، در بینی های گوشتی، میزان ورم بینی پس از انجام عمل جراحی زیبایی بینی، بسیار بیشتر از بینی های استخوانی خواهد بود.

همچنین زمان کاهش ورم در بینی های گوشتی به نسبت بینی های استخوانی بیشتر طول می کشد. البته شایان ذکر است که ورم بینی پس از انجام عمل جراحی زیبایی بینی، پس از چندین ماه از بین می رود. در نتیجه از بین رفتن ورم بینی، فرد می تواند شکل نهایی بینی خود را مشاهده نماید.

در بینی های استخوانی، مدت زمان لازم برای از بین رفتن ورم بینی، معمولا 12 ماه یا معادل یک سال می باشد. این مدت در بینی های گوشتی طولانی تر می باشد.

پیشنهاد می کنیم از پست آمپول تریام هگزال برای ورم بینی دیدن کنید.

در بینی های گوشتی، کاهش ورم بینی به صورت تدریجی و تقریبا 24 ماه یا دو سال طول می کشد

به طوری که در بینی های گوشتی، کاهش ورم بینی به صورت تدریجی و تقریبا 24 ماه یا دو سال طول می کشد. از همین رو کسانی که تصمیم به انجام عمل جراحی زیبایی بینی دارند، بهتر است این مورد را در نظر داشته باشند.

به صورت خلاصه می توان چنین بیان کرد که با داشتن یک رژیم غذایی مناسب و مصرف میزان قابل توجهی آناناس تازه و آب کرفس، می توان دوره ورم بینی را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

همچنین، پیاده روی نیز می تواند عاملی مؤثر در بهبود سریعتر ورم بینی باشد. آناناس تازه از آن رو توصیه می گردد که به بهبودی کبودی سریعتر صورت پس از انجام عمل جراحی بینی، بسیار کمک می نماید.

آب کرفس می تواند ورم بینی را بهبود دهد

همچنین آب کرفس می تواند ورم بینی را بهبود دهد. این دو مورد، عواملی مؤثر بر بهبود سریعتر کبودی ها، کاهش التهاب و ورم بینی می باشند.

از موارد دیگری که بعد از انجام عمل جراحی بینی توسط دکتر جمشیدی، جراح متخصص زیبایی بسیار توصیه می شود، خوردن آب به میزان بسیار زیاد پس از انجام عمل جراحی زیبایی بینی می باشد.

در مواردی دیده می شود که ورم بینی فرد، به میزان بسیار زیادی می باشد و کاهش ورم بینی، روند بسیار کندی را طی می نماید.

در این موارد دکتر جمشیدی، قرص آناهیل را برای بیماران خود توصیه می نماید. استفاده از این قرص سبب می گردد که ورم بینی فرد، با سرعت بیشتری بهبود یابد.

در این مقاله سعی داریم تا به بررسی این موضوع بپردازیم که برای کاهش ورم بینی چه بخوریم. چنان چه شما نیز به این موضوع علاقه مند می باشید، به شما توصیه می کنیم که با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

راهکارهایی برای کاهش ورم بینی

راهکارهایی برای کاهش ورم بینی
راهکارهایی برای کاهش ورم بینی

عمل جراحی بینی به ظاهر عملی کاملا سبک و آسان  می باشد. اما حقیقت امر این است که این عمل جراحی همانند هر نوع عمل جراحی دیگر، دارای عوارضی می باشد.

از عوارض بارز عمل جراحی زیبایی بینی می توان به ورم بینی پس از انجام عمل اشاره کرد. تورم و کبودی دو موردی هستند که بعد از عمل جراحی تقریباً در همه موارد دیده می شود.

البته شایان ذکر است که نکته قشنگ ماجرا این است که این ورم و التهاب بعد از عمل جراحی زیبایی بینی کاملاً موقتی می باشد و پس از گذشت مدت زمانی، به طور کامل از بین می رود.

بیمار می بایست چند هفته ای صبر کند

معمولاً برای بهبود ورم بینی و کبودی های پس از عمل جراحی بینی، بیمار می بایست چند هفته ای صبر کند. اما ورم بینی به صورت کامل در این مدت نمی خوابد و بهبودی کامل آن مدت زمان بیشتری طول می کشد.

البته این امر در افراد مختلف متفاوت است. در برخی از افراد کاهش ورم بینی پس از انجام عمل جراحی بینی، زودتر و در برخی دیگر، زمان بیشتری طول می کشد.

البته همان طور که گفته شد، معمولاً افرادی که دارای بینی گوشتی می باشند، ورم بینی پس از انجام عمل جراحی زیبایی، بیشتر از بینی های استخوانی می باشد.

در این قسمت از مقاله “برای کاهش ورم بینی چه بخوریم” به بررسی علت تورم پس از انجام عمل جراحی زیبایی بینی خواهیم پرداخت. “با ما همچنان همراه باشید”

علت تورم پوست پس از انجام عمل جراحی زیبایی بینی

علت تورم پوست پس از انجام عمل جراحی زیبایی بینی
علت تورم پوست پس از انجام عمل جراحی زیبایی بینی

تورم پوست پس از عمل زیبایی بینی، امری کاملاً طبیعی می باشد. دلیل اصلی تورم ناشی از عمل جراحی بینی، واکنشی طبیعی می باشد که بدن به سبب ترمیم قسمت ضربه دیده از خود نشان می دهد. این امر یک عکس العمل طبیعی قلمداد می گردد.

در هنگام انجام عمل جراحی زیبایی بینی، جراح به ناچار ضرباتی را به بینی فرد وارد می کند. بدن فرد برای ترمیم ناحیه ضربه خورده، میزان مایع بین سلولی را افزایش می دهد. این روند تقریبا بین یک تا سه ماه بعد از انجام عمل جراحی زیبایی ادامه خواهد داشت.

میزان ورم بینی، به ظرافت و عملکرد جراح نیز بستگی مستقیم دارد

البته میزان ورم بینی، به ظرافت و عملکرد جراح نیز بستگی مستقیم دارد. چنان چه جراح در انجام عمل جراحی خویش، ملایمت بیشتری در زمینه شکل دهی استخوان ها از خود نشان دهد، میزان تورم و کبودی در فرد، کمتر خواهد بود.

چنان چه جراح، در هنگام برداشتن پوست روی بینی و جدا سازی آن از قسمت استخوانی بینی، ظرافت بیشتری از خود نشان دهد، باز هم بر میزان تورم بعد از عمل جراحی زیبایی بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

در این میان، میزان ضخامت پوست فرد نیز در میزان تورم بعد از عمل جراحی بسیار تاثیر گذار خواهد بود. هر قدر پوست روی قسمت بینی فرد ضخیم تر باشد، میزان تجمع مایع بین سلولی در آن بیشتر خواهد بود.

این امر بدان معناست که مدت زمان بیشتری لازم است تا ورم بینی بیمار کاملاً برطرف شده و فرم اصلی بینی شخص، نمایان گردد.

در این مقاله سعی به بررسی موضوع “برای کاهش ورم بینی چه بخوریم”  داریم. همچنین به ارزیابی عوامل تاثیر گذار بر ورم بینی بعد از انجام عمل جراحی بینی می پردازیم. اگر تا این قسمت از مقاله برای شما جذاب بوده است، از شما دعوت می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ورم بینی بعد از عمل جراحی زیبایی به چه عواملی بستگی دارد؟

ورم بینی بعد از عمل جراحی زیبایی به چه عواملی بستگی دارد؟
ورم بینی بعد از عمل جراحی زیبایی به چه عواملی بستگی دارد؟

بر اساس گفته های دکتر جمشیدی معتبرترین متخصص در زمینه جراحی زیبایی بینی، ایجاد تورم و کبودی پس از انجام عمل جراحی زیبایی بینی، یک امر طبیعی می باشد.

اما در این میان، میزان تورم در تمامی افراد یکسان نمی باشد و این میزان به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این بخش از مقاله “برای کاهش ورم بینی چه بخوریم” نگاهی اجمالی به یکایک این عوامل خواهیم انداخت.

عواملی که بر میزان ورم بینی مؤثر می باشند را می توان به صورت ذیل بیان نمود:

میزان ضخامت پوست فرد

قطر پوست در هر فرد با فرد دیگر متفاوت می باشد. چنان چه فرد، پوستی نازک و یک بینی استخوانی و بافتی غضروفی داشته باشد، ورم کمتری را پس از انجام عمل جراحی بینی تجربه خواهد کرد. اما این امر در بینی های گوشتی که پوستی ضخیم دارند، کاملاً برعکس می باشد.

این بدان معناست که افرادی که دارای بینی گوشتی می باشند و پوست بینی ایشان ضخیم می باشد، اندازه ورم بینی پس از انجام عمل جراحی زیبایی بینی بیشتر خواهد بود.

یکی از دلایل دیگری که در بینی های گوشتی میزان تورم بیشتر می باشد، این است که جراح در حین انجام عمل جراحی زیبایی بینی روی این افراد، مجبور است که تغییرات بسیاری را روی بینی اعمال نماید.

این امر سبب می گردد که کار بیشتری روی بینی انجام شود. هر چه میزان تغییراتی که روی بینی انجام می شود بیشتر باشد، میزان تورم نیز بیشتر خواهد بود.

همچنین این میزان بسته به جنسیت بیمار نیز متفاوت می باشد. به صورت کلی پوست آقایان از پوست بانوان ضخیم تر می باشد. این امر سبب می گردد که در بسیاری از موارد، ورم بینی آقایان در مدت زمان بیشتری نسبت به بانوان از بین برود.

عملکرد جراح زیبایی بینی

دکتر جمشیدی، جراح متخصص در زمینه زیبایی، مهارت جراح را از عوامل مهم و  تاثیر گذار بر میزان تورم بعد از عمل جراحی بینی به شمار می آورند. روش انجام عمل جراحی و میزان ظرافت جراح، از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار در اندازه ورم بینی پس از انجام عمل زیبایی بینی می باشند.

چنان چه جراح با توجه به تجربه و مهارت خویش، برشی کاملاً دقیق بزند و در زمان عمل از ظرافت و دقت کافی برخوردار باشد، اندازه ورم بینی پس از انجام عمل جراحی زیبایی بینی، به میزان بسیار چشمگیری کاهش خواهد یافت.

دانستن این نکته خالی از لطف نیست که عمل جراحی زیبایی بینی، اصولاً به دو نوع انجام می گیرد. این دو روش، عمل جراحی به روش باز و عمل جراحی به روش بسته می باشند.

چنان چه جراح، موفق به انجام یک جراحی درست نشود، بدون در نظر گرفتن تاکتیک جراحی پزشک به روش باز یا بسته، اندازه ورم بینی به میزان بسیار بالایی افزایش خواهد یافت.

البته این نکته نیز بسیار مهم می باشد که تاکتیک جراحی نیز تاثیر زیادی در میزان تورم در ناحیه بینی شخص خواهد داشت.

تغییرات اعمال شده روی بینی

تغییرات اعمال شده روی بینی
تغییرات اعمال شده روی بینی

همان طور که در بخش های پیشین به آن اشاره شد، میزان ورم بینی به این امر نیز وابسته است که به چه میزان یک بینی، نیاز به تغییرات دارد.

چنان چه ایرادات بینی بیمار، به قدری زیاد باشد که جراح ناچار به انجام تغییرات بسیاری روی آن گردد، میزان تورم بیشتر خواهد شد.

در نتیجه انجام تغییرات بسیار، زخم های ناشی از عمل جراحی زیبایی بینی، بسیار زیاد خواهند بود. نکته دیگر این که عمل جراحی زیبایی روی بینی های ایراد دار، روی غضروف انجام می گیرد. این امر سبب می گردد که فرد، میزان تورم بیشتری را تجربه نماید.

توجه به توصیه های پزشک جراح

به طور حتم پس از انجام عمل جراحی زیبایی، پزشک توصیه هایی را به بیمار خویش می نماید.  چنان چه بیمار به توصیه های پزشک خود در زمینه بایدها و نبایدهای پس از انجام عمل جراحی زیبایی بینی عمل نماید، برای وی نتیجه بهتری به همراه خواهد داشت.

توصیه های پزشک معمولاً در موارد مختلفی می باشد که از آن جمله می توان به روش صحیح زدن چسب به بینی اشاره کرد. اما مهم ترین عاملی که دکتر جمشیدی در زمینه کاهش ورم بینی به آن اشاره می نماید، روش تغذیه بیمار می باشد.

دکتر جمشیدی در این زمینه به تمامی بیماران خود اکیداً توصیه می نماید که از مصرف نمک پس از انجام عمل جراحی، به شدت خودداری نمایند.

مصرف بیش از حد نمک، سبب می گردد که ورم بینی مدت زمان بیشتری را برای بهبود نیاز داشته باشد. اما مصرف غذاهای کم نمک و مصرف هر چه کمتر نمک، سبب کاهش ورم و بهبود سریعتر ورم بینی بیمار می گردد.

در این بخش از مقاله “برای کاهش ورم بینی چه بخوریم”، به بررسی برخی از عوامل تاثیر گذار بر بهبود سریعتر ورم بینی خواهیم پرداخت. چنان چه شما نیز به این مبحث علاقه مند می باشید، با ما تا پایان این مقاله همراه شوید.

تزریق کورتون

در برخی از موارد، پزشک برای بیماران خود تزریق کورتون را تجویز می نماید. در این زمینه باید ذکر نمود که ایجاد فیبروز  و ورمی که در نتیجه آن در ناحیه بینی ایجاد می گردد، بر ظاهر بینی اثری نامطلوب دارد.

معمولاً جراحان زیبایی در موارد خاصی آمپول کورتون را تجویز می نمایند. از جمله این موارد می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • بیمارانی که پوست آنان در ناحیه بینی، بسیار ضخیم می باشد.
  • بیمارنی که روند بهبودی مطلوبی نداشته و ورم بینی ایشان با گذشت مدت زمان زیادی هنوز تغییرات دلخواه را نداشته است.
  • بیمارانی که باید جراح روی بینی ایشان، عمل ترمیم را انجام دهد.

زمان مناسب برای تزریق کورتون و تریامسینولون بعد از عمل جراحی زیبایی بینی

زمان مناسب برای تزریق کورتون و تریامسینولون بعد از عمل جراحی زیبایی بینی
زمان مناسب برای تزریق کورتون و تریامسینولون بعد از عمل جراحی زیبایی بینی

از نظر دکتر جمشیدی برترین جراح متخصص در زمینه جراحی زیبایی بینی، بهترین زمان برای تزریق کورتون و یا تریامسینولون، دو تا دو ماه و نیم پس از عمل جراحی زیبایی بینی می باشد. تزریق زود هنگام کورتون تغییراتی منفی را در ظاهر بینی به وجود خواهد آورد.

از جمله این تغییرات می توان به ایجاد فرو رفتگی هایی در قسمت نوک بینی اشاره کرد. تقریباً پس از گذشت دو تا سه ماه، پروسه ترمیم در بافت آغاز می گردد و بعد از این زمان، می توان از تزریق کورتون بهره گرفت.

بعد از تزریق کورتون، عموماً مشاهده اولین تغییرات ظاهری در ناحیه بینی پس از گذشت یک هفته نمایان می گردد

بعد از تزریق کورتون، عموماً مشاهده اولین تغییرات ظاهری در ناحیه بینی پس از گذشت یک هفته نمایان می گردد. در بیشتر موارد، تزریق این دارو پس از دو تا سه هفته روی ورم بینی تاثیر می گذارد. البته این امر بستگی به شرایط بیمار نیز دارد. در برخی از موارد، این زمان تا شش هفته افزایش می یابد.

آمپول دیگری که پزشکان در برخی از موارد برای بیماران خود تجویز می نمایند، آمپول تریامسینولون می باشد. این آمپول دقیقاً پس از انجام تزریق، کار خود را در بدن آغاز می نماید.

اما تاثیرات نهایی آن پس از گذشت چندین ماه، نمایان می گردد. توجه به این امر بسیار مهم می باشد که استفاده از داروی کوروتون و تریامسینولون، باید حتماً تحت نظر پزشک باشد و به هیچ عنوان بیمار نباید به صورت خودسرانه اقدام به مصرف این دارو نماید.

در این مقاله سعی داریم تا به بررسی این موضوع بپردازیم که برای کاهش ورم بینی چه بخوریم. در این زمینه به بررسی قرص آناهیل خواهیم پرداخت. لطفاً تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

شرحی بر قرص آناهیل

کبودی و ورم در قسمت های اطراف بینی به خصوص زیر چشم، از عوارض بعد از انجام جراحی زیبایی بینی می باشد. یکی از راه هایی که دکتر جمشیدی برای رفع این مشکل پیشنهاد می نماید، مصرف قرص آناهیل می باشد.

بروملین که ماده موجود در قرص آناهیل می باشد، نخست برای اهداف پزشکی مورد استفاده قرار می گرفت. بروملین یک ترکیب از مواد تشکیل دهنده ساقه و هسته آناناس می باشد که از این میوه استخراج می گردد.

در طب سنتی، این ترکیب به هدف درمان بیماری های مرتبط با التهاب مورد استفاده قرار می گیرد

در طب سنتی، این ترکیب به هدف درمان بیماری های مرتبط با التهاب مورد استفاده قرار می گیرد. بروملین معمولاً به عنوان یک داروی ضد التهاب و ضد تورم مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر خواص بروملین، داشتن خواص فیبرینولیتیک می باشد. این ماده خاصیت ضد درد و ضد ترومبوتیک دارد.

این ویژگی خاص، سبب می گردد تا خون لخته نشود و در نتیجه میزان تورم کاهش یابد. در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا، این دارو مدت بسیاری است که از داروهای مورد علاقه و استفاده جراحان زیبایی بینی قرار گرفته است.

محبوبیت این دارو تا جایی است که امروزه مصرف قرص آناهیل که متشکل از بروملین می باشد، جزو دستورالعمل های جراحان زیبایی پس از انجام عمل جراحی زیبایی بینی می باشد.

دلیل تجویز این دارو به بیمارانی که عمل جراحی زیبایی بینی را انجام داده اند، جلوگیری و کاهش عوارض بعد از عمل جراحی زیبایی بینی می باشد. از جمله شایع ترین عارضه پس از انجام این عمل زیبایی، ورم و کبودی در ناحیه اطراف بینی و زیر چشم می باشد.

چه زمان قرص آناهیل تجویز می گردد؟

قرص آناهیل همان طور که ذکر شد، از بروملین تشکیل شده است که برگرفته از ریشه و ساقه میوه آناناس می باشد. همگی به خاصیت ضد التهابی آناناس واقف هستیم. اما پزشکان در شرایط مختلفی اقدام به تجویز این دارو می نمایند. در این بخش، به برخی از این موارد خواهیم پرداخت.

Bاولین حالتی که امکان دارد که پزشک، قرص آناهیل را برای بیمارانش تجویز نماید، کاهش التهاب و تسریع بهبود زخم های جراحی و سوختگی می باشد. همچنین این دارو در درمان و بهبود و ترمیم جای زخم، بسیار مؤثر می باشد.

ضمنا برای موقعی که خون مردگی و کبودی در ناحیه ای از بدن ایجاد می گردد، این ماده می تواند نقش مهمی را در بهبود فرد، ایفا نماید.

میزان مصرف قرص آناهیل بعد از انجام عمل زیبایی بینی

میزان مصرف قرص آناهیل بعد از انجام عمل زیبایی بینی
میزان مصرف قرص آناهیل بعد از انجام عمل زیبایی بینی

همان طور که اشاره شد، میزان ورم بینی در افراد مختلف متفاوت می باشد. توصیه اکید دکتر جمشیدی به دوستانی که عمل جراحی بینی انجام داده اند، مصرف این دارو می باشد.

قرص آناهیل، قرصی موثر برای بهبود وضعیت بیمار و کاهش التهاب و ورم بینی پس از انجام عمل جراحی زیبایی بینی می باشد. معمولاً جراحان، به بیماران خویش توصیه های لازم را در زمینه مصرف آمپول آناهیل می نمایند.

در این مقاله سعی به بررسی موضوع برای کاهش ورم بینی چه بخوریم داریم. در این بخش از مقاله برای کاهش ورم بینی چه بخوریم به بررسی تاثیرات مصرف آناناس در کاهش ورم بینی خواهیم پرداخت. چنان چه شما نیز به این موضوع علاقه مند می باشید، لطفاً با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

تاثیر آناناس بر بهبود ورم بینی

تاثیر آناناس بر بهبود ورم بینی
تاثیر آناناس بر بهبود ورم بینی

آناناس به عنوان یکی از شناخته شده ترین مواد غذایی می باشد که تاثیر شگفت انگیزی در بهبودی افراد در هر زمینه ای دارد. اما در زمینه عمل رینوپلاستی یا همان عمل زیبایی بینی، استفاده از این ماده غذایی مغذی توسط دکتر جمشیدی، بسیار توصیه شده است.

دکتر جمشیدی مصرف آناناس را پیش و پس از انجام عمل جراحی زیبایی بسیار توصیه می نماید. در قسمت قبل در زمینه قرص آناهیل توضیحاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم.

همان طور که ذکر شد، در قرص آناهیل ماده ای با نام بروملین وجود دارد. این ماده مغذی و آنزیم تاثیرگذار، خواص بسیار شگفت آور و باورنکردنی را در زمینه کاهش ورم بینی پس از انجام عمل جراحی زیبایی بینی دارد.

در آناناس نیز آنزیم بروملین موجود می باشد

در آناناس نیز آنزیم بروملین موجود می باشد. بروملین سبب بهبودی سریع کبودی زیر چشم و ورم بینی حاصل از انجام عمل جراحی زیبایی بینی می شود. همچنین هر گونه التهاب ناشی از عمل رینوپلاستی را به سرعت بهبود می بخشد.

در زمینه کبودی زیر چشم پس از انجام عمل زیبایی بینی، آنزیم بروملین سبب می گردد که این کبودی در کوتاه ترین زمان به حداقل برسد.

این خاصیت آناناس، سبب شده است که بهترین جراحان متخصص زیبایی همچون دکتر جمشیدی، خوردن این ماده مغذی را به بیماران خود توصیه نمایند.

بروملین سبب بر طرف کردن حالت تهوع نیز می گردد

از سوی دیگر، بروملین سبب بر طرف کردن حالت تهوع نیز می گردد. این امر سبب می گردد که بیمار در هضم غذا، به مشکل برخورد نکند. معمولاً پس از انجام عمل رینوپلاستی، بیماران کمی حالت تهوع در خود احساس می کنند که مصرف آناناس این مشکل را برطرف می نماید.

از دیگر خواص مفید آناناس بعد از عمل رینوپلاستی، جلوگیری از مسدود شدن راه تنفسی یا به بیان دیگر همان کیپ شدگی بینی می باشد.

البته ذکر این نکته اساسی است که حتماً پیش از مصرف آناناس، چه قبل از انجام عمل رینوپلاستی و چه بعد از آن، با جراح خود حتماً در این زمینه مشورت نمایید و از او راهنمایی بخواهید.

آناناس، یک میوه بی خطر می باشد

آناناس، یک میوه بی خطر می باشد. این بدان معناست که به صورت عمومی، این میوه با تمامی طبع ها سازگار است. اما به گفته دکتر جمشیدی، متخصص در زمینه جراحی رینوپلاستی، بیمار پیش از مصرف آناناس، بهتر است با پزشک خویش در زمینه مصرف آن مشورت نماید.

پزشک می تواند به شما در زمینه مناسب بودن این میوه و نیز میزان مصرف آن به سبب رسیدن به بهترین نتیجه، پیش از عمل و پس از آن، توصیه های مفیدی را ارائه کند.

پس چنان چه شما تمایل به انجام عمل رینوپلاستی دارید، بهتر است که مشورت با پزشک پیش از انجام هر اقدامی را حتماً در نظر بگیرید.

در این مقاله سعی به بررسی موضوع “برای کاهش ورم بینی چه بخوریم” داریم. در این راستا به بررسی برخی از خواص مفید آناناس پرداختیم. در ادامه به بررسی برخی از فواید آب کرفس و تاثیر آن بر ورم بینی پس از انجام عمل جراحی زیبایی بینی خواهیم پرداخت. لطفاً ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

تاثیر آب کرفس بر بهبود ورم بینی

تاثیر آب کرفس بر بهبود ورم بینی
تاثیر آب کرفس بر بهبود ورم بینی

آب کرفس، یک مایع بسیار مفید برای کاهش ورم بینی پس از انجام عمل رینوپلاستی می باشد. امروزه در علم نوین و مدرن جراحی رینوپلاستی، مصرف این مایع مفید پس از انجام عمل رینوپلاستی بسیار توصیه شده است.

آب کرفس سبب کاهش ورم بینی و همچنین رفع کبودی های ناشی از عمل رینوپلاستی می گردد. از سوی دیگر، مصرف آن هیچ گونه ضرری را برای فرد مصرف کننده به همراه نخواهد داشت.

نکاتی در زمینه آب کرفس

در زمینه آب کرفس نکاتی هست که باید حتماً مورد توجه قرار گیرد. بهترین زمان مصرف آب کرفس، بلافاصله پس از آب گیری می باشد.

بهتر است که از آب کرفس های اسانس دار استفاده نشود. چنان چه تمایل به نگهداری آب کرفس دارید، بهتر است که آن را در یک ظرف شیشه ای، تمیز و در بسته نگاه دارید تا خواص آن همچنان حفظ شود.

البته ذکر این نکته نیز در نگهداری آب کرفس مهم می باشد که چنان چه ظرف مورد استفاده تمیز و در بسته باشد، در بهترین حالت، تنها می توانید آن را به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری نمایید و پس از آن دیگر خواص مورد نظر را نخواهد داشت. پس به یاد داشته باشید که آب کرفس باید تازه تازه مصرف گردد.

آب کرفس به تنهایی مزه خوبی ندارد

آب کرفس به تنهایی مزه خوبی ندارد. بهتر است برای این که طعم مطبوع تری پیدا کند، از موادی نظیر آب لیمو ترش و یا سیب و هویج به عنوان طعم دهنده استفاده نمایید.

یکی از خواص بسیار مورد توجه آب کرفس، تاثیر فوق العاده آن بر لاغری می باشد. خوردن آب کرفس پیش از خواب، سبب از بین رفتن و آب شدن چربی های ناحیه شکمی می گردد. از طرف دیگر آب کرفس، یک درمان مؤثر برای مشکل بی خوابی به شمار می رود.

از دیگر خواص آب کرفس می توان به اثر شگفت انگیز آن بر پاکسازی ناحیه ریه اشاره کرد. آب کرفس در درمان دیابت نیز مؤثر می باشد و یک چربی سوز قوی به شمار می آید. این امر به سبب داشتن فیبر موجود در آب کرفس می باشد که فرد را سیر نگه می دارد.

فواید مصرف فیبر پس از انجام عمل زیبایی بینی

فواید مصرف فیبر پس از انجام عمل زیبایی بینی
فواید مصرف فیبر پس از انجام عمل زیبایی بینی

مصرف فیبر پس از انجام عمل جراحی زیبایی بینی از اهمیت بسیاری برخوردار است. معمولاً پیش از انجام عمل جراحی بینی و تا چند روزی پس از انجام این عمل جراحی، فرد تمایلی به خوردن غذا از خود نشان نمی دهد. در این مورد، مصرف فیبر از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است.

پس از انجام عمل رینوپلاستی، برخی از افراد دچار یبوست می شوند. البته دلیل اصلی این مشکل، مصرف داروهایی می باشد که بعد از انجام عمل جراحی، فرد باید مصرف نماید.

مصرف فیبر سبب می گردد که مشکل یبوست بعد از عمل جراحی بینی نیز از بین برود. آب کرفس نیز دارای مقدار زیادی فیبر می باشد.

لذا مصرف این نوشیدنی، نه تنها تاثیر مثبتی بر کاهش ورم بینی و التهابات پس از انجام عمل زیبایی بینی دارد، بلکه از لحاظ تنظیم سیستم گوارشی که بعد از انجام عمل رینوپلاستی معمولاً دچار اختلال می گردد نیز بسیار مؤثر می باشد.

در این مرحله جای دارد تا از برخی ویتامین های مفیدی که لازم است بعد از عمل جراحی زیبایی بینی مصرف گردد نیز نام ببریم. لذا در این بخش از مقاله برای کاهش ورم بینی چه بخوریم، به ذکر این ویتامین ها خواهیم پرداخت.

مصرف ویتامین ها پس از عمل جراحی زیبایی بینی

مصرف ویتامین ها پس از عمل جراحی زیبایی بینی
مصرف ویتامین ها پس از عمل جراحی زیبایی بینی

مصرف ویتامین A برای بهبود زخم بسیار لازم می باشد. خوراکی های حاوی این ویتامین، کلم بروکلی، هویج، اسفناج، پنیر، گریپ فروت، انبه و … می باشند.

مصرف ویتامین C سبب بهبود شکستگی های ناشی از عمل جراحی زیبایی می شود. همچنین مصرف این ویتامین برای التیام زخم های پس از عمل نیز بسیار مفید می باشد. این ویتامین را می توان در فلفل شیرین و کلم و کیوی و پرتقال و انواع بری ها نظیر توت فرنگی پیدا کرد.

مصرف ویتامین D نیز بسیار مهم می باشد. این ویتامین دارای کلسیم می باشد و کلسیم بهترین ترمیم کننده نواحی استخوانی شکسته است. لبنیات بهترین منبع ویتامین D به شمار می روند.

مصرف ویتامین های E و K نیز پس از انجام عمل جراحی زیبایی بسیار مفید می باشند. این ویتامین ها از لخته شدن خون در نواحی عمل شده جلوگیری می کنند. این ویتامین ها را می توان در شیر، جگر گاو و آجیل و تخم مرغ و … یافت.

مصرف روی و آهن نیز پس از عمل جراحی زیبایی بینی، بسیار مفید می باشد. مصرف روی به سبب بهبود سریع زخم و آهن به سبب کاهش میزان آهن بدن پس از انجام عمل رینوپلاستی بسیار توصیه می شود.

تاثیر مصرف آب بر بهبود ورم بینی

تاثیر مصرف آب بر بهبود ورم بینی
تاثیر مصرف آب بر بهبود ورم بینی

پس از عمل جراحی زیبایی بینی، خوردن آب به عنوان بهترین نوشیدنی از طرف دکتر جمشیدی بسیار توصیه شده است. در طول روز، خوردن حداقل 8 لیوان آب پس از انجام عمل بسیار توصیه می شود.

البته شایان ذکر است که پس از عمل جراحی زیبایی به سبب آن که دارو مصرف می گردد، خوردن آب بیشتری به بیماران توصیه می شود.

خوردن آب بیشتر، هم به کاهش تورم بینی کمک می نماید و هم سبب می گردد که پوست، پس از انجام عمل دچار خشکی و ترک نشود.

تاثیر نمک بر افزایش ورم بینی

تاثیر نمک بر افزایش ورم بینی
تاثیر نمک بر افزایش ورم بینی

نمک تاثیرات بسیار منفی و نگران کننده ای بر ورم بینی فرد پس از انجام عمل جراحی زیبایی بینی می گذارد. مصرف سدیم، سبب جمع شدن آب در زیر بافت ها می گردد. این امر میزان تورم بینی را چندین برابر می نماید.

مصرف نمک پیش از عمل جراحی و پس از آن معمولاً توصیه نمی گردد. اما چنان چه فرد مایل به مصرف نمک در این دوره می باشد، بهتر است در این زمینه با پزشک خود مشورت نماید. روند کاهشی ورم بینی سه مرحله دارد. این سه مرحله را می توان به صورت ذیل بیان نمود:

  • مرحله التهاب
  • مرحله تکثیر
  • مرحله ترمیم

در تمامی این مراحل، مصرف غذاهای کم نمک از طرف دکتر جمشیدی بسیار توصیه می گردد.

در ادامه مقاله “برای کاهش ورم بینی چه بخوریم” به بررسی برخی از راه های پیشگیری از ورم بینی خواهیم پرداخت. با ما همچنان همراه باشید.

برخی از راه های جلوگیری از ورم بینی

برخی از راه های جلوگیری از ورم بینی
برخی از راه های جلوگیری از ورم بینی
  • عمل به توصیه های پزشک معالج
  • مراقبت ها می بایست از دو هفته پیش از عمل جراحی آغاز گردند.
  • مصرف داروهای خودسرانه و گیاهی ممنوع
  • مصرف دخانیات ممنوع
  • عمل به رژیم غذایی توصیه شده توسط پزشک

کلام آخر

کلام آخر
کلام آخر

برای کاهش ورم بینی، مصرف سدیم در غذاها باید به حداقل کاهش یابد. مصرف مایعات همچون آب بسیار در کاهش ورم بینی موثر می باشد.

همچنین از آب میوه های کاملاً طبیعی و بدون اسانس می بایست در رژیم غذایی خود استفاده کنید. مصرف نوشیدنی هایی نظیر آب کرفس طبیعی و آب آناناس بسیار توصیه می شود.

از خوردن غذاهایی که نیاز به جویدن به مدت طولانی دارد، پرهیز باید کرد. مصرف الکل و دخانیات از حداقل چهار هفته پیش از عمل جراحی زیبایی بینی و پس از آن، اکیداً ممنوع می باشد.

علاوه بر این موارد، مصرف قرص آناهیل نیز پس از انجام عمل جراحی رینوپلاستی بسیار توصیه می گردد. این قرص به سبب داشتن آنزیم های لازم برای کاهش ورم بینی و بهبود کبودی های ناشی از عمل جراحی زیبایی بینی، بسیار مفید می باشد.

برای کاهش ورم بینی خود، عجله نداشته باشید

برای کاهش ورم بینی خود، عجله نداشته باشید. به صورت کلی، معمولاً 70 درصد ورم بینی، پس از گذشت دو ماه از بین می رود. این میزان پس از یک سال به 80 درصد می رسد.

اما از بین رفتن کامل ورم بینی در حدود 2 تا 5 سال به طول می انجامد. پس در این مدت، فرد بهتر است که در رژیم غذایی خود به صورت کامل تغییراتی را ایجاد نماید و سبک جدید از رژیم غذایی را برای خود در پیش گیرد.

در این مقاله سعی کردیم تا به بررسی موضوع برای کاهش ورم بینی چه بخوریم بپردازیم. در همین راستا به بررسی برخی از موارد مفید برای کاهش ورم بینی پرداختیم و در این زمینه از توصیه های دکتر جمشیدی به عنوان بهترین و معتبرترین جراح متخصص رینوپلاستی، بسیار کمک گرفتیم.

امید است که مطالب این مقاله، برای دوستان عزیز علاقه مند به انجام عمل جراحی زیبایی بینی و آنان که این عمل را انجام داده اند، مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.