بهترین سن برای عمل بینی

بهترین سن برای عمل بینی

در این مقاله به این موضوع می پردازیم که بهترین سن برای عمل بینی چه سنی است. همراه شما هستیم.

عمل جراحی بینی یک عمل زیبایی پر طرفدار در جهان و به خصوص در ایران است. زیرا در تمام دنیا به زیبایی صورت اهمیت زیادی داده می شود.

علاوه بر این، بینی مهم ترین فاکتور برای زیبا سازی صورت می باشد. بینی در وسط صورت قرار گرفته است و نقش زیادی را در ظاهر صورت ایفا می کند.

مواردی از قبیل بلند بودن نوک بینی، بزرگ بودن پره های بینی، بلندی بینی، بینی کج، افتادگی شدید نوک بینی، قوز دار بودن بینی و … می توانند زیبایی صورت را از بین ببرند.

چنانچه ساکن کرج هستید صفحه جراح بینی ترمیمی در کرج را مشاهده نمایید.

فهرست مطالب

اینفوگرافیک بهترین سن برای عمل بینی

اینفوگرافیک بهترین سن برای عمل بینی
اینفوگرافیک بهترین سن برای عمل بینی

به همین دلیل جراحی زیبایی بینی ابداع شد تا این نوع ایرادات بینی را از بین ببرد و زیبایی را به افراد برگرداند. همه ما می دانیم که وجود یک بینی بزرگ و بد شکل، اعتماد به نفس را در افراد از بین می برد و موقعیت شغلی و ازدواج آن ها را دچار خطر می کند.

با انجام جراحی بینی، اعتماد به نفس این افراد دو چندان خواهد شد

با انجام جراحی بینی، اعتماد به نفس این افراد دو چندان خواهد شد و موقعیت های مختلف آن ها در جامعه بهبود خواهد یافت. باید بدانید که وجود بینی بلند، قوز دار یا بینی با نوک افتاده، به ظاهر سن افراد را زیاد را نشان می دهد.

ویدئو بهترین سن برای عمل بینی

بسیاری از افرادی که تحت عمل های جراحی بینی قرار گرفته اند، اقرار کرده اند که به ظاهر سن آن ها چند سال جوان تر شده است. زیرا در عمل جراحی بینی، استخوان و غضروف بینی در اندازه ای استاندارد تنظیم می شود و زاویه بین لب و نوک بینی در اندازه ای درست قرار می گیرد.

در این شرایط چشم ها درست تر به نظر می رسد و گونه ها برجسته خواهند شد. به همین دلیل است که گفته می شود جراحی بینی، به ظاهر سن افراد را جوان تر نشان می دهد.

بسیاری از متقاضیان جراحی بینی تمایل دارند تا در مورد بهترین سن برای عمل بینی اطلاعات کسب کنند

بسیاری از متقاضیان جراحی بینی تمایل دارند تا در مورد بهترین سن برای عمل بینی اطلاعات کسب کنند. شناسایی بهترین سن برای عمل بینی بسیار مهم است.

زیرا پزشکان در هر سنی عمل بینی را انجام نمی دهند. دکتر جمشیدی بهترین جراح بینی در این خصوص اطلاعات کاملی در اختیار ما قرار داده است که در بخش های بعدی این مقاله به آن ها اشاره خواهیم داشت.

عناوین مقاله:

جراحی زیبایی بینی چیست؟

ارتباط مشکلات ظاهری بینی و مشکلات تنفسی

مشکلات ظاهری بینی

انواع فرم های بینی

تفاوت جراحی بینی استخوانی و گوشتی

علت عدم ایجاد تغییرات روی بینی های گوشتی چیست؟

انواع فرم بینی در جراحی بینی

حداقل سن برای عمل بینی

بهترین سن برای عمل بینی

عمل بینی زود هنگام

انواع تکنیک های جراحی بینی

اقدامات لازم قبل از عمل بینی

مراقبت های بعد از عمل بینی

عوارض احتمالی جراحی بینی

موارد منع عمل بینی

سخن پایانی

 

جراحی زیبایی بینی چیست؟

جراحی زیبایی بینی چیست؟
جراحی زیبایی بینی چیست؟

جراحی زیبایی بینی یک نوع عمل جراحی می باشد که طی آن مشکلات مختلف بینی نظیر مشکلات ظاهری و پولیپ بینی قابل برطرف شدن هستند.

این نوع عمل جراحی توسط متخصصان جراح پلاستیک یا متخصصان گوش و حلق و بینی انجام می گیرد. انجام عمل جراحی بینی نیازمند گذراندن دوره های تخصصی و گاهی قومیت شناسی می باشد.

به همین دلیل، بسیار ضروری است که در زمان انتخاب پزشک به مدارک و مجوزهای جراح توجه داشته باشید. با استفاده از جراحی بینی، برخی مشکلات تنفسی نظیر انحراف تیغه بینی که منجربه اختلال در تنفس می شود، قابل درمان است.

علاوه بر این، مشکلات مختلف مادر زادی و آسیب های وارده بر بینی بر اثر تصادف و ورزش نیز با استفاده از جراحی بینی قابل درمان می باشد.

ارتباط مشکلات ظاهری بینی و مشکلات تنفسی

ارتباط مشکلات ظاهری بینی و مشکلات تنفسی
ارتباط مشکلات ظاهری بینی و مشکلات تنفسی

نکته قابل توجهی که باید به آن اشاره داشته باشیم، این است که مشکلات ظاهر بینی و مشکلات تنفسی ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند. افرادی که دارای استخوان بینی کجی هستند، با مشکل تنفس مواجه می باشند.

در اثر بزرگی استخوانی یا کج بودن استخوان تیغه، بینی دچار انحراف می شود که در نتیجه تنفس را برای افراد دچار اختلال می کند. این انحراف تیغه می تواند بر اثر ضربه و شکستگی استخوان بینی نیز ایجاد شود.

دیده شده است افرادی که دارای افتادگی شدید نوک بینی هستند، باید نوک بینی خود را با دست به سمت بالا هدایت کنند تا بتوانند راحت تر نفس بکشند.

علاوه بر این افرادی که قسمت میانی بینی آن ها دچار تورفتگی است، باید پره های بینی را به سمت گوش عقب بکشند تا بتوانند تنفس بهتری داشته باشند.

مشکلات ظاهری بینی

مشکلات ظاهری بینی
مشکلات ظاهری بینی

در زیر مشکلات ظاهری بینی را که از طریق جراحی بینی قابل رفع هستند، بیان کرده ایم:

  • کج بودن استخوان یا گوشت بینی
  • قوز بینی
  • افتادگی نوک بینی
  • پهن بودن بینی
  • بلند بودن طول بینی
  • پهن بودن استخوان بینی
  • بزرگ بودن سوراخ های بینی
  • عدم تقارن دو سمت بینی
  • انحراف یا شکستگی تیغه بینی
  • دو شاخ بودن نوک بینی
  • جعبه ای شکل بودن بینی

انواع فرم های بینی

انواع فرم های بینی
انواع فرم های بینی

به صورت کلی، بینی افراد دارای دو فرم استخوانی و گوشتی می باشد که هر یک از این دو فرم، خصوصیات و ویژگی های خاص خود را دارند.

پیشنهاد می کنیم از مقاله جراح بینی دیدن کنید.

بینی گوشتی

در نوک بینی های گوشتی، غضروف پهن و بزرگی وجود دارد که استحکام آن ها نیز بسیار کم است. بافت های همبند زیادی در زیر پوست بینی های گوشتی وجود دارد و پوست رویی بینی بسیار چرب و ضخیم است.

این نوع بینی ها خاصیت ارتجاعی بسیار کمی دارند و غضروف های بخش تحتانی بسیار بزرگ هستند. به دلیل ضخیم بودن پوست این نوع بینی ها، غضروف و استخوان به سختی مشاهده می شود.

جراحی بینی های گوشتی کمی سخت تر از جراحی بینی های استخوانی می باشد. زیرا پوست بینی های گوشتی، ضخامت زیادی داشته و چرب است.

به همین دلیل جراح از روش های مختلفی اقدام به اعمال تغییرات مورد نظر روی استخوان و غضروف می کند. لازم به ذکر است که پوست این نوع بینی ها نیز در طی عمل جراحی تغییر داده می شوند.

جراح برای بینی های گوشتی، غضروف نوک بینی و پایه بینی را تقویت می کند

جراح برای بینی های گوشتی، غضروف نوک بینی و پایه بینی را تقویت می کند. برای تقویت غضروف، از یک بخشی که غضروف بیشتری داشته، برداشته و به قسمتی که نیاز به تقویت غضروف دارد، اضافه می کند.

جراح معمولا غضروف اضافی را از بخش تیغه بینی برمی دارد. در صورتی که غضروف اضافی برای تقویت دیگر بخش ها وجود نداشته باشد، جراح از غضروف گوش، بدون آسیب وارد شدن به گوش استفاده می کند.

نتایج نهایی حاصل از عمل بینی های گوشتی ممکن است 1 الی 2 سال بروز پیدا نکند. بسیاری از افرادی که دارای بینی های گوشتی هستند، تمایل دارند تا در مورد بهترین سن برای عمل بینی اطلاعاتی کسب کنند. در بخش های بعدی به این موضوع اشاره خواهیم داشت.

بینی استخوانی

بینی استخوانی
بینی استخوانی

افرادی که دارای بینی استخونی هستند، از پوست بسیار نازکی در قسمت بینی برخوردار می باشند. غضروف بینی های استخوانی، قوی و محکم می باشد. به همین دلیل افتادگی نوک بینی در این افراد کمتر دیده می شود.

اغلب بینی های استخوانی دارای یک قوز کم یا زیادی می باشند. تمام جزئیات بینی های استخوانی به دلیل نازک بودن پوست قابل مشاهده است. به همین دلیل است که کوچک ترین ایرادات در این نوع بینی ها به ظاهر بزرگ خواهند بود.

عمل جراحی بینی های استخوانی بسیار راحت تر می باشد و کوچک ترین تغییراتی که جراح روی بینی اعمال می کند، قابل ملاحضه خواهد بود. البته این امر می تواند یک عیب محسوب شود.

زیرا در صورت عدم دقت جراح در انجام عمل، کوچک ترین ایرادات مشخص می شود. اما به صورت کلی فرم گرفتن و ایجاد تغییرات مختلف روی بینی های استخوانی به راحتی قابل انجام است

و جراح می تواند به راحتی مدل های مختلف بینی نظیر مدل فانتزی، نیمه فانتزی یا طبیعی را روی بینی پیاده سازی کند. اما پیاده سازی این نوع مدل ها در بینی های گوشتی ممکن است با محدودیت همراه باشد.

تفاوت جراحی بینی استخوانی و گوشتی

تفاوت جراحی بینی استخوانی و گوشتی
تفاوت جراحی بینی استخوانی و گوشتی

شما به عنوان یک متقاضی جراحی بینی ممکن است تفاوت میان تغییرات اعمال شده برای بینی استخوانی و گوشتی را درک نکنید. اما جراح برای انجام عمل بینی استخوانی و گوشتی باید متفاوت عمل کند.

ساختار این دو نوع بینی با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند. از این رو نحوه عمل و ایجاد تغییرات در آن ها نیز دارای تفاوت هایی می باشد. پزشک از طریق جراحی باز یا بسته در بینی های گوشتی یا استخوانی اقدام به جراحی می کند.

بینی های گوشتی دارای ساختار پوستی ضخیم تر هستند و تراکم چربی در آن ها زیاد است. به همین دلیل کار برای جراح ممکن است سخت تر باشد. البته باید گفت که ضخامت پوست و میزان بافت چربی بینی های گوشتی در افراد مختلف متفاوت می باشد.

بینی های استخوانی، غضروف محکم و ضخیم تری دارند

بافت غضروف نیز در این دو بینی متفاوت می باشد. بینی های استخوانی، غضروف محکم و ضخیم تری دارند. البته باید گفت که میزان آسیب دیدگی و تغییرات در بینی های استخوانی بعد از عمل بیشتر می باشد.

زیرا غضروف و استخوان در این نوع بینی ها حین عمل، تغییرات بیشتری دارند. در صورتی که در بینی های گوشتی چنین مشکلاتی وجود ندارد. با این حال بینی های گوشتی ممکن است بعد از عمل به حالت اولیه برگردند.

به همین دلیل جراح اقدام به تقویت غضروف می نماید. تقویت غضروف از طریق ایمپلنت ها و غضروف های اضافه انجام می گیرد تا تغییرات اعمال شده روی بینی در دراز مدت حفظ شود. همان طور که گفته شد، جراح برای تقویت غضروف های ضعیف و کم در بینی از غضروف های اضافی بینی یا گوش استفاده می کند.

تفاوت دیگر جراحی بینی های گوشتی و استخوانی، در فرم و حالت اعمال شده می باشد

تفاوت دیگر جراحی بینی های گوشتی و استخوانی، در فرم و حالت اعمال شده می باشد. به دلیل پوست ضخیم و چربی که بینی گوشتی دارد، امکان ساختن بینی فانتری و نیمه فانتزی برای آن وجود ندارد.

جراح تنها می تواند یک فرم طبیعی به بینی بدهد. یعنی جراح هر چقدر تغییرات ظریفی روی بینی اعمال کند، به دلیل ضخیم بودن پوست، این تغییرات مشاهده نخواهند شد. این در حالی است که برای بیینی های استخوانی، امکان ایجاد هر نوع فرمی وجود دارد.

کوچک ترین و ظریف ترین تغییرات نیز روی بینی های استخوانی قابل مشاهده است. نکته حائز اهمیت در مورد جراحی بینی، بهترین سن برای انجام آن می باشد. بهترین سن برای عمل بینی استخوانی و گوشتی را متخصصان تعیین می کنند.

علت عدم ایجاد تغییرات روی بینی های گوشتی چیست؟

علت عدم ایجاد تغییرات روی بینی های گوشتی چیست؟
علت عدم ایجاد تغییرات روی بینی های گوشتی چیست؟

بسیاری از افرادی که بینی های گوشتی دارند، از عدم داشتن فرم فانتزی بعد از جراحی شکایت دارند. اما چرا جراح نمی تواند برای بینی های گوشتی، فرم های فانتزی و نیمه فانتزی ایجاد کند؟

جراح می تواند تغییرات زیادی روی استخوان و غضروف بینی ایجاد نماید. اما امکان تغییر در ساختار پوست بینی های گوشتی وجود ندارد. پوست ضخیم و چرب این نوع بینی ها خاصیت جمع شدن ندارد.

به همین دلیل با وجود بیشترین تغییرات روی استخوان و غضروف، امکان فانتزی کردن یا به اصطلاح عروسکی کردن بینی وجود نخواهد داشت.

پره های بزرگ این نوع بینی ها را جراح می تواند کوتاه کند

پره های بزرگ این نوع بینی ها را جراح می تواند کوتاه کند اما امکان تغییر پوست کلفت بینی وجود ندارد. اما در بینی های استخوانی به دلیل نازک بودن پوست، هر نوع تغییری در غضروف و استخوان نمایان خواهد شد.

علاوه بر این امکان ایجاد هر مقدار زاویه ای بین لب و نوک بینی وجود دارد. اما در بینی گوشتی چنین تغییری امکانپذیر نیست. به همین دلیل است که بینی های گوشتی، فقط حالت طبیعی به خود می گیرند.

به همین دلیل افرادی که بینی های گوشتی دارند، باید انتظارات خود را از جراحی بینی کاهش دهند و انتظار نداشته باشند که صاحب بینی فانتزی و نیمه فانتزی بشوند.

انواع فرم بینی در جراحی بینی

انواع فرم بینی در جراحی بینی
انواع فرم بینی در جراحی بینی

طی عمل جراحی بینی، فرم جدید بینی به یکی از سه حالت زیر تبدیل خواهد شد. البته فرم ایجاد شده بستگی به سلیقه افراد و نوع فرم اولیه بینی افراد دارد.

  • بینی طبیعی
  • بینی فانتزی
  • بینی نیمه فانتزی

عمل بینی طبیعی

در این نوع فرم بینی، جراح هیچ گونه قوسی در پل بینی ایجاد نمی کند. علاوه بر این، نوک بینی در یک راستا قرار گرفته و به سمت بالا هدایت نمی شود. اما فاصله نوک بینی تا لب طوری تنظیم می شود که نوک بینی حالت افتاده به خود نگیرد.

یعنی فاصله نوک بینی تا لب در اندازه استاندارد یعنی زاویه ای بین 90 تا 95 درجه خواهد داشت. متقاضی این نوع فرم بینی اغلب آقایان هستند. اما کم نیستند خانم هایی که طرفدار این نوع فرم می باشند.

متقاضیان عمل بینی طبیعی افرادی هستند که فقط می خواهند نقایص بینی خود را برطرف کنند و تمایل دارند تا مشخص نشود که عمل جراحی بینی انجام داده اند.

عمل بینی فانتزی

افرادی که تمایل به داشتن بینی فانتزی هستند، جراح، قوس زیادی در پل بینی آن ها ایجاد می کند. نوک بینی نیز به مقدار زیادی به سمت بالا هدایت می شود. علاوه بر این، طول بینی کوتاه می شود تا بینی حالتی عروسکی به خود بگیرد.

این نوع عمل طرفداران کمی ندارد اما باید گفت که ایجاد قوس زیاد در پل بینی می تواند عوارضی مانند مشکلات تنفسی ایجاد کند. همچنین بالا بردن زیاد نوک بینی سبب ایجاد فاصله زیادی بین لب و بینی می شود و سوراخ های بینی را نمایان می کند که ظاهری ناخوشایند را ایجاد می کند. به همین دلیل بهتر است که قبل از تصمیم گیری برای انجام این عمل، دقت بیشتری داشته باشید.

عمل بینی نیمه فانتزی

مدل بینی نیمه فانتزی چیزی بین مدل فانتزی و مدل طبیعی می باشد. میزان قوس اعمال شده روی پل بینی به طور متوسط در نظر گرفته می شود. جراح قوس ملایمی در حدود 2 الی 3 میلیمتر ایجاد کرده و نوک بینی را طبق یک حدود استاندارد در نظر می گیرد.

این که عمل جراحی روی بینی اعمال شده است در این نوع فرم مشخص است. این نوع فرم بینی طرفداران بیشتری نسبت به دو فرم قبلی دارد. البته ایجاد بینی نیمه فانتزی و فانتزی بستگی به نوع بینی یعنی استخوانی بودن بینی دارد.

بهترین سن برای عمل بینی

بهترین سن برای عمل بینی
بهترین سن برای عمل بینی

بسیاری از متقاضیان انجام عمل جراحی بینی در مورد بهترین سن برای عمل بینی سوالات زیادی می پرسند.

در این بخش دکتر جمشیدی بهترین متخصص جراحی پلاستیک اطلاعات کاملی را در اختیار ما قرار داده است. باید گفت که تمام جراحان پلاستیک اهمیت زیادی برای سن مناسب انجام جراحی قائل هستند.

در صورتی که جراحی در سن مناسب انجام نگیرد، عوارض و عواقب خطرناکی می تواند داشته باشد. علاوه بر این ممکن است بینی دوباره دچار تغییراتی گردد که نتیجه جراحی را به طور کلی دچار اختلال می کند.

بسیاری از نوجوانان در دوره بلوغ شاهد تغییرات زیادی در استخوان و غضروف بینی خود خواهند شد

بسیاری از نوجوانان در دوره بلوغ شاهد تغییرات زیادی در استخوان و غضروف بینی خود خواهند شد. نوجوانان در این سنین نسبت به اندازه و فرم بینی خود دچار حساسیت هایی می شوند و گاهی با کاهش اعتماد به نفس روبرو می شوند و از اجتماع دوری می کنند.

از این رو به فکر انجام جراحی بینی می افتند تا ظاهر صورت خود را بهبود ببخشند. اما این افراد باید بدانند که برای انجام جراحی بینی، لازم است تا رشد کامل بینی و استخوان های خود صبر کنند.

بعد از اتمام دوره بلوغ باید به یک متخصص ماهر و با تجربه مراجعه شود

بعد از اتمام دوره بلوغ باید به یک متخصص ماهر و با تجربه مراجعه شود تا شرایط روحی و جسمی افراد برای انجام عمل بررسی شود. ممکن است پزشک تشخیص دهد که بینی هنوز در مرحله رشد قرار دارد. در صورتی که مرحله رشد به اتمام رسیده باشد، پزشک، نوع عمل جراحی و فرم مورد نظر برای تغییرات را تعیین می کند.

علاوه بر این، پزشکان برای انجام جراحی بینی یک حداکثر سنی در نظر گرفته اند که بعد از آن افراد مجاز به انجام جراحی بینی نمی باشند. زیرا در این سنین، انجام جراحی با ریسک های زیادی همراه است. در ادامه، بهترین سن برای عمل بینی یعنی حداقل سن و حداکثر سن را بررسی کرده ایم.

حداقل سن برای عمل بینی

حداقل سن برای عمل بینی
حداقل سن برای عمل بینی

همان طور که در بخش قبلی گفته شد، افراد باید تا زمان رشد کامل استخوان های بینی خود صبر کنند. می توان گفت که کمترین سن عمل جراحی بینی برای دختران 16 سال و برای پسران 18 سال می باشد.

البته باید گفت که این سنین به طور میانگین اعلام شده است و رسیدن به دوره بلوغ در افراد مختلف متفاوت می باشد. افرادی که در این سنین برای انجام جراحی بینی به پزشک مراجعه می کنند، پزشک وضعیت استخوان بندی آن ها را بررسی می کند.

در صورتی که رشد استخوان ها و غضروف های متقاضی متوقف شده باشد، امکان انجام جراحی برای او وجود دارد. با توقف رشد بینی، پزشک می تواند تشخیص دهد که بینی حالت گوشتی یا استخوانی دارد.

علاوه بر این، پزشک میزان تغییرات مورد نظر را تعیین می کند و مشخص می کند که چه میزان می تواند ابعاد و اندازه بینی را به استانداردهای زیباشناسی نزدیک کرد.

رشد استخوان و غضروف بینی در برخی از دختران و پسران حتی با رسیدن به سن 18 سالگی هنوز متوقف نمی شود

رشد استخوان و غضروف بینی در برخی از دختران و پسران حتی با رسیدن به سن 18 سالگی هنوز متوقف نمی شود. پزشک، عمل جراحی بینی در این افراد را به چند ماه بعد یا حتی چند سال بعد موکول می کند تا زمانی که رشد بینی متوقف گردد.

در بینی، غضروف هایی وجود دارد که به آن ها غضروف رشد می گویند. برخی از بخش های صورت با این غضروف ها ارتباط دارند که با انجام عمل بینی در مرحله رشد، به تغییرات و رشد دیگر بخش های صورت آسیب وارد می شود.

یعنی رشد میانی صورت متوقف می گردد و صورت در سنین بزرگسالی حالت ناخوشایند و نامتقارن به خود می گیرد. بنابراین بسیار مهم است که رشد غضروف ها کامل گردد.

بهتر است به جراح پلاستیک خود در مورد زمان مناسب انجام عمل اعتماد کنید

بهتر است به جراح پلاستیک خود در مورد زمان مناسب انجام عمل اعتماد کنید. زیرا جراح، مرحله رشد غضروف ها و استخوان ها را به طور دقیق مشخص می کند و بر اساس آن تصمیم نهایی برای انجام عمل را می گیرد. بسیاری از نوجوانان برای انجام عمل جراحی بینی بسیار عجله دارند و عجولانه رفتار می کنند.

درست است که داشتن یک بینی با ظاهری مناسب سبب زیبایی صورت می شود، اما بهتر است خانواده ها در این خصوص با پزشک مورد نظر مشورت داشته باشند تا سلامت فرزند نوجوان آن ها به خطر نیفتد.

مشکلاتی که در اثر عمل جراحی زود هنگام به وجود می آید، از بد شکل بودن بینی بسیار بدتر خواهد بود. در این صورت می توان گفت که بهترین سن برای عمل بینی سنی است که رشد استخوان ها و غضروف ها متوقف شده باشد.

حداکثر سن عمل بینی

در ادامه مقاله بهترین سن برای عمل بینی، حداکثر سن را نیز برای این نوع عمل زیبایی بررسی خواهیم کرد. پزشکان حداکثر سن برای انجام جراحی بینی را 60 سالگی اعلام کرده اند.

با این حال حداکثر سن انجام عمل جراحی در افراد مختلف متفاوت می باشد. این تفاوت را نوع و میزان چین و چروک پوست تعیین می کند. بعد از سن 60 سالگی، خاصیت کشسانی و ارتجاعی پوست از بین می رود و پزشک نمی تواند تغییرات مورد نظر را روی بینی اعمال کند.

با افزایش سن، بینی بیشتر دچار افتادگی می شود و قدرت کشش خود را از دست می دهد. به همین دلیل نتایج مطلوب از انجام این عمل در سنین بالای 60 سال به دست نمی آید.

علاوه بر این برای انجام جراحی بینی، لازم است که متقاضی بیهوش شود. بیهوشی در سنین بالای 60 سال همراه با ریسک هایی است. به خصوص که در سنین بالای 60 سال بیماری های مختلف ناشی از افزایش سن بروز پیدا خواهند کرد.

بهترین سن برای عمل بینی

بهترین سن برای عمل بینی
بهترین سن برای عمل بینی

در بخش های قبلی، حداقل و حداکثر سن انجام جراحی بینی را بیان کردیم. لازم است بگوییم که برای دستیابی به نتایج مطلوب، بهتر است در سنین 20 تا 35 الی 40 سالگی برای عمل بینی اقدام کنید. نتایج حاصل از عمل بینی در این سنین مطلوب تر از سنین بالای 40 تا 60 سال است.

عمل بینی زود هنگام

همان طور که گفته شد، حداقل سن برای عمل بینی 16 سال در دختران و 18 سال در پسران می باشد. با این حال برخی از نوجوانان به دلیل مشکلاتی نظیر پولیپ بینی و انحراف تیغه بینی با مشکل تنفس مواجه می شوند که پزشک برای درمان مجبور است زودتر از زمان مقرر دست به جراحی بزند. در این شرایط، پزشک تنها برای درمان بیماری دست به جراحی می زند و نباید غضروف های رشد دستکاری شوند.

برخی از کودکان در سنین پایین در اثر ضربه ممکن است دچار شکستگی استخوان شوند. در صورتی که شکستگی، سبب اختلال تنفس و فعالیت های عادی او نمی شود، بهتر است عمل ترمیم را به دوره بعد از بلوغ موکول کنید.

اما در غیر این صورت لازم است که عمل جراحی برای درمان و بهبود وضعیت تنفس انجام گیرد. این که عمل جراحی بینی برای کودک شما ضروری است یا خیر را پزشک طی چند جلسه تشخیص می دهد.

انواع تکنیک های جراحی بینی

انواع تکنیک های جراحی بینی
انواع تکنیک های جراحی بینی

پزشک برای انجام عمل بینی و بهبود وضعیت استخوان و غضروف از 2 تکنیک جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته استفاده می کند که در زیر، هر یک از تکنیک ها را شرح داده ایم:

عمل بینی باز

در این تکنیک، جراح، یک برش روی پوست تیغه وسط نوک بینی ایجاد می کند و پوست را به تدریج از روی بینی برمی دارد تا روی استخوان و غضروف تسلط کاملی داشته باشد.

بعد از اعمال تغییرات روی غضروف و استخوان، جراح پوست را مجدد به حالت اولیه برمی گرداند. گاهی نیاز است که بخشی از پوست بینی نیز حذف شود.

باید گفت این روش عمل بینی، یک جراحی بسیار سخت و پیچیده است و هر پزشکی نمی تواند آن را انجام دهد. مواردی مانند جراحی بینی گوشتی، جراحی بینی های بزرگ، شکستگی ها و بینی های کج، در روش عمل بینی باز به کار گرفته می شود.

لازم است برای عمل هایی که نیاز به تغییر زیادی در نوک بینی دارند، از تکنیک جراحی باز استفاده شود. به صورت کلی می توان گفت که با استفاده از تکنیک باز، تغییرات بیشتری می توان روی بینی انجام داد.

عمل بینی بسته

این تکنیک زمانی به کار می رود که لازم است تغییرات کمی روی بینی اعمال شود. در این روش، هیچ گونه برش و زخمی روی پوست بینی ایجاد نمی شود. در واقع پزشک از طریق سوراخ های بینی وارد بافت داخلی بینی می شود و تغییرات مورد نظر را اعمال می کند.

انجام این نوع عمل پیچیدگی های زیادی ندارد. با این حال لازم است پزشک از مهارت و تجربه کافی برخوردار باشد تا بتواند تغییرات مورد نظر روی غضروف و استخوان را انجام دهد.

بعد از این که شما اهداف خود را برای انجام عمل بینی برای پزشک شرح دادید، پزشک، تکنیک مورد نظر برای انجام عمل را در نظر می گیرد. یعنی تکنیکی که برای عمل شما به کار می رود، بستگی به میزان تغییرات و نوع بافت بینی شما دارد.

اقدامات لازم قبل از عمل بینی

بهتر است قبل از مراجعه به پزشک، اطلاعاتی در مورد بهترین سن برای عمل بینی و سایر نکات جراحی بینی کسب کنید. دکتر جمشیدی اطلاعات کاملی را در خصوص بهترین سن برای عمل بینی و سایر نکات مرتبط با این عمل زیبایی در این سایت در اختیار علاقه مندان قرار داده است که می توانید مطالعه کنید. لازم است قبل از انجام عمل بینی، به اقدامات زیر توجه داشته باشید.

رژیم غذایی

لازم است متقاضیان انجام جراحی بینی، به تغذیه خود حداقل در هفته های منتهی به جراحی توجه داشته باشند. داشتن تغذیه مناسب ریسک ایجاد عفونت بعد از عمل را از بین می برد.

بهتر است برنامه غذایی حاوی سبزیجات، دانه ها، پروتئین و میوه باشد. مصرف مکمل های غذایی نظیر ویتامین A، ویتامین C و بروملین نیز توصیه می شود.

متقاضیان انجام عمل بینی باید از مصرف برخی غذاهایی که روند بهبودی زخم ها را کاهش می دهند، خودداری کنند. این افراد باید مصرف ویتامین E، زنجبیل، گینگو و جینسنگ را کنار بگذارند.

بهتر است مصرف غذاهای پر چرب و پر نمک نیز کاهش یابد. علاوه بر این مصرف الکل کنار گذاشته شود. همه این نکات برای جلوگیری از بروز عوارضی مانند خونریزی، کبودی، عفونت و التهاب می باشد.

مصرف دارو

تمام افرادی که متقاضی انجام عمل بینی هستند، باید در مورد داروهایی که مصرف می کنند، با پزشک خود مشورت نمایند. تاثیر مصرف برخی از داروها سبب بروز عوارض و مشکلاتی می گردد.

به طور مثال داروهایی مانند آسپرین سبب انعقاد خون می شوند که عمل جراحی را با مشکل مواجه می کنند. پزشک ممکن است مصرف چنین داروهایی را به صورت موقت قطع کند تا جلوی بروز عوارض احتمالی گرفته شود.

مصرف دخانیات

مصرف دخانیات به خصوص سیگار، جریان خون در بدن را افزایش می دهند. در این صورت مشکلات زیادی در حین عمل به وجود می آید.

علاوه بر این، بعد از عمل نیز به دلیل کاهش اکسیژن رسانی در اثر مصرف سیگار، روند بهبودی زخم ها کند خواهد بود. به همین دلیل بهتر است مصرف سیگار و دخانیات یک الی دو هفته قبل و بعد از عمل کنار گذاشته شود.

توجه به توصیه های پزشک

در قسمت های بالا تقریبا تمام نکات مربوط به قبل از عمل را بیان کردیم. ممکن است پزشک با توجه به شرایط روحی و جسمی شما، نکات و توصیه های دیگری نیز داشته باشد که لازم است برای جلوگیری از بروز ریسک و عوارض، به این نکات توجه ویژه ای داشته باشید.

اقدامات پزشکی قبل از عمل بینی

اقدامات پزشکی قبل از عمل بینی
اقدامات پزشکی قبل از عمل بینی

قبل از انجام عمل بینی، جراح آزمایشات و تصویربرداری های زیر را درخواست می دهد:

  • آزمایش خون و بررسی سلامت بدن
  • فوتوگرافی زیبایی قبل از عمل
  • سی تی اسکن تیغه بینی

روز انجام عمل بینی

در روز انجام عمل بینی، باید استحمام کنید تا از بروز هر گونه میکروب به بینی جلوگیری شود. علاوه بر این باید به صورت ناشتا به مرکز درمانی مراجعه کنید زیرا جراحی تحت بیهوشی انجام می گیرد و برای بیهوشی لازم است که به مدت 12 ساعت چیزی نخورید. از آرایش کردن و استفاده از هر گونه کرم و لوسیون خودداری کنید.

جهت اطلاعات بیشتر صفحه کارهای قبل از عمل بینی را مشاهده نمایید.

بعد از عمل بینی

بعد از اتمام عمل بینی، پزشک محل برش را بخیه می زند و پانسمان می کند. وظیفه شما این است که به خوبی از پانسمان و زخم مراقبت کنید. پزشک یک اسپلیت روی بینی قرار می دهد تا تغییرات اعمال شده روی استخوان و غضروف حفظ شود.

علاوه بر این، برای جلوگیری از خونریزی، گاز استریل در سوراخ های بینی جایگذاری می کند. وجود پانسمان و گاز استریل می تواند برای شما کمی ناراحت کننده باشد اما باید تحمل کنید تا زخم ها بهبود یابند.

مراقبت های بعد از عمل بینی

لازم است برای جلوگیری از بروز عوارض و مشکلات مختلف و همچنین تسریع در روند بهبودی زخم ها، به نکات و توصیه هایی که دکتر جمشیدی در زیر بیان کرده است، توجه ویژه ای داشته باشید:

لازم است به مدت 48 ساعت استراحت مطلق داشته باشید.

ترشح خونابه از بینی و حلق به مدت 48 ساعت طبیعی است.

هنگام خوابیدن، از بالش بلندی استفاده کنید تا سر بالاتر از بدن قرار بگیرد.

لباس جلو باز یا با یقه گشاد بپوشید.

تا 48 ساعت کمپرس سرد روی بینی خود قرار دهید.

سعی کنید غذای نرم بخورید

سعی کنید غذای نرم بخورید. خوردن غذای سفت باعث ایجاد فشار روی بینی می شود.

از برنامه غذایی سالم پیروی کنید تا روند بهبودی زخم ها تسریع یابد.

از استحمام کردن تا زمان وجود پانسمان بپرهیزید.

باند و استریل را طبق توصیه پزشک و در فواصل زمانی مشخص شده تعویض نمایید.

تا 4 ماه بعد از عمل بینی از انجام ورزش های سنگین بپرهیزید.

برای جلوگیری از افزایش تورم، مصرف نمک را کاهش دهید.

لازم است به مدت 4 هفته عینک آفتابی و عینک طبی استفاده نکنید.

در صورت افزایش خونابه و داشتن هرگونه خونریزی، به پزشک مراجعه کنید.

داشتن تب در روز اول طبیعی است

داشتن تب در روز اول طبیعی است. اما بعد از آن در صورت داشتن تب، به پزشک مراجعه کنید.

بعد از عمل به دلیل تورم، ترشح خونابه و فشار اسپلیت امکان انسداد کامل بینی وجود دارد. در این صورت باید با دهان تنفس کنید.

کبودی و تورم اطراف چشم ها طبیعی بوده و بعد از 3 هفته بهبود خواهند یافت.

در هر نقطه ای از صورت که دچار تورم شدید، از کمپرس سرد استفاده کنید.

ماهیچه های صورت خود را سعی کنید تا زیاد به حرکت در نیاورید. به طور مثال از خندیدن، حرف زدن، گریه کردن و سرفه شدید خودداری کنید.

مصرف داروهایی نظیر آسپرین، ایبوپروفن، ژلوفن، دیکلوفناک، ایندومتاسین و داروهایی با این نوع ترکیبات را کنار بگذارید.

از دراز کشیدن روی شکم و پهلو بپرهیزید.

تا 2 ماه بعد از عمل باید از فین کردن بپرهیزید.

ممکن است بعد از برداشتن گچ، تورم باز هم شدت یابد. پس جای نگرانی نیست.

برای رفع گرفتگی های بینی در اثر ترشحات، می توانید از سرم شست و شو تا چند ماه بعد از عمل استفاده کنید.

از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب تا 4 ماه بعد از عمل خودداری کنید.

از انجام برنزه کردن و سولاریوم روی صورت بپرهیزید.

مصرف سیگار و قلیان را تا 2 ماه بعد از عمل کنار بگذارید.

عوارض احتمالی جراحی بینی

معمولا عمل جراحی بینی عوارض خاصی ندارد و عوارض و خطرات ناشی از آن تا حدود زیادی بستگی به عدم دقت پزشک دارد. بیماری های زمینه ای نیز می توانند دلیلی بر ایجاد عوارض باشند که آن هم بستگی به عدم شناسایی بیماری توسط پزشک قبل از عمل دارد.

به همین دلیل است که گفته می شود در انتخاب پزشک دقت زیادی داشته باشید و پزشکی را برای انجام عمل بینی انتخاب کنید که از مهارت و تجربه بالایی برخوردار باشد.

خطرات احتمالی جراحی بینی می تواند موارد زیر باشد:

  • عفونت
  • خونریزی
  • مشکل در تنفس
  • نیاز به ترمیم و جراحی مجدد
  • سوراخ شدن سپتال
  • عوارض ناشی از بیهوشی

مشاوره قبل از عمل بینی

لازم است قبل از انجام عمل بینی، چند جلسه مشاوره با پزشک خود داشته باشید و از انتظارات خود بعد از عمل سخن بگویید. پزشک نیز در همین جلسات می تواند بهترین سن برای عمل بینی را بیان کند و از اقدامات قبل و بعد از عمل برای شما سخن بگوید.

علاوه بر این، پزشک باید در این جلسات سلامت بدن شما را بررسی نماید و مطمئن شود که بیهوشی و جراحی بینی هیچ گونه ضرری برای جان شما نداشته باشد.

در این جلسات، با بررسی وضعیت بینی و انتظارات متقاضی، نوع روش جراحی مشخص می شود و تقریبا فرم نهایی بینی برای متقاضی شرح داده می شود. علاوه بر این، به تمام سوالات متقاضی پاسخ داده می شود و تمام ابهامات رفع می شود.

موارد منع عمل بینی

موارد منع عمل بینی
موارد منع عمل بینی

عمل بینی مزایای زیادی دارد، با این حال تمام افراد نمی توانند از مزایای آن بهره ببرند. با بررسی بهترین سن برای عمل بینی، متوجه شدیم که دختران زیر 16 سال، پسران زیر 18 سال و افراد بالای 60 سال نمی توانند عمل جراحی بینی انجام دهند.

علاوه بر این ممکن است پزشک عمل بینی، متقاضیانی که دچار وسواس، افسردگی شدید، اختلالات دو قطبی و بیماری بد شکل انگاری هستند را قبول نکند.

برخی افراد نیز انتظارات غیر واقعی از عمل بینی دارند و تمایل دارند تا بینی خود را شبیه بینی یک فرد خاص بکنند. باید گفت که پوست و اسکلت صورت در افراد مختلف متفاوت می باشد و هیچ موقع با انجام عمل جراحی بینی دو فرد متفاوت یکسان نخواهد شد. اکثر پزشکان انجام عمل بینی، چنین متقاضیانی را قبول نمی کنند.

بینی برخی از متقاضیان نیز گوشتی است و تمایل به داشتن یک بینی فانتزی و ظریف دارند

بینی برخی از متقاضیان نیز گوشتی است و تمایل به داشتن یک بینی فانتزی و ظریف دارند. همان طور که در بخش های قبلی بیان شد، چنین افرادی فقط می توانند حالت بینی طبیعی را برای انجام عمل انتخاب کنند. در غیر این صورت، پزشک برای آن ها جراحی را انجام نمی دهد زیرا انتظار غیر معقولانه ای دارند.

علاوه بر موارد بالا، سلامت جسمی فرد نیز برای انجام جراحی بررسی می شود. در صورتی که متقاضی از بیماری پوستی خاصی رنج می برد، نمی تواند عمل بینی انجام دهد. عمل بینی برای افراد مبتلا به دیابت قابل انجام است.

اما اگر این افراد دیابت کنترل نشده دارند، نمی توانند عمل بینی انجام دهند. علاوه بر این، افرادی که اختلالات انعقادی شدید دارند، نباید تحت عمل جراحی بینی قرار بگیرند.

زیرا احتمال خونریزی شدید وجود دارد. افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی نیز به دلیل انجام بیهوشی برای عمل بینی، کاندید خوبی برای انجام این جراحی نیستند.

سخن پایانی

سخن پایانی
سخن پایانی

در این مقاله اطلاعات کاملی در خصوص بهترین سن عمل بینی و جزئیات مرتبط با آن در اختیار شما قرار دادیم. شما می توانید طی جلسات مشاوره با دکتر جمشیدی، بهترین متخصص و جراح پلاستیک، تمام سوالات و ابهامات ذهنی خود را در خصوص عمل بینی بیان کنید.

اگر شما از لحاظ سنی واجد شرایط عمل بینی هستید حتما صفحه لیست دکتر جراح بینی در تهران را مطالعه کنید.

منابع:

https://bit.ly/3rFy209

https://cutt.ly/cF80fdo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.