تا چه مدت بعد از عمل بینی باید ماساژ داد

تا چه مدت بعد از عمل بینی باید ماساژ داد

در این مقاله، می خواهیم در این خصوص که تا چه مدت بعد از عمل بینی باید ماساژ داد ، با شما صحبت کنیم. پس تا پایان مقاله در کنار ما باشید.

پزشکان جراح پلاستیک و بینی، در اغلب موارد به بیماران پیشنهاد می دهند تا با ماساژ دادن بینی، روند بهبودی آن را تسریع ببخشند یا عیب های کوچکی که امکان دارد پس از جراحی بینی روی آن ایجاد شود را از میان بردارند.

این اشکالات احتمالی می توانند در موارد گوناگون روی بینی شما ایجاد شوند مثل احساس کجی مختصر در بینی، برجستگی خفیف در بینی و … البته همه افراد به ماساژ نیاز ندارند. پس  فقط در صورتی می توانید از این شیوه استفاده کنید که جراح شما تعیین کرده باشد.

زیرا در موارد متعددی انجام ماساژ روی بینی ممکن است به جای فایده، آسیب های مختلفی را ایجاد کند، به گونه ای که باز هم به عمل ترمیمی نیاز پیدا کنید.

همچنین می توانید در رابطه با این سوال که تا چه مدت بعد از عمل بینی باید ماساژ داد، از خانم دکتر خدیجه جمشیدی کمک بگیرید. خانم دکتر جمشیدی، معتبرترین متخصص در این حوزه کاری به شمار می آیند.

پیشنهاد می کنیم از پست داد زدن بعد از عمل بینی دیدن کنید.

تا چه مدت بعد از عمل بینی، باید آن را ماساژ داد؟

تا چه مدت بعد از عمل بینی، باید آن را ماساژ داد؟
تا چه مدت بعد از عمل بینی، باید آن را ماساژ داد؟

اغلب بیمارانی که تحت جراحی بینی قرار گرفته اند، این نگرانی را دارند که زمان مناسب برای انجام ماساژ را یاد بگیرند و به پاسخ سوال تا چه مدت بعد از عمل بینی باید ماساژ داد، برسند.

در برخی بیماران نیز مشاهده می شود که سوال های زیادی در این رابطه از پزشک خود دارند مثلا می خواهند بدانند که چرا انجام ماساژ برای آن ها توصیه نشده است و یا چرا هیچ گونه ماساژی روی بینی آن ها صورت نگرفته است.

بهتر است بدانید که انجام ماساژ روی همه نوع بینی اشتباه است و تنها بیمارانی باید از این روش بعد از عمل استفاده کنند که پزشک جراح آن ها، انجام ماساژ را توصیه کرده باشد و انجام آن را نیز به بیمار آموزش داده باشد.

مناسب ترین زمانی که برای شروع ماساژ بینی پس از جراحی در نظر گرفته می شود، دقیقا زمانی است که گچ بینی خود را برداشته باشید.

در این حین می توانید بعد از حمام و یا پیش از آن که چسب بینی خود را عوض کنید، از شیوه ماساژ بینی به راحتی بهره بگیرید تا بتوانید از تورم و اشکالات موجود در آن بکاهید.

البته اگر با وجود آموزش پزشکان، باز هم توانایی انجام ماساژ را ندارید و یا می ترسید که به درستی از پس انجام آن برنیایید و به بینی خود آسیب وارد کنید، پس باید انجام آن را به پزشک جراح خود یا دستیاران حرفه ای آن بسپارید.

زیرا ماساژ بینی باید دقیق و به درستی انجام شود تا هیچ گونه صدمه ای به بینی تازه جراحی شده شما نرسد. همچنین می توانید برای یافتن پاسخ این کهسوال تا چه مدت بعد از عمل بینی باید ماساژ داد به خانم دکتر جمشیدی مراجعه کنید.

ماساژ بینی بعد از جراحی

اگر شما نیز مانند اغلب بیماران قصد دارید تا بینی تازه جراحی شده خود را ماساژ بدهید، باید به نکات مهم آن توجه کنید، مثلا هرگز نباید هیچ گونه فشاری به بخش بالایی پل بینی خود وارد کنید.

همچنین انگشت شصت شما نباید از لبه استخوان بالاتر برود. در ضمن مقدار فشاری که هنگام ماساژ بر بینی وارد می آورید، باید در هر دو سمت بینی شما یکسان باشد.

انجام این گونه ماساژها، به توجه و دقت بالایی نیاز دارد؛ چون قرار گیری انگشت ها روی بینی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

شما باید تا حدی به بینی خود فشار بیاورید تا به میزان بسیار کمی در همان محل، احساس درد داشته باشید. انجام این تمرینات در کل روز باید حداقل حدود ۲۰ بار انجام بگیرد تا بتوانید تاثیرات شگفت انگیز آن را مشاهده نمایید.

هیچ گاه سر خود، چنین تمریناتی را روی بینی خود انجام ندهید

اما باز هم تکرار می کنیم که هیچ گاه سر خود، چنین تمریناتی را روی بینی خود انجام ندهید و قبل و بعد از جراحی، راجع به همه چیز با پزشک خود مشورت کنید تا بتوانید به رضایت کافی پس از جراحی برسید؛

زیرا انجام ماساژ اشتباه یا نابجا، امکان دارد ایراداتی را روی بینی شما ایجاد کند. مانند جابجا شدن استخوان ها و غضروف بینی. زمانی که اسپلینت از روی بینی شما برداشته شد، به این معنی نیست که استخوان های بینی به اندازه کافی محکم شده و سر جای خود قرار گرفته اند.

چون هنوز هم مانند خمیر می توانند به راحتی به طرفین متمایل شوند و دقیقا در همین زمان است که مراقبت و ماساژ صحیح برای آن احتیاج می باشد.

در این بازه زمانی، تمایل استخوان های بینی برای حرکت کردن زیاد است و امکان دارد از مکان ایده آل خود به چپ و راست و جهات غیر معقول دیگر جابجا شوند و فرم بینی شما خراب شود.

به عنوان مثال زمانی که دست یا پای انسان دچار شکستگی می شود، ماه ها زمان لازم است تا همان عضو بدن بهبود پیدا کند، استخوان هایش به طور کامل جوش بخورد و از استحکام کافی برخوردار باشد.

بینی شما نیز دقیقا چنین وضعیتی دارد و پس از جراحی، تا ماه ها باید از آن مراقبت کنید و به دستورالعمل های بعد ازجراحی بینی همچنان پایبند بمانید. چرا که استخوان های بینی در صورت جابجایی، میل دارند تا به همان مکان اولی برگردند که تا قبل از جراحی در آنجا حضور داشتند.

شما تقریبا باید ۶ تا ۸ هفته پس از عمل بینی و باز نمودن گچ، نگران این موضوع باشید؛

شما تقریبا باید ۶ تا ۸ هفته پس از عمل بینی و باز نمودن گچ، نگران این موضوع باشید؛ زیرا شما به این بازه زمانی نیاز دارید تا استخوان های بینی تا حدودی در مکان جدید خود جوش بخورند و بهبودی نسبی حاصل شود.

در ضمن، حرکت و جابجایی استخوان ها یا غضروف های بینی می تواند در هر دو بخش بینی رخ بدهد و یا فقط در یک بخش از آن اتفاق بیفتد.

بنابراین تا مادامی که دوران نقاهت شما پس از جراحی بینی طی نشده است، از دست زدن و ماساژ بی دلیل آن اجتناب کنید و در صورت پیاده کردن هر گونه روشی ر روی آن، از پزشک خود اجازه بگیرید.

در غیر این صورت نمی توانید از بینی خوش فرم و زیبای خود پس از عمل لذت ببرید و باید به فکر جراحی مجدد باشید.

مزایای ماساژ بینی بعد از جراحی چیست؟

مزایای ماساژ بینی بعد از جراحی چیست؟
مزایای ماساژ بینی بعد از جراحی چیست؟

چنانچه ماساژ بینی بیماران به گونه ای صحیح و اصولی صورت بگیرد و همانند آموزشی انجام شود که پزشک جراح به آن ها آموزش داده است، می توان انتظار داشت که از مشکلات خفیف و متعدد روی بینی بیماران رهایی پیدا کرد؛

نمونه های زیادی از بیماران وجود دارند که از کجی خفیف پس از جراحی روی بینی خود رنج می بردند، اما زمانی که از آموزش های پزشک خود پیروی نمودند و به ماساژ دادن بینی خود پرداختند، توانستند با موفقیت، ایراد بینی خود را درست کنند و صاحب یک بینی بی نقص و زیبا باشند. انجام ماساژ بینی فواید گسترده تری را در بر دارد و با رفع دغدغه های متعدد بیماران، دارای ارتباط مستقیم است؛

چون با انجام آن می توانید برآمدگی های روی بینی خود را درست کنید، کجی استخوان بینی را از میان بردارید و در اغلب اوقات با انجام ماساژ بینی، به طور صحیح می توانید تا حدود زیادی از تورم بینی خود بکاهید.

در ضمن در صورت یافتن پاسخ سوال تا چه مدت بعد از عمل بینی باید ماساژ داد، می توانید با دکتر خدیجه جمشیدی مشاوره حضوری داشته باشید.

معایب ماساژ بینی پس از جراحی کدامند؟

معایب ماساژ بینی پس از جراحی کدامند؟
معایب ماساژ بینی پس از جراحی کدامند؟

همه افرادی که جراحی زیبایی بینی را انجام می دهند، توقع یک بینی خوش فرم تر و جذاب تر را دارند، اما گمان می کنند که پس از انجام جراحی، انتظار آن ها برآورده شده و دیگر احتیاجی نیست کاری انجام بدهند که اشتباه محض است.

بسیاری از بیمارانی که تحت جراحی قرار می گیرند، از مراقبت های دوران نقاهت آن اطلاع درستی ندارند و پس از عمل به نوعی غافلگیر می شوند.

چون دقیقا بعد از جراحی مراقبت های آن شروع می شود و پیروی از آن ها در نتیجه جراحی، تاثیر مستقیمی دارد. مانند ماساژ بینی که در صورت نیاز و طبق صلاحدید پزشکان انجام می شود که به تنهایی یک مرحله حساس و مهم می باشد؛

بنابراین بالا بردن دقت در انجام آن بسیار حائز اهمیت است و لازم است تا توصیه های جراح خود را به شدت جدی بگیرید و از دستکاری بی دلیل بینی خود بپرهیزید.

انجام ماساژ به شکل اشتباه می تواند در فرم و ظاهر بینی شما تغییراتی را حاصل نماید

انجام ماساژ به شکل اشتباه می تواند در فرم و ظاهر بینی شما تغییراتی را حاصل نماید. یا اگر بینی شما پس از جراحی مشکلی ندارد اما به صورت سر خود آن را ماساژ می دهید، پس باید منتظر ایجاد تغییرات گوناگون روی فرم بینی خود باشید.

پس باید نکات انجام ماساژ بینی را از پزشک جراح خود و یا خانم دکتر خدیجه جمشیدی یاد بگیرید و به انجام صحیح آن بپردازید تا نتیجه مطلوب برای شما نیز حاصل شود و هیچ گونه مشکلی ایجاد نشود.

در ضمن شما در حال مطالعه مقاله تا چه مدت بعد از عمل بینی باید ماساژ داد می باشید. پس برای یافتن پاسخ این سوال، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اطلاعات تکمیلی را از خانم دکتر خدیجه جمشیدی کسب نمایید.

اهمیت ماساژ درست بینی

اهمیت ماساژ درست بینی
اهمیت ماساژ درست بینی

پس از جراحی برای این که بینی شما شکل بهتری به خود بگیرد و بخش های استخوانی و غضروفی آن در دوران نقاهت به خوبی فرم بگیرد، از ماساژهای طراحی شده برای بینی استفاده می کنند؛

در حین عمل، استخوان های بینی را به کمک استئوتوم دچار شکستگی می کنند تا قادر باشند شکل نهایی آن را تغییر بدهند.

پس برای محکم کردن و حفظ فرم آن، از اسپلینت یا گچ بینی بهره می گیرند. با انجام این کار، نگهداری استخوان ها و غضروف ها در مکان جدید خود با سهولت بیشتری انجام می شود.

اما گچ بینی در اغلب اوقات تا حدود ۷ روز یا نهایت  ۱۰روز روی بینی قرار می گیرد و پس از گذشت این دوران، به ناچار باید از روی بینی بیماران توسط پزشک برداشته شود.

در کسانی که دارای بینی استخوانی هستند نیز این موضوع به خوبی مشهود است که استخوان ها به شکلی مناسب در مکان جدید خود جای گذاری شده اند، اما در هر دو بخش بینی مشاهده می شود که این استخوان ها از مکان جدید خود جدا هستند و هیچ پیوند محکمی ندارند.

تا حدود ۱۰ روز بعد از عمل نیز امکان جابجا شدن آن ها وجود دارد

بنابراین تا حدود ۱۰ روز بعد از عمل نیز امکان جابجا شدن آن ها وجود دارد. پس با وجود اسپلینت و این دوران حساس، اجازه ندارید سر خود بینی خود را ماساژ بدهید. چون باید صبر کنید تا گچ آن برداشته شود و در صورت نیاز و صلاحدید پزشک، اقدامات لازم برای بهتر کردن آن انجام بگیرد.

در ضمن خانم دکتر خدیجه جمشیدی همواره آمادگی لازم برای پاسخگویی به سوال تا چه مدت بعد از عمل بینی باید ماساژ داد و سوال های گوناگون شما را دارد، پس می توانید به صورت حضوری با ایشان در ارتباط باشید.

آموزش ماساژ بینی بعد از عمل

آموزش ماساژ بینی بعد از عمل
آموزش ماساژ بینی بعد از عمل

قبل از انجام هر گونه حرکتی روی بینی خود، باید با خانم دکتر خدیجه جمشیدی حتما مشورت داشته باشید تا ناخواسته آسیبی به آن وارد نکنید.

در ضمن قبل از خواندن این آموزش، بهتر است بگوییم که شما باید در درجه اول به توصیه ها و آموزشات پزشک خود توجه کنید و همانند گفته های او عمل نمایید تا عالی ترین نتیجه ممکن را بگیرید. پس در وهله اول، رعایت دستورالعمل های پزشک خود را جدی بگیرید؛

زیرا برای هر شخص، از تکنیک های ماساژ متفاوتی بهره گرفته می شود. در ضمن این امکان نیز وجود دارد که پزشک برای شما مراحل متفاوت ماساژ را با یکدیگر ادغام کرده و آموزش بدهد.

برخی از بیماران انجام ماساژ را در مدت زمان دو دقیقه ای به انجام می رسانند

برخی از بیماران انجام ماساژ را در مدت زمان دو دقیقه ای به انجام می رسانند که در طول روز در حدود دو نوبت دو دقیقه ای می باشد. یک بار در هنگام صبح بینی خود را ماساژ می دهند و یک بار در هنگام شب حرکات ماساژ را تکرار می کنند.

اما اگر جزو افرادی هستید که می خواهید به انجام جراحی ترمیمی بپردازید، باید بیشتر از این ها برای ماساژ دادن بینی خود وقت بگذارید، چون باید پوست بینی شما از انعطاف پذیری کافی برخوردار باشد.

بنابراین تعداد دفعات ماساژ بینی و بازه زمانی آن نسبت به بیماران عادی بیشتر و متفاوت تر خواهد بود که حدود ۶ تا  ۸ بار در طول روز می تواند باشد و زمان انجام آن نیز ۲ تا ۵ دقیقه می تواند ادامه پیدا کند.

نکات مهم هنگام انجام ماساژ بینی بعد از جراحی:

نکات مهم هنگام انجام ماساژ بینی بعد از جراحی:
نکات مهم هنگام انجام ماساژ بینی بعد از جراحی:
  • نباید فشار زیادی به آن وارد آورید. اگر این کار را انجام بدهید، امکان دارد سبب جابجایی استخوان های آن شوید و نتیجه جراحی خود را به سمت منفی تغییر بدهید.
  • نباید هنگام ماساژ، درد و ناراحتی ایجاد شود؛ اگر از این قبیل اتفاقات رخ داد، باید ماساژ دادن را قطع کنید و هر چه سریع تر با پزشک جراح خود و یا خانم دکتر خدیجه جمشیدی تماس حاصل فرمایید.
  • شایسته است هنگام انجام ماساژ، روبروی آینه قرار بگیرید.
  • در هفته های اول بعد از جراحی اجازه ندارید که به نوک بینی خود فشار یا حرکات ماساژ را وارد کنید، مگر اینک ه پزشک شما چنین اقدامی را برایتان صلاح دیده باشد.

انواع ماساژ بینی بعد از جراحی

انواع ماساژ بینی بعد از جراحی
انواع ماساژ بینی بعد از جراحی

همان طور که می دانید، بینی افراد دارای مدل های گوناگون می باشند. بنابراین نوع ماساژ بینی با مدل و فرم آن در ارتباط است، مثل گوشتی یا استخوانی. همچنین تعیین نوع ماساژ به هدف دکتر برای انجام آن نیز وابسته می باشد.

به طور معمول سه گونه ماساژ برای بینی های جراحی شده طراحی شده است که انتخاب هر کدام از آن ها در اختیار بیماران نیست، بلکه پزشکان متخصص تعیین کننده این موضوع می باشند.

چون در برخی موارد، پزشکان هر ۳ نوع ماساژ را طبق نیاز بیمار با هم ترکیب کرده و به او آموزش می دهند. در ادامه، انواع ماساژ بینی را شرح می دهیم که عبارتند از:

  • ماساژ بخش استخوانی بینی:

بالاترین قسمت بینی، بخش استخوانی آن می باشد. این قسمت در اتصال با استخوان های فک بالا و پیشانی می باشد؛ برای انجام ماساژ باید توجه خود را بر بخش استخوانی و دیواره های جانبی آن معطوف نمایید.

اگر هدف از انجام ماساژ کم کردن تورم آن و کنترل مایع بینابینیی می باشد، باید دو عدد از انگشتان خود را روی دو سمت آن جایگذاری کنید. در این حین می توانید بینی خود را به طرف بخشی که گونه ها و اطراف آن قرار دارند، ماساژ بدهید.

در صورتی که می خواهید به دلیل تورم یک بخش از بینی یا کج شدن خفیف آن حرکات ماساژ را انجام بدهید، هرگز نباید به نوک بینی و پشت آن دست بزنید، بلکه باید انگشت اشاره خود را روی یک بخش از بینی قرار بدهید و به سمتی که بینی شما کج شده یا دارای تورم است، فشار ملایمی را ایجاد کنید.

در حقیقت این ماساژ، ماساژ فشار بینی نام دارد. انجام این ماساژ می تواند سبب بهبودی بسیاری از مشکلات بینی بعد از جراحی شود مثل کم کردن التهاب عمومی بینی، التهاب یک طرفه و رفع کجی آن.

در ضمن به کمک خانم دکتر خدیجه جمشیدی، می توانید جواب این سوال که تا چه مدت بعد از عمل بینی باید ماساژ داد را به راحتی پیدا کنید.

  • ماساژ پشت بینی:

ماساژ پشت بینی:
ماساژ پشت بینی:

در فرو رفتگی بالای بینی که در آن اتصال استخوان بینی به استخوان پیشانی مشاهده می شود، فاصله ای موجود می باشد که تا نوک بینی و پشت آن امتداد دارد که به آن دورسم می گویند.

از طرفی؛ مکان متصل شدن استخوان ها به ماهیچه های بینی راینیون نام دارد که به طور طبیعی، غوز بینی روی آن موجود می باشد.

در این نوع از ماساژ باید یک انگشت خود را از پایین و تقریبا همجوار با نوک بینی قرار دهید و آن را ماساژ گونه به طرف بالا بکشید. در نقاطی که احساس می کنید برآمدگی بیشتری به چشم می خورد، باید انجام ماساژ را بیشتر کنید.

اگر پس از جراحی بینی قصد دارید قوز و صاف کردن پشت بینی خود را انجام بدهید، می توانید از این نوع ماساژ کمک بگیرید.

  • ماساژ نوک بینی:

ماساژ نوک بینی:
ماساژ نوک بینی:

بخش زیرین هرمی شکل بینی دارای غضروف بینی می باشد که نوک بینی نام دارد. اگر می خواهید نوک بینی خود را ماساژ بدهید، فقط باید روی همین بخش تمرکز کنید. می توانید با دو انگشت اشاره، نوک بینی خود را گرفته و ماساژ آن را به طرف بیرون به انجام برسانید.

البته تکنیک گفته شده بیشتر به کار کسانی می آید که دارای بینی گوشتی هستند، چون این نوع از بینی ها معمولا تیغه های بزرگ و ضخیمی دارند، پس برای این که از التهاب آن کم شود و عمل جوش دادن پوست به غضروف بینی یا چسباندن آن به درستی انجام شود، طبق نظر پزشکان متخصص، از چنین ماساژی بهره گرفته می شود. در برخی اوقات، برای ماساژ پره های بینی، از همین شیوه استفاده می شود.

برای اطلاع از جزئیات بیشتر درباره ماساژ و یافتن پاسخ سوال تا چه مدت بعد از عمل بینی باید ماساژ داد، می توانید به خانم دکتر خدیجه جمشیدی مراجعه کنید و مشکلات خود را در این خصوص با او در میان بگذارید.

آیا ماساژ بینی پس از عمل خطرناک است؟

آیا ماساژ بینی پس از عمل خطرناک است؟
آیا ماساژ بینی پس از عمل خطرناک است؟

اگر منظور از این سوال دگرگونی فرم بینی و از دست رفتن هزینه شما می باشد، شایسته است بگوییم بله! چون با انجام سر خود ماساژ بینی، در حقیقت پولی را که برای عمل هزینه کرده بودید را دور می ریزید و علاوه بر آن، فرم نهایی بینی خود را نیز خراب می کنید؛

همچنین باید هزینه ای دوباره برای جراحی ترمیمی صرف کنید و دردسرهای دوباره عمل بینی را به جان بخرید. چون اگر چنین اقدامی را زیر نظر پزشکان متخصص انجام ندهید، نتیجه ای که از جراحی می گیرید، به نفعتان نخواهد بود.

چون باید در ابتدا ماساژ دادن اصولی بینی را پیش پزشکان به شکل حضوری یاد بگیرید تا بتوانید اعمال فشار ملایم و نحوه قرار دادن انگشت ها روی آن را به خوبی آموزش ببینید و از ایجاد فشار بیش از حد روی آن اجتناب نمایید.

اما اگر تحت نظر پزشکانی مانند خانم دکتر خدیجه جمشیدی قرار بگیرید و هر گونه اقدامی را با اجازه او انجام بدهید، دیگر جای نگرانی باقی نمی ماند.

چنانچه توانایی لازم برای انجام این کار را در خود نمی بینید، بهتر است ماساژ بینی خود را به پزشک جراح خود بسپارید و از دستکاری ناشیانه آن خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.