ترمیم سوراخ بینی بعد از عمل

ترمیم سوراخ بینی بعد از عمل

در این مقاله می خواهیم راجع به ترمیم سوراخ بینی بعد از عمل صحبت کنیم تا با شرایط گوناگون آن آشنا شوید. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

فهرست مطالب

اینفوگرافیک ترمیم سوراخ بینی بعد از عمل

اینفوگرافیک ترمیم سوراخ بینی بعد از عمل
اینفوگرافیک ترمیم سوراخ بینی بعد از عمل

عمل بینی یکی از جراحی های حساس و پرطرفدار در دنیا می باشد و در دسته عمل های زیبایی قرار می گیرد. عمل بینی یا جراحی رینوپلاستی می تواند بسیاری از مشکلات بینی را از میان ببرد و تنفس شما را بهبود ببخشد.

همچنین ایجاد تغییرات ظاهری در بینی باعث افزایش اعتماد به نفس در افراد می شود.

ویدئو ترمیم سوراخ بینی بعد از عمل

همچنین اگر عمل بینی توسط پزشکان توانمند مانند دکتر خدیجه جمشیدی انجام بگیرد، می تواند مزایای فراوانی برای بیماران در پی داشته باشد. خانم دکتر جمشیدی، از معتبرترین متخصصین در این زمینه معرفی می شوند.

پیشنهاد می کنیم از پست جراح بینی ترمیمی در کرج دیدن کنید.

هزینه جراحی ترمیمی بینی چقدر است؟

در این مطلب در مورد موضوعات زیر صحبت می کنیم که عبارتند از:

ترمیم سوراخ بینی بعد از عمل چگونه انجام می شود؟

ترمیم سوراخ بینی بعد از عمل به چه منظور انجام می شود؟

دلایل عدم تقارن بینی و انجام جراحی ترمیمی سوراخ های بینی چیست؟

علائم انحراف سپتوم چیست؟

راه های تشخیص سوراخ بینی ناهماهنگ چیست؟

راه های درمان تیغه منحرف شده بینی یا سپتوم چیست؟

سپتوم چگونه درمان می شود؟

روند جراحی ترمیمی سوراخ های بینی چگونه است؟

روند درمان بعد از انجام جراحی ترمیمی سوراخ های بینی چگونه است؟

بعد از عمل ترمیمی سوراخ های بینی، رعایت چه نکاتی الزامی است؟

انحراف تیغه بینی چیست؟

انحراف تیغه بینی چه مشکلاتی برای افراد ایجاد می کند؟

تعریف بینی زیبا از نظر ظاهری چیست؟

شرایط لازم برای پیاده کردن ویژگی های بینی زیبا روی بینی افراد با جراحی زیبایی بینی چیست؟

نتیجه گیری

 

ترمیم سوراخ بینی بعد از عمل چگونه انجام می شود؟

ترمیم سوراخ بینی بعد از عمل چگونه انجام می شود؟
ترمیم سوراخ بینی بعد از عمل چگونه انجام می شود؟

معمولا عمل های ترمیمی باید توسط پزشکانی انجام بگیرد که دارای مهارت و توانایی بالایی باشند، مانند دکتر خدیجه جمشیدی که از تخصص فراوانی برخوردار است.

عمل ترمیمی بینی، به نوعی اصلاح کردن ایرادات ایجاد شده در بینی می باشد که با هدف از بین بردن نقص های به جا مانده بعد از عمل انجام می شوند. این جراحی کمک می کند تا علاوه بر برطرف شدن عیب ها، شکل ظاهری بینی نیز زیبایی بیشتری به خود بگیرد و به دلخواه بیماران تغییر پیدا کند.

ترمیم سوراخ بینی بعد از عمل به چه منظور انجام می شود؟

ترمیم سوراخ بینی بعد از عمل به چه منظور انجام می شود؟
ترمیم سوراخ بینی بعد از عمل به چه منظور انجام می شود؟

پس از اتمام جراحی ممکن است مشکلاتی مانند عدم تقارن سوراخ های بینی ایجاد شود  که باعث جا خوردن بیماران می شود، چون عمل بینی را به خاطر زیبایی بیشتر انجام می دهند و در مواجهه با چنین مشکلی از بهبود وضعیت خود ناامید می شوند.

از آنجایی که دو قسمت مختلف صورت با هم یکسان نیستند و فقط شبیه یکدیگر هستند، برای بینی نیز این موضوع صدق می کند. پس اگر مقدار کمی غیر قرینگی در سوراخ های بینی مشاهده کردید، نگران نباشید؛ زیرا امری طبیعی می باشد و در اکثر افراد ممکن است وجود داشته باشد.

البته غیر قرینگی باید به گونه ای باشد که افراد دیگر نتوانند به راحتی متوجه آن شوند و تفاوت های اندکی میان پره های بینی وجود داشته باشد، در این صورت سختگیری بیماران بی مورد است و نباید خود را بابت این موضوع اذیت کنند، چون به همین سادگی ها قابل تشحیص نیست.

طبیعی است که در صورت مواجه شدن با سوراخ های غیر متقارن به صورت آشکار ناراحت شوید

البته طبیعی است که در صورت مواجه شدن با سوراخ های غیر متقارن به صورت آشکار ناراحت شوید و حساسیت های بیشتری به خرج بدهید. چون رضایت بیماران از نتیجه عمل بینی بسیار حائز اهمیت است.

همچنین توجه به این نکته ضروری می باشد که آیا این غیر قرینگی از نمای روبروی بینی قابل تشخیص است یا خیر؛ بر فرض مثال اگر کسی از روبرو به شما نگاه کند، می تواند از جلوی بینی، نا متقارن بودن سوراخ های بینی را تشخیص بدهد یا فقط با بلند کردن سر، این موضوع قابل مشاهده است؟ چون باید پس از گذشت دوران نقاهت و بهبود ورم، نمای کلی بینی متناسب باشد و عدم تقارن در آن قابل تشخیص نباشد.

اما داشتن بینی کامل و بدون نقص امکانپذیر نیست. حتی اگر تحت جراحی زیبایی و ترمیمی بینی قرار بگیرید، باز هم ممکن است نقص های جزئی وجود داشته باشد؛ بنابراین بهتر است حساسیت های خود را کنار بگذارید و سعی کنید با بینی جدید، خودتان را وفق بدهید.

چیزی که از نظر دکتر جمشیدی پس از جراحی مهم است، قرینه بودن بینی از نمای روبرویی است و از نمای پایین هم باید سوراخ ها تا حد امکان ظاهری شبیه به هم داشته باشند. پس اگر قصد انجام ترمیم سوراخ بینی بعد از عمل را دارید، بهتر است پزشکانی توانمند مانند دکتر خدیجه جمشیدی را انتخاب کنید.

دلایل عدم تقارن بینی و انجام جراحی ترمیمی سوراخ های بینی چیست؟

دلایل عدم تقارن بینی و انجام جراحی ترمیمی سوراخ های بینی چیست؟
دلایل عدم تقارن بینی و انجام جراحی ترمیمی سوراخ های بینی چیست؟

فاکتورهای بسیاری وجود دارند که ممکن است سبب ایجاد عدم تقارن در بینی شما شوند، در ادامه و با کمک خانم دکتر جمشیدی، به برخی از آن ها اشاره می کنیم تا با آن ها آشنا شوید و علت مشکل خود را پیدا کنید. این دلایل عبارتند از:

تورم بعد از عمل

تورم بعد از عمل
تورم بعد از عمل

معمولا یکی از دلایل اساسی عدم تقارن سوراخ های بینی، همین موضوع می باشد. داشتن تورم در قسمت های گوناگون بینی بعد از عمل کاملا طبیعی می باشد و احتمال دارد برای همه زیبا جویان به وجود بیاید.

این تورم در بخش های مختلف بینی یکسان نخواهد بود و در اکثر اوقات، یک طرف بینی بیماران دچار تورم بیشتری می شود که باعث ایجاد غیر قرینگی در سوراخ های بینی می گردد. بروز این مشکل کاملا نرمال است و به مرور که تورم کمتر شد، سوراخ های بینی با یکدیگر قرینه می شوند.

تورم شکل ظاهری بینی را تغییر می دهد مثلا در سوراخ های بینی، پل بینی و کناره ها ممکن است شاهد تغییرات گوناگون باشید که تمامی آن ها به خاطر ورم به وجود آمده اند و پس از خوابیدن ورم، به حالت اولیه باز می گردند.

مدت زمان مورد نیاز برای مشاهده نتیجه جراحی و فرم اولیه بینی، دو تا سه ماه پس از عمل است. اما پس از گذشت این زمان نیز ورم بینی به طور کامل از بین نمی رود و هنوز زمان بیشتری برای تحقق این امر نیاز است.

اگر با گذشت ۳ماه هنوز هم آثار عدم تقارن وجود داشته باشد،  باز هم برای تصمیم گیری زود است و باید صبوری بیشتری به خرج بدهید. ۶ تا ۱۲ماه بعد از انجام عمل بینی می توانید فرم نهایی بینی خود را به خوبی مشاهده کنید. اما در این دوره نیز وجود تورم طبیعی است، به عنوان مثال احتمال دارد هنگام خواب، ورم بینی به یکباره بیشر شود و یا در طول روز شاهد تورم کمتری باشید.

آناتومی بینی و مشکل اولیه

آناتومی بینی و مشکل اولیه
آناتومی بینی و مشکل اولیه

در برخی موارد، آناتومی بینی بیماران به جراحان توانمند مانند دکتر خدیجه جمشیدی اجازه ایجاد تغییرات دلخواه شما را نمی دهد. به خصوص ایجاد سوراخ های متقارن که کاملا به شکل اولیه بینی شما بستگی دارد.

فقط یک راه وجود دارد که توصیه نمی شود؛ چون با متقارن کردن، سایز بینی ها ممکن است از نمای روبروی صورت همچنان عدم تقارن داشته باشند و فقط از نمای پایین متقارن شده باشند.

اما اولویت جراحان نمای روبرو است؛ زیرا اگر در این بخش نقصی وجود داشته باشد، به راحتی قابل تشخیص است و همه می توانند آن را مشاهده کنند و قطعا خوشایند زیبا جویان نخواهد بود. ایجاد تقارن از نمای پایین نیز بسیار مطلوب است اما زمانی که فقط یک انتخاب وجود داشته باشد نمای روبرو در اولویت است.

کسانی که جراح فوق تخصص بینی هستند، تمام تلاش خود را می کنند که عدم تقارن بینی را به نحوی از بین ببرند که به پیشانی و نمای روبروی بینی هیچ صدمه ای وارد نشود و تا حد امکان قابل تشخیص نباشد.

وجود مشکل در نوک بینی

این مشکل احتمال دارد از قبل از جراحی وجود داشته باشد، اما در برخی موارد ممکن است پس از جراحی به وجود بیاید و چرخش نوک بینی ایجاد شود که سبب عدم تقارن سوراخ های بینی خواهد بود.

چرخش نوک بینی احتمال دارد موقتی باشد و پس از اقدامات لازم بدون جراحی از بین برود اما در صورت ماندگاری، باید به فکر انجام ترمیم سوراخ های بینی بعد از عمل باشید. همچنین جراحان باید نوک بینی و مقدار چرخش آن را قبل از شروع جراحی پیش بینی کنند.

عدم تعادل عضلانی

از دلایل اساسی دیگر که سبب عدم تقارن در سوراخ های بینی می شوند، وجود تغییرات پویا می باشد. این مشکل اغلب با عمل بینی درست نمی شود و باید برای از بین بردن آن تحت جراحی های تکمیلی قرار بگیرید.

برای این که بهتر متوجه این موضوع شوید، مثالی می آوریم: بعضی از افراد پس از عمل بینی ممکن است حین خندیدن این مشکل را مشاهده کنند. منظور از مشکل، عدم تقارن سوراخ های بینی در حین خندیدن می باشد و فقط زمانی که فرد لبخند می زند، این مشکل خود را نشان می دهد.

عدم رعایت مراقبت ها

عمل بینی نیز مانند هر جراحی دیگری دوران نقاهت دارد که در آن باید مراقبت های خاصی انجام بدهید تا در روند بهبود بخیه ها و بخش های دیگر بینی دچار اختلال نشوید. بنابراین انجام مراقبت های گوناگون سبب می شود تا مشکلاتی مانند غیر قرینگی به وجود نیاید و بینی فرم طبیعی و متناسبی داشته باشد.

مثلا فین کردن، فعالیت های شدید بدنی، خوابیدن یا نشستن نا مناسب، مصرف دخانیات قبل و بعد از جراحی، لمس و فشار به بینی همگی جزو مواردی هستند که توسط دکتر جمشیدی ممنوع اعلام شده اند و انجام آن ها مشکلاتی مانند عدم تقارن سوراخ های بینی را ممکن است ایجاد کند.

رانش استخوان بینی

گاهی اوقات پس از جراحی، رانش استخوان بینی اتفاق می افتد. فرآیند پویا در دوران نقاهت بینی وجود دارد و بعد از این که عمل بینی را انجام دادید، شاهد تغییرات فراوانی خواهید بود. بنابراین باید بسیار صبور باشید تا اسکلت بینی بعد از جراحی جا بیفتد تا بتوانید فرم نهایی آن را به راحتی مشاهده کنید.

مشکلات جراحی

حین جراحی دو عمل جداگانه در در دو سوراخ بینی ایجاد می شود، یعنی در قسمت چپ و راست جراحی به صورت مجزا صورت می گیرد؛ اگر در هر دو بخش به صورت یکسان اصلاح انجام نشود، ممکن است پس از عمل عدم تقارن سوراخ های بینی را مشاهده کنید.

به عنوان مثال ممکن است غضروف بینی که در نوک آن قرار دارد، در یک سمت به میزان بیشتری برداشته شود و شکل نهایی بینی را غیر متقارن کند. پس باید جراحی را انتخاب کنید که مانند دکتر خدیجه جمشیدی مهارت بالایی در این زمینه داشته باشد.

همچنین در صورت نمایان شدن این مشکل، باید ترمیم سوراخ بینی بعد از عمل را انجام بدهید.

شدت اسکارها

در برخی مواقع شدت اسکارها به حدی مشخص است که سوراخ های بینی را کج نشان می دهد، جای بخیه بسیار مهم است و باید مراقبت های مخصوص آن را جدی بگیرید. اگر جزو کسانی هستید که تغییرات زیادی در بینی خود ایجاد کرده اید و تحت جراحی سنگین قرار گرفته اید، پس باید تا بهبودی اسکارها و جای بخیه بسیار صبور باشید.

ضخامت پوست

اگر ضخامت پوست بینی شما زیاد باشد، شاهد تورم بیشتری در نواحی مختلف آن خواهید بود؛ تا زمانی که تورم از بین برود و بینی شما جا افتاده شود بهتر است صبر کنید و ترمیم سوراخ بینی بعد از عمل را به تعویق بیندازید.

چون این مدل از بینی ها زمان زیادی احتیاج دارند تا پوست در جای درست خود جایگذاری شود و به استخوان بینی بچسبد. پس متعادل شدن سوراخ های بینی نیز زمانبر خواهد بود.

گرانش

شاید تعجب کنید ولی حتی جاذبه زمین نیز می توانید روی فرم بینی و تورم آن تاثیر گذار باشد و نوک بینی شما متمایل به سمت پایین باشد. در هفته های اول پس از جراحی بسیار مهم است که سر خود را به هیچ وجه پایین نگیرید و حالت درست نشستن و خوابیدن در این دوران را رعایت کنید تا مجبور نباشید دوباره جراحی ترمیمی انجام بدهید.

ناهماهنگی غضروف میانی

اگر غضروف هایی که بخش پایینی بینی را تشکیل می دهند، به شکل غیر قرینه بعد از عمل بینی شکل بگیرند، سوراخ های بینی شما بزرگ و کوچک می شوند و عدم تقارن به وضوح قابل تشخیص خواهد بود. اما جای نگرانی نیست. چون با ترمیم سوراخ بینی بعد از عمل و تغییر موقعیت غضروف ها می توانید یک بینی متقارن و متعادل داشته باشید.

انحراف سپتوم

داشتن انحراف سپتوم نیز بینی شما را ناهماهنگ نشان می دهد و دلایل فراوانی دارد. مثلا ممکن است این مشکل از بدو تولد وجود داشته باشد و به دلیل مسائل مادرزادی ایجاد شود. همچنین امکان دارد به مرور زمان، این ناهمانگی بیشتر شود و افراد را اذیت کند.

چون بینی تا آخر عمر به رشد خود ادامه می دهد و هیچگاه متوقف نمی شود. همچنین اگر در بینی خود دچار شکستگی شده اید، باز هم امکان انحراف سپتوم وجود دارد و همان طور که گفته شد، این انحراف با بالا رفتن سن شدیدتر خواهد شد.

علائم انحراف سپتوم چیست؟

علائم انحراف سپتوم چیست؟
علائم انحراف سپتوم چیست؟

احتمال دارد که این مشکل برای افراد گوناگون دردناک باشد و در قسمت صورت احساس ناراحتی کنند. همچنین اگر از بینی خود خونریزی دارید و یا در سینوس های خود دچار عفونت شده اید، باید هر چه زودتر به پزشک فوق تخصص مانند دکتر خدیجه جمشیدی مراجعه کنید.

همچنین اگر هنگام انجام کارهای روزمره خود به مشکلات تنفسی بر می خورید و در انجام آن ها دچار محدودیت هستید، بهتر است که تحت انجام ترمیم سوراخ های بینی بعد از عمل قرار بگیرید. اما در ادامه، به برخی از علائم دیگر آن اشاره می کنیم که عبارتند از:

  • مشکل در تنفس به خصوص از طریق بینی
  • تنفس بیشتر از یکی از سوراخ های بینی
  • خون دماغ شدن
  • عفونت های سینوسی
  • خشکی در یکی از سوراخ های بینی
  • خر و پف یا تنفس بلند هنگام خواب
  • احتقان یا فشار بینی

راه های تشخیص سوراخ بینی ناهماهنگ چیست؟

راه های تشخیص سوراخ بینی ناهماهنگ چیست؟
راه های تشخیص سوراخ بینی ناهماهنگ چیست؟

همان طور که گفتیم، سوراخ های بینی نباید از روبرو متفاوت به نظر برسند، بلکه باید کاملا هماهنگ و قرینه مشاهده شوند؛ به همین خاطر اولین راه، مشاهده کردن می باشد و از این طریق می توان به راحتی ناهماهنگی را تشخیص داد.

همچنین پزشکان با تجربه مانند دکتر خدیجه جمشیدی با ابزارهای مخصوص پزشکی، سایز بینی را محاسبه می کنند تا از هماهنگی یا عدم هماهنگی آن ها مطمئن شوند.

در این معاینه اگر سپتوم در جای نادرست قرار گرفته باشد، پزشک می تواند به راحتی این امر را تشخیص بدهد. همچنین پزشکان متخصص از شما راجع به مسائل دیگری نیز پرس و جو می کنند مانند: خر و پف، مشکلات تنفسی، مشکلات سینوسی و نحوه خوابیدن. اگر در بینی شما مشکلی وجود داشت، با انجام ترمیم سوراخ بینی بعد از عمل می توانید از تمام مشکلات خلاص شوید.

راه های درمان تیغه منحرف شده بینی یا سپتوم چیست؟

راه های درمان تیغه منحرف شده بینی یا سپتوم چیست؟
راه های درمان تیغه منحرف شده بینی یا سپتوم چیست؟

در اکثر افراد، مشکل چندان جدی نیست و در ابتدای درمان از روش های ساده تر استفاده می شود تا روند بهبودی سپتوم زیر نظر پزشکان قرار بگیرد. اما اگر سپتوم بیش از اندازه دارای انحراف است و سبب شده تا سوراخ های بینی غیر قرینه و کج به نظر برسند، پس باید با انجام ترمیم سوراخ بینی بعد از عمل، انحراف آن را درست کرده و صاحب یک بینی هماهنگ و متعادل شوید.

بنابراین جراحی ترمیمی یک شیوه مناسب برای چنین مشکلاتی می باشد.  اما برخی از بیماران، انجام جراحی ترمیمی را ترجیح نمی دهند و به خاطر ترس یا عوامل دیگر، از انجام آن سر باز می زنند.

اما بهتر است بدانید که راه های دیگری برای بهبود این مشکل وجود دارد که انحراف سپتوم را ازمیان بر نمی دارند و فقط شدت علائم و عوارض آن را کاهش می دهند که تاثیری بر درمان تیغه منحرف شده بینی ندارد، این درمان ها عبارتند از:

  • مواد ضد احتقان
  • آنتی هیستامین ها
  • اسپری استروئیدی بینی
  • نوارهای بینی
  • جراحی ترمیم سوراخ بینی

سپتوم چگونه درمان می شود؟

سپتوم چگونه درمان می شود؟
سپتوم چگونه درمان می شود؟

ترمیم سوراخ بینی بعد از عمل به گونه ای در درمان سپتوم انجام می شود که تیغه منحرف شده آن در مکان مناسب جای گذاری می شود. اگر سپتوم در بینی افراد به صورت اضافه وجود داشته باش،د پزشکان حرفه ای مانند خانم دکتر خدیجه جمشیدی موظف هستند تا آن را با ابزار مناسب پزشکی تراش بدهند.

همچنین اگر احتیاج به ترمیم احساس شود، با غضروف اضافی، بخش های مختلف آن را ترمیم می نمایند. نباید سپتوم به گونه ای جای گذاری شود که بینی شما ناهماهنگ و کج مشاهده شود، بلکه باید یکسان باشند و از نظر شکل ظاهری، تفاوت چندانی با هم نداشته باشند. از طرفی سپتوم باید بسیار حرفه ای در جای درست محکم شده باشد.

روند جراحی ترمیمی سوراخ های بینی چگونه است؟

روند جراحی ترمیمی سوراخ های بینی چگونه است؟
روند جراحی ترمیمی سوراخ های بینی چگونه است؟

اگر از سایر شیوه های درمانی نتیجه مناسب نگرفتید، می توانید با ترمیم سوراخ بینی بعد از عمل، مشکلات به وجود آمده را رفع کنید. چون پزشکان به شما جراحی ترمیمی سپتوپلاستی را توصیه می کنند.

در جراحی ترمیمی نیز باید اقدامات قبل از عمل را به خوبی رعایت کنید؛ مثلا دو هفته قبل و بعد از عمل نباید داروهایی مانند آسپرین و ایبوپروفن بخورید.

چون سبب افزایش خونریزی شما در حین جراحی خواهند شد. از طرفی سیگار کشیدن نیز تا مدت ها ممنوع است و قبل از جراحی نیز باید از آن دوری کنید؛ چون روند بهبودی شما را پس از عمل، کند خواهد کرد.

جراحی ترمیمی گفته شده احتمال دارد تا ۹۰دقیقه به طول بیانجامد، اما جای نگرانی نیست چون در تمام این مدت زمان، در بیهوشی عمومی به سر خواهید برد. البته اگر خودتان بخواهید و یا پزشک معالجتان صلاح بداند، می توانید این جراحی را با بی حسی موضعی یا کامل پشت سر بگذارید.

هنگام جراحی، خانم دکتر خدیجه جمشیدی سپتوم بینی را برش می دهند و اگر غضروف و استخوان اضافه ای وجود داشت، آن را خارج می کنند؛ انجام دادن این اقدامات سبب می شود تا سپتوم بینی شما صاف تر به نظر برسد و سوراخ های بینی کاملا هماهنگ و قرینه باشند.

اما برای این که سپتوم سر جای خود محکم شود، پزشکان از مواد سیلیکونی استفاده می کنند و توسط آن ها سوراخ های بینی را پر می نمایند و در نهایت برش هایی که روی بینی ایجاد شده بود، با بخیه بسته می شود، به گونه ای که پس از بهبودی، آثاری از آن باقی نماند. 

روند درمان بعد از انجام جراحی ترمیمی سوراخ های بینی چگونه است؟

روند درمان بعد از انجام جراحی ترمیمی سوراخ های بینی چگونه است؟
روند درمان بعد از انجام جراحی ترمیمی سوراخ های بینی چگونه است؟

انجام ترمیم سوراخ بینی بعد از عمل نیز مراقبت های گوناگونی دارد که با پیروی از آن ها می توانید روند بهبود خود را سرعت ببخشید. مثلا پزشکان متخصص همچون خانم دکتر جمشیدی، احتمالا برای شما داروهای مختلفی را تجویز می نمایند تا بتوانید با استفاده از آن ها خطر ابتلا به عفونت بعد از جراحی را پایین بیاورید؛

همچنین اگر دچار درد و ناراحتی هایی از این دست شدید، با مصرف داروها می توانید خود را تسکین بدهید. بنابراین توصیه می شود تا داروهایی که دکتر برای شما صلاح دیده است را به موقع مصرف کنید.

از طرفی چون تحت جراحی ترمیمی قرار گرفته اید، باید مراقبت های بعد از عمل را جدی بگیرید تا در بهبود آن وقفه ای حاصل نشود و صدمه ای به آن وارد نیاید. اگر از عمل شما حدود ۳ تا ۶ ماه گذشته است، احتمالا سپتوم در جای خود به پایداری رسیده است.

اما همچنان تا یک سال بعد از عمل برای انواع تغییرات دیگر جا دارد و هنوز هم بینی شما از آسیب های احتمالی در امان نمی باشد و باید همواره مراقبت های لازم را انجام بدهید.

به عنوان مثال به بینی خود دست نزنید و مواظب باشید به آن ضربه ای وارد نشود. همچنین از انجام کارهای مختلفی که احتمال می دهید به سپتوم صدمه وارد خواهد شد، خودداری کنید.

بعد از عمل ترمیمی سوراخ های بینی، رعایت چه نکاتی الزامی است؟

بعد از عمل ترمیمی سوراخ های بینی، رعایت چه نکاتی الزامی است؟
بعد از عمل ترمیمی سوراخ های بینی، رعایت چه نکاتی الزامی است؟

عمل بینی نیز مراقبت های خاص خود را دارد، حتی اگر به صورت ترمیمی انجام شده باشد. چون بینی شما حین عمل دستکاری می شود و با انجام برش ها، تغییرات عمیقی بر آن اعمال می شود،

به همین خاطر پس از جراحی، وارد دوره نقاهت می شوید که مهم ترین دوره بعد از عمل است و رعایت نکات در این مدت زمان برای همه افراد الزامی می باشد تا روند بهبودی آن ها شتاب بیشتری بگیرد؛ نکاتی که پس از جراحی ترمیمی باید رعایت کنید عبارتند از:

نباید هیچ گونه فشاری به بینی شما وارد شود. پس، از دستکاری کردن آن خودداری کنید و تا جای ممکن هرگز به بینی خود دست نزنید. حتی اگر مبتلا به سرماخوردگی شده اید، باز هم نباید بینی خود را تحت فشار قرار بدهید و آبریزش بینی را به آهستگی تمیز نمایید.

اغلب پزشکان توصیه می کنند که تا یک ماه پس از جراحی، اصولا به پهلو نخوابید

اغلب پزشکان توصیه می کنند که تا یک ماه پس از جراحی، اصولا به پهلو نخوابید. در این مقاله نیز توصیه می شود تا برای جاگیری بهتر سپتوم، این مدت را ففط به پشت و طاق باز بخوابید تا اختلالی در شکل بینی ایجاد نشود.

انجام ورزش های سنگین نیز در این دوران ممنوع هستند، پس اگر جزو ورزشکاران حرفه ای هستید، باید برای سلامتی خودتان هم که شده، آن را برای مدتی کنار بگذارید و فقط به فکر بهبودی بینی خود باشید.

حتی هنگام لباس پوشیدن هم باید مراقب بینی خود باشید تا فشار و ضربه ای به آن وارد نشود؛ برای همین شایسته است لباس هایی که یقه گشادتری دارند را در این مدت استفاده کنید تا هنگام پوشیدن لباس، کوچک ترین برخوردی با صورت شما نداشته باشند.

روند غذا خوردن هم با انجام ترمیم سوراخ بینی بعد از عمل باید تغییر پیدا کند. چون جای بخیه هنوز تازه است و مدتی زمان می برد تا جوش بخورد و به بهبودی کامل برسد، بنابراین باید غذاهای نرم بخورید که نیازی به جویدن نداشته باشند و موجب آسیب به جای بخیه ها نشوند.

انحراف تیغه بینی چیست؟

انحراف تیغه بینی چیست؟
انحراف تیغه بینی چیست؟

بینی دارای دیواره های کناری است که این دیواره ها در چپ و راست آن قرار گرفته اند و یکی از دیواره نیز در وسط بینی خلق شده است. تیغه ای که در میان دو تیغه دیگر وجود دارد، یک حد فاصلی را بین دیواره ها ایجاد می کند و حفره چپ و راست بینی را از یکدیگر متمایز می کند.

تیغه میانی در هماهنگی حفره ها و زیبا شدن بینی نقش اساسی دارد و سبب می شود تا تنفس از داخل حفره ها به خوبی برقرار باشد. اما انحراف این این دیواره که به آن انحراف سپتوم می گویند، باعث ایجاد مشکلات بسیاری می شود که در ادامه مطلب برای شما شرح می دهیم، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آیا عمل انحراف بینی باعث زیبایی می شود؟

انحراف تیغه بینی چه مشکلاتی برای افراد ایجاد می کند؟

انحراف تیغه بینی چه مشکلاتی برای افراد ایجاد می کند؟
انحراف تیغه بینی چه مشکلاتی برای افراد ایجاد می کند؟

حال که به طور کامل با تیغه وسط بینی و مکان درست آن آشنا شدید، بهتر است با مشکلاتی که با انحراف آن به وجود می آیند نیز آشنا شوید، به طور کلی دو مشکل بسیار مهم ایجاد می شود که عبارتند از:

کج شدن بینی:

اگر تیغه بینی دچار انحراف شود و یا به طرفی کج شود، در شکل ظاهری بینی نیز تاثیر منفی می گذارد و سبب می شود تا بینی شما کج به نظر برسد. در برخی موارد نادر، ظاهر بینی هیچ نقصی ندارد اما بینی شما دارای انحراف داخلی می باشد که از نمای بیرونی چیزی نمایان نیست.

اما چنین مواردی بسیار کم مشاهده می شوند و اغلب افراد دارای انحرافات داخلی و بیرونی به صورت همزمان هستند و کج بودن تیغه بینی، تمام اسکلت آن را کج نشان خواهد داد. پس اگر بینی شما کج است، باید به طور کامل مطمئن باشید که از داخل دارای انحراف هستید.

عدم تنفس صحیح:

نفس کشیدن صحیح از راه بینی بسیار حائز اهمیت است. اما کسانی که انحراف دارند، نمی توانند مانند افراد عادی تنفس داشته باشند و نفس کشیدن آن ها از بینی با دشواری هایی همراه خواهد بود که در اکثر اوقات سبب می شود تا با دهان، تنفس خود را انجام بدهند و عوارض آن را به جان بخرند.

چون زمانی که با دهان عمل دم و بازدم انجام می گیرد، به مرور زمان با خشکی دهان مواجه می شوید، به خصوص هنگام خواب که شدت خشکی بیشتر خواهد بود. از طرفی چون نمی توانند به صورت عادی و راحت نفس بکشند، قادر نیستند به صورت عمیق و طولانی بخوابند و با هر تنگی نفسی از خواب می پرند.

علاوه بر مشکلات گفته شده، اگر این گونه نفس کشیدن را در مدت زمان طولانی تری ادامه بدهند، احتمال دارد که دندان های آن ها آسیب دیده و خراب شود. این بیماران معمولا با صدای تو دماغی صحبت می کنند و حتی صدای نفس کشیدن آن ها نیز متفاوت و به صورت فس فس کردن است. همچنین اگر این انحراف در نوک بینی افراد باشد، همان بخش از بینی را تحت تاثیر مشکلات زیادی قرار می دهد.

کجی نوک بینی که خوشایند بیماران نیست

به خصوص کجی نوک بینی که خوشایند بیماران نیست و سبب می شود تا نمای کلی بینی هم کج به نظر برسد و سوراخ های آن دچار عدم تقارن شود. اگر شدت انحراف تیغه بینی بسیار زیاد باشد و اجازه تنفس صحیح را ندهد، فرد در حین خواب خر و پف می کند؛ همان طور که می دانید، عوامل زیادی در ابتلا به خر و پف دخیل می باشند اما درصد زیادی از آن مربوط به انحراف سپتوم می باشد.

انحراف تیغه بینی می تواند مشکلات ظاهری و تنفسی را همزمان ایجاد کند که هر دوی آن ها باعث ناراحتی و ناامیدی افراد می شوند، چون بینی در وسط صورت قرار دارد و وجود هر نقصی در آن توجه همگان را جلب می کند، در این صورت بیمار اعتماد به نفس خود را از دست می دهد.

اما جای نگرانی نیست! چون با انجام ترمیم سوراخ بینی بعد از عمل، از تمامی مشکلات گفته شده خلاص می شوید و بینی زیباتر با تنفس بهتری خواهید داشت.

ممکن است ترمیم سوراخ بینی بعد از عمل با بی حسی در داخل مطب انجام بگیرد و یا نیاز به جراحی در اتاق عمل و بیهوشی کامل احساس شود که به نظر پزشک انتخابی شما بستگی دارد. پس باید پزشکان با تجربه مانند خانم دکتر خدیجه جمشیدی را انتخاب کنید تا از نتیجه عمل رضایت کافی را داشته باشید.

برای صاف کردن انحرافات ایجاد شده در ابتدا باید همه اعضایی که به آن متصل شده اند، از یک دیگر به طور کامل جدا شوند، چون باعث شده اند تا بینی فرمی کج به خود بگیرد. به همین خاطر در اکثر اوقات، جراحی کامل با بیهوشی در اتاق عمل لازم می باشد.

تعریف بینی زیبا از نظر ظاهری چیست؟

تعریف بینی زیبا از نظر ظاهری چیست؟
تعریف بینی زیبا از نظر ظاهری چیست؟

بینی زیبا و بدون نقص باید دارای ویژگی های زیادی باشد، البته از نظر علمی و زیبا شناسی تعریف جداگانه ای دارد. ولی اگر بخواهیم به زبان ساده تر بینی زیبا را شرح بدهیم، بهتر است بگوییم که نباید هیچ آثاری از قوز روی بینی افراد وجود داشته باشد.

همچنین پل بینی نیز باید تا جای ممکن به صورت صاف قرار گرفته باشد، اگر پل بینی افراد در حد ۲ تا ۳ میلیمتر قوس داشته باشد نیز مانعی ندارد اما بیشتر از آن مورد قبول نمی باشد.

از طرفی طول بینی افراد باید با چهره آن ها دارای هماهنگی و تعادل باشد وکوچک تر یا بزرگ تر از حد نباشد، از سویی دیگر نوک بینی افراد باید بسیار ظریف و کوچک به نظر بیاید و حتی زاویه آن به گونه ای ایجاد شود که متمایل به سمت بالا باشد.

طول پره های بینی نیز مهم است و باید متناسب با خود بینی و دارای تقارن با یکدیگر باشند. پهنای بینی در بخش قاعده آن و پره های بینی همگی باید با سایز گوشه داخلی چشم، دارای برابری کامل باشند.

شرایط لازم برای پیاده کردن ویژگی های بینی زیبا روی بینی افراد با جراحی زیبایی بینی چیست؟

شرایط لازم برای پیاده کردن ویژگی های بینی زیبا روی بینی افراد با جراحی زیبایی بینی چیست؟
شرایط لازم برای پیاده کردن ویژگی های بینی زیبا روی بینی افراد با جراحی زیبایی بینی چیست؟

در پاراگراف قبلی تعریف بینی زیبا را برای شما توضیح دادیم. حال دانستن این موضوع مهم است که چگونه بینی را تغییر بدهیم که ویژگی های یک بینی زیبا را داشته باشد و چه شرایطی برای انجام تغییرات لازم است که در زیر و با کمک خانم دکتر خدیجه جمشیدی، برخی از شروط لازم را عنوان می کنیم که عبارتند از:

تناسب:

در وهله اول بهتر است بدانید که داشتن تناسب بینی با سایر اعضای صورت اهمیت زیادی دارد و در جراحی بینی از قوانین خاصی بهره گرفته می شود تا موضوع تناسب به خوبی رعایت شود. مثلا از خطوط علمی و زیبا شناسی در حین جراحی استفاده می شود تا احتمال اشتباه پزشکان به صفر برسد.

همچنین قوانین علمی و زیبا شناسی بسیار زیاد هستند اما در این بخش به شرح موارد مهم و اساسی می پردازیم؛

مثلا طول بینی باید با در نظر گرفتن طول صورت شما ایجاد شود، میزان چرخش نوک بینی و زاویه آن به سمت بالا مهم است، شاید متعجب شوید اما زاویه پیشانی نسبت به بینی هم یکی از قوانین علمی شناخته می شود، موارد گفته شده باید با اجزای گوناگون صورت شما محاسبه شوند تا پس از جراحی، تناسب کافی داشته باشند.

نوع بینی:

بینی های استخوانی و گوشتی با یکدیگر تفاوت های فراوانی دارند و معمولا بینی های استخوانی برای ایجاد هر گونه تغییر مناسب تر هستند.

چون در جراحی زیبایی بینی، پزشکان پوست بینی را به هیچ عنوان دستکاری نمی کنند و با جداسازی بافت های زیرین، آن را از استخوان بینی جدا می کنند و پس از پایان جراحی، آن را به جای درست خود باز می گردانند. بنابراین پوست بینی افرادی که نه خیلی نازک و نه خیلی کلفت باشد، گزینه مناسبی برای جراحی زیبایی بینی است.

بینی هایی که گوشتی ضخیم دارند، پس از عمل نیز این ضخامت از بین نمی رود و کوچک تر از قبل نمی شود، زیرا خاصیت جمع شدگی ندارد.

در مقابل بینی هایی که پوست باریکی دارند، نواقص بینی بعد از عمل را به وضوح کامل تری نشان می دهند، برجستگی های بسیار کوچک و ریز نیز جزو این دسته قرار می گیرند. همچنین فرورفتگی ها نیز احتمال دارد پس از جراحی در این نوع بینی مشاهده شود.

جنسیت:

جنسیت در عمل بینی بسیار مهم است، چون بینی زن و مرد یکسان نیست و ممکن است در بافت ها و استخوان و غضروف، تفاوت های بسیاری داشته باشند.

یا به عبارتی در بینی آقایان ایجاد تغییرات با محدودیت های بیشتری همراه است چون اغلب آن ها خواهان بینی مردانه و صاف هستند. برای مثال در پل بینی خانم ها قوس های ۲ تا ۳ میلیمتری ایجاد می شود.

اما در آقایان، پل بینی به صورت صاف اندازه گیری می شود؛ زاویه نوک بینی در خانم ها ۹۵ تا ۱۱۵ درجه است که از نیم رخ به وضوح مشخص است اما در آقایان این زاویه ۹۰ تا ۹۵ درجه در نظر گرفته می شود. مگر این که شخصی درخواست زاویه بیشتر در نوک و قوس بینی داشته باشد.

خواست بیماران:

در نهایت خواست بیماران برای ایجاد هر گونه تغییر لازم می باشد؛ چون آن ها هستند که باید از نتیجه عمل بینی رضایت کافی را داشته باشند. پس انتخاب مدل بینی در زیباتر شدن آن نقش اساسی دارد.

بینی طبیعی، بینی نیمه فانتزی و بینی فانتزی از مدل های بینی پرطرفدار هستند که برای هر کدام از آن ها شیوه جراحی مختلفی استفاده می شود. همچنین ترمیم سوراخ بینی بعد از عمل می تواند خیال شما را از بابت انتخاب مدل بینی قبل از جراحی راحت کند.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

ترمیم سوراخ بینی بعد از عمل باید توسط پزشکان باتجربه و توانمند انجام شود تا دوباره پس از جراحی دچار مشکل نشوید. چون در درجه اول، مهارت پزشک متخصص بسیار مهم است و نتیجه جراحی را رقم می زند.

هر چقدر که مهارت دکتر انتخابی شما بیشتر باشد، رضایت خودتان بعد از عمل ترمیمی بیشتر خواهد بود. بنابراین در این بخش از مقاله، دکتر خدیجه جمشیدی را به شما توصیه می کنیم تا جراحی ترمیمی خود را به او بسپارید و از نتایج آن شگفت زده شوید.

علاوه بر انتخاب دکتر حاذق، رعایت مراقبت ها پس از عمل نیز تاثیر شایانی در میزان رضایت شما دارد. پس تا جای ممکن همه آن ها را رعایت کنید و در هفته های اول پس از جراحی، از خندیدن و صحبت کردن زیاد اجتناب کنید تا پس از پایان دوران نقاهت و از بین رفتن تورم، با بینی بی نقص و زیبا مواجه شوید.

در پایان توصیه می کنیم، بسته بودن یکی از سوراخ های بینی بعد از عمل را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.