تو دماغی حرف زدن بعد از عمل بینی

تو دماغی حرف زدن بعد از عمل بینی

اگر می خواهید به علت تو دماغی حرف زدن بعد از عمل بینی پی ببرید، ما را تا انتهای مقاله، همراهی نمایید.

در این مقاله، قصد داریم تو دماغی حرف زدن بعد از عمل بینی و رعایت نکات و دستورات را به صورت کامل برای شما عزیران شرح دهیم. در این راستا، می توانید با خانم دکتر خدیجه جمشیدی در ارتباط باشید.

خانم دکتر جمشیدی، از معتبرترین متخصصین در این حوزه شناخته می شوند. امیدواریم تا پایان این مقاله، با ما همراه باشید.

پیشنهاد می کنیم از پست مدت زمان چسب زدن بینی بعد از عمل دیدن کنید.

فهرست مطالب:

تو دماغی حرف زدن بعد از عمل بینی

مهم ترین عوارض حرف زدن بعد از عمل بینی

علت تو دماغی حرف زدن بعد از عمل بینی چیست؟

تا چه زمانی باید نکات بعد از عمل بینی را رعایت کنیم؟

مهم ترین دلیل تو دماغی حرف زدن بعد از عمل بینی چیست؟

صدای تو دماغی چیست؟

تغییر صدا چگونه اتفاق می‌افتد؟

آیا حرف زدن بعد از عمل بینی ضرر دارد؟

چرا دانستن این که چه چیزی بخوریم و از چه چیزی پرهیز کنیم، در عمل بینی مهم است؟

آیا جراحی، صدای انسان را تغییر می‌دهد؟

رژیم غذایی بعد از عمل بینی

چه مدت بعد از عمل بینی می‌توانیم غذا بخوریم؟

سخن پایانی

 

فهرست مطالب

تو دماغی حرف زدن بعد از عمل بینی

تو دماغی حرف زدن بعد از عمل بینی
تو دماغی حرف زدن بعد از عمل بینی

قبل از این که علت تو دماغی حرف زدن بعد از عمل بینی را توسط خانم دکتر جمشیدی بررسی نماییم، باید بدانیم که یکی از توصیه‌های مراقبتی  بعد از جراحی رینوپلاستی، نحوه صحبت کردن بعد از عمل بینی است.

بعد از مدت کوتاهی اگر جلوی آیینه بایستید و صحبت کنید، متوجه خواهید شد که حرکات فک باعث حرکت بینی می‌شود.

آیا داد زدن بعد از عمل بینی کار درستی است؟

اینفوگرافیک تو دماغی حرف زدن بعد از عمل بینی

اینفوگرافیک تو دماغی حرف زدن بعد از عمل بینی
اینفوگرافیک تو دماغی حرف زدن بعد از عمل بینی

بعد از جراحی بینی به دلیل آن که ساختار داخلی بینی دستکاری شده است  و در واقع گوشت و پوست بینی تحت جراحی قرار گرفته‌اند، به همین دلیل، کوچک‌ ترین فشاری باعث می‌شود تا شما دچار مشکلی حاد شوید. حتی ممکن است که نتیجه جراحی با مشکل مواجه شود.

ویدئو تو دماغی حرف زدن بعد از عمل بینی

در ادامه این مقاله، قصد داریم تا با همیاری خانم دکتر جمشیدی، درباره نحوه حرف زدن بعد از عمل بینی و علت تو دماغی حرف زدن بعد از عمل بینی صحبت کنیم، چون تاثیر بسیاری در نتیجه عمل دارد.

مهم ترین عوارض حرف زدن بعد از عمل جراحی بینی

مهم ترین عوارض حرف زدن بعد از عمل جراحی بینی
مهم ترین عوارض حرف زدن بعد از عمل جراحی بینی

در جلسه‌ی اول مشاوره قبل از عمل رینوپلاستی، خانم دکتر جمشیدی، تمامی نکات لازم در دوره نقاهت و دوره درمان بعد از عمل بینی را برای شما کاملا توضیح می‌دهد.

یکی از موضوعات مهمی که مشاور حتما در مورد آن صحبت می‌نماید، متخصص از شما می‌خواهد که تا دو هفته بعد از عمل بینی مراعات کرده و به هیج عنوان در صحبت کردن زیاده روی ننمایید. اگر به این مورد توجه ننمایید، دچار مشکلاتی به شرح زیر خواهید شد.

کبودی در محل جراحی بیشتر می‌شود

توجه نمایید که حرکت فک باعث حرکت بینی می‌شود .

به همین دلیل این کار باعث می‌شود که آثار کبودی در اطراف بینی بیشتر شود. صحبت کردن باعث فشار آوردن به بینی می‌شود و زخم‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد.

ورم و التهاب شدید بعد از عمل

از دیگر عوارض حرف زدن بعد از عمل بینی، افزایش ورم و التهاب است که بر اثر فشاری که روی بینی وارد می آید، اتفاق می‌افتد.

خشکی دهان افزایش می‌یابد

بعد از عمل بینی، شما نمی‌توانید از طریق بینی نفس بکشید و باید از طریق دهان این کار را انجام دهید. همین امر باعث می‌شود که سقف دهان شما سریعتر خشک گردد.

از سوی دیگر برخی از داروها هستند که استفاده از آن‌ها، خشکی دهان را افزایش می‌دهد. بنا بر موارد ذکر شده، در چنین شرایطی اگر صحبت کنید، خشکی دهان شما افزایش می‌یابد.

محدودیت‌های حرف زدن بعد از عمل بینی

محدودیت‌های حرف زدن بعد از عمل بینی
محدودیت‌های حرف زدن بعد از عمل بینی

با توجه به موارد ذکر شده، اگر کسی بعد از عمل بینی صحبت کردن خود را کنترل ننماید، با مشکلات جدی روبرو خواهد شد. اما می‌توان یک سوال مهم مطرح نمود که تا چه زمانی نباید صحبت کنید تا مشکل جدی ایجاد نگردد.

به طور کلی پزشکان و متخصصان مجرب همچون خانم دکتر جمشیدی، بر این باور اعتقاد دارند که تا دو روز پس از عمل جراحی، نباید هیچ گونه صحبتی شود. ولی اگر در برخی موارد مجبور به صحبت شدید، دقت نمایید که بسیار آرام و بدون این که فشاری به خود بیاورید، صحبت کنید.

اما باید حتما بسیار رعایت نمود، تا دو هفته اکیدا از حرف زدن با صدای بلند و یا داد زدن پرهیز نمایید.

انجام این کارها فشار بسیاری به بافت بینی وارد می‌نماید و باعث می‌شود که نتیجه عمل به صورت دلخواه پیش نرود. در چنین شرایطی، شما به عمل ترمیمی بینی احتیاج خواهید داشت.

علت تو دماغی حرف زدن بعد از عمل بینی چیست؟

علت تو دماغی حرف زدن بعد از عمل بینی چیست؟
علت تو دماغی حرف زدن بعد از عمل بینی چیست؟

افرادی که عمل بینی را انجام می‌دهند، بعد از آن تو دماغی صحبت می‌نمایند. این موضوع برای افرادی که قصد عمل بینی را دارند، نگران کننده است و فکر می‌کنند که این حالت تا همیشه در آن‌ها باقی خواهد ماند.

به طور کلی باید بیان کنیم که افرادی که عمل بینی انجام می‌دهند، به دلیل تغییر ساختار بینی آن‌ها و ورم و التهابی که بعد از عمل ایجاد شده است، فرد بیمار تو دماغی صحبت می‌نماید.

تا زمانی که راه تنفس به طور کامل باز نشود و از ورم و التهاب بینی کاسته نشود، فرد به صورت تو دماغی صحبت می‌نماید.

در برخی موارد دیده می‌شود که تو دماغی حرف زدن بعد از عمل بینی فرد، تا مدت یک سال تو به طول می انجامد که در این صورت باید اصل مشکل ریشه یابی گردد.

اگر جراح در عمل رینوپلاستی دقت کافی را نداشته باشد، مجرای بینی را بیش از اندازه تنگ می نماید که با مشکل تو دماغی حرف زدن بعد از عمل بینی مواجه خواهید شد.

تا چه زمانی باید نکات مراقبتی بعد از جراحی رینوپلاستی را رعایت کرد؟

تا چه زمانی باید نکات مراقبتی بعد از جراحی رینوپلاستی را رعایت کرد؟
تا چه زمانی باید نکات مراقبتی بعد از جراحی رینوپلاستی را رعایت کرد؟

عمل بینی جزو یکی از عمل‌های زیبایی پرطرفدار است. این عمل به صبر و حوصله نیاز دارد و تا مدت یک سال، زمان نیاز است که به نتیجه دلخواه خود رسید.

این صحبت، این تصویر ذهنی را ایجاد می‌نماید که باید بعد از عمل رینوپلاستی، تا یک سال نیاز به رعایت کردن نکات مراقبتی است اما باید بگوییم که چنین نیست.

در اولین جلسه، خانم دکتر جمشیدی، به شما توضیح خواهد داد که تا چه زمانی رعایت نمودن نکات مراقبتی لازم است.

زمان مهم و طلایی بعد از عمل رینوپلاستی، دو هفته اول جراحی است

زمان مهم و طلایی بعد از عمل رینوپلاستی، دو هفته اول جراحی است که باید تمامی نکات مراقبتی بعد از جراحی در آن حتما رعایت شود.

عوارضی همچون درد و التهاب در این دو هفته، به تدریج کاهش می‌یابد. این دو هفته جزو هفته‌ی بسیار مهم و سرنوشت ساز است. چون بافت بینی بسیار نرم و حساس شده است و کوچکترین فشاری به آن باعث خونریزی می‌گردد.

جراح از شما می‌خواهد تا دو روز هیچ گونه صحبتی با کسی انجام ندهید. در صورت نیاز، آن را روی کاغذ بنویسید. پس از دو هفته، به آرامی و کم کم صحبت کردن را آغاز نمایید.

در چند ماهه‌ی اول بعد از عمل بینی، فرد نباید با بینی نفس بکشد و این موضوع در روزهای اول جراحی بسیار حائز اهمیت است.

به هیچ عنوان نباید با صدای بلند بخندید

به هیچ عنوان نباید با صدای بلند بخندید. این کار به شدت آسیب رسان است. خندیدن آن هم با  صدای بلند باعث متورم شدن بافت‌های بدن می‌شود. اگر ورود شما به جمعی باعث خنده شدید شما می‌شود، بهتر است که از ورود به آن جمع خودداری نماید.

اگر بخواهید بخندید، فشار بسیاری به بافت بینی وارد می‌شود و اگر قصد داشته باشید که خنده خود را کنترل کنید،  باعث آسیب رساندن به بافت بینی می‌شود.

از دیگر نکات مراقبی عبارتند از:

تا یک ماه به سراغ دخانیات و مشروبات الکلی نروید.

در دو هفته اول، زاویه بدن در زمان خوابیدن با پا، باید زاویه ۴۵ درجه باشد تا مایعات در محل زخم‌ها جمع نشده و ورم بینی به تدریج برطرف شود.

در زمان عوض کردن چسب روی بینی، دقیقا تمامی نکات نحوه چسب زدن بینی توصیه شده توسط متخصص را جدی بگیرید تا فشاری روی بینی وارد نشود.

تا مدت زمان یک‌ ماه؛ ورزش کردن، رقصیدن، رفتن به سونا و استخر و حتی حمام کردن با آب بسیار داغ، ممنوع است.

تا یک ماه اول بعد از عمل جراحی، به سراغ غذاهای سخت نروید و بعد از یک ماه، با متخصص در مورد رژیم غذایی مناسب  مشورت نمایید.

تنها مجاز به مصرف داروهایی هستید که خانم دکتر جمشیدی برای شما تجویز نموده است. اگر زمینه‌ی برخی بیماری‌ها را دارید و دارو مصرف می‌کنید، حتما با پزشک متخصص خود مشورت نمایید.

تو دماغی حرف زدن بعد از عمل بینی، یکی از دغدغه افرادی است که عمل بینی انجام داده‌اند و ترس از خراب شدن طنین زیبای صدای خود را دارند.

دلیل تو دماغی حرف زدن بعد از عمل بینی

دلیل تو دماغی حرف زدن بعد از عمل بینی
دلیل تو دماغی حرف زدن بعد از عمل بینی

در گذشته، به دلیل روش‌های قدیمی عمل زیبایی بینی، پزشکان بیشتر روی کوچک کردن بینی تمرکز داشتند. به همین دلیل، مجاری تنفسی تنگ تر می‌شود و بیمار پس از عمل زیبایی بینی، دارای مشکلات تنفسی و تغییر صدا می‌شود.

اما امروز با پیشرفت تکنولوژی و فناوری، پزشکان ابتدا روی مشکلات بینی و اصلاح آن تمرکز می‌نمایند. سپس در مرحله دوم، به کوچک کردن بینی تا حد امکان که ضرری برای بینی نداشته باشد، اقدام می‌کنند. در این صورت پس از پایان جراحی بینی، صدای فرد همانند گذشته است و هیچ گونه تغییری در آن ایجاد نمی‌شود.

این نکته برای افرادی که خواننده هستند، بسیار مهم و حائز اهمیت است که آسیبی به صدای آن‌ها وارد نشود.

پس حتما باید در انتخاب جراح بینی خود بسیار دقت نمایید که مهارت بسیار خوبی را داشته باشید و از روش‌های قدیمی برای جراحی بینی شما استفاده ننماید. ما به شما، خانم دکتر جمشیدی به عنوان بهترین متخصص این حوزه را پیشنهاد می کنیم.

صدای موقت تو دماغی بعد از عمل بینی

پس از عمل بینی، به دلیل انسداد و التهاب مجاری تنفسی و همچنین به دلیل ورم موقت بینی، بیمار امکان دارد که صدای تو دماغی داشته باشد.

پس از عمل و رفته رفته، ورم و التهاب بینی کاهش می‌یابد و اثر صدای تو دماغی از بین می‌ رود.

پس اگر بعد از عمل با این مشکلات مواجه شدید، جای نگرانی نخواهد بود و فقط باید سه تا چهار ماه صبور باشید تا اثرات این عمل از بین برود.

این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که گاهی امکان دارد که تا یک سال، این اثرات وجود داشته باشد. در این صورت نیز جای هیچ گونه نگرانی و اضطرابی وجود نخواهد داشت.

صدای تو دماغی چیست؟

کیفیت صدای افراد مختلف، به میزان کمی با یکدیگر متفاوت است. هنگامی که می‌گوییم صدای فردی تو دماغی است، به این معنی می‌باشد که صدای آن شبیه صدای فردی است که سرماخورده است و آبریزش بینی پیدا کرده است.

همان گونه که صحبت می‌کنیم، سقف نرم کام دهان ما تا حدی که خود را در برابر انتهای گلوی ما قرار دهد، بالا می‌رود.

تو دماغی حرف زدن، دغدغه‌ای بزرگ

تو دماغی حرف زدن، دغدغه‌ای بزرگ
تو دماغی حرف زدن، دغدغه‌ای بزرگ

این موضوع دغدغه‌ی تمامی مردمی است که قصد دارند عمل زیبایی بینی را انجام دهند. در این زمینه، کارشناسان برای تعدادی از افراد قبل و بعد از عمل، تستی را انجام دادند.

با دستگاه‌های ویژه حساس به فرکانس صوتی و در شرایطی تقریبا مساوی، فرکانس و دامنه‌ی تغییر صدا را بررسی کردند.

هم با دستگاه و هم افراد آموزش دیده چک شدند تا تغییرات صدا را متوجه شدند، جالب است بدانید  که تقریبا نتیجه کلی آزمایشات به هم نزدیک بودند و فقط گرفتگی صدا شنیده می‌شد.

تغییر صدا

همانند زمانی که فرد سرما خورده است و صدایش تغییر می‌کند که بر اثر باریک شدن مجاری بینی و سخت شدن و کند شدن حرکت هوا و برخورد به جداره‌های بینی، صدا تغییر جزئی داشته و در دامنه و فرکانس صدا تاثیر می‌گذارد و در نتیجه روی صدای بلند تاثیر گذار است.

در حالت کلی اگر بگوییم تغییر صدا بعد از عمل مشکل ساز و خطرناک نیست، فقط آن دسته از افرادی که در زمینه خوانندگی مشغول به کار هستند و حرفه‌ی آن‌ها است، باید بسیار در انتخاب پزشک خود دقت نمایند و مراقب‌های لازم را به عمل آورند. این مورد نیز با مراجعه به خانم دکتر جمشیدی، جای نگرانی ندارد.

تغییر صدا چگونه اتفاق می‌افتد؟

تغییر صدا چگونه اتفاق می‌افتد؟
تغییر صدا چگونه اتفاق می‌افتد؟

هنگامی که شما صحبت می‌کنید یا آواز می‌خوانید، تارهای صوتی شما به ارتعاش در می‌آیند و صدا تولید می‌شود. گرفتگی صدا دلایل مختلفی دارد.

عمده دلیلی که بین افراد شایع است، التهاب تارهای صوتی است که عمدتا به دلیل  عفونت مجرای تنفسی می‌باشد. به عنوان مثال؛ در هنگام سرماخوردگی، صدای خشن و گوش خراش گرفته می‌شود. دلایل دیگر عبارتند از:

  • گره و پولیپ خوش خیم تارهای صوتی
  • رفلاکس معده به مری
  • آلرژی‌ها
  • مصرف دخانیات
  • آسیب حنجره و یا تارهای صوتی
  • سرطان حنجره

آیا جراحی بینی، صدای انسان را تغییر خواهد داد؟

آیا جراحی بینی، صدای انسان را تغییر خواهد داد؟
آیا جراحی بینی، صدای انسان را تغییر خواهد داد؟

راه‌های تشخیص گرفتگی صدا

سوال بسیاری از افراد این است که چگونه تشخیص دهند که صدای آن‌ها گرفته است یا نه؟  این معضل بیشتر در افرادی دیده می‌شود که به تازگی عمل بینی انجام داده‌اند.

تشخیص دقیق گرفتگی صدا باید توسط پزشکان متخصص صورت گیرد. زمانی که فرد اقدام به جراحی بینی می‌کند، طبیعی است که کسی که قصد عمل بینی دارد، نگران تمامی اتفاقات عمل رینوپلاستی از جمله گرفتگی صدا باشند.

بنابراین در انتخاب پزشک باید بسیار دقت شود.

آیا جراحی صدای ما را تغییر می‌دهد؟

امروزه عمل بینی که توسط جراح پلاستیک و متخصص  صورت می‌گیرد، احتمال تغییر صدا بسیار کم است. در جراحی‌هایی که در گذشته انجام می‌شد، تغییر صدا بسیار اتفاق می‌افتاد.

به این دلیل که بسیاری از متخصصان روی کوچک کردن بینی متمرکز بودند. بنابراین فضای داخلی بینی کوچک و تنگ می شد و منجر به تغییر صدای فرد پس از جراحی می‌شد.

گرفتگی صدا

استفاده از جراحی رینوپلاستی در گذشته چنین اتفاقاتی را در پی داشت و فرد بیمار از گرفتگی صدای خود رنج می‌برد. در جراحی‌های جدید، جراحان بینی اولویت را در ایجاد شکل مناسب بینی متمرکز می‌کنند و کوچک کردن اندازه بینی در مرحله بعدی قرار می‌گیرد.

اما این موضوع به این دلیل نیست که بینی کوچک نشود، بینی بزرگ باید کوچک شود اما اولویت آن حفظ ساختار درونی بینی است که بسیار مهم و حائز اهمیت است.

در فرایند کوچک کردن بینی، پزشکان مراقب هستند که ساختار درونی بیش از حد کوچک نشود به گونه‌ای که فرایند تنفس آن‌ها با مشکل مواجه شود.

در این مورد، پزشکان در ترمیم کانال‌های بینی و باز نگه‌ داشتن مجاری تنفسی، نهایت دقت را به عمل می‌ آورند. در روش‌های  نوین جراحی بینی، امکان تغییر صدا بسیار پایین است.

جلوگیری از تغییر صدا بعد از عمل بینی

افرادی که به صورت حرفه‌ای از صدای خود استفاده می‌کنند و خواستار عمل زیبایی بینی هستند، عوامل متعددی را باید قبل از عمل و تغییر شکل بینی مد نظر قرار دهند.

برداشتن قوز بینی به شرطی که باعث شود نوک بینی تهاجمی شده و یا سبب تنگ شدن و ایجاد  صدای تو دماغی گردد، توصیه نمی‌شود. همچنین، داشتن انحراف بینی باعث گرفتگی دائم بینی می‌شود  و سبب ایجاد تو دماغی حرف زدن فرد می‌شود.

آیا حرف زدن بعد از عمل جراحی ضرر دارد؟

آیا حرف زدن بعد از عمل جراحی ضرر دارد؟
آیا حرف زدن بعد از عمل جراحی ضرر دارد؟

عمل بینی با وجود برقراری تناسب عالی بین اجزای صورت و رفع مشکلات عملکردی بینی، سبب زیبایی بهتر می‌شود. به علاوه باعث افزایش اعتماد به نفس  و بهبود سیستم عملکرد بینی می‌شود.

درست است که در انتخاب پزشک باید دقت به عمل آورید، اما توجه و عمل به دستورات، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در صورتی که مراقبت‌های بعد از عمل را جدی بگیرید، می‌توانید دوران نقاهت را بدون هیچ مشکلی  بگذرانید و حتی روند تسریع را بهبود بخشید.

حال اگر نسبت به توصیه‌های خانم دکتر جمشیدی سهل انگار باشید، عوارض گوناگونی را می‌تواند در پی داشته باشد و اثرات عمل بینی به صورت دلخواه پیش نرود.  یکی از نکته‌های حائز اهمیت، توجه به محدویت حرف زدن پس از عمل است که رعایت نکردن آن عوارض بسیاری را در پی دارد.

محدودیت‌های عمل بعد از حرف زدن

نظر جراحان در خصوص محدودیت‌های بعد از عمل بینی متفاوت است. پزشکان معتقدند که این محدویت‌ها می‌تواند در هر فرد متفاوت باشد و می‌تواند بر اساس شرایطی از جمله عمل، ورزش و شرایط متنوع دیگر تعیین گردد.

اما در حالت کلی تمامی پزشکان معتقد هستند که بسیار بهتر است در دو روز اول بعد از عمل بینی صحبت نکند. چرا که حرکات اولیه تاثیر بسیار زیادی در نتیجه‌ی عمل دارد.

بنابراین پزشک بعد از عمل در توضیح نکات مراقبی درباره نحوه حرف زدن، حتما توضیح خواهد داد. بعد از عمل، حین صحبت کردن، فک تکان می‌خورد از این رو امکان دارد غضروف درون بینی جابه‌ جا شود و بخیه از داخل باز شود و نتیجه جراحی را به طور کامل تغییر دهد.  دقت عمل و انجام دادن نکات مراقبتی، جزو نکته‌های بسیار مهم عمل بینی است.

در هفته اول سعی کنید که لب بالایی خود را تکان ندهید و همچنین از باز کردن دهان خود جلوگیری کنید. این کار آسیب بسیاری می‌تواند به جراحی بینی شما وارد نماید و نتیجه جراحی را به طور کلی می‌تواند تغییر دهد.

ضررهای حرف زدن بعد از عمل بینی

در بعضی از موارد، پزشک در این مورد بسیار حساس است. چرا که حرف زدن امکان دارد برای کسی که عمل بینی انجام داده است، عوارض جدی و خطرناکی داشته باشد.

عمل بینی چگونه باعث تغییر صدا می‌شود؟

وقتی عمل بینی انجام می‌شود، داخل بینی اغلب تحت تاثیر قرار می‌گیرد. حتی اگر تحت درمان نباشد. برای اکثر بیماران، این عمل شامل تنگ کردن راه بینی است.

اگر چه برای برخی از بیماران، ممکن است رفع انحراف بینی و تبدیل راه های دو طرف بینی به اندازه مساوی تر را در بر می‌گیرد.

این تغییر باعث افزایش جذب صدا به دلیل افزایش جریان مقاومت به جریان هوا می شود. علاوه بر این موضوع، دامنه صدا کاهش می‌یابد. با وجود این تغییرات، اکثر بیماران حتی اگر متوجه تغییر صدا پس از جراحی شوند، هیچ تاثیری بر زندگی حرفه‌ای خود تجربه نخواهند کرد.

جراحی بینی معمولا  تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود که شامل لوله گذاری می‌باشد. در طول لوله گذاری، یک لوله تنفسی از طریق بینی وارد می‌شود و از آکوردهای صوتی می‌گذرد. این کار باعث آسیب به آکوردهای صوتی می‌شود.

اطمینان از دانش و تجربه مخصوص بیهوشی،

اطمینان از دانش و تجربه مخصوص بیهوشی، به این معنی است که انتظار لوله گذاری صاف و بی خطری داشته باشید. اگر این مسئله نگرانی بزرگی برای شما به حساب می‌آید، می‌توانید در مورد روش‌های مختلف مانند بیهوشی یا آرامبخش، با خانم دکتر جمشیدی صحبت کنید که از لوله گذاری جلوگیری ‌کنند.

در طول و زمان مشاوره، ضروری است که نگرانی‌های حاصل از تغییر صدا نیز مطرح شود.

پزشک قادر است که خطرات احتمالی را شرح دهد و به راحتی و امیدوارانه، هر گونه ناراحتی را از بین ببرد. قبل از انجام عمل بینی، بسیار مهم است که در مورد تمام جنبه‌ها و اثرات احتمالی این فرایند، کاملا آگاهی داشته باشید.

شما اطمینان حاصل خواهید کرد که تمام سوالات پاسخ داده شده باشند و همچنین شما را از دانستن خطرات احتمالی آگاه کنند. همچنین خانم دکتر جمشیدی کمک می نماید که در مورد نتیجه عمل، واقع بینانه تفکر کنید.

فرآیند جراحی بینی

فرآیند جراحی بینی
فرآیند جراحی بینی

جراحی بینی معمولا سه تا چهار ساعت طول می‌کشد و عموما با بیهوشی انجام می‌گیرد. پزشک روی بینی بافت‌هایی ایجاد می‌کند که بافت اجازه می‌دهد روی آن تغییر ایجاد شود و استخوان و غضروف روی آن تغییر ایجاد شود. در ابتدا جراح با برش داخلی کار خود را آغاز می‌نماید و کار خود را شروع می‌کند.

در صورت امکان، جراح با برش داخلی کار خود را آغاز می‌کند. در بسیاری از موارد، یک برش خارجی مورد نیاز است که  در ناحیه پوست جداکننده سوراخ‌ها و در زیر بینی ایجاد می‌شود.  غضروف و استخوان به منظور تطابق با طرح درمانی بیمار تغییر می‌کند.

سپس پزشک، پوست را روی ساختار بازسازی شده بینی قرار می‌دهد و برش‌های ایجاد شده را بخیه می‌زند. پس از آن، اسپیلنتی  روی بینی قرار می‌گیرد تا در طول بهبودی و شکل گیری بینی موثر باشد و از آن محافظت کند.

رژیم غذایی بعد از عمل بینی

اگر به دنبال انجام عمل زیبایی بینی هستید یا اخیرا انجام داده‌اید، باید حتما به دنبال پرهیز بعد از آن نیز باشید.

رژیم غذایی بعد از عمل بینی بسیار مهم است. زیرا مستقیما روی بهبودی شما در دوران ریکاوری تاثیر می‌گذارد. به گونه‌ای که حتی می‌تواند در کاهش درد بینی شما بسیار تاثیر گذار باشد.

دانستن این که چه چیزی بخورید و چه نوع غذایی را استفاده نمایید، بسیار مهم است.

چرا دانستن این که چه چیزی بخورید و از چه چیزی پرهیز کنید، در عمل بینی بسیار مهم است؟

چرا دانستن این که چه چیزی بخورید و از چه چیزی پرهیز کنید، در عمل بینی بسیار مهم است؟
چرا دانستن این که چه چیزی بخورید و از چه چیزی پرهیز کنید، در عمل بینی بسیار مهم است؟

رژیم غذایی بعد از عمل بینی بسیار مهم است. از آنجایی که دوره ریکاوری عمل بینی سریع و راحت است، همین موضوع به شما کمک خواهد کرد که بهترین نتیجه را بعد از عمل بینی داشته باشید.

این مسئله باعث کاهش عوارض بینی می‌شود. بنابراین باید بدانید که چه بخورید تا به بدنتان در ریکاوری سریعتر کمک شود.

در ضمن باید توجه داشته باشید که بعد از هر عمل زیبایی و نه فقط رینوپلاستی، چه چیزی مصرف کنید. چون در این بازه، بدن به سختی می‌تواند برخی از غذاها را هضم کند.

چه غذاهایی بعد از عمل رینوپلاستی می‌توانید مصرف کنید؟

بسیار مهم است که بدانید بعد از عمل رینوپلاستی، چه چیزی استفاده کنید و در این مورد به راحتی می‌توانید با پزشک خود مشورت نمایید و دستورالعمل‌های لازم را اجرا نمایید.

غذاهای نرم

برای کمک به بدن و هضم سیستم گوارش بدن و همچنین راحت جویدن غذاهای سخت و نرم، به میل نمودن غذاهای نرم توصیه می‌گردد.

به همین دلیل توصیه می‌شود که غذاهای نرم در دوره ریکاوری بعد از عمل بینی، غذاهای نرم را مصرف نمایید. مثل آب میوه، ماست، سیب زمینی له شده، کوبیده، سوپ مرغ و غیره

غذاهای با فیبر بالا

بسیار توصیه می‌گردد که غذاهای با مقدار فیبر بالا بعد از عمل بینی مصرف گردد.

هر نوع غذایی که به گوارشتان کمک کند و در واقع بتواند حرکت‌هایی در روده ایحاد کند. همین مورد به جلوگیری از یبوست کمک می‌کند:

غلات کامل سبوس‌دار، برنج قهوه‌ای پخته، نان کامل و ذرت

میوه‌های تازه مثل سیب، پرتقال، توت فرنگی، گلابی و بسیاری از موارد دیگر به ویژه میوه‌هایی که دارای ویتامین سی است.

سبزیجات تازه مثل هویج پخته، سیب زمینی پخته، نخود فرنگی پخته و اسفناج، مصرف اسفناج بسیار توصیه می‌گردد.

غذاهای ضد التهابی

یکی از مهم‌ترین غذاهایی که بعد از عمل بینی توصیه می‌گردد، مصرف غذای ضد التهابی است.

مصرف این غذا به کاهش التهاب کمک می‌کند. همچنین زخم‌ها را به راحتی و سرعت التیام می‌بخشد.

این نوع از غذاها به خصوص آن‌هایی که چربی اشباع نشده مثل آوکادو دارند. یا روغن زیتون و ماهی‌های چرب، سبزیجات و میوه جات، توت فرنگی و گوجه فرنگی.

مصرف شکلات تلخ و چای سبز نیز ضد التیام است.

غذاهایی برای بهبود زخم

غذاهایی برای بهبود زخم
غذاهایی برای بهبود زخم

این غذاها شامل

گوشت

تخم مرغ

ماهی

ماست

غذاهایی سرشار از ویتامین A مثل پرتقال، هویج، سبزیجات و اسفناج

غذاهای سرشار از ویتامین C مثل مرکبات و آب پرتقال و خوراکی‌های سرشار از زینک مثل غذای دریایی

غذاهای ضد التهاب

مصرف و استفاده این خوراکی‌ها برای بهبود اضطراب بیمار توصیه می‌گردد. این موارد شامل آجیل، شکلات تلخ و چای سبز است.

چه غذاهایی نباید بخوریم؟

غذاهای داغ و سرخ کرده و فست فود به ویژه فلافل و پیتزا نباید بعد از عمل بینی استفاده گردد.

اما می‌توان سوپ داغ‌، سبزیجات تازه و پخته استفاده نمود.

غذاهای ادویه دار و فراوری شده و یا آماده مصرف نکنید. استفاده از غذاهای شور ممنوع است.

حتما باید مایعات مغذی مصرف ‌گردد.

به ویژه استفاده از آب آناناس و آب کرفس که شامل آنزیمی به نام بروملین است. همین مورد به کاهش کبودی کمک خواهد نمود. شیک‌های متنوع و پرخاصیت را نیز می‌توان در بازه ریکاوری استفاده نمود.

باید و نباید‌های مصرف خوراکی بعد از عمل بینی

مصرف مواد غذایی ضد التهابی پس از عمل جراحی بینی بسیار مهم است. چرا که بعد از عمل بینی، صورت شما دچار ورم خواهد شد و مصرف غذاهای ضد التهاب، این ورم را کاهش خواهد داد و در بهبود هر چه سریعتر، نقش شایانی را خواهد داشت.

از جمله از غذاهای ضد التهابی می‌توان به موادی مانند سبزیجات برگ‌ دار، مرکبات و سیب اشاره نمود. این مواد غذایی شامل مواردی هستند که در بهبود درمان، نقش بسیار مهم و خوبی را از آن خود کرده‌اند.

اگر به بهبود و سلامتی خود بعد از عمل بینی اهمیت می‌دهید، هرگز مصرف نمودن آب را فراموش نکنید و به هیچ عنوان آب مصرفی بدنتان را کاهش ندهید.

پیشنهاد می کنیم از پست دمنوش برای کاهش ورم بینی دیدن کنید.

در برنامه غذایی خود، روزانه مصرف هشت لیوان آب را قرار دهید.

در برنامه غذایی خود، روزانه مصرف هشت لیوان آب را قرار دهید. در صورتی که داروهای دیگر نیز استفاده می‌کنید، حتما در طول روز آب بیشتری مصرف نمایید تا بدن شما دچار کم آبی نشود و آسیبی به بدن شما وارد نگردد.

پس از عمل بینی، از مصرف غذاهای شور اکیدا پرهیز کنید. نمک به سبب داشتن سدیم بالایی که در خود دارد، در صورت مصرف بیش از اندازه نمک، صورت و بینی شما دچار ورم می‌گردد.

در صورتی که بیماری‌های دیگری دارید و یا پرهیز غذایی جدا از بحث عمل بینی دارید، حتما درباره این موضوع با خانم دکتر جمشیدی مشورت نمایید.

آناناس دارای آنزیمی به نام بروملین است

آناناس دارای آنزیمی به نام بروملین است. این آنزیم دارای خواص بسیار شگفت انگیزی است. بروملین با کاهش التهاب باعث التیام سریع دردها می‌شود و به سرعت زخم‌ها و کبودی‌های بدن شما را درمان خواهد نمود.

این آنزیم همچنین حالت تهوع را تسکین داده و به هضم غذا و گوارش آن بسیار کمک خواهد نمود. قرار دادن آناناس در برنامه غذایی خود بعد از عمل بینی می‌تواند بسیار مهم و مفید باشد.

آناناس را می‌توانید به صورت طبیعی و یا به صورت کمپوت مصرف نمایید. در روزهای اول بعد از عمل بینی، توصیه می‌گردد که از جویدن حتما خودداری نمایید. پس می‌توانید آب آناناس را میل کنید.

مصرف آب کرفس نیز مانند آب آناناس توصیه می‌گردد و برای کاهش درد و تورم توصیه می‌گردد.

برای کاهش خونریزی و گر گرفتگی، می‌توانید از بستنی استفاده نمایید

برای کاهش خونریزی و گر گرفتگی، می‌توانید از بستنی استفاده نمایید. بستنی سرشار از خواص بسیاری است و مواد مغذی بسیار خوبی را در خود دارا می‌باشد.

به طور کلی بیماری که زیر تیغ جراحی می‌رود، باید از نظر دریافت کالری، ریزمغذی و درشت مغذی ‌ها مانند کربوهیدرات ‌ها و پروتئین‌ها، وضعیت مطلوبی داشته باشد.

پروتئین

در این میان، پروتئین نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. به دلیل وضعیت تغییر هورمون در حالت استرس، شرایطی را در فرد ایجاد می‌کند که به آن توازن ازتی منفی می‌گویند. به این منظور که میزان ازتی که از ادرار و مدفوع دفع می‌شود، نسبت به ازی دریافتی بیشتر است.

یعنی پروتئین‌های بیمار در حال تجزیه است. بنابراین مصرف انواع منابع پروتئینی از گوشت سفید نظیر مرغ، ماهی و انواع گوشت قرمز، به بیماران قبل و بعد از عمل جراحی توصیه می‌گردد.

همچنین به دلیل استرسی که در فرد ایجاد می‌شود، میزان دفع کلسیم از بدن افزایش می‌یابد که نیاز است با مصرف خوراکی‌های متعدد، میزان کلسیم از دست رفته بدن جبران گردد.

در دوران بهبودی، میزان ویتامین D ،C  و ماده معدنی زینک یا روی نیز در دوران بهبودی بسیار نقش مهم و حائز اهمیتی را دارا می‌باشد.

چه مدت بعد از عمل بینی، می‌توانیم بخوریم و بنوشیم؟

چه مدت بعد از عمل بینی، می‌توانیم بخوریم و بنوشیم؟
چه مدت بعد از عمل بینی، می‌توانیم بخوریم و بنوشیم؟

حال که با تغذیه مناسب بعد از عمل رینوپلاستی آشنا شده‌اید، احتمال آن که این سوال برای شما مطرح شود که چه مدت بعد از عمل بینی می‌توان غذا خورد، وجود دارد.

بعد از عمل ممکن است از شما خواسته شود که تا چند دقیقه حداقل نیم ساعت بعد از ریکاوری، آب ننوشید. پس از مدت زمان تعیین شده، از شما می‌خواهند که به مقدار زیادی آب یا آبمیوه بنوشید و جراح شما به شما توصیه می‌کند که بعد از عمل خود، مصرف غذاهای نرم را آغاز کنید.

در روز بعد از عمل چه بخوریم؟

پیروی از یک رژیم غذایی سخت در دوره بهبود، بسیار مهم و حائز اهمیت است. انجام این کار از روز اول بسیار مهم است. بنابراین توصیه می‌کنیم پس از عمل بینی، مصرف آب و آبمیوه را بسیار جدی بگیرید.

به شما توصیه می‌کنیم که حتما غذاهایی مانند سوپ مرغ و آبگوشت را حتما مصرف نمایید. برای جلوگیری از یبوست، به شما توصیه می‌کنیم که غذاهایی که دارای فیبر است را مصرف نمایید.

در هفته اول بعد از عمل بینی، چه چیزی مصرف کنیم؟

همان طور که گفته شد، داشتن تغذیه مناسب در روزهای بعد از عمل بینی بسیار مهم است. بنابراین، داشتن رژیم غذایی بعد از عمل بینی ضروری است. در هفته اول، از مصرف غذاهای سخت و جویدنی و یا غذاهایی که تند هستند، اجتناب کنید.

ضمن مطالب مطرح شده، باید حتما غذاهای نرم و مغذی بخورید تا به بهبودی کامل برسید. همچنین در هفته اول، بدن با کمبود آب مواجه است که باید بسیار آب بنوشید.

داشتن حالت تهوع در هفته اول طبیعی است

داشتن حالت تهوع در هفته اول طبیعی است ولی این موضوع نباید روی غذا خوردن شما تاثیر گذار باشد. بنابراین توصیه می‌شود در هفته اول، غذاهای گفته شده را در مقادیر کوچک و در چند میان وعده مصرف نمایید.

تغذیه مناسب بعد از عمل بینی، در کوتاه شدن دوره نقاهت تاثیر زیادی دارد. رژیم غذایی بعد از عمل بینی شامل غذاهایی می‌شود که نه تنها جویدن آن آسان است، بلکه سرشار از مواد مغذی هستند. بهتر است پس از عمل جراحی بینی، از پزشک خود بخواهید که فهرستی از غذاهای ممنوعه تهیه کرده و در اختیار شما قرار دهد.

سخن پایانی

سخن پایانی
سخن پایانی

تو دماغی حرف زدن بعد از عمل بینی، امری طبیعی است و دارای یک دوره کوتاه است. اما باید در انتخاب پزشک خود بسیار دقت نمایید. به علاوه پس از پایان عمل باید دستورات لازم را اجرا نمایید تا به بهبودی کامل به راحتی دست یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.