جراحی بینی با قیمت 4 میلیون در تهران

جراحی بینی با قیمت 4 میلیون در تهران

در این مقاله به این موضوع می پردازیم که آیا جراحی بینی با قیمت 4 میلیون در تهران امکانپذیر است. لطفا ما را تا انتها همراهی نمایید.

جراحی بینی با قیمت 4 میلیون در تهران موضوعی است که اگر در جست و جوی یک پزشک یا کلینیک خوب برای جراحی بینی بوده باشید، احتمالا با آن برخورد کرده اید.

اما آیا جراحی بینی با قیمت 4 میلیون در تهران واقعا امکانپذیر است یا در صورت انجام، مشکلاتی برای بیمار ایجاد می کند.

پاسخ به این سوال موضوع اصلی این مقاله است و تمام افرادی که قصد جراحی بینی چه به منظور زیبایی و چه با هدف درمان بیماری و انحرافات بینی را دارند، باید از آن مطلع باشند.

حتما قبل از مطالعه این صفحه، مقاله مربوط به هزینه رینوپلاستی بینی گوشتی را مطالعه نمایید.

همچنین مطالعه مقاله بسیار مهم هزینه جراحی ترمیمی بینی نیز توصیه می شود.

خانم دکتر خدیجه جمشیدی

در این راستا از نظرات خانم دکتر خدیجه جمشیدی بهره مند خواهیم شد. خانم دکتر خدیجه جمشیدی، یکی از معتبرترین و مجرب ترین متخصصین در این زمینه به شمار می آیند.

عوامل موثری در قیمت جراحی بینی تاثیرگذار هستند که در مورد تمام آن ها در ادامه مقاله صبحت خواهد شد.

بنابراین اگر موضوع جراحی بینی با قیمت 4 میلیون در تهران، شما را هم وسوسه کرده است، با این مطلب همراه باشید تا از امکان یا عدم امکان انجام آن اطلاع پیدا کنید.

عناوین مقاله:

جراحی بینی چیست؟

رایج ترین دلایل انجام جراحی بینی چیست؟

پیش نیازهای جراحی بینی چیست؟

بینی چند نوع دارد و نوع آن چه تاثیری در روند جراحی دارد؟

عمل زیبایی بینی به چند شکل قابل انجام است؟

اقدامات لازم قبل از جراحی بینی شامل چه مواردی است؟

مراقبت های بعد از جراحی بینی به چه صورت می باشد؟

چه مواردی انجام جراحی بینی را به تاخیر می اندازد؟

هزینه جراحی بینی به چه صورت محاسبه می شود؟

آیا جراحی بینی با قیمت 4 میلیون در تهران امکانپذیر است؟

در صورت بروز مشکل به دلیل عمل بینی با هزینه پایین، چه اقدامی باید انجام شود؟

عمل جراحی بینی چقدر زمان می برد؟

آیا جراحی بینی درد زیادی دارد؟

سن و سال بیمار چه تاثیری در جراحی بینی دارد؟

آیا نتایج جراحی بینی در تمام بیماران یکسان است؟

زخم ناشی از جراحی بینی تا چه مدت ماندگار است؟

 

فهرست مطالب

جراحی بینی چیست؟

جراحی بینی چیست؟
جراحی بینی چیست؟

سالیان زیادی است که بشر این مسئله را کشف کرده که جراحی علاوه بر درمان می تواند در زیبایی نیز کاربرد داشته باشد.

امروزه جراحی های زیبایی در تمام قسمت های بدن قابل انجام است که یکی از رایج ترین و قدیمی ترین انواع آن، جراحی بینی می باشد.

البته هدف از جراحی بینی در افراد مختلف متفاوت است و برخی افراد به دلیل بیماری و مشکلات ناشی از فرم نامناسب بینی ناچار به این جراحی می شوند. اما اکثریت افرادی که این جراحی را انجام می دهند، به دنبال ساخت بینی زیبا هستند.

جراحی بینی

جراحی بینی که بیشتر به عنوان جراحی زیبایی بینی شناخته می شود، از انواع عمل های جراحی است که مستقیما روی بینی انجام می شود.

جای گرفتن این عمل در دسته جراحی های زیبایی به این دلیل است که حتی اگر با هدف درمان هم انجام شود، باعث تغییر در فرم و ظاهر بینی می شود.

این جراحی معمولا با هدف تغییر شکل و اندازه بینی انجام می شود و در مواردی هم مشکلات تنفسی که ناشی از اختلال در وضعیت و ساختمان بینی است، باعث نیاز به این جراحی می شوند.

این جراحی از عمل های رایج در جهان است و انجام آن محدودیت سنی و جنسیتی ندارد. در کشور ما نیز آمار انجام این جراحی بسیار بالاست و نسبت به سایر جراحی های زیبایی، جراحی بینی طرفداران زیادی دارد تا جایی که برخی افراد برای دست پیدا کردن به فرم ظاهری مورد علاقه خود در بینی، چندین بار دست به انجام این عمل می زنند.

پیشنهاد می کنیم از مقاله جراح بینی دیدن کنید.

کاندیدای مناسب جراحی بینی

به عقیده خانم دکتر خدیجه جمشیدی، هر چند تمام افرادی که از وضعیت بینی خود ناراضی هستند می توانند این جراحی را انجام داده و ظاهر بینی را تغییر دهند،

اما بعضی از افراد نتیجه بهتری از این جراحی دریافت می کنند و در واقع عمل برای آن ها نتیجه بخش تر و مفیدتر می باشد.

افرادی که دارای شکستگی در تیغه بینی هستند، فرم ظاهری بینی، متناسب با اندازه سایر اجزای صورت آن ها نیست و دارای مشکل در تنفس هستند، کاندیداهای بسیار خوبی برای انجام این جراحی می باشند.

رایج ترین دلایل انجام جراحی بینی چیست؟

رایج ترین دلایل انجام جراحی بینی چیست؟
رایج ترین دلایل انجام جراحی بینی چیست؟

دلایل زیادی برای انجام جراحی بینی وجود دارد. اما تقریبا بیشتر متقاضیان این جراحی از ظاهر فعلی بینی خود رضایت ندارند و قصد بهبودی با ایجاد تغییرات بعد از جراحی را دارند.

البته گروهی از مراجعین این جراحی نیز نیاز به درمان مشکلات خود با انجام عمل بینی دارند که این گروه تعداد کمتری نسبت به متقاضیان جراحی زیبایی دارند. متقاضیانی که برای انجام این عمل به خانم دکتر خدیجه جمشیدی مراجعه می کنند، ممکن است یکی از مشکلات زیر را داشته باشند.

دلایل انجام جراحی بینی

تغییر اندازه و سایز بینی رایج ترین دلیل مراجعین برای انجام این جراحی است. بسیاری از افراد از سایز بینی خود رضایت ندارند یا معتقدند که بینی آن ها نسبت به سایر اجزای صورت آن ها اندازه متناسبی ندارد و برای حل این مشکل به تیغ جراحی پناه می برند.

همچنین تغییر زاویه بینی هم دلیل انجام این جراحی توسط بسیاری از بیماران است. گاهی اوقات به دلیل تصادف، ضرب دیدگی و حادثه های مشابه، بینی دچار شکستگی یا تغییر زاویه می شود که حل این مشکل با انجام جراحی بینی امکانپذیر است.

داشتن قوز در ناحیه پل بینی یا برآمدگی بینی

داشتن قوز در ناحیه پل بینی یا برآمدگی بینی یکی دیگر از دلایل بیماران برای انجام این جراحی است. در این حالت با برداشتن استخوان برآمده که باعث تغییر ظاهر بینی شده است، به صاف شدن استخوان بینی و اصلاح فرم آن کمک می شود.

تغییر شکل نوک بینی یکی دیگر از دلایل انجام این عمل است. احتمالا اصطلاح رایج بینی سربالا را شنیده اید. سربالا کردن بینی با تغییر شکل نوک آن امکانپذیر می باشد.

باریک کردن سوراخ بینی و … از دیگر دلایلی هستند که افراد اقدام به جراحی زیبایی بینی می کنند، اما بعضی از بیماران برای درمان بیماری و مشکلات خود نیاز به انجام این جراحی دارند.

این گروه از بیماران معمولا با مشکل تنفس از بینی، مشکلات خواب مانند خر و پف و … دچار هستند که برای درمان آن ها نیاز به انجام جراحی بینی توسط خانم دکتر خدیجه جمشیدی دارند.

پیش نیازهای جراحی بینی چیست؟

پیش نیازهای جراحی بینی چیست؟
پیش نیازهای جراحی بینی چیست؟

بررسی آمادگی بیمار برای انجام جراحی بینی مهم ترین مسئله در انجام این عمل است و کسب این آمادگی بدون اطلاع از پیش نیازهای این جراحی امکانپذیر نیست.

در واقع برای این که تغییرات مورد نظر پزشک و بیمار روی بینی ایجاد شود، نیاز به در نظر گرفتن یک سری نکات است که در نهایت، در نتیجه جراحی نیز موثر می باشند.

این پیش نیازها با آمادگی قبل از عمل که توسط اقدامات و مراقبت های خاص انجام می شوند، متفاوت هستند و نباید با هم اشتباه گرفته شوند. از نظر خانم دکتر خدیجه جمشیدی، نکات مهمی که به عنوان پیش نیاز جراحی بینی باید به آن ها توجه کرد، شامل موارد زیر هستند:

نکات مهم و پیش نیازهای انجام جراحی زیبایی بینی

نکات مهم و پیش نیازهای انجام جراحی زیبایی بینی
نکات مهم و پیش نیازهای انجام جراحی زیبایی بینی

نکته اولی که در جراحی بینی مورد توجه قرار می گیرد، فرم صورت است. بینی بعد از جراحی باید متناسب با فرم صورت باشد.

به این منظور پزشک باید با اصول زیبایی شناسی، خطوط و زوایای صورت به خوبی آشنایی داشته و تمام آن ها را مورد بررسی قرار دهد تا بینی بهترین فرم و شکل ظاهری را داشته باشد. نوع بینی نیز در جراحی و نتیجه گیری از آن اهمیت زیادی دارد.

میزان برش ها، نوع جراحی، فرمی که حین جراحی برای رسیدن به آن تلاش می شود و بسیاری از مسائل دیگر در مورد جراحی بینی به این بستگی دارد که بینی بیمار استخوانی است یا گوشتی. جنسیت و خواسته بیمار دیگر مواردی هستند که پیش از اقدام برای جراحی بینی به آن ها دقت می شود.

قوانین زیبایی شناسی برای جراحی بینی

در پاراگراف بالا گفته شد که اولین نکته برای عمل بینی این است که بینی جدید با فرم صورت و سایر اجزای آن تناسب داشته باشد و بررسی این تناسب با استفاده از قوانین زیبایی شناسی انجام می شود.

این قوانین شامل مواردی مانند نسبت طول بینی به کل صورت، زاویه پیشانی و فاصله نوک بینی تا پیشانی، پهنای بینی و تناسب آن با عرض صورت و … است. همچنین پل بینی و … نیز در زنان و مردان نسبت متفاوتی دارند که پیش از جراحی باید به آن ها توجه شود.

بینی چند نوع دارد و نوع آن چه تاثیری در روند جراحی دارد؟

بینی چند نوع دارد و نوع آن چه تاثیری در روند جراحی دارد؟
بینی چند نوع دارد و نوع آن چه تاثیری در روند جراحی دارد؟

در این بخش از مقاله جراحی بینی با قیمت 4 میلیون در تهران، در مورد یکی از مهم ترین مسائل برای انجام جراحی بینی صحبت خواهیم کرد که آن نوع بینی بیمار است.

نوع بینی تاثیر زیادی در انتخاب روش جراحی، مقدار و نوع برش های انجام شده، سرعت بهبودی بیمار و … دارد. تشخیص نوع بینی ساده است و حتی خود بیمار نیز می تواند تشخیص دهد که کدام نوع بینی را دارد

اما پزشکان معتبری همچون دکتر جمشیدی نیز در اولین مرحله معاینات پیش از جراحی، نوع بینی را تشخیص می دهد.

بینی استخوانی

بعضی از افراد دارای بینی استخوانی هستند. ویژگی مهم بینی های استخوانی، پوست نازک یا معمولی بودن آن است. عمل در این نوع از بینی نتایج خوبی دارد و امکان ایجاد فرم مورد نظر برای بینی در نوع استخوانی بیشتر است.

اقدامات مورد نظر پزشک مانند جمع کردن نوک بینی، تغییر سایز آن و … در بینی های استخوانی راحت تر انجام شده و بهتر و بیشتر نشان داده می شود.

بینی گوشتی

نوع دیگر بینی، بینی های گوشتی است که پوست آن ضخیم و عموما چرب است. البته در افرادی که دارای بینی گوشتی هستند، نه تنها پوست بینی، بلکه پوست سایر قسمت های صورت هم گوشتی و ضخیم است و یکی از نشانه های آن، وجود جوش و آکنه در سطح پوست است.

در این بینی ها، فرم بینی بیشتر با چربی زیر پوست ایجاد می شود و استخوان و غضروف زیادی ندارند. در این افراد امکان تغییر سایز و فرم بینی وجود دارد

اما نوک بینی آن ها تغییر سایز چندانی ندارد. بنابراین ممکن است تغییرات آن ها بعد از جراحی از روبرو مشخص نبوده و تنها از نیمرخ قابل تشخیص باشد.

تاثیر نوع بینی در جراحی

تاثیر نوع بینی در جراحی
تاثیر نوع بینی در جراحی

در جراحی بینی، پوست در ابتدای عمل برش داده شده و تغییرات در بافت داخلی بینی انجام می شود. در واقع اقداماتی که برای تغییر فرم بینی انجام می شود، در استخوان ها و غضروف بینی انجام می شود و بعد از انجام تغییرات، پوست روی اسکلت و تغییرات ایجاد شده کشیده می شود.

در بینی های گوشتی امکان جمع کردن پوست به درستی وجود ندارد و ممکن است تورم پوست بینی بیشتر باشد و در پوست بیش از اندازه نازک، تمام برجستگی های زیر بینی بعد از کشیدن آن مشخص می شود.

این مهم ترین تفاوت در بینی ها و نتایجی است که در انواع بینی و افراد مختلف بعد از جراحی حاصل می شود. برای کسب اطلاعات تکمیلی، با خانم دکتر خدیجه جمشیدی در ارتباط باشید.

عمل زیبایی بینی به چند شکل قابل انجام است؟

عمل زیبایی بینی به چند شکل قابل انجام است؟
عمل زیبایی بینی به چند شکل قابل انجام است؟

زمانی که صحبت از انواع روش های انجام جراحی بینی می شود، دو مسئله مد نظر قرار می گیرد. انواع فرم و ظاهری که بینی بعد از انجام جراحی پیدا می کند و روش هایی که به وسیله آن فرم و ظاهر مورد نظر برای بینی ساخته می شود. از نظر فرم و ظاهر بینی، عمل بینی در سه مدل انجام می شود.

عمل بینی طبیعی، عمل بینی فانتزی و عمل بینی نیمه فانتزی. البته هر کدام از این عمل ها در صورتی امکانپذیر هستند که ساختار بینی قابلیت انجام این عمل را داشته باشد.

عمل بینی به صورت طبیعی

در عمل طبیعی، تغییرات بینی جزئی است و اگر دقت زیادی به آن نشود، اصولا مشخص نیست که بیمار بینی خود را جراحی کرده و فقط فرم ظاهری صورت زیباتر می شود.

در این عمل، پل و قوسی که روی پل بینی در حالت عادی وجود دارد، حذف می شود و در صورتی که بیمار این قوس را نداشته باشد، فقط سوراخ های بینی کوچک تر شده و زاویه نوک بینی تنظیم می شود.

بیشترین متقاضی این نوع از جراحی بینی آقایان هستند اما خانم هایی که تنها قصد زیباسازی بینی بدون جلب توجه را دارند هم از این عمل استقبال می کنند.

عمل بینی به صورت فانتزی

جراحی فانتزی برای بیمارانی انجام می شود که تمایل دارند تا فرم بینی خود را کاملا تغییر دهند. تغییراتی که در این نوع جراحی روی بینی بیمار انجام می شود، شامل سربالا کردن نوک بینی، کوتاه کردن طول آن، کوچک کردن عرض بینی، کوچک کردن سوراخ ها و … است.

رایج ترین حالت جراحی بینی در این شکل، بینی عروسکی است که طرفداران زیادی به خصوص در میان جوانان دارد. پزشکان معمولا در مورد شدت تغییرات بعد از این نوع جراحی به بیماران گوشزد می کنند تا در صورتی که بیمار عواقب این میزان تغییر را پذیرفت، جراحی برای او انجام شود.

عمل بینی به صورت نیمه فانتزی

در نهایت بیمارانی که علاقه ای به تغییر زیاد ندارند اما به عمل طبیعی هم علاقه ای ندارند، از عمل بینی به صورت نیمه فانتزی استفاده می کنند.

در این روش، شیب بینی ملایم است و نوک آن چندان سربالا نمی شود. زاویه تغییرات بینی متناسب با صورت است و به گونه ای است که دیگران متوجه عمل بینی بیمار می شوند اما بعد از کمی دقت. این نوع از جراحی امروزه جزو پرطرفدارترین شکل های جراحی بینی است.

اقدامات لازم قبل از جراحی بینی شامل چه مواردی است؟

اقدامات لازم قبل از جراحی بینی شامل چه مواردی است؟
اقدامات لازم قبل از جراحی بینی شامل چه مواردی است؟

مانند تمام جراحی ها، قبل از جراحی بینی نیز بیمار باید اقداماتی انجام دهد که به انجام ایمن جراحی کمک می کند و بهترین نتیجه را از جراحی حاصل می کند.

مراقبت های قبل از جراحی بینی به آن دلیل اهمیت دارد که بهترین حالت برای عمل بیمار انتخاب می شود. در این بخش از مقاله جراحی بینی با قیمت 4 میلیون در تهران (که چنین موضوعی هرگز امکانپذیر نیست.) خانم دکتر خدیجه جمشیدی، مهم ترین اقدامات و مراقبت ها قبل از جراحی بینی را چنین بیان نموده اند.

مراجعه به پزشک و مشاوره اولیه

اولین اقدام قبل از جراحی بینی، انتخاب پزشک و بعد از انتخاب پزشک مراجعه به او برای انجام مشاوره اولیه است. در این مشاوره، بیمار تمام دغدغه ها و سوالات خود در مورد جراحی را با پزشک در میان می گذارد

و پزشک نیز با بررسی نوع بینی و وضعیت آن، بهترین حالت برای جراحی را به بیمار توصیه می کند. آنالیز فرم صورت، نسبت بینی با سایر اجزا، وضعیت غضروف و پوست بینی و … در همان جلسه اول انجام می شود.

بیمار در مشاوره اولیه می تواند سوالاتی مانند هزینه، چگونگی انجام عمل، مراقبت های بعد از جراحی و … را از پزشک خود پرسیده و برای تمام آن ها آمادگی ایجاد کند.

همچنین اقداماتی که باید توسط بیمار انجام شود تا برای انجام جراحی آماده گردد هم در جلسات مشاوره پیش از جراحی به بیمار گفته می شود. مشاوره پیش از جراحی بسته به وضعیت بیمار ممکن است در یک جلسه به اتمام رسیده یا بیشتر از یک جلسه زمان ببرد.

مراقبت های قبل از جراحی بینی

بعد از تشکیل پرونده و مشاوره های قبل از جراحی، زمان عمل برای بیمار مشخص می شود. بیمار موظف است که تا زمان عمل اقداماتی انجام دهد تا جراحی به بهترین شکل انجام شود.

بسته به این که چقدر تا زمان جراحی باقی مانده باشد، پزشک مصرف داروهای التهاب زا و داروهای رقیق کننده خون را برای بیمار ممنوع می کند. مصرف سیگار و مشروبات الکلی حداقل 2 هفته قبل از جراحی باید قطع شود.

ممکن است برای آمادگی بیشتر بیمار، آمپول و داروهایی برای او تجویز شود که در این صورت بیمار باید تمام داروها را به موقع مصرف کند. بهتر است صبح روز جراحی، بیمار به حمام برود، همچنین بعضی وسایل برای مراقبت بعد از عمل را پیش از جراحی آماده کند.

مثلا شرایط خانه مانند تخت، بالش مناسب، کیسه های یخ برای کاهش درد و … را پیش از جراحی آماده کند. بیمار در زمان تعیین شده برای جراحی باید با یک همراه در کلینیک حاضر شود. بعد از عمل، رانندگی و … برای بیمار ممنوع است.

مراقبت های بعد از جراحی بینی به چه صورت می باشد؟

مراقبت های بعد از جراحی بینی به چه صورت می باشد؟
مراقبت های بعد از جراحی بینی به چه صورت می باشد؟

اقدامات قبل از عمل، به منظور جراحی راحت و ایمن انجام می شود اما مهم ترین بخش در جراحی بینی مراقبت هایی است که بعد از عمل بینی انجام می شود.

این مراقبت ها کمک می کنند که بهبودی سریع تر اتفاق افتاده و روند آن ساده تر شود. مراقبت های بعد از جراحی بینی بلافاصله بعد از ترخیص بیمار شروع می شوند.

این جراحی برخلاف سایر جراحی ها، دوران نقاهت طولانی تری دارد و هرچند بیمار چند روز بعد از عمل می تواند فعالیت های روزمره را از سر بگیرد،

اما باید مراقبت از وضعیت بینی را تا مدت ها ادامه دهد. در این بخش از مقاله جراحی بینی با قیمت 4 میلیون در تهران، در مورد مراقبت های بعد از این جراحی صحبت خواهیم کرد.

اهمیت مراقبت های بعد از عمل بینی

بهبودی بعد از عمل بینی و نتیجه ای که از آن حاصل می شود، تا حد زیادی به نوع مراقبت ها بستگی دارد. گاهی اوقات مراقبت نامناسب و بی توجهی در این مسئله باعث می شود که بیمار مجددا به انجام جراحی نیاز پیدا کند.

در دوران نقاهت و تا مدتی بعد از عمل، کوچک ترین ضربه و فشار به بینی باعث تغییر ظاهر آن، تورم و بروز مشکل در آن می شود.

مراقبت های مهم بعد از عمل بینی

بلافاصله بعد از جراحی بینی وسیله ای به نام اسپلینت در بینی بیمار قرار می گیرد. این وسیله کمک می کند که ساختار بینی حفظ شود.

اسپلینت تقریبا باید یک هفته در بینی بیمار باقی بماند و بعد از آن توسط جراح و با دقت برداشته شود. احتمال درد بعد از تمام شدن اثر داروی بیهوشی وجود دارد.

بنابراین توصیه می شود که بیمار با تجویز پزشک از مسکن مناسب استفاده کند. انجام کارهای عادی که فشاری به بدن وارد نمی کند، چند روز بعد از جراحی بلامانع است اما بهتر است بیمار مدت زمان بیشتری را به استراحت در منزل بگذراند.

مشکلاتی مانند تورم، کبودی دور چشم و … بعد از انجام جراحی بینی کاملا طبیعی است. تا دو هفته بعد از عمل، خم و راست شدن، بلند کردن وسایل سنگین و … ممنوع می باشد.

بهتر است تا 4 روز بعد از جراحی بیمار به حمام نرود. استفاده از کرم، لوسیون، مواد شوینده و … بعد از انجام جراحی بینی حداقل تا یک هفته ممنوع است و در صورت نیاز به شستن صورت، بهتر است تا از دستمال مرطوب بدون عطر یا آب خالی استفاده شود تا اولا پانسمان بینی خیس نشده و ثانیا زخم عفونی نشود.

ورزش و فعالیت های شدید بدنی نیز بعد از انجام این جراحی تا مدت تعیین شده توسط پزشک ممنوع است. اطلاعات تکمیلی را از دکتر جمشیدی بخواهید.

چه مواردی انجام جراحی بینی را به تاخیر می اندازد؟

گاهی اوقات بیمار در تاریخ مشخص شده آمادگی یا شرایط انجام جراحی بینی را ندارد. این مسئله زمانی اتفاق می افتد که بیمار در شرایط خاصی به سر ببرد و شرایط او انجام عمل را ممنوع کند.

با توجه به اهمیت این موضوع، در این بخش از مقاله جراحی بینی با قیمت 4 میلیون در تهران، در مورد این شرایط و مواقعی که ممکن است انجام جراحی را به تاخیر بیندازد، صحبت خواهیم کرد.

بارداری

یکی از اقداماتی که پیش از انجام جراحی بینی الزامیست، آزمایشاتی است که توسط پزشک برای بیمار تجویز می شود و بیمار موظف است که نتایج آن را به پزشک خود ارائه کند.

یکی از آزمایشات مهمی که قبل از انجام جراحی باید انجام شود، آزمایش بارداری است. در صورتی که فرد باردار باشد، انجام جراحی برای او ممنوع است.

تاثیرات ماده بیهوشی و فرآیندی که در عمل بینی انجام می شود، برای زنان باردار مشکل ساز است و ممکن است اثرات نامناسبی بر جنین داشته باشد.

در این شرایط، جراحی بینی تا 2 ماه بعد از زایمان به تعویق می افتد. برای اطمینان از عدم بارداری بیمار، در صورتی که فاصله بین معاینات پیش از عمل تا تاریخ عمل بیشتر از 2 هفته باشد، چند روز قبل از عمل بیمار موظف به انجام تست و آزمایش بارداری می باشد.

سرماخوردگی

سرماخوردگی یکی دیگر از مسائلی است که جراحی بینی را به تعویق می اندازد. سرماخوردگی، عروق و سینوس های بیمار را درگیر می کند و این درگیری در صورت انجام جراحی بینی و مسدود شدن مسیر بینی، حداقل تا یک هفته که اسپلینت ها در بینی قرار دارد، بیشتر می شود.

بیمارانی که پیش از جراحی به سرماخوردگی مبتلا می شوند، عمل برای آن ها تا یک هفته به تعویق می افتد.

حمله عصبی یا قلبی

در صورتی که بیمار به مشکلات قلبی یا عصبی مبتلا باشد، عمل با تجویز پزشک معالج ممنوع نخواهد بود اما اگر با فاصله کمی قبل از عمل بیمار دچار حمله قلبی یا عصبی شود، جراحی چند روزی به تعویق می افتد تا اثر حمله و داروهایی که برای کنترل آن استفاده می شد، خنثی گردد.

هزینه جراحی بینی به چه صورت محاسبه می شود؟

هزینه جراحی بینی به چه صورت محاسبه می شود؟
هزینه جراحی بینی به چه صورت محاسبه می شود؟

اگر کاندیدا یا متقاضی انجام جراحی بینی هستید، قطعا هزینه این کار یکی از دغدغه های شماست.

با توجه به این که جراحی بینی جزو جراحی های زیبایی محسوب می شود، بیمه فقط بخشی از آن را پوشش می دهد و بیشتر هزینه آن به عهده بیمار خواهد بود. بنابراین آشنایی با عوامل موثر در هزینه برای کنترل آن برای بیماران ضروری می باشد.

پیش از توضیح عوامل موثر بر هزینه، بد نیست بدانید که نباید فریب تیترهای وسوسه کننده مانند جراحی بینی با قیمت 4 میلیون در تهران و … را خورد.

زیرا چنین موضوعی هرگز واقعیت ندارد و با توجه به حساسیت این عمل، بهتر است که این کار را در بهترین مرکز، توسط بهترین پزشک همچون خانم دکتر خدیجه جمشیدی و با کیفیت و قیمت معقول انجام داد.

لطفا حتما صفحه جراح بینی با قیمت مناسب در تهران را مشاهده نمایید.

مهارت و سابقه کاری جراح

شهرت، سابقه کاری و مهارت جراحی که عمل بینی را انجام می دهد، تاثیر زیادی در هزینه این جراحی دارد.

طبیعتا جراحان با سابقه، هزینه بالاتری برای این عمل دریافت می کنند که این به دلیل تجربه بیشتر آن ها در انجام عمل و تبحری است که در سالیان کاری خود کسب کرده اند.

زمانی که بیمار به پزشکان با تجربه مراجعه می کنند، احتمال بروز مشکلاتی مانند اختلالات تنفسی و … تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

نوع بینی

نوعی بینی نیز در تعیین هزینه جراحی تاثیر زیادی دارد. بیمارانی که بینی گوشتی دارند، معمولا جراحی سخت تری دارند و طبیعتا این مسئله هزینه عمل آن ها را نیز افزایش می دهد.

البته در صورتی که جراحی از نوع ترمیمی باشد و قبلا بینی جراحی شده باشد، بسته به وضعیت بینی و سختی جراحی مجدد، هزینه متغیر خواهد بود.

بیمارستان یا کلینیک

این مسئله که جراحی در بیمارستان انجام می شود یا کیلینک تخصصی نیز در تعیین هزینه ها تاثیر دارد. حتی خصوصی یا دولتی بودن بیمارستان نیز جزو عوامل موثر بر هزینه است که ممکن است هزینه جراحی را کمتر یا بیشتر کند.

بیهوشی و کادر جراحی

در نهایت بیمار برای انجام این جراحی نیاز به بیهوشی دارد. هزینه بیهوشی، متخصص بیهوشی و کادری که در طول انجام جراحی پزشک را همراهی می کنند نیز در هزینه نهایی عمل تاثیرگذار می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با خانم دکتر خدیجه جمشیدی در ارتباط باشید.

آیا جراحی بینی با قیمت 4 میلیون در تهران امکانپذیر است؟

آیا جراحی بینی با قیمت 4 میلیون در تهران امکانپذیر است؟
آیا جراحی بینی با قیمت 4 میلیون در تهران امکانپذیر است؟

امروزه تبلیغات زیادی در مورد جراحی بینی در مراکز مختلف انجام می شود که بعضی از آن ها مدعی هستند که این جراحی را با هزینه بسیار پایین انجام می دهند.

در بعضی از این تبلیغات ادعا می شود که جراحی بینی با قیمت 4 میلیون در تهران امکانپذیر است اما آیا این مسئله حقیقت دارد و این یک قیمت معقول برای جراحی بینی است؟

جراحی بینی با قیمت 4 میلیون در تهران

در بخش قبلی، عوامل موثر بر هزینه های جراحی بینی عنوان شدند. با یک حساب سرانگشتی مشخص می شود که حداقل هزینه این جراحی بیش از 4 میلیون خواهد شد.

اما با این وجود بعضی از مراکز ادعای عمل با این هزینه را دارند که شاید واقعا این طور بوده و همین مقدار هزینه را از بیماران خود دریافت کنند اما کیفیت کار آن ها بسیار پایین تر از مراکز دیگر است.

معمولا در انجام جراحی با این هزینه، از پزشکان تازه کار استفاده می شود و اگر شرایط بیمار برای عمل خاص باشد، پزشک کنترل کمی بر فرآیند جراحی خواهد داشت.

همچنین مراکزی که جراحی بینی را با این هزینه انجام می دهند، معمولا صلاحیت این عمل را نداشته و تجهیزات کافی برای اقدامات لازم در صورت بروز مشکل حین جراحی را ندارند.

استفاده از مواد بی کیفیت برای بیهوشی، عدم راهنمایی مناسب بیمار برای مراقبت های قبل و بعد از عمل، کادر آماتور و … از دیگر دلایلی هستند که ممکن است برخی مراکز، این هزینه را برای جراحی بینی دریافت کنند.

بیشتر بیمارانی که به دلیل صرف هزینه کمتر با این مبالغ بینی خود را جراحی می کنند، چند سال و حتی چند ماه بعد ناچار به انجام جراحی ترمیمی با شرایط سخت تر و هزینه بالاتر نزد خانم دکتر خدیجه جمشیدی خواهند بود.

در صورت بروز مشکل به دلیل عمل بینی با هزینه پایین، چه اقدامی باید انجام شود؟

در صورت بروز مشکل به دلیل عمل بینی با هزینه پایین، چه اقدامی باید انجام شود؟
در صورت بروز مشکل به دلیل عمل بینی با هزینه پایین، چه اقدامی باید انجام شود؟

در بخش قبل گفته شد که بیشتر مراکزی که مدعی انجام جراحی بینی با قیمت 4 میلیون در تهران هستند، در مورد عوارض این کار صحبتی نمی کنند و بعد از انجام جراحی، بیمار با مشکلات متعددی روبرو می شود که ناچار به درمان و حل آن ها می باشد.

یکی از مشکلات رایجی که جراحی غیر حرفه ای و معمولا با هزینه پایین به همراه دارد، مشکلات تنفسی و مسدود شدن مسیر تنفس بیمار از بینی است.

این شرایط بسیار خطرناک است و در صورتی که پزشک تشخیص این موضوع را ناشی از جراحی نامناسب بداند، باید فورا اقدامات درمانی آغاز شود.

بیمارانی که برای صرفه جویی یا کاهش هزینه ها، جراحی را در مراکز با قیمت پایین تر از نرخ معقول و تعرفه این جراحی انجام می دهند، بیشتر از سایرین نیاز به مراقبت و بررسی وضعیت خود دارند تا با بروز کوچک ترین مشکلی فورا به پزشک مراجعه کرده و از مشکلات جدی تر جلوگیری کنند.

به عنوان مثال اگر بیمار احساس درد شدید در ناحیه بینی بدون علت خاص، سرگیجه، حالت تهوع و … به صورت مداوم و تا چند روز بعد از عمل داشته باشد، باید فورا به دکتر جمشیدی مراجعه کند.

زیرا این مشکلات می توانند هشداردهنده یک عارضه جدی باشند.

عمل جراحی بینی چقدر زمان می برد؟

عمل جراحی بینی چقدر زمان می برد؟
عمل جراحی بینی چقدر زمان می برد؟

در بخش های قبل گفته شد که بیماران می توانند پیش از جراحی، با مراجعه به پزشک و پرسیدن سوالات خود در مورد نحوه و شرایط جراحی، تا حد زیادی نگرانی های خود را کاهش داده و برای انجام این عمل آماده شوند. یکی از سوالات رایج بیشتر بیماران، مدت زمان انجام این جراحی است.

اکثر بیماران تصور می کنند که جراحی بینی نیز مانند سایر انواع جراحی ها ساعت های زیادی زمان می برد، در حالی که این طور نیست. در حالت عادی و در اکثر بیماران، این جراحی چیزی حدود یک تا دو ساعت زمان می برد.

البته شرایط خاص ممکن است زمان این جراحی را طولانی تر کند. به عنوان مثال اگر بیمار دچار خونریزی غیر عادی شده یا بیمارانی که نوع بینی آن ها غضروفی تر است، معمولا جراحی آن ها بیشتر از دو ساعت زمان می برد. البته طول جراحی به مسائلی مانند تجربه و تبحر پزشک، تکنیک به کار رفته در جراحی و … نیز بستگی دارد.

مدت زمان گفته شده، برای جراحی بینی در بار اول است. بیمارانی که به دلیل انجام جراحی در مراکز نامعتبر و صرف هزینه پایین، نیاز به جراحی مجدد پیدا می کنند، باید چیزی حدود 4 ساعت را برای انجام این جراحی در نظر بگیرند.

آیا جراحی بینی درد زیادی دارد؟

آیا جراحی بینی درد زیادی دارد؟
آیا جراحی بینی درد زیادی دارد؟

یکی دیگر از نگرانی های بیماران در مورد جراحی بینی، درد حین جراحی است. در مورد این موضوع باید گفت که با توجه به انجام بیهوشی پیش از عمل، حین جراحی، بیمار هیچ چیزی متوجه نشده و دردی احساس نمی کند.

اگر جراحی توسط متخصص مجرب مانند خانم دکتر خدیجه جمشیدی و در مرکز معتبر انجام شود، بعد از عمل هم درد بیمار ناچیز بوده و تنها در ساعات اولیه از بین رفتن اثر داروی بیهوشی خواهد بود. اما بیمارانی که در مراکز نامطمئن برای انجام این جراحی اقدام می کنند،

به عنوان مثال برای انجام جراحی بینی با قیمت 4 میلیون در تهران به مراکزی مراجعه می کنند که کیفیت داروهای استفاده شده آن ها برای بیهوشی پایین باشد، احتمال درد بعد از عمل نیز برای آن ها وجود دارد.

البته درد بعد از عمل به آستانه تحمل درد بیمار هم بستگی دارد و بیمارانی که تحمل بالایی نسبت به درد داشته باشند، کمتر دچار این عارضه می شوند.

سن و سال بیمار چه تاثیری در جراحی بینی دارد؟

در بخش های قبل در مورد شرایطی صحبت شد که انجام عمل بینی را به تاخیر انداخته و گاها ممنوع می کند.

حال ممکن است این سوال ایجاد شود که آیا سن و سال هم در این موضوع دخیل است و ممکن است به دلیل این که بیمار در یک محدوده سنی خاص قرار دارد، جراحی برای او انجام نشود یا نه.

در پاسخ به این پرسش باید گفت که این جراحی از نظر محدودیت و شرایط بیماران، سن و سال خاصی نداشته و بعد از 18 سالگی، بیماران می توانند در هر سنی برای انجام آن اقدام کنند.

البته این جراحی از حدود 15 سالگی هم بلامانع است اما بهتر است تا 18 سالگی صبر کرد تا پروسه رشد بینی در فرد متوقف شود.

البته انجام این عمل در افراد میانسال شرایط خاصی دارد. با بالا رفتن سن، خاصیت ارتجاعی پوست کاهش پیدا می کند و ممکن است نتایج عمل دیرتر از جوانان بروز کند.

بنابراین پزشکان این نکته را به بیماران میانسال گوشزد می کنند که آمادگی طولانی شدن مشاهده نتیجه را داشته باشند.

آیا نتایج جراحی بینی در تمام بیماران یکسان است؟

آیا نتایج جراحی بینی در تمام بیماران یکسان است؟
آیا نتایج جراحی بینی در تمام بیماران یکسان است؟

انتظار برای مشاهده نتیجه جراحی بینی شاید سخت ترین مرحله در این جراحی باشد. بعد از برداشتن پانسمان و قرار دادن چسب مخصوص روی بینی، تا حدی نتیجه قابل مشاهده است

اما برای بهبودی کامل، بیمار باید چیزی حدود 6 ماه صبر کند. در بیشتر بیماران تا 6 ماه بعد از عمل هنوز تورم و التهاب در اطراف بینی وجود دارد، بنابراین نتیجه به خوبی نشان داده نمی شود.

این مشکل در بیمارانی که دارای بینی گوشتی یا غضروفی هستند، بیشتر مشاهده می شود. البته تمام بیماران نتیجه یکسانی از جراحی بینی دریافت نمی کنند.

بسته به اینک ه عمل توسط چه پزشک و با چه پیش زمینه ای انجام شده باشد، ممکن است یک تکنیک و هدف جراحی خاص، نتایج متفاوتی در بیماران مختلف داشته باشد.

نتایج چه از نظر زمان بروز و چه از نظر کیفیت آن به مسائل دیگری مانند نوع مراقبت ها از بینی در دوران نقاهت نیز بستگی دارد.

زخم ناشی از جراحی بینی تا چه مدت ماندگار است؟

در تمام جراحی های زیبایی که روی صورت انجام می شوند، احتمال ماندگاری جای زخم تا مدتی وجود دارد. این مسئله به حساسیت پوست بیمار هم بستگی دارد و در بیمارانی که نسبت به زخم و التهاب، پوست حساس تری دارند، محل زخم دیرتر بهبود پیدا می کند.

در صورتی که کل فرآیند جراحی داخلی باشد، احتمال بروز زخم در سطح بینی بسیار ناچیز است و تنها در جراحی باز ممکن است یک زخم کوچک روی بینی باقی بماند که با رسیدگی و گذشت زمان بهبود پیدا کرده و برطرف می شود.

منابع:

https://cutt.ly/xGlt69S

https://bit.ly/3xTjIoB

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.