جراحی بینی با 10 میلیون

جراحی بینی با 10 میلیون

در این مقاله به بررسی هزینه های جراحی بینی به ویژه جراحی بینی با 10 میلیون تومان می پردازیم و ویژگی های بهترین جراح بینی را بیان می کنیم.

جراحی زیبایی بینی که امروزه به یکی از جراحی های زیبایی پرطرفدار تبدیل شده است، دارای چالش های زیادی می باشد. این عمل جراحی زیبایی، مشکلات تنفسی و مشکلات ظاهری بینی را رفع می کند.

اما زیباجویان در زمان اقدام برای جراحی با چالش هایی نظیر انتخاب بهترین پزشک و جراح مواجه می شوند و قیمت های متفاوتی به آن ها پیشنهاد می شود. این روزها جراحی بینی با 10 میلیون تومان زیاد به گوش می خورد. اما آیا جراحی بینی با 10 میلیون امری منطقی است؟

فهرست مطالب

ویدئو جراحی بینی با 10 میلیون

در این مقاله قصد داریم هزینه های جراحی بینی را مورد بررسی قرار دهیم و عوامل موثر بر قیمت جراحی را ارزیابی کنیم. دکتر جمشیدی یکی از بهترین جراحان بینی در ایران در خصوص جراحی بینی اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار داده است که در ادامه به بیان آن ها خواهیم پرداخت.

در این مقاله می خوانیم:

اهمیت جراحی بینی

انحراف تیغه بینی چیست؟

تغییرات اعمال شده در جراحی بینی

بینی زیبا به چه بینی گفته می شود؟

عوامل تاثیر گذار در جراحی بینی

انواع جنس بینی

انواع فرم بینی در عمل جراحی بینی

هزینه عمل جراحی بینی

جراحی بینی با 10 میلیون تومان!

مراحل انجام جراحی بینی

انتخاب بهترین جراح عمل زیبایی بینی

انجام مشاوره قبل از جراحی زیبایی بینی

اقدامات لازم قبل از عمل جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی در روز عمل

دوره بعد از عمل جراحی بینی

مراقبت های بعد از عمل بینی

سخن پایانی

 

اهمیت جراحی بینی

اهمیت جراحی بینی
اهمیت جراحی بینی

این روزها افراد زیادی را می بینیم که عمل جراحی بینی انجام داده اند و مشکلات ظاهری بینی خود را از بین برده اند. جراحی بینی در میان سایر عمل های زیبایی از اهمیت بیشتری برخوردار است. فردی که در بدن خود مشکلات ظاهری مختلفی دارد، ابتدا به سراغ زیباسازی بینی خود می رود. اما اهمیت جراحی بینی در چیست؟

  • صورت اولین بخشی در بدن است که افراد در برخورد اول به آن نگاه می کنند.
  • بزرگ ترین جزء صورت، بینی است که در وسط صورت قرار گرفته و جلوی دید است.
  • برجسته ترین عضو صورت بینی است.

به همین دلیل است که مشکلات ظاهری بینی به سرعت قابل تشخیص است. وجود مشکلاتی نظیر بلندی بینی، افتادگی شدید نوک بینی، کجی بینی، بلند بودن نوک بینی، پره های بزرگ بینی، قوز بلند و … همگی به زیبایی کلی صورت آسیب می زنند و اعتماد به نفس فرد را به شدت کاهش می دهند.

علاوه بر این، وجود چنین مواردی در بینی سبب می شود که فرد بیشتر از سن واقعی خود دیده شود. استفاده از عمل جراحی بینی نه تنها سبب زیباتر شدن بینی می شود، بلکه زیبایی کلی صورت را نیز افزایش داده و اعتماد به نفس را بهبود می بخشد.

جراحی بینی سبب می شود زیبایی سایر اعضای صورت نظیر چشم ها و گونه ها بیشتر نمایان گردد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد در مورد تجربه خود بعد از عمل می گویند که احساس جوانی دارند. اما یکی از مشکلات بزرگ ظاهر بینی، بروز مشکلات تنفسی است که در ادامه آن را بررسی می کنیم.

پیشنهاد می کنیم از پست جراحی بینی با قیمت 4 میلیون در تهران دیدن کنید.

ارتباط مشکلات تنفسی با مشکلات ظاهری بینی

ارتباط مشکلات تنفسی با مشکلات ظاهری بینی
ارتباط مشکلات تنفسی با مشکلات ظاهری بینی

باید بدانید که گاهی مشکل تنفسی، ریشه در مشکلات ظاهری بینی دارد. معمولا افرادی که بینی کجی دارند، از مشکل تنفس به خصوص در هنگام خواب رنج می برند. این مشکل ناشی از انحراف تیغه بینی است که مسیر اصلی تنفس را دچار انحراف می کند.

این مشکل ممکن است به صورت مادرزادی بوده یا در اثر شکستگی و ضربه به وجود آمده باشد. مشکل تنفس در افرادی که افتادگی نوک بینی دارند و افرادی که بینی آن ها در قسمت میانی دچار تو رفتگی است نیز دیده می شود. چنین افرادی مجبورند برای تنفس راحت تر با دست بینی خود را تغییر حالت دهند. علاوه بر این، چنین افرادی دچار آپنه خواب شده و از خواب بی کیفیت رنج می برند.

انحراف تیغه بینی چیست؟

انحراف تیغه بینی چیست؟
انحراف تیغه بینی چیست؟

آیا عمل انحراف بینی باعث زیبایی می شود؟ تیغه بینی یکی از اجزای داخلی بینی است که در میانه بینی قرار دارد و بینی چپ و راست را از یکدیگر جدا می کند. تیغه بینی نقشی اساسی را در ظاهر بینی و راه تنفسی ایفا می کند. گاهی تیغه بینی در اثر عوامل مادرزادی یا شکستگی کج شده و دچار انحراف می شود. در این صورت 3 مشکل زیر به وجود می آید:

همان طور که بیان شد، تیغه بینی نقشی اساسی در ظاهر بینی ایفا می کند. در صورتی که تیغه بینی کج باشد، ظاهر بینی از خارج نیز کج خواهد شد. در واقع انحراف تیغه بینی سبب از بین رفتن زیبایی ظاهر بینی شده و آن را به سمت راست یا چپ متمایل می کند.

اما باید به یاد داشته باشید که در برخی افراد با وجود انحراف تیغه بینی، شکل کلی بینی صاف است و هیچ گونه مشکلی ندارند. در واقع اگر انحراف تیغه بینی بسیار کم باشد، مشکلی را در ظاهر کلی بینی به وجود نمی آورد.

اما این افراد از مشکل تنفسی رنج می برند. انحراف تیغه بینی، نوک بینی و سوراخ های بینی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و سبب عدم تقارن در سوراخ های بینی می شود.

مشکل بزرگ دیگری که انحراف تیغه بینی به وجود می آورد، اختلال در سیستم تنفسی است. انحراف تیغه بینی سبب انحراف یا مسدود شدن راه تنفسی می شود. در این صورت بیمار هیچ زمانی تنفس راحت و خوبی نخواهد داشت و مجبور است از راه دهان تنفس کند.

در این شرایط دهان دچار خشکی و مشکلات بعد از آن می شود. آپنه خواب از مشکلات بزرگ چنین افرادی است. در اثر این عارضه، تنفس بیمار در طی خواب چند ثانیه ای قطع می شود که در نتیجه بیمار در اثر آن بیدار خواهد شد. افرادی که دچار انحراف تیغه بینی هستند، همواره از خواب بی کیفیت رنج می برند و در طی خواب، خر و پف می کنند.

افرادی که دچار انحراف تیغه بینی هستند

افرادی که دچار انحراف تیغه بینی هستند، صدایی تو دماغی داشته و هنگام نفس کشیدن صدای فس فس دارند. این موضوع سبب می شود که بیمار در جمع های دوستانه و رسمی از اعتماد به نفس کمی برخوردار بوده و ترجیح دهند ساکت بمانند تا دیگران صدای تو دماغی او را نشنوند. در این صورت در اجتماع دچار مشکلات مختلفی خواهند شد.

اما راه حل چنین مشکلاتی در بینی چیست؟ رفع انحراف تیغه بینی به راحتی با استفاده از جراحی بینی امکانپذیر است. در واقع جراحی بینی تنها جنبه زیبایی ندارد و با رفع انحراف تیغه بینی، سبب درمان تنفس و صدا می گردد. جراح برای صاف کردن تیغه بینی به صورت همزمان عمل زیبایی بینی و انحراف تیغه بینی انجام می دهد.

برخی از جراحان زیبایی اقدام به جراحی بینی با 10 میلیون تومان می کنند. لازم است بدانید جراحانی که با چنین قیمت هایی اقدام به جراحی عمل بینی شما می کنند، طبعا غیر متخصص هستند و تضمینی برای رفع تیغه بینی شما ندارند. یا ممکن است از تیم بیهوشی برای عمل شما استفاده نکنند که بسیار خطرناک است.

تغییرات اعمال شده در جراحی بینی

تغییرات اعمال شده در جراحی بینی
تغییرات اعمال شده در جراحی بینی

در این بخش به معرفی مهم ترین مشکلاتی که زیبایی ظاهری بینی را از بین می برند، می پردازیم. جراح در طی عمل جراحی بینی اقدام به رفع مشکلات زیر می کند تا بینی از ظاهری زیبا برخوردار گردد:

  • کجی میانه بینی
  • وجود قوز در میانه بینی
  • افتادگی نوک بینی
  • بزرگی و پهنی نوک بینی
  • بلند بودن طول بینی
  • بزرگ بودن پره های بینی
  • انحراف تیغه بینی

بینی زیبا به چه بینی گفته می شود؟

سوال مهمی که در خصوص جراحی بینی وجود دارد این است که بینی زیبا چگونه تعریف می شود و چه ویژگی هایی دارد؟ دانستن ویژگی های بینی زیبا برای جراحی بینی الزامی است تا بدانید که آیا تغییراتی لازم است روی بینی صورت گیرد یا خیر.

از نظر علم زیباشناسی، بینی زیبا قوز ندارد و پل بینی صاف است. گاهی نیز بینی زیبا دارای قوسی در حد 2 الی 3 میلیمتر در پل بینی می باشد. طول کل بینی های زیبا متناسب با فرم کلی صورت تعریف می شود. یعنی صورت های ظریف باید بینی هایی با طول کوتاه داشته باشند که این موضوع برای صورت های درشت برعکس است. نوک بینی از اجزای مهم در زیبایی کلی آن می باشد.

نوک بینی زیبا در تمام فرم های صورت ظریف است و اندکی رو به بالا است. پره های بینی در بینی های زیبا متقارن است و طول آن ها متناسب با اندازه بینی می باشد. پهنای بینی های زیبا نیز در سمت قاعده بینی باید به اندازه فاصله بین گوشه داخلی چشم ها باشد.

جراحان زیبایی همواره در تلاش هستند تا بینی متقاضیان را به اصول زیباشناسی که بیان شد، نزدیک کنند تا ظاهر کلی بینی زیبا شود و زیبایی صورت دو چندان گردد.

عوامل تاثیر گذار در جراحی بینی

عوامل تاثیر گذار در جراحی بینی
عوامل تاثیر گذار در جراحی بینی

باید بدانید تغییراتی که در عمل جراحی بینی اعمال می شود، در افراد مختلف متفاوت می باشد. یعنی جراح، نوک بینی تمام افراد را به یک اندازه بالا نمی برد و یا پل میانی بینی را در همه افراد به یک اندازه قوس نمی دهد.

عوامل زیر بر تغییرات صورت گرفته در جراحی بینی اثر گذار هستند:

  • قوانین زیباشناسی وعلمی
  • نوع جنس بینی (استخوانی یا گوشتی)
  • جنسیت متقاضی (زن یا مرد)
  • درخواست و سلیقه متقاضی

قوانین زیباشناسی جراحی بینی

همان طور که در بخش قبلی بیان شد، یکی از عوامل تاثیرگذار بر تغییرات صورت گرفته در جراحی بینی، قوانین زیباشناسی می باشد. در این قوانین اندازه های استاندارد بخش های مختلف بینی بیان شده است که لازم است جراح، خارج از این استانداردها عمل نکند. این قوانین و استانداردها برای همه افراد یکسان تعریف نشده است و با توجه به جنسیت افراد و فرم کلی صورت در نظر گرفته شده اند.

به طور مثال تفاوت قوانین زیباشناسی در بینی مردان و زنان به صورت زیر می باشد:

  • در زنان طی عمل جراحی بینی در پل بینی، قوسی به حدود 2 الی 3 میلیمتر ایجاد می شود. همچنین نوک بینی از نیمرخ بین 95 الی 115 درجه در نظر گرفته می شود.
  • در مردان اما پل بینی صاف ایجاد می شود و زاویه نوک بینی از نیمرخ حدود 90 الی 95 درجه در نظر گرفته می شود. این مردان می توانند در پل بینی قوس ایجاد کرده و زاویه نوک بینی را بیشتر کنند.

انواع جنس بینی

یکی از عوامل تاثیر گذار در تغییرات صورت گرفته در جراحی بینی، نوع جنس بینی می باشد. به صورت کلی افراد، یا دارای بینی استخوانی می باشند یا بینی گوشتی دارند. در واقع نوع جنس بینی در نتایج عمل جراحی بسیار تاثیرگذار است.

در جراحی بینی، پوست به هیچ عنوان تغییری داده نمی شود و فقط استخوان و غضروف بینی دچار تغییراتی خواهند شد. در بخش های بعدی تفاوت میان جراحی بینی استخوانی و گوشتی را بیان می کنیم. اما قبل از آن اجازه دهید تا ویژگی بینی های گوشتی و استخوانی را بررسی نماییم.

بینی استخوانی:

بینی هایی که پوست نازک یا معمولی دارند، بینی استخوانی نامیده می شوند. جنس پوست این نوع بینی ها معمولا خشک و معمولی است و زیر آن سلول های چربی وجود ندارد. بینی های استخوانی، بهترین گزینه برای جراحی بینی هستند.

زیرا جراح هر گونه تغییراتی را می تواند روی آن اعمال کند. زیرا پوست نازک است و با کوچک ترین تغییرات در استخوان یا غضروف، تغییرات اعمال شده مشاهده می شود. افرادی که بینی استخوانی دارند، بهترین نتایج را از جراحی بینی دریافت می کنند.

بینی گوشتی:

بینی هایی که پوست ضخیم و پرچربی دارند، بینی گوشتی نامیده می شوند. افرادی بینی گوشتی دارند که پوست سایر نقاط صورت آن ها نیز ضخیم و چرب است. این افراد معمولا در صورت خود جوش ها و آکنه های زیادی نیز دارند.

در بینی های گوشتی بیشتر حجم بینی را پوست و سلول های چربی تشکیل می دهند. افرادی که بینی گوشتی دارند، معمولا استخوان قسمت میانی بینی آن ها کوچک است. اما نوک بینی آن ها بسیار بزرگ و پهن بوده و پره های بینی کلفت می باشند. چنین ویژگی هایی به دلیل تجمع زیاد چربی ها و پوست ضخیم می باشد.

تفاوت جراحی بینی در بینی های استخوانی و گوشتی

تفاوت جراحی بینی در بینی های استخوانی و گوشتی
تفاوت جراحی بینی در بینی های استخوانی و گوشتی

همان طور که بیان شد، نتایج جراحی بینی در بینی های گوشتی و استخوانی کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. بهترین نتایج جراحی بینی نصیب افرادی می شود که پوست نه خیلی نازک و نه خیلی ضخیم دارند. زیرا پوست های بسیار نازک کوچک ترین و جزئی ترین ایرادات را در غضروف و استخوان نشان می دهند.

در مورد پوست های ضخیم نیز هر چقدر تغییرات روی استخوان و غضروف صورت گیرد، پوست ضخیم، تغییرات را نشان نمی دهد و این یک امر طبیعی است. اما پوست های معمولی نتایج مطلوبی از جراحی بینی را در بر خواهند داشت.

بینی های گوشتی به این دلیل مناسب جراحی بینی نمی باشند که خاصیت جمع شدگی ندارند و هر چقدر جراح، استخوان و غضروف را بتراشد، باز هم تغییرات چندانی در ظاهر کلی بینی مشاهده نخواهد شد. یکی از ویژگی های بینی گوشتی، وجود پره های کلفت و ضخیم است.

در جراحی بینی، جراح به هیچ عنوان نمی تواند پره های کلفت را تغییر دهد و نازک کند. زیرا امکان تغییر در پوست بدن وجود ندارد. علاوه بر این؛ در جراحی بینی، قوس زیادی در بخش میانی بینی ایجاد نمی شود و امکان زاویه دار کردن نوک بینی نیز وجود ندارد.

با وجود مطالبی که در مورد بینی گوشتی بیان شد، نمی توان گفت که افراد دارای بینی گوشتی نمی توانند عمل جراحی بینی انجام دهند. در واقع با جراحی بینی گوشتی تغییراتی در بینی ایجاد می شود اما متقاضیان نباید انتظار بینی فانتزی و نیمه فانتزی از جراحی داشته باشند.

چنین افرادی تنها می توانند فرم طبیعی را برای بینی خود انتخاب کنند. بنابراین اگر بینی شما نیز از نوع گوشتی است، بهتر است انتظارات خود را از جراحی بینی کمتر کنید. زیرا هیچ پزشکی در دنیا نمی تواند فرم کلی بینی شما را کوچک کند.

انواع فرم بینی در عمل جراحی بینی

انواع فرم بینی در عمل جراحی بینی
انواع فرم بینی در عمل جراحی بینی

جراح می تواند فرم بینی را بر اساس جنس بینی به سه حالت زیر تغییر دهد:

  • عمل بینی طبیعی
  • عمل بینی فانتزی
  • عمل بینی نیمه فانتزی

عمل بینی طبیعی:

عمل بینی طبیعی، آن دسته از عمل هایی هستند که طی آن قوس زیادی در قسمت میانی بینی ایجاد نمی شود و نوک بینی زاویه ای حدود 90 درجه با لب بالا دارد.

عمل بینی طبیعی مناسب افرادی است که تمایل دارند تنها مشکلات ظاهری بینی آن ها از بین برود و مشخص نشود که تحت عمل جراحی بینی قرار گرفته اند. مردان، بیشترین متقاضیان جراحی بینی طبیعی هستند. با این حال آمار تقاضای زنان برای عمل بینی طبیعی نیز کم نیست.

عمل بینی فانتزی:

در عمل بینی فانتزی، تلاش می شود فرم کلی بینی کوچک شده و نوک بینی حالتی سر بالا داشته باشد. قوس میانی بینی در عمل بینی فانتزی زیاد است و طول کلی بینی کوتاه می شود. به این مدل بینی، بینی عروسکی نیز گفته می شود.

طرفداران بینی فانتزی کم نیستند اما این افراد باید بدانند که بینی فانتزی سبب ایجاد مشکلات تنفسی زیادی می شود. قوس زیاد در بینی های فانتزی، مسیر تنفس را مسدود می کند.

علاوه بر این، ظاهر بینی های فانتزی نیز چندان خوشایند نیست. زیرا اندازه نهایی آن متناسب با فرم کلی صورت نمی باشد و استانداردهای قوانین زیباشناسی در آن رعایت نشده است.

عمل بینی نیمه فانتزی:

عمل بینی نیمه فانتزی دارای استانداردهای قوانین زیباشناسی می باشد. در این نوع بینی، پل بینی کمی قوس دارد اما قوس آن کمتر از بینی فانتزی بوده و به حدود 2 الی 3 میلیمتر می رسد. نوک بینی نیمه فانتزی در مردان حدود 90 الی 95 درجه و در زنان 95 الی 115 درجه می باشد. مدل بینی نیمه فانتزی طرفداران بیشتری دارد.

هزینه عمل جراحی بینی

هزینه عمل جراحی بینی
هزینه عمل جراحی بینی

یکی از دغدغه های متقاضیان جراحی بینی، هزینه های آن می باشد. جراحان مختلف قیمت های متفاوتی را برای جراحی بینی اعلام می کنند. اما در این میان برخی از جراحان قیمت های باورنکردنی و غیر منطقی اعلام می کنند.

به طور مثال اگر یک جراح پیشنهاد جراحی بینی با 10 میلیون تومان داد، بدانید که جراحی بینی با 10 میلیون تومان غیر منطقی است و احتمالا جراح، خدمات کاملی نظیر بیهوشی را ارائه نمی دهد.

در این بخش به بررسی هزینه جراحی بینی و عوامل تاثیر گذار بر جراحی اشاره خواهیم داشت تا با علم و آگاهی بیشتری، جراح مورد نظر خود را انتخاب کنید.

هزینه رینوپلاستی بینی گوشتی چقدر است؟

هزینه کلی جراحی بینی شامل هزینه های قبل از عمل، حین عمل و بعد از عمل می باشد که این هزینه ها به شرح زیر می باشند:

هزینه مشاوره قبل از عمل:

هزینه مشاوره قبل از عمل:
هزینه مشاوره قبل از عمل:

شما برای جراحی بینی باید هزینه ای را بابت جلسات مشاوره در نظر بگیرید. جلسات قبل از جراحی بسیار مهم هستند که طی آن، شما انتظارات خود را از جراحی برای پزشک بیان می کنید و جراح نیز نکات و توصیه های لازم را برای شما یادآور می شود.

برخی از پزشکان بابت مشاوره های قبل از عمل هزینه ای دریافت نمی کنند. با این حال برخی دیگر از پزشکان بابت این خدمات و آگاهی هایی که به شما می دهند، هزینه ای را در نظر می گیرند.

هزینه آزمایش های قبل از عمل بینی:

هزینه آزمایش های قبل از عمل بینی:
هزینه آزمایش های قبل از عمل بینی:

لازم است قبل از جراحی بینی آزمایش هایی را انجام دهید. نتایج این آزمایش ها برای انجام جراحی ضروری است. انجام آزمایش هایی نظیر میزان غلظت خون، انعقاد خون، قند خون، کم خونی، کمبود آهن و گروه خونی برای زمان بیهوشی ضروری است.

مرکزی که شما برای جراحی بینی به آنجا مراجعه کرده اید، آزمایش خون و ادرار انجام نمی دهند و شما برای این کار باید به مرکز دیگری مراجعه کنید که در نتیجه باید هزینه های آن را جداگانه پرداخت نمایید.

هزینه عکسبرداری قبل از عمل بینی:

علاوه بر انجام آزمایش، لازم است از بینی شما عکسبرداری شود. جراح این عکس ها را برای جراحی نیاز دارد. بنابراین عکسبرداری از بینی ضروری است. عکسبرداری معمولا در مرکز جراحی بینی صورت می گیرد اما گاهی لازم است به مراکز دیگری برای عکسبرداری مراجعه کنید. گاهی پزشک درخواست سیتی اسکن نیز می دهد که هزینه آن به هزینه عکسبرداری اضافه می شود.

هزینه بیهوشی حین عمل:

جراحی بینی را برخی از پزشکان به صورت بی حسی موضعی و برخی دیگر از پزشکان به صورت بیهوشی انجام می دهند. پزشکانی که اقدام به جراحی بینی با 10 میلیون تومان می کنند، از روش بی حسی موضعی استفاده می کنند.

اما باید بدانید که استفاده از بی حسی موضعی برای جراحی بینی بسیار خطرناک است و عوارض زیادی را در بر دارد. با توجه به این که جراحی بینی یک جراحی کم تهاجمی است، با دوز کافی بیهوشی می توان تحت بیهوشی عمومی، عمل جراحی را انجام داد.

استفاده از تکنیک بیهوشی سبب عدم احساس درد در بیمار و تسلط کامل جراح روی عمل خواهد شد. برخی از افراد نگران عوارض بیهوشی هستند.

اما باید بدانید که عوارض بیهوشی نظیر حالت تهوع موقتی بوده و با مصرف داروهای ضد تهوع، می توان این مشکل را حل کرد. اما به کارگیری تکنیک بی حسی موضعی سبب ایجاد تهوع در حین عمل می شود که این موضوع فشار خون را افزایش داده و سبب خونریزی، تورم و کبودی بیشتر می گردد.

بنابراین جراحان ماهر و با تجربه از تیم متخصص بیهوشی در جراحی بینی استفاده می کنند که این موضوع سبب افزایش قیمت نهایی جراحی می شود. بهتر است در عمل های زیبایی به فکر کاهش هزینه ها با حذف بیهوشی نباشید. زیرا عوارض خطرناک و جدی در پی خواهد داشت.

بیهوشی جراحی بینی چند ساعت است؟

هزینه مرکز درمانی:

جراحی بینی را پزشک در کلینیک خود یا در بیمارستان انجام می دهد. هزینه های جراحی در کلینیک پزشک بسیار کمتر از بیمارستان خواهد بود. اما به شرطی جراحی بینی در کلینیک انجام شود که تجهیزات مورد نیاز در دسترس باشد. در غیر این صورت شما باید هزینه ای را بابت بستری شدن در بیمارستان در نظر بگیرید.

دستمزد جراح:

اصلی ترین و مهم ترین بخش هزینه جراحی بینی، هزینه دستمزد جراح است. پزشکان مختلف قیمت های متفاوتی را بابت دستمزد دریافت می کنند. معمولا جراحان حرفه ای و دارای سابقه طولانی، دستمزد بیشتری نسبت به سایر جراحان دریافت می کنند.

توصیه ما به شما این است که در مورد جراحی های زیبایی به دنبال ارزان ترین جراح نباشید و مهارت و تجربه جراح را در اولویت قرار دهید. طبعا پزشکانی که اقدام به جراحی بینی با 10 میلیون تومان می کنند، یا از تخصص و مهارت بالایی برخوردار نیستند و یا از تیم بیهوشی استفاده نمی کنند.

نوع جنس بینی:

یکی از عوامل تاثیرگذار بر هزینه جراحی، نوع جنس بینی می باشد. هر چقدر پیچیدگی های عمل جراحی بیشتر باشد، هزینه های آن نیز به مراتب بیشتر خواهد بود. معمولا پزشک باید برای بینی های گوشتی، انرژی و زمان بیشتری را اختصاص دهد. از این رو هزینه جراحی بینی های گوشتی از بینی های استخوانی بیشتر است. علاوه بر این، هزینه بینی های دارای انحراف تیغه بیشتر می باشد.

هزینه های بعد از عمل:

بعد از عمل جراحی معمولا هزینه های زیادی را لازم نیست صرف کنید. مراقبت های بعد از عمل هزینه های زیادی را در پی نخواهد داشت. تنها ممکن است لازم باشد بعد از عمل یک جلسه به نزد پزشک خود بروید تا میزان کبودی و تورم بررسی گردد.

در صورتی که بعد از عمل نیز دچار خونریزی یا ضربه به بینی شدید، باید به پزشک مراجعه نمایید. علاوه بر این؛ تعویض چسب بینی، داروها و پمادهای تجویز شده توسط پزشک، هزینه های جزئی را در بر دارد.

آیا پرداخت هزینه عمل بینی با بیمه امکان دارد؟

بسیاری از متقاضیان جراحی بینی تمایل دارند بدانند که آیا شرکت بیمه هزینه های جراحی زیبایی آن ها را متقبل می شود یا خیر؟ برخی از شرکت های بیمه هزینه جراحی بینی را متقبل می شوند اما این شرکت ها بسیار نادر و محدود هستند.

معمولا اکثر شرکت های بیمه جراحی های زیبایی را پشتیبانی نمی کنند مگر این که جراحی جنبه درمانی داشته باشد. به طور مثال اگر دچار انحراف تیغه بینی شده باشید، می توانید مجوز درمانی از پزشک دریافت کرده و آن را به شرکت بیمه ارائه دهید تا بخشی از هزینه های جراحی تامین گردد.

میزان بیمه ای که برای جراحی بینی در نظر گرفته می شود، در شرکت های مختلف متفاوت می باشد. به صورت کلی در صورتی که یکی از مشکلات زیر را داشته باشید، بیمه بخشی از هزینه جراحی بینی شما را متقبل می شود:

  • انحراف تیغه بینی
  • پولیپ بینی
  • شکستگی استخوان بینی
  • بزرگی شاخک های بینی

جراحی بینی با 10 میلیون تومان!

بسیاری از متقاضیان جراحی بینی از ما سوال می کنند که آیا انجام جراحی بینی با 10 میلیون تومان امکانپذیر است؟ باید به چنین افرادی بگوییم که به هیچ وجه پزشکی که سابقه کار طولانی داشته و تجربه کاری بالایی دارد، عمل جراحی بینی را با 10 میلیون تومان انجام نمی دهد.

این موضوع تنها برای بیمارستان های دولتی توسط رزیدنت ها منطقی است. پزشکانی که جراحی بینی را با 10 میلیون تومان یا ارزان تر از آن انجام می دهند، دلایلی جز دلایل زیر ندارند:

معمولا پزشکانی اقدام به جراحی بینی با 10 میلیون می کنند که به تازگی وارد حوزه جراحی بینی شده اند و با جراحی بینی با قیمت پایین تر قصد کسب تجربه و افزایش سوابق کاری دارند. اما باید گفت جراحی بینی یک جراحی حساس است و نیاز به تجربه و مهارت بالایی دارد که افراد تازه کار از پس چالش های جراحی بینی برنمی آیند.

یکی دیگر از دلایلی که برخی پزشکان پیشنهاد عمل جراحی ارزان و جراحی بینی با 10 میلیون می دهند، انجام عمل های متعدد در یک روز است.

برخی از جراحان زیبایی برای بازارگردانی و کسب سوابق کاری بیشتر در یک روز تعداد عمل های بیشتری نسبت به سایر پزشکان انجام می دهند که این موضوع سبب کاهش دستمزد پزشک می شود. اما این کار پزشک سبب افت دقت و تمرکز در جراحی می گردد که عواقب آن گریبانگیر شما خواهد بود.

بی حسی موضعی

برخی دیگر از پزشکان نیز به جای استفاده از تکنیک بیهوشی، از تکنیک بی حسی موضعی استفاده می کنند که این موضوع سبب کاهش هزینه کلی عمل جراحی می گردد. اما باید به یاد داشته باشید که استفاده از تکنیک بی حسی موضعی در جراحی بینی بسیار خطرناک می باشد و ریسک عمل را افزایش می دهد.

بنابراین توصیه می شود تحت تاثیر کلینیک هایی که با شعار “جراحی بینی با 10 میلیون” قصد جذب مشتری دارند، قرار نگیرید و هوشمندانه تر در مورد جراحی بینی پیش بروید.

بینی یکی از عضوهای مهم در بدن است که در صورت انتخاب اشتباه، نه تنها زیبایی صورت شما از بین می رود، بلکه مشکلات تنفسی متعددی نیز بروز پیدا می کند. بنابراین بهتر است در انتخاب پزشک خود دقت زیادی داشته باشید.

در بخش های بعدی در رابطه با ویژگی های بهترین جراح بینی توضیحاتی ارائه می دهیم تا شما هوشمندانه تر جراح مورد نظر را انتخاب کرده و از عمل جراحی بینی خود نتیجه مطلوب را کسب نمایید.

مراحل انجام جراحی بینی

مراحل انجام جراحی بینی
مراحل انجام جراحی بینی

شما برای عمل جراحی بینی خود لازم است مراحل زیر را طی کنید:

  • انتخاب بهترین جراح عمل زیبایی بینی
  • شرکت در جلسات مشاوره قبل از عمل
  • انجام آزمایش ها و عکسبرداری ها
  • توجه به مراقبت های قبل از عمل و آمادگی برای عمل جراحی
  • توجه به مراقبت های بعد از عمل

در بخش های بعدی در خصوص هر یک از موارد بالا توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

انتخاب بهترین جراح عمل زیبایی بینی

انتخاب بهترین جراح عمل زیبایی بینی
انتخاب بهترین جراح عمل زیبایی بینی

انتخاب جراح عمل زیبایی بینی یکی از مهم ترین اقدامات در راستای عمل بینی می باشد که لازم است شما در خصوص آن اطلاعاتی داشته باشید تا بتوانید آگاهانه تر و درست تر تصمیم بگیرید.

بینی یکی از مهم ترین اجزای صورت است که اگر مشکلی در ظاهر آن به وجود بیاید، زیبایی کلی صورت از بین می رود و مشکلات تنفسی بروز پیدا می کنند. بنابراین در انتخاب جراح، بیشترین دقت را داشته باشید و فریب تبلیغات جراحی بینی با قیمتی ارزان و یا جراحی بینی با 10 میلیون را نخورید.

از جمله مهم ترین ویژگی های یک جراح عمل زیبایی بینی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان دانش تئوری جراح در زمینه جراحی بینی
  • تجربه جراحی های متعدد در زمینه جراحی بینی
  • سابقه شرکت در دوره های آموزشی متعدد جراحی بینی
  • داشتن ارتباط خوب و موثر با بیمار

پزشکی که دانش تئوری بالا، سابقه انجام جراحی های متعدد و سابقه شرکت در دوره های آموزشی سطح بالایی را داشته باشد، از مهارت و تجربه بالایی برخوردار است. بهترین و آسان ترین راه برای بررسی مهارت و تجربه یک پزشک، بررسی نمونه کارهای قبلی او می باشد.

بهترین جراح عمل زیبایی بینی باید با در نظر داشتن خصوصیات صورت بیمار، مشکلات بینی، جنسیت و خواسته های او، بهترین فرم بینی را طی عمل جراحی ایجاد کند.

اگر نمونه کارهای قبلی یک جراح ماهر را نگاه کنید، متوجه می شوید که فرم نهایی بینی بعد از عمل در همه افراد یکسان نیست

بنابراین اگر نمونه کارهای قبلی یک جراح ماهر را نگاه کنید، متوجه می شوید که فرم نهایی بینی بعد از عمل در همه افراد یکسان نیست و برای هر فردی با توجه به زوایای صورت، جنسیت، استخوانی یا گوشتی بودن بینی، فرم نهایی بینی طراحی شده است.

از این رو پزشکانی که چنین ویژگی هایی داشته باشند، از پس هر نوع بینی و چالش های مربوط به آن برآمده و نتایج مطلوبی را از عمل جراحی حاصل می کنند.

لازم است در اینجا یکی از بهترین جراحان حوزه عمل زیبایی بینی یعنی دکتر جمشیدی را معرفی کنیم.

دکتر جمشیدی با داشتن سابقه 15 ساله در حوزه عمل بینی و گذراندن دوره های آموزشی متعدد تحت نظر اساتید داخلی و خارجی، امروزه به یکی از بهترین جراحان بینی در ایران تبدیل شده است که تا کنون تعداد زیادی جراحی موفق روی انواع بینی های گوشتی، بینی استخوانی، بینی کج، بینی شکسته و بینی های بسیار دفرمه داشته است و نمونه جراحی های دکتر جمشیدی را می توانید در سایت ایشان مشاهده کنید.

انجام مشاوره قبل از جراحی زیبایی بینی

انجام مشاوره قبل از جراحی زیبایی بینی
انجام مشاوره قبل از جراحی زیبایی بینی

بعد از طی کردن مرحله انتخاب جراح با تجربه و ماهر، لازم است در جلسات مشاوره ای قبل از عمل شرکت کنید. در این جلسات اقدامات زیادی صورت می گیرد. در ابتدا جراح بینی بیمار را معاینه کرده و مشکلات ظاهری آن را بیان می کند. مشکلات تنفسی و وجود انحراف در تیغه نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد.

جراح سوابق جراحی بینی بیمار (در صورت وجود) و انتظارات او از جراحی بینی را مورد بررسی قرار می دهد. سپس جراح با در نظر گرفتن نوع جنس بینی (گوشتی یا استخوانی) و انتظاراتی که بیمار از عمل بینی دارد، برای او از نتایج نهایی عمل سخن می گوید و او را آگاه می کند.

جراح به بیمار توضیح می دهد که فرم نهایی بینی او به چه صورت خواهد بود. علاوه بر این، جراح در مورد دوره نقاهت و مراقبت های قبل و بعد از عمل به بیمار نکات و توصیه هایی را گوشزد می کند.

اقدامات لازم قبل از عمل جراحی بینی

لازم است به توصیه ها و نکات ضروری در رابطه با اقدامات قبل از عمل جراحی بینی توجه داشته باشید تا حین عمل مشکلی به وجود نیاید. جراحی بینی دارای محدودیت سنی می باشد. یعنی دختران زیر 16 سال و پسران زیر 18 سال به دلیل تغییرات هورمونی شدید نمی توانند عمل زیبایی بینی انجام دهند.

اما محدودیتی برای سنین بالا وجود ندارد ولی انجام جراحی بینی در سنین بالای 50 سال ممکن است با خطراتی همراه باشد. در سنین بالای 50 سال، ریسک فشار خون، بیماری های قلبی و دیابت وجود دارد که انجام جراحی بینی را با خطر مواجه می کند.

اما اگر متقاضی منع خاصی برای بیهوشی نداشته باشد، می تواند تحت عمل جراحی بینی قرار بگیرد. در مورد سایر افراد نیز موارد منع بیهوشی بررسی می شود تا مشکلی به وجود نیاید.

قبل از عمل جراحی بینی لازم است که بیمار نتایج آزمایشات، عکسبرداری ها و سیتی اسکن را به پزشک ارائه دهد.

جراحی زیبایی بینی در روز عمل

پزشکان ماهر و با تجربه، عمل جراحی بینی را تحت بیهوشی عمومی انجام می دهند و برای این کار از تیم مخصوص بیهوشی کمک می گیرند. لازم است بیمار قبل از عمل به مدت 8 ساعت از خوردن و آشامیدن پرهیز کند.

لازم است حین عمل، معده بیمار کاملا خالی باشد. حتی نوشیدن آب نیز 8 ساعت قبل از عمل ممنوع است. در صورتی که بیمار وسایل و اکسسوری های خارجی دارد، باید آن را از خود جدا کند. داشتن لنز، زیورآلات، دندان مصنوعی و اورتودنسی متحرک حین عمل ممنوع است.

در مورد خانم هایی که ناخن مصنوعی یا لاک ناخن دارند، باید بگوییم که برای کنترل اکسیژن خون در زمان بیهوشی، لازم است که یکی از انگشتان ترجیحا انگشت شصت دست یا پا بدون ناخن مصنوعی یا لاک ناخن باشد.

دوره بعد از عمل جراحی بینی

همان طور که می دانید، یکی از عوارض طبیعی و موقتی جراحی بینی، تورم و کبودی است. بهبود کامل تورم بینی بعد از عمل بستگی به نوع جنس پوست بینی دارد.

اما به طور متوسط بعد از یک سال تورم بینی از بین خواهد رفت. میزان تورم در بینی های گوشتی به نسبت بینی های استخوانی بسیار بیشتر است و دوره بهبودی آن نیز طولانی تر می باشد.

دیده شده است که در برخی افرادی که بینی گوشتی دارند، تورم بعد از 2 سال از بین رفته است. اما تورم بینی های استخوانی بعد از یک سال بهبود خواهد یافت. شما با انجام اقداماتی می توانید روند بهبودی تورم را تسریع ببخشید. مصرف آناناس، نوشیدن آب کرفس و انجام پیاده روی به صورت منظم در بهبود تورم موثر می باشند.

مراقبت های بعد از عمل بینی

مراقبت های بعد از عمل بینی
مراقبت های بعد از عمل بینی

افرادی که جراحی زیبایی بینی انجام می دهند، باید به مراقبت های بعد از عمل توجه زیادی داشته باشند تا از بروز عوارض مختلف پیشگیری شود. مراقبت های بعد از عمل بینی شامل موارد زیر است:

تا 48 ساعت بعد از عمل ممکن است ترشح خونابه از بینی و حلق را تجربه کنید که این یک امر طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد.

در صورت بروز هر گونه مشکل غیر طبیعی مانند خونریزی شدید، باید فورا با شماره های پزشک تماس بگیرید.

ممکن است تا چند روز بعد از عمل تب داشته باشید که در صورت افزایش غیر طبیعی دمای بدن، لازم است با پزشک خود تماس بگیرید.

انسداد راه تنفسی نیز بعد از عمل به دلیل ترشح خونابه و تورم نواحی داخلی بینی طبیعی است و شما باید تا چند وقت از راه دهان تنفس کنید.

همان طور که می دانید، جراحی بینی همراه با تورم و کبودی است. چند روز بعد از عمل، تورم و کبودی افزایش می یابد و حتی نواحی زیر چشم ها را در بر می گیرد. این کبودی و تورم شدید تا 3 هفته ممکن است ادامه داشته باشد.

تا 48 ساعت بعد از عمل از کمپرس یخ و بعد از 48 ساعت از کمپرس گرم استفاده کنید

برای جلوگیری از بروز تورم و کبودی شدید بعد از عمل، لازم است تا 48 ساعت بعد از عمل از کمپرس یخ و بعد از 48 ساعت از کمپرس گرم استفاده کنید.

از خندیدن، سرفه کردن، گریه کردن، حرکات شدید و حرف زدن زیاد تا زمان بهبودی زخم ها اجتناب کنید.

از مصرف هر گونه مسکنی پرهیز کنید و برای رفع دردهای بعد از عمل، تنها داروهای تجویز شده توسط پزشک خودتان را مصرف نمایید.

در مورد نحوه خوابیدن نیز باید دقت زیادی داشته باشید و تا زمان برداشتن گچ بینی، لازم است که به صورت طاق باز و نیمه نشسته بخوابید. از خوابیدن یا دراز کشیدن به پهلو به شدت پرهیز کنید.

تا زمانی که گچ روی بینی شما قرار دارد، از خوردن غذاهای سفت و جویدنی پرهیز نمایید.

لازم است تا 4 ماه بعد از عمل بینی از انجام ورزش های سنگین و شنا در آب اجتناب کنید.

از فین کردن تا 2 ماه بعد از عمل بینی پرهیز کنید.

لازم است تا 4 ماه بعد از عمل جراحی، استفاده از عینک را کنار بگذارید.

ممکن است بعد از بیدار شدن از خواب یا بعد از دوش گرفتن، تورم بینی افزایش یابد که هیچ گونه جای نگرانی نیست.

ترشحات از بینی تا چند ماه بعد از عمل ادامه دارد که ممکن است سبب انسداد بینی شود. برای رفع انسداد بینی از سرم مخصوص شست و شو استفاده کنید.

از قرار گرفتن در معرض شدید نور خورشید تا 4 ماه پرهیز کنید.

مصرف سیگار و قلیان را تا 2 ماه بعد از عمل کنار بگذارید.

سخن پایانی

سخن پایانی
سخن پایانی

جراحی زیبایی بینی یکی از جراحی های پیچیده و حساس است که در صورت انتخاب جراح غیر ماهر، مشکلات زیادی در ظاهر بینی و تنفس به وجود می آید. به همین دلیل است که انتخاب یک جراح حرفه ای و ماهر از اهمیت زیادی برخوردار است.

توصیه می شود فریب تبلیغات فریبنده با قیمت های باورنکردنی را نخورید. انجام جراحی بینی با 10 میلیون تومان تنها کار افراد غیر متخصص است که قصد بازارگردانی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.