خشک شدن داخل بینی بعد از عمل

خشک شدن داخل بینی بعد از عمل

در این مقاله می خواهیم موضوع خشک شدن داخل بینی بعد از عمل را مورد بررسی قرار دهیم.

اگر جزء آن گروه از افرادی هستید که از فرم ظاهری بینی خود احساس نارضایتی می کنید و یا به سختی نفس می کشید، بدون شک انجام جراحی بینی توسط مجرب ترین جراحان متخصص میت واند گزینه مناسبی برای درمان باشد.

بیشتر جراحان متخصص، رینوپلاستی را به مفهوم تغییر فرم ظاهری و نیز رفع مشکلات برای آسان کردن پروسه تنفس به بیماران کاندیدای عمل جراحی معرفی می کنند.

Rhinoplasty (جراحی زیبایی بینی) از متداول ترین جراحی های زیبایی در تمام دنیا به خصوص در کشورمان است که هر چند با بالا رفتن هزینه های پزشکی و در عین حال نرخ تورم، روند صعودی دارد، اما از سوی زیباجویان بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

مهمترین فاکتور در دستیابی به بهترین نتیجه جراحی، شکل بینی شخص درخواست کنندگان و تخصص و مهارت جراح متخصص است.

معمولاً فرم بینی به چهار صورت نیمه استخوانی، نیمه گوشتی، استخوانی و گوشتی تقسیم بندی می شود که در طی پروسه جراحی با تشخیص بهترین مدل جراحی توسط جراح معالج بینی شما به شکل بینی نیمه فانتزی، فانتزی و یا طبیعی تغییر شکل پیدا می کند.

دقت داشته باشید که در این بین رعایت مراقبت های قبل و بعد از جراحی به منظور پیشگیری از پیامدهای جراحی امری بسیار حائز اهمیت است. در این راستا می توانید با دکتر جمشیدی در ارتباط باشید.

دکتر جمشیدی، معتبرترین متخصص در این زمینه به حساب می آید. لذا در صورتی که مایلید در خصوص خشک شدن داخل بینی بعد از عمل اطلاعات لازم را کسب کنید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

علت خشک شدن بینی پس از عمل جراحی چیست؟

عناوین مقاله:

رینوپلاستی چیست و به چند روش انجام می شود؟ توضیح دهید.

علت خشک شدن داخل بینی بعد از عمل چیست؟

روش های درمانی خشک شدن داخل بینی بعد از عمل رینوپلاستی را نام ببرید.

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی بینی را ذکر کنید.

مهمترین ویژگی های یک جراح متخصص بینی چیست؟

نتیجه گیری

 

رینوپلاستی (عمل زیبایی بینی)

رینوپلاستی (عمل زیبایی بینی)
رینوپلاستی (عمل زیبایی بینی)

لازم است پیش از توضیح در باره خشک شدن داخل بینی بعد از عمل، در مورد جراحی بینی، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. همان طور که همه شما می دانید، شکل بینی اثر زیادی در اعتماد به نفس و همچنین زیبایی چهره اشخاص به همراه دارد.

کوچک کردن بینی بر حسب چهره شخص، افزایش و یا تقلیل عرض آن، تغییر مقدار و وضعیت پره های بینی، برآمدگی و گودی پل بینی، مشکل قوز از مهمترین تغییرات حاصل از جراحی رینوپلاستی است که توسط حاذق ترین جراحان رفع می شود.

اصلی ترین مورد در باره شکل ظاهری این عضو بسیار حساس در صورت نژاد و یا قومیت اشخاص است که اثر شایانی در ظاهر هر شخص به دنبال دارد. شاید در بعضی موارد، رینوپلاستی به منظور محدود کردن پره های بینی و یا ایجاد تغییرات لازم در ناحیه نوک بینی روی زیباجویان عزیز انجام می شود.

در چنین شرایطی می توان اختلالاتی نظیر بزرگ بودن و یا نداشتن تقارن سوراخ های بینی را به طور کامل رفع کرد. انحرافی که معمولاً در ناحیه تیغه میانی بینی وجود دارد، از متداولترین مشکلاتی به شمار می آید که تنفس شخص را تحت تاثیر قرار می دهد.

لطفا از پست جراح بینی ترمیمی در کرج دیدن کنید.

رفع اختلالات تنفسی شخص

جراح متخصص با اصلاح کجی موجود در این ناحیه، اختلالات تنفسی شخص را که بیشتر به علت وجود تیغه فوق ایجاد شده است را رفع می کند. بینی بعضی از اشخاص به علت زمینه وراثت، مشکلات خاص، تصادف و یا حتی حوادث دچار صدمات جدی می شود که در این راستا انجام جراحی رینوپلاستی کمک زیادی برای رفع ایرادات فوق به شمار می آید.

در واقع Rhinoplasty می تواند اختلالات بسیاری را در خصوص مشکلات نامبرده رفع کند و زیبایی چهره شما را دو چندان کند.

بعضی از متخصصین با دنبال کردن دوره های مهارتی قومیت شناسی و همچنین به دست آوردن تخصص در حوزه انجام جراحی پلاستیک، می توانند شکل ظاهری این عضو از چهره اشخاص که دارای نژادهای متعددی هستند را با توجه به صورت آن ها تغییر دهند.

شما در پی انجام این متد جراحی زیبایی می توانید پره های بزرگ بینی را محدودتر، قرینه نبودن و تغییر شکل حالت نوک بینی را تصحیح کنید.

از لحاظ کارکردی هم می توان متذکر شد که شیوه فوق از عمل زیبایی می تواند بعضی اختلالات تنفسی مانند بیماری های حاصل از کجی تیغه بینی را برطرف کند. برای کسب آگاهی بیشتر، به دکتر جمشیدی مراجعه نمایید.

پیشنهاد می کنیم از پست گریه بعد از عمل بینی دیدن کنید.

افراد کاندیدای عمل جراحی زیبایی بینی

افراد کاندیدای عمل جراحی زیبایی بینی
افراد کاندیدای عمل جراحی زیبایی بینی

به طور کلی بالغ بر هشتاد درصد از اشخاصی که با اختلالات ساختاری و یا ظاهری در بینی همراه هستند، داوطلب مناسبی برای بهره مندی از مزایای جراحی فوق به شمار می آیند.

حالتی که جراحی رینوپلاستی را اندکی سخت تر می کند، جراحی روی بینی های بدون استخوان و یا گوشتی است که در چنین شرایطی، پزشک معالج بایستی جراحی پیوند غضروف را روی این گروه از بیماران انجام دهند.

چنانچه جراح متخصص تسلط کافی در خصوص عمل زیبایی بینی نداشته باشد، ممکن است به نتیجه قابل قبولی دست نیابد. اکثر متخصصین بر این باورند که جراحی فوق روی بینی های استخوانی و یا غضروفی آسان تر انجام می شود.

به طور کلی اشخاصی که با اختلالاتی که در ذیل متذکر می شویم روبرو هستند، می توانند اقدامات لازم را برای انجام جراحی رینوپلاستی انجام دهند. مانند:

1)    اشخاصی که این عضو از صورت آن ها در مرکز قرار نگرفته است و یا با شکستگی تیغه بینی همراه هستند، کاندیدای مناسبی برای انجام جراحی فوق محسوب می شوند.

2)    اشخاصی که به علت اختلالات ساختاری بینی با مشکل تنفس روبرو هستند و خوابیدن آن ها با دهان باز انجام می شود، به منظور رفع این مشکل می توانند از مزایای عمل جراحی زیبایی بینی بهره مند شوند.

3)    اشخاصی که بنا به دلایل وراثتی دارای بینی بزرگی هستند، برای ایجاد تغییرات لازم در فرم ظاهری بینی می توانند تحت این عمل جراحی قرار گیرند.

4)    چنانچه شخصی در زمان حادثه و یا بعضی اتفاقات با صدمات جدی روبرو شوند که در تنفس و یا شکل ظاهری بینی آن ها پیامدهای منفی را ایجاد کرده است، می توانند برای رفع این مشکلات، جراحی فوق را انجام دهند.

5)    افرادی که دارای نوک بینی بیرون زده و یا ضخیمی هستند که این حالت سبب افتادگی بینی آن ها شده است، می توانند از این تکنیک جراحی زیبایی برخوردار شوند.

6)    ممکن است برخی اشخاص دارای مشکل قوز بینی در قسمت پل بینی باشند که جراحی رینوپلاستی به رفع مشکل آن ها کمک بسیار می کند.

در انتها بایستی متذکر شویم اشخاصی که پهن بودن بینی آن ها سبب نافرم و یا زشت تر شدن صورت آن ها شده است، می توانند برای محدود کردن پره های بینی از جراحی فوق استفاده کنند.

همان طور که بیان کردیم، چنانچه حالت بینی شما از نوع بینی غضروفی است، راحت تر می توانید توسط مجرب ترین جراحان متخصص بینی خود را جراحی کنید که البته بهتر است در رابطه با خشک شدن داخل بینی بعد از عمل هم اطلاعات لازم را دریافت کنید. اطلاعات تکمیلی را از دکتر جمشیدی کسب نمایید.

توصیه می کنیم از صفحه زخم های داخل بینی بعد از عمل دیدن کنید.

شرایط لازم برای انجام جراحی زیبایی بینی

شرایط لازم برای انجام جراحی زیبایی بینی
شرایط لازم برای انجام جراحی زیبایی بینی

به منظور این که رینوپلاستی با نتایج مطلوب و مناسبی همراه باشد، داشتن بعضی مشخصه ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

در گام نخست، شخص بایستی از لحاظ روانی و یا جسمی در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشد. چنین شخصی نبایستی با مشکلات خاصی همراه باشد زیرا این امر سبب طولانی تر شدن فرایند بهبودی می شود.

به منظور این که از موارد فوق اطمینان کافی داشته باشید، انجام برخی از تست های پزشکی پیش از عمل زیبایی بینی که توسط جراح متخصص تجویز می شود، ضروری است.

شخص کاندیدای جراحی بایستی در رابطه با پیشینه پزشکی و نیز داروهای مصرفی اطلاعات لازم را در اختیار جراح متخصص خود قرار دهد. به این علت که در برخی موارد میان جراحی Rhinoplasty و معالجه بعضی از مشکلات ممکن است تداخلی ایجاد شود که بهتر است از قبل توضیحات لازم ارائه شود. لذا، معالجه قطعی این مشکلات پیش از رینوپلاستی ضروری است.

نداشتن وسواس فکری

مشخصه دیگری که شخص داوطلب بایستی برای بهره مندی از مزایای این تکنیک جراحی برخوردار باشد، نداشتن وسواس فکری است. این گروه از درخواست کنندگان حتی بعد از رسیدن به بهترین نتایج از عمل جراحی توسط حاذق ترین جراحان متخصص، احتمال دارد رضایت کافی از جراحی خود نداشته باشند.

جراحی فوق حتماً بایستی به علت وجود اختلالات ساختاری Anatomical (کالبدشناسی) روی افراد متقاضی صورت پذیرد. در ضمن درخواست کننده بایستی انتظارات عادلانه ای از نتایج رینوپلاستی و همینطور تغییرات ظاهری بعد از جراحی داشته باشد.

شرایط سنی شخص داوطلب

فاکتور دیگری که بیشتر جراحان معتقدند، شرایط سنی شخص داوطلب است. اشخاص رده سنی پایین تر از هجده سال به علت روند چرخه رشد، کاندیدای مناسبی برای انجام عمل زیبایی نیستند.

اگر مایلید تحت این متد جراحی قرار گیرید، پیشنهاد می شود کمی صبور باشید تا دوره رشد شما کاملاً به پایان برسد و بعد از آن تحت نظر مجرب ترین جراحان رینوپلاستی، بهترین مدل جراحی را برای صورت خود انتخاب کنید.

حال با توضیحات ارائه شده ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که جراحی زیبایی بینی به چه افرادی توصیه نمی شود؟

حال با توضیحات ارائه شده ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که جراحی زیبایی بینی به چه افرادی توصیه نمی شود؟
حال با توضیحات ارائه شده ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که جراحی زیبایی بینی به چه افرادی توصیه نمی شود؟

رینوپلاستی یکی از جراحی های زیبایی اختیاری است. با وجود این، جراحان متخصص مجوز انجام جراحی فوق را به بعضی از درخواست کنندگان این تکنیک جراحی نمی دهند.

یا به بیان دیگر آن گروه از اشخاص در صورتی که درخواست کننده جراحی زیبایی فوق هستند، بایستی تمامی عواقب آن را بر عهده بگیرند. به این ترتیب Rhinoplasty برای این گروه از افراد خطرساز است که عبارتند از:

مبتلایان به مشکلات قلبی عروقی:

پروسه جراحی فوق از طریق بیهوشی عمومی انجام می شود و همین موضوع سبب می گردد که شخص در برابر مواد تزریقی با واکنش های آلرژیک همراه شود.

چنانچه شخص به مشکلات قلبی عروقی گرفتار باشد، شاید در اثر حساسیت های فوق دچار ایست قلبی شود. در صورتی که به عارضه فوق دچار هستید و یا حساسیت دارویی به مواد بیهوشی دارید، بهتر است این موضوع را با جراح معالج خود در میان بگذارید.

دیابتی ها:

مبتلایانی که به عارضه دیابت گرفتار هستند، آماده ابتلا به مشکلات کلیوی و یا قلبی خواهند بود. گفتنی است به دلیل این که پروسه بهبود جراحت اشخاص در دیابتی ها به کندی انجام می شود و احتمال این که بیماری های جدی نظیر عفونت را در پی دارد، از این رو جراحی رینوپلاستی به این گروه از افراد توصیه نمی شود.

ابتلا به آنمی:

خونریزی از جمله مشکلاتی است که احتمال دارد در زمان جراحی شخص با آن مواجه شود. چنانچه شخص به آنمی (کم خونی حاد) گرفتار باشد، شاید در اثر ابتلا به عارضه فوق با واکنش های حادی همراه شود و یا در موارد شدید جان خود را از دست بدهد. به همین منظور انجام آزمایشات مورد نیاز برای بررسی وضعیت بدن و ابتلای شخص به مشکل کم خونی امری بسیار حائز اهمیت تلقی می شود.

مشکلات تنفسی:

بیمارانی که مایلند تحت این عمل جراحی قرار بگیرند، باید به این مورد توجه داشته باشند که تنفس شخص بعد از جراحی فقط از طریق دهان انجام می شود. به همین علت شاید به تدریج افرادی که درگیر عارضه ریوی هستند، در پی انجام این عمل زیبایی با مشکلات جدی تری همراه شوند.

در مجموع احتمال بروز خونریزی در زمان فرایند عمل فوق وجود دارد. اما از مهمترین خطراتی که ممکن است سلامتی مصرف کنندگان مشروبات الکلی و یا سیگاری را تا حد بسیار تهدید کند، خونریزی شدید در زمان جراحی رینوپلاستی است.

دخانیات و مصرف مشروبات الکلی پیامدهای مخرب و منفی را روی دستگاه ایمنی بدن به همراه دارند. به همین منظور توصیه می شود اگر مایلید تحت این تکنیک جراحی قرار بگیرید، از مدتی پیش از جراحی مصرف آن ها را ترک کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، به دکتر جمشیدی مراجعه نمایید.

تفاوت بینی استخوانی و گوشتی

تفاوت بینی استخوانی و گوشتی
تفاوت بینی استخوانی و گوشتی

بعضی از مردم بر این باورند که قوزدار بودن بینی نشان از بینی استخوانی است، این در حالی است که شاید این عضو دارای کمی قوز باشد اما اطراف آن و همچنین پوست نوک آن از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد که در چنین شرایطی جراحی رینوپلاستی به عنوان جراحی گوشتی به شمار می آید.

به این ترتیب بینی های دیگری هم وجود دارند که قوز نداشته و از پوست نسبتاً خوبی برخوردار هستند که به این بینی ها، بینی استخوانی می گویند.

در مجموع باید گفت که به هر اندازه که اختلالات پوستی موجود در این عضو بیشتر باشد، Fleshy nose (بینی گوشتی) و نیز بهتر بودن جنس بینی هم حاکی از bony nose (بینی استخوانی) است.

حال بهتر است به تفاوت این دو بینی در عمل جراحی بپردازیم:

به طور معمول اغلب متخصصین خیلی راحت می توانند فرق بین این دو بینی (گوشتی و استخوانی) را تشخیص دهند

به طور معمول اغلب متخصصین خیلی راحت می توانند فرق بین این دو بینی (گوشتی و استخوانی) را تشخیص دهند. چنانچه با دو انگشت خود سر بینی گوشتی را فشار دهید، مشاهده خواهید کرد که از منافذ ریز موجود بر بینی، چربی خارج می شود اما چنین اتفاقی در بینی استخوانی رخ نمی دهد.

به هر اندازه که از قسمت فوقانی بینی به سمت تحتانی این عضو پیش رویم، پوست در زیبایی و فرم دادن پس از جراحی رینوپلاستی بیشتر و با توجه به کیفیت و از همه مهمتر نوع پوست عملکرد بهتری از جراحی به دست خواهید آورد.

اما چنانچه مشکل کوچکی در این ناحیه ایجاد شود، مثلا لبه استخوان کمی حالت تیز داشته باشد، از بخش تحتانی، پوست به آسانی مشاهده می شود.

علاوه بر این، بعضی جراحان معتقدند که انجام رینوپلاستی در بینی هایی که پوسته نازکی دارند، سخت تر از بینی هایی است که دارای پوست ضخیم و قطور هستند. در مجموع بهترین نتیجه حاصل از رینوپلاستی در پوست های دارای ضخامت معمولی مشاهده می شود.

به این علت که پوست بینی های چرب و در عین حال ضخیم، ویژگی جمع شدن ندارند و به عبارتی کوچک نخواهند شد و همچنین پوست هایی که بسیار نازک هستند هم ریزترین فرورفتگی ها و برآمدگی در بینی پس از جراحی را نشان می دهند و پوست معمولی میانگین دو حالت ذکر شده است و نتیجه بسیار عالی از جراحی زیبایی بینی توسط دکتر جمشیدی مشاهده می شود.

انواع شیوه های جراحی Rhinoplasty

انواع شیوه های جراحی Rhinoplasty
انواع شیوه های جراحی Rhinoplasty

از مهمترین مزایای جراحی زیبایی بینی، امکان بهره مندی از شیوه های متعدد برای انجام جراحی است. در نهایت جراح براساس خواسته شما و ارائه توضیحات لازم در خصوص خشک شدن داخل بینی بعد از عمل مناسب ترین شیوه را تعیین می کند.

در کل، رینوپلاستی از دو طریق بسته و یا باز روی زیباجویان متقاضی انجام می شود که در جلسات مشاوره قبل از جراحی پزشک معالج درباره متدهای فوق اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهند.

سپس برای تعیین بهترین تکنیک با وی مشاوره های لازم را انجام می دهند. دقت داشته باشید که مهمترین مورد در تعیین شیوه جراحی، نوع بینی است.

متدهای جراحی رینوپلاستی

جراحی بینی باز:

جراحی بینی باز:
جراحی بینی باز:

شیوه فوق که مشتمل بر نود درصد از جراحی های رینوپلاستی است، پوست بینی از کلولا (تیغه وسط) شکاف خورده و بافت نرم و همچنین پوست از اسکلت پایینی به نام غضروف حذف می شود تا بدین وسیله پزشک دسترسی کامل به آناتومی بینی داشته باشد.

بعد از بررسی های لازم دکتر جمشیدی از ساختار بینی، روند فرم دهی و تراشیدن غضروف بینی طبق سلیقه شخص درخواست کننده شروع و مجدداً پوست به حالت قبلی باز می گردد و بخیه زده می شود.

در این تکنیک، دکتر جمشیدی دسترسی کامل به کلیه قسمت های داخلی بینی دارد و برای ایجاد تغییرات لازم، آزادی بیشتری دارد و همین موضوع سبب گردیده که به عنوان شایع ترین شیوه جراحی رینوپلاستی به شمار آید.

بهره مندی از شیوه فوق برای تصحیح بینی های قوزدار، گوشتی و بینی هایی که دارای انحراف هستند، گزینه درمانی مناسبی محسوب می شود. گفتنی است که مدت انجام پروسه جراحی به نسبت دیگر شیوه های جراحی بیشتر است. شما با انجام جراحی رینوپلاستی به روش جراحی باز از مزایای زیر برخوردار خواهید شد:

1)    آزادی عمل و امکان ترفندهای بیشتر توسط جراح متخصص در این متد جراحی به مراتب بیشتر است.

2)    مهمترین مزیت دیگر به دسترسی راحت تر پزشک به بخش های متعدد بینی در حین جراحی اختصاص دارد.

جراحی بینی بسته:

جراحی بینی بسته:
جراحی بینی بسته:

شیوه بسته که در جراحی رینوپلاستی کمتر به کار برده می شود، به منظور ایجاد تغییرات معمولی و یا جزئی مورد استفاده قرار می گیرد.

در متد فوق، شکاف ها در بخش های درونی بینی و سوراخ های درونی انجام می شود تا بدین وسیله انحراف و یا قوز کاملاً رفع شود. گفتنی است که این تکنیک جراحی به هیچ عنوان برای تغییر در ناحیه نوک بینی توصیه نمی شود و پزشک به منظور انجام این امر بایستی پوست موجود روی پل بینی را شکاف دهد.

عدم شکاف و یا برش، بارزترین مزیت متد فوق است. به هر حال شیوه بسته کمتر برای رینوپلاستی به کار برده می شود زیرا دسترسی به بافت ها و اسکلت بینی به خصوص نوک آن تا حد بسیاری محدود است.

اشخاصی که مایلند کمترین تغییرات را در فرم ظاهری بینی ایجاد کنند، می توانند از شیوه بسته جراحی رینوپلاستی برای انجام عمل بینی بهره مند شوند. از بارزترین مزایای آن به تقلیل ورم، درد و اختلالات پس از جراحی می توان اشاره کرد و حتی به دلیل محدودیت های جراحی، خشک شدن داخل بینی بعد از عمل در این تکنیک کمتر مشاهده می شود.

پیشنهاد می کنیم مقاله تورم داخل بینی بعد از عمل را مطالعه کنید.

خشک شدن داخل بینی بعد از عمل

خشک شدن داخل بینی بعد از عمل
خشک شدن داخل بینی بعد از عمل

بعضی از مشکلات پس از جراحی رینوپلاستی ممکن است در فرد مشاهده شود که بهتر است پیش از جراحی در مورد آن اطلاعات کافی را از دکتر جمشیدی دریافت کنید.

یکی از این موارد، خشک شدن داخل بینی بعد از عمل است. به طور معمول بعد از رینوپلاستی، خشک شدن داخل بینی بعد از عمل امری کاملاً طبیعی است.

عارضه فوق هنگامی در شخص تحت عمل جراحی رخ می دهد که turbinate (مارپیچ های) بینی تا حد قابل توجهی تقلیل می یابند. در واقع این بخش یعنی توربینیت ها مهمترین قسمت بینی هستند که سبب گرم نگه داشتن دمای هوای داخل آن می شوند.

به این ترتیب با برآورد حسگرهای محیطی و هدایت هوای مطلوب به بخش درونی ریه، چنانچه turbinate بینی با مشکل روبرو شود، رطوبت و دمای هوای موجود در آن تنظیم نمی شود و همین موضوع سبب می گردد که شخص با مشکل خشک شدن داخل بینی بعد از عمل مواجه شود.

با توجه به عنوان مقاله، بایستی متذکر شد که چنانچه شخصی با چنین مشکلی همراه است، نفوذ میکروب ها به داخل بدن به آسانی انجام می شود و در نتیجه فرد با بدنی سست و ضعیف همراه خواهد بود.

در مجموع، توصیف اشخاصی که با خشک شدن داخل بینی بعد از عمل همراه هستند، مبنی بر کم آوردن نفس است و شرایط فوق تا آنجایی است که در هنگام تمیز و یا باز بودن بینی هم شخص با آن روبرو است.

ممکن است در چنین حالتی جریان هوای بسیار از این عضو جراحی شده با کمترین مقاومت در مقابل آن همراه باشد. شرایط فوق و همچنین نشانه های عارضه، بیشتر در زمانی که مخاط بینی به دلیل دچار شدن به سرماخوردگی که با تورم بسیار همراه است، افزایش می یابد.

لطفا از پست تورم داخل بینی بعد از عمل دیدن کنید.

برخی از نشانه های متداول خشک شدن داخل بینی بعد از عمل عبارتند از:

  • سردرد 2) خونریزی بینی 3) حس سرماخوردگی 4) حس مزمن خشکی در گلو و یا بینی 5) پوسته شدن ساختار درونی بینی و از همه مهمتر با این که بینی شخص کاملاً باز است، اما وی با حس عدم جریان هوا روبرو است که این موضوع پس از رینوپلاستی برای شخص بسیار سخت و آزاردهنده است.

معالجه خشک شدن داخل بینی بعد از عمل بدون جراحی

معالجه خشک شدن داخل بینی بعد از عمل – بدون جراحی
معالجه خشک شدن داخل بینی بعد از عمل – بدون جراحی

به منظور معالجه خشک شدن داخل بینی بعد از عمل، شیوه درمانی کامل و موثری که به زیباجویان عزیز ارائه شود، وجود ندارد و عارضه فوق تنها از سوی برخی متخصصین زیبایی که در این خصوص از تخصص و مهارت کافی برخوردار هستند، تشخیص  داده و از طریق شیوه های خاص معالجه می شود.

طبق نظر دکتر جمشیدی، برای معالجه چنین مشکلی پس از رینوپلاستی می توان از شیوه های غیر جراحی و یا حتی جراحی استفاده کرد تا شخص بهبودی خود را سریعتر به دست آورد.

گفتنی است تمرکز تکنیک های درمانی غیر جراحی بر حفظ و حفاظت از مخاط بر جای مانده در بینی است. بنابراین رطوبت موجود در بینی تا حد امکان حفظ شده و در نهایت از بروز عفونت و یا حتی التهابات پیشگیری می کند.

علاوه بر این، هدف از انجام جراحی رینوپلاستی تقلیل همیشگی نشانه های حاصل از خشکی بینی است.

شیوه های متعدد کاربردی غیر جراحی به منظور بیشتر کردن تاثیر متدهای درمانی به کار برده برای خشک شدن داخل بینی بعد از عمل عبارتند از:

1)    استفاده از یک برنامه رژیم غذایی مفید و مطلوب 2) اسپری منظم بینی با آب نمک 3) شست و شوی روزانه  4) مصرف آب بسیار 5) حذف کافئین 6) استنشاق داروهای خلط آور نظیر اوکالیپتوس 7) به کار بردن ماسک مرطوب کننده در زمان خواب 8) تعیین شیوه زندگی پویا و سالم 9) مصرف قطره گیاهی بینی به شکل روزانه

و همین طور دوری از حضور در شرایط آب و هوایی که سبب خشک شدن و یا تشدید نشانه های مخاط بینی پس از جراحی می شود، از معیارهایی است که می تواند به درمان بیماران تحت عمل جراحی زیبایی بینی کمک بسیار کند. البته این افراد با قرار گرفتن در مناطق ساحلی می توانند اثرات مثبت را برای رفع مشکل فوق و مخاط بینی مشاهده کنند. اطلاعات تکمیلی را از دکتر جمشیدی کسب نمایید.

درمان خشک شدن داخل بینی بعد از عمل از طریق جراحی

درمان خشک شدن داخل بینی بعد از عمل از طریق جراحی
درمان خشک شدن داخل بینی بعد از عمل از طریق جراحی

هدف کلی از انجام جراحی در چنین حالتی که می تواند پس از رینوپلاستی برای شخص آزار دهنده باشد، برگشت جریان معمولی هوا به داخل بینی و از همه مهمتر رفع مشکلات ایجاد شده است. لذا، turbinate از طریق پروتز تجدید شکل می گیرد.

لازم به توضیح است که انجام شیوه فوق با بهره مندی از تکنولوژی پیشرفته و مدرن پروتز میسر است. در صورت لزوم، شخص بیمار می تواند به منظور تصمیم گیری در خصوص موقعیت ساکن شدن پروتز، پیشرفته ترین ابزارها را به کار ببرد.

دقت داشته باشید که بافت فوق به عنوان یک بافت جایگزین ناپذیر و خاصی است. بنابراین، انجام پروتز با به کار بردن مواد جدید برای این قسمت از بدن تا حد بسیار به تقلیل سندرم خشک شدن بینی کمک بسیار می کند.

در این متد جراحی، معمولاً محل قرار گیری پروتز در قسمت دیواره های کناری و یا بخش تحتانی مخاط تیغه بینی انجام می شود که این امر سبب بازیابی مسیر هوای معمولی در بینی خواهد شد. نتیجه حاصل از جراحی فوق به حذف نشانه های خشکی بینی و نیز جریان معمولی هوای داخل بینی بعد از رینوپلاستی موثر است.

چنانچه تنها قسمت اندکی از turbinate بینی حذف شده باشد و این عامل سبب خشک شدن بینی شود، می توان از طریق تزریق الودرم مایع یا همان سیمترا ساختار موجود در توربینت را بهبود بخشید.

حفظ اندازه بینی و عدم پس زدگی ایمپلنت از طریق بدن

از مزیت های تکنیک جراحی فوق می توان به حفظ اندازه بینی و عدم پس زدگی ایمپلنت از طریق بدن در بیشتر بخش های بینی در طولانی مدت اشاره کرد.

در مجموع بایستی متذکر شد که به طور معمول برای معالجه خشکی بینی پس از جراحی زیبایی بینی، حتماً بایستی داروهایی را مصرف کنید که جراح متخصص به شما تجویز نموده اند. مصرف منظم اسپری سدیم کلراید (سالین)، رطوبت داخل بینی را افزایش می دهد.

همچنین مصرف مرتب پماد ویتامین A هم می تواند سبب تقلیل خشکی بینی شود. گفتنی است برای افزایش چربی موجود در سوراخ های این عضو که با مشکل سندرم خشک شدن همراه است، می توان از وازلین نیز استفاده کرد تا بدین وسیله تا حد بسیار، عارضه فوق بهبود یابد.

در صورتی که معالجه های لازم روی خشکی بینی انجام نشود، ممکن است شخص با حس نامطلوبی در تنفس همراه شود. لازم به ذکر است که خشک شدن داخل بینی بعد از عمل منجر به بروز خونریزی در مویرگ های بخش درونی بینی می شود و در نتیجه احتمال دارد که شخص با خون دماغ روبرو شود.

نقش جراح بینی پس از Rhinoplasty

نقش جراح بینی پس از Rhinoplasty
نقش جراح بینی پس از Rhinoplasty

بر خلاف بیشتر جراحی ها که رابطه میان جراح معالج و یا شخص بیمار به طور کامل قطع و یا تقلیل می یابد، در جراحی رینوپلاستی، برقراری ارتباط به شکل فیزیکی و یا روانی میان آن ها بسیار حائز اهمیت است.

جراح متخصص موظف است که از تمامی شرایط زمان بندی، پیامدهای موقتی احتمالی مانند خشک شدن داخل بینی بعد از عمل و از همه مهمتر دستورالعمل های بهداشتی، اطلاع رسانی های لازم را به شخص بیمار ارائه دهد و در بخش های متعدد زمانی پس از جراحی و شرایط بهبودی، شخص را پیوسته تحت نظر داشته باشد و به وی متذکر شود که به منظور دستیابی به بهترین نتیجه حاصل از جراحی رینوپلاستی کمی صبور باشد.

تمامی موارد نامبرده میان شخص متقاضی و جراح متخصص برای بانوان بایستی با حساسیت بسیار انجام شود زیرا این گروه از متقاضیان در موارد ذکر شده بسیار حساس بوده و برای رسیدن به نتیجه کمی عجول هستند.

در این راستا ما به شما خانم دکتر جمشیدی خوش متخصص گوش و حلق و بینی را که در رابطه با رفع انحراف تیغه بینی، رینوپلاستی و شیوه های درمانی غیر جراحی و جراحی برای خشک شدن داخل بینی بعد از عمل تخصص و مهارت های کافی را دارند، معرفی می کنیم تا شما زیباجویان عزیز با آرامش و اطمینان خاطر کامل تحت این متد جراحی توسط دکتر جمشیدی قرار بگیرید.

مشخصه های بارز یک جراح بینی

مشخصه های بارز یک جراح بینی
مشخصه های بارز یک جراح بینی

همان طور که همه شما می دانید، فرم ظاهری بینی هر شخص تاثیر زیادی در زیبایی صورت وی به همراه دارد. شاید علت حساسیت های بسیار مردم به خصوص بانوان به این موضوع، تبلیغات متعدد باشد.

به همین منظور بایستی متذکر شویم که یک جراح زیبایی بینی خبره و کارآمد، فراتر از یک جراح متخصص است و در واقع باید گفت وی علاوه بر یک پزشک که در زمینه علمی دوره های تخصصی لازم را سپری کرده است، بیشتر در جراحی رینوپلاستی به عنوان یک هنرمند ایفای نقش می کند.

به این علت که وی بایستی هنری را در صورت شخص خلق کند که هیچ پیامدی را در طولانی مدت نداشته باشد و فرد بتواند تا پایان عمر از زیبایی این عضو بسیار حساس در چهره بهره مند شود.

جراح رینوپلاستی تمامی اعضای موجود در چهره را در این جراحی زیبایی تجسم می کند

دقت داشته باشید که جراح رینوپلاستی تمامی اعضای موجود در چهره را در این جراحی زیبایی تجسم می کند و بر حسب مهارت و تجاربی که طی این سال ها کسب نموده است، مناسب ترین طراحی برای Rhinoplasty و در عین حال رسیدن به صورتی زیبا و هماهنگ انتخاب شده و روی فرد کاندیدای این جراحی اجرا می کند.

در حال حاضر به دلیل این که اغلب جراحی های بینی در سایر حوزه ها همچون تصحیح مشکلات تنفسی و یا برطرف کردن انحراف بینی روی شخص صورت می گیرد، بنابراین دارا بودن مهارت های لازم پزشکی هم از دیگر مشخصه های بارز یک جراح متخصص زیبایی مجرب و آزموده است.

خانم دکتر جمشیدی خوش از بهترین و حاذق ترین جراحان متخصص بینی است که برای انجام جراحی تمامی موارد نامبرده را با هدف زیبایی بیشتر چهره شخص داوطلب رینوپلاستی در نظر می گیرد. همچنین از جراح بینی با قیمت مناسب در تهران هستند.

مراقبت های پس از جراحی رینوپلاستی

مراقبت های پس از جراحی رینوپلاستی
مراقبت های پس از جراحی رینوپلاستی

مواردی که در زیر به عنوان مراقبت های پس از عمل Rhinoplasty متذکر می شویم، می تواند تا حد بسیار از خشک شدن داخل بینی بعد از عمل پیشگیری کند:

توصیه بسیار مهم و الزامی، اجتناب از بسیار حرف زدن و یا خندیدن در هفته های نخست پس از جراحی است.

بهتر است مواد غذایی نرم و یا آبکی را به برنامه رژیم غذایی خود برای تسریع در روند بهبودی اضافه کنید زیرا مراقبت فوق باعث تقلیل فشارهای وارده به بینی جراحی شده و صورت شما بیمار عزیز می شود.

تا هنگامی که شکل بینی جراحی شده شما به طور کامل ثابت نشده است، از قرار گرفتن در مکان های پرتردد و بسیار شلوغ نظیر مترو جداً خودداری کنید.

در زمان استراحت بهتر است تا مدتی سر خود را با کمک 2 یا 3 بالش کمی بالاتر قرار دهید.

تا حد امکان عطسه کردن را از طریق دهان انجام دهید تا به بینی و یا ماهیچه های صورت شما فشار کمتری وارد شود.

انجام تمرینات ورزشی سنگین

تا بهبودی کامل، انجام تمرینات ورزشی سنگین و فعالیت هایی که به تحرک بسیار نیاز دارند را به زمان دیگری موکول کنید.

به هیچ عنوان در این مدت، چسب بینی شما خیس نشود و استفاده از دستمال های مرطوب برای تمیز کردن صورت در دوران نقاهت بعد از رینوپلاستی گزینه مناسبی است که به بیماران توصیه می شود.

چنانچه انجام امور تحصیلی و یا شغلی برای شما زیباجویان عزیز بدون عینک امری ناشدنی است، لازم است عینک هایی که بدون فریم هستند را برای پیشگیری از صدمه رسیدن به بینی جراحی شده استفاده کنید.

جمع شدن ترشحات بینی و خشک شدن داخل بینی بعد از عمل، تنفس را برای فرد تحت این عمل جراحی سخت تر می کند. به همین منظور توصیه می شود در روزهای نخست پس از جراحی حتماً از طریق سرم های مخصوص شست و شو که پزشک معالج به شما تجویز نموده است، شست و شوی روزانه را انجام دهید.

اشخاصی که به شکل حرفه ای تمرینات ورزشی را انجام می دهند، نبایستی تا شش هفته (چهل و دو روز) بعد از جراحی فعالیتی داشته باشند. زیرا پروسه بهبود و فرم دهی بینی نیازمند زمان طولانی است.

تا سه روز پس از جراحی زیبایی بینی از دوش گرفتن و یا حمام طبق تجویز جراح معالج بپرهیزید.

از مصرف مواد غذایی شور و تند اجتناب کنید

تا چهارده روز پس از رینوپلاستی به منظور پیشگیری از فرایند خشک شدن داخل بینی بعد از عمل از مصرف مواد غذایی شور و تند اجتناب کنید. بهتر است از فیبر، ماهی، مایعات فراوان، گوجه فرنگی، میوه های حاوی ویتامین (C)، آجیل، سیب، غذاهای سرشار از امگا 3 و یا سبزیجاتی مانند اسفناج را در برنامه رژیم غذایی روزانه بعد از جراحی قرار دهید.

برای رفع ورم حاصل از جراحی رینوپلاستی بهتر است تا شصت روز به شکل منظم چسب بزنید.

داشتن رابطه جنسی بعد از عمل زیبایی بینی برای بینی های گوشتی تا سی روز و بینی های استخوانی تا چهارده روز ممنوع است.

رعایت کلیه دستورالعمل های پزشکی سبب تسریع در روند بهبودی و جلوگیری از خشک شدن بینی پس از رینوپلاستی می شود.

پارامترهای موثر در هزینه جراحی رینوپلاستی

پارامترهای موثر در هزینه جراحی رینوپلاستی
پارامترهای موثر در هزینه جراحی رینوپلاستی

اولویت هر شخص داوطلب در جراحی Rhinoplasty تجربه و مهارت جراح متخصص است. زیرا جراحی زیبایی فوق روی بخشی انجام می گیرد که در زیبایی صورت فرد تاثیر زیادی دارد. لذا صحیح انجام دادن آن و رفع نواقص و ایرادات موجود در رینوپلاستی امری بسیار حائز اهمیت است.

در ضمن این عضو با دارا بودن ترکیبی از غضروف، استخوان و حتی غدد چربی، به عنوان عضوی بسیار پیچیده شناخته می شود که انجام جراحی روی آن می بایست با حساسیت بسیار بالا صورت پذیرد.

اگر بینی از طریق شخصی غیر ماهر و بی تجربه انجام شود، احتمال بروز اختلالات تنفسی و یا بی قاعدگی در فرد بسیار است و یا حتی شکل مورد نظر متقاضی در پی این جراحی به دست خواهد آمد. از اساسی ترین پارامترهای تاثیرگذار در تقلیل و یا افزایش هزینه های پایانی جراحی زیبایی بینی می توان به:

1)    مدت زمان جراحی 2) هزینه بیهوشی 3) میزان مهارت و تخصص پزشک 4) محل انجام جراحی (کلینیک یا بیمارستان) 5) نوع بینی و متد جراحی در نظر گرفته شده اشاره کرد.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

همان طور که متذکر شدیم، هدف از جراحی زیبایی بینی رفع مشکلات موجود و باز شدن جریان معمولی هوا است.

به این ترتیب اگر شخصی در پی این عمل با مشکل خشک شدن داخل بینی بعد از عمل روبرو شود، می تواند با انجام جراحی و بهره مندی از پروتز، تجدید ساختار توربینیت های بینی را با بهره مندی از تکنولوژی پیشرفته و مدرن بهبود بخشد و یا حتی با رعایت دستورالعمل های بعد از جراحی و شست و شوی منظم روزانه، از پیامدهای حاصل از این مشکل تا حد بسیار پیشگیری کنند.

در این راستا و برای کسب اطلاعات بیشتر، با دکتر جمشیدی در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.