درد عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی

درد عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی

در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم که درد عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی ؟ ما را همراهی نمایید.

اغلب اشخاصی که مایلند تحت این عمل زیبایی قرار گیرند، ممکن است با این سوال که درد عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی، روبرو شوند که در این مقاله سعی داریم توضیحات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم.

یکی از مرسوم ترین عمل های زیبایی در دنیا که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است، Rhinoplasty (جراحی بینی) است. انجام جراحی فوق علاوه بر این که مستلزم دانش پزشکی است، به مهارت های دیگری مانند آناتومی، Physiology، مجسمه سازی و علوم نقاشی نیاز دارد که جراح متخصص بایستی از آن برخوردار باشد.

به همین منظور پزشک معالج، استخوان و غضروف بینی را برای دستیابی به ظاهری مطلوب در طی پروسه جراحی تغییر می دهد. بانوان و آقایانی که از فرم و اندازه بینی احساس نارضایتی می کنند، رینوپلاستی گزینه درمانی موثر و مطمئنی است که به اغلب آن ها توصیه می شود.

در واقع جراحی بینی تا حد زیادی سبب بهبود تعادل مشخصه های چهره می شود و به فرد کمک می کند تا با انجام این جراحی اعتماد به نفس بیشتری را کسب کند.

علت درد تیغه بینی بعد از عمل چیست؟

فهرست مطالب

ویدئو درد عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی

در مجموع؛ ساختار بینی به دو دسته استخوانی و گوشتی طبقه بندی می شود که لازم است پیش از انجام رینوپلاستی، از جراح معالج در این مورد که میزان درد عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی، اطلاعات لازم را به دست آورید.

در این راستا می توانید با دکتر جمشیدی در ارتباط باشید. دکتر جمشیدی، معتبرترین متخصص در این زمینه به شمار می آید. همچنین ایشان بهترین جراح بینی گوشتی در تهران می باشد.

با ما همراه باشید تا در خصوص عنوان مقاله، توضیحات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.

عناوین مقاله:

جراحی رینوپلاستی چیست؟

درد عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی؟ توضیح دهید.

مراقبت های قبل و بعد از جراحی زیبایی بینی را نام ببرید.

ویژگی های بینی استخوانی و گوشتی را ذکر کنید.

الزامات پیش از رینوپلاستی

روش های جراحی Rhinoplasty را به طور کامل شرح دهید.

مهارت جراح بینی

راهکارهای مناسب برای تسریع در روند جراحی رینوپلاستی

نتیجه گیری

 

جراحی زیبایی بینی (Rhinoplasty)

جراحی زیبایی بینی (Rhinoplasty)
جراحی زیبایی بینی (Rhinoplasty)

پیش از توضیح در این مورد که درد عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی، بهتر است اطلاعاتی در باره عمل زیبایی بینی در اختیار شما زیباجویان عزیز قرار دهیم. رینوپلاستی (جراحی بینی) از جمله عمل های زیبایی است که برای رفع نواقص ظاهری این عضو و ایجاد بینی متناسب و هماهنگ با دیگر اجزای موجود در چهره انجام می شود.

شاید جراحی فوق، مشتمل بر کاهش اندازه بینی، کوچک کردن پره ها، جمع کردن نوک بینی و یا حتی افزودن غضروف اضافه به بخش های ناهماهنگ و گود برای بهبود فرم ظاهری و ثبات آن روی افراد کاندیدای این عمل جراحی انجام شود.

در حال حاضر Rhinoplasty از رایج ترین اعمال زیبایی است که در ایران طرفداران بسیاری دارد و چنانچه کلیات و تکنیک های جراحی جدید به طور کامل رعایت شود و شخص هم داوطلب مناسبی برای انجام جراحی باشد، عملکرد بهتری به دست می آید که شما میتوانید نتایج مثبت آن را در چهره خود مشاهده کنید. در مجموع اشخاصی که به مجرب ترین و حاذق ترین جراحان پلاستیک مراجعه می کنند، با تقاضاهای متفاوتی همچون:

کم حجم کردن استخوان بینی 2) بزرگ و یا تنگ کردن پره های بینی 3) تصحیح شکل نوک بینی 4) تغییر زاویه میان بینی و لب فوقانی همراه هستند.

پیشنهاد می کنیم از پست جراح بینی دیدن کنید.

اهمیت مدل بینی در Rhinoplasty

اهمیت مدل بینی در Rhinoplasty
اهمیت مدل بینی در Rhinoplasty

اشخاصی که برای انجام جراحی زیبایی بینی به دکتر جمشیدی  به عنوان بهترین جراح متخصص مراجعه می کنند، در برخی موارد واژه هایی مانند بینی عروسکی، فانتزی و یا مدل های دیگر را به کار می برند و تاکید بر انجام آن ها برای تغییر بیشتر در صورت دارند.

طبق نظر دکتر جمشیدی، مدل های نامبرده علاوه بر این که ممکن است تاثیرات منفی روی شرایط تنفسی شما به همراه داشته باشد، به تدریج مشکل ساز می شود.

مسئله ی که میان اغلب مراجعه کنندگان مشترک است، کوچک کردن بینی به شکل غیر متعارف است که بایستی به این مورد دقت داشته باشید که اندازه بینی طبق ترکیب چهره شخص، بازبینی و پس از تحقیقات صورت گرفته، تصمیم نهایی از سوی جراح و با توجه به بهترین مدل بینی برای شخص بیمار انجام می شود. در واقع این احساسات موقتی بوده و در اغلب موارد بی نتیجه خواهد بود و در انتها سبب نارضایتی شخص از صورت می شود.

اگر رینوپلاستی با هدف کوچک کردن بینی بیش از حد طبیعی و نرمال باشد، در دراز مدت درصد اختلالات تنفسی و در عین حال گوارشی جبران ناپذیری را به دنبال دارد. در جراحی فوق، سایز و مدل بینی بسیار حائز اهمیت است.

به طور مثال چنانچه شما دارای صورتی کشیده و یا بزرگی هستید، کوچک کردن بینی بیش از اندازه مانع از زیبایی شما می شود

به طور مثال چنانچه شما دارای صورتی کشیده و یا بزرگی هستید، کوچک کردن بینی بیش از اندازه مانع از زیبایی شما می شود. گفتنی است اشخاصی که با لب های برآمده همراه هستند، بایستی به دنبال بینی های بسیار کوچک باشند زیرا این امر اثرات منفی را در چهره ایجاد می کند.

حال با توضیحات ارائه شده در مورد تاثیر مدل بینی ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که آیا نواقص ظاهری بینی می تواند با اختلالات تنفسی همراه باشد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که تمام افرادی که دارای بینی کج هستند، با اختلالات تنفسی روبرو می باشند زیرا بدشکلی این نوع بینی ها به دلیل وجود انحراف شدید تیغه بینی که در بخش داخلی آن وجود دارد، سبب بروز اختلالات تنفسی می شود.

افرادی که بر اثر ضربه و یا شکستگی دچار کجی و یا نامناسب بودن بینی شده اند، بیشتر با این مشکلات همراه هستند. اغلب افراد اظهار می دارند که به منظور داشتن تنفس راحت تر و افتادگی بسیار نوک بینی، بایستی با نگه داشتن نوک بینی به سمت بالا به تنفس بهتر خود کمک کنند.

لذا، توصیه می شود انتخاب و مدل بینی را بر عهده دکتر جمشیدی قرار دهید تا با ارزیابی های لازم، مناسب ترین و بهترین مدل را برای رفع مشکلات تنفسی شما در نظر بگیرند.

بینی گوشتی و مشخصه های آن

بینی گوشتی و مشخصه های آن
بینی گوشتی و مشخصه های آن

به طور معمول این نوع بینی ها دارای غضروف نازک، پوست ضخیم و غدد چربی بسیار هستند.

به علت قطور بودن پوست بینی های گوشتی، جراحی آن ها با پیچیدگی های بسیار همراه است که این موضوع می تواند تا حدی بیانگر این سوال باشد که درد عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی؟

بیشتر نوک بینی های گوشتی دارای فرم نامطلوب و پره های بینی گشاد است. جراح زیبایی سعی می کند تا با تقویت پایه غضروف، مشکل موجود در این ناحیه را برطرف کند.

به این دلیل که مقدار بافت غضروفی در Fleshy nose به مراتب از bony nose کمتر است. گفتنی است ورم حاصل از رینوپلاستی در این بینی ها به نسبت بیشتر است.

رعایت کردن دستورالعمل های پزشکی

چنانچه بعد از جراحی، ماساژ، دستورالعمل های پزشکی و به مدت مشخصی چسب زدن بینی به شکل صحیح را رعایت کنید، می توانید تا حد بسیار مانع از پیامدهای ناشی از جراحی زیبایی بینی که ورم یکی از متداول ترین آن هاست، شوید.

نتیجه این جراحی در مقایسه با بینی های استخوانی می تواند کمی مسئله ساز باشد و به همین منظور توصیه می شود این گروه از بیماران در انتخاب جراح متخصص برای رسیدن به بهترین عملکرد از جراحی رینوپلاستی، دقت و توجه بسیار داشته باشند.

به عبارتی توضیحات ذکر شده به مفهوم عدم ایجاد تغییر و یا برگشت پذیر بودن جراحی نیست، بلکه برای کسب نتیجه اثربخش تر، مراجعه به جراحان با تجربه و حاذق نظیر دکتر جمشیدی که در این زمینه از مهارت و تخصص کافی برخوردار هستند، امری بسیار حائز اهمیت است. برای شناخت بیشتر از بینی های گوشتی، در ادامه شما را با برخی از ویژگی های آن ها آشنا خواهیم کرد:

1) پوست چرب و قطور دارای منفذهای باز و چشمگیر 2) نوک بینی گرد و پهن 3) تیغه های کلفت بینی 4) سست بودن غضروف بینی 5) ارتفاع فوقانی تیغه بینی 6) پهن بودن بخش فوقانی بینی 7) سوراخ های بزرگ بینی و همچنین غدد چربی بسیار در قسمت تحتانی پوست از بارزترین مشخصه های بینی های گوشتی است.

بینی استخوانی و مشخصه های آن

بینی استخوانی و مشخصه های آن
بینی استخوانی و مشخصه های آن

کسانی که دارای bony nose هستند، معمولاً چربی کمتر و پوست نازک تری را در این ناحیه دارند. کشیدگی بینی، قوز و برجستگی های موجود روی پل بینی از مهمترین مشخصه های بینی استخوانی است.

انجام جراحی نیمه فانتزی، فانتزی و یا طبیعی می تواند برای این گروه از افراد اثرات مثبتی را به دنبال داشته باشد. معمولاً بافت غضروفی بینی های استخوانی بیشتر و نازک بودن پوست در این افراد، سبب گردیده که جراحی رینوپلاستی تغییرات بسیاری را روی چهره آن ها ایجاد کند.

از دیگر مشخصه های این بینی می توان به غضروف و بافت قوی، انعطاف پذیری بسیار و پوست نازک اشاره کرد. در مجموع، شما قوز و خمیدگی بسیاری را در قسمت پل بینی های استخوانی مشاهده می کنید.

رشد بسیار غضروف موجود در بینی استخوانی شاید به علت پارامترهای وراثتی و یا حتی بر اثر شکستگی استخوان حاصل از حادثه باشد که در این راستا، اساسی ترین وظیفه جراح پلاستیک، حذف قوز بینی و تغییر شکل بسیار در این نوع بینی ها است.

سن مناسب برای انجام جراحی رینوپلاستی

سن مناسب برای انجام جراحی رینوپلاستی
سن مناسب برای انجام جراحی رینوپلاستی

با توجه به این سوال که درد عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی، بهتر است به موضوع اصلی یعنی سن مناسب برای انجام جراحی زیبایی بینی اشاره کنیم. به علت این که رشد این عضو از بدن تا رده های سنی بالاتر میسر است، به هیچ عنوان Rhinoplasty در سن نوجوانی پیشنهاد نمی شود.

زیرا به مرور بافت گوشتی بینی رشد می کند و اصلاحات انجام شده در شکل بینی دوباره با تغییراتی همراه می شود که اثرات منفی را به دنبال دارد. طبق نظر دکتر جمشیدی، دختران تا رده سنی پانزده سالگی و پسران تا هفده سالگی با رشد سلول های گوشتی بینی همراه هستند.

به این ترتیب چنانچه این گروه از نوجوانان در پی بهره مندی از مزایای جراحی رینوپلاستی هستند، بایستی حداقل تا سن شانزده و یا هجده سالگی برای پشت سر گذاشتن این پروسه صبر کنند.

انجام جراحی بعد از این مدت طبیعتاً پایدارتر خواهد بود و تا سال ها شما می توانید از نتایج و زیبایی آن در چهره برخوردار شوید. البته سن قانونی به منظور رینوپلاستی هجده سالگی است که شرط انجام جراحی، رضایت ولی است.

از سوی دیگر، جراحان به افرادی که در پی انجام این جراحی هستند، پیشنهاد می کنند که در رده های سنی بالا به دلیل از دست دادن حالت الاستیک پوست، به هیچ عنوان Rhinoplasty را انجام ندهید.

هر چند به منظور انجام عمل زیبایی بینی محدودیت سنی اعمال نمی شود، اما برای تقلیل پیامدهای حاصل از بیهوشی، عفونت، داروها و دستیابی به بهترین عملکرد، توصیه می شود در سنین بالا از انجام جراحی خودداری کنید.

الزامات پیش از رینوپلاستی

الزامات پیش از رینوپلاستی
الزامات پیش از رینوپلاستی

از جمله مواردی که در موضوع درد عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی می تواند موثر باشد، مراقبت های قبل از Rhinoplasty است. به همین منظور سعی داریم در این بخش از مقاله به مهمترین مراقبت های پیش از جراحی زیبایی اشاره کنیم:

برگزیدن بهترین و باتجربه ترین جراح بینی یکی از اصلی ترین الزامات پیش از جراحی است که می تواند نتایج مثبتی را به دنبال داشته باشد.

بعد از تعیین جراح انتخابی خود و مراجعه به وی برای انجام مشاوره های لازم و بیان کلیه خواسته های خود از جراحی رینوپلاستی، راهنمایی های لازم را دریافت نموده و در خصوص بهترین مدل بینی با توجه به ساختار کلی صورت گفت و گو کنید.

برای اطمینان از گزینش انجام شده در خصوص جراح متخصص، بهتر است با مراجعه حضوری به مطب وی نمونه کارهای پزشک را مشاهده نموده و برای انجام رینوپلاستی تصمیم نهایی را بگیرید.

چنانچه به مصرف خوراکی و یا داروهای خاصی حساسیت دارید، بهتر است این موضوع را با جراح معالج خود در میان بگذارید.

اگر دچار عارضه خاصی هستید و برای درمان دارو مصرف می کنید، پزشک معالج را مطلع سازید.

کلیه آزمایشات تجویزی را قبل از رینوپلاستی انجام دهید.

انجام Photography از کلیه جهات بینی

با انجام Photography از کلیه جهات بینی، می توان نتایج را پیش از رینوپلاستی با یکدیگر مقایسه کنید.

از چهارده روز پیش از جراحی به دلیل جلوگیری از رقیق شدن خون، از مصرف داروهایی نظیر آسپرین و Warfamin و داروهای گیاهی بپرهیزید.

جراح بینی به تمامی بیماران کاندیدای جراحی بینی متذکر می شوند که از چهارده روز پیش از عمل، مصرف دخانیات و مشروبات الکلی را قطع کنند. به این دلیل که nicotine موجود در سیگار و یا حتی قلیان سبب گرفتگی عروق خونی در شخص می شود و جریان خون را با مشکل همراه می سازد.

یکی از اقداماتی که آقایان پیش از رینوپلاستی بایستی انجام دهند، تراشیدن ریش و سبیل است.

لاک ناخن و داشتن آرایش صورت در روز جراحی برای بانوان ممنوع است.

به مدت هشت ساعت پیش از جراحی Rhinoplasty شخص بایستی از مصرف مواد غذایی و یا هر نوع نوشیدنی دوری کند و به صورت ناشتا به کلینیک مراجعه کنند.

رعایت تمامی دستورالعمل های پزشکی قبل از انجام جراحی رینوپلاستی می تواند تا حد قابل توجهی از درد و ناراحتی بعد از عمل بکاهد.

روش های جراحی زیبایی بینی

روش های جراحی زیبایی بینی
روش های جراحی زیبایی بینی

یکی از موارد موثر در خصوص درد عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی، متدهای به کار برده شده برای انجام جراحی است. با توجه به این که جراح متخصص چه نوع جراحی را برای شخص داوطلب انتخاب می کند، معمولا از دو تکنیک کاربردی برای انجام این امر استفاده می کند.

رینوپلاستی به روش بسته:

رینوپلاستی به روش بسته:
رینوپلاستی به روش بسته:

اولویت جراحی زیبایی بینی با تکنیک فوق است، به این دلیل که کلیه شکاف های جراحی در بخش داخلی این عضو انجام می شود و حتی تمامی جراحت ها هم داخلی می باشند.

با این که شکاف های انجام شده در طی فرایند جراحی نهفته هستند، پزشک این امکان را دارد که به نقاط بیشتری از این عضو دسترسی داشته باشد و نواقص و اشکالات موجود را برطرف و بررسی های بیشتر را برای زیبایی صورت انجام دهد.

رینوپلاستی به روش باز:

رینوپلاستی به روش باز:
رینوپلاستی به روش باز:

استفاده از این متد جراحی این امکان را برای جراح معالج فراهم می کند که به استخوان ها و غضروف موجود در بینی دسترسی بیشتری داشته باشد، اما شاید محل جراحت اندکی در این ناحیه بر جای بماند.

در تکنیک جراحی فوق در قسمت غضروف میانی بینی، شکافی ایجاد می شود که با کمک آن، جراح می تواند با جدا کردن پوست از نوک بینی، به طور دقیق غضروف را فرم دهد. با رعایت نکات پزشکی و زمان بهبودی، جراحت کوچکی در محل برش دیده می شود که معمولاً مخفی و غیر قابل مشاهده است.

در مجموع هر دو تکنیک جراحی رینوپلاستی در زیبایی صورت و برطرف کردن مشکلات می تواند تاثیرگذار باشد. جراح معالج برای هر شخص، شیوه مناسب را طبق اهداف جراحی و در عین حال فرم طبیعی بینی که می تواند روی موضوع اصلی یعنی درد عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی موثر باشد را انتخاب می کند.

چنانچه مایلید تغییرات قابل توجهی را در چهره خود ایجاد کنید، بهتر است از تکنیک جراحی باز استفاده کنید.

زیرا همان طور که بیان کردیم، شیوه فوق این اجازه را به دکتر جمشیدی می دهد که بخش های بیشتری از بینی را به منظور تغییر شکل بینی و زیبایی بیشتر باز کند. تکنیک جراحی بسته، گزینه مناسبی برای افرادی است که مایلند در تیغه بینی خود تغییر ایجاد کنند.

به این ترتیب، به علت این که هدف و حتی انگیزه شخص از انجام جراحی زیبایی فوق متفاوت است، مقررات سختگیرانه ای برای تعیین شیوه مطلوب جراحی وجود ندارد.

حال با توضیحات ارائه شده در مورد تکنیک های جراحی Rhinoplasty ممکن است این سوال مطرح شود که آیا جراحی فتق با درد و ناراحتی همراه است؟

دکتر جمشیدی از بیهوشی عمومی برای انجام فرایند جراحی استفاده می کند که این امر سبب می گردد تا شخص بیمار در طی عمل هیچ گونه دردی را احساس نکند. پس از هوشیاری به علت تاثیر داروهای بیهوشی و مسکن های تجویزی، شخص درد زیادی را احساس نخواهد کرد.

فقط حس ناخوشایندی که ممکن است فرد با آن همراه باشد، مربوط به حس مسدود شدن بینی است که همچون گرفتگی در زمان سرماخوردگی است. بسته شدن بینی و تنفس از طریق دهان سبب خشکی گلو و دهان در فرد می شود که حس ناخوشایندی را به دنبال دارد. در روزهای نخست پس از جراحی، بیمار با کمی خونریزی از بینی همراه است که امری کاملاً طبیعی است.

درد عمل بینی چند روز است؟

در پاسخ به این سوال بایستی متذکر شد که جراحی رینوپلاستی با درد و ناراحتی خاصی همراه نیست و معمولاً گرفتگی که در روزهای نخست بعد از عمل شخص با آن همراه است، بیشتر از درد سبب حس ناخوشایندی در فرد می شود که به تدریج بعد از گذشت هفت روز، بیمار بهبودی کامل خود را به دست می آورد.

 

درد عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی؟

درد عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی؟
درد عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی؟

رینوپلاستی با درد و ناراحتی خاصی همراه نیست، پس در پاسخ به این که درد عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی، بایستی متذکر شد که تفاوتی از نظر ناراحتی بعد از جراحی احساس نخواهد شد.

البته شاید در برخی مقالات به درد بینی های استخوانی به علت ایجاد تغییرات بیشتر در ناحیه استخوان که احتمال دارد درد بیشتری را به دنبال داشته باشد، اشاره شود.

اما بایستی بیان کرد که درد حاصل از ترمیم و تصحیح استخوان جزئی است و با مصرف داروهای مسکن تجویزی که دکتر جمشیدی مصرف آن را در زمان مقرر مشخص کرده است، می تواند از شدت درد و ناراحتی بکاهد و پروسه درمان را بهبود بخشد.

به غیر از این که درد عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی، جراحی فوق در سایر زمینه ها تفاوت هایی با یکدیگر دارند که توضیحات بیشتر را در ادامه در اختیار شما قرار خواهیم داد.

بینی های گوشتی با ضخامت پوست همراه هستند

بینی های گوشتی با ضخامت پوست همراه هستند و با توجه به سختی پوستی بر ساختار جدید، در قسمت تحتانی پوست مایعات بافتی بسیاری تجمع می یابد و در نهایت ورم ناشی از جراحی رینوپلاستی در این نوع بینی به مراتب بیشتر است که شخص برای روند بهبودی نیازمند زمان طولانی تری است.

البته زیبایی و در عین حال تغییرات ایجاد شده در ساختار بینی گوشتی از همان نخست قابل مشاهده است.

از سوی دیگر بافت استخوانی در bony nose به مقدار قابل توجهی دستکاری و شکسته می شود که نیاز است پس از عمل، پایداری استخوان کاملاً حفظ شود تا در منطقه معلوم شده، فرم و ساختار بینی شکل گیرد.

مقدار اندکی ورم و کبودی در نواحی زیر چشم و یا بینی در هر دو جراحی طبیعی است که شاید در برخی از بیماران بیشتر و در بعضی دیگر کمتر باشد. دقت داشته باشید رعایت تمامی مراقبت های پس از رینوپلاستی سبب می گردد که شخص بعد از گذشت چند روز، بهبودی کامل خود را به دست آورد.

نکته در مورد درد عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی:

نکته در مورد درد عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی:
نکته در مورد درد عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی:

نوع جنس پوست در بینی گوشتی (Fleshy) و استخوانی (bony) تفاوت اصلی این نوع بینی ها است که تخصص و مهارت جراح متخصص در انجام جراحی رینوپلاستی می تواند نتیجه قابل قبولی را به دنبال داشته باشد.

کاهش درد پس از رینوپلاستی

کاهش درد پس از رینوپلاستی
کاهش درد پس از رینوپلاستی

در گام نخست به منظور این که جراحی زیبایی بینی راحتی تری را تجربه کنیم، نیاز است در انتخاب جراح معالج توجه بسیار داشته باشید که در این راستا ما به شما دکتر جمشیدی را معرفی می کنیم.

نظرات و مشاهده نمونه کارهای موجود در سایت دکتر جمشیدی، بیانگر مهارت و تسلط وی در انجام جراحی بینی های گوشتی و استخوانی است. شما می توانید در مورد مدت بهبودی و شیوه تنفس پس از جراحی اطلاعات لازم را از دکتر جمشیدی دریافت کنید تا برای انجام رینوپلاستی آمادگی های لازم را داشته باشید.

در گام بعدی نیاز است تا دستورالعمل های پزشکی پیش و پس از جراحی را که از سوی دکتر جمشیدی به بیمار توصیه می شود را کاملاً رعایت کنید تا با کمترین صدمات همراه شوید.

مرحله فوق می تواند به این موضوع که درد عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی، کمک بسیار کند که در این راستا توضیحات الزامی در رابطه با مراقبت های فوق از سوی جراح به شخص عمل شده ارائه خواهد شد.

البته در برخی موارد همچون تغذیه سالم و کنترل چربی و دیگر موارد اندک، شاید به فرد تحت عمل جراحی رینوپلاستی متذکر شود که می تواند به روند بهبودی و کاهش طول درمان کمک شایانی کند.

در سایت دکتر جمشیدی در خصوص تمامی الزامات مربوط به مراقبت های جراحی فوق توضیحات کامل بیان شده است که شخص با کسب اطلاعات مرتبط، آمادگی لازم را برای داشتن جراحی آسان کسب می کند.

انتخاب جراح متخصص برای انجام جراحی رینوپلاستی

انتخاب جراح متخصص برای انجام جراحی رینوپلاستی
انتخاب جراح متخصص برای انجام جراحی رینوپلاستی

در بخش قبلی بیان کردیم که یکی از مهمترین مواردی که می تواند در این موضوع که درد عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی تاثیرات مثبتی را به همراه داشته باشد، انتخاب بهترین جراح زیبایی بینی است.

ضرورت شناخت و آگاهی از بهترین جراح در انجام رینوپلاستی تا حدی حائز اهمیت است که اگر در گزینش مجرب ترین جراح متخصص به نتیجه دلخواه دست نیابید، نبایستی تحت عمل زیبایی Rhinoplasty قرار بگیرید و بی گدار به آب دهید.

بی شک یافتن بهترین جراح بینی که سازگاری بیشتری با شرایط شما دارد، امری بسیار سخت است. اما با مواردی که در ذیل متذکر می شویم، شما زیباجویان عزیز می توانید به آسانی تحت این عمل جراحی قرار بگیرید و از مزایای آن بهره مند شوید:

یکی از اساسی ترین اقدامات به منظور یافتن بهترین و مجرب ترین جراح رینوپلاستی

–       یکی از اساسی ترین اقدامات به منظور یافتن بهترین و مجرب ترین جراح رینوپلاستی، انجام تحقیقات لازم از آشنایان و دوستانی است که تجربه جراحی فوق را تحت نظر این پزشک دارند.

–       قطعاً مناسب ترین فضا برای تکمیل تحقیقات، فضای مجازی است که در آن می توانید کلیه پزشکان انتخابی خود را پیدا نموده و در مورد آن ها تحقیقات لازم را انجام دهید. شما به راحتی می توانید با مشاهده نمونه کارهای پزشکان و نظرات بیماران در باره جراحی رینوپلاستی تصمیم نهایی را برای جراحی تحت نظر پزشک متخصص انجام دهید.

–       انجام مشاوره های حضوری که قبلاً هماهنگی های لازم با منشی صورت گرفته را در مطب پزشک انجام دهید. این امر به شما کمک می کند تا از نزدیک شرایط بیمارانی که تحت این عمل زیبایی قرار گرفته اند را مشاهده کنید.

برگزیدن بهترین جراح بینی اصلی ترین گام برای انجام عمل زیبایی رینوپلاستی است زیرا این متد جراحی یکی از سخت ترین نوع جراحی ها محسوب می شود. لذا، انجام آن مستلزم تبحر و تخصص جراح بینی است که در این زمینه ما به شما دکتر جمشیدی خوش، معتبرترین جراح و متخصص گوش و حلق و بینی را معرفی می کنیم.

مهارت جراح بینی

مهارت جراح بینی
مهارت جراح بینی

با توضیحاتی که ارائه کردیم، متوجه شدید برای درک این که درد عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی، به مهارت جراح متخصص بستگی دارد که در این بخش به توضیحات کاملتری خواهیم پرداخت.

جراح بینی بایستی مهارت برقراری رابطه با شخص بیمار، تجربه عمل های متعدد و در عین حال در این زمینه از دانش تئوری بسیار برخوردار باشد. همچنین وی بایستی با گذراندن دوره های آموزشی متنوع در زمینه عمل زیبایی رینوپلاستی علاوه بر ارتقاء مهارت و تخصص خود تجارب بسیاری را در این حوزه به دست آورد.

قطعاً هر چه جراح متخصص از مهارت های کافی برخوردار باشد، عمل های بسیاری را انجام داده و با کسب اطلاعات لازم از طریق دوره های آموزشی توانایی و تسلط بیشتری را در خصوص انجام جراحی به دست می آورد.

بهترین پزشک

بهترین پزشک این توانایی را دارد که براساس ویژگی های چهره شخص بیمار، جنسیت، اختلالات بینی و نیازهای فرد از انجام جراحی زیبایی بینی مناسب ترین فرم را متناسب با صورت بیمار ایجاد کند.

لذا، اگر به تمامی نمونه کارهای دکتر جمشیدی دقت کرده باشید، متوجه خواهید شد که کلیه جراحی های انجام شده متفاوتند و بر حسب زوایای چهره، گوشتی و یا استخوانی بودن بینی، جنسیت و سایر موارد فرم دهی بینی با توجه به چهره شخص انجام می شود.

دکتر جمشیدی با بیش از پانزده سال سابقه جراحی رینوپلاستی و سپری کردن مهارت های آموزشی مختلف زیر نظر مجرب ترین استادان خارجی و حتی ایرانی توانسته است موفقیت های بسیاری را در زمینه انواع جراحی رینوپلاستی برای بینی های گوشتی و یا استخوانی کسب کند و تمامی نواقص و مشکلات موجود در این عضو که سبب زشتی چهره می شود را برطرف کند.

دکتر جمشیدی که به عنوان حاذق ترین و خبره ترین جراح زیبایی بینی معرفی می شود، می تواند با کمک مناسب ترین تکنیک های روز دنیا، بهترین روش جراحی را برای انواع عمل ها انتخاب کند که میزان درد و ناراحتی کمتری را بعد از جراحی به همراه داشته باشد.

راهکارهای مناسب برای تسریع در روند جراحی Rhinoplasty

راهکارهای مناسب برای تسریع در روند جراحی Rhinoplasty
راهکارهای مناسب برای تسریع در روند جراحی Rhinoplasty

در ادامه موضوع درد عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی، لازم است به اقدامات کاربردی که سبب تسریع روند بهبودی می شود اشاره کنیم:

نخستین مورد، رعایت کلیه دستورالعمل های پزشکی است. به همین منظور توصیه می شود مراقبت های لازم را برای پیشگیری از عفونت محل جراحی و داروهای تجویزی را در زمان مشخص مصرف کنید تا در کنار دیگر مراقبت ها بتوانید دوره بازیابی را سریعتر پشت سر گذارید.

در صورتی که با مواردی غیر طبیعی بعد از جراحی روبرو شدید که از نشانه های طبیعی پس از رینوپلاستی نیست، بهتر است جراح معالج خود را از این موضوع مطلع کنید.

پس از رینوپلاستی، خوابیدن به سمت پهلو می تواند سبب ورم و کبودی بیشتر در بیمار شود و در نتیجه مدت روند بهبودی را بیشتر می کند. دقت داشته باشید که خوابیدن به پهلو ممکن است سبب کج شدن بینی شما شود که این امر برای تمامی بیمارانی که تحت این عمل جراحی قرار گرفته اند، بسیار ترسناک است.

به منظور پیشگیری از موارد فوق، توصیه می شود به مدت شش هفته بعد از جراحی در زمان خواب سر خود را کاملاً به سمت بالا نگه دارید. راحت ترین روش قرار دادن 2 تا 3 بالش کنار سر خود است یا حتی می توانید از فوم های قابل انعطاف برای ثابت نگه داشتن سر خود در این مدت استفاده کنید.

استفاده از کمپرس سرد در سه روز نخست پس از جراحی می تواند به تقلیل ورم در ناحیه چشم و اطراف بینی کمک بسیار کند. توصیه می شود مستقیماً در ناحیه جراحی شده کمپرس سرد را قرار ندهید زیرا احتمال تغییر غضروف و یا استخوان وجود دارد. پس تنها روی گونه ها بگذارید تا اثربخشی آن را در صورت مشاهده کنید.

انسداد راه تنفسی که پس از جراحی با شما همراه است، خوابیدن را برای شما سخت تر می کند

انسداد راه تنفسی که پس از جراحی با شما همراه است، خوابیدن را برای شما سخت تر می کند، بنابراین داشتن استراحت کافی نقش زیادی در فرایند بهبودی به همراه دارد.

استفاده از یک برنامه رژیم غذایی متعادل پس از رینوپلاستی به فرد کمک می کند تا با دریافت مواد مغذی لازم بدن، پروسه بهبودی را سریعتر و بهتر دنبال کنید. پروتئین ها مهمترین فاکتور سازنده برای غضروف، ماهیچه، پوست و خون به شمار می آیند. پس بهتر است از آن ها به میزان مناسب در برنامه رژیم غذایی خود استفاده کنید.

رژیم غذایی شامل تخم مرغ، مغزها، ماهی، گوشت، ماست و دیگر خوراکی های مملو از پروتئین است که با دریافت آن ها در دوران بازیابی بعد از جراحی بینی به بازسازی بافت های صدمه دیده در پیرامون و بخش داخلی بینی کمک شایانی می کند.

گرما سبب ورم بیشتر بینی جراحی شده می شود

گرما سبب ورم بیشتر بینی جراحی شده می شود. پس سعی کنید در این مدت خنک بمانید. توصیه می شود مواد غذایی خنک مصرف کنید و تا چندین هفته پس از جراحی به دلیل تغییر شکل بینی از قرار گرفتن در گرما بپرهیزید.

ممکن است پس از رینوپلاستی تا چندین هفته شما با گرفتگی هایی همراه باشید و یا حتی بر اثر ورم سلول های موجود در این عضو تا چندین ماه این مشکل را داشته باشید.

به هیچ عنوان در این مدت فین نکنید. با اجازه پزشک، تقریباً پس از چهل و دو روز از جراحی می توانید این عمل را انجام دهید. برای عطسه کردن هم توصیه می شود از راه دهان این امر را انجام دهید زیرا بینی جراحی شده شما ملتهب است و احتمال خونریزی وجود دارد. شاید انجام این امور ناخوشایند باشد، اما بینی عمل شده تا مدتی نیازمند مراقبت است.

اغلب بیماران شش هفته زمان نیاز دارند تا پس از جراحی استخوان های بینی، بهبودی کامل خود را به دست آورند. در این بازه زمانی بایستی از انجام فعالیت های ورزشی سنگین دوری کنید.

شاید حرکات کششی و یا حتی دولا شدن بسیار هم که ضرر چندانی ندارد، منجر به افزایش ورم بینی شود

شاید حرکات کششی و یا حتی دولا شدن بسیار هم که ضرر چندانی ندارد، منجر به افزایش ورم بینی شود. تمرینات فیزیکی را بایستی به زمانی که بهبودی کامل خود را به دست آورید، موکول کنید.

به منظور پیشگیری از فشار آمدن به بینی و کاهش ورم و حتی در رابطه با این موضوع که درد عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی، بایستی متذکر شویم در این مدت از عینک مطالعه، آفتابی و یا طبی استفاده نکنید.

عینک زدن در این مدت سبب فرورفتگی در بینی جراحی شده می شود که در نهایت شما برای رفع این مشکل نیاز به جراحی ترمیمی دارید. بعد از استحکام استخوان ها و بهبودی کامل بینی، جراح معالج اجازه استفاده از عینک را به شما می دهد.

به منظور محافظت بیشتر از پوست در دوران نقاهت بعد از رینوپلاستی، از قرار گرفتن در برابر تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید

به منظور محافظت بیشتر از پوست در دوران نقاهت بعد از رینوپلاستی، از قرار گرفتن در برابر تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید. گفتنی است تابش بسیار آفتاب تا ماه ها پس از جراحی بینی سبب افزایش ورم و تیرگی محل جراحت می شود. در این بازه زمانی به منظور دستیابی به بهترین نتیجه، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بپرهیزید.

از دیگر مراقبت های بعد از جراحی توسط دکتر جمشیدی، عدم مصرف سیگار است و همچنین سعی کنید تا حد امکان از قرار گرفتن در معرض دود آن فاصله بگیرید. مصرف دخانیات به دلیل وجود نیکوتین سبب محدود شدن جریان خون می شود و در نهایت پروسه بهبودی را دچار مشکل می کند.

در انتها بایستی خاطر نشان شویم که در انجام عمل زیبایی بینی بایستی صبور باشید تا با رعایت تمامی موارد ذکر شده به نتیجه قابل قبولی دست یابید.

دوره پس از Rhinoplasty

دوره پس از Rhinoplasty
دوره پس از Rhinoplasty

در انتهای مقاله درد عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی، لازم است در خصوص دوره پس از جراحی مطالبی را هم در اختیار شما قرار دهیم. از اساسی ترین جنبه های جراحی زیبایی فوق، تورم پس از جراحی است. امری کاملاً طبیعی است که شما پس از رینوپلاستی با کمی ورم همراه شوید و معمولا این روند تا دوازده ماه ادامه دارد.

به این ترتیب هر چه اختلالات پیش از جراحی در بیمار بیشتر باشد، این امر سبب می گردد که جراح متخصص برای رفع ایرادات و نواقص موجود در این ناحیه زمان بیشتری را اختصاص دهد و در نهایت بی شک تورم پس از آن هم به مراتب بیشتر است. لازم به توضیح است که ورم بینی های گوشتی پس از رینوپلاستی از بینی استخوانی بیشتر است.

به این ترتیب به مرور پس از گذشت چندین ماه تورم موجود در این ناحیه رفع خواهد شد و فرم نهایی بینی با رعایت مراقبت های بعد از آن به دست می آید. برای آگاهی بیشتر و رسیدن به بهترین عملکرد بایستی متذکر شویم که دوره کامل بهبودی بینی استخوانی یک سال و بینی های گوشتی هم دو سال زمان نیاز دارد.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

با توضیح در مورد راینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی و مراقبت های قبل و بعد از آن سعی کردیم مطالبی را در باره این که درد عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. باید گفت جراحی این دو نوع بینی از نظر درد تفاوت چندانی ندارند و در کل درد و ناراحتی خاصی را شما در هر دو جراحی احساس نخواهید کرد.

تنها موردی که می تواند به شدت کاهش درد شما کمک کند، رعایت دستورالعمل های پزشکی قبل و بعد از جراحی است.

در پایان توصیه می کنیم از صفحه هزینه رینوپلاستی بینی گوشتی دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.