درد عمل بینی چند روز است

درد عمل بینی چند روز است

آیا می‌دانید درد عمل بینی چند روز است؟ برای درک بیشتر این مطلب با ما همراه باشید.

هیجان بسیار زیادی در راستای تغییر ظاهر بینی وجود دارد. در کل، انجام عمل بینی ظاهری جدید را برای صورت خواهد ساخت که می‌تواند تاثیر مستقیمی روی افزایش اعتماد به‌ نفس افراد داشته باشد و تناسب زیبائی صورت را نیز بیشتر خواهد کرد.

به بیانی دیگر، استفاده از عمل بینی قادر است جذابیت بیشتری برای اجزای دیگر صورت نیز به ‌همراه داشته باشد.

عمل بینی به ‌عنوان یک عمل زیبایی پرطرف‌دار شناخته می‌شود که در کنار رسیدن به زیبایی، مشکلات تنفسی فرد نیز رفع خواهد شد. البته این نکته به پزشکی که قرار است این عمل را برای بیمار انجام بدهد، بستگی دارد. زیرا هر چقدر مهارت پزشک بیشتر باشد، قطعا نتایج بهتری از انجام عمل بینی مشاهده خواهد شد.

خبر خوب این است که هیچ ‌گونه محدودیتی برای انجام این عمل وجود ندارند، اما تعداد بسیار زیادی از افراد نگران درد بعد از انجام عمل بینی می‌باشند و همیشه این سوال در ذهن آن‌ها وجود دارد که درد عمل بینی چند روز است؟

این نگرانی برای افرادی که قصد انجام عمل زیبایی بینی را دارند، کاملاً طبیعی می‌باشند.

اگر تا به‌ حال از عمل بینی استفاده نداشته‌اید، ممکن است دچار اضطراب شوید و هیچ‌ گونه تصوری از درد موجود بعد از انجام این عمل نداشته باشید. یکی از مهم‌ترین دلایلی که پیشنهاد می‌کنیم حتما قبل ‌از آن با پزشک خود مشاوره داشته باشید، شناخت این دسته از نکات می‌باشد.

فهرست مطالب

ویدئو درد عمل بینی چند روز است

حال شرایطی که بعد از عمل انتظار بیمار را می‌کشد، مهم‌ترین دغدغه ذهنی برخی از افراد می‌باشد که ممکن است شما نیز مشتاق باشید که بدانید درد عمل بینی چند روز است.

برای این ‌که بدانید روند بهبودی برای بعد از انجام بینی به چه صورت می‌باشد، در ادامه قصد داریم اطلاعات کلی در خصوص درد عمل بینی و مدت‌ زمان آن در اختیار شما قرار دهیم.

مطالبی که در ادامه بررسی می‌کنیم، عبارتند از:

جلسه مشاوره قبل ‌از عمل بینی چه اهمیتی دارد؟

انجام عمل بینی به چه صورت می‌باشد؟

شناخت بیشتر عمل رینوپلاستی

در دوران نقاهت بعد از عمل، چه چیزی انتظار بیمار را می‌کشد؟

احتمال انسداد گرفتگی بینی بعد از عمل

مصرف مسکن بعد از انجام عمل بینی

چگونه ناراحتی بعد از عمل بینی را کنترل کنید؟

بروز مشکل انسداد بینی

استفاده از دستگاه بخور

استراحت و خواب کافی

جلوگیری از ضربه به بینی

استفاده از تغذیه مناسب

قرار نگرفتن در معرض نور خورشید

جلوگیری کردن از خیس شدن بخیه ها

استفاده از کمپرس آب سرد

آیا عمل بینی با درد همراه است؟

ترس و نگرانی از عمل جراحی بینی

آیا می دانید درد عمل بینی چند روز است؟

مدت زمان درد عمل بینی

محدودیت بعد از انجام عمل بینی چه مواردی می‌باشد؟

بروز درد عمل بینی بر اثر عفونت

عفونت بعد از عمل بینی به چه اندازه جدی است؟

برطرف نمودن عفونت بعد از عمل بینی

نشانه های عفونت بعد از عمل بینی

سوالات متداول در زمینه عمل بینی چیست؟

جمع ‌بندی مطلب

 

جلسه مشاوره قبل ‌از عمل بینی چه اهمیتی دارد؟

جلسه مشاوره قبل ‌از عمل بینی چه اهمیتی دارد؟
جلسه مشاوره قبل ‌از عمل بینی چه اهمیتی دارد؟

افرادی که قصد انجام عمل بینی را دارند، کاملاً طبیعی است که اندکی استرس و نگرانی داشته باشند. این دسته از افراد باید به اهمیت جلسات مشاوره قبل ‌از انجام عمل بینی پی ببرند.

در این جلسات مشاوره، پزشک، نگرانی‌های بیمار در مورد عمل را برطرف خواهد کرد و بیمار انتظارات خود را در زمینه رسیدن به یک بینی ایده‌آل بیان می‌کند. همین‌طور جلسات مشاوره قبل ‌از عمل بینی می‌تواند تمامی سوالاتی که باعث درگیری ذهن بیمار شده ‌است را برطرف کند.

به ‌عنوان نمونه یکی از مهم‌ترین این سوالات این است که درد عمل بینی چند روز است که با پرسیدن این سوال از پزشک خود قطعا می‌توانید نگرانی‌های موجود در رابطه با دردهای بعد از انجام عمل بینی را برطرف کنید.

زیرا عمل بینی بدون هیچ‌ گونه درد اتفاق می‌افتد. همین‌طور جلسات مشاوره قادر است کنترل درد و مدیریت در این مواقع را به شما آموزش دهد تا با اطلاعات کافی برای رسیدن به یک بینی زیبا اقدام کنید.

حال برای این‌ که بگوییم درد عمل بینی چند روز است، بهتر است اطلاعاتی در زمینه چگونگی انجام عمل بینی برای شما داشته باشیم تا با  با کسب آگاهی بیشتر در این ‌مورد بتوانید به پاسخ سوالات ذهنی خود برسید.

پیشنهاد می کنیم از پست دوران نقاهت تیپ پلاستی دیدن کنید.

انجام عمل بینی به چه صورت می‌باشد؟

انجام عمل بینی به چه صورت می‌باشد؟
انجام عمل بینی به چه صورت می‌باشد؟

جراحی بینی توسط تکنیک‌های متعدد صورت خواهد گرفت، اما بهترین روش از نظر اغلب پزشکان که نتیجه بهتری را برای زیبایی صورت افراد در بر خواهد داشت، استفاده از جراحی بینی به شیوه باز می‌باشد.

برای انجام این عمل، برش کوچکی بین ۲ مجرای بینی صورت می‌گیرد تا شرایط برداشتن پوست روی بینی به جراح داده شود و کاملاً بتواند به بافت‌های زیرین بینی دسترسی داشته باشد. بعد از آن روند فرم دهی بینی آغاز می‌شود و جراحی روی بینی بیمار انجام می‌گیرد.

شناخت بیشتر عمل رینوپلاستی

شناخت بیشتر عمل رینوپلاستی
شناخت بیشتر عمل رینوپلاستی

هنگامی ‌که عمل بینی برای بیمار از طریق روش باز صورت می‌گیرد، به آن رینوپلاستی گفته می‌شود که در حقیقت به ‌صورت سر پایی انجام خواهد گرفت.

بدین ‌صورت است که فرد بیمار هیچ شبی را در بیمارستان نمی‌گذراند و هنگامی ‌که صبح برای انجام جراحی به بیمارستان مراجعه می‌کند، غروب همان روز از بیمارستان مرخص خواهد شد و دوران نقاهت خود را در منزل سپری خواهد کرد.

انجام این جراحی توسط بیهوشی‌های عمومی صورت می‌گیرد که فرد بیمار هیچ ‌گونه هوشیاری را نخواهد داشت. به‌ همین دلیل هیچ ‌گونه دردی در حین انجام عمل بینی بیمار را نگران نخواهد کرد و انجام عمل بینی بدون درد می‌باشد. اما در برخی از مواقع با توجه به شرایط خاص بیماران، ممکن است انجام عمل بینی از طریق آرامش‌بخش ها و بی‌حسی‌های موضعی امکان‌پذیر باشند.

اما در پاسخ به این پرسش که درد عمل بینی چند روز است و آیا این درد در ساعات اولیه بعد از عمل بینی قابل کنترل است، باید بگوییم که چنانچه اطلاعات دقیق در راستای مراقبت‌های بعد از عمل داشته باشید، به شما کمک می‌کند تا هیچ ‌گونه دردی بعد از عمل نیز احساس نکنید و توقعات واقع‌ بینانه‌ای از دوران نقاهت خود داشته باشید.

در کل انجام تمامی اقدامات بیمار برای عدم وجود درد،  مهم‌ترین مسئله است که بیمار باید به آن توجه داشته باشد.

در دوران نقاهت بعد از عمل چه چیزی انتظار بیمار را می‌کشد؟

در دوران نقاهت بعد از عمل چه چیزی انتظار بیمار را می‌کشد؟
در دوران نقاهت بعد از عمل چه چیزی انتظار بیمار را می‌کشد؟

قبل ‌از این ‌که به این سوال پاسخ دهیم که درد عمل بینی چند روز است،بهتر است بدانید که به چه اندازه دوران نقاهت بعد از عمل اهمیت دارد. کاملاً طبیعی است که بیمار در این دوران مواردی همچون کبودی، تورم و حتی خون‌ریزی بسیار خفیف از بینی را مشاهده کند. اما سوال افراد بیشتر در زمینه دردهای ناشی بعد از انجام عمل بینی می‌باشد.

در حقیقت می‌توان گفت که تعداد بسیار زیادی از بیمارانی که تجربه عمل بینی داشته‌اند، هیچ‌ گونه دردی را در دوران نقاهت بعد از عمل بینی احساس نکرده‌اند یا به حدی دردها خفیف بوده‌است که افراد نیازی به گزارش آن‌ها نداشته‌اند.

اما کاملاً طبیعی است به دلیل این ‌که بینی شما تحت جراحی قرار گرفته ‌است، اندکی ناراحتی در بخش انسداد بینی به واسطه‌ی بیمار تجربه شود، اما جای هیچ ‌گونه نگرانی وجود نخواهد داشت. در حالت کلی نمی‌توان گفت که این‌ موضوع به ‌عنوان یک درد نگران ‌کننده بعد از عمل بینی شناخته می‌شود.

احتمال انسداد گرفتگی بینی بعد از عمل

احتمال انسداد گرفتگی بینی بعد از عمل
احتمال انسداد گرفتگی بینی بعد از عمل

در هنگام جلسات مشاوره قبل ‌از انجام عمل بینی، تمامی این موارد به بیمار گوشزد خواهد شد تا بیمار با هوشیاری بعد از انجام جراحی منتظر تمامی این موارد باشد و غافلگیر نشود.

به دلیل این ‌که بیمار تحت جراحی بینی قرار گرفته ‌است، احتمال گرفتگی و انسداد وجود دارد و همین شرایط باعث می‌شود تا بیمار به‌ ناچار از راه دهان تنفس داشته باشد.

طبیعی است که تا چندین روز بعد از عمل بینی این شرایط ادامه‌دار باشد. همین‌طور ممکن است در راستای حس بویایی اختلالاتی ایجاد شود و فرد در نواحی گیجگاهی و گوش‌ها احساس فشار داشته باشد.

بیمار باید به این ‌موضوع آگاه باشد که بعد از به‌ هوش آمدن  حاصل از انجام عمل بینی، روی صورت خود گچ دارد و باید تا چندین روز بعد از انجام عمل بینی مراقب این ‌موضوع باشد.

سخت‌ترین روزهای ممکن برای فرد بیمار روز اول بعد از جراحی می‌باشد، اما به سرعت با گذشت چندین ساعت، بهبودی برای بیمار حاصل می‌گردد و انسداد موجود به دلیل پر بودن بینی فورا رفع خواهد شد.

بنابراین جای هیچ‌ گونه نگرانی وجود ندارد و هیچ‌ گونه دردی بعد از انجام عمل بینی گریبان‌گیر بیمار نخواهد شد. در پاسخ به این پرسش که درد عمل بینی چند روز است، لازم است بگوییم که فقط چندین ساعت اولیه بعد از انجام عمل، بیمار باید مراقب شرایط خود باشد. بعد از آن هیچ‌ گونه دردی برای بیمار اتفاق نخواهد افتاد.

مصرف مسکن بعد از انجام عمل بینی

مصرف مسکن بعد از انجام عمل بینی
مصرف مسکن بعد از انجام عمل بینی

همان ‌طور که در موارد بالا بارها به این ‌موضوع اشاره داشته‌ایم، انجام عمل بینی بدون هیچ‌ گونه دردی امکان‌پذیر می‌باشد. اما ممکن است برخی از بیماران به دلیل آستانه تحمل بسیار کم و حساسیت بالا به سبب انسداد بینی، فشار به سینوس‌ها را احساس کنند.

کنترل درد توسط پزشک مربوطه شما با بهره‌گیری از داروهای مسکن امکان‌پذیر می‌باشد و در این شرایط، بیمار بهتر است طبق تجویز پزشک خود از داروهای مسکن استفاده کند.

حتما این‌ موضوع را به خاطر بسپارید که در جلسات مشاوره از پزشک خود سوال کنید تا هیچ‌ گونه ابهامی در ذهن شما برای وجود دردها بعد از انجام عمل بینی وجود نداشته باشد.

نباید این نکته را فراموش کرد که تعداد بسیار زیادی از بیماران در دوران نقاهت به‌ هیچ ‌عنوان داروهای مسکن مصرف نکرده‌اند و فقط با استفاده از مسکن‌های ساده توانستند در کنترل درد خود موفق باشند.

هر چند که همچنان تاکید می‌کنیم درد موجود بعد از انجام عمل بینی فقط یک درد جزئی و معمولی و برای چند ساعت اول می‌باشد و بعد از آن بیمار هیچ ‌گونه دردی نخواهد داشت.

چگونه ناراحتی بعد از عمل بینی را کنترل کنید؟

چگونه ناراحتی بعد از عمل بینی را کنترل کنید؟
چگونه ناراحتی بعد از عمل بینی را کنترل کنید؟

به‌ غیر از این‌ که لازم است بدانید درد عمل بینی چند روز است، ممکن است برخی از افراد نگرانی‌ها و ناراحتی‌هایی را در تیغه بینی خود احساس کنند. در نکات زیر قصد داریم اطلاعات افراد را در این زمینه افزایش دهیم تا بدانند در دوران نقاهت چگونه می‌توانند برای به حداقل رسیدن درد تیغه بینی تلاش کنند.

بروز مشکل انسداد بینی

یک مسئله که امکان دارد برای برخی از افراد باعث بروز درد در ناحیه تیغه بینی بعد از انجام عمل شود، انسداد بینی می‌باشد. مهم‌ترین توصیه‌ای که پزشک در این مواقع برای بیماران دارد، این است که در چندین روز اول بعد از انجام عمل بینی در هنگام خوابیدن حتماً سر را بالاتر از سطح بدن قرار بدهند. این کار باعث می‌شود روند طبیعی تنفس اتفاق بیفتد و فرد سریع تر و بهتر نفس بکشد و دیگر دچار انسداد بینی نخواهد شد.

استفاده از دستگاه بخور

یک توصیه دیگر که از نظر پزشکان برای کاهش دادن انسداد بینی در دوران نقاهت مفید است، استفاده از یک دستگاه بخور کوچک می‌باشد. این دستگاه می‌تواند رطوبت کافی را در دوران نقاهت برای تنفس افراد به‌ همراه داشته باشد.

مصرف و استفاده از دستگاه بخور نه‌ تنها می‌تواند باعث آرام کردن مجاری بینی شود، بلکه خشکی هایی که در دهان به دلیل تنفس بد ایجاد شده‌ است را برطرف خواهد کرد. قطعا در چند روز اول بعد از عمل، خشکی گلو آزاردهنده می‌باشد که استفاده از دستگاه بخور می‌تواند بهترین شرایط ممکن را برای شما فراهم سازد.

استراحت و خواب کافی

استراحت و خواب کافی
استراحت و خواب کافی

مهم‌ترین نکته‌ای که برای برطرف نمودن انسداد بینی بعد از عمل وجود دارد، استراحت کردن و خواب کافی می‌باشد. کاملاً طبیعی است که در روز اول بعد از انجام عمل بینی، بیمار اندکی احساس ناراحتی کند.

اما اگر این درد به‌ حدی بسیار باشد که بیمار توان کنترل کردن آن را نداشته باشد، بهتر است هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کند. در این دوره استفاده از چای و عسل می‌تواند باعث برطرف نمودن خشکی گلو و لب‌ها نیز گردد و باعث هیدراته نگه‌داشتن بدن در دوران نقاهت بعد از عمل بینی شود.

جلوگیری از ضربه به بینی

مسئله مهم دیگری که ممکن است باعث بروز درد در ناحیه بینی شود، این است که بینی فرد بعد از انجام جراحی دچار ضربه شده باشد.

بیمار باید به این ‌موضوع آگاه باشد که حساسیت بینی جراحی‌ شده بعد از عمل بسیار بالا است و از هر گونه ضربه به بینی خود جلوگیری کند. علاوه ‌بر آن، بیمار در دوران نقاهت بعد از انجام عمل قادر به فین کردن نمی‌باشد.

زیرا این کار ممکن است باعث خون‌ریزی بینی شود و امکان تورم بینی و درد را در این ناحیه نیز بیشتر کند. به ‌همین دلیل در پاسخ به این پرسش که درد عمل بینی چند روز است، باید بدانید که هر چه دوران نقاهت شما با مراقبت‌های بهتری اتفاق بیفتد، قطعا هیچ‌ گونه دردی را بعد از انجام عمل بینی مشاهده نخواهید کرد.

استفاده از تغذیه مناسب

یک مسئله مهم دیگری که باعث می‌شود بیمار بعد از انجام عمل بینی هیچ ‌گونه دردی را تجربه نکند، استفاده از تغذیه مناسب می‌باشد. مصرف غذاهای کاملاً نرم به بیمار کمک می‌کند تا نیازی به جویدن بعد از انجام عمل نداشته باشد و این کار باعث می‌شود هیچ ‌گونه دردی روی بینی فرد صورت نگیرد و سرعت بهبودی فرد نیز بیشتر شود.

قرار نگرفتن در معرض نور خورشید

نکته مهم دیگری که ممکن است برای برخی از افراد باعث بروز درد شود، قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌باشد. نور خورشید و حرارت بسیار زیاد می‌تواند باعث تورم بینی گردد و برخی از دردهای به وجود آمده برای افراد به این دلیل می‌باشد.

در واقع این نوع از درد که به‌ عنوان عدم مراقبت افراد می‌باشد، بهتر است کنترل گردد. به‌ همین دلیل است که پزشک پیشنهاد می‌کند افرادی که تحت جراحی بینی قرار گرفته‌اند،  تا هنگامی‌که سلامتی خود را به‌ صورت کامل به دست نیاورده‌اند، در جاهای بسیار گرم حضور نداشته باشند.

پس در پاسخ به این ‌که درد عمل بینی چند روز است، نمی‌توان اطلاعات دقیقی در اختیار شما قرار داد. به دلیل این ‌که هیچ ‌گونه دردی در راستای انجام عمل بینی مشاهده نمی‌شود، فقط رفتار و نحوه مراقبت افراد است که می‌تواند باعث بروز درد در ناحیه بینی بعد از عمل گردد.

جلوگیری کردن از خیس شدن بخیه ها

یکی از مهم‌ترین مراقبت‌هایی که پزشک برای بیمار بعد از انجام عمل بینی در نظر می‌گیرد، این است که تا یک هفته بعد از انجام عمل، بیمار قادر به حمام کردن نیست. بنابراین باید تمامی تلاش خود را بکند تا از خیس شدن بخیه‌های بینی جلوگیری کند.

اما دلیل اصلی این است که باعث خیس شدن بینی در این بازه زمانی باعث تغییر شکل بینی خواهد شد و تماس آب با بخیه‌ها امکان دارد ناراحتی بیمار را بیشتر کرده و امکان بروز عفونت را در بینی او افزایش خواهد داد. در صورتی ‌که به این نکته نیز بعداً در دوران نقاهت پای‌بند باشید، قطعا شرایط بهتری را تجربه خواهید کرد.

استفاده از کمپرس آب سرد

در بسیاری از مواقع، پزشک برای این ‌که بیمار در دوران نقاهت دچار هیچ‌ گونه درد و نگرانی نشود، استفاده از کمپرس آب سرد را به او پیشنهاد خواهد داد.

البته تا جایی استفاده از کمپرس آب سرد جایز می‌باشد که باعث آسیب ‌رساندن به پوست صورت نشود و این کار حتما با احتیاط بسیار زیادی انجام بگیرد. در صورتی که کوچک‌ترین ناراحتی بعد از انجام عمل بینی داشتید، می‌توانید از کمپرس آب سرد استفاده کنید.

آیا عمل بینی با درد همراه است؟

آیا عمل بینی با درد همراه است؟
آیا عمل بینی با درد همراه است؟

یکی از دستاوردهای بسیار خوبی که در حیطه پزشکی پیشرفت کرده است، کاهش یافتن درد عمل بینی می‌باشد.

این کار باعث می‌شود افرادی که شجاعت انجام عمل بینی را ندارند، به دلیل خفیف بودن و نداشتن هیچ‌ گونه دردی بعد از انجام جراحی، نتایج شگفت ‌انگیزی از ترکیبات صورت خود بعد از انجام عمل دریافت کنند. برخی از افراد به دلیل عدم آگاهی، این شایعه را در بین مردم رواج داده‌اند که انجام جراحی بینی با درد بسیار زیادی همراه است.

در صورتی ‌که تمامی گفته‌های افراد شایعه‌ای بیش نمی‌باشد. زیرا با کمی تحقیق و مطالعه در زمینه این ‌موضوع و مشاوره گرفتن از پزشکان با مهارت، می‌توانید دریابید که این گفته‌ها حقیقت ندارد.

مهم‌ترین موضوعی که ثابت می‌کند انجام عمل بینی بدون درد می‌باشد، این است که پزشک برای انجام این عمل از بیهوشی‌های عمومی برای بیمار استفاده می‌کند.

این کار باعث می‌شود که بیمار هیچ‌ گونه برشی برای انجام عمل بینی را متوجه نشود و به ‌راحتی دوران ان عمل را پشت سر بگذارد. حتی بعد از به ‌هوش آمدن نیز بیمار هیچ ‌گونه دردی را تجربه نخواهد کرد. می‌توانید این‌ موضوع را از افرادی که عمل بینی انجام داده‌اند، بیشتر پرس ‌و جو کنید.

نکته مهم دیگری که وجود دارد، این است که حتی بعد از انجام عمل بینی هیچ درد شدیدی روی صورت یا ناحیه بینی اتفاق نخواهد افتاد و بیمار دوران نقاهت بسیار کمی را سپری خواهد کرد.

البته این ‌که بتواند تمامی مراقبت‌های لازم بعد از انجام عمل بینی را به ‌خوبی انجام بدهد، قطعا باعث می‌شود تا هیچ‌ گونه درد خاصی را در دوران نقاهت تجربه نکند و به بهترین شکل ممکن دوره نقاهت خود را پشت سر بگذارد و از ویژگی‌ها و مزایای به‌ دست‌ آمده بر اثر انجام عمل بینی بهره‌مند شود.

ترس و نگرانی از عمل جراحی بینی

یکی از بزرگ‌ترین موانعی که باعث می‌شود افراد عمل بینی را تجربه نکنند و با شگفتی‌های صورت خود مواجه نشوند، ترس و نگرانی و درد و عوارض بعد از عمل می‌باشد. ممکن است این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که درد عمل بینی چند روز است؟

ما می‌توانیم این نوید را به شما بدهیم که هیچ‌ گونه دردی بعد از انجام عمل بینی روی بینی اتفاق نخواهد افتاد. فقط تبلیغات رسانه‌ای اثر عوارض نامطلوبی از جراحی بینی را در مغز برخی از افراد فرو کرده ‌است که این موجب نگرانی و ترس از انجام عمل بینی شده است.

واقعیت امر بر این است که تعداد بسیار زیادی از بیماران بعد از انجام عمل به دلیل مراقبت‌های کافی که بعد از عمل و در دوران نقاهت انجام داده‌اند، به‌ راحتی در یک دوره بسیار کوتاه‌مدت بهبود پیدا می‌کنند و تجربه خوشایندی از انجام عمل بینی را خواهند داشت. به‌ حدی که این تجربه آن‌ها را شگفت‌زده می‌کنند.

البته بهتر است بدانید که به‌ هیچ‌ عنوان نمی‌توان گفت که تحمل درد در بدن افراد مختلف یکسان می‌باشد. زیرا بنا بر شرایط و ویژگی‌های هر انسان، ممکن است دردهای متفاوتی برای افراد در نظر گرفته شود و همین‌طور میزان شدت جراحی و شکستگی‌های موجود بر بینی می‌تواند تفاوت بسیار زیادی روی دردهای آزاد شده از عمل بینی باشد.

این ‌که بیمار چه مدت بعد از انجام عمل بینی قادر است دوباره به فعالیت‌های قبلی خود بازگردد، بستگی به میزان آستانه تحمل درد بیمار خواهد داشت. تعداد بسیار زیادی از افراد، سریع‌تر از حد ممکن فعالیت‌های روزمره خود را آغاز می‌کنند.

آیا می دانید درد عمل بینی چند روز است؟

آیا می دانید درد عمل بینی چند روز است؟
آیا می دانید درد عمل بینی چند روز است؟

برای پاسخ به این پرسش در ذهن افراد که درد عمل بینی چند روز است، باید بگوییم در همه روش‌های انجام جراحی بینی، با گذشت ۲ تا ۳ روز، بیمار هیچ‌ گونه دردی را احساس نخواهد کرد و هیچ‌ گونه جای نگرانی برای بروز درد بعد از انجام جراحی بینی وجود ندارد.

اما در شرایطی که فردی دردهای مکرر و بدون کاهش را تجربه کند، قطعا باید پزشک خود را از این ‌موضوع مطلع کند. زیرا ممکن است به دلایل بسیار متعددی خطایی در اجرای جراحی صورت ‌گرفته باشد و یا زخم‌های موجود روی بینی عفونی شده باشند که این مسئله باید هر چه سریع‌تر تحت نظر پزشک جراح شما بررسی شود.

بعد از این ‌که تورم و کبودی موجود روی صورت و بینی کاهش پیدا کند، نتیجه جراحی بینی کاملاً پدیدار خواهد شد. البته با توجه به نوع جراحی انجام‌ شده به‌ صورت بسته یا باز، ممکن است شرایط متفاوتی برای افراد در نظر گرفته شوند.

به ‌عنوان نمونه افرادی که تحت درمان با جراحی بینی به روش بسته بوده‌اند، برای این ‌که به یک شرایط فیزیکی مطلوب برسند، بین ۱ تا ۲ هفته بعد از جراحی زمان نیاز دارند و باید در این دوره، نقاهت خود را بگذرانند.

مدت زمان درد عمل بینی

مهم‌ترین موضوعی که در این مطلب مشهود است، این است که انجام عمل بینی بدون درد می‌باشد. اما ممکن است برخی از افراد آستانه تحمل بسیار پایینی داشته باشند و همچنان این پرسش آن‌ها بدون پاسخ مانده باشد که درد عمل بینی چند روز است؟

این ‌که بیمار بعد از انجام عمل بینی به چه مدت ممکن است دچار درد باشد و چه زمانی از دردها رهایی پیدا می‌کند، به هیچ وجه قابل‌ پیش ‌بینی نمی‌باشد. به دلیل این‌ که مهم‌ترین موضوعی که در بروز این دسته از دردها نقش دارد، سبک مراقبت‌های ویژه بیمار بعد از انجام جراحی می‌باشد.

به ‌عنوان نمونه خندیدن بیش ‌از اندازه می‌تواند باعث کش آمدن صورت شود و فرم بینی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در نهایت باعث بروز درد خواهد شد. اما در کنار آن انتخاب پزشکی با مهارت که بتواند تضمین کند که بعد از انجام عمل بینی نتیجه قابل‌ قبولی از آن دریافت می‌کنید، می‌تواند در راستای شناخت میزان دردها بعد از عمل بینی مؤثر واقع شود.

این ‌که کدام یک از روش‌های بسته و یا باز روی بینی فرد صورت‌ گرفته است، نشان می‌دهد که تا چند روز بعد از انجام عمل، بیمار دوران نقاهت خود را سپری خواهد کرد و قادر به انجام فعالیت‌های روزمره خود می‌باشد. اما کاملاً قطعی نمی‌توان گفت که برای همه افراد، شرایطی مشابه و یکسان در نظر گرفته می‌شود.

محدودیت بعد از انجام عمل بینی چه مواردی می‌باشد؟

محدودیت بعد از انجام عمل بینی چه مواردی می‌باشد؟
محدودیت بعد از انجام عمل بینی چه مواردی می‌باشد؟

برای این‌ که هیچ‌ گونه دردی را بعد از انجام عمل بینی مشاهده نکنید و به پاسخ این پرسش برسید که درد عمل بینی چند روز است، بهتر است تمامی نکات گفته ‌شده را در بازه‌های زمانی مشخص‌ شده رعایت کنید تا دیگر نگران نتیجه و درد حاصل از انجام عمل بینی نباشید.

  • پرهیز از تمرینات شدید ورزشی به مدت ۲ هفته ضروری است.
  • بیمار تا ۳ هفته قادر به برداشتن وزنه‌های سنگین می‌باشد.
  • استفاده از لباس‌های یقه‌دار یا تی‌شرت تا ۲ هفته بعد از انجام عمل بینی امکان‌پذیر نیست.
  • بیمار باید تا ۲ هفته بعد از انجام عمل از جویدن غذاهای سفت خودداری کند.
  • از خمیازه کشیدن با دهان کاملاً باز تا ۲ هفته بعد از انجام عمل خودداری کنید.
  • تا ۲ هفته بعد از انجام عمل از فین کردن بینی بپرهیزید.
  • برای مسواک کردن دندان‌های ردیف بالای خود، از مسواک‌های کودک تا ۲ هفته استفاده کنید.
  • در هنگام عطسه کردن، دهان خود را تا ۲ هفته بعد از انجام عمل بینی باز کنید.
  • ترجیحاً تا ۲ هفته بعد از انجام جراحی بینی، رانندگی نکنید.
  • ورزش‌های تماسی تا ۶ هفته بعد از انجام عمل بینی نباید انجام بگیرد.

بروز درد عمل بینی بر اثر عفونت

بروز درد عمل بینی بر اثر عفونت
بروز درد عمل بینی بر اثر عفونت

در برخی مواقع مشاهده می‌شود که درد ایجاد شده روی بینی به دلیل عفونت‌های موجود بر بخیه‌ها می‌باشد که عموماً با بوی ناخوشایندی همراه می‌باشد. اگر هیچ‌ گونه توجهی به این عفونت‌ها نداشته باشید و از روش‌های کنترل آن استفاده نکنید، قطعا با مشکلات جدی‌تری روبرو خواهید شد.

مهم‌ترین موضوع از نظر پزشکان برای این مسئله این است که رعایت نکات بهداشتی و توصیه‌های جراح را بعد از عمل بینی در زمینه مراقبت‌های بعد از عمل ضروری و مهم بشمارید. این نکته‌ها کمک می‌کند تا از بروز هر گونه عفونت بینی جلوگیری شود.

اما در صورتی ‌که هیچ‌ گونه توجهی به این مراقبت‌ها نداشته باشید، قطعا بروز این عفونت‌ها ممکن است با درد برای شما همراه باشد. در صورتی ‌که انجام عمل بینی خود را تحت نظر یک پزشک متخصص و در یک کلینیک معتبر انجام دهید، قطعا عوارض عمل همچون عفونت و درد برای شما اتفاق نخواهد افتاد.

حال اگر در برخی مواقع درگیر بوی بد داخل بینی شدید، حتما به پزشک خود مراجعه کنید و با مشورت پزشک معالج خود، از پمادها و محلول‌های ضد عفونی ‌کننده برای برطرف نمودن این عفونت‌ها استفاده کند.

حتی در برخی مواقع ممکن است بیمار نیاز به مصرف قرص‌های آنتی‌بیوتیک نیز داشته باشد. در صورتی‌ که استفاده از این قرص‌ها جواب‌گوی رفع عفونت نباشد، پزشک ممکن است با روش‌های دیگری برای برطرف نمودن عامل عفونت تلاش کند.

عفونت بعد از عمل بینی به چه اندازه جدی است؟

عفونت بعد از عمل بینی به چه اندازه جدی است؟
عفونت بعد از عمل بینی به چه اندازه جدی است؟

در برخی از مواقع به دلیل مراقبت‌های نادرست افراد در دوران نقاهت، ممکن است بینی دچار عفونت شود و در نهایت باعث خراب شدن نتیجه عمل خواهد شد و ممکن است سلامتی افراد را تحت تاثیر قرار بدهد.

از جدی‌ترین عارضه بعد از انجام عمل بینی، عدم مراقبت‌ های ناسالم افراد است که با مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و درمان موضعی امکان بهبودی برای افراد فراهم خواهد شد. البته دقت کنید که دلیل به وجود آمدن عفونت در راستای درمان آن بسیار نقش دارد. ممکن است دلایل بسیار زیادی همچون موارد زیر باعث بروز عفونت بعد از عمل بینی شود.

  • شست و شوی نامناسب بینی یا استفاده از برخی محلول‌های مختلف ممکن است باعث بروز عفونت شود.
  • رعایت نکردن بهداشت شخصی و استحمام روزانه بعد از جراحی ممکن است باعث عفونت شود.
  • بودن در محیط‌های آلوده و یا استفاده از رختخواب‌های کثیف ممکن است باعث بروز عفونت شود.
  • کمک گرفتن از افراد متخصص و انجام عمل بینی در محیط آلوده، یکی از دلایل عفونت در بینی می‌باشد.
  • وجود بیماری‌های زمینه‌ای باعث انتقال عفونت از بخشی به بخش دیگر بدن خواهد شد.
  • وجود عفونت در سینوس‌ها قبل ‌از عمل بینی ممکن است یکی از دلایل اصلی آن شمرده شود.
  • وجود واکنش و حساسیت به برخی از داروها و یا نخ بخیه ممکن است باعث بروز عفونت بعد از عمل بینی شود.

برطرف نمودن عفونت بعد از عمل بینی

در این مواقع، تزریق مستقیم آنتی‌بیوتیک به بینی می‌تواند کمک بسیار زیادی برای جلوگیری از تکرار عفونت کند. زیرا در صورتی‌ که عفونت‌ها در بینی گسترش پیدا کند، به ‌راحتی از طریق تیغه بینی که خون‌رسانی بسیار زیادی به بدن می‌کند و به دیگر اجزای بدن او منتقل خواهد شد، در نهایت باعث بروز مشکلات جدی برای بدن خواهد شد.

پس در حالت کلی می‌توان در پاسخ به این پرسش که درد عمل بینی چند روز است، بگوییم که انجام عمل بینی به‌ خودی‌ خود هیچ دردی نخواهد داشت. فقط برخی از عوارض آن به دلیل مراقبت‌های نادرست بیمار بعد از انجام جراحی می‌باشد. فرد موظف است ۳ تا ۱۰ روز بعد از جراحی به ‌صورت ویژه‌ای دوران نقاهت خود را سپری کند تا دچار هیچ ‌گونه عفونت در این ناحیه نشود.

در غیر این صورت ممکن است با کوچک‌ترین تغییرات در بافت‌های بینی، سینوس‌ها و دیگر موارد بدن خود، متوجه بروز عفونت در ناحیه بینی باشد که هر چه سریع‌تر با بروز این نشانه‌ها بهتر است تحت نظر دکتر خود از راه‌ حل‌های درمانی استفاده کند.

این‌که بدانید روش صحیح بستن پانسمان و استفاده از تامپون در بینی شما به چه صورت می‌باشد، قطعا باعث جلوگیری از بروز عفونت‌ها خواهد شد که در این زمینه می‌توانید از جراح متخصص خود کمک بگیرید.

نشانه های عفونت بعد از عمل بینی

نشانه های عفونت بعد از عمل بینی
نشانه های عفونت بعد از عمل بینی

مهم‌ترین علائمی که در راستای بروز عفونت بعد از انجام عمل بینی مشاهده می‌شود، موارد زیر می‌باشند.

  • درد غیر طبیعی و افزایشی
  • خونریزی غیر طبیعی و بیش از اندازه
  • تب و لرز
  • افزایش میزان کبودی یا قرمزی
  • افزایش دما و داغ شدن محل عمل
  • بوی بد بینی و ناحیه بخیه

از دیگر نشانه‌های عفونت بعد از جراحی بینی، بروز زخم است که البته دلیل به وجود آمدن تمامی این موارد، توجه نکردن به مراقبت‌های بعد از انجام عمل بینی می‌باشد. افرادی که از قبل پیشینه حساسیت شدید به مواد مختلف دارند، ممکن است بعد از انجام عمل بینی دچار عفونت شوند.

البته در برخی از مواقع ممکن است براساس برش استخوان، بینی فرد تا چند روز بعد از عمل تورم موجود روی آن را احساس کند که در نهایت روش جراحی و زخم‌های به ‌وجود آمده از آن می‌تواند احتمال عفونت را روی بینی افراد بیشتر کند.

سوالات متداول در زمینه عمل بینی

سوالات متداول در زمینه عمل بینی
سوالات متداول در زمینه عمل بینی

در این مطلب تلاش کردیم تا اطلاعات کافی در زمینه دوران نقاهت و درد بعد از انجام عمل بینی در اختیار شما قرار بدهیم. اما ممکن است همچنان برخی از سوالات ذهنی افراد بدون پاسخ مانده باشد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

آیا انجام عمل بینی با درد همراه است؟

در حالت کلی هیچ ‌گونه دردی در راستای انجام عمل بینی بیمار را تهدید نخواهد کرد. اما اگر بیمار مراقبت‌های کافی را برای قبل و بعد از عمل به‌ درستی انجام ندهد، ممکن است دچار مشکلات و درد بعد از انجام عمل شود.

بروز درد بعد از عمل بینی به چه چیزی بستگی دارد؟

تفاوت‌های بسیار زیادی با توجه به روش های جراحی روی بینی افراد مختلف وجود دارد که ممکن است باعث به وجود آمدن دردهای مختلف گردد. به ‌عنوان نمونه آستانه تحمل درد برخی از افراد یکی از مهم‌ترین نکته برای بروز دردها بعد از انجام عمل بینی است.

آیا درد بعد از عمل بینی قابل ‌کنترل است؟

با توجه به این‌ که علم پزشکی روز به‌ روز در حال پیشرفت می‌باشد، انجام این نوع جراحی بدون هیچ‌ گونه دردی همراه است. زیرا بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار گرفته‌ است. اما در صورتی ‌که بیمار بعد از انجام عمل به دلایل مختلف دچار درد شود، کنترل درد با استفاده از داروها و مراقبت‌های بعد و قبل از عمل امکان‌پذیر می‌باشد.

آیا می‌دانید درد عمل بینی چند روز است؟

با گفته‌های این مطلب دریافتیم که انجام عمل بینی کلا بدون درد می‌باشد و هیچ‌ گونه دردی برای بیمار در بر نخواهد داشت، فقط ممکن است روز اول عمل بیمار اندکی احساس ناراحتی و سنگینی به دلیل وجود گچ روی بینی خود داشته باشد که بعد از گذشت چند ساعت به آن عادت خواهد کرد تا بتوانند پروسه درمان خود را سپری کند.

جمع ‌بندی مطلب

جمع ‌بندی مطلب
جمع ‌بندی مطلب

در این مطلب به بررسی شرایط موجود بعد از انجام عمل بینی پرداختیم. زیرا یکی از دغدغه‌های ذهنی افرادی که تصمیم به تغییر شکل بینی خود دارند، دردهای موجود بعد از انجام این عمل می‌باشد.

این ‌که چه فعالیت‌هایی در طول روزمره انجام می‌دهند و چه مراقبت‌هایی در دوران نقاهت خود دارند، تاثیر شایانی روی سرعت بهبودی آن‌ها خواهد داشت و قطعا در صورت عدم رعایت برخی نکات، ممکن است به درد بینی دچار شوند. ممکن است برخی از افراد مشتاق باشند که بعد از انجام عمل زیبایی بینی فورا نتایج آن را مشاهده کنند.

در صورتی‌ که باید برای دیدن نتیجه واقعی عمل بینی صبوری کنید و پروسه زمانی مشخص ‌شده را سپری کنید. البته شرایطی برای سرعت بخشیدن به روند بهبودی افراد در این دوره وجود دارد که در این مطلب به بررسی آن‌ها پرداختیم. با رعایت این دسته از نکات، خیالتان آسوده‌ است که همه ‌چیز به ‌درستی پیش می‌رود تا بتوانید از داشتن بینی زیبا لذت ببرید و  زیبایی صورت خود را دوچندان کنید.

در حالت کلی میانگین زمان بهبود بعد از جراحی بینی یک ‌سال می‌باشد و بیمار با گذشت یک ‌سال از تورم عمل بینی، می‌تواند نتیجه اصلی آن را مشاهده کند.

در حالت کلی در پاسخ به این سوال که درد عمل بینی چند روز است، می‌توان گفت که انجام عمل بینی بدون درد امکان‌پذیر است و می‌تواند زیبایی صورت افراد را دوچندان کند. امیدواریم که استفاده از این مطلب سطح اطلاعات شما را در این زمینه افزایش داده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.