دلیل سفتی نوک بینی بعد از عمل

دلیل سفتی نوک بینی بعد از عمل

در این مقاله به بررسی دلیل سفتی نوک بینی بعد از عمل  می پردازیم.

در جهان امروز، برخورداری از چهره زیبا می تواند منجر به افزایش اعتماد به نفس فرد در زندگی شود. افزایش اعتماد به نفس نیز یکی از مهمترین عوامل برای دستیابی به موفقیت در زندگی می باشد.

به همین دلیل گرایش به انجام عمل های زیبایی به منظور برخورداری از چهره زیبا و متناسب در سال های اخیر افزایش چشمگیری در سراسر جهان از جمله در کشور ما ایران داشته است.

در واقع عمل جراحی بینی (رینوپلاستی بینی) نوعی عمل جراحی تهاجمی می باشد که در آن شکل، حالت، ساختار بینی و اندازه آن به گونه ای دستخوش تغییر می گردد که باعث شود بیمار چهره ای به مراتب زیباتر و متعادل تر نسبت به قبل از عمل داشته باشد.

همچنین این عمل ممکن است برای بهبود عملکرد تنفسی بیمار و درمان برخی از بیماری های تنفسی مرتبط با بینی مانند انحراف تیغه بینی صورت پذیرد.

رفع مشکلات تنفسی

در عمل، بیشتر جراحی های زیبایی بینی ترکیبی از زیبایی و رفع مشکلات تنفسی را برای بیمار به همراه می آورد. چرا که معمولا بینی های دارای ظاهر نامتعادل، همواره منجر به ایجاد مشکلات تنفسی برای افراد می گردد. مهمترین رکن موفقیت عمل جراحی بینی، تجربه جراح و مهارت وی در انجام عمل جراحی بینی می باشد.

در این زمینه می توانید از دکتر جمشیدی کمک بگیرید. زیرا دکتر جمشیدی، از بهترین متخصصین به شمار می آیند. در واقع پزشکان جراح مجرب و معتبری مانند دکتر جمشیدی که از جمله بهترین و متبحرترین متخصصان جراحی زیبایی می باشند،

با در نظر گرفتن قواعد زیبایی شناسی چهره و با انجام مشاوره های پیش از عمل، بهترین نوع جراحی بینی را برای بیمار خود انتخاب نموده و سپس اقدام به عمل جراحی بینی می نمایند.

فهرست مطالب

برگزاری جلسات مشاوره ای پیش از عمل

در واقع برگزاری جلسات مشاوره ای پیش از عمل کمک می کند که روند جراحی به صورت کاملا اصولی دنبال شود و بیمار تا حدود زیادی نسبت به فرآیند انجام عمل جراحی بینی آگاه تر شده و منجر به کاهش قابل ملاحظه میزان استرس بیمار می گردد.

در این جلسات مشاوره ای قبل از عمل، همچنین به عوارض احتمالی که ممکن است بیمار پس از انجام عمل جراحی بینی با آن ها مواجه گردد، اشاره می شود.

در این مقاله قصد داریم تا به صورت اجمالی و مختصر توضیحاتی را پیرامون دلیل سفتی نوک بینی بعد از عمل ارائه نمائیم.

همچنین به بیان مطالبی درباره نحوه انجام عمل جراحی بینی، ویژگی های این نوع عمل، مزایای عمل جراحی بینی و مراقبت هایی که لازم است افراد بعد از انجام عمل جراحی بینی داشته باشند، می پردازیم. با ما همراه باشید.

عناوین مقاله:

قبل از انجام عمل جراحی بینی، رعایت چه نکاتی ضرورت دارد؟

مزایای جراحی بینی چیست؟

رینوپلاستی ترمیمی (ثانویه) بینی چیست؟

دلایل بیماران برای اقدام به انجام عمل جراحی ترمیمی چیست؟

قواعد زیبایی شناسی بینی به منظور انجام عمل جراحی بینی شامل چه مواردی می باشد؟

قبل از انجام عمل بینی، توجه به چه نکاتی ضروری می باشد؟

چه اقداماتی قبل از انجام عمل جراحی بینی می بایستی صورت پذیرد؟

افرادی که اقدام به انجام عمل جراحی بینی می نمایند، باید چه نکاتی را رعایت نمایند؟

راهکارهای کوتاه تر شدن دوره نقاهت پس از عمل جراحی بینی را بیان نمایید.

دلیل سفتی نوک بینی بعد از عمل چیست؟

روند بهبود سفتی نوک بینی چقدر به طول می انجامد؟

مهمترین دلیل سفتی نوک بینی بعد از عمل بینی چه مواردی است؟

راهکارهای درمان سفتی نوک بینی چیست؟

 

قبل از انجام عمل جراحی بینی، رعایت چه نکاتی ضرورت دارد؟

قبل از انجام عمل جراحی بینی، رعایت چه نکاتی ضرورت دارد؟
قبل از انجام عمل جراحی بینی، رعایت چه نکاتی ضرورت دارد؟

پیش از آن که به بررسی دلیل سفتی نوک بینی بعد از عمل بپردازیم، بایستی با نکات ضروری قبل از عمل آشنا شویم.

بنابر عقیده متخصصان جراحی مجرب بینی از جمله دکتر جمشیدی که یکی از بهترین ها و ماهرترین جراحان در حوزه انجام انواع عمل جراحی بینی در سطح کشور می باشد، افراد قبل از انجام عمل جراحی بینی می باید از آمادگی لازم برای انجام این نوع عمل برخوردار باشند.

چه بسا با برخورداری از  آمادگی و آگاهی لازم پیرامون موضوع عمل جراحی بینی و رعایت یک سری نکات به ظاهر ساده می توان تا حد زیادی از عوارضی که ممکن است بعد از عمل جراحی بینی برای فرد اتفاق بیفتد، پیشگیری نمود و در نهایت بتوان شانس موفقیت عمل جراحی بینی را تا حد قابل توجهی افزایش داد. برخی از این نکات عبارتند از:

1- حداقل به مدت 15 روز قبل از انجام عمل جراحی و با مشورت پزشک خود از مصرف داروهایی مانند آسپرین، پروفن ها و برخی از ویتامین ها مانند ویتامین E خودداری نمود.

2- افرادی که مواد حاوی نیکوتین از جمله سیگار و یا قلیان مصرف می کنند، بهتر است قبل از انجام عمل جراحی بینی از مصرف آن خودداری نمایند. زیرا نیکوتین موجود در موادی مانند سیگار منجر می شود که از سرعت روند ترمیم و درمان بینی به میزان قابل ملاحظه ای کاسته شود.

پیشنهاد می کنیم از پست جراح بینی دیدن کنید.

به همراه داشتن مرطوب کننده لب و نوشیدنی های خنک

3- در هنگام عمل جراحی بینی، به میزان کافی مرطوب کننده لب و نوشیدنی های خنک به همراه داشته باشید.

با توجه به این که در طول فرآیند انجام عمل جراحی بینی فرد به طور مرتب از دهان خود برای تنفس استفاده می نماید، لب ها و گلوی بیمار به شدت دچار خشکی می شود. به همین دلیل استفاده از مرطوب کننده های لب و نوشیدنی های خنک می تواند کمک کننده باشد.

4- مهم ترین کاری که افراد قبل از انجام عمل جراحی بینی باید انجام دهند، برگزاری جلسات مشاوره ای قبل از عمل با پزشک خود می باشد. در این جلسات مشاوره ای، آگاهی بیمار از فرآیند عمل جراحی بینی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

بیمار در این جلسه می تواند در مورد این که بعد از عمل دوست دارد که فرم و شکل بینی وی چگونه باشد، به گفت و گو بپردازد و با مشورت گرفتن از وی شانس موفقیت عمل جراحی بینی خود را افزایش دهد.

5- بهتر است بیمار قبل از عمل جراحی بینی آرامش خود را حفظ نماید و هیجانات خود را کنترل نماید. برای دستیابی به آرامش و اطمینان خاطر می توانید با دکتر جمشیدی صحبت نمائید و با کنترل نمودن میزان استرس، هیجان و ترس خود، باعث تسریع روند بهبودی پس از انجام عمل جراحی بینی شوید.

مزایای جراحی بینی چیست؟

مزایای جراحی بینی چیست؟
مزایای جراحی بینی چیست؟

1- اولین مزیت انجام جراحی بینی این است که بینی فرد با سایر اجزای صورت همگن می گردد. در نتیجه به فرد چهره زیباتری می دهد. از آنجایی که بینی بزرگترین عضو صورت می باشد، نقش انکار ناپذیری در زیبایی چهره افراد بر عهده دارد.

کمترین میزان نامتقارن بودن بینی منجر می گردد که به میزان قابل توجهی از جذابیت چهره فرد کاسته شود، در واقع عمل جراحی بینی با متقارن نمودن بینی با سایر اجزای بدن به فرد کمک می نماید که چهره زیباتر و متعادل تری داشته باشد.

بیشتر نامتقارنی بینی ناشی از پل بینی و یا نوک بینی می باشد که با اعمال تغییرات جزئی در آن ها می توان به بهبود ظاهر فرد کمک نمود.

یکی دیگر از عواملی که تعادل چهره فرد را بر هم می زند، حجیم بودن بیش از حد بینی می باشد. در واقع جراحی بینی با کاهش حجم بینی حتی به صورت مختصر به فرد کمک می کند که چهره زیباتری داشته باشد. بنابراین عمل جراحی بینی به فرد کمک می کند تا از چهره ای متقارن تر، متعادل تر و زیباتر برخوردار شود.

شما برای پی بردن به دلیل سفتی نوک بینی بعد از عمل می توانید به دکتر جمشیدی مراجعه نمایید. دکتر جمشیدی معتبرترین متخصص در این زمینه محسوب می شود.

کمک به سلامتی فرد

2- انجام عمل جراحی بینی علاوه بر این که کمک می کند تا فرد از چهره زیباتری برخوردار باشد، می تواند از منظر سلامتی نیز برای فرد مفید باشد.

در واقع فرد می تواند با استفاده از عمل جراحی بینی اقدام به رفع نواقصی که به صورت مادرزادی یا در اثر حوادثی که در طول زندگی فرد برای وی اتفاق افتاده است، نماید.

برخی از این نواقص عبارتند از: انحراف بینی، انحراف تیغه میانی بینی، شکستگی بینی. همچنین افرادی که به طور کلی از مشکلات تنفسی رنج می برند، گاهی می توانند با انجام عمل جراحی بینی از این مشکلات رهایی یابند.

افزایش میزان اعتماد به نفس

3- تحقیقات ثابت نموده است که زیبایی چهره نقش غیر قابل انکاری را در افزایش میزان اعتماد به نفس افراد بازی می کند.

معمولا افرادی که از وضعیت ظاهری بینی خود احساس نارضایتی می کنند، تبدیل به انسان های گوشه گیر می شوند و از تعاملات اجتماعی دوری می کنند.

کاهش اعتماد به نفس ناشی از نارضایتی از ظاهر بینی باعث می شود که این افراد به نسبت سایر افراد جامعه بیشتر مستعد ابتلا به افسردگی باشند.

از طرفی این کاهش اعتماد و در نتیجه کاهش تعاملات اجتماعی باعث می شود که شانس موفقیت این افراد در زندگی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا نماید و مبدل به افرادی شکست خورده و گوشه گیر شوند.

در حالی که با انجام عمل جراحی بینی و دستیابی به چهره ای جذاب تر به این افراد اعتماد به نفس بیشتری می دهد و کمک می کند که انسان های موفق تری باشند.

با ادامه مقاله دلیل سفتی نوک بینی بعد از عمل، همراه شما هستیم.

رینوپلاستی ترمیمی (ثانویه) بینی چیست؟

رینوپلاستی ترمیمی (ثانویه) بینی چیست؟
رینوپلاستی ترمیمی (ثانویه) بینی چیست؟

عمل جراحی بینی ترمیمی، گونه ای از جراحی بینی است که در آن بیمار یک بار عمل جراحی بینی را انجام داده است ولی به علت عدم رضایت از عمل، اقدام به انجام مجدد جراحی بینی می نماید. عمل جراحی بینی ترمیمی ممکن است با هدف زیبایی بینی و یا با هدف درمانی صورت می پذیرد.

باید توجه داشت که عمل جراحی بینی ثانویه به دلیل تغییراتی که در ساختار بینی در هنگام انجام عمل جراحی اولیه ایجاد گردیده است، به نسبت عمل جراحی اولیه دشوارتر می باشد.

توجه داشته باشید که عمل جراحی بینی ترمیمی یا ثانویه باید توسط پزشکان مجربی مانند دکتر جمشیدی که دارای رزومه درخشانی در این زمینه می باشند، صورت بپذیرد.

بیشترین دلایلی که بیماران ممکن است اقدام به انجام عمل جراحی ترمیمی نمایند، چیست؟

بیشترین دلایلی که بیماران ممکن است اقدام به انجام عمل جراحی ترمیمی نمایند، چیست؟
بیشترین دلایلی که بیماران ممکن است اقدام به انجام عمل جراحی ترمیمی نمایند، چیست؟

وجود قوز روی بینی بعد از انجام عمل اولیه:

این مورد معمولا بیشتر در مورد بینی هایی با ساختار استخوانی اتفاق می افتد. معمولا افراد داری بینی استخوانی دارای قوز بینی می باشند، حال ممکن است به دلایلی همچون عدم مهارت کافی جراح و عمل نامناسب استخوان بینی، قوز بینی بعد از عمل جراحی بینی همچنان وجود داشته باشد.

البته باید توجه داشت در مواردی ممکن است شکل نامناسب بینی به دلیل سفتی نوک بینی بعد از عمل باشد که ربطی به قوز بینی نداشته باشد.

بنابراین بهتر است که برای انجام عمل رینوپلاستی ترمیمی، بیمار عجله نداشته باشد و ورم بینی کاهش پیدا نماید.

جراحان با تجربه و دارای رزومه ای مانند دکتر جمشیدی، معتقدند که انجام مشاوره قبل از عمل در مورد جراحی بینی ترمیمی اهمیت بسیار فروانی دارد.

ایجاد شدن مشکلات تنفسی برای بیمار بعد از انجام عمل جراحی بینی:

یکی دیگر از مهمترین دلایلی که بیمارن پس از انجام عمل جراحی بینی اولیه مجبور می شوند که مجددا اقدام به انجام عمل جراحی بینی نمایند، مشکلات تنفسی ایجاد شده برای آنان پس از انجام عمل جراحی اولیه است.

3- یکی دیگر از مشکلات شایع که فرد را مجبور به انجام عمل بینی ثانویه می کند، بدشکلی بینی بعد از عمل جراحی اولیه می باشد.

این بدشکلی به گونه ای می باشد که شرایط بینی فرد به لحاظ زیبایی ظاهری حتی بدتر از قبل عمل است، در نتیجه منجر به کاهش اعتماد به نفس وی می گردد.

اگر پزشک مهارت کافی در انجام جراحی بینی استخوانی و یا گوشتی را نداشته باشد و تفاوت جراحی بین این دو نوع بینی را لحاظ ننماید، ممکن است که بینی فرم نامناسبی به خود گرفته و شخص مجبور به انجام عمل جراحی بینی ترمیمی شود.

لازم به ذکر است که انجام عمل جراحی بینی ترمیمی در مورد بینی های گوشتی (به دلیل ضخیم بودن پوست انجام عمل بینی گوشتی دشوارتر می باشد.) به مراتب بیشتر از بینی های استخوانی می باشد.

عدم توجه به قواعد زیبایی شناختی بینی:

در مواردی ممکن است که بیمار اصرار داشته باشد که بینی وی فرم خاصی داشته باشد. در حالی که به لحاظ شکل ظاهری صورت وی و قواعد زیبایی شناسی چهره این نوع بینی نه تنها برای فرد چهره جذابی را فراهم نمی کند، بلکه ممکن است که شکل ظاهری وی نامناسب تر از حالت اولیه شود.

بنابراین بیمار مجبور به انجام عمل جراحی بینی ثانویه می گردد. برای نمونه برخی ممکن است که تمایل داشته باشند تا بینی خود را به صورت فانتزی عمل نمایند.

در حالی که سایر اجزای صورت آن ها بزرگ می باشد و با مدل بینی فانتزی همخوانی ندارد. به این ترتیب چهره بیمار بعد از عمل حالت تعادل و تقارن خود را از دست می دهد و بیمار مجبور به انجام عمل جراحی ترمیمی می گردد.

قواعد زیبایی شناسی بینی به منظور انجام عمل جراحی بینی شامل چه مواردی می باشد؟

قواعد زیبایی شناسی بینی به منظور انجام عمل جراحی بینی شامل چه مواردی می باشد؟
قواعد زیبایی شناسی بینی به منظور انجام عمل جراحی بینی شامل چه مواردی می باشد؟

به اعتقاد دکتر جمشیدی؛ یکی از مهمترین اصول در عمل بینی، اصل زیبایی شناسی بینی می باشد. در واقع زمانی می توانیم بگوییم که یک عمل جراحی بینی عمل موفقیت آمیزی بوده است که بر اساس قواعد و استانداردهای زیبایی شناسی صورت پذیرفته باشد.

استانداردها و قواعد زیبایی شناسی بسیار پرشمار و متعدد می باشد. معمولا برای تعیین استانداردهای زیبایی بینی در بیشتر مواقع، بینی را در حالت تمام رخ و از زاویه روبرو مورد بررسی قرار می دهند.

به عنوان یک اصل کلی در قوعد زیبایی شناسی، حجم بینی به اندازه ای باید باشد که حدود 20 درصد حجم صورت را به خود اختصاص دهد.

از نظر میزان طول بینی می توان عنوان نمود که طول بینی بر اساس استانداردهای زیبایی شناسی باید برابر با میزان محل تماس لب ها با چانه باشد. همچنین نوک بینی باید به صورت یک لوزی باشد.

اگر ارتفاع بینی در حالت نیم رخ با پهنای بینی برابر باشد، بر اساس قواعد زیبایی شناسی بینی از نظر ارتفاع در حالت استاندارد و متعادل قرار دارد.

بر اساس قواعد زیبایی شناسی، بینی باید حالت تقارن داشته باشد. به صورتی که اگر خطی از میان پیشانی تا میانه چانه رسم نمائیم، خط رسم شده می باید از وسط ابروها، نوک بینی و لب های بالا و پایین بگذرد.

پره های بینی

پره های بینی از منظر زیبایی شناسی باید به گونه ای باشند که در جهت پایین و کنار کشیده باشد. اندازه سوراخ های بینی نیز یکی از عواملی است که اثر گذاری زیادی روی زیبایی بینی و در نتیجه زیبایی چهره فرد ایفا می کند.

بر اساس قواعد زیبایی شناسی، سوراخ های بینی باید کاملا یک اندازه و همگن باشند. بر اساس قواعد زیبایی شناسی از نمای پایینی، باید بینی به گونه ای باشد که درون یک مثلث متساوی الاضلاع قرار داشته باشد.

باید به این نکته نیز توجه نمود که افرادی که پوست بینی آن ها دارای ضخامت بسیار کمی است، کوچکترین عدم تقارن بسیار نمایان می شود.

افراد دارای پوست بینی بسیار ضخیم نیز با انجام جراحی بینی تغییر چندانی در فرم بینی آن ها ایجاد نمی گردد، به همین دلیل بهترین کاندیدها برای انجام عمل جراحی بینی، افراد دارای پوست بینی با ضخامت متوسط می باشند.

قواعد زیبایی شناسی بینی بر اساس تحلیل هایی که ر روی صورت افرادی که از نظر جمع کثیری از افراد جامعه به عنوان افراد دارای چهره جذاب هستند، طرح ریزی شده است.

برای نمونه در بیشتر افرادی که جامعه چهره آن ها را به عنوان چهره های زیبا و مناسب می شناسند محل قرارگیری بینی در یک پنجم میانی صورت قرار گرفته باشد.

قبل از انجام عمل بینی، توجه به چه نکاتی ضروری می باشد؟

قبل از انجام عمل بینی، توجه به چه نکاتی ضروری می باشد؟
قبل از انجام عمل بینی، توجه به چه نکاتی ضروری می باشد؟

مهمترین عاملی که قبل از انجام عمل جراحی بینی باید به آن توجه نمود، تعیین کردن هدف فرد از انجام عمل جراحی بینی می باشد.

پزشکان با تجربه مانند دکتر جمشیدی به عنوان یکی از بهترین و مجرب ترین جراحان در حوزه عمل بینی معتقدند که قبل از انجام عمل جراحی بینی و در طی جلسات پیش از مشاوره ای باید هدف فرد از انجام عمل جراحی بینی تعیین گردد.

مثلا شخص ممکن است صرفا برای داشتن چهره ای جذاب تر و تقارن بیشتر بینی با سایر اجزای صورت، بخواهد بینی خود را کوچک تر نماید یا شخص دیگری به دلیل مشکلات تنفسی خود قصد انجام عمل انحراف بینی را داشته باشد.

فردی نیز ممکن است به دنبال برداشتن قوز بینی و یا عمل نمودن پولیپ بینی خود باشد. بنابراین افراد با اهداف متفاوتی ممکن است قصد انجام عمل جراحی بینی را داشته باشند.

تعیین نمودن هدف قبل از انجام جراحی بینی میزان رضایت بیماران را پس از انجام عمل جراحی بینی به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

یکی دیگر از مسائلی که قبل از انجام عمل جراحی بینی باید به آن توجه نمود، دقت در انتخاب پزشکی است که قصد داریم برای عمل جراحی بینی به وی مراجعه نمائیم.

بهتر است که قبل از مراجعه به پزشک، تحقیقات لازم را در مورد مهارت، تجربه و رزومه کاری وی انجام دهیم. چون مهارت متخصص جراحی بینی نقش بسیار موثری در موفقیت و یا عدم موفقیت جراحی بینی بازی می کند.

مهمترین معیار برای سنجش میزان توانایی پزشکی

باید به این نکته توجه نمود که مهمترین معیار برای سنجش میزان توانایی پزشکی، رزومه کاری وی می باشد. پیشنهاد ما، مراجعه به دکتر جمشیدی است.

بنابراین می توان از طریق فضای اینترنت، گفت و گو با سایر اشخاصی که عمل جراحی بینی خود را نزد پزشک مورد نظر شما انجام داده اند و میزان رضایت آن ها از نتیجه جراحی، بررسی سطح علمی جراح تا حد زیادی نسبت به مهارت جراح بینی اطمینان حاصل نمود.

همچنین فرد باید آگاهی خوبی از مشخصات بینی خود مثلا شامل استخوانی بودن یا گوشتی بودن دست پیدا نماید و سپس بر اساس مشخصات بینی خود و فرمی که از بینی خود بعد از عمل انتظار دارد، پزشک مورد نظر خود را برای جراحی بینی انتخاب نماید.

چون تعداد معدودی از جراحان زیبایی مانند دکتر جمشیدی وجود دارند که در هر دو زمینه جراحی های بینی استخوانی و بینی گوشتی و یا رینوپلاستی ترمیمی از تجربه و مهارت بالایی برخوردار باشند.

به گونه ای که بسیاری از پزشکان زیبایی ممکن است مهارت لازم برای  انجام عمل رینوپلاستی بینی را نداشته باشند و یا از تجربه کافی در زمینه عمل بینی های گوشتی و دارای پوست ضخیم برخوردار نبوده و منجر می شود که شخص از انجام عمل جراحی بینی خود رضایت نداشته باشد.

چه اقداماتی قبل از انجام عمل جراحی بینی می بایستی صورت پذیرد؟

چه اقداماتی قبل از انجام عمل جراحی بینی می بایستی صورت پذیرد؟
چه اقداماتی قبل از انجام عمل جراحی بینی می بایستی صورت پذیرد؟

برای این که شخص یک عمل جراحی موفقیت آمیز را تجربه نماید، مجموعه ای از اقدامات را بهتر است قبل از انجام جراحی بینی انجام دهد.

این اقدامات کمک می کند که روند بهبودی فرد بعد از انجام عمل جراحی بینی به میزان قابل ملاحظه ای سریع تر شود. برخی از این اقدامات عبارتند از:

1- برخی از داروها وجود دارند که منجر به رقیق شدن خون فرد می گردد. بهتر است شخصی که قصد انجام عمل جراحی بینی را دارد، با مشورت پزشک جراح خود و در صورت صلاحدید وی اقدام به کاهش و یا قطع مصرف این داروها نماید. مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین ها احتمال خونریزی را در حین و بعد از عمل جراحی افزایش می دهد.

2- مصرف مواد حاوی نیکوتین منجر به تنگ شدن عروق خونی می گردد. در نتیجه سیستم گردش خون در اثر مصرف این گونه مواد دچار اختلال می گردد.

اختلال در سیستم گردش خون، احتمال خونریزی بعد از عمل جراحی بینی را به میزان معنی داری افزایش می دهد. بنابراین بهتر است که حداقل به مدت 15 روز قبل از انجام جراحی بینی بیمار از مصرف مواد حاوی نیکوتین خودداری نماید.

در روز جراحی بهتر است فرد ناشتا باشد

3- در روز جراحی بهتر است فرد ناشتا باشد. توصیه شده است که حداقل 10 ساعت قبل از انجام عمل جراحی بینی، فرد از خوردن و آشامیدن اجتناب ورزد.

4- به دلیل این که توصیه گردیده است که فرد ساعاتی قبل از عمل از آشامیدن مایعات اجتناب نماید، حتما باید فرد بیمار روز قبل از انجام عمل جراحی بینی به میزان کافی آب بنوشد.

5- یکی از موارد دیگری که پزشکان جراح به بیمارانی که قصد انجام عمل جراحی بینی را دارند توصیه می نمایند، دوش گرفتن در شب قبل از انجام عمل جراحی می باشد.

دوش گرفتن باعث می شود که بدن بیمار به طور کامل پاکیزه شود و بدن وی از هر گونه مواد آرایشی و کرم و لوسیون پاک گردد.

یکی از مهمترین مواردی که به بیماران قبل از انجام عمل جراحی بینی توصیه می گردد، حفظ آرامش و کنترل استرس و هیجانات می باشد.

گرفتن دوش قبل از انجام عمل جراحی بینی

گرفتن دوش قبل از انجام عمل جراحی بینی به فرد کمک می کند که در هنگام عمل جراحی بینی بتواند سطح استرس خود را مدیریت نموده و این امر به موفقیت آمیز بودن عمل کمک شایان توجهی می کند.

6- در هنگام عمل جراحی بینی بهتر است که هیچ گونه زیورآلات و وسایل تزئینی به همراه نداشته باشید. همچنین در صورتی که ناخن های شما لاک دارد، بهتر است قبل از انجام عمل جراحی آن ها را پاک نمائید.

7- کنترل استرس یکی از مهمترین مواردی است که در هنگام عمل جراحی بینی باید توسط بیمار صورت پذیرد.

بنابراین بهتر است که قبل از انجام عمل جراحی، مسیرهای رسیدن به کلینیک، بیمارستان و یا مرکز درمانی که قصد دارید در آنجا عمل جراحی بینی را انجام دهید، به دقت بررسی نمائید تا در روز انجام عمل به دلیل تاخیر یا گم کردن مسیر، استرسی به بیمار وارد نشود.

8- بهتر است در روز عمل جراحی بینی، تمامی مدارک مربوط به پرونده پزشکی و نتایج آزمایش های خود را به همراه داشته باشید.

9- بهتر است در هنگامی که قصد انجام عمل جراحی بینی را دارید، شخصی که از لحاظ عاطفی به او نزدیک بوده و باعث احساس آرامش و قوت قلب در شما می شود، شما را مشایعت نماید.

افرادی که اقدام به انجام عمل جراحی بینی می نمایند، باید چه نکاتی را رعایت نمایند؟

افرادی که اقدام به انجام عمل جراحی بینی می نمایند، باید چه نکاتی را رعایت نمایند؟
افرادی که اقدام به انجام عمل جراحی بینی می نمایند، باید چه نکاتی را رعایت نمایند؟

روز اول بعد از انجام عمل جراحی بینی، یکی از دشوارترین روزها در دوره نقاهت عمل جراحی بینی می باشد. در 24 ساعت اولیه بعد از عمل همچنان فرد تحت تاثیر داروی بیهوشی می باشد.

فرد معمولا به دلیل زخم های ناشی از انجام عمل جراحی بینی احساس درد زیادی دارد. معمولا احساس سرگیجه و سردرد دارد.

در 24 ساعت اولیه به دلیل ورم زیاد بینی و خونریزی بینی فرد می باید فقط استراحت نموده و از داروهای مسکن تجویز شده به صورت مرتب استفاده نماید.

معمولا 24 ساعت اولیه بعد از عمل جراحی بینی، فرد در بیمارستان بستری می باشد. حال به بیان برخی از مراقبت های بعد از عمل که شخص بعد از ترخیص از بیمارستان باید آن ها را رعایت نماید، می پردازیم.

1- یکی از مواردی که باید بعد از عمل جراحی بینی بیمار به آن توجه داشته باشد، زمانبندی مربوط به استحمام وی بعد از عمل جراحی بینی می باشد.

تعیین دقیق زمان استحمام بیمار

تعیین دقیق زمان استحمام بیمار باید توسط پزشک و با در نظر گرفتن نوع عمل بینی و شدت آن صورت پذیرد. بنابراین بیمار بهتر است درباره این موضوع از دکتر جمشیدی اطلاعات لازم را کسب نماید.

2- پس از ترخیص از بیمارستان حداقل باید به مدت یک شبانه روز از کمپرس آب سرد در اطراف بینی و زیر چشم ها استفاده کنید. این کار در کاهش تورم ناشی از عمل جراحی بینی تاثیر زیادی دارد.

3- بهتر از در دو روز اول پس از انجام عمل جراحی بینی، از غذاهای پوره شده استفاده نمائید. از خوردن مواد غذایی و میوه های سفت که نیاز به جویدن زیادی دارند، مانند هویج و سیب اجتناب نمائید.

مصرف غذاهای سفت باعث وارد شدن فشار به بینی شما می شود و ممکن است منجر به خونریزی بینی شما شود. مصرف آب میوه و میوه های نرم می تواند در روزهای ابتدایی بعد از عمل جراحی بینی بسیار مفید باشد.

برای کوتاه تر شدن دوره نقاهت پس از عمل جراحی بینی، چه راهکارهایی وجود دارد؟

برای کوتاه تر شدن دوره نقاهت پس از عمل جراحی بینی، چه راهکارهایی وجود دارد؟
برای کوتاه تر شدن دوره نقاهت پس از عمل جراحی بینی، چه راهکارهایی وجود دارد؟

1- بعد از عمل جراحی بینی و برای بهبود سریع تر تورم و زخم های ناشی از عمل جراحی بینی، بهتر است از انجام کارهایی که ممکن است منجر به تشدید خونریزی در بینی شما شود، اجتناب نمائید. به همین دلیل توصیه می گردد در روزهای اولیه پس از عمل جراحی بینی از مسافرت هوایی خودداری کنید.

2- در روزهای اولیه بعد از عمل جراحی بینی، بهتر است از مصرف مواد غذایی که حساست زا می باشد و منجر به ایجاد عطسه یا سرفه در شما می گردد، خودداری نمائید.

در صورتی که قصد دارید سرفه یا عطسه انجام دهید، حتما دقت نمائید که این کار را با دهان باز انجام دهید تا فشار کمتری بر بینی شما وارد شود. چون سرفه یا عطسه شدید، خطر بروز خونریزی در بینی شما را افزایش می دهد.

3- بهتر است در روزهای اولیه بعد از عمل جراحی بینی از فین نمودن خودداری کنید، چون این عمل باعث وارد آمدن فشار به بینی شما می گردد و ممکن است منجر به خونریزی بینی گردد.

4- یکی از مسائلی که به ویژه در ده روز اول بعد از جراحی بینی رعایت نمودن آن از اهمیت زیادی برخوردار می باشد، عدم صحبت کردن بیش از حد و یا خندیدن زیاد و شدید می باشد.

این موارد نیز ممکن است باعث وارد آمدن فشار به بینی گردد و چون بافت بینی در روزهای اولیه بعد از عمل استحکام چندانی ندارد. ممکن است این اعمال موجب آسیب رسیدن به بینی و خونریزی بینی شود.

5- بهتر است در روزهای اولیه بعد از عمل جراحی بینی از مصرف نمک بپرهیزید.

حتما مواد غذایی را که در کاهش تورم صورت اثر مثبتی دارد، مصرف نمائید

6- حتما مواد غذایی را که در کاهش تورم صورت اثر مثبتی دارد، مصرف نمائید. مصرف مواد غذایی مانند آب آناناس، آلوئه ورا و کرفس می تواند تاثیر قابل توجهی در کاهش تورم بینی بیمار بعد از انجام عمل جراحی بینی داشته باشد.

در صورتی که شخصی طعم این نوع مواد غذایی را دوست نداشته باشد، می تواند آن را با ترکیب آب میوه های طبیعی مانند آب هویج و آب سیب مخلوط نمائید تا هم به کاهش تورم کمک نماید و هم ویتامین مورد نیاز بدن را تامین نماید.

7- بهتر است در هنگام خواب یا استراحت از چند بالش استفاده نمائید.

8- برای مسواک زدن دندان ها بهتر است از مسواک نرم استفاده کنید.

9- بهتر است تا چند هفته اول بعد از عمل جراحی بینی از عینک طبی یا آفتابی استفاده نکنید و به جای آن از لنز استفاده کنید.

10- در روزهای اولیه بعد از عمل جراحی بینی بهتر است از پایین انداختن سر به سمت پایین خودداری نموده و از بلند کردن اجسام سنگین و فعالیت های ورزشی شدید خودداری نمائید.

دلیل سفتی نوک بینی بعد از عمل چیست؟

دلیل سفتی نوک بینی بعد از عمل چیست؟
دلیل سفتی نوک بینی بعد از عمل چیست؟

یکی از شایع ترین مواردی که بعد از انجام عمل بینی در بیماران مشاهده می گردد، سفت شدن نوک بینی می باشد. دلیل سفتی نوک بینی بعد از عمل به دلیل تورم نوک بافت بینی می باشد.

اما سفت شدن نوک بینی بعد از عمل جای نگرانی نداشته و معمولا پس از مدتی این سفتی نوک بینی به طور کامل از بین می رود.

دلیل دیگری که می توان آن را نیز در زمره دلایل سفت شدن نوک بینی بعد از عمل جراحی در نظر گرفت، وجود بافت اسکار و یا به کارگیری غضروف های بینی برای بازسازی بینی می باشد.

معمولا یکی از راهکارهایی که می توان برای کاهش سفتی نوک بینی بعد از عمل جراحی به کار برد، پیروی از یک رژیم غذایی کم نمک می باشد.

بهتر است رژیم غذایی با نمک پایین تا تکمیل فرآیند بهبودی سفتی نوک بینی ادامه یابد. بنابراین سفتی نوک بینی بعد از عمل جراحی بینی جای نگرانی ندارد و تنها در صورتی که با گذشت چندین ماه از انجام عمل همچنان نوک بینی شما سفت می باشد، بهتر است در این زمینه با دکتر جمشیدی مشورت نمائید.

روند بهبود سفتی نوک بینی چقدر به طول می انجامد؟

روند بهبود سفتی نوک بینی چقدر به طول می انجامد؟
روند بهبود سفتی نوک بینی چقدر به طول می انجامد؟

همان گونه که در بخش های پیشین مبحث دلیل سفتی نوک بینی بعد از عمل نیز عنوان گردید، سفتی نوک بینی یکی از شایع ترین عوارضی است که فرد پس از انجام عمل جراحی بینی با آن مواجه می گردد. معمولا سفتی نوک بینی به صورت توامان با بی حسی بینی در بیماران مشاهده می گردد.

چون دلیل سفتی نوک بینی بعد از عمل عمدتا به خاطر التهابات ایجاد شده در بینی بعد از عمل جراحی بینی می باشد، سفتی نوک بینی به طور معمول پس از کاهش التهاب ناشی از انجام عمل بینی از بین می رود.

ولی در مواردی نیز این امکان وجود دارد که حتی با کاهش التهاب ناشی از عمل جراحی بینی، باز هم نوک بینی شخص سفت باشد.

همان گونه که پزشکان با تجربه ای مانند دکتر جمشیدی عنوان می نمایند، معمولا التهاب و تورم بینی بعد از عمل جراحی بینی دلیل اصلی سفتی نوک بینی می باشد

ولی اگر با کاهش التهاب و تورم بینی باز هم سفتی نوک بینی وجود داشته باشد، احتمالا دلیل آن ناشی از وجود بافت اسکار و تغییراتی است که در زمان جراحی بینی در نوک بینی ایجاد گردیده است، می باشد. در این صورت مدت زمان بهبودی سفتی نوک بینی افزایش پیدا می کند.

به طوری که اگر دلیل سفتی نوک بینی تغییرات انجام پذیرفته در زمان جراحی مانند پیوند غضروف، یا نازک کردن نوک بینی به میزان زیاد باشد، ممکن است فرآیند از بهبودی سفتی نوک بینی بین 6 ماه تا یک سال به طول بیانجامد.

مهمترین دلیل سفتی نوک بینی بعد از عمل بینی چه مواردی است؟

مهمترین دلیل سفتی نوک بینی بعد از عمل بینی چه مواردی است؟
مهمترین دلیل سفتی نوک بینی بعد از عمل بینی چه مواردی است؟

عوامل زیادی ممکن است منجر به سفت شدن نوک بینی بعد از عمل جراحی بینی گردد. ولی عمده ترین دلایلی که برای سفتی نوک بینی بعد از عمل جراحی بینی می توان ذکر نمود، عبارت است از:

تغییرات صورت پذیرفته در غضروف بینی:

تغییرات صورت پذیرفته در غضروف بینی:
تغییرات صورت پذیرفته در غضروف بینی:

تغییراتی که در زمان عمل جراحی بینی روی غضروف بینی انجام می پذیرد، مهمترین دلیل سفتی نوک بینی بعد از عمل می باشد. در واقع تغییراتی که توسط جراح روی بافت غضروف بینی صورت می پذیرد، طبیعتا منجر به سفت شدن نوک بینی و بی حسی آن می گردد.

لازم به ذکر است که سفتی نوک بینی بعد از انجام عمل جراحی بینی در افرادی که به طور طبیعی از پوست بینی ضخیم تری برخوردار می باشند، بیشتر می باشد. معمولا برای از بین رفتن  سفتی نوک بینی که در اثر تغییرات بافت غضروفی بینی ایجاد می گردد، حداقل 6 ماه زمان لازم است.

تجمع مایع زیر پوست (ادم):

دلیل دیگری که آن را نیز می توان از جمله دلایل اصلی سفتی نوک بینی بعد از جراحی بینی به حساب آورد، تورم ایجاد شده در بینی به دلیل جمع شدن مایع در زیر پوست بینی می باشد.

این مورد به ویژه در میان افرادی که دارای بینی های گوشتی با پوست بسیار ضخیم می باشند، بسیار شایع است. باید توجه نمود که در موارد نادر ممکن است که یک طرف بینی سفت تر از طرف دیگر بینی باشد. این مورد ممکن است که منجر به عدم تقارن سوراخ های بینی شود.

راهکارهای درمان سفتی نوک بینی چیست؟

راهکارهای درمان سفتی نوک بینی چیست؟
راهکارهای درمان سفتی نوک بینی چیست؟

حال که متوجه دلیل سفتی نوک بینی بعد از عمل شدیم، به راهکارهای درمانی این مشکل می پردازیم. معمولا سفت شدن بینی بعد از عمل نیاز به درمان خاصی ندارد و پس از گذشت چند ماه به صورت خود به خودی و با کاهش ورم بینی بهبود می یابد.

در صورتی که با گذشت مدت زمان زیادی از انجام عمل جراحی بینی همچنان نوک بینی شخص سفت باشد، در این گونه موارد شخص باید با جراحی که عمل بینی وی را انجام داده است، مشورت نماید.

در این راستا می توانید با دکتر جمشیدی نیز در ارتباط باشید. روش های درمانی مرسوم برای سفتی نوک بینی عبارتند از:

تزریق استروئید:

تزریق استروئید از جمله روش های موثر برای از بین بردن سفتی نوک بینی می باشد. استروئید در از بین بردن بافت ناشی از اسکار جراحی بسیار تاثیر گذار می باشد.

مزیت مهم روش تزریق استروئید غیر تهاجمی بودن آن است. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که این کار حتما می باید با نظر پزشک جراح شما صورت پذیرد.

جراحی بینی ترمیمی:

جراحی بینی ترمیمی:
جراحی بینی ترمیمی:

یکی از روش های دیگری که برای از بین بردن بافت ناشی از اسکار جراحی از آن استفاده می شود، انجام جراحی بینی ترمیمی می باشد. جراحی بینی ترمیمی یک روش تهاجمی محسوب می گردد.

لازم به ذکر است که با توجه به دشوارتر بودن عمل جراحی بینی ترمیمی به نسبت سایر روش های جراحی بینی حتما این عمل باید توسط پزشکان مجرب و دارای مهارت بالا مانند دکتر جمشیدی به عنوان یکی از بهترین و حاذق ترین جراحان زیبایی بینی در سطح کشور صورت پذیرد.

1 دیدگاه

  • A fascinating discussion is worth comment. I do think that you ought to publish more about this issue, it may not be a taboo matter but typically folks dont speak about such topics. To the next! Cheers!!

    پاسخ
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با مطب

    ۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

    ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

    واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

    روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

    میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

    Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.