دمنوش برای کاهش ورم بینی

دمنوش برای کاهش ورم بینی

در این مقاله قصد داریم در مورد تاثیر دمنوش برای کاهش ورم بینی صحبت کنیم.

اگر بعد از عمل تیپ پلاستی دچار تورم شده اید، صفحه مربوط به ورم بینی بعد از تیپ پلاستی را مشاهده نمایید.

امروزه جراحی بینی یا رینوپلاستی به یکی از محبوب ترین جراحی های زیبایی در ایران تبدیل شده است. افراد زیادی به دلیل مشکلات مختلف از جمله قوز بینی، شکستگی بینی، انحراف بینی و… تمایل به انجام عمل بینی پیدا می کنند.

در کنار مزایای زیادی که این عمل دارد، عوارض طبیعی مانند ورم بینی نیز ممکن است برای فرد ایجاد کند. با انجام دستورالعمل های پزشک جراح تا حد زیادی می توان ورم بینی پس از جراحی را کاهش داد. روش های مختلفی برای این کار وجود دارد.

فهرست مطالب

ویدئو دمنوش برای کاهش ورم بینی

بسیاری از افراد از دمنوش برای کاهش ورم بینی خود استفاده می کنند. به همین دلیل در این مقاله ابتدا در مورد عمل بینی و ورم ناشی از آن صحبت می کنیم سپس تاثیر دمنوش در کاهش ورم بینی را بررسی خواهیم کرد. خانم دکتر جمشیدی به عنوان بهترین جراح بینی تهران پاسخگوی سوالات شما در این مقاله هستند.

در ادامه موارد زیر را بررسی خواهیم کرد:

دمنوش برای کاهش ورم بینی

جراحی زیبایی بینی چیست؟

آیا شما واجد شرایط عمل بینی هستید؟

بهترین پزشک جراح بینی کیست؟

روش های جراحی بینی چیست؟

انواع مدل های بینی چیست؟

کارهایی که قبل از جراحی بینی باید انجام دهید

ورم بینی پس از جراحی بینی

آیا ورم بینی پس از عمل طبیعی است؟

انواع ورم بینی

برای پیشگیری از ورم بینی پس از جراحی چه کارهایی باید انجام داد؟

چرا ورم بینی های گوشتی دیرتر ترمیم می شود؟

مواردی که پس از جراحی باید رعایت کنید

مراحل کاهش ورم بینی پس از جراحی

روش های درمان ورم بینی بعد از جراحی

رژیم غذایی مناسب پس از عمل بینی

چرا رعایت رژیم غذایی مناسب بعد از عمل بینی مهم است؟

مواد غذایی که پس از جراحی بینی نباید مصرف کنید

نتیجه گیری

 

دمنوش برای کاهش ورم بینی

دمنوش برای کاهش ورم بینی
دمنوش برای کاهش ورم بینی

گیاهان دارویی سالیان زیادی است که برای درمان بیماری ها و مشکلات مختلفی، مورد استفاده قرار گرفته اند. این گیاهان به دلیل خاصیت ضدالتهابی که دارند در کاهش درد و التهاب ناشی از آسیب های بافتی مختلف، بسیار موثر واقع شده اند.

امروزه تهیه دمنوش های گیاهی استفاده از آن ها را آسان تر کرده است. یکی از عوارض طبیعی جراحی بینی، ورم بینی است. ورم بینی معمولا با درد و التهاب همراه است.

افرادی که عمل بینی انجام داده اند؛ می توانند با تهیه دمنوش های گیاهی درد و التهاب ناشی از جراحی بینی را کاهش دهند و روند ترمیم بافت های آسیب دیده بینی را تسریع کنند.

از جمله این دمنوش ها می توان به چای سبز، زنجیل، بابونه و رازیانه اشاره کرد. در ادامه با عمل بینی و ورم بینی پس از جراحی، بیشتر آشنا خواهید شد.

پیشنهاد می کنیم از پست علت ورم بینی بعد از عمل چیست دیدن کنید.

جراحی زیبایی بینی چیست؟

جراحی زیبایی بینی چیست؟
جراحی زیبایی بینی چیست؟

جراحی بینی یکی از جراحی های زیبایی صورت است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. از طریق این جراحی مشکلات ظاهری زیادی از جمله قوز بینی، انحراف بینی، شکستگی بینی و… قابل درمان هستند.

یک جراح بینی خوب می تواند از طریق تیپ پلاستی، مشکل افتادگی نوک بینی را حل کند، اندازه سوراخ های بینی را تغییر دهد و مشکل عدم تقارن سوراخ های بینی را رفع کند.

همچنین یکی از مشکلات شایعی که افراد زیادی با آن ممکن است مواجه شوند شکستگی بینی در اثر حوادث ناخواسته است که با عمل بینی قابل درمان است.

آیا شما واجد شرایط عمل بینی هستید؟

آیا شما واجد شرایط عمل بینی هستید؟
آیا شما واجد شرایط عمل بینی هستید؟

یکی از سوالات پرتکراری که همیشه از خانم دکتر جمشیدی پرسیده می شود این است که آیا من شرایط انجام عمل بینی را دارم یا خیر؟

در پاسخ باید بگوییم بالغ بر ۸۰ درصد افرادی که مشکلات ظاهری در بینی خود دارند، واجد شرایط عمل بینی هستند. از جمله علت های رایجی که افراد را ترغیب به انجام عمل بینی می کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شکستگی بینی که باعث خارج شدن بینی از فرم طبیعی خود شود
  • قوز بینی
  • بزرگ بودن بیش از حد بینی
  • افتادگی بینی که موجب بد فرم شدن بینی شده است
  • تغییر فرم بینی در اثر ضربه
  • مشکلات تنفسی

بهترین پزشک جراح بینی کیست؟

بهترین پزشک جراح بینی کیست؟
بهترین پزشک جراح بینی کیست؟

در جراحی بینی پزشک با کار روی ساختارهای بینی، تغییرات مورد نظر خود را اعمال می کند. مهارت و تخصص پزشک جراح تاثیر زیادی در نتیجه عمل و عوارض بعد از آن دارد.

به همین دلیل در انتخاب پزشک خود باید بسیار دقت کنید.

از جمله راه هایی که می توانید یک پزشک خوب را تشخیص دهید بررسی مسائل زیر است:

  • سابقه کاری پزشک
  • سوال کردن از تجربیات بیماران
  • مکان کلینیک
  • تعداد بیمارانی که به این پزشک مراجعه می کنند
  • میزان رضایت بیماران از جراحی بینی
  • داشتن صبر و حوصله زیاد
  • اهمیت دادن به بیمار و داشتن جلسات مشاوره قبل و بعد از عمل بینی

با توجه به همه عوامل گفته شده اگر بخواهیم بهترین پزشک جراح بینی را به شما معرفی کنیم پیشنهاد ما کسی جز خانم دکتر خدیجه جمشیدی نیست. خانم دکتر جمشیدی را بیماران به دقت عمل و ظرافت کار می شناسند. سالیانه افرادی زیادی عمل جراحی بینی خود را به ایشان می سپارند.

سابقه درخشان خانم دکتر گویای همه ی این موارد است. ایشان با صعه صدر به تمام پرسش های بیماران جواب می دهند. از جمله پرسش های متداولی که از خانم دکتر پرسیده می شود می توان به این موارد اشاره کرد:

علت ورم بینی بعد از جراحی چیست؟ و اینکه آیا دمنوش برای کاهش ورم بینی موثر است؟ در ادامه به این پرسش ها پاسخ خواهیم داد.

روش های جراحی بینی چیست؟

روش های جراحی بینی چیست؟
روش های جراحی بینی چیست؟

جراحی بینی با هدف رفع مشکلات ظاهری و جنبه های درمانی مانند مشکلات تنفسی انجام می شود. جراحی بینی به دو روش کلی انجام می شود، جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته.

جراحی بینی باز

در جراحی بینی که اکثر جراحی های بینی را شامل می شود، برشی در وسط پوست تیغه بینی ایجاد می شود و جراح پوست بینی را به سمت بالا می کشد تا به غضروف و استخوان دسترسی داشته باشد.

پس از انجام این کار جراح، تغییرات مورد نظر خود را اعمال می کند، سپس پوست را به محل اصلی خود برمی گرداند و بخیه می زند.

جراحی بینی بسته

در جراحی بینی بسته که شامل جراحی های به مراتب کمتری می شود، جراح بدون دست کاری پوست و از طریق سوراخ های بینی، تغییرات مورد نظر خود را اعمال می کند. برای رفع مشکلات نوک بینی مانند افتادگی نوک بینی، نمی توان از روش جراحی بسته استفاده کرد.

این روش مختص افرادی است که به علت های مختلف خواستار رفع مشکلی بینی خود هستند از طرفی نمی خواهند تغییر زیادی در شکل ظاهری بینی خود ایجاد کنند.

عوارض جراحی بینی از جمله ورم بینی در این روش کمتر است و این افراد از دمنوش برای کاهش ورم بینی خود به راحتی می توانند استفاده کنند.

انواع مدل های بینی چیست؟

انواع مدل های بینی چیست؟
انواع مدل های بینی چیست؟

فرم بینی به دو صورت کلی گوشتی و استخوانی است که هر کدام ویژگی های خاص خودش را دارد. در کنار مزیت ها و معایب مختلف، نوع عمل برای هر کدام متفاوت است. بینی پس از عمل به سه شکل طبیعی، فانتزی و نیمه فانتزی می تواند شکل بگیرد.

خانم دکتر جمشیدی با تجربه بالایی که دارند در ابتدا بیمار را معاینه می کنند، سپس با توجه به اینکه بینی فرد گوشتی یا استخوانی است و با مشورت بیمار و مشخص کردن هدف بیمار از جراحی بینی، بهترین نوع عمل را انتخاب می کند.

در بخش های بعد ویژگی های بینی های گوشتی و استخوانی و جراحی های آن را بررسی می کنیم.

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی به دلیل ساختار این نوع بینی به مراتب سخت تر از عمل بینی استخوانی است. به همین دلیل پزشکی که بینی های گوشتی را عمل می کند، باید مهارت و تجربه زیادی داشته باشد.

بینی های گوشتی دارای پوست ضخیم تر و غضروف شکننده تری هستند. طوری که بعضی اوقات پزشکان علاوه بر ایجاد تغییر در ساختار بینی، نیاز به پیوند غضروف هم پیدا می کند.

در صورتی که نیاز به پیوند غضروف شود، پزشک از غضروف گوش یا دنده فرد استفاده می کند و اگر این غضروف ها مناسب این کار نبودند، غضروف مصنوعی به کار می برد.

خصوصیات بینی گوشتی:

  • نوک بینی در بینی های گوشتی پهن تر و دارای بافت بیشتری است
  • بینی گوشتی بافت غضروف شکننده تری دارد
  • پوست بینی در این مدل ضخیم تر است و در نوک بینی بافت چربی قرار گرفته است
  • دمنوش برای کاهش ورم بینی پس از جراحی بینی های گوشتی بسیار موثر است

جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی
جراحی بینی استخوانی

اکثر افرادی که بینی استخوانی دارند با مشکل قوز بینی مواجه هستند. ضخامت پوست در این نوع بینی به مراتب کمتر است ولی در عوض غضروف ها مستحکم تر هستند.

انجام جراحی این نوع بینی برای جراح ساده تر است و تغییرات مورد نظر را راحت تر می تواند اعمال کند. به دلیل اینکه ایجاد تغییرات مورد نظر در این بینی راحت تر است، مدت زمان عمل بینی نیز کمتر می شود، دوره ریکاوری و بهبود ورم بینی هم کاهش می یابد.

اگر توصیه های پزشک را جدی بگیرید و دستورالعمل های پزشک از جمله خوردن دمنوش برای کاهش ورم بینی را به خوبی انجام دهید، در مدت زمان کوتاهی می توانید فعالیت های روتین خود را از سر بگیرید.

خصوصیات بینی استخوانی:

  • غضروف قوی تر و پوست نازکتر
  • وجود قوز یا پل بینی
  • عوارض جراحی کمتر و دوره ریکاوری و بهبود کوتاه تر

جراحی بینی طبیعی

افرادی تمایل به این نوع جراحی دارند که صرفا می خواهد مشکل بینی خود مانند انحراف بینی را رفع کنند. در این جراحی پزشک تلاش می کند شکل ظاهری بینی فرد تغییرات بسیار کمی داشته باشد و قسمت های مختلف مخصوصا نوک بینی، تغییر فرم ندهند.

همچنین پزشک سعی می کند قوس زیادی در بینی ایجاد نکند و فاصله طبیعی نوک بینی تا لب بالایی را در حالت طبیعی نگه دارد.

جراحی بینی فانتری

در جراحی بینی فانتزی که به آن عروسکی نیز گفته می شود، جراح قوس زیادی در بینی ایجاد می کند و در نتیجه آن فاصله نوک بینی از لب بالایی فرد بیشتر می شود.

خانم ها بیشتر طرفدار این نوع عمل هستند ولی آقایان بیشتر تمایل دارند عمل بینی طبیعی انجام دهند. ایجاد شکل بینی فانتزی به دلیل اینکه بینی های استخوانی غضروف قوی تری دارد، برای پزشک راحت تر است.

جراحی بینی نیمه فانتزی

جراحی بینی فانتزی به نوعی حد وسط این دو نوع است. به نوان مثال قوس بینی فرد و فاصله نوک بینی تا لب بالایی بیشتر از حالت طبیعی و کمتر از حالت فانتزی است.

خیلی از افراد به انجام این نوع عمل تمایل بیشتری دارند. پس از انجام تمامی این عمل ها فرد ممکن است دچار ورم بینی شود.

در انواع مختلف عمل بینی خوردن دمنوش برای کاهش ورم بینی توصیه می شود. خانم دکتر جمشیدی در انواع زمینه های جراحی بینی تخصص و مهارت بالایی دارند.

هر نوع مشکلی که داشته باشید و هر مدل نوع بینی که تمایل دارید، داشته باشید با مراجعه به ایشان قابل رفع و قابل اجرا است.

عمل بینی مردانه

در سال های اخیر استقبال مردان از عمل بینی به نسبت قبل بیشتر شده است. گرچه بیشتر مردان فرم بینی طبیعی را می پسندند ولی افرادی هستند که عمل فانتزی یا نیمه فانتزی را ترجیه می دهند.

در اکثر اوقات پوست بینی مردان ضخیم تر و میزان چربی آن بیشتر است. به همین دلیل پزشک باید زمان بیشتری صرف کند و دوره نقاهت بعد از جراحی نیز بیشتر می شود.

کارهایی که قبل از جراحی بینی باید انجام دهید

رعایت نکات و دستورالعمل های پزشک جراح قبل از عمل در نتیجه عمل بسیار تاثیر گذار است. پرسشی که مطرح می شود این است که این نکات چیست؟ این نکات عبارتند از:

انتخاب جراح

قطعا انتخاب جراحی که تجربه و سابقه درخشانی دارد و در سال تعداد عمل های موفقیت آمیز زیای را پشت سر می گذارد، تاثیر زیادی در نتیجه عمل و دست یابی به نتیجه دلخواه دارد. خانم دکتر خدیجه جمشیدی در جراحی بینی زبان زد عام و خاص است. با یک جستجو کوچک می توانید از میزان شهرت ایشان، اطلاعات کامل کسب کنید.

انجام آزمایش

پزشک هنگام معاینه ممکن است برای تشخیص بهتر، آزمایشاتی برای شما تجویز کند. انجام این آزمایش ها قبل از عمل ضروری است.

عکس بینی

با گرفتن عکس بینی و تحویل آن به پزشک به توانایی تشخیص پزشک در شناسایی مشکل شما کمک زیادی می کنید.

عدم مصرف الکل و سیگار

مصرف سیگار و الکل چند هفته قبل از عمل بینی ممنوع است.

عدم مصرف داروهای ضد انعقاد خون

مصرف این دارو ها قبل از عمل موجب می شود خون ریزی حین عمل بند نیاید و زمان بهبود بینی پس از جراحی طولانی تر شود

بیماری خاص

در صورت که بیماری یا مشکل خاصی دارید حتما در جلسات مشاوره به پزشک خود اطلاع دهید

روز قبل از عمل

روز قبل از عمل مواردی مانند ناشتا بودن را باید رعایت کنید و بایدها و نباید هایی که دکتر به شما گوش زد می کند را باید رعایت کنید.

ورم بینی پس از جراحی بینی

پس از جراحی بینی به دلیل تغییراتی که پزشک در ساختار بینی فرد اعمال کرده است، عوارض مختلفی برای فرد ممکن است ایجاد شود.

یکی از این عوارض، ورم بینی پس از جراحی است. شما هم اگر اخیرا عمل بینی را انجام داده باشید؛ شاید با چنین سوالاتی مواجه شده باشید:

علت ورم بینی پس از جراحی چیست؟ برای کاهش ورم بینی چه کارهایی می توان انجام داد؟ روند ریکاوری ورم بینی چه مدت طول می کشد؟

پس از عمل بینی چه مواد غذایی باید مصرف کنیم؟ آیا می توان از دمنوش برای کاهش ورم بینی استفاه کرد؟ این سوالاتی است که در بخش های بعد می خواهیم پاسخ دهیم.

آیا ورم بینی پس از عمل طبیعی است؟

آیا ورم بینی پس از عمل طبیعی است؟
آیا ورم بینی پس از عمل طبیعی است؟

ورم بینی چه عمل سنگین باشد چه سبک، برای اکثر افراد رخ می دهد. میزان این ورم با توجه به ویژگی های بدن فرد و بینی او متفاوت است.

افرادی که بینی گوشتی دارند ورم بیشتری را تجربه خواهند کرد. اما جای نگرانی وجود دارد، چون در اکثر موارد این ورم گذرا است و پس از مدتی از بین می رود.

حتی شدید ترین ورم ها پس از گذشت ۲ ماه رفع خواهند شد. یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در میزان ورم بینی مهارت و تجربه پزشک جراح است. به همین دلیل در انتخاب پزشک خود باید دقت لازم را داشته باشید.

انواع ورم بینی

پس از جراحی ورم بینی به دو صورت کلی حاد و مزمن نمایان می شود. همانطور که گفتیم مهارت پزشک و نوع بینی فرد در میزان ورم پس از جراحی بینی تاثیر گذار است.

ورم بینی حاد

این نوع ورم معمولا پس از یک الی دو ماه از جراحی رفع می شود. این ورم به دلیل صدماتی است که حین جراحی به بینی فرد وارد شده است ایجاد می شود.

در بینی های استخوانی این ورم معمولا پس از یک ماه رفع خواهد شد، ولی در بینی های گوشتی ممکن است بیشتر طول بکشد.

نکته حائز اهمیت این است که نباید نگران ورم بینی پس از جراحی باشید چون که در اکثر موارد پس از گذشت مدتی این ورم به صورت طبیعی رفع می شود.

ورم بینی مزمن

ورم بینی مزمن در اثر تجمع آب میان بافتی در ساختار بینی ایجاد می شود. بهبود این نوع ورم ممکن است تا چند ماه طول بکشد.

در بین قسمت های مختلف بدن ورم بینی دیرتر از سایر نقاط بهبود می یابد. گاهی ورم بینی مزمن به شکل یک طرفه و در یک سمت بینی ظاهر می شود.

دکتر جمشیدی برای کاهش ورم بینی راهکارهای مختلفی به بیماران ارائه می کنند. با پیروی ازدستورالعمل های ایشان و مصرف داروهایی که تجویز می کنند، می توانید در کمترین زمان ممکن ورم بینی خود را کاهش دهید. یکی از راهکارهای موثری که ایشان توصیه می کنند، مصرف دمنوش برای کاهش ورم بینی است.

برای پیشگیری از ورم بینی پس از جراحی چه کارهایی باید انجام داد؟

برای پیشگیری از ورم بینی پس از جراحی چه کارهایی باید انجام داد؟
برای پیشگیری از ورم بینی پس از جراحی چه کارهایی باید انجام داد؟

یکی از موارد اصلی که تا چند روز پس از عمل باید رعایت کنید این است که باید سر خود را بالاتر از سطح بدن خود نگه دارید. هنگامی که در حالت ایستاده یا نشسته هستید، این اتفاق خود به خود می افتد.

ولی زمانی که دراز کشیده اید باید این مورد را رعایت کنید. با گذاشتن چند تا بالشت زیر سر می توانید سر خود را بالاتر از سطح بدن قرار دهید. استفاده از کمپرس سرد تاثیر زیادی در کاهش ورم بینی پس از جراحی دارد.

بهترین زمان برای استفاده از کمپرس سرد تا دو روز پس از جراحی است. علاوه بر اینکه می توانید از کمپرس های سرد آماده استفاده کنید، با قرار دادن یخ درون پلاستیک و پیچاندن حوله اطراف آن می توانید کمپرس سرد دست ساز درست کنید.

چرا ورم بینی های گوشتی دیرتر ترمیم می شود؟

چرا ورم بینی های گوشتی دیرتر ترمیم می شود؟
چرا ورم بینی های گوشتی دیرتر ترمیم می شود؟

یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در روند کاهش ورم بینی ضخامت پوست است. هر چه ضخامت پوست بیشتر باشد مدت زمان رفع ورم پوست نیز بیشتر می شود.

در خیلی از بینی های استخوانی نهایتا پس از 6 ماه ورم بینی فروکش می کند و نتیجه جراحی بینی مشخص می شود. اما بینی های گوشتی گاها ممکن است به ۵ سال زمان نیاز داشته باشند تا نتیجه عمل بینی ظاهر شود.

پس به طور کلی زمان مشخصی برای رفع ورم بینی نمی توان تعریف کرد. هر چه ضخامت پوست بیشتر، مدت زمان ورم بینی نیز بیشتر می شود. این مواردی که بیان کردیم حداکثر زمان ممکن بود.

در اکثر افراد ورم بینی استخوانی پس از دو ماه و ورم بینی گوشتی پس از چهار الی شش ماه به صورت کامل رفع می شود.

مواردی که پس از جراحی باید رعایت کنید

باید ها

  • پس از جراحی بینی باید بینی خود را بالاتر از بدنتان نگه دارید
  • تا ۱۴ روز پس از عمل بینی باید از چند بالشت زیر سر خود استفاده کنید
  • تا دو روز پس از جراحی بینی باید با استفاده از کمپرس سرد تلاش کنید ورم بینی خود را کاهش دهید. باید به این نکته هم توجه داشته باشید که حداکثر میزان تاثیرگذاری کمپرس سرد بین ۲ الی ۳ روز است و پس از آن چندان در کاهش ورم بینی موثر نیست

نباید ها

  • نباید اجسام سنگین بلند کنید، همچنین از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید. انجام این کارها احتمال خون ریزی و التهاب بینی را زیاد می کند
  • نباید ضربه ای به بینی شما وارد شود. از وقوع چنین اتفاقی باید پیشگیری کنید
  • در صورتی که از اسپلینت بینی استفاده می کنید، نباید اجازه دهید این اسپیلنت خیس شود. در صورتی که اسپیلنت خیس شد در اسرع وقت آن را عوض کنید
  • پس از جراحی بینی ممکن است درون بینی خود احساس خفگی کنید. باید توجه داشته باشید این امر طبیعی است و از کشیدن هوا به صورت ناگهانی به داخل بینی خودداری کنید. این کار احتمال التهاب و ورم بینی را بیشتر می کند.
  • استفاده از نی برای خوردن مایعات توصیه نمی شود. انجام این کار احتمال ایجاد ورم را افزایش می دهد
  • تا ۲۰ روز پس از عمل جراحی فین نکنید. فین کردن می تواند منجر به خونریزی و ورم بیشتر در بینی می شود
  • از دست زدن و بازی کردن با بینی بپرهیزید. در صورت که با کار به عفونت بینی مبتلا شوید درمان این عفونت بسیار سخت می شود

مراحل کاهش ورم بینی پس از جراحی

مراحل کاهش ورم بینی پس از جراحی
مراحل کاهش ورم بینی پس از جراحی

ایجاد ورم پس از جراحی امری طبیعی است و پس از چند ماه ورم بینی رفع می شود. همانطور که گفتیم از دمنوش برای کاهش ورم بینی می توانید استفاده کنید.

ورم بینی همچنین می تواند به صورت مزمن رخ دهد و تا چند ماه تا حتی دو سال ادامه داشته باشد. در بخش های بعدی روند گام به گام کاهش ورم بینی را بررسی می کنیم.

دکتر جمشیدی با توضیح دادن این روند به صورت مفصل میزان زیادی از نگرانی های بیماران را رفع می کند. مراحل رفع ورم بینی عبارتند از:

ورم بینی پس از یک هفته

پس از گذشت یک هفته از عمل بینی دیگر نیازی به استفاده از اسپلینت بینی نخواهید داشت. بعد از این مدت اگر قوز بینی داشته باشید، اثرات رفع آن را مشاهده خواهید کرد.

هر چه این قوز بیشتر باشد، تاثیرات زیبایی عمل نیز بیشتر خواهد شد. از سایر علائمی که در مدت یک هفته پس از جراحی بینی ممکن است تجربه کنید، می توان به کبودی و ورم نوک بینی و گونه ها اشاره کرد. همچنین ممکن است به صورت جزئی عدم تقارن در پره های بینی خود داشته باشید.

ورم بینی پس از یک ماه

معمولا پزشکان به شما توصیه می کنند پس از ۴ الی ۶ ماه به آن ها مجددا مراجعه نمایید. در این مدت بیماران روز به روز، بهبود علائم ورم بینی خود را مشاهده خواهند کرد.

این تغییرات در افرادی که بینی استخونی داشته اند، مشهود تر است. اما افراد که بینی گوشتی دارند ممکن است روند بهبود اندکی کندتر رخ دهد.

زدن چسب بینی برا کاهش ورم، در ماه اول الزامی است. بسته به نظر پزشک ممکن است نیاز باشد فرد تا ۶ ماه از چسب بینی استفاده کند.

در مدت یک ماه آن چنان که باید نمی توان نتیجه عمل را مشاهده کرد، چون هنوز ورم پس از جراحی به صورت کامل رفع نشده است.

ورم بینی پس از سه ماه

حداقل سه چهار ماه طول می کشد تا نتیجه عمل بینی شما به خوبی مشخص شود. این اتفاق برای نوک بینی ممکن است دیرتر رخ دهد.

اما انتظارات بیش از حد هم نداشته باشید، چون هنوز نیاز به زمان بیشتری برای مشخص شدن نتیجه نهایی عمل خود دارید.

روش های درمان ورم بینی بعد از جراحی

روش های درمان ورم بینی بعد از جراحی
روش های درمان ورم بینی بعد از جراحی

ورم بینی پس از عمل باعث می شود آنچنان که باید نتیجه عمل مشخص نشود. این ورم ممکن است پس از یک ماه خوب شود یا یک الی دو سال طول بکشد.

همانطور که گفتیم از دمنوش برای کاهش ورم بینی استفاده می کنند. علاوه بر دمنوش روش های دیگری برای کاهش ورم بینی وجود دارد که در زیر به آن اشاره کرده ایم.

سرتان را بالا نگه دارید

ورم بینی ناشی از تجمع مایع درون بینی است. هر چه سرتان را بیشتر به سمت بالا نگه دارید احتمال تجمع مایع را کمتر می کنید.

در حالت ایستاده و نشسته به صورت طبیعی این امر اتفاق می افتد ولی در هنگام خواب با گذاشتن چند بالشت می توانید این کار را انجام دهید. بهترین زاویه ممکن برای سر و گردن شما در هنگام خواب زاویه ۴۵ درجه است.

کمپرس سرد

همانگونه که قبلا گفتیم کمپرس سرد در کاهش ورم بینی بسیار تاثیرگذار است. زمان طلایی برای استفاده از کمپرس سرد تا دو روز پس از جراحی است.

هنگام استفاده از کمپرس سرد باید از تماس مستقیم کمپرس با بینی پیشگیری کنید. کمپرس سر باعث کاهش التهاب و درد در ناحیه بینی می شود.

نقش کمپرس سرد در کاهش ورم پس از جراحی بینی مانند تاثیر داروی مسکن است. در صورتی که بین کمپرس سرد و بینی تماس مستقیم برقرار شود، این نقش بسیار کمرنگ می شود.

هر بار که از کمپرس سرد استفاده می کنید باید آن را به مدت ۱۵ دقیقه روی بینی خود نگه دارد سپس به مدت نیم ساعت به بینی خود استراحت دهید.

خوردن مایعات

یکی از عوامل تاثیرگذار در ترمیم بافت های آسیب دیده خوردن مایعات کافی است. خوردن این مایعات از جمله آب باعث می شود سموم حاصل از آسیب بافت های بینی در زمان کمتری از بدن خارج شوند.

خوردن نوشیدنی های کافئین دار مانند چای، قهوه و… توصیه نمی شود. این نوشیدنی ها نه تنها باعث کاهش ورم بینی نمی شوند بلکه می توانند التهاب بینی را بیشتر کنند. منظور از مایعات آب و آبمیوه های طبیعی است.

مصرف الکل و سیگار ممنوع

مصرف الکل و سیگار روند ترمیم بافت را کندتر می کنند. خانم دکتر جمشیدی به بیماران خود توصیه می کنند دو هفته قبل از عمل و چهار هفته پس از عمل از مصرف الکل و مواد مخدر خودداری کنند.

استفاده از آتل

امروزه به عنوان یکی از جدیدترین متدهای درمانی آتل هایی متناسب با شکل بینی فرد ساخته    می شود که پس از جراحی افراد برای حفظ ساختار بینی از آن استفاده می کنند.

استفاده از آتل علاوه بر اینکه از وارد شدن ضربات ناخواسته جلوگیری می کند، در کاهش ورم بینی نیز بسیار تاثیرگذار است. اکثر جراحان بینی به بیماران خود توصیه می کنند تا دو هفته پس از عمل از آتل استفاده کنند.

به توصیه های پزشک خود عمل کنید

پزشکان جراح با تجربه از جمله خانم دکتر جمشیدی به بیماران خود برای کاهش عوارض ناشی از جراحی بینی توصیه هایی می کنند.

انجام این توصیه ها در کاهش ورم بینی بسیار تاثیر گذار است. در صورتی که این توصیه ها را انجام ندهید، احتمال نیاز به انجام جراحی ترمیمی مجدد افزایش می یابد.

از جمله این توصیه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از انجام فعالیت ها و ورزش های سنگین مانند دو و کوهنوردی خودداری کنید
  • سعی کنید تا یک الی دو ماه بعد از عمل از دوش آب گرم یا سونا پرهیز کنید
  • تا حد امکان مراقب بینی خود باشید و از وارد شدن ضربه به بینی خود پیشگیری کنید
  • به این نکته توجه داشته باشید که جراحی ترمیمی عملی بسیار سختر از جراحی اولیه است  و ممکن است هزینه بیشتری برای شما داشته باشد.
  • استفاده از داروهای ضد حساسیت برای افرادی که مشکلات آلرژی دارد توصیه می شود

 

تقویت سیستم بدنی

دمنوش برای کاهش ورم بینی مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این می تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک زیادی کند.

همچنین باید سعی کنید با گنجاندن مواد غذایی مغذی در رژیم غذایی خود سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید. ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن شما می تواند منجر به بروز بیماری هایی نظیر سرماخوردگی شود.

در چنین حالتی احتمال سرفه و عطسه کردن در شما بالا می رود و ممکن است این کر با درد و التهاب بینی همراه باشد.

مصرف مولتی ویتامین ها و ویتامین C تاثیر زیادی در تقویت سیستم ایمنی بدن شما دارند. در این زمینه سعی کنید توصیه های پزشک خود را جدی بگیرید.

پزشک جراح خود را با دقت انتخاب کنید

مهارت و تخصص پزشک در نتیجه جراحی و عوارض پس از آن بسیار تاثیر گذار است. هر چه آسیب وارد شده به بینی هنگام جراحی بیشتر باشد، ورم پس از جراحی نیز بیشتر می شود.

پزشکی با تجربه از تمامی عوارض احتمالی آگاه است و سعی می کند عمل خود را طوری پیش ببرد که کمترین آسیب به بینی وارد شود.

همانطور که که گفتیم خانم دکتر خدیجه جمشیدی به عنوان بهترین جراح بینی با تجربه بالا و سابقه درخشان در انجام انواع مختلف عمل بینی، بهترین گزینه ممکن برای شما است.

رژیم غذایی مناسب پس از عمل بینی

رژیم غذایی مناسب پس از عمل بینی
رژیم غذایی مناسب پس از عمل بینی

خوردن غذاهای مناسب و پرهیز از غذاهای نامناسب تاثیر زیادی در کاهش عوارض ناشی از جراحی بینی دارد. رعایت این موارد چه قبل از عمل و چه پس از عمل بینی ضروری است. هر چه در رعایت رژیم غذایی مناسب تلاش بیشتری داشته باشید روند ریکاوری بافت های بینی کوتاه تر می شود.

چرا رعایت رژیم غذایی مناسب بعد از عمل بینی مهم است؟

چرا رعایت رژیم غذایی مناسب بعد از عمل بینی مهم است؟
چرا رعایت رژیم غذایی مناسب بعد از عمل بینی مهم است؟

همانطور که گفتیم رعایت رژیم غذایی مناسب به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک زیادی می کند    و تاثیر زیادی در کاهش عوارض پس از جراحی دارد. برای انجام جراحی بینی از مواد بیهوشی استفاده می شود.

این مواد پس از عمل بینی موجب اختلال در سیستم گوارشی می شوند و باعث خواهند شد بدن برای هضم بعضی از مواد غذایی دچار مشکل شود.

با رعایت رژیم غذایی مناسب تاثیر مواد بیهوشی به کمترین میزان خود می رسد. در زیر به مواد غذایی اشاره کرده ایم که در کاهش عوارض ناشی از جراحی بینی تاثیر گذار هستند:

دمنوش

دمنوش برای کاهش ورم بینی بسیار مورد استفاه قرار می گیرد. دمنوش علاوه بر این، باعث کاهش درد و التهاب بینی نیز می شود. خانم دکتر جمشیدی همواره به بیماران خود پس از جراحی خوردن دمنوش را توصیه می کنند.

غذاهای نرم

پس از جراحی به دلیل تاثیرات ماده بیهوشی هضم غذا برای معده سخت تر می شود. به همین دلیل تا چند مدت پس از جراحی بینی خوردن غذاهای نرم مانند تخم مرغ رنده شده، سیب زمینی پوره  سوپ و… توصیه می شود.

مواد غذایی حاوی فیبر

غذهایی که سرشار از فیبر هستند مانند سبزیجات تازه موجب تقویت سیستم گوارش و پیشگیری از مشکلاتی مانند یبوست و استفراغ می شوند.

از جمله این غذاها می توان به غلات مانند ماکارونی گندم، پاپ کورن و… اشاره کرد. همچنین میوه هایی نظیر سیب، گلابی و توت فرنگی سرشار از فیبر هستند. سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، اسفناج و هویج پخته شده نیز قابل استفاده هستند.

مواد غذایی ضد التهاب

مواد غذایی که خاصیت ضدالتهابی دارد در کاهش درد التهاب بینی پس از جراحی نقش موثری دارند. به همین دلیل روند بهبود و ریکاوری بافت های آسیب دیده را تسریع می کنند. از جمله این مواد می توان به مواد زیر اشاره کرد:

آووکادو، ماهی چرب، توت فرنگی، چای سبز، کلم بروکلی. همچنین از نقش دمنوش برای کاهش ورم بینی و التهاب آن نباید غافل شد.

غذاهای ترمیم کننده بافت آسیب دیده

این دسته از مواد غذایی حتما باید در رژیم غذایی بعد از عمل گنجانده شود. این مواد غذایی باید سرشار از پروتئین، ویتامین A و ویتامین C باشند. گوشت، تخم مرغ، اسفناج، پرتقال و مرکبات ازجمله این مواد هستند.

غذاهایی که در کاهش استرس نقش دارند

یکی از عوارضی که پس از جراحی گریبان گیر بعضی از افراد می شود استرس و اضطراب است. این علائم با خوردن مواد غذایی مانند آجیل و چای سبز رفع می شوند.

همانطور که بارها اشاره کردیم افراد زیادی از دمنوش برای کاهش ورم بینی خود استفاده می کنند. دمنوش هایی مانند دمنوش بابونه در کاهش علائم استرس و اضطراب بسیار تاثیر گذار هستند.

میوه و سبزیجات تازه

میوه و سبزیجات به دلیل داشتن مواد مغذی فراوان پس از جراحی بینی حتما باید مورد استفاده قرار بگیرند. این مواد حاوی ویتامین ها و املاح معدنی فراوانی هستند که تاثیر زیادی در کاهش ورم بینی دارند. آناناس از جمله این مواد است که علاوه بر تامین مواد مورد نیاز بدن نقش زیادی در در کاهش التهاب بینی دارد.

خانم دکتر جمشیدی علاوه بر موارد ذکر شده متناسب با شرایط فرد مواد غذایی متنوعی را مختص هر فرد به او پیشنهاد می کنند.

شما با مراجعه به ایشان و انجام عمل بینی و رعایت دستورالعمل ها و رژیم غذایی که به شما توصیه می کنند، می توانید در کمترین زمان ممکن به فرم بینی مورد نظر خود دست یابید و ظاهر بینی و صورت خود را زیباتر کنید.

مواد غذایی که پس از جراحی بینی نباید مصرف کنید

مواد غذایی که پس از جراحی بینی نباید مصرف کنید
مواد غذایی که پس از جراحی بینی نباید مصرف کنید

غذاهای جامد و جویدنی

فشار زیاد به لب و دهان موجب وارد شدن آسیب به بینی می شود. به همین دلیل باید از مصرف موادی که نیاز به جویدن زیاد دارند مانند خیار، زیتون، چیپس و… خودداری کنید

غذاهای تند اسیدی

از مصرف هر ماده ای که باعث افزایش فشار خون و افزایش احتمال خونریزی شود باید خودداری کنید. این مواد احتمال عطسه و سرفه را بیشتر می کنند. این امر می تواند منجر به تشدید درد و التهاب شود. همچنین این مواد می توانند عملکرد سیستم گوارش را دچار اختلال کنند.

غذاهای فرآوری شده

غذاهای فرآوری شده به دلیل داشتن سدیم، قند و اسیدهای چرب اشباع نشده فراوان روند ترمیم بافت ها و کاهش ورم بینی را کندتر می کند. در عوض می توانید از دمنوش برای کاهش ورم بینی خود استفاده کنید. همچنین مصرف مواد غذایی مانند سبزیجات و غلات توصیه می شود.

غذاهای بسیار گرم یا سرد

غذاهایی که بسیار گرم یا بسیار سرد هستند، با تحریک فک و دهان و در نتیجه بینی روند ترمیم بافت های آسیب دیده بینی را کاهش می دهند.

غذاهای پر نمک

غذاهای پر نمک با افزایش فشار خون موجب تشدید ورم و التهاب بینی می شوند. به همین دلیل پزشکان مصرف غذاهای شور را پس از جراحی بینی برای بیماران خود منع می کنند.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

در این مقاله با جراحی بینی و ورم بینی پس از جراحی آشنایی کامل پیدا کردید. همچنین متوجه شدید دمنوش برای کاهش ورم بینی بسیار تاثیر گذار است.

همانطور که در بالا اشاره کردیم جراحی بینی به علت های مختلف و با اهداف مختلف انجام می شود. از جمله علت های مراجعه برای انجام جراحی بینی می توان به شکستگی بینی، انحراف بینی، پل بینی و… اشاره کرد.

برای رفع این موارد شما با مراجعه به پزشک در ابتدا مورد معاینه قرار می گیرید و پزشک با توجه به نوع بینی و مشکل شما نوع عمل بینی را مشخص می کند.

از جمله عوارض طبیعی عمل بینی، ورم بینی است. با روش هایی که در اینجا به شما معرفی کردیم می توانید ورم بینی خود را تا حد ممکن کاهش دهید. تاثیر پزشک جراح خوب در نتیجه عمل بینی بسیار زیاد است.

به همین دلیل به شما توصیه می کنیم اگر قصد انجام عمل بینی دارید به کلینیک بهترین جراح بینی ایران خانم دکتر خدیجه جمشیدی مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.