علائم بعد از عمل بینی

علائم بعد از عمل بینی

با موضوع علائم بعد از عمل بینی در خدمت شما هستیم.

زیبایی انسان از اهمیت زیادی برخوردار است. همه ما انسان ها دوست داریم که چهره زیبایی داشته باشیم. چهره زیبا و موزون می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس و به مراتب حضور بیشتر در اجتماع داشته باشد.

برخی از عوامل نیز ممکن است باعث شود که زیبایی صورت ما دچار مشکل شود. صورت انسان نیز از اجزای مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از آنها می تواند نقش مهمی در تناسب و موزون و زیبایی چهره ما داشته باشد.

یکی از مهمترین اجزای صورت بینی است که نقش بسیار مهمی در زیبایی چهره دارد و تناسب و زیبایی بینی نیز می تواند منجر به زیباتر شدن چهره فرد شود.

برخی از دلایلی می تواند باعث عدم تناسب میان بینی و دیگر اجزای صورت شود و همین موضوع باعث ایجاد چالش و دغدغه برای ما خواهد شد. خوشبختانه امروزه روش درمانی موثری نیز برای حل مشکلات ظاهری و ساختاری بینی وجود دارد که جراحی بینی نام دارد.

از کجا بفهمیم پولیپ بینی داریم؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی سوال کلیک کنید.

فهرست مطالب

اینفوگرافیک علائم بعد از عمل بینی

اینفوگرافیک علائم بعد از عمل بینی
اینفوگرافیک علائم بعد از عمل بینی

جراحی بینی از انواع مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از آنها می تواند کاربرد مربوط به خود را داشته باشد. در کشور ما، بالاترین میزان جراحی زیبایی مربوط به جراحی بینی می شود.

جراحی بینی صرفا جنبه زیبایی و ظاهری را تحت تاثیر قرار نمی دهد، بلکه می تواند منجر به رفع مشکلات ساختاری شود و ماهیت درمانی هم خواهد داشت. امروزه با توجه به پیشرفت علوم پزشکی و درمانی، روش های مختلفی با استفاده از ابزار الات پزشکی جدید، برای جراحی بینی وجود دارد.

جراحی بینی می تواند دغدغه های زیادی را برای فرد بوجود بیاورد که مهمترین آن مربوط به علائم بعد از عمل بینی می باشد.

به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم در ابتدا در خصوص عمل بینی توضیح مختصری ارائه دهیم و سپس به بررسی موضوع اصلی مقاله یعنی علائم بعد از عمل بینی توضیحاتی ارائه دهیم. در ادامه مقاله به بررسی انواع جراحی بینی و مدل های جراحی بینی خواهیم پرداخت که می تواند مفید واقع شود.

ویدئو علائم بعد از عمل بینی

با این حال شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و کامل تر در خصوص جراحی بینی و انواع آن و همچنین علائم بعد از عمل بینی، با یکی از بهترین جراح بینی خانم در تهران یعنی سرکار خانم دکتر خدیجه جمشیدی تماس حاصل فرمایید و با مراجعه به ایشان، راهنمایی های لازم را کسب کنید.

ما در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:
  • عمل بینی چیست ؟
  • علائم بعد از عمل بینی چیست؟
  • روش های جراحی بینی کدام است؟
  • عمل بینی طبیعی چیست؟
  • جراحی بینی فانتزی چیست؟
  • اقدامات قبل از جراحی بینی چیست؟
  • چه مراقبت هایی بعد از عمل بینی نیاز است؟

 

عمل بینی چیست ؟

عمل بینی چیست ؟
عمل بینی چیست ؟

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، بینی نقش مهمی در زیبایی چهره دارد و جز مهمترین اجزای صورت محسوب می شود.

به اندازه بودن بینی اعم از اندازه سوراخ بینی، زاویه بدنی، طول و عرض بینی، از جمله مهمترین عوامل زیبایی بینی و به مراتب زیبایی چهره خواهد بود و مشکل در هر یک از این موارد می تواند باعث بروز مشکلات ظاهری و حتی مشکلات ساختاری مانند مشکلات تنفسی و … شود.

به همین دلیل جراحی بینی به کمک این معضلات آمده است و امروزه جز رایج ترین انواع جراحی زیبایی در دنیا مخصوصا در کشور ما محسوب می شود.

جراحی بینی می تواند به حل مشکلات ظاهری اعم از تغییر در ناحیه نوک بینی، حل قوز بینی، تغییر اندازه سوراخ بینی و … بپردازد و در واقع ابعاد گسترده ای نیز دارد.

از طرفی جراحی بینی می تواند ماهیت درمانی داشته باشد و به حل مشکلاتی مانند شکستگی بینی، انحراف بینی، حل مشکلات تنگی نفس، حل مشکلات حساسیتی و آلرژی و … بپردازد. به همین دلیل، جراحی بینی جز حساس ترین انواع جراحی ها محسوب می شود.

پزشک جراح قادر خواهد بود با اصلاحات لازم به حل مشکلات فوق بپردازد و علاوه بر آن می تواند منجر به افزایش زیبایی صورت شود و تلاش خواهد کرد که فرد بتواند اعتماد به نفس زیادی را بدست آورد.

پیشنهاد می کنیم از پست عکس بینی فانتزی دیدن کنید.

جراحی بینی به بررسی و درمان بیماری های خاص در مورد بینی خواهد پرداخت

جراحی بینی به بررسی و درمان بیماری های خاص در مورد بینی خواهد پرداخت و همچنین قادر خواهد بود که مشکلات ژنتیکی و وراثت را در ناحیه بینی درمان نماید. از آنجایی که جراحی بینی از انواع مختلفی تشکیل شده است، هرکدام از آنها می تواند در زمینه های مختلف درمانی و زیبایی، تاثیرات خاص خود را داشته باشد و طبیعتا مزیت هایی را به همراه خواهد داشت.

لازمه برخورداری از مزیت های جراحی بینی این است که در ابتدا در خصوص مشکل خود اطلاعاتی بدست آوریم و طبیعتا ممکن است هر فردی شرایط انجام جراحی را نداشته باشد و صرفا با روش های درمانی دیگری بتواند به حل معضل خود بپردازد.

آگاهی داشتن از مسائلی مانند اقدامات قبل از عمل بینی و اقدامات بعد از جراحی بینی

از طرفی دیگر، آگاهی داشتن از مسائلی مانند اقدامات قبل از عمل بینی و اقدامات بعد از جراحی بینی می تواند در روند نتیجه بخش بودن جراحی بینی تاثیرات زیادی داشته باشد و ما باید از این موضوع هم آگاهی داشته باشیم که علائم بعد از عمل بینی، شامل چه مواردی می باشد تا در صورت لزوم بتوانیم اقدامی موثر انجام دهیم.

از دیگر عوامل تاثیرگذار در موفقیت آمیز بودن جراحی بینی این است که در ابتدا تحقیقات لازم در خصوص انتخاب بهترین پزشک جراح را انجام دهیم. استفاده از مشاوره های پزشکان مختلف، بررسی کاتالوگ ها و مدل های جراحی انجام شده توسط پزشکان مختلف و پرس و جو از اطرافیان می تواند در زمینه انتخاب پزشک تاثیرگذار باشد.

یکی از بهترین و با تجربه ترین متخصصین حوزه جراحی بینی که می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص انجام جراحی بینی انجام دهد و همچنین می تواند جراحی بینی شما عزیزان را با موفقیت انجام دهد، سرکار خانم دکتر خدیجه جمشیدی می باشد که شما می توانید با مراجعه به ایشان اقدامات لازم را برای مشاوره و جراحی بینی خود انجام دهید.

علائم بعد از عمل بینی

علائم بعد از عمل بینی
علائم بعد از عمل بینی

از آنجایی که جراحی بینی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و حساسیت این جراحی بسیار بالا است، اما نباید نگران انجام عمل بینی بود. بلکه لازم است اطلاعات کافی در خصوص عمل بینی و انواع آن بدست آوریم.

یکی از نکات مهم و قابل توجه در خصوص انجام جراحی بینی این است که بدانیم هر جراحی ای با طول دوره نقاهتی همراه است و علائمی را به همراه دارد که جز مراحل طبیعی بعد از جراحی می باشد.

عمل بینی هم از این قاعده مستثنی نیست و لازم است اطلاعات کافی در خصوص علائم بعد از عمل بینی بدست آوریم و اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهیم.

لازم به گفتن است که علائم بعد از عمل بینی می تواند برای هر فردی متفاوت باشد و با توجه به نوع عارضه بینی، هدف جراحی بینی، شرایط جسمی فرد، تشخیص پزشک و روش درمانی انتخاب شده، این علائم می تواند تفاوت هایی را داشته باشد.

زیبایی صورت از اهمیت زیادی برخوردار است و لازم است در صورتی که اقدام به جراحی بینی می کنیم، اطلاعات کافی در خصوص جراحی بینی و اقدامات قبل و بعد از آن بدست آوریم تا بتوانید در اقدامی درست به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنیم. به همین دلیل ما در ادامه مقاله قصد داریم به بررسی دقیق علائم بعد از عمل بینی بپردازیم تا بتوانیم کمکی در این خصوص انجام دهیم.

لطفا از پست ماساژ بینی بعد از عمل دیدن کنید.

درد بعد از جراحی بینی

درد بعد از جراحی بینی
درد بعد از جراحی بینی

طبیعتا هر جراحی ای بعد از آن دارای طول دوره نقاهت شامل درد در ناحیه جراحی شده می باشد. در جراحی بینی به دلیل تغییراتی که در قسمت غضروف و استخوان های بینی ایجاد شده است، طبیعتا این موضوع می تواند باعث ایجاد درد و ناراحتی بعد از عمل بینی شود و جز علائم بعد از عمل بینی محسوب می شود.

پزشکان برای کنترل این علامت از داروهای مسکن استفاده می کنند و به بیمار تجویز می کنند که از این داروها برای کنترل درد خود استفاده کند.

تورم بینی

تورم بینی
تورم بینی

یکی از عوارض کوتاه مدت بعد از جراحی بینی، تورم در ناحیه بینی می باشد. همچنین علاوه بر بینی ممکن است در دیگر اجزای صورت مانند گونه و زیر چشم، تورم مشاهده شود که پزشک جراح برای حل این معضل از روش هایی مانند کمپرس و … استفاده خواهد کرد. همچنین استفاده درست از چسب بینی می تواند در روند کاهش تورم بینی موثر باشد.

ماندن جای زخم بعد از جراحی

ماندن جای زخم بعد از جراحی
ماندن جای زخم بعد از جراحی

در برخی از جراحی های بینی بر اساس نوع و روش جراحی، ممکن است در محل برش ها و جای بخیه ها جای زخمی موجود باشد که در البته به مرور زمان و بعد از بهبودی کامل این جای زخم ها از بین خواهد رفت. استفاده از پمادهای مخصوص که توسط پزشک تجویز می شود، می تواند تاثیر زیادی در روند بهبود جای زخم داشته باشد.

اختلال تنفسی

اختلال تنفسی
اختلال تنفسی

از دیگر علائم بعد از عمل بینی، می توان به اختلال در تنفس اشاره کرد که مهمترین دلیل آن، انسداد مجرای تنفسی به دلیل انجام جراحی است و بعد از برداشته شدن پانسمان و فیلتر، رفع خواهد شد.

ممکن است بعد از برداشته شدن پانسمان، بازهم دچار اختلال تنفسی شوید که در این صورت لازم است به پزشک متخصص خود مراجعه کنید. سرکار خانم دکتر خدیجه جمشیدی می تواند راهنمایی های لازم را در این خصوص انجام دهد.

آبریزش و عطسه بعد از عمل بینی

آبریزش و عطسه بعد از عمل بینی
آبریزش و عطسه بعد از عمل بینی

داشتن آبریزش در بینی ممکن است تا چند روز بعد از عمل بینی مشاهده شود و حتی عطسه هم داشته باشید. در چنین مواقعی باید سعی شود که از دهان عطسه کنید تا فشار به مجرای بینی وارد نشود و بیمار دچار مشکلاتی نگردد، در چنین مواقعی، پزشک متخصص اقدام به تجویز قرص های ضد حساسیت و یا سرما خوردگی خواهد کرد تا بتواند این علامت را کنترل نماید.

ماندن جای چسب و آتل بر روی بینی

ماندن جای چسب و آتل بر روی بینی
ماندن جای چسب و آتل بر روی بینی

جالب است بدانید که ماندن جای چسب بینی و یا آتل می تواند جز علائم بعد از عمل بینی باشد که طبیعی است. چنین وسایلی با ایجاد فرم دهی به بینی و محافظت از بینی طراحی شده و مورد استفاده قرار میگیرد.

این مشکل به دلیل فشار بیش از حد چسب و گچ بر روی بینی ایجاد می شود که امری طبیعی است. به همین دلیل است که توصیه می شود برای تعویض پانسمان و چسب با پزشک خود مشورت کنید و خودسرانه عملی انجام ندهید.

مشکلات بویایی بعد از عمل بینی

در برخی از مواقع ممکن است ترشحاتی در ناحیه بینی ایجاد شود که جز عوارض بعد از عمل بینی است و در برخی مواقع نیز التهاب و ورم نیز می تواند جز عوارض عمل بینی باشد که در موارد قبلی به آن اشاره شد. این التهابات و ترشحات در ناحیه بینی می تواند باعث تداخل در بویایی فرد شود که جای نگرانی نخواهد بود و به مرور زمان از بین خواهد رفت.

کبودی اطراف چشم بعد از عمل بینی

از علائم بعد از عمل بینی که جز جدایی ناپذیر آن محسوب میشود، کبودی در اطراف چشم بیمار است. این مورد به این دلیل به وجود می آید که خون از مویرگ ها به زیر نشست کرده است و جز عوارض طبیعی نیز محسوب می شود و باعث ایجاد انعقاد خون در ناحیه زیر چشم خواهد شد. در چنین مواقعی، پزشک از بیمار می خواهد که با استفاده از کمپرس سرد اقدام به رفع این مشکل نماید و جای نگرانی ای نخواهد بود.

چسبندگی داخل بینی

یکی از مسائلی که بعد از جراحی بینی به سراغ افراد خواهد آمد، چسبندگی داخل بینی است که بر اثر ترمیم نشدن زخم و برش های جراحی ایجاد می شود که می تواند در داخل بینی رخ دهد. در چنین مواقعی پزشک باید با استفاده از روش هایی مانند رادیوگرافی و سی تی اسکن، به بررسی این موضوع بپردازد و سپس اقدامات درمانی لازم را انجام دهد.

عفونت بینی

یکی از عوارض شایع در بین افرادی که عمل بینی انجام می دهند، عفونت بعد از جراحی بینی است. این مورد جز علائم بعد از عمل بینی محسوب می شود و البته جای نگرانی نخواهد بود.

برای حل این معضل پزشک از بیمار درخواست خواهد کرد که بعد از جراحی بینی و برداشتن گچ بینی، با محلول های مخصوص، اقدام به شستشوی بینی نماید تا میکروب های موجود در داخل بینی به طور کامل از بین برود.

موارد بالا از جمله مهمترین علائم بعد از عمل بینی محسوب می شود که می تواند برای هر فردی بعد از جراحی بینی رخ دهد. اغلب این علائم نیز طبیعی است و جای نگرانی نخواهد داشت و با اقدامات مراقبتی می توان اقدام به رفع این مشکلات نمود.

سرکار خانم دکتر خدیجه جمشیدی به عنوان یکی از بهترین متخصصین حوزه جراحی بینی می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص علائم بعد از عمل بینی و اقدامات مراقبتی آن، انجام دهد.

روش های جراحی بینی کدام است؟

روش های جراحی بینی کدام است؟
روش های جراحی بینی کدام است؟

برای انجام جراحی بینی، پزشکان جراح از دو روش برای جراحی بینی استفاده می کنند. انتخاب اینکه کدام روش برای عمل بینی فرد مناسب تر است در معاینات اولیه و مشاوره های اولیه مشخص خواهد شد که پزشک جراح در ابتدا به بررسی دقیق مشکلات بینی چه از نظر ظاهری و چه از نظر ساختاری خواهد پرداخت و در نهایت مشخص خواهد کرد که کدام روش جراحی برای فرد مناسب تر است.

جراحی بینی به روش بسته و جراحی بینی به روش باز، دو روش جراحی بینی محسوب می شود. هر کدام از این روش های جراحی، مزیت های مربوط به خود را دارد و در جهت اهداف خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.

امروزه، پزشکان متخصص و جراحی در حوزه جراحی پلاستیک و زیبایی از هر دو روش جراحی استفاده می کنند

امروزه، پزشکان متخصص و جراحی در حوزه جراحی پلاستیک و زیبایی از هر دو روش جراحی استفاده می کنند. اما امروزه به دلیل توقع بالای افراد از جراحی بینی، اغلب از روش باز برای جراحی بینی استفاده می شود. زیرا اغلب مشکلات بینی اعم از ظاهری و زیبایی و چه مشکلات ساختاری و درمانی، به وسیله جراحی باز، قابل حل خواهد بود.

تجربه و تخصص پزشک، حرف اول را در زمینه انتخاب روش جراحی خواهد زد که در طی مشاوره های اولیه مشخص خواهد شد که کدام روش برای فرد مناسب تر است. بنابراین لازم است به پزشک جراح خود اعتماد کامل داشته باشید.

سرکار خانم دکتر خدیجه جمشیدی به عنوان متخصص جراحی بینی می تواند در این خصوص راهنمایی های لازم را انجام دهد و با انجام معاینات دقیق و آزمایش های متعدد، سعی در بهترین انتخاب در خصوص روش جراحی بینی خواهد کرد. ما در ادامه مبحث به بررسی روش جراحی بسته و جراحی باز خواهیم پرداخت و نکات مهمی را در این مورد مهم اشاره خواهیم کرد که می تواند مفید واقع شود:

روش جراحی زیبایی بسته

روش جراحی زیبایی بسته
روش جراحی زیبایی بسته

یکی از روش های جراحی بینی که مورد استفاده پزشکان قرار میگیرد، جراحی بسته است. این روش در گذشته بیشتر از آن استفاده می شود.

در این روش جراحی اقدامات لازم در خصوص جراحی بینی از بخش های داخلی آن انجام می شود. برش هایی که در جراحی بسته بر روی بینی صورت میگیرد، در ناحیه داخلی بینی می باشد و برش های آن در درون حفره های بینی ایجاد می شود.

برداشته شدن قوز بینی و یا اصلاحات جزئی بینی می تواند توسط جراحی بسته صورت گیرد. اما یک موردی که می توان در خصوص جراحی بسته به آن اشاره کرد، محدودیت های جراحی می باشد.

به عنوان مثال، پزشک نمی تواند برای اصلاح نوک بینی از جراحی بسته استفاده کند. دلیل آن هم بخاطر محدودیت هایی می باشد که پزشک در زمان جراحی با آن مواجه است.

در جراحی بسته، پزشک دسترسی محدودتری به ساختار و استخوان بینی خواهد داشت

در جراحی بسته، پزشک دسترسی محدودتری به ساختار و استخوان بینی خواهد داشت و نمی تواند تغییرات اساسی و مهم را در استخوان و غضروف های بینی ایجاد کند. این دسترسی محدود باعث می شود که از جراحی بسته در موارد محدود و جزئی استفاده شود.

مزیت استفاده از جراحی بینی به روش بسته این است که زمان جراحی آن کوتاه تر و دوران نقاهت کمتری را خواهد داشت و همچنین برش هایی که در ناحیه بینی زده می شود در داخل بینی است و جای زخم و بخیه ای بر روی پوست بینی مشاهده نخواهد شد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جراحی بسته، با یکی از بهترین و ماهرترین متخصصین این حوزه یعنی سرکار خانم دکتر جمشیدی تماس حاصل فرمایید و با مراجعه به ایشان، راهنمایی های لازم را دریافت کنید. لازم به گفتن است که در جراحی بسته، علائم بعد از عمل بینی مشاهده خواهد شد که بسته به نوع جراحی و نوع عارضه می تواند متفاوت باشد.

روش جراحی بینی باز

روش جراحی بینی باز
روش جراحی بینی باز

پرکاربردترین و رایج ترین روش جراحی بینی، روش جراحی باز می باشد که بیش از 90 درصد جراحی های امروزی بینی، از طریق جراحی باز صورت می گیرد. در این روش جراحی پزشک با ایجاد برش در قسمت بیرونی بینی و پوست بینی، می تواند بصورت کامل به استخوان بینی دسترسی پیدا کند.

در این روش از قسمت تیغه وسط بینی برش های ایجاد می شود و پوست بینی به طور کامل از روی استخوان بینی برداشته می شود تا پزشک بتواند دسترسی کاملی به استخوان بینی و غضروف های بینی داشته باشد و جراحی مورد نظر انجام میشود.

جراحی های درمانی مانند رفع شکستگی استخوان بینی، انحراف تیغه بینی، اصطلاح در وضعیت نوک بینی، قوز بینی، زیبایی بینی و …، توسط جراحی باز صورت می گیرد و پزشک با دسترسی کامل به اجزای بینی، به حل این معضلات خواهد پرداخت و زیبایی بینی را ایجاد خواهد کرد.

این روش جراحی بینی جز متداول ترین روش جراحی بینی می باشد که می تواند تمامی ایرادات بینی را رفع کند. بعد از اتمام جراحی، پوست بینی به حالت اولیه باز خواهد گشت و پزشک اقدام به بخیه پوست بینی خواهد کرد و با پانسمان و گچ اقدام به اتمام جراحی خواهد کرد.

در جراحی باز، علائم بعد از عمل بینی نیز مشاهده می شود

در جراحی باز، علائم بعد از عمل بینی نیز مشاهده می شود که اکثر این علائم نیز کاملا طبیعی بوده و جای نگرانی ای در این خصوص وجود نخواهد داشت و پزشک متخصص اقدامات لازم را برای حل عوارض بعد از عمل بینی انجام خواهد داد.

یکی از مهمترین موارد در خصوص انجام جراحی باز و نتیجه بخش بودن آن، مهارت و تجربه پزشک جراح می باشد که باید در این خصوص انتخاب درستی انجام داد. طبیعتا لازم است در خصوص انتخاب پزشک جراح، دقت لازم اعمال شود تا بهترین نتیجه از جراحی حاصل شود.

یکی از بهترین و باتجربه ترین متخصصین جراحی بینی، سرکار خانم دکتر خدیجه جمشیدی می باشد که شما می توانید با مراجعه به ایشان، مشاوره های لازم را در خصوص انجام جراحی بینی و روش جراحی بینی انجام دهید و اقدامات جراحی بینی خود را به ایشان بسپارید.

جراحی سیتوپلاستی

یکی از رایج ترین مشکلات مربوط به بینی، مشکلات و اختلالت تنفسی است که چنین افرادی با استفاده از جراحی بینی می توانند اقدام به رفع این مشکل نمایند. برای حل معضل، افراد می توانند صرفا اقدام به رفع مشکل نمایند و تغییرات ظاهری در بینی خود ایجاد نکنند.

به همین دلیل جراحی سیتوپلاستی انجام می شود. این جراحی صرفات به حل مشکلات تنفسی و انحراف بینی خواهد پرداخت و تغییری در ظاهر بینی ایجاد نخواهد کرد.

افرادی که به آلرژی و حساسیت های فصلی دچار هستند می توانند از جراحی سیتوپلاستی استفاده کنند که سرکار خانم دکتر جمشیدی می تواند راهنمایی های لازم را در این خصوص انجام دهد.

لطفا از پست مدل بینی فانتزی طبیعی دیدن کنید.

عمل بینی طبیعی چیست؟

عمل بینی طبیعی چیست؟
عمل بینی طبیعی چیست؟

یکی از عمل های رایج و بسیار محبوب در خصوص جراحی بینی، عمل بینی طبیعی است. افرادی که اقدام به جراحی بینی طبیعی می کنند، برای رفع مشکلات ساختاری خود اقدام به استفاده از این روش می نمایند و عملا جنبه زیبایی کمتری نیز خواهد داشت.

جراحی بینی طبیعی اغلب در بین آقایان انجام می شود و به حل معضلات مختلف خواهد پرداخت. مشکلاتی نظیر مشکل تنفسی، قوز بینی و … از جمله موارد است که می توان با استفاده از عمل بینی طبیعی اقدام به انجام آن نمود.

در روش عمل بینی طبیعی، تغییرات کوچکی برای حل مشکلات پزشکی بینی انجام می شود و پزشک جراح تغییرات ظاهری اساسی نیز در بینی ایجاد نخواهد کرد.

این جراحی باید به گونه ای انجام شود که تغییری در فرم و چهره فرد صورت نگیرد و در واقع بعد از جراحی بینی، نمی توان تشخیص داد که آیا بینی فرد جراحی شده است یا خیر.

به همین دلیل عمل طبیعی نام دارد. جراحی بینی طبیعی با مزیت های زیادی همراه است و به همین دلیل است که از محبوببیت بالایی برخوردار است. علائم بعد از عمل بینی می تواند برای افراد متفاوت باشد و در برخی موارد صرفا علائم خفیفی را می توان مشاهده کرد.

از جمله مزیت های انجام عمل بینی طبیعی عبارتند از:

  • مدت ‌زمان عمل کوتاه است
  • طول مدت عمل طبیعی بینی کوتاه خواهد بود
  • دوران نقاهت بسیار کمتری خواهد داشت
  • عوارض و علائم بعد از عمل بینی در عمل طبیعی کمتر می باشد.
  • ظاهر بینی دچار تغییرات اساسی نمی شود و ظاهر آن حفظ می شود.
  • پره های بینی دچار تغییر نخواهد شد و ظاهر هم ثابت می ماند.
  • در قسمت روی بینی فرو رفتگی ایجاد نمی شود.
  • با عمل طبیعی بینی می توان قوس روی بینی را از بین برد.
  • مشکلات تنفسی را از بین خواهد برد و بعد از جراحی چنین مشکلاتی به سراغ فرد نخواهد آمد.

سرکار خانم دکتر خدیجه جمشیدی به عنوان متخصص جراحی بینی می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص انجام جراحی بینی طبیعی انجام دهد.

جراحی بینی فانتزی چیست؟

جراحی بینی فانتزی چیست؟
جراحی بینی فانتزی چیست؟

از دیگر انواع جراحی بینی جراحی بینی فانتزی می باشد. زمانی که زاویه بین نوک بینی و نوک لب بالایی بین 90 درجه تا 100 درجه باشد، بینی به حالت عروکسی و فانتزی در خواهد آمد.

به جراحی و تغییرات لازم در خصوص ایجاد چنین زاویه ای از بینی، جراحی بینی فانتزی گفته می شود. در جراحی بینی فانتزی، بینی به میزان بیشتری باریک تر و کوچک تر خواهد شد.

در جراحی بینی فانتزی، بینی به مقدار کوچکتری در خواهد آمد و اندازه بینی کوچک می شود. جراحی بینی فانتزی نیز باید با مهارت بالایی انجام شود

و همچنین شرایط صورت فرد باید به گونه ای باشد که بتوان جراحی بینی فانتزی را انجام داد. انجام جراحی بینی فانتزی نیاز به مهارت بالایی دارد و پزشک جراح نیز باید در این زمینه تجربه و مهارت بالایی داشته باشد تا بتواند فرم مورد نظر را ایجاد کند.

در جراحی بینی فانتزی، صورت فرد جوان تر خواهد شد و اغلب خانم ها نیز برای جراحی بینی خود از مدل فانتزی استفاده می کنند. جراحی بینی فانتزی به وسیله روش جراحی باز صورت خواهد گرفت و پزشک جراح تغییرات لازم و اساسی را در ظاهر بینی ایجاد خواهد کرد و به فرم مورد نظر تغییر خواهد داد.

برای انجام جراحی بینی فانتزی، لازم است نوع بینی مدنظر قرار گیرد.

برای انجام جراحی بینی فانتزی، لازم است نوع بینی مدنظر قرار گیرد. بینی انسان دو نوع استخوانی و گوشتی دارد. افرادی که دارای بینی گوشتی هستند، از ضخامت پوستی و چربی بیشتری برخوردار هستند و از طرفی انعطاف پذیری استخوان ها و غضروف های آن کمتر است.

به همین دلیل افرادی که اقدام به جراحی بینی فانتزی می کنند، در ابتدا باید مطمئن باشند که بینی آنها گوشتی نیست و عملا بینی استخوانی می تواند مورد جراحی فانتزی قرار گیرد.

زیرا بینی های استخوانی از ضخامت پوستی و چربی کمتری برخوردار هستند و در عین حال انعطاف پذیری استخوانی و غضروفی بالایی دارد. به همین دلیل در عمل بینی فانتزی می توان تغییرات لازم را به درستی و به راحتی انجام داد و طبیعتا نتیجه جراحی مشخص تر می باشد و فرم مورد نظر ایجاد خواهد شد و به راحتی قابل مشاهده است.

از نکات مهم در خصوص جراحی بینی فانتزی این است که علائم بعد از عمل بینی، در آن مشهود است و از آنجایی که جراحی بینی فانتزی تغییرات بیشتری را اعمال می کند، علائم بعد از عمل بینی، در آن واضح تر و مشهودتر است.

پزشکان و متخصصان زیادی نیز در زمینه جراحی بینی فانتزی مشغول به فعالیت هستند که لازم است در ابتدا در بدست آوردن اطلاعات در خصوص انتخاب بهترین پزشک جراح، نهایت دقت را انجام دهید. یکی از بهترین و باتجربه ترین متخصصین این حوزه، سرکار خانم دکتر خدیجه جمشیدی می باشد که شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انجام جراحی بینی فانتزی با مراجعه به ایشان، اقدامات لازم را انجام دهید.

اقدامات قبل از جراحی بینی

اقدامات قبل از جراحی بینی
اقدامات قبل از جراحی بینی

از نکات بسیار مهم در خصوص انجام جراحی بینی این است که لازم است قبل از فرایند عمل جراحی بینی، اقدامات لازم در خصوص قبل از جراحی بینی انجام شود.

از آنجایی که جراحی بینی از حساسیت بالایی برخوردار است و علائم بعد از عمل بینی اهمیت زیادی دارد، برای نتیجه بخش بودن جراحی، لازم است اقداماتی قبل از جراحی بینی صورت گیرد.

این اقدامات از زمان مشاوره های اولیه با پزشک متخصص شروع خواهد شد و سپس پزشک جراح، اقدام به تجویز برخی از آزمایشات و عکسبرداری ها خواهد کرد و فرد موظف است تمامی موارد را به درستی انجام دهد.

از جمله آزمایشات و مواردی که قبل از جراحی بینی باید انجام شود عبارتند از:

  • انجام آزمایش مربوط به تشخیص بارداری در بانوان
  • آزمایشات مربوط به انعقاد خون که در زمان جراحی از اهمیت زیادی برخوردار است.
  • آزمایش مربوط به کنترل قند خون
  • آزمایش ایدز و HIV

این آزمایشات کمک خواهد کرد که پزشک جراح، روند درستی را در خصوص جراحی بینی در پیش گیرد و بهترین تصمیم را در این خصوص اتخاذ نماید. افرادی که دچار مشکلاتی نظیر انعقاد خون هستند، لازم است با پزشک خود مشورت های لازم را انجام دهند تا بتوانند روند موفقیت آمیز بودن جراحی بینی خود را افزایش دهند.

زیرا در حین جراحی، خونریزی، بخش طبیعی جراحی است و لازم است انعقاد خون بیمار در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد. از طرفی بانوان باردار نباید اقدام به جراحی بینی کنند.

زیرا بیهوشی کامل در حین جراحی بینی و همچنین انجام جراحی در ناحیه بینی می تواند به سلامت فرد باردار و جنین آسیب جدی وارد کند. در چنین مواردی توصیه می شود که در ابتدا فرد بعد از دوران زایمان حداقل 2 ماه فاصله بیاندازد و سپس اقدام به جراحی بینی نماید.

علاوه بر موارد فوق، لازم است آزمایشات و عکس برداری های دقیقی از ناحیه بینی و صورت صورت گیرد که این موارد عبارتند از:
  1. انجام سی تی اسکن: انجام سی تی اسکن از اهمیت زیادی برخوردار است و پزشک برای اینکه بتواند از وضعیت دقیق بینی آگاهی پیدا کند، لازم است با انجام سی تی اسکن تشخیص های لازم را انجام دهد و مشکلاتی نظیر انحراف بینی و گرفتگی بینی را با استفاده از این روش تشخیص دهد.
  2. انجام نوار قلب: از دیگر نکات مهم در خصوص اقدامات قبل از جراحی بینی که البته می تواند در علائم بعد از عمل بینی تاثیرگذار هم باشد، بررسی دقیق ضربان قلب است تا پزشک متوجه شود که ضربان فرد دچار بی نظمی نیست.
  3. انجام عکسبرداری از قفسه سینه: انجام عکسبرداری از ناحیه قفسه سینه و ریه، برای این موضوع است که پزشک جراح مطمئن شود که فرد به مشکلات ریوی روبرو نیست تا بتواند در هنگام بیهوشی، وضعیت تنفسی بیمار را تحت کنترل خود قرار دهد.

سرکار خانم دکتر خدیجه جمشیدی به عنوان یکی از بهترین متخصصین جراحی بینی می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص اقدامات قبل از جراحی بینی انجام دهد.

چه مراقبت هایی بعد از عمل بینی نیاز است؟

چه مراقبت هایی بعد از عمل بینی نیاز است؟
چه مراقبت هایی بعد از عمل بینی نیاز است؟

از آنجایی که جراحی بینی به مانند هر جراحی دیگری با دوران نقاهت همراه است و از طرفی کنترل علائم بعد از عمل بینی از اهمیت زیادی برخوردار است، لازم است مراقبت ها و اقداماتی نیز بعد از جراحی بینی انجام شود تا فرد بتواند روند دوران نقاهت خود را بعد از جراحی طی کند تا سریعتر به بهبودی دست پیدا کند. از جمله موارد مراقبتی بعد از جراحی بینی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برنامه دارویی:

استفاده از برنامه های دارویی از اهمیت زیادی برخوردار است. پزشک جراح بعد از جراحی بینی، به فرد داروهایی تجویز خواهد کرد تا لازم است در زمان مقرر و تعیین شده اقدام به مصرف آن کند. این داروها می تواند برای کنترل درد، کاهش ورم و التهاب و … مورد استفاده قرار گیرد.

پیاده روی:

یکی از نکات لازم بعد از جراحی بینی که می تواند تاثیر زیادی در کنترل علائم بعد از عمل بینی داشته باشد، پیاده روی است که لازم است بعد از گذشت 48 ساعت از جراحی، اقدام به پیاده روی سبک با دستور پزشک متخصص خود نماید.

شستشوی بینی:

شسشتوی مرتب بینی با استفاده از محلول های مخصوص از جمله موارد مراقبتی بعد از جراحی بینی است تا بروز عفونت جلوگیری نماید.

چسب زدن بینی:

چسب زدن بینی:
چسب زدن بینی:

چسب زدن بینی از اهمیت زیادی برخوردار است و نحوه درست چسب زدن بینی از درجه اهمیت بیشتری برخوردار است. در ابتدای کار و اوایل، پزشک جراح این کار را انجام خواهد داد و به بیمار یاد می دهد که چگونه اقدام به تعویض چسب بینی خود نماید. تعویض چسب بینی در زمان مقرر از اهمیت زیادی برخوردار است و همچنین نحوه درست چسب زدن می تواند در فرم دهی بینی تاثیر زیادی داشته باشد و از ورم و التهاب بینی کاسته شود.

پماد:

استفاده از پمادهای مخصوص برای بهبود جای زخم و بخیه در ناحیه بینی از اهمیت زیادی برخوردار است که پزشک متخصص توصیه های لازم را در این خصوص خواهد داد. این مورد جز علائم بعد از عمل بینی محسوب می شود.

عطسه کردن:

یکی از معضلاتی که اغلب افراد بعد از جراحی بینی با آن مواجه می شوند، نحوه عطسه زدن است و لازم است برای انجام این کار با دهان باز اقدام به عطسه کنید تا فشار به بینی و نواحی جراحی شده وارد نشود.

محدودیت سنی: 

افرادی که در سنین رشد و بلوغ قرار دارند، نباید جراحی بینی انجام دهند. زیرا هنوز فرم صورت و استخوان ها و غضروف های بینی بصورت کامل رشد نکرده است و لازم است بعد از سپری شدن دوران رشد و بلوغ، در صورت وجود مشکل، اقدام به جراحی بینی نماید. در برخی از مواقع مانند شکستگی بینی بر اثر جراحت، می توان با کنترل کامل در زمان بلوغ اقدام به جراحی کرد که این مورد جز موارد استثنا محسوب می شود.

رانندگی:

لازم است به مدت 2 هفته بعد از جراحی بینی از انجام رانندگی خودداری شود.

مصرف سیگار:

مصرف سیگار:
مصرف سیگار:

بطور کلی توصیه اکید می شود که بعد از جراحی بینی، از مصرف سیگار خودداری کنید. زیرا مصرف سیگار علاوه بر مشکلات بینی و تنفسی، آسیب های زیادی به بدن وارد خواهد کرد و افرادی که بعد از جراحی بینی اقدام به مصرف سیگار می کنند، باید منتظر عواقب آن هم باشند.

مصرف آب:

مصرف آب:
مصرف آب:

نوشیدن آب به اندازه کافی می تواند در روند کنترل علائم بعد از عمل بینی موثر باشد و لازم است بصورت روزانه به مقدار کافی آب بنوشید.

در صورت بروز خونریزی و التهاباتی نظیر کبودی و درد شدید، لازم است سریعا با پزشک متخصص خود تماس بگیرید تا بتوانید اقدامات لازم را برای حل این معضل انجام دهید تا دچار مشکلات جدی تری نشوید.

رژیم غذایی سبک:

توصیه می شود که بعد از جراحی بینی از غذاهای سبک استفاده کنید، عدم استفاده از غذاهای جامد و سفت که باعث جویدن بیش از حد می شود، می تواند باعث بروز مشکلاتی شود و بهتر است در اوایل دوران نقاهت اقدام به مصرف مایعات و غذاهای نرم نمایید تا فرایند جویدن کمتری را انجام دهید.

موارد بالا تنها بخش مهمی از موارد مراقبتی بعد از جراحی بینی می باشد که می تواند در روند بهبودی کامل و کنترل علائم بعد از عمل بینی موثر باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انجام جراحی بینی و اقدامات قبل و بعد از عمل، با یکی از بهترین متخصصین این حوزه یعنی سرکار خانم دکتر خدیجه جمشیدی در تماس باشید.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

ما در این مقاله به بررسی یکی از رایج ترین و محبوب ترین انواع جراحی زیبایی یعنی جراحی بینی پرداختیم. جراحی بینی می تواند ماهیت زیبایی و ظاهرسازی بینی و از طرفی ماهیت درمانی و ساختاری داشته باشد و کاربردهای متنوعی دارد.

همچنین در ادامه مقاله به بررسی مهمترین علائم بعد از عمل بینی پرداختیم که لازم است در این خصوص اطلاعات کافی بدست آوریم که در این مقاله به آن اشاره شد.

جراحی بینی از روش های مختلفی تشکیل شده است که در این مقاله به آن اشاره شد و همچنین نکات مهمی در خصوص اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی گفته شد.

انتخاب بهترین پزشک جراح برای انجام جراحی بینی از اهمیت زیادی برخوردار است و در روند نتیجه بخش بودن جراحی بسیار موثر است. بنابراین توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انجام جراحی بینی و اقدامات لازم برای کنترل علائم بعد از عمل بینی خود، نزد سرکار خانم دکتر خدیجه جمشیدی به عنوان یکی از بهترین متخصصین این حوزه مراجعه نمایید و اقدامات لازم را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.