علت درد تیغه بینی بعد از عمل

علت درد تیغه بینی بعد از عمل

آیا می‌دانید علت درد تیغه بینی بعد از عمل چیست؟ سوالات بسیار زیادی در ذهن افرادی که متقاضی انجام عمل بینی هستند، پیش خواهد آمد.

این دسته از افراد جانب احتیاط را رعایت می‌کنند و قبل ‌از انجام عمل بینی تحقیقات گسترده‌ای دراین‌باره خواهند داشت.

اگر شما نیز از دسته افرادی هستید که به بررسی دردهای قبل و بعد از انجام عمل بینی می‌پردازید و نگران به وجود آمدن دردهای جدید در ناحیه بینی هستید، نیاز دارید در رابطه با علت درد تیغه بینی بعد از عمل اطلاعاتی کسب کنید. این مسئله به ‌عنوان یکی از نگرانی‌های انجام عمل بینی می‌باشد.

البته باید از این ‌موضوع آگاه شوید که تمامی افراد بعد از انجام عمل بینی دچار این عوارض نخواهند شد و تعداد بسیار زیادی از شایعات مختلف که در اینترنت می‌شنوید، به ‌عنوان عوارض نگران‌کننده به حساب نمی‌آید.

قطعا دلیل خاص و موجهی پشت به وجود آمدن درد تیغه بینی بعد از عمل خواهد بود. در برخی مواقع نیز اتفاق افتاده ‌است فرد بیمار با گذشت یک ماه بعد از عمل همچنان دچار درد تیغه بینی بوده‌ است و نگرانی بیش‌ از اندازه برای پیدایش مشکلات متعدد در بینی داشته ‌است.

فهرست مطالب

ویدئو علت درد تیغه بینی بعد از عمل

حال برای بررسی بیشتر این ‌موضوع طبق مهارت‌های دکتر جمشیدی به‌ عنوان بهترین پزشک برای انجام عمل بینی اطلاعاتی در ادامه این مبحث برای شما خواهیم داشت تا با آگاهی در این ‌مورد بتوانید به شناخت علت درد تیغه بینی بعد از عمل برسید، پس با ما همراه باشید.

مطالبی که در ادامه این مقاله مطالعه می‌کنید، عبارت‌اند از:

آیا انجام عمل بینی باعث ایجاد درد خواهد شد؟

انجام روش جراحی چه تاثیری بر روی درد بعد از عمل دارد؟

جراحی بینی به روش بسته

جراحی بینی به روش باز

راهکار کاهش درد بعد از عمل

سپتوم یا تیغه وسط بینی چیست؟

مدت ‌زمان کاهش درد

میزان تحمل درد تیغه بینی

دلایل مختلف ایجاد درد در ناحیه بینی بعد از عمل چیست؟

احساس سنگینی بعد از عمل بینی

دلیل نبض زدن بینی بعد از عمل

علت درد تیغه بینی بعد از عمل

علت سوزش بینی بعد از عمل

درد تیغه بینی بعد از عمل تا چه زمانی ادامه دارد؟

علت درد دندان بعد از عمل بینی

چه زمانی برای رفع درد تیغه بینی بعد از عمل به پزشک باید به پزشک مراجعه کرد؟

انتخاب پزشک و جراح با مهارت

نشانه‌های یک جراحی بینی ناموفق چه چیزی است؟

فرورفتگی بالای نوک بینی

فرورفتگی پره‌های بینی

انحراف قسمت غضروف بینی

برداشته شدن بسیار پوست پره‌های بینی

فرورفتگی کامل طرفین نیمه پایینی بینی

بالا رفتن بیش ‌از حد نوک بینی

باریکی بی‌اندازه نوک بینی

اسکار پوست

نکروز پوست نوک بینی

قوس بیش ‌از اندازه پشت غضروف بینی

جمع ‌بندی مطالب

 

آیا انجام عمل بینی باعث ایجاد درد خواهد شد؟

آیا انجام عمل بینی باعث ایجاد درد خواهد شد؟
آیا انجام عمل بینی باعث ایجاد درد خواهد شد؟

درابتدای امر قبل ‌از این‌ که به‌ علت درد تیغه بینی بعد از عمل بپردازیم، باید در این ‌مورد اطلاعات کسب کنید که آیا به وجود آمدن درد بعد از عمل صحت دارد. تغییرات بسیار زیادی در طی سال‌های گذشته روز به ‌روز بر روی سایر انواع جراحی‌های زیبایی از نظر تکنیک جراحی صورت‌ گرفته است.

به ‌عنوان نمونه برای این‌که تغییراتی در شکل تیغه بینی صورت بگیرد، در گذشته جراح بینی ناچار بود تا با به وجود آوردن شکستگی‌هایی در بینی اقدامات لازم برای تغییر فرم تیغه بینی را انجام بدهد.

اما با پیشرفت علم پزشکی امروزه وسایل و ابزارهای منحصر به‌ فردی برای شکل‌دهی تیغه بینی وجود دارد که پزشک می‌تواند به به‌ جای ایجاد شکستگی از آن‌ها استفاده کند.

این تکنیک‌های جراحی توانسته میزان درد بعد از جراحی زیبایی علی‌الخصوص در ناحیه‌ی تیغه‌ی بینی را به کمترین حد ممکن برساند.

اما اگر بخواهیم اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیار شما قرار بدهیم، باید بگوییم معیارهای بسیار متعددی باعث به وجود آمدن درد در نواحی مختلف بینی برای بیمار خواهد شد.

به‌ عنوان نمونه پارامترهای زیر از مهم‌ترین آن شمرده می‌شوند.

  • نوع بینی بیمار
  • تکنیک جراحی
  • آستانه درد بیمار
  • سن بیمار
  • میزان تغییرات بینی
  • جنس پوست

همان‌طور که در مطالب بالا به این ‌موضوع پرداختیم، بررسی این دسته از نکات می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی انجام عمل زیبایی بینی داشته باشد.

امکان دارد تعداد بسیار زیادی از بیماران هیچ‌گونه دردی در راستای انجام این عمل احساس نکنند، اما برخی از افراد به دلایل مختلف دچار درد در ناحیه‌های مختلف بینی علی‌الخصوص تیغه بینی شود.

انجام روش جراحی چه تاثیری بر روی درد بعد از عمل دارد؟

انجام روش جراحی چه تاثیری بر روی درد بعد از عمل دارد؟
انجام روش جراحی چه تاثیری بر روی درد بعد از عمل دارد؟

البته به‌ غیر از نکات گفته شده امکان دارد فرآیند انجام عمل جراحی بینی و تکنیک مدنظر که پزشک شما برای انجام این جراحی انجام می‌دهد، تاثیر متفاوتی بر روی دردهای حاصل از این جراحی داشته باشد. حال در ادامه به این ‌مورد بیشتر خواهیم پرداخت.

جراحی بینی به روش بسته

جراحی بینی به روش بسته
جراحی بینی به روش بسته

قبل از این ‌که در رابطه با علت درد تیغه‌ بینی بعد از عمل صحبت کنیم، باید بدانید به چه دلیل دردهای موجود در انجام عمل بینی طبیعی است.

با توجه به این‌که دو تکنیک بسته و باز برای روش جراحی بینی صورت می‌گیرد، عملکردهای متفاوتی برای آن‌ها انجام خواهد گرفت. به ‌عنوان نمونه در جراحی به روش بسته تکنیکی صورت می‌گیرد که درد و تورم بسیار کمتری برای بیمار به ‌همراه خواهد داشت.

زیرا پزشک برای انجام این نوع جراحی کاملاً بینی بیمار را باز نخواهد کرد. اما نکته مهم این است که بدانید انجام این روش برای تمامی افراد کارساز و مفید نیست و پزشک نمی‌تواند از این عملکرد برای تمامی مخاطبان خود استفاده داشته باشد. اما در هر صورت مزایای بسیار زیادی در راستای جراحی بینی بسته وجود دارد.

دوران نقاهت کوتاه‌

به ‌عنوان نمونه دوران نقاهت کوتاه‌تر خواهد بود، زخم و کبودی کمتر خواهد بود، درد در ناحیه تیغه‌ای بینی بعد از عمل کمتر خواهد بود.

حال در راستای شناخت درد بعد از جراحی بینی از طریق روش بسته باید بدانید و برای این‌ که ساختار بینی حفظ گردد، از تامپون یا گچ استفاده خواهد شد. حال وجود تامپون و یا گچ ممکن است در تیغه بینی درد به وجود بیاورد و برای برخی از افراد احساس ناراحتی ایجاد کند.

همین‌طور وجود کبودی، تورم، بروز درد بلافاصله بعد از عمل جراحی حتی به روش بسته امری منطقی است. اما دردها آن‌قدر آزاردهنده نیست و با گذشت دوران نقاهت بیمار برطرف خواهد شد.

اما شناخت علت درد تیغه بینی بعد از عمل به شما کمک می‌کند تا هیچ‌گونه نگرانی در راستای انجام عمل زیبایی بینی نداشته باشید و توسط تخصص‌های دکتر جمشیدی به‌ عنوان بهترین جراح رینوپلاستی از مزیت‌های این روش بهره‌مند شوید.

جراحی بینی به روش باز

جراحی بینی به روش باز
جراحی بینی به روش باز

برای این‌که جراحی با روش باز برای صورت بیمار انجام بگیرد، جراح چندین برش برروی بینی ایجاد می‌کند تا پوست بینی برداشته شود و بتواند دسترسی کافی به تیغه بینی داشته باشد و تغییرات موجود را برای زیبایی صورت بیمار حاصل کند.

سپس بعد از انجام تغییرات پوست بینی به‌ جای اصلی خود خواهد آمد و از طریق بخیه دوخته خواهد شد. کاملاً طبیعی است به دلیل این‌که در این جراحی بینی فرد کاملاً باز می‌شود، دردهای متفاوت‌تری برای بیمار به‌ دنبال خواهد داشت.

یکی از مهم‌ترین موارد علت درد تیغه بینی بعد از عمل جراحی به روش باز می‌باشد. اما جای هیچ‌گونه نگرانی در این‌مورد وجود ندارد.

زیرا کاملاً طبیعی است که به دلیل تغییراتی که بر روی ناحیه بینی صورت ‌گرفته است، در دوران نقاهت دردهایی در این نواحی صورت بگیرد. اما با گذشته مراقبت‌های خاص این دوره نیز خواهد گذشت.

در صورتی ‌که دردهای شما همچنان پایدار بود، به ‌دنبال علت درد تیغه بینی بعد از عمل باشید و حتما به نزد یک پزشک حاذق مراجعه کنید.

دکتر جمشیدی به ‌عنوان بهترین جراح برای انجام رینوپلاستی در کنار شماست تا با مهارت‌های خود زیبایی صورت شما را دوچندان کند.

راهکار کاهش درد بعد از عمل

راهکار کاهش درد بعد از عمل
راهکار کاهش درد بعد از عمل

اگر شما نیز از دسته افرادی هستید که دچار درد در نواحی بینی و اطراف آن شده‌اید، بهتر است سر خود را به سمت بالا بگیرید. این کار سبب می‌شود در ناحیه‌ای سر خون بیشتری جمع گردند و باعث کاهش یافتن میزان درد خواهد شد.

البته به توصیه تعداد بسیار زیادی از پزشکان کاهش یافتن میزان درد از طریق کمپرس یخ نیز امکان‌پذیر می‌باشد و می‌تواند برای کاهش ورم بینی نیز کمک کند.

برای این کار لازم است به مدت 3 تا ۴ روز بر روی اطراف بینی خود از کمپرس یخ استفاده کنید. این کار علاوه‌بر کاهش درد می‌تواند بر روی تسکین بر روی کاهش ورم بینی نیز تاثیر داشته باشد.

درآخر مهم‌ترین چیز تشخیص پزشک در راستای به وجود آمدن دردها می‌باشد. اگر درد در ناحیه تیغه بینی صورت‌گرفته باشد، دلایل بسیار مختلفی خواهد داشت که در ادامه این مبحث قصد داریم به‌ علت درد تیغه‌ای بینی بعد از عمل بپردازیم.

در هر صورت شما با کمک گرفتن از تخصص‌ها و مهارت‌های دکتر جمشیدی به‌ عنوان بهترین پزشک بهترین می‌توانید بهترین نتیجه را از انجام عمل رینوپلاستی دریافت کنید.

پیشنهاد می کنیم از پست علت احساس سنگینی بینی بعد از عمل دیدن کنید.

سپتوم یا تیغه وسط بینی چیست؟

سپتوم یا تیغه وسط بینی چیست؟
سپتوم یا تیغه وسط بینی چیست؟

برای این‌ که به درک درستی از علت درد تیغه بینی بعد از عمل برسید، در ابتدا باید تیغه وسط بینی آشنا شوید. دیواری در بین بینی تمامی انسان‌ها وجود دارد که می‌تواند آن را به دو نیمه راست و چپ تقسیم می کند.

مهم‌ترین چیز برای تشکیل دادن این دیواره غضروف است و در جراحی‌های بینی عملیات منحصر به ‌فردی بر روی این ناحیه از غضروف استفاده خواهد شد.

برای ترمیم بخش‌های مختلف بینی پزشکان جراح تغییراتی بر روی ناحیه تیغه وسط بینی اعمال می‌کنند. در واقع جدا کردن حفره راست و چپ بی براساس این دیواره غضروفی و استخوانی شناخته می‌شود که با نام تیغه یا سپتوم نام گرفته ‌است.

تیغه بینی به ‌عنوان ستون اصلی برای دیگر اجزای بینی می‌باشد

تیغه بینی به ‌عنوان ستون اصلی برای دیگر اجزای بینی می‌باشد. حال برای انجام عمل‌های زیبایی بینی تغییرات منحصر به‌ فردی بر ناحیه‌ای تیغه وسط بینی انجام می‌گیرد. زیرا این ناحیه که با نام سپتوم آن را می‌شناسند، به ‌عنوان ستون اصلی پابرجا برای بینی شناخته شده است.

امکان دارد برخی از افراد به دلیل ظاهر کج و یا وجود مشکلات تنفسی نیاز به انجام عمل بینی داشته باشند. حتی امکان دارد در ظاهر صورت بینی کج نباشد،

اما انحرافاتی در تیغه وسط بینی به وجود وجود داشته باشد که سبب مشکلات تنفسی خواهد شد. برای این‌که هر نوع کجی، ظاهر بینی و زیبایی آن را جراحی کرد، حتما باید از پزشکی حاذق و باتجربه در این زمینه کمک بگیرید تا در کنار جراحی زیبایی مشکلات تنفسی شما نیز برطرف گردد.

اما دراین‌راستا امکان دارد بعد از انجام عمل زیبایی بینی برف برخی از افراد دچار درد در ناحیه تیغه بینی شوند و به‌ دنبال این ‌موضوع باشند که علت درد تیغه بینی بعد از عمل در چیست؟

طبق بررسی‌های انجام‌ شده همان‌طور که دریافتید مهم‌ترین بخش که دچار تغییر و تحول خواهد شد، تیغه بینی می‌باشد.

پس کاملاً طبیعی است که بعد از فرآیند عمل دردهایی در این نواحی احساس گردد. اما این دردها در بازه زمانی مشخص ‌شده از بین خواهد رفت.

در واقع اگر فرد مراقبت‌های منحصر به‌ فردی در دوره نقاهت خود داشته باشد، این دردها به‌ مرور رفع خواهد شد.

مدت ‌زمان کاهش درد

مدت ‌زمان کاهش درد
مدت ‌زمان کاهش درد

برای برخی از بیماران پروسه کاهش تورم و کبودی‌ها طولانی‌تر از افراد دیگر می‌باشد، اگر فردی جراحی را به روش بسته انجام داده باشد، قطعا بعد از گذشت چندین روز تورم مات و درد در تیغه بینی برای او برطرف خواهد شد.

اما اگر فردی جراحی به ‌صورت باز انجام داده باشد، قطعا این نکات کمی این کمی زمان‌بر خواهد بود. طبق بررسی‌های انجام ‌شده توسط دکتر جمشیدی به‌ عنوان بهترین پزشک برای انجام عمل زیبایی حدوداً بین ۲ تا 3 ‌روزه درده تیغه بینی بعد از عمل فروکش خواهد کرد.

اما امکان دارد برخی از افراد دردهای نگران‌کننده‌ای دراین‌راستا داشته باشند که حتما باید به پزشک معالج خود مراجعه کنید. با کاهش یافتن کبودی‌ها و تورم می‌توانید نتایج قابل ‌قبولی از عمل بینی را مشاهده کنید.

میزان تحمل درد تیغه بینی

میزان تحمل درد تیغه بینی
میزان تحمل درد تیغه بینی

درکل می‌توان گفت که آستانه درد برای تمامی افراد متفاوت در نظر گرفته می‌شود و هر فرد براساس آستانه درد خود ممکن است موارد متعددی را از درد مشاهده کند.

در جلسات اولیه‌ای که نزد دکتر جمشیدی به‌ عنوان بهترین پزشک برای جراحی بینی انجام خواهید داد، تمامی این نکات مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد و ویژگی‌های اصلی شما به‌ عنوان نمونه میزان آستانه درد در پرونده پزشکی شما ثبت خواهد شد تا پزشک با اطلاع از این مورد مسکن‌ها و داروهای آرام‌بخش را برای شما در نظر بگیرد.

همین‌طور مساله مهم در راستای مراقبت‌های بعد از جراحی بینی می‌باشد که با شناخت این دسته از مسائل می‌توانید میزان درد تیغه بینی بعد از عمل را کاهش بدهید.

در هر صورت نیازی به نگرانی در راستای شناخت علت درد تیغه‌ای بینی بعد از عمل وجود ندارد و این امری کاملاً طبیعی است. مگر این‌که پروسه دردها پی‌درپی و طولانی شود که حتما نیاز به معالجه پزشک دارید.

با تمامی موارد گفته‌ شده می‌توان نام دکتر جمشیدی را به ‌عنوان بهترین جراح زیبایی برای انجام عمل زیبایی بینی به میان آورد تا اگر شما نیز نیازمند انجام این عمل می‌باشید، از تخصص‌ها مهارت این پزشک حاذق بهره‌مند شوید.

دلایل مختلف ایجاد درد در ناحیه بینی بعد از عمل چیست؟

دلایل مختلف ایجاد درد در ناحیه بینی بعد از عمل چیست؟
دلایل مختلف ایجاد درد در ناحیه بینی بعد از عمل چیست؟

طبق گفته تعداد بسیار زیادی از متقاضیان بعد از انجام عمل بینی یا رینوپلاستی امکان دارد، دردهای متفاوتی در ناحیه بینی برای افراد اتفاق بیفتد.

هنگامی‌که به بررسی دقیق در رابطه با دردهای موجود پرداخته‌ایم، نتایج متفاوتی را مشاهده کردیم. زیرا بر روی بینی هر فرد درد خاص ایجاد شده ‌است.

حال طبق تشخیص دکتر جمشیدی به ‌عنوان بهترین پزشک برای درمان و شناخت علت درد تیغه‌ای بینی بعد از عمل قصد داریم در ادامه این مبحث به بررسی انواع درد ها بعد از انجام عمل رینوپلاستی بپردازیم. اگر شما نیز بعد از این عمل دچار این دسته از دردها شدید با آگاهی بیشتر در این زمینه اقدام کنید.

احساس سنگینی بعد از عمل بینی

احساس سنگینی بعد از عمل بینی
احساس سنگینی بعد از عمل بینی

در کنار این‌که شناخت علت درد تیغه‌ای بینی بعد از عمل بسیار مهم و ضروری است، یکی دیگر از مشکلات به وجود آمده بعد از عمل بینی احساس سنگینی بعد از عمل است.

اما عموماً بیمار بعد از این‌که هوشیاری خود را بعد از عمل به دست آورد، در برخی از بخش‌های صورت خود احساس سنگینی بسیار زیادی خواهد داشت.

موارد بسیار مختلفی به ‌عنوان دلایل اصلی این ‌موضوع شمرده می‌شوند تا بیمار همچنان احساس سنگینی بر روی بینی خود داشته باشد.

یکی از مهم‌ترین علت‌های به وجود آمدن سنگینی در ناحیه بینی و وجود به پانسمان‌های داخلی و گچ و آتل بر روی بینی می‌باشد. این دردها بلافاصله بعد از به‌ هوش آمدن از عمل بینی تا چندین روز که همچنان پانسمان و گچ بر روی بینی وجود دارد ادامه‌دار خواهد بود.

در برخی مواقع دیگر نیز بعد از انجام عمل تورم موجود بر روی بینی یکی دیگر از دلایل احساس سنگینی بینی می‌باشد. حال در صورتی ‌که بیمار به رعایت مراقبت‌های قبل و بعد از عمل نپردازد، قطعاً سنگینی ایجاد شده بر روی بینی طولانی‌تر خواهد بود.

راهکارهای بسیار مهمی برای جلوگیری از به وجود آمدن این مشکل وجود دارد. به‌ عنوان نمونه از نظر دکتر جمشیدی فردی که تحت درمان با عمل بینی بوده ‌است، بهتر است از غذاهای کم‌نمک استفاده داشته باشد.

زیرا مایعات بخش‌های مختلف بدن از طریق سدیم موجود در نمک تحت فشار قرار خواهند گرفت و این مسئله می‌تواند تورم موجود در نواحی مختلف بدن علی‌الخصوص بینی را افزایش بدهد. به همین دلیل برای برطرف نمودن سنگینی بر روی تیغه‌ی بینی می‌توانید مصرف نمک را کاهش دهید.

علت درد تیغه بینی بعد از عمل

علت درد تیغه بینی بعد از عمل
علت درد تیغه بینی بعد از عمل

حال به مهم‌ترین بخش این مقاله رسیدیم تا بتوانیم شناخت دقیقی از علت درد تیغه بینی بعد از عمل کسب کنیم. زیرا این درد به ‌عنوان یکی از شایع‌ترین مواردی است که تعداد بسیار زیادی از بیماران بعد از انجام عمل رینوپلاستی آن را تجربه خواهند کرد.

برای این‌که نگرانی‌های شما در این‌مورد برطرف گردد باید بگوییم بروز این درد در ناحیه تیغه بینی کاملاً طبیعی است. در هنگامی‌که بیمار تحت درمان رینوپلاستی قرار می‌گیرد، امکان دارد استخوان‌های بینی که کاملاً شکسته شده‌اند، مجدداً حالت بگیرند.

پس کاملاً طبیعی است که درد بسیار زیادی در ناحیه‌ی تیغه‌ی بینی صورت بگیرد و می‌توان علت درد تیغه بینی بعد از عمل را تشخیص داد. در بسیاری از مواقع این ‌موضوع بیماران را نگران می‌کند و قصد دارند بدانند علت درد تیغه بینی بعد از عمل چیست.

لازم به ذکر است دراین‌باره بگوییم بخشی از بینی در هنگام عمل رینوپلاستی با تغییرات بسیار زیادی مواجه خواهد بود و قطعا فشار زیادی به این نواحی صورت خواهد گرفت.

حال این مساله عامل اصلی ایجاد درد در تیغه و استخوان بینی خواهد بود. البته براساس شرایط بدن بیمار و زمان ترخیص زمان ترمیم این نواحی امکان دارد، درد در ناحیه تیغه بینی مدت‌ها به طول بیانجامد.

برای این ‌که اطلاعات دقیق‌تری در راستای این مشکل داشته باشید، می‌توانید از کمک‌های دکتر جمشیدی به ‌عنوان بهترین پزشک برای انجام عمل رینوپلاستی کمک بگیرید.

علت سوزش بینی بعد از عمل

یک مشکل دیگر که تعداد بسیار زیادی از افراد بعد از عمل بینی به آن دچار شده اند، سوزش در نواحی مختلف بینی علی‌الخصوص بخش‌های داخلی آن می‌باشد.

حتما به این ‌موضوع آگاه هستید که حساسیت بسیار زیادی در بخش‌های داخلی بینی وجود دارد. این حساسیت به‌ حدی زیاد است که حتی اگر تحت درمان با عمل بینی قرار نگرفته باشید، در حالت عادی هنگامی ‌که یک جسم خارجی به داخل بینی شما وارد شود، احساس سوزش بسیار زیادی خواهید داشت.

پس کاملاً طبیعی است که بر اثر انجام عمل بینی یا همان رینوپلاستی نواحی مختلف بینی تحت فشار بسیار زیاد بوده است و از طرفی دیگر داروها و تامپون هایی که در داخل حفره بینی نیز وجود دارند، می‌توانند حساسیت بیشتری در این نواحی به وجود بیاورند.

به‌ همین دلیل است که سوزش بعد از عمل بینی اتفاق می‌افتد که عموماً با گذشت ۱ تا ۲ هفته بعد از جراحی این مشکل برطرف خواهد شد.

در این نکات به برخی از موارد نگران‌کننده‌ای که اغلب بیماران در رابطه با آن صحبت کرده بودند، پرداختیم. یکی از شایع‌ترین این مشکلات ایجاد درد در ناحیه استخوان بینی بود که با شناخت علت درد تیغه بینی بعد از عمل حتما نگرانی‌های شما در این ‌مورد برطرف شده است.

اما اگر همچنان نیاز به راهنمایی بیشتر در این‌مورد دارید می‌توانید از تخصص‌های دکتر جمشیدی به‌ عنوان بهترین پزشک برای انجام عمل رینوپلاستی کمک بگیرید.

درد تیغه بینی بعد از عمل تا چه زمانی ادامه دارد؟

درد تیغه بینی بعد از عمل تا چه زمانی ادامه دارد؟
درد تیغه بینی بعد از عمل تا چه زمانی ادامه دارد؟

ممکن است نیاز داشته باشید اطلاعات در زمینه این‌که چه زمانی در تیغه بینی بعد از عمل برطرف می‌شود، کسب کنید.

بهتر است بدانید انجام عمل بینی علی‌الخصوص در روزهای اول حداکثر درد در ناحیه تیغه بینی را بدنبال خواهد داشت و در این بازه زمانی افراد احساس کلافگی، تنگی نفس و درد بسیار زیادی خواهند داشت.

اما این ‌موضوع آن‌ها را نگران می‌کند که تا چه زمانی باید برای این درد صبوری کنند. طبق گفته‌های پزشکان متخصص در راستای انجام عمل بینی بدن هر فرد در یک بازه زمانی خاصی به ترمیم نواحی عمل شده خواهد پرداخت.

پس این‌که بتوان تعیین کرد چه زمانی درد تیغه بینی بعد از عمل برطرف خواهد شد، بر اساس شرایط بدنی بیمار می‌باشد.

هرچند که با شناخت علت درد تیغه بینی بعد از عمل سطح اطلاعات شما افزایش‌یافته است و همین‌طور اگر از دستورالعمل‌های پزشک خود بعد از عمل به ‌درستی استفاده داشته باشید، کمک بسیار زیادی بر سرعت بهبودی شما خواهد کرد.

استفاده از داروهای تجویزی پزشک برای ترمیم و مراقبت‌های دوران نقاهت

به ‌عنوان نمونه استفاده از داروهای تجویزی پزشک برای ترمیم و مراقبت‌های دوران نقاهت تمامی مواردی است که می‌تواند تاثیر بسزایی بر روی برطرف نمودن درد داشته باشد.

اما همچنان در در هر فرد دوره برطرف نمودن این دردها متغیر می‌باشد. برخی از افراد امکان دارد همچنان با گذشت یک ماه از انجام عمل رینوپلاستی در تیغه بینی را احساس کند و یا دیگر دردهای موجود که در موارد بالا ذکر کردیم را به دنبال داشته باشند.

اما تعداد بسیار زیادی از افراد چندین روز بعد از گذشت جراحی این دردها را خواهند داشت و سرعت بهبودی در بدن آن‌ها بیشتر خواهد بود.

علت درد دندان بعد از عمل بینی

به‌ غیر از این‌که لازم است شناخت دقیق در راستای علت درد تیغه بینی بعد از عمل داشته باشید، درد دندان یکی دیگر از مواردی است که ممکن است برای برخی از بیماران اتفاق بیفتد.

مهم‌ترین دلیل اصلی آن آثار داروی بیهوشی بر روی زیبا جویان است و با برطرف نمودن آثار داروی بیهوشی میزان سوزش و درد در ناحیه دندان‌های جلویی و میانی برای برخی از افراد افزایش پیدا می‌کند.

دلیل اصلی این امر بر این است که عصب‌های موجود در بینی و دندان به یکدیگر مرتبط هستند و به دلیل این‌ که عمل رینوپلاستی باعث کشیده‌تر شدن پوست و عصب‌های بینی شده‌ است، می‌تواند ناحیه دندان و عصب‌های آن را نیز تحت تاثیر قرار بدهد.

به ‌همین دلیل غیرطبیعی نیست که اگر در دندان‌های بالایی و سقف دهان خود بعد از انجام عمل رینوپلاستی درد احساس کنید.

این دردها در بازه زمانی ۲ هفته‌ای طول خواهد کشید و جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد. البته همچنان می‌توانید از تخصص‌های دکتر جمشیدی به‌ عنوان بهترین پزشک برای نتیجه بهتر عمل رینوپلاستی کمک بگیرید.

چه زمانی برای رفع درد تیغه بینی بعد از عمل به پزشک باید به پزشک مراجعه کرد؟

چه زمانی برای رفع درد تیغه بینی بعد از عمل به پزشک باید به پزشک مراجعه کرد؟
چه زمانی برای رفع درد تیغه بینی بعد از عمل به پزشک باید به پزشک مراجعه کرد؟

همان‌طور که در تمامی مطالب بالا به شرح این‌ موضوع پرداختیم که علت درد تیغه بینی بعد از عمل چیست، باید بدانید که احساس سنگینی و همین‌طور وجود درد در ناحیه تیغه بینی کاملاً طبیعی است که به‌ عنوان روندی از بهبودی افراد به حساب می‌آید.

اما اگر شرایط فرد در بازی زمانی نگران ‌کننده شود، حتما نیاز به مراجعه حضوری به نزد دکتر جمشیدی به‌ عنوان بهترین پزشک حاذق خواهد داشت. مهم‌ترین موارد شمرده‌شده که باید فورا به پزشک مراجعه داشته باشید در موارد زیر ذکر شده است.

  • در صورتی ‌که درد شما روز به‌ روز افزایش یابد و اصلا دچار کاهش درد نشوید.
  • درصورتی‌ که با مصرف داروهای مسکن و استراحت کردن همچنان درد در ناحیه بینی باقی بماند.
  • در صورتی ‌که دچار خون‌ریزی از نواحی همچون دندان، بینی، حلق و یا گوش باشید.
  • در صورتی که دچار واکنش‌ها و حساسیت‌های داروهای حساسیت به داروهای مصرفی باشید.
  • در صورتی ‌که علائم مختلف عفونت همچون ترشحات چرکی زرد، استشمام بوی بد، تورم بسیار، و دیگر موارد این‌چنینی را مشاهده کنید.

در صورتی‌ که هر نوع علامت غیرمعمولی که برای شما درد و بسیار زیادی دارد و آزاردهنده می‌باشد مشاهده کنید.

در صورت بروز هر کدام یک از این موارد حتما باید به نزد پزشک مراجعه داشته باشید تا در اولین فرصت ممکن اقدام به برطرف نمودن مشکلات به‌ وجود آمده در بدن شما کند.

اما در هر صورت با شناخت علت درد تیغه بینی بعد از عمل به این درک خواهید رسید که در یک بازه زمانی وجود این درد کاملاً طبیعی است و جای هیچ‌گونه نگرانی نمی‌باشد.

انتخاب پزشک و جراح با مهارت

انتخاب پزشک و جراح با مهارت
انتخاب پزشک و جراح با مهارت

در کنار این‌که برای بهبودی شرایط جسمی بیمار مراقبت‌ها و دوران نقاهت کمک بسیار زیادی در ترمیم و بهبودی بعد از عمل خواهد کرد، انتخاب یک پزشک معتمد معتمد که علم کافی از بهترین تکنیک‌های روز دنیا را داشته باشد، تاثیر بسیار زیادی در کوتاه کردن زمان بهبودی بعد از عمل خواهد داشت.

قطع به‌ یقین هنگامی‌ که پزشک قبل ‌از انجام عمل آگاهی کافی در رابطه با علت درد تیغه بینی بعد از عمل برایشان به‌ دنبال داشته باشد، شما با آگاهی کافی در این راستا اقدام خواهید کرد.

همین‌طور اگر پزشک فرایند عمل رینوپلاستی را به بهترین نحو ممکن انجام بدهد، دوران نقاهت کوتاه‌تری برای بیمار در نظر گرفته خواهد شد.

همین مسئله باعث می‌شود نتیجه عمل نیز رضایت‌بخش شود. در کلینیک دکتر جمشیدی به ‌عنوان بهترین پزشک برای انجام عمل رینوپلاستی می‌توانید با آگاهی از تمامی نکات مربوط به عمل بینی برای این مسئله اقدام کنید تا زیبایی صورت خود را دو چندان کنید.

زیرا فرآیند انجام عمل زیبایی بینی به بهترین نحو ممکن صورت می‌گیرد و تعداد بسیار زیادی از بیماران دکتر جمشیدی از انجام عمل بینی خود تحت این پزشک حاذق رضایت کافی دارند. پس می‌توانید با اعتماد کافی از مهارت‌های این پزشک برای رسیدن به یک زیبایی ایده‌آل کمک بگیرید.

نشانه‌های یک جراحی بینی ناموفق چه چیزی است؟

نشانه‌های یک جراحی بینی ناموفق چه چیزی است؟
نشانه‌های یک جراحی بینی ناموفق چه چیزی است؟

در کنار این‌که باید به شناخت علت درد تیغه بینی بعد از عمل بپردازیم، این‌که تشخیص بدهید چه مواردی به ‌عنوان مهم‌ترین نشانه‌های جراحی بینی ناموفق می‌باشد، به شما کمک خواهد کرد.

اگر بخش هرم بینی را به دو بخش بالایی و پایینی تقسیم کنیم، قسمت اولیه آن با نام استخوانی و بخش پایینی آن با نام غضروفی شناخته می‌شود.

مهم‌ترین چیزی که باعث می‌شود هیچ‌یک از نشانه‌های جراحی ناموفق برای بیمار اتفاق نیفتد، دانش، تجربه و مهارت جراح مدنظر می‌باشد.

اما در هر صورت ممکن است بنا به دلایلی تحت نظر پزشک کم‌تجربه عمل رینوپلاستی انجام داده باشید که ممکن است نشانه‌های زیر در شما ایجاد شود.

فرورفتگی بالای نوک بینی

یکی از مهم‌ترین موارد که به ‌عنوان نشانه اصلی جراحی بینی ناموفق است، فرورفتگی بالای نوک بینی می‌باشد که با توجه به برداشته شدن غضروف‌های تیغه بینی یا بخش میانی بینی اتفاق می‌افتد و اصولاً در اولین روزها بعد از جراحی زیبایی بینی با توجه به تورم موجود در بینی می‌توان این عارضه را مشاهده کرد.

فرورفتگی پره‌های بینی

در هنگام عمل غضروف‌های پره‌های بینی و جمع کردن نوک بینی معمولاً در صورت عدم مهارت پزشک فرورفتگی‌های پره‌های بینی اتفاق می‌افتد. در برخی از مواقع که بینی شخص نیاز دارد تا بیشتر از حد ممکن در ناحیه نوک بینی جمع شود.

به دلیل این‌ که غضروف‌های حمایت‌کننده در این نواحی وجود ندارد و بیش ‌از اندازه این غضروف‌ها به یکدیگر نزدیک خواهند شد. امکان دارد علاوه براینکه از اندازه فرورفتگی بیرونی نمای ظاهری کاملاً مشخصی وجود داشته باشد و مشکلاتی در راستای تنفس فرد بیمار به وجود بیاورد.

پس این‌ دست از مسائل نیز در این نکته نیز به‌ عنوان یکی از نشانه‌هایی است که می‌توان گفت جراحی بینی به ‌درستی انجام نگرفته ‌است.

البته نمی‌توان گفت که علت درد تیغه بینی بعد از عمل بر اثر نادرستی عمل بینی است. زیرا این عارضه کاملاً طبیعی است و به دلیل فعل و انفعالاتی است که بر روی بینی در حین انجام عمل رینوپلاستی اتفاق افتاده ‌است.

انحراف قسمت غضروف بینی

به ‌غیر از این‌که نیاز به شناخت علت درد تیغه بینی بعد از عمل خواهید داشت، امکان دارد برخی از افراد بعد از عمل دچار انحراف در بخش بیرونی غضروف بینی شوند که دلیل اصلی آن باقی ماندن انحرافات درد تیغه داخلی بینی می‌باشد.

در این مواقع به دلیل وجود انحراف با وجود انجام نیاز در مواقع فرد نیاز به انجام عمل‌های ترمیمی خواهد داشت تا بتواند این مشکل و کجی و انحراف در بخش قسط در بخش غضروف بینی را برطرف کند. این مهارت توسط پزشک حاذقی همچون دکتر جمشیدی ابن صورت خواهد گرفت.

برداشته شدن بسیار پوست پره‌های بینی

در شرایطی امکان دارد پره‌های پوست بخش زیادی از پره‌های بینی حذف گردد که این‌ موضوع امکان دارد باعث نمایان شدن آثار بخیه‌ها بر روی پوست بیمار گردد.

همین‌طور به‌ غیر از این مشکل می‌تواند باعث تنگی بیش‌از اندازه سوراخ‌های بینی گردد، عملکرد تنفسی را با مشکل مواجه کند.

با توجه به این‌که از پزشکی کم‌تجربه در این زمینه کمک گرفته‌اید، برطرف نمودن این مشکل توسط جراحان پلاستیک بینی امکان‌پذیر می‌باشد. زیرا نیاز به پیوند پوست از دیگر بخش‌های بدن بیمار همچون لاله‌ی گوش خواهد داشت.

به ‌همین دلیل حتما باید احتیاط بسیار زیادی در راستای حذف بیش ‌از اندازه پره‌های بینی داشته باشید و به پزشک خود تاکید کنید که علاقه‌مند به این نوع بی عمل بینی نمی‌باشید.

فرورفتگی کامل طرفین نیمه پایینی بینی

در صورتی ‌که تیغه و غضروف بینی بیش ‌از اندازه برداشته شود، باعث می‌شود غضروف‌های کناری بخش میانی بینی نیز بیش ‌از حد افتاده شوند که در کنار که این ‌موضوع به ‌غیر از داشتن ظاهری بعد برای بینی باعث عواقب تنفسی وخیم نیز خواهد شد.

در این حالت فرورفتگی باعث ایجاد باریکی بیش ‌از اندازه‌ی بینی خواهد شد و باعث تنگی شدید معبر تنفسی و می‌گردد که بهترین راهکار و پیوندهای گسترش‌دهنده توسط پزشکان حاذق برای برطرف نمودن این معضل می‌باشد.

اما شناخت علت درد تیغه بینی بعد از عمل باعث می‌شود که بدانید این معضل به‌ عنوان عوارض بعد از عمل نیست و به این دلیل نیست که عمل زیبایی شما با مشکل مواجه شده‌ است،

بلکه روندی طبیعی است و به دلیل فعل و انفعالاتی که بر روی تیغه‌ی بینی صورت گرفته ‌است تا بازه زمانی کوتاه‌مدتی این درد در ناحیه تیغه بینی باقی خواهد ماند.

بالا رفتن بیش ‌از حد نوک بینی

امکان دارد حذف بیش ‌از اندازه بافت‌های غضروفی و پوست بخش پایینی بینی سبب بالا رفتن بیش ‌از اندازه نوک آن گردد و باعث نمای نامناسبی از بینی گردد.

در واقع در اصطلاح به این نوع از بینی، بینی خوکی گفته می‌شود که عمق سوراخ‌های بینی او می‌توان از دوردست مشاهده کرد و حالتی کاملاً غیرطبیعی و مصنوعی برای بینی به وجود می‌آورد.

اصلاح این روش نیز در راستای انجام عمل ترمیمی بینی اتفاق خواهد افتاد. به دلیل این‌که برداشتن بافت‌ها بسیار ساده‌تر از اضافه کردن آن‌ها است. به‌ همین دلیل پزشک باید با انجام عمل بینی ترمیمی این مشکل را برای افراد برطرف کند.

باریکی بی‌اندازه نوک بینی

از نظر ساختار زیباشناسی بخش تعیین ‌شده‌ای برای پهنای مناسب بینی وجود دارد. حال اگر بر اثر انجام عمل بینی نوک بینی بیش‌ از اندازه باریک گردد، قطعا باعث به ‌هم ریختن تناسب بین دو بخش بالا و پایینی بینی خواهد شد. همین‌طور به ‌غیر از مشکلات ظاهری می‌تواند باعث ایجاد مشکلات تنفسی بسیار گردد.

پس در کنار شناخت علت درد تیغه بینی بعد از عمل بینی شناخت این دسته از مسائل که به‌ عنوان مهم‌ترین نشانه‌های یک جراحی بینی ناموفق شناخته می‌شوند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

زیرا برطرف نمودن درد در ناحیه‌ی تیغه‌ی بینی بعد از عمل با گذشت دوران نقاهت اتفاق خواهد افتاد. اما این دسته از موارد این‌چنینی فقط بر اثر انجام عمل بینی ترمیمی برطرف خواهد شد.

اسکار پوست

در هنگام بخیه زدن امکان دارد برای جراحی‌های باز کند. اما به دلیل این‌که لبه‌های پوست با یکدیگر یکسان نبوده‌ است، باعث به وجود آمدن خطوط زخم و یک فاصله بین دو لبه بینی گردد که این مسئله به ‌عنوان نکات مهم برای انتخاب پزشک می‌باشد تا با ظرافت کافی بتواند در راستای بخیه زدن تلاش کند.

هرچقدر دقت و ظرافت پزشک در هنگام بستن برش‌ها بیشتر باشد، قطع یقین این اسکار به وجود نخواهد نخواهد آمد. در هر صورت با وجود این‌دست از موارد ممکن است فرد از انجام عمل بینی خود راضی نباشد.

نکروز پوست نوک بینی

یکی دیگر از عارضه های عمل بینی بر اثر انتخاب پزشک بی‌مهارت نکروز پوست نوک بینی است و بخش بالایی بینی آسیب بسیار شدیدی خواهد داشت.

این عملکرد اغلب توسط پزشکان جراحی که تجربه کافی ندارند، ایجاد می‌شود و حتی امکان دارد در بسیاری از مواقع تمامی پوست بینی از بین برود و ترمیم آن از طریق عمل‌های ترمیمی نیز بسیار دشوار باشد.

زیرا جراح نیاز دارد از بخش‌های مختلف دیگر بدن بیمار همچون پوست پیشانی و یا دیگر موارد برای غضروف برای ایجاد پوست نوک بینی تلاش کند.

قوس بیش ‌از اندازه پشت غضروف بینی

امکان دارد برخی از افراد دچار قوس بیش ‌از اندازه پشت غضروف بینی گردند. دلیل اصلی به وجود آمدن این عارضه و برداشتن بیش‌ از اندازه پشت استخوان بینی می‌باشد. البته برداشته شدن کم و غضروف‌های بینی نیز امکان بروز این عارضه را دربر خواهد داشت.

پس می‌توان گفت که علت درد تیغه بینی بعد از عمل امری کاملاً طبیعی است و به دلیل این‌که تغییراتی در راستای بینی ایجاد شده‌ است، فرد در دوران نقاهت ممکن است دچار درد در ناحیه تیغه بینی شود.

اما در صورتی ‌که هر کدام از این موارد در صورت و بینی افراد اتفاق بیفتد، به ‌عنوان عوارض و نشانه‌های یک جراحی بینی ناموفق وجود دارد و فرد فقط با انجام جراحی بینی ترمیمی می‌تواند مشکلات به‌ وجود آمده را رفع کند.

در صورتی‌ که علت درد تیغه بینی بعد از عمل فقط فعل و انفعالاتی است که بر روی بینی اتفاق ‌افتاده است، نیاز به جراحی ترمیمی نخواهد داشت.

در هر صورت اگر از عمل بینی خود رضایت کافی ندارید، می‌توانید از دکتر جمشیدی برا به‌ عنوان بهترین پزشک زیبایی بینی برای افزایش زیبایی بینی خود کمک بگیرید.

جمع ‌بندی مطالب

جمع ‌بندی مطالب
جمع ‌بندی مطالب

در راستای این‌که در این مبحث بتوانیم به یک شناخت کلی از علت درد تیغه بینی بعد از عمل برسیم، باید بدانید نتایج حاصل ‌شده از عمل بینی به‌ صورت طولانی‌ مدت مشاهده خواهد شد و قطعا در روزهای اولیه بیمار دچار تورم، درد در تیغه بینی و دیگر موارد این‌چنینی خواهد بود.

اما با گذشت چندین هفته این موارد فروکش می‌کند و حدوداً ۱۲ ماه زمان لازم است تا و بینی کاملاً اصلاح شود و نتایج انجام عمل بینی توسط دکتر جمشیدی قابل‌ مشاهده باشد.

امکان دارد در طول این بازه زمانی به ‌تدریج دچار تغییراتی در ظاهر بینی مشاهده شوید، اما نتیجه دائمی‌تر آن بعد از گذشت این مدت اتفاق می‌افتد. لازم است بدانید نگران وجود درد تیغه بینی بعد از عمل نباشید.

زیرا تعداد بسیار زیادی از دردهای این نواحی کاملاً طبیعی است و جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد و به‌ مرور زمان از بین خواهد رفت.

در هر صورت شما باید به نکات مربوطه برای مراقبت بعد از عمل بینی پای‌بند باشید تا بتوانید نتیجه بهتری از انجام این عمل دریافت کنید.

اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در این زمینه دارید می‌توانید از تخصص‌های دکتر جمشیدی به ‌عنوان بهترین پزشک برای انجام عمل رینوپلاستی و زیبایی بینی بهره‌مند شوید تا جذابیت صورت خود را با انجام عمل بینی دوچندان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.