علت پهن شدن نوک بینی بعد از عمل

علت پهن شدن نوک بینی بعد از عمل

در این مقاله به بررسی موضوع علت پهن شدن نوک بینی بعد از عمل می پردازیم.

از آنجایی که بینی شخص بزرگترین عضو صورت شخص می باشد، نقش بسیار مهمی در زیبایی فرد بر عهده دارد. از طرفی بینی اشخاص دارای اشکال و سایزهای مختلف است که با توجه به فرم صورت هر شخص ممکن است باعث ناهمگنی در چهره شخص گردد.

همچنین بینی از جمله اعضای صورت است که به نسبت سایر اجزای دیگر صورت امکان ایجاد تغییرات در آن امکانپذیرتر است و ایجاد تغییرات در آن می تواند تاثیر قابل توجهی در زیبایی کلی چهره فرد داشته باشد.

بزرگتر بودن بینی نسبت به سایر اجزای صورت

در کنار این موارد با توجه به بزرگتر بودن بینی نسبت به سایر اجزای صورت شخص، بینی از جمله مستعدترین اجزای بدن افراد است که می تواند در اثر عوامل مختلف در معرض آسیب های فراوانی قرار بگیرد و شکل ظاهری آن دچار تغییر گردد.

موارد ذکر شده از جمله مواردی است که باعث شده است تا عمل جراحی بینی امروزه تبدیل به پرطرفدارترین عمل جراحی زیبایی در سطح جهان تبدیل شود.

کشور ما ایران نیز از جمله کشورهای سطح دنیاست که با توجه به جمعیت خود بیشترین عمل های جراحی زیبایی بینی در آن صورت می پذیرد.

باید توجه داشت که با توجه به تاثیر بسیار زیادی که بینی در زیبایی چهره اشخاص و سلامت و کارکرد کلی بدن افراد دارد، باید در انتخاب پزشک مناسب برای انجام عمل جراحی بینی بسیار با دقت عمل نمود، چرا که عمل ناموفق بینی نه تنها منجر به بدتر شدن چهره فرد از نقطه نظر زیبایی شناسی می گردد،

بلکه ممکن است در اثر عمل نامناسب و ناموفق زیبایی بینی، شخص دچار مشکلات جسمانی عدیده ای مانند تنگی نفس نیز بشود.

فهرست مطالب

مهمترین نقش در موفقیت یا عدم موفقیت جراحی زیبایی بینی

مهمترین نقش را در موفقیت یا عدم موفقیت جراحی زیبایی بینی، جراحی که عمل زیبایی توسط وی صورت می پذیرد، بر عهده دارد.

بنابراین اصلی ترین دغدغه کسانی که قصد عمل جراحی بینی را دارند، انتخاب یک جراح مناسب و حاذق می باشد که تجربه کافی برای انجام همه نوع عمل جراحی بینی را داشته باشد.

در این مقاله قصد داریم به بیان مطالبی درباره علت پهن شدن نوک بینی بعد از عمل جراحی بینی پرداخته و همچنین توضیحات اجمالی پیرامون انواع عمل های جراحی بینی و مزایای انجام عمل جراحی بینی بیان نمائیم.

باید توجه داشت که تکنیک های انجام عمل های زیبایی بینی همواره در حال جدیدتر شدن و پیشرفته تر شدن  می باشند

بنابراین کسانی که قصد انجام عمل جراحی زیبایی بینی را دارند، باید جراحان زیبایی مانند دکتر جمشیدی را انتخاب نمایند که علاوه بر تجربه، با جدیدترین متدها و شیوه های پیشرفته جراحی زیبایی بینی نیز آشنایی داشته باشد.

دکتر جمشیدی به عنوان یکی از بهترین متخصصان جراحی زیبایی بینی در کشور می باشد. شما می توانید در خصوص علت پهن شدن نوک بینی بعد از عمل، به دکتر جمشیدی مراجعه نمایید و از تجربیات دکتر جمشیدی بهره مند شوید.

در ادامه نوشتار علت پهن شدن نوک بینی بعد از عمل، موارد گوناگونی را بررسی خواهیم نمود. ما را همراهی نمایید.

عناوین مقاله:

ویژگی های بینی استخوانی چیست؟

ویژگی های بینی گوشتی چیست؟

چه روش های جراحی بینی وجود دارد؟

روش جراحی بینی بسته چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

روش جراحی بینی باز چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

چه مدل های جراحی بینی وجود دارد؟

عمل بینی طبیعی چیست؟

عمل بینی فانتزی چیست؟

عمل بینی نیمه فانتزی چیست؟

مراقبت های مورد نیاز بعد از انجام عمل بینی شامل چه مواردی است؟

انجام مشاوره قبل از انجام عمل جراحی بینی چه مزایایی دارد؟

ویژگی های یک پزشک جراح بینی خوب چیست؟

علت پهن شدن نوک بینی بعد از عمل جراحی بینی چیست؟

انجام عمل جراحی بینی برای چه افرادی مناسب نمی باشد؟

 

ویژگی های بینی استخوانی چیست؟

ویژگی های بینی استخوانی چیست؟
ویژگی های بینی استخوانی چیست؟

قبل از این که علت پهن شدن نوک بینی بعد از عمل جراحی بینی را از دکتر جمشیدی جویا شویم، بایستی به ویژگی های انواع بینی بپردازیم. در اولین بخش از مبحث علت پهن شدن نوک بینی بعد از عمل، ویژگی های بینی استخوانی را بررسی می نماییم.

1- بینی های استخوانی عموما از پوست نازک تری برخوردار می باشند. نازکی پوست بینی در بینی های استخوانی به اندازه ای است که عمدتا استخوان بینی به راحتی قابل لمس می باشد.

2- بینی های استخوانی از غضروف های استوار و محکمی برخوردار می باشند. این ویژگی سبب می گردد که در بینی های استخوانی، به ندرت افتادگی نوک بینی مشاهده شود.

3-  در بینی های استخوانی عمدتا در بخش تیغه بینی، یک قوز کوچک وجود دارد. به همین دلیل به بینی استخوانی بینی قوزدار نیز می گویند.

پیشنهاد می کنیم از پست جراح بینی دیدن کنید.

نازکی پوست بینی در بینی های استخوانی

4- نازکی پوست بینی در بینی های استخوانی منجر می شود که تمامی حزئیات مربوط به استخوان ها و بافت های بینی قابل رویت باشد.

همان گونه که دکتر جمشیدی به عنوان یکی از بهترین جراحان زیبایی بینی در خصوص علت پهن شدن نوک بینی بعد از عمل عنوان می نماید؛ ساختار بینی های استخوانی به گونه ای است که به نسبت بینی های گوشتی، عمل جراحی روی آن آسان تر می باشد.

همان گونه که عنوان گردید، به بینی های استخوانی به دلیل برخورداری از قوز در ناحیه تیغه آن در اصطلاح بینی های قوزدار می گویند. در اکثر موارد افراد دارای بینی استخوانی برای برداشتن قوز بینی به جراح زیبایی بینی مراجعه می نمایند.

به دلیل برخورداری بینی های استخوانی از پوست نازک و همچنین غضروف ها و بافت های استخوانی قوی تر و مستحکم تر، معمولا پهن شدن نوک بینی بعد از عمل جراحی زیبایی در بینی های استخوانی کمتر مشاهده می گردد.

ویژگی های بینی گوشتی چیست؟

ویژگی های بینی گوشتی چیست؟
ویژگی های بینی گوشتی چیست؟

برای دریافتن علت پهن شدن نوک بینی بعد از عمل، بایستی ویژگی های بینی گوشتی را نیز بدانیم.

1- در بینی های گوشتی، عضروف نوک بینی عمدتا بزرگتر و پهن تر می باشد.

2- در بینی های گوشتی، در زیر پوست بینی عمدتا بافت های مستحکم و به هم پیوسته ای وجود دارد.

3- از منظر استحکام غضروف در مقایسه با بینی های استخوانی؛ در بینی های گوشتی، غضروف از استحکام مناسبی برخوردار نمی باشد.

4- در حالی که در بینی های استخوانی، غضروف نوک بینی بسیار مستحکم می باشد؛ در بینی های گوشتی در قسمت زیرین بینی، مقدار زیادی غضروف وجود دارد و در قسمت نوک بینی، میزان غضروف به مراتب کمتر از ناحیه تحتانی بینی می باشد.

5- غضروف ها در بینی های گوشتی علاوه بر عدم برخورداری از استحکام مناسب، عمدتا از خاصیت ارتجاعی کمتری در مقایسه با بینی های استخوانی برخوردار می باشند.

6- به صورت کلی پوست بینی در بینی های گوشتی به خصوص در قسمت نوک آن بسیار ضخیم و پر چرب می باشد. به گونه ای که با فشار دادن نوک بینی در بینی های گوشتی، عمدتا از منافذ بینی مقداری چربی خارج می گردد.

ضخیم بودن و پرچرب بودن پوست بینی در بینی های گوشتی

7- ضخیم بودن و پرچرب بودن پوست بینی در بینی های گوشتی عمدتا مانع از دیده شدن جزئیات غضروفی یا استخوانی بینی اشخاص می گردد.

به دلیل برخورداری بینی های گوشتی از پوست بسیار ضخیم و کلفت، عمدتا در این نوع بینی امکان پهن شدن نوک بینی بعد از عمل جراحی بینی به نسبت بینی های استخوانی بیشتر می باشد. معمولا عمل های بینی گوشتی به نسبت عمل های بینی غضروفی به دلیل ویژگی های خاص این نوع بینی دشوارتر می باشد.

به همین دلیل افرادی که قصد انجام عمل جراحی بینی را دارند، به ویژه کسانی که دارای بینی های گوشتی می باشند، بهتر است عمل جراحی زیبایی بینی خود را نزد جراحان متبحری مانند دکتر جمشدیدی که از تجارب بسیار ارزنده ای در زمینه انجام عمل بینی های زیبایی به طور کلی و بینی های گوشتی به طور خاص برخوردار می باشند، انجام پذیرد.

با ادامه مقاله علت پهن شدن نوک بینی بعد از عمل، همراه شما هستیم.

چه روش های جراحی بینی وجود دارد؟

چه روش های جراحی بینی وجود دارد؟
چه روش های جراحی بینی وجود دارد؟

عمل جراحی بینی یا رینوپلاستی بینی یکی از محبوب ترین عمل های جراحی زیبایی می باشد که در این عمل سعی می گردد که شکل یا فرم کلی بینی اصلاح گردد و در کنار آن انواع مشکلات داخلی بینی از جمله پولیپ بینی، اختلالات تنفسی و انحراف بینی نیز درمان شود.

به صورت کلی دو روش جراحی بینی وجود دارد که جراح متخصص با اخذ شرح حال از بیمار و بررسی شرایط وی در جلسات پیش از عمل، تصمیم گیری می نماید که کدام یک از روش های جراحی بینی برای بیمار متناسب تر می باشد. مهمترین آیتمی که پزشک قبل از انجام جراحی بینی در نظر می گیرد، سلامت بیماران است.

بنابراین پزشک متخصص با در نظر گرفتن سلامت بیمار به عنوان رکن اصلی جراحی، یکی از روش های جراحی باز یا جراحی بسته را برای انجام عمل جراحی بینی بیمار در نظر می گیرد.

نمی توان گفت که کدام یک از روش های جراحی بینی بر دیگری برتری دارد

به طور قطع نمی توان گفت که کدام یک از روش های جراحی بینی بر دیگری برتری دارد، بلکه با توجه به شرایط بیمار، هر یک از این روش ها می تواند توسط دکتر جمشیدی صورت بپذیرد.

معمولا جراحان زیبایی توانمند مانند دکتر جمشیدی، قبل از انجام عمل جراحی بینی با بیماران در مورد انتظارات، توقعات آن ها از عمل جراحی و علت پهن شدن نوک بینی بعد از عمل صحبت نموده و با در نظر گرفتن ویژگی های جسمانی، روانی و زیبایی شناسی چهره، بهترین نوع عمل را برای بیمار در نظر می گیرند.

در ادامه مبحث علت پهن شدن نوک بینی بعد از عمل، به تشریح دو نوع عمل جراحی متداول یعنی عمل جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته می پردازیم.

ذکر این نکته ضروری می باشد که انجام عمل جراحی بینی اگر به صورت صحیح و اصولی با استانداردهای متناسب صورت پذیرد، می تواند تاثیر قابل ملاحظه ای در زیبایی چهره فرد و افزایش اعتماد به نفس وی داشته باشد.

روش جراحی بینی بسته چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

روش جراحی بینی بسته چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟
روش جراحی بینی بسته چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

روش جراحی بینی بسته نوعی عمل جراحی بینی می باشد که در آن برش ها به صورت درونی صورت می پذیرد و هیچ نوع برشی بر سطح خارجی بینی صورت نمی پذیرد و فقط برش های کوچکی در داخل لبه هر سوراخ بینی ایجاد می گردد.

معمولا در روش جراحی بسته، مدت زمان انجام عمل جراحی کوتاه تر می باشد و با توجه به کوتاه بودن مدت زمان عمل جراحی، بیمار نیاز به داروی بیهوشی کمتری دارد و بیمار کمتر در معرض عوارض داروی بیهوشی قرار می گیرد. همان گونه که عنوان گردید، جراحی به روش بسته با ایجاد برش هایی در درون بینی انجام می پذیرد.

بنابراین هیچ زخمی در ناحیه خارجی بینی ایجاد نمی گردد و تورم بسیار کمتری در هنگام عمل جراحی روی بینی فرد ایجاد می شود. البته مدت زمان نقاهت این بیماری نیز کوتاه تر می باشد و روند بهبود بیماران بسیار سریع تر صورت می پذیرد.

در این روش جراحی؛ در پوست بینی هیچ گونه تغییراتی در آن اعمال نمی شود

در این روش جراحی؛ در پوست بینی هیچ گونه تغییراتی در آن اعمال نمی شود، بنابراین جراح می باید تمام تغییرات مورد لزوم جراحی را از طریق سوراخ های بینی انجام دهد و پزشک هیچ گونه دید و دسترسی به نواحی داخلی بینی نداشته و همه فرآیند جراحی بر اساس تجربه و مهارت جراح صورت می پذیرد.

بنابراین با توجه به محدودیت های جراحی بینی به روش بسته، برای انجام این نوع جراحی باید پزشک از مهارت و تخصص بالایی برخوردار باشد.

در واقع جراحی بینی به روش بسته برای انجام تغییرات جزئی در بینی مناسب تر می باشد و انجام تغییرات ساختاری در بینی به دلیل محدودیت های موجود در جراحی بینی بسته امکانپذیر نمی باشد.

از آنجایی که در روش جراحی بینی بسته، پوست بینی به منظور دسترسی به جزئیات درونی بینی کشیده می شود، این کار موجب تحریک شدن غضروف بینی می گردد. همچنین در هنگام جراحی به روش بسته، معمولا پهن شدن بینی بعد از عمل جراحی به ندرت دیده می شود.

روش جراحی بینی باز چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

روش جراحی بینی باز چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟
روش جراحی بینی باز چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

در جراحی بینی به روش باز، دکتر جمشیدی اقدام به ایجاد یک برش روی بخش میانی بینی که به آن کلوملا می گویند، می نماید. در این روش جراحی بینی، پوست بینی برش داده می شود تا نوک و پشت بینی قابل دسترسی باشد.

در این روش جراحی، تمام اجزای بینی از قسمت های غضروفی بینی، نواحی استخوانی بینی و بخش های نرم بینی قابل مشاهده می باشد.

به دلیل برش هایی که در جراحی بینی به روش باز ایجاد می گردد، دید جراح نسبت به اجزای مختلف بینی یک دید بدون واسطه و مستقیم است و همین مسئله منجر به تسلط بیشتر جراح در هنگام انجام عمل جراحی بینی کمک می نماید.

معمولا در این روش جراحی به دلیل تسلط و دسترسی بیشتر، انجام تغییرات ساختاری بینی به روش جراحی بسته امکانپذیرتر می باشد.

در صورتی که بیمار نیاز به جایگذاری پروتز یا گرفت های استخوانی و غضروفی داشته باشد، با استفاده از روش جراحی باز این کار راحت تر صورت می پذیرد.

افرادی که به دلیل بدشکلی و نامتقارن بودن بینی اقدام به انجام عمل جراحی بینی می نمایند، معمولا هنگامی که عمل جراحی آن ها به صورت باز صورت می گیرد، از نتیجه عمل جراحی رضایتمندی بیشتری دارند.

اشخاصی که قصد انجام عمل جراحی بینی آن ها از پیچیدگی زیادی برخوردار می باشد

به صورت کلی می توان گفت که اشخاصی که قصد انجام عمل جراحی بینی آن ها از پیچیدگی زیادی برخوردار می باشد و یا اسکلت و غضروف بینی آن ها از استحکام مناسبی برخوردار نمی باشد، عمل جراحی بینی به روش باز، گزینه بسیار مناسب تری نسبت به جراحی به روش بسته می باشد.

در مقابل، میزان تورم ایجاد شده پس از انجام عمل جراحی به روش باز بسیار بیشتر از هنگامی است که شخص، جراحی بینی به روش بسته را انجام می دهد.

دوره نقاهت بیمار در هنگامی که روی وی عمل جراحی بینی باز صورت می پذیرد، طولانی تر می باشد و روند بهبود بیمارانی که جراحی به روش باز را انجام می دهند، کندتر از بیمارانی است که عمل جراحی به روش بسته را انجام می دهند.

لازم به ذکر است که پزشکان مجرب و متبحری مانند دکتر جمشیدی با دریافت شرح حال دقیق از بیماران و انتظارات وی از انجام عمل جراحی و فرم بینی وی، اقدام به انتخاب یکی از روش های جراحی بینی باز و یا جراحی بینی بسته می نمایند.

چه مدل های جراحی بینی وجود دارد؟

چه مدل های جراحی بینی وجود دارد؟
چه مدل های جراحی بینی وجود دارد؟

همان گونه که دکتر جمشیدی به عنوان یکی از بهترین جراحان زیبایی به ویژه جراحی زیبایی بینی عنوان می نماید، تنوع بینی در افراد مختلف بسیار زیاد است و به لحاظ زیبایی شناسی چهره، نوع خاصی از تغییرات در بینی منجر به زیباتر شدن چهره فرد می گردد.

بنابراین پزشک جراح می باید بر اساس الگوهای زیبایی شناسی و با توجه به انتظار بیمار بعد از عمل زیبایی بینی تصمیم به انجام عمل جراحی بینی نماید. باید به این مسئله توجه نمود که انگیزه ها و اهداف هر شخص از انجام عمل جراحی بینی متفاوت می باشد.

بنابراین در زمینه تصمیم گیری برای این که کدام مدل جراحی برای بیمار در نظر گرفته شود، توجه به انگیزه و هدف وی از انجام عمل جراحی نیز اهمیت ویژه ای دارد.

برخی از بیماران صرفا برای اصلاح فرم و بد شکلی بینی خود اقدام به عمل جراحی بینی می نمایند. در حالی که برخی دیگر به منظور بهبود بیماری های تنفسی و رفع ناهنجاری های بینی اقدام به عمل می نمایند.

به طور کلی می توان گفت که از آنجایی که بینی به عنوان بزرگترین عضو صورت فرد نقش غیر قابل انکاری در زیبایی شخص بر عهده دارد، قبل از انجام عمل جراحی بینی حتما می باید هماهنگی های لازم بین پزشک و بیمار در باره انتظارات پس از عمل ایجاد گردد.

همچنین باید توجه نمود که اولویت اصلی در انجام هر عمل جراحی از جمله عمل جراحی زیبایی بینی، سلامت بیماران می باشد و برخورداری از چهره زیباتر و جذاب تر در درجه بعدی اهمیت قرار دارد.

عمل بینی طبیعی چیست؟

عمل بینی طبیعی چیست؟
عمل بینی طبیعی چیست؟

یکی از مدل های مرسوم عمل جرای بینی، عمل جراحی بینی طبیعی می باشد. عمل جراحی بینی طبیعی در میان جامعه مردان از محبوبیت بسیار فراوانی برخوردار می باشد.

در واقع در عمل بینی طبیعی، شخص به دنبال از میان برداشتن ناهنجاری ها و مشکلات ظاهری بینی مانند افتادگی نوک بینی، کاهش پهنای بینی، کاهش میزان قوز بینی و انحراف و کجی بینی می باشد. هدف از انجام عمل بینی طبیعی، تغییر ظواهر و مشکلات آشکار بینی به منظور برخورداری از چهره ای زیباتر و جذاب تر می باشد.

در این نوع عمل؛ همان گونه که از نام آن نیز می توان استنباط نمود، بینی شکل طبیعی خود را کاملا حفظ می نماید و با در نظر گرفتن ویژگی های زیبایی شناسی بینی، اقدام به اعمال تغییرات در بینی می نمایند تا بینی شخص با سایر اجزای صورت وی متقارن گردد.

عوارض ایجاد شده پس از انجام عمل بینی طبیعی به نسبت سایر مدل های جراحی بینی بسیار کمتر می باشد

معمولا عوارض ایجاد شده پس از انجام عمل بینی طبیعی به نسبت سایر مدل های جراحی بینی بسیار کمتر می باشد، به گونه ای که مشکلات شایعی که معمولا پس از انجام عمل جراحی بینی در اشخاص ایجاد می گردد، در این نوع عمل به ندرت مشاهده می گردد. شایعترین این مشکلات عبارتند از:

باقی ماندن جای بخیه، ایجاد فرورفتگی نامتعارف در ناحیه پشت و پره های بینی، کوچک تر شدن بیش از اندازه سوراخ های بینی، پهن شدن نوک بینی بعد از عمل جراحی.

اشخاصی که بینی عمل طبیعی بینی را انجام می دهند، معمولا تغییرات به اندازه ای جزئی صورت می پذیرد که اشخاصی که تا به حال فرد را ندیده اند، به دشواری می توان تشخیص دهند که وی عمل جراحی بینی انجام داده است ولی در عین حال نمود زیادی در تقارن چهره فرد و زیبایی ظاهری وی ایجاد می گردد.

همچنین عمل بینی طبیعی، نوعی جراحی انتخابی برای درمان مشکلات مربوط به سلامت بیمار مانند مشکلات تنفسی، انحراف بینی و نفس تنگی می باشد.

عمل بینی فانتزی چیست؟

عمل بینی فانتزی چیست؟
عمل بینی فانتزی چیست؟

عمل بینی فانتزی یا عروسکی نوع دیگری از عمل جراحی بینی می باشد که تغییرات ساختاری زیادی در شکل ظاهری بیماران ایجاد می گردد.

به همین دلیل جراح زیبایی بینی بهتر است قبل از انجام این نوع عمل به صورت کاملا مشخص و با در نظر گرفتن استانداردهای بینی مانند پهنای بینی، تقارن و تناسب اندازه بینی با سایر اجزای صورت، ارتفاع بینی و دیگر موارد نتیجه عمل را برای بیمار بررسی نماید. بیشتر افرادی که تمایل دارند تا مدل بینی آن ها به صورت عروسکی باشد، خانم ها می باشند.

در این نوع عمل، عمده تمرکز روی تغییرات در نوک بینی می باشد. همچنین معمولا سوراخ های بینی کوچک تر از حد معمول و تیغه بینی نیز نازک می شود.

نوک بینی نیز معمولا به صورت سربالا و دارای قوس به نسبت زیادی می باشد

نوک بینی نیز معمولا به صورت سربالا و دارای قوس به نسبت زیادی می باشد. معمولا به دلیل کوچک شدن سوراخ های بینی در افرادی که بینی خود را به صورت فانتزی عمل می کنند، مشکلات تنفسی و مشکلات مربوط به بویایی بیشتر از سایر مدل های جراحی بینی مشاهده می گردد.

لازم به ذکر است که در افرادی که بینی خود را به صورت فانتزی عمل می نمایند، امکان پهن شدن نوک بینی بعد از عمل بیشتر از سایر مدل های جراحی بینی (طبیعی و نیمه فانتزی) می باشد.

به لحاظ قواعد زیبایی شناسی، این نوع عمل برای افرادی که دارای بینی استخوانی می باشند و اجزای صورت آن ها کوچک می باشد، موثرتر می باشد.

معمولا جراحان در مورد کسانی که بینی آن ها دارای پوست نازک و بافت استخوانی و غضروف مستحکم می باشند، توصیه به انجام این نوع عمل بینی می نمایند. عمل بینی فانتزی به دلیل ایجاد تغییرات زیاد ساختاری در شکل ظاهری بینی در زمره مشکل ترین انواع عمل های جراحی زیبایی بینی می باشند.

بنابراین اکیدا توصیه می نمائیم اشخاصی که قصد عمل جراحی بینی به صورت فانتزی یا عروسکی را دارند، بهتر است حتما این نوع عمل را نزد متخصصان جراحی زیبایی مجرب و متبحری مانند دکتر جمشیدی که دارای رزومه کاری بسیار موفقی در زمینه این نوع  عمل زیبایی بینی هستند، انجام دهند.

هزینه عمل جراحی فانتزی

هزینه عمل جراحی فانتزی به نسبت سایر روش های جراحی بینی به دلیل تغییرات ساختاری بسیار زیادی که در بینی فرد صورت می پذیرد، به مراتب بالاتر از سایر روش های جراحی بینی می باشد.

بر خلاف عمل بینی طبیعی که تشخیص انجام پذیرفتن عمل جراحی بینی روی شخص توسط اشخاصی که تا به حال وی را ندیده اند دشوار می باشد؛ اشخاصی که عمل بینی فانتزی را انجام می دهند، با توجه به تغییرات بسیار اساسی که در ظاهر بینی آن ها صورت پذیرفته است، به وضوح مشخص می باشد که عمل زیبایی بینی روی آن ها صورت گرفته است.

عمل بینی نیمه فانتزی چیست؟

عمل بینی نیمه فانتزی چیست؟
عمل بینی نیمه فانتزی چیست؟

عمل بینی نیمه فانتزی در واقع حد وسط عمل بینی طبیعی و عمل بینی فانتزی می باشد. در واقع اشخاصی که قصد دارند تا تغییرات بیشتری نسبت به عمل بینی طبیعی انجام دهند و در عین حال تغییرات ساختاری به اندازه عمل بینی فانتزی نداشته باشند، معمولا به عمل بینی نیمه فانتزی روی می آورند.

در واقع در این نوع عمل نیز مانند عمل بینی فانتزی، عمده تمرکز جراح روی نوک بینی می باشد ولی قوس ایجاد شده در نوک بینی کمتر از قوس ایجاد شده در بینی به هنگام انجام عمل بینی فانتزی می باشد.

این نوع عمل در هر دو گروه خانم ها و آقایان پرطرفدار می باشد، هر چند که میزان استقبال خانم ها از این نوع عمل به مراتب بیشتر از آقایان می باشد. در عمل بینی نیمه فانتزی، معمولا نوک بینی نازک می گردد.

سوراخ های بینی کوچک می شوند و نوک بینی به صورت سر بالا و دارای یک قوس متناسب می باشد. این نوع عمل جراحی بینی به نسبت عمل بینی فانتزی از عوارض کمتری برخوردار می باشد.

در واقع عمل بینی نیمه فانتزی در کنار حفظ حالت طبیعی بینی منجر می شود که بینی از نظر اندازه، کوچک تر گردد و ظرافت بیشتری به آن می دهد.

قوس پشت بینی در بینی های نیمه فانتزی حالت سرسره ای و اغراق آمیزی که در بینی های فانتزی دیده می شود، ندارد.

همچنین در این نوع عمل امکان ایجاد مشکلات تنفسی و مشکلات تکلمی به عنوان عوارض جانبی بعد از عمل وجود داشته هر چند که میزان و شدت این اختلالات به میزان قابل توجهی کمتر از بینی های مدل فانتزی می باشد. می توان گفت که این نوع عمل، می تواند علت پهن شدن نوک بینی بعد از عمل جراحی نیز محسوب شود.

مراقبت های مورد نیاز بعد از انجام عمل بینی شامل چه مواردی است؟

مراقبت های مورد نیاز بعد از انجام عمل بینی شامل چه مواردی است؟
مراقبت های مورد نیاز بعد از انجام عمل بینی شامل چه مواردی است؟

از آنجایی که عمل جراحی بینی از جمله عمل های جراحی تهاجمی می باشد و کلیه فرآیندهای عمل جراحی تحت بیهوشی عمومی صورت می پذیرد، عمل جراحی بینی در زمره عمل های جراحی دشوار می باشد. در واقع مراقبت های پس از عمل جراحی بینی از جمله مواردی است که با رعایت نمودن آن ها تاثیر زیادی در موفقیت عمل جراحی بینی می تواند داشته باشد.

برخی از نکاتی که شخص باید پس از انجام عمل جراحی بینی نسبت به رعایت نمودن آن ها به منظور پیشگیری از آسیب های پس از عمل جراحی اقدام نماید، عبارتند از:
برخی از نکاتی که شخص باید پس از انجام عمل جراحی بینی نسبت به رعایت نمودن آن ها به منظور پیشگیری از آسیب های پس از عمل جراحی اقدام نماید، عبارتند از:
برخی از نکاتی که شخص باید پس از انجام عمل جراحی بینی نسبت به رعایت نمودن آن ها به منظور پیشگیری از آسیب های پس از عمل جراحی اقدام نماید، عبارتند از:

1- برای از بین بردن کبودی ناشی از عمل جراحی بینی، باید به طور منظم و اصولی از کمپرس های سرد و گرم استفاده نمایید.

در 48 ساعت اولیه بعد از عمل جراحی بینی معمولا شخص برای کاهش درد ناشی از کبودی بعد از عمل از کمپرس سرد استفاده می نماید.

پس از آن باید شروع به استفاده از کمپرس گرم نماید. معمولا توصیه می شود که در طول شبانه روز بین 3 تا 5 بار اشخاص از کمپرس گرم یا سرد استفاده نمایند و مدت زمان استفاده از این کمپرس ها در حدود 15 دقیقه باشد.

2- معمولا پزشکان مجربی مانند دکتر جمشیدی که از جمله برجسته ترین پزشکان حوزه عمل های جراحی بینی می باشند، تاکید زیادی بر رعایت رژیم غذایی مناسب بعد از انجام عمل جراحی بینی به عنوان یکی از تاثیر گذارترین عوامل در پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز دوره نقاهت بعد از عمل جراحی بینی می نمایند.

مصرف غذاهای رقیق

معمولا در هفته اول بعد از عمل جراحی بینی توصیه بر این است که بیماران بیشتر مبادرت به مصرف غذاهای رقیق مانند انواع سوپ، انواع آش و فرنی نمایند.

پس از آن نیز اقدام به مصرف غذاهای پوره ای که نیاز به جویدن زیادی ندارد، نمایند. از مصرف غذاهای سفت که نیاز به جویدن زیادی دارند، خودداری کنید.

زیرا مصرف غذاهای سفت به دلیل افزایش حرکات در عضلات صورت و عضلات اطراف بینی می تواند منجر به تشدید خونریزی پس از عمل جراحی بینی شود.

مصرف غذاهای آبکی و رژیم غذایی متناسب، به بهبود کبودی ها و زخم های ناشی از انجام عمل جراحی بینی کمک شایان توجهی می نماید.

3- یکی دیگر از مواردی که از اهمیت زیادی در روند بهبودی بیمار پس از انجام عمل جراحی برخوردار است، نحوه صحیح خوابیدن بعد از انجام عمل جراحی بینی می باشد.

در روزهای اولیه بعد از عمل جراحی بینی باید به گونه ای بخوابید که سر شما به سمت پایین خم نشود

در روزهای اولیه بعد از عمل جراحی بینی باید به گونه ای بخوابید که سر شما به سمت پایین خم نشود. معمولا به افراد توصیه می گردد که تا زمان بهبود کبودی های بینی در هنگام خوابیدن، دو بالش زیر سر خود قرار داده و تا حد امکان سر خود را به اطراف خم ننمایند.

همواره باید در هنگام خوابیدن و استراحت، ناحیه سر بالاتر از نواحی بدن قرار داشته باشد چون این امر احتمال بروز خونریزی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

به دلیل این که استخوان ها و غضروف های بینی در روزهای اولیه بعد از عمل از استحکام بسیار کمی برخوردار است، باید دقت گردد که تا حد امکان از تماس به بینی با بالش خودداری گردد.

بیماران بعد از عمل جراحی بینی می باید به گونه ای خواب و استراحت نمایند که همواره صورت آن ها به سمت سقف قرار داشته باشد.

4- بهتر است اشخاصی که عمل جراحی بینی را انجام داده اند، در روزهای اولیه بعد از عمل جراحی بینی در یک اتاق اختصاصی و خلوت استراحت نمایند.

محل استراحت افراد بهتر است به دور از رفت و آمد سایر اعضای خانواده باشد تا احتمال آسیب رسیدن به بینی تا حد امکان کاهش پیدا نماید. همچنین وسایلی مانند تابلو و گلدان که احتمال سقوط آن ها وجود دارد را از محل استراحت بیمار دور نمایید.

انجام مشاوره قبل از انجام عمل جراحی بینی چه مزایایی دارد؟

انجام مشاوره قبل از انجام عمل جراحی بینی چه مزایایی دارد؟
انجام مشاوره قبل از انجام عمل جراحی بینی چه مزایایی دارد؟

همان گونه که پزشکان مجرب و متبحری مانند دکتر جمشیدی به عنوان یکی از بهترین پزشکان جراح بینی سطح کشور معتقدند، انجام مشاوره قبل از عمل جراحی بینی می تواند تاثیر زیادی در موفقیت عمل جراحی ایفا نماید.

در جلسات مشاوره ای قبل از انجام عمل جراحی بینی، دکتر جمشیدی اقدام به بررسی دقیق فرم و شکل ظاهری بینی شما می نماید و پس از آن می تواند توضیحاتی را در مورد نتیجه عمل جراحی بینی و علت پهن شدن نوک بینی بعد از عمل برای شما ارائه نماید.

بیمار نیز می تواند در جلسات مشاوره ای قبل از عمل جراحی بینی؛ انگیزه ها، اهداف و انتظارات خود را از عمل جراحی بینی بیان نماید.

برای نمونه، پزشک در جلسات مشاوره ای قبل از انجام عمل بینی با بررسی گوشتی بودن یا استخوانی بودن بینی شخص و نوع پوست بینی فرد، آگاهی لازم را به فرد در زمینه فرم احتمالی بینی وی بعد از عمل جراحی را می دهد.

همچنین در مورد نوع عمل بینی که بیمار قصد دارد انجام دهد (فانتزی، نیمه فانتزی، طبیعی) با وی به صحبت بپردازد.

همچنین پزشک جراح اقدام به بررسی دقیق سوابق پزشکی بیمار می نماید. داروهایی که در حال حاضر بیمار مصرف می کند را بررسی نموده و با یک دید کامل نسبت به سوابق پزشکی بیمار دست پیدا می نماید.

افرادی که قصد انجام عمل جراحی بینی را دارند باید سوابق بیماری های قبلی آن ها مورد بررسی قرار بگیرد

افرادی که قصد انجام عمل جراحی بینی را دارند، باید سوابق بیماری های قبلی آن ها به ویژه بیماری هایی مانند سرطان، دیابت، نارسایی کبدی و مشکلات ریوی مورد بررسی قرار بگیرد، چون ابتلای افراد به این نوع بیماری ها می تواند در جراحی تاثیر گذار باشد.

به عنوان نمونه اشخاصی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می نمایند، ممکن است که در حین انجام عمل جراحی بینی دچار خونریزی شدید شوند.

به همین دلیل ممکن است که پزشک از بیمار بخواهد که برای مدتی مصرف این دارو را قطع نموده و سپس اقدام به انجام عمل جراحی نماید.

یکی دیگر از مواردی که دکتر جمشیدی در جلسات مشاوره ای قبل از انجام عمل جراحی بینی اقدام به بررسی آن می نماید، شرایط روحی و روانی متقاضیان انجام عمل جراحی بینی می باشد.

مثلا اگر شخصی از نظر شرایط روانی در وضعیت مطلوبی قرار نداشته باشد و استرس و اضطراب بیش از اندازه داشته باشد، ممکن است سیستم ایمنی بدن وی دچار ضعف گردیده و روند بهبودی وی پس از انجام عمل جراحی بینی از حد معمول طولانی تر شود.

انجام جلسات مشاوره ای قبل از انجام عمل جراحی می تواند به بیمار کمک نماید که با بالا بردن سطح آگاهی خود نسبت به عمل جراحی بینی و دریافت پاسخ های مناسب نسبت به ابهامات و سوالات خود در مورد عمل جراحی بینی، تا حدود زیادی میزان استرس خود را کاهش دهد.

ویژگی های یک پزشک جراح بینی خوب چیست؟

ویژگی های یک پزشک جراح بینی خوب چیست؟
ویژگی های یک پزشک جراح بینی خوب چیست؟

1- اولین معیار برای ارزیابی یک پزشک جراح بینی، بررسی میزان رضایتمندی بیمارانی است که عمل جراحی بینی خود را نزد وی انجام داده اند.

2- بررسی میزان تخصص و مهارت وی در انجام جراحی؛ مثلا می توان تحقیق نمود که پزشک جراح بینی مدرک تخصص خود را از چه دانشگاهی کسب نموده است.

3- یکی از مهمترین معیارها برای تشخیص و انتخاب یک پزشک جراحی بینی، بررسی رزومه و سوابق کاری قبلی وی می باشد. چون مجرب بودن پزشک جراح و برخورداری وی از سابقه درخشان در زمینه عمل جراحی بینی، تاثیر غیر قابل انکاری در میزان موفقیت عمل جراحی دارد.

4- آشنایی و آگاهی کامل پزشک از قوانین و قواعد زیبایی چهره نیز یکی از ویژگی های پزشکان جراحی بینی خوب می باشد.

چون اشخاص به طور معمول برای دستیابی به چهره ای جذاب تر، اقدام به انجام عمل جراحی زیبایی می نمایند، پزشکان جراح این حوزه در حین عمل جراحی بینی علاوه بر علم و دانش خود باید هنر زیبایی شناسی خود را نیز به کار بگیرند.

5- یکی دیگر از ویژگی های یک پزشک جراح بینی خوب، نحوه برخورد مناسب با بیمار می باشد. پزشک جراح بینی باید با صبر و حوصله، پاسخگوی پرسش های بیماران درباره عمل باشد و آگاهی های لازم را در این خصوص به آن ها ارائه نماید.

علت پهن شدن نوک بینی بعد از عمل چیست؟

علت پهن شدن نوک بینی بعد از عمل چیست؟
علت پهن شدن نوک بینی بعد از عمل چیست؟

ممکن است بیمار پس از انجام عمل جراحی بینی احساس کند که بینی وی نسبت به گذشته پهن تر شده است. در این بخش می خواهیم به توضیح علت پهن شدن نوک بینی بعد از عمل جراحی بینی بپردازیم.

پهن شدن نوک بینی در بیشتر موارد، در میان بینی های گوشتی با پوست ضخیم مشاهده می گردد. علت پهن شدن نوک بینی بعد از عمل در بینی های گوشتی به این دلیل است که بعد از انجام عمل جراحی بینی، میزان تورم ایجاد شده در نوک بینی در بینی های گوشتی با پوست ضخیم بیشتر از بینی های استخوانی با پوست نازک می باشد.

بنابراین بهتر است که بلافاصله پس از انجام عمل جراحی، شکل و فرم بینی خود را قضاوت نکنید، چرا که برای از بین رفتن تورم بینی ناشی از انجام عمل بینی، حداقل به 6 ماه زمان نیاز می باشد.

بهترین راهکار برای کاهش میزان پهن شدن نوک بینی بعد از عمل این است که شخص عمل جراحی خود را نزد جراحان مجرب و متبحری مانند دکتر جمشیدی که از جمله بهترین جراحان بینی سطح کشور می باشند، انجام دهند.

انجام عمل جراحی بینی برای چه افرادی مناسب نمی باشد؟

انجام عمل جراحی بینی برای چه افرادی مناسب نمی باشد؟
انجام عمل جراحی بینی برای چه افرادی مناسب نمی باشد؟

1- افرادی که به بیماری های روانی خاصی مانند اختلال بد شکل پنداری بدن دچار می باشند، از جمله افرادی هستند که عمل جراحی بینی برای آن ها نباید انجام پذیرد.

معمولا در سابقه پزشکی این اشخاص، تعداد زیادی عمل های جراحی زیبایی مشاهده می گردد. این گونه افراد با این که به لحاظ ظاهری نقص خاصی در اندام و چهره خود ندارند، به صورت مداوم اقدام به ایرادگیری از فرم و شکل اعضای بدن خود می نمایند.

2- گروه دیگری از افراد که آن ها نیز کاندید مناسبی برای انجام عمل جراحی بینی نمی باشند، افراد مبتلا به اختلال وسواس و افسردگی  می باشند.

این افراد معمولا تصور می کنند که با انجام عمل جراحی بینی، وضعیت روحی و روانی آن ها به میزان قابل توجهی بهبود خواهد یافت.

در صورتی که در مواردی ممکن است استرس های ایجاد شده به دلیل جراحی بینی منجر به تشدید علائم افسردگی یا وسواس آن ها شود.

3- افرادی که خود به تنهایی هیچ انگیزه ای برای انجام عمل جراحی بینی ندارند و صرفا به خاطر جلب نظر اطرافیان و نزدیکان خود می خواهند اقدام به انجام عمل جراحی بینی نمایند.

4- افراد ایده آل گرا و کمال گرا نیز اشخاصی هستند که برای انجام عمل جراحی بینی مناسب نمی باشند، چون این گونه افراد به صورت کاملا غیر ارادی نمی توانند هیچ گونه نقصانی را در بدن خود تحمل نمایند و به همین دلیل اقدام به انجام عمل جراحی بینی می نمایند.

2 دیدگاه

  • Good post. I learn something new and challenging on sites I stumbleupon everyday. Its always interesting to read articles from other authors and practice something from other sites.

    پاسخ
  • A fascinating discussion is worth comment. I do think that you ought to publish more about this issue, it may not be a taboo matter but typically folks dont speak about such topics. To the next! Cheers!!

    پاسخ
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با مطب

    ۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

    ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

    واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

    روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

    میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

    Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.