عوارض تیپ پلاستی

عوارض تیپ پلاستی

در مقاله ای که پیش روی شماست، از زبان بهترین دکتر تیپ پلاستی به بررسی موضوع عوارض تیپ پلاستی پرداخته ایم.

چنان چه به این موضوع علاقمند می باشید، از شما دعوت می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اگر دچار عارضه ورم بعد از عمل هستید، صفحه ورم بینی بعد از تیپ پلاستی را مطالعه کنید.

آنچه در این مقاله خواهیم خواند:

تیپ پلاستی چیست؟

تیپ پلاستی برای چه کسانی مناسب است

انواع عمل جراحی تیپ پلاستی

جراحی تیپ پلاستی در ناحیه غضروف نوک بینی

جراحی تیپ پلاستی از نوع ایمپلنت غضروف نوک بینی

جراحی تیپ پلاستی برای تغییر موقیت غضروف

جراحی تیپ پلاستی برای کاهش پره

جراحی تیپ پلاستی برای بستن

عوارض تیپ پلاستی

مزایای عمل تیپ پلاستی

هزینه عمل تیپ پلاستی

کاندیدای عمل تیپ پلاستی په کسانی هستند؟

عمل تیپ پلاستی برای چه کسانی مناسب نمی باشد

مراقبت های بعد از عمل تیپ پلاستی

نکاتی در زمینه تیپ پلاستی

بایدهای پیش از عمل زیبایی تیپ پلاستی

کارهای قبل از انجام عمل تیپ پلاستی

آمادگی برای انجام عمل زیبایی تیپ پلاستی

عمل تیپ پلاستی چگونه است

خصوصیات عمل تیپ پلاستی به روش بسته

خصوصیات عمل تیپ پلاستی به روش باز

عمل زیبایی تیپ پلاستی چقدر طول می کشد

عوارض پس از عمل تیپ پلاستی

مراقبت های تکمیلی بعد از عمل تیپ پلاستی

سخن پایانی

 

فهرست مطالب

یکی از جراحی های پرطرفدار در سرتاسر جهان

عمل جراحی زیبایی بینی از نوع کلی آن راینوپلاستی و یا شاخه ای از آن به عنوان تیپ پلاستی، امروزه به یکی از جراحی های پرطرفدار در سرتاسر جهان مبدل شده است. تمایل به زیبا شدن، از خصایص بشری می باشد.

در این میان، بینی، که در مرکزیت چهره و توجه قرار دارد، اولین موردی است که بیشتر از هر نقطه دیگری از بدن، جلب توجه می کند. در همین راستا، اکثر افراد امروزه، حتی اگر در ظاهر بینی شان یک ایراد کوچک وجود داشته باشد، تصمیم به برطرف نمودن آن نقص می نمایند.

از طرف دیگر، بینی، یک فاکتور مهم و اساسی در جهت تقارن چهره می باشد. بینی عضوی برجسته بر روی چهره و نمایان تر از هر عضو دیگری در صورت، خودنمایی می نماید.

یک بینی کج یا بلند و افتاده و یا قوزدار و بد شکل، نه تنها در ارتباط دیگران با فرد مؤثر می باشد، بلکه در اعتماد به نفس شخص نیز، بسیار مؤثر است. بیشتر افراد، پس از انجام عمل جراحی زیبایی بینی، اعتماد به نفس بسیار بالایی پیدا می کنند.

همچنین جراحی بینی چه از نوع راینوپلاستی و چه از نوع تیپ پلاستی، در سن ظاهری فرد نیز بسیار تاثیرگذار است. یک بینی سر پایین و نافرم، سن فرد را بالا می برد.

اصلاح همان بینی نافرم می تواند شخص را بسیار جوان تر از سن واقعی اش، نمایش دهد

کما اینکه اصلاح همان بینی نافرم می تواند شخص را بسیار جوان تر از سن واقعی اش، نمایش دهد. از سوی دیگر، سایر اجزای چهره نیز در نتیجه عمل جراحی زیبایی بینی، نمایان تر و درخشان تر از قبل نشان داده می شوند که این خود از مزایای دیگر عمل جراحی زیبایی بینی به شمار می رود.

در این میان، عمل جراحی زیبایی بینی، با توجه به اینکه جزو عمل های سبک به شمار می رود، همچون هر عمل جراحی دیگری، دارای عوارضی می باشد.

البته شایان ذکر است که عوارض ناشی از عمل جراحی زیبایی بینی، موقتی و زودگذر می باشند و تنها برای مدت کوتاهی فرد را درگیر خود می نمایند. که با رعایت دقیق دستورات پزشک جراح، به زودی برطرف خواهند شد.

تیپ پلاستی چیست؟

تیپ پلاستی چیست؟
تیپ پلاستی چیست؟

راینوپلاستی یا همان جراحی زیبایی بینی، راهی برای رفع نواقص ظاهری بینی به شمار می رود. اما راینوپلاستی دارای شاخه ای به نام تیپ پلاستی می باشد.

تیپ پلاستی از مهم ترین شاخه های راینوپلاستی به شمار می رود که در آن جراح اقدام به ایجاد تغییراتی در قسمت نوک بینی بیمار، می نماید.

همان طور که به آن اشاره کردیم، همه افراد تمایل به زیباتر شدن دارند. از همین رو تعداد افرادی که اقدام به انجام عمل جراحی زیبایی بینی می نمایند، روز به روز در حال افزایش است. امروزه، علم پزشکی در زمینه زیبایی پیشرفت های بسیاری داشته است که این امر نتایج بسیار مطلوبی را برای بیمار و جراح به همراه داشته است.

عمل تیپ پلاستی نوعی از عمل جراحی زیبایی بینی می باشد که در آن اشکالات نوک بینی ترمیم و اصلاح می شوند. این عمل زیبایی، امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

زیرا که در بسیاری از موارد دیده می شود که فرد هیچ ایراد خاصی در بینی اش ندارد و تنها مشکل بینی فرد، در قسمت نوک بینی می باشد. به کمک عمل تیپ پلاستی این نقص به راحتی برطرف می گردد.

جهت اطلاعات بیشتر صفحه ایا تیپ پلاستی دائمی است را مطالعه کنید.

بدون تردید، عمل جراحی تیپ پلاستی از زیرشاخه های عمل جراحی زیبایی بینی به شمار می رود

بدون تردید، عمل جراحی تیپ پلاستی از زیرشاخه های عمل جراحی زیبایی بینی به شمار می رود که در آن، جراح زیبایی بینی تمرکز خود را تنها بر رفع ایرادات قسمت نوک بینی بیمار قرار می دهد.

همان طور که به آن اشاره شد، عمل جراحی تیپ پلاستی، به صورت منفرد انجام نمی گیرد و در حقیقت جزئی از عمل جراحی زیبایی بینی یا همان راینوپلاستی به شمار می رود. لذا در زمینه عوارض تیپ پلاستی، ذکر این موضوع اساسی می باشد که عوارض این دو نوع عمل جراحی، مشابه یکدیگر می باشد.

عمل جراحی زیبایی تیپ پلاستی، برای افرادی انجام می گیرد که بینی آن ها در قسمت های دیگر به جز قسمت نوک بینی دارای نقص نمی باشد و یا دارای نقصی جزئی می باشد. از جمله نقص نوک بینی می توان به افتادگی نوک بینی اشاره کرد.

در این مقاله سعی داریم به بررسی موضوع عوارض تیپ پلاستی بپردازیم. چنان چه به این موضوع علاقمند می باشید، ما را تا انتهای این مقاله همراه کنید.

تیپ پلاستی برای چه کسانی مناسب است

تیپ پلاستی برای چه کسانی مناسب است
تیپ پلاستی برای چه کسانی مناسب است

از آنجا که تیپ پلاستی جزو جراحی های زیبایی به شمار می رود که در آن تنها نقایص نوک بینی برطرف می گردد، کاندیدای انجام این عمل جراحی را می توان به صورت ذیل ذکر نمود:

  • تیپ پلاستی مناسب افرادی می باشد که بر روی بینی ایشان تنها یک قوز کم و یا متوسط وجود دارد.
  • تیپ پلاستی برای افرادی مناسب می باشد که نوک بینی ایشان قرینه نمی باشد و یا دارای انحراف در قسمت نوک بینی می باشند
  • تیپ پلاستی برای افرادی مناسب است که تمایل دارند تنها در نوک بینی ایشان تغییر داده شود و نوک آن به سمت بالا متمایل گردد.

انجام عمل تیپ پلاستی به کمک ایجاد تعادل در قسمت غضروفی نوک بینی انجام می گیرد. جراح با ایجاد تغییراتی در نوک بینی، ایرادات نوک بینی نظیر افتادگی نوک بینی، پهنای بینی و حتی کوچک کردن نوک بینی، اقدام به زیباتر نمودن بینی بیمار می نماید.

جراحی زیبایی بینی و جراحی تیپ پلاستی، عمل هایی به نسبت مشابه می باشند و در نتیجه انجام هر دو این عمل های جراحی زیبایی، عوارضی گذرا وجود دارد که بیمار می بایست پیش از انجام عمل جراحی زیبایی، با جراح خود در این زمینه مشورت نماید.

در این مقاله به بررسی موضوع عوارض تیپ پلاستی خواهیم پرداخت. در ارتباط با این موضوع، در بخش آتی، به  بیان انواع عمل جراحی تیپ پلاستی پرداخته ایم. از شما علاقمندان به این موضوع دعوت می کنیم تا همچنان با ما همراه باشید.

انواع عمل جراحی تیپ پلاستی

همان طور که به آن اشاره کردیم، عمل جراحی تیپ پلاستی به اهداف متفاوتی انجام می گیرد. در این بخش تمایل به بحث در زمینه این موارد داریم.

جراحی تیپ پلاستی در ناحیه غضروف نوک بینی

جراحی تیپ پلاستی در ناحیه غضروف نوک بینی
جراحی تیپ پلاستی در ناحیه غضروف نوک بینی

عمل جراحی زیبایی تیپ پلاستی بستن غضروف، نوعی از تیپ پلاستی می باشد که در آن، غضروف پهن پره بینی توسط جراح بسته می شود. در نتیجه انجام این عمل، نوک بینی فرد تیزتر و برآمده تر به نظر می رسد.

معمولاً این روش تیپ پلاستی، برای افرادی انجام می گیرد که قبلاً بینی آنها در جریان عمل جراحی زیبایی بینی شکل داده شده بوده، اما فرد تمایل دارد که نوک بینی اش برجسته تر شود.

جراح زیبایی بینی، ابتدا اندازه غضروف بینی بیمار و همچنین میزانی که می توان آن را گسترده نمود، بررسی می کند و با صلاحدید خود تصمیم به کوچک کردن نوک بینی و برداشتن قسمتی از غضروف بینی می نماید.

جراحی تیپ پلاستی از نوع ایمپلنت غضروف نوک بینی

عمل جراحی زیبایی تیپ پلاستی ایمپلنت غضروف، هنگامی انجام می شود که جراح تصمیم می گیرد در نوک بینی، ایمپلنت قرار دهد. این کار برای افرادی مناسب می باشد که دارای بینی خیلی صاف می باشند. برای این افراد ایمپلنت غضروف نوک بینی، ظاهر بینی فرد را بسیار زیباتر می نماید.

ایمپلنت غضروف نوک بینی، بسته به موقعیت بینی، می تواند واجد شرایط بستن و یا فاقد آن باشد. اگر صاف بودن بینی به سبب وجود مقداری چربی در نوک بینی باشد، پزشک ابتدا چربی اضافی را خارج کرده و سپس اقدام به گذاشتن ایمپلنت می نماید.

جراحی تیپ پلاستی برای تغییر موقیت غضروف

عمل جراحی زیبایی تیپ پلاستی برای تغییر موقعیت غضروف، زمانی انجام می گیرد که غضروف می بایست در مکان صحیح آن قرار گیرد. روند گرفتن غضروف سپتوم و قرار دادن آن در مکان درست، نتیجه این عمل جراحی زیبایی می باشد.

این عمل کاری بسیار پیچیده و دشوار می باشد. در انجام این نوع از عمل جراحی تیپ پلاستی می بایست عمل بر روی پوست، غضروف و سپتوم انجام گیرد. معمولاً انجام این عمل جراحی به همراه ایمپلنت انجام می گیرد.

البته در انجام این عمل جراحی، ابتدا می بایست حتماً با پزشک جراح متخصص مشورت نموده و در صورت موافقت وی، اقدام به انجام این عمل جراحی نمود.

جراحی تیپ پلاستی برای کاهش پره

در عمل جراحی زیبایی تیپ پلاستی به جهت کاهش پره های بینی، بخشی از پوست اضافی پره بینی توسط جراح، برداشته می شود. جراح ابتدا برش هایی را بر روی بینی ایجاد کرده و قسمتی از پره بینی را که جای زخم در آن کمتر از نواحی دیگر مشاهده می شود، یعنی بخش پایینی سوراخ بینی را، بر می دارد.

پس از این کار، بخشی که برش داده شده است، بخیه زده می شود و یک فضای مناسب و اندازه برای تنفس بیمار، باقی گذاشته می شود. معمولاً این نوع از عمل زیبایی تیپ پلاستی برای افرادی انجام می گیرد که در ناحیه پره بینی خود درارای پوست اضافی می باشند.

البته این عمل در افرادی که دارای سوراخ بینی بزرگ و ناهماهنگ با سایر اجزای بینی خود می باشند نیز، انجام می گیرد. همچنین این عمل برای افرادی که دارای پوست بسیار ضخیمی نیز می باشند نیز، انجام می شود.

نکته مهم در زمینه این نوع از عمل جراحی این است که، عمل جراحی تیپ پلاستی از نوع کاهش پره بینی، معمولاً نتایج ماندگاری را به همراه خواهد داشت.

جراحی تیپ پلاستی برای بستن

در عمل جراحی زیبایی تیپ پلاستی برای بستن، میزان پهنای بینی کم می شود. این کار را جراح به کمک بستن پوست بین سوراخ های بینی و نزدیک کردن پوست به پره بینی، انجام می دهد.

برای انجام این عمل جراحی، معمولاً یک برش کوچک در ناحیه داخلی سوراخ بینی ایجاد می گردد. جراح، پره های بینی را با یک نخ بسته و بخش های متصل به هم را برای ایجاد یک گره، به یکدیگر نزدیک می کند. با این کار سوراخ بینی کوچک می شود.

لازم به ذکر است که در این روش، اندازه اصلی سوراخ های بینی تغییر نمی کنند و به همین سبب اختلالی در عمل تنفس بوجود نمی آید.

در این مقاله به بررسی موضوع عوارض تیپ پلاستی پرداخته ایم. با ما تا ادامه این مطلب همراه باشید.

عوارض تیپ پلاستی

همان طور که به آن اشاره شد، عمل تیپ پلاستی مشابه عمل جراحی زیبایی بینی یا همان راینوپلاستی می باشد. تنها تفاوتی که این دو عمل جراحی زیبایی با یکدیگر دارند در این است که، در جراحی راینوپلاستی، تمام بخش های بینی مورد جراحی قرار می گیرد و مشکلات کلی بینی توسط جراح بر طرف می گردد.

اما در تیپ پلاستی، تمرکز جراح تنها بر روی قسمت نوک بینی فرد می باشد و تغییری در اندازه و سایر بخش های بینی داده نمی شود.

از همین رو، این دو نوع از عمل های جراحی از بسیاری از جهات مشابه یکدیگر بوده و عوارضی مشابه به یکدیگر را دارند. البته در مورد این عمل جراحی، ذکر این نکته مهم می باشد که چنان چه، عمل جراحی تیپ پلاستی به دست جراحی حاذق و با تجربه انجام گیرد و چنان چه فرد پس از انجام عمل جراحی به دستورات پزشک جراح خود با دقت عمل نماید، عوارض آن بسیار ناچیز و کوتاه مدت خواهد بود.

توجه شود که بهتر است در این زمینه از پزشکانی بهره گرفته شود که در زمینه گوش و حلق و بینی، تخصص داشته باشند. عموماً بهترین نتایج جراحی زیبایی توسط پزشکانی که تخصص گوش و حلق و بینی داشته باشند، گرفته می شود.

اما به صورت کلی می توان گفت که عمل جراحی تیپ پلاستی عوارض و پیامد منفی دائمی نداشته و افرادی که اقدام به انجام این عمل جراحی می کنند، معمولاً از ظاهر بینی خود رضایت کامل دارند.

مزایای عمل تیپ پلاستی

با توجه به مواردی که در بخش های پیشین ذکر شد، مشخص است که عمل تیپ پلاستی دارای مزایای بسیاری می باشد. در این بخش به برخی از مزایای عمل تیپ پلاستی خواهیم پرداخت.

در عمل جراحی تیپ پلاستی کارها و اقدامات بسیار محدودی بر روی بینی بیمار انجام می گیرد، لذا برش های کمتری نیز بر روی بینی ایجاد خواهد شد. از همین رو، روند بهبودی در عمل تیپ پلاستی بسیار سریع تر می باشد.

به کمک عمل جراحی زیبایی تیپ پلاستی، لازم به انجام اقدامات پیچیده بر روی بینی نمی باشد. با توجه به این امر، میزان خونریزی پس از انجام عمل جراحی تیپ پلاستی بسیار کمتر از عمل راینوپلاستی می باشد.

در بسیاری از موارد دیده می شود که بینی فرد مشکلات ظاهری زیادی نداشته و تنها در قسمت نوک بینی دچار مشکل و ناهماهنگی می باشد و با ظاهر بینی خود به خاطر این ناهماهنگی، مشکل دارند.

برای این افراد تیپ پلاستی بهترین گزینه می باشد. با این عمل جراحی، با تغییر در اندازه و هماهنگ کردن نوک بینی بیمار با سایر بخش های بینی، فرد به نظر مطلوب خود، دست خواهد یافت.

پس از انجام عمل جراحی تیپ پلاستی، بخش نوک بینی بسیار ظریف و متناسب خواهد شد. لذا افرادی که نوک بینی آنها دچار پهنای ناجور می باشد و یا فاصله نوک بینی آنها با لب بالایی شان بسیار کم است، با این عمل جراحی، می توانند بینی بسیار زیبایی داشته باشند بدون اینکه تغییری در سایر قسمت های بینی خود، ایجاد نمایند.

بدون تردید، چه عمل راینوپلاستی و چه عمل تیپ پلاستی، با تغییرات مثبتی که در ظاهر بینی می دهند، اعتماد به نفس فرد را افزایش داده و حس زیبایی را به فرد منتقل می نمایند.

از دیگر مزایای عمل تیپ پلاستی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • میزان تورم ناشی از انجام عمل تیپ پلاستی بسیار کمتر از عمل راینوپلاستی می باشد.
  • پس از انجام این عمل جراحی زیبایی، از تامپون و یا مش در داخل بینی استفاده نمی شود.
  • در نتیجه این عمل جراحی، امکان چسبندگی بینی وجود ندارد.
  • با کمک عمل تیپ پلاستی می توان ناهمانگی های نوک بینی را با کمترین دستکاری، برطرف نمود.

در این مقاله به بررسی موضوع عوارض تیپ پلاستی پرداخته ایم. چنان چه تا به اینجای مقاله برای شما مفید بوده است، از شما دعوت می کنیم تا ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

هزینه عمل تیپ پلاستی

هزینه عمل تیپ پلاستی
هزینه عمل تیپ پلاستی

انجام عمل تیپ پلاستی همانند عمل راینوپلاستی با توجه به مشکلات ظاهری بینی فرد، متفاوت می باشد. لذا برای اطلاع از هزینه انجام عمل زیبایی تیپ پلاستی، می بایست با جراح خود مشورت نمایید.

کاندیدای عمل تیپ پلاستی په کسانی هستند؟

کاندیدای عمل تیپ پلاستی په کسانی هستند؟
کاندیدای عمل تیپ پلاستی په کسانی هستند؟

همان طور که به آن اشاره شد، عمل تیپ پلاستی برای افرادی استفاده می شود که مشکلات ظاهری بینی آنان کم می باشد و مشکل اصلی در قسمت نوک بینی ایشان می باشد. لذا با توجه به این توضیحات، افرادی که مناسب انجام عمل جراحی زیبایی تیپ پلاستی می باشند، افراد زیر می باشند:

  • اشخاصی که نوک بینی آن ها بسیار کوتاه می باشد
  • اشخاصی که نوک بینی آن ها گوشتی و پهن می باشد
  • اشخاصی که نوک بینی آن ها افتاده و یا پیچ دار می باشد
  • اشخاصی که نوک بینی آنها بسیار نوک تیز می باشد
  • اشخاصی که نوک بینی آنها بیش از حد به سمت بالا متمایل می باشد، آنقدر که سوراخ های بینی ایشان از جلو بسیار مشخص و ناموزون می باشد.

عمل تیپ پلاستی برای چه کسانی مناسب نمی باشد

همان طور که به آن اشاره شد، این جراحی زیبایی برای افرادی مناسب می باشد که نوک بینی شان دارای مشکلات ظاهری می باشد و سایر قسمت های بینی بدون ایراد و یا با ایرادات بسیار کوچک می باشد.

لذا، اگر بینی فرد دارای قوز بسیار بزرگ باشد، انجام عمل تیپ پلاستی بدون تردید نمی تواند تاثیرات مثبت مشخصی را در ظاهر بینی فرد بوجود آورد. از همین رو، انجام این عمل جراحی به افرادی که بینی ایشان دارای قوز بزرگ و پهنای زیاد می باشد، به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

از سوی دیگر، این عمل جراحی برای افرادی که قبلاً عمل جراحی زیبایی راینوپلاستی بر روی بینی خود انجام داده اند نیز مناسب نمی باشد. زیرا برای این افراد می بایست عمل ترمیم انجام گیرد و عمل ترمیم پیچیدگی های خاص خود را دارد. لذا جراحی نوک بینی، تغییرات زیادی بر بینی شخص بوجود نخواهد آورد.

در این زمینه، بهتر است که فرد پیش از انجام هر اقدامی، ابتدا با پزشک خود در این زمینه مشورت نموده و در صورت صلاحدید جراح، اقدام به انجام عمل تیپ پلاستی بنماید.

در مقاله ای که پیش روی شماست، به بررسی مبحث عوارض تیپ پلاستی پرداخته ایم. از شما دعوت می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

مراقبت های بعد از عمل تیپ پلاستی

مراقبت های بعد از عمل تیپ پلاستی
مراقبت های بعد از عمل تیپ پلاستی

به سبب شباهت های بسیاری که عمل تیپ پلاستی و راینوپلاستی با یکدیگر دارند، مراقبت های پس از انجام عمل جراحی زیبایی در هر دو این عمل های تقریباً مشابه می باشد. در این قسمت از مقاله عوارض تیپ پلاستی به برخی از مراقبت های بعد از عمل بینی خواهیم پرداخت.

در همین راستا به افرادی که جراحی زیبایی بینی انجام می دهند، توصیه می شود که به موارد ذیل دقت نمایند:

در عمل تیپ پلاستی میزان خونریزی بسیار کمتر از عمل راینوپلاستی می باشد، اما معمولاً تا 48 ساعت پس از انجام عمل جراحی زیبایی بینی، ترشح خونابه از بینی و حلق وجود دارد که این امر کاملاً طبیعی می باشد.

در صورت داشتن خونریزی شدید پس از انجام عمل تیپ پلاستی، می بایست حتماً با جراح معالج تماس گرفته شود و در این زمینه با وی مشورت شود.

پیشنهاد می کنیم از پست جراح بینی دیدن کنید.

داشتن تب تا 38 و نیم درجه تا دو روز پس از انجام عمل جراحی، طبیعی می باشد

داشتن تب تا 38 و نیم درجه تا دو روز پس از انجام عمل جراحی، طبیعی می باشد. اما چنانچه تب به 39 درجه برسد، می بایست حتماً با جراح خود مشورت نموده و وی را در جریان قرار دهد.

بعد از عمل جراحی زیبایی بینی، گاهاً مشاهده می شود که بینی دچار انسداد می گردد. در این مواقع فرد می بایست به بینی خود فشار وارد نکرده و از دهان تنفس کند.

امکان ورم و کبودی دور چشم پس از انجام عمل جراحی تیپ پلاستی همچون عمل راینوپلاستی وجود دارد. اما جای هیچ نگرانی در این زمینه نمی باشد. زیرا این تورم و کبودی، به زودی از بین خواهد رفت.

بهتر است که تا 48 ساعت پس از انجام عمل جراحی زیبایی، به صورت منظم از کیسه آب یخ استفاده شود و از انجام حرکات شدید، سرفه و خنده و زیاد حرف زدن به شدت خودداری نمود. بعد از گذشت 48 ساعت از کمپرس آب گرم استفاده شود.

استفاده از انواع مسکن ها همچون آسپیرین، بروفن و … یا هرگونه دارو از این گونه، مجاز نمی باشد.

بهتر است فرد به صورت نیمه نشسته و طاق باز استراحت کند و به هیچ عنوان به پهلو دراز نکشد.

در این مقاله به بررسی موضوع عوارض تیپ پلاستی پرداخته ایم. از شما عزیزان علاقمند به این موضوع دعوت می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

نکاتی در زمینه تیپ پلاستی

نکاتی در زمینه تیپ پلاستی
نکاتی در زمینه تیپ پلاستی

همان طور که در بخش های پیشین به آن اشاره کردیم، جراحی زیبایی تیپ پلاستی یا همان جراحی نوک بینی، روشی برای اصلاح مشکلات قسمت نوک بینی می باشد. این جراحی امروزه به یکی از پرطرفدارترین انواع جراحی های زیبایی تبدیل شده است.

بسیاری از افرادی که از فرم نوک بینی خود ناراضی می باشند و یا از اندازه آن شاکی هستند، اقدام به انجام این عمل جراحی می نمایند. این جراحی تنها به هدف اصلاح قسمت نوک بینی انجام می گیرد و با قسمت های دیگر بینی نظیر استخوان، غضروف و یا پوست تداخلی پیدا نخواهد کرد.

جراحی تیپ پلاستی از زیر شاخه های راینوپلاستی می باشد. در عمل زیبایی راینوپلاستی، اصلاحات بر روی تمامی بخش های بینی اجرا می شوند. این در حالیست که در تیپ پلاستی، تنها این اصلاحات بر روی نوک بینی انجام می گیرد.

اما پیش از انجام عمل تیپ پلاستی می بایست به پاره ای از نکات در زمینه این عمل جراحی توجه شود. یکی از نکات بسیار مهم در زمینه عمل زیبایی تیپ پلاستی، شرکت کردن بیمار در جلسات مشاوره، پیش از انجام عمل جراحی می باشد. این عمل زیبایی نیز، همانند عمل جراحی زیبایی راینوپلاستی، نیاز به مشاوره دقیق با پزشک جراح دارد.

در حین جلسات مشاوره ای که بیمار با جراح دارد، پزشک ابتدا به بررسی سوابق پزشکی بیمار می پردازد

در حین جلسات مشاوره ای که بیمار با جراح دارد، پزشک ابتدا به بررسی سوابق پزشکی بیمار می پردازد. در این زمینه، پزشک به دقت سوابق قبلی بیمار را در زمینه صدمات احتمالی وارد شده به بینی بیمار و یا حتی انجام جراحی بینی که قبلاً انجام شده است، بررسی می نماید.

از طرفی، پزشک در طول جلسات مشاوره ای که با بیمار خود می گذارد، به معاینه کامل بینی می پردازد. این معاینه نشان گر هر گونه مشکلات سینوسی و یا مشکلات تنفسی می باشد. این مشکلات می توانند سبب بروز خرخر در هنگام خواب و یا مشکلات بویایی شوند.

همچنین چنان چه بیمار به بیماری سینوزیت دچار باشد، در این معاینات این مشکل مشخص می گردد. برای انجام عمل تیپ پلاستی، بررسی ساختار بینی بیمار از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد.

همچنین جراح در طول این جلسات مشاوره به تمامی نکاتی که بیمار می بایست پیش از انجام عمل جراحی تیپ پلاستی و مراقبت های پس از این عمل، رعایت نماید، اشاره می کند.

در این مقاله سعی به بررسی موضوع ” عوارض تیپ پلاستی ” داریم. در این راستا، در ادامه این مبحث به برخی بایدهای پیش از انجام عمل تیپ پلاستی اشاره خواهیم کرد. لطفاً با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

بایدهای پیش از عمل زیبایی تیپ پلاستی

بایدهای پیش از عمل زیبایی تیپ پلاستی
بایدهای پیش از عمل زیبایی تیپ پلاستی

پیش از انجام عمل زیبایی تیپ پلاستی، بیمار می بایست، جراح خود را از هر گونه دارویی که مصرف می نماید، مطلع سازد. در این میان، چنانچه بیمار از داروهایی که سبب رقیق شدن خون می گردند، استفاده می کند، می بایست اقدام به قطع این داروها بنماید. از جمله داروهای رقیق کننده خون، انواع آسپرین و نوافن و ویتامین E می باشد.

همچنین چنان چه بیمار از داروهای گیاهی مصرف می نماید، باید پیش از انجام عمل زیبایی تیپ پلاستی، مصرف این داروها را قطع کند. این داروها به سبب رقیق کردن خون، خونریزی در حین انجام عمل جراحی و  پس از عمل را بیشتر می نمایند.

از همین رو، بسیار حیاتی است که پیش از انجام عمل جراحی زیبایی تیپ پلاستی، بیمار لیست کاملی از داروهایی را که مصرف می نماید به جراح خود، ارائه کند.

داشتن سابقه بیماری در فرد علاقمند به انجام عمل زیبایی تیپ پلاستی

نکته دیگری که در اینجا حائز اهمیت می باشد، داشتن سابقه بیماری در فرد علاقمند به انجام عمل زیبایی تیپ پلاستی می باشد. اگر بیمار سابقه بیماری خاصی داشته باشد، می بایست حتماً جراح خود را از آن مطلع سازد.

در این زمینه، عمل زیبایی تیپ پلاستی برای افرادی که مبتلا به دیابت می باشند، مشکلی ندارد. این در حالیست که اگر میزان قند خون این افراد بسیار پایین و غیر قابل کنترل باشد، معمولاً جراح اقدام به انجام عمل زیبایی نمی نماید تا زمانی که میزان قند خون فرد، کنترل شود.

همچنین افرادی که مشکل انعقاد خون دارند، می بایست جراح را از این موضوع مطلع نمایند. چنان چه مشکل این افراد حاد باشد، جراح اقدام به انجام جراحی نمی کند. زیرا احتمال خونریزی شدید در هنگام عمل جراحی در این افراد، بسیار زیاد است.

از طرف دیگر، فرد چنان چه به بیماری های قلبی-عروقی و یا بیماری های ریوی دچار است، می بایست حتماً جراح را از این موارد مطلع سازد.

کارهای قبل از انجام عمل تیپ پلاستی

کارهای قبل از انجام عمل تیپ پلاستی
کارهای قبل از انجام عمل تیپ پلاستی

قبل از اینکه شخص اقدام به انجام عمل تیپ پلاستی نماید، می بایست پاره ای از اقدامات را انجام دهد. از جمله این موارد:

  • انجام دادن آزمایش خون به جهت بررسی کم خونی احتمالی در فرد و یا هرگونه مشکلات انعقاد خون و سایر موارد مرتبط به آن
  • انجام فتوگرافی پیش از انجام عمل جراحی زیبایی تیپ پلاستی
  • انجام سیتی اسکن از بینی
  • ارائه این مدارک به پزشک جراح به جهت بررسی کلیه موارد

.. می باشد.

در این مقاله به بررسی موضوع عوارض تیپ پلاستی پرداخته ایم. چنان چه شما نیز به این موضوع علاقمند می باشید، از شما دعوت می کنیم تا ما را تا انتهای این مقاله همراهی نمایید.

آمادگی برای انجام عمل زیبایی تیپ پلاستی

آمادگی برای انجام عمل زیبایی تیپ پلاستی
آمادگی برای انجام عمل زیبایی تیپ پلاستی

برای انجام عمل جراحی بر روی نوک بینی، برخی از اقدامات را بیمار می بایست پیش از انجام عمل جراحی انجام دهد. در این بخش به ذکر این موارد پرداخته ایم:

  • گرفتن تست آزمایشگاهی
  • قطع داروهایی که بیمار در حال مصرف آنها می باشد
  • یک ماه قبل و یک ماه پس از عمل تیپ پلاستی، سیگار و قلیان ممنوع است
  • مصرف داروهای رقیق کننده خون ممنوع
  • صحبت و مشاوره دقیق با پزشک جراح
  • بودن یک همراه، در بیمارستان تا قبل از ترخیص

عمل تیپ پلاستی چگونه است

عمل تیپ پلاستی چگونه است
عمل تیپ پلاستی چگونه است

به صورت کلی، این جراحی با گرافت غضروف و تغییر دادن فرم قسمت نوک بینی همراه می باشد. جراحی قسمت نوک بینی، با توجه به نیاز و خواسته بیمار، ممکن است به روش باز یا بسته انجام گیرد.

خصوصیات عمل تیپ پلاستی به روش بسته

  • عمل در زمان کوتاه تری انجام می گیرد
  • دوره نقاهت آن کمتر و بهبودی سریعتر انجام می گیرد
  • برای بینی هایی که مشکلات نوک بینی آنها بسیار کم می باشد، استفاده می شود

خصوصیات عمل تیپ پلاستی به روش باز

خصوصیات عمل تیپ پلاستی به روش باز
خصوصیات عمل تیپ پلاستی به روش باز
  • عمل زمان بیشتری طول می کشد
  • برش کوچکی بر روی ناحیه کولومولا که مابین سوراخ های بینی قرار دارد، زده می شود
  • اصلاحات بیشتر و وسیع تر بر روی نوک بینی انجام می گیرد

عمل زیبایی تیپ پلاستی چقدر طول می کشد

عمل زیبایی تیپ پلاستی چقدر طول می کشد
عمل زیبایی تیپ پلاستی چقدر طول می کشد

این عمل زیبایی از انواع عمل های سبک به شمار می رود. اما مدت زمان انجام این عمل جراحی در هر بیمار متفاوت می باشد. اما به صورت کلی، این عمل بین نیم ساعت تا یک ساعت، به صورت متوسط، به طول می انجامد. البته این زمان، بسته به میزان تغییراتی است که بر روی نوک بینی بیمار، اعمال می شود.

در مقاله ای که پیش روی شماست به بررسی موضوع عوارض تیپ پلاستی و موارد مرتبط با این موضوع پرداخته ایم. چنان چه تا به اینجای مقاله حاوی اطلاعات مفیدی برای شما عزیزان بوده است، از شما دعوت می کنیم تا انتهای این مقاله، همچنان با ما همراه باشید.

عوارض پس از عمل تیپ پلاستی

عوارض پس از عمل تیپ پلاستی
عوارض پس از عمل تیپ پلاستی

با توجه به شباهت های بسیاری که شرایط عمل های زیبایی راینوپلاستی و تیپ پلاستی  با یکدیگر دارند، اقدامات پیش از انجام عمل و پس از آن، در هر دوی این عمل ها، بسیار مشابه می باشد.

اما به صورت کلی، پس از انجام عمل زیبایی تیپ پلاستی، بیمار درد خفیفی را و در برخی از موارد، دردی در حد متوسط را، تجربه می کند.

اما همانند عمل راینوپلاستی، پس از انجام این عمل احتمال کبودی خفیف در ناحیه زیر چشم و نیز استفاده از آتل در مرحله اول نقاهت، وجود دارد.

این امر در برخی از موارد باعث ناخوشنودی بیمار می باشد. اما باید دقت شود که این کبودی موقتی می باشد و به زودی و با رعایت نکاتی که جراح به بیمار توصیه می نماید، بر طرف می شود.

در عمل تیپ پلاستی، تغییراتی بر روی غضروف نوک بینی توسط جراح داده می شود

در عمل تیپ پلاستی، تغییراتی بر روی غضروف نوک بینی توسط جراح داده می شود. لذا استفاده از آتل برای محافظت از استخوان و غضروف بینی، امری کاملاً طبیعی می باشد. لذا معمولاً پس از انجام عمل تیپ پلاستی تا یک هفته می بایست آتل بر روی بینی بیمار قرار داشته باشد.

همچون عمل راینوپلاستی، پس از انجام عمل تیپ پلاستی، بیمار می بایست به مدت دو تا سه هفته از انجام فعالیت های ورزشی سنگین نظیر شنا و یا دو، پرهیز نماید. همچنین استفاده از عینک به سبب فشاری که بر روی غضروف نوک بینی وارد می کند، تا حداقل یک ماه تا یک ماه ونیم، مجاز نمی باشد.

باید توجه شود که بینی دارای ساختاری ظریف و پیچیده می باشد. لذا تغییری جزئی در بخشی از آن، سایر بخش های بینی را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد.

لذا چه در عمل زیبایی راینوپلاستی که در آن کل ساختار بینی دستکاری می شود و چه در تیپ پلاستی که تنها بخشی از نوک بینی در آن تغییر می کند، می بایست مراقبت های ویژه ای را مد نظر قرار داد.

مراقبت های تکمیلی بعد از عمل تیپ پلاستی

مراقبت های تکمیلی بعد از عمل تیپ پلاستی
مراقبت های تکمیلی بعد از عمل تیپ پلاستی

در بخش های پیشین به برخی از مراقبت های پس از انجام عمل تیپ پلاستی اشاره نمودیم. در این بخش به برخی مراقبت های تکمیلی در این زمینه خواهیم پرداخت.

مراقبت های پس از عمل جراحی راینوپلاستی و تیپ پلاستی از بسیاری جهات، مشابه یکدیگر می باشند.

در زمینه پس از انجام جراحی نوک بینی یا همان تیپ پلاستی، می بایست به نکات زیر توجه شود:

بهتر است بیمار برای چندین هفته انجام فعالیت ورزشی را کنار بگذارد. همان طور که به آن اشاره شد، رفتن به استخر تا چند هفته به هیچ عنوان مجاز نمی باشد. پیش از رفتن به استخر نیز بهتر است بیمار با پزشک خود در این زمینه، مشورت نماید.

استفاده از هر نوع عینک چه آفتابی و چه طبی تا حداقل یک ماه ممنوع می باشد.

در هنگام مسواک زدن فرد باید بسیار مراقب باشد و این کار را با احتیاط کامل و به آرامی انجام دهد. در غیر این صورت به نوک بینی و بخیه های زده شده، فشار وارد می شود.

بیمار به هیچ عنوان نباید فین کند

قرار گرفتن در نور مستقیم و شدید خورشید ممنوع می باشد. چنان چه بیمار ناچار در این شرایط قرار گرفت، می بایست حتماً از کرم های ضد آفتاب استفاده نماید.

ورم بینی بعد از انجام عمل تیپ پلاستی کاملاً امری طبیعی است. همچنین در مواردی کبودی دور چشم نیز وجود دارد. اما همچون عمل رینو پلاستی با رعایت نکات ذکر شده توسط جراح، این کبودی و ورم در زمانی کوتاه، از بین خواهد رفت.

داشتن یک رژیم غذایی مناسب و طبق نظر پزشک بسیار مهم می باشد. همچنین مصرف مایعات و آب پس از انجام عمل تیپ پلاستی در کاهش ورم و بهبود سریع تر آن، بسیار مؤثر می باشد.

بخیه ها تقریباً 10 روز بعد از عمل تیپ پلاستی کشیده می شوند.

چنان چه بیمار به توصیه های پزشک خود عمل نموده و مراقبت های پس از انجام عمل تیپ پلاستی را جدی بگیرد، بهبودی سریع تر حاصل خواهد شد.

سخن پایانی

سخن پایانی
سخن پایانی

عمل زیبایی راینوپلاستی و تیپ پلاستی رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند. در عمل راینوپلاستی تغییرات کلی در ظاهر بینی توسط جراح داده می شود و در تیپ پلاستی، تغییرات تنها در قسمت نوک بینی، اعمال می شوند.

به طور کلی، به سبب اینکه عمل جراحی زیبایی بینی، از جمله عمل های سبک به شمار می رود، عوارض بسیار کمی را برای بیمار به همراه خواهد داشت. عوارض ناشی از عمل تیپ پلاستی گذرا بوده و هیچ یک دائمی نمی باشند.

با توجه به رابطه نزدیکی که این دو عمل جراحی با یکدیگر دارند، مراقبت ها پیش و پس از انجام عمل جراحی و نیز عوارض و فواید مشابهی نیز دارند. لذا پس از انجام عمل جراحی زیبایی بینی، با رعایت نکاتی که پزشک جراح توصیه می کند و نیز رعایت یک رژیم غذایی مناسب، بهبود سریع تری حاصل می گردد.

در این مقاله سعی کردیم به موضوع عوارض تیپ پلاستی بپردازیم. امید است که اطلاعات ذکر شده در این مقاله، مورد توجه عزیزان علاقمند، قرار گرفته باشد.

https://cutt.ly/qKSDbYE

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.