نحوه چسب زدن بینی

نحوه چسب زدن بینی

در این مقاله قصد داریم تا درباره نحوه چسب زدن بینی با شما صحبت کنیم، پس تا انتهای این مقاله جذاب همراه ما باشید. همچنبن موضوعات قابل بحث در این مقاله عبارت اند از:

  • نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل چگونه است؟
  • چگونه باید چسب را از روی بینی جدا کنیم؟
  • چند وقت یک بار باید چسب روی بینی را عوض کنیم؟
  • بهترین چسب برای بینی بعد از عمل رینو پلاستی کدام است؟
  • زمان مناسب برای چسب زدن بینی بعد از عمل چیست؟
  • فواید چسب زدن بعد از عمل بینی چیست؟
  • زمان تقریبی بهبود بینی پس از جراحی به چه صورت است؟
  • چرا پس از برداشتن چسب بینی ورم می کند؟
  • آیا چسب بینی را باید محکم زد؟
  • آیا بد چسب زدن باعث کج شدن بینی می شود؟
  • حساسیت به چسب بینی چگونه است؟
  • چند روش برای بهبود سریع بینی پس از جراحی

 

نحوه چسب بینی بعد از عمل حساسیت های خاص خود را دارد. بیماران پس از جراحی و باز کردن گچ بینی باید روند چسب زدن را شروع کنند. چسب بینی می تواند فواید بسیاری را پس از عمل بینی برای شما به همراه داشته باشد.

آیا چسب بینی را کوچک می کند؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی سوال کلیک کنید.

فهرست مطالب

اینفوگرافیک نحوه چسب زدن بینی

اینفوگرافیک نحوه چسب زدن بینی
اینفوگرافیک نحوه چسب زدن بینی

همچنین چسب زدن مراحل خاص خود را دارد و شایسته نیست که بدون آگاهی و آموزش پزشکان متخصص مانند خانم دکتر جمشیدی دست به این کار بزنید. بنابراین بهتر است در اولین فرصت نحوه چسب زدن را یاد بگیرید و از مزایای آن بهره مند شوید؛

ویدئو نحوه چسب زدن بینی

همچنین باید یاد بگیرید که به گونه ای چسب را از بینی جدا نمایید تا هیچ گونه آسیبی آن را تهدید نکند. در این مقاله همه چیز را راجع به نحوه چسب زدن بینی به شما توضیح خواهیم داد، پس همراه ما باشید.

پیشنهاد می کنیم از پست مدت زمان چسب زدن بینی بعد از عمل دیدن کنید.

نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل چگونه است؟

نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل چگونه است؟
نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل چگونه است؟

یکی از معضلاتی که بعد از عمل بینی وجود دارد دوران نقاهت آن و چسب زدن می باشد.

چون عده زیادی نمی توانند خودشان چسب بینی را بزنند و مجبور هستند هفته ای چند روز به مطب پزشک بروند تا چسب خود را تعویض نمایند؛ در این میان مشکلاتی مانند ترافیک و زمان نیز وجود دارد.

برای همین افراد زیادی اقدام به یادگیری نحوه چسب زدن بینی می کنند تا خودشان را از رفت و آمدهایی که سبب اتلاف وقت می شود راحت نمایند.

نحوه چسب زدن بینی بسیار آسان است و اگر چند بار این کار را انجام بدهید بالاخره شیوه صحیح چسب زدن را یاد می گیرید، مثلا اگر یکی دوبار خراب کردید دیگر از بار سوم حرفه ای می شوید.

اگر چسب را به صورت نادرست بر روی بینی قرار بدهید قطعا هیچ تاثیری بر روی کاهش ورم آن نخواهد داشت

اگر چسب را به صورت نادرست بر روی بینی قرار بدهید قطعا هیچ تاثیری بر روی کاهش ورم آن نخواهد داشت؛ همچنین اگر روند نادرست چسب زدن را در پیش بگیرید سبب تغییر شکل آن می شوید.

پس بهتر است از پزشکان متخصص مانند خانم دکتر جمشیدی نحوه چسب زدن بینی را به صورت درست و اصولی یاد بگیرید. در ادامه مراحل صحیح چسب زدن را برای شما توضیح می دهیم که عبارت اند از:

انتخاب چسب مناسب

به عنوان مرحله اول نوع چسب را برای شما توضیح می دهیم، چون اهمیت بسیار بالایی در شکل گیری فرم بینی شما دارد؛ اگر چسب های بی کیفیت و غیر اصل تهیه کنید احتمال دارد در پایین آوردن ورم هیچگونه تاثیری نداشته باشد و حتی موجب افزایش ورم بینی شما شود؛

بنابراین چسبی را انتخاب کنید که از نظر کیفیت از سطح بالایی برخوردار باشد و به راحتی از روی پوست بینی جدا نشود. چسب اصل حتی اگر خیس شود و یا پوست بینی در زیر آن چرب شود باز هم قدرت و ایستادگی خود را حفظ می کند و تا زمانی که خودتان چسب را جدا نکنید و با آن تماسی نداشته باشید همواره از بینی شما مراقبت می کند.

این چسب نیز هر یک روز یا دو روز در میان نیاز به تعویض دارد

البته این چسب نیز هر یک روز یا دو روز در میان نیاز به تعویض دارد، چون پوست بینی پس از عمل چربی بیشتری تولید می کند و خاصیت چسب را هر چقدر که کیفیت مطلوبی داشته باشد از بین می برد.

به همین خاطر انتخاب چسب های مناسب که معمولا 3M نام دارند می تواند به کاهش ورم بینی شما پس از جراحی کمک شایان توجهی نماید.

همچنین بهتر است چسب خود را با وجود کیفیت بالا مرتبا عوض کنید و از پله شدن و خط افتادن بینی خود جلوگیری نمایید. دقت کنید که چسب زدن پس از عمل جراحی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

چربی زدایی پوست

همان طور که گفتیم بعد از جراحی بینی ممکن است پوست شما شروع به تولید کردن چربی بیشتری نماید و تا زمانی که تورم کاهش پیدا کند چربی پوست از حالت تعادل خارج شود.

برای همین شما موظف هستید تا هنگام چسب زدن از مواد پاک کننده بر روی پوست بینی خود استفاده کنید تا میزان چربی آن پایین بیاید و چسب به خوبی بر روی آن قرار بگیرد.

با استفاده از الکل و پنبه یا آب و صابون می توانید پوست خود را تمیز کنید تا عاری از هر گونه چربی باشد. اگر انجام این مرحله را نادیده بگیرید نمی توانید چسب را به صورت درست و در مکان صحیح بزنید.

چون چربی پوست بینی اجازه نمی دهد که چسب در نواحی مناسب به خوبی بچسبد و محکم شود، حتی امکان دارد چسب بزودی شل شود و خاصیت چسبندگی خود را از دست بدهد و مجبور باشید هر روز اقدام به تعویض کردن آن نمایید.

در مطب پزشکان متخصص مانند خانم دکتر جمشیدی از پدهای الکی برای تمیز نمودن بینی استفاده می شود

معمولا در مطب پزشکان متخصص مانند خانم دکتر جمشیدی از پدهای الکی برای تمیز نمودن بینی استفاده می شود. به خاطر داشته باشید که در حین پاک کردن پوست بینی هیچگونه فشاری را بر روی آن اعمال نکنید و تا پایان این مرحله حوصله بیشتری خرج بدهید.

پس از اینکه از تمیزی پوست خود مطمئن شدید آن را خشک نمایید و به سراغ مراحل بعدی بروید. می توانید برای خشک کردن پوست خود از حوله های نرم بهره بگیرید.

آن را به آهستگی بر روی بینی بگذارید و خیلی آرام شروع به خشک کردن این نواحی بکنید. البته همین که حوله را بر روی بینی قرار می دهید و بر می دارید تاثیر زیادی بر خشک شدن پوست آن می گذارید.

چسب های کوچک

برای اینکه فقط روی بینی خود به چسب احتیاج دارید باید ۴قطعه چسب را در اندازه های ۳تا ۵ سانتیمتری قیچی نمایید؛

چسب های گفته شده را باید از طرفی راست شما می باشد به در روی بینی قرار دهید یا به عبارتی آن ها را بچسبانید. انجام این اغلب از بالای بینی شروع می شود و تا نوک آن ادامه می یابد.

البته که باید نوک بینی شما به گونه ای بیرون از چسب قرار بگیرد و به صورت آزادانه بماند. البته سایز بینی شما در اندازه گیری قطعات چسب اهمیت بالایی دارد و باید با آن همخوانی داشته باشد.

می توانید از ۶تا ۸قطعه چسب استفاده کنید که دارای سایز ۳تا ۴سانتیمتری باشند. در ضمن به ۲قطعه چسب دیگر نیز احتیاج دارید که باید ۱۰تا ۱۲سانتیمتر باشند.

چسباندن چسب روی بینی

برای انجام دادن این کار باید روبه روی آینه قرار بگیرید. همچنین باید چسب زدن را از بالای بینی آغاز نمایید. چسب های سه تا ۴سانتیمتری باید به شکل عرضی بر روی بینی قرار بگیرند.

البته سایز چسب ها تقریبی هستند و بهتر است متناسب با بینی خود چسب ها را برش بدهید تا در نهایت نتیجه مطلوب بگیرید.

تقریبا به سه یا ۴قطعه چسب کوچک نیاز دارید که باید هنگام زدن حدود یک سوم با یکدیگر همپوشانی داشته باشند؛ یعنی قطعه اول را که زدید قطعه دوم را باید به شکلی بزنید که مقداری از چسب اول در زیر آن قرار بگیرد.

پس از آنکه این کار را انجام دادید و همه چسب های کوچک را به شکل صحیح بر روی بینی زدید اکنون باید به آهستگی یک فشار بسیار ملایم بر روی آن اعمال نمایید تا در جای خود به خوبی ثابت شوند.

همچنین بهتر است از نظر زیبایی چسب ها را دقیقا یکسان برش زده و بر روی بینی بچسبانید تا مرتب و یک دست جلوه کنند.

باید چسب های ۱۰تا ۱۲سانتی را استفاده کنید

حال باید چسب های ۱۰تا ۱۲سانتی را استفاده کنید. این چسب ها به صورت عرضی به کار نمی روند و طول آن ها زیاد در نظر گرفته می شود؛ زیرا باید به شکل طولی و مانند حروف انگلیسی U در نواحی زیر نوک بینی به سمت بالا جای گذاری شوند؛ دقیقا وسط این چسب را در نظر بگیرید و آن را زیر نوک بینی قرار بدهید.

حال نوارهایی که به سمت بالا قرار گرفته اند را روی چسب های کوچکی ک قبلا زده بودید بچسبانید، به گونه ای که تقریبا موازی با یکدیگر قرار بگیرند.

لبه های چسب باید در زیر چشم ها و نزدیک آن ها قرار گرفته باشند. نباید چسب را جوری بچسبانید که سوراخ های بینی کیپ شوند و راهی برای نفس کشیدن باقی نماند.

خشکی لب و دهان

چون اگر مدت زمان زیادی را با دهان خود نفس بکشید قسمت دهان و لب های شما حالت خشک پیدا می کند. به خصوص لب ها که ممکن است پوسته پوسته شوند. پس در راه تنفسی خود اختلال ایجاد نکنید و چسب ها را به درستی به کار ببرید.

همچنین به این چسب طولی یو نیز گفته می شود که پس از جای گذاری روی بینی باید با انگشت آن را ثابت نمایید. اکنون باید طبق مراحل گفته شده یک قطعه دیگر چسب ۱۰تا ۱۲سانتیمتری را بر روی همان یو قبلی بچسبانید.

زمانی که این مرحله را نیز انجام دادید یعنی نصف مراحل را به اتمام رسانده اید. اکنون نوبت مراحل بعدی است. چون دوباره باید از چسب های سه تا ۴سانتی متری استفاده کنید.

حدود سه تا چهار قطعه از آن ها را برش بزنید و از نوک بینی به سمت بالا شروع به چسب زدن کنید

حدود سه تا چهار قطعه از آن ها را برش بزنید و از نوک بینی به سمت بالا شروع به چسب زدن کنید. تا تمام قسمت بالای بینی با چسب پوشانده شده و ورم آن کاهش پیدا کند.

لازم به ذکر است که این قطعات نیز باید با یکدیگر دارای همپوشانی باشند. در نهایت باید با انگشت خود فشار ملایمی بر روی چسب ها وارد کنید تا مطمئن شوید که به خوبی بر روی بینی قرار گرفته اند.

اکنون نوک بینی خود را مشاهده می کنید که قسمت U شکل از آن بیرون زده است. برای پوشاندن این قسمت هم می توانید آن ناحیه را با قیچی مرتب کنید و هم می توانید با تعدادی چسب نیم تا یک سانتی متری آن قسمت را از جلوی دید بپوشانید.

گفتن این نکته الزامی است که در حین زدن چسب از اعمال هر گونه فشار به بینی و دستکاری کردن آن خودداری نمایید. چون در هفته های اول بعد از جراحی تورم در اوج خود قرار دارد و به تدریج بهبود پیدا خواهد کرد. همچنین می توانید نحوه چسب زدن بینی به شکل درست را از پزشکان متخصص مانند خانم دکتر جمشیدی آموزش ببینید.

ایا چسب لیفت بینی برای بینی گوشتی تاثیر دارد؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی سوال کلیک کنید.

چگونه باید چسب را از روی بینی جدا کنیم؟

چگونه باید چسب را از روی بینی جدا کنیم؟
چگونه باید چسب را از روی بینی جدا کنیم؟

همان طور که مراحل چسب زدن بینی دارای حساسیت بالایی است، جداسازی و تعویض آن نیز بسیار حایز اهمیت است و نمی توانید به هیچ وجه فشاری به بینی خود وارد آورید.

بهتر است بگوییم چسب زدن بر روی بینی طبق اهداف فراوانی انجام می شود که یکی از آن ها چسباندن پوست به استخوان بینی می باشد.

باید پوست بینی را به کمک چسب به بافت های زیرین آن متصل کنید تا به مرور زمان همه ورم های آن نواحی کاهش پیدا کند و پوست بینی سر جای درست خود محکم شود. بنابراین اجازه ندارید به صورت خشک چسب را ناگهانی از روی بینی جدا نمایید.

چون فشاری که بر اثر این اقدام بر بینی وارد می شود ممکن است سبب جداسازی دوباره پوست بینی از استخوان بشود که در این صورت آثاری از بهبودی را مشاهده نخواهید کرد. حتی امکان دارد بینی شما بیشتر از پیش ورم کند.

در زیر دوش آب گرم چسب روی بینی را به خوبی خیس کنید

بنابراین بهترین شیوه این می باشد که در زیر دوش آب گرم چسب روی بینی را به خوبی خیس کنید تا راحت تر از روی بینی شما جدا شود.

از آنجایی که کیفیت چسب بسیار بالا است با خیس نشدن نیز خود به خود کنده نمی شود و باز هم باید از دخالت دست های خود استفاده کنید و چسب را در زیر دوش به آهستگی از روی بینی جدا کنید.

می توانید از مقداری صابون بر روی چسب استفاده کنید تا روند جداسازی آن آسان تر شود. در حین جدا کردن چسب ها بهتر است از لبه های سطحی آن شروع کنید تا پوست بینی به کم ترین حالت ممکن کشیده شود.

چسباندن و جدا کردن چسب مراحل خاص خود را دارد و باید به صورت دقیق طبق مراحل پیش بروید تا از عمل خود رضایت کافی داشته باشید.

می توانید برای یادگیری این مراحل به مطب خانم دکتر جمشیدی مراجعه کنید. در ضمن می توانید با چرب کردن چسب نیز آن را به آرامی از روی بینی خود خارج کنید. ولی بهترین شیوه همان است که در مطالب بالا برای شما شرح دادیم.

چند وقت یک بار باید چسب روی بینی را عوض کنیم؟

چند وقت یک بار باید چسب روی بینی را عوض کنیم؟
چند وقت یک بار باید چسب روی بینی را عوض کنیم؟

انجام این کار کاملا به پوست شما وابسته است؛ یعنی اگر پوست خشک و معمولی دارید احتیاجی نیست به صورت مداوم و تند تند چسب بینی را تعویض کنید.

اما اگر پوست شما از جنس پوست های چرب است؛ بهتر است حدود یک روز در میان اقدام به تعویض چسب نمایید. در صورتی که پوست شما بیش از حد چرب است، اشکالی ندارد که هر روز یک بار چسب روی آن را عوض کتید و چسب جدید روی بینی بزنید.

کسانی که دارای پوست های خشک هستند نیز در حدود ۳روز یک بار می توانند دوش بگیرند و همزمان چسب خود را عوض نمایند.

همچنین زمانی که چسب را از روی بینی بر می دارید نباید بلافاصله بر روی چسب بزنید لازم است دو تا سه ساعت به بینی خود تنفس بدهید و بگذارید پوست آن به اصطلاح هوا بخورد.

در ضمن برای آگاهی از نحوه چسب زدن بینی و زمان تعویض آن بهتر است تا با دکتر خود مانند خانم دکتر جمشیدی مشورت نمایید.

بهترین چسب برای بینی بعد از عمل رینو پلاستی کدام است؟

بهترین چسب برای بینی بعد از عمل رینو پلاستی کدام است؟
بهترین چسب برای بینی بعد از عمل رینو پلاستی کدام است؟

همان طور که می دانید استفاده نکردن از چسب های باکیفیت پزشکی می تواند اثرات سوئی بر روی بینی شما بگذارد و تورم آن را بیشتر نماید.

بنابراین شایسته است آن دسته از چسب های پزشکی که دارای عرض ۱.۵ سانتیمتری هستند را مورد استفاده قرار بدهید. همچنین این چسب ها در تمامی داروخانه ها موجود می باشند و شما به راحتی می توانید انواع با کیفیت آن را پیدا کنید.

البته چسب هایی با نام میکرو منفذ هم وجود دارند که تعدادی از پزشکان توصیه به استفاده از آن می کنند. چون یکی از دلایل آن ضد حساسیت بودن این چسب ها می باشد و مناسب انواع پوست ها است.

بنابراین اگر پوست شما به چسب پزشکی آلرژی دارد می توانید از چنین چسب های ضد حساسیتی بهره ببرید. از طرفی این چسب ها اشخاص را دچار مشکلات پوستی گوناگون نخواهد کرد.

زمان مناسب برای چسب زدن بینی بعد از عمل چیست؟

زمان مناسب برای چسب زدن بینی بعد از عمل چیست؟
زمان مناسب برای چسب زدن بینی بعد از عمل چیست؟

بهتر است زمان مناسب چسب زدن بر روی بینی را نیز یاد بگیرید تا نتیجه بهتری از عمل جراحی خود کسب کنید. حدوداً دو هفته پس از رینوپلاستی بهتر است زدن چسب را شروع کنید تا میزان تورم بینی پایین بیاید.

البته چسب تا یک حدی بر روی کم کردن ورم تاثیر می گذارد و شما باید تمام توصیه ها و مراقبت های پزشکی را در این رابطه رعایت کنید تا بینی شما با شتاب بیشتری رو به بهبودی برود.

دو هفته پس از عمل بینی چسب زدن آغاز می شود و تا حدی بر کاهش تورم بینی شما اثر گذار خواهد بود. از طرفی اگر نحوه چسب زدن بینی را به طور صحیح یاد بگیرید می تواند بر فرم دهی مناسب بینی شما نیز تاثیرات مثبت فراوانی بگذارد.

زمان مناسبی که برای زدن چسب در نظر گرفته اند ۲تا ۴هفته تخمین زده می شود

اما زمان مناسبی که برای زدن چسب در نظر گرفته اند ۲تا ۴هفته تخمین زده می شود. معمولا توصیه می شود تا ۲ماه بعد از عمل نیز روند چسب زدن ادامه پیدا کند تا نتیجه های بهتری برای افراد حاصل شود.

هر چند ممکن است برخی از افراد تورم بیشتری نسبت به سایرین داشته باشند د چسب زدن را تا ۳ماه مس از جراحی یا حتی بیشتر ادامه بدهند تا فرم بینی آن ها خراب نشود. بنابراین شایسته است طبق توصیه پزشک خود مانند خانم دکتر جمشیدی عمل کنید تا بهترین نتیجه ممکن را به دست بیاورید.

فواید چسب زدن بعد از عمل بینی چیست؟

فواید چسب زدن بعد از عمل بینی چیست؟
فواید چسب زدن بعد از عمل بینی چیست؟

اگر از مزایای چسب زدن بینی خود به خوبی مطلع شوید می توانید با انگیزه بالاتری این مراحل را پشت سر بگذارید.

بهتر است پس از انجام جراحی راجع نحوه چسب زدن بینی و مراقبت های پس از عمل اطلاعات لازم را کسب کنید و در آن عمل نمودن به آن ها کوشا باشید تا انتظارات شما پس از عمل بینی به خوبی برآورده شود.

فوایدی که برای چسب زدن عنوان می شوند زحمات پزشک جراح را حفظ می کنند و باعث می شوند تا یک جراحی بدون عیب و نقص را پشت سر بگذارید. همچنین فواید چسب زدن بعد از عمل بینی عبارت اند از:

کاهش تورم بینی

کاهش تورم بینی
کاهش تورم بینی

این موضوع می تواند یکی از اساسی ترین فواید چسب زدن بینی باشد؛ چون در هفته های اول پس از جراحی ورم بینی به اوج خود می رسد و سبب ایجاد درد در نواحی مختلف بینی می شود.

به گونه ای که فرد ممکن است بیشتر اوقات احساس خواب آلودگی داشته باشد؛ پس با زدن چسب تورم بینی به شتاب بیشتری پایین می آید و همه چیز تحت کنترل افراد قرار می گیرد.

حداقل ۶تا ۱۲ماه زمان می برد که بتوانید نتیجه واقعی عمل بینی خود را مشاهده کنید، چون در حین عمل جراحات گوناگونی بر روی بینی شما ایجاد می شود که تا بهبودی کامل آن ها باید صبر کنید.

چسب زدن بر روی بینی روند بهبودی بینی را سریع تر می کند

به همین خاطر چسب زدن بر روی بینی روند بهبودی بینی را سریع تر می کند و باعث می شود تورم در همه قسمت های آن به صورت یکسان کاهش پیدا کند. با به کار بردن چسب می توانید بینی خود را محدود کنید و شکل و فرم اصلی آن را حفظ نمایید.

به شرطی که طبق استانداردهای لازم این کار را انجام بدهید. در نهایت فرم و ظاهر بینی شما به خاطر تورم تغییر پیدا نمی کند و خراب نمی شود، بلکه به حالت دلخواه شما بهبود می یابد.

کاهش ریسک افتادگی بینی

معمولا اشخاصی که بینی خود را جراحی می کنند ترس زیادی نسبت به این موضوع دارند که دچار افتادگی بینی پس از جراحی نشوند؛

این موضوع به این معنا می باشد که بینی افراد بعد از جراحی تغییر شکل ندهد و فرم آن تغییر پیدا نکند که به آن افتادگی بینی می گویند. زمانی که این مشکل ایجاد شود افراد سعی در انجام جراحی ترمیمی دارند.

از طرفی با به کار گیری چسب این ریسک پایین تر می آید و ظاهر بینی تغییر چندانی پیدا نمی کند؛ زیرا چسب به اندازه کافی بینی را شما در محدودیت تحرک قرار می دهد و به خوبی آن را ساپورت می کند.

اعلام خطر به اطرافیان

چسبی که بر روی بینی قرار می گیرد، علاوه بر فواید گفته شده مانند یک هشدار برای اطرافیان به نظر می رسد. چون این پیام را به آن ها می رساند که شما به تازگی تحت جراحی قرار گرفته اید و باید در برخورد با شما بسیار مراقب باشند.

پس اگر بینی خود را جراحی کرده اید و از مراحل چسب زدن عبور کرده اید و آن را برداشته اید بهتر است بیشتر از خود مراقبت کنید.

چون زمانی که چسب خود را بر می دارید سایرین گمان می کنند که شکل و فرم بینی شما تشکیل شده است و دیگر خطری شما را تهدید نمی کند؛ به همین خاطر دیگر در برخورد با شما دقت نمی کنند و یا به عبارتی ملاحظه شما را نمی کنند.

برای تمامی افراد پیش آمده است که با دیگران شوخی کنند

برای تمامی افراد پیش آمده است که با دیگران شوخی کنند و یا حرکت مخصوصی انجام بدهند، اما در ذهن آن ها جرقه ای زده شود که فرد در حال حفاظت از یکی از عضو های بدن خود می باشد.

در چنین اتفاقاتی به نظر می رسد صدمه ای جدی بر او وارد آورده اید یا او در همان عضو درد خاصی را احساس می نماید.

برای همین شایسته است تا چسب بینی خود را در موعد مقرر استفاده کنید و از ریسک واکنش ها، شوخی ها، حرکات آسیب زننده و موارد دیگر خود را نجات بدهید!

همچنین بیان کردن این موضوع مهم است که مراقبت های پس از جراحی بینی نقش مستقیمی را در نتیجه آن ایفا می کنند؛ برای همین بهتر است از ریسک های خطر آفرین و آوردن فشار بر روی بینی خود داری نمایید و با به کار گیری چسب به صورت مکرر حساس بودن وضعیت بینی خود را یاد آوری نمایید.

همچنین برای آموزش نحوه چسب زدن بینی می توانید از خانم دکتر جمشیدی کمک بگیرید.

زمان تقریبی بهبود بینی پس از جراحی به چه صورت است؟

زمان تقریبی بهبود بینی پس از جراحی به چه صورت است؟
زمان تقریبی بهبود بینی پس از جراحی به چه صورت است؟

زمانی که به صورت میانگین می توان در نظر گرفت حدود یکسال بعد از جراحی می باشد؛ بهتر است این یک سال را مانند یک جدول زمانی در نظر بگیرید تا فهم آن برای شما آسان تر از قبل باشد و بتوانید از پس مشکلات دوره های گوناگون نقاهت آن به خوبی بربیایید و آن را کنترل کنید.

البته نقاط عطف بهبودی همه افراد با یکدیگر یکسان نیست و در میان افراد دارای تمایز می باشد. اما روندی که در ادامه بیان می کنیم مراحل کلی بعد از عمل بینی به حساب می آیند که عبارت اند از:

هفته اول

در این هفته گچ بینی یا اسپلینت را از بینی شما جدا می کنند، در این زمان می توانید در بیرون و مکان های عمومی ظاهر شوید و هیچ اثری از جراحی بر روی صورت شما مشاهده نشود.

البته به احتمال زیاد کبودی ها وجود دارند، به خصوص در نواحی چشم ها این کبودی ها بیشتر به چشم می آیند. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که کبودی دارید باید دو هفته بعد از جراحی صبر کنید تا در حالت بهبودی اولیه قرار بگیرند.

در این صورت می توانید پس از دو هفته فعالیت های گوناگون خود را شروع کنید، اما همچنان باید از تحرکات شدید پرهیز نمایید.

دو هفته بعد

در این مدت زمان از تورم شدید اولیه کاسته شده است و احتمالا تمامی کبودی ها بهبود یافته اند و دیگر آثار جراحی به طور کامل ناپدید شده است.

۳تا ۴هفته بعد

این زمان حدود یک ماه بعد از جراحی می باشد. هنوز تورم وجود دارد، اما بسیار کمتر از هفته های اول می باشد. همچنین می توانید ورزش های سبک و دویدن را شروع کنید و نگران سیستم قلبی و عروقی خود نباشید.

۶ هفته

در این زمان استخوان های بینی تقریبا ثابت شده اند. پس انجام تمرینات سنگین نیز مجاز می شود. اگر عینکی هستید می توانید حدود دو ماه پس از جراحی بینی زدن آن را از سر بگیرید و فین کردن را به علت خالی کردن بینی آغاز کنید. چون در ماه اول فین کردن ممنوع می باشد.

۳تا ۶ماه

در این زمان احساسات غیر طبیعی شما از بین می روند و بی حسی لب ها و غیره از بین می رود.

یک سال

با گذشت یک سال پس از جراحی دیگر مشکل خاصی وجود ندارد. بینی شما به حالت نرمال سابق برگشته است و شکل اصلی آن قابل مشاهده می باشد؛

در این زمان روند بهبود شما تکمیل شده است و در اکثر مواقع هیچ گونه تورمی به چشم نمی خورد. در ضمن به کمک خانم دکتر جمشیدی می توانید نحوه چسب زدن بینی را به خوبی یاد بگیرید و اقدام به انجام جراحی بینی کنید.

چرا پس از برداشتن چسب بینی ورم می کند؟

چرا پس از برداشتن چسب بینی ورم می کند؟
چرا پس از برداشتن چسب بینی ورم می کند؟

برخی از افراد این گونه تصور می کنند که پس از جدا کردن چسب بینی آن ها دچار تورم می شود؛ چسب زدن بینی شما را از خطرات احتمالی حفظ می کند و ورم آن را در طول دوران نقاهت پایین می آورد.

هر چند در شکل گیری بینی نقش دارد اما نه به آن اندازه ای که شما فکر می کنید. برای اینکه ورم بینی تنظیم شود و تحت کنترل قرار بگیرد بر روی آن چسب می زنند و این کار را با آوردن فشار ملایم به انجام می رسانند تا پوست بینی به استخوان آن به خوبی بچسبد. با انجام این کار بافت های زیر پوست بینی رشد و گسترش نخواهند داشت.

از طرفی با به کار گیری چسب به پوست بینی کمک می شود تا با ساختار جدید بینی خود را سازگار کند و چارچوب بینی جدید به همان صورت شکل بگیرد. برای افزایش اطلاعات خود راجع به نحوه چسب زدن بینی و جراحی بینی می توانید با خانم دکتر جمشیدی مشورت نمایید.

آیا چسب بینی را باید محکم زد؟

آیا چسب بینی را باید محکم زد؟
آیا چسب بینی را باید محکم زد؟

باید چسب را به صورت فشار ملایم بر روی بینی جای گذاری کنید. اعمال فشار جدید و شل زدن چسب عوارض خاص خودش را برای شما به همراه خواهد داشت؛ چسب زدن چندان سخت نیست و با تمرین ک تکرار می توانید به دقت انجام آن را یاد بگیرید؛

در واقع چسب زدن اصلا دشوار نیست و فقط دقت بالایی احتیاج دارد. می توانید نحوه چسب زدن بینی را از پزشک جراح خود مانند خانم دکتر جمشیدی یاد بگیرید.

اگر چسب بینی را محکم تر از حد معمول بزنید، بر روی آن چین خوردگی های گوناگونی ایجاد می شود

اگر چسب بینی را محکم تر از حد معمول بزنید، بر روی آن چین خوردگی های گوناگونی ایجاد می شود که بر روی پره های بینی به چشم می خورند.

اما اگر در یک طرف بینی فشار زیاد ایجاد کنید و طرف دیگر را به حال خود بگذارید، ورم بینی به شکل متفاوتی بروز خواهد کرد.

شل چسب نیز هیچ فایده ای به جز پوشاندن آن ندارد و انگار که چسبی بر روی بینی شما وجود ندارد! همچنین با شل گرفتن این موضوع ورم بینی به اندازه لازم کاهش پیدا نمی کند.

برای همین در هفته های اول پس از جراحی که هنوز وضعیت شما نرمال نشده است پزشکان توصیه می کنند تا برای چسب زدن به مطب بروید و دغدغه چسب زدن به شکل صحیح را نداشته باشید تا در هفته های بعدی بتوانید خودتان این موضوع را بر عهده بگیرید.

آیا بد چسب زدن باعث کج شدن بینی می شود؟

آیا بد چسب زدن باعث کج شدن بینی می شود؟
آیا بد چسب زدن باعث کج شدن بینی می شود؟

همان طور که گفتیم چسب زدن فقط برای کم کردن تورم ناشی از جراحی می باشد که با فشار ملایم و به آهستگی انجام می شود تا پوست شما با ساختار جدید بینی هماهنگی پیدا کند.

اما ظاهر کلی بینی شما را تحت تاثیر قرار نمی دهد. پس اگر حتی چسب را به درستی نزنید عوارض این چنینی ایجاد نمی شود؛ زیرا چسب زدن با اعمال فشار ملایم و به آرامی انجام می شود. در نتیجه چسب زدم شکل بینی شما را عوض نمی کند.

اما نحوه چسب زدن بینی  به شکل نادرست عوارض خاص خودش را دارد. پس بهتر است به توصیه های پزشک معالج خود مانند خانم دکتر جمشیدی دقت کنید.

حساسیت به چسب بینی چگونه است؟

حساسیت به چسب بینی چگونه است؟
حساسیت به چسب بینی چگونه است؟

در برخی از افراد پس از جراحی بینی امکان دارد مشکلاتی ایجاد شود. چون هفته ها مجبور هستند چسب را بر روی بینی خود بچسبانند تا بر بهبودی آن سرعت ببخشند؛ در این میان پوست برخی از افراد امکان دارد دچار حساسیت شود و این موضوع بر روی پوست آن ها قابل رویت باشد.

چون به هر حال هنگام چسب زدن با اندکی فشار این کار انجام می شود و راهی برای تنفس پوست باقی نمی ماند. حساسیت هایی مانند:

خارش، سوزش، قرمزی و آکنه جزو این موارد حساسیت زا می باشند. اگر چنین علائمی مشاهده کردید باید با جراح بینی خود مانند خانم دکتر جمشیدی مشورت کنید و تا میزان جدی بودن مشکل شما و درمان آن مشخص شود.

البته اگر به صورت بهداشتی از چسب بینی استفاده کنید می توانید حساسیت های پوست خود را تا میزان شایان توجهی پایین بیاورید.

چند روش برای بهبود سریع بینی پس از جراحی

چند روش برای بهبود سریع بینی پس از جراحی
چند روش برای بهبود سریع بینی پس از جراحی

برای اینکه بینی شما زودتر بهبود پیدا نماید می توانید با مشورت پزشک خود مانند خانم دکتر جمشیدی موارد زیر را انجام بدهید که عبارت اند از:

به توصیه پزشک خود بینی خود توجه کنید

به توصیه پزشک خود بینی خود توجه کنید
به توصیه پزشک خود بینی خود توجه کنید

توصیه های پزشکی را جدی بگیرید. مقاله های زیادی در خصوص مراقبت ها و بهبود بینی بعد از جراحی وجود دارند اما شما موظف هستید تا به دانش پزشک خود اعتماد کنید، چون سخنان او ممکن است چیزی بیشتر از مقاله ها به شما اضافه کند و هیچ چیز قابل قیاس با آن نیست.

دستورالعمل هایی که پزشک در اختیار شما قرار می دهد فقط مختص خودتان است. داروهای مورد نیاز و زمان مصرف آن ها همگی توسط پزشک به شما اعلام می شود تا بهترین نتیجه ممکن را بگیرید. همچنین مراقبت های لازم برای پیشگیری از عفونت و سایر موارد باید توسط پزشک تعیین شود.

به ندای بدن خود گوش بدهید.

بعد از عمل فقط شکل ظاهری بینی شما توسط پزشک جراح قابل رویت است و از اتفاقات درونی آن بی خبر می باشد. بنابراین به احساسات و ندای درونی خود پس از جراحی به خوبی توجه کنید؛ در این صورت می توانید موارد غیر عادی را به سرعت تشخیص داده و به پزشک خود اعلام نمایید تا به سرعت آن را پیگیری نمایند.

سر خود را بالا نگه دارید.

پس از جراحی موظف هستید که طاق باز بخوابید و سر خود را صاف و رو به بالا نگه دارید. این روند تا یک ماه ادامه دارد. در روزهای اول باید از دو بالشت در زیر سر خود استفاده کنید.

اگر غیر از این کنید احتنالا تورم و کبودی ها افزایش پیدا خواهند کرد و سبب ناراحتی شما می شوند. اما چیزی که ترسناک تر از این ها می باشد کج شدن بینی شما است.

چون خوابیدن مداوم به یک سمت می تواند بینی تازه جراحی شده شما را به همان سمت متمایل نماید و بینی شما را از حالت طبیعی خارج کند. با اینکه سخت بنظر می رسد اما باید تا حدود ۶هفته پس از جراحی سر خود را در زمان خواب همواره رو به بالا بگیرید.

استفاده از دو یا سه بالشت

می توانید همچنان دو تا سه بالشت را برای این منظور استفاده نمایید. استفاده از فوم طبی نیز در این مرحله کارساز می باشد. البته استعمال بستر طبی نیز می تواند روند بهبود شما را سریع تر نماید.

البته حالت بدن شما اهمیت چندانی ندارد، پس در صورت خستگی می توانید می توانید از بالشت های مسافرتی کوچک در کنار سر خود استفاده کنید و بدن خود را به سمت های مختلف متمایل نمایید.

از کمپرس سرد استفاده کنید

از کمپرس سرد استفاده کنید
از کمپرس سرد استفاده کنید

باید تا ۷۲ساعت پس از جراحی از کمپرس سرد استفاده کنید تا از تورم بینی شما کاسته شود. البته اجازه ندارید تا آن را به شکل مستقیم بر روی بینی خود قرار دهید.

باید در عوض چنین کاری کمپرس سرد را بر روی صورت به خصوص گونه های خود بگذارید؛ با انجام چنین کاری محل استخوان ها و غضروف ها به صورت ناگهانی تغییر یدا نمی کند.

استراحت کافی داشته باشید

استراحت کافی داشته باشید
استراحت کافی داشته باشید

بعد از عمل به دلیل فشار اسپلینت و وجود تامپون یا مواردی از این قبیل راه تنفس شما گرفته می شود و فقط از دهان اجازه تنفس کردن دارید.

برای همین نفس کشیدن برای شما مانند سابق نیست و خوابیدن شما را با دشواری همراه می کند، اما با این وجود باید استراحت کافی داشته باشید تا روند بهبودی شما شتاب بالاتری پیدا کند. چون بدن شما برای درمان آسیب ها و درمان خود نیاز به انرژی فراوانی دارد.

بهتر است روزی ۷تا ۸ ساعت استراحت کنید و خواب با کیفیت را تجربه کنید تا بدنتان بتواند انرژی لازم برای درمان خود را به دست بیاورد.

همچنین می توانید از خانم دکتر جمشیدی نحوه چسب زدن بینی و مراقبت های بعد از آن را به خوبی آموزش ببینید‌ و رضایت کافی از عمل جراحی بینی خود داشته باشید.

در پایان توصیه می کنیم از صفحه نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.