هزینه جراحی ترمیمی بینی

هزینه جراحی ترمیمی بینی

در این مقاله به موضوع بررسی هزینه جراحی ترمیمی بینی می پردازیم. همراه ما باشید.

بسیاری از کسانی که عمل بینی انجام می دهند، به دلایل بسیاری ممکن است این عمل را تکرار کنند. به این عمل که به منظور رفع ایرادات و مشکلات باقیمانده از جراحی اول انجام می شود، جراحی ترمیمی می گویند.

ما در این مقاله که با عنوان هزینه جراحی ترمیمی بینی نگاشته شده است، می خواهیم شما را با این عمل آشنا کنیم. دکتر خدیجه جمشیدی یکی از بهترین متخصصینی است که می توانید از تجربیات ایشان استفاده نمایید. با ما تا انتهای مقاله هزینه جراحی ترمیمی بینی همراه باشید.

فهرست مطالب

جراحی ترمیمی یا رینوپلاستی ثانویه

دلایل جراحی ترمیمی بینی را بیان نمایید.

زمان مناسب برای جراحی ترمیمی بینی

هدف از جراحی ترمیمی بینی چیست؟

انواع تکنیک های جراحی بینی ثانویه

انتخاب جراح بینی ترمیمی

راهنمای انتخاب بهترین جراح عمل ترمیمی بینی

اقدامات قبل از جراحی ترمیمی بینی

نکات مهم قبل از جراحی بینی ثانویه

مراحل جراحی بینی ثانویه

چند نکته مهم در مورد مراقبت های بعد از جراحی بینی

استفاده از گرافت در جراحی اصلاحی بینی

استفاده از پروتز مصنوعی برای ترمیم

مدل های مناسب برای روند اصلاحات بینی عمل شده

تفاوت رینوپلاستی ترمیمی با جراحی اولیه چیست؟

اهمیت پوست بینی در جراحی ترمیمی بینی

پوست برای عمل ترمیمی بینی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

هزینه جراحی ترمیمی بینی

عواملی موثر بر هزینه جراحی ترمیمی بینی

محدودیت هایی که در کاهش اندازه بینی وجود دارد.

پاسخ به چند سوال پر تکرار

سخن آخر

 

فهرست مطالب

جراحی ترمیمی یا رینوپلاستی ثانویه

جراحی ترمیمی یا رینوپلاستی ثانویه
جراحی ترمیمی یا رینوپلاستی ثانویه

کلمه “رینوپلاستی” به معنای جراحی بینی است که در بین مردم به عمل بینی معروف است. اما رینوپلاستی اصلاحی یک عمل ترمیمی است که برای تغییر شکل و بهبود عملکرد بینی پس از جراحی اولیه انجام می شود.

در واقع، جراحی بینی ترمیمی اغلب برای بهبود مشکلات جراحی بینی اولیه انجام می شود. گاهی اوقات نیز برای اصلاح عیوبی که در عمل قبلی برطرف نگشته اند، انجام می شود.

با در نظر گرفتن تعداد زیاد جراحی های بینی، قاعدتا نباید تعجب کنید که در سال های اخیر، تقاضا برای جراحی های ترمیمی افزایش یافته باشد. در ادامه، آمار تکان دهنده ای از جراحی بینی در بین مردان و زنان زیر 35 سال آورده شده است.

طبق آمارهای موجود در مورد جراحی های انجام شده، تقریباً دو سوم افراد تحت عمل جراحی بینی ترمیمی قرار گرفته اند

طبق آمارهای موجود در مورد جراحی های انجام شده، تقریباً دو سوم افراد تحت عمل جراحی بینی ترمیمی قرار گرفته اند. این عمل را می توان تا چهار مرتبه تکرار کرد.

به معمول افراد، برای اصلاح ناهماهنگی و عدم تعادل در صورت، درخواست جراحی مجدد دارند. برخی از این ناهنجاری ها پس از جراحی ظاهر می شوند یا با گذشت زمان بدتر می شوند.

در چنین مواردی ممکن است نیاز به جراحی بینی باشد. حتی گاهی پیش می‌ آید که بینی از حالت طبیعی خارج شده و به سایر قسمت‌ های صورت نمی‌ خورد.

برخی از دلایل عمل ترمیمی بینی عبارتند از:

  • برخی از عوارض که در دوره نقاهت رخ می دهد.
  • رینوپلاستی با تکنیک نامناسب توسط جراحان کم تجربه
  • آسیب بعد از جراحی

دلایل جراحی ترمیمی بینی

دلایل جراحی ترمیمی بینی
دلایل جراحی ترمیمی بینی

این عمل زمانی انجام می شود که فرد از نتیجه اولین عمل جراحی بینی خود رضایت نداشته باشد یا مشکلات تنفسی داشته باشد. رینوپلاستی می تواند ظاهر بینی افراد را به کلی تغییر دهد و باعث شود که فرد رضایت بیشتری از ظاهر بینی داشته باشد.

در همه عمل ها باید ماحصل کار طوری باشد که بینی به درستی کار کند، ساختار آن درست شود و فرد بتواند به خوبی از طریق بینی نفس بکشد.

علاوه بر این، ظاهر بینی فرد در سایر قسمت های صورت او بسیار مهم است. در واقع بینی باید تناسب خوبی با سایر قسمت های چهره داشته باشد و ظاهر آن طوری نباشد که توجه افراد را به خود معطوف کند.

برای کسب اطلاعات تکمیلی، با دکتر جمشیدی در ارتباط باشید.

زمان مناسب برای جراحی ترمیمی بینی

زمان مناسب برای جراحی ترمیمی بینی
زمان مناسب برای جراحی ترمیمی بینی

جراحی بینی ترمیمی اغلب پیچیده تر از عمل اول است. بهترین زمان برای اصلاح تمام جنبه های مشکلات بینی و کانال و عملکرد بینی را باید از پزشک مخصوص خودتان جویا شوید.

البته مانند رینوپلاستی برای اولین بار، هدف و انتظارات از جراحی ترمیمی باید به طور کامل در نظر گرفته شود. نشان دادن تصویری از بینی به پزشک، قبل از انجام جراحی بینی می تواند بسیار مفید باشد. پزشک همچنین می تواند سابقه پزشکی فرد را بررسی کند و شرایطی را که در جراحی یا جراحی های قبلی رخ داده است، بررسی کند. اگرچه این امر اجباری نیست.

پیشنهاد می کنیم از پست جراح بینی دیدن کنید.

هدف از جراحی ترمیمی بینی

هدف از جراحی ترمیمی بینی
هدف از جراحی ترمیمی بینی

مشکلات رایجی که نیاز به جراحی ترمیمی بینی دارند، عبارتند از:

  • گرفتگی بینی
  • افتادگی غضروف یا نوک بینی
  • ایجاد ظاهری ظریف و بینی مصنوعی
  • عدم تقارن بینی نسبت به صورت
  • کاهش بیش از حد یا ناهموار قوز بینی
  • شکل بینی نامناسب و ناقص
  • بزرگ شدن بیش ار اندازه نوک بینی
  • باریک شدن بیش از حد نوک بینی
  • جای زخم بیش از حد (که ضخیم تر از پوست در نواحی دیگر است و کاملاً قابل مشاهده است)

انواع تکنیک های جراحی بینی ثانویه

در جراحی بینی باز یا بسته می توان تغییرات لازم را انجام داد. در صورت نیاز به تغییرات ساختاری عمده، جراحی باز توصیه می شود. در غیر این صورت جراحی بسته مناسب تر است.

می توان برای رفع ایرادات جزئی از روش بسته بهره جست. جراحی بسته، شرایطی است که فقط بخیه های داخلی بینی برای رسیدن به ساختار بینی وجود داشته باشد.

جراحی باز عملی است که در آن برش هایی در پل بینی (سپتوم که مجرای بینی را جدا می کند) ایجاد می شود تا پوست بینی بلند شود و ظاهر و ساختار بینی بهبود یابد. انتخاب روش باز یا بسته به جراح بستگی دارد و دکتر جمشیدی توضیح می دهند که هر روشی مزایا و معایب خاص خود را دارد.

انتخاب جراح بینی ترمیمی

ابتدا باید بهترین جراح بینی را برای انجام ترمیم انتخاب کنید. جست و جوی دقیق و وسواسی، برای پیدا کردن بهترین جراح بینی بسیار مهم است.

دقت کنید که یکی از دلایل کشیده شدن شما به سمت جراحی ترمیم می تواند عدم مهارت کافی جراح عمل قبلیتان باشد. پس شما نباید این بار در این امر سهل اگاری کنید. در بخش بعدی مقاله هزینه جراحی ترمیمی بینی راهنمای انتخاب جراح مناسب را برای شما آماده کرده ایم.

راهنمای انتخاب بهترین جراح عمل ترمیمی بینی

راهنمای انتخاب بهترین جراح عمل ترمیمی بینی
راهنمای انتخاب بهترین جراح عمل ترمیمی بینی

در این قسمت از مقاله هزینه جراحی ترمیمی بینی می خواهیم راه های شناخت بهترین جراح عمل ترمیمی بینی را به شما معرفی کنیم.

تحقیق و بررسی نمونه کارها

جراحی بینی یکی از ظریف ترین عمل هاست .چرا که افرادی که این عمل را انجام می دهند، می دانند که تا آخر عمر نتیجه عمل در جلوی چشمشان خواهد بود.

اما رینوپلاستی ثانویه مهمتر از جراحی بینی اولیه است و دیدن نمونه کارهای جراح، قبل و بعد از جراحی مورد نظر برای متقاضیان ضروری است. با جست و جو در فضای مجازی و اینترنت می توان اطلاعات مناسبی را از جراح به دست آورد.

در انتخاب جراح ترمیم بینی، وسواس داشته باشید و تا جایی که می توانید تحقیق کنید. زیرا این ممکن است آخرین فرصت شما برای دستیابی به ظاهری عالی بینی باشد.

جلسه مشاوره قبل از جراحی

ممکن است لازم باشد تا قبل از انتخاب جراح بینی، با چند جراح مشورت کنید. جراح بینی شما در این جلسات مشاوره به حرف های شما گوش می دهد و راهنمایی های لازم را به شما ارائه می دهد. همچنین شما را با محدودیت های جراحی بینی آشنا می کند.

بعضا این عمل قابل انجام نیست و گاهی اوقات نیاز فوری به آن است. تمام این الزامات را می توان در جلسات مشاوره فهمید.

تعیین هدف از رینوپلاستی ثانویه

تعیین هدف از جراحی قبل از انجام آن ضروری است. بعضی از افراد می خواهند شکل و ظاهر بینی خود را عوض کنند و عده ای دیگر رفع مشکلات ساختاری را هدف عمل خود می دانند.

در این موارد لازم است که قبل از عمل و در جلسه مشاوره، بینی و ساختار داخلی بینی بررسی شود. از سوی دیگر، برخی از بیماران تنها خواهان تغییر در ظاهر بینی هستند، در حالی که ساختار بینی مشکلات اساسی دارد و نیاز به اصلاح دارد. در طول مشاوره، بیمار از این موارد مطلع می شود.

چالش های جراحی بینی

جراحی ثانویه نسبت به جراحی اول سخت تر است. در این فرآیند، پزشک با مشکلات زیادی مواجه می شود که در جراحی اولیه وجود نداشت. به عنوان مثال، او با زخم هایی روبرو می شود که باید بهبود یابد. مشکلاتی نیز ممکن است بعد از عمل اولیه ایجاد گردد که باید اصلاح شود. تجربه در این نوع عمل بسیار مهم است.

میزان موفقیت جراحی بینی

با توجه به تمام چالش های ذکر شده در جراحی بینی، یک نتیجه موفقیت آمیز امکانپذیر است. بهتر است نتیجه را با شرایطی که دارید، بسنجید و نه فقط با فرآیند عمل.

میزان رضایت از جراحی بینی

برای بسیاری از افرادی که تجربه جراحی زیبایی بینی موفقی نداشته اند و بعد از جراحی بینی، پروتز نامرتب دارند، مهمترین انتظار از جراحی بینی بازگرداندن ظاهر طبیعی صورت است. بهتر است بینی را تا حد امکان فیکس کنید تا بافتی از بینی خارج نشود و فقط ساختار و ظاهر بینی اصلاح شود.

بنابراین فهمیده اید که چگونه باید به دنبال بهترین جراح بینی در جراحی دوم باشید. پیشنهاد ما این است که به یکی از ماهرترین جراحان ایران در زمینه زیبایی یعنی دکتر خدیجه جمشیدی مراجعه نمایید.

اقدامات قبل از جراحی ترمیمی بینی

اقدامات قبل از جراحی ترمیمی بینی
اقدامات قبل از جراحی ترمیمی بینی

پیش از انجام عمل باید اقداماتی انجام دهید. در این قسمت از مقاله “هزینه جراحی ترمیمی بینی” به این اقدامات مهم اشاره می کنیم.

معاینات قبل از عمل

قبل از هر جراحی لازم است یک سری آزمایشات انجام شود تا مشخص شود که بیمار از مشکل خاصی مانند کم خونی، مشکلات لخته شدن خون، دیابت و … رنج نمی برد.

اگر فردی چنین مشکلاتی داشته باشد، لازم است که قبل از عمل، اقدامات لازم را انجام دهد یا در صورت لزوم، از داروهای خاص استفاده کند.

موارد غیر مجاز قبل از عمل

لازم است که به مدت دو هفته تا یک ماه قبل از جراحی، از مصرف برخی از قرص ها مانند آسپرین، ایبوپروفن، ویتامین E و برخی داروهای رقیق کننده خون خودداری شود.

در صورت لزوم می توان از داروهای جایگزین استفاده کرد. همچنین، استفاده از برخی دمنوش های گیاهی ممکن است خطراتی داشته باشد که باید با دکتر جمشیدی در میان بگذارید.

موارد مفید قبل از جراحی

قبل از جراحی می توان تعدادی از روش ها را برای کمک به بهبود نتایج جراحی انجام داد. مهمترین چیز صبر است. توصیه می شود حداقل یک سال از رینوپلاستی اولیه گذشته باشد و بینی فرمی ثابت داشته باشد و سپس جراحی برای ترمیم بینی انجام شود.

همچنین بهتر است که قبل از جراحی با یکی از دوستان یا اعضای خانواده صحبت کنید و از آن ها بخواهید تا دو تا سه روز بعد از جراحی در کنار شما باشند.

نکات مهم قبل از جراحی بینی ثانویه

نکات مهم قبل از جراحی بینی ثانویه
نکات مهم قبل از جراحی بینی ثانویه

مصرف دخانیات و سیگار کشیدن باید چهار هفته قبل از جراحی قطع شود. نیکوتین موجود در سیگار بر روند بهبودی تأثیر می گذارد. ترمیم، نیاز به جریان خون خوب برای بهبود بافت آسیب دیده دارد.

نخود فرنگی منجمد و محلول آب نمک را قبل از عمل در منزل تهیه کنید. این ها برای دوره بعد از عمل بسیار مهم هستند. در روز عمل لباس راحت بپوشید.

لباس هایی که باید از جلو پوشیده شوند بهتر از تی شرت هایی هستند که باید از بالای سر پوشیده شوند. استفاده از دستگاه بخور می تواند باعث شود تا گلو در روزهای اول بعد از عمل نرم شده و خشک نشود.

بینی در چند روز اول پس از جراحی مسدود می شود و فرد از طریق دهان نفس می کشد و باعث کم آبی بدن می شود. شما به یکی از اعضای خانواده، اقوام و دوستان نیاز دارید که بعد از جراحی شما را همراهی کنند.

بنابراین هماهنگی با آن ها قبل از عمل بسیار مهم است. حداقل تا 48 ساعت پس از جراحی نیاز به همراه دارید. همراه داشتن شخصی برای تهیه نوشیدنی ها و غذاهای مایع می تواند بسیار مفید باشد.

همچنین ممکن است داشتن یک همراه برای مصرف به موقع داروهای شما مهم باشد. همچنین برای رساندن شما به خانه، وجود همراه لازم است. چرا که قادر به رانندگی نخواهید بود. جراحی با بیهوشی انجام می شود و در این حالت فرد نمی تواند رانندگی کند.

بدن برای ترمیم ناحیه آسیب دیده به استراحت کافی نیاز دارد. به بیماران توصیه می شود که تا حد امکان راه بروند و ایستاده باشند، اما باید از محدودیت های خود آگاه باشند و از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنند.

مراحل جراحی بینی ثانویه

مراحل جراحی بینی ثانویه
مراحل جراحی بینی ثانویه

وقت آن است که مراحل انجام عمل جراحی ترمیمی بینی را با هم مرور کنیم. این بخش از مقاله “هزینه جراحی ترمیمی بینی” به این موضوع اختصاص دارد.

بیهوشی

این جراحی اغلب با بیهوشی عمومی انجام می شود، اما در برخی موارد می توان با بی حسی موضعی نیز انجام داد. بیهوشی باعث کاهش هوشیاری فرد بعد از جراحی می شود و به همین دلیل لازم است که بیمار را همراه بیمار به خانه آورد.

ایجاد برش

برش ها به دو روش برای این عمل ایجاد می شود. در واقع دو روش اصلی برای جراحی بینی وجود دارد که به جراحی بینی باز و بسته معروف هستند. در جراحی باز، برش ها جادارتر است و در جراحی بسته، برش ها ریزتر بوده و در داخل بینی ایجاد می شود. یکی از این دو روش، به هدف رفع مشکلات بینی استفاده می شود.

غضروف گرفتن

غضروف در اکثر روش های ترمیمی استفاده می شود. در برخی موارد، غضروف از بدن فرد (گوش یا قفسه سینه) خارج می شود و در برخی موارد می توان از غضروف مصنوعی استفاده کرد.

اهمیت غضروف در جراحی بینی

نقش غضروف در این جراحی بسیار برجسته است. گاهی اوقات برای اهداف زیبایی و بهبود عملکرد بینی در رینوپلاستی ترمیمی، کاشت غضروف (قسمت غضروفی دیواره بینی یا تیغه بینی) مورد نیاز است.

برای جراحی اولیه، بخش بزرگی از غضروف بینی برداشته می شود و این بسیار رایج است. کمبود غضروف بینی نیاز به پیوند غضروف از گوش دارد.

بخیه زدن بعد از جراحی بینی

این غضروف ها بر اساس ساختار بینی و فرم نهایی بینی شکل گرفته و در جای خود ثابت می شوند. با توجه به سختی ها و محدودیت های جراحی بینی، بهتر است در انتخاب پزشک برای اولین بار برای جراحی بینی دقت لازم را داشته باشید و زیر نظر جراح حرفه ای و با تجربه این عمل را انجام دهید.

این امر نیاز به جراحی بینی ثانویه را کاهش می دهد. با این حال گاهی به دلیل ظاهر و ساختار بینی به جراحی دوم نیاز خواهید داشت. بنابراین بهتر است پزشکی را انتخاب کنید که در جراحی بینی مهارت داشته باشد. دکتر خدیجه جمشیدی می تواند یک گزینه ایده آل برای انجام این عمل باشد.

به هر حال بعد از این که مشکلات ساختاری بینی برطرف شد و سپس غضروف در محل مناسبی قرار گرفت، مرحله بخیه زنی آغاز می شود. بخیه زنی در این جراحی یک مرحله بسیار ظریف است.

اگر پزشک تجربه کافی در این زمینه نداشته باشد، شاهد تشکیل بافت اسکار روی بینی خواهیم بود. اگر جراحی بینی با تکنیک بسته انجام شود، بخیه ها در داخل بینی قرار می گیرند. اما در عمل باز، بخیه ها از بیرون زده شده و قابل مشاهده خواهند بود. لازم به ذکر است که بعد از مدتی ازبین خواهند رفت.

تامپون و آتل

پس از بخیه زدن، آتل روی بینی و تامپون در مجرای بینی قرار می گیرد. این مرحله کاملا باید با هماهنگی جراح صورت پذیرد. هماهنگی با پزشک از این لحاظ اهمیت دارد که برخی از افراد ممکن است به تامبون نیازی نداشته باشند و عده ای هم استفاده از آن برایشان ضروری باشد.

انتقال به اتاق ریکاوری

پس از جراحی، بیمار به اتاق ریکاوری منتقل می شود و تمام علائم حیاتی وی تحت نظر قرار می گیرد تا به هوش بیاید. این عمل معمولا یک تا سه ساعت طول می کشد و بیمار در عرض یک تا دو ساعت به هوش می آید.

چند نکته مهم در مورد مراقبت های بعد از جراحی بینی

چند نکته مهم در مورد مراقبت های بعد از جراحی بینی
چند نکته مهم در مورد مراقبت های بعد از جراحی بینی

شما باید بدانید که بعد از عمل باید از بینی خود مراقبت کنید. در این بخش از مقاله “هزینه جراحی ترمیمی بینی” به مراقبت های مهمی که لازم است بعد از جراحی انجام دهید، پرداخته ایم.

همراهی با بیمار بعد از جراحی

در جراحی بینی بایدها و نبایدهای زیادی وجود دارد. بعد از عمل، همراهی باید با فرد مورد نظر باشد تا رانندگی کند و بیماررا به خانه بیاورد. زیرا جراحی بینی با بیهوشی انجام می شود و فرد بعد از جراحی، هوشیاری زیادی ندارد.

از مصرف برخی داروها خودداری کنید

تا چند وقت بعد از عمل، باید از مصرف برخی داروها خودداری کرد. مصرف داروهای رقیق کننده خون می تواند روند بهبودی را به تاخیر بیندازد. این موارد شامل آسپرین، ایبوپروفن، ویتامین E و برخی داروهای گیاهی است.

بعد از عمل بخوابید و استراحت کنید

بعد از جراحی بینی، سر باید کمی بالاتر از حد معمول باشد و توصیه می شود که از دو بالش زیر سر استفاده شود تا خون در ناحیه سر جمع نشود. همچنین توصیه می شود که فرد تا حد امکان استراحت کند و فشار زیادی به سر خود وارد نکند.

استفاده از چسب

چسب زدن بعد از جراحی بینی می تواند بسیار مهم باشد. چسب زدن باید به درستی انجام شود. این کار توسط دکتر جمشیدی انجام می شود و به مرور زمان به بیمار آموزش داده می شود.

ماساژ بینی

بعد از عمل با صلاحدید دکتر جمشیدی می توان از ماساژ با تکنیک مناسب برای شکل دهی مناسب و بهبود سریعتر بینی استفاده کرد.

زمان مناسب برای دیدن نتیجه جراحی ترمیمی

صبوری معمولاً به اندازه یک سال پس از جراحی اولیه برای مشاهده نتایج توصیه می شود. اما بعد از جراحی ترمیمی این زمان کوتاهتر است. اما در برخی موارد ممکن است یک سال طول بکشد تا نتیجه را ببینید.

استفاده از گرافت در جراحی اصلاحی بینی

در این عمل، جراح برای استحکام بیشتر غضروف بینی باید از پیوند یا انتقال بافت از سایر قسمت های بدن استفاده کند. در جراحی نخست، پزشک به طور معمول این کار را با استفاده غضروف بینی انجام می ‌دهد.

اما در عمل ترمیمی چنانچ ه غضروف کافی در بینی وجود نداشته باشد، جراح باید از غضروف گوش یا دندان استفاده کند. این کار مشکلی برای بیمار ایجاد نمی کند و برش بسیار کوچک است و باعث درد نمی شود.

استفاده از پروتز مصنوعی برای ترمیم

اگر پزشک بفهمد که مقدار غضروف بینی کفاف نمی دهد و به نظرش استفاده از غضروف های دندان و گوش ظاهر بینی را خراب می کند، ممکن است غضروف مصنوعی یا پروتز را جایگزین کند.

این مواد مصنوعی از سیلیکون ساخته شده و دارای ویژگی های مختلف هستند. جراح خوب همچون دکتر جمشیدی، بهترین نوع غضروف مصنوعی را برای جلوگیری از مشکلات ناشی از آن انتخاب می کند.

مدل های مناسب برای روند اصلاحات بینی عمل شده

مدل های مناسب برای روند اصلاحات بینی عمل شده
مدل های مناسب برای روند اصلاحات بینی عمل شده

به طور کلی سه مدل برای بینی وجود دارد:

  • طبیعی
  • فانتزی
  • نیمه فانتزی

در ادامه مقاله هزینه جراحی ترمیمی بینی درباره هر کدام از انواع ذکر شده صحبت خواهیم کرد.

بینی طبیعی

این مدل یکی از معروف ترین مدل های بین مردان و زنان است و برای تقریبا همه چهره ها و بینی ها مناسب است. خیلی از متقاضیان عمل ترمیمی، از شکل غیر طبیعی بینی خود راضی نبوده و از آن شکایت می کنند و ترجیح می دهند که یک شکل طبیعی بینی داشته باشند. ویژگی های این فرم عبارتند از:

  • صاف بودن و قوس نداشتن
  • زاویه نوک بینی 90 تا 100 درجه با دو لب
  • اندازه استاندارد سوراخ ها
  • اندازه تیغه مناسب و خود بینی

این مدل بینی بهترین و استانداردترین مدل برای انجام عمل های ترمیمی به حساب می آید.

بینی فانتزی

این مدل در سال های گذشته طرفداران بسیاری داشته است، اما در طول زمان، به دلیل ظاهر غیر نچرال، محبوبیت خود را از دست داده اند. علاوه بر این، مشکلات مربوط به تنفس ناشی از تغییر شکل بینی به این مدل، باعث گشته تا پزشکان آن را توصیه نکنند. ویژگی های این فرم عبارتند از:

  • قوس بیش از حد
  • کوچکی بیش از حد بینی
  • زاویه زیاد نوک با لب
  • نازک بودن تیغه بینی
  • کوچک شدن زیاد سوراخ ها

درست است که این مدل را می توان برای جراحی بینی انجام داد، اما خطر جراحی بسیار زیاد است و احتمال بد بودن نتایج زیاد است. به این دلیل، جراحان با تجربه نظیر دکتر جمشیدی از انجام این جراحی پرهیز می کنند.

بینی نیمه فانتزی

این یکی از جدید ترین مدل ها است که ویژگی های بینی طبیعی و عروسکی را دارد. این مدل نیز جزو پرطرفدارترین ها محسوب می شود اما به دلیل ویژگی های ظاهری آن فقط برای خانم ها مناسب است و برای جراحی بینی آقایان مناسب نمی باشد. ویژگی های این بینی عبارتند از:

  • قوس کم روی تیغه بینی
  • تیغه نیمه نازک
  • سوراخ ها کوچکتر از بینی معمولی
  • زاویه 95-110 درجه نوک بینی با لب ها

این مدل به اندازه مدل نچرال مناسب است اما عملکرد تنفسی آن نسبت به همتای دیگر ضعیف تر است و اگر جراحی به درستی انجام نشود، ممکن است فرد دچار مشکلات تنفسی شود.

تفاوت رینوپلاستی ترمیمی با جراحی اولیه چیست؟

تفاوت رینوپلاستی ترمیمی با جراحی اولیه چیست؟
تفاوت رینوپلاستی ترمیمی با جراحی اولیه چیست؟

در این قسمت از مقاله “هزینه جراحی ترمیمی بینی” به تفاوت عمل اولیه و ترمیمی می پردازیم.

در جراحی دوم، وضعیت بیمار از نظر ساختار بینی و خلق و خو متفاوت است و به همین دلیل است که پزشک باید بیشتر تلاش کند. مهمترین تفاوت این جراحی با اولین عمل عبارتند از:

آسیب ساختار بینی

در اولین عمل، تمام بافت ها و پوست افراد سالم است و متخصص آسان تر می تواند تغییرات مد نظر خود را ایجاد نماید. اما در عمل ترمیمی، این بافت دچار تغییر و آسیب شده است. به این دلیل است که جراحی دوم باید با دقت بیشتری توسط بهترین جراحان مثل دکتر خدیجه جمشیدی انجام گردد.

نارضایتی از روش اول

زمانی که فردی می خواهد برای اولین بار جراحی بینی خود را انجام دهد، با وجود این که به طور طبیعی نسبت به شکل نهایی بینی خود مضطرب و عصبی است، امید زیادی به نتیجه جراحی دارد. ولی بیشتر متقاضیان عمل دوم، مضطرب و کم انگیزه و نگران نتیجه عمل خواهند بود.

همچنین امکان دارد که به دلیل نتیجه بد عمل اول، برآورده نشدن انتظاراتشان دچار افت اعتماد به نفس شوند. یک جراح ترمیمی خوب باید بیمار را تشویق کند و او را به بهبود وضعیت امیدوار کند.

زمان عملیات طولانی

از دیگر تفاوت های این دو عمل می توان به زمان انجام آن ها اشاره کرد. با توجه به سختی عمل دوم، می توان انتظار داشت که زمان بیشتری طول بکشد. مثلا 3 ساعت.

دوره نقاهت

به دلیل سخت بودن عمل دوم، طبیعتا بدن به مدت بیشتری نیاز دارد تا مرحله بهبودی را تکمیل نماید. ممکن است مدت بیشتری تورم در بینی شما قابل مشاهده باشد.

اهمیت پوست بینی در جراحی ترمیمی بینی

در عمل اولیه، بافت ها سالم هستند. در نتیجه می توانند عوارض جراحی را با کمترین التهاب، زخم و تورم تحمل کنند. در صورتی که جراح، برش ها را در روش ترمیم بینی مجدداً وارد می کند و تا حدودی آن را محدود می کند، باید برش هایی در پوست بینی ایجاد شود تا پوست آسیب نبیند.

برخی اوقات در جراحی اولیه، پوست بینی به شدت صدمه می بیند که باید توسط جراح پلاستیک ماهر انجام شود.

در رینوپلاستی ترمیمی، تحمل پوست و بافت های نرم روی سطح در عمل اولیه کاهش می یابد که نتیجه مطلوب را محدود می کند.

پوست برای عمل ترمیمی بینی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

پوست برای عمل ترمیمی بینی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
پوست برای عمل ترمیمی بینی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

در این بخش از مقاله هزینه جراحی ترمیمی بینی در رابطه با پوست بینی که قرار است عمل ترمیمی روی آن انجام شود، حرف خواهیم زد. به موارد زیر دقت کنید:

جریان خون

چنان چه جراحی اول با دقت انجام شود، مشکلی در گردش خون ایجاد نمی شود. بنابراین جراحی باید توسط متخصص و با دقت انجام شود تا جریان خون مختل نشود.

هنگامی که گردش خون از آستانه تحمل بافت فراتر می رود، بافت ها تمایل به تخلیه اکسیژن یا ایسکمی دارند که اگر این روند ادامه یابد، باعث مرگ بافت در سطوح کوچکتر می شود.

در جراحی ترمیمی، معمولا از پیوند استفاده می شود. برای ترمیم پیوند، نیاز به خونرسانی مناسب است، بنابراین برای حداکثر رساندن جریان خون به ترمیم پیوند، بیماران باید از سیگار کشیدن خودداری کنند و قبل از جراحی ثانویه تحت مراقبت های قبل از عمل قرار گیرند.

لازم به ذکر است، کسی می خواهد این عمل را انجام دهد، در صورت ابتلا به دیابت یا تورم شدید، بیشتر در معرض عفونت و نکروز پوست است و هر چقدر هم که جراحی خوب باشد، معمولا نتیجه مطلوب حاصل نمی شود.

خاصیت ارتجاعی پوست

خاصیت ارتجاعی پوست و بافت های نرم یکی دیگر از عواملی است که تاثیر زیادی در روند بازسازی بینی دارد.

یکی از دلایل رینوپلاستی، بازسازی بافت آسیب دیده است که معمولاً به دلیل کاهش بیش از حد بافت بینی در جراحی اولیه بینی اتفاق می افتد. در نتیجه قابلیت ارتجاعی پوست از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که باید تغییرات جراح را تحمل کند.

ولی وقتی که پوست به خاطر عمل های پی در پی به دلیل تجمع بافت اسکار سفت می شود، خاصیت ارتجاعی خود را تا حد زیادی از دست می دهد.

در برخی موارد حتی ترمیم اسکلت ها از افزایش اندازه و جابجایی جلوگیری می کند و گاهی اوقات به غضروف سخت شده، فشار وارد می کند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که بیمارانی که پوست صاف و کشسانی دارند، بهترین کاندید برای جراحی بینی هستند.

باید مراقب باشید تا اسکار کمتر تشکیل شود

مطلب مهم این است که باید مراقب باشید تا اسکار کمتر تشکیل شود. در عمل بینی با جداسازی پوست بینی از اسکلت آن، بافت اسکار ایجاد می شود، زیرا این بافت از طریق تولید مواد باعث چسبندگی مجدد لایه ها و بازیابی یکپارچگی ساختار بینی می شود.

در حالی که تشکیل بافت اسکار برای ترمیم ضروری است، تشکیل بیش از حد می تواند باعث ضخیم شدن پوست و چرمی شدن آن شود که بر ظاهر بینی تأثیر می گذارد. در اینجا چند نکته برای کاهش جای زخم بعد از جراحی بینی وجود دارد که به بهبود نتایج جراحی بینی کمک می کند.

فعالیت های مرتبط با افزایش جریان خون و فشار خون بینی را به حداقل برسانید، زیرا با افزایش جریان خون، فشار خون بینی افزایش می یابد. هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب از ضد آفتاب استفاده کنید. همچنین می توانید از کرم های لایه بردار نیز برای سلامت پوست خود استفاده کنید.

افرادی که پوست ضخیم و چرب دارند، بیشتر احتمال دارد بعد از جراحی بینی دچار اسکارهای بد شکل شوند.

هزینه جراحی ترمیمی بینی

از آنجایی که جراحی ترمیمی برای دومین بار است که انجام می شود و متقاضیان قبلا یک بار هزینه جراحی بینی را پرداخت کرده اند، نگران هزینه جراحی بینی برای بار دوم هستند. به همین دلیل افراد زیادی به دنبال برآورد هزینه این جراحی هستند. هزینه این جراحی مانند جراحی اولیه است اما تفاوت هایی نیز دارد. در این جراحی دستمزد پزشک بسیار بیشتر از جراحی اولیه است.

در بسیاری از موارد، اگر جراح هر دو عمل یکی باشد، ممکن است از شما هزینه ای نگیرد. در این موارد فرد ملزم به پرداخت هزینه های بالینی و بیهوشی یا سایر وسایل مورد استفاده در جراحی می باشد. اما پزشک دستمزدی برای جراحی نمی گیرد.

اما اگر جراحی ترمیمی بینی را به کس دیگری بسپارید، باید تمام هزینه ها را خودتان پرداخت کنید. البته توصیه ما این است که برای عمل دوم به جراح دیگری مراجعه کنید. چرا که طبیعتا اگر جراح تجربه و مهارت کافی را داشت، در عمل اول شکست نمی خورد و نیازی به جراحی ترمیمی هم وجود نداشت. شما می توانید برای انجام هر دو جراحی با هزینه مناسب، به دکتر خدیجه جمشیدی مراجعه نمایید.

عواملی موثر بر هزینه جراحی ترمیمی بینی

عواملی موثر بر هزینه جراحی ترمیمی بینی
عواملی موثر بر هزینه جراحی ترمیمی بینی

در این بخش از مقاله “هزینه جراحی ترمیمی بینی” می خواهیم ببنیم که چه عواملی می تواند بر برآورد هزینه جراحی ثانویه بینی تاثیر بگذارد. این موارد عبارتند از:

  • مهارت و تجربه جراح
  • اگر بیمه هزینه را پوشش دهد.
  • لوازم جراحی
  • مواد استفاده شده در عمل مثل ژل ها و …
  • کلینیک یا بیمارستانی که عمل در آن انجام می شود.
  • هزینه بیهوشی یا بی حسی که با هم فرق دارند.

محدودیت هایی که در کاهش اندازه بینی وجود دارد

محدودیت هایی که در کاهش اندازه بینی وجود دارد
محدودیت هایی که در کاهش اندازه بینی وجود دارد

کاهش سایز بینی یکی از اهداف جراحی زیبایی بینی است. بیماران بسیاری از بزرگی بینی خود شکایت دارند و دوست دارند که بینی آن ها تا حد امکان کوچک باشد.

بزرگ شدن بینی یکی از مشکلاتی است که با جراحی بینی قابل حل است. در خاطر داشته باشید که کاهش اندازه بینی می تواند منجر به مشکلات تنفسی شود.

در نتیجه محدودیت هایی برای کوچک کردن آن وجود دارد. بد نیست بدانید که در این بین برخی افراد به دنبال بزرگ کردن بینی های بسیار کوچک با جراحی هستند. این افراد در جراحی بینی اولیه خود دارای بینی بسیار کوچکی هستند.

روش های درمانی اغلب برای اصلاح عیوب جزئی که توسط بیمار پذیرفته نشده اند، انجام می شود. اما توصیه اصلی این است که اگر عیوب جزئی هستند و تاثیر قابل توجهی در زیبایی فرد ندارند، جراح باید در برابر تقاضای بیمار مقاومت کند و آن ها را تحت عمل جراحی بینی ترمیمی یا ثانویه قرار ندهد.

هر عمل مجدد خطرات و عوارض خود را دارد

دلیل این امر نیز روشن است. هر عمل مجدد خطرات و عوارض خود را دارد و جراح و بیمار ممکن است مشکلات و عوارض بسیار پیچیده ای داشته باشند تا مشکلی را که به راحتی قابل درمان نیست، اصلاح کنند.

چنانچ ه کسی بعد از عمل از ظاهر خود راضی نباشد و بخواهد تغییرات اساسی ایجاد کند، باید حداقل یک سال صبر کند. جراحان پلاستیک اغلب با افرادی مواجه می شوند

که مثلاً در مدت کمی بعد از عمل توسط همکار دیگری به آن ها ارجاع داده می شود و درخواست جراحی فوری می کنند. باید این افراد را به آرامش فرا خواند و به آنها فهماند که اقدامات ترمیمی در کمتر از یک سال ممکن نیست.

پاسخ به چند سوال پر تکرار

دو سوال پرتکرار که بسیاری از بیماران را نگران می کند، را در این بخش از مقاله “هزینه جراحی ترمیمی بینی” جواب داده ایم.

چه زمانی جراحی ترمیمی بینی لازم است؟

چنان چه ایرادات بینی شما در جراحی اول رفع نشده یا ایرادات تنفسی و ظاهری دیگری هم به آن اضافه شده است، قطعا عمل موفقی نداشته اید. در این مواقع پزشکان تصمیم می گیرند که برای برطرف کردن این ایرادات، عمل دوم و ترمیمی را انجام دهند.

ناهمواری نوک بینی، اسکار بد شکل و نامتقارن بودن بینی از جمله مشکلاتی هستند که می توانند باعث انجام عمل دوم باشند. عمل اولیه ناموفق می تواند عملکرد بینی را مختل کرده و بر توانایی نفس کشیدن فرد تاثیر بدی بگذارد. همچنین حس بویایی فرد را با مشکل مواجه کند. اکثر جراحی های بینی برای اصلاح ظاهر و مشکلات ساختاری بینی انجام می شود.

چه زمانی رینوپلاستی ثانویه انجام می گیرد؟

اغلب بیماران می پرسند که چه زمانی انجام جراحی زیبایی بینی مناسب است و چه مدت پس از جراحی اولیه باید منتظر بمانند. تا جایی که ممکن است، پس از جراحی بینی اولیه باید منتظر بمانید تا تورم، ادم، کبودی و بافت اسکار جراحی اولیه از بین برود.

اگر آثار زخم و تورم حاصل از عمل اول به طور کامل ازبین نرود، ممکن است نتیجه خوبی از عمل دوم هم نگیرید. اگر به مدت یک سال صبر کنید و بعد از آن به عمل ترمیمی اقدام نمایید، احتمال این که دکتر جمشیدی بتواند بهتر و راحت تر عمل را انجام داده و نتیجه آن مطابق با سلیقه و نظر شما باشد، افزایش پیدا خواهد کرد.

سخن آخر

سخن آخر
سخن آخر

ما در این مقاله در رابطه با جراحی ترمیمی بینی حرف زدیم و بایدها و نبایدهای این عمل را بررسی نمودیم. همچنین مبحث هزینه جراحی ترمیمی بینی را نیز در این مقاله توضیح دادیم تا اگر علاقه یا نیاز به عمل ترمیمی، شما را به سمت این مقاله کشانده است، بتوانید بعد از مطالعه آن با آگاهی کامل و کافی به این جراحی اقدام کنید. در این راستا مراجعه به پزشک با تجربه و ماهری مثل دکتر خدیجه جمشیدی می تواند برای شما ایده آل باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.