پایین انداختن سر بعد از عمل بینی

پایین انداختن سر بعد از عمل بینی چه تأثیری خواهد داشت؟ برای بررسی این ‌موضوع، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

در حالت کلی هدف اصلی از انجام عمل بینی، برطرف نمودن نواقص ظاهری بینی همچون عدم تقارن، کجی، قوز و دیگر موارد می‌باشد.

حتی در برخی از مواقع استفاده از عمل بینی عملکرد درمانی خواهد داشت تا بتواند مشکلات تنفسی، پولیپ و دیگر موارد این‌ چنینی را برطرف کنند.

تمامی این نکات باعث می‌شود تا زیبایی خاصی در بینی بعد از عمل وجود داشته باشد که باعث افزایش اعتماد به ‌نفس افراد خواهد شد.

فهرست مطالب

ویدئو پایین انداختن سر بعد از عمل بینی

با توجه به این‌ که بینی در مرکز صورت قرار دارد، کمترین نقصی در آن، روی زیبایی صورت تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

به ‌همین دلیل در هنگام استفاده از عمل بینی حتما باید به این نکته دقت داشته باشید تا از متخصصینی بامهارت و باتجربه در زمینه انجام عمل کمک بگیرید تا پزشک برای تغییرات، دقت کافی را انجام بدهد.

اما به ‌غیر از مهارت‌های پزشکی، از مهم‌ترین نکات دیگری که ممکن است در راستای اثربخشی نتیجه عمل بینی تاثیر گذار باشد، مراقبت‌های بعد از آن همچون مواردی مثل پایین انداختن سر بعد از عمل بینی می‌باشد.

نکات بسیار مهمی در این زمینه از طریق پزشک به بیمار گوشزد خواهد شد که مهم‌ترین آن این است که بیمار در یک بازه زمانی بعد از عمل نمی‌تواند به ‌صورت مداوم سر خود را پائین بیندازد.

حال برای بررسی این‌ موضوع و شناخت نکات بیشتر در زمینه مراقبت بعد از عمل بینی، در ادامه این مقاله، مطالبی برای شما فراهم کرده‌ایم تا با مطالعه آن بتوانید درک بیشتری از شرایط پایین انداختن سر بعد از عمل بینی داشته باشید. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مطالبی که در این مقاله قصد بررسی آن‌ها را داریم، عبارتند از:

چگونه از افتادگی بینی بعد از عمل پیشگیری کنیم؟

عدم جدی گرفتن مراقبت های بعد از عمل بینی

ممنوعیت برخی کارها بعد از عمل بینی

افتادگی نوک بینی بعد از عمل

طرز نگه ‌داشتن سر بعد از عمل بینی به چه صورت می‌باشد؟

وجود التهاب و ورم در هفته اول  عمل

مدت ‌زمان بالا بودن بینی بعد از عمل

بالا نگه داشتن سر به عنوان عادت

مراقبت در بازه زمانی 14 روز بعد از عمل

پایین انداختن سر بعد از عمل بینی چه عواقبی  به دنبال خواهد داشت؟

ورم بیشتر بعد از عمل بینی

افتادگی در نوک بینی بعد از عمل

طولانی شدن دوره نقاهت بعد از عمل

خون‌ریزی بینی بعد از عمل

به چه دلیل مراقبت‌های بعد از عمل بینی مهم و ضروری می‌باشد؟

بلند نکردن اجسام سنگین بعد از عمل

خوابیدن صحیح بعد از عمل بینی

مطالعه یا کار با کامپیوتر بعد از عمل بینی

مشاوره گرفتن از پزشک متخصص عمل بینی

دیگر مراقبت‌های لازم برای بعد از انجام عمل بینی چیست؟

مراقبت‌های تغذیه بعد از جراحی بینی

غذاهای مجاز بعد از عمل بینی

مصرف غذاهای با فیبر بسیار

مصرف غذاهای ضد التهابی

مصرف غذاهای التیام دهنده زخم

غذاهای غیر مجاز بعد از عمل بینی

نحوه صحیح ورزش بعد از عمل بینی

نحوه صحیح ماسک زدن بعد از عمل بینی

اولین استحمام بعد از عمل بینی

مهم‌ترین نکات و مراقبت بعد از عمل بینی

دیگر مراقبت‌ها بعد از انجام عمل بینی

سخن آخر

 

چگونه از افتادگی بینی بعد از عمل پیشگیری کنیم؟

چگونه از افتادگی بینی بعد از عمل پیشگیری کنیم؟
چگونه از افتادگی بینی بعد از عمل پیشگیری کنیم؟

در حالت کلی فورا بعد از انجام عمل، ترمیم بینی صورت نمی‌گیرد و مدت ‌زمانی همچون دو هفته بعد از عمل بیمار باید مراقبت‌های بسیار خاصی را برای جلوگیری از افتادگی بینی انجام بدهد تا به ‌مرور زمان، بینی بتواند فرم اصلی و واقعی خود را نشان بدهد.

جراحی‌هایی که فقط با هدف کوچک کردن بینی صورت می‌گیرد و باعث حذف بافت‌های بینی خواهند شد، قطعا می‌توانند احتمال افتادگی بینی را افزایش بدهند. در روزهای اولیه بعد از انجام عمل، تورم موجود در بینی عامل مؤثری برای عدم افتادگی بینی خواهد شد.

اما به ‌مرور زمان هنگامی ‌که تورم و التهابات بینی کاهش پیدا می‌کند، مشخص می‌شود که بعد از جراحی دچار افتادگی بینی شده‌اید یا خیر که این ‌موضوع حتما نیازمند رعایت برخی از نکات و مراقبت‌های بعد از عمل می‌باشد و بیمار موظف است که حتما به آن‌ها پای‌بند باشد.

هنگامی ‌که بینی به سمت پایین افتاده باشد، یعنی پشتیبان بینی تضعیف‌ شده است و پزشک باید مجدداً عملکردهای دیگری را روی بینی انجام بدهد. در این جراحی‌ها به‌ جای برداشتن بینی، ممکن است تقویت روی ستون اصلی آن صورت بگیرد.

پیشنهاد می کنیم از پست جراح بینی دیدن کنید.

عدم جدی گرفتن مراقبت های بعد از عمل بینی

در برخی مواقع به دلیل این ‌که بیمار مراقبت‌های بعد از عمل را جدی نگرفته ‌است و با پایین انداختن سر بعد از عمل بینی باعث افتادگی بیش ‌از اندازه بینی شده باشد، ممکن است جراح برای تقویت بینی از بافت‌های خود بینی برای پیوند استفاده کند.

این کار باعث تقویت بینی خواهد شد و البته پروسه بسیار سختی را در پی خواهد داشت. در این مواقع غضروفی در بخش پایینی بینی کار گذاشته می‌شود تا باعث جلوگیری از افتادگی بینی گردد.

البته روش‌های امروزی جراحی بینی هیچ کدام باعث افتادگی بینی نخواهند شد. فقط در صورتی این اتفاق می‌افتد که بیمار مراقبت‌های بعد از انجام عمل را جدی نگرفته باشد.

ممنوعیت برخی کارها بعد از عمل بینی

پس اهمیت به این دسته از مراقبت‌ها بر هیچ‌ کس پوشیده نیست. برخی از کارها بعد از انجام عمل برای شما ممنوع می‌باشد.

به‌ عنوان نمونه پایین انداختن سر بعد از عمل بینی یکی از مهم‌ترین این موارد می‌باشد که اغلب پزشکان توصیه می‌کنند که حتما از این مسئله اجتناب کنید.

زیرا ممکن است فرم بینی شما حالت زشتی به خود بگیرد و افتاده شود. بنابراین بهتر است بیمار بعد از انجام عمل بینی سر خود را بسیار پایین نگه ندارد. زیرا این کار باعث ایجاد ورم بسیار شدید خواهد شد.

در صورتی ‌که در شرایط مطالعه یا کار با کامپیوتر قرار دارید، بهتر است سطح کتاب یا مانیتور را بالاتر از سطح صورت خود قرار بدهید تا برای مطالعه یا کار با کامپیوتر سر خود را بیش ‌از اندازه خم نکنید.

البته نکات منحصر به‌ فرد دیگری در راستای مراقبت بعد از انجام عمل بینی وجود دارد که در ادامه، به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

افتادگی نوک بینی بعد از عمل

تعداد بسیار زیادی از افراد بعد از انجام عمل بینی شکایات بسیار زیادی از افتادگی نوک بینی خود دارند. در صورتی ‌که نمی‌دانند مهم‌ترین موضوع، مراقبت‌های فرد بیمار بعد از انجام عمل بینی می‌باشد.

در کل ساختار زیبایی و صورت هر فردی با دیگری متفاوت است و زوایای مختلف بین بینی و لب در تمامی افراد یکی نمی‌باشد.

به ‌همین دلیل هنگامی‌ که از یک پزشک ماهر برای انجام عمل بینی کمک می‌خواهید، باید به ‌قدری در حیطه فعالیت‌های خود خبره و حرفه‌ای باشد که بتواند به ‌صورت صحیح، زاویه بین بینی و لب را تعیین کند. اما همچنان برخی از افراد به دلایل مختلف از افتادگی بینی خود بعد از عمل شاکی می‌باشند.

در صورتی‌ که پایین انداختن سر بعد از عمل بینی یکی از مهم‌ترین دلایل اصلی افتادگی بینی می‌باشد که بهتر است افراد سطح اطلاعات خود را در این زمینه قبل ‌از انجام عمل بینی افزایش دهند تا با نکاتی که پزشک در این ‌باره برای آن‌ها بیان می‌کند، آشنایی کافی داشته باشند و حتما بعد از انجام عمل به این موارد پای‌بند باشند.

در غیر این صورت اگر هیچ ‌گونه توجهی به این دسته از مراقبت‌ها بعد از انجام عمل بینی نداشته باشید، قطعا پایین انداختن سر بعد از عمل بینی می‌تواند باعث افتادگی بینی شود.

به توصیه پزشک، بیمار موظف است تا دو هفته اول بعد از عمل شرایطی را برای خود فراهم سازد که به‌ هیچ‌ عنوان سر خود را بیش ‌از اندازه پایین نیندازد. این مسئله بسیار مهمی است که حتما باید به آن پای‌بند باشید.

طرز نگه ‌داشتن سر بعد از عمل بینی به چه صورت می‌باشد؟

طرز نگه ‌داشتن سر بعد از عمل بینی به چه صورت می‌باشد؟
طرز نگه ‌داشتن سر بعد از عمل بینی به چه صورت می‌باشد؟

یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که می‌تواند باعث جلوگیری از افتادگی بینی بعد از انجام عمل جراحی شود، کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طرز نگه‌ داشتن درست و صحیح سر بعد از این عمل می‌باشد.

البته در کنار آن مهم‌ترین مساله مهارت‌های پزشک جراح شما می‌باشد و در کنار آن راه‌ حل‌ها و روش‌هایی که به شما گوشزد خواهد کرد تا بعد از انجام عمل بینی حتما به آن‌ها پای‌بند باشید، می‌تواند کمک کند تا نتیجه بهتری از عمل بینی دریافت کنید.

به دلیل این‌ که در اغلب مواقع، افتادگی بینی برای عمل هایی صورت می‌گیرد که در صدد لیفت و یا کاهش و برداشتن بافت بینی موفق عملکرد داشته‌اند.

چون این دسته از بینی‌ها اغلب دارای ساپورت بینی بسیار ضعیفی می‌باشند و امکان افتادگی نوک بینی بسیار زیاد می‌باشد.

حال نکات بسیار مهمی در زمینه طرز نگه‌ داشتن سر بعد از انجام عمل بینی وجود دارد که در راستای مراقبت‌های بعد از عمل بهتر است بیمار به آن‌ها مقید باشد.

به ‌عنوان نمونه پایین انداختن سر بعد از عمل بینی یکی از مهم‌ترین نکات مخرب در راستای افتادگی بینی می‌باشد.

وجود التهاب و ورم در هفته اول  عمل

با توجه به این ‌که در هفته‌های ابتدایی بعد از انجام عمل بینی التهاب و تورم بسیار زیادی در بافت‌های بینی وجود دارد، امکان دارد تعداد بسیار زیادی از افراد به دلیل عدم آگاهی، دچار افتادگی بینی شوند.

اما به‌ مرور با از بین رفتن التهابات و تورم‌های ناشی از عمل بینی ممکن است افتادگی بینی کاملاً به ‌وضوح پدیدار شود و این نکته باعث می‌شود که قطعا نتیجه رضایت‌بخشی از عمل زیبایی بینی برای شما ایجاد نشده باشد و نتیجه حاصل ‌شده در نقطه مقابل هدف اصلی شما باشد.

همه افراد درصدد هستند تا با استفاده از عمل بینی بتوانند زیبایی بیشتری به‌ صورت خود بیاورند. در صورتی‌ که امکان دارد عدم مراقبت از بینی در هفته‌های اول جراحی، نتیجه عکس این ‌موضوع را به‌ همراه داشته باشد.

طبق این اصول که در شیوه‌های نوین جراحی صورت می‌گیرد، همواره با کمک گرفتن از یک جراح موفق می توانید به به تقویت بینی خود بپردازید. پزشک با حداقل برداشت بافت‌های بینی، باعث این شرایط می شود.

به‌ غیر از فاکتورهایی که لازم است برای انتخاب پزشک خود در نظر بگیرید، برای پیشگیری از این عارضه، شناخت مراقبت‌های بعد از عمل بینی یکی از مهم‌ترین نکات می‌باشد.

به‌ همین دلیل عدم پایین انداختن سر بعد از عمل بینی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که حتما باید آن را رعایت کنید، زیرا تاثیر به سزایی روی فرم دهی بینی خواهد گذاشت و در جلسات اولیه مشاوره با پزشک تمامی این نکات به شما گوشزد می‌شود.

مدت ‌زمان بالا بودن بینی بعد از عمل

حال مهم‌ترین نکته‌ای که برای برخی از افراد به ‌عنوان سوال وجود دارد، این است که تا چه مدت بعد از انجام عمل بینی قادر به پایین انداختن سر نمی‌باشند؟

در حالت کلی پزشکان روی این ‌موضوع تاکید بسیار زیادی دارند که پایین انداختن سر بعد از عمل بینی کاملاً ممنوع می‌باشد. حتما این نکته باید در تمامی شرایط رعایت شود.

حتی در مواقعی که خواب هستید نیز باید به این نکته دقت کافی داشته باشید. برای این ‌که این کار را به‌ سادگی انجام بدهید، بهتر است از دو بالش برای استراحت کردن و خوابیدن برای قرارگیری سر خود استفاده کنید.

این کار باعث می‌شود تا سر به نسبت بدن در ارتفاع بالاتری قرار بگیرد و در نهایت بینی رو به پایین نخواهد بود. پس می‌توان گفت فردی که تحت نظر جراحی بینی قرار گرفته ‌است، باید همیشه در طول روز مراقب باشد تا سر خود را بالا نگه دارد.

کاملاً طبیعی است که برخی از افراد تحت درمان در روزهای اولیه بعد از جراحی ممکن است این نکته را به فراموشی بسپارند.

ولی به‌ مرور زمان بعد از گذشت ۲ تا ۳ روز همواره این ‌موضوع را فراموش نخواهید کرد که بهتر است برای جلوگیری از مشکلاتی همچون پایین آمدن نوک بینی، سر خود را بالا نگه دارید.

بالا نگه داشتن سر به عنوان عادت

بالا نگه داشتن سر به عنوان عادت
بالا نگه داشتن سر به عنوان عادت

در حقیقت باید بتوانید بالا نگه‌ داشتن سر را به ‌عنوان یک عادت همیشگی برای خود تبدیل کنید و تلاش کنید تا از پایین انداختن سر بعد از عمل بینی جلوگیری کنید.

در بسیاری از مواقع افراد حوصله مراقبت‌های این ‌چنینی را ندارند و ممکن است این کار به نظرشان خسته ‌کننده و کسل بار باشد.

اما به این فکر کنید که اگر فقط به مدت ۲ هفته بعد از انجام عمل بینی از پایین انداختن سر جلوگیری کنید، نتیجه دلخواه خود را از این عمل دریافت خواهید کرد.

البته همچنان ممکن است برخی از افراد سوال داشته باشند که تا چه مدت این پروسه ادامه‌دار می‌باشد؟ پاسخ این ‌موضوع بر این است که دقت کنید چه نوعی از عمل بینی را انجام داده‌اید.

زیرا بافت‌های بینی بر اساس تغییراتی که روی سطح آن انجام گرفته است، به ‌صورت متغیر ترمیم خواهند شد. شما می‌توانید اطلاعات دقیق‌تر در این‌ مورد از پزشک معالج خود دریافت کنید تا هیچ نکته‌ی اشتباهی باعث ایجاد مشکل و عدم رضایت شما از عمل بینی نشود و بتوانید نتیجه دلخواه از عمل بینی را کسب کنید.

مراقبت در بازه زمانی 14 روز بعد از عمل

مراقبت در بازه زمانی 14 روز بعد از عمل
مراقبت در بازه زمانی 14 روز بعد از عمل

اما مهم‌ترین نکته این است که طی بررسی‌ها فهمیدیم اغلب پزشکان متخصص در زمینه انجام عمل بینی حدوداً ۲ هفته اول را هفته و روزهای حیاتی برای بیمار می‌شمرند و به بیمار تاکید خواهند کرد که مراقبت‌های این ۱۴ روز را حتماً جدی گرفته و تلاش کنند تا از پایین انداختن سر بعد از عمل بینی در این بازه زمانی جلوگیری کنند.

در صورتی ‌که قصد مطالعه یا کار کردن با کامپیوتر را دارید، برای این ‌که از پایین انداختن سر بعد از عمل بینی جلوگیری کنید، می‌توانید شرایطی فراهم کنید که سطح مانیتور کامپیوتر یا کتاب مطالعه از سطح سر شما بالاتر باشد.

اگر در ۲ هفته اول این موارد را رعایت کنید، بعد از ۲ هفته دیگر مشکلی در راستای پایین انداختن سر بعد از عمل بینی وجود نخواهد داشت و می‌توانید به آسودگی ادامه زندگی خود را در حالت عادی سپری کنید.

پایین انداختن سر بعد از عمل بینی چه عواقبی  به دنبال خواهد داشت؟

پایین انداختن سر بعد از عمل بینی چه عواقبی  به دنبال خواهد داشت؟
پایین انداختن سر بعد از عمل بینی چه عواقبی  به دنبال خواهد داشت؟

برای این ‌که بتوان به یک نتیجه مطلوب و ایده‌آل از جراحی بینی رسید، به‌ غیر از این ‌که بهتر است به انتخاب پزشک جراح خود دقت بسیار زیادی داشته باشید، بهتر است حتما توصیه‌ها و مراقبت‌هایی که پزشک برای انجام عمل بینی به شما گوشزد می‌کند را رعایت کنید.

یکی از مهم‌ترین این موارد، پایین انداختن سر بعد از عمل بینی می‌باشد که همواره تحت نظر پزشک به شما گوشزد خواهد شد.

زیرا در غیر این صورت، عدم رعایت این مسائل امکان ایجاد مشکل و پیامدهای مختلف را به دنبال خواهد داشت و می‌تواند نتیجه عمل بینی شما را تحت تاثیر قرار بدهد.

نکات بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد که در صورت عدم رعایت آن‌ها ممکن است عواقب بسیاری گریبان‌گیر شما گردد.

حال در ادامه خواهیم گفت در صورتی ‌که هیچ‌ گونه توجهی به نکات مربوطه برای پایین انداختن سر بعد از عمل بینی نداشته باشید، چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

ورم بیشتر بعد از عمل بینی

ورم بیشتر بعد از عمل بینی
ورم بیشتر بعد از عمل بینی

قطعا اثربخشی پیامدهای منفی بعد از انجام عمل بینی بر اساس نوع بینی و متد به‌ کار رفته آن می‌باشد. اما همان‌ طور که گفتیم، بر اثر پایین انداختن سر بعد از عمل بینی پیامدهای منفی صورت خواهد گرفت که یکی از مهم‌ترین آن‌ها ورم بسیار زیاد بعد از انجام عمل می‌باشد. در این مواقع بینی بسیار ورم خواهد کرد و نتیجه حاصل ‌شده از عمل بینی نمی‌تواند رضایت‌بخش باشد.

به ‌همین دلیل است که همواره توصیه می‌شود برای این‌که از وجود ورم بعد از انجام عمل بینی جلوگیری کنید، بهتر است به مدت ۲ هفته بعد از انجام جراحی از پایین انداختن سر بعد از عمل بینی خودداری کنید.

البته به این نکته توجه کنید که بازه زمانی مشخص ‌شده برای تمامی بینی ها بیت 1 تا ۲ هفته می‌باشد. در برخی از مواقع ممکن است با توجه به نوع جراحی و بینی شما، زمان متفاوت‌تری از نظر تشخیص پزشک برای شما در نظر گرفته شود که بهتر است حتما این نکته را از پزشک معالج خود بپرسید. دلیل اصلی این امر، تورم بسیار شدید است.

به‌ همین دلیل توصیه می‌شود در هنگام مطالعه و یا کار با کامپیوتر، حتما کتاب و یا مانیتور کامپیوتر را در سطح بالاتری قرار بدهید تا با پایین آوردن سر، دچار مشکل تورم و شدید بعد از عمل بینی نشوید.

افتادگی در نوک بینی بعد از عمل

افتادگی در نوک بینی بعد از عمل
افتادگی در نوک بینی بعد از عمل

یکی از مهم‌ترین پیامدهای پایین انداختن سر بعد از عمل بینی افتادگی نوک بینی می‌باشد. پزشکان تاکید بسیار زیادی بر این موضوع دارند.

البته درست است که با تکنولوژی‌های جدید، امروزه نوک بینی با غضروف تقویت خواهد شد و امکان افتادگی آن به کمترین حد ممکن می‌رسد، اما قطعا چندین هفته طول خواهد کشید تا بیمار بتواند نتیجه اصلی انجام عمل بینی را مشاهده کند.

در این بازه زمانی موظف است که حتما برخی از توصیه‌های مهم را رعایت کند تا دچار پیامدهای منفی پایین انداختن سر بعد از عمل بینی نشود.

معمولاً به دلیل این‌ که تورم و التهاب بسیار زیادی در روزهای اول بعد از جراحی در نوک بینی وجود دارد، امکان افتادگی نوک آن بر اثر پایین انداختن سر بیشتر خواهد شد.

اما به ‌مرور زمان اگر در ۲ هفته اولیه انجام عمل بینی مراقبت‌های خاصی انجام بدهید، قطعا می‌توانید نتیجه خوبی از عمل بینی دریافت کنید. پس تا جای ممکن بهتر است سر خود را بالا نگه دارید تا از بروز ورم بیشتر پیشگیری کنید.

بسیاری از افراد علاقه‌مند به مطالعه هستند و یا فعالیت‌های شغلی آن‌ها به‌گونه‌ای است که کار با کامپیوتر را انجام می‌دهند.

این دسته از افراد برای جلوگیری از پایین انداختن سر بعد از عمل بینی باید سطح کتاب و یا مانیتور کامپیوتر را از سر خود بالاتر قرار بدهند تا به‌ مرور زمان دچار افتادگی نوک بینی بعد از عمل نشوند.

طولانی شدن دوره نقاهت بعد از عمل

طولانی شدن دوره نقاهت بعد از عمل
طولانی شدن دوره نقاهت بعد از عمل

کاملاً طبیعی است که هر چقدر به توصیه‌های مهم و مراقبت‌های بعد از انجام عمل بینی پای‌بند نباشید، پروسه درمان شما طولانی‌تر خواهد شد.

زیرا تورم بسیار زیادی در بینی بر اثر پایین انداختن سر بعد از عمل بینی پیدا می‌شود و هر چقدر که میزان ورم و کبودی در ناحیه بینی بیشتر باشد، قطعا بیمار دوره نقاهت بیشتری را سپری خواهد کرد و می‌تواند نتیجه انجام عمل خود را در یک بازه زمانی کندتر مشاهده کند.

اگر علاقه دارید نتیجه عمل بینی خود را هر چه سریع‌تر به بهترین نحو ممکن ببینید، بهتر است حتما به این دسته از نکات توجه داشته باشید و طبق نظر پزشک خود این دسته از مسائل را انجام بدهید.

خون‌ریزی بینی بعد از عمل

خون‌ریزی بینی بعد از عمل
خون‌ریزی بینی بعد از عمل

یک نکته مؤثر دیگر در راستای پایین انداختن سر بعد از عمل بینی این است که امکان خون‌ریزی بینی را بسیار بیشتر خواهد کرد و در نهایت باعث نارضایتی بیمار از نتیجه عمل بینی خواهد شد.

طبق این توصیه‌ها و بنا بر عوارض و پیامدهای منفی که با استفاده از پایین انداختن سر بعد از عمل بینی در صورت افراد ایجاد می‌شود، طبق توصیه اغلب پزشکان متخصص در حیطه جراحی بینی، بهتر است تا ۲ هفته بعد از انجام عمل همواره سر خود را بسیار زیاد پایین نگه ندارید و به نکات این‌ چنینی مقید باشید.

درست است که پزشکان و جراحان امروزه از جدیدترین متدها و روش‌های درمانی برای انجام عمل بینی استفاده می‌کنند و قطعا استفاده از این روش‌ها همانند متدهای قدیمی نمی‌باشد و نمی‌تواند آثار مخربی روی بینی بگذارد،

اما قطعا در روزهای اولیه بعد از انجام عمل بینی بهتر است اقدامات درمانی و مراقبت‌های لازم را به‌ درستی انجام بدهید و با مشاوره گرفتن از پزشک خود در راستای نتیجه بهتر از انجام عمل بینی موفق باشید.

به چه دلیل مراقبت‌های بعد از عمل بینی مهم و ضروری می‌باشد؟

به چه دلیل مراقبت‌های بعد از عمل بینی مهم و ضروری می‌باشد؟
به چه دلیل مراقبت‌های بعد از عمل بینی مهم و ضروری می‌باشد؟

به ‌غیر از این ‌که نباید بعد از عمل بینی سر خود را بسیار پایین نگه دارید، مراقبت‌های بسیار دیگری در این زمینه به بیمار توصیه خواهند شد.

دلایل ذکر تمامی این مراقبت‌ها این است که بیمار بتواند از طریق انجام عمل بینی که درصدد است تا بتواند ایرادات ظاهری همچون عدم تقارن، کجی، قوز و دیگر عملکردهای مختلف را از بین ببرد، بیشتر به نتیجه برسد و این کار باعث زیبایی بیشتر و افزایش اعتماد به نفس گردد.

برای این ‌که به نتیجه‌ای بهتر از عمل بینی دست یابید، قطعا باید مراقبت‌های بعد از جراحی را مهم و ضروری شمرد. در غیر این صورت امکان ایجاد تورم بسیار زیاد وجود خواهد داشت و ممکن است شما را به رضایت دلخواه برای انجام عمل بینی نرساند.

همین موضوع باعث می‌شود تا برخی از نکات موجود که به‌ غیر از پایین انداختن سر بعد از عمل بینی به آن‌ها تاکید داریم را در ادامه برای شما خواهیم گفت.

با توجه به عوارض بسیار زیادی که در پی پایین انداختن سر بعد از عمل بینی وجود دارد، همواره تأکید پزشکان متخصص بر این است که طرز صحیح رفتار با صورت را بعد از عمل بینی یاد بگیرید. به همین منظور رعایت نکات زیر به‌ عنوان موارد بسیار مهم و ضروری شمرده می‌شوند.

بلند نکردن اجسام سنگین بعد از عمل

بلند نکردن اجسام سنگین بعد از عمل
بلند نکردن اجسام سنگین بعد از عمل

برای فرم دهی بیشتر بینی نمی‌توانید اجسام سنگین را بلند کنید و بهتر است در بازه زمانی ۲ هفته بعد از عمل بینی هیچ جسم سبک و سنگین را بلند نکنید.

این کار باعث می‌شود تا برای بلند کردن اجسام، سر خود را خم کنید و در نهایت تمامی عضلات صورت شما به خصوص بینی که تحت درمان بوده ‌است، کشیده خواهد شد و باعث آسیب‌ رساندن به مویرگ‌ها و بافت بینی نیز خواهد شد.

بنابراین امکان خون‌ریزی و کبودی در بینی و اطراف آن بسیار بیشتر می‌گردد و تورم ناشی از پایین انداختن سر بعد از عمل بینی نیز در صورت شما مشهود می‌باشد.

تلاش کنید تا اغلب وسایل شخصی و ضروری خود را در دسترس بگذارید. این کار باعث می‌شود تا نیاز به خم شدن و برداشتن چیزی از زمین نداشته باشید.

اگر لازم باشد تا حتما از قفسه، کشو یا زمین چیزی بردارید، بهتر است سر خود را بالا بگیرید و زانوهای خود را کمی خم کنید و به‌آرامی بنشینید تا بتوانید شی‌ء مد نظر را از روی زمین بردارید.

پس تا حد امکان، تا ۲ هفته بعد از انجام عمل اصولاً قادر به پایین انداختن سر بعد از عمل بینی نمی‌باشید. بهتر است حتما به این نکته توجه کنید.

خوابیدن صحیح بعد از عمل بینی

مهم‌ترین مسئله، در زمینه استراحت و خواب افراد می‌باشد. برخی از افراد عادت دارند تا سر خود را پایین‌تر از بدن در هنگام استراحت قرار می‌دهند.

در صورتی ‌که در بازه زمانی بعد از عمل بینی بهتر است از ۲ بالش نرم برای استراحت و در هنگام خواب استفاده کنید تا سطح سر شما بالاتر از بدن باشد.

همین‌طور در هنگام دراز کشیدن و استراحت مواظب باشید به سمت پهلوی چپ یا راست نخوابید و حتما به ‌صورت طاق‌باز استراحت کنید.

در صورتی‌ که قصد خیاطی دارید، بهتر است تا بازه زمانی ۲ هفته بعد از انجام عمل بینی صبر کنید و تا زمانی ‌که پزشک به شما اجازه نداده اند، شرایط خیاطی و دیگر فعالیت‌هایی که ممکن است سر شما بعد از عمل بینی به سمت پایین مایل شود را نخواهید داشت.

در صورتی ‌که حتی اگر شغل شما خیاطی می‌باشد نیز بهتر است در این بازه زمانی استراحت داشته باشید. زیرا پایین انداختن سر بعد از عمل بینی قبل از ۲ هفته ممکن است عوارض بسیار زیادی را برای شما در بر داشته باشد.

مطالعه یا کار با کامپیوتر بعد از عمل بینی

مطالعه یا کار با کامپیوتر بعد از عمل بینی
مطالعه یا کار با کامپیوتر بعد از عمل بینی

در صورتی ‌که علاقه مند مطالعه کتاب می‌باشید و یا نویسنده هستید و حتما باید دست به قلم باشید، بهتر است تا بازه زمانی ۲ هفته بعد از عمل بینی صبر کنید یا برای مطالعه می‌توانید سطح کتاب خود را بالاتر از سطح سر قرار بدهید

تا به‌ هیچ‌ عنوان پایین انداختن سر بعد از عمل بینی باعث بروز عوارض بسیار زیاد نشود. اما با گذشت ۲ هفته بعد از عمل، هیچ‌ گونه مانعی برای پایین انداختن سر بعد از عمل وجود ندارد.

در صورتی‌ که نیازمند استفاده و کار با کامپیوتر یا لپ‌ تاپ می‌باشید، به‌ هیچ‌ عنوان در بازه زمانی ۲ هفته اول بعد از عمل قادر به پایین انداختن سر نمی‌باشید.

برای انجام این کار می‌توانید سطح مانیتور کامپیوتر یا لپ‌ تاپ را مماس با صورت خود کنید تا به ‌هیچ ‌عنوان پایین انداختن سر بعد از عمل بینی باعث بروز مشکلات و عوارض بعد از آن نشود. در غیر این صورت ممکن است نتیجه دلخواه خود را از عمل بینی کسب نکنید.

با گذشت ۲ هفته دیگر، هیچ‌ گونه مانعی برای پایین انداختن سر بعد از عمل بینی وجود نخواهد داشت. البته حتما باید این اتفاق با تشخیص پزشک شما صورت بگیرد.

مشاوره گرفتن از پزشک متخصص عمل بینی

قطعا برای ‌این که نتیجه بهتری از عمل بینی دریافت کنید، باید تحت نظر پزشکان حاذق و متخصصین مجربی عمل زیبایی بینی را به سرانجام برسانید.

این متخصصین با اطلاعات گسترده و مهارت کافی که در انجام عمل بینی دارند، به شما کمک می‌کنند تا با نکات لازم برای جلوگیری از عوارض بعد از جراحی آشنا شوید و به‌ صورت کامل و جامع دلایل عدم پایین انداختن سر بعد از عمل بینی را برای شما شرح و توضیح خواهد داد.

شناخت این دسته از موضوعاتی که توسط پزشک معالج به شما گوشزد می‌شود، کمک می‌کند تا بتوانید دوره نقاهت بهتری را تجربه کنید.

با توجه به این‌ که این متخصصین در زمینه عمل زیبایی بینی مهارت کافی دارند و به‌ عنوان جراحان ممتاز شناخته می‌شوند، همواره کمک گرفتن از تخصص‌های پزشکان معتبر می‌تواند به شما کمک کند تا زیبایی صورت خود را با انجام عمل بینی طبیعی به مراتب بیشتر کنید و به نتایج دلخواه مد نظر خود برسید.

دیگر مراقبت‌های لازم برای بعد از انجام عمل بینی چیست؟

دیگر مراقبت‌های لازم برای بعد از انجام عمل بینی چیست؟
دیگر مراقبت‌های لازم برای بعد از انجام عمل بینی چیست؟

به‌ غیر از توجه به پایین انداختن سر بعد از عمل بینی، قطعا نکات دیگری نیز توسط پزشک به شما گفته خواهد شد که بهتر است در بازه زمانی ۲ هفته بعد از عمل به آن‌ها توجه داشته باشید تا نتایج خوبی از بهبودی در بینی بگیرید و ظاهر بینی بتواند شما را راضی کند. حال در ادامه به برخی از این مراقبت‌ها اشاره خواهیم داشت.

مراقبت‌های تغذیه بعد از جراحی بینی

کاملاً طبیعی است که استفاده از مواد غذایی و تغذیه مناسب می‌تواند به‌ صورت مستقیم باعث افزایش و یا کاهش دوران نقاهت بعد از عمل بینی گردد.

به ‌همین دلیل است که تاکید می‌کنیم بعد از انجام عمل زیبایی بینی، از مواد غذایی خاصی مصرف کنید که برای شما فایده بسیار زیادی داشته باشد و از مصرف برخی از غذاهای مضر پرهیز کنید.

با توجه به این ‌که عمل بینی تحت درمان با بیهوشی قرار می‌گیرد، قطعا مواد بیهوشی در خون باعث تغییر در سرعت گردش خون خواهند شد.

به همین دلیل مسکن‌های مختلفی که دارای الکترولیت می‌باشند، به بدن شما تزریق خواهند شد که تمامی آن‌ها باعث بروز عوارض بسیار زیادی خواهند شد.

به ‌عنوان نمونه ممکن است توازن مایعات بدن شما به‌هم بریزد و این مسئله باعث تورم بیش ‌از اندازه گردد. پس نه ‌تنها پایین انداختن سر بعد از عمل بینی، بلکه مصرف تغذیه یک نکته بسیار مهم و ضروری می‌باشد و لازم است حتما بدن خود را با مصرف آب فراوان تامین کنید.

حال در ادامه برای مقابله با برخی از عوارض، اطلاعاتی در زمینه رژیم مناسب بعد از عمل بینی برای شما خواهیم داشت.

غذاهای مجاز بعد از عمل بینی

غذاهای مجاز بعد از عمل بینی
غذاهای مجاز بعد از عمل بینی

به‌ جز این‌ که بهتر است توجه ویژه‌ای به پایین انداختن سر بعد از عمل بینی داشته باشید، با رعایت برخی دیگر از مراقبت‌های جراحی می‌توانید نتیجه خوبی از این عمل دریافت کنید.

به‌ عنوان نمونه؛ در این بازه زمانی بهتر است غذاهای نرم مصرف کنید. انواع غذاهای نرم همچون سوپ، پوره و مواد دیگر این‌ چنینی می‌تواند باعث استراحت عضلات صورت شما شوند.

زیرا نیازی به جویدن زیاد ندارند و حتی استفاده از این دسته از مواد غذایی می‌تواند برای سیستم گوارش شما به ‌عنوان غذاهای سبک به حساب بیاید و شرایط بهتری را بعد از انجام عمل و دریافت بیهوشی سپری خواهید کرد.

پس قطعا مصرف مایعات فراوان را در این دوره فراموش نکنید و بهتر است ۲ هفته بعد از انجام عمل بینی به این دسته از نکات پای‌بند باشید.

مصرف غذاهای با فیبر بسیار

در این بازه زمانی، غذاهایی که دارای فیبر بسیار زیادی هستند، می‌تواند کمک بسیار زیادی به درمان شما بعد از عمل زیبایی بینی داشته باشند. با توجه به این‌ که بعد از انجام عمل زیبایی امکان دارد برخی از افراد دچار یبوست شوند، مصرف انواع مواد غذایی حاوی فیبر کمک می‌کند تا دچار مشکل یبوست در بازه زمانی نقاهت بعد از عمل بینی نشوید.

مهم‌ترین مواد غذایی که دارای فیبر فراوان می‌باشند و بهتر است بعد از انجام عمل بینی در دوران نقاهت از آن‌ها استفاده داشته باشید، در جدول زیر بیان توصیه شده‌اند.

غذاهایی با فیبر زیاد
اسپاگتی حاوی سبوس هویج پخته شده
برنج قهوه ای سیب زمینی پخته شده
نان کامل و سبوس دار نخود فرنگی پخته شده
ذرت بروکلی
میوهایی نظیر سیب، پرتغال، توت فرنگی و گلابی اسفناج پخته شده

عدم مصرف غذاهای ضد التهابی

برای این ‌که بینی شما بعد از عمل دچار التهاب و درد تورم نشود، قطعا باید به مصرف این‌ قبیل از غذاها نیز توجه داشته باشید. حال مهم‌ترین غذاهایی که در این دسته بندی قرار می‌گیرند را در جدول زیر برای شما خواهیم داشت.

  روغن زیتون   شکلات تلخ
  آووکادو   چای سبز

مصرف غذاهای التیام دهنده زخم

برخی از غذاهای دیگر کمک می‌کند تا زخم‌های موجود بعد از انجام عمل بینی را سریع‌تر التیام ببخشد. پس بهتر است در این بازه زمانی از مواد غذایی که در ادامه خواهیم گفت، استفاده داشته باشید.

  • گوشت گوسفند
  • مواد مغذی حاوی ویتامین های A , B
  • خوراکی های حاوی زینک نظیر ماهی

غذاهای غیر مجاز بعد از عمل بینی

غذاهای غیر مجاز بعد از عمل بینی
غذاهای غیر مجاز بعد از عمل بینی

مصرف برخی از مواد غذایی بعد از انجام عمل بینی باعث تورم خواهد شد.

پس به‌ غیر از این‌ که بهتر است به پایین انداختن سر بعد از عمل بینی توجه داشته باشید، بهتر است با شناخت این دسته از مواد غذایی غیر مجاز بعد از انجام عمل بینی از آن‌ها استفاده نداشته باشید. به ‌عنوان نمونه نمک یکی از مهم‌ترین مواد غذایی است که تورم بسیار زیادی را برای بدن در بر خواهد داشت.

در کنار آن غذاهایی که دارای هضم دشوار می‌باشند و یا سفت ‌و سخت هستند و باید برای استفاده از آن‌ها بسیار غذا را بجوید، در روزهای اول استفاده بعد از عمل بینی برای شما مناسب نیست.

زیرا فشار بسیار زیادی به بینی و فک خواهد آورد. قطعا به‌ مرور زمان با گذشت ۲ هفته بعد از انجام عمل بینی می‌توانید به حالت عادی و روزمره بازگردید و شرایط عادی را تجربه کنید.

اما در این بازه زمانی نه ‌تنها پایین انداختن سر بعد از عمل بینی برایتان مجاز نیست، بلکه مصرف برخی از مواد غذایی برای شما اهمیت خواهد داشت.

نحوه صحیح ورزش بعد از عمل بینی

در واقع بیمار قادر به انجام ورزش‌های سنگین بعد از انجام عمل بینی نیست. ورزشی می‌تواند برای این دسته از بیماران کارساز و مفید باشد که باعث فشار آوردن به بینی نشود و ضربان قلب بیمار در حین انجام این فعالیت‌ها بیش ‌از اندازه افزایش پیدا نکند.

استفاده از ورزش‌های سبک می‌تواند بعد از انجام عمل بینی باعث گردش خون بهتر گردد و تورم‌های موجود روی بینی را نیز حذف کند.

اما بهتر است برای انتخاب ورزش مد نظر دقت داشته باشید. با این شرایط بهترین راه ‌حل ممکن پیاده ‌روی آهسته و پیوسته می‌باشد که به ‌عنوان یکی از فعالیت‌های ورزشی بسیار مهم می‌باشد که در دوران نقاهت بعد از عمل بینی، افراد می‌توانند به آن پایبند باشند.

به‌ همین دلیل توصیه اغلب پزشکان ماهر و متخصص در زمینه انجام ورزش بعد از عمل، استفاده از روزانه حدوداً ۳۰ دقیقه پیاده ‌روی آرام و بدون افزایش ضربان قلب می‌باشد.

البته حتما به این نکته توجه داشته باشید که در حین پیاده ‌روی، حق پایین انداختن سر بعد از عمل بینی را نخواهید داشت و حتما باید به‌ صورت سربالا پیاده‌روی داشته باشید.

نحوه صحیح ماسک زدن بعد از عمل بینی

قطعا می‌دانید که هر فردی که تحت درمان با عمل زیبایی بینی قرار گرفته است، نمی‌تواند هیچ‌ گونه فشاری بعد از انجام عمل به بینی وارد کند.

به‌ همین دلیل است که استفاده از عینک و ماسک بعد از انجام عمل بینی برای بیمار ممنوع می‌باشد. اما در شرایطی که دچار ویروس کرونا و احتمال آسیب و بیماری هستیم، چگونه باید از ماسک استفاده کرد؟

توصیه ما بر این است که بهتر است در هفته اول بعد از انجام عمل بینی از خانه خارج نشوید و بعد از گذشت ۷ روز می‌توانید از ماسک‌های بسیار بزرگ و سبک استفاده داشته باشید تا هیچ ‌گونه تماسی با سطح بینی شما نداشته باشد و تأثیری بر نتیجه عمل بینی شما نداشته باشد.

به‌ هیچ ‌عنوان استفاده از ماسک‌هایی که روی صورت شما فشار وارد می‌کند، برای شما در این بازه زمانی مناسب نیست.

در هر صورت ماسک نباید هیچ‌ گونه تماسی با نوک بینی شما داشته باشد. اما بنا بر صلاحدید پزشک می‌توانید با گذشت ۶ تا ۸ هفته بعد از انجام عمل بینی، از ماسکی که محکم‌تر است، استفاده داشته باشید.

اولین استحمام بعد از عمل بینی

یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که در کنار پایین انداختن سر بعد از عمل بینی باید به آن اهمیت بدهید، استحمام می‌باشد. زیرا در این بازه زمانی نباید بینی با آب تماس داشته باشد.

به ‌همین دلیل در روز اول بعد از فرآیند عمل، بیمار قادر به استحمام نمی‌باشد. به‌ طور کلی نظر اغلب متخصصین این است که با گذشت ۴۸ ساعت تا ۷۲ ساعت، بیمار می‌تواند استحمام کند.

البته اولین استحمام باید در یک زمان کوتاه انجام بگیرد تا گچ روی بینی به‌ هیچ‌ عنوان خیس نشود. در صورتی‌ که گچ بینی خیس شود، کارایی خود را از دست می‌دهد و باید مجدداً تحت نظر پزشک، آن را تعویض کنید.

البته خیس شدن آن ممکن است باعث بروز عفونت گردد. به ‌همین دلیل حتما لازم است نکات مهم برای مراقبت‌های بعد از جراحی بینی را به ‌درستی انجام دهید.

مهم‌ترین نکات و مراقبت بعد از عمل بینی

مهم‌ترین نکات و مراقبت بعد از عمل بینی
مهم‌ترین نکات و مراقبت بعد از عمل بینی
  • بیمار تا چند ساعت بعد از مرخص شدن فقط نیاز به مصرف مایعاتی همچون آب ‌میوه خواهد داشت.
  • با گذشت حدوداً ۵ ساعت از عمل بینی، می‌تواند مصرف مواد غذایی نرم و آبکی را آغاز کند.
  • تا جای ممکن در رژیم‌های غذایی خود از مصرف نمک و ادویه تند خودداری کنید.
  • برای این‌ که تورم و کبودی صورت شما کاهش پیدا کند، می‌توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • برای این منظور می‌توانید چندین تکه یخ را در داخل کیسه فریزر بگذارید و روی گونه‌ها و چشم‌ها قرار بدهید.
  • به این نکته دقت کنید که استفاده از کمپرس سرد هیچ ‌گونه فشاری به بینی وارد نکند.
  • تا ۲ هفته بعد قادر به پایین انداختن سر بعد از عمل بینی نمی‌باشید.
  • بهتر است تا ۱ هفته به‌ خوبی استراحت داشته باشید و فعالیت‌های خود را محدود کنید.
  • با گذشت ۲ هفته از عمل هیچ گونه مشکلی برای پایین انداختن سر وجود نخواهد داشت.
  • انجام کارهای سنگین و بلند کردن اجسام بزرگ برای شما ضرر دارد.
  • نمی‌توانید فعالیت‌هایی که باعث افزایش ضربان قلب می‌شود را انجام بدهید.
  • داروهایی که تحت نظر پزشک برای شما تجویز شده ‌است را استفاده داشته باشید.
  • استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی‌های حاوی الکل بین ۲ هفته الی ۲ ماه برای شما مفید نیست.
  • مصرف آب ‌آناناس و آب کرفس سرعت بیشتری برای بهبودی شما خواهد داشت.
  • بهتر است به ‌صورت طاق‌باز بخوابید و تا یک ماه از خوابیدن به روی شکم و پهلو جلوگیری کنید.
  • شنا کردن در استخر تا مدتی برای شما محدود و ممنوع است. زیرا کلر برای بخیه‌ها ضرر خواهد داشت.

دیگر مراقبت‌ها بعد از انجام عمل بینی

دیگر مراقبت‌ها بعد از انجام عمل بینی
دیگر مراقبت‌ها بعد از انجام عمل بینی
  • فردی که تحت درمان با عمل بینی بوده‌ است، تا ۲ ماه حق استفاده از عینک طبی و یا آفتابی را ندارد.
  • قالب مد نظر تا ۱۰ روز روی بینی قرار دارد که بهتر است از خیس شدن و مرطوب شدن آن پیشگیری کنید.
  • بهتر است تا حد ممکن استحمام نداشته باشید و در صورت لزوم از شستن سر خود پرهیز کنید.
  • تا جای ممکن در معرض تابش مستقیم نور خورشید نباشید.
  • در شرایط اضطرار می‌توانید از کرم‌های ضد آفتاب بسیار قوی استفاده داشته باشید.
  • کشیدن سیگار و قلیان تا ۲ ماه بعد از انجام عمل بینی برای شما مضر می‌باشد.

با شناخت این دسته از نکات حتما موظف به رعایت آن‌ها هستید. هر چند که نباید غافل شد همچنان تا با گذشت ۲ هفته، پایین انداختن سر بعد از عمل بینی برای شما مناسب نیست.

زیرا باعث تورم بسیار شدید خواهد شد. اما در صورتی‌ که ۲ هفته اول را مراقبت بسیار خاصی از این شرایط داشته باشید، بعد از پایان ۲ هفته مشکلی در راستای پایین انداختن سر به وجود نخواهد آمد.

در صورتی ‌که در شرایط اضطراری قرار دارید و نیاز به مطالعه یا کار با کامپیوتر دارید، بهتر است سطح کتاب یا و مانیتور را بالاتر از صورت خود قرار دهید تا به ‌هیچ ‌عنوان مجبور نشوید بعد از انجام عمل بینی، سر خود را پایین بیندازید.

تمامی این نکات باعث می‌شود تا بتوان از نتیجه عمل خود کاملاً راضی باشید و با مهارت‌های جراح مد نظر خود به یک نتیجه دلخواه برسید.

سخن آخر

سخن آخر
سخن آخر

تلاش کردیم در این مطلب به بررسی نکات منحصر به ‌فردی در راستای مراقبت‌های بعد از عمل بینی بپردازیم. همان‌ طور که در تمامی این مطلب به این نکته اشاره داشته‌ایم، پایین انداختن سر بعد از عمل بینی برای افراد تا ۲ هفته کاملاً ممنوع می‌باشد.

این یکی از مهم‌ترین نکاتی است که ممکن است باعث ایجاد تورم بسیار در ناحیه بینی گردد و در نهایت باعث می‌شود تا افراد نتیجه خوبی از انجام عمل بینی دریافت نکنند.

قطعاً در صورتی ‌که حساسیت بسیاری در راستای مراقبت‌های بعد از عمل بینی داشته باشید، می‌توانید تحت نظر یک پزشک حاذق، جراحی خوبی را تجربه کنید و از نتیجه حاصل ‌شده راضی باشید.

تعداد بسیار زیادی از مخاطبین از انجام عمل بینی خود رضایت کافی ندارند. هنگامی‌ که به بررسی مشکلات آن‌ها می‌پردازیم، متوجه می‌شویم که به هیچ کدام از دستورالعمل‌ها و مراقبت‌های بعد از عمل بینی پای‌بند نبوده‌اند.

به‌ همین دلیل است که تاکید می‌کنیم حتما این نکته‌ها را جدی بگیرید تا بتوانید زیبایی بینی با یک ساختار مناسب بعد از انجام عمل زیبایی صورت خود را دوچندان کنید.

در هر صورت عوارض بسیاری که با پایین انداختن سر بعد از عمل بینی وجود دارد، بسیار جدی می‌باشد و موظف هستید که حتما به نکات موجود در این مقاله عمل کنید.

1 دیدگاه

  • Itís difficult to find experienced people in this particular topic, but you seem like you know what youíre talking about! Thanks

    پاسخ
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با مطب

    ۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

    ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

    واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

    روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

    میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

    Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.