چند روز بعد از عمل بینی تامپون برداشته می شود

چند روز بعد از عمل بینی تامپون برداشته می شود

در این مقاله این موضوع را بررسی می نماییم که چند روز بعد از عمل بینی تامپون برداشته می شود ؟

زیبایی و داشتن چهره ای زیبا از نعمت های بزرگ الهی است که در اختیار ما قرار داده شده است. موضوع همیشگی که از اهمیت زیادی هم برخوردار است، زیبایی صورت و چهره می باشد و به همین دلیل همه ما انسان ها، همیشه به فکر زیبایی و مراقبت از چهره خود بوده ایم. در برخی از موارد ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید که باعث بروز مشکلاتی در چهره ما شود و زیبایی صورت را تحت تاثیر خود قرار دهد.

یکی از مهمترین اجزای صورت که ارتباط مستقیمی با زیبایی ما دارد، بینی است. بینی عضو حیاتی بدن بوده و علاوه بر جنبه ظاهری قضیه، مهم ترین عضو بدن از نظر اکسیژن رساندن به بدن می باشد و تنفس انسان از طریق بینی صورت می گیرد.

ناموزونی و وجود مشکلات فراوانی می تواند باعث بر هم خوردن عملکرد بینی چه از نظر ظاهری و زیبایی و چه از نظر عملکردی شود. به همین دلیل چنین افرادی در تلاش هستند که بتوانند اقدامات لازم برای حل معضل به وجود آمده را انجام دهند.

طبیعتا زمانی که صحبت از زیبایی بینی و یا اصلاح مشکلات ساختاری بینی می شود، جراحی بینی به ذهن ما خطور می کرد. جراحی بینی یکی از رایج ترین انواع جراحی ها در دنیا به خصوص در کشور ما می باشد.

تامپون بینی چیست؟

فهرست مطالب

اینفوگرافیک چند روز بعد از عمل بینی تامپون برداشته می شود

اینفوگرافیک چند روز بعد از عمل بینی تامپون برداشته می شود
اینفوگرافیک چند روز بعد از عمل بینی تامپون برداشته می شود

جراحی بینی می تواند با هدف زیبایی بینی و یا اصلاح مشکلات ساختاری بینی انجام شود و هر کدام از آن ها می تواند مزیت های مربوط به خود را داشته باشد. سالانه، بیش از هزاران جراحی بینی در کشور ما انجام می شود و پزشکان و متخصصان زیادی نیز در حوزه جراحی بینی، مشغول به فعالیت هستند.

ما در این مقاله قصد داریم تا به صورت مفصل به بررسی جراحی بینی و انواع آن بپردازیم و از کاربرد آن، نکات مهمی را اشاره کنیم.

از آنجایی که جراحی بینی نیازمند مراقبت های قبل عمل و بعد عمل می باشد، به بررسی موضوعی خواهیم پرداخت که نقش زیادی در بهبود وضعیت بینی بعد از جراحی می باشد و آن هم مبحث تامپون بعد از جراحی بینی است و به این سوال مهم پاسخ خواهیم داد که چند روز بعد از عمل بینی تامپون برداشته می شود؟

ویدئو چند روز بعد از عمل بینی تامپون برداشته می شود

همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انجام جراحی بینی و انجام اقدامات لازم برای جراحی بینی به یکی از بهترین متخصصین این حوزه یعنی سرکار خانم دکتر خدیجه جمشیدی مراجعه فرمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

ما در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

عمل بینی چیست؟

افراد واجد شرایط انجام جراحی بینی کدامند؟

انواع روش‌ های عمل بینی و، تکنیک‌ های عمل بینی کدامند؟

اقدامات قبل از جراحی بینی چیست؟

مراحل جراحی بینی را بیان نمایید.

تامپون بینی چیست؟

انواع تامپون بینی را توضیح دهید.

رایج‌ترین کاربرد تامپون بینی چیست؟

در چه مواقعی نیاز به استفاده از تامپون نیست؟

چند روز بعد از عمل بینی تامپون برداشته می شود؟

آیا برداشتن تامپون بینی با درد و خونریزی همراه است ؟

تمیز کردن بینی چگونه است؟

مراقبت های پس از برداشتن تامپون بینی را ذکر کنید؟

نتیجه گیری

 

عمل بینی چیست؟

عمل بینی چیست؟
عمل بینی چیست؟

همان طور که گفته شد، فرم و وضعیت بینی، تاثیر بسیار زیادی بر چهره افراد دارد و زیبایی صورت و چهره، به صورت مستقیم با بینی در ارتباط است. زیبایی می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس در افراد شود.

عدم تناسب در فرم و اندازه بینی می تواند بر خلاف این قضیه رخ داده و باعث عدم اعتماد به نفس در فرد شود. وجود ناهنجاری های ظاهری نظیر قوز بینی، انحراف بینی، شکستگی بینی، افزایش و کاهش بیش از حد عرض بینی و …، می تواند مشکلات ظاهری و مشکلات ساختاری زیادی را برای بینی به وجود بیاورد و جراحی بینی به کمک این موضوع آمده است و می تواند به اصلاح وضعیت های نابهنجار موجود در بینی بپردازد.

پیشنهاد می کنیم از پست چند روز بعد از عمل بینی گچ برداشته می‌شود دیدن کنید.

عوامل زیادی نیز در ناموزون بودن و ساختار بینی تاثیرگذار است که از مهمترین آن مبحث ژنتیک، وراثت و قومیت می باشد

عوامل زیادی نیز در ناموزون بودن و ساختار بینی تاثیرگذار است که از مهمترین آن مبحث ژنتیک، وراثت و قومیت می باشد. البته مسائلی مانند جراحت شدید بر اثر ضربه، تصادفات شدید، شکستگی استخوان بینی و …، می تواند از عوامل بروز مشکل در ظاهر و عملکرد بینی شود. جراحی بینی می تواند به حل این معضلات بپردازد و با اصلاح فرم بینی، به زیباترشدن بینی کمک زیادی نماید.

مشکلاتی نظیر: انحراف در بینی، عدم تقارن در سوراخ بینی، بزرگ یا کوچک بودن نوک بینی، قوز بیش از حد بینی و …، می تواند برای فرد مشکلات زیادی چه از نظر جسمی و چه روحی ایجاد کند.

جراحی بینی که با روش های مختلفی انجام می شود، می تواند به حل این معضلات بپردازد. جراحی بینی، هم خاصیت زیبایی دارد و هم خاصیت درمانی و همین موضوع باعث شده است که مبحث جراحی زیبایی و جراحی درمانی بینی، از دو مبحث جداگانه تشکیل شود.

دو نوع بینی وجود دارد که شامل بینی استخوانی و بینی گوشتی می باشد

دو نوع بینی وجود دارد که شامل بینی استخوانی و بینی گوشتی می باشد. جراحی هر یک از انواع بینی ها می تواند مراحل مربوط به خود را داشته باشد و پزشک متخصص جراح، با معاینه دقیق و بررسی کامل بینی به نوع بینی و انتخاب بهترین روش جراحی پی خواهد برد و می تواند عارضه های به وجود آامده را درمان نماید.

خوشخبتانه با وجود پیشرفت در علوم پزشکی، جراحی بینی جزو جراحی های با ریسک کم شناخته می شود و انواع بینی های گوشتی و استخوانی می توانند با مراجعه به پزشک متخصص، اقدامات لازم برای جراحی خود را انجام دهند.

از آنجایی که ساختار اصلی بینی با توجه به وضعیت صورت مورد بررسی قرار می گیرد، انتخاب نوع جراحی  از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل انتخاب درست و صحیح پزشک متخصص می تواند تاثیر زیادی در روند موفقیت آمیز بودن جراحی بینی داشته باشد.

یکی از بهترین پزشکان متخصص جراحی بینی، سرکار خانم دکتر خدیجه جمشیدی می باشد که می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص انجام جراحی بینی و نکات مهم در خصوص قبل و بعد از جراحی ارائه داده و توضیح دهد که چند روز بعد از عمل بینی تامپون برداشته می شود.

افراد واجد شرایط انجام جراحی بینی کدامند؟

افراد واجد شرایط انجام جراحی بینی کدامند؟
افراد واجد شرایط انجام جراحی بینی کدامند؟

یکی از دغدغه های مهمی که بسیاری از افراد پیدا می کنند، این است که چه افرادی واجد شرایط این هستند که بتوانند جراحی بینی انجام دهند. یا به عبارتی یک فرد باید چه ویژگی هایی در ناحیه بینی خود داشته باشد تا بتواند این اجازه را داشته باشد که جراحی بینی انجام دهد؟

در پاسخ به این سوال، در ابتدا باید گفت که بیش از 70 درصد افرادی که اقدام به جراحی بینی می کنند، مشکلات ظاهری در بینی خود دارند که چنین افرادی می توانند با استفاده از جراحی بینی به اصلاح وضعیت ظاهری بینی خود بپردازند.

عمل زیبایی با وجود رایج بودن آن می تواند برای برخی از بینی ها به خصوص بینی های گوشتی، دشوار باشد

نکته مهمی که در این خصوص وجود دارد، این است که عمل زیبایی با وجود رایج بودن آن می تواند برای برخی از بینی ها به خصوص بینی های گوشتی، دشوار باشد. زیرا پزشک جراح باید در هنگام جراحی زیبایی بینی، از عمل پیوند غضروف هم استفاده کند.

زیرا بینی های گوشتی از استخوان کمتری برخوردار هستند و اصلاح وضعیت ظاهری بینی، نیازمند انجام پیوند غضروف می باشد. در چنین موردی، مهارت پزشک و تشخیص درست او می تواند نتیجه عمل را مشخص کند.

اما در بینی های استخوانی که از استخوان غضروف زیادی برخوردار هستند، طبیعتا می توانند راحت تر اقدام به جراحی زیبایی بینی کنند و حتی فرایند دوران نقاهت کمتری را نسبت به افراد دارای بینی گوشتی، تجربه خواهند کرد.

حال که به توضیح کلی مسئله فوق پرداختیم، مواردی را اشاره خواهیم کرد که نشان می دهد، اگر فردی دچار مشکلات زیر باشد، می تواند اقدام به انجام جراحی بینی نماید. این شرایط و موارد عبارتند از:
  • ایجاد شکستگی های خفیف و یا شدید در قسمت تیغه بینی
  • افرادی که دچار انحراف شدید بینی از نظر ظاهری هستند و تقارن در صورت آن ها دیده نمی شود.
  • افرادی که مشکلات بسیار زیادی در زمینه تنفس دارند و به سختی تنفس می کنند و مجبور هستند از دهان نفس بکشند.
  • افرادی که به دلایل وراثت و ژنتیکی دارای مشکلات ظاهری یا ساختار بینی هستند.
  • فرد دچار تصادف شدید شده باشد و بینی او دچار آسیب جدی شده باشد که در این صورت لازم است جراحی بینی انجام دهد.
  • فرد دارای مشکل نوک بینی باشد و به گونه ای باشد که نوک بینی بیرون زدگی داشته باشد.
  • افرادی که دچار مشکل قوز بینی هستند.
  • افرادی که دارای بینی پهنی هستند و همین موضوع باعث عدم تناسب بین بینی و چهره فرد خواهد شد.

چنین افرادی که موارد بالا را تجربه می کنند، کاندیدای مناسبی برای جراحی بینی به حساب می آیند. چه بینی فرد استخوانی و غضروفی باشد و چه بینی گوشتی داشته باشد، می تواند اقدامات لازم برای جراحی بینی را انجام دهد. انتخاب پزشک جراح می تواند در روند نتیجه بخش بودن جراحی بینی موثر باشد. یکی از بهترین پزشکان این حوزه، سرکار خانم دکتر خدیجه جمشیدی می باشد که می تواند راهنمایی های لازم در خصوص جراحی بینی و نوع آن را انجام دهد و به این سوال پاسخ دهد که چند روز بعد از عمل بینی تامپون برداشته می شود؟

انواع روش‌ های عمل بینی، تکنیک‌ های عمل بینی کدامند؟

انواع روش‌ های عمل بینی، تکنیک‌ های عمل بینی کدامند؟
انواع روش‌ های عمل بینی، تکنیک‌ های عمل بینی کدامند؟

انجام جراحی بینی به دو روش انجام می شود. روش جراحی بینی بسته و جراحی بینی باز از روش های انجام جراحی بینی است. انتخاب روش جراحی برای انجام عمل بینی به عوامل زیادی از جمله شرایط جسمی بیمار، نوع جراحی مورد نیاز، نوع بینی و تشخیص پزشک متخصص خواهد داشت. ما در ادامه مطالب، به بررسی جراحی بسته و جراحی باز و مزیت های هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت:

طریقه عمل بینی به روش بسته

طریقه عمل بینی به روش بسته
طریقه عمل بینی به روش بسته

روش جراحی بسته در عمل بینی بدین گونه خواهد بود که برش های ایجاد شده در ناحیه بینی از داخل بینی صورت می گیرد که انجام این کار به وسیله ابزار پزشکی مخصوص صورت می گیرد.

در جراحی بسته، مقدار اندکی از پوست بینی از استخوان آن جدا خواهد شد تا بتوان تغییرات لازم را روی بینی ایجاد کرد.
انجام جراحی بسته بینی باعث خواهد شد که پزشک جراح در حین جراحی، دید کمتری نسبت به ساختار بینی داشته باشد و عملا از جراحی بسته می توان در راستای تغییرات اساسی و عمده استفاده کرد.

جراحی بسته مختص بینی هایی خواهد بود که نیازمند تغییرات اندک و کوچکی می باشد و عملا برای رفع ایرادات محدود مورد استفاده قرار می گیرد.

انجام جراحی بسته در عمل بینی می تواند مزیت های مختلفی را به همراه خود داشته باشد و پزشک متخصص در صورت استفاده از آن، لازم است تا نکات لازم در خصوص انجام جراحی بسته را در اختیار بیمار خود قرار دهد.

از آنجایی که جراحی بسته برای تغییرات کوچک در بینی انجام می شود، در ادامه به بررسی برخی از مزیت های این روش جراحی خواهیم پرداخت:
  • برش‌ کمتر به نسبت جراحی باز
  • ایجاد برشی کمتر به نسبت جراحی باز که نیازمند برش های بیشتر در ناحیه بینی است.
  • بعد از فرایند جراحی و بخیه زدن، جای برش در جراحی بسته دیده نخواهد شد و عملا اثری از آن باقی نمی ماند.
  • در جراحی بسته، میزان برداشته شدن پوست کمتر خواهد بود. همین مورد یک مزیت محسوب می شود.
  • التهاب و تورم کمتر در جراحی بسته از دیگر مزیت های آن می باشد.

در جراحی بسته، میزان دوران نقاهتی که فرد تجربه خواهد کرد، بسیار کمتر از جراحی باز خواهد بود.

همین مورد می تواند باعث شود که فرد بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه و با انجام مراقبت های بعد از جراحی بینی به روش بسته، به روال عادی زندگی خود بازگردد و دغدغه این مورد که چه مقدار مرخصی کاری لازم است، به سراغ فرد نخواهد آمد.

تشخیص پزشک و انجام جراحی بسته با توجه به مهارت پزشک از اهمیت بالایی برخوردار است که سرکار خانم دکتر جمشیدی به عنوان یکی از بهترین متخصصین این حوزه می تواند راهنمایی های لازم را انجام دهد.

حال در ادامه مقاله چند روز بعد از عمل بینی تامپون برداشته می شود، به سراغ بررسی جراحی بینی باز خواهیم رفت.

جراحی زیبایی بینی باز

جراحی زیبایی بینی باز
جراحی زیبایی بینی باز

یکی دیگر از روش های انجام جراحی بینی، چه از نوع زیبایی و چه درمانی، جراحی بینی به روش باز می باشد. در این روش جراحی، پزشک جراح اقدام به برش بیشتر و کامل تر در ناحیه بینی خواهد کرد.

انجام فرایند جراحی باز با بیهوشی کامل بیمار آغاز می شود و بعد از بیهوشی کامل فرد، برش هایی در ناحیه پره های بینی و زیر بینی ایجاد می شود و پوست بینی به طور کامل از روی استخوان برداشته خواهد شد.

در جراحی باز، پزشک جراح، دسترسی کاملی به ساختار بینی اعم از غضروف، استخوان و تیغه بینی خواهد داشت

در جراحی باز، پزشک جراح، دسترسی کاملی به ساختار بینی اعم از غضروف، استخوان و تیغه بینی خواهد داشت و می تواند به راحتی اقدام به ایجاد تغییرات لازم نماید.

قبل از فرایند جراحی، پزشک معاینات لازم از طریق انجام عکس برداری ها مختلف را انجام می دهد و در زمان جراحی باز، با مقایسه معاینات قبلی، اقدام به تغییرات لازم در ناحیه بینی خواهد کرد.

دسترسی راحت تر پزشک در جراحی باز باعث می شود که انجام تمامی جراحی بینی چه از نوع ساده و پیچیده، به راحتی صورت گیرد.

مهارت و توانایی پزشک در انجام جراحی باز از اهمیت زیادی برخوردار است و پزشک متخصص بر اساس خواسته بیمار و تجویز خود، اقدام به فرم دهی درست و دقیق بینی خواهد کرد. انجام جراحی هایی نظیر رفع شکستگی استخوان بینی، پیوند غضروف، رفع انحراف کلی بینی و …، توسط جراحی باز صورت می گیرد.

این جراحی مانند جراحی بسته می تواند مزیت های زیادی را به همراه خود داشته باشد که این مزیت ها عبارتند از:

دسترسی راحت پزشک به اجزای ساختمان بینی، از مزیت های جراحی باز است و همچنین پزشک می تواند با آناتومی دقیق بینی در ابعاد واقعی روبرو شود و تغییرات لازم را به درستی انجام دهد تا فرم مورد نظر بینی حاصل شود.

خوشبختانه روش جراحی باز، ضعف خاصی در آن دیده نمی شود. در واقع این تکنیک جراحی می تواند درک درستی از مشکلات و ناهنجاری های بینی در اختیار فرد بگذارد. حل مشکلاتی نظیر قوز بینی و ایجاد غضروف های اضافی در بینی که بسیار شایع است، توسط جراحی باز قابل حل است و مزیت این روش این است که هر فرمی که بیمار مد نظر خود داشته باشد، می تواند به وسیله جراحی باز و با کمک پزشک، روی بینی خود پیاده سازی کند.

یکی از بهترین پزشکان متخصص در خصوص انجام جراحی بینی، سرکار خانم دکتر خدیجه جمشیدی می باشد که می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص انجام جراحی بینی ارائه داده و به این سوال پاسخ دهد که چند روز بعد از عمل بینی تامپون برداشته می شود.

اقدامات قبل از جراحی بینی

اقدامات قبل از جراحی بینی
اقدامات قبل از جراحی بینی

برای انجام جراحی بینی، لازم است اقداماتی از قبل صورت گیرد تا بتوان به نتیجه دلخواه و مد نظر دست پیدا کرد و تاثیر زیادی در نتیجه بخش بودن جراحی بینی خواهد داشت. از جمله این اقدامات عبارتند از:

یکی از مهمترین و اولین اقدامات قبل از انجام جراحی بینی، انتخاب پزشک متخصص و جراح بسیار مناسب و با تجربه است که سرکار خانم دکتر جمشیدی می تواند انتخاب خوبی باشد.

گرفتن مشاوره های لازم در خصوص جراحی بینی از پزشک متخصص، خواسته فرد از پزشک از نوع جراحی و فرم مورد نظر، از دیگر نکات قبل از جراحی بینی می باشد که می تواند موثر باشد.

برای انجام این کار می توانید از پزشک درخواست کنید که کاتالوگ ها و نمونه کارهای جراحی شده خود را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید بهترین انتخاب را از نظر فرم بینی داشته باشید.

وجود حساسیت های مختلف پوستی یا تنفسی

یکی از مهمترین مواردی که در مورد قبل از جراحی بینی باید به پزشک گفته شود، وجود حساسیت های مختلف پوستی یا تنفسی می باشد و لازم است پزشک از این موضوع اطلاع کامل داشته باشد.

در صورت داشتن حساسیت به دارو و مواد غذایی، لازم است با پزشک خود در میان بگذارید تا بهترین تصمیم گرفته شود.

در صورت داشتن بیماری خاص، لازم است از همان ابتدا، پزشک از این موضوع مهم باخبر شود تا تشخیص لازم انجام گردد.

انجام آزمایشات قبل از جراحی بینی اعم از تصویربرداری از بینی و رادیوگرافی، آزمایش خون و …، از الزامات می باشد که لازم است رعایت شود.

استفاده از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و …، از حدود دو هفته قبل از جراحی ممنوع است

استفاده از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و …، از حدود دو هفته قبل از جراحی ممنوع است. زیرا ممکن است در حین جراحی، خونریزی های شدیدی رخ دهد که از کنترل پزشک خارج شود.

لازم است از حدود یک ماه قبل از جراحی بینی از مصرف سیگار و مشروبات الکلی خودداری شود. زیرا مصرف آن می تواند باعث مشکلات در رگ های خونی شود و گردش خون را دچار اخلال نماید.

استفاده از لوازم آرایش برای بانوان و زیورآلات در حین جراحی ممنوع است. همچنین آقایان قبل از فرایند جراحی لازم است صورت خود را اصلاح نمایند.

از حدود 8 ساعت قبل از فرایند جراحی بینی، لازم است از مصرف غذا خودداری شود و به صورت ناشتا به بیمارستان مراجعه شود.

سرکار خانم دکتر جمشیدی به عنوان یکی از بهترین متخصصین جراحی بینی می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص انجام جراحی بینی و اقدامات قبل از عمل انجام دهد.

شما در حال مطالعه مقاله چند روز بعد از عمل بینی تامپون برداشته می شود، می باشید.

مراحل جراحی بینی

مراحل جراحی بینی
مراحل جراحی بینی

مراحل انجام جراحی بینی مهمترین بخش در مبحث تغییرات در ساختار بینی است که توسط پزشک جراح صورت می گیرد. این مراحل عبارتند از:

انجام مشاوره های قبل از عمل و اطلاع از وضعیت فرد و نوع جراحی که باید صورت بگیرد، از دیگر مراحل جراحی خواهد بود.

انجام آزمایشات لازم قبل از جراحی در بیمارستان اعم از آزمایش خون، تست بیهوشی و …، از دیگر الزامات روز جراحی است.

عدم خوردن مایعات و غذا در روز جراحی و انجام فرایند آماده سازی قبل از ورود به اتاق عمل توسط پرستاران

انتخاب جراح بینی مجرب و انجام مشاوره حضوری و بیان انتظارات خود از عمل بینی جزو مراحل اولیه و تاثیر گذار جراحی بینی است.

بعد از ورود به اتاق عمل، اقدامات لازم برای انجام بیهوشی توسط پزشک بیهوشی انجام خواهد شد و بعد از فرایند بیهوشی، جراحی بینی انجام می شود.

با توجه به نوع جراحی و بسته و باز بودن آن، برش های لازم روی بینی انجام می شود و انجام جراحی حال با هدف زیبایی باشد یا هدف درمانی، صورت خواهد گرفت.

در هنگام جراحی، پزشک جراح به صورت متمادی و پی در پی، وضعیت حیاتی بیمار را تحت کنترل خود قرار می دهد

در هنگام جراحی، پزشک جراح به صورت متمادی و پی در پی، وضعیت حیاتی بیمار را تحت کنترل خود قرار می دهد و اصلاحات لازم روی بینی انجام خواهد گرفت. مهارت و تجربه پزشک در این خصوص می تواند بسیار موثر باشد و تحت کنترل قرار دادن فرایند جراحی، از وظایف حساس پزشک خواهد بود.

بعد از به اتمام رسیدن جراحی، قسمت های برش خورده پوست به حالت قبل باز خواهد گشت و بخیه های لازم روی بینی انجام می شود و در نهایت با قرار دادن تامپون و قالب گچی یا اسپلینت، فرایند جراحی به طور کامل تمام خواهد شد. هدف از قرار دادن قالب، تلاش برای حفظ ظاهر بینی و جلوگیری از خونریزی بعد از عمل بینی و ضربه می باشد که از اهمیت زیادی برخوردار است.

بیمار از اتاق عمل وارد قسمت ریکاوری خواهد شد

در نهایت بیمار از اتاق عمل وارد قسمت ریکاوری خواهد شد تا به هوش بیاید و بعد از به هوش آمدن، لازم است با توصیه و تجویز پزشک، مدت زمانی چند ساعته در بیمارستان بستری شود تا مراقبت های لازم صورت گیرد و در صورت نبود مشکل، با دستور پزشک، فرایند ترخیص در همان روز جراحی انجام می شود.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انجام جراحی بینی و فرایند آن و همچنین مراقبت های بعد از جراحی، با یکی از بهترین متخصصین این حوزه یعنی سرکار خانم دکتر جمشیدی تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

حال در ادامه مقاله به بررسی موضوعی خواهیم پرداخت که در زمان بعد از جراحی به کار خواهد آمد و آن هم استفاده از تامپون می باشد و در نهایت به این سوال پاسخ خواهیم داد که چند روز بعد از عمل بینی تامپون برداشته می شود؟

تامپون بینی چیست؟

تامپون بینی چیست؟
تامپون بینی چیست؟

تامپون وسیله ای می باشد که برای بعد از فرایند جراحی بینی، مورد استفاده قرار می گیرد. تامپون در واقع یک تکه ای گاز یا پنبه می باشد که به صورت کاملا فشرده در آمده است.

این وسیله کاملا استریل شده و فاقد میکروب و آلودگی می باشد و برای قرار گرفتن در داخل حفره بینی طراحی شده است. تامپون ها به صورت آماده نیز وجود دارد و پزشکان جراح بعد از عمل بینی، از آن برای پوشاندن حفره بینی استفاده می کنند.

طراحی و تولید تامپون ها

طراحی و تولید تامپون ها به گونه ای است که پزشک می تواند در حین قرار دادن در حفره های بینی، آن را به درستی جابجا کند تا بتواند در جای درست خود قرار دهد.

در انتهای آن، نخ باریکی قرار داشته که باعث می شود پزشک بتواند بعد از مدت زمانی مشخص، اقدام به خروج تامپون از بینی نماید. تامپون ها مانع تنفس از طریق بینی نخواهند شد. در واقع به گونه ای طراحی شده اند که بیمار بتواند هر چند به صورت سخت و دشوار، به تنفس بپردازد.

بدون شک بعد از هر عمل جراحی، جراحت و خونریزی های ناشی از جای برش، برای فرد به وجود می آید. جراحی بینی هم از این قاعده مستثنی نیست.

اما تامپون به این مسئله کمک خواهد کرد که بتواند از بروز خونریزی های شدید در داخل حفره بینی جلوگیری کند. طراحی تامپون به گونه ای است که فشار مستقیم روی رگ های داخل بینی وارد می کند که این فشار باعث می شود تا خونریزی های ناشی از جراحی از بین برود و باعث بروز مشکل نشود.

تامپون می تواند در حد و اندازه خود، در فرم دهی و شکل دهی بینی موثر باشد

تامپون می تواند در حد و اندازه خود، در فرم دهی و شکل دهی بینی موثر باشد. در واقع تامپون ها باعث می شود که قالب ایجاد شده در داخل حفره بینی، به درستی قرار بگیرد و از انحراف حفره ها و مسدود شدن حفره های بینی جلوگیری کند.

تامپون در کنار قالب گچ یا اسپیلینت، جزو موارد ضروری بعد از جراحی بینی می باشد که پزشک متخصص از آن برای ثابت نگه داشتن بینی استفاده می کند.

سرکار خانم دکتر خدیجه جمشیدی به عنوان متخصص جراحی بینی می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص انجام جراحی بینی و استفاده از تامپون و همچنین پاسخ به این سوال که چند روز بعد از عمل بینی تامپون برداشته می شود، انجام دهد.

انواع تامپون بینی

انواع تامپون بینی
انواع تامپون بینی

تامپون بینی از انواع مختلفی می باشد که پزشک جراح بر اساس شرایط جراحی و مدل بینی و شرایط دیگر، از یکی از آن ها استفاده خواهد کرد. تامپون بینی در حفره بینی قرار خواهد گرفت و نقش مهمی در بهبودی فرد و طی کردن دوران نقاهت بعد از عمل بینی خواهد داشت. انواع تامپون ها شامل موارد زیر است:

  • تامپون هایی که جنس آن از پنبه است یا از گاز استریل تشکیل شده است و به صورت فشرده تهیه و تولید می شود.
  • تامپون هایی که به شکل فیتیله است و در انتهای آن نخ قرار دارد.
  • تامپون هایی که در مرکز آن حفره ای وجود دارد تا فرد بتواند از راه بینی نفس بکشد.

طول و اندازه تامپون از اهمیت زیادی برخوردار است. پزشک جراح بعد از جراحی بینی باید به این نکته توجه کند که در چه اندازه و ابعادی، باید از تامپون استفاده نماید. زیرا تامپون ها، در ابعاد و اندازه های مختلف تولید می شود و برای انواع بینی به کار می رود. انتخاب اندازه تامپون بر اساس نظر پزشک خواهد بود.

رایج‌ترین کاربرد تامپون بینی چیست؟

رایج‌ترین کاربرد تامپون بینی چیست؟
رایج‌ترین کاربرد تامپون بینی چیست؟

همان طور که در موارد قبل گفته شد، تامپون یکی از موارد مهم بعد از جراحی بینی است که لازم است پزشک جراح بعد از اتمام جراحی، از آن برای قرار دادن در حفره بینی استفاده کند.

مهمترین و رایج ترین کاربرد تامپون در جراحی بینی این است که بتواند قسمت مخاطی بینی و همچنین تیغه بینی را بصورت محکم به همراه استخوان بینی نگه دارد. هدف از نگهداری آن این است که غشای مخاطی بینی به استخوان ها بچسبد و عملا حالت ثابت و پایداری را داشته باشد.

همچنین از کاربردهای مهم تامپون می توان به جلوگیری از انحراف تیغه بینی اشاره کرد. به هر حال بعد از فرایند جراحی، استخوان و غضروف بینی حالت ثابت و پایداری ندارد و برای رسیدن به این حالت، لازم است مدت زمانی چند روزه بگذرد.

تامپون ها می تواند از بروز انحراف تیغه بینی جلوگیری کند. همچنین تامپون ها می تواند از مسدود شدن راه تنفسی جلوگیری نماید و بعد از خروج تامپون ها از بینی، فرد بتواند از طریق بینی به راحتی نفس بکشد. سرکار خانم دکتر خدیجه جمشیدی به عنوان متخصص جراحی بینی می تواند راهنمایی های لازم را در این خصوص که چند روز بعد از عمل بینی تامپون برداشته می شود، انجام دهد.

در چه مواقعی نیاز به استفاده از تامپون نیست؟

در چه مواقعی نیاز به استفاده از تامپون نیست؟
در چه مواقعی نیاز به استفاده از تامپون نیست؟

در برخی از موارد نیازی به قرار دادن تامپون نیست. یا در صورت استفاده از تامپون می تواند پس از عمل جراحی آن را از بینی خارج کرد. این موارد عبارتند از:

زمانی که جراح از بخیه های جذبی استفاده می کند، این بخیه ها می تواند باعث نگهداری غشای مخاطی بینی و استخوان بینی شود و نیازی به قرار دادن تامپون در داخل بینی نخواهد بود. این کار باعث می شود که مسیر تنفسی از راه بینی مسدود نشود و همچنین باعث حفظ فشار در ناحیه جراحی شده خواهد شد. همین موضوع باعث شده است که در برخی موارد، از تامپون استفاده نشود.

زمانی که بیمار برای جراحی بینی خود به خصوص جراحی اصلاح تیغه بینی از روش هایی نظیر آندوسکوپی استفاده کرده است، این روش عملا برش هایی را در داخل بینی ایجاد می کند که بعد از فرایند جراحی، نیازی به قرار دادن تامپون و گاز استریل نخواهد بود. این روش درمانی در واقع برای از بین بردن زائده های استخوانی کوچک در ناحیه بینی انجام می شود.

لطفا از پست کشیدن تامپون بینی دیدن کنید.

در بسیاری از جراحی های بینی، از اسپلینت های پلاستیکی برای بخیه زدن داخل تیغه بینی استفاده می شود

در بسیاری از جراحی های بینی، از اسپلینت های پلاستیکی برای بخیه زدن داخل تیغه بینی استفاده می شود که این کار شبیه به قرار دادن گچ روی بینی می باشد و حالت ثابت بینی را بعد از جراحی حفظ خواهد کرد. در چنین مواقعی، پزشکان اغلب از تامپون استفاده نمی کنند.

طبیعتا قرار دادن تامپون در داخل حفره بینی بعد از جراحی بینی، از مهمترین اقدامات یک پزشک جراح می باشد. زیرا این کار باعث جلوگیری از بروز خطرات احتمالی اعم از خونریزی، انحراف در بینی، مسدودی راه تنفسی و …، خواهد شد. بنابراین اغلب پزشکان جراح، از تامپون بعد از جراحی بینی استفاده می کنند. اما می خواهیم بدانیم که چه مقدار زمان نیاز است تا تامپون در داخل بینی قرار بگیرد؟

چند روز بعد از عمل بینی تامپون برداشته می شود؟

چند روز بعد از عمل بینی تامپون برداشته می شود؟
چند روز بعد از عمل بینی تامپون برداشته می شود؟

بعد از قرارگیری تامپون ها در داخل بینی، به منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی، پزشک متخصص جراح، به صورت مداوم، شرایط بیمار را مورد بررسی دقیق قرار خواهد داد.

در صورتی که مشکلی برای بیمار پیش نیاید، همان روز یا نهایتا 24 ساعت بعد از جراحی، می توان تامپون ها را از بینی خارج کرد که این کار توسط پزشک جراح انجام می شود.

خارج نمودن تامپون ها از بینی باید به صورت دقیق و با حساسیت بالا انجام شود و پزشک جراح بر اساس تجربه و مهارت خود می تواند این کار را انجام دهد.

بنابراین متوجه شدیم که چه مقدار زمانی نیاز است تا تامپون در داخل بینی قرار گیرد و همین موضوع باعث شده است که قرار دادن تامپون در بینی نوعی مزیت محسوب شود. سرکار خانم دکتر جمشیدی به عنوان یکی از بهترین متخصصین جراحی بینی می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص قرار دادن تامپون و خارج نمودن آن انجام دهد.

آیا برداشتن تامپون بینی با درد و خونریزی همراه است ؟

آیا برداشتن تامپون بینی با درد و خونریزی همراه است ؟
آیا برداشتن تامپون بینی با درد و خونریزی همراه است ؟

حال که به سوال چند روز بعد از عمل بینی تامپون برداشته می شود، پاسخ داده شد، می خواهیم بدانیم که آیا برداشتن تامپون باعث ایجاد درد و خونریزی خواهد شد یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که برداشتن تامپون ها نمی تواند دردناک باشد. زیرا پزشک جراح از تامپون های با حجم کم استفاده می کند تا بتواند در هنگام خروج به مشکل بر نخورد و راحت تر از حفره های بینی خارج شود. همین امر باعث می شود که برداشتن تامپون با درد همراه نباشد.

برخی از افراد ممکن است بعد از قرارگیری تامپون، احساس سوزش و پوسته شدن پیدا کنند که این حالت می تواند حتی تا بعد از برداشتن تامپون ادامه داشته باشد. این موضوع جای نگرانی نخواهد داشت.

برای جلوگیری از این حالت، پزشک متخصص، از اسپری های مخصوصی استفاده خواهد کرد و به بیمار تجویز می کند تا بتواند اقدام به تهیه و مصرف آن کند. زیرا چنین افرادی ممکن است در حین خروج تامپون از بینی، احساس سوزش کمی نمایند.

طبیعتا هر عمل جراحی، با دوره نقاهتی همراه است

طبیعتا هر عمل جراحی، با دوره نقاهتی همراه است. تامپون ها کمک می کند تا از خونریزی بعد جراحی جلوگیری کند و همچنین راه تنفسی بینی را باز نگه می دارد.

برخی از افراد ممکن است در حین خروج تامپون، دچار خونریزی شوند که عملا جای نگرانی نیست، با استفاده از کمپرس یخ می توان سریعا اقدام به جلوگیری از خونریزی نمود.

از آنجایی که تامپون ها در همان روز جراحی یا 24 ساعت بعد از جراحی برداشته می شود، احتمال خونریزی اندک وجود دارد که طبیعتا با مراقبت های درمانی، این مسئله رفع می شود. بعد از استفاده از کمپرس یخ، پزشک در صورت صلاحدید از بیمار خواهد خواست تا راه برود تا از بروز مشکلات جدی تر جلوگیری کند.

تمیز کردن بینی

تمیز کردن بینی
تمیز کردن بینی

بعد از خروج تامپون ها از بینی می توان با رعایت احتیاط، اقدام به تمیز کردن بینی نمود. این کار بعد از گذشت 24 ساعت از برداشتن تامپون ها انجام می شود و لازم است توصیه های پزشک در این خصوص جدی گرفته شود.

برای تمیز کردن بینی در ابتدای کار، لازم است هر ماه دو بار این کار صورت گیرد و به مرور زمان، تعداد دفعات آن افزایش می یابد. این کار باید با نظارت و توصیه های پزشک انجام شود و از انجام عمل خودسرانه جلوگیری کرد.

برای جلوگیری از خشکی بینی و پوسته دادن آن، از پمادهای مخصوصی نیز استفاده می شود که پزشک متخصص اقدام به تجویز آن خواهد کرد. سرکار خانم دکتر جمشیدی می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص تمیز کردن بینی و همچنین چند روز بعد از عمل بینی تامپون برداشته می شود، انجام دهد.

مراقبت های پس از برداشتن تامپون بینی

مراقبت های پس از برداشتن تامپون بینی
مراقبت های پس از برداشتن تامپون بینی

بعد از برداشته شدن تامپون، انجام یک سری از اقدامات می تواند در روند بهبودی افراد بعد از جراحی بینی کمک زیادی کند. همان طور که گفته شد، در همان روز جراحی یا نهایتا 24 ساعت بعد از جراحی، تامپون ها از بینی خارج می شود. اولین اقدام بعد از این فرایند، استراحت کردن است. استراحت کردن می تواند در روند هر چه سریعتر بعد از جراحی بینی موثر باشد و نتیجه دلخواه را به ارمغان بیاورد.

استفاده از کمپرس گرم به مدت دو روز بعد از برداشتن تامپون توصیه می شود. کمپرس گرم می تواند از بروز التهاب، ورم و کبودی بعد از جراحی کمک کند و روند بهبودی فرد را تسریع نماید.

در روزهای ابتدایی بعد از جراحی و برداشتن تامپون از بینی، بهتر است در هنگام خواب، سر خود را بالاتر از تنه خود قرار دهید و از بالش های با ارتفاع بالا استفاده کنید تا از بروز لخته خون در بینی جلوگیری شود. همچنین انجام فعالیت های سنگین ممنوع است. زیرا این کار باعث ایجاد خونریزی و مشکلات بسیار جدی تر خواهد شد.

یکی از مهمترین و کلیدی ترین نکات بعد از برداشته شدن تامپون بینی این است که از فین کردن جلوگیری شود

یکی از مهمترین و کلیدی ترین نکات بعد از برداشته شدن تامپون بینی این است که از فین کردن جلوگیری شود. زیرا فین کردن باعث خواهد شد که فشار مضاعفی به بینی و ساختار بینی وارد شود و در برخی موارد باعث ایجاد التهاب و ورم و کبودی خواهد شد. بنابراین از فین کردن خودداری شود.

از دیگر نکات و مراقبت های بعد از برداشتن تامپون این است که بیمار از پانسمان مخصوص بعد از برداشته شدن تامپون استفاده خواهد کرد و این پانسمان باید به مدت 10 روز روی بینی باقی بماند. از مهمترین نکات در این خصوص، این است که نباید در طول این مدت اقدام به دوش گرفتن کرد. زیرا پانمسان باید به صورت خشک بماند و در صورت استحمام، باید در زمان بسیار کوتاه و با رعایت احتیاط این کار انجام شود.

سرکار خانم دکتر خدیجه جمشیدی می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص مراقبت های بعد از برداشتن تامپون بینی انجام دهد.

لطفا از پست ماساژ بینی بعد از عمل دیدن کنید.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

ما در این مقاله به بررسی یکی از رایج ترین جراحی های مرتبط با زیبایی چهره و صورت پرداختیم. جراحی بینی از پرکاربردترین و رایج ترین انواع جراحی ها در دنیا به خصوص در کشور ما می باشد. جراحی بینی علاوه بر ماهیت زیباسازی بینی، خاصیت درمانی هم دارد و در رفع مشکلات ساختاری بینی کمک زیادی می کند.

ما در این مقاله به انواع جراحی بینی پرداختیم و از مراحل آن نکاتی را اشاره کردیم. همچنین از مهمترین نکته بعد از جراحی بینی یعنی قرارگیری تامپون، مواردی را اشاره کردیم و به این سوال پاسخ دادیم که چند روز بعد از عمل بینی تامپون برداشته می شود.

حال شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انجام جراحی بینی و انواع آن و همچنین دریافت اطلاعات کافی در خصوص قرار گیری تامپون در بینی و مراقبت های آن، با یکی از بهترین متخصصین جراحی بینی یعنی سرکار خانم دکتر خدیجه جمشیدی تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.