چند روز بعد از عمل بینی گچ برداشته می‌شود

چند روز بعد از عمل بینی گچ برداشته می‌شود

آیا می ‌دانید چند روز بعد از عمل بینی گچ برداشته می‌شود ؟ برای شناخت بیشتر این ‌موضوع با ما همراه باشید.

در حال حاضر انجام عمل جراحی بینی برای داشتن صورتی بی‌نقص، یکی از بهترین روش‌ها شمرده می‌شود و تعداد طرف‌داران آن روز به‌ روز گسترش پیدا می‌کنند. البته روش‌های بسیار مختلفی برای جراحی بینی وجود دارد که برخی از انجام این روش‌ها به‌ صورت جراحی باز نمی‌باشند. در صورتی‌ که برخی دیگر آن‌ها به روش بسته انجام می‌گیرد.

اصولاً برای این‌ که پزشک دسترسی کافی به بینی بیمار داشته باشد تا بتواند تغییرات را روی آن اعمال کند و تغییراتی در استخوان بینی به وجود بیاورد، بهتر است از روش جراحی باز استفاده کند.

در صورتی ‌که در برخی از عمل‌های بینی فقط نوک بینی تصحیح خواهد شد و تغییرات در این ناحیه اعمال می‌گردد. اما ممکن است در راستای انجام عمل بینی سوالات متعددی در ذهن افراد شکل بگیرد که نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌باشند. به ‌عنوان نمونه یکی از سوالات پرتکرار افراد این است که چند روز بعد از عمل بینی گچ برداشته می‌شود؟

فهرست مطالب

ویدئو چند روز بعد از عمل بینی گچ برداشته می‌شود

اگر شما نیز متقاضی استفاده از عمل زیبایی بینی می‌باشید و این سوال در ذهن شما شکل‌ گرفته است، بهتر است در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی این‌ موضوع بپردازیم.

زیرا مدت‌ زمان برداشته شدن گچ بینی نقش عمده و اساسی را در راستای بهبودی بعد از عمل بینی و نتیجه جراحی خواهد داشت و به‌ عنوان یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار برای رسیدن به بهبودی بعد از عمل بینی می‌باشد و کمک می‌کند که فرد نتیجه بهتری از انجام عمل بگیرد. پس در ادامه می‌توانید پاسخ سوالات ذهنی خود را در این مطلب پیدا کنید.

درد عمل بینی چند روز است؟

فهرست مطالب این مقاله عبارت است از:

گچ بینی چیست؟

شرایط استفاده از گچ بینی

مهم‌ترین علت استفاده از گچ بینی بعد از عمل بینی

اهمیت رعایت مراقبت های بعد از عمل

از گچ بینی برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

هدف از وجود گچ روی بینی جراحی ‌شده

عملکرد آتل و گچ بینی

آتل ها در کدام ناحیه بینی قرار می گیرند؟

کدام نوع از بخیه‌ها برای جراحی بینی بهتر است؟

بخیه‌های جذبی

بخیه‌های غیر قابل‌ جذب

دلیل استفاده از گچ بینی بعد از عمل چیست؟

اهمیت استفاده از گچ و آتل بینی

انواع مختلف گچ یا اسپلینت بینی چیست؟

گچ یا آتل خارجی بینی

گچ یا آتل داخلی بینی

چه اقداماتی نباید قبل ‌از برداشتن گچ بینی صورت بگیرد؟

عدم کشیدن گچ بینی

عدم ضربه زدن به گچ بینی

عدم خیس شدن گچ بینی

مراقبت‌های گچ بینی بعد از انجام عمل بینی چه مواردی می‌باشد؟

چند روز بعد از عمل بینی گچ برداشته می‌شود؟

آیا برداشتن گچ بینی با درد همراه است؟

لمس بینی بعد از برداشتن گچ

بحث آخر

 

گچ بینی چیست؟

گچ بینی چیست؟
گچ بینی چیست؟

گچ بینی یا آتل که به ‌عنوان اسپلینت بینی نیز شناخته می‌شود، دارای جنس پلاستیکی یا سیلیکونی می‌باشد و در ابعاد بینی طراحی‌ شده است. مهم‌ترین وظیفه گچ بینی این است که بعد از انجام جراحی بینی برای تثبیت فرم بینی از آن استفاده می‌شود.

هنگامی ‌که فردی تحت درمان عمل زیبایی بینی قرار می‌گیرد، گچ بینی بعد از عمل به واسطه جراح روی بینی او قرار داده خواهد شد.

برای این ‌که آتل و یا گچ بینی بر محل مورد نظر قرار بگیرد، هیچ‌ گونه پیچیدگی وجود ندارد و روش استفاده از آن کاملاً ساده می‌باشد. در واقع مهم‌ترین هدف استفاده از گچ بینی این است که به استخوان‌ها و غضروف‌های بینی کمک کند تا در هنگام ترمیم بعد از انجام عمل زیبایی بینی جا به‌ جا نشوند و جای اصلی خود تکان نخورند.

بهتر است بدانید که در هنگام عمل جراحی بینی از دو نوع گچ بینی داخلی و خارجی استفاده می‌شود که کاربردهای هر کدام از آن‌ها براساس شرایط بیمار متفاوت می‌باشد.

پیشنهاد می کنیم از پست جراح بینی دیدن کنید.

شرایط استفاده از گچ بینی

شرایط استفاده از گچ بینی
شرایط استفاده از گچ بینی

به ‌عنوان نمونه، گچ بینی داخلی یا آتل اغلب برای جراحی‌هایی که به با نام سینوپلاستی برای انحراف برای بر طرف نمودن انحراف تیغه بینی انجام می‌گیرد، مورد استفاده واقع می‌شود.

در شرایطی که استفاده از گچ خارج فقط برای حفظ ظاهر جدید بینی در هنگام بعد از عمل بینی بسیار آسیب‌پذیر می‌باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف جراح از استفاده این گچ بینی این است که بینی بیمار در جای خود ثابت بماند و به ‌عنوان یک محافظ برای بینی شناخته می‌شود.

البته اهداف بسیار زیادی در راستای استفاده از آتل یا گچ بینی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت و سپس خواهیم گفت که چند روز بعد از عمل بینی گچ برداشته می‌شود تا با بالا بردن سطح اطلاعات خود در این زمینه بدانید که بعد از انجام جراحی بینی چه چیزی انتظار شما را می‌کشد.

مهم‌ترین علت استفاده از گچ بینی بعد از عمل بینی

مهم‌ترین علت استفاده از گچ بینی بعد از عمل بینی
مهم‌ترین علت استفاده از گچ بینی بعد از عمل بینی
  • کاهش ورم یکی از دلایل اصلی استفاده از گچ بینی بعد از انجام عمل جراحی زیبایی است.
  • نگه‌ داشتن تیغه بینی یکی از اهداف اصلی استفاده از گچ بینی بعد از عمل می‌باشد.
  • محافظت از بینی در برابر آسیب‌ دیدگی‌های محیطی از دیگر اهداف استفاده از گچ بینی می‌باشد.
  • در صورت عدم ضربه زدن بینی به چیزهای مختلف در روزهای اولیه بعد از جراحی از گچ استفاده می‌شود.

اهمیت رعایت مراقبت های بعد از عمل

اهمیت رعایت مراقبت های بعد از عمل
اهمیت رعایت مراقبت های بعد از عمل

برای این‌ که استفاده از گچ بینی باعث شود تا اهداف گفته‌ شده صورت بگیرد، به‌ هیچ‌ عنوان نباید روی بینی شل باشد و باید در جای خود تثبیت شود. در این ‌باره مراقبت‌هایی که بیمار بعد از انجام عمل بینی رعایت می‌کند، قطعا نقش عمده و اساسی را بر ثابت نگه ‌داشتن گچ بینی در صورت دارد.

به ‌عنوان نمونه یکی از مراقبت‌های مهم این است که بیمار و در یک بازه زمانی مشخص ‌شده نمی‌تواند استحمام داشته باشد. زیرا خیس شدن گچ بینی ممکن است باعث شل شدن آن روی جای خود شود.

در صورتی‌ که فردی بعد از انجام عمل بینی قصد استحمام یا شست و شوی صورت خود را داشته باشد، می‌تواند از اسفنج استفاده کند و یا به گونه‌ای استحمام داشته باشد که به ‌هیچ‌ عنوان آب به صورت او برخورد نکند.

البته نکات مهم دیگری از نظر پزشک شما در این مواقع گوشزد خواهد شد که می‌توانید با بررسی دقیق آن‌ها حتما نتیجه دلخواه خود را از انجام عمل بینی دریافت کنید.

اما این‌ که بدانید چند روز بعد از عمل بینی گچ برداشته می‌شود، نکته مهمی می‌باشد. زیرا تعداد بسیار کمی از افراد، سنگینی گچ را بسیار آزاردهنده می‌دانند. به‌ همین دلیل قصد داریم در ادامه این مطلب بیشتر به بررسی این ‌موضوع بپردازیم.

چند روز بعد از عمل بینی تامپون برداشته می شود؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی سوال کلیک نمایید.

از گچ بینی برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

از گچ بینی برای چه مواردی استفاده می‌شود؟
از گچ بینی برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

هدف بسیار مهمی که در راستای استفاده از گچ بینی وجود دارد، این است که باعث تثبیت بافت‌هایی که به‌ تازگی مورد جراحی بینی قرار گرفته‌اند، خواهد شد.

البته نکته مهم دیگری که باعث می‌شود همواره استفاده از گچ بینی اهمیت داشته باشد، این است که در زمان بهبودی بعد از انجام عمل بینی محافظت خوبی از بینی خواهد کرد.

البته این آتل ها اغلب در جراحی‌هایی همچون رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی، جراحی سینوس، سینوپلاسمی، ترمیم شکستگی بینی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما مهم‌ترین اهداف استفاده از گچ روی بینی در موارد زیر خلاصه می‌گردد.

هدف از وجود گچ روی بینی جراحی ‌شده

  • نکته مهم این است که به ‌صورت معمول گچ روی بینی به مدت یک هفته باقی خواهد ماند.
  • گچ روی بینی قادر است از تغییرات و موقعیت جدیدی که به استخوان‌ها و غضروف‌های بینی داده‌ شده است، حمایت کند.
  • گچ روی بینی قادر است استخوان بینی را محکم حفظ کند تا باعث ترمیم بینی به بهترین نحو ممکن شود.
  • گچ بینی به‌ عنوان یک محافظ به عمل بینی به حساب می‌آید که باعث در امان نگه‌ داشتن بینی از آسیب‌ها خواهد شد.
  • وجود گچ بینی برای به کاهش رساندن تورم بینی و کنترل تیغه آن مناسب است.
  • گچ قادر است تا از تحریک بینی و دفورمه شدن آن پیشگیری کند.

با تمامی نکات گفته ‌شده بهتر است مراقبت‌های خوبی از گچ روی بینی داشته باشید، زیرا تاثیر وجود گچ بینی بر نتیجه عمل بسیار زیاد می‌باشد. اما این ‌که بدانید چند روز بعد از عمل بینی گچ برداشته می‌شود، نکته مهمی است.

طبق گفته پزشکان متخصص، بعد از انجام جراحی گچ باید به مدت یک هفته روی بینی بیمار باقی بماند، سپس با گذشت یک هفته بیمار قادر به برداشتن گچ بینی نزد پزشک خود می‌باشد.

عملکرد آتل و گچ بینی

با توجه به این‌ که بعد از انجام عمل جراحی بینی ممکن است انواع سوراخ‌های بینی با قبل از آن متفاوت باشد، بهتر است از آتل یا گچ بینی استفاده گردد. زیرا تا حدود بسیار زیادی استفاده از آتل و یا گچ می‌تواند به حفظ شکل و اندازه جدید بینی تا هنگام بهبودی بافت‌ها کمک بسیار زیادی بکند. اغلب افراد در روزهای اولیه بعد از انجام عمل نگران ضربه‌های تصادفی به بینی خود می‌باشند.

حال وجود این آتل و یا گچ روی بینی می‌تواند تا حدودی باعث جلوگیری از آسیب ‌رساندن به بینی شود و آن را در اثر ضربه‌ها محافظت خواهد کرد.

این گچ یا آتل بینی که به‌ صورت خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد، شکلی همانند ذوزنقه دارد که بخش باریک‌تر آن روی پل بالایی بینی و بخش انتهای بازتر آن بر ناحیه تحتانی بینی قرار خواهد گرفت.

بعد از این ‌که آتل و چسب روی بینی قرار گرفت، بهتر است بدانید که تا چند روز بعد از عمل بینی گچ برداشته می‌شود تا مراقبت‌های لازم را در این مدت زمان به ‌خوبی انجام دهید.

آتل ها در کدام ناحیه بینی قرار می گیرند؟

آتل ها در کدام ناحیه بینی قرار می گیرند؟
آتل ها در کدام ناحیه بینی قرار می گیرند؟

بعد از این ‌که عمل جراحی به اتمام می‌رسد، بر اساس نوع عمل انجام‌ گرفته می‌توان از آتل ها در بیرون و داخل بینی استفاده کرد.

البته در اغلب مواقع، استفاده از آتل ها یا گچ بیرونی مرسوم‌تر می‌باشد. آتلی که در سطح خارجی بینی به‌ عنوان گچ بینی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اساساً عملکردی همانند گچ در دیگر نواحی بدن خواهد داشت.

اما یک قالب مشخص ‌شده روی بینی قرار خواهد گرفت و در اغلب مواقع استفاده از آتل های داخلی برای تغییر شکل دادن تیغه داخلی بینی می‌باشد که شکل آن‌ها متفاوت‌تر است. به همین دلیل عملکرد استفاده از آن‌ها برای برخی از عمل‌های جراحی خاص می‌باشد.

آتلی که در داخل بینی قرار می‌گیرد، با چندین بخیه متصل می‌گردد. اما آتل خارجی فقط نقش محافظ ‌کننده از بینی را خواهد داشت و برای بهبود ظاهر و کمک به بهبود تنفسی افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پس در این حالت می‌توان گفت که بر اساس نوع جراحی انجام شده می‌توان ناحیه مد نظر را برای وجود آتل یا گچ روی بینی تشخیص داد. اما این ‌که چند روز بعد از عمل بینی گچ برداشته می‌شود، موضوع نگران کننده ای است که اغلب افراد در راستای انجام عمل بینی به آن فکر می‌کنند که در ادامه این مطلب بیشتر به بررسی این نکته خواهیم پرداخت.

کدام نوع از بخیه‌ها برای جراحی بینی بهتر است؟

کدام نوع از بخیه‌ها برای جراحی بینی بهتر است؟
کدام نوع از بخیه‌ها برای جراحی بینی بهتر است؟

در کنار این‌ که بهتر است به شناخت کلی از گچ بینی برسید، اما بهتر است بدانید که بخیه‌های متفاوتی روی سطح بینی در هنگام انجام عمل جراحی صورت می‌گیرد.

در حالت کلی انواع نخ بخیه به دو دسته تقسیم خواهند شد که براساس تشخیص پزشک و نوع توانمندی‌های او مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهم‌ترین بخیه‌هایی که بعد از انجام عمل بینی می‌توانند در این ناحیه کاربرد داشته باشند، موارد زیر شمرده می‌شوند.

بخیه‌های جذبی

در اغلب مواقع پزشکان با مهارت برای انجام عمل بینی و سپس استفاده از گچ بینی روی آن از بخیه‌های قابل‌ جذب استفاده می‌کنند.

همان ‌طور که از نام این نوع بخیه‌ها پیداست، دیگر نیازی به کشیدن بخیه‌ها وجود نخواهد داشت و معمولاً در مدت ‌زمان ۳ تا ۴ هفته بعد از انجام عمل زیبایی بینی جذب بدن خواهند شد و خود به خود بدون هیچ ‌گونه عملکرد خارجی دیگری از روی بینی برداشته خواهند شد.

استفاده از این نوع بخیه‌ها به این دلیل مرسوم‌تر است که بدون هیچ‌ گونه درد می‌تواند بهترین امکانات را روی بینی افراد به وجود بیاورد و دیگر ردی از هیچ ‌گونه بخیه بر صورت بیمار باقی نخواهد ماند.

بخیه‌های غیر قابل ‌جذب

در برخی از مواقع ممکن است بنا بر تشخیص پزشک نیاز باشد تا در هنگام استفاده از عمل جراحی بینی، پزشک از بخیه‌های غیر قابل ‌جذب استفاده داشته باشد.

همان ‌طور که از نام این نوع بخیه‌ها مشخص است، جذب آن‌ها روی پوست اتفاق نخواهد افتاد و بیمار باید در بین مدت 5 ‌تا ۷ روز بعد از انجام عمل جراحی زیبایی بینی، هنگامی ‌که قصد برداشتن گچ بینی را دارد، برای برطرف نمودن و کشیدن بخیه‌ها نیز اقدام کند.

البته این بخیه‌ها بسیار ظریف می‌باشند و این ‌موضوع باعث می‌شود تا در پایان هفته اول، تنها با بریدن گره بخیه به ‌راحتی از پوست برداشته شوند.

به ‌همین دلیل برای پرسش به این پاسخ که چند روز بعد از عمل بینی گچ برداشته می‌شود، می‌توان گفت که حدوداً یک هفته بعد از انجام عمل گچ برداشته می‌شود تا بخیه‌های غیر جذبی نیز از روی بینی بیمار برداشته شوند.

هر چند که امروزه تعداد بسیار زیادی از پزشکان از بخیه‌های جذبی برای راحتی بیماران خود استفاده خواهند داشت.

بیهوشی جراحی بینی چند ساعت است؟ لطفا جهت دریافت پاسخ روی سوال کلیک کنید.

دلیل استفاده از گچ بینی بعد از عمل چیست؟

دلیل استفاده از گچ بینی بعد از عمل چیست؟
دلیل استفاده از گچ بینی بعد از عمل چیست؟

ممکن است همچنان برخی از افراد آگاهی کافی در راستای استفاده از گچ بینی بعد از انجام عمل را نداشته باشند. طبق بررسی‌ها دریافتیم که گچ بینی بعد از عمل باید به مدت ۷ روز روی بینی بیمار باقی بماند. در این بازه زمانی یک هفته ای، پزشک تشخیص می‌دهد که دیگر بینی فرم خود را گرفته ‌است و جا به ‌جا نخواهد شد.

در صورتی‌ که بعد از انجام عمل بینی از آتل و یا گچ استفاده نشود، امکان تغییر در شکل و اندازه بینی وجود خواهد داشت و همین‌طور امکان دارد نوک بینی نیز تغییر کند. برای این ‌که پزشک از این کار جلوگیری کند، از گچ بینی استفاده می‌کند. پس دلیل اصلی اهمیت استفاده از گچ بینی بعد از جراحی این نکته می‌باشد که پزشک درصدد است تا به حفظ و نگه‌ داشتن بینی کمک کند.

قطعا می‌دانید که در هنگام انجام عمل جراحی بینی، شکاف‌هایی ایجاد خواهد شد. حال درست است که بعد از انجام جراحی، پزشک با بخیه این شکاف‌ها را می‌بندد، اما در صورتی ‌که بنا بر دلایل مختلف همچون خندیدن، مراقبت‌های نادرست و کوچک‌ترین فشار، بخیه‌ها باز شوند، امکان جا به جایی و تغییر شکل فرم بینی وجود خواهد داشت. در صورتی‌ که استفاده از گچ بینی می‌تواند باعث تثبیت بینی بر جای خود شود.

بهتر است بدانید که در هر نوع از روش جراحی بینی، ایجاد شکاف طبیعی می‌باشد که معمولاً بین دو سوراخ بینی انجام می‌گیرد. پس قطعا هر گونه عمل بینی نیاز به استفاده از گچ بینی را خواهد داشت.

اهمیت استفاده از گچ و آتل بینی

اهمیت استفاده از گچ و آتل بینی
اهمیت استفاده از گچ و آتل بینی

بعد از این ‌که پزشک تغییراتی در راستای عمل بینی روی غضروف بینی انجام می‌دهد، بافت‌های نرم از بافت‌های زیرین جدا می‌شوند و تغییر مکان استخوان نیز دیده خواهد شد.

زیرا پزشک با تراشیدن آن، قصد زیبایی بینی را برای بیمار خواهد داشت. به ‌همین دلیل است که می‌توان گفت اهمیت بسیار زیادی در راستای استفاده از گچ بینی بعد از عمل وجود دارد. زیرا غضروف‌ها و استخوان‌ها در حال بهبودی در محل جدید خود می‌باشند و باید با یک پایه‌ی نگهدارنده در همان مکان تثبیت شود.

استفاده از گچ بینی این امکان را برای بیمار فراهم می‌کند که بیمار در برابر ضربات ناگهانی که باعث آسیب ‌رساندن به بینی خود خواهد شد، مراقبت بیشتری داشته باشد تا بتواند نتایج خوبی از عمل زیبایی بینی دریافت کند.

این ‌که بدانید چند روز بعد از عمل بینی گچ برداشته می‌شود نیز به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید با اطلاعات کافی در این دوره به مراقبت‌های ویژه‌ای از بینی بپردازید. طبق بررسی‌ها و ارزیابی‌ها، دریافتیم که مدت ماندن گچ روی بینی یک هفته بعد از عمل می‌باشد. بعد از آن بیمار می‌تواند به تشخیص پزشک خود برای برداشتن گچ بینی نزد او اقدام کند.

انواع مختلف گچ یا اسپلینت بینی چیست؟

انواع مختلف گچ یا اسپلینت بینی چیست؟
انواع مختلف گچ یا اسپلینت بینی چیست؟

لازم به ذکر است بدانید که دو نوع متفاوت از گچ و یا آتل بینی وجود دارد که هر دوی آن‌ها کاربرد بسیار خوبی را برای نتیجه عمل زیبایی بینی خواهند داشت. حال در ادامه به بررسی این دو نوع خواهیم پرداخت تا بدانید چند روز بعد از عمل بینی گچ برداشته می‌شود و چگونه می‌توانید با مراقبت‌های بعد از انجام عمل بینی برای داشتن یک بینی زیبا تلاش کنید.

گچ یا آتل خارجی بینی

همان ‌طور که از نام این نوع آتل و یا گچ مشخص است، با نام گچ خارجی شناخته می‌شود که بعد از انجام برجسته‌سازی بینی یا عمل جراحی رینو پلاستی از آن استفاده خواهد شد. هنگامی ‌که پزشک لازم می‌داند از گچ بینی خارجی استفاده کند، روی بینی از چسب‌های مخصوص استفاده خواهد داشت.

سپس بعد از لایه چسب برای این ‌که از پوست بینی محافظت کند، تورم ناشی از گچ روی بینی را به حداقل برساند. استفاده از لایه زیرین یعنی چسب قبل‌ از استفاده از آتل و یا گچ بسیار ضروری است.

بعد از آن پزشک، آتل و گچ مد نظر را روی بینی فرد اعمال خواهد کرد. برای جلوگیری از ایجاد خون‌ریزی بین پوست و کنترل تورم استخوان بینی، استفاده از گچ بسیار اهمیت دارد. این نوع از گچ خارجی که روی سطح بیرونی بینی مورد استفاده قرار می‌گیرد، از آن محافظت خواهد کرد. در صورتی‌ که آتل و یا گچ روی بینی بیمار قرار نگیرد، امکان مواردی همچون بروز هماتوم وجود خواهد داشت.

در صورت بروز این عارضه، ممکن است خون موجود در این ناحیه به بافت اسکار تبدیل گردد و در نهایت نتیجه انجام عمل زیبایی بینی را تحت نظر بگیرد و باعث بدفرم شدن بینی نیز خواهد شد.

به‌ همین دلیل است که حتما باید سطح اطلاعات خود را در زمینه انجام عمل بینی و مراقبت‌های بعد از آن گسترش دهید.

البته نکته مهم این است که در پاسخ به این سوال که چند روز بعد از عمل بینی گچ برداشته می‌شود، همه پزشکان و متخصصین بینی معتقدند که با گذشت یک هفته بعد از عمل، بیمار قادر است که گچ خارجی را از روی بینی بردارد.  البته این کار تحت نظر پزشک انجام خواهد گرفت.

گچ یا آتل داخلی بینی

حال برای توضیح بیشتر گچ یا آتل داخلی باید بگوییم همان ‌طور که از نام آن مشخص است، روی ناحیه‌های داخلی بینی مورد استفاده قرار می‌گیرد و یا ممکن است در برخی از مواقع اصولا نیازی به استفاده از آن نباشد.

مهم‌ترین عملکرد استفاده از این آتل ‌ها و گچ‌های داخلی در بینی این است که می‌تواند باعث ترمیم تیغه بینی گردد و بعد از انجام جراحی، از کج بودن آن جلوگیری خواهد کرد. وظیفه اصلی این آتل در داخل بینی حفاظت از تیغه بینی می‌باشد.

همین‌طور باعث مدیریت خون‌ریزی روی ناحیه بینی خواهد شد. آتل های داخلی بینی با حفظ تماس بین استخوان و غضروف و دیواره بینی باعث می‌شوند که بهبودی همزمان در دیواره و ساختار داخلی بینی اتفاق بیفتد. در این مواقع نیز با گذشت یک هفته از عمل، آتل داخلی بینی برداشته خواهد شد.

چه اقداماتی نباید قبل ‌از برداشتن گچ بینی صورت بگیرد؟

چه اقداماتی نباید قبل ‌از برداشتن گچ بینی صورت بگیرد؟
چه اقداماتی نباید قبل ‌از برداشتن گچ بینی صورت بگیرد؟

برخی از اقدامات بعد از انجام عمل بینی برای افراد مناسب نمی‌باشد و با داشتن آگاهی در این‌ باره می‌توانید نتیجه بهتری از عمل بینی خود کسب کنید.

هر چند که بهتر است در پاسخ به این پرسش که چند روز بعد از عمل بینی گچ برداشته می‌شود، این آگاهی را به شما بدهیم که از نظر پزشکان در بازه زمانی ۷ روز یعنی یک هفته بعد از عمل بینی، بیمار موظف است که گچ بینی را تحمل کند.

البته مراقبت‌هایی که در این دوره لازم است انجام بدهد، باید به بهترین نحو ممکن صورت بگیرد. حال در ادامه خواهیم گفت که چه اقداماتی نباید قبل ‌از برداشتن گچ بینی روی صورت شما انجام بگیرد. زیرا ممکن است نتیجه انجام عمل را تحت تاثیر قرار بدهد.

عدم کشیدن گچ بینی

کاملاً طبیعی است که به‌ مرور زمان در روزهای بعد از عمل و بهبودی بعد از جراحی، ورم بینی کاهش پیدا می‌کند و ممکن است گچ روی بینی شل شود. حال در برخی از افراد به‌ قدری گچ در ناحیه بینی شل می‌شود که امکان دارد بیمار گچ بینی را نتواند تحمل کند و قصد درآوردن آن را داشته باشد.

در صورتی ‌که بیمار تلاش کند زودتر از موعد مقرر یعنی قبل ‌از گذشت یک هفته از عمل جراحی و بودن گچ روی بینی اقدام به برداشتن آن کند، ممکن است مشکلاتی در روند بهبودی بینی شکل بگیرد.

پس توصیه می‌کنیم حتما تا موعد برداشتن گچ بینی از کشیدن و یا تکان دادن بیش ‌از اندازه آن جداً پرهیز کنید تا دوره درمان شما به بهترین نحو ممکن صورت بگیرد.

عدم ضربه زدن به گچ بینی

عدم ضربه زدن به گچ بینی
عدم ضربه زدن به گچ بینی

حتما باید به این نکته دقت داشته باشید که گچی که روی بینی صورت قرار گرفته ‌است، به اندازه گچی که در هنگام شکستگی دست‌ و پا روی آن‌ها وجود دارد، مستحکم نیست.

بنابراین حتما تلاش کنید در بازه زمانی یک هفته بعد از انجام عمل جراحی بینی که همچنان گچ روی صورت شما وجود دارد، مراقبت‌های خاصی را از گچ بینی داشته باشید و مواظب باشید تا به‌ هیچ‌ عنوان هیچ ضربه‌ای به گچ بینی وارد نشود.

عدم خیس شدن گچ بینی

خاصیتی که در راستای گچ بینی همانند دیگر گچ‌ های استفاده ‌شده روی بدن نیز وجود دارد، این است که خیس شدن و رطوبت، احتمال شل شدن و از دست دادن استحکام آن وجود دارد.

این کار باعث می‌شود تا دیگر نگهدارنده‌ی خوبی روی بینی نباشد و باعث آسیب ‌رساندن به بینی شود و نمی توانید نتایج دلخواه خود را از انجام عمل دریافت کنید.

مهم‌ترین توصیه پزشکان برای مراقبت از گچ بینی در بازه زمانی یک هفته بعد از انجام عمل این است که به‌ هیچ‌ عنوان گچ بینی را خیس نکنید. در صورتی ‌که در این مدت نیاز به استحمام و یا شستن صورت دارید، می‌توانید به گونه‌ای شست و شو و یا استحمام را انجام دهید که گچ بینی هیچ تماسی با آب نداشته باشد.

همچنین می توانید از روش‌های مختلف دیگری همچون از اسفنج برای شستن صورت و استحمام به گونه‌ای که صورت شما خیس نشود، استفاده نمایید که در این مواقع کاربردی و اصولی می‌باشد تا بتوانید از نتیجه عمل بینی کاملاً راضی و خوشنود باشید.

مراقبت‌های گچ بینی بعد از انجام عمل بینی چه مواردی می‌باشد؟

مراقبت‌های گچ بینی بعد از انجام عمل بینی چه مواردی می‌باشد؟
مراقبت‌های گچ بینی بعد از انجام عمل بینی چه مواردی می‌باشد؟

قبل از این که بدانید چند روز بعد از عمل بینی گچ برداشته می‌شود، بهتر است اطلاعات کافی در زمینه مراقبت‌های گچ بینی در این مدت‌ زمان داشته باشید.

هر چقدر سطح اطلاعات شما در این زمینه افزایش پیدا کند، قطعا می‌توانید به فرم دلخواه بینی خود بعد از جراحی بینی برسید.

این‌ که چه کارهایی را باید انجام دهید و چه کارهایی را نمی‌توانید انجام دهید، به‌ عنوان مراقبت‌های گچ بینی بعد از عمل شمرده می‌شود. حال در ادامه این مبحث به برخی از این نکات خواهیم پرداخت.

بیمار نمی‌تواند تا چند روز اول به گچ خارجی بینی دست بزند. پس بهتر است از دست زدن به آن خودداری کنید.

امکان دارد نیاز داشته باشید که پانسمان روی گچ را عوض کنید که باید راهنمایی های کافی را قبل ‌از مرخص شدن از بیمارستان از پزشک خود بخواهید.

در صورتی که به مدت‌ زمان ۴۸ ساعت بعد از انجام عمل جراحی، گچ بینی از روی بینی شل شد یا افتاد، بهتر است با پزشک خود ارتباط برقرار کنید و در کمترین زمان ممکن از او راهنمایی بخواهید.

در صورتی‌ که گچ بینی بعد از گذشت ۴۸ ساعت از جراحی بینی شل شود و از روی بینی شما بیفتد، مسئله‌ای بسیار جدی نخواهد بود. اما همچنان برای اطمینان خاطر می‌توانید از پزشک خود کمک بگیرید.

اگر بعد از جراحی بینی دچار خون‌ریزی یا تعمیر یا تب بیش ‌از اندازه شدید

اگر بعد از جراحی بینی دچار خون‌ریزی یا تعمیر یا تب بیش ‌از اندازه شدید، پزشک خود را از این ‌موضوع مطلع کنید و فورا به او مراجعه کنید.

استفاده از اسپری نمک می‌تواند میزان مخاط بینی را کمتر کند و می‌توانید در اطراف آتل های داخلی از اسپری‌های نمک استفاده کنید.

گچ‌ها یا آتل های داخلی بینی، دارای لوله‌های تو خالی برای تنفس بیمار می‌باشند که ممکن است تجمع یافتن مخاط در این مواقع باعث تنفس دشوار بیمار گردد که بهتر است از اسپری‌های نمک کمک بگیرید.

ممکن است برای برخی از افراد، وجود آتل و گچ در داخل بینی ناراحت‌کننده می‌باشد و ممکن است در روزهای اول، بینی را پهن‌تر نشان بدهد. اما این امر موقتی است و بعد از این ‌که آتل از داخل بینی برداشته شود، دیگر می‌توانید شکل واقعی بینی خود را مشاهده کنید.

با شناخت این دسته از مراقبت‌ها، قطعا شما نیز می‌توانید نتیجه‌ های حاصل‌ شده از انجام عمل جراحی بینی را به بهترین نحو ممکن مشاهده کنید و از زیبایی‌ های آن لذت ببرید.

چند روز بعد از عمل بینی گچ برداشته می‌شود؟

چند روز بعد از عمل بینی گچ برداشته می‌شود؟
چند روز بعد از عمل بینی گچ برداشته می‌شود؟

حال به مهم‌ترین بخش این مبحث رسیدیم تا این اطلاعات را برای شما فراهم کنیم که بیمار با گذشت چند روز بعد از عمل بینی می‌تواند برای برداشته شدن گچ بینی به نزد پزشک خود اقدام کند.

به عبارتی، چند روز بعد از عمل بینی گچ برداشته می‌شود؟ در پاسخ به این سوال مهم و نگران کننده، باید گفت که اصولاً بعد از گذشت یک هفته، گچ از روی بینی برداشته خواهد شد.

در این مواقع، فرد بیمار برای برداشتن گچ بینی و کشیدن بخیه‌ها باید به مطب جراح بینی مد نظر خود مراجعه داشته باشد. به‌ هیچ ‌عنوان فرد نمی‌تواند به صورت خودسرانه اقدام به برداشتن گچ بینی کند.

زیرا این کار ممکن است عواقب جدی و خطرناکی را در بر داشته باشد. نکات مهمی که قبل ‌از مراجعه به مطب پزشک برای برداشته شدن گچ بینی باید بدانید، این است که به‌ صورت کامل استحمام کنید.

گچ بینی را کاملاً خیس کنید

اما نکته مهم این است که در این موقع می‌توانید گچ بینی را کاملاً خیس کنید زیرا بعد از آن قرار است به نزد پزشک بروید و برای برداشتن گچ بینی اقدام کنید. خیس شدن گچ بینی در استحمام قبل ‌از مراجعه به پزشک، این امکان را فراهم خواهد ساخت تا گچ بینی شل شود و فرد در هنگام برداشته شدن گچ بینی توسط پزشک، هیچ‌ گونه درد و نگرانی را احساس نکند.

بعد از این ‌که پزشک اقدام به برداشتن گچ بینی کرد و بخیه‌های شما را نیز کشید، آینه‌ای به شما خواهد داد تا بتوانید چهره جدید خود با بینی جراحی‌ شده را مشاهده کنید. قطعا در اولین جلسه بعد از برداشتن گچ بینی در مدت‌ زمان یک هفته بعد از عمل بینی، تغییرات بسیار زیادی را در بینی مشاهده خواهید کرد.

اما لازم است بدانید که همچنان تورم‌های موجود روی بینی بسیار زیاد می‌باشد و بیمار باید تا بهبودی کامل و کاهش یافتن تورم‌ها صبر کند.

سپس او با گذشت مدت ‌زمان مشخص‌ شده می‌تواند شکل نهایی بینی خود را بعد از انجام عمل جراحی مشاهده کند و از تغییرات زیبایی که در بینی حاصل شده ‌است، لذت ببرد.

آیا برداشتن گچ بینی با درد همراه است؟

آیا برداشتن گچ بینی با درد همراه است؟
آیا برداشتن گچ بینی با درد همراه است؟

ممکن است برخی از افراد در راستای برداشتن گچ بینی بعد از انجام عمل زیبایی، نگرانی داشته باشند. با گذشت یک هفته بعد از انجام عمل جراحی، باید به نزد پزشک رفته تا برای برداشتن آتل اقدام کنید.

بودن آتل روی بینی شما می‌تواند باعث گرفتگی بینی بعد از عمل و انسداد شود. معمولاً هیچ کدام از افراد و متقاضیانی که برای برداشتن گچ و یا چسب بینی مراجعه کرده‌اند، دچار احساس ناراحتی و درد نشده‌اند و اغلب مراجعه ‌کنندگان فقط به دلیل این ‌که اندکی پوست آن‌ها کشیده می‌شود، ناراحتی جزئی را در راستای برداشتن گچ بینی تجربه کرده‌اند.

البته همان ‌طور که پیشتر نیز گفتیم، در صورتی ‌که بیمار قبل ‌از مراجعه به پزشک استحمام کامل داشته باشد، قطعا این نکته به شل شدن گچ بینی کمک می‌کند و هیچ‌ گونه دردی روی بینی بیمار به وجود نخواهد آورد.

برای این ‌که پوست پوست شدن و یا کار سوزش موجود بر بینی کاهش پیدا کند، استفاده از اسپری‌های بینی بلافاصله بعد از انجام جراحی روی فرد اعمال خواهد شد. این اسپری بعد از برداشتن گچ بینی کارساز و مؤثر می‌باشند و کمک بسیار زیادی به رطوبت پوست بیمار خواهد کرد.

پس در یک جمع‌بندی می‌توان گفت که برداشته شدن گچ بینی هیچ ‌گونه درد و نگرانی را به ‌همراه نخواهد داشت و افراد می‌توانند بدون بروز هیچ ‌گونه مشکلی برای برداشتن گچ بینی بعد از گذشت یک هفته به پزشک خود مراجعه کنند.

اما این ‌که بیمار اطلاعات کافی داشته باشد و بداند که چند روز بعد از عمل بینی گچ برداشته می‌شود، به او کمک خواهد کرد تا مراقبت‌های لازم را در این بازه زمانی که به مدت یک هفته برآورد می‌گردد، داشته باشد و نتیجه دلخواه خود را از انجام عمل بینی کسب کند.

لمس بینی بعد از برداشتن گچ

مسئله مهم دیگری که در راستای برداشته شدن گچ بینی وجود دارد، این است که بیمار بعد از حذف گچ بینی قادر است تا بینی خود را لمس کند.

البته بهتر است این کار را زیاد انجام ندهد و در رابطه با ماساژ بینی خود با جراح و پزشک معالج خود مشورت کند. ‌علاوه بر این، بیمار باید در این بازه زمانی مراقبت‌های کافی را روی بینی انجام بدهد و اطلاعات کافی در زمینه نحوه ماساژ و نحوه تمیز کردن پوست بینی کسب کند.

در این زمینه می‌توانید از جراح مد نظر خود کمک بخواهید و با پرسش‌های متعدد به پاسخ مناسبی برای گذراندن دوران نقاهت خود بعد از انجام عمل زیبایی بینی برسید. برای این‌ که تغییراتی در استخوان‌های بینی شما صورت بگیرد، لازم است مقداری نیروی مورد نیاز را وارد کنید.

به‌ عنوان نمونه پاکسازی پوست و ماساژ بینی می‌تواند در این مواقع مناسب باشد و هیچ‌ گونه نگرانی در راستای نتیجه حاصل ‌شده از عمل جراحی بینی برای افراد وجود نخواهد داشت.

البته نباید این نکته را از یاد برد که لمس های غیر ضروری بینی ممکن است روند بهبودی را تحت تاثیر قرار بدهد و فرم نهایی بینی را نیز متفاوت کند. حتما تمامی این نکات را با مشورت پزشک خود و رعایت موارد احتیاطی انجام بدهید.

بحث آخر

بحث آخر
بحث آخر

در تمام این مطلب تلاش کردیم تا به اهمیت استفاده از گچ بینی بعد از انجام جراحی پی ببریم. در مطالب بالا گفتیم که استفاده از گچ بنا بر حفاظت از فرم بینی صورت خواهد گرفت و در انواع مختلفی بنا بر تشخیص پزشک برای بینی افراد استفاده خواهد شد. برای این ‌که این گچ‌ ها ساخته شوند، مواد مختلفی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مهم‌ترین آن‌ها از جنس آلومینیوم، سیلیکون و یا دیگر موارد می‌باشند تا با قرار گرفتن روی بینی افراد باعث هیچ‌ گونه حساسیت نگردند. بر اساس میزان گستردگی عمل بینی افراد بعد از جراحی می‌توان تشخیص داد که کدام یک از آتل‌ ها برای بینی افراد مناسب می‌باشد.

این ‌که بتوان فهمید چند روز بعد از عمل بینی گچ برداشته می‌شود، به بیمار کمک خواهد کرد تا در این مدت زمان مراقبت‌های کافی را از گچ داشته باشد تا به فرم دلخواه بینی برسد. طبق این مطلب دریافتیم که با گذشت یک هفته از انجام عمل بینی، بیمار با مراجعه به پزشک خود می‌تواند برای برداشتن گچ بینی اقدام کند.

این کار باعث می‌شود تا فرم دهی بینی بیمار در مدت ‌زمان یک هفته بعد از جراحی توسط گچ انجام‌ گرفته باشد، اما همچنان بیمار موظف است که بعد از برداشته شدن گچ، مراقبت‌های کافی را داشته باشد تا به‌ مرور زمان با کاهش یافتن تورم‌ها به فرم دلخواه بینی خود دست پیدا کند. امیدواریم که استفاده از این مطلب سطح اطلاعات شما در زمینه مراقبت‌های بعد از انجام عمل بینی افزایش داده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.