مدت زمان چسب زدن بینی بعد از عمل

چرا عمل بینی تا این حد طرفدار دارد؟

در این مقاله به بررسی موضوع مدت زمان چسب زدن بینی بعد از عمل می پردازیم.

تا چه زمانی بعد از عمل باید به بینی خود چسب بزنیم؟ طریقه تعویض آن چگونه است؟ آیا چسب زدن بینی های استخوانی با بینی های گوشتی فرق دارد؟ در کنار چسب زدن، چه نکات دیگری را باید در دوران پس از جراحی بینی رعایت کنیم؟ اصولا عمل بینی به چه شکل انجام می شود؟ انواع آن کدامند؟

جواب کدام یک از سوالات فوق را می دانید؟ این ها پرسش های مهمی هستند که ذهن بسیاری از افراد را به خود درگیر کرده اند.

برای پاسخ به تمام سوالات شما در خصوص مدت زمان چسب زدن بینی بعد از عمل، می توانید با دکتر جمشیدی در ارتباط باشید.

فهرست مطالب

ویدئو مدت زمان چسب زدن بینی بعد از عمل

دکتر جمشیدی، از معتبرترین متخصص انواع جراحی بینی می باشد. ما در مقاله “مدت زمان چسب زدن بینی بعد از عمل” با کمک دکتر جمشیدی، قصد داریم تا به آن ها و ده ها سوال دیگر پاسخ بدهیم. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

چرا عمل بینی تا این حد طرفدار دارد؟

انحراف تیغه بینی چیست؟

هنگام انجام جراحی بینی، چه تغییراتی در بینی ایجاد می شود؟

انواع اهداف و شکل های حاصل از جراحی بینی

اهمیت مشاوره قبل از جراحی بینی

برخی موانع برای انجام عمل بینی

سن مناسب برای جراحی بینی

ملاحظات ویژه قبل از جراحی زیبایی

در روز عمل جراحی بینی

جراحی بینی باز

عمل بینی بسته

دوره بعد از عمل

مراقبت از بینی بعد از جراحی

مدت زمان چسب زدن بینی بعد از عمل

فواید چسب زدن به بینی

مراحل چسب زدن به بینی

برداشتن و تعویض چسب بینی

کاهش تورم بینی با کمپرس یخ

تغذیه بعد از جراحی بینی

شستن بینی بعد از جراحی

ورزش بعد از جراحی بینی

دوش گرفتن بعد از جراحی بینی

بعد از جراحی بینی چگونه باید خوابید؟

تفاوت عمل زیبایی بینی در بینی استخوانی و بینی گوشتی چیست؟

جمع بندی

 

چرا عمل بینی تا این حد طرفدار دارد؟

چرا عمل بینی تا این حد طرفدار دارد؟
چرا عمل بینی تا این حد طرفدار دارد؟

زیبایی صورت بیش از هر قسمت دیگری از بدن مورد توجه قرار می گیرد. یکی از عوامل مهم در زیبایی و قوام صورت، زیبایی بینی است. بینی قسمت برجسته صورت است و در وسط صورت قرار دارد. بنابراین مشکلات زیبایی آن بیش از هر چیز دیگری مشهود است.

بینی بلند، کجی بینی، افتادگی شدید نوک بینی، برآمدگی زیاد، بزرگ بودن نوک بینی، بزرگی باله های بینی و به طور کلی هر مشکلی در زیبایی بینی، باعث آسیب به زیبایی چهره می شود. رفع این مشکلات با عمل رینوپلاستی، نه تنها باعث زیباتر شدن بینی می شود، بلکه به طور کلی زیبایی چهره را افزایش می دهد.

در بسیاری از موارد مشاهده می شود که وجود بینی بزرگ و مغایر با معیارهای زیبایی، اعتماد به نفس فرد را کاهش می دهد. در حالی که پس از جراحی بینی، اعتماد به نفس او افزایش می یابد.

بینی بلند و کج و دارای افتادگی در نوک بینی، نشاندهنده سن فرد نیز می باشد. به گفته بسیاری از بیماران، پس از جراحی بینی، احساس می کنند که صورتشان چندین سال جوانتر شده اند.

بینی کمی خمیده و نوک بینی خوش فرم، به جای بینی دراز و افتاده، عمدتا نشان می دهد که سن فرد کمتر است.

پیشنهاد می کنیم از پست جراح بینی دیدن کنید.

انحراف تیغه بینی چیست؟

انحراف تیغه بینی چیست؟
انحراف تیغه بینی چیست؟

بینی دارای دو دیوار در سمت راست و چپ و یک تیغه در وسط است. این سپتوم میانی، حفره های چپ و راست بینی را از هم جدا می کند. این تیغه نقش بسیار مهمی در زیبایی بینی و تنفس بیمار دارد. طبق نظر دکتر جمشیدی، اگر تیغه وسط بینی کج باشد، دو مشکل اصلی ایجاد می شود:

اول: در اغلب موارد وقتی تیغه بینی کج است، ظاهر بینی نیز کج است. البته ممکن است در موارد کمی ظاهر بینی صاف باشد اما از داخل، تیغه بینی انحراف داشته باشد. اما همان طور که اشاره کردیم این، موارد بسیار کم است

و در اکثر مواقع، انحنای تیغه بینی باعث انحنای کل بینی و انحنای ظاهری بینی می شود. اما حالت برعکس 100% است. یعنی اگر فردی بینی کجی داشته باشد، حتما تیغه بینی نیز کج است.

مشکل تنفس از طریق بینی

دوم: مورد بعدی و اصلی که انحراف تیغه بینی باعث آن می شود، مشکل تنفس از طریق بینی است. این بیماران نمی توانند راحت و به خوبی از طریق بینی نفس بکشند و مجبور به تنفس از طریق دهان می شوند و به همین دلیل دهان آن ها در هنگام خواب باز است و دچار خشکی شدید دهان می شوند.

همچنین به دلیل نداشتن تنفس خوب، این افراد معمولا خواب خوب و عمیقی ندارند. تنفس دهانی طولانی، باعث پوسیدگی دندان ها نیز می شود.

علاوه بر این، بسیاری از این افراد دارای صدای بینی هستند و هنگام تنفس، صدایی که به آن صدای سوت می گویند، در نفس آن ها ایجاد می شود.

انحراف تیغه بینی در نوک بینی منجر به کج شدن نوک بینی و عدم تقارن سوراخ های بینی می شود. همچنین اگر فردی دارای انحراف شدید تیغه بینی باشد و نتواند به راحتی از طریق بینی نفس بکشد، ممکن است در هنگام خواب نیز دچار خر و پف شود.

دلایل مختلفی برای خر و پف در خواب وجود دارد

البته دلایل مختلفی برای خر و پف در خواب وجود دارد، اما یکی از دلایل آن انحراف تیغه بینی است. بنابراین می بینید که انحراف تیغه بینی می تواند مشکلات زیادی را هم در ظاهر و هم در تنفس افراد ایجاد کند.

مشکل انحراف تیغه بینی تنها با جراحی بینی قابل حل است. برای رفع این مشکل، در بسیاری از موارد باید جراحی زیبایی بینی و انحراف تیغه بینی به صورت همزمان انجام شود که از تخصص های دکتر جمشیدی می باشد. تنها موارد معدودی وجود دارد که می توان انحراف تیغه بینی را بدون جراحی بینی انجام داد.

اما در بیشتر موارد، برای صاف شدن کامل تیغه بینی نیاز به انجام همزمان رینوپلاستی و انحراف تیغه بینی می باشد.

زیرا برای صاف کردن دیواره باید تمامی اتصالاتی که منجر به انحراف آن شده اند، باز شوند. بنابراین در بسیاری از موارد برای صاف شدن کامل تیغه بینی، باید جراحی زیبایی بینی و انحراف تیغه بینی به طور همزمان انجام شود.

هنگام انجام جراحی بینی، چه تغییراتی در بینی ایجاد می شود؟

هنگام انجام جراحی بینی، چه تغییراتی در بینی ایجاد می شود؟
هنگام انجام جراحی بینی، چه تغییراتی در بینی ایجاد می شود؟

از مهم ترین مشکلاتی که باعث بد شکلی بینی می شود و افراد را برای انجام جراحی پلاستیک وا می دارد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بینی کج شده

وجود قوز در بینی

افتادگی نوک بینی

نوک بینی پهن

نوک بینی بزرگ

پهن بودن عرض استخوان بینی

بینی بلند

البته موارد بسیار دیگری نیز وجود دارد که باعث می شود تا فرد تصمیم به انجام عمل زیبایی بگیرد. اما مهمترین آن ها موارد فوق است.

انواع اهداف و شکل های حاصل از جراحی بینی

انواع اهداف و شکل های حاصل از جراحی بینی
انواع اهداف و شکل های حاصل از جراحی بینی

با توجه به خواسته های افراد در مورد شکل بینی، آن ها به چند دسته تقسیم می شوند:

  • جراحی بینی طبیعی
  • جراحی بینی فانتزی
  • جراحی بینی نیمه فانتزی

ما در این بخش از مقاله، به بررسی هر سه نوع ذکر شده پرداخته ایم:

جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی طبیعی به این معنی است که پل بینی صاف است و قوس ندارد. نوک بینی به اندازه بینی معمولی بالا نیست و زاویه ای در حدود 90-95 درجه دارد.

آقایان معمولا این نوع جراحی بینی را ترجیح می دهند. اما برخی از خانم ها هم عاشق جراحی بینی طبیعی هستند و به گفته دوستداران جراحی بینی طبیعی، بعد از عمل هیچکس متوجه نمی شود که جراحی بینی انجام داده اند.

جراحی بینی فانتزی

این گروه بر خلاف گروه قبلی دوست دارند که پل بینی ایشان قوس بزرگی داشته باشد و نوک بینی خیلی بلند باشد و همچنین طول بینی کوتاه باشد و به اصطلاح بینی عروسکی را دوست دارند.

با وجود این که طرفداران بینی های فانتزی زیاد هستند. اما باید برای این عزیزان توضیح دهیم که قوس زیاد نه تنها زیبا نیست، بلکه باعث مشکلات تنفسی نیز می شود.

بینی بسیار کوتاه با نوک بینی بسیار بلند، ظاهر چندان زیبایی ایجاد نمی کند. اما طول بینی، قوس بینی و وسعت نوک بالای بینی باید با توجه به زوایای صورت و مبانی علمی ساخته شود. در این موارد، جراح و بیمار باید قبل از عمل توافق منطقی داشته باشند.

عمل بینی نیمه فانتزی

این مدل بینی بین دو مدل قبلی قرار گرفته است. این بدان معناست که پل بینی مانند یک بینی طبیعی کاملا صاف نیست و مانند بینی عروسکی قوس بزرگی ندارد اما قوس ملایمی در حدود 2-3 میلیمتر دارد و نوک بینی استاندارد است.

این نوع بینی در مقایسه با انواع دیگر از طرفداران بیشتری برخوردار است.

بنابراین برای نهایی شدن فرم بینی بیمار، از وی در مورد خواسته هایش سوال می شود و پزشک توضیح می دهد که آیا فرم بینی مورد نظر برای آن فرد مناسب است یا خیر.  بسته به وضعیت بینی بیمار، بینی استخوانی یا گوشتی و آقا و خانم بودن و موارد دیگری از این دست، پزشکان با دانش و با تجربه ای مثل دکتر جمشیدی، بهترین اشکال و مدل ها را برای افراد توصیه می کنند.

اهمیت مشاوره قبل از جراحی بینی

پس از انتخاب نوع بینی هدف، نوبت به مشاوره قبل از عمل می رسد. در طول مشاوره، دکتر جمشیدی بیمار را معاینه می کند و آن را از نظر مشکلات تنفسی بررسی می کند. سابقه جراحی های قبلی بینی نیز پرسیده می شود و خواسته های بیمار بررسی می گردد.

در این جلسه و با توجه به استخوانی یا گوشتی بودن بینی بیمار، میزان مشکلات جراحی بینی و خواسته های بیمار، توضیح داده می شود که نتیجه جراحی بینی چگونه خواهد بود و به طور تقریبی فرم نهایی بینی چه شکلی خواهد داشت.

دوره بعد از جراحی بینی، وظایف لازم قبل و بعد از جراحی بینی و سایر سوالات بیماران در مورد تمامی موارد فوق پاسخ داده می شود.

یکی از مهم ترین مطالعات در جلسه مشاوره جراحی بینی، ارزیابی انتظارات بیمار از فرآیند جراحی بینی و همچنین بررسی وضعیت روانی بیمار است.

افراد مبتلا به اختلال وسواس فکری-اجباری

جراحی بینی به طور کلی توسط جراحان زیبایی بینی برای افراد مبتلا به اختلال وسواس فکری-اجباری، افسردگی اساسی یا اختلال دوقطبی پذیرفته نمی شود.

همچنین افرادی که بدشکل انگاری دارند (یعنی مدام فکر می کنند که زشت هستند یا مشکل ظاهری جدی دارند) اصولاً توسط هیچ جراح پلاستیکی پذیرفته نمی شوند.

همچنین افرادی که از جراحی پلاستیک خود انتظارات غیر واقعی دارند، پذیرفته نمی شوند. این ها در افرادی که بینی گوشتی دارند، بیشتر دیده می شود.

با وجود تعابیر فراوان این افراد مبنی بر این که نتیجه جراحی بینی در بینی گوشتی دارای محدودیت هایی است، باز هم اکثر این افراد محدودیت فوق را قبول ندارند و اصرار دارند که بینی خود را تا حد امکان، کوچک و ظریف نمایند.

همچنین افرادی که می خواهند بینی آن ها کاملاً با یک فرد خاص مثلاً یک بازیگر یا خواننده، یک دوست و … سازگاری داشته باشد، معمولا از عمل منع می شوند.

البته به این گونه افراد همیشه توضیحات لازم داده می شود، اما اغلب آن ها توضیحات دکتر جمشیدی را فراموش می کنند و تنها بر خواسته های خود پافشاری می کنند.

در یک جلسه مشاوره، فرد از جنبه های دیگر سلامت عمومی بدن مورد ارزیابی قرار می گیرد.

معمولا موارد فوق مورد قبول جراح بینی نخواهد بود. همچنین در یک جلسه مشاوره، فرد از جنبه های دیگر سلامت عمومی بدن مورد ارزیابی قرار می گیرد.

جراحی بینی برای بیماران دیابتی منعی ندارد، اما اگر قند خون شما بالا یا کنترل نشده باشد، عمل نخواهید شد. معمولا فقط در صورتی که قند خون کنترل شده باشد، جراحی بینی انجام می شود.

در افرادی که دچار اختلالات لخته شدن خون شدید هستند، به دلیل احتمال خونریزی شدید در حین جراحی، معمولاً جراحی بینی انجام نمی شود. همچنین افراد نباید برای بیهوشی عمومی به خاطر بیماری های قلبی عروقی یا ریوی، محدودیتی داشته باشند.

شما در حال مطالعه مقاله “مدت زمان چسب زدن بینی بعد از عمل” می باشید.

برخی موانع برای انجام عمل بینی

در برخی موارد، کسانی که قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارند، دچار آلرژی، آدنوئید، سینوزیت یا سردرد می شوند. در دوران قبل از عمل، موارد فوق نیز مورد توجه قرار می گیرد.

افراد مبتلا به آلرژی، قبل و بعد از عمل، باید داروهایی را که جراح تجویز می کند، مصرف کنند. افراد مبتلا به پولیپ بینی و سینوس باید قبل از عمل جراحی بینی، با سی تی اسکن مورد بررسی قرار گیرند.

اگر پولیپ های بینی و سینوس ها محدود باشند، می توان عمل زیبایی بینی و آندوسکوپی سینوس را همزمان انجام داد. اما اگر مشکل پولیپ یا سینوزیت بسیار بزرگ باشد، باید ابتدا با آندوسکوپی سینوس این مشکل حل شود و چند ماه بعد، جراحی بینی انجام شود.

سن مناسب برای جراحی بینی

سن مجاز برای انجام عمل جراحی بینی در دختران 16 سال و برای پسران 18 سال است. جراحی زیبایی بینی محدود به افراد پایین 50 سال نیست، اما مشکل، در معرض خطر بودن در برابر فشار خون بالا، بیماری قلبی عروقی و دیابت در این سن است.

با این حال، اگر این افراد ممنوعیت خاصی در مورد بیهوشی عمومی یا هرگونه ممنوعیت دیگری در مورد جراحی زیبایی بینی نداشته باشند، می توان جراحی زیبایی بینی را روی آن ها انجام داد.

بنابراین در جلسه مشاوره با دکتر جمشیدی، همه موارد فوق بررسی و هماهنگ می شود و پزشک تصمیم می گیرد که عمل برای بیمار مناسب است یا خیر.

ملاحظات ویژه قبل از جراحی زیبایی

دراین قسمت از مقاله “مدت زمان چسب زدن بینی بعد از عمل” می خواهیم چند توصیه به شما بکنیم که رعایت و انجام آن ها قبل از عمل بینی، اگر پزشک توصیه کرده باشد (که معمولا می کند) ضروری و اگر نکرده باشد، احتیاطی است. فراموش نکنید که شما باید:

  • آزمایش خون را برای بررسی کم خونی و مشکلات لخته شدن انجام دهید.
  • انجام عکس های زیبایی قبل از عمل را ساده نگیرید.
  • سی تی اسکن نازوفارنکس انجام دهید.
  • جواب آزمایش یا عکس های گرفته شده را به جراح نشان دهید.

در روز عمل جراحی بینی

در روز عمل جراحی بینی
در روز عمل جراحی بینی

رینوپلاستی تحت تأثیر بیهوشی عمومی انجام می شود. قبل از جراحی بینی، بیمار باید 8 ساعت کامل ناشتا باشد، یعنی 8 ساعت قبل از جراحی بینی، غذا، مایعات و حتی آب نخورد. لنزها، هر گونه جواهرات، پروتزهای متحرک و ارتودنسی متحرک نیز باید قبل از جراحی بینی برداشته شوند.

از آنجایی که اکسیژن خون در طی جراحی بینی تحت بیهوشی کنترل می شود، حداقل 1 انگشت در زنانی که ناخن های خود را پیوند زده یا با لاک پوشانده اند (ترجیح انگشت شصت) باید بدون ناخن کاشت شده یا لاک باشد. تحویل کلیه مدارک از قبیل آزمایش خون، سی تی اسکن و هر گونه درخواست از پزشک، در روز عمل بینی الزامی است.

جراحی بینی باز

در تکنیک رینوپلاستی باز از نوک بینی، برشی در پوست تیغه میانی ایجاد می شود. کل پوست لیفت شده و جراحی زیبایی بینی انجام می شود، سپس در انتهای عمل بینی، پوست مجدداً بخیه می شود.

رینوپلاستی باز، روشی پیچیده و بسیار دقیق است که بیشتر در جراحی بینی های کج، شکستگی، بزرگی بینی، بینی های گوشتی و در جراحی های رینوپلاستی استفاده می شود. این تکنیک در جراحی بینی هایی که از مشکلات زیادی در نوک خود رنج می برد نیز استفاده می شود.

عمل بینی بسته

در این روش، هیچ برشی روی پوست تیغه میانی از نوک بینی ایجاد نمی شود و تمامی برش ها از داخل بینی ایجاد می شود. این نوع عمل بینی ساده تر است و برای بینی هایی که مشکل کمی دارند، استفاده می شود.

پس از جراحی بینی، بیمار به مدت 3-4 ساعت در کلینیک یا بیمارستان می ماند. تا زمانی که به هوش می آید و سپس مرخص می شود و نیازی به اقامت شبانه در بیمارستان ندارد. تامپون بینی پس از ترخیص از بیمارستان برداشته می شود.

اسپلینت یا آتل تا یک هفته بعد از عمل روی بینی قرار می گیرد. معمولاً یک هفته پس از عمل، آتل نیز برداشته می شود و تنها چسب روی بینی باقی می ماند.

دوره بعد از عمل

یکی از مهمترین جنبه های جراحی بینی، دوره بعد از جراحی بینی است. بعد از جراحی، بینی متورم می شود و معمولا تا یک سال طول می کشد تا تورم کاملا از بین برود.

هر چه قبل از جراحی بینی مشکلات بیشتری وجود داشته باشد و در نتیجه هر چه در حین جراحی بینی کار بیشتری روی بینی انجام شود، تورم بیشتر می شود.

بینی گوشتی بیشتر از بینی استخوانی متورم است و در بینی های گوشتی، ماندگاری بیشتری دارد. به تدریج تورم بینی در عرض چند ماه از بین می رود و بینی شکل نهایی خود را به دست می آورد.

معمولا این دوره در بینی استخوانی 12 ماه و در بینی گوشتی حدود 24 ماه یا دو سال است. بنابراین کسانی که قصد انجام جراحی بینی را دارند، باید به موارد فوق توجه کنند.

چیزهایی که می توانند دوره نقاهت بعد از جراحی را کاهش دهند، عبارتند از خوردن آب آناناس و کرفس تازه و پیاده روی بعد از جراحی بینی. آناناس تازه و آب کرفس، کبودی و التهاب را در سریع ترین زمان ممکن درمان می کند. همچنین پیاده روی، ورم بعد از جراحی بینی را کاهش می دهد.

شما در حال مطالعه مقاله “مدت زمان چسب زدن بینی بعد از عمل” می باشید.

مراقبت از بینی بعد از جراحی

مراقبت از بینی بعد از جراحی
مراقبت از بینی بعد از جراحی

افرادی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند، لطفا موارد زیر را به دقت مطالعه نموده و به خاطر بسپارند.

معمولاً تا 48 ساعت بعد از جراحی بینی، ترشحات خونی از بینی و گلو وجود دارد که طبیعی است.

در صورت بروز خونریزی شدید بینی و یا هر گونه مشکل شدید بعد از جراحی بینی، پس از ترخیص با دکتر جمشیدی تماس حاصل فرمایید.

تب 38.5 درجه در دو روز اول پس از جراحی طبیعی است. اگر تب 39 درجه یا بیشتر دارید، با پزشک بگیرید.

بعد از جراحی بینی به دلیل ترشحات خونی، تورم داخل بینی و فشار اسپلینت روی بینی، انسداد کامل بینی ایجاد می شود و بیمار باید از راه دهان نفس بکشد.

بعد از جراحی بینی، تورم و کبودی در اطراف چشم ایجاد می شود که در عرض سه هفته از بین می رود. برای کاهش این تورم و کبودی در 48 ساعت اول بعد از جراحی بینی، به طور مرتب از کمپرس یخ در اطراف چشم و گونه ها استفاده کنید و پس از 48 ساعت، استفاده از کمپرس گرم توصیه می شود و همچنین باید از انجام حرکات شدید، سرفه های شدید، خندیدن و صحبت زیاد خودداری کنید.

مصرف مسکن

از مصرف مسکن هایی مانند آسپرین، ایبوپروفن، ژلوفن، دیکلوفناک، ایندومتاسین یا هر دارویی که حاوی ترکیبات ذکر شده در بالا باشد، خودداری کنید.

شما باید در حالت نیمه نشسته بخوابید تا زمانی که گچ بینی برداشته شود.

در طول گچگیری، به یک طرف دراز نکشید. در طول دوره نقاهت، از خوردن غذای سفت و جویدنی خودداری کنید.

تا 4 ماه پس از جراحی بینی، از انجام ورزش های شدید یا شنا خودداری کنید.

تا 4 ماه بعد از جراحی بینی، از عینک استفاده نکنید. پس از برداشتن اسپلینت، انتظار نداشته باشید که بینی، زود غیر متورم شود.

پس از برداشتن آتل، تورم بینی بیشتر می شود. (به خصوص بعد از استحمام و خواب) باید مدت زمان لازم برای رفع کامل تورم بگذرد. چندین ماه پس از جراحی بینی، ترشحات بینی افزایش می یابد که ممکن است باعث احتقان بینی شود. برای رفع عارضه فوق، لازم است تا چندین ماه پس از جراحی بینی، بینی با سرم شست و شو شود.

تا 4 ماه پس از جراحی بینی، از تماس با گرمای شدید و نور خورشید خودداری کنید.

قلیان و استعمال دخانیات تا دو ماه بعد از جراحی بینی ممنوع است.

مدت زمان چسب زدن بینی بعد از عمل

مدت زمان چسب زدن بینی بعد از عمل
مدت زمان چسب زدن بینی بعد از عمل

استفاده از چسب به مدت سه هفته تا یک ماه پس از جراحی برای کاهش تورم ضروری است. جراحان نامداری مثل دکتر جمشیدی، توصیه می کنند که هر سه روز یک بار چسب را تعویض کنید

زیرا اگر هر روز چسب را تعویض کنید، تورم آن کم نمی شود. بینی های گوشتی نیاز به استفاده طولانی تری از چسب دارند.

درست است که مدت زمان چسب زدن بینی بعد از عمل، فقط باید به وسیله دکتر جمشیدی تعیین شود، اما معمولا به این شکل است:

  • برای بینی های استخوانی 1 ماه
  • برای بینی های گوشتی 2 ماه

فواید چسب زدن به بینی

فواید چسب زدن به بینی
فواید چسب زدن به بینی

این چسب در ضربات و آسیب های ناگهانی از بینی محافظت بیشتری می کند و به بیمار و اطرافیان وی یادآوری می کند که بینی به تازگی عمل شده و نیاز به مراقبت دارد. همچنین به کاهش تورم، بهبود سریعتر و دستیابی به نتایج دلخواه کمک می کند.

چسب کمی روی پوست فشار می آورد. بنابراین از گشاد شدن بافت های نرم و پوست بینی جلوگیری می کند.

یکی دیگر از مزایای آن این است که به پوست بینی کمک می کند تا با شکل جدید خود تناسب پیدا کرده و هماهنگ شود. برآمدگی زخم ها از بین می رود. نیرویی که به بینی وارد می کند، این برجستگی ها را التیام می بخشد.

مراحل چسب زدن به بینی

مراحل چسب زدن به بینی
مراحل چسب زدن به بینی

در این بخش از مقاله “مدت زمان چسب زدن بینی بعد از عمل” مراحل چسب زدن به بینی را شرح داده ایم:

گام اول

چسب مناسب برای این منظور تهیه کنید، در اکثر موارد از چسب های ضد حساسیت برند 3 M و ضخامت 1 سانتیمتر استفاده می شود.

گام دوم

در وهله دوم، فرد می بایست پوست خود را با صابون بشوید و سپس با یک پنبه الکلی، پوست بینی خود را پاک کند. این کار چربی و مواد آرایشی را از پوست پاک می کند که می تواند در روند چسبیدن به بینی، اختلال ایجاد کند.

گام سوم

چسب را باید با قاعده و فرمول زیر ببرید:

از 6 تا 8 قطعه در سایزهای 3 تا 4 سانتیمتر

2 تکه به اندازه 10-12 سانتیمتر

گام چهارم

در این مرحله باید آن را روی بینی خود بچسبانید.

برای چسباندن چسب بهتر است جلوی آینه بایستید و سپس تکه های چسب را 4-3 سانتیمتر از بالا به پایین بچسبانید و به صورت عرضی بچسبانید. به صورتی که بخشی از آن زیر چسب دیگر قرار گیرد.

سپس نوبت به قطعات بعدی می رسد. آن ها را روی بینی، U شکل بچسبانید.

هنگام این کار مطمئن شوید که وسط نوار، زیر نوک بینی باشد و از دو طرف به سمت بالا ادامه دهید. اطمینان حاصل کنید که چسب ها سوراخ های بینی شما را مسدود نمی کنند و در تنفس شما اختلال ایجاد نمی کنند.

پس از زدن چسب، آن را به آرامی ماساژ دهید تا چسب به خوبی به بینی بچسبد. سپس با استفاده از قیچی، تکه های چسبی که از بینی بیرون زده است را ببرید.

شما در حال مطالعه مقاله “مدت زمان چسب زدن بینی بعد از عمل” می باشید.

برداشتن و تعویض چسب بینی

برداشتن و تعویض چسب بینی
برداشتن و تعویض چسب بینی

پروسه تعویض چسب باید با ظرافت و دقت زیادی انجام شود. نکاتی در این باره وجود دارد که بایستی رعایت کنید. در این بخش از مقاله “مدت زمان چسب زدن بینی بعد از عمل” می خواهیم به ذکر این نکات بپردازیم.

شما نمی توانید به سرعت چسب را از روی بینی خود بردارید و آن را به سمت بالا بکشید. چرا که این کار تمام مزایای چسب مثل چسباندن پوست به اسکلت بینی را از بین می برد.

توصیه می شود پیش از برداشتن چسب، از حلال چسب استفاده کنید یا چسب بینی را در حمام به واسطه بخار آب شل کنید و سپس آن را بردارید.

در گام بعدی و پس از نرم شدن چسب، می توانید از موچین استفاده کنید و چسب ها را یکی یکی از لبه آن ها گرفته و از بینی جدا کنید.

به خاطر داشته باشید که چسب را در جهتی موازی با سطح پوست از روی بینی جدا کنید. سپس پوست بینی را بشویید و خشک کنید و بلافاصله طبق دستور ذکر شده در قسمت قبلی مقاله “مدت زمان چسب زدن بینی بعد از عمل” دوباره چسب جدید را به بینی بزنید.

در این زمینه باید نهایت هماهنگی را با دکتر جمشیدی داشته باشید و بی اطلاع از او کاری انجام ندهید.

کاهش تورم بینی با کمپرس یخ

استفاده از کمپرس یخ تا 24 ساعت پس از جراحی تاثیر زیادی در کاهش تورم بینی دارد.

اما باید توجه داشته باشید که کمپرس یخ را روی گونه قرار دهید و از گذاشتن آن روی بینی خودداری کنید. اگر کیسه یخ مستقیماً روی بینی قرار گیرد، می تواند غضروف و پیوند استخوان را حرکت دهد.

اگر بعد از انجام این روش ها احساس کردید که بینی شما همچنان متورم است، نگران نباشید زیرا طبیعی است و ورم به مرور زمان از بین می رود.  6 ماه تا یک سال طول می کشد تا تورم بینی برطرف شود.

تغذیه بعد از جراحی بینی

تغذیه بعد از جراحی بینی
تغذیه بعد از جراحی بینی

تغذیه یکی از فاکتورهای مهم بعد از جراحی بینی است. در هفته اول معمولاً به بیماران توصیه می شود که غذاهای آبکی بخورند و میوه هایی مانند آناناس مصرف کنند تا تورم و کبودی کاهش یابد.

به این دلیل استفاده از غذاهای نرم و آبکی بعد از جراحی توصیه می شود زیرا نیازی به جویدن ندارند و به فک بالا فشار وارد نمی کنند.

پس از جراحی بینی، بیمار به اتاق ریکاوری منتقل می شود و تا زمانی که به هوش می آید، در آنجا باقی می ماند. تا 4 ساعت پس از عمل، پرستاران از دادن هر گونه غذا و نوشیدنی به بیمار خودداری می کنند، زیرا ممکن است به دلیل اثرات داروی بیهوشی، بیمار دچار تهوع شود.

پس از 4 ساعت، بیمار مجاز است که فقط آب و آب میوه های طبیعی بنوشد.

پس از این که بیمار به هوش آمد و پزشک تشخیص داد که نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست، از بیمارستان مرخص می شود و در صورت احساس گرسنگی، فقط می تواند از غذاهای نرم و آبکی مانند سوپ و پوره سیب زمینی استفاده کند.

همچنین به بیمار توصیه می شود تا از غذاهایی که هرگز نخورده، در دوران نقاهت پس از جراحی مصرف نکند، زیرا ممکن است به آن ها حساسیت داشته و از آن بی اطلاع باشد.

شستن بینی بعد از جراحی

شستن بینی بعد از جراحی
شستن بینی بعد از جراحی

پس از جراحی بینی، دکتر جمشیدی معمولاً شست و شوی روزانه بینی را با محلول های ویژه برای جلوگیری از عفونت و تورم توصیه می کند.

ورزش بعد از جراحی بینی

ورزش بعد از جراحی بینی
ورزش بعد از جراحی بینی

بعد از عمل به دلیل خونریزی از بیمار و عوارض بیهوشی، بدن وی ضعیف می شود. بنابراین بهتر است تا یک هفته بعد از جراحی استراحت کنید. پس از یک هفته و از بین رفتن اثرات بیهوشی، بیمار می تواند فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرد.

برای فعالیت های سبک مانند پیاده روی، بیمار باید دو هفته صبر کند و فعالیت هایی مانند طناب زدن، دویدن، راه رفتن روی تردمیل و حلقه زدن را می توان دو ماه پس از جراحی انجام داد.

رفتن به استخر بعد از یک ماه به شرطی امکانپذیر است که شیرجه نزنید. به طور کلی ورزش های سبک بعد از جراحی بی مانع است اما برای ورزش های سنگین باید یک سال صبر کرد.

دوش گرفتن بعد از جراحی بینی

دوش گرفتن بعد از جراحی بینی
دوش گرفتن بعد از جراحی بینی

یکی دیگر از کارهایی که بعد از جراحی بینی باید انجام دهید، دوش گرفتن است. بعد از جراحی بینی به دلیل تاثیر بیهوشی بر بدن بیمار، احتمال افتادن وی در حمام زیاد است. بنابراین:

آب را بیش از حد گرم نکنید و سعی کنید دوش آب ولرم بگیرید.

از نشستن طولانی مدت در وان حمام خودداری کنید.

برای جلوگیری از افتادن بیمار، سعی کنید هنگام استحمام او را همراهی کنید. این به میزان قابل توجهی از سقوط بیمار می کاهد.

بعد از جراحی بینی به دلیل وجود چسب یا آتل، تا یک هفته نباید آب به بینی برسد و خیس شود.

از طرف دیگر انداختن سر به پایین برای شستن بدن یا مو باعث افزایش جریان خون در سر و صورت و در نتیجه تورم بینی می شود. اگر روی صندلی نشسته اید و سرتان را به عقب متمایل کرده اید و همراه شما در حال شستن موهایتان است، دیگر نیازی نیست تا سرتان را خم کنید که بینی یا آتل خیس نشود و بینی شما برآمده نگردد.

شما در حال مطالعه مقاله “مدت زمان چسب زدن بینی بعد از عمل” می باشید.

بعد از جراحی بینی چگونه باید خوابید؟

بعد از جراحی بینی چگونه باید خوابید؟
بعد از جراحی بینی چگونه باید خوابید؟

بعد از جراحی بینی، یک سری خونریزی های پوستی در فرد ایجاد می شود. مایع از رگ های او خارج می شود و در زیر پوست جمع می شود و باعث تورم در صورت و بینی می شود. برای خارج شدن این مایعات بینابینی از سر و صورت بیمار، بهتر است افراد در دو یا سه روز اول پس از جراحی در وضعیتی بخوابند که سرشان بالاتر از بدن باشد.

هنگام نشستن و ایستادن، سر به طور طبیعی بالاتر از سطح بدن است، اما برای این که در حالت دراز کشیدن سر بالاتر از بدن باشد، بهتر است چند بالش زیر سر خود قرار دهید.

بسیاری از افراد فکر می کنند که بعد از جراحی بینی، باید به روی پشت بخوابند و نمی توانند به پهلو بخوابند، اما چنین نیست و فرد می تواند به پهلو نیز بخوابد. اما توجه به این نکته که بینی تحت فشار باشد، ضروری است.

تفاوت عمل زیبایی بینی در بینی استخوانی و بینی گوشتی چیست؟

تفاوت عمل زیبایی بینی در بینی استخوانی و بینی گوشتی چیست؟
تفاوت عمل زیبایی بینی در بینی استخوانی و بینی گوشتی چیست؟

ما در مبحث “مدت زمان چسب زدن بینی بعد از عمل” گفتیم که این مدت در بینی های استخوانی و گوشتی متفاوت است. اما به چه دلیل؟ در این بخش می خواهیم ببنیم که عمل بینی های گوشتی و استخوانی چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند.

در جراحی بینی، به هیچ وجه پوست دستکاری نمی شود و فقط روی اسکلت بینی یعنی استخوان ها و غضروف ها کار می شود.

سپس پوست به عنوان پوششی روی اسکلت و غضروف قرار می گیرد. پوست های معمولی بهترین نتایج را تجربه خواهند کرد.

زیرا پوست های ضخیم و چرب منقبض نمی شوند و کوچک نمی شوند و پوست های بسیار نازک بعد از جراحی، برآمدگی ها و فرورفتگی های کوچک را نشان می دهند. اما پوست معمولی یک میانگین بین این دو است.

تفاوت اصلی بین بینی استخوانی و بینی گوشتی، در نوع پوست است.

بینی استخوانی، بینی با پوست نرمال یا نازک است. نتیجه جراحی زیبایی بینی در این نوع بینی بسیار خوب است و در نهایت می توان شکل دلخواه را در بینی ایجاد کرد و سایز آن را کاهش داد. این نوع بینی برای رینوپلاستی مناسب است.

بینی گوشتی، بینی با پوست چرب و ضخیم است

بینی گوشتی، بینی با پوست چرب و ضخیم است. البته در این گونه افراد، پوست سایر قسمت های صورت هم ضخیم و چرب است و ممکن است تاول های متعددی در صورت وجود داشته باشد.

در این نوع بینی، پوست و چربی زیر جلدی بزرگ تر و غضروف و استخوان کوچک تر هستند. بزرگترین مشکل این نوع بینی نوک بینی است. در بینی گوشتی، نوک بینی بزرگ و پهن و پره های بینی ضخیم است.

قاعده بینی به دو دلیل پهن است: مشکلات بیشتر به دلیل ضخیم شدن پوست و فراوانی چربی زیر پوست است و غضروف نوک بینی، اغلب بسیار نازک و ضعیف است. نتیجه جراحی پلاستیک برای بینی گوشتی معمولا ضعیف تر از بینی استخوانی است.

زیرا پوست ضخیم و چرب بوده و جمع نمی شود. بنابراین هر چقدر هم که غضروف و استخوان زیر پوست تراشیده و فشرده شود، چون پوست جمع نمی شود، در نهایت بینی به اندازه لازم کوچک نمی شود.

در بینی گوشتی، سوراخ های بینی ضخیم هستند

همان طور که قبلا ذکر شد، در بینی گوشتی، سوراخ های بینی ضخیم هستند. طول پره های بینی را می توان کوتاه کرد اما نمی توان ضخامت پره های بینی را کاهش داد.

در بینی گوشتی به دلیل پوست ضخیم و چرب، پل بینی انحنای زیادی ندارد و نمی توان به نوک بینی زاویه داد. بنابراین بینی گوشتی را نمی توان به صورت فانتزی یا نیمه فانتزی عمل کرد و در نهایت می توان آن را به صورت طبیعی عمل نمود.

در نتیجه جراحی بینی برای این بیماران محدودیت هایی دارد و این عزیزان باید با توجه به ویژگی های بینی خود انتظارات خود را از جراحی بینی در نظر بگیرند.

در مورد بینی گوشتی تصمیم به  جراحی تا حد زیادی توسط جراح گرفته می شود. یعنی جراح تشخیص می دهد که آیا بینی توانایی انجام جراحی زیبایی بینی را دارد یا خیر.

به این دلیل است که مراجعه شما به جراحان با تجربه و با دانشی مثل دکتر جمشیدی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

جمع بندی

جمع بندی
جمع بندی

به انتهای مقاله “مدت زمان چسب زدن بینی بعد از عمل” رسیدیم. ما در این مطلب سعی کردیم  تا با کمک دکتر جمشیدی، در رابطه با عمل بینی توضیحات جامعی به شما بدهیم تا با آگاهی هر چه تمام تر، به آن اقدام کنید.

اگر در دوران نقاهت و پس از جراحی به سر می برید، بدانید که باید برای محافظت از بینی عمل شده خود چه تدابیری بیاندیشید و چه نکاتی را رعایت کنید.

در این بین، چسب زدن به بینی و مدت و نحوه آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از این رو سعی کردیم تا به این مبحث با وسواس و دقت بیشتری بپردازیم.

در نهایت امید است از مطالعه مقاله “مدت زمان چسب زدن بینی بعد از عمل” نهایت استفاده را برده باشید.

1 دیدگاه

  • Itís difficult to find experienced people in this particular topic, but you seem like you know what youíre talking about! Thanks

    پاسخ
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با مطب

    ۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

    ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

    واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

    روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

    میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

    Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.