آیا در دوران شیردهی می توان عمل بینی انجام داد

آیا در دوران شیردهی می توان عمل بینی انجام داد

در این مقاله، سعی می کنیم به این سؤال پاسخ بدهیم که آیا در دوران شیردهی می توان عمل بینی انجام داد؟ با ما همراه باشید.

یکی از رایج ترین عمل های زیبایی در جهان، جراحی بینی یا رینوپلاستی است. در کشور ما نیز در طول سال، بیشتر از ۸۰ هزار جراحی بینی انجام می‌ شود که حجم زیادی از این آمار مربوط به بانوان به خصوص بانوان جوان است.

در این بین زنانی که به تازگی دارای فرزند شده‌ اند هم ممکن است تصمیم داشته باشند تا با انگیزه های گوناگون، عمل زیبایی بینی انجام دهند.

به طور کلی زنان برای انجام عمل بینی در مقایسه با مردان، دارای محدودیت های زیادتری هستند. از این رو نگرانی های آن ها نیز در مورد این نوع جراحی بیشتر است. این افراد پرسش ها و دغدغه های زیادی دارند.

پرسش هایی از قبیل این که آیا در دوران شیردهی می توان عمل بینی انجام داد و یا بعد از عمل، می بایست چند روز صبر کنند تا بتوانند به فرزند خود شیر دهند و پرسش های دیگر که چنانچه تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید، به بررسی کامل آن ها می پردازیم.

در این راستا، می توانید از جربیات خانم دکتر جمشیدی بهره مند گردید. خانم دکتر جمشیدی، از معتبرترین متخصصین در این حوزه به شمار می آیند.

پیشنهاد می کنیم از پست دوران نقاهت تیپ پلاستی دیدن کنید.

آیا در دوران شیردهی می توان عمل بینی انجام داد؟

آیا در دوران شیردهی می توان عمل بینی انجام داد؟
آیا در دوران شیردهی می توان عمل بینی انجام داد؟

برای پاسخ به این پرسش که آیا در دوران شیردهی می توان عمل بینی انجام داد، باید بگوییم که عمل زیبایی بینی، مشکل یا عارضه ای را برای مادر و کودک به وجود نمی آورد و افراد می توانند در دوران شیردهی نیز این نوع جراحی را انجام دهند.

تنها موضوعی که می بایست مد نظر قرار گیرد این است که به دلیل داروهایی که برای بیهوشی عمومی قبل از جراحی زیبایی بینی مورد استفاده قرار می گیرند، بانوان شیرده تا حدود ۳ الی ۴ ساعت پس از پایان عمل، نباید به کودک خود شیر دهند.

بعد از گذشت حدود چهار ساعت، آثار داروهای بیهوشی یا بی حسی از بدن پاکسازی می شود و مادر با خاطری آسوده و بدون هیچ گونه مشکلی، قادر است به کودک خود شیر دهد.

بنابراین شیردهی با جراحی بینی هیچ تداخلی ندارد.

شاید برای برخی از مادران، دغدغه استفاده از آنتی بیوتیک ها و مسکن های پس از عمل و احتمال بروز مشکل در دوران شیردهی وجود داشته باشد که در این مورد نیز باید گفت هیچ گونه مشکلی در مورد داروهای تجویز شده توسط پزشک در طول دوره نقاهت وجود ندارد.

زیرا قطعاً پزشک از این که بیمار در شرایطی است که باید به نوزاد خود شیر بدهد، مطلع بوده و در هنگام تجویز دارو، این موضوع را مد نظر قرار می دهد.

جراحی بینی در دوران شیردهی چگونه انجام می شود؟

همان طور که بیان کردیم، عمل بینی و وضعیت شیردهی بانوان، هیچ گونه محدودیتی را در زمینه منع انجام جراحی ایجاد نمی کند و زنانی که در دوران شیردهی به نوزاد خود هستند هم می ‌توانند با هدف زیبایی بینی یا انگیزه های دیگر، اقدام به جراحی نمایند.

ولی می بایست این افراد در جلسات مشاوره با پزشک، این موضوع را با وی در میان گذاشته تا تکنیک لازم به منظور این جراحی و اقدامات قبل و بعد از عمل به درستی صورت گیرد.

دکتر جمشیدی یکی از حاذق ترین جراحان رینوپلاستی هستند که جراحی بینی بانوان را در دوران شیردهی همانند دیگر عمل ها انجام می دهند. در واقع ماهرترین جراح بینی با مد نظر قرار دادن میزان نواقص موجود در بینی افراد، یکی از تکنیک های جراحی بسته یا باز را انتخاب می نماید.

جراحی بینی در دوران شیردهی با تکنیک باز

استفاده از تکنیک جراحی باز به منظور عمل بینی در دوران شیردهی، هیچ گونه مشکلی را برای بانوان و وضعیت شیردهی آن ها ایجاد نمی نماید.

دکتر جمشیدی در روش جراحی بینی باز، پس از ایجاد یک برش در پوست ناحیه تیغه بینی یا کوملا، پوست را از نوک بینی به صورت کامل بلند نموده و جراحی را انجام می دهند. در پایان عمل، پوست دوباره در همان محل ایجاد برش دوخته می شود.

شیوه جراحی بینی باز، تکنیک نسبتاً پیچیده‌ ای است و به منظور انجام آن، جراح می بایست از تبحر زیادی برخوردار باشد. این تکنیک اغلب برای جراحی بینی در بینی های شکسته، بینی های بزرگ، انواع بینی گوشتی، بینی دارای انحراف و جراحی ترمیم بینی به کار می رود.

همچنین چنانچه زنان شیرده دارای مشکلاتی در ناحیه نوک بینی خود باشند، بهتر است از این تکنیک برای جراحی استفاده شود. لازم به ذکر است که دکتر جمشیدی اغلب جراحی های بینی را با استفاده از تکنیک باز انجام می دهند.

جراحی بینی در دوران شیردهی با تکنیک بسته

همان گونه که ذکر نمودیم، استفاده از تکنیک جراحی بسته به منظور عمل بینی در زمان شیردهی، هیچ گونه عارضه ای را برای مادران شیرده ایجاد نمی کند و روش انجام آن برای همه ی افراد یکسان است.

در واقع با تکنیک جراحی بسته، هیچ نوع برشی روی پوست تیغه بینی به وجود نمی آید. در نتیجه همه برش های لازم برای جراحی از ناحیه داخلی بینی صورت می گیرد. همان گونه که از روش انجام این تکنیک مشخص است، این نوع جراحی بینی آسان تر بوده و برای بینی هایی که دارای نواقص کمی هستند، به کار می رود.

آیا استفاده از داروهای بیهوشی می تواند باعث ایجاد عارضه در شیر مادر شود؟

آیا استفاده از داروهای بیهوشی می تواند باعث ایجاد عارضه در شیر مادر شود؟
آیا استفاده از داروهای بیهوشی می تواند باعث ایجاد عارضه در شیر مادر شود؟

پزشکان متخصص حوزه هوشبری، معتقد هستند که داروهای بیهوشی عمومی که برای انجام جراحی بینی به بیماران تزریق می ‌شوند، هیچ نوع عارضه جانبی خطرناک و مضری را در شیر مادر و به دنبال آن در بدن نوزاد ایجاد نمی کند و تنها موردی که پزشک به مادران شیرده توصیه می نماید، این است که تا حدود ۴ ساعت ابتدایی پس از جراحی زیبایی بینی، اقدام به شیردهی ننمایند.

زیرا همان طور که می دانید، تأثیر داروهای بیهوشی در بدن مادر وجود دارد و چنانچه بلافاصله شیردهی به نوزاد را آغاز کنند، سبب انتقال این داروها به بدن کودک می گردد.

بنابراین عوارضی مانند خواب آلودگی در نوزاد بروز می کند. از این رو پزشکان تأکید می کنند که در این بازه زمانی، برای برطرف نمودن گرسنگی نوزاد، مواد غذایی دیگری را به کودک خود بدهید.

چنانچه نوزاد کمتر از ۶ ماه دارد و نمی توانید از غذاهای کمکی استفاده کنید، می توانید از شیر خشک یا سایر جایگزین های مناسب استفاده کنید.

چرا برای انجام عمل بینی در دوران شیردهی باید با پزشک مشورت نمایید؟

چنانچه بانوان تصمیم بگیرند بعد از پایان دوران بارداری، عمل زیبایی بینی انجام دهند، بهتر است با جراحان رینوپلاستی با تجربه مانند دکتر جمشیدی مشورت کنند. قطعاً ایشان پس از معاینات و بررسی های لازم، همین طور اطلاع دقیق از شرایط مادر و نوزاد، توصیه ها و راهنمایی های ضروری را در اختیار آن ها قرار می دهند.

اغلب افراد در دوران شیردهی با رعایت دقیق توصیه ها و نکات پزشک خود، موفق شده اند که این عمل را به شیوه ای بسیار مطمئن و سالم، هم برای مادر و هم برای نوزاد، پیش ببرند.

چنانچه افراد بعد از تأیید پزشک و با توجه به همه موارد اصولی و علمی، تصمیم بگیرند جراحی بینی انجام دهند، پیروی از چند نکته ضروری می ‌تواند به میزان زیادی مؤثر و مفید واقع شود. در قسمت های بعدی، نکات و راهکارهای اصولی برای جراحی بینی در دوران شیردهی را به صورت کامل و مفصل شرح می دهیم.

چه اقداماتی را می بایست قبل از عمل بینی در دوران شیردهی انجام دهید؟

ممکن است هنوز هم برخی از مخاطبان، در مورد پاسخ این پرسش که آیا در دوران شیردهی می توان عمل بینی انجام داد یا خیر، دچار سردرگمی باشند. شاید بعضی از مادران به گمان اذیت شدن نوزاد و ممانعت از بروز عوارض، از انجام عمل بینی در دوران شیردهی هراس دارند.

ولی باید خدمت شما خوانندگان عزیز بگوییم که چنانچه به توصیه های بیان شده در این قسمت به صورت کامل عمل نمایید، انجام جراحی بینی، هیچ ریسکی برای شما و نوزادتان ایجاد نمی کند.

  • در ابتدا باید یک پزشک ماهر را برای انجام عمل بینی انتخاب نمایید. جلسات مشاوره با جراح برای همه افرادی که تصمیم به عمل دارند، انجام می شود. ولی در مورد بانوانی که در دوران شیردهی هستند، این موضوع بسیار حائز اهمیت است. این افراد باید به صورت کامل پزشک را از شرایط خود آگاه کنند.
  • چنانچه افراد دارای سابقه بیماری های خاص هستند و هم اکنون از داروهای مخصوصی استفاده می کنند، حتماً لیست دقیقی از داروهای مصرفی خود را به پزشک ارائه دهند.
  • بهتر است از همه زوایای بینی عکس های آتلیه ای تهیه شود تا افراد بتوانند نتایج قبل و بعد از عمل را با یکدیگر مقایسه کنند.
  • در جلسات مشاوره با پزشک، آزمایش های مخصوصی تجویز می شوند که مادران شیرده باید نتایج را برای ارزیابی های لازم به پزشک تحویل دهند.

سایر اقداماتی که باید قبل از عمل بینی در دوران شیردهی انجام شوند:

  • استحمام یک روز قبل از عمل باید انجام شود. زیرا تا چند روز پس از عمل زیبایی بینی، دوش گرفتن ممنوع است.
  • همانند سایر افرادی که تصمیم به جراحی دارند، مادران شیرده نیز باید حداقل ۸ ساعت قبل از جراحی، هیچ گونه آب و غذایی مصرف نکنند و در روز عمل، ناشتا به بیمارستان مراجعه کنند.
  • افراد باید در روز عمل یک نفر همراه با خود داشته باشند تا بعد از جراحی بتوانند اقداماتی از قبیل شیردهی به نوزاد و بازگشت به خانه را به راحتی انجام دهند.
  • بهترین زمان برای انجام عمل بینی در دوران شیردهی، دو ماه پس از بارداری است.
  • بهتر است مادران حداقل به اندازه یک روز شیر، برای تغذیه نوزاد در یخچال ذخیره نمایید.
  • از آنجایی که اضطراب و استرس بیش از حد می تواند در کیفیت و میزان شیر مادر تأثیرات منفی داشته باشد، ممکن است با توجه به صلاحدید پزشک برای برخی از افراد، داروهای آرامبخش تجویز شود.

چه اقداماتی را می بایست بعد از عمل بینی در دوران شیردهی انجام دهید؟

  • پزشک با در نظر گرفتن شرایط بیمار و توجه به این موضوع که وی در دوران شیردهی قرار دارد، داروهای لازم را پس از ترخیص، تجویز می کند.
  • پس از عمل بینی، باید قرص ها و سایر داروهای تجویز شده توسط پزشک، در بازه های زمانی تعیین شده مصرف شوند.
  • افراد باید پس از عمل بینی سعی نمایند تا زمانی که به صورت کامل تأثیر داروهای بیهوشی خنثی نشده، نوزاد خود را در آغوش نگیرند. زیرا ممکن است وضعیت هوشیاری بیماران به صورتی باشد که نتوانند به صورت ایمن، کودک را نگه دارند.
  • بهتر است چنانچه به صورت درازکش شیردهی به نوزاد را انجام می دهید، دو بالش زیر سر و گردن خود قرار داده تا کبودی و ورم ناشی از عمل بینی کمتر شود.
  • همچنین استفاده از کمپرس سرد بعد از جراحی بینی، تأثیر زیادی در کاهش کبودی و تورم نواحی اطراف بینی دارد.
  • بهتر است بیماران از مصرف نمک و ادویه های تند اجتناب کنند. زیرا ترکیبات موجود در این مواد، سبب ایجاد تورم افزایش التهاب می شود.
  • چند هفته ابتدایی پس از جراحی رینوپلاستی در مکان های پر ازدحام، رفت و آمد نکنید. چرا که ممکن است شلوغی باعث برخورد ضربه و صدمه به بینی شود.
  • تا هنگامی که پانسمان بینی برداشته نشده است، اجازه ندهید صورت در معرض رطوبت و حرارت قرار گیرد.

دیگر توصیه ها و مراقبت های پس از جراحی بینی در دوران شیردهی، مانند جراحی در زمان های دیگر و شبیه به سایر افراد است. اطلاعات تکمیلی را می توانید تز خانم دکتر جمشیدی کسب نمایید.

آیا پس از عمل بینی طی دوران شیردهی، در آغوش گرفتن نوزاد برای شیردهی ضرر دارد؟

همان طور که در قسمت مراقبت های پس از عمل بینی در دوران شیردهی به آن اشاره نمودیم، چنانچه به توصیه ها و موارد آموزشی مهم ذکر شده توجه نمایید، در آغوش گرفتن نوزاد در روزهای بعد از جراحی زیبایی بینی هیچ گونه ضرری به دنبال ندارد.

در واقع وزن یا سن نوزاد مهم نیست؛ مادران شیرده می توانند بعد از انجام جراحی بینی، نوزاد دلبند خود را در آغوش بگیرند. همچنین شیر دادن به نوزاد در حالی که او را در آغوش گرفته اید، نه تنها مشکلی را به وجود نمی آورد، بلکه می تواند آرامش و سلامتی مادر و کودک را تأمین نماید.

آیا در دوران شیردهی می توان از تکنیک جراحی بینی با لیزر استفاده کرد؟

آیا در دوران شیردهی می توان از تکنیک جراحی بینی با لیزر استفاده کرد؟
آیا در دوران شیردهی می توان از تکنیک جراحی بینی با لیزر استفاده کرد؟

در این سال ها تبلیغات گسترده و فراوانی در رابطه با جراحی بینی در دوران شیردهی برای بانوانی که از پیامدهای داروهای بیهوشی می ترسند، صورت گرفته است.

در این قسمت باید به این موضوع مهم اشاره کنیم که تجهیزات لیزری قادر نیستند در ساختار فیزیکی بینی از قبیل استخوان و غضروف بینی، تغییراتی را ایجاد نمایند. در واقع لیزر فقط موجب شفافیت و صاف تر شدن پوست روی بینی خواهد شد.

از این رو تأکید می کنیم فریب این گونه تبلیغات را نخورید. زیرا امروزه تنها راهکار برطرف نمودن نواقص موجود در بینی و زیباتر شدن آن، انجام جراحی رینوپلاستی است.

تأثیر انتخاب بهترین جراح به منظور عمل بینی در دوران شیردهی

تأثیر انتخاب بهترین جراح به منظور عمل بینی در دوران شیردهی
تأثیر انتخاب بهترین جراح به منظور عمل بینی در دوران شیردهی

می توان گفت که مهمترین و اصلی ترین اقدام به منظور انجام عمل بینی در دوران شیردهی، انتخاب پزشک ماهر است. چنانچه بانوان تصمیم داشته باشند در دوران شیردهی جراحی رینوپلاستی موفقیت آمیزی را تجربه کنند، می بایست در مورد انتخاب جراح بینی، حساسیت زیادی را به خرج دهند.

پزشکی که این عمل را بر عهده می گیرد، می ‌بایست مهارت، تجربه و سابقه لازم برای انجام عمل های بینی با تکنیک های مختلف را داشته باشد تا بتواند نتایج ایده آل و مطلوبی را برای افراد به وجود آورد.

دکتر خدیجه جمشیدی از ماهرترین جراحان بینی در ایران هستند که تاکنون نتیجه های بسیار خوبی را برای افرادی که در دوران شیردهی تحت عمل زیبایی بینی قرار گرفته اند، ایجاد نموده است.

آیا پزشکان با انجام عمل بینی در دوران شیردهی موافق هستند؟

آیا پزشکان با انجام عمل بینی در دوران شیردهی موافق هستند؟
آیا پزشکان با انجام عمل بینی در دوران شیردهی موافق هستند؟

بعضی از جراحان با انجام عمل های غیر اورژانسی مانند جراحی های زیبایی در دوران شیردهی موافق نمی باشند.

ولی اکثر جراحان مانند دکتر جمشیدی، معتقد هستند که انجام جراحی بینی در این دوران، محدودیت و عوارضی برای مادر و نوزاد ایجاد نمی کند. این متخصصان توصیه می کنند برای انجام عمل بینی، می بایست دست کم ۶۰ روز از زمان زایمان افراد گذشته باشد.

چنانچه بانوان شیرده عجله ای برای انجام جراحی بینی ندارند، بهتر است تا زمانی که غذای کمکی را برای نوزاد آغاز می کنند، یعنی تا پایان شش ماهگی نوزاد، عمل را به تعویق بیندازند.

به صورت کلی اگر مادران تصمیم به انجام عمل بینی در فاصله پیش از شش ماهگی نوزاد خود را دارند، باید حتماً توصیه ها و نکاتی را که در این مطلب برای بازه زمانی قبل و بعد از عمل مطرح شد را به دقت رعایت کنند. بدون شک می توانند با انجام این دستورالعمل ها، تجربه دلنشینی را از عمل بینی و دوران شیردهی رقم بزنند.

جمع بندی

جمع بندی
جمع بندی

با پیشرفت دانش پزشکی در زمینه جراحی رینوپلاستی؛ طی این سال ها، عمل بینی با کمترین عوارض و در مدت زمان بسیار کوتاه برای متقاضیان در شرایط گوناگون، امکانپذیر گشته است.

مادران نیز می توانند در دوران شیردهی جراحی زیبایی بینی را انجام دهند. نکته قابل توجه این است که پزشک باید از شرایط شما آگاه شود. بعد از آن داروهایی تجویز می کنند که قطعاً مصرف آن ها اختلالی در روند شیردهی ایجاد نمی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.