فرق بینی فانتزی و نیمه فانتزی

فرق بینی فانتزی و نیمه فانتزی

در این مقاله، می خواهیم در مورد فرق بینی فانتزی و نیمه فانتزی با شما صحبت کنیم. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

در جهان امروزی، جراحی های زیبایی به ویژه جراحی بینی، از محبوبیت بالایی برخوردار می باشند. این جراحی ها در میان بانوان رواج بیشتری پیدا کرده اند. اما دغدغه های فراوانی قبل از انجام عمل بینی وجود دارد.

مثلا برگزیدن مدل بینی ، یکی از پر اهمیت ترین دغدغه های آن ها به حساب می آید. به همین دلیل، اکثر متقاضیان نمی توانند به تنهایی برای این موضوع تصمیم بگیرند.

چون گاهی مشاهده می شود که بیماران در طی یک تبلیغات، به یک فرم بینی خاص علاقه مند شده اند که به چهره آن ها نمی آید و با اجزای صورت آن ها تناسبی ندارد اما تن به عمل جراحی می دهند و پس از مشاهده چهره بعد از عمل، به سرعت پشیمان می شوند؛ اما دیگر راه بازگشتی وجود ندارد و تقریبا نمی توان اصلاحی روی آن انجام داد.

البته جراحی ترمیمی نیز وجود دارد. اما کسانی که جراحی نیمه فانتزی و فانتزی را انتخاب می کنند، به دلیل کوچک شدن بیش از حد بینی، نمی توان در عمل ترمیمی نیز تغییر چندانی روی آن ایجاد کرد.

پیشنهاد می کنیم از پست فرق رینوپلاستی با تیپ پلاستی دیدن کنید.

یکی از معیارهایی که پزشکان قبل از جراحی به آن توجه می کنند، فرم چهره و ساختار اولیه بینی می باشد

یکی از معیارهایی که پزشکان قبل از جراحی به آن توجه می کنند، فرم چهره و ساختار اولیه بینی می باشد که با توجه به آن، باید مدل بینی مشخص شود.

مثلا برخی اشخاص، صورت کشیده با لب های درشت دارند که تبدیل کردن بینی آن ها به یک بینی کوچک، نه تنها هیچ جذابیتی نخواهد داشت، بلکه از زیبایی چهره آن ها نیز کم خواهد کرد و میزان تناسب و تعادل صورت آن ها را از بین خواهد برد.

امروزه جراحی بینی به شیوه های متفاوت انجام می شود مثل: جراحی بینی طبیعی، نیمه فانتزی و فانتزی. همچنین در این مقاله، می خواهیم در مورد فرق بینی فانتزی و نیمه فانتزی با شما صحبت کنیم تا تصمیم درستی درباره انتخاب مدل بینی خود بگیرید.

برای انجام جراحی بینی و کسب اطلاعات بیشتر، می توانید با خانم دکتر جمشیدی مشورت کنید. خانم دکتر جمشیدی از معتبرترین متخصصین در این حوزه شناخته می شوند.

فهرست مطالب

تفاوت های عمده در جراحی بینی فانتزی و نیمه فانتزی چیست؟

تفاوت های عمده در جراحی بینی فانتزی و نیمه فانتزی چیست؟
تفاوت های عمده در جراحی بینی فانتزی و نیمه فانتزی چیست؟

یکی از اساسی ترین تفاوت هایی که می توان برای عمل بینی فانتزی و نیمه فانتزی در نظر گرفت، نوک بینی پس از هر دو جراحی می باشد. چون نوک آن کوچک تر از حد معمول خواهد بود.

مثلا ویژگی بینی های فانتزی به این صورت است که سایز بینی بسیار کوچک تر می شود، قوس آن عمیق تر خواهد بود و میزان سربالایی آن نیز در نهایت خود قرار خواهد گرفت، یعنی پزشکان جراح تا جای ممکن که به ظاهر بینی آسیبی وارد نشود، نوک آن را در زاویه های بالاتری قرار می دهند.

اما برای بینی های نیمه فانتزی، چنین تغییرات بزرگی صورت نمی گیرد، چون سایز بینی متناسب و در حالت معمولی قرار دارد که می توان آن را سایز متوسط نامید. سوراخ های بینی نیز در حالت یکسان و طبیعی می باشند.

از طرفی قوسی که به بینی داده می شود هم بسیار نرمال و طبیعی می باشد. اما بینی شما در یک زاویه متوسط رو به بالا کشیده می شود تا حالت سر بالایی خود را حفظ کند، در ضمن نوک بینی شما بالاتر از بینی های طبیعی و پایین تر از بینی های فانتزی در یک حد وسط قرار می گیرد. در ضمن با مراجعه حضوری به مطب خانم دکتر جمشیدی، می توانید فرق بینی فانتزی و نیمه فانتزی را با جزئیات بیشتری متوجه شوید.

تفاوت دیگری که میان دو مدل فانتزی و نیمه فانتزی وجود دارد، فاصله لب بالا از بینی شما می باشد

تفاوت دیگری که میان دو مدل فانتزی و نیمه فانتزی وجود دارد، فاصله لب بالا از بینی شما می باشد؛ چون پزشکان یک درجه خاص را برای هر نوع از مدل های جراحی در نظر می گیرند. یعنی نوک بینی شما به نسبت لب بالایی به کمک یک درجه بندی دقیق توسط پزشک حاذق فاصله پیدا می کند.

معمولا درجه ای که پزشکان برای جراحی بینی نیمه فانتزی در نظر می گیرند، عدد ۱۰۰ و حتی بالاتر از آن می باشد تا فرم طبیعی بینی حفظ شود. اما در بینی هایی که با فرم فانتزی جراحی می شوند، بسته به شرایط بیمار؛ از عدد ۹۵ الی ۱۰۰ بهره می برند. به همین خاطر، نوک بینی مدل های فانتزی سر بالاتر از مدل های نیمه فانتزی می باشد.

در عمل نیمه فانتزی بینی، پزشکان جراح، دسترسی بیشتری برای انجام تغییرات طبیعی گوناگون روی بینی دارند که قادر باشند تا جای ممکن، بینی بیمار را از فرم طبیعی دور نکنند. پس دست پزشکان بازتر می باشد و می توانند اغلب تکنیک های زیبایی خود را برای جذابیت بیشتر بینی روی آن پیاده نمایند.

البته که حالت چهره، فرم صورت و درخواست بیمار در رابطه با مدل بینی مهم است. اما به تقاضای بیماران، تا یک حدی می توان عمل نمود و بخش زیادی از جراحی به مهارت پزشک و شرایط خودتان بستگی خواهد داشت.

همچنین در عمل بینی های فانتزی، تفاوت های زیادی را در سایز آن می توانید مشاهده کنید چون با شکل و اندازه بینی های طبیعی بسیار متفاوت تر خواهد بود و فرم بینی شما به طور کلی تغییر پیدا می کند.

فرق دیگری که میان این دو مدل جراحی بینی وجود دارد، تکنیک مورد استفاده پزشکان هنگام جراحی می باشد

فرق دیگری که میان این دو مدل جراحی بینی وجود دارد، تکنیک مورد استفاده پزشکان هنگام جراحی می باشد. چون برای هر مدل باید از سبک متفاوتی بهره گرفت تا بهترین نتیجه ممکن روی بینی ایجاد شود. مثلا تکنیک مورد استفاده برای مدل های فانتزی، پیچیدگی های فراوانی را دارا می باشد و جزو جراحی های دشوار قرار می گیرد.

بنابراین حساسیت این نوع عمل جراحی نیز از حد معمول فراتر خواهد بود. درنتیجه مراقبت های در دوران نقاهت نیز حساس تر است و باید با احتیاط بیشتری این بازه زمانی را سپری کنید. زیرا تغییرات صورت گرفته روی این مدل از بینی ها بسیار عمیق تر از این حرف ها می باشد.

البته در جراحی بینی نیمه فانتزی نیز حساسیت بالایی مشاهده می شود، ولی این حساسیت طبیعی و کنترل شده است و بسیار کمتر از عمل فانتزی می باشد؛

زیرا بیمار، یک بینی به حالت فانتزی و با مدل طبیعی از پزشک خود خواستار است، پس نیازی نیست که مانند بینی فانتزی به عمق بینی رجوع کنند و تغییرات بزرگی در آن ایجاد نمایند. در ضمن، ظرافت به کار گرفته شده در جراحی فانتزی، از نیمه فانتزی بیشتر است.

مورد دیگری که فرق بین مدل فانتزی و نیمه فانتزی را تشکیل می دهد، عوارض بعد از جراحی است

مورد دیگری که فرق بین مدل فانتزی و نیمه فانتزی را تشکیل می دهد، عوارض بعد از جراحی است. چون در مدل فانتزی، سایز بینی بیماران تا حد ممکن کوچک می شود تا بینی به مدل عروسکی و باربی طور نزدیک تر شود.

به همین سبب، سوراخ های بینی نیز تا میزانی که جا دارد، کوچک می شود. به همین دلیل پس از پایان عمل، امکان دارد تا راه تنفسی بیمار از بینی دچار مسدودیت شود‌ و نفس کشیدن برای فرد جراحی شده، با دشواری هایی همراه باشد.

در مدل نیمه فانتزی نیز سوراخ های بینی را تا حد زیادی کوچک می کنند

در مدل نیمه فانتزی نیز سوراخ های بینی را تا حد زیادی کوچک می کنند؛ اما تا حدی این کار را ادامه می دهند که کمی با مدل عمل طبیعی تفاوت داشته باشد و راه تنفس بیمار بسته نشود.

یعنی یک حد وسط برای آن در نظر می گیرند. به همین علت، بیمارانی که تحت عمل جراحی نیمه فانتزی قرار می گیرند، دچار مشکلات حاد تنفسی نخواهند نشد و دوران نقاهت آن ها به شکل نرمال و طبیعی پیش خواهد رفت. در ضمن می توانید با مراجعه به خانم دکتر جمشیدی، از فرق بینی فانتزی و نیمه فانتزی به خوبی مطلع شوید و انتخاب آسانی طبق نظر ایشان داشته باشید.

یکی دیگر از فرق های میان بینی فانتزی و نیمه فانتزی، در تیغه بینی می باشد؛ چون بینی هایی که به صورت فانتزی جراحی می شوند، از حد نرمال حالت باریک تری در تیغه بینی به خود می گیرند. همچنین شیار بالایی پره های بینی که در قسمت جلوی آن ایجاد شده است، از روبرو به طور کامل دیده خواهد شد.

در مدل نیمه فانتزی، تیغه بینی کمی بیشتر از حالت طبیعی باریک می شود

اما در مدل نیمه فانتزی، تیغه بینی کمی بیشتر از حالت طبیعی باریک می شود و شیارهای بالای پره های بینی که می توان به آن ها خط افتادگی نازک در بخش بالایی پره بینی نیز گفت، در شکلی خفیف تر توسط پزشکان جراح ایجاد می شوند. همان طور که مشاهده کردید، فرق بینی فانتزی و نیمه فانتزی در جراحی، شدید تر از این صحبت هاست.

حتی بسیاری از افراد با وجود علاقه مندی به این گونه از مدل های بینی، همان مدل طبیعی را انتخاب می کنند و جسارت این همه تغییر را به یک باره در خود نمی بینند.

چون بینی طبیعی به اغلب چهره ها جذابیت بالایی می بخشد، اما بینی های فانتزی و نیمه فانتزی می تواند ریسک بالایی را برای بیماران ایجاد نماید که هر کسی حاضر به پذیرفتن چنین خطری نیست.

اما در نهایت، مدل بینی فانتزی در میان انواع دیگر، از طرفداران بیشتری برخوردار می باشد که باید توسط بهترین جراح بینی به انجام برسد. در ضمن خانم دکتر جمشیدی می توانند راجع به فرق بینی فانتزی و نیمه فانتزی، به خوبی شما را راهنمایی نمایند.

بینی فانتزی و نیمه فانتزی چیست؟

بینی فانتزی و نیمه فانتزی چیست؟
بینی فانتزی و نیمه فانتزی چیست؟

بینی فانتزی یکی از مدل های موجود برای عمل بینی می باشد که در آن، از زاویه ای میان ۱۰۰ الی ۱۰۵ درجه استفاده می کنند تا فاصله ای میان لب ها و نوک بینی ا ایجاد نمایند.

همچنین این مدل از بینی، قوس شدیدی دارد و برای رسیدن به چنین تغییری، باید استخوان بینی را تا حدی که جا دارد بتراشند و قوس تقریبا شدیدی روی بینی ایجاد نمایند.

در ضمن در مقابل چنین قوس زیادی، نوک بینی را نیز به صورت سر بالایی جراحی می کنند؛ همان طور که می دانید، یکی از مهم ترین مشخصه های این مدل از بینی ها، سربالا بودن نوک بینی می باشد که کاملا واضح و مشخص است.

در بینی نیمه فانتزی، تغییرات گفته شده به صورت خفیف تر ایجاد می شوند تا بینی شما از حد نرمال خود تا حد زیادی خارج نشود. یعنی نوک بینی از مدل فانتزی در حد پایین تری قرار می گیرد و فقط مقدار کمی آن را به سمت بالا جهت می دهند؛ به طوری که از حالت طبیعی فاصله پیدا نکند.

دقیقا به همین خاطر می باشد که طرفداران این مدل از عمل بینی بیشتر است؛ زیرا بینی شما مانند بینی باربی و عروسکی به چشم نمی آید و در یک حالت طبیعی برای چهره شما تنظیم می گردد.

زاویه میان لب بالا و نوک بینی نیز کمتر خواهد بود تا بینی شما به زیباترین حالت ممکن شکل بگیرد. در ضمن به کمک خانم دکتر جمشیدی، می توانید به فرق بینی فانتزی و نیمه فانتزی پی ببرید.

فرق بینی فانتزی و نیمه فانتزی در سبک جراحی چیست؟

فرق بینی فانتزی و نیمه فانتزی در سبک جراحی چیست؟
فرق بینی فانتزی و نیمه فانتزی در سبک جراحی چیست؟

زمانی که بیمار مدل نیمه فانتزی را انتخاب می کند، در نوک بینی و پل آن غضروف به کار می برند تا مدل آن به بینی طبیعی شباهت بیشتری پیدا کند. اما در انواع جراحی های بینی های فانتزی، میزان غضروف گفته شده را در پل و نوک بینی به گونه به کار می گیرند تا حالت بینی، بیشتر به سمت و سوی بینی های غیر طبیعی جلوه کند.

گفتن این نکته نیز الزامی است که در انواع جراحی عمل بینی فانتزی و نیمه فانتزی، تفاوت های فاحشی وجود دارد؛ به گونه ای که مزایای هر کدام از آن ها نیز با یکدیگر دارای گوناگونی می باشد.

مثلا ظرافت به کار گرفته شده در مدل نیمه فانتزی، بیشتر از مدل فانتزی می باشد. بنابراین بینی هایی که به شیوه نیمه فانتزی مورد جراحی قرار می گیرند، از زیبایی و جذابیت فراوان تری نسبت به نوع فانتزی برخوردار خواهند بود.

چون درصد زیبایی در مدل فانتزی به دلیل تغییرات شدید و غیر طبیعی پایین تر می آید. یکی از مزیت های اساسی که برای مدل نیمه فانتزی می توانیم به آن اشاره کنیم، مصنوعی نشدن بینی می باشد، اما مدل فانتزی به قصد مصنوعی و عروسکی شدن بینی به انجام می رسد و درصد غیر طبیعی بودن آن بالا است.

با انجام عمل بینی نیمه فانتزی، می توانید زیبایی چهره خود را چندین برابر کنید

با انجام عمل بینی نیمه فانتزی، می توانید زیبایی چهره خود را چندین برابر کنید، اما با انجام عمل به سبک فانتزی، هرگز چنین زیبایی نصیب شما نخواهد شد. چون هر چیزی که از حد خود فراتر برود، دیگر هیچ جذابیتی نخواهد داشت.

البته بینی کوچک و متناسب در حقیقت به عنوان یک معیار زیبایی به حساب می آید، اما در جراحی به سبک فانتزی، بینی بیماران را تا حد بالایی کوچک می نمایند که در واقع از زیبایی چهره افراد می کاهند. چون عضوی که با چهره شما هماهنگی و تناسب نداشته باشد، چه کوچک باشد چه بزرگ، قطعا به زیبایی طبیعی شما لطمه خواهد زد.

به همین دلیل، توصیه می کنیم تا برای انتخاب مدل، تکنیک و سبک جراحی خود، با خانم دکتر جمشیدی ملاقات حضوری برقرار نمایید تا از فرق بینی فانتزی و نیمه فانتزی به طور دقیق مطلع شوید و مدلی را که به چهره شما بیشتر می نشیند را انتخاب کنید.

تفاوت میان کاندیدای عمل بینی فانتزی و نیمه فانتزی در چیست؟

تفاوت میان کاندیدای عمل بینی فانتزی و نیمه فانتزی در چیست؟
تفاوت میان کاندیدای عمل بینی فانتزی و نیمه فانتزی در چیست؟

معمولا بانوان جوان تر علاقه به انجام عمل بینی به سبک فانتزی دارند، در حالی که مدل نیمه فانتزی از جراحی در برخی اوقات روی آقایان نیز صورت می پذیرد. همچنین کسانی که می خواهند بینی خود را به شکل و شمایل مدل فانتزی دربیاورند، باید بینی آن ها استخوانی باشد و پوست روی آن نیز کلفت و ضخیم نباشد.

یعنی باید بینی آن ها بیشتر به بینی استخوانی متمایل باشد تا بینی گوشتی. در این میان، علاقه مندان زیادی وجود دارند که بینی های فانتزی را بیشتر می پسندند، اما در نهایت انتخاب آن ها مدل نیمه فانتزی است؛

زیرا در عمل فانتزی، بینی بیمار را بیش از حد کوچک می کنند و این علاقه مندان نیز با این موضوع مشکل دارند، چون نمی خواهند با بینی نا متناسب و کوچک بعد از جراحی مواجه شوند.

به همین سبب، چندان اهمیتی ندارد که بینی آن ها استخوانی باشد و حتما پوست روی آن کلفت و ضخیم نباشد. در ضمن برای جراحی های حساسی مانند بینی فانتزی، باید از پزشکان و جراحان مجرب در این حوزه کمک بگیرید تا حداقل اگر علاقه به مدل فانتزی دارید، یک بینی سالم و نرمال فانتزی برای شما ایجاد کنند. چون مشکلات تنفسی غیر قابل تحمل است و افراد زیادی حاضر نیستند با این دشواری تا پایان عمر خود زندگی کنند.

نمونه های جراحی پزشک خود را از قبل به خوبی بررسی کنید

به همین منظور، شایسته است که نمونه های جراحی پزشک خود را از قبل به خوبی بررسی کنید و به صورت حضوری در مطب آن ها نیز بنشینید و جلساتی را به مشاوره با پزشکان اختصاص بدهید.

هر چند که انجام چنین اقداماتی وقت زیادی از شما می گیرد، اما قبل از انجام عمل بسیار ارزشمند است که از تبحر پزشک خود اطمینتان حاصل کنید و مهم ترین عضو زیبایی صورت خود را در روز عمل به جراح انتخابی خود بسپارید.

همچنین ما در مقاله فرق بینی فانتزی و نیمه فانتزی، خانم دکتر جمشیدی را به شما پیشنهاد می دهیم تا به شما قبل از جراحی، به خوبی مشاوره بدهند.

مزایای بینی فانتزی و نیمه فانتزی چه تفاوت هایی با هم دارد؟

مزایای بینی فانتزی و نیمه فانتزی چه تفاوت هایی با هم دارد؟
مزایای بینی فانتزی و نیمه فانتزی چه تفاوت هایی با هم دارد؟

همان طور که در مطالب قبلی نیز گفتیم، این دو مدل جراحی حتی در مزیت های خود نیز دارای تفاوت های گوناگونی هستند که در ادامه، به آن ها اشاره می کنیم:

در این مقاله، بارها به این موضوع اشاره کردیم که بینی نیمه فانتزی پس از عمل به حالت ظریف تری شکل می گیرد و زیبایی خاصی را به چهره بیماران می بخشد، اما بینی فانتزی این چنین نیست و شکل نهایی آن شبیه به بینی عروسک ها خواهد شد. چون نوک بینی حالت تیزتری به خود می گیرد.

در عمل بینی نیمه فانتزی، ظاهر افراد به شکل مصنوعی درنمی آید، بلکه زیبایی ایجاد شده کاملا نرمال و چشمگیر خواهد بود، اما مقصود از انجام عمل فانتزی این می باشد که بیماران شباهت بیشتری به باربی یا عروسک ها پیدا کنند، در واقع به بینی های فانتزی در گذشته عروسکی نیز گفته می شد؛ اما در سال های اخیر به فانتزی معروف شده است.

یکی از اساسی ترین مزایای بینی های فانتزی، میزان سربالایی بودن نوک آن می باشد که از انواع دیگر مدل ها در حد و زاویه بالاتری قرار می گیرد. این موضوع سبب می شود تا نوک بینی فرد پس از دوران نقاهت و خوابیدن تورم بینی، افتاده نشود و حتی در سنین بالاتر نیز فرم خود را حفظ نماید.

اما نوک بینی در مدل نیمه فانتزی کمی بیشتر از مدل طبیعی است و امکان دارد بیماران پس از جراحی، تمایل زیادی به بالا بردن نوک بینی خود پیدا کنند.

در بینی نیمه فانتزی؛ یک قوس ملایم، کمی بیشتر از مدل طبیعی روی بینی ایجاد می شود

در بینی نیمه فانتزی؛ یک قوس ملایم، کمی بیشتر از مدل طبیعی روی بینی ایجاد می شود. این قوس طبیعی و به اندازه می باشد تا جایی که اغلب کسانی که بینی فرد را مشاهده می کنند، علاقه مند هستند تا مدل بینی فرد را بپرسند و خود نیز به همان شیوه و تکنیک تحت جراحی نیمه فانتزی بینی قرار بگیرند.

اما در مدل فانتزی به دلیل تراش خوردن استخوان بینی، یک قوس تقریبا زیاد به تیغه بینی داده می شود؛ از طرفی بینی باریک تر از حد تصور است و با این قوس عمیق کوچک تر نیز به نظر خواهد رسید.

در ضمن جراحی نیمه فانتزی برای کسانی که از انحراف بینی رنج می برند و بینی آن ها به حالت استخوانی است، می تواند گزینه مطلوبی باشد. اما بینی فانتزی، بیشتر برای خانم هایی به کار می رود که علاقه مند به تغییرات زیاد هستند.

اکنون که با فرق بینی فانتزی و نیمه فانتزی در بخش های مختلف آشنا شدید، می توانید راحت تر برای انتخاب مدل بینی خود تصمیم بگیرید. چون اکنون اطلاعات زیادی درباره مزایا و عوارض هر کدام از آن ها به دست آورده اید، پس انتخاب مدل بینی کاملا به خودتان بستگی خواهد داشت. اما برای راهنمایی های بیشتر، پیشنهاد می دهیم که با پزشکانی همچون خانم دکتر جمشیدی مشورت نمایید.

جمع بندی

جمع بندی
جمع بندی

در این مقاله، راجع به فرق بینی فانتزی و نیمه فانتزی به طور مفصل با شما صحبت کردیم و اکنون با تمام تفاوت های میان این دو مدل پر طرفدار به خوبی آگاه هستید.

اما پیش از هر چیز بهتر است بدانید که با انتخاب نوع بینی و انجام جراحی زیر دست بهترین پزشکان، باز هم امکان دارد تا بینی شما با تصورات خودتان تفاوت هایی داشته باشد، بنابراین صد درصد را در انجام عمل های زیبایی در نظر نگیرید و همیشه چند درصدی را برای چنین وقت هایی کنار بگذارید.

در ضمن اگر روحیه بسیار حساسی دارید و نمی توانید با چیزی بر خلاف تصورات خود کنار بیایید، شایسته است عمل بینی خود را تا زمانی که این موضوع را بپذیرید، به تعویق بیندازید و بیشتر راجع به انجام آن فکر کنید. همچنین خانم دکتر جمشیدی می توانند نگرانی های شما را در رابطه با این موضوع، به خوبی برطرف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.