تشخیص شکستگی بینی

تشخیص شکستگی بینی

در این مقاله، به بررسی موضوع تشخیص شکستگی بینی خواهیم پرداخت. همراه ما بمانید.

بینی، به عنوان برجسته ترین عضو صورت، همواره در معرض انواع آسیب ها و ضربات قرار دارد. از همین رو، شاید بتوان شکستگی بینی را یکی از فراگیر رین انواع شکستگی ها در ناحیه صورت به شمار آورد.

در عین حال که این نوع از شکستگی، در میان بسیاری از افراد در هر سن و صنفی شایع می باشد، نمی توان از درد و رنج حاصل از این مشکل چشم پوشی نمود.

شکستگی بینی در اثر ضربه، درد وحشتناک و شدیدی دارد و تنها راه درمان آن، مراجعه سریع به پزشک می باشد. توصیه ما  به شما، خانم دکتر خدیجه جمشیدی می باشد. خانم دکتر جمشیدی، معتبرترین متخصص در این حوزه به شمار می آیند.

به سبب فراگیری این عارضه دردناک در میان اکثر اقشار جامعه، این مقاله را به بررسی موضوع ” تشخیص شکستگی بینی ” اختصاص داده ایم و در موارد مرتبط با این موضوع به بحث نشسته ایم. چنان چه شما از علاقه مندان به این موضوع می باشید، ما را تا پایان این مقاله همراهی بفرمایید.

پیشنهاد می کنیم از پست هزینه عمل بینی شکسته دیدن کنید.

اینفوگرافیک تشخیص شکستگی بینی

اینفوگرافیک تشخیص شکستگی بینی
اینفوگرافیک تشخیص شکستگی بینی

موضوعاتی که در این مقاله به آن پرداخته شده است، به صورت زیر می باشند:

  • تشخیص شکستگی بینی توسط پزشک
  • تشخیص شکستگی بینی توسط علائم
  • تشخیص شکستگی بینی با رادیوگرافی یا سی تی اسکن
  • اقدامات پس از تشخیص شکستگی بینی
  • شکستگی بینی و عوارض ناشی از آن
  • انواع شکستگی بینی
  • درمان مشکل شکستگی بینی
  • سخن پایانی

تشخیص شکستگی بینی توسط پزشک

تشخیص شکستگی بینی توسط پزشک
تشخیص شکستگی بینی توسط پزشک

شکستگی بینی توسط پزشک، عموماً با انجام معایناتی ملایم در ناحیه پل بینی انجام می گیرد. پزشک در این قسمت، به دنبال هر نوع بی نظمی در شکل بینی و تراز بودن آن می گردد.

همچنین هر گونه حرکت غیر عادی استخوان و احساس ناهمواری در هنگام حرکت استخوان های شکسته بینی در برابر همدیگر را به دقت چک می کند. علاوه بر این، پزشک با لمس ناحیه ضربه دیده، حساسیت آن قسمت را به لمس کردن، بررسی می نماید.

پس از انجام معاینات کامل، خانم دکتر جمشیدی، شکستگی و یا عدم شکستگی بینی را تشخیص می دهد

پس از انجام معاینات کامل، خانم دکتر جمشیدی، شکستگی و یا عدم شکستگی بینی را تشخیص می دهد. انجام عکسبرداری به کمک اشعه ایکس، به هدف تشخیص شکستگی بینی در میان بیشتر پزشکان و متخصصان بینی، شایع نمی باشد.

دلیل این امر، عدم داشتن دقت بالا برای تشخیص دقیق ناحیه شکستگی در این عکس ها می باشد که به سبب آن، نمی توانند در درمان عارضه مفید واقع گردند.

البته لازم به ذکر است که در صورت آسیب دیدگی های شدی، که در آن ها احتمال آسیب به سایر استخوان های صورت و یا جمجمه وجود داشته باشد، پزشک از توموگرافی کامپیوتری یا CT برای تشخیص نواحی آسیب دیده و یا شکسته شده،استفاده می نماید.

بهتر است که برای تشخیص صحیح و دقیق شکستگی بینی، پیش از انجام هر کاری، به خانم دکتر جمشیدی معتبرترین دکتر گوش و حلق و بینی مراجعه شود تا با معاینات دقیق خود، شکستگی و یا عدم شکستگی بینی مشخص گردد.

عکس رادیولوژی بینی

در برخی از زمینه ها به صلاحدید پزشک، از فرد خواسته می شود تا برای تشخیص شکستگی بینی، عکس رادیولوژی بینی خود را بیندازد تا در کنار انجام معاینات فیزیکی، از ناحیه دقیق شکستگی در بینی اطمینان حاصل گردد.

تشخیص شکستگی بینی توسط پزشک مجرب، به راحتی امکانپذیر می باشد. لازم به ذکر است که شکستگی بینی، دارای علائم و نشانه هایی می باشد که فرد در صورت مشاهده این علائم، می بایست در کوتاه ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه نماید.

در دنباله مبحث “تشخیص شکستگی بینی“، به بررسی نحوه تشخیص شکستگی بینی از طریق نشانه های آن پس از بروز ضربه و یا صدمه خواهیم پرداخت.

تشخیص شکستگی بینی توسط علائم

تشخیص شکستگی بینی توسط علائم
تشخیص شکستگی بینی توسط علائم

بینی شکسته چه علائمی دارد؟ لازم به ذکر است که هر نوع ضربه ای به ناحیه بینی، می تواند باعث شکستگی آن در یکی از قسمت های استخوانی و یا غضروفی بینی گردد. صدمات وارده به بینی، می تواند علل متفاوتی داشته باشد.

از آن جمله، می توان به دعواهای خیابانی و شخصی، انواع خشونت های خانوادگی و فامیلی، صدمه در هنگام ورزش، تصادفات رانندگی و حتی حملات سارقین و سقوط از ارتفاع اشاره نمود.

در این م

از دیگر علل شکستگی بینی، می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

حرکت بی دقت و برخورد سنگین و محکم با دیوار و در و شیشه

افتادن

تصادفات به خصوص تصادف با موتور سیکلت

مشت و لگد خوردن به بینی

و  …

بینی به عنوان برجسته ترین و قسمت پیشتاز چهره، همواره به هر دلیل، می تواند به راحتی صدمه دیده و بشکند. زمانی که بینی فرد، به هر دلیل دچار شکستگی می شود، غشای مخاطی که وظیفه پوشاندن بینی را بر عهده دارد، پاره می شود و این امر، باعث می شود که بینی در اثر ضربه، خونریزی کند.

خونریزی، تنها علامت و نشانه شکستگی بینی نیست

البته، خونریزی، تنها علامت و نشانه شکستگی بینی نیست. علائم بسیاری می توانند در تشخیص شکستگی بینی مفید واقع گردند. از آن جمله، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

احساس درد شدید در ناحیه بینی

خونریزی بینی

در مواردی که ضربه به بینی، باعث پارگی مویرگ های مخاط سپتوم بینی شود، خونریزی بینی آغاز می شود که در نتیجه آن، خون در میان مخاط و غضروف تیغه بینی جمع می شود.

این مسئله، باعث بروز عارضه هماتوم سپتوم بینی می گردد. سپتوم، همان تیغه ای است که بینی را به بخش چپ و بخش راست، تقسیم نموده است.

تورم شدید بینی در نواحی صدمه دیده

احساس درد شدید در هنگام لمس بینی

کبودی بینی

کبودی در ناحیه زیر چشم

تغییر شکل ظاهری بینی از جمله ترک خوردگی، چرخش بینی و یا بد شکلی

انحراف تیغه بینی

در اثر ضربه و یا صدمه به بینی، تیغه میانی بینی می تواند به سمت چپ و یا به سمت راست، انحراف پیدا کند

در اثر ضربه و یا صدمه به بینی، تیغه میانی بینی می تواند به سمت چپ و یا به سمت راست، انحراف پیدا کند. این امر، باعث باریک تر شدن یکی از مجراهای تنفسی به نسبت دیگری می شود.

در مواردی که این انحراف در حد ناچیزی باشد، می توان آن را با دارو درمان نمود. اما چنان چه بینی به عارضه انحراف بینی شدید دچار شده باشد، تنها و بهترین راه درمان آن، جراحی بینی تحت نظر خانم دکتر خدیجه جمشیدی می باشد.

ترشح مخاط از بینی

شنیده شدن صدای خرد شدن

وجود سستی در هنگام لمس بینی

ایجاد مشکل در تنفس به دلیل مسدود شدن یک و یا هر دو مجرای بینی

دلیل اصلی بروز این مشکل، انحراف تیغه بینی و گشادتر شدن یکی از حفره های بینی به نسبت حفره دیگر می باشد.

این امر، سبب می گردد که جریان هوا، به صورت صحیح در داخل بینی جریان نداشته باشد. از همین رو، بسیاری از افرادی که با مشکل شکستگی در ناحیه بینی مواجه می باشند، عموماً از مشکل تنگی نفس و عدم توانایی در تنفس صحیح، رنج  می برند.

  • احساس سرگیجه
  • داشتن تب

چنان چه پس از بروز صدمه شدید به ناحیه بینی، هر یک و یا چندین مورد از علائم بالا مشاهده شود، احتمال شکستگی بینی وجود خواهد داشت. از همین رو، فرد می بایست بدون درنگ، برای رفع این عارضه، به پزشک مراجعه کند.

یکی از مواردی که در زمینه صدمات به بینی و شکستگی آن می بایست به خاطر سپرد

یکی از مواردی که در زمینه صدمات به بینی و شکستگی آن می بایست به خاطر سپرد، این است که درد شدید و تورم در ناحیه بینی که پس از بروز صدمه و یا ضربه ایجاد شده است، در صورت شکستگی بینی، به هیچ عنوان حتی با گذشت چند روز از بروز صدمه، از بین نمی رود.

در این شرایط، پس از گذشت مدت زمانی، تورم ناحیه بینی به تدریج کاهش خواهد یافت، اما،تنفس همچنان با مشکل انجام می گیرد.

همچنین،در صورت شکستگی حتمی بینی، احساس سرگیجه، کج بودن بینی و نیز تب و خونریزی، حتی تا مدتی بعد از ضربه، همچنان ادامه می یابد.

از همین رو، توصیه می گردد چنان چه بینی دچار آسیب دیدگی شدید شد و علائم بالا مشاهده شد، بدون درنگ، به خانم دکتر جمشیدی مراجعه شود تا درمان آن سریع تر انجام گیرد.

تشخیص شکستگی بینی با رادیوگرافی یا سی تی اسکن

تشخیص شکستگی بینی با رادیوگرافی یا سی تی اسکن
تشخیص شکستگی بینی با رادیوگرافی یا سی تی اسکن

بینی، زمانی که در معرض یک صدمه و یا ضربه شدید قرار می گیرد، به سرعت شکل ظاهری خود را از دست داده و متورم می گردد.

از همین رو، پزشک پس از انجام معاینات فیزیکی، برای اطمینان از شکستگی بینی، از بیمار درخواست می نماید تا یک عکس رادیوگرافی یا سی تی اسکن صورت خود را تهیه کرده و برای بررسی های بیشتر به وی ارائه کند.

لازم به ذکر است که برای تمامی صدماتی که به بینی وارد می شود، نیازی به گرفتن عکس رادیولوژی نمی باشد. معمولاً سی تی اسکن، در شرایطی که شکستگی های حاصل از ضربه قابل تشخیص نمی باشند و پزشک نمی تواند از محل دقیق شکستگی اطمینان داشته باشد، تجویز می گردد.

در سی تی اسکن، تمامی شکستگی های ریز نیز نشان داده می شود. در برخی از موارد، دیده می شود که استخوان سمتی از بینی، می شکند و بخش دیگر، سالم می باشد و یا از جای خود منحرف شده است.

به صورت کلی، گرفتن عکس از بینی برای تشخیص شکستگی بینی، معمولاً استفاده نمی شود و پزشکان بیشتر با معاینات فیزیکی، شکستگی آن را تشخیص می دهند.

اما در شرایط خاص و ویژه که شدت ضربه بالا بوده و احتمال شکستگی در نقاط مختلف بسیار زیاد می باشد و یا محل شکستگی با آزمایشات فیزیکی قابل تشخیص نمی باشد، پزشک به ناچار، از رادیوگرافی و یا سی تی اسکن استفاده می نماید.

اقدامات پس از تشخیص شکستگی بینی

اقدامات پس از تشخیص شکستگی بینی
اقدامات پس از تشخیص شکستگی بینی

شکستگی بینی در اثر ضربه و یا هر گونه صدمات خارجی، عموماً با عوارضی نظیر خونریزی، تورم و درد همراه می باشد.

بعد از ضربه به بینی چه کنیم؟ بیمار می بایست این عوارض ناخوشایند را تا زمانی که خود را بتواند به پزشک متخصص برساند، کمی کاهش دهد. در ادامه، به اقداماتی که می توان قبل از مراجعه به خانم دکتر جمشیدی به هدف قطع خونریزی و کاهش درد و تورم انجام داد، اشاره خواهیم کرد:

نحوه متوقف نمودن خونریزی بینی پس از شکستگی

بهتر است که پیش از مراجعه به پزشک، خونریزی بینی را ابتدا متوقف نمود. برای این کار، تنها کافی است که برخی از کارها را انجام داد. در ادامه، به این موارد، اشاره کرده ایم:

  • در مرحله نخست، لازم است که فرد به صورت کاملاً صاف بنشیند. لازم به ذکر است که به هیچ عنوان نباید دراز کشید و نیز نباید به جایی تکیه داد. دقت شود که برای قطع خونریزی، لازم است که حتماً بینی بالاتر از قلب قرار گیرد.
  • لازم است که سر، به سمت جلو قرار بگیرد تا خون به پشت گلو راه پیدا نکند.
  • قسمت نرم بینی را باید در بین دو انگشت شست و اشاره گرفت و به مدت 5 دقیقه، آن قسمت را محکم نگه داشت.
  • چنان چه با انجام این اقدامات، خونریزی بینی متوقف نشود، لازم است که قسمت نرم بینی را مجدداً به مدت 10 دقیقه بین انگشتان شست و اشاره خود نگه داشت تا زمانی که خونریزی متوقف گردد.

نحوه کاهش درد پس از تشخیص شکستگی بینی

برای کاهش درد پیش از مراجعه به پزشک، می توان از مسکن هایی نظیر استامینوفن و یا ایبوبروفن استفاده نمود. همچنین با قرار دادن چندین بالش اضافی زیر سر و دراز کشیدن، می توان از شدت درد کاست.

نحوه کاهش تورم پس از تشخیص شکستگی بینی

پس از صدمه دیدن بینی، ناحیه صدمه دیده به شدت دچار تورم می گردد. تورم حاصله را می توان با انجام چند کار ساده، تا حدودی کاهش داد. برای کاهش تورم ناشی از ضربه، لازم است که یخ را در کیسه پلاستیکی بریزید و حوله ای را دور آن بپیچید.

لازم است که حوله یخ دار را برای مدت 10 دقیقه، روی بینی خود قرار دهید و آن را به همان صورت نگه دارید. پس از گذشت 10 دقیقه، حوله حاوی کیسه یخ را بردارید. با انجام این کار، به دفعات می توان تورم ناشی از شکستگی بینی را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

در انجام این کار می بایست دقت لازم انجام شود و به هیچ عنوان نباید حوله را روی بینی فشار داد. زیرا ایجاد فشار روی بینی، سبب می شود که آسیب بیشتری به بینی وارد شود.

همچنین می بایست تا دو روز پس از صدمه دیدن، حتماً روزی حداقل 4 بار، از این روش برای کاهش تورم استفاده شود.

نکته بسیار مهمی که در این راستا می بایست در نظر داشت، این است که هنگامی که به درمانگاه مراجعه می نمایید و عوارض زیر را داشته باشید، لازم و ضروری است که حتماً به بخش اورژانس، منتقل شوید:
  • در صورت آسیب دیدگی در نواحی سر و یا گردن در شرایطی که همراه با سر درد شدید، گردن درد شدید و حالت تهوع و استفراغ همراه باشد و یا فرد دچار کاهش علائم هوشیاری شده باشد، می بایست سریعاً به بخش اورژانس منتقل گردد.
  • عدم توانایی تنفس به صورت صحیح و سخت نفس کشیدن
  • در شرایطی که حتی با انجام تمامی اقدامات فوق، هنوز خونریزی بینی متوقف نشده باشد.
  • در شرایطی که ظاهر بینی، شرایطی کاملاً متفاوت به خود گرفته باشد و مشخص باشد که این تغییر ظاهر، ناشی از تورم حاصل از ضربه نیست. از آن جمله می توان به کج شدن ظاهری بینی و یا پیچ خوردگی در ناحیه بینی اشاره کرد.
  • در شرایطی که مایعاتی به رنگ شفاف از بینی، خارج می گردند.

در صورتی که پس از بروز ضربه، یکی از موارد فوق مشاهده شد، مراجعه به بخش اورژانس، الزامی می باشد.

مقاله ای که در حال مطالعه آن می باشید، به بررسی موضوع ” تشخیص شکستگی بینی ” پرداخته است. چنانچه مطالعه این مقاله تا به این مرحله، برای شما مفید بوده است، توصیه می کنیم تا ما را تا پایان آن همراهی کنید.

شکستگی بینی و عوارض ناشی از آن

شکستگی بینی و عوارض ناشی از آن
شکستگی بینی و عوارض ناشی از آن

پس از تشخیص شکستگی بینی، احتمال بروز عوارضی که ارتباط مستقیمی با این مشکل دارند، بسیار زیاد می باشد. از جمله عوارضی که بیمار پس از شکسته شدن بینی با آن مواجه می گردد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایجاد انحراف در ناحیه تیغه بینی پس از شکستگی بینی

یکی از عوارض ناشی از ضربه و شکستگی بینی، انحراف بینی می باشد. این اتفاق زمانی می افتد که دیواره نازک بین دو سوراخ بینی، کج شده و بینی شکل متقارن خود را از دست بدهد. انحراف بینی، باعث می شود که مسیر هوا در بینی تنگ شود.

برای جلوگیری و بهبود این عارضه، می توان از داروهای ضد گرفتگی بینی و یا انواع آنتی هیستامین ها استفاده نمود.

این در حالی است که این موارد، یک درمان قطعی برای انحراف بینی نمی باشد. درمان قطعی انحراف بینی حاصل از شکستگی بینی، جراحی بینی می باشد. در حین جراحی بینی، جراح می تواند هر دو مشکل انحراف بینی و شکستگی بینی را به صورت همزمان بر طرف نماید. برای  کسب اطلاعات بیشتر، با خانم دکتر جمشیدی در ارتباط باشید.

خون مردگی پس از شکستگی بینی

در برخی از موارد، لخته های خون در بینی شکسته شده جمع شده و مشکلی با عنوان آبسه سپتوم بینی را به وجود می آورند.

هماتوم تیغه بینی یا همان آبسه سپتوم بینی، سبب انسداد یک یا هر دو سوراخ بینی می گردد. خون مردگی حاصله، تنها با انجام عمل جراحی بینی می تواند از داخل بینی، خارج و تخلیه گردد. دلیل انجام جراحی بینی، آسیب نرسیدن به غضروف بینی می باشد.

شکست غضروف بینی پس از شکستگی بینی

چنان چه عامل شکسته شدن بینی، ضربه شدید باشد، امکان شکست غضروفی وجود خواهد داشت. از جمله صدمات شدید به بینی، می توان به صدمات ناشی از تصادف اشاره کرد.

اگر صدمه حاصله، به قدری شدید باشد که هم استخوان و هم غضروف دچار شکستگی شدید شوند، پس از بررسی دقیق توسط جراح، می بایست عمل ترمیم روی آن ها انجام گیرد.

صدمه به ناحیه گردن پس از شکستگی بینی

اگر صدمه ای که باعث شکستگی بینی شده است، شدت بسیار بالایی داشته باشد، به طوری که قسمت های سر و گردن را نیز درگیر خود نماید، امکان آسیب دیدگی استخوان های گردن ناشی از این ضربه، وجود خواهد داشت.

بیشتر این موارد، بیشتر در حوادث سریع نظیر تصادف با وسیله نقلیه دیده می شود. در این شرایط، اگر شدت ضربه به اندازه ای بوده است که سبب شکسته شدن بینی شده است، بدون تردید، استخوان های گردن را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

از همین رو، اگر پس از بروز چنین حادثه ای، درد در ناحیه گردن وجود داشته باشد، می بایست سریعاً به پزشک مراجعه شود.

انواع شکستگی بینی

انواع شکستگی بینی
انواع شکستگی بینی

شکستگی بینی، با در نظر گرفتن آسیب وارد شده به بینی و نیز اندازه شکستگی، به دو قسمت مختلف تقسیم می گردد. پزشک پس از تشخیص شکستگی بینی و نوع شکستگی، درمان لازم را برای آن در نظر می گیرد. طبق تجربیات خانم دکتر خدیجه جمشیدی، انواع شکستگی بینی به صورت زیر می باشد:

شکستگی بینی بدون جابجا شدن استخوان

در این حالت، استخوان بینی و یا قسمتی از آن ترک می خورد. اما این ترک، باعث جابجایی و یا از بین رفتن تراز بینی نشده است. عموماً این نوع از شکستگی را به صورت دستی و با کمک داروهای ضد درد، کمپرس یخ و ضد انعقاد بینی، درمان می نمایند.

شکستگی بینی همراه با جابجا شدن استخوان

این مورد بیشتر زمانی رخ می دهد که دو و یا چند قسمت مختلف از استخوان بینی، در اثر ضربه و یا صدمه شکسته می شود.

در صورت چنین حادثه ای، وضعیت استخوان های بینی به صورتی می باشد که دیگر در جای خود نبوده و در یک راستا، قرار نگرفته اند. پزشکان برای درمان این مشکل، عموماً جراحی بینی را انتخاب می نمایند.

درمان مشکل شکستگی بینی

درمان مشکل شکستگی بینی
درمان مشکل شکستگی بینی

پس از تشخیص شکستگی بینی، لازم است که برای درمان این پدیده، ابتدا پزشک معالج تا زمان از بین رفتن تورم صبر کرده و سپس راه درمان مناسبی را برای حل این مشکل انتخاب نماید.

برای درمان مشکل شکستگی بینی، دو روش جراحی و یا غیر جراحی پیشنهاد می شود. انتخاب هر یک از این دو روش، به میزان جراحات وارد شده به بینی بستگی دارد. در ادامه و به صورتی کوتاه، به بررسی هر یک از این دو روش خواهیم پرداخت:

درمان شکستگی بینی به روش غیر جراحی

درمان شکستگی بینی به روش غیر جراحی
درمان شکستگی بینی به روش غیر جراحی

به این روش، روش اصلاح دستی نیز گفته می شود. در این روش، حداکثر پس از یک تا دو هفته پس از بروز حادثه و از بین رفتن علائم شکستگی، نظیر درد و تورم، پزشک می تواند اقدامات لازم برای درمان شکستگی بینی را انجام دهد.

لازم به ذکر است که چنان چه بیش از این زمان، درمان به تاخیر بیفتد، جراحت به آرامی ترمیم شده و سبب جوش خوردن استخوان های بینی به شکل نافرم می گردد. در این حالت، پزشک، جسمی مشابه یک آتل را در بینی بیمار قرار خواهد داد.

سپس بیرون بینی، پانسمان می شود. به این روش، بینی در تمامی طول مدت درمان، در مکان صحیح خود قرار می گیرد و به صورتی صحیح، استخوان های شکسته بینی جوش می خورند. لازم به ذکر است که معمولاً پزشک برای جلوگیری از عفونت، مصرف آنتی بیوتیک را توصیه می نماید.

درمان شکستگی بینی به روش جراحی

درمان شکستگی بینی به روش جراحی
درمان شکستگی بینی به روش جراحی

در شرایطی که تشخیص شکستگی بینی توسط پزشک، نشانگر صدمات شدید به بینی باشد، لازم است که پزشک، درمان بینی را با جراحی انجام دهد. لازم به ذکر است که اگر شکستگی بینی شدید باشد و یا بیش از دو هفته از زمان صدمه دیدن و شکستگی بینی گذشته باشد، جراحی لازم می باشد.

جراح در هنگام جراحی بینی، استخوان شکسته شده را به جای صحیح آن باز می گرداند و اگر لازم باشد، شکل بینی را به صورت کامل تغییر خواهد داد.

دلیل اصلی انجام این نوع از جراحی، بهبود تنفس بیمار می باشد. لازم به ذکر است که عموماً پس از انجام عمل جراحی بینی، نیازی به بستری بیمار نمی باشد. اما لازم است که بیمار، تا مدتی برای بهبودی و رفع کبودی و تورم ناشی از عمل، در منزل مانده و استراحت کند.

پیشنهاد می کنیم از پست خونریزی بعد از عمل بینی دیدن کنید.

سخن پایانی

سخن پایانی
سخن پایانی

بینی به عنوان برجسته ترین قسمت صورت، همواره در معرض انواع صدمات و ضربات قرار دارد. هر نوع صدمه ای، می تواند باعث شکستگی بینی شود. این عارضه دردناک، عوارضی نظیر درد شدید و تورم بسیار در نواحی بینی و اطراف آن را به همراه دارد.

در این میان، قدم نخست برای انتخاب یک روش درمانی صحیح، تشخیص شکستگی بینی می باشد. روش های متفاوتی برای تشخیص شکستگی بینی وجود دارد که در این مقاله، به بررسی این موارد پرداخته شده است. در این ارتباط، می توانید به خانم دکتر خدیجه جمشیدی به عنوان معتبرترین متخصص در این حوزه مراجعه نمایید.

امید است که اطلاعات بیان شده در مقاله تشخیص شکستگی بینی برای علاقه مندان به این موضوع، مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.