رفع کبودی چشم بعد از عمل بینی

رفع کبودی چشم بعد از عمل بینی

در این مقاله، به بررسی اقدامات لازم برای رفع کبودی چشم بعد از عمل بینی خواهیم پرداخت. با ما باشید.

آیا می دانید برای رفع کبودی چشم بعد از عمل بینی، چه کارهایی باید انجام داد؟ کبودی و تورم چشم ها در بین افرادی که برای عمل بینی اقدام می کنند، بسیار شایع است.

به طور کلی، کسانی که هر گونه کبودی و تورم را تجربه می کنند، می توانند 7 تا 10 روز پس از جراحی به بهبودی کامل دست پیدا کرده و به محل کارشان برگردند.

با وجود این، کبودی چشم ها پس از جراحی بینی به عنوان یکی از عوارض جانبی به شمار می آید که امکان دارد به خاطر اشتباه جراح، مصرف کردن بعضی از داروها یا سایر عوامل بروز پیدا کند.

با توجه به این که بسیاری از افراد نگران ورم و کبودی زیر چشم بعد از جراحی بینی هستند و برای آنها این سوال پیش می آید که با تورم چشم ها بعد از جراحی بینی چه کنیم؛

در این مقاله، ما به بررسی علل کبودی و تورم و کارهایی که می توانید برای کمک به رفع کبودی چشم بعد از عمل بینی انجام دهید، خواهیم پرداخت.

در این زمینه، می توانید از تجربیات خانم دکتر جمشیدی بهره مند شوید. خانم دکتر جمشیدی، یکی از بهترین و مجرب ترین جراحان بینی می باشد.

پیشنهاد می کنیم از پست از بین بردن سریع کبودی بعد عمل دیدن کنید.

فهرست مطالب

رینوپلاستی چه نوع عملی می باشد؟

رینوپلاستی چه نوع عملی می باشد؟
رینوپلاستی چه نوع عملی می باشد؟

جراحی زیبایی بینی امروزه به عنوان یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین جراحی های زیبایی به شمار می آید. انجام این جراحی توسط متخصص گوش و حلق و بینی  صورت می گیرد.

لازم به ذکر است که هدف از جراحی بینی، ایجاد تغییرات قابل توجه و کاربردی در ساختار بینی از جمله تغییر در فرم بینی و رفع مشکلات تنفسی است.

همچنین افرادی که مشکلات مختلفی مانند گرفتگی بینی، شکستگی بینی، انحراف حفره بینی و غیره دارند، می توانند مشکلات ناشی از جراحی بینی را با جراحی بینی مجدد اصلاح کنند.

در کشور ما تعداد درمان های جراحی بینی و آمار جراحی بینی بسیار زیاد است که نشان می دهد مردم برای صورت و بینی خود ارزش قائل هستند.

برای موفقیت در عمل جراحی زیبایی بینی، استفاده از پزشک متخصص و جراحان معتبر لازم است

برای موفقیت در عمل جراحی زیبایی بینی، استفاده از پزشک متخصص و جراحان معتبر لازم است تا با تغییر فرم بینی بتوانند آن را به شکل دلخواه در آورند.

همچنین مهارت جراح بینی نتیجه عمل را مشخص می کند و مهارت پزشک و مراقبت از بیمار می تواند عوارض جراحی بینی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

از طرفی دیگر برای برطرف کردن خیلی سریع عوارض آن مثل رفع کبودی چشم بعد از عمل بینی، می بایست اقدامات مورد نیاز پس از جراحی  را به خوبی انجام دهید. شما می توانید عمل بینی خود را به خانم دکتر جمشیدی متخصص گوش و حلق و بینی و  معتبرترین جراح بینی بسپارید.

قبل از جراحی بینی، برای کاهش کبودی چه کارهایی انجام دهیم؟

قبل از جراحی بینی، برای کاهش کبودی چه کارهایی انجام دهیم؟
قبل از جراحی بینی، برای کاهش کبودی چه کارهایی انجام دهیم؟

یک سری از عوامل وجود دارد که در عدم التهاب و رفع کبودی چشم بعد از جراحی بینی تاثیر بسیار زیادی می گذارند. با انجام برخی کارها می توان التهاب و کبودی پس از جراحی بینی را کاهش داد که در ادامه، مهمترین آنها را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهیم.

خودداری از مصرف داروهای رقیق کننده خون

بیمار قبل از جراحی بینی باید مصرف داروهای رقیق کننده خون از قبیل آسپرین را قطع نماید.

اجتناب از استعمال دخانیات

اجتناب از استعمال دخانیات
اجتناب از استعمال دخانیات

عدم استفاده از دخانیات به مدت 2 هفته قبل از جراحی می تواند تورم و کبودی چشم و صورت، ناشی از جراحی را کاهش دهد. زیرا مورد استفاده قرار دادن دخانیات باعث می شود که خون به همه عضوهای صورت به خوبی نرسد و کمبود اکسیژن منجر به ایجد شدن زخم و کبودی می گردد.

داشتن همراه

حضور یکی از دوستان بیمار در کنار او قبل از عمل لازم است، زیرا در روز عمل نمی تواند رانندگی کند و همراه می تواند داروهای تجویز شده توسط پزشک را تهیه کند.

مصرف به موقع داروهای تجویز شده قبل از عمل

اگر پزشک متخصص داروها را قبل از عمل برای شما تجویز می کند، باید این داروها را به موقع و درست مصرف کنید تا در کمترین زمان به بهبودی بعد از عمل دست پیدا کنید.

حمام کردن قبل از جراحی بینی

حمام کردن قبل از جراحی بینی
حمام کردن قبل از جراحی بینی

بهتر است قبل از جراحی بینی دوش بگیرید. زیرا بعد از جراحی، تا 4 روز نمی توانید دوش بگیرید و دوش گرفتن منجر به التهاب و کبودی چشم و صورت خواهد شد.

آماده کردن کمپرس سرد و گرم

تهیه کمپرس سرد و گرم قبل از جراحی برای استفاده بعد از جراحی توصیه می شود. قبل از عمل بهتر است آنها را برای استفاده بعد از عمل آماده کنید تا با استفاده از آنها تورم را کاهش داده و به رفع کبودی چشم بعد از عمل بینی کمک کنید.

انجام تمرین های تنفسی قبل از عمل

قبل از عمل بهتر است تمرین های تنفسی مثل تنفس از راه دهان انجام شود تا بعد از عمل، از بینی برای نفس کشیدن از طریق بینی مشکلی برایتان پیش نیاید.

خوب خوابیدن قبل از عمل بینی

خوب خوابیدن قبل از عمل بینی
خوب خوابیدن قبل از عمل بینی

قبل از جراحی بینی سعی کنید خواب خوبی داشته باشید تا سریع تر به هوش بیاید و کمتر احساس خستگی کنید.

اجتناب از مصرف داروهای غیر استروئیدی قبل از عمل

استفاده از داروهای غیر استروئیدی قبل از عمل اکیدا ممنوع است. زیرا این داروها می توانند عوارضی مانند خونریزی حین و بعد از جراحی ایجاد کنند.

توجه داشته باشید در تمام مراحل قبل از جراحی باید مطمئن شوید که دائماً با پزشک خود یا خانم دکتر جمشیدی در تماس هستید.

از طریق یک سری معاینات و آزمایشات قبل از جراحی، متخصص شما از وضعیت عمومی بدن شما آگاه می شود و می تواند به موفقیت جراحی بینی و همچنین التهاب و عوارضی مانند رفع کبودی چشم بعد از عمل بینی کمک زیادی کند.

خانم جمشیدی یکی از بهترین و مجرب ترین متخصصان در زمینه جراحی بینی هستند که می توانند تمامی مشاوره ها و راهنمایی های لازم را قبل از جراحی بینی به بیماران خود ارائه دهند.

چرا چشم بعد از عمل بینی دچار کبودی می شود؟

چرا چشم بعد از عمل بینی دچار کبودی می شود؟
چرا چشم بعد از عمل بینی دچار کبودی می شود؟

قبل از این که بدانیم رفع کبودی چشم بعد از عمل بینی چگونه امکانپذیر می باشد، بهتر است ابتدا بررسی کنیم که چرا چشم پس از جراحی بینی دچار کبودی می شود.

به نظر می‌رسد که هر چه جراح با تجربه‌ تر باشد، احتمال به وجود آمدن کبودی و تورم کمتر می‌شود. علاوه بر تخصص، عوامل دیگری نیز وجود دارد که بر ایجاد شدن کبودی و تورم تأثیر می گذارد. از اصلی ترین و مهمترین علت های به وجود آمدن کبودی در ناحیه چشم بعد از جراحی بینی، می توان موارد زیر را نام برد.

میزان دقیق بودن جراحی بینی

تورم و کبودی بینی اغلب زمانی رخ می دهد که جراح، استخوان بینی را اصلاح کند. به عبارت دیگر، هنگامی که خونرسانی به پریوستوم در هنگام تغییر بینی مختل می شود، تورم در اطراف چشم ها و حتی گاهی در گونه ها ظاهر می شود.

در واقع در صورت نیاز به برش استخوان بینی، با استفاده از زمان بلند کردن پریوست، جراح می تواند انحراف را به حداقل برساند و در نتیجه تورم و ادم چشم را پس از عمل جراحی بینی برطرف کند.

سن بیمار

بیماران مسن اغلب رگ های خونی شکننده تری دارند که می تواند منجر به افزایش کبودی اطراف چشم پس از جراحی شود.

اختلالات خونریزی

در صورتی که دارای سابقه کبودی یا خونریزی خیلی زیاد هستید، باید بدانید که در میان گذاشتن این مسئله با جراح خود از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

سیگار کشیدن

سیگار احتمال لخته شدن خون پس از جراحی را کاهش می دهد که می تواند روند برداشتن پانسمان بعد از عمل را طولانی تر کند.

مصرف دارو

اگر داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید، مهم است که این موضوع را با جراح خود در میان بگذارید.

پاسخ بدن

برخی از بیماران پس از جراحی بینی بیشتر از سایرین در معرض کبودی و تورم چشم هستند. از جمله عواملی که ممکن است پاسخ دادن بدن به بهبود پیدا کردن بعد از جراحی بینی را تحت تاثیر قرار دهند، شامل موارد زیر می شود. سن، میزان ضخامت پوست، جریان یا گردش خون، تغذیه و غیره.

توصیه های مهم بعد از عمل بینی چیست؟

توصیه های مهم بعد از عمل بینی چیست؟
توصیه های مهم بعد از عمل بینی چیست؟

مراقبت هایی که باید پس از جراحی انجام دهید، شامل نکاتی در مورد چگونگی کاهش ورم و رفع کبودی چشم بعد از عمل بینی و سایر عوارض خواهد بود. در ادامه، مهمترین نکات را بررسی و ارزیابی خواهیم کرد.

لازم به ذکر است که اگر در حال آماده شدن برای جراحی بینی هستید، نکات زیر می تواند به شما در مدیریت تورم و رفع کبودی چشم بعد از عمل کمک کند. بنابراین توصیه می شود که آنها را حتما رعایت کنید.

داروها را خودسرانه مصرف نکنید

اگر پزشک برای شما داروی رقیق کننده تجویز کرده است، حتما باید هوشیار باشید و به محض افزایش ورم و کبودی از ناحیه چشم ها به سمت بینی، به پزشک مراجعه کنید.

بدون مشورت با پزشک، مکمل مصرف نکنید

برخی مکمل ها و داروهای گیاهی می توانند باعث خونریزی و رقیق شدن خون شوند. حتما در مورد مکمل ها، داروها یا محصولات گیاهی، با پزشک خود صحبت کنید.

خانم دکتر جمشیدی که یکی از جراحان بینی باتجربه و ماهر است، به بیماران خود توصیه می کند که پس از جراحی بینی قبل از مصرف هر گونه مکملی، با او مشورت کنند.

هر چند ساعت یک بار از کمپرس سرد و گرم استفاده کنید

همان طور که در قسمت قبلی مقاله اشاره کردیم، آماده کردن کمپرس سرد و گرم قبل از عمل برای استفاده از آنها پس از جراحی لازم است.

استفاده از کمپرس سرد در ۲۴ ساعت اول جراحی می تواند به طور موثری باعث رفع کبودی چشم بعد از عمل بینی و همچنین کاهش دادن ورم صورت شود.

برای این منظور کافی است روزی چند بار کمپرس یخ را روی گونه ها قرار دهید  از روز دوم به بعد کمپرس گرم را روی صورت و زیر چشم های خود قرار دهید.

حواستان باشد که هنگام قرار دادن کمپرس سرد و گرم نباید هیچ گونه فشاری به بینی و نواحی اطراف آن وارد کنید. بنابراین توصیه می شود که این کار را با دقت زیاد و به آرامی انجام دهید.

خانم دکتر جمشیدی نحوه استفاده از کمپرس سرد و گرم را به منظور رفع کبودی چشم بعد از عمل بینی، برای بیماران خود توضیح می دهد.

از خم کردن سرتان خودداری کنید

بالا بردن سر می تواند تورم جراحی بینی را کاهش دهد. فراموش نکنید که بالا نگه داشتن سر و خم نکردن آن می تواند در بهبود ورم و کبودی چشم پس از جراحی بینی بسیار موثر باشد.

خوب بخوابید

هنگامی که در مورد روند بهبودی بعد از جراحی بینی صحبت به میان می آید، خواب از جمله مواردی می باشد که در بسیاری از مواقع به آن توجهی نمی شود.

اگرچه خواب در روزهای اول ممکن است به دلیل درد و بینی دشوار باشد، اما 7 تا 8 ساعت خواب در هر شب به تقویت بدن و تسریع روند بهبودی کمک می کند.

به اندازه کافی آب بنوشید

یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با تورم، نوشیدن آب کافی است. هر چه آب بیشتری بنوشید، احتمال احتباس آب در شما کمتر می شود. علاوه براین، هیدراتاسیون منجر می گردد تا خون بهتر جریان پیدا کند که این مسئله به بهبودی سریعتر کمک زیادی می کند.

تحت هیچ شرایطی سیگار نکشید

برای بهبود تورم صورت و چشم پس از جراحی بینی، چند هفته بعد از جراحی از سیگار کشیدن خودداری کنید.

استفاده از لنزهای تماسی را جایگزین عینک کنید

استفاده از عینک یا هر چیزی که بعد از جراحی به بینی فشار می آورد، می تواند باعث ناراحتی شود. در موارد شدیدتر، می تواند جابجایی استخوان و غضروف را به دنبال داشته باشد.

عدسی چشم نیز ممکن است دچار کبودی و ورم شود. یکی از راه هایی که کمک می کند تا از چنین اتفاقی جلوگیری نمایید، این است که لنزهای تماسی را مورد استفاده قرار دهید.
صبر و حوصله به خرج دهید

یکی از بهترین توصیه ها این است که پس از عمل بینی نسبت به رفع کبودی چشم بعد از عمل بینی خود صبور باشید. اگر چه تورم آزاردهنده است، اما اغلب در عرض چند هفته فروکش می کند.

به بدن خود فرصت دهید تا پس از جراحی، به بهبودی کامل دست یابد. اگر بعد از جراحی بینی از فرم بینی خود راضی نیستید، صبور باشید. به طور کلی، بیشتر بیماران پس از برطرف شدن کامل تورم، ظاهر بینی خود را دوست دارند.

بهترین راهکارها برای جلوگیری از کبودی چشم بعد از عمل بینی کدامند؟

بهترین راهکارها برای جلوگیری از کبودی چشم بعد از عمل بینی کدامند؟
بهترین راهکارها برای جلوگیری از کبودی چشم بعد از عمل بینی کدامند؟

تا اینجا توضیح دادیم که چگونه می توان به رفع کبودی چشم بعد از عمل بینی کمک کرد و همچنین از دلایل به وجود آمدن کبودی آگاه شدیم.

همچنین مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی را نیز بررسی کردیم. اکنون می خواهیم بدانیم که چگونه از ایجاد شدن کبودی چشم بعد از عمل بینی جلوگیری کنیم. باید گفته شود که عوامل کاهش دهنده کبودی چشم به دو دسته شخصی و پزشکی تقسیم می شوند.

این نکته را مورد توجه قرار دهید که هر چند این عوامل قادر هستند میزان کبودی چشم را تا حد چشمگیری کاهش دهند، ولی این کاملا طبیعی است که بعد از جراحی، کمی کبودی باقی بماند.

روش هایی که به بیمار کمک می کند تا از کبودی چشم پس از جراحی بینی جلوگیری شود، شامل مواردی می شود که در ادامه، آنها را ذکر می کنیم.

هنگام خوابیدن، سر خود را بالا نگه دارید

نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی یا استراحت روزانه بسیار مهم است. پس از جراحی، زمانی که در حال استراحت و خواب هستید، بالش خود را طوری تنظیم کنید که سرتان بالای قفسه سینه شما باشد. برای این کار می توانید از چند بالش زیر سر خود استفاده کنید.

خم نشوید و اجسام سنگین را بلند نکنید

از خم شدن تا حد امکان در طول فعالیت های روزانه خودداری کنید. تا چند هفته پس از جراحی و تا زمانی که خونریزی متوقف شود، از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید. چرا که انجام دادن چنین کارهایی ممکن است باعث افزایش خونریزی و کبودی شود.

از دستکاری کردن پانسمان و گچ بینی خودداری کنید

هر گونه دستکاری در بینی، پانسمان و آتل می تواند جریان خون در زیر پوست و همچنین کبودی را افزایش دهد. اگر چه پانسمان قادر است کمی ناراحت کننده باشد، اما این نکته را در نظر بگیرید که اگر پانسمان جابجا شود، امکان دارد جراحی ترمیم بافت به درستی انجام نشود.

بعد از این که زمان تعیین شده برای در آتل بودن بینی به اتمام رسید، هرگز سعی نکنید آن را باز کنید. توجه داشته باشید که در طول دوره پانسمان، حتما باید پانسمان را طبق دستور پزشک عوض کنید و در صورت لزوم، آن را به پزشک یا تیم پرستاری او بسپارید.

پیاده روی و راه رفتن را آغاز کنید

ممکن است باور کردنی نباشد اما پیاده روی نقش زیادی در کاهش و رفع کبودی چشم بعد از عمل بینی دارد. هر چه زودتر راه رفتن را شروع کنید، بهتر است.

همچنین راه رفتن، لخته شدن خون را متوقف می کند. تا زمانی که پزشک تشخیص دهد، از دویدن یا ورزش های شدید خودداری کنید.

دریافت نسخه پزشک را به طور منظم انجام دهید

داروهایی که پزشک برای کاهش درد و ورم تجویز می کند، می تواند میزان کبودی چشم و صورت شما را پس از جراحی بینی به میزان قابل توجهی کاهش دهد. دوز و زمان مصرف داروها را با پزشک خود هماهنگ کنید. بدون مشورت پزشک، به هیچ وجه از داروها استفاده نکنید.

با خودتان صادق باشید

هر زمان که از جای زخم و تغییرات روی صورت خود احساس خستگی کردید، این را به خاطر بیاورید که شما تحت یک عمل جراحی زیبایی سخت قرار گرفته اید.

بنابراین به وجود آمدن مقداری کبودی و تورم طبیعی است. شما نباید هیچ وقت خود را با بیماران دیگر مقایسه نمایید. زیرا اندازه زخم و تورم بسته به شرایط بیمار یکسان نمی باشد. صورت شما ممکن است تا چند هفته پس از جراحی، هیچ نشانه ای از آنچه بر روی آن اتفاق افتاده را نشان ندهد.

از رژیم غذایی سالم و مناسب پیروی کنید

بدون شک رژیم غذایی سالم بعد از جراحی بینی به شما کمک می کند تا سریعتر بهبود پیدا کنید و از کبودی و ورم دور چشم خلاص شوید. قبل و بعد از جراحی سعی کنید غذاهای سالم و مقوی بخورید. سعی کنید بعد از جراحی، مقدار سبزیجات و میوه ها را در سبد غذایی خود افزایش دهید.

برخی از داروهایی که بیمار باید بعد از جراحی بینی استفاده کند، می تواند باعث یبوست شود. یبوست احتمالا باعث افزایش فشار روی رگ های بینی پاره شده و خونریزی می شود. فیبر موجود در سبزیجات و میوه ها از یبوست جلوگیری می کند. در کنار این موارد، سعی کنید مصرف آب را افزایش دهید.

به طور کلی آب برای تمام اعضای بدن مفید است. با این حال، در طی جراحی زیبایی بینی، نوشیدن آب فراوان به بهبود سریعتر بافت و کاهش ورم و رفع کبودی چشم بعد از عمل بینیعکمک می کند.

پزشک را در جریان همه چیز بگذارید

یک ماه قبل از جراحی، تمام عادات دارویی و شیوه زندگی خود را برای پزشک معالج توضیح دهید. باز هم تاکید می کنیم که جراحی زیبایی بینی یک جراحی جدی و تهاجمی است؛ هر چه پزشک اطلاعات بیشتری در مورد آن داشته باشد، روند بهبودی شما سریعتر خواهد بود.

در طول جراحی، فهرستی از داروهایی که مصرف می کنید را به پزشک خود بگویید. این موضوع همچنین شامل داروهای گیاهی و تغذیه و ورزش است.

بهتر است یک ماه قبل با پزشک خود مشورت کنید تا در صورت لزوم، دارو را از رژیم غذایی شما حذف کند و اثر دارو در عرض یک ماه از بین برود.

سیگار کشیدن، ورزش و غیره، از جمله مواردی هستند که پزشک و جراح بینی باید آنها را بداند. خانم دکتر جمشیدی مجرب ترین جراح بینی، برای رفع کبودی چشم بعد از عمل بینی، از بیماران خود می خواهد تا او را در جریان همه چیز بگذارند.

سخن پایانی

سخن پایانی
سخن پایانی

کبودی در ناحیه زیر چشم به طور معمول حدود 24 ساعت پس از جراحی ظاهر می شود و در 48 ساعت اول، بدترین حالت را دارد. یک هفته پس از جراحی، کبودی، زرد یا قهوه ای روشن می شود.

در این مرحله، به راحتی می توانید با استفاده از آرایش، ظاهر زشت این کبودی ها را بپوشانید. در بیشتر موارد، حلقه های کبود زیر چشم در عرض 10 روز پس از جراحی به طور کامل ناپدید می شوند. اما برخی از کبودی ها باقی می مانند.

این کبودی های طولانی مدت پس از جراحی بینی به خودی خود از بین نمی روند. تغییر رنگ در ناحیه مورد نظر حتی ماه ها پس از جراحی باقی می ماند.

این مشکل در افرادی که دارای مشکلات خاصی هستند، شایع است و اغلب به علت بافت نرم پوست خواهند بود. به طور کلی برای رفع کبودی چشم بعد از عمل بینی، توصیه می شود کمپرس سرد را در ۲۴ ساعت اول و پس از آن کمپرس گرم را مورد استفاده قرار دهید.

همچنین باید همه مراقبت های قبل و بعد از جراحی را انجام دهید و پزشک خود را از مصرف داروها و هر چیز دیگری آگاه کنید. خانم دکتر جمشیدی به دلیل داشتن سابقه و مهارت فراوان در زمینه جراحی بینی، تا به امروز توانسته عمل های بسیار زیادی را با موفقیت انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.