آیا دماغ گوشتی بعد از عمل برمی گردد

آیا دماغ گوشتی بعد از عمل برمی گردد

در این مقاله، در رابطه با این موضوع که آیا دماغ گوشتی بعد از عمل برمی گردد ، با شما صحبت خواهیم کرد. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

در جهان امروزی، افراد زیادی به انجام عمل های زیبایی روی می آورند تا ظاهر جذاب تری را برای خود ایجاد کنند. یکی از پرطرفدارترین جراحی ها، عمل بینی می باشد که در کشور ما بسیار متداول شده است.

کسانی که دارای بینی استخوانی، غضروفی یا گوشتی هستند، می توانند تحت جراحی های بینی قرار بگیرند و فرم بینی خود را تغییر بدهند. حتما بارها شنیده اید که بینی های استخوانی در قیاس با بینی های گوشتی پس از عمل، ظاهر جذاب تری پیدا می کنند، چون پوست نازکی روی بینی خود دارند.

به همین دلیل، این پرسش رایجی از زبان کسانی که بینی استخوانی ندارند، مدام مطرح می شود که آیا دماغ گوشتی بعد از عمل برمی گردد یا خیر؟ بنابراین برای یافتن پاسخ این سوال، می توانید با دکتر جمشیدی به خوبی مشورت نمایید. خانم دکتر جمشیدی، معتبرتریت متخصص در این زمینه به شمار می آیند.

پیشنهاد می کنیم از پست تجربه عمل بینی گوشتی دیدن

آیا دماغ گوشتی بعد از عمل بر می گردد؟

آیا دماغ گوشتی بعد از عمل بر می گردد؟
آیا دماغ گوشتی بعد از عمل بر می گردد؟

در سال های گذشته، جراحی بینی مانند امروز مدرن و پیشرفته نبود. به همین سبب، از تکنیک های قدیمی برای انجام عمل استفاده می شد. به گونه ای که پس از جراحی بینی های گوشتی در بازه های زمانی نامشخص، نتیجه جراحی عوض می شد و فرم بینی به شکل سابق خود باز می گشت.

اما پزشکان امروزی مانند دکتر جمشیدی، معمولا تکنیک های جدید و پیشرفته ای را به کار می گیرند تا تغییرات ایجاد شده روی بینی به هیچ عنوان قابل بازگشت نباشد. به عنوان مثال در جدیدترین تکنیک ها، غضروف ها به راحتی از تیغه میانی جدا شده و به نوک بینی انتقال داده می شوند.

این حرکت در حقیقت ارتقای غضروف بینی به حساب می آید و باعث تقویت این ناحیه می شود.

با چنین شیوه هایی، امکان بازگشت بینی گوشتی به حالت قبل کاهش پیدا می کند و لازم نیست نگران خراب شدن شکل و فرم آن باشید. همچنین شما در حال خواندن مقاله آیا دماغ گوشتی بعد از عمل برمی گردد، هستید.

برای جلوگیری از بازگشت بینی گوشتی پس از عمل، چه مراقبت هایی باید انجام شود؟

برای جلوگیری از بازگشت بینی گوشتی پس از عمل، چه مراقبت هایی باید انجام شود؟
برای جلوگیری از بازگشت بینی گوشتی پس از عمل، چه مراقبت هایی باید انجام شود؟

بینی گوشتی پس از جراحی، حساسیت های بیشتری از خود نشان می دهد که این موضوع باعث می شود تا بیماران برای بهبودی کامل آن، از مراقبت های ویژه ای استفاده کنند. یعنی همزمان که مراقبت های کلی بعد از عمل را به انجام می رسانند، باید مراقبت های خاص دیگری را نیز در نظر بگیرند.

ممکن است حساسیت های بینی گوشتی تا حدی بالا برود که پزشکان، تزریق را برای درمان و بهبودی آن پیشنهاد بدهند. این حساسیت ها شامل تورم بیش از حد بینی می باشد، به طوری که بینی فرد از قبل نیز بزرگ تر دیده می شود و مدت زمان بهبود این حجم از تورم تا ماه ها طول می کشد.

در صورتی که بینی های استخوانی تا حدود ۳ماه بعد از جراحی بخش زیادی از ورم خود را از دست می دهند و نیازی به چسب بینی نیز احساس نمی شود. به همین دلیل گفته می شود که مراقبت های بینی گوشتی کمی متفاوت تر و طولانی تر است.

در صورتی که شما نیز با تورم بالای بینی خود دست و پنجه نرم می کنید، باید از تزریق کورتون برای مهار آن استفاده کنید و ورم بینی خود را پایین بیاورید تا فرم زیباتری به خود بگیرد.

در ضمن کسانی که بینی گوشتی دارند، باید برای انجام ماساژ و اقداماتی از این دست، تا حدود یک الی دو ماه بعد از عمل تحت نظر جراح خود قرار بگیرند؛ زیرا پزشکان با اقدامات گوناگون می توانند به شکل گرفتن بینی کمک کنند، التهاب آن را پایین بیاورند و تورم نواحی گوناگون را از میان ببرند.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سوال آیا دماغ گوشتی بعد از عمل برمی گردد، می توانید با دکتر جمشیدی مشورت کنید.

رعایت چه نکاتی از بازگشت بینی گوشتی و تورم آن بعد از جراحی بینی جلوگیری می کند؟

رعایت چه نکاتی از بازگشت بینی گوشتی و تورم آن بعد از جراحی بینی جلوگیری می کند؟
رعایت چه نکاتی از بازگشت بینی گوشتی و تورم آن بعد از جراحی بینی جلوگیری می کند؟

کسانی که قصد جراحی بینی گوشتی خود را دارند، شایسته است مراقبت های فراوان تری را در قیاس با افراد دیگر به انجام برسانند تا نتیجه مطلوبی را به دست بیاورند. به همین منظور، در این بخش از مقاله، نکات کلی مراقبتی را برای این دسته از افراد بیان می کنیم که عبارتند از:

معمولا اولین توصیه به افرادی که جراحی بینی انجام می دهند، این می باشد که باید سر خود را بالاتر از بدن خود قرار بدهند. به گونه ای که در زمان خواب، سر در مکانی بالاتر از بدن قرار بگیرد.

برای رعایت این نکته، موظف هستید از دو تا سه بالش استفاده کنید و آن ها را زیر سر خویش تنظیم نمایید. به گونه ای که هم سرتان رو به بالا قرار بگیرد و هم بتوانید در این وضعیت، راحت باشید و استراحت کنید.

دخانیات و الکل در حالت عادی نیز ضرر و زیان های فراوانی به همراه می آورند. به همین علت در این دوران حساس نیز شدیدا ممنوع هستند.

تا زمانی که پزشک جراح تعیین می کند، نباید عمل فین کردن را انجام بدهید.

استفاده از نی نیز در بازه زمانی حساس ممنوع است

استفاده از نی نیز در بازه زمانی حساس ممنوع است و مجبور هستید به صورت عادی، نوشیدنی های گوناگون را میل نمایید.

هنگامی که بینی خود را جراحی می کنید، اغلب پزشکان برای گذراندن دوران نقاهت و کاهش تورم بینی، نوشیدنی های ویژه ای را پیشنهاد می دهند، مثل آب آناناس و آب کرفس

این موضوع نیز بسیار حائز اهمیت است که حداقل تا ۴۸ساعت یا دو روز پس از عمل، استفاده از کمپرس سرد را جدی بگیرید.

نمک تورم شما را افزایش می دهد، به همین علت، تا چندین ماه بعد از جراحی بینی باید تا جای ممکن خوردن این ماده مهم غذایی را کاهش بدهید.

غذاهای سفت و جویدنی نیز تا حدود یک ماه بعد از عمل دارای ممنوعیت است. پس باید به سراغ غذاهای آبکی و مایعات بروید مثل انواع سوپ ها.

در دوران نقاهت نباید در معرض نور خورشید یا آفتاب قرار بگیرید، چون گرمای بیش از حد برای بهبود بینی شما خوب نیست. در این راستا، باید از حمام آب بسیار داغ نیز اجتناب کنید و با دمای آب ولرم دوش بگیرید‌. همچنین برای یافتن پاسخ سوال آیا دماغ گوشتی بعد از عمل برمی گردد، می توانید از دکتر جمشیدی کمک بگیرید.

چرا نتایج جراحی در بینی استخوانی ثابت است؛ در حالی که در بینی گوشتی، قابل برگشت است؟

چرا نتایج جراحی در بینی استخوانی ثابت است؛ در حالی که در بینی گوشتی، قابل برگشت است؟
چرا نتایج جراحی در بینی استخوانی ثابت است؛ در حالی که در بینی گوشتی، قابل برگشت است؟

در این بخش از مقاله می خواهیم بینی استخوانی و گوشتی را بررسی کنیم تا دلیل بازگشت بینی گوشتی را متوجه شوید. با ما همراه باشید.

در بینی های استخوانی به این دلیل جراحی انجام می دهند تا فرم آن را اصلاح کرده و بسیار کوچک تر نمایند که در این صورت، فرآیند بهبودی افراد با شتاب بیشتری پیش خواهد رفت. اما در بینی های گوشتی، ماجرا بسیار متفاوت است.

چون پزشکان روی بافت نرم بینی عمل جراحی را به انجام می رسانند که این ناحیه، از پوست بسیار ضخیم تری تشکیل شده است و دقیقا همین موضوع فرآیند بهبودی شما را به تاخیر می اندازد.

از طرفی برای این که پزشکان روی بیتی استخوانی عمل جراحی انجام بدهند، نیاز به بازه زمانی طولانی دارند و در اغلب موارد، به سرعت کار این گونه بیماران را راه می اندازند. البته این موضوع به پیچیدگی ها و شرایط خاص بیماران نیز وابسته است.

افرادی که دارای بینی استخوانی هستند، چند ساعت بعد از به هوش آمدن می توانند مرخص شوند، همچنین این بیماران درد زیادی را تجربه نمی کنند. اما به طور کلی عمل بینی های استخوانی بسیار راحت تر از بینی های گوشتی است و از سویی دیگر، نتایج مطلوب تری برای آن ها به وجود می آید.

ضخامت پوست در انواع بینی متفاوت است

همان طور که در پاراگراف های قبلی گفتیم، ضخامت پوست در انواع بینی متفاوت است؛ به همین دلیل، بازگشت بینی گوشتی پس از جراحی ممکن است اتفاق بیفتد، چون از پوست ضخیم تری برخوردار می باشد.

البته در کشور ما اغلب بینی ها به صورت ترکیبی هستند، یعنی کمی استخوانی، کمی گوشتی با پوست ضخیم به نظر می رسند که درصد چربی بالایی نیز دارند. به همین خاطر، استفاده از تکنیک های مناسب و ویژه برای انواع مدل بینی توسط جراحانی مانند دکتر جمشیدی لازم خواهد بود.

زمانی که بینی استخوانی را جراحی می کنند، حجم آن را بسیار کاهش می دهند و فرم جذاب تری را روی آن پیاده می کنند‌

زمانی که بینی استخوانی را جراحی می کنند، حجم آن را بسیار کاهش می دهند و فرم جذاب تری را روی آن پیاده می کنند‌. اما در بینی های گوشتی باید غضروف را به نوک بینی و پل آن پیوند بزنند و این حجم از غضروف را از خود تیغه بینی جدا می کنند.

در موارد نادری که بینی بیمار دچار شکستگی شده که دلیل آن ضربه به تیغه بینی یا موارد دیگر است، باید غضروف مورد نظر را از گوش بیماران جدا کنند که دو عمل متفاوت و همزمان خواهد بود؛ زیرا بافت غضروفی آن ها به خاطر دلایل گفته شده، به حالت استخوانی در می آید.

اما در نهایت غضروف به دست آمده را برای فرم دادن به بینی های گوشتی استفاده می کنند که بسیار سخت است و هر پزشکی نمی تواند با موفقیت از پس چنین عملی بر بیاید. همچنین کوچک کردن این نوع از بینی باید تا درجه ای ادامه یابد که بافت های خود بینی نابود نشود.

چون احتیاجی نیست به هر قیمتی بینی بیمار کوچک شود! به ویژه به قیمت سلامتی. در ضمن به کمک دکتر جمشیدی می توانید جواب سوال آیا دماغ گوشتی بعد از عمل برمی گردد را به راحتی پیدا کنید.

نکته: تشکیل بافت فیرو بعد از عمل در بینی گوشی بیشتر است و طبیعتا ورم آن نیز بیشتر از بینی استخوانی خواهد بود؛ به همین دلیل سایز این نوع بینی ها تغییر چندانی پیدا نمی کند و بیشتر از هر چیز، این فرم بینی است که اصلاح شده و زیباتر از قبل به چشم می آید.

نکات مخصوص برای بینی های گوشتی پس از جراحی بینی

نکات مخصوص برای بینی های گوشتی پس از جراحی بینی
نکات مخصوص برای بینی های گوشتی پس از جراحی بینی

معمولا این گونه از بینی ها پوست بسیار کلفتی دارند و در مقابل، از غضروف های ضعیفی برخوردار هستند؛ بنابراین کسانی که دارای این مدل از بینی می باشند و قصد عمل دارن،د بهتر است نکاتی که در ادامه عنوان می کنیم را به خوبی مطالعه کنند که عبارتند از:

بهتر است بدانید که بینی شما در قیاس با انواع دیگر بینی، از ورم بیشتری برخوردار خواهد بود، پس طبیعی است که مدت زمان طولانی تری برای بهبود آن نیاز باشد؛ اوج تورم بینی های استخوانی معمولا تا ۳ ماه پس از جراحی به پایان می رسد، در حالی که برای از بین رفتن تورم بینی گوشتی، باید حدودا بین یک سال تا یک سال و نیم بعد از عمل صبر کنید تا بتوانید نتایج جراحی را مشاهده کنید.

افرادی که بینی گوشتی خود را جراحی می کنند، باید پس از عمل بیشتر از افراد عادی از چسب استفاده کنند، برای مثال کسانی که بینی استخوانی دارند، ممکن است تا ۳ماه بعد از عمل، چسب زدن را کنار بگذارند اما شما همچنان باید به روند چسب زدن بینی خود ادامه بدهید تا تورم آن را به خوبی کنترل نمایید.

همچنین زمان دقیق چسب زدن خود را می توانید از پزشک جراح خود مانند دکتر جمشیدی پرس و جو کنید، چون شرایط همه بیماران مانند یکدیگر نیست و راجع به چنین موضوع های حساسی، خود پزشک باید تصمیم درست را اعلام نماید. البته طریقه چسب زدن به بینی نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

برای اغلب بینی های گوشتی بعد از عمل، معمولا تزریق کورتون توسط پزشک پیشنهاد می شود

برای اغلب بینی های گوشتی بعد از عمل، معمولا تزریق کورتون توسط پزشک پیشنهاد می شود. گاهی چندین بار تزریق انجام می گیرد تا به اندازه دلخواه از تورم بینی گوشتی کاسته شود. این تزریق زیر پوست بینی و به ویژه در نواحی نوک بینی شما به انجام می رسد تا تاثیرات لازم را روی این عضو حساس صورت ایجاد نماید.

هر چقدر هم که پزشک توانمند و باتجربه تری را برای انجام جراحی خود انتخاب کنید، باز هم نمی توانید از نتیجه عمل این نوع از بینی ها مطمئن باشید؛ چون بینی شما پوست ضخیمی دارد و نباید از آن انتظار ظرافت، باریکی و کوچکی در حد بینی های استخوانی را داشته باشید.

به همین دلیل، بهتر است با قبول این موضوع به سراغ انجام جراحی بینی بروید که نتایج جراحی کاملا به دلخواه شما نخواهد بود. از آنجایی که پوست و بافت ضخیم روی بینی گوشتی آن را بزرگ تر نشان می دهد، پزشک جراح اجازه ندارد برای باریک کردن بینی شما از حد مجاز فراتر برود؛

زیرا از نظر تنفسی با اختلالات جدی مواجه خواهید شد که پشیمانی از جراحی بینی را به دنبال خواهد داشت. به همین منظور، برای یافتن جواب سوال آیا دماغ گوشتی بعد از عمل برمی گردد، می توانید با دکتر جمشیدی تبادل نظر داشته باشید.

سخن پایانی

سخن پایانی
سخن پایانی

در این مقاله، راجع به سوال آیا دماغ گوشتی بعد از عمل برمی گردد، با شما صحبت کردیم و تمامی نکات لازم را به طور مفصل برای شما عزیزان شرح دادیم. به همین خاطر می توانید با اطلاعات و آگاهی بیشتری برای انجام عمل جراحی بینی خود تصمیم بگیرید و نتیجه عمل را به دست پزشک جراح خود بسپارید.

چون هر چقدر که روی بینی گوشتی کار شود، به زیبایی و ظرافت بینی استخوانی در نمی آید. البته اگر پزشکان حاذق با مهارت بالا را انتخاب کنید، قطعا از نتایج عمل خود شگفت زده خواهید شد که ما در این مقاله، سرکار خانم دکتر جمشیدی را به شما پیشنهاد می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.