آیا عمل انحراف بینی باعث زیبایی می شود

آیا عمل انحراف بینی باعث زیبایی می شود

در این نوشتار، تلاش می کنیم به بررسی این موضوع بپردازیم که آیا عمل انحراف بینی باعث زیبایی می شود ؟ با ما باشید.

انحراف بینی از جمله مشکلاتی است که افراد بی شماری دچار این عارضه می باشند و جراحی انحراف بینی یا سیتوپلاستی، به منظور برطرف سازی این انحراف انجام می شود.

غالبا با ضرب دیدن و آسیب به بینی، غضروف و استخوان دچار جابجایی هایی می شود و سبب بروز انحراف در این ناحیه می شود و باعث می شود افراد زیادی به منظور زیبایی و رفع انحراف بینی و عیوب آن، به جراحی بینی روی آورند.

با در نظر گرفتن این واقعیت که در حال حاضر جراحی بینی، از جمله جراحی های رایج در بین مردان و زنان ایرانی می باشد، برگزیدن یک جراحی زیبایی مطمئن و خوب، امری دشوار محسوب می شود.

در کشور ما، پزشکان و جراحان بی شماری در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت می باشند. در این بین، پیشنهاد ما به هموطنان محترم طرفدار و علاقه مند به انجام جراحی زیبایی بینی، خانم دکتر خدیجه جمشیدی می باشد.

پیشنهاد می کنیم از پست جراحی بینی با 10 میلیون دیدن کنید.

فهرست مطالب

اینفوگرافیک آیا عمل انحراف بینی باعث زیبایی می شود

اینفوگرافیک آیا عمل انحراف بینی باعث زیبایی می شود
اینفوگرافیک آیا عمل انحراف بینی باعث زیبایی می شود

خانم دکتر جمشیدی، با داشتن جراحی های بی شمار و نیز با دارا بودن آمار رضایتمندی بالا، همچنین داشتن تجربیات و مهارت های مکفی، انتخاب خوب و مطمئنی در جایگاه جراح زیبایی به حساب می آیند.

عناوین مقاله

_ آیا عمل انحراف بینی باعث زیبایی می شود؟

_ تفاوت عمل جراحی انحراف بینی با زیبایی

_ عمل انحراف بینی بدون عمل زیبایی

_ آیا می توان عمل انحراف بینی را بدون عمل زیبایی انجام داد؟

_ جراحی انحراف بینی، چیزی فراتر از یک موضوع زیبایی

_ انحراف بینی چیست؟

_ آیا انحراف بینی در ظاهر بینی اثر می گذارد؟

_ علائم انحراف بینی

_ دلایل ایجاد انحراف بینی

_ خطرات جراحی انحراف بینی

_ مزایای انجام عمل انحراف بینی همراه با زیبایی

_ ویژگی یک جراح خوب

_ آشنایی با خانم دکتر خدیجه جمشیدی

_ پرسش های رایج در ارتباط با جراحی انحراف بینی

_ سخن آخر

 

آیا عمل انحراف بینی باعث زیبایی می شود؟

در جواب سوال«آیا عمل انحراف بینی باعث زیبایی می شود؟ باید گفت که گاها افرادی با تصوراتی نادرست بر این باورند که عمل انحراف بینی می تواند منجر به زیباتر شدن بینی شود و جراحی انحراف بینی همراه با زیبایی، از الزامات این جراحی می باشد.

این اندیشه به طور قطع نادرست می باشد، چرا که جراحی بینی با رینوپلاستی و جراحی زیبایی بینی مقوله ای جدا از هم می باشند. در ادامه مقاله آیا عمل انحراف بینی باعث زیبایی می شود، به بعضی از این تناقضات و تفاوت ها خواهیم پرداخت.

تفاوت عمل جراحی انحراف بینی با زیبایی

عمل انحراف بینی امکان دارد به خاطر مسائل گوناگونی همچون بروز تصادف، اصابت ضربه، انحراف بینی، تروما، برطرف کردن مشکلات مادرزادی، بهبود و ایجاد تغییر در ظاهر و دیگر عوامل صورت پذیرد.

جراحی کجی و انحراف بینی در وهله اول به منظور رفع انحراف بینی و مشکلات افراد انجام می گیرد.

درمان علامت های انحراف بینی و مسائلی که در ارتباط با سلامت فرد می باشند، از اصلی ترین اهداف جراحی بینی به شمار می آیند. در این میان، افرادی نیز هستند که قصد دارند از مزیت های جراحی بینی برای بهتر کردن ظاهر خود بهره مند شوند.

تفاوت های عمل جراحی انحراف بینی با زیبایی

_ جراحی سپتوپلاستی منحصرا روی قسمت هایی که مرتبط با راه های هوایی افراد بیمار می باشد، تمرکز دارد و تلاش می کند با ایجاد تغییراتی در فرم و زوایای تیغه بینی، این اختلالات به وجود آمده را رفع کند. در حقیقت اثر قابل ملاحظه ای روی فرم و ساختار کلی بینی نخواهد گذاشت.

_ جراحی زیبایی بینی به وسیله ی پیوند دادن و یا حذف بخشی از غضروف ها، اعمال تغییراتی در استخوان و نیز بافت های بینی برای دستیابی به شکل و فرم مد نظر صورت می گیرد.

طی جراحی زیبایی بینی، افراد قادر خواهند بود تا فرم مد نظر خود را با مشاوره و راهنمایی گرفتن از جراح متخصص انتخاب کنند تا نتیجه پایانی، باب میل خود و به صورت مصنوعی نباشد.

عمل انحراف بینی به عنوان یک شیوه و راه درمان می باشد

_ عمل انحراف بینی به عنوان یک شیوه و راه درمان می باشد، از این رو بیمه هایی که افراد با آن ها قرارداد دارند، تا حدودی مقداری از مخارج این جراحی را عهده دار خواهند شد و از این حیث افراد، دل نگرانی کمی در قبال پرداخت هزینه ها و مخارج این عمل خواهند داشت.

ولی جراحی زیبایی از آنجایی که به درخواست خود فرد و به منظور زیبایی صورت می گیرد، شامل بیمه نخواهد بود، از این رو افراد مستلزم پرداخت هزینه ها به صورت آزاد خواهند بود.

در صورتی که عمل انحراف بینی همراه با جراحی زیبایی صورت پذیرد، بیمه تنها آن قسمت از هزینه هایی که مرتبط با عمل انحراف بینی می باشند را متقبل خواهد شد.

عمل انحراف بینی بدون عمل زیبایی

زمانی که صحبت از جراحی بینی می شود، معمولا اکثریت افکار به سمت و سوی جراحی زیبایی بینی کشیده می شود.

ولی عمل بینی افزون بر جنبه زیبایی، کاربردهای بی شمار دیگری نیز دارد و در راستای بهتر عمل کردن نقش بینی و کارکرد مطلوب آن انجام می شود.

بی شک نقش مهم و اصلی بینی، عمل تنفس می باشد

بی شک نقش مهم و اصلی بینی، عمل تنفس می باشد و ادعایی در رابطه با زیبا بخشی به صورت ندارد و تمامی جراحان بینی نیز بر این اصل واقف می باشند.

در برخی از موارد، افراد بیمار مسئله ای با فرم و شکل بینی خود ندارند و از جراح می خواهند تا عمل انحراف بینی بدون انجام عمل زیبایی داشته باشند.

چنانچه بینی به یک طرف انحراف داشته باشد و یا مقداری دچار کجی شده باشد، افراد با جراحی انحراف بینی، به صاف کردن و رفع عیوب آن می پردازند.

در این شیوه، جراح، برای جابجایی بافت فیزیکی، مقداری از غضروف یا استخوان بینی را طی جراحی بر می دارد. پس در پاسخ به این سوال که آیا عمل انحراف بینی باعث زیبایی می شود، باید گفت که دور از انتظار نیست که فرد با جراحی انحراف بینی، زیبایی ظاهری نیز به دست آورد.

آیا می توان عمل انحراف بینی بدون عمل زیبایی انجام داد؟

بعضی از افراد تمایل دارند تنها مشکل نقص بینی یا کجی بینی خود را حل کنند و در ظاهر بینی، تغییراتی اعمال نشود. این عمل یقینا قابل اجرا می باشد و منعی در راستای انجام آن وجود ندارد.

سپتوپلاستی یک نوع از عمل انحراف بینی می باشد که مختص انحراف بینی است و بر طبق خواست فرد بدون انجام عمل زیبایی قابل اجراست.

ولی در برخی از موارد، افراد پس از گذشت مدتی از عمل کجی بینی خود، به پزشک رجوع کرده و خواستار جراحی زیبایی و رینوپلاستی می شوند. پس از جراحی انحراف بینی و رفع کجی آن، معلوم نیست که بینی فرد به چه فرمی درآمده است.

از این رو در همان جراحی نخست، پیشنهاد می شود که عمل زیبایی و انحراف بینی یکجا صورت بگیرد. مزیت های عمل سپتورینوپلاستی به نسبت عمل سپتوپلاستی بیشتر می باشد و آمار رضایتمندی افراد در سپتورینوپلاستی بالاست. اطلاعات بیشتر در این خصوص را می توانید از خانم دکتر جمشیدی کسب نمایید.

جراحی انحراف بینی، چیزی فراتر از یک موضوع زیبایی

میزان درجه انحراف و یا کجی بینی، به دلیل و علت به وجود آمدن آن وابسته است. اکثر بینی هایی که دچار کجی می باشند، منحصرا مشکلی در رابطه با زیبایی فرد به شمار می آیند؛ اما در بعضی از موارد، منحرف شدن و یا کجی بینی سبب به وجود آمدن مسائل و اختلالاتی در عمل تنفس می شود.

انحراف بینی چیست؟

تیغه بینی نوعی استخوان می باشد که در مرکز و وسط بینی جای گرفته است و چنانچه از ناحیه زیرین بینی نگاه بیندازیم، به طور کامل قابل رویت می باشد.

این تیغه طبیعتا می بایست به طور کامل صاف و بدون کوچکترین کجی باشد، به گونه ای که جفت سوراخ های بینی دارای اندازه های یکسانی باشند.

اما در بیشتر افراد، اندکی انحراف و کجی در این تیغه دیده می شود. در بعضی موارد میزان این انحراف و کجی به اندازه ای زیاد است که عمل تنفس را دچار اختلال می کند و مسائل دیگری را در راستای این مشکل ایجاد می کند. تحت چنین شرایطی، این امکان وجود دارد که عمل انحراف و کجی بینی با عمل زیبایی (سپتورینوپلاستی) به صورت یکجا انجام شود.

آیا انحراف بینی در ظاهر بینی اثر می گذارد؟

آیا انحراف بینی در ظاهر بینی اثر می گذارد؟
آیا انحراف بینی در ظاهر بینی اثر می گذارد؟

داشتن انحراف و کجی در تیغه بینی، همواره به این صورت نمی باشد که در ظاهر و شکل بینی اثراتی بگذارد. گاها به خاطر این که به ظاهر ناراحتی و مشکلی وجود ندارد، در آینده همین امر سبب بروز مشکلات متعددی می شود.

علائم انحراف بینی

علائم انحراف بینی
علائم انحراف بینی

رایج ترین علامت و نشانه سپتوم انحرافی این است که بینی دچار گرفتگی و کیپ شدن می شود که یک سمت بینی در مقایسه با سمت دیگر علاوه بر مشکل تنفس، دچار خفگی زیادی می شود.

از علامت های دیگر انحراف بینی می توان به عفونت های پیوسته سینوس اشاره کرد. از علامت های شایع دیگر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

_ داشتن آبریزش بینی

_ داشتن سردرد

_ احساس صدای سوت مانند حین انجام عمل دم و بازدم

_ احتمال بروز خونریزی بینی

_ احتمال بروز مشکلات بویایی

_ عمل تنفس و نفس کشیدن با صدای بالا و خر و پف کردن به هنگام خواب

_ به علت دشوار بودن عمل تنفس از طریق بینی، معمولا موقع خواب، خشکی دهان اتفاق می افتد.

دلایل ایجاد انحراف بینی

دلایل ایجاد انحراف بینی
دلایل ایجاد انحراف بینی

انحراف و کجی بینی ممکن است به خاطر دلایل متعددی بروز کند.

رایج ترین این علت ها که سبب انحراف تیغه بینی می شود، عبارتند از:

_ برخورد ضربات شدید به ناحیه بینی

_ بروز عارضه هایی پس از عمل جراحی بینی

_ به دلیل رشد سریع موقع بلوغ

این امکان وجود دارد که سپتوم منحرف سبب به وجود آمدن آپنه خواب شود، نوعی شرایط پر خطر که افراد حین خواب عمل تنفس را باز می دارند.

خطرات جراحی انحراف بینی

خطرات جراحی انحراف بینی
خطرات جراحی انحراف بینی

این جراحی چنانچه اصولی و بدون هیچ نقصی صورت پذیرد، خطراتی در پی نخواهد داشت. ولی اساسی ترین و پر اهمیت ترین مسئله ای که در بینی هایی که انحراف دارند و به اصطلاح کج می باشند، وجود دارد، این می باشد که ممکن است پرده بینی سوراخ شود.

پرده بینی، ساختار و شکلی است که دو قسمت بینی را از همدیگر متمایز می سازد و فوق العاده نازک است و از 3 قسمت تشکیل یافته است.

در دو سمت بینی دو لایه چسبناک و مخاطی بسیار نازکی وجود دارد که در مرکز آن، غضروف و استخوان بینی جای گرفته است و پزشک جراح باید دقت داشته باشد تا دو لایه محافظتی فوق نازک مخاط بینی، آسیبی نبینند.

چنانچه این دو لایه، سوراخ و دچار پارگی شوند و جراح متوجه این مسئله نشود و بازسازی و ترمیم اتفاق نیفتد، بینی با مشکل سوراخ و پارگی سپتوم یا تیغه بینی مواجه خواهد شد که بازسازی آن کاری بسیار دشوار خواهد بود، از این رو پزشک جراح باید دقت کافی داشته باشد تا چنین اتفاقی رخ ندهد.

از این رو توصیه می کنیم برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین مشکلاتی، در انتخاب پزشک و جراح خود نهایت دقت را داشته باشید. پیشنهاد ما به شما، خانم دکتر خدیجه جمشیدی می باشد.

مزایای انجام عمل انحراف بینی همراه با زیبایی

مزایای انجام عمل انحراف بینی همراه با زیبایی
مزایای انجام عمل انحراف بینی همراه با زیبایی

علاقه مندان زیادی می خواهند افزون بر برطرف سازی مشکلات به وجود آمده از انحراف بینی، زیبایی ظاهری خود را نیز بهتر کنند، از این رو همزمان با جراحی عمل انحراف بینی، جراحی زیبایی را نیز انجام می دهند.

این شیوه دارای مزیت های زیادی است که در ذیل به برخی از آن ها می پردازیم:

عدم نیاز به استفاده از غضروف مصنوعی یا غضروف های دیگر اندام بدن:

در عمل انحراف بینی، امکان دارد بخش هایی از غضروف حذف شود تا تیغه بینی در وسط جای بگیرد. چنانچه جراحی انحراف بینی به همراه زیبایی صورت بگیرد، این امکان وجود دارد که از غضروف های حذف شده برای قوی سازی شکل و ساختار غضروفی بینی استفاده شود و لزومی به پیوند غضروف به روش مصنوعی نباشد.

همچنین نیازی به پیوند زدن از غضروف های موجود در لاله گوش یا بین دنده ها نباشد، این مورد از جمله پر اهمیت ترین مزایای جراحی انحراف بینی و زیبایی به صورت یکجا و همزمان می باشد که از اتلاف وقت نیز پیشگیری می کند.

صرفه جویی در وقت و هزینه با عمل انحراف بینی همراه با زیبایی:

به صرفه بودن مخارج و هزینه ها در مقایسه با عمل انحراف بینی بدون زیبایی، از مزایای دیگر این شیوه به شمار می آید. در صورتی که افراد حین عمل انحراف بینی، عمل زیبایی را نیز انجام دهند، مجددا زمانی را صرف انجام آزمایش های مورد نیاز، مشاوره و راهنمایی گرفتن پیش و پس از جراحی نخواهند کرد.

هزینه های مرتبط با این عمل فقط یک بار حساب خواهند شد و مجددا نیازی نیست که افراد هزینه های دیگری را برای عمل زیبایی در نظر بگیرند. از سوی دیگر اکثریت بیمه ها مخارج مرتبط با مشکلات و شکل و ساختار بینی که سبب صدمه رساندن به سلامت فرد می شود را متقبل خواهند شد.

ولی همان گونه که مطلع هستید، جراحی زیبایی بینی تحت حمایت بیمه نمی باشد. بنابراین چنانچه این جراحی به همراه جراحی زیبایی انجام شود، قسمتی از مخارج مثل بیهوشی توسط بیمه پرداخت خواهد شد و این برای افراد به منزله ی مدیریت و صرفه جویی در هزینه ها تلقی می شود.

افزایش اعتماد به نفس و بهبود روابط اجتماعی:

از مزیت های دیگر جراحی انحراف بینی همزمان با جراحی زیبایی، می توان به بالا رفتن اعتماد به نفس افراد اشاره کرد. یقینا عمل بینی که افزون بر برطرف سازی اختلالات تنفسی، بهتر شدن چهره شخص و نیز فرم بینی را در پی خواهد داشت، حس اعتماد به نفس فرد را بالا برده و سبب بهتر شدن ارتباطات اجتماعی وی خواهد شد.

داشتن چهره ای بدون ایراد و بی نقص، این قدرت را در فرد ایجاد می کند که با عزت نفس بالا و قدرت کلامی بهتری، با اطرافیان خود ارتباط برقرار کند.

عدم نیاز به مراقبت های دوباره قبل و بعد از عمل بینی:

در صورت جراحی همزمان انحراف بینی و زیبایی، دیگر نیازی به تکرار شیوه های مراقبتی پیش و پس از عمل جراحی بینی نمی باشد. این مراقبت ها لزوما می بایست با دقت بیشتری صورت بگیرند تا از بروز عارضه های احتمالی جلوگیری شود.

نحوه صحیح خوابیدن پس از جراحی، داشتن برنامه غذایی اصولی و رعایت کردن آن، نحوه استحمام درست، شست و شوی مکرر و صحیح بینی و ضد عفونی کردن آن، از جمله مراقبت ها و نکات کلیدی بعد از جراحی می باشد که حتما باید به نحو درست اجرا شوند.

ویژگی یک جراح خوب

ویژگی یک جراح خوب
ویژگی یک جراح خوب

یک جراح خوب خصوصیات و مشخصه های گوناگونی دارد که در زیر بعضی از آن ها را بازگو خواهیم کرد:

یک جراح خوب می بایست خبره، کار کشته و دارای تجارب کافی باشد:

نخستین مسئله ای که افراد باید در رابطه با انتخاب جراح مناسب در نظر بگیرند، آگاهی یافتن از میزان توانایی ها و تجارب جراح بینی می باشد. در حال حاضر با بالا رفتن آمار افرادی که متقاضی جراحی بینی هستند، پزشکان بی شماری در این حیطه اقدام به فعالیت می کنند.

جراحان زیادی که جدیدا به مقام جراحی زیبایی رسیده اند، از مهارت ها و توانایی های مکفی در این حیطه برخوردار نمی باشند.

یک جراح خوب با الهام گرفتن از آگاهی های خود و کسب تجارب کافی طی سال های فعالیتی اخیر خویش، با شناخت اقسام متعدد چالش های جراحی زیبایی، می تواند در زمره جراحان خوب بینی قرار گیرد.

دکتر خدیجه جمشیدی با برخوردار بودن از تجارب بالا و توانایی های شگرف در حوزه جراحی بینی، جزء برترین جراحان بینی به شمار می آیند. برگزیدن جراح کاردان از پر اهمیت ترین امور قبل از هر عملی می باشد. چرا که انتخاب اشتباه، پیشامدهای ناگواری را متحمل فرد خواهد ساخت.

برای برگزیدن پزشک و جراح بینی، توجه به سوابق کاری پزشک مورد نظر و دیدن نمونه های جراحی شده، جزء الزامات می باشد:

با مشاهده نمونه کارهای پزشک، فرد قادر خواهد بود قاطع تر و با خیالی آسوده، دکتر جراح خود را برگزیند.

در این راستا، پیشنهاد می شود پیش از برگزیدن پزشک و جراح خود، در وهله ی اول نمونه کارهای پزشک را با وسواس خاص و به طور ویژه بررسی کنید و تصاویر پیش و پس از عمل را با نهایت دقت مورد ارزیابی قرار دهید.

تصاویر پیش و پس از جراحی بینی، دید وسیعی از شیوه کار جراح و نیز مهارت ها و توانایی های وی را نمایان خواهد کرد. روشن است که اگر جراح، نمونه کارهای زیادی را در اختیار افراد قرار دهد، برگزیدن جراح مناسب برای فرد سخت نخواهد بود.

دکتر خدیجه جمشیدی در این راستا، بعضی از نمونه های عمل شده خود را در صفحات مجازی خود به اشتراک گذاشته اند که علاقه مندان بتوانند با سبک و روش کاری ایشان آشنا شوند. لازم به یادآوری می باشد که فقط گوشه ی کوچکی از نمونه کارهای ارزشمند ایشان در این صفحات قابل رویت می باشد.

در این نوشتار تلاش کردیم تا با پرداختن به مبحث جراحی بینی به معارفه خانم دکتر خدیجه جمشیدی که از معتبرترین و مجرب ترین جراحان متخصص در زمینه زیبایی می باشند، بپردازیم. برای آشنایی بیشتر، ادامه مطلب را دنبال کنید.

آشنایی با خانم دکتر خدیجه جمشیدی

آشنایی با خانم دکتر خدیجه جمشیدی
آشنایی با خانم دکتر خدیجه جمشیدی

سرکار خانم خدیجه جمشیدی، در سال 1385 فارغ التحصیل شده از دانشگاه علوم پزشکی استان شیراز می باشند. رشته تخصصی ایشان، گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن است.

دکتر خدیجه جمشیدی متعاقبا در رشته جراحی زیبایی بینی فارغ التحصیل شدند، سپس آموزش های مختلفی را تحت نظر اساتید با تجربه و حرفه ای در ایران و نیز استادان در سطح بین المللی در حیطه تزریق ژل و بوتاکس سپری کرده اند.

ایشان، در حال حاضر جزء اعضای انجمن جراحان گوش و حلق و بینی در ایران هستند. دکتر خدیجه جمشیدی همچنین عضو انجمن رادیولوژی ایران و انجمن محققین در زمینه راینولوژی ایران هم می باشند. از جمله انجمن های دیگری که دکتر جمشیدی در آن حضور دارند، انجمن جراحان بین المللی گوش و حلق و بینی و نیز انجمن جراحی های زیبایی بینی اتحادیه اروپاست.

پرسش های رایج در ارتباط با جراحی انحراف بینی

پرسش های رایج در ارتباط با جراحی انحراف بینی
پرسش های رایج در ارتباط با جراحی انحراف بینی

_ آیا امکان انجام جراحی انحراف بینی به همراه جراحی زیبایی وجود دارد؟ و آیا عمل انحراف بینی باعث زیبایی می شود؟

جراحی انحراف بینی و زیبایی باید با هم و یکجا صورت بگیرد. بعضی از افراد با داشتن انحراف و کجی در بینی، دچار مشکلات و اختلالات تنفسی می باشند و تمایلی به جراحی زیبایی بینی نشان نمی دهند و می خواهند فرم بینی طبیعی خودشان حفظ شود. در این گونه افراد فقط می توان انحراف بینی را رفع کرد.

چنانچه انحراف بینی شدت بیشتری داشته باشد

اما چنانچه انحراف بینی شدت بیشتری داشته باشد و سبب ایجاد تغییراتی در سپتوم بینی و منحرف شدن آن شود، افزون بر اختلالات تنفسی، باعث بروز تغییراتی در شکل ظاهری بینی و کج شدن آن می شود که باید پزشک جراح، همزمان اقدام به جراحی انحراف بینی و زیبایی کند. پس در نتیجه، عمل انحراف بینی باعث زیبایی می شود.

لازم به ذکر است که در بعضی از مواقع این احتمال وجود دارد که انحراف درون بینی و مشکلات تنفسی بعد از عمل جراحی همچنان به طور کامل برطرف نشود، اما چنانچه افراد مایل به جراحی زیبایی باشند، پیشنهاد می شود این جراحی به همراه جراحی انحراف بینی صورت بگیرد، چرا که اگر این گونه نباشد، جراحی دشوارتر خواهد بود.

معمولا در عمل انحراف بینی، روی بخش هایی از تیغه بینی، تغییراتی اعمال می شود که بعضا قسمت هایی از غضروف ها حذف و یا تراشیده می شوند. اگر جراحی زیبایی هم انجام شود، پزشک جراح از همین غضروف ها قادر به استفاده خواهد بود.

آیا انحراف بینی پس از جراحی برگشت پذیر است؟

آیا انحراف بینی پس از جراحی برگشت پذیر است؟
آیا انحراف بینی پس از جراحی برگشت پذیر است؟

مراقبت های بعد از عمل انحراف بینی، تاثیرات قابل ملاحظه ای بر نتیجه جراحی خواهند داشت. شیوه درست دراز کشیدن و نحوه قرارگیری سر به سمت بالا طوری که سر بالاتر از تنه قرار بگیرد، در کم شدن میزان ورم تا حد زیادی موثر واقع خواهد شد.

استفاده صحیح و به موقع از داروهایی که تجویز شده است، به کار بردن و استفاده از کیسه های آب سرد که تاثیر فوق العاده ای بر میزان ورم به وجود آمده و سیاهی های ایجاد شده دارد، در رفع آن ها نقش موثری خواهد داشت.

عمل انحراف بینی یا سیتوپلاستی، انحراف و اختلالات تنفسی را رفع خواهد کرد و نتیجه های این جراحی چنانچه به طرز صحیحی صورت گرفته باشد، برگشت پذیر نخواهد بود.

در انتها باید این واقعیت را بازگو کرد که مهم ترین چیزی که در نتیجه این عمل نقش کلیدی خواهد داشت، پزشک جراح خواهد بود. پس در انتخاب جراح خوب و مجرب عجله نداشته باشید و به خانم دکتر جمشیدی مراجعه نمایید.

سخن آخر

حال که به انتهای مبحث رسیدیم، باید متوجه شده باشید که آیا عمل انحراف بینی باعث زیبایی می شود؟ یک بینی کج و دارای انحراف، وضعیتی است که در اثر اصابت ضربه وارده به بینی یا یک سپتوم منحرف ایجاد می شود. تقریبا 80 درصد افراد دارای فرمی از یک سپتوم کج هستند.

چنانچه انحراف و کجی بینی سبب به وجود آمدن اختلالات تنفسی و یا مسائل زیبایی شود که برای فرد پر اهمیت می باشد، لازم است که این گونه افراد شیوه درمانی مناسبی را برگزینند و اقدام به جراحی بینی کنند که می توانند به طور همزمان، جراحی انحراف بینی و زیبایی را داشته باشند.

پس چنانچه عمل انحراف بینی همراه با زیبایی انجام شود، پاسخ سوال «آیا عمل انحراف بینی باعث زیبایی می شود؟» مثبت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.