لیست دکتر جراح بینی در تهران

لیست دکتر جراح بینی در تهران

در این مقاله، موضوع لیست دکتر جراح بینی در تهران مورد بررسی قرار خواهد گرفت. با ما باشید.

در این مقاله می خواهیم ببینیم که عمل جراحی بینی به چه ترتیب انجام می شود و نکات مهمی که باید به آن توجه کنیم، چه چیزهایی هستند.

قطعا یکی از مواردی که در رابطه با آن بحث خواهیم کرد، انتخاب یک جراح خوب است. چرا که این یکی از اصلی ترین و مهم ترین موارد است که در انجام این جراحی باید به آن توجه شود.

خانم دکتر خدیجه جمشیدی یکی از بهترین متخصصین در این زمینه شناخته می شوند. به جرئت می توان گفت که دکتر جمشیدی در صدر بهترین های لیست دکتر جراح بینی در تهران قرار دارند. همراه ما تا انتهای مقاله لیست دکتر جراح بینی در تهران بمانید تا نکات مهمی را با هم بررسی نماییم.

اکیدا توصیه می کنیم قبل از مطالعه این مقاله، صفحه مربوط به بهترین سن برای عمل بینی را مطالعه نمایید.

فهرست مطالب

لیست دکتر جراح بینی در تهران

نام جراح

شماره تماس

آدرس

دکتر خدیجه جمشیدی خوش

02188856337

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی

دکتر روزینا بشارتی زاده

02188797375

تهران – خیابان آفریقا (جردن)

دکتر حسین‌نژاد

0218881313

آدرس:تهران، میدان ونک

دکتر شبنم شادابى

02122783574

تهران، دیباجی جنوبی

فهرست مطالب

جراحی زیبایی بینی چیست؟

مزایای جراحی بینی

داوطلبان ایده آل برای جراحی بینی چه کسانی هستند؟

جلسه مشاوره جراحی بینی

روند جراحی بینی

فرایند ریکاوری جراحی بینی

انواع جراحی بینی

تفاوت بین جراحی بینی باز و بسته

مزایای جراحی بینی به روش باز

بهترین سن برای جراحی بینی چه سنی است؟

رینوپلاستی در سنین پایین

جراحی بینی در سنین بالا

حداقل سن جراحی زیبایی بینی

حداکثر سن برای جراحی بینی

تاثیر سن بر نتایج جراحی بینی

جراحی بینی زود هنگام

نکاتی مربوط به قبل از جراحی بینی

بهترین جراح بینی در تهران کیست؟

چگونه بهترین جراح بینی در تهران را انتخاب کنیم؟

جراحی بینی مردان چگونه است؟

تفاوت بین رینوپلاستی مردانه و زنانه چیست؟

آیا جراحی بزرگ کردن بینی وجود دارد؟

چند روش برای بهبود سریع بعد از عمل بینی

سخن آخر

 

جراحی زیبایی بینی چیست؟

جراحی زیبایی بینی چیست؟
جراحی زیبایی بینی چیست؟

جراحی بینی می تواند مشکلات زیادی را در بینی حل کند، از جمله اندازه بینی (نسبت به صورت)، عرض بینی و مواردی از این دست. متخصصان با گذراندن دوره های تخصصی و مهارت در این زمینه می توانند ظاهر بینی افراد از نژادها و جنسیت های مختلف که به دنبال تغییر ظاهر بینی خود هستند را تغییر دهند.

این عمل قادر است که نوک بینی را تغییر دهد، اندازه سوراخ ها را کاهش داده و عدم تقارن بینی را برطرف نماید. همچنین می توان با این جراحی مشکلات تنفسی و انحرافات تیغه بینی راهم برطرف کرد. جراحی پلاستیک گزینه خوبی برای رفع نقص های مادرزادی و بینی های آسیب دیده در تصادفات، رانندگی یا ورزش است.

مزایای جراحی بینی

مزایای جراحی بینی
مزایای جراحی بینی

اگر قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارید، ممکن است یک مشکل زیبایی مانند بیرون زدگی نوک بینی، کج بودن پل بینی، یا انحراف تیغه بینی یا نقص عملکردی در بینی خود داشته باشید که نیاز به درمان دارد.

هنگامی که این مسائل به کمک دکتر جمشیدی با موفقیت برطرف شد، می توانید مزایای بالقوه بی شماری را مشاهده کنید که برخی از آن ها عبارتند از:

  • ظاهری متناسب و متعادل در چهره
  • شکل بینی جذاب تر که با سایر خصوصیات چهره شما مطابقت دارد.
  • بینی کوچکتر و متناسب تر که با بقیه چهره همخوانی دارد.
  • چهره ای زیباتر و صاف تر با برطرف شدن قوز و سایر عیوب
  • توانایی نفس کشیدن آسان
  • بهبود کیفیت زندگی
  • افزایش اعتماد به نفس

داوطلبان ایده آل برای جراحی بینی چه کسانی هستند؟

داوطلبان ایده آل برای جراحی بینی چه کسانی هستند؟
داوطلبان ایده آل برای جراحی بینی چه کسانی هستند؟

کاندیدای ایده آل برای جراحی بینی عموماً افرادی هستند که از سلامت عمومی خوبی برخوردار بوده، مورد تایید متخصصان زیبایی هستند و انتظارات معقولی برای نتیجه درمان دارند.

جراحان زیبایی بینی قادر به درمان بیماران در گروه های سنی مختلف هستند که حداقل سن برای دختران برای انجام جراحی بینی 15 سال و برای پسران 18 سال می باشد. انجام عمل پیش از تمام شدن دوره رشد بینی و در سنین پایین ممکن است باعث تغییر نتایج عمل شود.

اگر می خواهید به یک یا چند مورد از اثرات زیر روی بینی خود دست یابید، عمل جراحی یک راه حل مناسب است:

  • تغییر اندازه، شکل و زاویه بینی
  • اصلاح آسیب های عملکردی مانند سپتوم مایل
  • بهبود تنفس
  • صاف شدن پف یا فرورفتگی روی بینی
  • ایجاد یک ظاهر متقارن

در مشاوره قبل از عمل، دکتر جمشیدی به شما کمک می کند تا آگاهی کافی از این که چگونه این جراحی می تواند به شما در دستیابی به اهداف زیبایی شناختی و عملکردی شما کمک کند، به دست آورید.

همچنین در این جلسه تمامی ابعاد این روند مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. در بخش بعدی مقاله لیست دکتر جراح بینی در تهران در این باره حرف زده ایم.

جلسه مشاوره جراحی بینی

جلسه مشاوره جراحی بینی
جلسه مشاوره جراحی بینی

شما باید قبل از انجام عمل بینی با جراح بینی منتخب خود مشورت کنید. در طول این جلسه، شما و جراحتان در مورد طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با عمل صحبت خواهید کرد.

مانند سابقه سلامتی خود، داروهایی که در حال حاضر مصرف می کنید، و هر موضوع دیگری که ممکن است بر داوطلب شدن شما تأثیر بگذارد.

جراح علایق و خواسته های شما را بررسی کرده و نقص های زیبایی شناختی و عملکردی بینی شما را که می خواهید اصلاح و درمان کنید، ارزیابی می کند. تمام این اطلاعات به او کمک می کند تا تشخیص دهد آیا می توان با جراحی بینی به نتیجه دلخواه رسید یا خیر.

پس از اتمام مشاوره، دکتر جمشیدی بر اساس علایق شما طرحی سفارشی را طراحی می کند. او به شما در مورد بهترین نتایج جراحی بینی برای شما، نتایج مورد انتظار و نوع بیهوشی مناسب شما توصیه می کند. سپس قدم به قدم در طول مسیر شما را همراهی می کند تا در طول این سفر احساس تنهایی نکنید.

روند جراحی بینی

روند جراحی بینی
روند جراحی بینی

دکتر جمشیدی بنا بر شرایط خاص شما نوع جراحی را انتخاب خواهد کرد. عمل می تواند به روش باز یا بسته انجام شود. در روش باز، جراح، بینی را از چند ناحیه می برد. این برش ها در داخل بینی و در زیر بینی و بین دو سوراخ آن انجام می شود. از این روش معمولا در عمل های پیچیده استفاده می گردد.

در نوع دیگر عمل، برش ها به طور کامل در داخل بینی ایجاد می شود. با هر دو روش، هیچ جای زخمی پس از تکمیل فرآیند بهبود ظاهر نمی شود.

در طول مشاوره، جراح به شما کمک می کند تا بر اساس تغییرات مورد نظر، دلایل منحصر به فرد برای انجام جراحی بینی و شکل طبیعی بینی، روشی را انتخاب کنید که بیشترین مزیت را برای شما به ارمغان می آورد.

به عنوان مثال، اگر می خواهید یک تغییر اساسی در بینی خود ایجاد کنید، یا اگر به دلیل آسیب یا ضربه به جراحی بینی نیاز دارید، جراح شما معمولاً جراحی بینی باز را توصیه می کند. این فرآیند به او اجازه می دهد تا تغییرات ظریفی در زیرساخت ایجاد کند و به طیف وسیعی از مشکلات زیبایی شناختی و عملکردی رسیدگی کند.

چنان چه بینی شما نیاز به تغییرات جزئی مانند اصلاح پل دارد، جراحی بینی بسته یک روش ایده آل است

برخلاف نکته فوق، چنان چه بینی شما نیاز به تغییرات جزئی مانند اصلاح پل دارد، جراحی بینی بسته یک روش ایده آل است. در هر صورت دکتر خدیجه جمشیدی با توجه به وضعیت بیمار و البته تخصص و تجربه زیادی که دارد، مناسب ترین روش را انتخاب می نماید.

دکتر جمشیدی، عمل زیبایی بینی را تحت بیهوشی عمومی یا موضعی انجام می دهد تا باعث شود از فرایند عمل راضی باشید. در طی عمل جراحی، بافت، غضروف و استخوان اضافی برداشته می ‌شود و بینی شما تغییر شکل می‌ دهد تا نیازهای فردی شما را برآورده کند.

اکثر متخصصان سابقا از کوکی کاتر در چنین عمل هایی استفاده می نمودند.  در این روش بدون توجه به ویژگی های ساختاری بینی، عمل جراحی روی تمامی بینی ها به صورت یکسان انجام می شد.

بنابراین در بعضی از بینی هایی که ساختار استخوانی و غضروفی ضعیفی داشتند، اسکلت به علت حذف غضروف و استخوان برداشته می شد. نتیجه این بود که بینی شل شده و نتیجه نامطلوبی از جراحی بینی به دست می آمد.

دستاوردهای جراحان مدرن با استفاده از پیشرفت‌ها در زمینه جراحی بینی، با این فرایند فرق دارد. اکنون جراحان از دستاوردهای فنی و خلاقانه مبتنی بر حفظ ویژگی های شخصی بینی متقاضیان برای ایجاد بینی زیبای خود بهره می جویند.

به ادامه مقاله لیست دکتر جراح بینی در تهران توجه بفرمایید.

فرایند ریکاوری جراحی بینی

فرایند ریکاوری جراحی بینی
فرایند ریکاوری جراحی بینی

نباید از کبودی و تورم در نقاط جراحی شده غافلگیر شوید. درد خفیف طبیعی است و با مصرف مسکن برطرف می شود. حداقل در چند روز اول پس از جراحی، باید سر خود را بالاتر از بدن خود نگه دارید تا بینی شما در حالت ایمن و راحتی قرار داشته باشد.

اکثر افرادی که تحت این جراحی قرار می گیرند، یک هفته بعد می توانند به محل کار خود بازگردند، اما حداقل تا سه هفته اول پس از جراحی هیچ فعالیت شدیدی توصیه نمی شود.

به هر بیمار در مورد جزئیات منحصربه ‌فردی که می ‌تواند به بهبودی بهتر و سریع تر در طول دوره نقاهت کمک کند، توضیح داده می شود.

انواع جراحی بینی

انواع جراحی بینی
انواع جراحی بینی

این عمل به دو صورت جراحی باز و بسته انجام می شود. در نوع اول، عمل به وسیله ایجاد یک برش و جداسازی پوست انجام می شود. اما در روش بسته، برشی وجود ندارد.

در این بخش از مقاله لیست دکتر جراح بینی در تهران ما در این باره حرف خواهیم زد و برخی از شباهت ها و تفاوت های این دو روش را بررسی خواهیم نمود.

بدون توجه به روش عمل، برخی از شایع ترین عللی که افراد تشویق به انجام جراحی بینی می شوند عبارتند از:

نارضایتی از شکل مادرزادی بینی یا تمایل به اصلاح مشکلات ناشی از صدمات مانند آسیب های ورزشی، تصادف، دعوا و موقعیت های دیگر.

بیشترین جملاتی که پزشکان از بیماران علاقه مند به جراحی بینی خود می شنوند، عبارتند از:

اندازه بینی من به صورت من نمی خورد (بینی من خیلی بزرگ یا خیلی کوچک است).

دماغم کج شده است.

بینی من خیلی پهن است.

نوک بینی خیلی پر، خیلی برجسته، خیلی افتاده یا خیلی بزرگ است.

بینی من کج یا نامتقارن است.

در طول پروسه عمل، دکتر جمشیدی روی اسکلت داخلی بینی کار می کند تا تغییراتی را در استخوان و غضروف بینی اعمال کند. هنر و علم سفارشی کردن هر جراحی زمانی اتفاق می افتد که جراح دقیقا بداند که استخوان و غضروف باید چه تغییراتی را برای رسیدن به اهداف بیمار متحمل شوند.

تفاوت بین جراحی بینی باز و بسته

تفاوت بین جراحی بینی باز و بسته
تفاوت بین جراحی بینی باز و بسته

فهمیدن فرق این دو روش از نظر قابلیت های مربوطه مهم است. در این عمل، استخوان و غضروف تغییر می کند و تنها دو راه باز و بسته برای دسترسی به این ساختارها وجود دارد.

در طی عمل بسته، داخل بینی را از دو جا برش می دهند. از طریق این برش ها تغییراتی در بینی اعمال می گردد. اما روش دیگر علاوه بر این دو برش، یک برش دیگر در ستون فقرات بینی نیاز است.

این برش نهایی را برش عرضی مهره ای می نامند و به جراح اجازه می دهد تا پوست را بردارد. بسته به کاری که جراح شما به دنبال انجام آن است، هر دستاورد مزایای منحصر به فرد خود را دارد.

مزایای جراحی بینی به روش باز

مزایای جراحی بینی به روش باز
مزایای جراحی بینی به روش باز

این روش جراح را قادر می سازد که به آناتومی داخلی تسلط بیشتری داشته باشد. متخصصان بر این باورند که استفاده از تکنیک های مدرن و دقیق و استفاده از دستاوردهای باز اغلب گزینه بهتری است. سه دلیل برای این باور وجود دارد:

این روش شما را قادر می سازد که آناتومی بینی را به درستی تجزیه و تحلیل کنید. همچنین به جراح این امکان را می دهد که متوجه عدم تقارن و ناهنجاری هایی شود که در قسمت بیرونی بینی ظاهر نمی شوند.

عمل با این روش علاوه بر ایجاد شرایط برای مشاهده بهتر آناتومی بینی، به جراح این امکان را می دهد که این عمل را با دقت و ظرافت بیشتری انجام دهد. بینی آن قدر عضو حساسی است که هرچه با دقت و ظرافت بیشتری رعایت شود، نتیجه بهتری حاصل می شود.

یکی دیگر از مزایای جراحی بینی باز

یکی دیگر از مزایای جراحی بینی باز، امکان استفاده از تکنیک های پیوند در بسیاری از موارد تحت درمان است. در جراحی بینی باز می توان گرافت ها را با دقت بیشتری وارد کرد. با این تکنیک، ساختار بینی حمایت و تقویت می شود.

بهترین سن برای جراحی بینی چه سنی است؟

بهترین سن برای جراحی بینی چه سنی است؟
بهترین سن برای جراحی بینی چه سنی است؟

در ادامه مقاله لیست دکتر جراح بینی در تهران می خواهیم در رابطه با سنین ایده آل برای انجام این جراحی صحبت کنیم.

سن مناسب برای این عمل به طور معمول دهه سوم زندگی است. زیرا در این گروه سنی، اجزای صورت فرد به طور کامل رشد کرده و از نظر روحی و جسمی به بلوغ کامل رسیده اند.

همچنین تصمیمی که فرد در این دوران برای جراحی بینی می گیرد، ناشی از احساسات و شرایط دوران نوجوانی نیست و پوست خاصیت ارتجاعی خود را حفظ کرده است.

رینوپلاستی در سنین پایین

اگر این عمل در سنین پایین و قبل از رسیدن به بلوغ کامل انجام شود، اثرات منفی روی رشد صورت وی خواهد داشت، به طوری که در بزرگسالی صورت وی طبیعی نخواهد بود.

به همین دلیل است که جراحان زیبایی بینی تاکید می کنند که اگر قصد انجام این کار را دارید، باید در دهه سوم زندگی این کار را انجام دهید.

جراحی بینی در سنین بالا

در شرایطی که فرد در سنین بالاتر این عمل را انجام می دهد، تورم بعد از عمل طولانی تر می شود، زیرا پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده است. در نتیجه فرآیند ریکاوری نیز مدت بیشتری طول خواهد کشید.

حداقل سن جراحی زیبایی بینی

حداقل سن برای جراحی بینی در دختران 16 سال و در پسران 18 سال است .آن هم به شرطی که این اطمینان وجود داشته باشد که فرد بالغ شده است.

اگر جراح چنین تشخیص داد که رشد غضروف قطع شده است، فرد می تواند تحت عمل جراحی قرار گیرد.

حداکثر سن برای جراحی بینی

حداکثر سن برای جراحی بینی معمولاً 60 سال در نظر گرفته می شود، زیرا پس از این سن خاصیت ارتجاعی پوست به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و جراح بینی نمی تواند تغییراتی در شکل بینی یا بالای نوک بینی ایجاد کند که نتیجه رضایتبخشی حاصل شود.

هر چه سن شما بالاتر می رود، افتادگی پوست شما بیشتر می شود و بینی شما کشش کمتری پیدا می کند. بنابراین نمی توانید نتایجی را که از جراحی بینی در سن 16 تا 25 سالگی یا جراحی بینی در 45 سالگی به دست می آورید، بگیرید.

همچنین کسانی که بالای 60 سال داشته باشند، ممکن است بیماری هایی نیز داشته باشند که بیهوشی برایشان خطرناک باشد. از این رو نمی توان این عمل را روی آن ها انجام داد.

گزینه درست این است که ابتدا با یک جراح یا متخصص زیبایی مشورت کنند تا او راه درست را به آن ها نشان دهد.

تاثیر سن بر نتایج جراحی بینی

تاثیر سن بر نتایج جراحی بینی
تاثیر سن بر نتایج جراحی بینی

سلول های بدن ما تا پایان سن رشد دائماً در حال تغییر هستند و در فواصل زمانی معینی تحت فرآیند رشد و تخریب قرار می گیرند. تا زمانی که روند رشد متوقف نشده است، اعضای چهره به رشد خود ادامه می دهند.

بنابراین تکمیل روند رشد و تکمیل بلوغ از مواردی است که در عمل بینی از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا در صورت عدم توجه به این مشکل و انجام عمل بینی قبل از توقف رشد بینی، نتیجه جراحی به مرور زمان دستخوش تغییرات منفی شده و نیاز به جراحی ترمیمی اساسا ضروری خواهد بود.

بهترین سن برای این عمل بعد از 18 سالگی است

در نتیجه بهترین سن برای این عمل بعد از 18 سالگی است. البته ناگفته نماند که این سن در پسران و دختران متفاوت است، زیرا روند رشد معمولا در دختران زودتر از پسران تکمیل می شود.

این که شما و سن تان برای این عمل مناسب است یا خیر، به عهده جراح است. این نکته در جلسات مشاوره بررسی و به افراد، اطلاع داده می شود.

البته تنها شرط لازم برای این جراحی بلوغ جسمانی نیست و برای انجام این جراحی فرد باید از نظر ذهنی بالغ باشد. به این ترتیب او از عمل بینی خود انتظارات معقولی دارد و به خوبی می فهمد که قرار است چه اتفاقی بیفتد.

جراحی بینی زود هنگام

جراحی بینی زود هنگام
جراحی بینی زود هنگام

اما فارغ از تمام نکات گفته شده، ممکن است که برخی از افراد قبل از این که به سن مناسب برسند، به این عمل نیاز پیدا کنند.

در این شرایط لازم است که عمل به وسیله یک جراح با تجربه و ماهر انجام شود تا مشکلی پیش نیاید. دکتر خدیجه جمشیدی می تواند گزینه ایده آلی برای این جراحی ها باشد.

به عنوان مثال ممکن است کودک به صورت خاص و بسیار نادر انحراف شدید بینی داشته باشد یا به دلیل ضربه خوردن و یا اختلالات مادرزادی دچار مشکلاتی شود.

در این کودکان تنفس بینی مختل شده و علائمی مانند تنفس دهانی و خشکی دهان در هنگام بیدار شدن و همچنین خر و پف شبانه بروز می کند. در چنین مواردی این عمل فقط به صورت کاملا محدود انجام می شود و نه به دلایل زیبایی و صرفا به هدف اعمال تغییرات در ظاهر بینی.

پس از اصلاح انحراف، تنفس کودک بهبود می یابد و جراحی به سن مناسب موکول می شود، بنابراین محدودیتی برای جراحی وجود نخواهد داشت.

نکاتی مربوط به قبل از جراحی بینی

نکاتی مربوط به قبل از جراحی بینی
نکاتی مربوط به قبل از جراحی بینی

پیش از این عمل، افراد می توانند مراحل مختلفی را برای بهبود سریع محل جراحی، کاهش عوارض بعد از عمل و کاهش خطرات احتمالی انجام دهند.

در این بخش از مقاله لیست دکتر جراح بینی در تهران به این موارد اشاره خواهیم کرد.

رژیم غذایی

در چند هفته قبل از عمل، رعایت یک رژیم غذایی سالم اهمیت زیادی دارد.این عامل می تواند سرعت بهبودی را بیشتر کرده و خطر عفونت را کاهش می دهد.

به ویژه، مردم باید مقادیر زیادی میوه، سبزیجات و غلات حاوی پروتئین مصرف کنند. مکمل ها نیز مفید هستند. امکان دارد متخصص برخی از مواد آلی مانند ویتامین  A، ویتامین C و بروملین را برای افراد علاقه مند به انجام این عمل تجویز کند.

در عین حال، متقاضیان جراحی بینی باید از مصرف برخی غذاها و مکمل هایی که می توانند روند بهبودی و عوارض جراحی را کندتر کنند، خودداری کنند. به ویژه، بیماران نباید مکمل های حاوی ویتامین E، زنجبیل، جینکو و جینسینگ مصرف کنند.

علاوه بر این، برخی از مکمل های هومیوپاتی و گیاهی می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند، بنابراین بیماران باید قبل از هر گونه تغذیه اضافی با پزشک خود مشورت کنند.

از آنجایی که الکل می تواند بر توانایی کبد برای متابولیسم مناسب تأثیر بگذارد، بسیاری از پزشکان به بیماران توصیه می کنند که در هفته های منتهی به جراحی از نوشیدن الکل خودداری کنند.

داروها

در زمان پیش از عمل، افراد باید تمام داروهایی که استفاده می نمایند را به پزشک خود اطلاع دهند. به این دلیل که بعضی از داروها ممکن است عوارضی ایجاد کنند.

پزشک شما ممکن است یک داروی جایگزین بی خطر موقت برای بیمار شما تجویز کند. بیماران به ویژه باید از مصرف آسپرین، ایبوپروفن و داروهای ضد انعقاد اجتناب کنند.

سیگار کشیدن

استفاده از تنباکو باعث کاهش جریان خون در سراسر بدن می شود. از آنجایی که اکسیژن نمی تواند به سرعت به محل برش برسد، افراد سیگاری ممکن است دیرتر بهبود یابند.

همچنین ممکن است در معرض خطر عفونت و زخم های ناخواسته قرار گیرند. کسانی که سیگار می کشند، به طور خودکار واجد شرایط این جراحی نیستند، اما اگر حداقل دو هفته قبل و دو هفته بعد از جراحی سیگار نکشند، می توانند به جراحی اقدام کنند.

آمادگی برای بهبود

بهبودی پس از جراحی ممکن است چندین هفته طول بکشد و بیماران باید بر اساس زمان لازم برای بهبودی آماده شوند. به ویژه، باید حداقل دو هفته را دور از محل کار خود بگذرانید و در صورت امکان، فردی را پیدا کنید که برای چند روز در انجام کارهای روزانه به شما کمک کند.

پس از جراحی بینی، جویدن ممکن است سخت باشد، بنابراین بیماران باید در چند روز اول از غذاهای نرم استفاده کنند.

بهترین جراح بینی در تهران کیست؟

بهترین جراح بینی در تهران کیست؟
بهترین جراح بینی در تهران کیست؟

تا این بخش از مقاله، با انواع جراحی بینی آشنا شده ایم. حال باید پزشکی پیدا کنیم که بتواند تمام روش های جراحی را اجرا کند. در واقع باید بهترین جراح بینی را پیدا کنیم تا با مهارت های خود، بینی را زیبا کند. در این بخش از مقاله لیست دکتر جراح بینی در تهران می خواهیم به ویژگی های چنین جراحی بپردازیم.

این می تواند مسئولیت اصلی شما در جریان جراحی باشد. اهمیت این موضوع بسیار بالاست. اگر در انتخاب جراح خود حساس نبوده و اشتباه کنید، ممکن است اثرات زیانباری برای شما داشته باشد و بعدها مجبور به انجام عمل های ترمیمی شوید.

به طور کلی بهترین جراح بینی باید خصوصیات زیر را داشته باشد:

  • اخلاق حرفه ای
  • در برخورد با بیماران صبور باشد.
  • دارای مهارت و تجربه جراحی بینی
  • تعداد زیادی نمونه کار موفق
  • تخصص کافی در جراحی بینی
  • برای انتخاب مدل مناسب برای یک فرد، دانش زیبایی شناسی داشته باشد.
  • راهنمایی کامل بیمار قبل و بعد از جراحی
  • تسلط بر مهارت های جراحی بینی

با توجه به موارد فوق، پیشنهاد ما به شما دکتر خدیجه جمشیدی می باشد.

چگونه بهترین جراح بینی در تهران را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین جراح بینی در تهران را انتخاب کنیم؟
چگونه بهترین جراح بینی در تهران را انتخاب کنیم؟

امروزه با گسترش فعالیت پزشکان در سایت ها و شبکه های اجتماعی، شناخت پزشکان و ارتباط مستقیم با بیماران آسان شده است. کافی است قبل از جراح،ی زمان کافی را صرف کنید تا تحقیقات لازم برای جراحی مورد نظرتان را با دقت انجام دهید. دنبال کردن این مراحل به شما کمک می کند تا انتخاب درستی داشته باشید.

  • نگاهی دقیق‌ تر به رسانه ‌های اجتماعی، کانال‌ ها و وب‌ سایت‌ ها بیندازید تا نمونه کارها و نظرات بیماران درباره پزشک را ببینید.
  • با بیماران پزشک خود صحبت کنید و رضایت و نارضایتی آن ها را بررسی کنید.
  • لیستی از آدرس ها و شماره تماس پزشکانی که نمونه کارهای مورد علاقه خود را دارند، تهیه کنید و در مورد کیفیت کار آن ها اطلاعاتی کسب کنید.
  • مستقیماً به کلینیک مراجعه کنید تا نمونه کارهای پزشک خود را مستقیم ببینید.
  • در مشاوره حضوری حتما درباره نگرانی هایتان با پزشک حرف بزنید.

در جراحی بینی، پزشک باید موارد زیر را رعایت کند:

  • رینوپلاستی بر اساس معیارهای زیبایی شخصی شما انجام شود.
  • شکل استاندارد بینی را حفظ کند. (نوک بینی را زیاد بالا نیاورد، در سوراخ های بینی تقارن ایجاد کند و …)
  • رفع مشکلات بینی مانند قوز پشت بینی، بینی خمیده و آویزان شدن نوک بینی را تشخیص دهد.
  • دقت و ظرافت زیادی در جراحی به خرج دهد.
  • مهارت و دانشی داشته باشد که با آن عصب بویایی بیمار را تشخیص دهد و حس بویایی را مختل نکند.

در این بخش از مقاله لیست دکتر جراح بینی در تهران درباره راه های پیدا کردن بهترین جراح برای عمل بینی حرف زدیم. توصیه ما این است که برای این عمل به دکتر خدیجه جمشیدی اعتماد کنید. ایشان با تمام معیارهایی که در این مقاله ذکر کردیم، یکی از گزینه های ایده آل برای شما می باشد.

پیشنهاد می کنیم از پست جراح بینی دیدن کنید.

جراحی بینی مردان چگونه است؟

جراحی بینی مردان چگونه است؟
جراحی بینی مردان چگونه است؟

در این بخش از مقاله لیست دکتر جراح بینی در تهران می خواهیم درباره جراحی بینی در آقایان حرف بزنیم.

اکنون برخلاف سالیان گذشته، مردان نیز به جراحی های زیبایی روی آورده اند. یکی از این جراحی های زیبایی که آقایان به آن تمایل دارند، جراحی بینی است.

اما مهمترین ویژگی جراحی بینی مردانه هماهنگی فرم بینی با صورت مردانه است. مطالعات روی آناتومی بدن مردان نشان می دهد که بینی مردانه حدود 10 درصد بزرگتر از بینی زنانه است.

تفاوت بین رینوپلاستی مردانه و زنانه چیست؟

طبق آمار منتشر شده بعد از تحقیقات به عمل آمده، مردان حدود 20 درصد از عمل های بینی را به خود اختصاص داده اند. در انجام این عمل برای آقایان، تناسب بینی و هماهنگی با چهره بسیار مهم است.

زاویه چرخش نوک بینی بین زن و مرد متفاوت است و در مردان نباید مجرای بینی دیده شود. همچنین این تفاوت به این دلیل است که در ظاهر مردان و زنان تفاوت های جنسیتی وجود دارد. اندازه، عرض و ارتفاع بینی یکی دیگر از فرق های مردان و زنان است.

شما می توانید با مراجعه به دکتر خدیجه جمشیدی عمل های مختص به بانوان و آقایان را به خوبی تجربه کنید.

آیا جراحی بزرگ کردن بینی وجود دارد؟

بیایید بررسی کنیم که آیا می توان بینی را با جراحی بزرگ تر کرد. این سوال را در این قسمت از مقاله لیست دکتر جراح بینی در تهران پاسخ داده ایم.

معمولا بیتشر جراحی های بینی به منظور کاهش اندازه آن انجام می شود. اما گاهی اوقات افردی دیده می شوند که می خواهند اندازه بینی خود را بزرگ تر کنند.

حال این پرسش مطرح است که آیا می توان این کار را انجام داد؟ جواب مثبت است. اکثر افرادی که مایل به جراحی بینی هستند، افرادی هستند که بینی آن ها به طور ارثی کوچک است و یا در اثر جراحی نادرست، بینی آن ها بسیار کوچک شده و باعث ایجاد مشکل در شکل و ظاهر صورت آن ها شده است.

اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، می توانید با مراجعه به پزشکان ماهر و با دانشی مثل دکتر خدیجه جمشیدی، این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

شما در حال مطالعه مقاله لیست دکتر جراح بینی در تهران هستید.

چند روش برای بهبود سریع بعد از عمل بینی

در این قسمت از مقاله “لیست دکتر جراح بینی در تهران” می خواهیم به دوران بعد از عمل بپردازیم.

برای این که بعد از عمل بینی بتوانید به بهبودی سریع تری برسید، می توانید نکات زیر را دنبال و رعایت کنید.

به توصیه جراح بینی خود عمل کنید

شما دقیقا باید طبق دستور پزشک رفتار کنید. شما می توانید صدها مقاله را به صورت آنلاین در مورد چگونگی بهبود جراحی بینی بخوانید، ولی در نظر داشته باشید که هیچ چیز جای مراجعه حضوری را نمی گیرد.

شما دستورات منحصر به فردی را از جراح بینی خود دریافت خواهید کرد. او به شما خواهد گفت که چه داروهایی و چه مدت مصرف شود. برای جلوگیری از عفونت تا زمانی که دوباره به پزشک مراجعه می کنید، باید از آن مراقبت کنید.

به بدن خود گوش دهید

جراح می تواند به خارج از بدن شما نگاه کند، اما شما می دانید که از درون چه احساسی دارید. بنابراین به بدن خود گوش دهید. اگر بعد از جراحی با چیزی غیرعادی مواجه شدید که پزشک به عنوان یک علامت غیر طبیعی درباره آن هشدار داده است، بلافاصله با پزشک خود صحبت کنید.

سر خود را بالا نگه دارید

خوابیدن به پهلو بعد از جراحی نه تنها آزاردهنده است، بلکه می تواند با ایجاد کبودی و تورم بیشتر، زمان بهبودی را نیز طولانی کند. ترسناک ترین چیز این است که بینی شما می تواند به یک طرف خم شود و در نهایت به سمت بالا خم شود.

برای جلوگیری از این امر، باید تا 6 هفته پس از جراحی سر خود را در حالت خواب بالا نگه دارید و یکی از ساده ترین راه ها برای انجام این کار، این است که سر خود را بین دو یا سه بالش قرار دهید یا از یک اسفنج الاستیک استفاده کنید.

خوابیدن روی تخت پزشکی نیز می تواند به روند بهبودی کمک کند. اگر می خواهید وضعیت خواب خود را تغییر دهید و بدن خود را بچرخانید، می توانید با یک بالش مسافرتی از سر خود محافظت کنید.

از کمپرس سرد استفاده کنید

تا سه روز بعد از جراحی برای کمتر شدن تورم می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید و حواستان باشد که از تماس مستقیم آن با پوست پرهیز نمایید. در مقابل، برای جلوگیری از حرکت تصادفی استخوان یا غضروف، به گونه های خود فشار وارد کنید.

استراحت کافی داشته باشید

انسداد دستگاه تنفسی باعث می شود که پس از جراحی احساس کنید که خوابیدن دشوار می شود، اما استراحت بخشی ضروری از روند بهبودی است. بدن شما از انرژی برای ریکاوری استفاده می کند و هفت یا هشت ساعت خواب خوب در هر شب به بدن شما فرصتی می دهد تا انرژی مورد نیاز خود را بازیابد.

رژیم غذایی سالم داشته باشید

در واقع، پیروی از یک رژیم غذایی متعادل پس از عمل جراحی می تواند به شما در بهبود این فرآیند با تامین مواد مغذی مورد نیاز برای بهبود کمک کند. پروتئین یک بلوک ساختمانی ضروری برای پوست، ماهیچه، غضروف و خون است.

خنک بمانید

دوش بخار، یک کاسه سوپ داغ و مواردی از این دست می تواند حس خوبی را به همه بدهند، اما برای شرایط جدیدی که بعد از عمل خواهید داشت، مناسب نیست.

گرما باعث تورم بیشتر بافت ‌های بینی می ‌شود، بنابراین بهتر است در هفته‌ های بعد از جراحی که شکل بینی تغییر می‌ کند، غذاهایی مصرف کنید که در دمای اتاق خنک هستند، دوش آب سرد بگیرید و از گرما اجتناب کنید.

فین نکنید

بعد از جراحی، احتمال دارد یک سری گرفتگی عضلات در بدن شما اتفاق بیافتد. این احساس در اثر تورم بافت های بینی ایجاد می شود. ممکن است تمایل به فین کردن داشته باشید که باید از ضررهای این کار آگاه باشید و از آن اجتناب نمایید.

6 هفته بعد از عمل می توانید این کار را انجام دهید. همچنین مطمئناً نمی توانید عطسه کنید. در مقابل، سعی کنید به جای بینی از طریق دهان عطسه کنید.

ورزش های جدی را کنار بگذارید

در اکثر بیماران، حدود 6 هفته طول می کشد تا استخوان ها پس از جراحی بهبود یابد. در این مدت باید از انجام تمرینات سنگین خودداری کرد.

حتی حرکاتی مانند کشش، خم شدن و صاف کردن بیش از حد که بی ضرر به نظر می رسند، می توانند تورم را افزایش دهند. منتظر بمانید تا دکتر جمشیدی برای شروع فعالیت های عادی به شما چراغ سبز بدهد.

از عینک استفاده نکنید

عینک آفتابی، عینک مطالعه یا هر چیزی که به بینی شما فشار بیاورد، می تواند کبودی و تورم را افزایش دهد. یا حتی باعث انحراف شود که در این صورت نیاز به جراحی ترمیمی بینی خواهید داشت.

مطمئن باشید که جراح بینی به شما این امکان را می دهد که از عینک استفاده کنید اگر مطمئن باشید که بینی شما به طور کامل بهبود یافته و استخوان های شما قوی هستند.

همچنین می توانید در مواقع اضطراری به جای عینک از لنزهای تماسی استفاده کنید. در غیر این صورت، از سبک ترین لاستیک ممکن استفاده کنید.

از نور خورشید دوری کنید

این توصیه بعد از جراحی بینی بسیار مهم است. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید ممکن است به تورم بیشتر زخم های شما منجر گردد. لذا باید از این کار پرهیز کنید.

سیگار نکشید

قبل و بعد از جراحی، مهم است که سیگار نکشید و در صورت امکان از قرار گرفتن در معرض دود خودداری کنید. نیکوتین موجود در محصولات تنباکو جریان خون را محدود می کند و می تواند در روند بهبودی بدن اختلال ایجاد کند.

صبور باشید

این شاید مهمترین نکته در روند ترمیم بینی بعد از جراحی پلاستیک باشد. صبور باشید. با استفاده از این جراحی می توانید به نتیجه دلخواهتان برسید اما این قطعا زمانبر خواهد بود.

با نگاهی به نکات ذکر شده در این بخش از مقاله “لیست دکتر جراح بینی در تهران” بهبودی یک ساله به دوره درمانی یک هفته ای تبدیل نمی شود، اما بدون شک دانستن این نکات می تواند روند بهبودی بینی را تسریع کند و همچنین تجربه شخصی افراد را در این زمینه افزایش دهد.

البته علاوه بر این نکات و ده ها مورد مشابه دیگر که می توانید در اینترنت پیدا کنید، باید بگوییم که بهترین توصیه ها را تنها جراح مخصوص شما می تواند به شما گوشزد کند.

لذا ضروری است که جراح خود را به دقت و با وسواس انتخاب کنید. دکتر خدیجه جمشیدی یکی از پزشکان با تجربه و نامدار کشور در زمینه جراحی بینی است که می تواند کمک زیادی به شما بکند.

سخن آخر

ما در مقاله لیست دکتر جراح بینی در تهران در رابطه با عمل جراحی زیبایی بینی حرف زدیم و در ادامه با بررسی مهم ترین ویژگی های یک جراح خوب نظیر دکتر جمشیدی، به شما درباره نحوه انتخاب آن آگاهی دادیم. عمل های بینی امروزه رواج زیادی در جوامع پیدا کرده اند که همین اهمیت آگاهی از چم و خم این ماجرا را افزایش می دهد.

امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در این باره به شما بدهیم تا اگر علاقه و میل شما با جراحی بینی شما را به این مقاله کشانده است، بتوانید با استفاده از اطلاعات این مطلب، با آگاهی کامل به آن اقدام کنید و در نهایت بینی سالم و زیبایی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.