بسته بودن یکی از سوراخ های بینی بعد از عمل

بسته بودن یکی از سوراخ های بینی بعد از عمل

در این مقاله قصد داریم تا در خصوص بسته بودن یکی از سوراخ های بینی بعد از عمل، مطلبی را بیان نماییم.

جراحی زیبایی بینی این روزها در بین اقشار مختلف جامعه در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. به همین علت باعث شده تا سوالات زیادی درباره انجام عمل و شرایط قبل و بعد از عمل بین طرفداران آن مطرح باشد.

یکی از این مشکلات، مربوط به بسته بودن یکی از سوراخ های بینی بعد از عمل است. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی این موضوع بپردازیم. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

عمل بینی چیست؟

چه کسانی کاندیدای مناسب برای جراحی بینی هستند؟

شرایط نامزد مناسب برای جراحی بینی

جراحی بینی برای چه کسانی خطرساز است؟

انواع جراحی بینی

رینوپلاستی

کاندیدای مناسب برای رینوپلاستی

تفاوت بین جراحی بینی و رینوپلاستی

مزایای رینوپلاستی

معایب و عوارض احتمالی رینوپلاستی

جراحی سپتوپلاستی

کاندیدای مناسب برای جراحی سپتوپلاستی

نحوه انجام سپتوپلاستی

دوره نقاهت بعد از سپتوپلاستی

خطرات و عوارض احتمالی سپتوپلاستی

علت مشکل گرفتگی بینی بعد از رینوپلاستی

معاینه فیزیکی و تشخیص گرفتگی بینی بعد از عمل بینی

درمان انسداد بینی

مدت زمان گرفتگی بینی بعد از جراحی چقدر است؟

مشکلات تنفسی رایج بعد از جراحی بینی

مشکل تنفسی بعد از جراحی بینی چقدر طول می کشد؟

جمع بندی

 

فهرست مطالب

عمل بینی چیست؟

عمل بینی چیست؟
عمل بینی چیست؟

برای این که شما دچار بسته بودن یکی از سوراخ های بینی بعد از عمل نشوید، نیازمند این هستید که این عمل را به خوبی بشناسید و با مراقبت های مناسب بعد و قبل از عمل آشنا شوید.

به این منظور، قبل از پرداختن به مشکل فوق قصد داریم تا درباره ماهیت عمل های بینی، اطلاعات مفیدی در اختیار شما بگذاریم. پس به این بخش از مقاله “بسته بودن یکی از سوراخ های بینی بعد از عمل” به عنوان یک نکته مهم توجه کنید.

فرم این عضو از بدن تاثیر زیادی در زیبایی چهره و اعتماد به نفس افراد دارد.

کاهش اندازه با توجه به چهره فرد، تغییر اندازه و موقعیت سوراخ ها، کاهش یا افزایش عرض، برداشتن قوز، برآمدگی یا فرورفتگی در ناحیه پل از جمله مواردی است که تغییرات اصلی ناشی از این جراحی به شمار می روند. مسئله مهم و حائز اهمیت در مورد ظاهر بینی این است که نژاد یا قومیت می تواند تاثیر زیادی در آن داشته باشد.

پیشنهاد می کنیم از پست جراح بینی دیدن کنید.

در برخی موارد می توان از این عمل برای تغییر نوک بینی یا کاهش بال ها استفاده کرد

در برخی موارد می توان از این عمل برای تغییر نوک بینی یا کاهش بال ها استفاده کرد. در این صورت مشکلاتی مانند عدم تقارن یا اندازه سوراخ بینی قابل حل است. انحراف تیغه بینی یکی از شایع ترین مشکلات است که تنفس را برای فرد سخت می کند.

پزشک می تواند با عمل این تیغه مشکلات مربوط به نفس کشیدن شخص را به کلی حل کند. این عضو در بعضی از افراد به علت بعضی از بیماری ها، وراثت یا تصادف، صدمه جدی دیده است وجراحی کمک بزرگی در رفع این مشکلات است.

این عمل می تواند بسیاری از مشکلات از جمله اندازه (نسبت به صورت)، پهنا و موقعیت سوراخ ها و ظاهر (با کاهش قوزها و برجستگی های قابل مشاهده یا فرورفتگی ها) را اصلاح کند.

برخی از جراحان پلاستیک با طی کردن دوره های قوم شناسی و کسب تجربه در این زمینه، قادر به تغییر ظاهر بینی افراد از نژادهای گوناگون هستند که به دنبال تغییر ظاهر بینی خود می باشند.

این عمل همچنین می تواند نوک بینی را تغییر شکل دهد، ظاهر سوراخ های بزرگ بینی را کاهش دهد و عدم تقارن بینی را اصلاح کند. از نقطه نظر عملکردی، این سبک از جراحی می تواند برخی از مشکلات تنفسی، از جمله مشکلات ناشی از انحراف تیغه را نیز اصلاح کند. جراحی پلاستیک نیز گزینه مناسبی برای رفع نقایص مادرزادی و بینی آسیب دیده در تصادفات رانندگی یا ورزش است.

کاندیدای مناسب برای جراحی بینی چه کسانی هستند؟

کاندیدای مناسب برای جراحی بینی چه کسانی هستند؟
کاندیدای مناسب برای جراحی بینی چه کسانی هستند؟

یکی از مسئله هایی که اکثر علاقه مندان به این عمل با آن روبرو هستند، این است که آیا آن ها کاندیدای مناسبی برای این روش هستند یا خیر. یا یک کاندیدای مناسب چه ویژگی هایی دارد؟ در واقع بیش از 70 درصد افرادی که با ظاهر یا ساختار بینی مشکل دارند، کاندیدای مناسبی برای این عمل هستند.

شرایطی که جراحی بینی را کمی سخت می کند، جراحی بینی گوشتی است. در چنین شرایطی، پیوند غضروف باید توسط متخصص انجام شود. چنانچه متخصص دارای مهارت یا تجربه کافی نباشد، احتمال ناموفق بودن عمل بسیار بالا می رود.

لذا توصیه ما این است که عمل بینی خود را به متخصصین با دانش و ماهر کشور، مثل دکتر جمشیدی بسپارید. دکتر جمشیدی، از معتبرترین متخصصین در این زمینه شناخته می شود.

جراحان برتر دنیا بر این باورند که عمل های زیبایی بینی غضروفی یا استخوانی راحت تر است.

به طور کلی افرادی که با یکی از مشکلات زیر مواجه هستند، می توانند برای جراحی اقدام کنند.

  • شکستگی تیغه بینی
  • کسانی که بینی آن ها وسط صورت نیست.
  • کسانی که به علت ایرادات ساختاری در بینی دچار مشکل تنفسی می شوند و با دهان باز می خوابند.
  • کسانی که به صورت ارثی، بینی بزرگی دارند.
  • اگر بینی فردی در حین تصادف به شدت آسیب ببیند، کاندیدای مناسبی برای جراحی زیبایی بینی محسوب می شود.
  • نوک بینی ضخیم یا برجسته که افتادگی بینی را نشان می دهد.
  • افرادی که مشکل قوز روی پل بینی دارند.
  • در نهایت افرادی که بینی بسیار پهنی دارند نیز می توانند انتخاب خوبی برای جراحی بینی باشند.
 چنانچه بینی غضروفی دارید، به راحتی می توانید بینی خود را به برترین متخصصان این حوزه مثل دکتر جمشیدی بسپارید. در این قسمت، به چند دلیل رایج برای جراحی زیبایی بینی اشاره می کنیم:
  • شکستگی تیغه بینی که باعث می شود بینی در وسط صورت نباشد.
  • قوز در پل بینی
  • مشکلات زیبایی ناشی از آسیب یا تروما
  • بهبود تنفس فرد
  • تغییر ظاهر بینی با توجه به ژنتیک

شما در حال مطالعه مقاله ” بسته بودن یکی از سوراخ های بینی بعد از عمل” می باشید.

شرایط نامزد مناسب برای جراحی بینی

شرایط نامزد مناسب برای جراحی بینی
شرایط نامزد مناسب برای جراحی بینی

برای این که این عمل با نتیجه مناسب و بهینه همراه باشد، داشتن برخی ویژگی ها بسیار مهم است. در مرحله اول، فرد باید از سلامت جسمی و روحی خوبی برخوردار باشد. این اشخاص نباید به امراضی مبتلا شوند که روند بهبودی را طولانی می کند. برای اطمینان، معاینات پزشکی قبل از جراحی ضروری است.

فرد باید اطلاعات کافی در مورد سابقه پزشکی و داروهای خود به پزشک بدهد. زیرا در برخی موارد بین جراحی و درمان برخی بیماری ها همپوشانی وجود دارد. بنابراین درمان قطعی این گونه بیماری ها قبل از جراحی الزامی است.

مزیت دیگری که متقاضی باید داشته باشد، این است که از وسواس رنج نمی برد. این افراد حتی پس از رسیدن به نتیجه عالی نیز از این عمل راضی نیستند.

جراحی به دلیل مشکلات ساختاری آناتومیکی باید انجام شود. مهمتر از همه، متقاضی باید انتظارات واقع بینانه ای برای نتیجه جراحی و تغییرات ظاهری پس از آن داشته باشد. عامل دیگری که اکثر کارشناسان بر آن تاکید دارند، سن متقاضی است.

افراد زیر 18 سال به دلیل رشد ناقص، کاندید مناسبی برای جراحی نیستند. پزشکان به متقاضیان توصیه می کنند تا پایان دوره رشد خود صبور باشند و سپس خود را به یک جراح مجرب همچون دکتر جمشیدی بسپارند.

جراحی بینی برای چه کسانی خطرساز است؟

جراحی بینی برای چه کسانی خطرساز است؟
جراحی بینی برای چه کسانی خطرساز است؟

این یک عمل کاملا اختیاری است. با این حال، پزشکان این روش را برای برخی از متقاضیان مجاز نمی دانند. یا بهتر است بگوییم که این افراد اگر متقاضی این عمل هستند، باید مسئولیت عواقب احتمالی آن را بر عهده بگیرند. مهمترین آن ها را در این بخش از مقاله “بسته بودن یکی از سوراخ های بینی بعد از عمل” بررسی کرده ایم:

افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی

در این جراحی، از بیهوشی عمومی استفاده می شود. احتمال واکنش های آلرژیک به این مواد وجود دارد. اگر فردی بیماری قلبی داشته باشد، ممکن است در اثر این واکنش ها بمیرد. اگر از این بیماری رنج می برید یا به بیهوشی حساسیت دارید، فراموش نکنید که به پزشک خود اطلاع دهید.

دیابتی ها

افراد دیابتی در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی و کلیوی هستند. آیا می توانید بگویید که بیماران دیابتی که بیماری قلبی یا کلیوی ندارند، کاندیدای خوبی برای این جراحی هستند یا خیر؟ پاسخ ما به این سوال منفی است. زیرا زخم های دیابتی، بسیار آهسته بهبود می یابند و می توانند منجر به مشکلات جدی مانند عفونت شوند.

ابتلا به کم خونی شدید

یکی از مشکلاتی که ممکن است در حین جراحی رخ دهد، خونریزی است. اگر فردی دچار کم خونی شدید باشد، در اثر این مشکل، واکنش های شدیدی خواهد داشت. در موارد شدید ممکن است جان فرد در خطر باشد. انجام آزمایشات لازم برای بررسی عدم وجود مشکل خونی بسیار مهم است.

اختلالات تنفسی

برای این جراحی، فرد فقط می تواند از طریق دهان نفس بکشد. به همین دلیل می تواند مشکلات جدی برای افراد مبتلا به بیماری های ریوی ایجاد کند.

افراد سیگاری یا الکلی

همان طور که گفتیم، در حین جراحی احتمال خونریزی وجود دارد. اما یکی از خطرات اصلی برای سلامت افراد سیگاری یا الکلی، افزایش احتمال خونریزی شدید در طول عمل است. مصرف سیگار و الکل، اثرات منفی و مخربی بر سیستم ایمنی بدن دارد. اگر به مصرف این دو ماده عادت دارید، بهتر است قبل از عمل، اعتیاد را ترک کنید.

شما در حال مطالعه مقاله ” بسته بودن یکی از سوراخ های بینی بعد از عمل” می باشید.

انواع جراحی بینی

انواع جراحی بینی
انواع جراحی بینی

دلایل مختلفی برای استفاده از این نوع جراحی وجود دارد. بنابراین می توان از روش های مختلفی برای حل مشکل هر علاقه مند به این عمل استفاده نمود. به طور کلی این جراحی را می توان به سه روش زیر تقسیم کرد.

  • رینوپلاستی
  • سپتوپلاستی
  • آلارپلاستی

ما در ادامه مقاله “بسته بودن یکی از سوراخ های بینی بعد از عمل” به بررسی و توضیح هر کدام از این روش ها خواهیم پرداخت. ضمن این که شما می توانید برای هر یک از این روش ها، از خانم دکتر جمشیدی کمک بگیرید.

رینوپلاستی

رینوپلاستی
رینوپلاستی

این کلمه به زبان یونانی برمی گردد و به معنای ایجاد تغییرات ساختاری می باشد. این روش، شکل و ظاهر دلخواه را ایجاد می کند. در این روش، بینی متقاضی از پایین جدا شده و تغییرات لازم برای اصلاح ظاهر و مشکلات ساختاری انجام می شود.

در این جراحی می توان استخوان، غضروف، باله ها و شکل بینی را تغییر داد. این روش به بهبود تنفس در افرادی که مشکلات تنفسی یا پولیپ دارند، کمک زیادی می کند.

به منظور برطرف کردن این مشکلات در افراد، متخصصان تلاش می کنند که غضروف و استخوان شکافته شده داخل بینی را صاف کنند. درست کردن دیواره بینی یکی دیگر از کارهایی است که در این روش برای اصلاح مشکلات تنفسی و ظاهر بینی صورت می پذیرد.

با توجه به نیاز و مشکلات فرد، می توان این روش را با استفاده از بی حسی موضعی انجام داد. عمده مشکلاتی که در این فرآیند حل خواهد شد، عبارتند از:
  • اصلاح سایز و قوز بینی
  • ترمیم افتادگی بینی و اصلاح فاصله کم نوک بینی تا لب
  • اندازه یا عرض نامناسب پره
  • رفع فاصله طولانی از نوک بینی تا صورت
  • درمان بینی هایی که در اثر تصادف یا عمل های اشتباه دچار آسیب می شوند.
  • درمان بدشکلی های ناشی از عمل های زیبایی
  • رفع مشکل نوک باکسی بینی
  • دو شاخه شدن نوک بینی
  • دررفتگی نوک بینی

لطفا از پست ترمیم سوراخ بینی بعد از عمل دیدن کنید.

کاندیدای مناسب برای رینوپلاستی

کاندیدای مناسب برای رینوپلاستی
کاندیدای مناسب برای رینوپلاستی

کسانی که شکل بینی ایشان مناسب است اما مشکلات تنفسی دارند. این روش بدون تغییر در ظاهر بینی می تواند مشکل آن ها را حل کند.

افرادی که دچار تغییر شکل بینی در اثر تصادف یا ضربه هستند.

این روش، عملکرد بسیار خوبی در رفع مشکلات ژنتیکی دارد.

با کمک این نوع عمل می توانید نسبت اندازه بینی خود را با فرم صورت خود هماهنگ کنید.

چنانچه عمل پلاستیک را گذرانده اید اما از شکل و فرم بینی خود رضایت ندارید، می توانید با این روش، به فرم ایده آل برسید.

افرادی که دچار افتادگی بینی هستند که فاصله بین بینی و لب برای آن ها بسیار کم است.

با این روش می توانید مشکل پهن بودن بینی یا بزرگی بال های آن را رفع نمایید.

این روش دارای شرایط جنسیتی نیست و تمامی کسانی که بالای هجده سال دارند، می توانند این عمل را انجام دهند.

تفاوت بین جراحی بینی و رینوپلاستی

تفاوت بین جراحی بینی و رینوپلاستی
تفاوت بین جراحی بینی و رینوپلاستی

پاسخ به این سوال بسیار ساده است. زیرا زمانی که از جراحی بینی صحبت می کنیم، یک مورد کلی بیان می شود که شامل یک فرآیند گسترده است که شامل حل تمام مشکلات ظاهری، ساختاری و تنفسی ناشی از بینی می شود.

اما رینوپلاستی یکی از زیرگروه های جراحی زیبایی بینی است. جراح  به کمک این روش قادر است تغییرات ساختاری را بدون ایجاد مشکلات تنفسی ایجاد نماید. در این روش، امکان کوچک یا بزرگ کردن بینی متقاضی وجود دارد.

در این جراحی، بینی بعد از عمل با گچ بسته می شود. این کار به کنترل تورم بعد از عمل کمک می کند و مراقبت بعد از عمل راحت تر خواهد بود. در بیشتر موارد، اسپلینت بینی پس از یک هفته برداشته می شود.

مزایای رینوپلاستی

مزایای رینوپلاستی
مزایای رینوپلاستی

مهمترین مزایای این روش عبارتند از:

  • بهبود تنفس
  • اصلاح ظاهر
  • افزایش سایز در مقایسه با سایر قسمت های صورت
  • مشکلاتی مانند عدم تقارن، تیغه های بزرگ یا کوچک، کامبر و شکستگی را برطرف می کند.
  • کمک به افزایش اعتماد به نفس افراد برای حضور در جامعه

معایب و عوارض احتمالی رینوپلاستی

معایب و عوارض احتمالی رینوپلاستی
معایب و عوارض احتمالی رینوپلاستی

چنانچه این روش عمل توسط جراح بی تجربه و یا در مراکز غیر مجاز انجام شود، احتمال بروز مشکلات زیر افزایش می یابد.

  • آسیب شدید به عصب بویایی
  • خونریزی غیر طبیعی بعد از جراحی
  • بی حسی دائمی در اطراف آن
  • مشکلات و اختلالات تنفسی
  • ایجاد زخم های پوستی در سوراخ ها
  • انحراف و عدم تقارن نوک
  • عفونت احتمالی در صورت

بنابراین به شدت توصیه می کنیم برای انجام این عمل، به دنبال یک جراح خوب بگردید. پیشنهاد ما به شما خانم دکتر جمشیدی، یکی از سرشناس ترین جراحان کشور است.

شما در حال مطالعه مقاله ” بسته بودن یکی از سوراخ های بینی بعد از عمل” می باشید.

جراحی سپتوپلاستی

این روش، نوعی جراحی زیبایی بینی است که برای اصلاح انحراف تیغه میانی استفاده می شود. این روش، صاف کردن سپتوم منحرف شده به آسان شدن عبور هوا و تنفس کمک می کند. سپتوم در واقع دیواره ای از غضروف و استخوان است که بین سوراخ ها قرار دارد.

انحراف تیغه به دلیل انحراف سپتوم به یک طرف رخ می دهد که باعث مشکلات تنفسی برای فرد می شود. این مشکل ممکن است از بدو تولد یا در نتیجه تصادف رخ دهد.

مجرای بینی افراد با این مشکل در مقایسه با افراد دیگر کوچکتر است. این موضوع باعث مشکل در تنفس می شود. علائم دیگر مانند درد صورت یا خونریزی های مکرر بینی می تواند نشانه های این مشکل باشد.

کاندیدای مناسب برای جراحی سپتوپلاستی

کاندیدای مناسب برای جراحی سپتوپلاستی
کاندیدای مناسب برای جراحی سپتوپلاستی

متخصصان توصیه می کنند که افراد بالای 16 سال که دارای یک یا چند مورد از علائم زیر هستند، کاندیدای خوبی برای این روش می باشند.

  • درد صورت
  • خر و پف
  • سینوزیت مزمن
  • خونریزی های مکرر بینی
  • دهان خشک
  • مشکلات تنفسی

نحوه انجام سپتوپلاستی

این روش بسته به شرایط متقاضی و سختی کار بین 30 تا 90 دقیقه زمان می برد. این جراحی را می توان تحت بیهوشی موضعی یا عمومی انجام داد. این موضوع بستگی به تشخیص جراح دارد. جراح با ساختن یک برش در یک طرف بینی به تیغه می رسد و غشای مخاطی را که تیغه را پوشانده است، بالا می برد.

پس از آن، تیغه به جای مناسب منتقل می شود. هرگونه انسداد اضافی مانند غضروف یا استخوان که باعث ایجاد تیغه می شود، باید برداشته شود. پس از انجام همه کارها، غشا به حالت اول باز خواهد گشت. در بعضی موارد، از بخیه ها برای نصب تیغه و غضروف استفاده می شود.

دوره نقاهت بعد از سپتوپلاستی

حدود 85 ٪ از مردم بعد از این عمل، انسداد بینی را احساس می کنند. احساس خواب آلودگی برای چند ساعت بعد از عمل کاملاً طبیعی است. برخی از افراد به دلیل اثر داروها، از حالت تهوع یا درد رنج می برند. بهتر است پزشک یا پرستار را از این عوارض جانبی مطلع کنید تا درمان لازم انجام شود.

در بیشتر موارد، دهانه های بینی با استفاده از پلاگین پنبه مسدود می شوند. بنابراین تنفس از دهان تنها راه است. از پلاگین پنبه برای جلوگیری از خونریزی استفاده می شود و در هنگام تخلیه از بینی خارج می شود.

برای این که بتوانید به بهترین نتیجه از انجام این عمل برسید، بهتر است موارد زیر را رعایت نمایید:

در هنگام استراحت، زیر سر خود را بلند کنید تا سر از بدن بالاتر باشد.

سعی کنید فین را برای مدت طولانی فراموش کنید.

از لباس های دکمه دار که نیاز به درآوردن از سر ندارند، استفاده کنید.

از فعالیت های سنگین مانند ورزش به مدت دو تا پنج هفته پس از عمل خودداری کنید.

همچینین می توایند با معاینه و تجویز پزشک از بهترین اسپری برای گرفتگی بینی بعد از عمل نیز استفاده کنید.

خطرات و عوارض احتمالی سپتوپلاستی

این عمل جراحی کم خطر می باشد. با این حال، لازم است که از عوارض احتمالی آن آگاه باشید.

  • خونریزی سنگین
  • عفونت
  • سندرم شوک سمی
  • بی حسی در بینی و دندان
  • سوراخ شدن تیغه میانی
  • عدم توانایی در حل مشکلات تنفسی، خر و پف و غیره
  • تغییر در احساس طعم و بو
  • نشت مایع نخاعی

شما در حال مطالعه مقاله ” بسته بودن یکی از سوراخ های بینی بعد از عمل” می باشید.

علت مشکل گرفتگی بینی بعد از رینوپلاستی

علت مشکل گرفتگی بینی بعد از رینوپلاستی
علت مشکل گرفتگی بینی بعد از رینوپلاستی

این مشکل می تواند در اثر ترکیبی از عوامل مختلف ایجاد شود، اما علت اصلی، اثر متقابل دو عامل اصلی است. این دو عامل عبارتند از: عدم تشخیص مشکلات بینی قبل از عمل و برداشتن بیش از حد غضروف بینی که منجر به کاهش اندازه بینی می شود. در اکثر موارد، دو عامل ذکر شده عامل اصلی انسداد بینی بعد از جراحی می باشد.

پولیپ بینی در پوشش داخلی بینی شکل می گیرد و اغلب از سینوس ها منشاء می گیرد که به دیواره جانبی حفره بینی می ریزد. پولیپ بینی حاوی مایع التهابی است. علائم پولیپ بینی ممکن است مربوط به آلرژی یا عفونت باشد، اما دلیل اصلی ظاهر شدن آن ها فقط در برخی افراد، مشخص نیست.

معاینه فیزیکی و تشخیص گرفتگی بینی بعد از عمل بینی

معاینه فیزیکی و تشخیص گرفتگی بینی بعد از عمل بینی
معاینه فیزیکی و تشخیص گرفتگی بینی بعد از عمل بینی

تشخیص دقیق تری از علت انسداد یا گرفتگی بینی با معاینه مستقیم بافت های نگهدارنده و اجزای دریچه بینی انجام می شود. پزشک برای معاینه بینی، ابتدا آندوسکوپ بینی (وسیله ای برای معاینه بینی)  را وارد بینی می کند و به آرامی و بدون آسیب به قسمت های مختلف، آزمایش لازم را انجام می دهد.

افتادگی دریچه داخلی بینی معمولا به این دلیل انجام می شود که فشار منفی (فشار خارجی) در داخل بینی ایجاد می شود، به این ترتیب پزشک افتادگی دم غضروف جانبی فوقانی و میانی را تشخیص می دهد. بینی این بیماران معمولاً طوری به نظر می رسد که گویی شخصی، بینی آن ها را از دو طرف گرفته و دیواره های کناری بینی آن ها به سمت داخل چرخیده است.

افتادگی خارجی دریچه بر اساس دیدن شکل نوک و سوراخ ها صورت می گیرد. پزشک، نوک بینی و سوراخ های بینی را بررسی می کند تا مشخص کند که آیا لوب بینی افتاده است یا خیر. در چنین شرایطی، افتادگی لوب احتمال دارد باعث انسداد خفیف یا شدید در بینی گردد.

در مرحله بعد، پزشک مانور کاتل را انجام می دهد. در این مانور، پزشک از یک اسکراپر (وسیله ای مانند قاشق خالی که برای برداشتن نمونه یا زخم استفاده می شود) استفاده می کند و آن را در داخل بینی قرار می دهد تا به صورت دستی از دریچه داخلی یا خارجی بینی (دریچه) حمایت کند.

این امکان وجود دارد که در هنگام قرار دادن آن در بینی با برداشتن افتادگی دریچه داخلی یا رفع دریچه خارجی، راه هوایی بیمار تا حد زیادی بهبود یاب

این امکان وجود دارد که در هنگام قرار دادن آن در بینی با برداشتن افتادگی دریچه داخلی یا رفع دریچه خارجی، راه هوایی بیمار تا حد زیادی بهبود یابد که در این صورت تشخیص پزشک تایید می شود.

اخیرا روشی هدفمند به نام راینومانومتری آکوستیک ابداع شده است که با آن می توان سطح قسمت های داخلی بینی را مشخص کرد. این روش بر اساس تجزیه و تحلیل امواج صوتی منعکس شده از توده بینی است.

این روش، تخمینی از باریکی سطح مقطع داخل بینی بر اساس فاصله هر قسمت از بینی تا نوک بینی ارائه می دهد. این تجزیه و تحلیل همچنین می تواند برای احتقان بینی قبل و بعد از استفاده از ضد احتقان ها استفاده شود.

طی این فرایند می توان انسداد ساختاری بینی و علائم گرفتگی بینی ناشی از انسداد مخاط بینی را معلوم ساخت و این دو نوع را از یکدیگر جدا نمود. اخیراً دستورالعمل هایی برای تجزیه و تحلیل نتایج این آزمایش بر اساس سن، نژاد و جنسیت بیمار منتشر شده است.

شما در حال مطالعه مقاله ” بسته بودن یکی از سوراخ های بینی بعد از عمل” می باشید.

درمان انسداد بینی

درمان انسداد بینی
درمان انسداد بینی

درمان گرفتگی بینی بعد از جراحی روش مشخص و ثابتی ندارد. تصمیم برای درمان با روش های پزشکی (مانند درمان دارویی) یا جراحی به شدت گرفتگی بینی و علائم بیمار و همچنین تمایل بیمار برای بهبود توانایی تنفس از طریق بینی بستگی دارد.

ما در این بخش از مقاله “بسته بودن یکی از سوراخ های بینی بعد از عمل” به مجموعه ای از راه حل های احتمالی اشاره کرده ایم:

از ضد احتقان بینی بدون نسخه استفاده کنید

ضد احتقان بینی را می توان از داروخانه خریداری کرد. این داروها انواع مختلفی دارند:

  • اسپری های ضد انسداد مانند ناپازولین: بریوین
  • اکسی متازولین: افرین، دریستان، دورامیست
  • و فنیل فرین: Neo-Synephrine، Synex،

بیش از سه روز از این اسپری استفاده نکنید، زیرا ممکن است علائم را بدتر کنند. علاوه بر این، بیش از هفت روز از داروهای ضد احتقان خوراکی بدون تجویز پزشک خود، مصرف نکنید. تمام دستورالعمل‌ های ضد احتقان ‌های بدون نسخه را دنبال کنید.

اگر فشار خون بالا، گلوکوم، پروستات، دیابت، مشکلات تیروئید، بیماری قلبی دارید یا باردار هستید، ابتدا با پزشک خود صحبت کنید.

عمودی باشید

استفاده از بالش برای حمایت از سر در طول شب، یا مقاومت در برابر وسوسه افقی خوابیدن، می تواند انسداد را کاهش دهد و تنفس را بهبود بخشد. این به شما کمک می کند تا راحت تر نفس بکشید.

ماساژ سینوسی

با این کار می توانید به روش قدیمی از گرفتگی بینی خلاص شوید. بدون دارو یا محرک خاص و فقط با انگشتان دست خود می توانید آرام و موثر، این مشکل را درمان نمایید. در این بخش از مقاله “بسته بودن یکی از سوراخ های بینی بعد از عمل” به سه ​​ماساژ اشاره کردیم که می توانید در خانه، محل کار یا در جمع انجام دهید:

دو انگشت اشاره را در دو طرف کاسه چشم، درست بالای بینی، اما زیر ابرو قرار دهید. با ماساژ دادن سینوس های اطراف بینی با انگشتان خود، در حرکات دایره ای به سمت بیرون شروع کنید. این کار را به مدت 20 تا 30 ثانیه انجام دهید.

انگشتان هر دو دست را درست زیر چشمان خود قرار دهید. مجددا با بهره گیری از دایره های بیرونی، سینوس ها را با انگشتان ماساژ دهید. این کار را به مدت 20 تا 30 ثانیه انجام دهید.

در نهایت انگشت شست خود را روی استخوان گونه قرار دهید. با استفاده از انگشت شست، استخوان گونه را در دایره های بیرونی ماساژ دهید. این کار را به مدت 20 تا 30 ثانیه انجام دهید. ماساژ را تکرار کنید تا زمانی که سینوس ها به اندازه کافی آرام شوند.

از کمپرس گرم روی صورت استفاده کنید

یک دستمال تمیز را در آب گرم خیس کنید و آن را فشار دهید تا مرطوب شود، اما خیس نشود. بنشینید و حوله را چند دقیقه روی صورت خود قرار دهید. یک کمپرس گرم می تواند به تسکین ناراحتی و باز کردن مجرای بینی کمک کند.

اگر نمی خواهید از دستمال مرطوب استفاده کنید، یک بطری آب گرم را روی سینوس های خود قرار دهید. یک بطری آب را با آب گرم پر کنید نه آب داغ و آن را در یک حوله قرار دهید و روی بینی، گونه ها و پیشانی خود بگذارید.

بخور هوا

این روش به عنوان یک درمان برای احتقان بینی توصیه می شود. زیرا هوای خشک، غشای سینوس را تحریک می کند و علائم را بدتر می کند. بنابراین بسیاری از پزشکان، استفاده از هوای مرطوب را توصیه می کنند.

اگر یک دستگاه بخور واقعی ندارید یا نمی خواهید بخرید، می توانید با استفاده از اقلام رایج در خانه، یک مدل خاص از آن را درست کنید. آب کافی را در یک قابلمه بزرگ به جوش آورید، سپس از روی حرارت بردارید و آب داغ را در جای مطمئنی در اتاق نگه دارید. بخار آب حاصله، اتاق را مرطوب می کند. در صورت لزوم این کار را تکرار کنید.

هنگام استفاده از دستگاه مخصوص، کمی بخار کافی است. لازم نیست محیط آن قدر مرطوب باشد که اتاق خود را به یک جنگل استوایی تبدیل کنید. تنها چیزی که نیاز دارید، کمی رطوبت در هوا است که برای مرطوب کردن آن کافی است.

محلول نمک بینی را آماده کنید

آب نمک را می توان به عنوان یک محلول نمک فوری در نظر گرفت. ۱ قاشق چایخوری نمک را به یک لیوان آب اضافه کنید و آن را هم بزنید تا حل شود. به وسیله قطره چکان، چند قطره محلول نمک را در یک سوراخ بینی بریزید و سر خود را به عقب خم کنید. محلول را از سوراخ بینی خود بکشید و این کار را در سوراخ دیگر بینی تکرار کنید.

چنانچه نمی توانید خودتان این ماده را درست کنید، می توانید آن را از داروخانه ها و فروشگاه های دیگر خریداری کنید.

راه هوایی بینی را با یک ظرف نتی بشویید

برای برخی از افراد، شست و شوی بینی ممکن است بدون استفاده از دارو، علائم را به سرعت تسکین دهد. ظرف نتی مخاط را از مجاری تنفسی بینی خارج می کند.

همه ظروف نتی مجموعه دستورالعمل های خاص خود را دارند که باید دنبال شوند. با این حال، به طور معمول محلول شست و شو از 16 اونس آب گرم (و استریل) با 1 قاشق چایخوری نمک تهیه می شود.

یک ظرف نتی را با آب نمک پر کنید. سر خود را در زاویه 40 تا 50 درجه قرار دهید و نوک یک ظرف نتی را بالای بینی خود نگه دارید. نمک در یک سوراخ بینی ریخته می شود، از طریق حفره بینی حرکت می کند و از سوراخ دیگر خارج می شود.

افرادی که مشکلات جدی دارند، با شستن روزانه راحت می شوند. هنگامی که علائم بهبود یافت، مصرف توصیه شده، سه بار در هفته است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها توصیه می کند که قبل از استفاده از آن در محلول ظرف نتی، آب را حداقل یک دقیقه بجوشانید.

جراحی کنید

جراحی، اصلاح انسداد یک روش پزشکی است که مشکلات تنفسی را حل می کند. روش‌هایی برای رفع گرفتگی بینی ممکن است شامل سپتوپلاستی، برداشتن مخروط بینی، اصلاح شکستگی بینی، انحراف بینی یا ترکیبی از این روش‌ها باشد.

در طول درمان، پزشک برش ‌های کوچکی در داخل سوراخ‌ های بینی یا روی پوست بین سوراخ ‌های بینی ایجاد می ‌کند. سپس، او به آرامی سپتوم منحرف شده را صاف می کند و یا با جراحی، بافت بزرگ شده بینی را بیرون می کشد تا جریان بینی بهبود یابد.

در صورت لزوم، شکستگی های بینی را که در حالت کج بهبود می یابند نیز اصلاح می کند. پس از تخلیه مجاری بینی، پزشک برش ها را می بندد و بینی را با گاز پانسمان می کند.

شما در حال مطالعه مقاله ” بسته بودن یکی از سوراخ های بینی بعد از عمل” می باشید.

مدت زمان گرفتگی بینی بعد از جراحی چقدر است؟

مدت زمان گرفتگی بینی بعد از جراحی چقدر است؟
مدت زمان گرفتگی بینی بعد از جراحی چقدر است؟

دو تا سه هفته بعد از جراحی، گرفتگی بعد از عمل باقی می ماند. تورم به تدریج کمتر شده و تنفس شما نیز بهبود می یابد.

در همه ملاقات هایی که با پزشک خود دارید، باید در مورد گرفتگی و خشکی، مشکلات تنفسی و درمان گرفتگی صحبت کنید، زیرا فقط جراح می تواند مشکل شما را در یک ناحیه خاص تشخیص دهد و گرفتگی را درمان کند.

لذا بهتر است از پزشکانی کمک بگیرید که تجربه، دانش و مهارت کافی را در این زمینه داشته باشند. در این خصوص می توانید به خانم دکتر جمشیدی اعتماد کنید.

مشکلات تنفسی رایج بعد از جراحی بینی

مشکلات تنفسی رایج بعد از جراحی بینی
مشکلات تنفسی رایج بعد از جراحی بینی

در اغلب موارد، مشکلات تنفسی بعد از جراحی بینی موقتی بوده و نگران کننده نخواهند بود. به طور کلی، مشکلاتی که در این قسمت از مقاله “بسته بودن یکی از سوراخ های بینی بعد از عمل” عنوان کرده ایم، می تواند منجر به اختلال در تنفس از طریق بینی پس از جراحی شود:

گرفتگی بینی

همان طور که در بخش های قبلی مقاله “بسته بودن یکی از سوراخ های بینی بعد از عمل” گفتیم، بعد از عمل، بینی متورم می شود و این تورم، هم در قسمت بیرونی بینی و هم در قسمت داخلی آن ایجاد می شود.

تورم در ناحیه داخلی بینی، فضای طبیعی موجود برای تنفس طبیعی را محدود و مسدود می کند و این منجر به گرفتگی بینی می شود. اگر جراح ماهری مثل خانم دکتر جمشیدی را برای عمل انتخاب کردید، نگران این مشکل نباشید زیرا حداکثر پس از یک ماه، این وضعیت بهبود می یابد.

سوت کشیدن بینی

یکی دیگر از مشکلات تنفسی بعد از جراحی، خس خس سینه هنگام دم و بازدم است. شاید این مشکل به اندازه مشکل قبلی خود برای مردم ترسناک باشد. دلایل مختلفی می تواند منجر به خس خس سینه شود که اصلی ترین آن تنگ شدن سوراخ های بینی است.

این موضوع باعث باریک شدن مسیر تنفس می شود. طبیعی است که زمانی که هوا از یک منطقه باریک رد می شود، صدای سوت می دهد. سایر علل خس خس سینه عبارتند از پولیپ بینی، آلرژی، بیماری ریه یا عفونت.

تنگی نفس

تنگی نفس نیز در اکثر افرادی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند، به طور موقت ظاهر می شود. اغلب علت این تنگی نفس وجود لخته های خون (در نتیجه جراحی)، تورم بافت های داخلی بینی، التهاب مخاط بینی یا جراحی غیرحرفه ای است. همه آن ها به جز آخرین مورد، معمولا موقتی هستند و پس از دو تا سه هفته بهبود می یابند.

مشکل تنفسی بعد از جراحی بینی چقدر طول می کشد؟

مشکل تنفسی بعد از جراحی بینی چقدر طول می کشد؟
مشکل تنفسی بعد از جراحی بینی چقدر طول می کشد؟

مشکلات تنفسی پس از جراحی بسته به نوع و شدت آن می تواند تا 3 هفته یا بیشتر باقی بماند. به عنوان مثال، مواردی مانند خس خس سینه، گرفتگی بینی، آبریزش بینی و تنفس آزاردهنده طی 3 هفته تا یک ماه از بین خواهند رفت.

اما اگر ساختمان های بینی در حین عمل آسیب ببینند، آثار نهایی مادام العمر برای فرد باقی می ماند و متأسفانه آن ها از بین نخواهند رفت. پس چنانچه به فکر عوارض تنفسی بعد از جراحی هستید، قطعا باید زمان زیادی را برای انتخاب بهترین جراح زیبایی یا ترمیمی صرف کرده و ریسک نکنید.

جراحی را انتخاب کنید که سلامت و کیفیت تنفس شما را در اولویت قرار دهد، نه فقط زیبایی را. ما به شما مراجعه و سپردن عمل خود به خانم دکتر جمشیدی که یکی از معتبرترین جراحان برتر کشور در این زمینه هستند را پیشنهاد می کنیم.

جمع بندی

در این مقاله با عنوان “بسته بودن یکی از سوراخ های بینی بعد از عمل” ما در رابطه با عمل های بینی حرف زدیم و از انواع عمل بینی گفتیم تا ابتدا با آن ها به طور کامل آشنا شوید.

سپس به سراغ یکی از مشکلات متداول بعد از جراحی یعنی گرفتگی بینی و در کل مشکلات تنفسی رفتیم و راهکارهای مناسبی را به شما پیشنهاد کردیم که اولا دچار این مشکل نشوید و دوما اگر این مشکل را داشتید، بتوانید رفع کنید. در پایان امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.