بهترین جراح بینی ثانویه در تهران

بهترین جراح بینی ثانویه در تهران

در این مقاله می خواهیم به معرفی بهترین جراح بینی ثانویه در تهران بپردازیم. همراه شما هستیم.

عمل بینی این روزها یکی از رایج ترین جراحی های زیبایی به حساب می آید. این عمل ها زیرمجموعه و انواع متعددی دارند که یکی از آن ها به عمل ثانویه شهرت دارد.

ما در مقاله بهترین جراح بینی ثانویه در تهران به این مبحث می پردازیم و به شما می گوییم که اهمیت انتخاب یک جراح ایده آل برای این جراحی چقدر است.

جهت تکمیل محتوای این مقاله حتما صفحه بهترین جراح بینی مردانه در تهران را مشاهده نمایید.

فهرست مطالب

ویدئو بهترین جراح بینی ثانویه در تهران

همچنین قصد داریم به ویژگی ها و راه های شناخت بهترین جراح بینی ثانویه در تهران اشاره کنیم تا این گام مهم یعنی انتخاب جراح را برای تجربه یک عمل خوب و موفق، محکم بردارید.

در این راستا دکتر خدیجه جمشیدی به عنوان یکی ازمعتبرترین متخصصین جراحی بینی را خدمتتان مهرفی می نماییم. با ما باشید.

فهرست مطالب

عمل ترمیم بینی چیست؟

چرا جراحی بینی برای بار دوم انجام می شود؟

انواع روش های جراحی ترمیم بینی

عمل ثانویه بینی با تکنیک جراحی باز

مزایا و معایب عمل باز ترمیمی چیست؟

عمل ترمیمی بینی به روش بسته

آیا جراحی بینی بسته بهتر از جراحی باز است؟

جراحی بینی ترمیمی چقدر طول می کشد؟

آیا انتخاب بهترین جراح بینی ثانویه در تهران بر نتیجه جراحی ترمیمی تاثیر دارد؟

چگونه می توانیم بهترین جراح بینی ثانویه در تهران را پیدا کنیم؟

بهترین جراح بینی ثانویه در تهران چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین جراح بینی ثانویه در تهران چه کسی است؟

برای عمل ثانویه، پزشک جدید بهتر است یا پزشک قبلی؟

قبل از عمل ثانویه بینی

مراقبت های قبل از جراحی ثانویه چیست؟

نقش پوست بینی در عمل ثانویه

تفاوت بین جراحی ترمیمی و رینوپلاستی اولیه چیست؟

استفاده از گرافت (پیوند بافت) در جراحی ترمیمی بینی

چه زمانی جراحان از پروتز برای ترمیم استفاده می کنند؟

چه مدت بعد از جراحی بینی اولیه می توان دوباره عمل نمود؟

آیا نتایج جراحی بینی برای بار دوم رضایتبخش است؟

مراقبت های لازم بعد از جراحی بینی ثانویه

جمع بندی

عمل ترمیم بینی چیست؟

عمل ترمیم بینی چیست؟
عمل ترمیم بینی چیست؟

رینوپلاستی ترمیمی از نظر علمی به عنوان جراحی بینی اصلاحی شناخته می شود. این فرآیند به دو نوع تقسیم می شود:

گروه اول شامل مواردی است که فرد در اثر تصادف دچار نقص در تمام یا بخشی از بافت بینی خود می شود. در این مواقع بینی به ترمیم احتیاج پیدا می کند و پزشک طی یک عمل پیچیده این کار را انجام می دهد.

گروه بعدی رتوش یا جراحی ثانویه است که به عنوان یک نوع اصلاحیه بعد از جراحی اول انجام می شود.. در این نوع جراحی، افراد از عمل بینی که در گذشته انجام داده اند، راضی نیستند و در نتیجه دنبال راهی برای اصلاح مجدد آن هستند.

اغراق نیست اگر بگوییم که این عمل از جراحی اولیه دشواری بیشتری دارد. چرا که در طی عمل قبلی ساختار بینی دچار تغییراتی شده که کار پزشک برای ترمیم را دشوارتر می کند.
توصیه می کنیم صفحه جراح بینی ترمیمی در کرج را ببنید.

توصیه میکنیم لیست دکتر جراح بینی در تهران را مشاهده نمایید.

چرا جراحی بینی برای بار دوم انجام می شود؟

چرا جراحی بینی برای بار دوم انجام می شود؟
چرا جراحی بینی برای بار دوم انجام می شود؟

در جراحی های اول، انتخاب روش و کسی که عمل را انجام می دهد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

گاهی اوقات مشکلاتی پیش می آید که به دلیل کم تجربگی جراح و یا در مواردی عدم توجه بیمار به مراقبت های بعد از جراحی بینی باعث می شود که فرد برای دومین بار جراحی بینی انجام دهد.

از دید دکتر خدیجه جمشیدی، مهمترین مسائلی که ممکن است در نتیجه جراحی نادرست رخ دهد و نیاز به جراحی بینی ثانویه را ایجاد کند، عبارتند از:

تنفس نامناسب

گاهی اوقات به دلیل بی تجربگی و عدم تخصص پزشک، اولین جراحی می تواند به ساختار تنفسی بیمار آسیب برساند. این می تواند باعث مشکلات تنفسی مانند خس خس سینه در حین تنفس و عدم آگاهی از بوهای اطراف شود. بستن مجرای بینی (انسداد بینی بعد از جراحی) و آبریزش بینی در حین تنفس نیاز به جراحی دوم دارد.

پیشنهاد می کنیم از پست جراح بینی دیدن کنید.

ظاهر غیر طبیعی و تغییرات بیش از حد

مهمترین هدف دکتر خدیجه جمشیدی، از بین بردن عیوب ظاهری است. متأسفانه برخی از پزشکان از علم زیبایی شناسی مدرن بی اطلاع هستند، بنابراین مدلی را انتخاب می کنند که بیماران پس از چند سال متوجه می شوند که شکل آن بسیار مصنوعی است.

همچنین برخی از مدل ها برای همه مناسب نیستند. یعنی با صورت تطابق لازم را ندارند. به دلیل تغییرات یا ناهنجاری های بیش از حد در بینی، فرد تصمیم به جراحی بینی دیگر می گیرد.

افتادگی نوک بینی

بعد از مدتی ممکن است نوک بینی آویزان شده و بد ظاهر شود زیرا پزشک غضروف بینی را به درستی تقویت نکرده است. به همین دلیل جراحی ترمیم بینی انجام می شود.

قوز باقیمانده در پشت بینی پس از جراحی

بعد از جراحی، برخی افراد متوجه می شوند که قوز پشت بینی در اولین جراحی برداشته نشده و ظاهر بینی زشت است. ترمیم بینی به برداشتن قوز باقیمانده از اولین جراحی کمک می کند.

عدم تقارن سوراخ بینی

خیلی ها حساس هستند که سوراخ های بینی شان یکسان باشد. اول از همه، این ممکن است امکانپذیر نباشد، اما اگر جراحی به وسیله بهترین جراح بینی ثانویه در تهران همچون دکتر خدیجه جمشیدی انجام شود، می توان به این مهم دست یافت. گاهی اوقات عدم تقارن سوراخ به حدی است که فرد مجبور به جراحی بینی ترمیمی می شود.

بینی یا نوک بینی بزرگ بعد از جراحی

ممکن است افراد سعی کنند تا بینی خود را کوچک کنند اما به دلیل مهارت نا کافی پزشک ممکن است بینی حتی اگر شکل زیبایی داشته باشد، به اندازه کافی کوچک نشود. جراحی بینی ثانویه می تواند به حل این مشکل کمک کند.

نازک شدن بیش از حد تیغه بینی

تنگی بیش از حد تیغه بینی که بیشتر در بینی استخوانی دیده می شود، نه تنها مشکل شکل غیر طبیعی بینی است، بلکه مشکل تنفسی نیز دارد. در جراحی بینی ترمیمی، جراح با تقویت غضروف این مشکل را حل می کند.

بروز اسکار داخلی یا خارجی

یکی از بزرگترین مشکلاتی که در اثر جراحی نادرست بینی ایجاد می شود، زخم ها و دردهای داخلی یا خارجی است که باعث ایجاد برجستگی و فرورفتگی در بینی می شود و ظاهر بینی را زشت می کند. دکتر جمشیدی با جراحی دوم، این مشکل را حل خواهند کرد.

انحراف تیغه بینی

جابجایی تیغه بینی و کج شدن بینی پس از جراحی از مشکلات رایجی است که ممکن است به دلیل جراحی توسط پزشکان غیرمتخصص یا عدم مراقبت از بیمار باشد. استخوان ها ممکن است به دلیل ضربه پس از جراحی پلاستیک روی بینی کج شوند. به همین دلیل فرد مورد جراحی زیبایی دوم قرار می گیرد.

فاصله زیاد سوراخ های بینی

اگر تناسب جراحی بینی در عمل اول رعایت نشود و جراح تخصص در زیبایی نداشته باشد، فاصله بین سوراخ‌ های بینی بیشتر می ‌شود و فرد با بینی احساس راحتی نمی‌کند. بنابراین عمل ترمیمی و ثانویه می تواند به حل این مشکل کمک کند.

فیبروز بعد از جراحی یا گوشت اضافی

عمل جراحی در واقع به پوست آسیب می رساند. برای ترمیم این آسیب، بافتی به نام فیبروز تشکیل می شود. این بافت، بافت بسیار مهمی برای ترمیم قسمت های آسیب دیده بدن است.

با این حال، عموما در جراحی بینی گوشتی، اگر بینی بیش از حد کوچک شود، بدن بافت فیبری زیادی برای درمان تشکیل می دهد. این می تواند باعث گوشتی شدن بیشتر بینی گوشتی بعد از جراحی و بزرگتر شدن بینی نسبت به قبل از جراحی شود.

بالا و پایین بودن پره های بینی بعد از جراحی

یکی دیگر از مشکلات رایج بعد از عمل، عدم تعادل یا بالا و پایین بودن پره های بینی است. این مشکل به دلیل عدم تقارن در حین جراحی و عدم تسلط بر جراحی پلاستیک است. در واقع عمل ثانویه بینی می تواند این مشکل را حل کند.

شکل گیره ای بینی

یکی دیگر از دلایلی که بیماران ممکن است به دنبال عمل ثانویه بینی باشند، فرورفتگی غضروف در کناره بینی است که به اصطلاح به یک شکل گیره تبدیل می شود، به خصوص هنگام تنفس.

با انتخاب جراح بینی مناسب برای اولین جراحی می توان به راحتی از مشکلات فوق جلوگیری کرد. به همین دلیل، اگر به انتخاب پزشک خود توجه کنید، جای نگرانی نیست و به ندرت نیاز به عمل ثانویه خواهید داشت.

اما اگر به هر دلیلی با هر یک از مشکلات فوق مواجه شدید، حتما برای جراحی دوم خود با بهترین جراح بینی ثانویه در تهران ملاقات کنید. ما دکتر خدیجه جمشیدی را پیشنهاد می نماییم.

انواع روش های جراحی ترمیم بینی

انواع روش های جراحی ترمیم بینی
انواع روش های جراحی ترمیم بینی

هدف از جراحی زیبایی بینی بهبود وضعیت بینی و عملکرد آن است. بسته به وضعیت بینی، جراح غضروف را پیوند می‌ زند یا سعی می‌ کند غضروف را از یک ناحیه از بینی خارج کند.

پزشک غضروف های لازم را از سپتوم، گوش ها یا دنده های بیمار خارج می کند. رینوپلاستی  ثانویه را می توان به دو صورت باز و بسته مانند جراحی اولیه انجام داد. در ادامه به بررسی هر یک از این روش ها می پردازیم.

عمل ثانویه بینی با تکنیک جراحی باز

زمانی که جراح از روش باز برای جراحی بینی ثانویه استفاده می ‌کند، ابتدا بیمار را تحت بیهوشی عمومی قرار می ‌دهد، سپس برشی در کولوملا ایجاد می ‌کند و پوست بینی را بالا می ‌برد تا کاملاً در ساختار بینی نفوذ کند.

تغییرات با توجه به نیاز بینی بیمار انجام می شود. سپس بخیه های داخلی روی کولوملا دوخته می شود. پس از جراحی، جراحان از تامپون برای جلوگیری از چسبندگی در داخل بینی استفاده می کنند. در نهایت یک اسپیلینت (گچ) روی بینی قرار می دهند.

مزایا و معایب عمل باز ترمیمی چیست؟

ترمیم بینی نسبت به جراحی اول دشوارتر و پیچیده تر است. در جراحی باز، جراحان زیبایی بینی، با میدان دید گسترده تری قادرند تغییرات لازم را در بینی ایجاد کنند. مزایای دیگر این تکنیک عبارتند از:

  • به دلیل میدان دید زیاد، احتمال خطا کمتر است.
  • به دلیل امکان دستیابی به ساختار بینی می تواند تغییرات بیشتری را انجام داد.

برخی افراد ممکن است فکر کنند که بخیه زدن درکولوملا ازمشکلات جراحی باز است. اما باید گفت که اگر جراح با ظرافت و دقت عمل کند، اثری از بخیه باقی نمی ماند.

عمل ترمیمی بینی به روش بسته

عمل ترمیمی بینی به روش بسته
عمل ترمیمی بینی به روش بسته

در این سبک از عمل، جراحی را بدون برش خارجی یا بخیه خارجی انجام می دهند. در آن زمان پزشکان ساختار بینی را از سوراخ تغییر می دهند که از جراحی باز دشوارتر است.

ایجاد شکاف و بخیه زدن، دو تفاوت اصلی بین جراحی بازسازی بینی باز و بسته هستند. در عملیات بسته از تامپون و اسپیلینت استفاده می شود.

آیا جراحی بینی بسته بهتر از جراحی باز است؟

آیا جراحی بینی بسته بهتر از جراحی باز است؟
آیا جراحی بینی بسته بهتر از جراحی باز است؟

برای جواب دان به این سوال باید چندین مشکل جراحی به سبک بسته را بررسی کنیم:

میدان دید جراح به حدی محدود است که دسترسی کامل به ساختار بینی ندارد.

امکان تغییر محدود است زیرا جراح به ساختار بینی دسترسی کامل ندارد.

به دلیل محدودیت میدان دید، احتمال اشتباه پزشک زیاد است.

عمل با تکنیک بسته کمتر تهاجمی است، آسیب کمتری به بافت بینی وارد می کند و دوره نقاهت کوتاه تری نسبت به روش باز دارد، اما جراحی ترمیمی باز معمولاً بهتر است زیرا با توجه به این که عمل دوم نسبت به اولی پیچیده تر و دشوارتر است و دقت زیادی را می طلبد، این دقت زیاد در جراحی باز بیشتر قابل اجرا است.

جراحی بینی ترمیمی چقدر طول می کشد؟

جراحی بینی ترمیمی چقدر طول می کشد؟
جراحی بینی ترمیمی چقدر طول می کشد؟

در این بخش از مقاله بهترین جراح بینی ثانویه در تهران به زمان جراحی بینی ترمیمی پرداخته ایم.

این عمل زیبایی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و بیشتر از اولین جراحی بینی طول می کشد. با توجه به پیچیدگی جراحی، جراحی ثانویه می تواند 3-4 ساعت طول بکشد. این زمان برای اولین عمل بینی بین یک ساعت و نیم تا دو ساعت است.

آیا انتخاب بهترین جراح بینی ثانویه در تهران بر نتیجه جراحی ترمیمی تاثیر دارد؟

آیا انتخاب بهترین جراح بینی ثانویه در تهران بر نتیجه جراحی ترمیمی تاثیر دارد؟
آیا انتخاب بهترین جراح بینی ثانویه در تهران بر نتیجه جراحی ترمیمی تاثیر دارد؟

همان طور که قبلا ذکر شد، ترمیم بینی یک روش دشوار و پیچیده است، به خصوص اگر اولین جراحی را با جراح دیگری انجام داده باشید. زیرا انجام روش های خاص خود در جراحی در حین رفع مشکل پزشکان دیگر دشوارتر می شود. انتخاب پزشک برای این جراحی مهمتر از جراحی اول است.

اهمیت در این عمل ها به قدری بالا است که فرد باید قبل از انجام جراحی بر انتخاب بهترین جراح بینی تمرکز کند. اگر این جراحی توسط یک متخصص مجرب انجام نشود و نتایج آن ناموفق باشد، هزینه، زمان و سلامت شما برای بار سوم به خطر می افتد. در این راستا، دکتر خدیجه جمشیدی بهترین گزینه پیشنهادی است.

حتما صفحه مربوط به هزینه جراحی ترمیمی بینی را ببینید.

چگونه می توانیم بهترین جراح بینی ثانویه در تهران را پیدا کنیم؟

چگونه می توانیم بهترین جراح بینی ثانویه در تهران را پیدا کنیم؟
چگونه می توانیم بهترین جراح بینی ثانویه در تهران را پیدا کنیم؟

این جراحی حساس است و نیاز به انتخاب دقیق متخصص پلاستیک مناسب قبل از جراحی دارد. برای سهولت در انتخاب جراح، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • پزشکان را در اینترنت یا شبکه های اجتماعی جست و جو کنید و نمونه کار پزشکان خود را به دقت بررسی کنید.
  • با بیماران پزشک مد نظر خود گفت و گو کنید و نظرات آن ها را مهم بشمارید.
  • فهرستی از بهترین جراحان تهیه کنید و آدرس و شماره تماس آن ها را بنویسید.
  • به کلینیک هر دکتری که به آن علاقه دارید، بروید و درباره وی سوال کنید.
  • مستقیماً با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که مشکل شما توسط او قابل درمان است.
  • مشخصات پزشک خود را به دقت ارزیابی کنید، تصمیمات نهایی را بگیرید و برای جراحی بینی آماده شوید.
  • پیش از انجام عمل درباره پروسه و نحوه انجام آن اطلاعات کسب کنید.

بهترین جراح بینی ثانویه در تهران چه ویژگی هایی دارد؟

برای انتخاب بهترین پزشک بینی از بین تعداد زیادی از پزشکان فعال در زمینه جراحی زیبایی و استفاده از تخصص و مهارت وی، باید خصوصیات آن را بشناسید. این ویژگی ها عبارتند از:

  • تخصص و دانش پزشک در زمینه جراحی زیبایی
  • آشنا به دانش و مهارت های جراحی بینی
  • مهارت و تجربه زیاد در جراحی های ترمیمی
  • دقت و ظرافت در جراحی
  • تسلط بر پیچدگی های عمل ثانویه
  • اخلاق حرفه ای و مراقبت مناسب از بیمار
  • گوش سپردن به نگرانی ها و بررسی تمام خصوصیات بیمار
  • دارای نمونه کارهای قوی و موفق

با توجه به موارد فوق، دکتر خدیجه جمشیدی یکی از بهترین متخصصین در این حوزه به شمار می آید.

 

بهترین جراح بینی ثانویه در تهران چه کسی است؟

بهترین جراح بینی ثانویه در تهران چه کسی است؟
بهترین جراح بینی ثانویه در تهران چه کسی است؟

مهم ترین وظیفه شما در فرایند پیش از عمل این است که در انتخاب جراح وسواس زیادی به خرج دهید. با دانستن ویژگی های یک جراح ایده آل که در مطالب قبلی به آن ها اشاره کردیم، می توانید به راحتی این مرحله را پشت سر بگذارید.

فراموش نکنید که پزشک نقش بسیار مهمی در نتیجه جراحی دوم دارد. نکات زیر را در مورد یک جراح بینی خوب به خاطر بسپارید:

توانایی پزشک در این جراحی بسیار مهم است، چرا که این جراحی مدت زیادی طول می کشد و جراح باید بتواند در تمام این مدت تمرکز خود را در بالا ترین حد ممکن نگه دارد.

بهترین پزشک کسی است که سلامتی بیمار را بر دیگران مقدم دارد

بهترین پزشک کسی است که سلامتی بیمار را بر دیگران مقدم دارد. گاهی اوقات مراجعه کننده اصولا نیازی به جراحی اصلاحی ندارد. به همین دلیل، پزشک باید به او اطمینان دهد که نیازی به تکرار جراحی نیست.

بهترین جراح بینی به خوبی می داند که در اولین جراحی، برش ها و شکاف هایی در ساختار بینی ایجاد شده است. او باید با یک برش کوچک، بافت های بینی را ثابت کند.

ما دکتر خدیجه جمشیدی را به عنوان بهترین جراح بینی ثانویه در تهران به شما معرفی می کنیم که می تواند پروسه عمل بینی شما را به بهترین شکل ممکن انجام بدهد. دکتر خدیجه جمشیدی دارای سوابق و رزومه کاری بسیار درخشانی می باشد.

برای عمل ثانویه، پزشک جدید بهتر است یا پزشک قبلی؟

چنان چه به پزشک قبلی خود اعتماد دارید و می دانید که علت نیاز شما به عمل ثانویه فقط مربوط به پیچیدگی جراحی اولیه ویا سهل انگاری خودتان است و ربطی به خطای پزشکی ندارد، بهتر است عمل دوم را هم به همان جراح پسپارید.

اما اگر ایرادات ناشی از عدم تجربه و مهارت جراح است، منطقی این است که عمل دوم را به جراح بهتری بسپارید. شما می توانید با سپردن عمل خود به جراح ماهر و با تجربه ای مثل دکتر خدیجه جمشیدی، کار را در همان عمل اول تمام کنید.

قبل از عمل ثانویه بینی

پر اهمیت ترین بخش قبل از این عمل، انتخاب جراح است. پس از انتخاب جراح و نهایی کردن تصمیم، باید اقدامات زیر را نیز انجام دهید:

  • عکس برداری
  • آزمایش خون
  • سی تی اسکن (به صلاحدید پزشک و در صورت وجود اختلالات تنفسی)

مراقبت های قبل از جراحی ثانویه چیست؟

در این جراحی نیز مانند اولین عمل باید مراقبت هایی انجام شود:

حداقل دو هفته قبل از جراحی از مصرف الکل و سیگار خودداری کنید. از رقیق کننده ها اجتناب کنید. داروهایی مانند آسپرین یا برخی مسکن ها می توانند باعث مشکلات جراحی شوند.

غذاهای سالم و پرانرژی (مانند غذاهای پروتئینی) بخورید.

شب قبل از عمل دوش بگیرید.

در روز جراحی، ناشتا بودن شما ضروری است. بنابراین ۸ ساعت قبل از عمل چیزی نخورید و نیاشامید.

در صورت داشتن شرایط پزشکی یا حساسیت به یک داروی خاص، حتماً به دکتر جمشیدی خود اطلاع دهید.

نقش پوست بینی در عمل ثانویه

هنگام انجام جراحی برای اولین بار، به ساختار بینی آسیبی وارد نمی شود. بنابراین جراحی آسان است و می توانید با اطمینان یک برش ایجاد کنید. با این حال، پس از اولین جراحی، برش یک زخم ایجاد می کند و در نتیجه بافت جدیدی تشکیل می شود.

در جراحی دوم نیاز به ایجاد یک برش توسط متخصص برای جلوگیری از آسیب به بافت نرم و قرار گرفتن بینی در معرض آسیب های جدید یا عمیق است.

علاوه بر این، خاصیت ارتجاعی پوست و بافت های نرم زیر آن نیز بر نتیجه جراحی ثانویه تأثیر می گذارد. زمانی که پوست بسیار الاستیک باشد، تغییرات در بافت بینی را بهتر تحمل می کند.

تفاوت بین جراحی ترمیمی و رینوپلاستی اولیه چیست؟

تفاوت بین جراحی ترمیمی و رینوپلاستی اولیه چیست؟
تفاوت بین جراحی ترمیمی و رینوپلاستی اولیه چیست؟

پوست بینی و سالم بودن آن در اولین جراحی یکی از تفاوت های بینی سالم با بینی عمل شده است. تفاوت های مهم دیگری نیز بین این دو جراحی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

روحیه بیمار

زمانی که فردی برای اولین بار تحت عمل جراحی زیبایی بینی قرار می گیرد، بسیار مشتاق است که این جراحی مشکلات و عیوب بینی او را برطرف کند. شکل بینی بعد از جراحی همیشه نگران کننده است، اما استرس در عمل اول بسیار پایین تر است.

افرادی که تحت عمل جراحی دوم قرار می گیرند، مشکلاتی مانند اعتماد به نفس پایین، ترس از نتیجه نگرفتن جراحی دوم، اضطراب ناشی از بحث و مشورت با پزشکان و نگرانی های ناشی از انتقاد دیگران افزایش می یابد.

پیچیدگی عمل

ایجاد تغییرات یا برش هایی در بینی که زمانی تیغ جراح را تجربه کرده بود، بسیار دشوارتر و حساس تر از جراحی اول است. در رینوپلاستی ترمیمی، جراح باید ساختار آسیب دیده را با حداقل صدمه درست کند و از تخریب بافت اسکار جلوگیری کند.

از طرفی برای جلوگیری از گرفتگی بینی و چسبندگی بعد از عمل، نه تنها زیبایی، بلکه در برخی موارد بهبود حس بویایی نیز ضروری است.

مدت جراحی

رینوپلاستی اولیه آسانتر و کوتاهتر از جراحی ثانویه است. عملیات اولیه می تواند یک ساعت و نیم تا دو ساعت طول بکشد و عملیات ثانویه می تواند تا سه ساعت طول بکشد زیرا باید دقیق تر و پیچیده تر باشد.

دوره نقاهت

طولانی شدن زمان جراحی و افزایش اقدامات جراح حین جراحی معمولاً باعث می شود تا مدت بیشتری طول بکشد تا بافت بینی بهبود یابد. دوره نقاهت بینی استخوانی 6 تا 12 ماه است و بینی گوشتی معمولا در 2 سال کامل می شود.

استفاده از گرافت (پیوند بافت) در جراحی ترمیمی بینی

پیوند در فرآیند پزشکی و جراحی، انتقال بافت از یک ناحیه بدن به ناحیه دیگر است. این حرکت بافت می تواند از بدن شخص دیگری نیز رخ دهد.

در بیشتر موارد، جراحی بینی ترمیمی نیازمند استفاده از پیوند و برداشتن بافت غضروفی برای پیوند به بینی است. این کار بی توجه به اندازه بینی استفاده می شود و در صورت لزوم از پیوند برای بینی کوچک استفاده می شود.

با توجه به ارزیابی جراح از بدن بیمار، سه ناحیه را می توان از بافت غضروفی به بینی منتقل کرد. در زیر به ذکر آن ها خواهیم پرداخت.

سپتوم (تیغه میانی بینی)

جراحان معمولا سعی می کنند غضروف را از طریق تیغه بینی حرکت دهند. زیرا احتمال جذب این غضروف توسط بدن بسیار کم است. اما در اغلب موارد، غضروف این ناحیه در اولین جراحی برداشته می شود و جراح نیاز دارد غضروف را از نواحی دیگر جابجا کند.

گوش

بعد از مورد قبلی، گوش را می توان رایج ترین محل برای انجام پیوند معرفی کرد. جراح با ایجاد یک برش کوچک در پشت گوش، غضروف را از این ناحیه خارج می کند. باید گفت که این کار بدون تغییر در ظاهر گوش انجام می شود.

دنده

گاهی به صلاحدید جراح، غضروف از طریق دنده ها به بینی منتقل می شود. در این روش، برش کوچکی در زیر سینه ایجاد می شود تا مقدار مورد نیاز غضروف این ناحیه برداشته شود.

چه زمانی جراحان از پروتز برای ترمیم استفاده می کنند؟

زمانی که جراحان نتوانند از مواردی که بالا ذکر کردیم عمل پیوند را انجام داده و عیوب و مشکلات مربوط به بینی را رفع کنند، تصمیم می گیرند که از غضروف مصنوعی یا همان پروتز استفاده کنند.

اگر کیفیت این پروتزها خوب نباشد، بدن مستعد عفونت می شود. اهمیت انتخاب یک جراح بینی خوب نیز در این مرحله دیده می شود. اگر پزشک در کار خود صلاحیت داشته باشد، پروتز مرغوب را بر بستر بافت سالم بدن قرار می دهد.

در این زمینه، می توانید با دکتر خدیجه جمشیدی در ارتباط باشید.

چه مدت بعد از جراحی بینی اولیه می توان دوباره عمل نمود؟

چه مدت بعد از جراحی بینی اولیه می توان دوباره عمل نمود؟
چه مدت بعد از جراحی بینی اولیه می توان دوباره عمل نمود؟

بهترین زمان برای ترمیم زمانی است که اولین زخم یا اسکار به طور کامل بهبود یابد. به همین دلیل پس از اولین جراحی باید صبورانه منتظر بمانید تا هم شکل نهایی بینی و هم بهبود زخم مشخص شود.

گاهی اوقات بیماران به دلیل تورم و التهاب ناشی از جراحی، فکر می کنند بینی خود را با موفقیت عمل نکرده اند و دچار نقص شده اند. اما با گذشت زمان و بهبود زخم ها و کاهش تورم، هیچ عیب و نقصی مشاهده نمی شود.

بیشتر جراحان بر این باورند که عمل بینی استخوانی یک سال بعد و بینی گوشتی دو سال بعد می تواند فرم نهایی بینی آن ها را مشخص کند. در واقع بعد از این مدت تورم بینی از بین می رود و زخم جراحی قبلی کاملاً بهبود می یابد.

البته این مورد نیاز به صلاحدید پزشک داشته و متغیر است. دکتر خدیجه جمشیدی می تواند راهنمای شما در این زمینه باشد.

آیا نتایج جراحی بینی برای بار دوم رضایتبخش است؟

کار روی بینی و بافت آسیب دیده دشوار است. به همین دلیل بیماران باید واقعیت ها را بپذیرند و از انتخاب مدل اشتباه برای ترمیم خودداری کنند.

از طرف دیگر جراحان از سختی انجام کار آگاه هستند، بنابراین می توانند جراحی را با دقت بیشتری انجام دهند. اگر بهترین جراح بینی ترمیمی را انتخاب می کنید و مطمئن هستید که او در کار خود مهارت دارد، در اکثر موارد نتیجه جراحی مثبت است و بینی مشکلی ندارد، پس نگران نتیجه نباشید.

مراقبت های لازم بعد از جراحی بینی ثانویه

مراقبت های لازم بعد از جراحی بینی ثانویه
مراقبت های لازم بعد از جراحی بینی ثانویه

در این بخش از مقاله “بهترین جراح بینی ثانویه در تهران “ می خواهیم درباره مراقبت های بعد از عمل ثانویه بینی صحبت کنیم.

بعد از جراحی بینی دوم مانند جراحی اول، نیاز به مراقبت های بعد از جراحی بینی است و در نتیجه جراحی تاثیر زیادی دارد. قبل از ورود به این مراقبت باید گفت که سرگیجه و حالت تهوع پس از جراحی کاملاً طبیعی است و زمانی که بیهوشی دیگر مؤثر نباشد، به تدریج از بین می رود. نکات مهم بعد از جراحی بینی ترمیمی به شرح زیر است.

احساس گلودرد بعد از جراحی به دلیل استفاده از لوله های بیهوشی است. آب گرم به بهبود سریعتر درد کمک می کند.

مسکن ها، آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد حساسیت که توسط جراح شما تجویز می شود را به طور منظم مصرف کنید.

خونریزی بعد از جراحی طبیعی است و می تواند تا 2 روز بعد از عمل ادامه یابد. اگر کثیف شد، پانسمان زیر بینی خود را عوض کنید.

غذاهای نرم و آبکی مانند فرنی و سوپ بخورید و هنگام خوردن آن ها دهان خود را زیاد باز نکنید.

مایعات بیشتری بخورید. آب و آب میوه های طبیعی به کاهش تورم و کبودی بعد از جراحی کمک می کند.

در زمان خوابیدن، بالاتنه باید بالاتر از پایین تنه باشد

در زمان خوابیدن، بالاتنه باید بالاتر از پایین تنه باشد. این به بهبود جریان خون در بدن و کاهش کبودی کمک می کند. برای این کار می توانید از دو بالش در زیر سر خود استفاده کنید.

برای بهبود سریعتر کبودی ها، تا 48 ساعت بعد از عمل از کیسه یخ استفاده کنید.

هرگز قبل از باز کردن گچ بینی، صورت خود را آبکشی نکنید. همچنین سر و موهای خود را با احتیاط بشویید.

صورت خود را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

سرفه نکنید، با صدای بلند نخندید و دهان خود را باز نکنید.

جلسات معاینه منظم را دنبال کنید.

دندان های خود را برای مدتی با مسواک نرم مسواک بزنید تا بیش از حد دهان خود را باز نکنید.

تا دو ماه بعد از جراحی، کارهای سنگین انجام ندهید یا وزنه یا اجسام سنگین بلند نکنید. این می تواند باعث تورم بیشتر و پارگی بخیه شود.

به مدت 2 هفته از ورزش حتی ورزش سبک خودداری کنید.

از هفته سوم بعد از عمل می توانید به آرامی و سبک راه رفتن را شروع کنید.

از 3 ماه پس از جراحی می توانید ورزش های سبک را بدون نیاز به بلند کردن وزنه ها شروع کنید.

جمع بندی

به پایان مقاله بهترین جراح بینی ثانویه در تهران رسیدیم. ما در این مقاله در رابطه با جراحی ترمیمی بینی و اهمیت انتخاب جراح مناسب برای این کار حرف زدیم. امیدواریم با استفاده از مطالبی که در این مقاله خواندید، بتوانید بهترین تصمیمات لازم را برای سلامتی خود بگیرید.

بهترین حالت در عمل بینی این است که در همان عمل اول کیفیت کار به حدی باشد که نیازی به عمل بعدی به وجود نیاید. برای این امر می توانید از پزشکان زبده و با تجربه ای مثل دکتر خدیجه جمشیدی کمک بگیرید.

منابع:

https://cutt.ly/IGkIAeV

https://bit.ly/3rQOLgW

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.