داد زدن بعد از عمل بینی

داد زدن بعد از عمل بینی

در این مقاله، سعی می کنیم به این سؤال پاسخ بدهیم که آیا داد زدن بعد از عمل بینی ، روند بهبود را دچار مشکل می کند یا خیر؟ ما را همراهی نمایید.

طرز حرف زدن پس از جراحی زیبایی بینی، از پرسشی های بسیار رایج در میان کسانی است که می خواهند تحت جراحی بینی قرار گیرند.

ممکن است برخی افراد تا به حال به این موضوع توجه نکرده باشند، ولی صحبت کردن بعد از جراحی، موضوع بسیار با اهمیتی است که همه افراد متقاضی جراحی بینی می بایست در مورد آن به کسب اطلاعات صحیح و کامل بپردازند.

از هر لحاظ؛ نکات مراقبتی پس از جراحی بینی، بعد از تبحر جراح و روش جراحی، عمده ترین اثر را در نتیجه نهایی عمل بینی می گذارد.

افراد می بایست با همه شرایط و ضوابط پیش از جراحی و پس از آن، آشنایی کامل داشته باشند

بنابراین افراد می بایست با همه شرایط و ضوابط پیش از جراحی و پس از آن، آشنایی کامل داشته باشند تا بتوانند به نتیجه مد نظر خود دست یابند.

رعایت نکردن بعضی از موارد مانند حرف زدن بیش از حد، داد زدن بعد از عمل بینی، خنده و یا گریه پی در پی، ممکن است باعث ایجاد پیامدهایی شوند.

مسلماً پیامدهای صحبت کردن پس از جراحی بینی موقعی بیشتر می شود که شخص در ساعت های نخست پس از جراحی، شروع به حرف زدن و داد زدن نماید.

در غیر این صورت، حرف زدن به شیوه ی همیشگی و معمولی پس از جراحی، هیچ گونه پیامد ناگواری را برای شخص به وجود نمی آورد. یکی از دستورات مراقبتی پس از عمل زیبایی بینی، طریقه حرف زدن پس از جراحی می باشد.

چنانچه در مقابل یک آینه ایستاده و چند کلمه را با صدای بلند بیان کنید، به این مسئله پی می برید که جابجایی فک ها می توانند سبب تکان خوردن بینی شما گردد.

علت تو دماغی حرف زدن بعد از عمل بینی چیست؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی لینک آن کلیک نمایید.

فهرست مطالب

ویدئو داد زدن بعد از عمل بینی

پس از عمل بینی به علت این که ساختمان داخلی آن تغییر کرده است و در واقع ماهیچه و پوست بینی جراحی شده اند، کمترین فشاری سبب می شود که شما گرفتار مشکلات شدید گشته و یا نتیجه عمل هم با مشکلاتی مواجه گردد.

از این رو در این مقاله که با راهنمایی های خانم دکتر جمشیدی جراح زیبایی بینی، گردآوری کرده ایم، تصمیم داریم پیرامون طرز صحبت کردن پس از جراحی بینی توضیحاتی را خدمت شما خوانندگان محترم ارائه نمایم. خانم دکتر جمشیدی، از معتبرترین متخصصین در این حوزه به شمار می آیند.

پیشنهاد می کنیم از پست مدت زمان چسب زدن بینی بعد از عمل دیدن کنید.

اینفوگرافیک داد زدن بعد از عمل بینی

اینفوگرافیک داد زدن بعد از عمل بینی
اینفوگرافیک داد زدن بعد از عمل بینی

در ادامه متن، به ارزیابی این که آیا داد زدن بعد از عمل بینی روی نتایج جراحی تاثیر گذار می باشد یا خیر، بیشتر صحبت می نماییم. پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی نمایید.

فهرست مطالب

آیا صحبت کردن پس از جراحی بینی ضرر دارد؟

آیا از محدودیت های صحبت کردن پس از جراحی زیبایی بینی مطلع می باشید؟

آیا می دانید داد زدن بعد از عمل بینی یا صحبت با صدای بلند، چه عوارضی را در پی دارد؟

چه نکات مهمی مرتبط با عوارض داد زدن و صحبت کردن بعد از عمل بینی وجود دارد؟

نکات ضروری برای کاهش عوارض صحبت کردن و داد زدن بعد از عمل بینی، چه مواردی می باشند؟

آیا می دانید دلیل تو دماغی صحبت کردن پس از جراحی بینی چیست؟

علت صحبت کردن به صورت تو دماغی پس از جراحی بینی به صورت موقت

علت صحبت کردن به صورت تو دماغی پس از جراحی بینی به صورت دائمی

آیا می دانید تا چه زمانی می بایست نکات مراقبتی بعد از عمل زیبایی بینی را رعایت نمود؟

آیا می دانید بعد از جراحی زیبایی بینی، کدام موارد را باید مراعات نمایید؟

نکات حائز اهمیت دیگر برای مراقبت پس از جراحی زیبایی بینی

نکات ضروری بعد از باز کردن گچ روی بینی

چنانچه پس از عمل بینی بخندید، چه اتفاقی رخ می دهد؟

آیا می توان بعد از جراحی زیبایی بینی، از داروهای آنتی بیوتیک استفاده کرد؟

انتخاب جراح متخصص و ماهر برای عمل زیبایی بینی

جمع بندی

 

آیا صحبت کردن پس از جراحی بینی ضرر دارد؟

آیا صحبت کردن پس از جراحی بینی ضرر دارد؟
آیا صحبت کردن پس از جراحی بینی ضرر دارد؟

عوارض حرف زدن بعد از عمل بینی چیست؟ در میان پزشکان و جراحان بینی، پیرامون این موضوع که صحبت کردن پس از جراحی بینی دارای عوارض می باشد، عقاید و نظرات مختلفی وجود دارند.

تعدادی از پزشکان معتقد می باشند که افرادی که تحت جراحی بینی قرار گرفته اند، می توانند پس از عمل به صورت معمولی حرف بزند و این مسئله عارضه خاصی را به وجود نخواهد آورد.

ولی تعداد دیگری از پزشکان با این عقیده مخالف بوده و اعتقاد دارند افراد می بایست به مدت دست کم دو هفته پس از جراحی، نسبت به گذشته کمتر صحبت نمایند

و چنانچه مجبور به صحبت کردن می باشند، برای این منظور دقت کنند تا لب بالایی خود را کمتر حرکت دهند و همچنین از باز نمودن بیش از حد دهان خودداری کنند.

گروه دیگری از جراحان بینی به مراجعین خود توصیه می کنند که به مدت دو روز پس از جراحی، به هیچ وجه صحبت نکنند

گروه دیگری از جراحان بینی به مراجعین خود توصیه می کنند که به مدت دو روز پس از جراحی، به هیچ وجه صحبت نکنند. مگر این که صحبت کردن برای ایشان به منظور بیان امری بسیار ضروری تلقی شود.

خانم دکتر جمشیدی نیز معتقد می باشند که در دو روز ابتدایی پس از جراحی بینی، بیماران باید از انجام سرفه بسیار شدید، خندیدن بیش از حد و همین طور صحبت کردن به جز در موارد لازم و ضروری، خودداری نمایند.

ولی در روزهای آینده؛ نه تنها داد زدن، بینی جراحی شده را دچار مشکل نمی کند، حتی افراد می توانند آواز هم بخوانند. دلیل این توصیه جراحان بینی به خصوص خانم دکتر جمشیدی این می باشد که حرف زدن می تواند برای شخصی که تحت جراحی رینوپلاستی یا عمل زیبایی بینی قرار گرفته است، ضررهایی را در بر داشته باشد.

تعدادی از پیامدهای صحبت کردن پس از جراحی بینی شامل موارد زیر می باشند:

افزایش خشک شدن دهان

افزایش خشک شدن دهان
افزایش خشک شدن دهان

همان طور که می دانید، افرادی که تحت جراحی بینی قرار گرفته اند، مجبور هستند به وسیله دهان تنفس کنند. این اقدام می تواند پیامدهایی از قبیل خشک شدن دهان را در پی داشته باشد.

علاوه بر این، استفاده از داروهایی که برای جلوگیری از التهاب مصرف می شوند یا داروهای مسکن که فرد برای کاهش درد بعد از عمل مصرف می کند، معضل خشک شدن دهان را افزایش می دهند.

از این رو سفارش متخصصان این است که افراد پس از جراحی بینی کمتر از حد معمول صحبت نمایند. چرا که عدم رعایت این توصیه، عامل خشک شدن بیش از حد دهان و گلو خواهد شد.

به نحوی که افراد در صورت بی توجهی به این موضوع، در قسمت گلو نیز دچار خشکی و احساس سوزش آزاردهنده ای می شوند.

افزایش کبودی

همان طور که بیان کردیم، تکان خوردن فک ها در هنگام صحبت کردن، سبب ایجاد جابجایی در قسمت بینی خواهد شد. صحبت کردن پس از جراحی بینی ممکن است سبب بیشتر شدن وضعیت کبودی ها در منطقه ای که تحت عمل قرار گرفته، شود. به این دلیل که در موقع صحبت کردن، ناحیه بینی تحت فشار بسیار شدیدی قرار می گیرد.

افزایش تورم و تشدید التهاب

فعالیت هایی که سبب به وجود آمدن فشار زیاد در ناحیه بافت بینی می شوند، تورم و التهابات بینی را پس از جراحی افزایش خواهند داد. داد زدن بعد از عمل بینی و صحبت نمودن زیادتر از حد معمول، عامل به وجود آوردن فشار روی بینی و التهاب پس از جراحی می شود.

آیا از محدودیت های صحبت کردن پس از جراحی زیبایی بینی مطلع می باشید؟

آیا از محدودیت های صحبت کردن پس از جراحی زیبایی بینی مطلع می باشید؟
آیا از محدودیت های صحبت کردن پس از جراحی زیبایی بینی مطلع می باشید؟

همان طور که تا این قسمت از مقاله مطلع شده اید، چنانچه کسانی که تحت عمل بینی قرار گرفته اند، بیش از حد تعیین شده و معمول صحبت کرده یا فریاد بکشند، گرفتار معضلات جدی و شدیدی خواهند شد.

ممکن است پس از مطالعه این متن، برای شما خوانندگان عزیز این پرسش به وجود آید که تا چند وقت پس از جراحی می بایست میزان صحبت کردن خود را کنترل نمایید تا با مشکل جدی برای بینی جراحی شده مواجه نشوید؟

ما از طریق مشاوره و راهنمایی های خانم دکتر جمشیدی، به پاسخ این پرسش می پردازیم.

به مدت ۴۸ ساعت مطلقا اجازه صحبت کردن ندارید

به صورت کلی جراحان و متخصصان رینوپلاستی اعتقاد دارند افرادی که تحت جراحی بینی قرار گرفته اند، به مدت ۴۸ ساعت مطلقا اجازه صحبت کردن ندارند.

اما چنانچه در مسائل لازم و بسیار مهم، راهی جز صحبت کردن نداشته باشند، می بایست به آرامی و بدون این که فشار زیادی به گلو و دهان وارد کنند و به صورتی که لب ها و دهان زیاد حرکت نکنند، این اقدام را انجام دهند. بعد از گذشت حدود ۴۸ ساعت، افراد اجازه دارند با ملایمت صحبت نمایند.

افرادی که عمل بینی انجام داده اند، باز هم می بایست به مدت ۱۴ روز بعد از جراحی مراقب باشند

ولی افرادی که عمل بینی انجام داده اند، باز هم می بایست به مدت ۱۴ روز بعد از جراحی مراقب باشند و از داد زدن بعد از عمل یا صحبت کردن اجتناب کنند.

زیرا تمام این اقدامات، فشارهای بسیار فراوانی را به ساختمان بینی اعمال می کند و حتی ممکن است به طور کلی نتیجه جراحی از بین برود.

زمانی که این وضعیت نامناسب ایجاد شود، به احتمال زیاد افراد مجبور می شوند زیر تیغ عمل ترمیمی بروند و باز هم ممکن است آن نتیجه ای که از ابتدا مد نظر بوده است، حاصل نشود.

عقیده متخصصان رینوپلاستی و پزشکان پیرامون صحبت کردن پس از جراحی بینی، به یکدیگر شبیه نمی باشد

همان طور که متوجه شدید، عقیده متخصصان رینوپلاستی و پزشکان پیرامون صحبت کردن پس از جراحی بینی، به یکدیگر شبیه نمی باشد.

چرا که آن ها عقیده دارند که می بایست محدودیت هایی که در مورد این موضوع وجود دارند را مطابق با نوع جراحی، تکنیک انجام عمل و شدت آن تعیین کرد.

ولی همه جراحان در این مورد هم عقیده می باشند که در طی دو روز ابتدایی پس از جراحی، بهترین اقدام این است که افراد هیچ گونه فعالیتی که باعث حرکت در این ناحیه می شود را انجام ندهند که یکی از این فعالیت ها، داد زدن و صحبت کردن می باشند.

۴۸ ساعت اول، نقش بسیار فراوانی را بر نتیجه عمل خواهد گذاشت

به این علت که ۴۸ ساعت اول، نقش بسیار فراوانی را بر نتیجه عمل خواهد گذاشت.بعد از این دو روز، پزشکان توصیه می کنند که حداقل به مدت دو هفته، فقط در موارد بسیار ضروری صحبت کنند زیرا به هر میزان که زمان صحبت کردن افزایش پیدا کند، فک ها بیشتر حرکت می کنند و ممکن است غضروف داخل بینی جابجا گردد.

آیا می دانید داد زدن بعد از عمل بینی یا صحبت با صدای بلند، چه عوارضی را در پی دارد؟

آیا می دانید داد زدن بعد از عمل بینی یا صحبت با صدای بلند، چه عوارضی را در پی دارد؟
آیا می دانید داد زدن بعد از عمل بینی یا صحبت با صدای بلند، چه عوارضی را در پی دارد؟

همان طور که می دانید، جراحی بینی با انگیزه های گوناگونی مانند برطرف کردن نقص های ظاهری و ایرادات ساختاری بینی صورت می گیرد.

جراحی بینی باعث بالارفتن اعتماد به نفس افراد و همچنین افزایش زیبایی و جذابیت صورت و همین طور درمان مشکلات دستگاه تنفسی بیماران می شود.

عمل رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی می تواند نتایج قابل قبول، چشمگیر و بسیار خوبی را در صورت افراد به وجود آورد.

افزون بر این موارد، چنانچه عمل بینی به وسیله پزشک متخصص و با تجربه ای همچون خانم دکتر جمشیدی انجام شود، به هیچ وجه عارضه مهم یا ریسک جدی به وجود نمی آید.

اغلب افرادی که تحت این نوع جراحی قرار می گیرند، بعد از عمل با برخی از مشکلات مانند درد، خونریزی، تورم و کبودی در محل عمل روبرو خواهند شد

ولی اغلب افرادی که تحت این نوع جراحی قرار می گیرند، بعد از عمل با برخی از مشکلات مانند درد، خونریزی، تورم و کبودی در محل عمل روبرو خواهند شد که این مسئله، به دلیل زخم ها و تغییراتی که در قسمت بینی صورت گرفته، ایجاد می شوند و بعد از مدت زمان نسبتا کوتاه، به صورت کامل مرتفع می شوند.

البته به شرطی که بیماران علاوه بر وسواس در گزینش جراح ماهر، مراقبت های پس از جراحی را هم با جدیت انجام دهند. افراد با انجام دقیق نکات و موارد مراقبتی آسان، می توانند مدت زمان استراحت خود را کمتر کنند و دوران بهبودی خود را سریعتر طی نمایند.

عدم رعایت مسائل مراقبتی

عدم رعایت مسائل مراقبتی پس از جراحی و تنبلی کردن در انجام آن ها ممکن است سبب ایجاد عارضه های بسیار و گرفتاری های شدید در زمان نقاهت افراد شود.

داد زدن بعد از عمل بینی و صحبت کردن، یکی از این نکات مراقبتی محسوب می شود که چنانچه در رعایت آن ها سهل انگاری شود، پیامدهای بسیار ناگواری را ایجاد می کند.

یکی از نگرانی های اکثر افرادی که تحت عمل زیبایی بینی قرار گرفته اند، طرز صحبت کردن پس از جراحی است که در این قسمت از مقاله، می خواهیم به صورت مفصل به این موضوع بپردازیم.

چه نکات مهمی مرتبط با عوارض داد زدن و صحبت کردن بعد از عمل بینی وجود دارد؟

چه نکات مهمی مرتبط با عوارض داد زدن و صحبت کردن بعد از عمل بینی وجود دارد؟
چه نکات مهمی مرتبط با عوارض داد زدن و صحبت کردن بعد از عمل بینی وجود دارد؟

وضعیت هایی از قبیل ورم و بی حسی و عوارضی شبیه به این ها، در منطقه ای که تحت جراحی قرار گرفته است، اتفاقاتی معمولی می باشند.

عدم حرکت در بافت بینی به منظور دستیابی به فرم مورد نظر، یکی از مهم ترین موضوعاتی می باشد که همه متخصصان به آن تأکید دارند.

زیرا هر نوع حرکت و جابه‌جایی در عضله صورت، باعث تکان خوردن بینی هم خواهد شد. به این منظور، می بایست دقت نمایید که حرکت های بیش از حد بافت بینی و همین طور صورت به ویژه در نخستین روزها و ساعت های پس از جراحی بینی، باعث زیاد شدن ورم و درد در ناحیه بینی و صورت می شود.

صحبت کردن و داد زدن

صحبت کردن و داد زدن به صورتی که دهان به دفعات زیادی باز و بسته شده و یا فاصله ی لب ها از یکدیگر افزایش یابند، باعث تکان خوردن زیادتر بینی و صورت می گردد. فعالیت هایی مانند خنده بیش از حد، گریه کردن و بلند حرف زدن نیز باعث جابه‌جایی در بینی می شوند.

با پیروی از نکاتی که با کمک خانم دکتر جمشیدی و در ادامه مطلب بیان می کنیم، می توانید به کم شدن عوارض صحبت کردن پس از جراحی بینی کمک کرده و دوران استراحت و بهبودی آسان تری را بگذرانید.

نکات ضروری برای کاهش عوارض صحبت کردن و داد زدن بعد از عمل بینی، چه مواردی می باشند؟

نکات ضروری برای کاهش عوارض صحبت کردن و داد زدن بعد از عمل بینی، چه مواردی می باشند؟
نکات ضروری برای کاهش عوارض صحبت کردن و داد زدن بعد از عمل بینی، چه مواردی می باشند؟

به منظور جلوگیری از ورم کردن بینی پس از جراحی، بهترین کار این است که افراد سعی کنند بینی خود را در وضعیت عمود نگاه دارند. چرا که نیروی جاذبه زمین به کم کردن وزن در ناحیه بینی کمک بسیار شایانی می نماید.

برای این اقدام بهتر است که افراد در موقع خواب، تعداد زیادی بالش در زیر سر خود بگذارند به حدی که سر بالاتر آمده و بینی در وضعیت عمومی قرار بگیرد.

مورد مهم بعدی برای پیشگیری از افزایش و طولانی شدن عوارض عمل زیبایی بینی، تلاش برای بی حرکت نگه داشتن لب فوقانی است.

این اقدام باعث می شود که در زمان صحبت کردن و یا مصرف مواد غذایی، فشار بسیار اندکی به بافت بینی منتقل شود و در نتیجه، دوران نقاهت به سرعت طی می شود.

تکان خوردن بیش از حد بینی

در این بخش، لازم است به این موضوع اشاره نماییم که تکان خوردن بیش از حد بینی به خصوص در روزهای ابتدایی بعد از عمل، عارضه ی پتوز یا افتادگی نوک بینی را ایجاد می کند.

نکته دیگر، در مورد مواد غذایی می باشد که می بایست پس از عمل بینی استفاده کنید. در واقع تا چندین روز بعد از عمل، فقط می توانید مواد غذایی رقیق مثل انواع سوپ ها و نوشیدنی های مختلف را مصرف کنید.

در این دوران، مجاز به مصرف خوراکی هایی که نیاز به جویدن دارند و باعث فشار زیاد به بافت بینی و تشدید پیامدهای صحبت کردن پس از جراحی می شوند، نمی باشید.

افراد می بایست از مصرف ادویه، فلفل و مواد تند پرهیز نمایند

به علاوه، افراد می بایست از مصرف ادویه، فلفل و مواد تند پرهیز نمایند. زیرا احتمال این که باعث سوزش و خارش در صورت و بینی شوند، بسیار افزایش می یابد.

این موضوع ممکن است موجب عطسه در فرد شود که در این حالت، بر اثر فشار بسیار زیاد که به بینی اعمال می شود، درد و ورم بینی زیادتر خواهد شد.

همان طور که بیان کردیم، در حدود پانزده روز ابتدایی، از خنده و صحبت بیش از حد اجتناب نمایید. البته مطابق با دستورات دکتر جمشیدی بعد از این مدت، داد زدن بعد از عمل بینی هیچ اشکالی نداشته و حتی افراد می‌توانند آواز هم بخوانند.

بنابراین تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفته و موارد مراقبتی پس از جراحی بینی را به درست ترین شیوه اجرا کنید.

استفاده از کمپرس سرد

چنانچه افراد هر یک از نکات مراقبتی ذکر شده را مراعات نکردند و دچار درد و ورم در ناحیه بینی و اطراف آن شدند، ممکن است استفاده از کمپرس سرد، کارآمد باشد.

اما روش کمپرس سرد، یک شیوه بهبود موقت می باشد. بنابراین متقاضیان عمل بینی می بایست به یاد داشته باشند که بهترین راه، رعایت موارد مراقبتی پس از جراحی می باشد.

آیا می دانید دلیل تو دماغی صحبت کردن پس از جراحی بینی چیست؟

آیا می دانید دلیل تو دماغی صحبت کردن پس از جراحی بینی چیست؟
آیا می دانید دلیل تو دماغی صحبت کردن پس از جراحی بینی چیست؟

تمام افرادی که تحت عمل زیبایی بینی قرار گرفته اند، به شکل تو دماغی حرف می زنند. این موضوع سبب شده که افرادی که به حرفه گویندگی و صدا پیشگی مشغول هستند یا سخنرانی می کنند، از جراحی بینی خود واهمه داشته باشند.

مسلماً این عارضه باعث ناراحتی و استرس آن ها می شود. زیرا اکثر افرادی که عمل بینی انجام داده اند، تصور می کنند که این وضعیت برای همیشه و به صورت دائمی همراه آن ها می ماند.

از این رو لازم است که در مورد این عارضه با شما خوانندگان محترم مطالبی را در میان بگذاریم.

صحبت کردن به صورت تو دماغی پس از جراحی بینی ممکن است به طور دائمی یا موقت ایجاد شود که هر یک از این ها دلیل های مختص به خود را دارد. تخصص و توانایی جراح در جراحی بینی نقش بسیار زیادی در این موضوع که چه میزان درگیر این عارضه می شوید، ایفا می کند.

علت صحبت کردن به صورت تو دماغی پس از جراحی بینی به صورت موقت

علت صحبت کردن به صورت تو دماغی پس از جراحی بینی به صورت موقت
علت صحبت کردن به صورت تو دماغی پس از جراحی بینی به صورت موقت

در مجموع در ماه های ابتدایی پس از جراحی بینی، تمام افراد به صورت تو دماغی حرف می زنند.

زیرا ساختمان درونی بینی ملتهب و متورم می شود و تا هنگامی که این تورم و التهاب به صورت کامل از بین نرود، راه های مربوط به فرآیند دم و بازدم در دستگاه تنفسی باز نمی شوند و به این علت، طرز صحبت کردن فرد به شیوه تو دماغی خواهد شد.

این وضعیت بیشتر از چند ماه به طول نمی انجامد. هنگامی که حالت التهابی و ورم بینی درمان شود و انسداد راه های تنفسی برطرف شوند، صدای افراد به شرایط قبل از جراحی باز می گردد.

بنابراین بروز این عارضه، جای هیچ گونه دغدغه و اضطرابی نخواهد داشت.

علت صحبت کردن به صورت تو دماغی پس از جراحی بینی به صورت دائمی

علت صحبت کردن به صورت تو دماغی پس از جراحی بینی به صورت دائمی
علت صحبت کردن به صورت تو دماغی پس از جراحی بینی به صورت دائمی

ولی در موارد معدودی مشاهده می شود که افراد پس از گذشت حدود یک سال، هنوز هم به صورت تو دماغی حرف می زنند. مسلماً در این وضعیت، می بایست مشکل به طور اساسی تحت ارزیابی و معاینه قرار بگیرد.

چنانچه پزشک در هنگام انجام جراحی، توجه و مهارت کافی را نداشته و به دلیل عدم آشنایی با روش های جدید عمل زیبایی بینی، قطر مجرای بینی را به اندازه بسیار زیاد و بیش از حد استاندارد کوچک نماید،

به دلیل این که نفس کشیدن از راه بینی بسیار دشوار می شود، یکی از عوارضی که در پی آن اتفاق خواهد افتاد، مشکل صحبت کردن به صورت تو دماغی می ‌باشد. قطعاً در این وضعیت، افراد باید تحت عمل ترمیمی بینی توسط خانم دکتر جمشیدی قرار بگیرد.

چنانچه جراح متخصص از تکنیک های جدید و پیشرفته برای عمل بینی استفاده نماید و بعد از ایجاد اصلاحات در بینی، شروع به کوچک کردن اندازه بینی و فرم دهی به آن نماید، این عارضه ایجاد نخواهد شد.

آیا می دانید تا چه زمانی می بایست نکات مراقبتی بعد از عمل زیبایی بینی را رعایت کرد؟

آیا می دانید تا چه زمانی می بایست نکات مراقبتی بعد از عمل زیبایی بینی را رعایت کرد؟
آیا می دانید تا چه زمانی می بایست نکات مراقبتی بعد از عمل زیبایی بینی را رعایت کرد؟

جراحی زیبایی بینی به عنوان یکی از شایع ترین جراحی های درمانی و زیبایی شناخته شده است که معمولاً حدود ۱۲ ماه به زمان احتیاج دارد تا شخص موفق شود به نتیجه مد نظر خود دست یابد.

ممکن است بیان این نکته سبب شود که افراد گمان کنند که پس از جراحی زیبایی بینی، مجبور هستند به مدت یک سال موارد مراقبتی را مراعات نمایند. ولی بهتر است بگوییم این گونه که تصور می کنند، نمی باشد.

پزشک در اولین جلسه مشاوره برای افراد متقاضی تشریح می کند که پس از جراحی زیبایی بینی، چه مدت زمانی بسیار با اهمیت و حساس بوده و می بایست موارد مراقبتی را با دقت و جدیت زیادتری مراعات نمایند.

حدود ۱۴ روز ابتدایی پس از جراحی زیبایی بینی، به عنوان ۱۴ روز طلایی و بسیار با ارزش شناخته می شوند

برای نمونه؛ حدود ۱۴ روز ابتدایی پس از جراحی زیبایی بینی، به عنوان ۱۴ روز طلایی و بسیار با ارزش شناخته می شوند. مشکلاتی مانند التهاب و درد در ناحیه صورت و بینی در این ۱۴ روز کم کم مرتفع می شوند. از سوی دیگر، این ۱۴ روز به نوعی مشخص کننده نتیجه نهایی عمل بینی افراد می باشد.

به علت این که عضله بینی جدیداً تحت تغییراتی قرار گرفته و به شدت حساس و دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی می باشد، کمترین فشار و یا رعایت نکردن تعدادی از موارد مراقبتی ممکن است سبب ایراد در بافت بینی و خونریزی شود.

جراح از فردی که تحت عمل زیبایی بینی قرار گرفته است، می‌ خواهد تا حداقل به مدت ۴۸ ساعت صحبت نکند

به عنوان نمونه؛ جراح از فردی که تحت عمل زیبایی بینی قرار گرفته است، می‌ خواهد تا حداقل به مدت ۴۸ ساعت صحبت نکند. حتی در بعضی از موارد، متخصصان از افراد می خواهند در شرایطی که خیلی ضروری می باشد، به جای صحبت کردن، آن را روی کاغذ یادداشت نمایند.

زیرا هر چقدر فشار کمتری به بینی وارد شود، وضعیت بسیار بهتری را برای بینی جراحی شده ایجاد خواهد کرد. بعد از این مدت زمان تعیین شده، افراد متقاضی می ‌توانند علاوه بر صحبت کردن، آواز هم بخواند.

در سه یا چهار ماه ابتدایی پس از جراحی بینی، افراد نمی توانند از طریق بینی خود نفس بکشند

در سه یا چهار ماه ابتدایی پس از جراحی بینی، افراد نمی توانند از طریق بینی خود نفس بکشند. اما این مسئله در ۴۸ ساعت اول پس از جراحی بینی بسیار مهم تر می باشد.

افراد در چند ساعت اولیه پس از جراحی، اصولا نباید بلند صحبت کنند یا داد بزنند. ولی در روزهای بعدی؛ خندیدن، فریاد زدن و غیره، مشکل حادی را به وجود نمی آورد.

خندیدن در ساعات ابتدایی پس از جراحی، باعث اعمال فشار روی ساختار بینی شده و چنانچه بخواهند این فعالیت را کنترل کرده و نخندند، دوباره فشار بیشتری به بافت بینی وارد می شود.

بنابراین توصیه می کنیم افرادی که تحت جراحی بینی قرار گرفته اند، سعی کنند در جمع ها و مراسمی که باعث خندیدن می شود، حضور نداشته باشند.

آیا می دانید بعد از جراحی زیبایی بینی، کدام موارد را باید مراعات نمایید؟

آیا می دانید بعد از جراحی زیبایی بینی، کدام موارد را باید مراعات نمایید؟
آیا می دانید بعد از جراحی زیبایی بینی، کدام موارد را باید مراعات نمایید؟

افراد می بایست حداقل به مدت ده روز قبل از عمل بینی و حدود سی روز بعد از عمل، دخانیات و نوشیدنی های الکلی را ترک کنند.

در چهارده روز ابتدایی بعد از عمل، در هنگام خواب؛ زاویه بدن و پا، باید زاویه ۴۵ درجه باشد تا از تجمع مایعات بدن در ناحیه جراحت ها جلوگیری کرده و تورم بینی به صورت تدریجی کاهش یابد.

در هنگام تعویض چسب بینی، کاملاً همه موضوعات سفارش شده توسط جراح را مد نظر قرار داده تا با این اقدام، هیچ فشاری به بافت بینی وارد نشود.

به مدت تقریباً یک ماه، انجام تمرینات ورزشی سنگین، رقصیدن، دوش گرفتن با آب بسیار گرم، رفتن به سونا و شنا کردن، ممنوع هستند.

لطفا از پست نحوه چسب زدن بینی دیدن کنید.

افراد می بایست حداقل به مدت چهار هفته از مواد غذایی و خوراکی های سفت استفاده نکنند

افراد می بایست حداقل به مدت چهار هفته از مواد غذایی و خوراکی های سفت استفاده نکنند و پس از این مدت نیز قطعاً با پزشک خود در رابطه با برنامه تغذیه ای صحیح پس از جراحی بینی مشورت نمایند.

افراد فقط اجازه دارند از داروهایی که جراح به آن ها توصیه کرده است، مصرف کنند. چنانچه به علت درگیری با بیماری های خاص می بایست از قرص یا داروی مخصوصی استفاده نمایند، مسلماً باید قبل از آن با پزشک خود مشورت کنند.

مصرف میوه ها و سبزیجات زیاد برای کمک به تسریع بهبودی.

برای کسب اطلاعات بیشتر، به خانم دکتر جمشیدی مراجعه نمایید.

نکات حائز اهمیت دیگر برای مراقبت پس از جراحی زیبایی بینی

نکات حائز اهمیت دیگر برای مراقبت پس از جراحی زیبایی بینی
نکات حائز اهمیت دیگر برای مراقبت پس از جراحی زیبایی بینی

افراد می بایست در ساعات طلایی پس از جراحی بینی، عادت هایی مانند صحبت کردن زیاد، خنده و گریه بیش از حد و خمیازه کشیدن را کنار بگذارند تا در روند فرم دهی بینی، اختلالی ایجاد نشود.

موضوعاتی از قبیل برنامه غذایی مناسب، مدل خوابیدن، نحوه انجام فعالیت های روزانه و ورزش، استفاده از مواد آرایشی، نحوه تمیز نمودن بینی و غیره نیز، هریک نکات مراقبتی مخصوص به خود را دارند.

در بیشتر موارد پس از جراحی بینی به خصوص در دو روز اول، ترشح خونابه از گلو و بینی مشاهده می شود که جای نگرانی نداشته و طبیعی می باشد.

چنانچه این روند در مدت زمان طولانی ادامه یابد یا بینی دچار خونریزی زیاد شود، می بایست با خانم دکتر جمشیدی تماس بگیرند.

بروز تب تا دمای ۵/38 درجه در ۴۸ ساعت ابتدایی بعد از جراحی، نرمال می باشد

بروز تب تا دمای ۵/38 درجه در ۴۸ ساعت ابتدایی بعد از جراحی، نرمال می باشد. در صورت بروز درجه حرارت ۳۹ یا بالاتر، حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

پس از جراحی بینی به علت ترشح خونابه و ورم، بافت داخلی بینی و فشار اسپلینت روی بینی، راه های هوایی بینی به طور کامل بسته می شوند و بیمار می بایست از طریق دهان نفس بکشد.

پس از جراحی، کبودی و تورم در اطراف چشم ها به وجود می آید که برای از بین رفتن کامل آن ها، به حدود ۲۱ روز زمان نیاز می باشد.

برای کم شدن این کبودی ها و ورم ها در دو روز اول پس از جراحی بینی، به صورت منظم از کمپرس یخ در ناحیه پیرامون گونه ها و چشم ها استفاده کنید و از انجام فعالیت های شدید، سرفه زیاد و غیره پرهیز نمایید.

پس از دو روز، می توانید از کیسه آب گرم استفاده کنید.

عدم مصرف داروهایی از قبیل ایبوپروفن، آسپرین و…

مصرف داروهایی از قبیل ایبوپروفن، آسپرین، دیکلوفناک، ژلوفن، ایندومتاسین و یا هر نوع مسکنی که در بر گیرنده ترکیبات نامبرده باشند، خودداری کنید.

تا هنگامی که هنوز گچ روی بینی را باز نکرده اید، می بایست به شکل نیمه نشسته و طاق باز بخوابید. تحت هیچ شرایطی در دورانی که گچ بینی برداشته نشده، به یک پهلو نخوابید.

در زمانی که گچ روی بینی قرار دارد، از مصرف غذاهای سخت و جویدنی خودداری نمایید.

تا مدت حداقل ۱۲۰ روز پس از جراحی بینی، از انجام فعالیت های شدید که در قسمت قبلی مقاله ذکر کردیم، اجتناب کنید.

به مدت ۶۰ روز پس از جراحی بینی، نباید فین کنید.

استفاده از عینک

چنانچه از عینک استفاده می کنید، باید بعد از جراحی به مدت چهار ماه آن را روی بینی قرار ندهید. بنابراین بهتر است قبل از عمل بینی این موضوع را با چشم پزشک مطرح کنید و در صورت امکان، از لنزهای طبی استفاده نمایید.

سیگار کشیدن و استفاده از قلیان تا حدود ۶۰ روز بعد از جراحی بینی مجاز نمی باشد.

نکات ضروری بعد از باز کردن گچ روی بینی

نکات ضروری بعد از باز کردن گچ روی بینی
نکات ضروری بعد از باز کردن گچ روی بینی

بعد از برداشتن گچ روی بینی، افراد نباید به سرعت توقع مشاهده یک بینی بدون ورم و باریک را داشته باشند.

پس از این که گچ روی بینی برداشته می شود، ورم بینی و اطراف آن بیشتر هم خواهد شد. به خصوص مواقعی که افراد از خواب بیدار می شوند یا دوش می گیرند.

از این رو، مدت زمان ضروری برای بهبود می بایست طی شود تا ورم ایجاد شده به صورت قطعی ترمیم یافته و از بین برود.

حتی پس از برداشتن گچ بینی هم ممکن است ترشحات بینی وجود داشته باشند که می توانند سبب انسداد در بینی شوند.

برای از بین بردن این وضعیت، می بایست افراد تا چند ماه پس از جراحی زیبایی، بینی خود را با سرم شست و شو داده و تمیز نمایند.

به مدت تقریباً چهار ماه بعد از جراحی بینی، افراد باید از هر نوع تماس با دمای بالا و نور بسیار زیاد خورشید دوری کنند. مانند استفاده از سولاریوم و بیرون رفتن در ساعاتی که در اوج تابش نور خورشید می باشد.

چنانچه پس از عمل بینی بخندید، چه اتفاقی رخ می دهد؟

چنانچه پس از عمل بینی بخندید، چه اتفاقی رخ می دهد؟
چنانچه پس از عمل بینی بخندید، چه اتفاقی رخ می دهد؟

در واقع لبخند زدن معمولی، روی نتیجه نهایی جراحی بینی افراد اثر خاصی نمی گذارد؛ ولی همان طور که گفتیم، به این شرط که لبخند افراد طبیعی باشد.

چرا که افراد می بایست به مدت هفت روز پس از عمل، از تکان دادن زیاد صورت و خندیدن اجتناب نمایند.

اغلب افراد اظهار می کنند که شکل لبخند آن ها عوض شده است، به دلیل این که در مدت زمان استراحت اولیه بعد از عمل، ورم زیادی در اطراف بافت بینی و لب ها به وجود می آید، این اتفاق عادی می باشد.

ولی با کامل شدن مدت زمان بهبودی، این تغییرات اصلاح می شوند. دوران استراحت پس از جراحی بینی خیلی زیاد نمی باشد که افراد در مدت طولانی پس از عمل نتوانند به راحتی حرف بزند و یا بخندند.

آیا می توان بعد از جراحی زیبایی بینی، از داروهای آنتی بیوتیک استفاده کرد؟

آیا می توان بعد از جراحی زیبایی بینی، از داروهای آنتی بیوتیک استفاده کرد؟
آیا می توان بعد از جراحی زیبایی بینی، از داروهای آنتی بیوتیک استفاده کرد؟

استفاده از قرص ها و داروهایی که در گروه آنتی بیوتیک ها به شمار می روند، پس از جراحی بینی بسیار حائز اهمیت هستند.

چرا که باعث می شوند عفونت در محلی که تحت جراحی قرار گرفته است، در سایر نقاط بدن ایجاد نشود. به همین دلیل، افراد نمی توانند به طور خودسرانه و بدون اجازه پزشک خود، مصرف آنتی بیوتیک ها را متوقف کنند.

انتخاب جراح متخصص و ماهر برای عمل زیبایی بینی

انتخاب جراح متخصص و ماهر برای عمل زیبایی بینی
انتخاب جراح متخصص و ماهر برای عمل زیبایی بینی

همان طور که می دانید، انتخاب مناسب ترین جراح برای عمل زیبایی بینی، اقدام بسیار مهم و ارزشمندی محسوب می شود. چرا که تخصص و تجربه جراح، موجب دستیابی به نتایج ایده آل پس از جراحی می شود. همین طور عوارض بعد از عمل به طرز چشمگیری کاهش می یابند.

دکتر خدیجه جمشیدی یکی از حرفه ای ترین متخصصان عمل زیبایی بینی می باشد که از شیوه های نوین علم پزشکی برای عمل بینی استفاده می نماید.

به نحوی که افراد متقاضی جراحی بینی، پس از جراحی با مشکلاتی از قبیل تو دماغی حرف زدن، درگیری های تنفسی، قرینه نبودن پره های بینی و التهاب زیاد و طولانی مدت روبرو نمی شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به خانم دکتر جمشیدی مراجعه نمایید.

جمع بندی

جمع بندی
جمع بندی

در این مطلب علمی – پزشکی، به موضوع داد زدن بعد از عمل بینی پرداختیم. همچنین تمام نکات مراقبتی پس از جراحی بینی را، از زمانی که از بیمارستان مرخص می شوید تا چندین ماه پس از جراحی، به صورت کامل بیان کردیم.

پس از اتمام عمل بینی، شما به همراه مسکن های ضد درد که توسط خانم دکتر جمشیدی تجویز می شوند، از بیمارستان مرخص می شوید. از این رو دیگر دغدغه درد شدید بعد از عمل را نخواهید داشت.

التهاب، ورم و کبودی ها هم بعد از گذشت مدت زمان اندکی مرتفع می شوند و شما به زودی شاهد زیبایی و طراوت چهره خود خواهید بود. در این میان می بایست همه مواردی که پزشک به شما توصیه می نماید را، جزء به جزء رعایت کنید.

بهتر است در چندین روز اول بهبودی، تلاش کنید که مدت زمان بیشتری را بخوابید

همچنین بهتر است در چندین روز اول بهبودی، تلاش کنید که مدت زمان بیشتری را بخوابید. با این اقدام، بینی شما به خوبی ترمیم می شود.

در نهایت چنانچه این عوارض پس از حدود ۲ هفته ادامه داشت، با خانم دکتر جمشیدی تماس بگیرید تا مناسب ترین اقدام را به شما ارائه نمایند.

این نکته ضروری را به یاد داشته باشید که به دست آوردن نتایج مورد نظر، به میزان زیادی در ارتباط و وابسته به موارد مراقبتی می باشد که پس از جراحی بینی انجام می شوند.

در نهایت شما بهبود می یابید و تجربه عالی ترین نتیجه ها از جراحی بینی، تنها به صبر و گذر زمان احتیاج دارد. همچنین پیشنهاد می کنیم از صفحه مدل بینی فانتزی سربالا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.