ماساژ بینی بعد از عمل

ماساژ بینی بعد از عمل

در این مقاله به بررسی موضوع ماساژ بینی بعد از عمل خواهیم پرداخت.

امروزه جراحی زیبایی، بسیار رایج شده است. جراحی زیبایی با هدف ایجاد زیبایی و تناسب بین اجزای صورت پدید آمده است و کمک زیادی به این موضوع خواهد کرد. در طی سالیان اخیر، تعداد متقاضیان انجام جراحی زیبایی، بسیار افزایش یافته است.

این موضوع نشاندهنده اهمیت زیبایی چهره و تناسب آن می باشد. یکی از رایج ترین و محبوب ترین جراحی های مرتبط با زیبایی، جراحی بینی است. جراحی بینی علاوه بر جنبه زیبایی که به زیبایی بینی و تناسب آن با دیگر اجزای صورت می پردازد، به حل مشکلات ساختاری و اساسی بینی خواهد پرداخت.

یعنی جراحی بینی، می تواند هم خاصیت زیبایی داشته باشد و هم خاصیت درمانی. بینی از مهمترین اجزای صورت بوده و در مرکز صورت قرار دارد و قرینه بودن و تناسب داشتن آن در زیبایی کل صورت تاثیر زیادی دارد.

همچنین بینی مهمترین بخش بدن برای تنفس می باشد و مجرای تنفسی فرد در داخل بینی قرار دارد. اخلال در عملکرد آن می تواند باعث بروز مشکلات تنفسی و مشکلات دیگری شود. بنابراین اهمیت جراحی بینی چه از نظر زیبایی و از چه نظر درمانی، بسیار بالا می باشد.

آیا ماساژ بینی بعد از عمل، باعث کوچک شدن بینی می شود؟ ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

فهرست مطالب

اینفوگرافیک ماساژ بینی بعد از عمل

اینفوگرافیک ماساژ بینی بعد از عمل
اینفوگرافیک ماساژ بینی بعد از عمل

در کشور ما، رتبه اول انواع جراحی زیبایی، به جراحی بینی اختصاص دارد که این موضوع در دنیا هم معروف است. پزشکان و متخصصان زیادی نیز در این حوزه مشغول به فعالیت هستند و اقدام به جراحی بینی می نمایند. لازمه نتیجه بخش بودن جراحی بینی، استفاده از پزشک متخصص و مجرب می باشد و علاوه بر آن، اقدامات قبل از عمل و مراقبت های بعد از عمل بینی از اهمیت زیادی برخوردار است.

ما در این مقاله در ابتدا به بررسی جراحی بینی و انواع آن خواهیم پرداخت. سپس به بررسی مراقبت های بعد از عمل می پردازیم و در نهایت به موضوعی خواهیم پرداخت که می تواند در روند بهبودی و طی کردن دوران نقاهت بیمار بعد از جراحی بینی، کمک زیادی کند که آن هم ماساژ بینی بعد از عمل می باشد.

ویدئو ماساژ بینی بعد از عمل

همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انجام جراحی بینی و انواع آن، با یکی از بهترین متخصصین این حوزه یعنی سرکار خانم دکتر خدیجه جمشیدی تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید. خانم دکتر جمشیدی، معتبرترین و خوشنام ترین پزشک جراح در این زمینه به شمار می آیند.

ما در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

جراحی بینی چیست؟

سن جراحی زیبایی بینی چقدر است؟

انواع جراحی بینی کدامند؟

بعد از جراحی بینی چه مواردی پیش خواهد آمد؟

ماساژ بینی بعد از عمل چیست؟

اهمیت ماساژ بینی بعد از عمل چیست؟

چه زمانی به ماساژ بینی بعد از عمل نیاز است؟

نتیجه گیری

 

جراحی بینی چیست؟

جراحی بینی چیست؟
جراحی بینی چیست؟

یکی از مهمترین و رایج ترین انواع جراحی مرتبط با جراحی زیبایی، جراحی بینی می باشد. جراحی بینی به رفع مشکلات ظاهری و مشکلات ساختاری بینی خواهد پرداخت و در صورت وجود نقص و عارضه خاصی در ناحیه بینی، می تواند به حل آن معضل بپردازد.

جراحی بینی می تواند باعث شود که فرد به زیبایی برسد. همچنین خاصیت درمانی جراحی بینی باعث شده است که از جراحی بینی به عنوان راه حلی مطمئن در زمینه رفع مشکلات مربوط به بینی استفاده کرد.

زیبایی می تواند باعث ایجاد اعتماد به نفس در فرد شود و در روحیه فرد تاثیر مستقیمی دارد. از آنجایی که بینی در مرکز صورت قرار دارد، زیبایی و تناسب آن با توجه به فرم و ساختار صورت، می تواند تاثیر زیادی در زمینه زیبایی چهره داشته باشد.

پیشنهاد می کنیم از پست جوش خوردن استخوان بینی بعد از عمل دیدن کنید.

بینی مناسب و خوش فرم می تواند تناسب بسیار خوبی در بین دیگر اجزای صورت ایجاد کند

در واقع بینی مناسب و خوش فرم می تواند تناسب بسیار خوبی در بین دیگر اجزای صورت ایجاد کند و به همین دلیل است که جراحی بینی از پرتقاضاترین انواع جراحی در کشور ما می باشد.

این که ما بدانیم جراحی بینی می تواند عارضه ای داشته باشد یا خیر و یا روش های جراحی بینی چگونه است، می تواند موثر در انجام جراحی بینی باشد تا بتوانیم بهترین انتخاب را در خصوص جراحی بینی انجام دهیم.

جراحی بینی می تواند باعث ایجاد تغییرات اساسی در فرم و ساختار بینی شود. جنبه ظاهری قضیه این است که جراحی زیبایی بینی به زیباتر شدن بینی کمک کرده و جراحی های درمانی بینی می تواند به رفع مشکلات و بیماری های ناشی از مشکلات در ناحیه بینی بپردازد.

بسیاری از افراد به دلیل عارضه های مختلف، در ناحیه بینی دچار مشکلات تنفسی می شوند که این اختلالات می تواند ناشی از انحراف بینی، شکستگی استخوان بینی بر اثر ضربه، پولیپ بینی و … باشد.

جراحی بینی می تواند به حل این معضل ها بپردازد و در نهایت اختلالات تنفسی را درمان کند.

به طور کلی از نظر خانم دکتر جمشیدی، جراحی بینی می تواند ما را به اهداف زیر برساند:

  • ایجاد هماهنگی و توازن در اندازه بینی و دیگر اجزای صورت
  • کاهش پهنا و عرض بینی و همچنین اصلاح حفره ها و سوراخ بینی
  • از بین بردن قوز روی بینی و یا فرورفتگی های روی بینی
  • انجام اصلاحات در قسمت نوک بینی که افتادگی نوک از جمله آن هاست.
  • انجام اصلاحات در قسمت زیر بینی اعم از غضروف اضافه و …
  • ایجاد تقارن و قرینگی در بینی متناسب با صورت

جراحی بینی اعم از جراحی زیبایی بینی و جراحی درمانی بینی، نوعی روش محسوب می شود که برای زیبایی و تناسب در بینی به وجود آمده است و از انواع مختلفی تشکیل شده است.

جراحی بینی توسط متخصصین زیبایی و جراحی پلاستیک انجام می شود

جراحی بینی توسط متخصصین زیبایی و جراحی پلاستیک انجام می شود و لازم است برای انجام جراحی نزد یکی از پزشکان این حوزه مراجعه کرد. از نکات مهم در خصوص جراحی بینی این است که مدت زمان دوره نقاهت آن به مراتب کمتر از سایر جراحی های زیبایی است و همین مورد یک مزیت محسوب می شود.

مراقبت های بعد از جراحی بینی می تواند تاثیر زیادی در نتیجه بخش بودن جراحی داشته باشد و به همین دلیل ماساژ بینی بعد از عمل از اهمیت زیادی برخوردار است که طبیعتا پزشک جراح توصیه های لازم را خواهد کرد.

یکی از بهترین و ماهرترین متخصصین حوزه جراحی بینی، خانم دکتر جمشیدی می باشد که می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص انجام جراحی بینی و انواع آن انجام دهد.

سن جراحی زیبایی بینی

سن جراحی زیبایی بینی
سن جراحی زیبایی بینی

برای انجام جراحی بینی، مسئله سن از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از نکات مهم در خصوص بینی این است که رشد بینی تا سنین بالاتر هم ادامه دار خواهد بود و پزشکان جراح نیز به این نکته توجه ویژه ای دارند.

در واقع بینی یکی از اعضای بدن می باشد که حتی بعد از دوران بلوغ، رشد خواهد کرد که البته هر چه سن رو به افزایش باشد، میزان رشد آن کمتر خواهد شد. برای انجام جراحی بینی، پزشکان به هیچ وجه به افراد نوجوان توصیه نمی کنند که جراحی بینی انجام دهند. زیرا چنین افرادی در بالاترین سطح رشد بدن قرار دارند.

بنابراین اگر فردی به دنبال جراحی بینی می باشد، بهتر است تا سن 18 سالگی صبر کند تا دوران بلوغ خود را پشت سر بگذارد و صورت و اجزای آن رشد خود را کرده باشد و فرم صورت به حالت ثابت در بیاید. بنابراین سن قانونی برای انجام جراحی بینی، 18 سال به بالا خواهد بود.

حال اگر فردی به دلیل مشکلاتی نظیر شکستگی بینی بر اثر ضربه یا تصادف و یا مشکلات شدید تنفسی، دست و پنجه نرم کند و در سن زیر 18 سال باشد، پزشک می تواند با رضایت والدین فرد، اقدام به جراحی نماید که البته چنین افرادی نیاز به دقت بیشتری در زمینه جراحی بینی خواهند داشت. سرکار خانم دکتر خدیجه جمشیدی به عنوان متخصص جراحی بینی می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص سن جراحی بینی انجام دهد.

حال در ادامه مقاله ماساژ بینی بعد از عمل به بررسی انواع جراحی بینی خواهیم پرداخت.

انواع جراحی بینی

انواع جراحی بینی
انواع جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی طبیعی

یکی از انواع جراحی بینی که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، جراحی بینی به روش طبیعی است. از اهمیت بینی و زیبایی آن نمی توان چشم پوشی کرد.

بینی و زیبایی بینی و تناسب بین آن و دیگر اجزای صورت، از اهمیت زیادی برخوردار است و علاوه بر زیبایی ظاهری، در افزایش روحیه و اعتماد به نفس، بسیار کمک خواهد کرد.

جراحی زیبایی بینی به روش طبیعی یکی از رایج ترین و پرتقاضاترین روش های جراحی بینی است که اغلب مردم، روش طبیعی را برای جراحی بینی خود انتخاب می کنند.

یک پزشک جراح، این توانایی را دارد که بتواند با توجه به ساختار و فرم صورت، فرم دلخواه بینی را به شکل مناسب و موزونی در بیاورد. جراحی بینی طبیعی، در واقع تمرکز زیادی در قسمت رعایت اصول جراحی و تناسب آن با دیگر اجزای صورت دارد و سعی بر این موضوع دارد که بتواند از حالت مصنوعی بودن آن جلوگیری کند.

برای انجام جراحی بینی به صورت طبیعی، مواردی باید مورد توجه قرار گیرد که این موارد عبارتند از:

  • ارزیابی و بررسی صورت و ساختار بینی بر اساس ابعاد و اندازه آن. این کار باعث می شود که تناسب بین بینی و دیگر اجزای صورت برقرار شود و می تواند به مدل دقیق بینی بعد از جراحی دست پیدا کرد.
  • در جراحی بینی به روش طبیعی، پزشک باید توجه ویژه ای به بافت های بینی داشته باشد و از برداشتن بیش از اندازه بافت بینی خودداری کند.
  • در جراحی بینی نباید از هر گونه مواد مصنوعی مانند پروتز، سیلیکون و … استفاده شود و جراحی باید کاملا طبیعی باشد.
  • در جراحی بینی به روش طبیعی، از برداشته شدن بیش از حد غضروف ها جلوگیری خواهد شد و پزشک جراح باید به این موضوع دقت ویژه ای کند.

اگر آناتومی بینی بیش از اندازه تغییر داده شود، بازگرداندن آن به حالت اولیه، گاهی ناممکن خواهد بود. استفاده از تکنیک های حداقل تهاجمی و در واقع نوعی احترام گذاشتن به آناتومی بینی، مهم ترین فاکتور دستیابی به بینی طبیعی می باشند. اگر ساختار بینی و آناتومی بینی، بیش از اندازه دچار تغییر شود، بازگشت بینی به حالت اولیه مشکل خواهد بود و عملا نشدنی است.

در جراحی بینی، پزشک توجه زیادی به جراحت کمتر و تهاجم کمتر در جراحی خواهد داشت و در واقع بدون استفاده از مواد اضافی و یا تغییرات اضافی، سعی بر این موضوع دارد که ساختار اصلی بینی حفظ شود و ایرادات به وجود آمده رفع گردد.

سرکار خانم دکتر جمشیدی می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص جراحی بینی طبیعی انجام دهد. شما در حال مطالعه مقاله ماساژ بینی بعد از عمل می باشید.

جراحی بینی ترمیمی

جراحی بینی ترمیمی
جراحی بینی ترمیمی

یکی از انواع جراحی بینی، جراحی بینی ترمیمی می باشد. جراحی ترمیمی بینی به ترمیم شکل و عملکرد بینی خواهد پرداخت و اغلب برای افرادی به کار خواهد رفت که در گذشته جراحی بینی انجام داده اند، اما به نتیجه مورد نظر خود دست نیافته اند.

جراحی ترمیمی باید توسط پزشک جراح ماهر انجام شود که از تجربه و مهارت زیادی برخوردار است. اصلاح بینی به روش جراحی ترمیمی، از اهمیت زیادی برخوردار است و جزو رایج ترین روش های جراحی بینی محسوب می شود.

جراحی ترمیمی بینی سعی خواهد کرد که آناتومی و ساختار بینی را حفظ کند. همچنین از آسیب دیدگی به بافت های بینی جلوگیری خواهد کرد.

اصلاحاتی نظیر اصلاح در نوک بینی و …، توسط جراحی بسته انجام می شود. جراحی ترمیمی بینی به روش جراحی بسته بوده و صرفا برش هایی در قسمت داخلی بینی زده خواهد شد و این نکته را باید گفت که پزشک جراح در جراحی ترمیمی، دسترسی محدودی به ساختار داخلی بینی خواهد داشت.

سرکار خانم دکتر خدیجه جمشیدی به عنوان متخصص جراحی بینی می تواند راهنمایی های لازم را در این خصوص انجام دهد.

جراحی بینی فانتزی

جراحی فانتزی بینی یکی از روش های جراحی زیبایی بینی است که با هدف زیبایی بینی انجام می شود. جراحی فانتزی بینی، بیشتر در بین بانوان شایع تر است.

طبیعتا خانم ها، توجه زیادی بر زیبایی صورت خود دارند و سعی دارند با ایجاد زاویه مناسب در بینی خود، به زیباتر شدن بینی خود و صورت خود کمک کنند.

جراحی بینی فانتزی می تواند به ایجاد زاویه در ساختار بینی بپردازد و پزشک جراح می تواند این اقدام را انجام دهد تا فرد بتواند به بینی مورد نظر خود دست پیدا کند.

یکی از مشخصه های بینی فانتزی، داشتن ارتفاع استاندارد است. علاوه بر ارتفاع، خلق ویژگی های دیگری از قبیل هارمونی کلی طبیعی و ایجاد خطوط صاف از پیشانی تا بینی و از آنجا تا لب ها و سپس به سمت چانه، بر منحصر به فرد بودن این مدل بینی می افزاید.

لطفا از پست مدل بینی فانتزی طبیعی دیدن کنید.

جراحی بینی فانتزی، معیارهایی دارد که یکی از این معیارها، ارتفاع بینی است

جراحی بینی فانتزی، معیارهایی دارد که یکی از این معیارها، ارتفاع بینی است. ارتفاع بینی در جراحی بینی فانتزی، ارتفاعی استاندارد است. علاوه بر این موضوع، جراحی بینی فانتزی، با پشتیبانی از جراحی طبیعی، به ایجاد تغییرات مهمی در قسمت بالای لب خواهد پرداخت.

استفاده از مواد مصنوعی مانند ایمپلنت سیلیکون، پروتز و …، در جراحی فانتزی رایج است. در واقع جراحی فانتزی، تغییرات مهمی در آناتومی طبیعی بینی ایجاد خواهد کرد و چنین جراحی هایی، تخصص و تجربه بالایی را می طلبد که پزشک جراح باید این توانایی و مهارت را در خود داشته باشد.

همچنین اقدامات مراقبتی بعد از عمل از جمله ماساژ بینی بعد از عمل با دستور دکتر جمشیدی، در صورت لزوم می تواند کمک کننده جراحی فانتزی باشد.

جراحی بینی کج

انحراف در بینی یکی از مشکلات رایج در بین افراد می باشد. انحراف بینی می تواند باعث ایجاد کجی بینی شود و از جمله مشکلاتی که می تواند گریبانگیر فرد شود، می توان به شکستن غضروف ها، انحراف تیغه بینی، بسته شدن راه تنفسی و … اشاره کرد.

جراحی بینی کج از دیگر روش های جراحی بینی است که می تواند به رفع مشکلات ذکر شده بپردازد. همچنین جراحی بینی کج می تواند به درمان نواقص مادرزادی، شکستگی استخوان بینی و یا درمان عفونت های درون بینی بپردازد.

از جمله عوارض ناشی از بینی کج می توان به خون دماغ شدن و تنگی نفس اشاره کرد

از جمله عوارض ناشی از بینی کج می توان به خون دماغ شدن و تنگی نفس اشاره کرد که لازم است پزشک جراح با انجام جراحی، به رفع چنین مشکلاتی بپردازد. خوشبختانه امروزه با پیشرفت تجهیزات درمانی و پزشکی، تمامی عارضه های فوق قابل درمان است و یک متخصص جراح بینی می تواند با توجه به مهارت و توانایی خود به درمان بیماران بپردازد.

جراحی بینی کج به روش رینوپلاستی یا سپتوپلاستی انجام می شود که روش راینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی است که علاوه بر رفع مشکل ساختاری بینی، به زیبایی بینی کمک زیادی می کند و تمرکز بیشتری بر جنبه ظاهری بینی خواهد گذاشت.

طبیعتا کجی بینی به همراه ناموزونی بینی، با دیگر اجزای صورت همراه است که می تواند حس ناخوشایندی را به فرد القا کند. جراحی کجی بینی به وسیله دو روش فوق می تواند علاوه بر درمان مشکلات به وجود آمده، در حل مشکلاتی مانند ناموزونی بینی بپردازد.

سرکار خانم دکتر جمشیدی می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص انجام جراحی کجی بینی انجام دهد. شما در حال مطالعه مقاله ماساژ بینی بعد از عمل می باشید.

جراحی نوک بینی

جراحی نوک بینی
جراحی نوک بینی

وجود غضروف های قوی در قسمت نوک بینی یکی از مشخصه های بارز ساختمان بینی می باشد. گاهی به دلایل مختلفی ممکن است نوک بینی دچار مشکلاتی نظیر افتادگی و … شود. جراحی نوک بینی یکی دیگر از انواع جراحی های بینی می باشد که به اصلاح نوک بینی خواهد پرداخت.

جراحی نوک بینی در داخل بینی انجام می شود و پزشک جراح می تواند بر اساس مهارت خود به راحتی به حل مشکلات در ناحیه نوک بینی بپردازد. زیبایی در قسمت نوک بینی می تواند تاثیر زیادی در تناسب بینی با دیگر اجزای صورت داشته باشد.

جراحی پولیپ بینی

جراحی پولیپ بینی
جراحی پولیپ بینی

پولیپ بینی یکی از مشکلات رایج در بین عموم مردم است. پولیپ بینی در واقع باعث ایجاد مشکلات تنفسی خواهد شد. یکی از نشانه های داشتن پولیپ بینی، این است که فرد در حین صحبت، نمی تواند به راحتی از دهان صحبت کند و به اصطلاح از بینی صحبت می کند. چنین افرادی می توانند با استفاده از جراحی پولیپ بینی، به درمان این عارضه بپردازند.

جراحی پولیپ می تواند توسط دستگاهی مانند آندوسکوپی انجام شود و پزشک جراح می تواند به وسیله این دستگاه، به شست و شوی داخل بینی و باز کردن راه تنفسی بیمار بپردازد و می تواند قسمت سینوس را هم دچار تغییراتی کند و مواد اضافی را از بینی خارج کند. سرکار خانم دکتر خدیجه جمشیدی می تواند راهنمایی های لازم را در این خصوص انجام دهد.

عمل بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی
عمل بینی گوشتی

بینی گوشتی یکی از انواع بینی ها می باشد و ویژگی بارز بینی های گوشتی، داشتن غضروف و استخوان کم و داشتن پوست ضخیم روی بینی می باشد. بینی های گوشتی، از انعطاف پذیری کمتری برخوردار هستند و جراحی بینی گوشتی به مراتب سخت خواهد بود.

زیرا میزان غضروف ها و استخوان های بینی گوشتی کمتر است و با ایجاد تغییرات در ساختار بینی، مدت زمان زیادی طول خواهد کشید که نتیجه جراحی مشخص شود. همچنین در برخی از مواقع، پزشک جراح برای اصلاح فرم بینی های گوشتی، از پیوند غضروف استفاده خواهد کرد.

اکثر پزشکان جراح، برای جراحی بینی های گوشتی با چالش مواجه هستند. زیرا علاوه بر ضخیم بودن پوست، دسترسی محدود تری به ساختمان استخوان بینی خواهند داشت. بینی های گوشتی اغلب در آقایان دیده می شود و پزشک جراح می تواند بر اساس توانایی و مهارت خود، به حل مشکلات بینی های گوشتی بپردازد.

لطفا مقاله غضروف نوک بینی بعد از عمل نیز مطالعه کنید.

عمل بینی استخوانی

عمل بینی استخوانی
عمل بینی استخوانی

نوع دیگری از جراحی بینی وجود دارد که برای افرادی به کار می رود که بینی های استخوانی دارند. بینی استخوانی بر خلاف بینی گوشتی، از استخوان و غضروف بیشتری برخوردار است و پوست نازک تری دارند.

مزیت بینی های استخوانی این است که استخوان و غضروف موجود در بینی، از انعطاف بیشتری برخوردار است و پزشک با ایجاد تغییرات کوچک هم می تواند نتیجه جراحی را به وضوح ببنید. اغلب افرادی که بینی استخوانی دارند، رضایت بیشتری از جراحی بینی خود خواهند داشت.

زیرا انعطاف پذیری بالای بینی های استخوانی و از طرفی دسترسی راحت تر پزشک به ساختار بینی می تواند نتیجه جراحی را رضایت بخش تر نماید.

ما در موارد بالا به بررسی انواع جراحی بینی پرداختیم که هر فردی با توجه به مشکل خود و هدف جراحی بینی می تواند با توصیه و تشخیص پزشک، اقدام به جراحی بینی نماید.

سرکار خانم دکتر خدیجه جمشیدی به عنوان یکی از بهترین متخصصین جراحی بینی می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص جراحی بینی و همچنین اقدامات بعد از جراحی از جمله ماساژ بینی بعد از عمل، انجام دهد.

بعد از جراحی بینی، چه مواردی پیش خواهد آمد؟

بعد از جراحی بینی، چه مواردی پیش خواهد آمد؟
بعد از جراحی بینی، چه مواردی پیش خواهد آمد؟

بعد از انجام جراحی بینی، پزشک برای حفظ ظاهر بینی جراحی شده و همچنین محافظت بینی از آسیب ها و عوارض احتمالی، اقدام به قرار دادن تامپون در داخل بینی می نماید

و همچنین با استفاده از محافظ و قالب های گچی یا فلزی و پلاستیکی، اقدام به محافظت از بینی خواهد کرد. طبیعی است که انجام هر جراحی می تواند با عوارضی همراه باشد و دوران نقاهتی را خواهد داشت.

جراحی بینی نیز از این قاعده جدا نیست و طبیعتا عوارضی کوتاه مدت را در پی دارد که فرد را موظف خواهد کرد تا اقدامات مراقبتی لازم را انجام دهد. داشتن ورم در ساعات اولیه جراحی و روزهای اولیه جراحی، از عوارض طبیعی جراحی بینی است که بعد از گذشت مدت زمان چند روزه، این ورم کاهش خواهد یافت.

در برخی از موارد مشاهده شده است که ورم در ناحیه بینی می تواند ماه ها ادامه داشته باشد که البته جای نگرانی نیست و پزشک جراح، توصیه های لازم را ارائه می کند.

فرد بعد از جراحی بینی باید مراقبت های بیشتری در خصوص طی کردن دوران نقاهت خود انجام دهد تا بتواند این دوران را با راحتی پشت سر بگذارد. در تمامی این مراحل، پزشک جراح، همراه بیمار خواهد بود و با توصیه های مراقبتی، سعی بر این موضوع دارد تا فرد بتواند عوارض بعد از جراحی را پشت سر بگذارد.

از نحوه خوابیدن گرفته تا موضوعاتی نظیر انجام فعالیت های مختلف، استحمام و …، همگی باید تحت نظر پزشک انجام شود

از نحوه خوابیدن گرفته تا موضوعاتی نظیر انجام فعالیت های مختلف، استحمام و …، همگی باید تحت نظر پزشک انجام شود. بعد از گذشت یک هفته از جراحی، محافظ بینی توسط پزشک برداشته خواهد شد و با استفاده از چسب پانسمان، بینی تحت مراقبت قرار خواهد گرفت.

در طول این مدت و حتی ماه ها بعد از جراحی، ممکن است علائمی نیز مشاهده شود که فرد را دچار نگرانی کند. این علائم نمی تواند جای نگرانی داشته باشد، زیرا جزو عوارض طبیعی جراحی بینی است. ما در ادامه به بررسی برخی از علائم و مواردی که بعد از جراحی بینی رخ خواهد داد، خواهیم پرداخت:

کبودی بعد از عمل بینی

کبودی بعد از عمل بینی
کبودی بعد از عمل بینی

داشتن کبودی بعد از جراحی بینی یکی از عوارض طبیعی بعد از جراحی می باشد که امری طبیعی می باشد و عملا جای نگرانی نخواهد داشت. کبودی در اطراف بینی و اطراف چشم و در ناحیه بالای لب، از جمله عوارض کبودی بعد از جراحی بینی می باشد.

استفاده از روش هایی نظیر کمپرس یخ می تواند تاثیر زیادی در کاهش کبودی داشته باشد. علت کبودی بعد از عمل بینی، این است که لخته های خونی در قسمت های بینی ایجاد شده است که ناشی از جراحی می باشد و با مرور زمان و با اقدامات مراقبتی رفع خواهد شد و همان طور که گفته شد، کمپرس یخ یکی از موارد مراقبتی در این خصوص می باشد. لازم است کمپرس یخ در قسمت پیشانی قرار گیرد و به صورت مستقیم روی بینی قرار داده نشود.

یخ می تواند در جریان خون در ناحیه پوست تاثیر زیادی بگذارد و بهتر است برای نتیجه بخش بودن آن، از تماس مستقیم یخ با بینی خودداری شود و در قسمت پیشانی قرار گیرد.

ورم بینی بعد از عمل

ورم بینی بعد از عمل
ورم بینی بعد از عمل

یکی از مهمترین عوارضی که بعد از جراحی بینی به سراغ فرد خواهد آمد، ورم در ناحیه بینی می باشد. داشتن تورم بعد از جراحی، امری طبیعی و غیر قابل اجتناب بوده و جزو التهابات ناشی از جراحی و جراحت در ناحیه بینی می باشد.

این تورم می تواند علاوه بر بینی در زیر چشم ها و بالای لب ها مشاهده شود و دلیل آن هم این است که در بافت ها و استخوان های این ناحیه، التهاب هایی به وجود آمده است که ناشی از انجام تغییرات در ناحیه بینی می باشد.

همچنین انسداد برخی از رگ ها در این ناحیه می تواند از عوامل ایجاد تورم باشد که پزشک جراح در ابتدا با توصیه های مراقبتی اقدام به رفع این مشکل خواهد کرد و در صورت ادامه دار بودن آن ممکن است اقدام به تجویز دارو کند تا بتواند رگ های مسدود شده را باز نماید.

یکی از مواردی که در خصوص کاهش تورم بینی می تواند مورد توجه قرار گیرد، ماساژ بینی بعد از عمل است که در صورت لزوم و با تجویز پزشک باید انجام شود. سرکار خانم دکتر جمشیدی می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص ورم بینی بعد از جراحی انجام دهد.

درد

درد
درد

داشتن درد بعد از جراحی بینی یکی دیگر از مواردی است که اغلب افراد بعد از جراحی، درگیر آن می شوند. دردهای خفیف در ناحیه بینی نمی تواند موردی نگران کننده باشد و جزو عوارض طبیعی بعد از جراحی بینی است. به هر حال تغییراتی در استخوان و ساختار بینی انجام شده است و درد در ناحیه بینی امری طبیعی می باشد.

در صورتی که فرد درد بیشتری را تحمل می کند، پزشک می تواند اقدام به تجویز مسکن نماید تا بتواند به روند بهبودی فرد کمک زیادی نماید.

گرفتگی بینی

گرفتگی بینی
گرفتگی بینی

یکی دیگر از مواردی که افراد بعد از جراحی بینی به آن دچار می شوند، گرفتگی بینی می باشد. گرفتگی بینی در ناحیه بینی و فشار روی سینوس ها، از جمله مواردی می باشد که بعد از جراحی بینی رخ خواهد داد.

دلیل آن هم به خاطر وجود پانسمان و تامپون در داخل بینی می باشد و این موضوع باعث مسدودی بینی برای تنفس می باشد و فرد را مجبور خواهد کرد که از دهان نفس بکشد.

انسداد و گرفتگی بینی می تواند تا روزها ادامه داشته باشد.

انسداد و گرفتگی بینی می تواند تا روزها ادامه داشته باشد. همچنین اختلال در بویایی از عوارض بعد از جراحی بینی می باشد که جای نگرانی نخواهد بود. بعد از برداشته شدن پانسمان از داخل بینی، ممکن است گرفتگی بینی ادامه دار باشد که البته این ادامه دار بودن نمی تواند باعث نگرانی باشد و صرفا می بایستی اقدامات مراقبتی لازم را انجام داد.

استفاده از دستگاه بخور یکی از روش های کارساز در راستای رفع گرفتگی بینی می باشد که می تواند به مرور زمان این عارضه را از بین ببرد. گاهی اوقات در صورت لزوم می تواند از ماساژ بینی بعد از عمل استفاده کرد که تحت نظر پزشک انجام می شود که می تواند در زمینه رفع گرفتگی بینی کمک زیادی کند.

سرکار خانم دکتر خدیجه جمشیدی به عنوان یکی از متخصصین حوزه جراحی بینی می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص مراقبت های بعد از جراحی بینی و حل مشکلات بعد از جراحی، انجام دهد.

حال در ادامه مقاله به بررسی مبحث اصلی یعنی ماساژ بینی بعد از عمل خواهیم پرداخت.

ماساژ بینی بعد از عمل

ماساژ بینی بعد از عمل
ماساژ بینی بعد از عمل

همان طور که در مباحث قبلی گفته شد، هر عمل جراحی از جمله جراحی بینی، دوره عوارض و دوره نقاهت مربوط به خود را دارد که امری طبیعی است. زمانی که بینی دچار تغییرات می شود، یکی از عارضه های بعد از آن ایجاد ورم می باشد.

زمانی که ورم بینی کمتر شود، فرم مورد نظر بینی خود را نشان خواهد داد. برای این که بتوان به کم شدن ورم بینی کمک کرد و علاوه بر آن از دیگر عوارض آن کاست، اقداماتی در خصوص مراقبت های بعد از عمل لازم خواهد بود. یکی از این روش های مراقبتی، استفاده از ماساژ بینی است.

ماساژ بینی بعد از عمل، می تواند تا حد زیادی از ورم بینی ناشی از جراحی بکاهد. البته انجام ماساژ بینی به سادگی نخواهد بود و لازم است نکات مهمی را در خصوص آن رعایت کرد. زیرا بینی جراحی شده، به ضربه و دیگر مسائل حساس است.

افرادی که دارای بینی پهن هستند

افرادی که دارای بینی پهن هستند و عملا بعد از جراحی دچار ورم بینی می شوند و بینی حجم زیادی را به خود گرفته است، می توان در صورت لزوم از ماساژ بینی استفاده کرد.

این کار لازم است توسط پزشک متخصص انجام شود و با تجویز پزشک انجام گیرد. زیرا در اکثر موارد، نیازی به ماساژ نخواهد بود و لازم است صرفا استراحت های لازم صورت گیرد تا بینی به حالت عادی خود بازگردد.

با این حال، تشخیص و توصیه های پزشک مهمترین شرط در انجام هر اقدام مراقبتی می باشد که ماساژ بینی را هم شامل می شود. فرقی ندارد که فرد دارای بینی استخوانی باشد یا بینی گوشتی؛ در هر صورت ممکن است لزوم داشته باشد که ماساژ بینی توسط پزشک متخصص جراح، انجام شود.

خودسرانه عمل کردن این قضیه می تواند تبعات بدی را به همراه داشته باشد

خودسرانه عمل کردن این قضیه می تواند تبعات بدی را به همراه داشته باشد. زیرا ماساژ بینی دارای اصول و قواعد خاص خود می باشد که پزشک متخصص به این امر مسلط است و نباید به صورت خودسر اقدام به چنین کاری نمود. زیرا انجام خودسرانه ماساژ می تواند باعث بروز التهاب، خونریزی، ورم بیشتر و … شود.  به طور کلی انجام ماساژ بینی به دو هدف انجام می شود که این دو هدف عبارتند از:

اولین هدف، فرم دادن به بخش های برجسته بینی می باشد. در این نوع از ماساژ، در مناطقی از بینی که برجستگی دارد، فشار بیشتری به سمت داخل بینی وارد خواهد شد و پزشک متخصص این کار را انجام خواهد داد. در صورت لزوم انجام ماساژ، پزشک موظف است توصیه های لازم را به بیمار ارائه نماید.

دومین هدف از ماساژ بینی، کاهش تورم بینی و قرار گیری کامل پوست روی استخوان و غضروف های بینی است. زمانی که جراحی انجام می شود، ورم بینی صورت می گیرد. برای کاهش ورم بینی و قرارگیری پوست در جای خود، در صورت لزوم، دکتر جمشیدی اقدام به ماساژ بینی خواهد کرد و توصیه های لازم را به بیمار ارائه خواهد داد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ماساژ بینی بعد از عمل و انجام آن با یکی از بهترین متخصصین حوزه جراحی بینی یعنی سرکار خانم دکتر خدیجه جمشیدی تماس حاصل فرمایید و به ایشان مراجعه کنید.

اهمیت ماساژ بینی بعد از عمل

اهمیت ماساژ بینی بعد از عمل
اهمیت ماساژ بینی بعد از عمل

بسیاری از افراد بر این باورند که ماساژ بینی بعد از جراحی می تواند خطراتی را داشته باشد و از اهمیت آن  آگاهی کافی ندارند. اما این مسئله کاملا اشتباه است. زیرا ماساژ بینی بعد از عمل می تواند مزیت هایی را به همراه داشته باشد که در صورت لزوم و با تجویز پزشک، لازم است اقدامی در این خصوص صورت گیرد.

زمانی که تامپون و پانسمان های بینی باز می شود و بینی از قالب گچ خود آزاد می شود، بافت های بینی دچار التهاب هستند و طبیعتا هنوز بینی نتوانسته است شکل نهایی خود را به دست بیاورد.

وجود بافت و استخوان های نرم در زیر پوست بینی بعد از جراحی، نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد تا بتوان به نتیجه مورد نظر دست پیدا کرد. در برخی از مواقع، نیازی به ماساژ نخواهد بود. بینی هایی که بسیار حساس به فشار و ضربه هستند، طبعیتا نباید از ماساژ استفاده کنند.

اما در برخی از مواقع، در صورت لزوم، پزشک تشخیص خواهد داد که لازم است ماساژ انجام شود تا فرم مورد نظر بینی شکل گیرد. به همین دلیل ماساژ بینی بعد از عمل می تواند اهمیت زیادی را به همراه داشته باشد.

چه زمانی به ماساژ بینی بعد از عمل نیاز است؟

چه زمانی به ماساژ بینی بعد از عمل نیاز است؟
چه زمانی به ماساژ بینی بعد از عمل نیاز است؟

در برخی از موارد در جراحی بینی؛ وخامت اوضاع بینی چه از نظر ظاهری و چه از نظر ساختاری، در وضعیت بدی قرار دارد. در چنین شرایطی، پزشک جراح به وسیله جراحی باز، اقدام به شکستن استخوان بینی خواهد کرد تا بتواند فرم مورد نظر بینی را ایجاد کند و طبیعتا این نوع از جراحی بینی، جراحی سخت و حساسی محسوب می شود.

به طور معمول، در چنین شرایطی، پزشک متخصص تشخیص خواهد داد که لازم است ماساژ بینی صورت گیرد. ماساژ بینی توسط خود پزشک انجام می شود و با رعایت نکات لازم، اقدام به ماساژ بینی بیمار خواهد کرد. از طرفی ماساژ بینی می تواند از بروز بافت های اضافی بعد از جراحی بینی جلوگیری کند.

یکی از مهمترین نکات در خصوص جراحی بینی و ماساژ بینی بعد از عمل، مهارت و توانایی پزشک جراح می باشد. یعنی پزشک مورد نظر باید از چنان مهارت و توانایی بالایی برخوردار باشد که بتواند علاوه بر جراحی بی نقص، اقدامات مراقبتی و درمانی بعد از جراحی بینی، از جمله ماساژ بینی بعد از عمل را به خوبی انجام دهد.

بنابراین توصیه می شود قبل از هر گونه اقدام برای جراحی، با پزشکی ماهر و باتجربه مشورت کنید که سرکار خانم دکتر خدیجه جمشیدی می تواند انتخاب بسیار مناسبی در این زمینه باشد.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

ما در این مقاله به بررسی یکی از رایج ترین و پرتقاضاترین جراحی های زیبایی یعنی جراحی بینی پرداختیم. جراحی بینی، هم ماهیت زیبایی و ظاهرسازی بینی را دارد و هم ماهیت درمانی بینی.

یعنی جراحی بینی می تواند علاوه بر رفع مشکلات ظاهری و انجام زیباسازی بینی، به رفع مشکلاتی نظیر تنگی نفس، شکستگی استخوان بینی، انحراف تیغه بینی، پولیپ بینی و … بپردازد.

ما در این مقاله به اهمیت این موضوع پرداختیم و همچنین از انواع جراحی بینی، نکات مهمی را اشاره کردیم.

یکی از مهمترین عوامل در نتیجه بخش بودن جراحی بینی، اقدامات مراقبتی بعد از جراحی است که یکی از این موارد، ماساژ بینی بعد از عمل است که متوجه شدیم، گاهی در صورت لزوم و با تشخیص پزشک، می توان اقدام به ماساژ بینی بعد از عمل نمود.

با این حال توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انجام جراحی بینی و مراقبت های بعد از جراحی از جمله ماساژ بینی بعد از عمل، با یکی از بهترین متخصصین این حوزه یعنی سرکار خانم دکتر خدیجه جمشیدی تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.