چسب بینی بعد از عمل

چسب بینی بعد از عمل

یکی از نکاتی که باید بعد از عمل جراحی بر روی بینی باید در نظر گرفت، مراقبت پس از عمل می باشد که چسب بینی بعد از عمل نیز شامل آن می شود.

عمل زیبایی و جراحی بینی امروزه یکی از پرطرفدارترین انواع عمل هایی است که در حال انجام است و روز به روز برتعداد متقاضیان آن افزوده می شود. علم پزشکی در زمینه انجام عمل جراحی بینی پیشرفت بسیار زیادی کرده است و درصد موفقیت اینگونه عمل ها بسیار زیاد شده است.

از آنجایی که زیبایی گرایی یکی از ویژگی های اصلی انسان ها است آنها می خواهند ظاهری بسیار زیبا داشته باشند تا هم خودشان و هم دیگران از زیبایی ایجاد شده استفاده بهره مند شوند.

بنابراین افراد به جراحان بینی مراجعه نموده و اقدام به جراحی می کنند تا بینی و چهره ای بسیار جذاب داشته باشند. یکی از این موارد که پس از جراحی بینی بسیار مهم است چسب بینی بعد از عمل می باشد.

چسب بینی بعد از عمل سبب می شود که دوره نقاهت راحت تر و سریع تر به اتمام برسد و یکی از اهداف اصلی آن چسباندن پوست بینی به ساختار اصلی آن است که این نکته باعث از بین رفتن تورم پس از مدتی خواهد شد.

اینفوگرافیک چسب بینی بعد از عمل

اینفوگرافیک چسب بینی بعد از عمل
اینفوگرافیک چسب بینی بعد از عمل

باید دقت کرد که چسب بینی باید به نحوی نصب شود که اصولی باشد تا ورم و موارد دیگر به شکل کاملا یکسان تحت کنترل قرار گرفته و روند بهبودی بسیار سریعتر پیش روی نماید.

بنابراین اگر شما نیز قصد انجام عمل بینی را دارید و یا این کار را انجام داده اید و به این موضوع علاقمند هستید می توانید با ما در این مقاله همراه باشید. دکتر خدیجه جمشیدی یکی از بهترین جراحان در زمینه انجام عمل زیبایی بینی هستند که می توانند در این گونه موارد به شما کمک کنند.

جوامع مختلف بشری از هر نژاد و سلیقه ای که باشند، به دلیل آفرینش خاص که خداوند در باطن آنها قرار داده است به زیبایی علاقه دارند و دوست دارند که تمام موارد موجود در زندگی خود را به بهترین شکل ممکن به زیبایی هرچه بیشتر برسانند.

علم پزشکی به نحوی توانمند شده است که قادر است زیبایی ظاهر را به چهره انسان ها منتقل نماید و علم جراحی پلاستیک این موضوع را امکان پذیر نموده است.

جراحان می توانند زیبایی را در اندام های مختلف چهره مانند چشم ها، گوش، لب ها، بینی و نقاط دیگر ایجاد کنند و اگر شخص دارای مشکل در ساختار چهره خود باشد که سبب شده است تا فرد از چهره خود رضایت لازم را نداشته باشد، می تواند به جراحان ماهر مراجعه نموده و اقدام به انجام جراحی به ویژه بر روی بینی خود نماید.

ویدئو چسب بینی بعد از عمل

این عمل ها به نحوی انجام می شوند که تناسب بین اندام های چهره حفظ شده و زیبایی به چهره شخص انتقال یابد.

عمل جراحی بر روی بینی در کشور ما نیز بسیار پرطرفدار است و جراحان کشور ما تجربه و مهارت بسیار زیادی در انجام عمل های جراحی زیبایی بینی دارند و علاوه بر این نرخ انجام عمل زیبایی بینی نسبت به سایر کشورهای جهان بسیار پایین تر است.

به همین دلیل افراد مختلف از سرتاسر جهان حتی کشور آمریکا جهت انجام عمل جراحی زیبایی بینی خود به ایران مسافرت کرده و بینی خود را به تیغ جراحان ایرانی می سپارند.

یکی از نکاتی که باید بعد از عمل جراحی بر روی بینی باید در نظر گرفته شود رعایت دقیق موارد مرتبط با مراقبت پس از عمل می باشد که چسب بینی بعد از عمل نیز شامل آن می شود. بنابراین ما در این مقاله این موارد را تحت بررسی قرار خواهیم داد.

آیا چسب بینی را کوچک می کند؟ لطفا برای دریافت پساخ روی سوال کلیک کنید.

فهرست عناوین

چسب بینی بعد از عمل

مدت زمان مورد نیاز برای استفاده چسب

آموزش چسب زدن بر روی بینی

دلایل چسب زدن بینی بعد از عمل

اگر چسب برداشته شود چه اتفاقی می افتد

اگر چسب بد زده شود چه اتفاقی می افتد

عمل جراحی بینی

نکات قبل از عمل

نکات مراقبتی بعد از عمل

سخن پایانی

 

چسب بینی بعد از عمل

چسب بینی بعد از عمل
چسب بینی بعد از عمل

همانطور که گفته شد چسب بینی بعد از عمل یکی از موارد بسیار مهم است که حتما باید به آن توجه ویژه داشت زیرا وظیفه اصلی این چسب کاهش دادن ورم صورت و بینی به واسطه چسباندن پوست بینی بر روی ساختار داخلی آن است.

اگر چسب بعد از عمل به شکل صحیح و دقیق اعمال شود، مدت دوره نقاهت کوتاه تر خواهد شد و ورم های موجود در صورت راحت تر کنترل می شوند که این امر سبب می شود تا مراقبت از بینی پس از عمل آسانتر باشد و بافت و شکل بینی پس از عمل به هم نریزد.

در چسب بینی باید به مواردی دقت نمود مثلا اعمال چسب بر روی بینی حتما باید با دقت انجام شود و از اعمال فشار زیاد به بینی خودداری شود زیرا فشار بیش از حد می تواند ناراحتی هایی را برای فرد ایجاد نماید.

یک مزیت دیگر چسب بر روی بینی این است که یک نوع نشانه هشدار دهنده برای اطرافیان می باشد و آنها متوجه می شوند که در مورد بینی شما باید احتیاط کنند تا از طرف آنها دچار آسیب نشوید.

پیشنهاد می کنیم از پست مدت زمان چسب زدن بینی بعد از عمل دیدن کنید.

مدت زمان مورد نیاز برای استفاده چسب

مدت زمان مورد نیاز برای استفاده چسب
مدت زمان مورد نیاز برای استفاده چسب

در بیشتر موارد جراح به فرد که عمل بر روی وی انجام شده است پیشنهاد می کند که حداقل برای مدت دو تا سه هفته چسب را بر روی بینی خود اعمال نموده و در صورت آلوده شدن چسب آن را به طریق صحیح تعویض نماید.

اگر تعویض چسب برای شخص کار سختی باشد می توان از جراح نیز برای تعویض چسب کمک گرفت تا به فرد آموزش بدهد که به چه شکلی چسب را به بهترین شکل ممکن بر روی بینی قرار دهد. در این مدت زمان معمولا چسب فرم کلی بینی را تثبیت نموده و تورم را به مقدار بسیار زیادی کاهش خواهد داد.

این را به خاطر بسپارید که بهتر است تا به صورت دوره ای و تحت امر وی نوبت ویزیت داشته باشید تا جراح بتواند وضعیت شما را بررسی نماید تا متوجه شوید که از چه زمانی دیگر نیاز به چسب ندارید.

در حالت کلی می توان گفت که بهترین حالت مدت زمان برای چسب بینی برای مدت یک الی دو ماه است که می تواند برای بینی گوشتی و استخوانی این مدت زمان متفاوت باشد.

شما در مدت مورد نظر می توانید به شکل حضوری به خانم دکتر خدیجه جمشیدی مراجعه نموده و چسب بینی را ایشان برای شما خواهند زد و شما می توانید طریقه چسب زدن صحیح را از ایشان یاد بگیرید.

آموزش چسب زدن بر روی بینی

آموزش چسب زدن بر روی بینی
آموزش چسب زدن بر روی بینی

قبل از هر چیز بینی باید کاملا تمیز و ضدعفونی شود و اجازه دهید که پوست صورت کاملا خشک شود. تمیز بودن پوست بینی و صورت بسیار مهم است زیرا در صورت انجام نشدن این مورد عفونت ها در کمین شما هستند بنابراین، مرحله پاکسازی پوست باید به دقت انجام شود.

پس از این باید چسب مناسب را از داروخانه تهیه نموده و حدود هفت تکه نوار حدودا سه میلیمتری را جدا نماید و آنها را به شکلی بچسبانید که همدگیر را به بهترین شکل ممکن پوشش دهند و یک مش مناسب برای نگهداری بینی ایجاد نمایند.

علاوه بر این تکه ها یک ستون اصلی با چسب باید ایجاد شود که قسمت زیر بینی را پوشش دهد که معمولا به شکل U می باشد.

این شکل دقیقا زیر نوک بینی را نگهدار می کند تا نوک بینی دچار افتادگی و تغییر فرم نشود. پس از این که چسب ها چسبانده شدند باید از قرارگیری صحیح آن ها و استحکام مناسب آن ها اطمینان کامل حاصل شود. پس از آن نیز به شکل مجدد یک لایه مشابه را نیز اعمال نماید و کار تمام است.

اگر پس از مطالعه این بخش و نحوه چسب زدن بینی احتمال دادید که کارتان به شکل صحیح انجام نشده است می توانید با خانم دکتر جمشیدی در تماس باشید تا مشکلتان برطرف شود و روش صحیح را از ایشان یاد بگیرید.

دلایل چسب زدن بینی بعد از عمل

دلایل چسب زدن بینی بعد از عمل
دلایل چسب زدن بینی بعد از عمل

پس از عمل بینی دارای فرم می باشد اما برای تثبیت آن و محافظت بینی از تغییرات پس از عمل باید آن را توسط چسب های خاص و به روش صحیح مراقبت نمود.

چسب بینی می تواند تمام تورم های حاصل شده در اطراف بینی و چشم ها را به بهترین شکل ممکن کنترل نماید و پوست را به بخش زیرین خود بچسباند و همانطور که گفته شد به سایرین اطلاع خواهد داد که بین شما به تازگی عمل شده است و باید مراقب شما باشند تا برخورد ناخواسته بین شما پیش نیاید.

ایا چسب لیفت بینی برای بینی گوشتی تاثیر دارد؟

اگر چسب برداشته شود چه اتفاقی می افتد

اگر چسب برداشته شود چه اتفاقی می افتد
اگر چسب برداشته شود چه اتفاقی می افتد

برداشتن چسب اگر خیلی زودتر از موعد آن انجام شود می تواند سبب شود که روند بهبودی و دوران نقاهت طولانی تر شود و فرد بیشتر اذیت شود و همچنین بینی مستعد تغییر شکل و از دست رفتن فرمی که جراح ایجاد نموده است شود.

بنابراین توصیه می شود که چسب را تا هنگامی که جراح تعیین نموده است نگهدارید و برای تعویض به موقع آن نیز اقدام نمایید.

اگر چسب بد زده شود چه اتفاقی می افتد

اگر چسب بد زده شود چه اتفاقی می افتد
اگر چسب بد زده شود چه اتفاقی می افتد

اگر چسب بینی به شکل دقیق و صحیح زده نشود، می تواند در طولانی مدت فرم بینی را خراب کرده و سبب مشکلاتی برای بینی شخص شود. علاوه بر این اگر چسب به شکل صحیح بر بینی اعمال نشود پس از مدتی تورم در صورت شدت یافته و از کنترل خارج می شود.

به همین دلیل توصیه می شود که چسب به بهترین شکل ممکن اعمال شود که در طولانی مدت سبب ایجاد مشکلات بعدی نشود. اما در نظر داشته باشید درست است که اعمال چسب بر روی بینی به شکل صحیح لازم است و فشار آن را نیز تنظیم نمود که فشار کم و یا زیاد نشود

ولی این قضیه در طولانی مدت تاثیر خیلی زیادی در خراب شدن شکل بینی ندارد پس وسواس بیش از حد در مورد چسب نداشته باشید. در حالت کلی باید بگوییم که این کار توسط خانم دکتر جمشیدی قابل انجام است و نیاز نیست که نگران باشید.

شما با مراجعه به ایشان می توانید بینی خود را به بهترین شکل ممکن چسب بزنید و این کار را نیز به شکل صحیح یاد بگیرید تا حتی خودتان بتوانید به راحتی چسب بینی خود را تعویض نمایید.

عمل جراحی بینی

عمل جراحی بینی
عمل جراحی بینی

جراحی بینی یکی از عمل هایی است که در حال حاضر در تمام نقاط جهان طرفداران زیادی دارد و افراد با انجام عمل جراحی بر روی بینی خود سعی در برطرف نمودن اشکال موجود در بینی خود می کنند تا بتوانند چهره زیباتری را برای خود ایجاد نمایند.

شکل ظاهری بینی تقریبا مهمترزین عامل تاثیر گذار بر روی زیبایی چهره می باشد و همین امر نیز سبب شده تا افراد اقدام به انجام عمل زیبایی بینی خود کنند تا بتوانند چهره ای زیباتر داشته باشند.

جراح متخصصی که دارای تجربه و مهارت کافی باشد با انجام عمل جراحی بینی که به صورت باز یا بسته انجام می شود قادر به اصلاح مشکلات بینی فرد خواهد بود. نوع باز و یا بسته بودن عمل بینی بستگی به شکل و نوع بینی فرد و نظر جراح دارد.

عمل جراحی به روش باز معمولا بهتر است

در حالت کلی باید گفت که عمل جراحی به روش باز معمولا بهتر است زیرا دید بهتری برای جراح فراهم نموده و احتمال انحراف بینی  پس از عمل و خطاهای هنگام عمل را به شدت کاهش می دهد.

اما نقطه ضعف این روش مدت دوره نقاهت طولانی تر می باشد. بنابراین هرکدام از روش های عمل جراحی بینی نقاط ضعف و قوت یا مزایا و معایب خاص خود را دارند که در مورد انجام آنها نظر جراح بسیار مهم است.

جراح با استفاده از عمل بینی می تواند تمام موارد را اصلاح کند و اگر عمل به شکل باز انجام شود عمل بهتر خواهد بود و مواردی مانند شکل نوک بینی، اندازه سوراخ های بینی و فرم آنها، تقارن بینی و بسیاری از موارد دیگر قابل حل خواهند بود.

نکات قبل از عمل

نکات قبل از عمل
نکات قبل از عمل

قبل از عمل بینی به مدت دو هفته نباید از مواد و داروهای رقیق کننده مانند آسپرین استفاده نمود زیرا آسپرین سبب خونریزی شدید پس از عمل می شود.

برای مدت دو هفته استفاده از دخانیات و مواد نیکوتین دار ممنوع می باشد به این دلیل که مواد نیکوتین دار سبب تنگی رگ های خونی شده و چرخش خون و خونرسانی را در بدن و بینی دچار اختلال نموده و باعث ایجاد مشکلاتی خواهند شد.

برای مدت هشت ساعت قبل از انجام عمل جراحی شخص موظف است که از خوردن و آشامیدن به طور جد خودداری نماید تا در هنگام عمل برای وی مشکل به وجود نیاید.

در روز پیش از عمل حتما باید به مقدار کافی و مورد نیاز آب مصرف شود

در روز پیش از عمل حتما باید به مقدار کافی و مورد نیاز آب مصرف شود تا فرد بتواند به مدت هشت ساعت پیش از عمل بدن را هیدراته نگه دارد. شب قبل از عمل بهتر است که شخص دوش بگیرد تا بهداشت وی قبل از عمل به شکل مناسب کنترل شده و روند جراحی بهتر انجام شود.

زیرا وجود چرک و چربی موجود در سطح پوست می توانند سبب ایجاد مشکلات در هنگام جراحی و پس از آن شود و استحمام شب پیش از عمل می تواند مانع این مشکلات شود.

قبل از عمل بهتر است از آدرس و محل قرارگیری بیمارستان و کلینیک مورد نظر اطمینان پیدا کنید که یافتن آدرس برای شما استرس ایجاد نکند زیرا شما پیش از عمل باید کاملا آسوده خاطر و بدون مشکلات فکری باشید.

در روزی که می خواهید عمل انجام دهید زیور آلات نباید به همراه داشته باشید زیرا داشتن این موارد نیز سبب ایجاد استرس و همچنین ایجاد مشکل هنگام عمل شوند. در روز عمل نتایج آزمایشات و مدارک مرتبط با عمل بینی را به همراه داشته تا جراح بتواند راحت تر این موارد را بررسی نموده و عمل راحت تری داشته باشید.

نکات مراقبتی بعد از عمل

نکات مراقبتی بعد از عمل
نکات مراقبتی بعد از عمل

عمل بینی یک عمل تقریبا سخت و پیچیده است که نیازمند صرف زمان طولانی برای بهبودی و گذراندن دوران نقاهت می باشد و در دوران نقاهت مواردی حتما باید به شکل جدی رعایت شود تا فرد دچار خونریزی، تغییر شکل بینی، التهاب بیش از حد، مشکلات خونرسانی به پوست بینی و بسیاری موارد دیگر نشود. یکی از اصلی ترین موارد در دوران پس از عمل بینی، چسب بینی بعد از عمل است.

دلیل اهمیت چسب بینی بعد از عمل کنترل تورم، کاهش دادن دوران نقاهت به کمک چسباندن پوست بینی به ساختار زیرین آن و برخی از موارد دیگر است بنابراین اهمیت چسب بینی بعد از عمل به شدت محسوس است که باید به آن توجه خاص و ویژه نمود.

در حالت کلی سخت ترین دوره پس از عمل بینی مدت دو روز پس از عمل خواهد بود که این چهل و هشت ساعت به سختی سپری خواهد شد و باید داروهای مسکن و آرام بخش و موارد تجویزی توسط پزشک به دقت مصرف شوند تا درد و التهابات پس از عمل قابل کنترل باشند.

در این مدت سردرد، ورم، خونریزی و مواردی مانند این در مدت دو روز پس از عمل عادی بوده و برای تمام افراد وجود خواهد داشت پس جای نگرانی ندارد.

علت ورم بینی بعد از عمل چیست؟

برخی نکات دیگر در مورد مراقبت پس از عمل

برای مدت بیست و چهار ساعت پس از عمل جراحی بینی بهتر است که از کمپرس سرد برای نقاط محیطی چشم ها و بینی استفاده شود تا تورم قابل کنترل باشد دقت شود که استحمام هم طبق نظر پزشک باشد.

تا مدت 24 ساعت بعد از عمل بینی از هر خوردنی که باعث تحرک بیش از حد فک و دهان و همچنین بینی و فشار آنها شود باید به شدت خودداری نمود و از مواد غذایی آبکی استفاده شود. تا چند روز پس از عمل جراحی بر روی بینی بهتر است که شخص اقدام به مسافرت با هواپیما نکند.

در هنگام سرفه و یا عطسه کردن شخص باید حتما دهان را باز نگهدارد تا فشار به بینی وارد نشود. فشار وارد کردن به بینی به هر طریقی جهت خارج نمودن محتویات مجاز نخواهد بود زیرا سبب آسیب دیدگی و خونریزی خواهد شد.

پس از عمل بهتر است که فرد زیاد صحبت نکند و خندیدن را به حداقل برساند. در زمان هایی که شخص قصد خواب و استراحت دارد بهتر است چند بالش زیر سر قرار داده شود. برای مدت دو الی سه ماه استفاده از عینک ممنوع است زیرا می تواند سبب آسیب به بینی و تغییر شکل آن شود بنابراین به جای عینک بهتر است لنز استفاده شود.

از نوشیدنی هایی مانند آب آناناس و آب کرفس می توان برای کمک به کاهش تورم استفاده نمود. از آن جایی که پوست بینی نیازمند گذر زمان برای چسبیدن به اسکلت می باشد،

بنابراین در صورت وجود ورم به شکل نامتقارن نباید احساس نگرانی نمود زیرا ورم در دو طرف صورت یکسان نخواهد بود. پس از عمل تا چندین ماه اصلا نباید نگران شکل بینی باشید زیرا زمان نیاز است تا بینی شکل اصلی خود را بعد از عمل نشان دهد.

سخن پایانی

سخن پایانی
سخن پایانی

همانطور که در مقاله اشاره شد و خودتان نیز در محیط زندگی خود شاهد آن هستید، عمل جراحی بینی در میان مردم بسیار رایج شده است و افراد به دنبال زیباتر شدن و رفع نقص ها و مشکلات در بینی خود به کمک جراحی هستند.

در این میان افراد سودجو و یا کم تجربه نیز هستند که ممکن است افراد در دام آنها گرفتار شده و دچار مشکلات زیادی شوند بنابراین به شکل جدی توصیه می شود که برای جراحی به جراحان با تجربه و مهارت کافی مراجعه شود تا افراد بتوانند از مزایای یک عمل موفق استفاده کرده و از زندگی خود نهایت لذت را ببرند.

در کنار این مورد افراد باید مراقبت های پس از عمل را جدی بگیرند و به بهترین شکل آنها را انجام دهند که چسب بینی بعد از عمل یکی از مهم ترین موارد می باشد که این چسب به افراد پس از عمل کمک می کند تا بتوانند به راحتی تورم دور بینی و چشم ها را به شکل موثری کنترل نموده و آن را کاهش دهند.

بسیار مهم است که چسب بینی به شکل صحیح نصب شود تا جلوی مشکلات احتمالی را بگیرد.

در مواردی چسب بینی و طریقه صحیح اعمال آن بر روی بینی ممکن است شخص را دچار وسواس و نگرانی نماید که در این صورت بهترین راه مراجعه به جراحان با تجربه مانند خانم دکتر جمشیدی است که با اعمال چسب بینی به بهترین شکل ممکن بتوانند چسب را اعمال نموده و نگرانی های فرد را از بین ببرند. بنابراین باید به نکات توجه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.