گریه بعد از عمل بینی

گریه بعد از عمل بینی

در این مقاله از سایت جراح بینی ونک، سعی داریم تا در مورد گریه بعد از عمل بینی، اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.

مراقبت های پس از جراحی رینوپلاستی یکی از سوالات پرتکرار و در عین حال حائز اهمیتی است که ممکن است برای اغلب زیباجویان مطرح شود.

بیشتر آن ها در خصوص گریه و یا خندیدن بعد از جراحی در دوران نقاهت و تاثیر آن روی نتیجه جراحی نگرانی های بسیاری دارند که این مسئله کاملاً منطقی بوده و ممکن است سبب ایجاد تغییراتی در فرم بینی و یا صورت شخص شود. در این راستا می توانید با دکتر جمشیدی در ارتباط باشید.

فهرست مطالب

ویدئو گریه بعد از عمل بینی

دکتر جمشیدی، از معتبرترین متخصصین این حوزه به شمار می آیند. با ما همراه باشید تا در خصوص مراقبت های پس از جراحی و نیز تاثیر گریه کردن بر عملکرد Rhinoplasty توضیحات لازم را ارائه دهیم.

عناوین مقاله:

جراحی رینوپلاستی چیست؟

چه افرادی کاندیدای جراحی زیبایی بینی هستند؟

انحراف تیغه بینی چیست و سبب بروز چه مشکلاتی در فرد می شود؟

انواع روش های جراحی Rhinoplasty را نام ببرید.

اقدامات لازم پیش از جراحی زیبایی بینی را توضیح دهید.

گریه بعد از عمل بینی چه تاثیری بر عملکرد جراحی دارد؟

مهمترین نکات بعد از جراحی رینوپلاستی را ذکر کنید.

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی بینی را نام ببرید.

ویژگی های بهترین جراح بینی را شرح دهید.

سن مجاز برای انجام جراحی رینوپلاستی

نتیجه گیری

 

جراحی زیبایی بینی (Rhinoplasty)

جراحی زیبایی بینی (Rhinoplasty)
جراحی زیبایی بینی (Rhinoplasty)

جراحی زیبایی فوق می تواند اختلالات بسیاری را در این ناحیه همچون ویژگی های ظاهری بینی مانند گودی، برجستگی و یا قوزهای قابل مشاهده و همین طور اندازه و یا عرض بینی با توجه به چهره، وضعیت و یا اندازه پره های بینی را رفع کند.

بعضی از جراحان پلاستیک خبره همچون دکتر جمشیدی، با تجربه و مهارت هایی که در این خصوص به دست آورده اند و یا دنبال کردن دوره های قومیت شناسی می توانند تغییرات لازم را در فرم ظاهری بینی ایجاد کنند.

علاوه بر این، جراح معالج می تواند تغییراتی را هم در نوک بینی شخص ایجاد کند و نامتقارن بودن و ظاهر پره های بینی که اثرات منفی بر زیبایی چهره دارد را برطرف کند.

البته در تمامی این موارد و انجام جراحی، به بیماران مراقبت های بعد از جراحی که یکی از مهمترین آن ها گریه بعد از عمل بینی است را متذکر می شوند.

از لحاظ عملکردی، جراحی رینوپلاستی می تواند بعضی از اختلالات تنفسی همچون انحراف تیغه بینی را هم بهبود بخشد. علاوه بر این، سبک فوق برای بینی هایی که در سوانح رانندگی، تصادفات و یا انجام تمرینات ورزشی و یا حتی رفع نواقص مادرزادی دچار مشکل شده است را برطرف می کند.

تمام افرادی که دارای بینی کج هستند، با مشکلات تنفسی همراه می باشند که می توانند برای رفع این مشکل، تحت نظر مجرب ترین جراحان پلاستیک همچون دکتر جمشیدی، جراحی رینوپلاستی را انجام دهند.

در انتها بایستی متذکر شویم که کلیه موارد ذکر شده که شامل اختلالات تنفسی و نواقص زیبایی است، با بهره مندی از این عمل زیبایی و از همه مهمتر مراقبت های بعد از آن به آسانی رفع خواهد شد و شخص به بهترین نتیجه و زیبایی بیشتر در چهره دست می یابد.

افراد کاندیدای جراحی زیبایی بینی

افراد کاندیدای جراحی زیبایی بینی
افراد کاندیدای جراحی زیبایی بینی

جراحی رینوپلاستی نسبت به سایر جراحی های زیبایی که در کشورمان و یا حتی در دنیا انجام می شود، بسیار پرطرفدار است زیرا این عضو از صورت تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارد و همین طور از اساسی ترین عوامل در تقارن و زیبایی صورت به شمار می آید.

در برخی موارد داشتن بینی بد فرم و یا خیلی بزرگ سبب از دست دادن اعتماد به نفس در شخص به خصوص در بانوان می شود.

در رابطه با عنوان مقاله بایستی بیان کنیم که بالغ بر هشتاد درصد از اشخاص با فرم ظاهری متفاوتی از این عضو همراه هستند که می توانند با انجام جراحی زیبایی بینی، تغییرات لازم را در چهره خود ایجاد کنند. حال بیست درصد باقیمانده هم اشخاصی هستند که جراحی فوق سازگاری بیشتری با فرم صورت آن ها دارد.

مورد مهمی که در این بخش بایستی متذکر شویم، به بینی های فاقد استخوان و یا گوشتی اختصاص دارد.

البته ممکن است بعضی دیگر دارای بینی فاقد غضروف باشند که جراح متخصص برای جراحی این گروه از زیباجویان، از پیوند غضروف استفاده می کنند که اگر به مراقبت های بعد از جراحی که مهمترین آن ها گریه بعد از عمل بینی است توجه بسیار نداشته باشند، احتمال دارد نتیجه قابل قبولی را در صورت خود به دست نیاورند.

لذا، چنانچه بینی غضروفی دارید، به راحتی می توانید تحت این متد جراحی زیبایی قرار بگیرید.

از متداولترین دلایل انجام جراحی رینوپلاستی می توان به:

1)    قوز بینی 2) بهبود تنفس شخص 3) پهنای بیش از اندازه بینی 4) تغییر شکل بینی هماهنگ با ژنتیک

و مواردی دیگری از جمله شکستگی تیغه دماغ که سبب می گردد این عضو در مرکز چهره به صورت متقارن و مناسب قرار نگیرد، اشاره داشت.

علاوه بر این، افرادی که با عدم تقارن بسیار و یا نوک بینی ضخیم همراه هستند و این اشکالات سبب افتادگی بینی در فرد می شود، انتخاب مناسبی برای انجام جراحی زیبایی بینی شناخته می شوند.

بینی قوزدار و یا بلند، سن شخص را بیشتر نشان می دهد به خصوص در بانوان؛ به همین دلیل آن ها طبق تشخیص جراح متخصص، کاندیدای مناسبی برای انجام این عمل جراحی محسوب می شوند.

انحراف تیغه بینی 

این عضو از دو دیواره کناری Left (چپ) و Right(راست) و تیغه میانی تشکیل شده است. در واقع تیغه میانی سبب جدا شدن حفره های راست و چپ است. به همین منظور در تنفس و از همه مهمتر زیبایی بینی نقش مهمی دارد. در صورتی که تیغه میانه بینی انحراف داشته باشد، شخص با دو مشکل مهم روبرو خواهد شد که عبارتند از:

–     در اغلب موارد با کج بودن تیغه بینی، فرم ظاهری بینی هم دچار انحراف می شود. البته در موارد بسیار نادر احتمال دارد که با وجود این مشکل، شخص با ظاهر بینی صاف همراه باشد اما از داخل دچار انحراف باشد.

در بیشتر موارد کج بودن تیغه بینی سبب انحراف کل بینی و در مجموع انحراف ظاهر آن می شود. طبق نظر دکتر جمشیدی، اغلب اشخاصی که دارای انحراف بینی هستند، صددرصد دارای تیغه بینی کج هستند و این موضوع می تواند تاثیرات منفی را روی صورت آن ها به همراه داشته باشد.

مشکل در تنفس از طریق بینی مهمترین مورد در کج بودن تیغه بینی است

–     مشکل در تنفس از طریق بینی مهمترین مورد در کج بودن تیغه بینی است. بیمارانی که با انحراف تیغه بینی همراه هستند، تنفس آسان و خوبی را نخواهند داشت و نفس کشیدن آن ها تنها از راه دهان انجام می شود. این امر سبب می گردد که در زمان استراحت با دهان باز بخوابند. در نتیجه با خشکی بسیار دهان همراه شوند.

علاوه بر این به علت نداشتن تنفس راحت، به طور معمول این گروه از افراد خواب عمیق و خوبی نخواهند داشت. خرابی دندان ها و یا تو دماغی صحبت کردن، از دیگر مواردی است که این افراد با آن روبرو می شوند.

دقت داشته باشید که برطرف شدن مشکل انحراف و یا کجی تیغه بینی تنها با انجام جراحی رینوپلاستی میسر خواهد بود. در بیشتر موارد بایستی انحراف تیغه بینی و Rhinoplasty  به طور همزمان روی بیمار انجام شود.

به این علت که برای صاف شدن تیغه بینی نیاز است تا تمامی اتصالاتی که سبب می گردد تا کجی و یا انحراف بینی به طور کامل برطرف گردد، باز شود.

انواع شیوه های جراحی زیبایی بینی

انواع شیوه های جراحی زیبایی بینی
انواع شیوه های جراحی زیبایی بینی

در این بخش از مقاله گریه بعد از عمل بینی لازم است به انواع شیوه های جراحی رینوپلاستی اشاره کنیم. این متد جراحی زیبایی به عنوان یکی از جراحی های تهاجمی شناخته می شود

که هدف از انجام آن رفع اختلالات تنفسی، تغییر فرم بینی، انحراف تیغه بینی و سایر مواردی است که سبب عدم زیبایی در چهره شده است. رینوپلاستی دارای انواع متعددی است که در ادامه در خصوص هر یک از این روش ها توضیحات کاملی را ارائه خواهیم کرد.

شیوه جراحی بینی باز:

بالغ بر نود درصد از جراحی های رینوپلاستی به روش باز انجام می شود که در آن از تیغه میانی (کلولا) پوست بینی شکافی ایجاد می شود و بافت و پوست نرم از اسکلت بخش تحتانی بینی به نام غضروف با هدف این که جراح بتواند دسترسی بیشتری به آناتومی بینی داشته باشد، حذف می شود.

بعد از این که بررسی های لازم روی ساختار بینی انجام شد، پروسه فرم دهی و تراشیدن غضروف طبق سلیقه و نظر بیمار شروع می شود و بعد از اتمام جراحی، پوست دوباره در محل قبلی خود قرار می گیرد و چندین بخیه در محل اتصال زده می شود.

شیوه جراحی بینی بسته:

اغلب جراحان زیبایی از این متد جراحی کمتر استفاده می کنند و بیشتر برای تغییرات غیر ضروری و جزئی در بینی، این تکنیک جراحی کاربرد دارد. برای رفع انحرافات و یا قوز بینی در شیوه فوق، شکاف هایی در بخش های حفره های درونی و یا داخل بینی انجام می شود.

لازم به توضیح است که این شیوه گزینه مناسبی برای انجام تغییر در ناحیه نوک بینی در نظر گرفته نمی شود و جراح متخصص بایستی در اولین اقدام، روی پوست پل بینی شکافی را ایجاد کند.

عدم شکاف و یا برش روی پوست این ناحیه تنها مزیت شیوه فوق محسوب می شود. بنابراین، اغلب جراحان زیبایی به دلیل دسترسی کمتر به ساختار داخلی بینی به خصوص نوک آن، از این متد جراحی کمتر استفاده می کنند.

لذا، بیمارانی که از طریق شیوه جراحی بسته بینی برای رفع اشکالات موجود در این ناحیه استفاده کرده اند، بایستی به تاثیر گریه بعد از عمل بینی که یکی از مراقبت های مهم بعد از جراحی رینوپلاستی است، دقت و توجه بسیار داشته باشند.

جراحی رینوپلاستی ثانویه:

این جراحی که به عمل زیبایی تجدید نظر هم معروف است، به منظور برطرف کردن و یا تصحیح اشکالاتی که ممکن است بعد از جراحی قبلی در شخص ایجاد شود، طبق تشخیص جراح متخصص انجام می شود. هر چند این نواقص احتمال دارد جزئی باشد و در کمترین زمان و به آسانی اصلاح گردد،

اما بیشتر اختلالات پیچیده و یا کلی هستند که به علت تضعیف بافت بینی به دلیل جراحی رینوپلاستی گذشته احتمالاً روند جراحی ثانویه را کمی سخت تر خواهد کرد.

لازم به توضیح است که این متد جراحی به دو شیوه جراحی بسته و یا باز روی زیباجویان انجام می شود. این گروه از بیماران بایستی بعد از این عمل جراحی به مراقبت های پس از آن که گریه بعد از عمل بینی مهمترین آن ها است، توجه بسیار داشته باشند.

لیفت بینی از طریق تزریق ژل:

این متد جراحی زیبایی بینی از جمله روش های غیر تهاجمی است که از طریق پرکننده هایی مانند فیلر و یا ژل تزریق را به منظور تغییر زاویه موجود در ناحیه نوک بینی، رفع گودی های بینی، هموار کردن زوایای تیز و جذاب تر، کوچکتر و ایجاد تقارن بینی روی شخص انجام می دهند.

بهتر است بدانید که بیشتر جراحان برای حذف گودی های موجود در بینی از طریق شیوه های بسته و یا باز برای یکدست کردن پل بینی و سطح آن از پرکننده های تزریقی استفاده می کنند.

لازم به ذکر است زیباجویانی که این متد جراحی زیبایی بینی را برای رفع نواقص موجود در بینی استفاده می کنند، باید به این مورد توجه داشته باشند که شیوه فوق ناپایدار بوده و روشی دائمی به شمار نمی آید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از شیوه های فوق، به دکتر جمشیدی مراجعه نمایید.

اقدامات لازم قبل از رینوپلاستی (جراحی زیبایی بینی)

اقدامات لازم قبل از رینوپلاستی (جراحی زیبایی بینی)
اقدامات لازم قبل از رینوپلاستی (جراحی زیبایی بینی)

پیش از انجام این عمل زیبایی، جراح معالج فهرستی از تمامی دستورالعمل های پزشکی را برای پیشگیری از پیامدهای بعد از جراحی به شما توصیه می کنند.

به این شکل که بیمار بایستی از شب قبل از جراحی تا صبح روز بعد از عمل، هیچ خوراکی و یا نوشیدنی استفاده نکند. چنانچه شما زیباجوی عزیز سیگار می کشید، بایستی به مدت هفت روز پیش از جراحی رینوپلاستی مصرف دخانیات و یا سیگار را ترک کنید.

چنانچه انجام این امر برای شما سخت و دشوار است، ممکن است جراح متخصص راهکارهای مناسبی را برای ترک آن به شما توصیه کنید تا بتوانید به راحتی این پروسه را پشت سر بگذارید.

علاوه بر این که مصرف سیگار پیامدهای منفی را برای حفظ سلامتی شما به همراه دارد، می تواند تا حد بسیار روی جریان خون موجود در پوست تاثیر بگذارد.

به عبارتی پوست با دریافت اکسیژن کمتر، روند بهبودی جراحت های حاصل از جراحی رینوپلاستی را کندتر دنبال خواهد کرد و در چنین حالتی ممکن است فرد با نکروز پوستی مواجه شود.

البته بایستی متذکر شویم که هفت روز پیش از انجام جراحی هم بایستی مصرف نوشیدنی های الکلی را ترک کنید. به این علت که پروسه بهبودی با مصرف الکل با مشکل روبرو خواهد شد.

قطع و یا محدود کردن بعضی از داروها

از دیگر الزاماتی که دکتر جمشیدی به بیماران پیش از جراحی رینوپلاستی متذکر می شوند، قطع و یا محدود کردن بعضی از داروها به مدت یک هفته قبل از انجام عمل زیبایی است.

به طور مثال NSAIDs (داروی ضد التهاب غیراستروئیدی) نظیر Ibuprofen (ایبوپروفن) احتمال دارد ریسک خونریزی بعد از جراحی را در بیمار تا حد زیادی افزایش دهد.

البته ناگفته نماند که مصرف بعضی از داروهای گیاهی همچون جینکو بیلوبا، چای سبز، اسیدهای چرب امگا سه، ویتامین (E) و اغلب ویتامین ها هم امکان ریسک خونریزی را در زیباجویانی که قصد انجام این عمل جراحی را دارند، افزایش می دهد.

لذا، بهتر است اطلاعات لازم را در مورد هر آن چه از داروهایی که در طی روز استفاده می کنید را در اختیار جراح معالج قرار دهید تا از وضعیت جسمی بدن شما مطلع باشد. از سوی دیگر، پس از جراحی هم به هیچ عنوان استفاده از داروهای تجویزی توسط دکتر جمشیدی را بدون مشورت با وی قطع نکنید.

تاثیر گریه بعد از عمل بینی

تاثیر گریه بعد از عمل بینی
تاثیر گریه بعد از عمل بینی

با وجود این که جراحی رینوپلاستی توسط دکتر جمشیدی به عنوان حاذق ترین و باتجربه ترین جراحان پلاستیک روی زیباجویان انجام می شود، اما عدم بی توجهی به مراقبت های پس از جراحی سبب گردیده که بیمار به نتایج قابل قبولی دست نیابد و در اغلب موارد شخص مجدداً به جراحی بینی ترمیمی احتیاج پیدا کند.

به خصوص گریه بعد از عمل بینی در شش الی هشت هفته نخست پس از جراحی امر بسیار مهمی است که فرد بایستی به آن توجه بسیار داشته باشد.

به این علت که استخوان بینی در این متد جراحی با تغییرات بسیار همراه شده و قسمتی از استخوان های موجود در این ناحیه دستکاری شده و برای فرم دهی بینی و رسیدن به شکل دلخواه شکسته می شود.

تقریباً چهل روز زمان نیاز است تا استخوان های موجود در این ناحیه در وضعیت جدید ثابت شوند. لذا، بایستی علاوه بر گریه بعد از عمل بینی، به خندیدن و حرکات صورت دقت بسیار داشته باشید تا استخوان ها به بهترین شکل فیکس شوند. البته در اغلب اوقات، کنترل روی خنده و یا گریه به عنوان مراقبت های مهم بعد از جراحی امری بسیار سخت محسوب می شود.

تاثیر گریه روی فرم صورت و بینی پس از رینوپلاستی

تاثیر گریه روی فرم صورت و بینی پس از رینوپلاستی
تاثیر گریه روی فرم صورت و بینی پس از رینوپلاستی

تاثیر پیامدهای حاصل از گریه بعد از عمل بینی در عضلات صورت به خصوص در قسمت بینی و لب به وضوح قابل مشاهده است. بهتر است بدانید ماهیچه های کوچکی که در ناحیه نوک بینی قرار دارند و به قسمت لب بالایی وصل هستند، زمانی که شخص می خندد و یا گریه می کند، تقریباً بین هفده تا هجده عضله در صورت همکاری و تحریک می شوند،

بنابراین اثر آن روی چهره می تواند بسیار عمیق باشد. در مجموع در دوران نقاهت بعد از جراحی رینوپلاستی بایستی از گریه کردن بپرهیزید تا بینی شما فرم زیبا و مورد دلخواهتان را به خود بگیرد.

به دلیل این که در زمان گریه علاوه بر باز شدن پره های بینی، نوک بینی هم تحریک خواهد شد و در نتیجه استخوان ها ثابت نشده و ممکن است حرکت کنند و یا شخص با باز شدن بخیه ها مواجه شود که در چنین شرایطی احتمال عفونت و یا پیامدهای حاصل از آن در فرد بسیار است.

حرکت شدید و یا ناگهانی ماهیچه های صورت تاثیر زیادی در بخیه های بینی دارد.

لازم به توضیح است که حرکت شدید و یا ناگهانی ماهیچه های صورت تاثیر زیادی در بخیه های بینی دارد. به همین منظور دکتر جمشیدی به تمامی زیباجویانی که تحت این عمل جراحی قرار گرفته اند، متذکر می شوند که مراقبت های بعد از جراحی یکی از مهمترین مواردی است که روی نتایج جراحی تاثیر زیادی دارد. ممکن است در برخی موارد شخص با خونریزی بعد از جراحی مواجه شود.

در ادامه مبحث تاثیر گریه بعد از عمل بینی، بایستی متذکر شویم که گریه می تواند سبب انسداد در بینی جراحی شده شود و یا تخلیه و فین کردن را به دنبال داشته باشد که همان طور که همه شما زیباجویان عزیز می دانید، تا مدتی پس از جراحی زیبایی بینی شما با منع انجام تمامی این موارد همراه هستید.

دقت داشته باشید که بخش زیادی از موفقیت پس از رینوپلاستی به خود شما بستگی دارد و با کاهش بعضی از عادات نادرست و رعایت دستورالعمل های پزشکی می توانید دوران بازیابی را سریعتر و نتایج بهتری را به دست آورید.

حد مجاز گریه بعد از عمل بینی

حد مجاز گریه بعد از عمل بینی
حد مجاز گریه بعد از عمل بینی

به منظور این که از صدمات جدی به بینی جراحی شده پیشگیری شود، بایستی حد مجازی برای این امر که می تواند کاملاً اتفاقی باشد، تعریف شود.

به این ترتیب در صورتی که در زمان گریه بعد از عمل بینی با احساس درد و یا ناراحتی همراه هستید، بایستی این رویداد را همچون نشانه ای تعبیر کنید تا از ایجاد تحریکات ایجاد شده بپرهیزید و تلاش کنید تا در این بازه زمانی بسیار حساس، کنترل بیشتری روی حرکات صورت خود داشته باشید.

بهتر است در دوران بازیابی، به موضوع گریه بعد از عمل بینی و الزامات ضروری آن به منظور رسیدن به بهترین نتیجه دقت بسیار داشته باشید و با محافظت کامل از تنش های ناخواسته بپرهیزید.

دکتر جمشیدی به تمامی متقاضیان انجام این عمل جراحی متذکر می شوند که مدتی زمان نیاز است تا به بهترین نتیجه از انجام این عمل جراحی دست یابید. پروسه بهبودی پس از جراحی زیبایی بینی چندین ماه زمان نیاز دارد تا شخص با شرایط جدید عادت کند و به تمامی موارد مهم پایبند باشد.

به تدریج به نکات مراقبتی عادت خواهید کرد

اما به تدریج به نکات مراقبتی عادت خواهید کرد و می توانید به تمامی موارد به شکل اتوماتیک عمل کرده و به مهمترین مورد یعنی گریه بعد از عمل بینی توجه بسیار داشته باشد.

در مجموع، بسیار بعید است که زیباجویان عزیزی که تحت این متد جراحی زیبایی قرار گرفته اند، به دلیل حساسیت بسیار به این موضوع، صدمه ای را به این ناحیه وارد کنند و یا با گریه بسیار، بر راندمان حاصل از جراحی تاثیر بگذارند.

موضوع مهم این است که به مالش و یا لمس کردن بینی جراحی شده در زمان بروز احساسات دقت بسیار داشته باشید و از انجام آن خودداری کنید. توصیه می شود که در زمان بهبودی از بروز حالاتی مانند خندیدن و یا گریه بعد از جراحی بپرهیزید.

نکات کلیدی در مورد گریه بعد از عمل بینی

نکات کلیدی در مورد گریه بعد از عمل بینی
نکات کلیدی در مورد گریه بعد از عمل بینی

در این بخش از مقاله به چند نکته مهم که می تواند شما را از عملکرد حداکثری و موفقیت آمیز حاصل از جراحی رینوپلاستی مطمئن کند، می پردازیم:

بهتر است جراح توانا و حاذق در این امر را برای انجام جراحی زیبایی بینی انتخاب کنید که علاوه بر اطمینان کافی، با وی احساس راحتی بسیار داشته باشید.

هر چند این عمل جراحی به تخصص و مهارت جراح متخصص بستگی دارد اما بایستی متذکر شویم که بعد از آن هم بسیار حائز اهمیت است.

به عبارتی هیچ گاه جراحان متخصص در این حوزه، جراحی رینوپلاستی را به همان شیوه روی بیماران واجد شرایط انجام نمی دهند.

لذا، حتماً بایستی برای بهره مندی از مزیت های این عمل جراحی، رزومه کاری جراح متخصص و آوازه و شهرت وی را در انجام این عمل زیبایی با دقت بسیار مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید تا بدین وسیله با انتخاب جراحی متخصص و کارآمد، زیبایی و سلامت خود را با رعایت از تمامی مراقبت های بعد از جراحی به دست آورید. پیشنهاد مادر این زمینه، دکتر جمشیدیمی باشد.

بررسی های لازم را در خصوص پیامدهای بعد از جراحی، پیش از انجام جراحی رینوپلاستی با دقت انجام دهید

بررسی های لازم را در خصوص پیامدهای بعد از جراحی، پیش از انجام جراحی رینوپلاستی با دقت انجام دهید. گفتنی است که میزان درد و شدت تورم برای هر شخص که تحت این جراحی زیبایی قرار می گیرد، متفاوت است. لذا مطمئن شوید که از کاهش پیامدهای حاصل از جراحی آگاهی کافی دارید و به تمامی موارد به منظور رسیدن به بهترین راندمان مطلع هستید.

جدی گرفتن نکات مراقبتی پس از جراحی از دیگر موارد مهمی است که به منظور رسیدن به بهترین نتیجه در هفته های نخست بسیار حائز اهمیت است. برای پیشگیری از بروز التهاب در بینی در دوران بازیابی، از مصرف مواد غذایی تند و شور بپرهیزید و تا حد امکان سر خود را به طور عمود نگه دارید.

حتی پس از این که از بهبودی کامل بینی خود اطمینان پیدا کردید، بایستی تا مدتی با احتیاط کامل عمل کنید. به طور معمول یک سال زمان نیاز است تا بهبودی کامل بعد از جراحی رینوپلاستی را به دست آورید. لذا، در خصوص بهترین راهکارهای ادامه پروسه بهبودی با دکتر جمشیدی مشاوره های لازم را انجام دهید.

بیان احساسات روحی خود را برای گریه کردن و یا حتی لبخند زدن در این مدت محدود کنید

بیان احساسات روحی خود را برای گریه کردن و یا حتی لبخند زدن در این مدت محدود کنید. بنابراین تا بهبودی کامل از هر شرایطی که احتمال دارد سبب واکنش های احساسی شما شود، بپرهیزید.

در انتها بایستی متذکر شویم تا هنگامی که جراح معالج تایید کند که جراحت های موجود در این ناحیه بهبود یافته است و بعد از این حالات صورت روی فرم بینی جراحی شده تاثیری ندارد، بایستی بر حرکات صورت مانند خندیدن و یا گریه بعد از عمل بینی دقت بسیار داشته باشید و آن ها را محدود کنید.

پیشنهاد می کنیم از پست جراح بینی دیدن کنید.

ارزیابی بینی بیمار قبل از جراحی رینوپلاستی

ارزیابی بینی بیمار قبل از جراحی رینوپلاستی
ارزیابی بینی بیمار قبل از جراحی رینوپلاستی

براورد کلی از بینی بیمار از سوی جراح متخصص نخستین گام در پروسه جراحی زیبایی بینی است. جراح معالج در جلسات مشاوره پیش از جراحی، عکسبرداری های لازم را از زوایای متعدد انجام می دهد و در رابطه با اهداف و علایق بیمار از انجام رینوپلاستی با وی گفت و گو می کنند تا نیازهای شما را برای دستیابی به بهترین نتایج ارزیابی کند.

جراح در روز جراحی برای الگو عکس هایی را می گیرد که پیشنهاد می شود برای تسریع در پروسه امور جراحی در منزل پیش از جراحی اقدام کنید.

علاوه بر این، چنانچه از مدل های مورد پسند خود عکس دارید، بهتر است به جراح نشان دهید و در مورد تاثیر و عملکرد آن روی بینی صحبت کنید.

البته ممکن است جراح متخصص از نتیجه جراحی های انجام شده تصویری را به منظور ارزیابی بیشتر از عملکرد جراحی به شما نشان دهد که این مورد به درک بهتر شما از نتایج احتمالی کمک بسیار خواهد کرد.

چنانچه مایلید تحت این جراحی زیبایی قرار بگیرید، برای رسیدن به تناسب، تعادل و تقارن، نیاز است تا به دیگر شیوه های جراحی صورت هم توجه داشته باشید. به طور مثال کاشت مو و یا انجام افزایش گونه هماهنگ با شکل جدید بینی می تواند تا حد قابل توجهی روی زیبایی صورت شما تاثیرگذار باشد.

مراقبت های لازم پس از رینوپلاستی

مراقبت های لازم پس از رینوپلاستی
مراقبت های لازم پس از رینوپلاستی

الزاماتی که در زیر متذکر می شویم، از مهمترین مراقبت های بعد از جراحی زیبایی بینی است که عبارتند از:

تا چهل روز پس از جراحی، تخلیه و یا فین کردن بینی ممنوع است و چنانچه مجبور به انجام آن هستید، بهتر است به آهستگی این امر را انجام دهید.

از لمس کردن و یا مالیدن بینی در موارد بروز احساسات مانند گریه کردن در دوران بازیابی خودداری کنید.

در صورتی که پس از رینوپلاستی بیش از حد طبیعی خمیازه می کشید و دهان شما بسیار باز می شود و یا در زمان گریه درد زیادی را در این ناحیه احساس می کنید، بایستی به این مورد توجه داشته باشید که تمامی این موارد نشانه خطر است.

فرم بینی جراحی شده شما در چنین شرایطی بیشتر در معرض خطر و یا تغییرات قرار می گیرد. به همین منظور دوران نقاهت بعد از جراحی بینی مهمترین بازه زمانی برای دستیابی به بهترین نتیجه است.

یکی از مهمترین مراقبت های بعد از جراحی، تکان نخوردن فک فوقانی است که بیمار تا سی روز بعد از جراحی نبایستی این امر را انجام دهد.

پهن شدن قسمت پایانی بینی

از اصلی ترین پیامدهای گریه روی بینی جراحی شده، پهن شدن قسمت پایانی بینی است. زیباجویانی که از طریق جراحی نوک بینی خود را بالاتر برده اند و نوع فانتزی رینوپلاستی را انتخاب کرده اند، بایستی به حرکات صورت همچون گریه کردن و یا خندیدن بعد از جراحی دقت بسیار داشته باشند.

علاوه بر این، جویدن بسیار به خصوص جویدن مواد غذایی سخت نظیر ته دیگ، گوشت، جویدن آدامس و یا میوه هایی که نیاز به گاز زدن دارند، فشار بسیاری را به فک شما وارد می کنند، پس تا حد امکان تا بهبودی کامل از انجام آن بپرهیزید.

پوشیدن تی شرت

در دوران نقاهت پس از رینوپلاستی، پوشیدن تی شرت ممکن است فشار بسیاری را به ناحیه صورت و بینی جراحی شده شما وارد کند. پس در این مدت سعی کنید از لباس های دکمه دار و یا گشاد استفاده کنید.

برای پیشگیری از تغییر فرم بینی، از تمیز کردن آن با گوش پاک کن جداً خودداری کنید.

در زمان جراحی Rhinoplasty لب فوقانی به علت التهاب و ورم کمی سفت می شود. این امر سبب می گردد که بیماران همچون سابق و به آسانی نتوانند حرکات صورت را انجام دهند زیرا ممکن است با کشیدگی لب فوقانی همراه شوند. چنین احساسی موقتی بوده و پس از گذشت هفت روز از جراحی با باز کردن اسپلینت بهبود می یابد.

در صورتی که در زمان گریه با احساس درد در این ناحیه مواجه شدید، بایستی به دلیل نتیجه بهتر جراحی محتاط تر عمل کنید و در مجموع حرکاتی که سبب تغییر صورت می شود؛ همچون گریه کردن، جویدن آدامس، خندیدن و یا شکلک در آوردن را تا بهبودی کامل انجام ندهید.

ویژگی های بهترین جراح بینی

ویژگی های بهترین جراح بینی
ویژگی های بهترین جراح بینی

دقت داشته باشید که تعیین بهترین جراح بینی اساسی ترین گام برای انجام جراحی Rhinoplasty است. از مشکل ترین جراحی های زیبایی می توان به رینوپلاستی اشاره کرد. به همین منظور انجام این عمل جراحی به تخصص و مهارت بسیار نیاز دارد که بیمار بایستی قبل از انجام جراحی به آن توجه بسیار داشته باشد.

تخصص جراح متخصص به میزان علم تئوری وی در خصوص انجام جراحی زیبایی بینی، تجربه و سابقه جراحی های گوناگون در این رابطه و همچنین گذراندن دوره های مهارتی و در عین حال قدرت برقراری رابطه با شخص بیمار بستگی دارد.

بی شک هر چه علم تئوری جراح متخصص در حوزه جراحی رینوپلاستی بیشتر باشد و یا به عبارتی جراحی های متعددی در زمینه جراحی بینی انجام داده باشد و برای ارتقاء و دانش خود در دوره های مهارتی مختلفی شرکت کرده باشد، مهارت و تخصص بیشتری را کسب خواهد کرد.

برای کسب اطلاعات از جراح بینی با قیمت مناسب در تهران اینجا را مطالعه کنید.

مناسب ترین اقدام به منظور بررسی و تفحص موفقیت جراح، بازبینی نمونه کارهای گذشته جراح متخصص است

مناسب ترین اقدام به منظور بررسی و تفحص موفقیت جراح، بازبینی نمونه کارهای گذشته جراح متخصص است. مجرب ترین جراحان بینی از این امکان برخوردارند تا با توجه به ویژگی های چهره و جنسیت شخص بیمار، اختلالات بینی شخص، بازبینی نیازهای فرد بیمار و مطلوب ترین و مناسب ترین فرم را در بینی شما ایجاد کنند.

لذا، چنانچه به جراحی های انجام شده این جراح توجه کنید، پی خواهید برد که تمامی بیمارانی که این عمل زیبایی را تحت نظر این جراح انجام داده اند، بینی های متفاوت و متناسب با صورت خود را دارند.

جراح بینی تلاش می کند تا با در نظر گرفتن زوایای چهره شخص، گوشتی و یا استخوانی بودن بینی و همچنین جنسیت فرد، بهترین فرم دهی را برای این عضو از صورت انجام دهد.

داشتن سابقه چندین و چند ساله

دکتر جمشیدی متخصص در جراحی رینوپلاستی با داشتن سابقه چندین و چند ساله در امر جراحی تحت نظر مجرب ترین اساتید خارجی توانسته است دوره های آموزشی مختلفی را پشت سر بگذارد و در این زمینه جراحی های موفقیت آمیزی را روی انواع بینی های شکسته، گوشتی، کج و یا استخوانی انجام دهد.

شما با مراجعه به سایت دکتر جمشیدی می توانید نمونه های بیشتری از جراحی های انجام شده روی بینی های متعدد را مشاهده کنید.

بعد از گزینش جراح متخصص، شما بایستی اقدام به مشاوره های لازم پیش از جراحی کنید. در این جلسات، معاینات لازم برای بیمار به منظور بررسی بیشتر اختلالات تنفسی انجام می شود.

علاوه بر این درباره سوابق جراحی های گذشته بینی سوالات متعدد از بیمار پرسیده می شود و نیازهای وی مورد بازبینی قرار می گیرد.

با توجه به نوع بینی شخص و میزان اختلالات موجود در این ناحیه، توضیحات لازم ارائه می شود و در خصوص اقدامات لازم پیش و پس از جراحی رینوپلاستی، اطلاعات لازم در اختیار شما قرار می گیرد.

سن مجاز برای انجام جراحی رینوپلاستی

در ادامه مقاله، لازم است تا مواردی را در خصوص سن مجاز برای بهره مندی از مزایای این متد جراحی متذکر شویم. در برخی موارد افرادی که مایلند تحت این عمل زیبایی قرار بگیرند؛ با سینوس، پولیپ بینی، آلرژی و یا سینوزیت مواجه هستند که در جلسات مشاوره پیش از جراحی، بررسی های لازم درباره هر یک از آن ها انجام می شود.

لازم به توضیح است اشخاصی که آلرژی دارند، علاوه بر این که قبل از جراحی داروهای مخصوص آلرژی را مصرف می کنند، بایستی پس از آن هم تا مدتی طبق تجویز جراح معالج به طور منظم آن ها را استفاده کنند.

زیباجویانی که با سینوس و یا پولیپ بینی همراه هستند، پیش از جراحی به منظور تحقیقات بیشتر بایستی C.T.Scan سینوس و بینی را انجام دهند. در صورتی که پولیپ های موجود در این نواحی محدود باشد، جراح متخصص این امکان را دارد که به صورت همزمان جراحی رینوپلاستی و Sinus endoscopy (آندوسکوپی سینوس) را هم برای پولیپ بینی انجام دهد.

اما چنانچه سینوزیت و یا پولیپ سینوس بیشتر باشد و تمامی سینوس ها با این پولیپ ها درگیر باشند، نخست بایستی با انجام Sinus endoscopy مشکلات سینوزیتی و پولیپی برطرف شود و سپس بعد از گذشت چندین ماه طبق تشخیص پزشک معالج، جراحی رینوپلاستی روی فرد انجام شود.

دختران جوان در پایان شانزده سالگی و پسران پایان هجده سالگی می توانند از این متد جراحی زیبایی بهره مند شوند

دختران جوان در پایان شانزده سالگی و پسران پایان هجده سالگی می توانند از این متد جراحی زیبایی بهره مند شوند. البته افراد بالای پنجاه سال هم با محدودیت و یا ممنوعیت انجام جراحی رینوپلاستی همراه نیستند.

اما موضوع مهمی که در این سنین ممکن است برای زیباجویان بسیار حائز اهمیت باشد، ریسک ابتلا به فشار خون، دیابت و یا مشکلات قلبی عروقی است.

به این ترتیب در صورتی که این گروه از افراد طبق تشخیص جراح متخصص با ممنوعیت های بیهوشی عمومی و یا دیگر موارد حین عمل جراحی همراه نباشند، طبق ارزیابی های انجام شده از سوی پزشک می توانند تحت این جراحی زیبایی قرار بگیرند.

لذا، در جلسات مشاوره علاوه بر مراقبت های بعد از جراحی و تاثیر گریه بعد از عمل بینی، در خصوص موارد نامبرده بررسی های لازم انجام می شود.

انجام تست خون به منظور رسیدگی بیشتر به اختلالات انعقادی و یا کم خونی، انجام C.T.Scan  تیغه بینی و فتوگرافی های پیش از جراحی از مهمترین الزامات ویژه جراحی رینوپلاستی است که دکتر جمشیدی برای زیباجویان واجد شرایط توصیه می کنند.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم تا در رابطه با جراحی زیبایی بینی و مراقبت های بعد از آن که مهمترین آن به تاثیر گریه بعد از عمل بینی اختصاص دارد، اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

این گروه از زیباجویان به منظور این که نتیجه بهتری از جراحی رینوپلاستی به دست آورند، بایستی تا مدتی به حرکات صورت و یا فین کردن بینی دقت بسیار داشته باشند و سعی کنند تمامی دستورالعمل های پزشکی را رعایت کنند.

1 دیدگاه

  • A fascinating discussion is worth comment. I do think that you ought to publish more about this issue, it may not be a taboo matter but typically folks dont speak about such topics. To the next! Cheers!!

    پاسخ
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با مطب

    ۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

    ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

    واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

    روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

    میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

    Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.