خونریزی بعد از عمل بینی

خونریزی بعد از عمل بینی

در این مقاله، سعی داریم به بررسی موضوع خونریزی بعد از عمل بینی بپردازیم.

چنانچه شما از علاقمندان به این مبحث می باشید، از شما دعوت می کنیم تا پایان این مطلب، با ما همراه شوید.

بعد از ضربه به بینی چه کنیم؟

فهرست مطالب

اینفوگرافیک خونریزی بعد از عمل بینی

اینفوگرافیک خونریزی بعد از عمل بینی
اینفوگرافیک خونریزی بعد از عمل بینی

موضوعاتی که در مقاله خونریزی بعد از عمل بینی به آن ها اشاره شده است، به صورت زیر می باشند:

خونریزی بعد از عمل بینی

علل خونریزی بعد از عمل بینی

راه های جلوگیری از خونریزی بینی بعد از عمل بینی

دیگر موارد تأثیرگذار بر خونریزی بعد از عمل بینی

نکاتی در ارتباط با جلوگیری از خونریزی بعد از عمل بینی

مراقبت های لازم پس از عمل بینی

کلام آخر

 

هر عمل جراحی، علاوه بر فوایدی که برای بیمار دارد، می تواند دارای عوارضی نیز باشد. پس از انجام عمل بینی نیز، همانند هر عمل جراحی دیگری، عوارضی مشاهده می شوند که عموماً طبیعی و زودگذر می باشند.

اما یکی از بحث برانگیزترین این عوارض، خونریزی بعد از عمل بینی می باشد. پس از انجام عمل جراحی بینی، پدیده خونریزی، امری کاملاً طبیعی بوده و در حقیقت می توان این گونه بیان کرد که آن، بخش مهمی از بهبودی بیمار به شمار می رود.

پیشنهاد می کنیم از پست برای کاهش ورم بینی چه بخوریم دیدن کنید.

ویدئو خونریزی بعد از عمل بینی

این عمل جراحی، بسیار ظریف و حساس بوده و با کوچکترین فشار به بینی، احتمال افزایش خونریزی وجود خواهد داشت.

از همین رو، دکتر خدیجه جمشیدی، فارغ التحصیل رشته تخصصی گوش و حلق و بینی و همچنین جراحی سر و گردن از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به تمامی عزیزانی که اقدام به انجام عمل جراحی بینی کرده اند، توصیه اکید می کنند که پس از انجام عمل رینوپلاستی، سعی کنند تا حد امکان استراحت کرده و از انجام فعالیت های سنگین و شدید، خودداری نمایند. تا چند روز پس از انجام جراحی بینی، خونریزی امری کاملاً عادی و طبیعی می باشد.

اما، چنانچه حتی چند روز پس از انجام عمل جراحی، خونریزی، کم و یا متوقف نگردد، این امر، کمی نگران کننده بوده و برای رفع و درمان مشکل، می بایست حتماً در این زمینه، با پزشک معالج خود، مشورت نمود.

به سبب اهمیت موضوع خونریزی بعد از عمل بینی این مقاله را به این امر، اختصاص داده ایم. اگر شما نیز تمایل به اقدام عمل جراحی بینی دارید و یا به مساله خونریزی بعد از عمل جراحی بینی، دچار شده اید، خواندن  این مقاله تا انتهای آن، می تواند برای شما، مفید واقع گردد.

شما در حال خواندن مقاله خونریزی بعد از عمل بینی می باشید.

از تمامی علاقمندان به این موضوع، دعوت می کنیم، تا پایان این مقاله، با ما همراه شوند.

لطفا از پست تشخیص شکستگی بینی دیدن کنید.

خونریزی بعد از عمل بینی

عمل جراحی بینی، یکی از انواع حساس ترین جراحی های زیبایی به شمار می رود. این عمل جراحی، فواید بیشماری را برای بیمار به همراه دارد که از آن جمله می توان به زیبایی ظاهری و افزایش اعتماد به نفس در بیمار، اشاره کرد.

اما، در کنار تمامی مزایای این عمل جراحی، نمی توان از عوارض این عمل جراحی نیز، غافل شد. نکته قابل توجه در ارتباط با عوارض عمل جراحی بینی، این است که تمامی عوارض ناشی از انجام این عمل، موقتی بوده و پس از گذشت مدت زمانی اندک پس از انجام عمل و بهبودی کامل بیمار، کاملاً از بین می روند.

یکی از این عوارض که باعث نگرانی بسیاری از کسانی که عمل جراحی بینی را انجام داده اند، خونریزی بعد از عمل بینی می باشد. خونریزی پس از انجام عمل بینی، چنانچه اگر دو الی سه روز و ماکسیمم تا یک هفته، به طول بیانجامد، جای هیچ گونه نگرانی نمی باشد.

اما، اگر این روند، ادامه پیدا کرده و این خونریزی بیش از یک هفته شود، مطلع کردن جراح معالج، امری بسیار ضروری می باشد. علت خونریزی بعد از عمل بینی، به سبب دست کاری عروق خونی موجود در بینی، در هنگام عمل جراحی می باشد.

در بینی، تعداد بیشماری رگ های خونی وجود دارد

در بینی، تعداد بیشماری رگ های خونی وجود دارد که حتی با تمام ظرافتی که جراح بینی در انجام این عمل از خود نشان می دهد، احتمال آسیب دیده برخی از این عروق خونی، امری اجتناب ناپذیر می باشد.

اما، جراحان با تجربه رینوپلاستی، تمامی تلاش خود را می کنند تا کمترین آسیب را به رگ های خونی درون بینی وارد کرده و در نتیجه، کمترین میزان خونریزی را بینی، پس از عمل جراحی، داشته باشد.

نکته حائز اهمیت دیگر در این زمینه، تفاوت افراد مختلف، در مدت زمان دوره نقاهت و بهبودی پس از عمل می باشد. با توجه به متفاوت بودن شرایط جسمانی و ظرفیتی افراد، میزان خونریزی پس از عمل بینی، می تواند بسیار مختلف باشد.

برخی از افراد، خونریزی کمتری را پس از عمل تجربه می کنند. حال آن که مدت زمان خونریزی پس از عمل، در برخی دیگر، بسیار بیشتر و طولانی مدت می باشد. از دیگر موارد تأثیر گذار بر خونریزی بعد از عمل بینی، نوع عمل بینی است که بر روی بینی فرد، انجام شده است.

معمولاً عمل های جراحی بینی که برای ترمیم انجام می شوند، به سبب آن که تمامی عملکرد جراح بر قسمت های غضروفی بینی می باشد، بدون تردید، دوره نقاهت بیشتری را به نسبت سایر عمل های جراحی بینی، خواهند داشت.

مقاله ای که پیش روی شماست، به بررسی موضوع ” خونریزی بعد از عمل بینی ” پرداخته است.

اگر شما نیز پس از انجام عمل بینی خود، دچار خونریزی بینی شده اید، از شما دعوت می کنیم، تا پایان این مقاله، با ما همراه شوید.

علل خونریزی بعد از عمل بینی

علل خونریزی بعد از عمل بینی
علل خونریزی بعد از عمل بینی

خونریزی بعد از انجام عمل بینی، امری کاملاً طبیعی می باشد و تقریباً در تمامی مواردی که عمل بینی بر روی ایشان انجام می شود، شاهد این پدیده می باشیم. اما هنگامی که این مشکل طولانی مدت شود، کمی نگران کننده است.

در برخی از موارد، دیده می شود که به سبب، عدم تخلیه خونابه های ناشی از انجام عمل جراحی و به سبب بسته بودن مجاری تنفسی و نیز بالا بودن میزان فشار خون، بیمار پس از عمل بینی، دچار خونریزی بینی می شود.

در این شرایط عموماً جراحان با استفاده از تامپون، از خونریزی بینی، جلوگیری می کنند. البته، به جز این مورد، به دلایل دیگری نیز ممکن است که فرد پس از انجام عمل بینی، دچار خونریزی بینی شود.

در این بخش به معرفی برخی از موارد تأثیرگذار بر خونریزی بینی، اشاره کرده ایم:

خونریزی بینی به دلیل فشار خون بالا

خونریزی بینی به دلیل فشار خون بالا
خونریزی بینی به دلیل فشار خون بالا

فشار خون بالا را می توان مهم ترین عامل ادامه دار شدن خونریزی بینی، بعد از عمل جراحی بینی، به شمار آورد. افرادی که به مشکل فشار خون بالا دچار می باشند، بیشتر احتمال دارد که به این عارضه، دچار شوند.

در این زمینه، توصیه می شود که چنانچه فرد، به مشکل فشار خون و یا انعقاد خون، دچار می باشد، پیش از انجام عمل جراحی بینی، می بایست حتماً جراح را از این موضوع، مطلع کند.

همچنین، چنانچه پیش از عمل بینی، فشار خون فرد و یا ضربان قلب وی، به صورت غیرعادی بالا باشد، پزشک موظف است که توصیه های لازم را به وی، در ارتباط با دوره نقاهت پس از عمل، ارائه کند.

خونریزی بینی به دلیل خشک شدن بینی

خونریزی بینی به دلیل خشک شدن بینی
خونریزی بینی به دلیل خشک شدن بینی

پس از انجام عمل جراحی بینی، بسیار مهم است که قسمت داخلی بینی، همواره چرب باشد تا از خشکی بینی جلوگیری شود. خشک شدن بینی، باعث ملتهب شدن بخش داخلی بینی شده و در نتیجه، بینی شروع به خونریزی می کند.

از همین رو، دکتر جمشیدی به تمامی بیماران خود، توصیه می کنند که پس از انجام عمل جراحی بینی، تا چند روز، حتماً قسمت داخلی بینی را با سرم های شستشو، بشویند. البته لازم به ذکر است که پس از انجام عمل بینی، بهتر است پیش از هر اقدامی، ابتدا با جراح خود، در ارتباط با آن مورد، مشورت نماید.

مقاله ای که پیش روی شماست، به بررسی موضوع خونریزی بعد از عمل بینی پرداخته است.

اگر شما نیز از علاقمندان به این موضوع می باشید، با ما تا پایان این مقاله، همراه شوید.

خونریزی بینی به دلیل مصرف داروهای رقیق کننده خون

خونریزی بینی به دلیل مصرف داروهای رقیق کننده خون
خونریزی بینی به دلیل مصرف داروهای رقیق کننده خون

بسیاری از انواع داروهای، نظیر آسپرین و داروهای ضد انعقاد خون، باعث رقیق شدن بیش از حد خون می شوند. مصرف این داروها، سبب می شود که خونریزی بعد از عمل جراحی بینی، افزایش شدیدی پیدا کند.

به همین جهت، دکتر جمشیدی، متخصص در انجام جراحی بینی، توصیه می کنند که تمامی افرادی که قصد انجام عمل بینی دارند، پیش از انجام عمل و پس از آن، از خوردن داروهای ضد انعقاد خون، به شدت خودداری نمایند تا به سبب رقیق شدن خون ایشان، خونریزی بعد از جراحی، شدت پیدا نکند.

خونریزی بینی به دلیل مصرف نوشیدنی های الکلی

خونریزی بینی به دلیل مصرف نوشیدنی های الکلی
خونریزی بینی به دلیل مصرف نوشیدنی های الکلی

مصرف نوشیدنی های الکلی، پیش از عمل جراحی بینی، به دلیل وجود الکل موجود دار آن، سبب رقیق شدن خون شده و در نتیجه افزایش خونریزی بعد از عمل بینی شود.

به صورت کلی، توصیه می شود که قبل و بعد از عمل بینی، از مصرف نوشیدنی های الکلی و هر نوع دارو و یا مصرف هر ماده رقیق کننده خون، جداً خودداری شود.

خونریزی بینی به دلیل داشتن انحراف بینی شدید

در عمل های بسیار سنگین و سخت بینی، که در آن جراح به ناچار، مجبور به ایجاد تغییرات بسیاری بر روی غضروف می شود، نیز عموماً خونریزی شدیدتر به حالت های نرمال جراحی، خواهند داشت.

همچنین، چنانچه فرد، دارای انحراف بینی بسیار شدید باشد، ایجاد تغییرات شدید بر روی آن، اجتناب ناپذیر می باشد. دلیل اصلی خونریزی پس از عمل بینی در این شرایط، احتمال بیشتر پارگی مویرگ های خونی داخل بینی می باشد.

از همین رو، عموماً پس از عمل های سنگین بینی که جراح، تغییرات بسیاری را بر روی بینی فرد اعمال نموده است، میزان خونریزی نیز، بیشتر می باشد. در برخی از شرایط نیز، به سبب انحرافاتی که پس از عمل بینی به وجود می آید، جراح به ناچار، مجبور به انجام عمل ترمیمی بینی می شود.

در عمل های ترمیمی، تغییرات بسیاری بر روی غضروف فرد داده می شود و به نوبه خود، عملی دشوار می باشد. به همین جهت، خونریزی بینی، پس از انجام عمل ترمیمی، بیشتر می باشد.

اما چنانچه، حتی پس از عمل ترمیم، خونریزی بینی، طولانی و زیاد شود، می بایست حتماً جراح را از این موضوع مطلع کرد. جراح، با بررسی تمامی موارد ممکن و یافتن علت اصلی خونریزی، بهترین راه درمانی را به فرد، ارائه خواهد کرد.

خونریزی به دلیل داروهای بیهوشی

حساسیت هایی که برخی از بیماران، نسبت به داروهای بیهوشی از خون نشان می دهند نیز، سبب بیشتر کردن میزان خونریزی می شود. به سبب حساسیت فرد به داروی بیهوشی، فشار خون بیمار بالا می رود و خونریزی نیز بیشتر می شود.

همچنین عموماً این افراد پس از عمل جراحی، دچار حالت تهوع نیز می شوند. لازم به ذکر است که این مورد بسیار کمتر مشاهده می شود و به ندرت اتفاق می افتد.

در این مقاله، سعی داریم به بررسی موضوع خونریزی بعد از عمل بینی بپردازیم.

چنانچه شما از علاقمندان به انجام جراحی بینی می باشید و نگران عارضه خونریزی بعد از عمل هستید، به شما توصیه می کنیم، تا پایان این مقاله، با ما همراه شوید.

خونریزی به دلیل آسیب زدن به بینی

بسیار اتفاق می افتد که، خونریزی بیمار پس از عمل بینی، به دلیل هیچ یک از موارد فوق نمی باشد. در بسیاری از مواردی که فرد دچار خونریزی شدید بعد از عمل جراحی می شود، یا بیمار به بینی خود بسیار فشار وارد کرده است و یا، آسیب و یا ضربه ای به آن وارد شده است.

از همین رو، دکتر جمشیدی بسیار توصیه می کنند که پس از عمل جراحی بینی، تا چندین هفته می بایست بسیار محتاط عمل کرد تا از بروز هرگونه ضربه و یا صدمات خارجی به بینی، جلوگیری شود.

همچنین، پس از عمل بینی، نحوه خوابیدن بیمار نیز، می تواند در شدت خونریزی تأثیر بگذارد. از دیگر مواردی که می بایست بسیار به آن توجه شود، بلند کردن اجسام سنگین، نظیر کودکان و یا حیوانات، تا چندین هفته پس از انجام عمل جراحی بینی می باشد.

خونریزی به دلیل خارج کردن تامپون بینی

خونریزی به دلیل خارج کردن تامپون بینی
خونریزی به دلیل خارج کردن تامپون بینی

تامپون بینی چیست؟ پس از انجام عمل جراحی بینی، یک پنبه استریل شده و یا گاز استریل، در داخل هر دو سوراخ بینی، توسط جراح، قرار  داده می شود. به این گاز، عموماً تامپون گفته می شود. تامپون، تمامی خون و مایعات ترشح شده از بینی را، به خود جذب می کند.

استفاده از تامپون، پس از عمل بینی، از چسبندگی بینی، جلوگیری می نماید. بیشتر افرادی که اقدام به انجام عمل جراحی بینی می کنند، از بودن تامپون در بینی خود، احساس ناخوشایندی پیدا می کنند.

به همین جهت، به کمک های روش های نوین جراحی بینی، دیگر نیازی به استفاده از تامپون نمی باشد. قرار دادن تامپون، پس از عمل بینی، عوارضی ناخوشایند را برای بیمار به همراه خواهد داشت.

از جمله عوارض ناگوار استفاده از تامپون، احتمال افزایش خونریزی بعد از عمل بینی می باشد. به همین دلیل، توصیه می شود که پیش از انجام عمل جراحی بینی، با جراح خود در ارتباط با عدم استفاده از تامپون پس از عمل بینی و کشیدن تامپون بینی، مشورت نمایید.

بهتر است از جراح خود بپرسید که آیا می تواند بدون استفاده از تامپون، عمل بینی را انجام دهد؟! عدم استفاده از تامپون، پس از عمل جراحی بینی، می تواند در کاهش میزان خونریزی پس از عمل، تأثیر داشته باشد.

مقاله ای که پیش روی شماست، در ارتباط با موضوع خونریزی بعد از عمل بینی می باشد.

چنانچه شما از علاقمندان به این موضوع می باشید، با ما تا پایان این مقاله، همراه شوید.

چند روز بعد از عمل بینی تامپون برداشته می شود؟

راه های جلوگیری از خونریزی بینی بعد از عمل بینی

راه های جلوگیری از خونریزی بینی بعد از عمل بینی
راه های جلوگیری از خونریزی بینی بعد از عمل بینی

پس از انجام عمل جراحی بینی، می توان با انجام برخی از ترفندها، میزان خونریزی بینی را کاهش داد.

در زیر، به برخی از فاکتورهای تأثیرگذار بر کاهش و یا جلوگیری از خونریزی بینی، اشاره کرده ایم:

کاهش خونریزی بینی با استفاده از کمپرس سرد

همانطور که به آن اشاره شد، بالا رفتن فشار خون، باعث افزایش میزان خونریزی بینی، می شود. با گذاشتن یخ، بر روی بینی، فشار خون در نواحی اطراف بینی، کاهش می یابد.

با کاهش یافتن فشار خون در این نواحی، خونریزی بینی کاهش یافته و یا به صورت کلی، قطع می شود. به صورت کلی، خنک نگه داشتن ناحیه بینی، در جلوگیری از بروز خونریزی بینی بعد از عمل بینی، بسیار مؤثر می باشد.

کاهش خونریزی بینی با استفاده از داروهای مناسب

کاهش خونریزی بینی با استفاده از داروهای مناسب
کاهش خونریزی بینی با استفاده از داروهای مناسب

خونریزی پس از عمل بینی، امری کاملاً طبیعی و نرمال می باشد. اما، چنانچه خونریزی شدید باشد، می توان با جراح خود مشورت نمود.

جراح با توجه به شرایط فرد، قطره های مناسبی را که سبب جلوگیری از خونریزی مجدد می شوند، تجویز می نماید. البته، در برخی از شرایط، احتمال تجویز داروهایی که سبب انعقاد خون می شوند نیز، از طرف پزشک، برای برطرف کردن این مشکل، تجویز می شود.

کاهش خونریزی بینی با فین و عطسه نکردن

کاهش خونریزی بینی با فین و عطسه نکردن
کاهش خونریزی بینی با فین و عطسه نکردن

یکی از کارهایی که پس از انجام عمل بینی، سبب می شود که میزان خونریزی افزایش یابد، فین کردن و عطسه کردن می باشد. در این راستا، توصیه اکید می شود که پس از انجام عمل بینی، برای پاک کردن نواحی داخلی آن، از یک دستمال کاغذی تمیز و یا پنبه های تمیز، استفاده شود و به هیچ عنوان، نباید فین کرد.

همچنین، برای عطسه کردن، بهتر است که با دهان، عطسه شود. بدون تردید قرار گرفتن در معرض نور خورشید و یا بو کردن بسیاری از انواع عطرها و ادویه جات، می تواند سبب عطسه شده و این امر اجتناب ناپذیر است. عطسه کردن با دهان، سبب می شود که بر بینی و عروقی داخلی آن، فشار بیشتری وارد شود.

موضوعی که در این مقاله به آن پرداخته ایم، در ارتباط با ” خونریزی بعد از عمل بینی ” می باشد.

اگر شما از علاقمندان به این موضوع می باشید، با ما تا  پایان این مقاله، همراه شوید.

کاهش خونریزی بینی با روش صحیح قرار گیری سر

کاهش خونریزی بینی با روش صحیح قرار گیری سر
کاهش خونریزی بینی با روش صحیح قرار گیری سر

پس از عمل بینی، روش درست دراز کشیدن، می تواند در بهبود سریع تر و کاهش خونریزی و قطع سریع آن، بسیار مفید باشد.

دکتر جمشیدی، به تمامی کسانی که به تازگی عمل بینی انجام داده اند، توصیه می می کنند که برای استراحت در حالت خوابیده، سر خود را در وضعیت مناسب قرار دهند. برای خوابیدن، سر می بایست از قسمت بدن، بالاتر باشد.

خم کردن سر به سمت پایین و جلو، کاملاً ممنوع می باشد. همچنین، برای استفاده از تلفن همراه و یا مطالعه و یا کار کردن با لب تاپ، می بایست فرم سر حتماً به صورت صاف قرار گیرد.

برای استفاده از گوشی همراه، چنانچه تمایل به استفاده از گوشی خود، به صورت دراز کشیده دارید، دقت کنید که به هیچ عنوان، گوشی خود را بالای صورت نگیرید. این توصیه بسیار جدی است.

زیرا در موارد بسیاری، به سبب سقوط گوشی بر روی ناحیه صورت، احتمال ضربه سنگین بر بینی بالا رفته و در نتیجه، خونریزی شدید بینی را به همراه خواهد داشت.

کاهش خونریزی با مصرف غذاهای مناسب

کاهش خونریزی با مصرف غذاهای مناسب
کاهش خونریزی با مصرف غذاهای مناسب

غذاها و خوراکی هایی که پس از عمل بینی، توسط بیمار مورد استفاده قرار می گیرند، در روند بهبودی، تأثیر فراوان دارند.

دکتر جمشیدی، توصیه می کنند که پس از عمل بینی، از غذاهایی که نیاز کمتری به جویدن دارند، استفاده شود. زیرا که مصرف غذاها و مواد خوراکی که، نیاز به جویدن زیاد دارند، تمامی عضلات صورت را درگیر می کنند.

به همین سبب، احتمال افزایش خونریزی بینی، در این شرایط، بسیار افزایش می یابد. لذا، توصیه اکید می شود که پس از عمل بینی، از غذاهای نرم و آبکی که نیاز کمتری به جویده شدن دارند و به راحتی بلعیده می شوند، استفاده شود.

کاهش خونریزی بینی با کنترل عضلات صورت

کاهش خونریزی بینی با کنترل عضلات صورت
کاهش خونریزی بینی با کنترل عضلات صورت

پس از انجام عمل بینی، برای کاهش میزان خونریزی بینی، بسیار مهم است که با احتیاط بسیار، خمیازه کشیده شود و نیز خندیدن می بایست کاملاً کنترل شده انجام شود.

به صورت کلی، می بایست دقت شود که حرکت عضلات صورت، به هر دلیل، کاملاً کنترل شده انجام شود و تحرک زیادی نداشته باشند.

این توصیه از آن جهت می باشد که، با تغییر حالت صورت برای خندیدن و یا خمیازه کشیدن، همگی سایر عضلات صورت درگیر این حرکت می شوند. این امر در افزایش خونریزی بعد از عمل بینی، بسیار مؤثر می باشد.

در مقاله خونریزی بعد از عمل بینی به بررسی جوانب این موضوع پرداخته است.

 چنانچه شما از علاقمندان به این موضوع می باشید، با ما تا پایان این مقاله، همراه شوید.

دیگر موارد تأثیرگذار بر خونریزی بعد از عمل بینی

دیگر موارد تأثیرگذار بر خونریزی بعد از عمل بینی
دیگر موارد تأثیرگذار بر خونریزی بعد از عمل بینی

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد، خونریزی بعد از انجام عمل رینوپلاستی، امری کاملاً نرمال می باشد. اما در صورتی که میزان خونریزی زیاد و طولانی شود، دیگر طبیعی نمی باشد.

از همین رو، در صورت مواجهه با چنین شرایطی، می بایست حتماً به جراحی که عمل جراحی بینی را انجام داده است، مراجعه شود. داشتن خونریزی مداوم پس از انجام عمل جراحی زیبایی، امری کاملاً غیر طبیعی است.

چنانچه بیمار، هیچگونه مشکل مادرزادی از پیش از انجام جراحی بینی نداشته باشد، نمی توان این خونریزی را به اختلالات مادرزادی نسبت داد. در بخش های پیشین به برخی از عوامل تأثیرگذار بر خونریزی بینی، اشاره کردیم. اکنون به برخی دیگر از این عوامل، خواهیم پرداخت:

خشکی بیش از اندازه ناحیه داخلی بینی، می تواند عامل تأثیرگذار بر افزایش خونریزی بینی باشد

خشکی بیش از اندازه ناحیه داخلی بینی، می تواند عامل تأثیرگذار بر افزایش خونریزی بینی باشد. چنانچه، مجرای عبوری هوا، در بینی بیمار بسیار بزرگ باشد، احتمال خشک شدن آن، بسیار زیاد است.

در نتیجه این خشکی، زخم های ناشی از انجام عمل جراحی، به هیچ عنوان بهبود نیافته و ناحیه مورد نظر، دائماً پوسته پوسته و خشک می شود. این اتفاق زمانی می افتد که روش جراحی بینی، به نوعی کاملاً تهاجمی بوده و این امر بر روی شاخک بینی بسیار تأثیرات منفی می گذارد.

البته این اتفاق بیشتر در جراحی هایی رخ می دهد که، برای رفع مشکلات انحراف بینی انجام می گیرد و کمتر در عمل های زیبایی بینی، این پدیده دیده می شود.

ماندن بخیه دائمی در بینی

از دیگر عواملی که می تواند باعث افزایش میزان خونریزی بعد از عمل بینی می باشد، ماندن بخیه دائمی در بینی می باشد.

عامل دیگر، نیدوس غضروفی غیرطبیعی می باشد.

وجود یک جسم خارجی در داخل بینی

وضعیت غیر عادی و عجیب عضلات بینی

مقاله ای که در حال مطالعه آن می باشید، به بررسی موضوع ” خونریزی بعد از عمل بینی پرداخته است.

اگر شما از علاقمندان به انجام عمل رینوپلاستی می باشید و از عوارض پس از آن، نظیر خونریزی بعد از عمل بینی، نگران می باشید، از شما دعوت می کنیم تا با ما، تا پایان این مقاله، همراه شوید.

باید دقت شود که تشخیص صحیح علت خونریزی پس از انجام عمل رینوپلاستی، به عهده جراح می باشد و از درمان های خودسرانه در این زمینه، می بایست به شدت پرهیز نمود.

توضیح منطقی که می توان برای خونریزی بعد از عمل بینی ارائه کرد

اما تنها توضیح منطقی که می توان برای خونریزی بعد از عمل بینی ارائه کرد، این است که یکی از رگ های حساس و مهم داخل بینی که در غشاء مخاطی قرار دارند، آسیب دیده و به خونریزی افتاده است.

البته یکی دیگر از عوامل خونریزی دائمی بینی، پوسته پوسته شدن ناحیه بخیه زده شده می باشد که بدون هیچگونه پوششی می باشد. البته، در بسیاری از عمل های رینوپلاستی، بخیه هایی دائمی در ناحیه زیر غشاء مخاطی بینی زده می شود تا بدین شکل، زیبایی و فرم بینی، به خوبی حفظ شود.

با نازک شدن بیش از اندازه ناحیه بخیه زده شده، بخیه ها به صورت واضح نمایان می شوند و از نظر زیبایی بسیار مشکل ساز می شوند. در نتیجه پوسته شدن های مداوم ناحیه بخیه زده شده، با هر بار که رویه زخم، کنده شده و یا می افتد، خونریزی بینی، مجدداً آغاز می شود. بهترین راه برای رفع این مشکل، دستکاری و بریدن بخیه ها می باشد.

نکاتی در ارتباط با جلوگیری از خونریزی بعد از عمل بینی

نکاتی در ارتباط با جلوگیری از خونریزی بعد از عمل بینی
نکاتی در ارتباط با جلوگیری از خونریزی بعد از عمل بینی

در ذیل به برخی از نکات تأثیرگذار بر متوقف شدن و یا کنترل میزان خونریزی بینی، اشاره کرده ایم:

  • از مصرف هرگونه آسپرین و داروهای ضد انعقاد خون از سه هفته پیش از انجام عمل جراحی، خودداری شود
  • از چند روز پیش از عمل جراحی بینی، می بایست مصرف ویتامین را متوقف کرد
  • استفاده کردن از قطره به جهت انقباض عروق بینی و خونریزی، پس از خارج کردن پانسمان
  • استفاده از تامپون مخصوص جراحی بینی. در ارتباط با تامپون، توضیحات کاملی در مراحل پیشین داده شد
  • عوض کردن پانسمان در صورت بروز خونریزی
  • خودداری از فین کردن، تا چندین روز پس از عمل بینی
  • استفاده از کمپرس یخ، به جهت کم کردن التهابات و تورم های اطراف ناحیه بینی و پایین آوردن فشار خون در این نواحی
  • استفاده از سرم شست و شو برای جلوگیری از لخته شدن خون در داخل بینی
  • نگه داشتن سر در حالت سر بالا و عدم پایین آوردن سر و نگه داشتن آن در وضعیت پایین
  • عدم دستکاری حفره های بینی پس از عمل جراحی

مقاله ای که در حال مطالعه آن می باشید، در ارتباط با موضوع خونریزی بعد از عمل بینی نگاشته شده است.

چنانچه شما نیز به این موضوع علاقمند می باشید، با ما تا پایان این مقاله، همراه شوید.

مراقبت های لازم پس از عمل بینی

مراقبت های لازم پس از عمل بینی
مراقبت های لازم پس از عمل بینی

همانگونه که به آن اشاره شد، عمل جراحی زیبایی بینی، همانند هر نوع عمل دیگری، دارای عوارضی می باشد که با انجام برخی از مراقبت های ویژه، می توان از شدت این عوارض کاهش داده و روند بهبودی پس از عمل را، سرعت بخشید.

در همین راستا، به نکته هایی دکتر جمشیدی، فارق التحصیل رشته تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در ارتباط با مراقبت های بعد از انجام عمل بینی، به آن اشاره کرده اند، می پردازیم:

پس از انجام عمل بینی، عموماً تا 48 ساعت ترشح خون آبه از داخل بینی و حلق وجود دارد که این امری کاملاً طبیعی می باشد.

در صورت مشاهده خونریزی شدید از ناحیه بینی و یا بروز هرگونه مشکل حاد و غیرعادی، پس از انجام عمل بینی و ترخیص شدن، حتماً با پزشک معالج خود، تماس حاصل نموده و وی را از این موضوع، مطلع سازید.

داشتن تب، در دو روز اول عمل بینی، طبیعی می باشد

داشتن تب، در دو روز اول عمل بینی، طبیعی می باشد. اما، چنانچه مدت زمان تب، طولانی شد و یا درجه تب، از 39 درجه، بالاتر رفت، می بایست حتماً با جراح معالج، تماس حاصل نموده و در صورت نیاز، بیمار می بایست به بخش اورژانس مراجعه نماید.

پس از عمل بینی، عموماً ترشحات خون آبه و تورم ناحیه داخلی بینی و نیز فشار اسپلینت بر روی بینی، سبب می شود که در مواردی، بینی بیمار به صورت کامل مسدود شود و در این حالت، می بایست از دستکاری بینی خودداری کرده و تنها با دهان عمل تنفس انجام شود.

مقاله علت ورم بینی بعد از عمل چیست را مطالعه کنید.

عموماً پس از انجام عمل بینی، در ناحیه دور چشم، کبودی و تورم ایجاد می گردد. این مشکل در طول مدت سه هفته، به صورت کامل، برطرف می گردد.

البته، برای کم حالات تورم و کبودی، بهتری است که در دو روز اول، پس از عمل بینی، به صورت منظم و دائمی و در فواصل کاملاً مشخص، بنا بر توصیه جراح، از کیسه یخ در قسمت های اطراف چشم ها و گونه ها، استفاده شود.

همچنین، انجام هرگونه حرکات شدید، سرفه شدید و نیز خندیدن و حرف زدن زیاد، می بایست پرهیز نمود. لازم به ذکر است که پس از دور روز، یعنی گذشت 48 ساعت از عمل بینی، دیگر می بایست از کمپرس گرم استفاده شود.

در این مقاله، سعی داریم به بررسی موضوع ” خونریزی بعد از عمل بینی ” بپردازیم.

چنانچه شما تمایل به انجام جراحی بینی می باشید و یا به این عارضه دچار شده اید، به شما توصیه می کنیم تا پایان این مقاله، با ما همراه شوید.

پرهیز از مصرف هرگونه داروی ضد انعقاد خون

مصرف هرگونه داروی ضد انعقاد خون، نظیر انواع آسپرین، ایبوبروفن، ژلوفن، دیکلوفناک و هر نوع داروی دیگری که از این دسته باشد، می بایست پرهیز نمود.

بسیار مهم است که تا زمانی که گچ بینی برداشته می شود، می بایست به صورت طاق باز و نیمه نشسته خوابید. دقت شود که نباید در این دوره، به پهلو دراز کشیده شود.

تا زمانی که گچ بینی بر روی بینی باشد، می بایست از خوردن انواع غذاهای سفت و جویدنی، خودداری کرد.

دقت کنید که تا 4 ماه، می بایست از انجام هرگونه فعالیت و ورزش سنگین، خودداری نمود. همچنین، شنا کردن تا 4 ماه، مجاز نمی باشد.

تا مدتی پس از انجام عمل بینی، تا حد ممکن از فین کردن، پرهیز باید کرد.

تا 4 ماه، پس از انجام عمل بینی، از زدن عینک می بایست خودداری کرد.

پس از آنکه گچ از روی بینی برداشته می شود، بینی متورم و بزرگ به نظر می رسد. این امر کاملاً طبیعی است. زیرا که نباید به محض برداشتن گچ از روی بینی، انتظار دیدن یک بینی قلمی و بدون تورم را داشت.

جالب است بدانید که، بعد از برداشتن گچ، تورم بینی حتی از حالت عادی نیز، بیشتر می شود

جالب است بدانید که، بعد از برداشتن گچ، تورم بینی حتی از حالت عادی نیز، بیشتر می شود. خصوصاً پس از استحمام و خوابیدن، تورم بینی بسیار بیشتر خودنمایی می کند. برای رفع این مشکل، می بایست دوره لازم جهت ترمیم سپری شود و به تدریج، تورم بینی، برطرف شود.

لازم به ذکر است که، تا چندین ماه، پس از انجام عمل بینی، ترشحات بینی افزایش یافته و گاهاً باعث گرفتگی بینی می شوند.

بهترین راه برای حل این مشکل، شستشوی بینی با سرم شستشو می باشد. به همین جهت، بهتر است که تا چندین ماه، پس از عمل بینی، حتماً بینی به صورت منظم، با سرم مخصوص، شستشو شود.

به مدت 4 ماه، نباید بیمار در معرض نور شدید خورشید و یا هر گونه تماسی با گرمای شدید، قرار داشته باشد. دقت شود که رفتن به سولاریوم، تا 4 ماه پس از انجام عمل بینی، مجاز نمی باشد.

کشیدن سیگار و قلیان و استعمال هر نوع دخانیات تا 2 ماه پس از انجام عمل جراحی بینی، مجاز نیست.

مقاله ای که در این جا به آن پرداخته ایم، در ارتباط با موضوع خونریزی بعد از عمل بینی می باشد.

در نگارش این مقاله، از راهنمایی های سرکار خانم دکتر جمشیدی، بسیار بهره گرفته ایم.

چنانچه تا به این جای مقاله، برای شما مفید بوده است، با ما تا پایان این مقاله، همراه شوید.

کلام آخر

کلام آخر
کلام آخر

هر نوع عمل جراحی، عوارض جانبی خاصی را به همراه خواهد داشت. جراحی بینی نیز، همانند بسیاری از انواع جراحی های زیبایی، در کنار فواید بیشماری که برای فرد به همراه دارد، می تواند عوارضی را نیز برای بیمار به ارمغان آورد.

البته در این راستا، شایان ذکر است که در بیشتر موارد، عوارض ناشی از انجام عمل جراحی بینی، زودگذر بوده و پس از گذشت یک دوره زمانی کوتاه و طی کردن روند بهبودی بیمار، به صورت کامل، از بین می روند.

در این میان، یکی از عوارضی که در برخی از موارد، باعث نگرانی بیماران می شود، خونریزی پس از عمل بینی می باشد. لازم به ذکر است که این مساله، در تمامی افرادی که عمل بینی انجام داده اند، پدیدار نمی شود و تنها در موارد خاص اتفاق می افتد.

با پیشرفت روز افزون علم پزشکی، عوارض جانبی ناشی از عمل بینی، به حداقل رسیده است که این امر، خود دلیلی بر تمایل بسیاری از افراد، به انجام جراحی بینی شده است. در این راستا، لازم به ذکر است که، نوع فعالیت هایی که جراح بر روی بینی بیمار انجام می دهد نیز، بر میزان عوارض جانبی آن، تأثیر می گذارند.

در عمل هایی که ترمیمی هستند، تغییرات شدیدی بر روی ساختار غضروفی بینی اعمال می شوند.

دوره نقاهت بیشتر

به سبب این تغییرات شدید، دوره نقاهتی که بیمار طی می کند و همین طور، عوارض جانبی عمل، بیشتر خواهد بود. بروز عوارض جانبی عمل جراحی بینی، نظیر خونریزی بعد از عمل بینی، با توجه به شرایط فرد و نیز نوع عمل جراحی و از همه مهم تر، مهارت جراح، بستگی مستقیم دارد.

مقاله ای که پیش روی شماست، به بررسی موضوع خونریزی بعد از عمل بینی پرداخته است.

اگر شما نیز با این عارضه عمل بینی، مواجه هستید، پیشنهاد می کنیم، از توصیه های دکتر جمشیدی که در این مقاله آمده است،

برای رفع این عارضه، استفاده کنید و در صورت دنباله دار شدن این مشکل، حتماً با جراح معالج خود، مشورت نمایید.

به گفته دکتر جمشیدی، فارغ التحصیل رشته تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن از دانشگاه شیراز، چنانچه بیمار، به تمامی توصیه های جراح خود، با دقت و به صورت کامل، عمل نماید، بدون تردید، دوره نقاهت کوتاه تری را طی خواهد کرد و در مدت زمانی کوتاه، بهبودی کامل خود را به دست خواهد آورد.

دکتر جمشیدی، اضافه می کنند که از جمله عوارض عمل بینی، خونریزی بعد از عمل بینی می باشد که، اگر این مورد، تا یک هفته پس از انجام عمل بینی، دیده شود، کاملاً طبیعی می باشد.

اما چنانچه، مدت زمان خونریزی و نیز شدت آن، کاهش پیدا نکرد، بیمار می بایست سریعاً جراح خود را از این موضوع مطلع سازد. جراح پس از بررسی بینی فرد و شرایط فیزیکی و حتی روحی وی، به علت اصلی خونریزی پی خواهد برد و بهترین گزینه درمانی را به بیمار، معرفی خواهد نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.