فشار پایین بعد از عمل بینی

فشار پایین بعد از عمل بینی

در این مقاله، سعی داریم به بررسی موضوع فشار پایین بعد از عمل بینی بپردازیم.

چنانچه شما علاقمند به این موضوع می باشید، با ما تا پایان این مقاله، همراه شوید.

در مقاله فشار پایین بعد از عمل بینی به بررسی موارد زیر پرداخته ایم:

فشار پایین بعد از عمل بینی

فشار خون پایین چیست؟

دلایل فشار خون پایین چیست؟

روش های درمان فشار پایین بعد از عمل بینی

تأثیر آب بر تنظیم فشار خون

مایعات تأثیرگذار بر فشار خون بعد از عمل بینی

تأثیر مصرف مایعات بر تنظیم فشار خون بعد از عمل بینی

عوامل مؤثر بر تغییرات فشار خون بعد از عمل بینی

نکاتی که نباید بعد از عمل بینی، باعث نگرانی شوند

نکاتی در ارتباط با تسریع روند بهبودی بعد از عمل بینی

سخن پایانی

 

فهرست مطالب

فشار پایین بعد از عمل بینی

فشار پایین بعد از عمل بینی
فشار پایین بعد از عمل بینی

هر عمل جراحی، به دنبال خود عوارضی را به همراه خواهد داشت. عمل بینی نیز، همانند هر عمل جراحی زیبایی دیگری، دارای عوارضی می باشد که هر چند زودگذر هستند، اما برای مدت زمانی پس از عمل جراحی بینی، باعث ایجاد نگرانی و ناراحتی در بیمار می شود.

از جمله عوارضی که پس از عمل راینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی، بیمار را گرفتار خود می کند، مشکل بالا رفتن فشار خون و یا افت فشار و احساس سرگیجه، پس از عمل جراحی می باشد. فشار پایین، احساس سنگینی سر و سرگیجه را در فرد به وجود می آورد.

اینفوگرافیک فشار پایین بعد از عمل بینی

اینفوگرافیک فشار پایین بعد از عمل بینی
اینفوگرافیک فشار پایین بعد از عمل بینی

یکی از مهم ترین دلایل این افت فشار، می تواند از دست دادن مقدار کمی خون، در هنگام عمل جراحی بینی می باشد. همچنین، داروهای بیهوشی نیز، می توانند در پایین آمدن فشار خون، بعد از عمل بینی، تأثیرگذار باشند.

لازم به ذکر است که، این عارضه نیز، همانند سایر عوارض ناشی از عمل بینی، زودگذر بوده و پس از گذشت دوره نقاهت، کاملاً بهبود می یابد.

پیشنهاد می کنیم از پست پایین انداختن سر بعد از عمل بینی دیدن کنید.

دکتر جمشیدی

دکتر جمشیدی، فارغ التحصیل رشته تخصصی گوش و حلق و بینی و همچنین، جراحی سر و گردن از دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ساله 1385 می باشند.

ایشان پس از فارغ التحصیلی خود در امر جراحی زیبایی بینی و صورت، دوره های متعددی را در ارتباط با تزریق ژل و بوتاکس را تحت نظر بهترین اساتید بین المللی و اساتید برجسته کشور، گذرانده اند و امروز، ایشان به عنوان یکی از اعضای فعال انجمن جراحان گوش و حلق و بینی، نامی آشنا در این عرصه می باشند.

همچنین، دکتر جمشیدی، از اعضای انجمن راینولوژی ایران، انجمن تحقیقات راینولوژی ایران و نیز جامعه جراحان بین المللی گوش و حلق و بینی می باشند و علاوه بر تمامی موارد فوق الذکر، ایشان عضو مجمع جراحان زیبایی اتحادیه اروپا نیز هستند.

ویدئو فشار پایین بعد از عمل بینی

دکتر جمشیدی، با توجه به تجربه خود در زمینه انجام انواع جراح بینی را مصرف مایعات فراوان پس از انجام عمل بینی، بیان می کنند.

همچنین، ایشان برای جلوگیری از پایین آمدن فشار پس از عمل بینی، توصیه می کنند تا مدت زمانی که گچ بینی بر روی بینی بیمار قرار دارد، وی می بایست از انجام هرگونه فعالیت شدید که باعث افت فشار می شود، خودداری کند.

به صورت کلی، مراقبت بیمار پس از عمل بینی، در سرعت بخشیدن روند بهبودی، بسیار مؤثر می باشد.

مقاله ای که پیش روی شماست، به بررسی موضوع فشار پایین بعد از عمل بینی پرداخته است.

چنانچه شما از علاقمندان به این موضوع می باشید، با ما تا پایان این مقاله، همراه شوید.

فشار خون پایین چیست؟

فشار خون پایین چیست؟
فشار خون پایین چیست؟

افت فشار خون، عارضه ای است که می تواند برای هر کسی اتفاق بیافتد. در این میان، کاهش فشار خون، در برخی از شرایط، بیشتر احتمال بروز دارد. به عنوان نمونه، افرادی که در سنین بالا می باشند، بیشتر دچار مشکل افت فشار می شوند.

اما این صرفاً بدان معنا نیست که کسانی که افرادی جوان و ورزشکار می باشند و دارای شرایط جسمانی خوبی هستند، دچار این عارض نمی شوند. افت فشار و یا همان فشار پایین، هیچ علامت خاصی ندارد و نمی تواند گفت که فرد دچار کاهش فشار شده است.

اما، بر این مبنا، می توان، علائم زیر را جزو نشانه های، افت فشار در نظر گرفت:

  • سرگیجه و گیجی یا سبکی سر
  • غش یا سنکوپ
  • حالت تهوع یا استفراغ
  • تاری و یا خطای دید
  • تنفس سریع و کم عمق
  • احساس خستگی و ضعف بسیار
  • داشتن حالت گیجی و یا مشکل در تمرکز
  • داشتن حالات پریشانی رفتار و بروز رفتارهای غیر عادی که فرد در حالت عادی، که جزو رفتارهای روزمره فرد، نمی باشند.

دلایل فشار خون پایین چیست؟

دلایل فشار خون پایین چیست؟
دلایل فشار خون پایین چیست؟

افت فشار خون، می تواند به دلایل مختلفی بروز نماید. از آن جمله، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هنگامی که فرد به سرعت از جای خود بلند می شود و بدن زمان کافی برای رساندن خون به مغز را ندارد، فرد به عارضه افت فشار، مبتلا می شود.

در برخی از موارد، افت فشار خون، به سبب ابتلای فرد به انواع بیماری های عصبی، نظیر پارکینسون، می باشد. این افراد، معمولاً بعد از غذا خوردن، دچار افت فشار می شوند.

پس از انجام عمل های جراحی، هنگامی که بیمار، خون از دست می دهد، دچار افت فشار خون، می شود. از دیگر موارد تأثیرگذار بر افت فشار، کم آبی نیز می باشد.

از همین رو، دکتر جمشیدی، به تمامی بیماران خود، توصیه اکید می کنند که پس از انجام عمل بینی، حتماً به میزان کافی آب و مایعات، مصرف کنند که بدن ایشان به مشکل کم آبی و در نتیجه پایین آمدن فشار خون، دچار نگردد.

مقاله ای که در حال مطالعه آن می باشید، به بررسی موضوع ” فشار پایین بعد از عمل بینی ” پرداخته است.

اگر شما نیز پس از عمل جراحی بینی خود، به این عارضه دچار شده اید، با ما تا پایان این مبحث، همراه شوید.

کاهش فشار، می تواند به دلیل برخی از موارد دیگر نیز باشد.

البته کاهش فشار، می تواند به دلیل برخی از موارد دیگر نیز باشد. از آن جمله، می توان به ضربان نامنظم قلب، آمبولی ریه، حملات قلبی و بسیاری موارد خطرناک دیگر، اشاره کرد. همچنین، آلرژی افراد، به داروهای بیهوشی نیز، می تواند باعث افت فشار شود.

از همین رو، در برخی از افرادی که، عمل بینی را انجام داده اند، افت فشار پس از به هوش آمدن، مشاهده می شود. این امر، به سبب آلرژی فرد به داروهای بیهوشی مصرف شده در حین عمل جراحی، به وجود می آید. البته، واکنش ایمنی بدن به عفونت شدید نیز، می تواند عاملی تأثیرگذار بر افت فشار باشد.

افت فشار می تواند به دلیل تند و یا کند شدن ضربان قلب و یا عدم کار کردن صحیح ریه نیز باشد.

مصرف برخی از داروها نیز، می تواند عامل بروز پایین آمدن فشار خون باشد. که از آن جمله، می توان به داروهای فشار خون بالا و داروهای افسردگی و اعصاب، اشاره کرد.

نوشیدنی های الکلی و یا مصرف مواد مخدر نیز، از دیگر موارد تأثیرگذار بر افت فشار هستند

نوشیدنی های الکلی و یا مصرف مواد مخدر نیز، از دیگر موارد تأثیرگذار بر افت فشار هستند. حتی برخی از مکمل ها و ویتامین ها نیز، می توانند باعث پایین آمدن فشار خون شوند.

دلایل پایین آمدن فشار خون، بسیار زیاد می باشند. اما، در ارتباط با عمل بینی، پایین آمدن فشار خون، می تواند بر اثر از دست دادن خون و یا حساسیت به داروی بیهوشی و یا مواردی دیگر باشد.

بر اساس گفته های دکتر جمشیدی، این امر، همچون سایر عوارض عمل بینی، بسیار زودگذار بوده و پس از گذشت یک دوره زمانی کوتاه، برطرف و بهبود می یابند. اما در این راستا، دکتر جمشیدی، نوشیدن آب و مایعات را پس از عمل بینی، به هدف کاهش دادن اثرات جانبی عمل بینی، نظیر فشار پایین، بسیار ضروری بیان می کنند.

موضوعی که در این مقاله، به آن پرداخته ایم فشار پایین بعد از عمل بینی می باشد.

از تمامی علاقمندان به این موضوع، دعوت می کنیم، تا پایان این مقاله با ما همراه شوند.

روش های درمان فشار پایین بعد از عمل بینی

روش های درمان فشار پایین بعد از عمل بینی
روش های درمان فشار پایین بعد از عمل بینی

برای درمان مشکل پایین بودن فشار خون، در گام نخست، می بایست علت کاهش فشار خون را بررسی و کشف نمود.

چنانچه، علت اصلی افت فشار خون، به سبب از دست دادن مقداری خون در حین انجام عمل جراحی بینی باشد، پزشک می تواند با جایگزینی خون از دست رفته، نظیر تزریق خون به بیمار، مشکل افت فشار را، برطرف نماید.

همچنین، اگر، کاهش فشار بعد از عمل بینی، به سبب حساسیت به داروهای بیهوشی باشد، پزشک با تجویز داروهای مناسب، افت فشار را از بین برده و فشار خون را در فرد، کنترل می نماید.

اما، بر اساس گفته های دکتر جمشیدی، افت فشار بعد از عمل بینی، امری طبیعی بوده و با مصرف مایعات به اندازه کافی، می توان این مشکل را رفع نمود.

برای درمان افت فشار، راه های زیر معمولاً پیشنهاد می شوند:

برای درمان افت فشار، راه های زیر معمولاً پیشنهاد می شوند:
برای درمان افت فشار، راه های زیر معمولاً پیشنهاد می شوند:

یکی از راه هایی که برای درمان مشکل افت فشار، بعد از عمل بینی می تواند کارساز باشد، تزریق مایعات به داخل خون می باشد. این عمل که به احیای مایعات بدن، شهرت دارد، می تواند پس از تجویز پزشک، با تزریق سرم و یا در شرایطی خاص، تزریق خون به بیمار باشد.

برای رفع مشکل فشار پایین خون، می توان از داروهایی که منقبض کننده عروق خونی می باشند، استفاده نمود. لازم به ذکر است که برای درمان مشکل افزایش فشار خون، از داروهایی که شل کننده رگ های خونی می باشند، می بایست استفاده نمود.

بهترین راه برای درمان مشکل افت فشار، مصرف مایعات به حد کافی می باشد. دلیل افت فشار، تغییرات ایجاد شده بر بدن در نگهداری مایعات می باشد. با مصرف مایعات به حد نیاز بدن، می توان تعادل را در بدن به وجود آورد.

همچنین، مصرف برخی از داروها، سبب نگهداری مایع و نمک در بدن می شود. این داروها، با این عملکرد خود، سبب تنظیم فشار خون بیمار، بعد از عمل بینی می شوند.

در مقاله ای که پیش روی شماست، موضوع “ فشار پایین بعد از عمل بینی ” مورد بررسی قرار گرفته است.

اگر شما نیز به این موضوع علاقمند می باشید، ما را تا پایان این بحث، همراهی کنید.

به سبب اهمیت مصرف مایعات پس از عمل بینی و تأثیر مشخص آن، بر تنظیم فشار خون بعد از این عمل، در بخش های آتی به بررسی تأثیرات این عامل حیاتی، بر درمان مشکل عدم تعادل در فشار خون، پرداخته ایم:

تأثیر آب بر تنظیم فشار خون

تأثیر آب بر تنظیم فشار خون
تأثیر آب بر تنظیم فشار خون

همان طور که اشاره شد، عمل بینی، می تواند در بدن سبب تغییراتی در فشار خون شود. یکی از عوامل تأثیرگذار بر تنظیم فشار خون، مصرف مایعات می باشد. از جمله مایعات بسیار گوارا که فواید بسیاری را برای بدن دارد، آب می باشد.

هر فردی، برای ادامه زندگی خود، به آب نیاز دارد. نوشیدن آب به مقدار کافی، خصوصاً پس از انجام عمل بینی، می تواند سطح فشار خون را متناسب نماید. آب عامل مهمی در هیدراتاسیون بدن می باشد.

هر یک از سلول های بدن، برای ادامه حیات خود، به آب که ترکیبی از هیروژن و اکسیژن می باشد، نیاز دارد. اهمیت نوشیدن آب، در جایی مشخص می شود که فرد، پس از انجام عمل جراحی بینی، دچار افزایش فشار و یا افت فشار شده باشد.

تامین آب مورد نیاز بدن، نفش مهمی را در زندگی فرد، ایفا می کند

تامین آب مورد نیاز بدن، نفش مهمی را در زندگی فرد، ایفا می کند. بدون تردید، رابطه مستقیمی بین نوشیدن آب و بسیاری از انواع مایعات و فشار خون، وجود دارد. تنظیم فشار خون، با نوشیدن آب، امکان پذیر می گردد.

عارضه ای که عموماً بیشتر افراد، پس از عمل بینی با آن رو به رو می شوند، بالا رفتن فشار خون می باشد. با نوشیدن آب، به حد کافی، می توان فشار خون را بعد از عمل، در سطح عادی نگه داشت. از همین رو، بسیار مهم است که پس از عمل بینی، به مقدار مورد نیاز بدن، آب مصرف شود.

در شرایطی که، میزان نوشیدن آب و یا مصرف گونه های مختلف مایعات، در حد پایینی باشد، تعادل در فشار خون، از بین می رود. در شرایطی که پس از عمل بینی، آب به میزان کافی مصرف نشود، بدن بر اساس یک عکس العمل طبیعی، سعی در حفاظت از آب باقی مانده در بدن، با حفظ سدیم می کند.

سدیم و فشار خون، ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند. با بالا رفتن سطح سدیم در بدن، فشار خون بالا می رود. همچنین، پس از عمل جراحی، بدن به آب و مایعات فراوان نیاز دارد.

مقاله ای که پیش روی شماست، به بررسی موضوع ” فشار پایین بعد از عمل بینی ” پرداخته است.

اگر شما تمایل به جراحی بینی دارید و یا به پدیده تغییر در فشار خون، بعد از عمل بینی، دچار شده اید، به شما توصیه می کنیم، تا پایان این مقاله، با ما همراه شوید.

اگر این تامین مایعات، توسط بیمار انجام نشود

اگر این تامین مایعات، توسط بیمار انجام نشود، بدن به صورت خودکار، برخی از بسترهای مویرگی را مسدود می کند تا بتواند از آب باقی مانده در بدن محافظت نماید. در نتیجه انسداد بسترهای مویرگی، فشار خون، در سایر شریان ها و مویرگ ها به صورت غیرعادی، افزایش می یابد.

در نتیجه این عکس العمل طبیعی بدن، فشار خون به صورت غیر عادی بالا می رود. بالا رفتن فشار خون و یا افت فشار خون، پس از عمل بینی، با مصرف کافی آب و مایعات، می تواند بهبود یافته و تنظیم شود.

با توجه به تمامی توضیحات آمده، مصرف آب تأثیر شایانی بر کنترل فشار خون، پس از عمل بینی، خواهد داشت. به سبب ارتباط تنگاتنگ نوشیدن آب و کنترل فشار خون، نکاتی را می بایست در ارتباط با نوشیدن آب در طول شبانه روز، در نظر گرفت.

به صورت عادی، مصرف 8 لیوان آب، به صورت روزانه، برای حفظ سلامت بدن و تنظیم فشار خون، بسیار ضروری می باشد. به همین جهت، پزشکان به تمامی افرادی که از مشکلات فشار خون، رنج می برند، توصیه می کنند که در طول روز، به اندازه کافی، از آب و مایعات، استفاده نمایند.

اهمیت نوشیدن آب، پس از عمل بینی، افزایش بیشتری پیدا می کند

اهمیت نوشیدن آب، پس از عمل بینی، افزایش بیشتری پیدا می کند. زیرا که، با تنظیم فشار خون بیمار، سبب سرعت بخشیدن به روند بهبودی فرد شود. البته، می بایست توجه شود که از افزایش ناگهانی مصرف آب به صورت روزانه نیز می بایست پرهیز نمود.

در همین راستا، دکتر جمشیدی توصیه اکید می کنند که، در ارتباط با مصرف آب به حد لازم، پس از عمل بینی، حتماً بیمار با پزشک خود مشورت نماید.

دکتر جمشیدی، با سابقه ای طولانی در امر جراحی زیبایی و انواع جراحی بینی، به تمامی افرادی که عمل بینی را انجام می دهند و به مشکلات فشار خون، مواجه شده اند، این است که، حتماً پس از عمل خود، تقریباً از یک ساعت بعد، به میزان کافی آب بنوشند تا از ابتلا به عوارض ناشی از فشار خون بالا و یا برعکس، فشار خون پایین، در امان بمانند.

مقاله ای که پیش روی شماست، در ارتباط با موضوع فشار پایین بعد از عمل بینی نگاشته شده است.

اگر شما از علاقمندان به این موضوع می باشید، با ما تا پایان این مقاله، همراه شوید.

مایعات تأثیرگذار بر فشار خون بعد از عمل بینی

مایعات تأثیرگذار بر فشار خون بعد از عمل بینی
مایعات تأثیرگذار بر فشار خون بعد از عمل بینی

عمل بینی را می توان پرطرفدارترین عمل جراحی در سرتاسر جهان، دانست. از همین رو، عوارض کوتاه مدت این عمل و نیز مراقبت های بعد از آن، از جمله سؤالات متفاوت بیماران می باشد. از جمله عوارض این عمل جراحی، بر هم خوردن تعادل فشار خون می باشد.

یکی از توصیه هایی که جراحان به تمامی بیماران خود بعد از عمل بینی می کنند، استراحت می باشد. نحوه استراحت می بایست به صورتی باشد که حتماً سر بالاتر از بدن قرار گیرد.

همچنین، در صورت داشتن درد شدید، با صلاحدید پزشک، می توان از داروهای مسکن، استفاده کرد. همچنین، کمپرس یخ تا دو روز، از کبودی دور چشم جلوگیری می کند. فین کردن و استعمال دخانیات، تا درمان کامل زخم ها، مجاز نمی باشد.

پانسمان روی محل جراحی می بایست به صورت ممتد تعویض و تمیز شود که می توان برای پاکسازی محل بخیه ها، از آب اکسیژنه استفاده نمود. اما، در این میان، نمی توان نقش مایعات را در سرعت بخشیدن به روند بهبودی، نادیده گرفت.

آناناس

یکی از میوه هایی که مصرف آن، چه به صورت میوه و چه به صورت کمپوت و یا آب میوه، بسیار توصیه می شود، آناناس می باشد. در آناناس، بروملین وجود دارد که عاملی تأثیرگذار بر کاهش تورم ها و التهابات پس از عمل بینی می باشد.

اما پس از عمل بینی، جویدن میوه آناناس، کمی دشوار می باشد. لذا توصیه می شود تا جایی که امکان پذیر است، از آب آناناس استفاده شود.

از دیگر میوه هایی که می توان از آن ها پس از عمل بینی، مصرف نمود و از تأثیرات بسیار آن ها بر بهبود زخم ها و نیز تنظیم فشار خون، بسیار بهره گرفت، می توان به، هلو، آواکادو، هویج، توت فرنگی و موز اشاره کرد.

تمامی میوه های ذکر شده، به سبب وجود فیبر، سبب می شوند که زخم ها با سرعت بیشتری بهبود یافته و نیز عمل گوارش را نیز، تسهیل می کنند. برای مصرف آسان تر این میوه ها، می توان آنها را به طریق آب میوه و یا به صورت پخته شده، مصرف نمود.

مقاله ای که پیش روی شماست،به بررسی موضوع ” فشار پایین بعد از عمل بینی ” پرداخته است .

اگر شما نیز از علاقمندان به جراحی بینی و بررسی عوارض آن می باشید، با ما تا پایان این مقاله، همراه شوید.

بدون تردید، بهترین نوشیدنی بعد از عمل بینی، آب می باشد

بدون تردید، بهترین نوشیدنی بعد از عمل بینی، آب می باشد. با مصرف به اندازه آب، می توان از ابتلا به دهیدراته شدن، جلوگیری نمود. از همین رو، بسیار توصیه می شود که در طول روز، حداقل 8 لیوان آب می بایست مصرف شود.

البته، لازم به ذکر است که، بهتر است تا یک ساعت بعد از عمل بینی، از خوردن آب پرهیز نمود. پس از عمل بینی، بهترین نوشیدنی، آب میوه می باشد. مصرف آب میوه های طبیعی، به سبب آن که دارای ترکیبات بسیار مفیدی برای بدن می باشند، سبب کاهش درد و بهبود گوارش می شود.

همچنین، مصرف آب میوه های طبیعی، می تواند فرآیند درمان را سرعت بخشیده و فشار خون را بعد از عمل بینی، تنظیم نماید. به صورت کلی، مصرف هر نوع آب میوه ای بعد از عمل بینی، بسیار مناسب است.

دکتر جمشیدی بیش از هر آب میوه دیگری، مصرف آب آناناس، آب هویج و آب هلو را، بعد از عمل بینی، توصیه می کنند

اما دکتر جمشیدی بیش از هر آب میوه دیگری، مصرف آب آناناس، آب هویج و آب هلو را، بعد از عمل بینی، توصیه می کنند. همان گونه که به آن اشاره شده است، استفاده از نی به هدف نوشیدن مایعات، به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

زیرا نی باعث می شود که به بینی فشار وارد شده و درد را افزایش می دهد. مصرف تمامی مایعات بعد از عمل بینی، بسیار خوب است. اما، در این راستا، استثنا هم وجود دارد. مصرف نوشیدنی های بسیار داغ و یا بسیار سرد، به هیچ عنوان مجاز نیست.

بهتر است مصرف نوشیدنی هایی نظیر قهوه و چای که حاوی مقدار قابل توجهی کافئین می باشند، چند روزی عقب بیافتد

همچنین، بهتر است مصرف نوشیدنی هایی نظیر قهوه و چای که حاوی مقدار قابل توجهی کافئین می باشند، چند روزی عقب بیافتد. داخل قهوه، به میزان بالایی کافئین وجود دارد. کافئین سبب بالا رفتن فشار خون می شود.

با توجه به این امر، می توان آن را برای رفع افت فشار استفاده کرد. اما، بهتر است به جای قهوه، از مایعات دیگری استفاده نمود. زیرا که قهوه و یا چای، سبب می شوند که روند بهبودی زخم ها، بسیار آهسته تر از حالت نرمال شود.

در این مقاله، به بررسی موضوع “ فشار پایین بعد از عمل بینی ” پراخته ایم.

در این راستا، از راهنمایی های دکتر جمشیدی، جراح فوق تخصص گوش و حلق و بینی، بسیار کمک گرفته ایم.

چنانچه شما از علاقمندان به این موضوع می باشید، تا پایان آن، با ما همراه شوید.

اما اگر به نوشیدن قهوه، بسیار نیاز دارید، بهتر است پیش از مصرف آن، حتماً با جراح خود، مشورت نمایید. به صورت کلی، مصرف قهوه بعد از عمل بینی، به هیچ عنوان، توصیه نمی شود. همچنین، مصرف نوشیدنی های گازدار نیز، بعد از عمل بینی، توصیه نمی شود.

در نوشیدنی های گازدار، مقدار زیادی شکر و کافئین وجود دارد که هر دو می توانند در درمان مشکل افت فشار بعد از عمل بینی، بسیار مؤثر عمل کنند و فشار خون را بالا ببرد. اما، همان طور که به آن اشاره شد، کافئین روند بهبودی را کاهش می دهد.

از همین رو، توصیه می شود به جای مصرف نوشیدنی های گازدار، از دوغ، شیر و یا آبمیوه های طبیعی همراه با غذا، مصرف نشود.

تأثیر مصرف مایعات بر تنظیم فشار خون بعد از عمل بینی

تأثیر مصرف مایعات بر تنظیم فشار خون بعد از عمل بینی
تأثیر مصرف مایعات بر تنظیم فشار خون بعد از عمل بینی

پس از اتمام عمل جراحی بینی و از بین رفتن تأثیرات ناشی از داروهای بیهوشی، بیمار در ابتدا، حالت تهوع داشته و فشار خون وی، در حد غیرطبیعی می باشد.

در بسیاری از موارد، پس از عمل بینی، فرد به دلیل حالت تهوع شدید و بالا آوردن هر غذایی که می خورد، بهتر است که به جای خوردن غذا، از مایعات و خصوصاً انواع آب میوه های طبیعی، استفاده نمایند.

چنانچه فرد، احساس گرسنگی داشته باشد و در عین حال، خوردن غذا برای وی، خوشایند نمی باشد، نوشیدن مایعات مقوی می تواند یک جایگزین مناسب برای غذا به شمار رود.

به عنوان نمونه، نوشیدن آب آناناس و یا آب انگور و همچنین، نوشیدنی آلوئه ورا، همگی می توانند به صورت موقتی و پس از عمل بینی، جایگزینی مناسب برای غذا به شمار روند. همچنین، فراموش نشود که آب کرفس در دوره بعد از عمل بینی، بسیار توصیه می شود.

علاوه بر اینکه، نوشیدنی های مقوی بعد از عمل بینی، می توانند باعث بازیابی توان جسمانی بیمار شوند، بلکه، می توانند در کنترل فشار خون بعد از عمل بینی نیز، بسیار مفید واقع گردند.

استفاده نکردن از نی در هنگام نوشیدن

از دیگر نکات بسیار مهمی که در نوشیدن مایعات پس از عمل بینی می بایست به آن دقت نمود، استفاده نکردن از نی در هنگام نوشیدن می باشد.

نی سبب می شود که فشار زیادی به بینی وارد شود و این امر می تواند برای بیمار، خطرناک باشد. به صورت کلی، مصرف مایعات، پس از انجام عمل بینی، تأثیرات بسیار مثبتی را در روند بهبودی فرد خواهد داشت که از آن جمله می توان به تنظیم فشار خون پس از عمل بینی، اشاره کرد.

در این مقاله،به بررسی موضوع فشار پایین بعد از عمل بینی پرداخته ایم.

چنانچه تا به این جای مقاله برای شما مفید بوده است،از شما دعوت می کنیم تا انتهای آن، ما را همراهی کنید.

عوامل مؤثر بر تغییرات فشار خون بعد از عمل بینی

عوامل مؤثر بر تغییرات فشار خون بعد از عمل بینی
عوامل مؤثر بر تغییرات فشار خون بعد از عمل بینی

یکی از عارضه های عادی پس از عمل بینی، تغییراتی می باشد که در فشار خون بیمار، ایجاد می شود.

تنظیمات فشار خون، پس از عمل بینی، می تواند به دلایل زیر، با مشکل مواجه شود:

تغییر در معیارهای فشار خون بعد از عمل بینی

فشار خون، ارتباط ما بین تپش قلب و میزان پمپاژ خون می باشد. هنگامی که قلب در حال فعالیت می باشد، عدد فشار خون، در بالاترین سطح آن، سیستولیک می باشد. در زمانی که قلب در حال استراحت می باشد، پایین ترین میزان فشار خون، دیاستولیک می باشد.

میزان طبیعی، بالا و یا پایین فشار خون را بر اساس معیارهای سیستولیک و دیاستولیک، می توان به صورت زیر بیان نمود:

 

وضعیت فشار خون سیستولیک دیاستولیک
طبیعی کمتر از 120 کمتر از 80
پایین 120 الی 129 کمتر از 80
بالا بیشتر از 130 بیشتر از 80

پس از عمل بینی، تنظیم بین میزان سیستولیک و دیاستولیک، بر هم می ریزد و از حالت طبیعی به یکی از حالت های فشار پایین و یا فشار بالا، شیفت پیدا می کند.

با توجه به  تأثیر بسیار مهمی که این معیارها، در تعیین فشار خون بازی می کنند، در شرایط حاد آن، می توانند بیمار را در معرض خطرات مختلفی قرار دهند. بدون تردید، نوشیدن مایعات، می توان در تنظیم فشار خون بعد از عمل بینی و تنظیم میزان سیستولیک و یا دیاستولیک، بسیار مؤثر می باشد.

داشتن سابقه قلبی مشکل فشار خون و تأثیر آن بر عمل بینی

داشتن سابقه قلبی مشکل فشار خون و تأثیر آن بر عمل بینی
داشتن سابقه قلبی مشکل فشار خون و تأثیر آن بر عمل بینی

بیشتر جراحی ها، عموماً با افزایش فشار خون همراه می باشند، حال آن که، عموماً بعد از عمل جراحی، فرد به سبب از دست دادن خون و یا داروهای بیهوشی و یا هر دلیل دیگر، دچار افت فشار می شود.

این تأثیرات، در افرادی که سابقه مشکلات مرتبط با فشار خون می باشند، شدیدتر نیز می باشد.

دکتر جمشیدی، به این افراد نیز، توصیه اکید می کنند که تحت نظر پزشک جراح خود، حتماً از یک برنامه غذایی صحیح که شامل میزان کافی نوشیدنی می باشد، استفاده نمایند و فشار خون را پس از عمل بینی، تنظیم کنند.

لازم به ذکر است که، چنانچه میزان فشار خون بیمار، پیش از عمل جراحی، به درستی کنترل نشود، احتمال بروز عوارضی ناگوار در حین جراحی بینی، وجود خواهد داشت. لذا، کنترل و بررسی میزان فشار خون، هم پیش از عمل بینی و هم پس از آن، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

در این مقاله، سعی داریم در ارتباط با موضوع ” فشار پایین بعد از عمل بینی ” اطلاعاتی را در اختیار علاقمندان به انجام عمل جراحی بینی قرار دهیم.

چنانچه تا به این جای مقاله، برای شما مفید بوده است، از شما دعوت می کنیم تا پایان این مقاله، با ما همراه شوید.

ترک داروهای فشار خون و تأثیر آن بر عمل بینی

ترک داروهای فشار خون و تأثیر آن بر عمل بینی
ترک داروهای فشار خون و تأثیر آن بر عمل بینی

بسیاری از افراد، برای کنترل میزان فشار خون خود، از داروهای کنترل کننده فشار خون بالا و یا پایین استفاده می کنند. برای انجام عمل بینی و یا هر عمل جراحی دیگر، فرد به ناچار می بایست برای مدتی از مصرف این داروها، خودداری نماید.

این امر، سبب می گردد که کنترل فشار خون فرد، به صورت ناگهانی، دستخوش تغییر شود. با نوشیدن مایعات کافی، پس از عمل جراحی بینی، می توان فشار خون را مجدداً به خوبی کنترل نمود.

آستانه درد و تأثیرات آن بر فشار خون

آستانه درد و تأثیرات آن بر فشار خون
آستانه درد و تأثیرات آن بر فشار خون

درد، باعث بالا رفتن فشار خون در حین عمل جراحی می شود. اما در عین حال، می تواند به سبب، پس پایین آمدن فشار، بعد از عمل جراحی بینی نیز شود. بهترین راه برای درمان این مشکل، نوشیدن مایعات به حد کافی می باشد.

تأثیرات بیهوشی و تغییرات فشار خون بعد از عمل بینی

تأثیرات بیهوشی و تغییرات فشار خون بعد از عمل بینی
تأثیرات بیهوشی و تغییرات فشار خون بعد از عمل بینی

بیهوشی، عاملی بسیار تأثیرگذار بر فشار خون می باشد. در برخی از شرایط، افراد به لوله های تنفسی نیز حساس می باشند. این عوامل، می توانند در بر هم ریختن تنظیمات فشار خون نیز، بسیار مؤثر باشد. پس از خارج شدن از حالت بیهوشی، فرد می تواند با نوشیدن مقدار مشخصی از مایعات، در تنظیم شدن فشار خون خود، مؤثر باشد.

نکاتی که نباید بعد از عمل بینی، باعث نگرانی شوند

نکاتی که نباید بعد از عمل بینی، باعث نگرانی شوند
نکاتی که نباید بعد از عمل بینی، باعث نگرانی شوند

تمامی افرادی که عمل بینی را انجام می دهند، پس از انجام این عمل جراحی، حتی با کوچکترین مواردی نگران شرایط و وضعیت بینی خود می شوند.

مقاله ای که پیش روی شماست، به بررسی موضوع فشار پایین بعد از عمل بینی پرداخته است.

اگر شما نیز از علاقمندان به داشتن اطلاعاتی کافی در این زمینه می باشید، با ما، تا پایان این مقاله، همراه شوید.

از جمله شایع ترین این نگرانی ها که دکتر جمشیدی به آن اشاره می کنند، می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

یکی از شایع ترین نگرانی ها در ارتباط با کج بودن اسپلینت یا همان گچ روی بینی می باشد. گچ بینی، پس از انجام عمل بینی، معمولاً تا یک هفته می بایست بر روی بینی بیمار قرار گیرد.

در برخی از بیماران، جهت این گچ کمی به نظر کج می رسد که این امر ممکن است باعث نگرانی بیمار شود. اما در حقیقت باید دقت کرد که کج بودن گچ روی بینی، به معنای کج بودن بینی نمی باشد.

نکته بسیار مهم این است که هنگامی که تصور می کنید گچ روی بینی شما، کج شده است، به هیچ عنوان به دستکاری آن نپردازید و سعی نکنید که آن را صاف کنید.

خونریزی و دیدن خونابه تا چند روز پس از عمل بینی نیز، امری کاملاً طبیعی می باشد

خونریزی و دیدن خونابه تا چند روز پس از عمل بینی نیز، امری کاملاً طبیعی می باشد. معمولاً خونریزی بعد از عمل بینی، تا چند روز و حتی یک هفته بعد از عمل بینی، نباید باعث نگرانی بیمار شود.

اما چنانچه پس از گذشت یک هفته میزان این خونریزی، کاهش نیافت و یا شدت یافت، می بایست حتماً جراح خود را از این موضوع، مطلع ساخت.

شل شدن گچ روی بینی، از دیگر مواردی است که در برخی از موارد، باعث نگرانی بیمار می شود. گچ روی بینی، معمولاً بسیار محکم بر روی صورت قرار می گیرد. این گچ به کمک چسب ضد حساسیت کاملاً بر روی بینی، ثابت می شود.

این گچ پس از یک هفته، می بایست توسط جراح، از روی بینی بیمار برداشته شود. در برخی از موارد، مشاهده می شود که در روزهای پایانی هفته، پیش از برداشتن گچ از روی صورت، کمی گچ در جای خود بازی کرده و لق شده است.

اما این امر نباید باعث نگرانی شود. در روزهای اولیه عمل جراحی بینی، بینی بیمار دارای تورم بسیار زیادی می باشد.

گچ بسیار محکم بر روی بینی قرار می گیرد

به همین جهت گچ بسیار محکم بر روی بینی قرار می گیرد. اما به تدریج که از تورم بینی کاسته می شود، گچ در جای خود، کمی لق می شود. از همین رو، این مساله نباید باعث نگرانی بیمار شود.

موضوعی که در این مقاله به آن پرداخته شده است، در ارتباط با فشار پایین بعد از عملی بینی می باشد.

از تمامی افرادی که به تازگی عمل بینی انجام داده اند و تغییرات در فشار خون، باعث نگرانی ایشان شده است، توصیه می کنیم، تا پایان این مقاله، با ما همراه شوند.

از دیگر مشکلاتی که بسیاری از بیماران در مورد آن نگران هستند، عدم توانایی تنفس از راه بینی می باشد. لازم به ذکر است که، تا تقریباً دو هفته بعد از عمل جراحی بینی، به سبب تورم بسیار زیاد بافت های داخلی آن، امکان تنفس از راه بینی، وجود نخواهد داشت.

دقت شود که این مساله، یک امر موقتی بوده و به تدریج و با کاهش تورم بینی، از بین خواهد رفت. لازم به ذکر است که در بیشتر موارد، پس از بهبود و کاهش تورم، عمل تنفس از راه بینی، نه تنها ممکن می شود، بلکه از زمان پیش از عمل نیز، بهتر خواهد شد.

البته شایان ذکر است که، بهتر است در طول مدت نقاهت، حتماً بینی را با سرم شستشو، به صورت ممتد و مرتب، شستشو داد.

قرار دادن سر بالاتر از بدن، در هنگام خواب

همچنین قرار دادن سر بالاتر از بدن، در هنگام خواب نیز، در بهبود روند تورم، بسیار تأثیرگذار می باشد. دیگر نکته ای که می بایست در نظر گرفت، مصرف داروهای تجویز شده و عمل به توصیه های جراح می باشد. مراقبت های پس از عمل بینی، در بهبودی سریع تر، تأثیر بسیار زیادی دارند.

اما، دیگر مشکلی که بسیار از افراد، پس از عمل جراحی بینی، با آن مواجه می شوند، افت فشار و داشتن احساس سرگیجه می باشد. پایین آمدن فشار خون که در نتیجه آن، به بیمار احساس سرگیجه و سنگینی سر، القاء می گردد، از دیگر موارد نگرانی بیماران می باشد.

دلیل اصلی افت فشار

دلیل اصلی افت فشار را، بعد از عمل بینی، می توان از دست دادن مقداری خون در حین عمل جراحی بیان کرد. همچنین، داروهای بیهوشی که در حین عمل جراحی استفاده می شوند نیز، خود عاملی بر کاهش فشار می باشند.

اما این امر، یک امر کاملاً موقتی می باشد. با توجه به این امر که، مصرف مایعات، می تواند فشار خون را تنظیم نماید، دکتر جمشیدی، به تمامی بیمارانی که عمل بینی را انجام داده اند، توصیه می کنند که پس از عمل، حتماً به مقدار کافی آب و مایعات مصرف نمایند.

در این مقاله، سعی کرده ایم به جوانب مختلف موضوع فشار پایین بعد از عمل بینی اشاره کنیم.

اگر شما نیز از علاقمندان به این موضوع می باشید، از شما دعوت می کنیم، تا پایان این مبحث، ما را همراهی کنید.

همچنین، تا زمانی که، گچ بر روی بینی بیمار می باشد، او نباید به هیچ عنوان، اقدام به انجام فعالیت های سنگین کرده و بسیار ضروری است که در طی این مدت، حتماً فرد دیگری، مراقبت از فرد را برای مدتی کوتاه، بر عهده بگیرد تا وی به هیچ عنوان، فعالیت نکند و مجدداً فشار خون وی، پایین نیاید.

تغییر وضعیت در حالات مختلف نشسته و یا ایستاده

از دیگر توصیه هایی که به بیماران بعد از عمل بینی می شود، تغییر وضعیت در حالات مختلف نشسته و یا ایستاده می باشد.

بهتر است، هنگامی که بیمار، تمایل به تغییرات وضعیت خود، از حالت دراز کشیده به حالت ایستاده را دارد، ابتدا، خیلی آرام، بنشیند و سپس بعد از گذشت چند ثانیه، به آرامی بلند شود.

در این حالت، احتمال، افت فشار که در نتیجه تغییر وضعیت سریع پیش می آید، برای فرد رخ نخواهد داد.

همچنین، علاوه بر مایعات، می توان برای بهبود مشکل افت فشار، حتما، از مواد غذایی مقوی، استفاده نمود. استفاده از مواد مغذی به همراه مایعات، نه تنها می توانند فشار خون را بعد از عمل بینی، تنظیم کنند، بلکه، روند بهبودی را نیز، سرعت می بخشند.

نکاتی در ارتباط با تسریع روند بهبودی بعد از عمل بینی

نکاتی در ارتباط با تسریع روند بهبودی بعد از عمل بینی
نکاتی در ارتباط با تسریع روند بهبودی بعد از عمل بینی

دکتر جمشیدی، به تمامی بیماران خود، توصیه می کنند که برای سرعت بخشیدن به فرآیند بهبودی خود و گذر سریع از دوره نقاهت، به نکات ذیل، توجه کنند:

  • توجه کردن به توصیه های جراح، در روند بهبودی بسیار مؤثر می باشد.
  • سر را همواره بالا تر از بدن نگه دارید
  • از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • استراحت کافی داشته باشید
  • از یک رژیم سالم پیروی کنید
  • همواره سعی کنید آرامش خود را حفظ نمایید
  • فین نکنید
  • فعالیت و ورزش های سنگین نکنید
  • عینک نزنید
  • از نور مستقیم خورشید دوری کنید
  • سیگار را کنار گذارید
  • صبر و تحمل داشته باشید

سخن پایانی

سخن پایانی
سخن پایانی

هر نوع عمل جراحی، جدا از تمامی فوایدی که می تواند داشته باشد، گاهاً عوارضی را نیز برای فرد به همراه خواهد داشت. عمل بینی نیز، علاوه بر تمامی مزیت هایی که برای جسم و روح دارد، عوارضی را نیز به دنبال خواهد داشت.

البته لازم به ذکر است که عوارض این عمل جراحی، تنها برای مدت کوتاهی باعث درگیری بیمار می شوند و پس از اتمام دوره نقاهت و بهبودی بیمار، کاملاً از بین می روند. از جمله این عوارض، می توان به تغییراتی در فشار خون، اشاره کرد.

تنظیمات فشار خون در بدن، پس از عمل بینی، بر هم ریخته و احتمال بالا رفتن فشار خون و یا پایین آمدن آن، وجود دارد. دکتر جمشیدی، در این زمینه، بهترین راه برطرف کردن این مشکل را، مصرف مایعات ذکر می کنند.

مایعات تأثیر شایانی را بر تنظیم کردن فشار خون و نیز تسریع روند بهبودی، بعد از عمل بینی، دارند. برای کسب هرگونه اطلاعات بیشتر در این رابطه، می توانید کلیه پرسش های خود را، با دکتر جمشیدی، متخصص جراحی گوش و حلق و بینی، با سال ها تجربه در این زمینه،مطرح نمایید.

در این مقاله، سعی کردیم به بررسی موضوع ” فشار پایین بعد از عمل بینی ” بپردازیم.

امید است که اطلاعات آمده در این مقاله، برای علاقمندان به این مبحث، مفید واقع شده باشد.

در پایان توصیه می کنیم، مقالات آب هویج برای کاهش ورم بینی و برای کاهش ورم بینی چه بخوریم را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.