پماد ویتامین آ چشمی برای زخم بینی

پماد ویتامین آ چشمی برای زخم بینی

آیا استفاده از پماد ویتامین آ چشمی برای زخم بینی مناسب است؟ برای پرسش به این پاسخ، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

قبل از هر چیز، بهتر است با انواع زخم های داخل بینی بعد از عمل آشنا شوید.

مهم‌ترین هدفی که برای انجام عمل بینی در نظر گرفته می‌شود، برطرف نمودن نواقص ظاهری بینی همانند رفع کجی، برطرف نمودن قوز و مشکل عدم تقارن بینی می‌باشد.

البته ممکن است برخی از افراد در کنار مشکلات زیبایی، نیازمند درمان بینی خود برای مشکلات تنفسی باشند.

همه این شرایط در کنار یکدیگر سبب می‌شود تا فرد با انجام عمل زیبایی بینی اعتماد به ‌نفس از  دست‌ رفته خود را افزایش دهد و با فرم جدیدی از صورت خود مواجه شود. با توجه به این‌ که بینی در مهم‌ترین بخش صورت قرار گرفته است، کوچک‌ترین مشکل روی آن می‌تواند زیبایی افراد را تحت تاثیر قرار بدهد.

برای این منظور بهتر است از انجام عمل بینی استفاده کنید تا تحت نظر پزشکی حاذق، تغییرات کافی روی بینی شما صورت بگیرد. مراقبت‌های بعد از انجام عمل بینی باعث می‌شود تا فرد به فرم دلخواه بینی بعد از انجام عمل برسد که از طرف پزشک معالج شما موارد بسیار زیادی همچون مصرف پماد ویتامین آ چشمی برای زخم بینی بعد از عمل بینی گوشزد خواهد شد.

یکی از نگران‌ کننده‌ترین مواردی که اغلب افراد با آن درگیر هستند، وجود جای اسکار یا بخیه‌ها روی زخم بینی می‌باشد.

البته این مشکل قابل برطرف ‌شدن می‌باشد. اما به دلیل این‌ که بینی در مرکز توجه قرار دارد، افراد دغدغه دارند تا کوچک‌ترین جای زخم روی بینی آن‌ها وجود نداشته باشد.

در این مواقع راهکارهایی همچون استفاده از پماد ویتامین آ چشمی برای زخم بینی به برخی از افراد پیشنهاد خواهد شد که در ادامه بیشتر در باره این ‌موضوع خواهیم گفت.

مطالبی که در این مقاله قصد بررسی آن‌ها را داریم، عبارتند از:

چرا انجام عمل زیبایی بینی در ایران پرطرفدار است؟

برطرف نمودن مشکلات بینی با انجام عمل

از بین بردن جای بخیه بعد از عمل بینی به چه صورت است؟

برای انجام عمل زیبایی بینی، از چه بخیه‌ای استفاده می‌شود؟

معرفی بخیه‌های جذبی

معرفی بخیه‌های غیر جذبی

مراقبت از بخیه‌ها بعد از عمل بینی چگونه می‌باشد؟

در دوره مراقبت بعد از عمل بینی، چه زمانی باید نزد پزشک رفت؟

ماساژ دادن جای زخم بینی چه نتیجه‌ای را در بر خواهد داشت؟

چگونگی ماساژ بعد از انجام عمل بینی

نحوه ماساژ بینی بعد از عمل

نکات مهم به ‌عنوان مراقبت‌ها از زخم بینی شامل چیست؟

استفاده از کمپرس یخ

داروهای تجویزی بعد از عمل بینی

استفاده از پمادهای ترمیم بعد از عمل بینی

نداشتن رژیم غذایی بعد از عمل بینی

چسب زدن بعد از عمل بینی

استحمام بعد از عمل جراحی بینی

مراجعه در روز هفتم بعد از عمل

استفاده از سرم شست و شوی بینی

مصرف قرص و پماد بعد از عمل بینی

ورزش بعد از عمل بینی

اهمیت استفاده از پماد تتراسیکلین چشمی بعد از عمل بینی چیست؟

خاصیت استفاده از پماد تتراسیکلین چشمی

طریقه مصرف پماد تتراسیکلین چشمی

جمع‌بندی مطالب

 

فهرست مطالب

چرا انجام عمل زیبایی بینی در ایران پرطرفدار است؟

چرا انجام عمل زیبایی بینی در ایران پرطرفدار است؟
چرا انجام عمل زیبایی بینی در ایران پرطرفدار است؟

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد ایرانیان علاقه ‌مند به استفاده از عمل زیبایی بینی می‌باشند. زیرا زیبایی را یک موضوع بسیار مهم می‌دانند و همیشه در تلاشند تا برای افزایش اعتماد به ‌نفس خود تلاش کنند. حال مهم‌ترین دلایلی که باعث شده‌ است ایرانیان از عمل بینی استقبال کنند، موارد زیر شمرده می‌شوند.

  • بیشتر از هر عضو دیگری، زیبایی در صورت مهم و ضروری می‌باشد.
  • یکی از مهم‌ترین پارامترهای زیبایی، تقارن در صورت و بینی می‌باشد.
  • بینی به‌ عنوان یک عضو برجسته صورت است که در صورتی ‌که مشکلات زیبایی رفع گردد، نقش عمده‌ای بر دیگر عضوها خواهد داشت.

پیشنهاد می کنیم از پست آب هویج برای کاهش ورم بینی دیدن کنید.

برطرف نمودن مشکلات بینی با انجام عمل

برطرف نمودن مشکلات بینی با انجام عمل
برطرف نمودن مشکلات بینی با انجام عمل

در حالت کلی می‌توان گفت بینی‌هایی که دچار مشکلات و نواقص بسیار زیادی هستند، باعث صدمه زدن به زیبایی افراد خواهند شد. در صورتی ‌که با استفاده از عمل‌های زیبایی می‌توان به‌ سادگی این مشکلات را برطرف کرد و رفع شدن این نکات نه‌ تنها می‌تواند زیبایی بیش ‌از اندازه‌ای را برای بینی به‌ همراه داشته باشد،

بلکه نقش بسیاری را روی دیگر اجزای صورت خواهد داشت. در تعداد بسیار زیادی از موارد دیده‌ شده که داشتن بینی بزرگ مشکلات کاهش اعتماد به ‌نفس را برای افراد در بر داشته است. در صورتی‌ که بعد از انجام عمل بینی فرد توانسته ‌است اعتماد به ‌نفس خود را نیز افزایش دهد.

بینی‌هایی که دارای افتادگی شدید نوک بینی باشند و یا قوس‌دار و بلند به‌ نظر برسند، سن افراد را بسیار بیشتر خواهند کرد و تعداد بسیاری از بیمارانی که این عمل زیبایی را انجام داده‌اند، تأیید می‌کنند که چهره آن‌ها چندین سال جوان‌تر و شاداب‌تر شده است. زیرا بینی که فرم و ابعاد خوبی داشته باشد، قطعا باعث درشت شدن چشم‌ها و گونه‌ها خواهد شد و زیبایی آن‌ها را برجسته‌تر می‌کند.

اما مهم‌ترین مسائلی که در راستای رسیدن به یک بینی زیبا در حین عمل وجود دارد، مراقبت‌های قبل و بعد از عمل می‌باشد. این مراقبت‌ها با استفاده از برخی پمادها و داروها انجام می‌گیرد که یکی از آن‌ها استفاده از پماد ویتامین آ چشمی برای زخم بینی به منظور برطرف نمودن اسکار روی بینی بر اثر بخیه می‌باشد. در ادامه بیشتر به بررسی این ‌موضوع خواهیم پرداخت.

از بین بردن جای بخیه بعد از عمل بینی به چه صورت است؟

از بین بردن جای بخیه بعد از عمل بینی به چه صورت است؟
از بین بردن جای بخیه بعد از عمل بینی به چه صورت است؟

با توجه به این ‌که عمل جراحی بینی یک عمل پیچیده می‌باشد، بیمار برای این‌ که نتایج دلخواه خود را از انجام این عمل مشاهده کند، به یک سال زمان نیاز خواهد داشت. البته درست است که با برداشتن گچ بینی، فرد می‌تواند ظاهر بینی خود را مشاهده کند،

اما قطعا تورم بسیار زیادی وجود دارد که با گذشت زمان، بینی فرم خود را بیشتر نشان خواهد داد.  مهم ترین شرایطی که بیمار در این مدت ‌زمان برای رسیدن به هدف خود یعنی داشتن بینی زیبا مشاهده می کند، مراقبت‌هایی است که پزشک شما آن‌ها را توصیه می‌کند.

تمامی این مراقبت‌ها می‌تواند باعث شود افراد کوتاه‌ترین دوره‌ی نقاهت را سپری کنند و در نهایت، فرم دلخواه بینی خود را داشته باشند.

به‌ غیر از مراقبت‌هایی که در راستای ضربه زدن، فین کردن و یا استحمام و دیگر موارد این ‌چنینی به بیمار گفته خواهد شد، یکی دیگر از نکاتی که حتما پزشک در این‌ باره با بیمار صحبت می‌کند، مراقبت کردن از بخیه‌ای است که روی ناحیه بینی استفاده ‌شده است.

نحوه صحیح مراقبت از بخیه‌ها

نحوه صحیح مراقبت از بخیه‌ها باعث می‌شود تا فرد بعد از دوره نقاهت خود به ‌هیچ ‌عنوان جای بخیه را روی صورت خود احساس نکند. زیرا هدف اصلی همه افراد از انجام عمل زیبایی بینی، رسیدن به یک فرم دلخواه و زیبایی در صورت می‌باشد.

اما اگر جای بخیه روی صورت باقی بماند، قطعا این ‌موضوع مساله‌ای نگران ‌کننده باشد که می‌تواند زیبایی افراد را تحت تاثیر قرار بدهد. اما برای این ‌که بدانید نحوه مراقبت از این بخیه‌ها به چه صورت است، ممکن است پزشک برای شما استفاده از برخی پمادها را تجویز کند.

به ‌عنوان نمونه ممکن است استفاده از پماد ویتامین چشمی آ برای زخم بینی به افراد پیشنهاد شود، در صورتی ‌که فرد برای این روش بهتر است از پماد تتراسیکلین چشمی استفاده داشته باشد تا به نتایج خوبی از برطرف نمودن جای بخیه‌ها بر بینی خود برسد.

البته برای ‌این که اطلاعات بیشتری در رابطه با این ‌موضوع کسب کنید و بدانید نحوه مراقبت در برخی‌ها به چه صورت است، در ادامه به شرح کامل این دسته از نکات خواهیم پرداخت.

برای انجام عمل زیبایی بینی از چه بخیه‌ای استفاده می‌شود؟

برای انجام عمل زیبایی بینی از چه بخیه‌ای استفاده می‌شود؟
برای انجام عمل زیبایی بینی از چه بخیه‌ای استفاده می‌شود؟

قبل ‌از این ‌که به بررسی استفاده از پماد ویتامین آ چشمی برای زخم بینی بپردازیم، بهتر است بدانید که در حین انجام عمل زیبایی بینی بنا بر تشخیص پزشک از بخیه‌های متفاوتی استفاده خواهد شد.

در کل برای شناخت بیشتر این موضوع لازم است بدانید که بخیه‌ها به دو دسته‌بندی بخیه‌های جذبی و بخیه‌های غیر جذبی تقسیم می‌شوند که بر اساس تشخیص پزشک و شرایط جراحی بینی‌، استفاده از هر کدام از آن‌ها مؤثر واقع می‌شود.

این ‌که کدام یک از بخیه‌ها روی بینی شما استفاده می‌شود، مهم نیست، بلکه همچنان ممکن است برخی از افراد نگران ایجاد جای زخم روی بینی خود باشند. زیرا در هر دو صورت استفاده از بخیه‌های جذبی و بخیه‌های غیر جذبی ممکن است در صورت عدم مراقبت درست جای بخیه در دوران نقاهت باقی بماند.

یکی از مهم‌ترین پمادهایی که در این مواقع پزشکان به بیماران خود توصیه می‌کنند، استفاده از پماد تتراسیکلین چشمی برای برطرف نمودن جای بخیه به جای پماد ویتامین آ چشمی برای زخم بینی می‌باشد. حال در ادامه به بررسی انواع این بخیه‌ها خواهیم پرداخت تا با شناخت بیشتر آن‌ها، اقدامات و مراقبت‌های بعد از جراحی بینی را جدی بگیرید.

معرفی بخیه‌های جذبی

یکی از انواع بخیه‌هایی که در هنگام استفاده از عمل بینی زیبائی، پزشک آن‌ها را روی بینی افراد اعمال می‌کند، استفاده از بخیه‌های جذبی می‌باشد. کاملاً از نام این نوع بخیه‌ها مشخص است که فرآیند استفاده از آن‌ها به چه صورت می‌باشد.

زیرا دیگر نیازی به کشیدن بخیه‌ها و مراجعه به پزشک وجود ندارد، بلکه این بخیه‌ها در مدت ‌زمانی بین 3 ‌تا ۴ هفته بعد از انجام عمل بینی جذب بدن بیمار خواهند شد و بدون هیچ ‌گونه عملکرد خارجی دیگر به‌ صورت خود به‌ خود از روی بینی حذف خواهند شد.

استفاده از این بخیه‌ها امروزه طرف‌داران بسیار زیادی دارد. زیرا دیگر نیازی به کشیدن بخیه‌ها وجود ندارد. هر چند که استفاده از بخیه‌های دیگر و کشیدن آن‌ها نیز با درد همراه نیست. اما این‌ گونه از بخیه‌ها عملکرد بهتری را روی عمل زیبایی بینی نشان خواهند داد.

درست است که استفاده از این بخیه‌ها به‌ خودی ‌خود جذب می‌شود، اما ممکن است برخی از افراد نگرانی در باره جای بخیه‌ها و وجود اسکارهای موجود داشته باشند.

ممکن است برخی از افراد به فکر استفاده از پماد ویتامین آ چشمی برای زخم بینی باشند. در صورتی‌ که بهترین شرایط ممکن استفاده از پماد تتراسیکلین چشمی می‌باشد و روی بخیه‌های جذبی نیز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

معرفی بخیه‌های غیر جذبی

این ممکن است بر اساس شرایط بیمار و تشخیص پزشک برای انجام عمل زیبایی بینی از بخیه‌های غیر قابل‌ جذب استفاده شود. همان ‌طور که مشخص است، این نوع بخیه‌ها جذب بدن نخواهند شد و بیمار نیاز دارد تا بعد از گذشت 5 ‌تا ۷ روز از جراحی زیبایی بینی برای برداشتن و کشیدن این نوع بخیه‌ها به نزد پزشک خود مراجعه کند.

البته این بخیه‌ها بسیار ظریف می‌باشند و به دلیلی که بیمار قبل ‌از مراجعه به پزشک شرایط استحمام کردن را خواهد داشت، قطعا گره بخیه‌ها بسیار نرم خواهد بود و هیچ‌ گونه دردی را برای افراد به وجود نخواهد آورد.

اما در راستای برطرف نمودن جای بخیه و نگرانی‌هایی که در زمینه عفونت بخیه‌ها وجود دارد. ضمنا استفاده از پماد تتراسیکلین چشمی پیشنهاد خواهد شد تا بتوانید نتیجه دلخواه خود را از فرم بینی ایجاد بهبودی کسب کنید و هیچ‌ گونه جای اسکار روی صورت شما باقی نماند.

مراقبت از بخیه‌ها بعد از عمل بینی چگونه می‌باشد؟

مراقبت از بخیه‌ها بعد از عمل بینی چگونه می‌باشد؟
مراقبت از بخیه‌ها بعد از عمل بینی چگونه می‌باشد؟

این‌که بتوانید در دوران نقاهت خود بعد از انجام عمل بینی از بخیه‌ها مراقبت کنید، به شما کمک می‌کند تا هر چه سریع‌تر به بهبودی برسید. برای کاهش دادن دوره نقاهت خود و جلوگیری از هر گونه عفونت، این ‌که بتوانید بخیه‌ها را بسیار تمیز نگه دارید و همواره از آن‌ها مراقبت کنید، مهم و ضروری می‌باشد.

زیرا در صورتی‌ که هیچ‌ گونه توجهی به تمیز کردن و خشک کردن بخیه‌های خارجی نداشته باشید و بینی شما بعد از انجام عمل دچار عفونت شود، قطعا نگرانی‌های بسیاری را در بر خواهد داشت که می‌تواند شما را درگیر کند.

در صورتی‌ که پزشک شما از بخیه‌های جذبی برای داخل بینی استفاده کرده باشد، در مدت ‌زمان یک هفته این بخیه‌ها به‌ صورت خودکار جذب خواهند شد.

استفاده از برخی پمادها همچون پماد تتراسیکلین چشمی می‌تواند کمک بسیار زیادی به برطرف نمودن برخی خطوط بخیه داخلی بینی کند

استفاده از برخی پمادها همچون پماد تتراسیکلین چشمی می‌تواند کمک بسیار زیادی به برطرف نمودن برخی خطوط بخیه داخلی بینی کند. این پماد توسط پزشک برای شما تجویز خواهد شد تا بتوانید هر چه سریع‌تر خطوط ایجاد شده روی بینی خود را برطرف کنید.

در راستای این‌ که بدانید استفاده از پماد ویتامین آ چشمی برای زخم بینی کاربردی می‌باشد، بهتر است بگوییم اغلب پزشکان استفاده از پماد تتراسیکلین چشمی را پیشنهاد خواهند داد که نحوه استفاده از آن بدین ‌صورت است که باید روزانه دو بار در ناحیه برش زده عمل بینی و سوراخ‌های بینی مالیده شود.

این پماد که به‌ عنوان یک آنتی ‌بیوتیک کاربرد دارد، کمک می‌کند تا هیچ‌ گونه رطوبتی به بخش خارجی بخیه‌ها نرسد و از وجود عفونت‌های مکرر جلوگیری خواهد کرد.

در صورتی که قصد استحمام دارید، بعد از استفاده از پماد تتراسیکلین چشمی می‌توانید بینی خود را با یک تکه پلاستیک بپوشانید. سپس برای استحمام اقدام کنید تا به هیچ وجه بخیه‌ها دچار رطوبت و خیسی نشود تا این کار باعث بروز عفونت روی بینی شما نشود.

در دوره مراقبت بعد از عمل بینی چه زمانی باید نزد پزشک رفت؟

در دوره مراقبت بعد از عمل بینی چه زمانی باید نزد پزشک رفت؟
در دوره مراقبت بعد از عمل بینی چه زمانی باید نزد پزشک رفت؟

در صورتی‌ که همه مراقبت‌های لازم را بعد از انجام عمل بینی رعایت کرده باشید، اما شرایط غیر عادی روی بینی شما صورت بگیرد، قطعا نیاز به مراجعه به پزشک خواهید داشت.

حال در صورتی‌ که علائم زیر را مشاهده کردید، باید هر چه سریع‌تر برای مراجعه به پزشک اقدام کنید تا با معاینات انجام‌ گرفته روی صورت و بینی شما، اقدامات درمانی صورت بگیرد. مهم‌ترین علائم مراجعه به پزشک موارد زیر شمرده می‌شوند.

  • خون‌ریزی مداوم از بینی
  • قرمزی بیش ‌از اندازه بینی
  • تب بسیار بالا
  • عفونت‌های بدبو

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله علائم بعد از عمل بینی را مطالعه کنید.

ماساژ دادن جای زخم بینی چه نتیجه‌ای را در بر خواهد داشت؟

ماساژ دادن جای زخم بینی چه نتیجه‌ای را در بر خواهد داشت؟
ماساژ دادن جای زخم بینی چه نتیجه‌ای را در بر خواهد داشت؟

برای این ‌که اطلاعات دقیق‌تری در زمینه دوران نقاهت بعد از انجام عمل بینی داشته باشید، ممکن است این مطلب به گوش شما رسیده باشد که ماساژ دادن می‌تواند تاثیر بالایی داشته باشد.

لازم به ذکر است بگوییم برای این ‌که برش ایجاد شده روی ناحیه بینی و لایه‌های ضخیم پوستی بسته شود، بدن نیاز به تولید کلاژن های بیشتر دارد تا با پر کردن جای زخم بتواند جای زخم را پر کند تا جای هیچ‌ گونه اسکار و زخمی بر بینی و روی صورت باقی نماند.

البته کاملاً طبیعی است که شما بعد از انجام جراحی بینی، انتظار کمی از جای اسکار و زخم بر ناحیه صورت داشته باشید.

حال در صورتی ‌که پوست صورت شما ضخیم می‌باشد، ممکن است زخم‌های بزرگ‌تری مشاهده کنید و در نهایت ممکن است که زیبایی شما را تحت تاثیر قرار داده و نتوانید نتیجه دلخواه خود را از انجام عمل زیبایی بینی دریافت کنید.

در این مواقع، ماساژ دادن ناحیه زخم باعث می‌شود که بافت اسکار به ‌مرور زمان ضعیف‌تر گردد و در نهایت با گذشت زمان و انجام مجدد ماساژها می‌توانید کم‌رنگ شدن زخم‌های موجود را مشاهده کنید. به‌ همین دلیل است که اغلب مواقع ماساژ دادن جای زخم بینی، عملکردی مفید را برای بدن به‌ همراه خواهد داشت.

یکی دیگر از مهم‌ترین خاصیت‌های ماساژ بینی بعد از عمل، پیشگیری از جمع شدن مایعات و خون در نواحی اطراف برش بینی می‌باشد. این کار نیز می‌تواند بر روحیه کاهش کبودی‌ها و تورم موجود در بینی تاثیرگذار باشد. البته باید نحوه صحیح ماساژ دادن را بیاموزید تا به ‌اشتباه دچار آسیب‌ رساندن به بینی بعد از جراحی نشوید.

آیا ماساژ بینی بعد از عمل، باعث کوچک شدن بینی می شود؟

چگونگی ماساژ بعد از انجام عمل بینی

با توجه به این ‌که در مطالب بالا به این‌ موضوع رسیدیم که ماساژ دادن نیز می‌تواند در کنار استفاده از پماد ویتامین آ چشمی برای زخم بینی کاربرد داشته باشد، بهتر است نحوه‌ی صحیح ماساژ دادن را نیز آموزش ببینید و به این نکته توجه داشته باشید که تا هنگامی ‌که زخم موجود روی بینی شما بهبود نیافته است، به‌ هیچ ‌عنوان آن را دست‌کاری نکنید.

بهترین مدت ‌زمان برای انجام ماساژ در ناحیه بینی بین ۱۰ روز تا ۲ هفته بعد از عمل می‌باشد. با سپری شدن این مدت ‌زمان می‌توان اطمینان حاصل کرد که بینی به ‌اندازه ای بر جای خود ثابت شده ‌است و امکان جا به جایی و تغییر زاویه بینی وجود نخواهد داشت.

نحوه ماساژ بینی بعد از عمل

برای آموزش بیشتر بهتر است بگوییم که نحوه ماساژ بینی بدین ‌صورت است که شما می‌توانید بین دو انگشت خود به ‌آرامی پل بینی را لمس کنید و به مدت چند ثانیه آن را در همین حالت نگه دارید.

در مرحله بعد می‌توانید به‌ آرامی بخش پل بینی را به دو طرف بینی بکشید. بعد از انجام این کار بهتر است تا چندین ثانیه توقف کنید. سپس مجدداً از بالا دو انگشت خود را به سمت پایین بینی بکشید و چندین ‌بار این کار را تکرار کنید. البته در نظر داشته باشید که فقط این کار را به‌ آرامی انجام دهید تا دچار صدمه رساندن به ناحیه بینی نشود.

قطعا در هنگام مراجعه به پزشک خود و آموزش ماساژ دادن بینی، این موضوع به شما گفته خواهد شد. البته همچنان استفاده از پماد تتراسیکلین چشمی نکته مهمی است که می‌توانید برای جلوگیری از بروز عفونت بعد از عمل جراحی بینی برای زخم‌های موجود استفاده داشته باشید.

نکات مهم به ‌عنوان مراقبت‌ها از زخم بینی شامل چیست؟

نکات مهم به ‌عنوان مراقبت‌ها از زخم بینی شامل چیست؟
نکات مهم به ‌عنوان مراقبت‌ها از زخم بینی شامل چیست؟

این ‌که اطلاعات کافی در رابطه با مراقبت‌های بعد از عمل بینی داشته باشید، قطعا باعث می‌شود تا زخم موجود بر ناحیه بینی شما عفونی نشود.

زیرا در صورت عفونی شدن زخم، ممکن است مشکلات متعددی را تجربه کنید و به ‌جای این ‌که از انجام عمل زیبایی بینی نتیجه مفیدی دریافت کنید، انجام این عمل ممکن است شما را در به وجود آمدن عفونت زخم حاصل از عمل نگران کند.

به همین دلیل است که لازم می‌دانیم حتما در رابطه با نکاتی که بعد از انجام عمل بینی مهم و ضروری می‌باشند، برای ترمیم زخم بینی استفاده کنید. در کنار تمامی نکات گفته‌ شده، استفاده از پمادهای مختلفی همچون پماد ویتامین آ چشمی برای زخم بینی پیشنهاد می‌شود.

هر چند که بهتر است از پماد تتراسیکلین چشمی بهره‌مند شوید. زیرا این کار نه‌ تنها باعث چرب شدن ناحیه زخم خواهد شد، بلکه از بروز عفونت نیز جلوگیری می‌کند. حال در ادامه به بررسی نکات مهم بعد از عمل بینی خواهیم پرداخت.

استفاده از کمپرس یخ

یکی از مهم‌ترین شرایطی که باعث کاهش یافتن تورم، کبودی و احساس ناراحتی بعد از انجام عمل بینی خواهد شد، استفاده از کمپرس سرد می‌باشد. برای استفاده از کمپرس سرد می‌توانید آن را حدوداً ۱۵ دقیقه روی بینی بگذارید و آن را استفاده کنید.

حداکثر مدت‌ زمان استفاده از کمپرس سرد بین ۲ تا ۳ روز بعد از عمل می‌باشد که کمک بسیار زیادی برای برطرف نمودن زخم‌های موجود بر بینی خواهد کرد.

البته در برخی از مواقع امکان دارد استفاده از کمپرس گرم برای بیمار مفید ‌باشد. در صورتی‌ که کبودی در زیر چشم‌های بیمار حاصل شده‌ باشد، بهتر است که بیمار از کمپرس گرم استفاده داشته باشد.

در غیر این صورت استفاده از کمپرس گرم برای بینی جراحی ‌شده مجاز نمی‌باشد. حتما در باره این دست از نکات قبل ‌از ترخیص شدن از بیمارستان از پزشک خود اطلاعات کافی را دریافت کنید.

داروهای تجویزی بعد از عمل بینی

داروهای تجویزی بعد از عمل بینی
داروهای تجویزی بعد از عمل بینی

بعد از انجام عمل بینی، برخی از داروها برای بیمار تجویز خواهد شد که بیمار موظف است آن‌ها را با شروع یک رژیم غذایی حدوداً ۶ ساعت بعد از عمل آغاز کند. این دسته از داروها شامل قرص‌های مسکن، قرص سرماخوردگی، قطره‌ی بینی، کپسول‌های آنتی ‌بیوتیک، آمپول‌های ضد حساسیت و برای کاهش تورم صورت می‌باشد.

البته نباید از استفاده پماد تتراسیکلین چشمی نیز غافل شد. زیرا استفاده از آن نیز به‌ عنوان یکی دیگر از داروهای تجویزی پزشکان برای برطرف نمودن جراحات موجود و زخم بینی بعد از عمل جراحی مفید خواهد بود.

استفاده از پمادهای ترمیمی بعد از عمل بینی

یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که به‌ عنوان پمادهای بعد از عمل زیبایی بینی استفاده و تجویز خواهد شد، پماد تتراسیکلین چشمی می‌باشد که بیمار موظف است تا روزی دو مرتبه آن را در درون بینی خود استفاده کند. در برخی مواقع افراد به ‌اشتباه از پماد ویتامین ‌آ چشمی برای زخم بینی استفاده می‌کنند.

درست است که استفاده از پماد ویتامین آ چشمی برای زخم بینی نیز ممکن است در برخی مواقع کارساز باشد، اما قطعا استفاده از پماد تتراسیکلین چشمی تأثیرپذیری بیشتری خواهد داشت و برای برطرف نمودن جای زخم و استفاده از این پماد، کاربرد بیشتری دارد.

البته ممکن است به تجویز پزشک شما، پمادهای دیگری نیز مورد استفاده قرار بگیرد. مدت ‌زمان استفاده از این نوع پمادها ۱ ماه می‌باشد که البته بعد از آن نیز می‌توانید از پمادهای ترمیمی برای برطرف نمودن جای هر گونه بخیه روی بینی استفاده داشته باشید.

نداشتن رژیم غذایی بعد از عمل بینی

رژیم‌های غذایی یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی است که افراد باید بعد از انجام عمل بینی به آن پای‌بند باشند. به‌ عنوان نمونه مهم‌ترین نکاتی که باید در رژیم‌های غذایی رعایت شود، شامل موارد زیر خواهد شد:

  • مصرف آب‌ میوه‌های طبیعی در دوره بعد از عمل مناسب است. اما تا حد امکان تلاش کنید از آب‌میوه‌های پاکتی استفاده نکنید.
  • رژیم‌های غذایی همچون سبزیجات پخته‌ شده و سیب ‌زمینی آب‌پز و سوپ در این دوره برای شما مفید است.
  • استفاده از میوه‌های شیرین به دلیل ایجاد جوش در رویش صورت برای شما در این دوره مناسب نیست.
  • بهتر است تا جای ممکن از خوردن آب‌میوه‌ها با نی پرهیز کنید و آن را با لیوان مصرف کنید.

چسب زدن بعد از عمل بینی

چسب زدن بعد از عمل بینی
چسب زدن بعد از عمل بینی

یکی دیگر از مراقبت‌های مهمی که به ‌غیر از استفاده از پماد ویتامین ‌آ چشمی برای زخم بینی در نظر گرفته می‌شود، چسب است که از مهم‌ترین نکات فرم دهی به بینی می‌باشد.

در صورتی‌ که آموزش صحیح چسب زدن بعد از عمل بینی را دریافت کنید، قطعا این کار کمک بسیار زیادی به کاهش تورم و شکل‌دهی بینی شما خواهد کرد. در دو هفته اول، چسب زدن صحیح کمک می‌کند تا فرم دهی بینی شما صورت بگیرد و بعد از آن نیز برای کاهش یافتن تورم موجود روی بینی می‌توان همچنان از چسب زدن استفاده کرد.

استحمام بعد از عمل جراحی بینی

استحمام بعد از عمل جراحی بینی
استحمام بعد از عمل جراحی بینی

با توجه به این‌ که بعد از عمل بینی، روی بینی گچ به‌ همراه چسب وجود دارد و این پانسمان باید 3 تا ۷ روز روی بینی باقی بماند، بیمار مجاز به استحمام نمی‌باشد. زیرا استحمام باعث خیس شدن پانسمان و گچ بینی خواهد شد و امکان شل شدگی و افتادن آن وجود دارد.

در نهایت می‌تواند اثربخشی بالایی بر نتیجه عمل بینی داشته باشد. از سوی دیگر، رطوبت موجود در زیر گچ باعث ایجاد سوزش و خارش می‌شود که برای فرد بیمار، نگران‌کننده و آزاردهنده خواهد بود.

مراجعه در روز هفتم بعد از عمل

بیمار موظف است که بعد از یک هفته برای کشیدن بخیه‌ها و برداشتن گچ بینی خود به پزشک مراجعه کند. البته لازم است حتما قبل‌ از مراجعه به پزشک، چسب و پماد تتراسیکلین چشمی را به‌ همراه خود داشته باشد.

برای این که گچ بینی و بخیه‌ها راحت‌تر از روی بینی بعد از جراحی برداشته شود، بیمار باید صبح روز هفتم استحمام داشته باشد تا گچ به ‌قدری خیس شود. این کار باعث راحت‌تر جدا شدن گچ از بینی می شود.

استفاده از سرم شست و شوی بینی

بعد از یک هفته، گچ بینی از روی آن برداشته شده و بیمار باید به مدت یک ماه برای عدم عفونت به شست و شوی بینی بپردازد و حداقل در طول روز دو بار و از طریق سرنگ به ‌آرامی بینی خود را شست و شو دهد. این کار بهترین روش ممکن برای شست و شوی بینی می‌باشد.

مصرف قرص و پماد بعد از عمل بینی

مصرف قرص و پماد بعد از عمل بینی
مصرف قرص و پماد بعد از عمل بینی

همچنان در راستای استفاده از پماد تتراسیکلین چشمی، بیمار بعد از برداشته شدن گچ نیز باید اقدام کند. زیرا این پماد باعث جلوگیری از بروز عفونت در ناحیه بخیه‌ها خواهد شد.

پس مالیدن روزانه ۲ بار پماد تتراسیکلین چشمی بر نواحی زخم، برای برطرف نمودن جای زخم و چرب کردن آن به بیمار کمک خواهد کرد.

همچنین در برخی از مواقع می‌توانید از پماد ویتامین ‌آ چشمی برای زخم معده نیز استفاده داشته باشید. مصرف قرص‌ها و داروهای دیگری که پزشک در این بازه زمانی برای شما تجویز کرده‌ است، بسیار مهم و ضروری می‌باشد.

ورزش بعد از عمل بینی

برای این ‌که افراد بعد از انجام عمل بینی آثار بیهوشی را از بدن خود برطرف کنند، نیاز به استراحت بیشتر دارند. قطعا هر چه که زمان استراحت بیشتری را برای خود در نظر بگیرید، سرعت ترمیم زخم‌های بینی بیشتر خواهد بود و احتمال عفونت بر زخم بینی کمتر می‌گردد.

البته در مواقع اضطرار نیز می‌توانید از پماد ویتامین ‌آ چشمی برای زخم ‌بینی و همچنین از پماد تتراسیکلین چشمی نیز استفاده داشته باشد. اما در صورتی ‌که استراحت بیشتری داشته باشید، سرگیجه و یا احتمال خون‌ریزی بعد از عمل به حداقل خواهد رسید.

با شناخت این‌ دست از مسائل می‌توانید درک کنید که به چه اندازه مراقبت‌های بعد از عمل برای بیماران حیاتی و مهم می باشد. پس بهتر است تمامی نکات گفته ‌شده تحت نظر پزشک خود را رعایت کنید تا بتوانید فرم دلخواهی از بینی خود کسب نموده و به نتیجه قابل قبولی از عمل بینی برسید.

اهمیت استفاده از پماد تتراسیکلین چشمی بعد از عمل بینی چیست؟

اهمیت استفاده از پماد تتراسیکلین چشمی بعد از عمل بینی چیست؟
اهمیت استفاده از پماد تتراسیکلین چشمی بعد از عمل بینی چیست؟

حال به مهم‌ترین بخش این مبحث رسیدیم تا بتوانیم اطلاعات کلی در رابطه با خاصیت پماد تتراسیکلین چشمی برای شما داشته باشیم.

زیرا پیشنهاد پزشکان حاذق بعد از انجام عمل زیبایی بینی برای برطرف نمودن جای اسکار و زخم، استفاده از این پماد می‌باشد. بینی‌ که تازه جراحی ‌شده است، باید تحت مراقبت قرار بگیرد. حال درصددیم تا به آموزش استفاده از این پماد در ادامه این مطلب بپردازیم.

خاصیت استفاده از پماد تتراسیکلین چشمی

خاصیت استفاده از پماد تتراسیکلین چشمی
خاصیت استفاده از پماد تتراسیکلین چشمی

دلیل این‌ که پزشکان بر استفاده از پماد تتراسیکلین چشمی بعد از انجام عمل بینی تاکید می‌کنند، این است که این پماد قادر است تا ناحیه‌ی بخیه‌های موجود بر بینی را کاملاً چرب نگه دارد.

در کنار این ‌موضوع کمک بسیار زیادی به بهبود زخم‌های ایجاد شده روی ناحیه بینی خواهد کرد و فرایند درمان شما را سرعت می‌بخشد.

البته بهتر است با بالا بردن سطح اطلاعات خود از این پماد، استفاده داشته باشید. زیرا این پماد باید با دقت لازم روی نواحی مورد نظر استفاده شود تا فرد بتواند بهترین نتیجه و تاثیر را برای بهبودی زخم در ناحیه بینی از آن بگیرد.

در کنار این نکات، به دلیل این‌ که استفاده از این پماد دارای خاصیت آنتی ‌بیوتیکی می‌باشد، کمک می‌کند تا زخم‌های موجود در ناحیه بینی عفونی نشوند. زیرا در صورت عفونت این زخم‌ها، مشکلات بسیاری در انتظار بیمار خواهد بود و ممکن است به نتیجه دلخواه و فرم مد نظر از انجام عمل زیبایی بینی نرسد.

پس در حالت کلی می‌توان گفت که استفاده از پماد ویتامین ‌آ چشمی برای زخم بینی کاربرد آن‌ چنانی نخواهد داشت و فقط هدف از استفاده از این پماد، چرب کردن زخم بینی می‌باشد.

علاوه بر این، به پیشنهادات پزشکان استفاده از پماد تتراسیکلین چشمی نه‌ تنها باعث چرب کردن ناحیه بخیه‌ها می شود، بلکه باعث جلوگیری از بروز عفونت در این نواحی نیز خواهد شد.

طریقه مصرف پماد تتراسیکلین چشمی

طریقه مصرف پماد تتراسیکلین چشمی
طریقه مصرف پماد تتراسیکلین چشمی

حال که به اهمیت استفاده از پماد تتراسیکلین چشمی پی بردیم، ممکن است این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که شرایط استفاده از آن به چه صورت می‌باشد.

در راستای مراقبت بعد از انجام عمل بینی یا همان رینوپلاستی، بیمار باید در طول روز بعد از برداشتن گچ بینی، روزی ۳ مرتبه بینی خود را شست‌ و شو بدهد. حال بعد از شست و شوهای انجام‌ شده قادر است که پماد تتراسیکلین چشمی را به بخیه‌های بینی بمالد.

مهم‌ترین موضوعی که قبل ‌از استفاده از این پماد در نظر گرفته می‌شود، این است که حتما محل بخیه‌ها را کاملاً تمیز کنید. این کار با استفاده از گوش ‌پاک‌کن و سرم‌های شست و شو انجام می‌گیرد.

بیمار باید قبل ‌از استفاده از این پماد با گوش ‌پاک‌کن که آغشته به سرم شست و شو می‌باشد، برای تمیز کردن بخیه‌های بینی خود اقدام کند تا هر گونه چربی که روی بخیه‌ها به جا مانده ‌است، پاک شود.

بعد از تمیز کردن ناحیه مد نظر می‌توانید میزان کمی از این پماد را روی بخش دیگری از گوش ‌پاک‌کن تمیز بگذارید و خیلی آرام آن را روی بخیه‌های بینی بمالید

بعد از تمیز کردن ناحیه مد نظر می‌توانید میزان کمی از این پماد را روی بخش دیگری از گوش ‌پاک‌کن تمیز بگذارید و خیلی آرام آن را روی بخیه‌های بینی بمالید. این کار را به گونه ای انجام دهید که یک لایه‌ای بسیار نازک از کرم بر زخم‌ها وجود داشته باشد و سپس نوبت آن است که بخش ابتدایی داخل سوراخ‌های بینی را با استفاده از این پماد چرب کنید.

در صورتی‌ که بیش ‌از اندازه از این پماد بر زخم‌های خود استفاده داشته باشید، مانع رسیدن هوا به زخم‌ها خواهد شد و باعث می‌شود که دوره بهبودی زخم‌ها بعد از انجام عمل زیبایی بینی طولانی‌تر شود و بهبودی دیرتر برای نواحی زخم شده اتفاق بیفتد.

پس طبق توصیه پزشک مد نظر خود می‌توانید روزانه ۳ مرتبه در طول روز از پماد تتراسیکلین چشمی با استفاده از  گوش ‌پاک‌کن و سرم شست و شو روی زخم‌ها استفاده داشته باشید تا نتیجه دلخواه خود را از برطرف نمودن جای زخم و عدم وجود عفونت‌ها کسب کنید.

در باره این اشتباه که ممکن است برخی از افراد از پماد ویتامین ‌آ چشمی برای زخم بینی استفاده داشته باشند نیز لازم است بگوییم که استفاده از این پماد ممکن است برای برخی از مواقع خوب باشد. اما قطعا مصرف پماد تتراسیکلین چشمی می‌تواند کاربرد بیشتری به نسبت آن داشته باشد. به همین دلیل است که پیشنهاد می‌کنیم از این پماد بهره‌مند شوید.

جمع‌بندی مطالب

جمع‌بندی مطالب
جمع‌بندی مطالب

قطعا می‌توان گفت که انجام عمل بینی از فواید بسیار زیادی برخوردار می‌باشد و اتفاقات خوشایندی در پی استفاده از این عمل برای افراد اتفاق خواهد افتاد. زیرا آن‌ها می‌توانند با رسیدن به یک بینی ایده‌آل، اعتماد از دست ‌رفته خود را به دست آورند و زیبایی‌های صورت خود را دوچندان کنند. اما نکته مهم، در راستای مراقبت‌های بعد از انجام عمل بینی می‌باشد.

زیرا همان ‌طور که در مطالب بالا به این موضوع پرداخته‌ایم، در صورتی‌ که مراقبت‌های بعد از عمل بینی نادیده گرفته‌ شوند، امکان بروز مشکلات مختلف وجود دارد. یکی از این مراقبت‌ها در راستای جای زخم و اسکار موجود بر بینی به دلیل بخیه‌های انجام این جراحی می‌باشد و ممکن است برخی از افراد، حساسیت بسیار بالایی در راستای به وجود آمدن مشکلات مختلف روی بینی خود داشته باشند. قطعا بروز جای بخیه در صورت آن‌ها آزاردهنده باشد.

در صورتی‌ که پزشک به شما توصیه می‌کند از برخی داروها و پمادها برای رفع شدن این مشکل استفاده داشته باشید، هنگامی‌ که از یک پزشک حاذق در راستای انجام عمل بینی کمک بگیرید. قطعا همه این نکات به شما یادآوری خواهد شد تا بتوانید در دوران نقاهت بهترین مراقبت‌ها را از بینی عمل شده داشته باشید.

از نظر پزشک‌ها، اثر خط از نظر برخی از افراد ممکن است استفاده از پماد ویتامین ‌آ چشمی برای زخم بینی کاربرد داشته باشد

از نظر پزشک‌ها، اثر خط از نظر برخی از افراد ممکن است استفاده از پماد ویتامین ‌آ چشمی برای زخم بینی کاربرد داشته باشد. درست است که مصرف این پماد نیز توصیه می‌شود، اما برای این‌ که از هر گونه عفونت در ناحیه بخیه‌ها بعد از انجام عمل بینی جلوگیری کنید، استفاده از پماد تتراسیکلین چشمی کاربرد بیشتر خواهد داشت.

طبق این مطلب در رابطه با دستورالعمل‌های لازم برای این پماد گفتیم تا بدانید طریقه مصرف آن به چه صورت می‌باشد و بهتر است در مدت ‌زمان یک ماه بعد از انجام عمل بینی، حتما پروسه مراقبت از بینی با استفاده از پماد تتراسیکلین چشمی را انجام بدهید تا بعد از این مدت ‌زمان هیچ ‌گونه آثاری از جای بخیه روی صورت شما باقی نمانده باشد. امیدواریم که با این دسته از اطلاعات، شما نیز بتوانید برای رسیدن به یک زیبایی ایده‌آل موفق باشید و از جذابیت صورت خود لذت ببرید.

در پایان توصیه می کنیم جوش خوردن استخوان بینی بعد از عمل و کجی بینی بعد از عمل را مطالعه کنید.

https://cutt.ly/DNi1Xcr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.