عصبانیت بعد از عمل بینی

عصبانیت بعد از عمل بینی

در این مقاله، موضوع عصبانیت بعد از عمل بینی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

جراحی رینوپلاستی از متداول ترین جراحی های زیبایی در کشورمان است که در حال حاضر متقاضیان بسیاری دارد.

به همین منظور، اغلب اشخاص سعی می کنند تا برای زیباسازی بیشتر چهره و تغییر در فرم ظاهری، اقدام به انجام جراحی بینی کنند که می تواند در برخی از اشخاص، ایمن و کاملاً بی خطر باشد و نتایج مثبتی را به دنبال داشته باشد.

حال چنانچه کاندیدای مناسبی برای انجام این متد جراحی زیبایی هستید، بایستی به مهمترین مسئله یعنی مراقبت های بعد از رینوپلاستی توجه بسیار داشته باشید.

رعایت اساسی ترین الزامات پس از جراحی که عصبانیت، نقش زیادی در افزایش تورم به دنبال دارد، مهمترین موضوعی است که سعی داریم در این مقاله به مناسب ترین راهکارهای درمانی مرتبط به آن بپردازیم.

دقت داشته باشید چنانچه در انجام مراقبت های پس از جراحی کوتاهی کنید، به نتیجه قابل قبولی از روند جراحی زیبایی دست نخواهید یافت.

فهرست مطالب

اینفوگرافیک عصبانیت بعد از عمل بینی

اینفوگرافیک عصبانیت بعد از عمل بینی
اینفوگرافیک عصبانیت بعد از عمل بینی

در این خصوص می توانید از مشاوره های خانم دکتر خدیجه جمشیدی بهره مند شوید. خانم دکتر جمشیدی، از معتبرترین متخصصین در این زمینه به شمار می آیند.

با ما همراه باشید تا در خصوص عصبانیت بعد از عمل بینی اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

پیشنهاد می کنیم از پست خشک شدن داخل بینی بعد از عمل دیدن کنید.

ویدئو عصبانیت بعد از عمل بینی

عناوین مقاله:

رینوپلاستی چیست و چه افرادی کاندیدای این متد جراحی هستند؟

شرایط لازم برای عمل زیبایی بینی را نام ببرید.

انواع جراحی بینی کدامند؟

مزایای رینوپلاستی چیست؟

مراقبت های بعد از جراحی رینوپلاستی را ذکر کنید.

عصبانیت بعد از عمل بینی، چه پیامدهایی را به دنبال دارد؟

علائم و دلایل بروز افسردگی بعد از عمل

تغذیه پس از جراحی

عوامل موثر بر هزینه جراحی رینوپلاستی را بیان کنید.

نتیجه گیری

 

عمل بینی Rhinoplasty

عمل بینی Rhinoplasty
عمل بینی Rhinoplasty

پیش از توضیح درباره عصبانیت بعد از عمل بینی، لازم است در خصوص جراحی زیبایی بینی توضیحاتی را متذکر شویم. همان طور که همه شما می دانید، شکل بینی اثر قابل توجهی در حس اعتماد به نفس و زیبایی صورت به خصوص در بانوان دارد.

مهمترین تغییرات حاصل از جراحی بینی با هدف برطرف کردن قوز، تغییر اندازه، افزایش و یا تقلیل عرض آن، فرورفتگی و یا برآمدگی در قسمت پل بینی، موقعیت پره های بینی روی زیباجویان متقاضی جراحی رینوپلاستی انجام می شود.

گفتنی است که قومیت اشخاص، مهمترین مسئله ای است که می تواند روی ظاهر هر شخص اثر شایانی داشته باشد. در بعضی مواقع، شاید این عمل زیبایی، تنها به منظور جمع کردن پره ها و یا تغییر کلی در قسمت نوک بینی انجام شود که زیبایی دو چندانی را روی چهره به همراه دارد.

در واقع شما با انجام رینوپلاستی، نامتقارن و یا بزرگ بودن پره های بینی را رفع نموده و در شکل ظاهری خود تغییرات کلی را ایجاد می کنید.

از رایج ترین اختلالاتی که تنفس را برای شخص سخت تر می کند، انحراف موجود در تیغه میانی است

از رایج ترین اختلالاتی که تنفس را برای شخص سخت تر می کند، انحراف موجود در تیغه میانی است. متخصصین مجربی مانند خانم دکتر جمشیدی، با رفع انحراف تیغه فوق، اختلالات تنفسی شخص را به طور کامل از بین می برند.

به طور کلی بینی بعضی از اشخاص، بنا به دلایل متعددی همانند زمینه ارثی و یا اختلالات خاص و حتی سوانح، با صدمات جدی روبرو می شود که در چنین شرایطی، رینوپلاستی برای اصلاح موارد نامبرده، مناسب ترین اقدام به شمار می آید؛ اما رعایت عدم عصبانیت بعد از عمل بینی، مهمترین موردی است که برای دستیابی به بهترین نتایج ناشی از جراحی بایستی توجه بسیار به آن داشته باشید.

حالت نوک بینی نیز در این جراحی زیبایی تغییر می کند و با اصلاح عدم تقارن و کوچک تر شدن پره های بینی و از همه مهمتر با رعایت عصبانیت بعد از عمل بینی، شما شاهد تغییرات کلی در شکل ظاهری بینی خواهید شد.

گفتنی است که رینوپلاستی برای رفع نواقص مادرزادی و یا صدمات حاصل از فعالیت های ورزشی هم انتخاب مناسبی محسوب می شود که بهتر است تحت نظر مجرب ترین جراحان پلاستیک همچون خانم دکتر خدیجه جمشیدی انجام شود. همچنین ایشان بهترین جراح بینی گوشتی در تهران هستند.

افراد کاندیدای جراحی بینی

افراد کاندیدای جراحی بینی
افراد کاندیدای جراحی بینی

به طور کلی بالغ بر هشتاد درصد از اشخاصی که با اختلالات ساختاری و یا حتی ظاهری در فرم بینی همراه هستند، برای انجام جراحی فوق کاندیدای مناسبی به شمار می آیند.

در اصل موردی که جراحی رینوپلاستی و رعایت از مراقبت های بعد از جراحی همچون عصبانیت بعد از عمل بینی را سخت تر می کند، جراحی بینی های بدون استخوان و گوشتی است که به منظور رفع اصلاحات فوق، جراح بایستی پیوند غضروف را روی بیمار انجام دهد.

لازم به توضیح است که چنانچه جراح معالج در انجام جراحی زیبایی بینی از تخصص و مهارت کافی برخوردار نباشد، ممکن است شخص با نتایج غیر قابل قبولی از جراحی همراه شود که طبیعتا پیامدهای منفی را به دنبال دارد.

اغلب جراحان متخصص بر این باورند که رینوپلاستی برای بینی های استخوانی و یا غضروفی با این که نتیجه بهتری دارد، آسان تر انجام می شود.

در مجموع اشخاصی که با مشکلاتی همچون شکستگی تیغه بینی، بیرون زدگی و یا ضخامت نوک بینی، قوز در قسمت پل بینی، اختلالات ساختاری بینی، بزرگ بودن بیش از اندازه بینی به دلیل عوامل ژنتیکی و همچنین اشخاصی که با پهنی بیش از حد سوراخ های بینی همراه هستند، می توانند برای رفع نواقص موجود، تحت این عمل زیبایی قرار گیرند.

باید متذکر شد که اگر بینی شما از نوع غضروفی است، جراحی شما تحت نظر حاذق ترین جراحان رینوپلاستی همچون خانم دکتر جمشیدی، می تواند به آسانی انجام شود.همچنین ایشان جراح بینی با قیمت مناسب در تهران هستند.

شرایط لازم برای انجام Rhinoplasty

شرایط لازم برای انجام Rhinoplasty
شرایط لازم برای انجام Rhinoplasty

به منظور این که جراحی فوق با نتایج مطلوب و قابل قبولی همراه باشد، داشتن بعضی از مشخصه ها بسیار حائز اهمیت است.

بنا بر این که مراقبت های پس از جراحی و رعایت عصبانیت بعد از عمل بینی شامل حال شما شود، در وهله نخست بایستی از لحاظ روحی و جسمی در وضعیت سلامت کامل قرار داشته باشید. شخص کاندیدای جراحی رینوپلاستی نبایستی درگیر مشکلاتی باشد که پروسه بهبودی آن ها نیاز به زمان طولانی دارد.

برای اطمینان بیشتر نسبت به وضعیت سلامت، انجام تست های مرتبط پزشکی پیش از این عمل زیبایی، امری ضروری است. شخص بایستی درباره پیشینه پزشکی و داروهای مصرفی روزانه خود با توجه به میزان دوز مصرفی آن ها، اطلاعات لازم را در اختیار جراح متخصص قرار دهد تا تداخلی بین جراحی و معالجه بعضی از مشکلات، ایجاد نشود.

به این ترتیب، معالجه قطعی چنین مشکلاتی پیش از عمل زیبایی فوق امری مهم تلقی می شود. نداشتن وسواس فکری یکی از مهمترین مشخصه های فرد درخواست کننده جراحی بینی است، زیرا این امر سبب تشدید عصبانیت بعد از عمل بینی شده و با افزایش تورم، احتمال این که شخص با عدم رضایت همراه شود، بسیار است.

وجود اختلالات ساختاری anatomical

دقت داشته باشید که رینوپلاستی حتماً بایستی به علت وجود اختلالات ساختاری anatomical روی فرد متقاضی انجام شود.

از نظر خانم دکتر جمشیدی، فرد درخواست کننده این عمل زیبایی بایستی از تغییرات ظاهری و حتی عملکرد عمل، انتظارات واقع بینانه ای داشته باشد که این مورد مهمترین اصل در جراحی بینی است. ناگفته نماند که سن شخص درخواست کننده جراحی بینی، مورد دیگری است که اکثر جراحان تاکید بسیار به آن دارند.

هر چند اشخاص رده سنی کمتر از 18 سال، کمتر با عصبانیت بعد از عمل بینی مواجه می شوند؛ اما از نظر متخصصین، به علت روند رشد در این افراد، واجد شرایط عمل زیبایی بینی نیستند.

توصیه جراحان پلاستیک به زیباجویان عزیز این است که تا پایان پروسه رشد صبور باشند و بعد از این دوره، تحت نظر حاذق ترین جراحان همچون خانم دکتر خدیجه جمشیدی که از مجرب ترین و باسابقه ترین متخصصان رینوپلاستی هستند، عمل زیبایی خود را انجام دهند.

انواع جراحی بینی

انواع جراحی بینی
انواع جراحی بینی

برای بهره مندی از مزایای این متد جراحی، دلایل متعددی وجود دارد که در این بخش از مقاله عصبانیت بعد از عمل بینی، اطلاعات لازم را درباره شیوه های مختلف به منظور رفع مشکلات موجود در هر یک از درخواست کنندگان بیان خواهیم کرد. به طور کلی جراحی بینی به 3 گروه:

1) Rhinoplasty  2) Septoplasty  3) Alar Plasty تقسیم می شود.

رینوپلاستی:

جراحی فوق تغییراتی را در شکل، سوراخ ها، غضروف و حتی استخوان بینی ایجاد می کند. لازم به توضیح است که این جراحی زیبایی، به اشخاصی که درگیر مشکلات پولیپ و یا تنفسی هستند، کمک بسیار می کند. برای اصلاح مشکلات ذکر شده در این گروه از بیماران، جراح سعی می کند تا استخوان و غضروف تقسیم کننده بخش داخلی بینی را کاملاً صاف کند.

از دیگر اصلاحاتی که در طی جراحی رینوپلاستی انجام می شود، مربوط به دیواره های بینی است که در زیباسازی ظاهری بینی هم تاثیرگذار است.

با توجه به اختلالات و نیازهای شخص، شاید در متد فوق، خانم دکتر جمشیدی از بی حسی موضعی و یا داروهای بیهوشی استفاده کند. کلی ترین مشکلاتی که از طریق rhinoplasty رفع می شود، عبارتند از:

1)      اصلاح اندازه بسیار نوک بینی با صورت  2) رفع برآمدگی و اندازه بینی 3) اصلاح دو شاخه ای بودن و یا جعبه ای شکل بودن در قسمت نوک بینی 4) اصلاح افتادگی بینی 5) پهن و یا بزرگ بودن سوراخ های بینی 6) رفع کم بودن فاصله نوک بینی تا لب 7) اصلاح بد فرمی حاصل از جراحی های زیبایی 8) در رفتگی و یا نامتقارن بودن نوک بینی

و حتی معالجه بینی هایی که به علت جراحی های اشتباه و یا تصادف، بیشتر به صورت زین اسبی هستند، می توانند تحت این تکنیک جراحی، مشکلات ظاهری را رفع کنند.

مزیت های رینوپلاستی

مزیت های رینوپلاستی
مزیت های رینوپلاستی

عمل فوق که زیر مجموعه جراحی زیبایی بینی است، تغییرات ساختاری را بدون این که اختلالات تنفسی را به دنبال داشته باشد، رفع می کند. با این که در جراحی Rhinoplasty امکان بزرگ و یا حتی کوچک شدن سایز بینی برای شخص درخواست کننده وجود دارد؛ سعی داریم در ادامه به مهمترین مزایای این روش درمانی طبق نظر خانم دکتر جمشیدی بپردازیم:

این روش جراحی، مشکلات تنفسی مسیر بینی را تا حد زیادی بهبود می بخشد و فرم ظاهری آن را اصلاح می کند. هماهنگی بیشتر بینی با دیگر اجزای موجود در چهره، از دیگر مزیت های مهم جراحی فوق محسوب می شود.

شما با انجام این عمل زیبایی، بهتر می توانید در جامعه حضور داشته باشید زیرا بارزترین مزیت رینوپلاستی، افزایش حس اعتماد به نفس است.

به طور کلی شکستگی، برآمدگی، کوچک و یا بزرگ بودن سوراخ ها و حتی عدم قرینگی، از طریق این نوع از جراحی بینی کاملاً رفع و اصلاح می شود که البته بهتر است برای بهره مندی از مزایای آن، به کلیه مراقبت های پس از جراحی از جمله عصبانیت بعد از عمل بینی پایبند باشید و الزامات لازم را رعایت کنید.

سپتوپلاستی:

نوعی دیگر از جراحی بینی Septoplasty است که به منظور رفع کجی تیغه میانی بینی برای بیمارانی که با مشکل فوق همراه هستند، انجام می شود. سپتوپلاستی با صاف کردن کجی Septo، روند جریان هوا و همچنین تنفس را آسان تر می کند. در واقع Septo دیواری استخوانی و در عین حال غضروفی است که در بین سوراخ های بینی واقع شده است.

کجی تیغه حاصل از متمایل شدن Septo یک طرفه است که اختلالات تنفسی را برای شخص به دنبال دارد. ممکن است انحراف موجود، بر اثر حوادث و یا حتی از بدو تولد در فرد ایجاد شود.

گفتنی است که مجاری بینی مبتلایان به کجی سپتوم، نسبت به دیگر اشخاص کوچک تر است و همین موضوع منجر به سخت تر شدن تنفس می شود. البته باید متذکر شد که خونریزی های پیاپی بینی و یا درد در ناحیه صورت هم از دیگر علائم انحراف فوق به شمار می آید.

البته طبق نظر خانم دکتر خدیجه جمشیدی، اشخاص رده سنی بیش از پانزده سال که با نشانه هایی همچون:

1) خرناس 2) خشکی دهان 3) درد در نواحی صورت 4) اختلالات تنفسی 5) سینوزیت مزمن 6) خون دماغ پشت سر هم

همراه هستند، واجد شرایط جراحی سپتوپلاستی یا همان انحراف تیغه میانی هستند.

حال موضوعی که در خصوص شیوه انجام Septoplasty باید متذکر شد، این است که:

عمل زیبایی بینی به شیوه فوق، بنا بر شرایط شخص درخواست کننده و سختی کار، تقریباً بین سی الی نود دقیقه به طول می انجامد. عمل فوق از طریق بیهوشی عمومی و یا بی حسی موضعی روی بیماران طبق تشخیص خانم دکتر جمشیدی انجام می شود.

در این تکنیک، پزشک با شکافی که در یک سمت بینی ایجاد می کند، دسترسی کامل به تیغه فوق پیدا کرده و سپس نسبت به بالا بردن تیغه از طریق غشای مخاطی پوشش دهنده اقدام می کند.

به این ترتیب، تیغه کج میانی بینی که دارای انحراف است، در محل مناسب خود قرار می گیرد. در جراحی سپتوپلاستی، موانع اضافی همچون استخوان و یا غضروف که منجر به کجی تیغه بینی در فرد شده است، بایستی توسط جراح متخصص حذف شود.

بعد از این که کلیه موارد در روش فوق انجام شد، مجدداً غشا به محل نخست خود بازگردانده می شود. ممکن است در برخی موارد، پزشک با زدن بخیه برای ثابت نگه داشتن غضروف و یا تیغه انحرافی استفاده کند. اما در بیشتر عمل ها؛ بهترین جایگزین بخیه، تامپون است.

توصیه می شود در رابطه با مراقبت های پس از جراحی که مهمترین آن عصبانیت بعد از عمل بینی است، مشاوره های لازم را با سرکار خانم دکتر جمشیدی انجام دهید.

دوران بازیابی پس از جراحی سپتوپلاستی

دوران بازیابی پس از جراحی سپتوپلاستی
دوران بازیابی پس از جراحی سپتوپلاستی

تقریباً هشتاد و پنج درصد از اشخاصی که تحت این تکنیک جراحی زیبایی بینی قرار می گیرند، باز شدن بینی را به خوبی احساس خواهند کرد. ممکن است تا چندین ساعت پس از جراحی، با احساس خواب آلودگی همراه شوند که امری کاملاً طبیعی است.

البته درد و یا حالت تهوعی که بعضی از اشخاص بعد از جراحی با آن مواجه می شوند، بیشتر بر اثر تجویز داروهای بیهوشی است که بهتر است جراح را از پیامدهای جانبی مطلع نموده و معالجه های لازم را انجام دهید. شاید در بیشتر موارد؛ از طریق تامپون، سوراخ های بینی کاملاً بسته شوند که در چنین شرایطی، تنها مسیر تنفسی از راه دهان است.

معمولاً برای پیشگیری از خونریزی های بعد از عمل جراحی، از تامپون استفاده می شود

معمولاً برای پیشگیری از خونریزی های بعد از عمل جراحی، از تامپون استفاده می شود که در زمان ترخیص، پرستار نسبت به خارج کردن آن ها از داخل بینی اقدام می کند. رعایت مواردی که در زیر متذکر می شویم، در رسیدن به بهترین نتایج حاصل از جراحی سپتوپلاستی موثر است:

برای این که سر کمی بالاتر از بدن در زمان خواب قرار گیرد، بهتر است از بالش استفاده کنید.

در دوران بازیابی، البسه دکمه دار و یا جلو باز بپوشید.

از انجام تمرینات فیزیکی همچون ایروبیک به مدت 2 الی 5 هفته بپرهیزید.

به مهمترین نکته یعنی عصبانیت بعد از عمل بینی در دوران نقاهت، توجه بسیار داشته باشید.

جراحی آلارپلاستی:

جراحی زیبایی بینی به شیوه فوق، مناسب اشخاصی است که پره های بینی آن ها در قسمت جلوی بزرگ تر است و همچنین در زمان تنفس، مقدار آن بیشتر خواهد شد.

جراحی فوق به شیوه تقلیل اندازه پره های بینی باعث تقارن بیشتر این عضو بسیار حساس در چهره می شود. در آلارپلاستی، مقدار اندکی از پوست سوراخ بینی در بخش جداره بیرونی آن حذف می شود.

جراحی فوق که یکی از متداول ترین جراحی های زیبایی بینی است، در باریک تر شدن بینی موثر است. شاید اشخاصی که دارای بینی گوشتی هستند، با انجام جراحی آلارپلاستی، نتایج مثبتی را در صورت خود مشاهده کنند.

در اصل Alar Plasty  قسمتی از جراحی زیبایی Rhinoplasty به شمار می آید که تغییرات قابل توجهی را در چهره شما ایجاد می کند.

اغلب جراحان متخصص، از شیوه های متعددی برای محدود کردن سوراخ های بینی و یا تقلیل پایه آلار استفاده می کنند که از متداول ترین آن ها می توان به موارد زیر، اشاره نمود:

تکنیک وج

در شیوه فوق، شکاف ها در بخش تحتانی سوراخ های بینی محلی که به قسمت پشت لب متصل است، ایجاد می شود.

تکنیک سیل

در شیوه فوق از جراحی آلارپلاستی، محدود کردن پره های بینی بدون این که شکافی از خارج ایجاد شود، توسط جراح معالج روی بیماران واجد شرایط انجام می شود. باید گفت که شکاف از بخش درونی بینی انجام خواهد شد. به منظور قرینگی بیشتر بینی، معمولاً انجام دو شیوه سیل و وج به طور همزمان، بهترین گزینه درمانی محسوب می شود.

تکنیک ویر

روش ویر نخستین بار در سال هزار و هشتصد و نود و دو میلادی به زیباجویانی که به دنبال عمل زیبایی بینی بودند، معرفی شد. در حقیقت روش ویر، اصلاح شده شیوه جراحی زیبایی وج است. شکاف هایی که خانم دکتر جمشیدی برای این متد درمانی در نظر می گیرد، همراستایی پل بینی بوده و در قسمت خمیدگی شکاف ها است می باشد.

افراد کاندیدای جراحی آلارپلاستی

افراد کاندیدای جراحی آلارپلاستی
افراد کاندیدای جراحی آلارپلاستی

در فرم بینی های طبیعی، شکاف ها بایستی یک اندازه و قرینه باشند. چنانچه یکی از پره های بینی کوچک تر و یا حتی بزرگ تر از دیگر پره ها باشد، شما این فرصت را دارید که برای اصلاح مشکلات فوق، از جراحی آلارپلاستی استفاده کنید.

همان طور که گفتیم، اشخاصی که با پره های بینی بزرگ همراه هستند و با تنفس آن ها این سوراخ ها بیشتر می شود، می توانند تحت این تکنیک جراحی، نواقص موجود در این عضو را برطرف کنند.

همچنین اشخاصی که مایلند اصلاحات لازم حاصل از عمل زیبایی بینی گذشته خود را انجام دهند و اشخاصی که بر اثر تمرینات فیزیکی و یا حادثه با صدمات جدی از ناحیه صورت مواجه شده اند، به منظور رفع مشکلات نامبرده می توانند تحت این متد درمانی قرار گیرند.

به طور کلی اشخاصی واجد شرایط این متد جراحی هستند که از لحاظ وضعیت روانی و جسمانی در سلامت کامل قرار داشته باشند و یا به مصرف مشروبات الکلی، مواد مخدر و یا حتی سیگار کشیدن، تمایلی نداشته باشند.

اشخاصی که از نتایج حاصل از عمل بینی انتظارات واقع بینانه ای دارند، کاندیدای مناسبی برای انجام عمل آلارپلاستی به شمار می آیند.

شیوه انجام جراحی زیبایی آلارپلاستی

شیوه انجام جراحی زیبایی آلارپلاستی
شیوه انجام جراحی زیبایی آلارپلاستی

گفتنی است که انجام Alar Plasty و مراقبت های پیش از آن، شبیه جراحی Rhinoplasty است. تهاجمی بودن مقدار هر دو جراحی، مهمترین تفاوت آن ها است. این روش به نسبت جراحی rhinoplasty کمتر تهاجمی است. روش جراحی آلارپلاستی به این گونه است که:

  •   جراح متخصص در وهله نخست درباره شیوه و عملکرد جراحی، توضیحات لازم را در اختیار شما قرار می دهند.
  •   به منظور حفظ قرینگی بسیار بینی و پره های آن در مرحله بعدی، محل شکاف ها و بخیه ها مشخص می شود.
  •   بنا بر نیاز شخص درخواست کننده و تشخیص پزشک برای انجام پروسه جراحی، از بیهوشی عمومی و یا از بی حسی موضعی به منظور روند جراحی آلارپلاستی استفاده می شود.
  •   شکاف های ایجاد شده و قسمت های مازاد در بینی که سبب نافرم شدن این عضو با دیگر اعضای موجود در صورت شده است، طبق این روند جراحی حذف می شود.
  •   بعد از حذف بخش های مازاد از طریق بخیه، لبه های پوست مجدداً به یکدیگر متصل می شوند.
  •   برای پیشگیری از عفونت های بعد از جراحی، محل بخیه توسط پزشک پانسمان می شود.
  •   برای تسکین درد، مصرف داروهای مسکن تجویزی ضروری است.

دوران بازیابی متد جراحی زیبایی بینی آلارپلاستی

دوران بازیابی متد جراحی زیبایی بینی آلارپلاستی
دوران بازیابی متد جراحی زیبایی بینی آلارپلاستی

دوران بازیابی جراحی آلارپلاستی، نسبت به دیگر عمل های زیبایی بینی با رعایت عصبانیت بعد از عمل بینی محدودتر است. در کمترین زمان، بینی پس از جراحی متورم و یا حتی قرمز می شود. ورم فوق پس از گذشت هفت الی چهارده روز، کاملاً رفع خواهد شد.

هفت روز بعد از عمل با مراجعه به مطب برای کشیدن بخیه توسط جراح متخصص می توانید اقدام کنید. گفتنی است که 1 الی 3 ماه برای برطرف کردن کلیه نشانه ها و بهبودی کامل، زمان نیاز است.

افرادی که واجد شرایط جراحی بینی نیستند

افرادی که واجد شرایط جراحی بینی نیستند
افرادی که واجد شرایط جراحی بینی نیستند

همان طور که در بخش های قبلی بیان کردیم، عمل زیبایی فوق مستلزم انتظارات واقع بینانه ای است که شخص متقاضی بایستی از انجام آن داشته باشد.

لذا چنانچه با این موضوع کنار نیامده اید و از انجام آن اطمینان کامل ندارید، توصیه می شود برای دستیابی به بهترین نتایج حاصل از جراحی، تحقیقات بیشتری را انجام دهید. علاوه بر این، در صورتی که از نظر جسمانی با ضعف بدنی همراه هستید، بایستی تا بهبودی کامل صبور باشید.

اگر چه ممکن است جراحی بینی نتایج مثبتی را روی بینی شما نداشته باشد و انجام ندادن آن به نفع شما باشد؛ پس بهتر است پیش از هر اقدامی، مشاوره های لازم را با بهترین و حاذق ترین جراحان رینوپلاستی مانند خانم دکتر جمشیدی انجام دهید.

انجام جراحی فوق تحت نظر کارآمدترین و خبره ترین جراحان متخصص می تواند تغییرات کلی را در فرم بینی شما ایجاد کند

در مجموع باید گفت که انجام جراحی فوق تحت نظر کارآمدترین و خبره ترین جراحان متخصص می تواند تغییرات کلی را در فرم بینی شما ایجاد کند. چنانچه با ضعف دستگاه ایمنی بدن همراه هستید و جراحت های بدن اندکی بهبود یافته است، بایستی انجام عمل زیبایی بینی را به زمان دیگری موکول کنید.

از همه مهمتر اگر فردی عصبی و بسیار حساسی هستید، بایستی متذکر شویم که یکی از مهمترین الزامات پس از جراحی برای رسیدن به بهترین نتایج حاصل از رینوپلاستی، رعایت عصبانیت بعد از عمل بینی است که بهتر است به این مورد توجه و دقت بسیار داشته باشید.

دقت داشته باشید که جراحی فوق، با چالش ها و در عین حال حساسیت های بسیاری همراه است که با انجام مشاوره های پیش از جراحی تحت نظر خانم دکتر جمشیدی، می توانید مناسب ترین جراحی را بدون هیچ مشکلی انجام دهید و از نتایج آن، لذت ببرید.

عصبانیت بعد از عمل بینی

عصبانیت بعد از عمل بینی
عصبانیت بعد از عمل بینی

در روزهای نخست پس از جراحی، کلیه حرکات ماهیچه های صورت روی نتیجه جراحی اثر می گذارد. بنابراین عصبانیت شما سبب درگیر شدن ماهیچه های بسیاری از صورت شده و در نهایت پیامدهای منفی را به همراه دارد.

توصیه اغلب جراحان متخصص به زیباجویان کاندیدای این عمل زیبایی، این است که پس از جراحی، در محیطی کاملاً آرام قرار داشته باشید تا دوران بازیابی را به خوبی و بدون هیچ مشکلی پشت سر بگذارید.

در حقیقت باید گفت که تا هنگامی که در زمان گریه و یا خندیدن با حس کشیدگی و یا حتی فشار روی بینی همراه هستید، باید از انجام این امر بپرهیزید. زیرا ممکن است نتیجه معکوسی را از جراحی به همراه داشته باشد.

توصیه ما به شما زیباجویان محترم این است که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین زمان برگشت مجدد به زندگی روزمره، با خانم دکتر جمشیدی در ارتباط باشید.

پیامدهای عصبانیت بعد از عمل بینی

پیامدهای عصبانیت بعد از عمل بینی
پیامدهای عصبانیت بعد از عمل بینی

دلهره و اضطراب در اشخاص بسیار حساس که احتمالاً با گریه همراه است، می تواند فشار بسیاری به بینی شما وارد کند. زیرا استخوان و ماهیچه های موجود در این ناحیه، بهبودی کامل خود را به دست نیاورده اند.

به این ترتیب با برجای ماندن جراحت ها و بخیه های ایجاد شده در این محدوده و بروز هر گونه تنش، ممکن است پیامدهای منفی را پس از جراحی زیبایی روی بینی داشته باشید.

در مجموع هر گونه فشاری که در روزهای نخست و به طور پیوسته به ناحیه فوق وارد می شود، سبب افتادگی نوک بینی، شکل نامناسب و پارگی در محل بخیه ها می شود.

به همین منظور، توصیه می شود در بازه زمانی که دوران بازیابی را پشت سر می گذارید، به این مورد توجه خاص داشته باشید تا به نتیجه قابل قبولی از جراحی رینوپلاستی دست یابید.

سوالی که ممکن است ذهن شما زیباجویان محترم را درگیر کند، این است که حد مجاز گریه و یا خنده پس از رینوپلاستی چقدر است؟
سوالی که ممکن است ذهن شما زیباجویان محترم را درگیر کند، این است که حد مجاز گریه و یا خنده پس از رینوپلاستی چقدر است؟
سوالی که ممکن است ذهن شما زیباجویان محترم را درگیر کند، این است که حد مجاز گریه و یا خنده پس از رینوپلاستی چقدر است؟

توصیه می شود با هدف مراقبت بیشتر از بینی جراحی شده، حد مجازی از خنده و یا حتی گریه برای خود داشته باشید؛ به این صورت که ایجاد درد و یا هر گونه فشاری که به بینی شما وارد می شود، مرز گریه و یا خنده شما بعد از رینوپلاستی به شمار می آید.

هر شخص، دوران بهبودی متفاوتی دارد که برای دریافت اطلاعات بیشتر، انجام مشاوره های لازم پیش از جراحی امری ضروری است. بنابراین باید در مدت دوران بازیابی، موضوعات مرتبط به مراقبت های بعد از جراحی را کاملاً رعایت کنید تا بتوانید در کوتاهترین زمان، به نتیجه قابل قبولی از عمل زیبایی بینی دست یابید.

علائم و دلایل بروز افسردگی پس از جراحی رینوپلاستی

اشخاص بسیاری پس از رینوپلاستی، با افسردگی پس از جراحی همراه می شوند که به طور معمول این موضوع بر اثر تغییراتی است که در صورت آن ها ایجاد شده است و با این که امری کاملاً طبیعی است، کنار آمدن با این موضوع برای آن ها امری سخت است.

تقلیل وزن، حس یاس و ناامیدی، خستگی و حتی خواب آلودگی، تقلیل انرژی و غیره، از بارزترین علائم افسردگی است. به طور کلی بروز مشکلات روانی، باورهای منفی درباره صورت خود یا به عبارتی عدم اعتماد به نفس، از مهمترین دلایل افسردگی پس از جراحی بینی محسوب می شود.

اما مناسب ترین راهکارهای خانم دکتر خدیجه جمشیدی برای رفع مشکلات نامبرده به بیمارانی که تحت این متد جراحی زیبایی قرار می گیرند، این است که با مجرب ترین روانشناسان در خصوص جوانب مثبت در ارتباط باشید و سعی کنید از محیط هایی که سبب استرس و یا عصبانیت بعد از عمل بینی می شود، فاصله بگیرید و relaxation  (استراحت) کنید.

انجام تمرینات فیزیکی مناسب به همراه داشتن یک برنامه رژیم غذایی مفید و سالم

ناگفته نماند که انجام تمرینات فیزیکی مناسب به همراه داشتن یک برنامه رژیم غذایی مفید و سالم، می تواند در دستیابی به بهترین نتایج جراحی تاثیرگذار باشد.

بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که بیشتر اشخاص بعد از جراحی رینوپلاستی، به علت افسردگی های پس از آن به صورت خود و عیوبی که دارند، بیشتر توجه می کنند و این موضوع سبب می گردد که در پی دیگر متدهای جراحی زیبایی برای رفع عیوب خود باشند.

لازم به ذکر است که این گروه از افراد، تا هنگامی که مشکل فوق را به طور کامل رفع نکرده اند، نمی توانند تحت این عمل جراحی قرار گیرند.

در مجموع افسردگی پس از عمل، به تدریج و با رعایت شیوه های نامبرده برطرف می شود اما چنانچه علائم فوق طولانی تر شود، لازم است با روانشناسان و یا مشاوران حاذق که در این خصوص از تجارب کافی برخوردارند، در ارتباط باشید.

درد عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی سوال کلیک کنید.

مراقبت های پس از عمل زیبایی بینی

مراقبت های پس از عمل زیبایی بینی
مراقبت های پس از عمل زیبایی بینی

با توجه به عنوان مقاله عصبانیت بعد از عمل بینی، لازم است به مهمترین موضوع یعنی مراقبت های پس از عمل زیبایی بپردازیم:

اولین و مهمترین مورد در جراحی زیبایی بینی، حرف زدن، خندیدن و یا عصبانیت بعد از عمل بینی است که شخص بایستی از انجام آن بپرهیزد.

تا زمان تثبیت فرم بینی، از رفت و آمد در مکان های پرتردد همچون مترو خودداری کنید.

غذاهای نرم و آبکی را جایگزین خوراکی های سفت در برنامه رژیم غذایی خود کنید تا از وارد شدن فشار بسیار به بینی جراحی شده و یا صورت جلوگیری شود.

سعی کنید دهان خود را در زمان عطسه کاملاً باز نگه دارید تا از این طریق، به ماهیچه های بینی و یا حتی صورت، فشار کمتری وارد شود.

در زمان خواب، با کمک چند بالش، سر خود را بالاتر قرار دهید.

تا حد امکان، از خیس شدن چسب بینی خودداری کنید و از دستمال مرطوب برای تمیز کردن صورت استفاده کنید.

از انجام تمرینات فیزیکی سنگین و فعالیت هایی که مستلزم تحرک بسیار است، تا بهبودی کامل خودداری نمایید.

در صورتی که انجام امور تحصیلی و یا حتی شغلی بدون عینک برای شما امکانپذیر نیست، بهتر است برای پیشگیری از صدمه به بینی، عینک های بی فریم را استفاده کنید.

اشخاصی که به شکل حرفه ای تمرینات ورزشی را انجام می دهند

اشخاصی که به شکل حرفه ای تمرینات ورزشی را انجام می دهند، حداقل به مدت چهل و دو روز بعد از جراحی رینوپلاستی، نبایستی هیچ تمرین فیزیکی را انجام دهند.

از استحمام به مدت هفتاد و دو ساعت پس از جراحی بینی خودداری کنید.

تا چهارده روز پس از جراحی، به هیچ عنوان از مواد غذایی شور و یا تند استفاده نکنید. بهتر است فیبر، ماهی، مایعات، گوجه فرنگی، میوه های حاوی Vitamin C، سبزیجات (برگ سبز تیره)، آجیل، محصولات غذایی سرشار از امگا سه و سیب را در برنامه رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

رابطه جنسی تا چهارده روز پس از عمل بینی استخوانی و همچنین تا سی روز بعد از عمل بینی گوشتی ممنوع است.

به منظور جلوگیری از ورم بینی، توصیه می شود تا شصت روز، مرتباً بینی خود را چسب بزنید.

در انتها متذکر می شویم که خشک شدن و یا جمع شدن ترشحات بعد از عمل زیبایی، تنفس را برای شخص بیمار کمی سخت تر می کند. لذا توصیه می شود در روزهای نخست پس از جراحی، از طریق سرم، به طور مرتب بینی خود را شست و شو دهید.

 

تغذیه پس از جراحی بینی

مورد بعدی که در خصوص عمل زیبایی بینی (رینوپلاستی) حائز اهمیت است و بایستی توضیحات لازم در رابطه با آن را متذکر شویم، تغذیه پس از جراحی Rhinoplasty است.

در حقیقت بایدها و نبایدهای تغذیه پس از جراحی، مهمترین مورد پس از رینوپلاستی است. به این صورت که فرد در روز جراحی، تنها مجاز به مصرف مایعاتی مانند آب و یا بعضی از آبمیوه های طبیعی است. باید متذکر شد که مصرف بعضی از نوشیدنی ها به دلیل تشدید تورم در ناحیه صورت و بینی ممنوع است.

به طور مثال از مخوردن نوشابه بعد از عمل بینی، بایستی در این بازه زمانی بپرهیزید. زیرا ممکن است صدماتی به معده شخص وارد شود که شرایط بعد از جراحی را برای وی سخت تر می کند.

مصرف میوه هایی مانند آناناس و یا انبه، در این مدت منعی ندارد

مصرف میوه هایی مانند آناناس و یا انبه، در این مدت منعی ندارد. به این علت که از مفیدترین میوه ها بعد از جراحی بینی محسوب می شوند. سعی کنید تمامی آبمیوه ها را برای تسریع در روند بهبودی، به صورت طبیعی میل کنید.

سبزیجاتی که کاملاً طبخ شده اند و یا پوره سیب زمینی و سوپ مرغ، از بهترین گروه های غذایی به شمار می آیند که شما در دوران نقاهت مجاز به مصرف آن ها هستید. گفتنی است که خوردن خوراکی هایی که منجر به سوء هاضمه در شما می شود، در این مدت ممنوع است.

در این راستا، خانم دکتر جمشیدی، مصرف شیر را به بیماران خود توصیه نمی کنند. همچنین متذکر می شوند که برای پیشگیری از یبوست، بهتر است از مواد غذایی مملو از فیبر استفاده کنید تا فشار کمتری به بینی شما وارد شود.

پارامترهای موثر در هزینه جراحی رینوپلاستی

پارامترهای موثر در هزینه جراحی رینوپلاستی
پارامترهای موثر در هزینه جراحی رینوپلاستی

مهمترین مورد در عمل زیبایی بینی، تجربه و تخصص جراح متخصص است. همان طور که همه شما می دانید، جراحی فوق تاثیر قابل توجهی بر زیبایی صورت اشخاص به همراه دارد؛ لذا صحیح انجام دادن جراحی فوق، امری بسیار حائز اهمیت است. غدد چربی، غضروف، استخوان و پوست، مجموعه ای از این عضو بسیار حساس در صورت هستند که ساختار پیچیده ای را تشکیل می دهند.

به همین دلیل، جراحی فوق از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است. چنانچه این عضو توسط جراحان بی تجربه و ناشی جراحی شود، احتمال این که اختلالات و یا ناهنجاری های تنفسی بسیاری را به دنبال داشته باشد، بسیار است.

با توضیحات ارائه شده باید گفت که مدت زمان جراحی، هزینه بیهوشی، میزان تخصص و تبحر جراح متخصص، انجام جراحی در بیمارستان و یا کلینیک های خصوصی، شیوه جراحی و نوع بینی، از اساسی ترین عوامل تاثیرگذار در جراحی زیبایی بینی محسوب می شود.

توصیه ما به شما زیباجویان محترم این است که پیش از هر اقدامی در رابطه با هزینه های جراحی زیبایی بینی، با جراح متخصص خود مشاوره های لازم را انجام دهید.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

در این نوشتار، سعی کردیم به مهمترین مسئله یعنی عصبانیت بعد از عمل بینی بپردازیم و در این رابطه، توضیحات لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

به غیر از عصبانیت، تغذیه و رعایت برخی از دستورالعمل های پزشکی نیز مهمترین الزامات پس از جراحی رینوپلاستی محسوب می شود که شخص برای رسیدن به بهترین نتایج، موظف به رعایت آن ها می باشد.

در این زمینه، می توانید از مشاوره های خانم دکتر خدیجه جمشیدی، بهره های لازم را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب

۰۲۱۸۸۸۵۶۳۳۷

۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

واتساپ : ۰۹۳۹۰۵۹۰۷۹۵

روزهای مطب، یکشنبه و سه شنبه ۴تا۷

میدان ونک،خیابان گاندی شمالی خیابان شهید محمدصانعی،پلاک ۱۹ طبقه ۳،واحد۸

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.